Onder zijn bewind was er nooit ruimte geweest voor een Jihad, laat staan een steniging..quote:
saddam wil uitbreken en een atombom op nijmegen gooien.. lijkt mij.. oh shit hij's dood, naja ik weet niet miss heeft de ira er iets mee te maken..quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:57 schreef Aoristus het volgende:
Wat is er met Nijmegen?
Yup. Dat deed hij voor je.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Onder zijn bewind was er nooit ruimte geweest voor een Jihad, laat staan een steniging..
quote:The Chicago Gaylords, also known as the Almighty Gaylords, is the oldest White Chicago street gang -- and one of the most violent.
Je kunt hem in ieder geval niet inconsequent noemen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Onder zijn bewind was er nooit ruimte geweest voor een Jihad, laat staan een steniging..
quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:40 schreef pberends het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chicago_Gaylords
Waarom zo bescheiden, dat deed hij net zo goed voor jouquote:
quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:21 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waarom zo bescheiden, dat deed hij net zo goed voor jou
quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:54 schreef Sidekick het volgende:
[afbeelding]
The Balk switching his glasses to death ray
In welk apenland gebeurde dat nou weer?quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Deze keer geef ik Kirmizi gelijk. Een vader die trots het maagdenvlies van zijn opgegraven en vermoorde dochter toont mag van mij helemaal in stukken worden gereten.
Op M-niveau.quote:
Stel het je voor; hoe is dat getoond?quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Deze keer geef ik Kirmizi gelijk. Een vader die trots het maagdenvlies van zijn opgegraven en vermoorde dochter toont mag van mij helemaal in stukken worden gereten.
Koerdistan, het land dat helemaal niet bestaat.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
In welk apenland gebeurde dat nou weer?
Zou je denken? Staat anders zo in de pravda.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Stel het je voor; hoe is dat getoond?
Overigens hou ik ernstig rekening met dichterlijke overdrijving in deze.
Mijn vertrouwen in journalischten is niet heel grootquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zou je denken? Staat anders zo in de pravda.
Is dat die verrekte eikel die zich als Mohammed B. gedraagt?quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Salah Edin: gegen die mauer
Dat verschil is er niet.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:34 schreef sigme het volgende:
Wat is nou het essentiële verschil met iemand die meent dat een cabaretier dood moet wegens onverteerbare grapjes?
Argh, nu hoef ik weer de nrc next niet open te slaanquote:
Ik zie al dat wachtgeld niet meer mogelijk is. WW dan. Ik heb eigenlijk niet zo zin in solliciteren wanneer ik toch al aangenomen ben.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Zeg wie weet hoe het zit met een tussenmaand? Ik zit waarschijnlijk per 1 augustus zonder werk en kan hoogstwaarschijnlijk 1 september beginnen bij een andere baas.
Ik kan eventueel wel 1 augustus bij die andere baas beginnen, maar ik heb de maand augustus eigenlijk gepland voor vakantie. Heb ik recht op WW? Of misschien wachtgeld?
Ehm nou, omdat die cabaratier niet serieus van mening is dat er oorlog tegen je land gevoerd moet worden.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:34 schreef sigme het volgende:
Wat is nou het essentiële verschil met iemand die meent dat een cabaretier dood moet wegens onverteerbare grapjes?
Wat dacht je van gewoon een maand voor jezelf te zorgen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik zie al dat wachtgeld niet meer mogelijk is. WW dan. Ik heb eigenlijk niet zo zin in solliciteren wanneer ik toch al aangenomen ben.
Je kan wel alles blijven doodrelativeren Sigme en co. Maar soms kan dat gewoon niet. En dan moet je stelling nemen.quote:" Mohammed B. is voor ons Marokkanen een held die datgeen heeft gedaan wat velen van ons nalieten. En ik spreek dat vooral voor het slag Marokkaan dat door jullie als hanjongere wordt bestempelt en een etiket altijd krijgt opgeplakt. "
Ben je werkeloos geraakt?quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Zeg wie weet hoe het zit met een tussenmaand? Ik zit waarschijnlijk per 1 augustus zonder werk en kan hoogstwaarschijnlijk 1 september beginnen bij een andere baas.
Ik kan eventueel wel 1 augustus bij die andere baas beginnen, maar ik heb de maand augustus eigenlijk gepland voor vakantie. Heb ik recht op WW? Of misschien wachtgeld?
En die stelling is de terechtstelling?quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kan wel alles blijven doodrelativeren Sigme en co. Maar soms kan dat gewoon niet. En dan moet je stelling nemen.
Een moordenaar verheerlijken waarbij je al weet dat het slecht zal aankomen, dat heet gewoon uitlokken. Bovendien werkt het nog meer polarisatie in de hand. Gewoon het land uitzetten, in de zee dumpen, oprotten met dat kankerlijertje.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ehm nou, omdat die cabaratier niet serieus van mening is dat er oorlog tegen je land gevoerd moet worden.
Dat kankerjoch van een Salah wel.
Dat is het verschil. Hij IS onderdeel van de vijand en dient als dusdanig behandeld te worden.
Mogelijk gaat die WW je wel lukken. Maar het is het niet waard, echt nietquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik zie al dat wachtgeld niet meer mogelijk is. WW dan. Ik heb eigenlijk niet zo zin in solliciteren wanneer ik toch al aangenomen ben.
Hoe dan? Ik heb niets meer gehoord van mijn idee .. is die tegen stelling er een als user of als mod en hoe wordt dat gewaardeerd? Dat zijn allemaal zaken waar jij , Sigme, rekening mee moet houden. Onbevoordeeld en rechtschapenquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:04 schreef sigme het volgende:
[..]
En die stelling is de terechtstelling?
Daartegen zal ik stelling nemen, ja.
Weet je wat, Harry: ik moet verrassend weinigquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:06 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik heb niets meer gehoord van mijn idee .. is die tegen stelling er een als user of als mod en hoe wordt dat gewaardeerd? Dat zijn allemaal zaken waar jij , Sigme, rekening mee moet houden. Onbevoordeeld en rechtschapen
quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik kan eventueel wel 1 augustus bij die andere baas beginnen, maar ik heb de maand augustus eigenlijk gepland voor vakantie. Heb ik recht op WW?
Je moet meer dan wanneer je user was, dus je moet wel degelijk wat.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Weet je wat, Harry: ik moet verrassend weinig.
Jouw idee - dat van POL meer hoe noemde je het, was het: opinie-gericht te maken?
Ik denk inderdaad dat de formulieren, gesprekken en andere bureacratische ellende je meer ergeren dan het geld dat het oplevertquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Mogelijk gaat die WW je wel lukken. Maar het is het niet waard, echt niet.
1 2 3 4 5 | for(i=0;i<t.messages.length;i++) if(t.messages[i].user == "Aaahikwordgek" || t.messages[i].user == "PJORourke") t.messages[i].html.style.display = "none"; |
Mja, het is altijd makkelijk stelling te nemen als het niet echt hoeft.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:04 schreef sigme het volgende:
[..]
En die stelling is de terechtstelling?
Daartegen zal ik stelling nemen, ja.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon een maand voor jezelf te zorgen?Wat denk je wel niet? Dat de rest van Nederland jouw maand vakantie moet betalen?
![]()
Tjah, als die mogelijkheid bestaat, dan voel ik me moreel niet bezwaard.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Rock, ik minacht je als je ww gaat trekken en daarmee op vakantie gaat.
Ook dat moet ik niet; ik kan en mag misschien wat andere dingen. Maar marginaal hoor.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:12 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je moet meer dan wanneer je user was, dus je moet wel degelijk wat.
Ik kan me een voorzet van je herinneren; geen uitwerking. Maar dat terzijde.quote:Moet je even terug lezen. In het kort komt het neer op Pol indelen in opinie, politiek en maatschappij.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ja.
Ik betaal toch niet voor niets WW premie. Daar is die uitkering voor.
Nee, ik heb ander werk gevonden alleen sluit dat niet aan bij het aflopende contract.quote:
De WW is een verzekering, je betaalt er premie voor en het lijkt me bepaaldelijk niet onredelijk dat iemand die premie betaalt ook beroep kan doen op de regeling wanneer hij/zij daarvoor in aanmerking komtquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon een maand voor jezelf te zorgen?Wat denk je wel niet? Dat de rest van Nederland jouw maand vakantie moet betalen?
![]()
Je doet je best maarquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Tjah, als die mogelijkheid bestaat, dan voel ik me moreel niet bezwaard.
Wie weet, wie weet. Maar ik loop ook al een tijdje mee, en ik lees wel eens wat. De tijd dat het wel echt zal moeten wordt al sinds mensenheugnis eerdaags verwacht - en komt maar heel zelden.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mja, het is altijd makkelijk stelling te nemen als het niet echt hoeft.
De tijd dat het wel echt zal moeten komt vast nog wel.
Hoe zie je jezelf als mod? Eeuwig blijven kletsen over schaapjes is het ook niet hè?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook dat moet ik niet; ik kan en mag misschien wat andere dingen. Maar marginaal hoor.
[..]
Ik heb er problemen mee omdat je een oordeel velt over iets wat in je eigen beleving speelt. Als je iets met mijn tip wilt doen, dan mag je dat helemaal zelf uitwerken, van mij uit is dat geheel vrijblijvend, voor zover het me niet in de weg zit. Hoe dat voor jou zit, kan ik niet bepalen.quote:Ik kan me een voorzet van je herinneren; geen uitwerking. Maar dat terzijde.
Je bedoelt met van die filters?
Wat lijkt je het voordeel ervan? Zoals ik toen al antwoordde op die voorzet; ik vind het aardig dat binnen één topic feitenliefhebbers, moraalridders en andere stokpaardberijders elkaar treffen.
Dus, wat zou naar jouw mening verbeteren door een extra onderverdeling, wat ik over het hoofd zie?
Nee, de bijstand is voor noodopvang. WW is wanneer je "in between jobs" zit. Het is een overgangsverzekering.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]![]()
Echt een foute instelling, meen ik serieus. Die WW is bedoeld als noodopvang, niet zodat je een maandje vakantie kan regelen.
Je laat hiermee gewoon 1 vd redenen zien waarom de welvaartsstaat faalt.
Mogelijk mag het, maar moreel is het fout.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:24 schreef Reya het volgende:
De WW is een verzekering, je betaalt er premie voor en het lijkt me bepaaldelijk niet onredelijk dat iemand die premie betaalt ook beroep kan doen op de regeling wanneer hij/zij daarvoor in aanmerking komt
Wat is er moreel fout aan de WW uitkering gebruiken waar hij voor bedoeld is?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mogelijk mag het, maar moreel is het fout.
Waarom is het morrel fout? Vind je het ook moreel fout wanneer ik - conform mijn verzekering - vergoeding claim bij mijn verzekeraar voor opgelopen schade aan mijn auto?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mogelijk mag het, maar moreel is het fout.
Het is een onvermijdelijk gevolg van de verplichting je te verzekeren tegen voorwaarden die een ander vaststelt. Onvermijdelijk in de zin dat teveel mensen zich meer dan gerechtigd zullen voelen er een maandje geplande werkloosheid mee te overbruggen. Of twee. Of drie.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]![]()
Echt een foute instelling, meen ik serieus. Die WW is bedoeld als noodopvang, niet zodat je een maandje vakantie kan regelen.
Je laat hiermee gewoon 1 vd redenen zien waarom de welvaartsstaat faalt.
Nee, maar in principe zou de WW moeten zijn voor wanneer je ontslagen wordt, en niet voor de keren dat je zelf je contract niet verlengt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:29 schreef Reya het volgende:
Waarom is het morrel fout? Vind je het ook moreel fout wanneer ik - conform mijn verzekering - vergoeding claim bij mijn verzekeraar voor opgelopen schade aan mijn auto?
Daar is ie niet voor bedoeld. I want out!quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat is er moreel fout aan de WW uitkering gebruiken waar hij voor bedoeld is?
Bijzonder dat je met zo'n arbeidsethos nog kan modden overdagquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:31 schreef sigme het volgende:
Voor de rest doe ik niet aan WW tenzij al het geld op is en er geen droog brood te verdienen is. Ook al betaal ik al 10 jaar premie. Ze smoren er maar in.
Je wordt geacht ook die maand te werken als je dat kan, en er werk is. WW is niet bedoeld ter overbrugging van zo'n maand. Vakantiewerk is er zat; zeggen dat jij die maand geen geld kan verdienen is liegen of het gedrukt staat.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wat is er moreel fout aan de WW uitkering gebruiken waar hij voor bedoeld is?
Verkeerd gezien, daar is die uitkering dus niet voor. Doe je dat bij reisverzekeringen ook zo?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ja.
Ik betaal toch niet voor niets WW premie. Daar is die uitkering voor.
Waar betaal je premie voor?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Verkeerd gezien, daar is die uitkering dus niet voor. Doe je dat bij reisverzekeringen ook zo?
Kan je een paar maanden op vakantie door een reisverzekering te nemen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Verkeerd gezien, daar is die uitkering dus niet voor. Doe je dat bij reisverzekeringen ook zo?
Waar zag jij daar arbeidsethos inquote:Op donderdag 10 mei 2007 21:32 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Bijzonder dat je met zo'n arbeidsethos nog kan modden overdag
Ja, dat is de grote drawback. Je moet verplicht 4 keer sollicitatie schijnbewegingen maken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Je wordt geacht ook die maand te werken als je dat kan, en er werk is. WW is niet bedoeld ter overbrugging van zo'n maand. Vakantiewerk is er zat; zeggen dat jij die maand geen geld kan verdienen is liegen of het gedrukt staat.
Dan krijg je het sowieso niet, want je bent vrijwillig vertrokken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee, ik heb ander werk gevonden alleen sluit dat niet aan bij het aflopende contract.
Om de staatskas te spekken! Voor volk en vaderland!quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:33 schreef Aoristus het volgende:
Waar betaal je premie voor?
Omdat het moet. Verder: voor het geval van ontslag en dat je geen ander werk kunt vinden. Zelfs in Limburg is dat vrij moeilijk voor elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:33 schreef Aoristus het volgende:
Waar betaal je premie voor?
Oh, maar in dat geval krijg je ook geen WW.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, maar in principe zou de WW moeten zijn voor wanneer je ontslagen wordt, en niet voor de keren dat je zelf je contract niet verlengt.
Da's makkelijk: Spud in Trainspotting.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ja, dat is de grote drawback. Je moet verplicht 4 keer sollicitatie schijnbewegingen maken.
Je vindt dat je geen recht hebt op de premie die je betaalt hebt voor als je het nodig hebt, namelijk een overbruggingsperiode dat je niet aan een fatsoenlijk inkomen kan komen. Tegelijkertijd vind je het ook niet vervelend om onder de baas zijn tijd op fok! te grasduinen. Da's prima, maar veroordeel dan ook een ander niet, je legt je zelf die grens op.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Waar zag jij daar arbeidsethos in![]()
. Ik heb de schurft aan de overheid, dat bazen zo dom zijn me goed te betalen vind ik prima. Zeker zolang ze tevreden zijn over me.
Niettemin heb ik de pest aan werken en streef ik er naar het minder te gaan doen. Ik heb binnenkort toch weer teveel geld.
Dat ligt iets genuanceerder.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dan krijg je het sowieso niet, want je bent vrijwillig vertrokken.
Voor diegenen die onvoorzien werkeloos raken en moeite hebben weer snel aan de bak te komen.quote:
Forget it, als jij vrijwillig opstapt en ergens anders weer aan de slag gaat dan is het gelukkig kansloos.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat ligt iets genuanceerder.
Genoeg vakken om te vullen in augustus.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:36 schreef Aoristus het volgende:
namelijk een overbruggingsperiode dat je niet aan een fatsoenlijk inkomen kan komen.
Je gaat uit van hypotheses..quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Omdat het moet. Verder: voor het geval van ontslag en dat je geen ander werk kunt vinden. Zelfs in Limburg is dat vrij moeilijk voor elkaar te krijgen.
Rock kan dat wel ?quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Voor diegenen die onvoorzien werkeloos raken en moeite hebben weer snel aan de bak te komen.
Een beetje stad heeft minstens 12 verschillende uitzendbureau's. Dat telt ook als solliciteren, dus elke week op een vrijdag als ze vaak bier en hapjes hebben even daarlangs wippen, met een lekker blond ding babbelen dat je je wil inschrijven en hops, je bent alweer 3 maanden verder.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ja, dat is de grote drawback. Je moet verplicht 4 keer sollicitatie schijnbewegingen maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |