Het gaat er niet zozeer over hoe 'de paupers de vrijheid van de sixties niet aankunnen', maar hoe ze zich vereenzelvigd hebben met de slachtofferrol die hen van 'hogerhand' toebedeeld is. Dalrymple laat onder andere door middel van de taal de ze gebruiken zien hoe die mensen uit de onderklasse gespeend zijn van verantwoordelijkheidsgevoel. Het is altijd de schuld van 'de omstandigheden', en dat riedeltje hebben ze overgenomen van sociologen, politici en hulpverleners.quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:53 schreef Frollo het volgende:
Hé Lien, die Dalrymple hè. Ik ga 'm waarschijnlijk heus nog wel eens lezen, maar telkens als ik iets over hem of zijn theoriën hoor, denk ik: dat is toch allemaal allang bekend? Dat paupers de vrijheid van de sixties niet aankunnen en dat daarom nu alles naar de klote gaat, dat wisten we toch al?
Klopt deze gedachte, of komt hij nog wel met iets verrassends?
Dat zijn inderdaad van die "quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Allereerst word ik gek van het feit dat ze de hele dag in de muur aan het boren zijn en dat ik geen ontbijt heb.
Maar dat terzijde. Ik ben alweer een uurtje bezig met nog meer zinloze online formulieren voor mijn rijkstraineegedoe, maar nu moet ik verhaaltjes schrijven bij 6 comptenties. Dit is heel veel zinloos werk, en bij iedere competentie moet ik weer vijf vragen beantwoorden, maar goed, ik ben nu al zo ver dat ik dat ook maar ga doen, maar WAT moet ik nou invullen bij de competentie omgevingsbewustzijn. Ik lees elke dag de krant, kijk 10x op teletekst etc, maar hoe kan ik daarmee Wat was de situatie waarin je verkeerde?
Wat was je reactie / welke actie ondernam je?
Welke hulp of tegenwerking kreeg je van de omgeving?
Wat was het resultaat en de eventuele waardering?
Wat heb je over je zelf in deze situatie geleerd?
beantwoorden.
bah, zinloze veel te lange vragenlijsten..
Misschien kan je een voorval omschrijven waarbij de kennis van de samenleving je goed van pas kwam, of een situatie waar je die kennis miste? Dan kan je omschrijven hoe je toch de kennis hebt opgedaan of hoe jouw positie in de samenleving je hielp bij het nemen van een beslissing?quote:Concreet betekenen Omgevingsbewustzijn en Samenwerkingsgerichtheid daarom dat van alle ambtenaren, maar óók van politici, wordt verwacht dat we midden in de samenleving staan. Het gaat erom dat we niet hoog in ivoren torens smetteloos beleid formuleren dat we vervolgens in de samenleving implanteren, nee, het gaat erom dat we alle belanghebbenden bij het hele proces van beleidsvorming en -uitvoering betrekken.
Er is trouwens bijna geen bedrijf of instantie te vinden waar niet met kernwoorden wordt gewerktquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is zulk slap gelul. 1200 mensen zijn uren bezig met het invullen van die vragen, en de kans dat ieamnd daadwerkelijk al die teksten gaat lezen lijkt me 0 (anders hebben we eerder 15.000 extra ambtenaren nodig dan dat er 15.000 weggaan).
Maar goed, ik ben bijna klaar, alleen "Samenwerken" nog, en dan kan het verstuurd worden.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
En ik heb ontbijttechnisch een appel gevonden.
Sinds ik Marga van Praag een keer aan de Turkse meneer uit het Turkse winkeltje met een overdreven toon van heb ik jou daar heb horen vragen of hij geen Brééééééééburn appels had, want die waren zo lekker zúúúúrig, meneer, ja zúúúrig. Bréééburns, zo lekker zúúrig. Nee, geen Golden Delicious, Bréééburns. - heb ik eigenlijk niet zo'n trek meer in appels.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:11 schreef Frollo het volgende:
Ik was altijd helemaal gek van Granny Smith. Geen andere appel kwam erin bij mij! Maar de laatste maanden heb ik de Royal Gala ontdekt.
Friszurig is dus duidelijk favoriet bij mij. Stevigheid wordt gewaardeerd, al mag een béétje melig ook wel.
Wat zijn jullie favoriete appels?
Zelfs voor een bijbaan van zes uur? Waarbij je dan waarschijnlijk alleen cijfertjes hoeft in te kloppen?quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:07 schreef hummus het volgende:
Toen ik voor mijn bijbaan (voor zes uurtjes in de week) bij een bank solliciteerde moest ik in het sollicitatiegesprek ook uitvoerig gaan vertellen wat ik nou vond van Integriteit, Respect, Teamwork en Professionaliteit.
Voor mijn bijbaantje jaren geleden werd me in het sollicitatiegesprek ook heel erg op het hart gedrukt hoe verantwoordelijk de baan was en hoe moeilijk en moest ik allerlei rare vragen beantwoorden. Ik heb me altijd afgevraagd wat er precies moeilijk aan was en voor al die 'moeilijke vragen' waren allemaal protocollen die je precies vertelden wat je doen moest. Tsja.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:46 schreef broer het volgende:
Sommige mensen nemen zichzelf en hun werk nét even te serieus. [afbeelding]
Ben je van het protocol afgeweken? Held!quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:52 schreef hummus het volgende:
De overvaltraining was trouwens wel erg leuk.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:57 schreef broer het volgende:
[..]
Ben je van het protocol afgeweken? Held!
Oh, ze is geen oudgediende die er een tijdje tussenuit is geweest?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:03 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind Hummus echt een aanwinst voor het LPT.
Ah, nog een lotgenoot.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:04 schreef hummus het volgende:
Ik vind jullie echt een aanwinst voor mijn scriptieontwijkendebezigheden-tijd.
Ze nemen het niet serieus genoeg, anders zouden ze hun tijd niet verdoen met zulke zinloze vragen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:46 schreef broer het volgende:
Sommige mensen nemen zichzelf en hun werk nét even te serieus. [afbeelding]
Wauw, wat goedkoop! Hier bij de Turk zijn ze in de regel 1,35 euro.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb hier nu alleen Granny Smith's liggen.
0,99 eurocentjes per kilo bij de Nettorama
(normaal onthoud ik nooit prijzen hoor)
Dat geldt toch zeker niet voor alle scriptieontwijkers.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:24 schreef Gellius het volgende:
Volgens mij hebben scriptieontwijkers niet zozeer moeite met het afmaken van hun scriptie alswel het beginnen aan 'het echte leven'.
Daar ben ik ook voor, maar dan moet het wel qua leerlingenaantal haalbaar zijn. Ik zie nog zoveel scholen met klassen van 30 leerlingen, het lijkt me op z'n minst lastig om daar individuele routes voor uit te stippelen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:43 schreef Claudia_x het volgende:
Het klinkt als een interessant betoog om te schrijven.
Ik ben meer van de school 'voor elke leerling een andere leerroute'.
Dat is niet lastig, maar onmogelijk.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:47 schreef hummus het volgende:
[..]
Daar ben ik ook voor, maar dan moet het wel qua leerlingenaantal haalbaar zijn. Ik zie nog zoveel scholen met klassen van 30 leerlingen, het lijkt me op z'n minst lastig om daar individuele routes voor uit te stippelen.
Mijn docente Engels las Animal Farm voor.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bij ons las de hele klas Angela's Ashes voor de sterk gereduceerde boekenlijst. Behalve ik, want ik was toevallig net bezig in The Hitchhikers Guide, dus ik hoefde niet mee te doen.
Val jij daar ook onder?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:24 schreef Gellius het volgende:
Volgens mij hebben scriptieontwijkers niet zozeer moeite met het afmaken van hun scriptie alswel het beginnen aan 'het echte leven'.
En, was het wat je ervan verwachtte?quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:27 schreef Gellius het volgende:
Dat ik niet kon wàchten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |