abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49175790
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:53 schreef Frollo het volgende:
Hé Lien, die Dalrymple hè. Ik ga 'm waarschijnlijk heus nog wel eens lezen, maar telkens als ik iets over hem of zijn theoriën hoor, denk ik: dat is toch allemaal allang bekend? Dat paupers de vrijheid van de sixties niet aankunnen en dat daarom nu alles naar de klote gaat, dat wisten we toch al?

Klopt deze gedachte, of komt hij nog wel met iets verrassends?
Het gaat er niet zozeer over hoe 'de paupers de vrijheid van de sixties niet aankunnen', maar hoe ze zich vereenzelvigd hebben met de slachtofferrol die hen van 'hogerhand' toebedeeld is. Dalrymple laat onder andere door middel van de taal de ze gebruiken zien hoe die mensen uit de onderklasse gespeend zijn van verantwoordelijkheidsgevoel. Het is altijd de schuld van 'de omstandigheden', en dat riedeltje hebben ze overgenomen van sociologen, politici en hulpverleners.

Het boek kan gelezen worden als een existentialistisch pleidooi.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_49175835
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Allereerst word ik gek van het feit dat ze de hele dag in de muur aan het boren zijn en dat ik geen ontbijt heb.

Maar dat terzijde. Ik ben alweer een uurtje bezig met nog meer zinloze online formulieren voor mijn rijkstraineegedoe, maar nu moet ik verhaaltjes schrijven bij 6 comptenties. Dit is heel veel zinloos werk, en bij iedere competentie moet ik weer vijf vragen beantwoorden, maar goed, ik ben nu al zo ver dat ik dat ook maar ga doen, maar WAT moet ik nou invullen bij de competentie omgevingsbewustzijn. Ik lees elke dag de krant, kijk 10x op teletekst etc, maar hoe kan ik daarmee Wat was de situatie waarin je verkeerde?
Wat was je reactie / welke actie ondernam je?
Welke hulp of tegenwerking kreeg je van de omgeving?
Wat was het resultaat en de eventuele waardering?
Wat heb je over je zelf in deze situatie geleerd?

beantwoorden.

bah, zinloze veel te lange vragenlijsten. .
Dat zijn inderdaad van die " " vragen. Wel fijn dat je ze in ieder geval niet in een sollicitatiegesprek zomaar uit het niets om je oren krijgt. Ik vond een stukje uit een speech van Remkes over omgevingsbewustzijn binnen het Ministerie van Binnenlandse Zaken, misschien heb je er iets aan:
quote:
Concreet betekenen Omgevingsbewustzijn en Samenwerkingsgerichtheid daarom dat van alle ambtenaren, maar óók van politici, wordt verwacht dat we midden in de samenleving staan. Het gaat erom dat we niet hoog in ivoren torens smetteloos beleid formuleren dat we vervolgens in de samenleving implanteren, nee, het gaat erom dat we alle belanghebbenden bij het hele proces van beleidsvorming en -uitvoering betrekken.
Misschien kan je een voorval omschrijven waarbij de kennis van de samenleving je goed van pas kwam, of een situatie waar je die kennis miste? Dan kan je omschrijven hoe je toch de kennis hebt opgedaan of hoe jouw positie in de samenleving je hielp bij het nemen van een beslissing?

Moeiljk hoor .
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:04:12 #103
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_49175990
Het is zulk slap gelul. 1200 mensen zijn uren bezig met het invullen van die vragen, en de kans dat ieamnd daadwerkelijk al die teksten gaat lezen lijkt me 0 (anders hebben we eerder 15.000 extra ambtenaren nodig dan dat er 15.000 weggaan).

Maar goed, ik ben bijna klaar, alleen "Samenwerken" nog, en dan kan het verstuurd worden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:04:41 #104
11923 I.R.Baboon
pi_49176013
En ik heb ontbijttechnisch een appel gevonden.
pi_49176123
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is zulk slap gelul. 1200 mensen zijn uren bezig met het invullen van die vragen, en de kans dat ieamnd daadwerkelijk al die teksten gaat lezen lijkt me 0 (anders hebben we eerder 15.000 extra ambtenaren nodig dan dat er 15.000 weggaan).

Maar goed, ik ben bijna klaar, alleen "Samenwerken" nog, en dan kan het verstuurd worden.
Er is trouwens bijna geen bedrijf of instantie te vinden waar niet met kernwoorden wordt gewerkt . Toen ik voor mijn bijbaan (voor zes uurtjes in de week) bij een bank solliciteerde moest ik in het sollicitatiegesprek ook uitvoerig gaan vertellen wat ik nou vond van Integriteit, Respect, Teamwork en Professionaliteit . Van die holle termen waar iedereen wel een praatje aan kan hangen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:08:10 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49176140
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
En ik heb ontbijttechnisch een appel gevonden.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:11:03 #107
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_49176245
Ik was altijd helemaal gek van Granny Smith. Geen andere appel kwam erin bij mij! Maar de laatste maanden heb ik de Royal Gala ontdekt.

Friszurig is dus duidelijk favoriet bij mij. Stevigheid wordt gewaardeerd, al mag een béétje melig ook wel.

Wat zijn jullie favoriete appels?
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:13:00 #108
11923 I.R.Baboon
pi_49176311
Ik eet een Granny Smith. Melig vind ik vreselijk.

Overigens doe ik altijd enorm lang over een appel, terwijl ik de indruk heb dat anderen binnen 5 minuten het hele fruit naar binnen hebben gewerkt.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:13:17 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49176324
Golden delicious. Niet te zuur en betaalbaar.
pi_49176342
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:11 schreef Frollo het volgende:
Ik was altijd helemaal gek van Granny Smith. Geen andere appel kwam erin bij mij! Maar de laatste maanden heb ik de Royal Gala ontdekt.

Friszurig is dus duidelijk favoriet bij mij. Stevigheid wordt gewaardeerd, al mag een béétje melig ook wel.

Wat zijn jullie favoriete appels?
Sinds ik Marga van Praag een keer aan de Turkse meneer uit het Turkse winkeltje met een overdreven toon van heb ik jou daar heb horen vragen of hij geen Brééééééééburn appels had, want die waren zo lekker zúúúúrig, meneer, ja zúúúrig. Bréééburns, zo lekker zúúrig. Nee, geen Golden Delicious, Bréééburns. - heb ik eigenlijk niet zo'n trek meer in appels.

Maar een Granny Smith zou eigenlijk best wel weer eens lekker zijn.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:16:54 #111
15967 Frollo
pi_49176440
Je zou 'ns wat minder tv moeten kijken, hummus.
pi_49176524
Ik zag haar in het écht, Frollo. In de Turkse winkel hier een paar straten verderop.
En de Turkse meneer begreep er geen snars van. Want die wijst altijd op de prijs die de kassa aangeeft en zegt dan "dat". Meer niet.
pi_49176859
Appelen. .
pi_49176999
Ik heb hier nu alleen Granny Smith's liggen.
0,99 eurocentjes per kilo bij de Nettorama

(normaal onthoud ik nooit prijzen hoor )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:46:05 #115
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_49177626
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:07 schreef hummus het volgende:
Toen ik voor mijn bijbaan (voor zes uurtjes in de week) bij een bank solliciteerde moest ik in het sollicitatiegesprek ook uitvoerig gaan vertellen wat ik nou vond van Integriteit, Respect, Teamwork en Professionaliteit .
Zelfs voor een bijbaan van zes uur? Waarbij je dan waarschijnlijk alleen cijfertjes hoeft in te kloppen?

Sommige mensen nemen zichzelf en hun werk nét even te serieus.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:47:15 #116
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_49177684
O, en met 'sommige mensen' bedoel ik dus niet jou, hummus, maar de mensen die het gesprek met je voerden.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:48:55 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49177753
Je kunt tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:50:52 #118
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_49177846
Ik weet niet hoe het met de leesvaardigheid van hummus gesteld is.
pi_49177857
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:46 schreef broer het volgende:

Sommige mensen nemen zichzelf en hun werk nét even te serieus. [afbeelding]
Voor mijn bijbaantje jaren geleden werd me in het sollicitatiegesprek ook heel erg op het hart gedrukt hoe verantwoordelijk de baan was en hoe moeilijk en moest ik allerlei rare vragen beantwoorden. Ik heb me altijd afgevraagd wat er precies moeilijk aan was en voor al die 'moeilijke vragen' waren allemaal protocollen die je precies vertelden wat je doen moest. Tsja.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49177888
Banken nemen zichzelf over het algemeen nogal serieus ja. En je werknemers integriteit en respect bijbrengen om jezelf vervolgens als bank te grabbel te gooien onder druk van je aandeelhouders.. mja. Ik weet het niet.

Ik moet/mag van mijn manager trouwens altijd van de protocollen afwijken zij is meer van de klantvriendelijkheid en eerlijk zeggen waar het op staat, en niet van de "wij als personeel garanderen u dat wij met ons volledige team er over een jaar zeker nog zullen zijn om u de service te bieden die u van ons gewend bent".
pi_49177905
De overvaltraining was trouwens wel erg leuk.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:57:43 #122
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_49178139
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:52 schreef hummus het volgende:
De overvaltraining was trouwens wel erg leuk.
Ben je van het protocol afgeweken? Held!
pi_49178267
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:57 schreef broer het volgende:

[..]

Ben je van het protocol afgeweken? Held!
"Nee! Je krijgt het geld niet! Schiet me maar neer, schoft! Nog eerder geef ik mijzelf op voor deze prachtige club samenwerkende mensen aldus de directeur dan dat ik de enorme inhoud van mijn kluis aan een bruut als jou zal meegeven!".
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:03:56 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49178398
Ik vind Hummus echt een aanwinst voor het LPT.
pi_49178429

Ik vind jullie echt een aanwinst voor mijn scriptieontwijkendebezigheden-tijd.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:06:02 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49178471
Nou heb ik gemengde gevoelens.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:13:03 #127
15967 Frollo
pi_49178727
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:03 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind Hummus echt een aanwinst voor het LPT.
Oh, ze is geen oudgediende die er een tijdje tussenuit is geweest?
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:13:16 #128
11923 I.R.Baboon
pi_49178740
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:04 schreef hummus het volgende:

Ik vind jullie echt een aanwinst voor mijn scriptieontwijkendebezigheden-tijd.
Ah, nog een lotgenoot.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:13:51 #129
11923 I.R.Baboon
pi_49178764
Ik zit trouwens al meer dan een half uur filmpjes van de Nits en de Sparks op Youtube te kijken. Da's ook een uitstekende scriptieontwijkmethode.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:17:06 #130
15967 Frollo
pi_49178906
Zucht, scriptieontwijkers

Onderwerp verzinnen, schrijven dat ding, inleveren, klaar!
Is dat nou zo moeilijk?
pi_49178961
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:46 schreef broer het volgende:

Sommige mensen nemen zichzelf en hun werk nét even te serieus. [afbeelding]
Ze nemen het niet serieus genoeg, anders zouden ze hun tijd niet verdoen met zulke zinloze vragen.
pi_49179037
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb hier nu alleen Granny Smith's liggen.
0,99 eurocentjes per kilo bij de Nettorama

(normaal onthoud ik nooit prijzen hoor )
Wauw, wat goedkoop! Hier bij de Turk zijn ze in de regel 1,35 euro.

Ik onthoud prijzen wel.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:22:09 #133
11923 I.R.Baboon
pi_49179094
Even schaamteloos pluggen:

In mijn geboortejaar, toen maakten ze nog toffe clips...
Het mooiste nummer ooit!
SWINGEN! (daar was ik bij)
Onbekend, maar wel heel tof
Oh, deze is ook heel mooi

En als je even tijd over hebt: Bekijk dan het hele Nitsconcert op Fabchannel. Geloof me nou maar als ik zeg dat dat goed voor je is.
pi_49179166
Volgens mij hebben scriptieontwijkers niet zozeer moeite met het afmaken van hun scriptie alswel het beginnen aan 'het echte leven'.
pi_49179244
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:24 schreef Gellius het volgende:
Volgens mij hebben scriptieontwijkers niet zozeer moeite met het afmaken van hun scriptie alswel het beginnen aan 'het echte leven'.
Dat geldt toch zeker niet voor alle scriptieontwijkers.

De scriptie zelf vergt discipline en lange adem. En het is moeilijk om je erbij neer te leggen dat het geen Meesterwerk gaat worden.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:28:24 #136
11923 I.R.Baboon
pi_49179328
Nou, Gellius, dat valt wel mee. Op één of andere manier kijk ik wel uit naar het Echte Leven. Ik ben dit jaar voorzitter van m'n studentenvereniging, en ik zal -hoewel ik het met plezier doe- toch wel blij zijn als ik er van af ben. Ik word ouder, en de nieuwe leden al jonger. Ik wil gewoon werken en 's avonds met m'n vrienden eindelijk eens goed uit eten kunnen omdat we allemaal geld hebben.
pi_49179410
Met mijn scriptie is mijn opleiding nog lang niet af, dat is wat mij een beetje in de weg zit. Ik heb nog een jaar stage voor de boeg en ga, vrijwillig, dat wel, tussendoor nog vier maanden werken in het buitenland. Al met al is het dus niet iets enorm afrondends. Niet dat dat mijn motivatie wegneemt, want ik vind mijn onderwerp nog steeds belangrijk en iets waar ik voor sta, dus dat zit wel goed.
pi_49179605
Wat is je onderwerp?
pi_49179737
Méér literatuur in het vak Engels in de Tweede Fase (en eventueel de basisvorming, maar daar moet ik nog aan beginnen).

Onderbouwd met praktische uitwerkingen en voornamelijk taalkundige argumenten/onderzoeken die het nut van literatuur voor taalverwerving ondersteunen. Dus niet Literatuur omdat het nou zo cultureel verantwoord en goed voor je is, maar literatuur omdat het ook praktisch ingezet kan worden.

Nouja. Daar moet het ongeveer heen, dus.
pi_49179825
Het is trouwens een 15 ECT-scriptie die in het stagejaar door een 7,5-ECT praktijkonderzoek wordt opgevolgd.
pi_49179882
Het klinkt als een interessant betoog om te schrijven.

Ik ben meer van de school 'voor elke leerling een andere leerroute'.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:45:31 #142
11923 I.R.Baboon
pi_49179955
Bij ons las de hele klas Angela's Ashes voor de sterk gereduceerde boekenlijst. Behalve ik, want ik was toevallig net bezig in The Hitchhikers Guide, dus ik hoefde niet mee te doen.
pi_49180030
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:43 schreef Claudia_x het volgende:
Het klinkt als een interessant betoog om te schrijven.

Ik ben meer van de school 'voor elke leerling een andere leerroute'.
Daar ben ik ook voor, maar dan moet het wel qua leerlingenaantal haalbaar zijn. Ik zie nog zoveel scholen met klassen van 30 leerlingen, het lijkt me op z'n minst lastig om daar individuele routes voor uit te stippelen.

Ik ben laatst wezen kijken bij UNIC, een particuliere HAVO/VWO in Utrecht , allemaal erg bevoorrechte kindjes hoor, maar wat een mooie opzet om in les te geven!
pi_49180120
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:47 schreef hummus het volgende:

[..]

Daar ben ik ook voor, maar dan moet het wel qua leerlingenaantal haalbaar zijn. Ik zie nog zoveel scholen met klassen van 30 leerlingen, het lijkt me op z'n minst lastig om daar individuele routes voor uit te stippelen.
Dat is niet lastig, maar onmogelijk.

Ik zou zelf wel voor de Netwerkschool willen werken, alleen bestaat-ie niet.
pi_49180129
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bij ons las de hele klas Angela's Ashes voor de sterk gereduceerde boekenlijst. Behalve ik, want ik was toevallig net bezig in The Hitchhikers Guide, dus ik hoefde niet mee te doen.
Mijn docente Engels las Animal Farm voor.
In 6 VWO.
pi_49180512
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:24 schreef Gellius het volgende:
Val jij daar ook onder?
Aldus.
pi_49181067
Ik ben nooit aan m'n scriptie begonnen .
pi_49181168
Ah, zegt dat nog iets over jouw instelling tov het echte leven?
Aldus.
pi_49181836
Dat ik niet kon wàchten?
pi_49181864
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:27 schreef Gellius het volgende:
Dat ik niet kon wàchten?
En, was het wat je ervan verwachtte?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: