Welnee, leerlingen zijn fantastisch. De leraren zijn pas monsters.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:25 schreef broer het volgende:
Leerlingen zijn monsters. Ware monsters.
Ik ben ook niet zo weg van hoe veel mensen het 'vak' Literatuur aanbieden. Leesverslagen met verplichte onderdeeltjes afvinken, geestdodend gedoe.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:24 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik moet wel zeggen dat het vak Literatuur me niet heeft geholpen met een meer willen gaan lezen. Vooral de verplichte pasvorm waarin leesverslagen gemaakt moesten worden beviel me niet.
Nu, we waren monsters.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:25 schreef broer het volgende:
Leerlingen zijn monsters. Ware monsters.
Ik ben er geen tegengekomen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:26 schreef Claudia_x het volgende:
Welnee, leerlingen zijn fantastisch.
Ja, die ook. Dat is waar.quote:De leraren zijn pas monsters.
... so much soul, niggas be like 'Yo'.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:26 schreef broer het volgende:
Quasimoto.
Mijn vriendin die net een functie van 10 uur in de week op een middelbare school heeft aangenomen, hebben ze de vier uren Engels op de vrijdagmiddag gegeven. Twee uur HAVO 4, twee uur VWO 4.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:27 schreef Z het volgende:
Ik geef training aan meisjes van 15-16 op vrijdag, en dat doet me niet motiveren ooit het onderwijs in te gaan. Ze zijn wel leuk met elkaar maar hebben eigenlijk nergens zin in. Dat ligt natuurlijk ook een beetje aan het feit dat het vrijdag is en het weekend gepland dient te worden.
Mijn grootste frustratie was de wanordelijke manier waarop de school gerund werd.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:22 schreef hummus het volgende:
Ik hoor natuurlijk alleen de frustraties. Vooral van de net-als-docent-erbij-werkende-studiegenoten. Die zullen echt niet gaan roepen hoe gezellig hun HAVO-4 wel niet was vandaag.
Maar om nou telkens in discussies over bijvoorbeeld het meer aanbieden van literatuur te worden weggeschoven met argumenten als "geen tijd voor", "geen zin in", "past niet in de methode" en "dat willen ze niet", daar word ik een beetje moe van. Eigenlijk.
Engelse literatuur gaat niet verder dan een aantal boeken in het Engels lezen. Wat had ik me graag op school meer willen verdiepen in Shakespear enzo. En ik weet dat ik dat ook zelf kan doen, maar ik zou het graag in de les gezien hebben.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:26 schreef hummus het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo weg van hoe veel mensen het 'vak' Literatuur aanbieden. Leesverslagen met verplichte onderdeeltjes afvinken, geestdodend gedoe.
En ook het feit dat de meeste methodes gevuld zijn met onzinnige 'functionele' teksten, de meeste docenten hun lessen nog baseren op grammatica (ik geef trouwens Engels, voor de context), en literatuur in de gewone taallessen het ondergeschoven kindje is gaat me aan het hart.
Op mijn laatste werkdag kwam een moeder van een leerlinge langs, om me een aardigheidje te geven en om te vertellen dat haar dochter me zou missen. De leerlinge zelf bleef schuchter achter de deur staan, het gesprek nauwlettend volgend. Ze geneerde zich natuurlijk een beetje.quote:
Dat is toch de hele ellende van de Tweede Fase? Dat er uit álle vakken veel meer gehaald kan worden?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Uhg, CKV, echt een vak waar ik het nut niet van inzie. Naar mijn idee kan daar veel meer uitgehaald worden.
Of Erskine Caldwell. Tobacco Road bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:58 schreef JAM het volgende:
Laat ze veel Bukowski lezen, hummus, die koters. Dat knijsen ze wel.
Ik?quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:17 schreef Claudia_x het volgende:
Of ermee stopt.
Maar je schamen, JAM, is toch niet praktisch? Zwelgen enzo, zo stoffig.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:38 schreef JAM het volgende:
Jongens, jongens, soms zie ik dingen, dingen van mijzelf, dingen uit mijn verleden, uit mijn heden, uit maakt niet uit welk tijdsvak -- dingen van mijzelf, dat ik denk: 'Laat iemand me doodschieten, mijn God, mijn lieve God, laat een engeltje met een Desert Eagle .05 uit de Heilige Hemelen neerdalen en mijn hersenen op de muur uit een doen spatten'. Dan is mijn schande, mijn schaamte zo groot, dat ik maar een oplossing zie en dat is de voorgaande; te bidden met grote aandrang dat die engel mij komt verlossen.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:38 schreef JAM het volgende:
Jongens, jongens, soms zie ik dingen, dingen van mijzelf, dingen uit mijn verleden, uit mijn heden, uit maakt niet uit welk tijdsvak -- dingen van mijzelf, dat ik denk: 'Laat iemand me doodschieten, mijn God, mijn lieve God, laat een engeltje met een Desert Eagle .05 uit de Heilige Hemelen neerdalen en mijn hersenen op de muur uit een doen spatten'. Dan is mijn schande, mijn schaamte zo groot, dat ik maar een oplossing zie en dat is de voorgaande; te bidden met grote aandrang dat die engel mij komt verlossen.
Hélemaal alleen? Je zus is er ook niet?quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn ouders zijn zojuist op vakantie vertrokken. Vier dagen alleen thuis!
Ik verwijs je hierbij naar Pietverdriet.quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Nee, ik moet zowaar zelf nog gaan koken!
Euh, waarvan?quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:38 schreef Lienekien het volgende:
Wat zou Claudia vinden van haar kok en de paarden?
Mooi! Vind je de vertaling ook een beetje knullig aandoen?quote:(Ik ben nu bezig in Dalrymple en ik vind 't heel boeiend.)
Groente heb ik ook wel ergens, ja.quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:42 schreef Lienekien het volgende:
Nee, daar zou ik Piet maar niet mee lastig vallen.
(Groenten, waarschijnlijk?)
Gordon Ramsay zet de boel weer eens op stelten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Euh, waarvan?
[..]
Mooi! Vind je de vertaling ook een beetje knullig aandoen?
Ik vind het prima. Ik eet zelf geen paardenvlees, maar dat is zuiver sentimenteel. Ik zou ook geen kat eten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:54 schreef Lienekien het volgende:
Gordon Ramsay zet de boel weer eens op stelten.
Ik moet ze nodig op een rijtje krijgen?quote:Ja, sommige dingen laten zich slecht vertalen. Hoe vertaal je 'I need to get my head sorted'?
Het doet er geen recht aan.quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:59 schreef Lienekien het volgende:
It doesn't do it justice.
Welk boek?quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:38 schreef Lienekien het volgende:
(Ik ben nu bezig in Dalrymple en ik vind 't heel boeiend.)
Ik heb een paar jaar geleden een week voor twee schuren met kistkalfjes gezorgd. Het vlees smaakte me daarna niet minder.quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vroeger bij de boer een paar kalfjes die niet goed aten gevoed, en we kregen er uiteindelijk één mee voor in de diepvries. Zelfs mijn vader kon er geen hap van door zijn keel krijgen.
Ah. Ik ben wel benieuwd wat je ervan vindt als je het uit hebt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:12 schreef Lienekien het volgende:
Life at the bottom.
Zou je je kat eten?quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:12 schreef broer het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden een week voor twee schuren met kistkalfjes gezorgd. Het vlees smaakte me daarna niet minder.
Nee, kat zou ik niet eten. Die van mezelf al helemaal niet. Maar als ik ooit naar Vietnam (geloof ik) zou gaan, zou ik wel hond proberen.quote:
Volgens mij heb ik uit alle flarden die ik her en der heb opgevangen al besloten dat ik de ideeën van Dalrymple niet 'de moeite waard' vind. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het, zoals Lienekien al zei, 'boeiend' kan zijn.quote:Drugs: de mythes en de leugens is ook erg de moeite waard.
Moedersquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:41 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn moeder heeft een aantal dingen gekocht voor me. Blinke vinken, tortilla's, diepvriespizza. En nog iets, maar dat ben ik vergeten.
Dat is wel zo'n beetje de samenvattingquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:53 schreef Frollo het volgende:
Hé Lien, die Dalrymple hè. Ik ga 'm waarschijnlijk heus nog wel eens lezen, maar telkens als ik iets over hem of zijn theoriën hoor, denk ik: dat is toch allemaal allang bekend? Dat paupers de vrijheid van de sixties niet aankunnen en dat daarom nu alles naar de klote gaat, dat wisten we toch al?
Klopt deze gedachte, of komt hij nog wel met iets verrassends?
Wel lezen, het is leuk geschreven ondanks de knullige vertaling. En ik vond zijn ideeën wel verfrissend, het is niet zo eenvoudig als we het nu stellenquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:09 schreef Lienekien het volgende:
Ja, met zo'n instelling kan ik het boek net zo goed niet lezen.
Godzijdank.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:18 schreef Isabeau het volgende:
het is niet zo eenvoudig als we het nu stellen
Ben je gek!quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:22 schreef Frollo het volgende:
Sorry Lien, ik wilde het echt niet voor je verpesten of zo.
Ik dacht alleen dat je al een eindje gevorderd was en dat ik dus niets nieuws vertelde.
Het gaat er niet zozeer over hoe 'de paupers de vrijheid van de sixties niet aankunnen', maar hoe ze zich vereenzelvigd hebben met de slachtofferrol die hen van 'hogerhand' toebedeeld is. Dalrymple laat onder andere door middel van de taal de ze gebruiken zien hoe die mensen uit de onderklasse gespeend zijn van verantwoordelijkheidsgevoel. Het is altijd de schuld van 'de omstandigheden', en dat riedeltje hebben ze overgenomen van sociologen, politici en hulpverleners.quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:53 schreef Frollo het volgende:
Hé Lien, die Dalrymple hè. Ik ga 'm waarschijnlijk heus nog wel eens lezen, maar telkens als ik iets over hem of zijn theoriën hoor, denk ik: dat is toch allemaal allang bekend? Dat paupers de vrijheid van de sixties niet aankunnen en dat daarom nu alles naar de klote gaat, dat wisten we toch al?
Klopt deze gedachte, of komt hij nog wel met iets verrassends?
Dat zijn inderdaad van die "quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Allereerst word ik gek van het feit dat ze de hele dag in de muur aan het boren zijn en dat ik geen ontbijt heb.
Maar dat terzijde. Ik ben alweer een uurtje bezig met nog meer zinloze online formulieren voor mijn rijkstraineegedoe, maar nu moet ik verhaaltjes schrijven bij 6 comptenties. Dit is heel veel zinloos werk, en bij iedere competentie moet ik weer vijf vragen beantwoorden, maar goed, ik ben nu al zo ver dat ik dat ook maar ga doen, maar WAT moet ik nou invullen bij de competentie omgevingsbewustzijn. Ik lees elke dag de krant, kijk 10x op teletekst etc, maar hoe kan ik daarmee Wat was de situatie waarin je verkeerde?
Wat was je reactie / welke actie ondernam je?
Welke hulp of tegenwerking kreeg je van de omgeving?
Wat was het resultaat en de eventuele waardering?
Wat heb je over je zelf in deze situatie geleerd?
beantwoorden.
bah, zinloze veel te lange vragenlijsten..
Misschien kan je een voorval omschrijven waarbij de kennis van de samenleving je goed van pas kwam, of een situatie waar je die kennis miste? Dan kan je omschrijven hoe je toch de kennis hebt opgedaan of hoe jouw positie in de samenleving je hielp bij het nemen van een beslissing?quote:Concreet betekenen Omgevingsbewustzijn en Samenwerkingsgerichtheid daarom dat van alle ambtenaren, maar óók van politici, wordt verwacht dat we midden in de samenleving staan. Het gaat erom dat we niet hoog in ivoren torens smetteloos beleid formuleren dat we vervolgens in de samenleving implanteren, nee, het gaat erom dat we alle belanghebbenden bij het hele proces van beleidsvorming en -uitvoering betrekken.
Er is trouwens bijna geen bedrijf of instantie te vinden waar niet met kernwoorden wordt gewerktquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is zulk slap gelul. 1200 mensen zijn uren bezig met het invullen van die vragen, en de kans dat ieamnd daadwerkelijk al die teksten gaat lezen lijkt me 0 (anders hebben we eerder 15.000 extra ambtenaren nodig dan dat er 15.000 weggaan).
Maar goed, ik ben bijna klaar, alleen "Samenwerken" nog, en dan kan het verstuurd worden.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
En ik heb ontbijttechnisch een appel gevonden.
Sinds ik Marga van Praag een keer aan de Turkse meneer uit het Turkse winkeltje met een overdreven toon van heb ik jou daar heb horen vragen of hij geen Brééééééééburn appels had, want die waren zo lekker zúúúúrig, meneer, ja zúúúrig. Bréééburns, zo lekker zúúrig. Nee, geen Golden Delicious, Bréééburns. - heb ik eigenlijk niet zo'n trek meer in appels.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:11 schreef Frollo het volgende:
Ik was altijd helemaal gek van Granny Smith. Geen andere appel kwam erin bij mij! Maar de laatste maanden heb ik de Royal Gala ontdekt.
Friszurig is dus duidelijk favoriet bij mij. Stevigheid wordt gewaardeerd, al mag een béétje melig ook wel.
Wat zijn jullie favoriete appels?
Zelfs voor een bijbaan van zes uur? Waarbij je dan waarschijnlijk alleen cijfertjes hoeft in te kloppen?quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:07 schreef hummus het volgende:
Toen ik voor mijn bijbaan (voor zes uurtjes in de week) bij een bank solliciteerde moest ik in het sollicitatiegesprek ook uitvoerig gaan vertellen wat ik nou vond van Integriteit, Respect, Teamwork en Professionaliteit.
Voor mijn bijbaantje jaren geleden werd me in het sollicitatiegesprek ook heel erg op het hart gedrukt hoe verantwoordelijk de baan was en hoe moeilijk en moest ik allerlei rare vragen beantwoorden. Ik heb me altijd afgevraagd wat er precies moeilijk aan was en voor al die 'moeilijke vragen' waren allemaal protocollen die je precies vertelden wat je doen moest. Tsja.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:46 schreef broer het volgende:
Sommige mensen nemen zichzelf en hun werk nét even te serieus. [afbeelding]
Ben je van het protocol afgeweken? Held!quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:52 schreef hummus het volgende:
De overvaltraining was trouwens wel erg leuk.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:57 schreef broer het volgende:
[..]
Ben je van het protocol afgeweken? Held!
Oh, ze is geen oudgediende die er een tijdje tussenuit is geweest?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:03 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind Hummus echt een aanwinst voor het LPT.
Ah, nog een lotgenoot.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:04 schreef hummus het volgende:
Ik vind jullie echt een aanwinst voor mijn scriptieontwijkendebezigheden-tijd.
Ze nemen het niet serieus genoeg, anders zouden ze hun tijd niet verdoen met zulke zinloze vragen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:46 schreef broer het volgende:
Sommige mensen nemen zichzelf en hun werk nét even te serieus. [afbeelding]
Wauw, wat goedkoop! Hier bij de Turk zijn ze in de regel 1,35 euro.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb hier nu alleen Granny Smith's liggen.
0,99 eurocentjes per kilo bij de Nettorama
(normaal onthoud ik nooit prijzen hoor)
Dat geldt toch zeker niet voor alle scriptieontwijkers.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:24 schreef Gellius het volgende:
Volgens mij hebben scriptieontwijkers niet zozeer moeite met het afmaken van hun scriptie alswel het beginnen aan 'het echte leven'.
Daar ben ik ook voor, maar dan moet het wel qua leerlingenaantal haalbaar zijn. Ik zie nog zoveel scholen met klassen van 30 leerlingen, het lijkt me op z'n minst lastig om daar individuele routes voor uit te stippelen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:43 schreef Claudia_x het volgende:
Het klinkt als een interessant betoog om te schrijven.
Ik ben meer van de school 'voor elke leerling een andere leerroute'.
Dat is niet lastig, maar onmogelijk.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:47 schreef hummus het volgende:
[..]
Daar ben ik ook voor, maar dan moet het wel qua leerlingenaantal haalbaar zijn. Ik zie nog zoveel scholen met klassen van 30 leerlingen, het lijkt me op z'n minst lastig om daar individuele routes voor uit te stippelen.
Mijn docente Engels las Animal Farm voor.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bij ons las de hele klas Angela's Ashes voor de sterk gereduceerde boekenlijst. Behalve ik, want ik was toevallig net bezig in The Hitchhikers Guide, dus ik hoefde niet mee te doen.
Val jij daar ook onder?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:24 schreef Gellius het volgende:
Volgens mij hebben scriptieontwijkers niet zozeer moeite met het afmaken van hun scriptie alswel het beginnen aan 'het echte leven'.
En, was het wat je ervan verwachtte?quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:27 schreef Gellius het volgende:
Dat ik niet kon wàchten?
onderuit komenquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ergens onder uit komen, of ergens onderuit komen?
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles."quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ah, daar had ik natuurlijk even kunnen kijken ja. Dank je
Over zulke dingen moet je niet na gaan denken, want dan worden ze pas lastig.
Hoe was de worst?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:53 schreef Gellius het volgende:
"Wat zal ik vanavond weer eens zonder oven bereiden, mensen? ik heb nog een flink stuk parmezaan over."
.
Recepten die ik zo weet, zijn dan weer in de categorie 'ovenschotels'.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:15 schreef Gellius het volgende:
Hm ja, en dat zag er heerlijk uit hoor. Maar ik heb gisteren ook al pasta gehad. Is het gebruik van parmezaan onlosmakelijk verbonden met pasta, of kan ik het ook nog ergens anders mee combineren?
Dat heb ik me zó laten zeggen. 11 juni wordt de verstandskies getrokken en krijg ik een vulling in de ander. Hiep-hoi.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:06 schreef Lienekien het volgende:
Dat liet je je toch niet zeggen.
Zal ik het maar vragen dan?quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:26 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben ook zielig.
Ja, maar daarna had ik een grotere gevonden en die geüploaded naar tinypic, waar hij ineens verdwenen bleek te zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:30 schreef Lienekien het volgende:
Net zag ik 'm nog!
Ook dat. Niet dat je dan sigificant meer plaatjes vindt of zo. Ik denk dat ze er gewoon nauwelijks zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:32 schreef Lienekien het volgende:
Oh Fonteijn, niet Fonteyn.
Lezen? Lézen?!quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:36 schreef broer het volgende:
Is die Dalrymple dan echt niet in pocket te verkrijgen?
Hoe moeten de arme sloebers dan over zichzelf lezen!?
Ik denk dat IR het heel goed zou doen bij Get The Question.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:55 schreef Lienekien het volgende:
Je zou 'm veel vaker in kwissen verwachten.
Die hebben dat niet nodig. Die weten wel wie ze zijn.quote:
Vind je dat ik de kennis in pacht heb?quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:48 schreef Gellius het volgende:
Dat komt door je vraag-maar-raak uitstraling, IR. Kom je nooit meer vanaf.
Na maanden oefenen heb ik een uit de hand gelopen sik. Dus ik!quote:
Geen scannerquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:11 schreef Lienekien het volgende:
We zitten klaar met de bordjes. Kom maar op, Isa.
Laatst sprak zo'n Oxfam-meiske mij aan met: "Hoe is het vandaag met u?" Ik: "Heel goed, dank u. Fijne dag nog."quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:28 schreef Gellius het volgende:
Straatverkopers. Hu. Gelukkig kan ik héél erg misprijzend kijken. Dat helpt.
Had ik maar een misprijzende uitstraling. Iedereen wil altijd vanalles aan mij vragen zodra ik ook maar één stap buiten de deur zet. Ook willen mensen regelmatig hun levensverhaal aan me kwijt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:28 schreef Gellius het volgende:
Straatverkopers. Hu. Gelukkig kan ik héél erg misprijzend kijken. Dat helpt.
Ben je die tegels nog steeds niet kwijt?quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:48 schreef dwerg het volgende:
De tuin bestraten, dat lijkt me een goed plan.
Is het te leren?quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:57 schreef Gellius het volgende:
Zo'n fase heb ik ook gehad, thisbe. De misprijzendheid heeft me ervan verlost.
Spaghettini Bolognaise... Bolognaise met een hoofdletter want het komt van Bologna.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:56 schreef Gellius het volgende:
Wat heb je gegeten, Stali?
Gellius... welk park?quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:58 schreef Gellius het volgende:
Ik zag vandaag in het park een oudere heer met één nordic walking stick. Onmogelijk om uit te maken of hij een voorzichtige beginner was of een vermoeide routinier. Zijn vrouw liep naast hem, geheel op eigen kracht.
Waarom zie ik je altijd heel genoegzaam achter zo'n fijne stoof, Gellius.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:04 schreef Gellius het volgende:
Boontjes.
Is daar een schommel, Gellius?quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:08 schreef Gellius het volgende:
Het Parc Monceau van Amsterdam: 't Sarphatipark. In de flauwe bocht net voor het speeltuintje.
Pantoffels moeten aangedragen worden, Gellius. Zo en niet anders.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:13 schreef Gellius het volgende:
Zo ben ik ook wel. Met een boek bij de haard. Ik heb alleen geen haard. En geen pantoffels. Daar zou ik iets aan kunnen doen, natuurlijk.
Kijk maandag maar eens.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:15 schreef Gellius het volgende:
Ik geloof van wel. Waarschijnlijk zo'n onderhoudslicht geval met stalen buizen in plaats van de klassieke schommel met touwen. Maar je kan niet alles hebben.
Dan is er altijd wel een glijbaan.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:22 schreef Gellius het volgende:! Wat spannend! En als er nu eens geen schommel is?
Een glijbaan?quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:25 schreef Gellius het volgende:
Nee, dat vind ik zielig in de stad.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:34 schreef Gellius het volgende:
Vandaal!
Als de mannen ergens mee bzig zijn, dan komt het wel goed.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:27 schreef hummus het volgende:
Bij de mannen krijg ik altijd zo'n gerustgesteld gevoel.
Hopeloos ongeëmancipeerd, waarschijnlijk, maar als ik bijvoorbeeld midden in een verhuizing zit en ik vraag "hoe staat het met het laminaat" en ik krijg het antwoord "daar zijn de mannen mee bezig".. há, lekker.
Dat is fijn om te horen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:47 schreef JAM het volgende:
Ik ben juist klaar met mijn brief aan I_R. Ik print 'm morgen uit en dan gaat'ie op de post. Ik heb genoeg gespuugd, voor vanavond. Het enige wat ik jullie kan zeggen is dat ik vanavond aan de bar zat met een Canadees wiens vriendin glutenvrije, diepgevroren pizza's importeerde. Ik denk dan: 'Hoe kom je erop?' 'She can't eat gluten.', zei de Canadees. 'Yeah, yeah, figures.' 'Simple.'
Uiteraard. Ik heb zeven Frollo-avatars.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:41 schreef Z het volgende:
Ik kan me je vorige nu al niet meer herinneren. Dat was er toch één in dezelfde stijl?
Helemaal mee eens, X!quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:44 schreef Z het volgende:
Ik ben ooit één keer van avatar gewisseld. Wisselen schept alleen maar verwarring.
10 met een griffel!quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:46 schreef Z het volgende:
In spanning wacht ik af of ik mijn samenstelling goed geschreven heb.
Dit icoontje heb ik inmiddels al meer dan 5 jaar. Tussendoor wel eens iets anders gehad, maar dat voelde toch minder goed.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:44 schreef Z het volgende:
Ik ben ooit één keer van avatar gewisseld. Wisselen schept alleen maar verwarring.
Als ik het verschil al nauwelijks zie ...quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:50 schreef Frollo het volgende:
Maar ik blijf toch herkenbaar omdat het hetzelfde poppetje is, toch?
Dan moesten we er maar eens een aanmaken!quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:03 schreef Gellius het volgende:
Groepsterreur, Z!
Vroeger had heel #filosofie de beschikking over KP. Als er dan weer eens iemand geband was kon je onder KP posten, en er ook weer onder reageren. Anderen konden dat ook en hierdoor ontstonden dialogen met jezelf die wij hilarisch vonden. De rest van het forum meestal niet.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:02 schreef Z het volgende:
Wat is het idee achter een gedeelde kloon?
Ik heb het ook gezien, DO. Drie keer raden van wie die kerel het idee voor zijn boek heeft gepiktquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kwam laatst trouwens een dik boek tegen met alleen maar afbeeldingen van schilderijen met lezende vrouwen erop, Gellius.
De klootzak!quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:21 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik heb het ook gezien, DO. Drie keer raden van wie die kerel het idee voor zijn boek heeft gepikt![]()
![]()
![]()
.
Onvergeeflijk, inderdaad.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:20 schreef wyccie het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom ik voor Oasis heb gestemd in een toernooi tussen Blur en Oasis.![]()
Wie doet er even een banaanvraag voor mij?quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:22 schreef De-oneven-2 het volgende:
Onvergeeflijk, inderdaad.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik DevilsAndDust kwam laatst trouwens een dik boek tegen met alleen maar afbeeldingen van schilderijen met lezende vrouwen erop, Gellius.
Waarom zijn ze krom?quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wie doet er even een banaanvraag voor mij?
Eigenlijk heb ik een hekel aan dat soort boekenquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:17 schreef Gellius het volgende:
Ach! Jammer! Ik zie nog steeds wel een mooi koffietafelboek voor me, met stemmige foto's van de diverse krullen, ontwerptekeningen en sterke verhalen en historische anekdotes per krul. Nawoord van een vriendelijke buitenlandse schrijver die geestige terzijdes plaatst. En een interactieve dvd erbij, natuurlijk.
Ik heb het ook gezien, DevilsAndDust . Drie keer raden van wie die kerel het idee voor zijn boek heeft gepikt.quote:
Dat doet me denken aan wat een klasgenoot zei. Die vertelde dat een vriendin van haar dacht dat je een koe moest koken om gepasteuriseerde melk te krijgen.quote:
Ik ook, Zquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:27 schreef Z het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik een hekel aan dat soort boeken![]()
Dat meisje denkt vast ook dat bruine koeien chocomel geven.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:28 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan wat een klasgenoot zei. Die vertelde dat een vriendin van haar dacht dat je een koe moest koken om gepasteuriseerde melk te krijgen.
De klootzak!quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:27 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik heb het ook gezien, DevilsAndDust . Drie keer raden van wie die kerel het idee voor zijn boek heeft gepikt.![]()
![]()
![]()
.
Ze was vast 5 jaar oud.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat doet me denken aan wat een klasgenoot zei. Die vertelde dat een vriendin van haar dacht dat je een koe moest koken om gepasteuriseerde melk te krijgen.
Volgens mij niet.quote:
Altijd leuk natuurlijk, maar je moet een deur verder zijn.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:30 schreef --Christiaan-- het volgende:
Hier was toch zo'n foute-uitsprakentopic?
Te koop wegens upgrade mijn Canon PowerShot A520! Verkeerd in zeer goede staat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |