Welnee, leerlingen zijn fantastisch. De leraren zijn pas monsters.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:25 schreef broer het volgende:
Leerlingen zijn monsters. Ware monsters.
Ik ben ook niet zo weg van hoe veel mensen het 'vak' Literatuur aanbieden. Leesverslagen met verplichte onderdeeltjes afvinken, geestdodend gedoe.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:24 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik moet wel zeggen dat het vak Literatuur me niet heeft geholpen met een meer willen gaan lezen. Vooral de verplichte pasvorm waarin leesverslagen gemaakt moesten worden beviel me niet.
Nu, we waren monsters.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:25 schreef broer het volgende:
Leerlingen zijn monsters. Ware monsters.
Ik ben er geen tegengekomen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:26 schreef Claudia_x het volgende:
Welnee, leerlingen zijn fantastisch.
Ja, die ook. Dat is waar.quote:De leraren zijn pas monsters.
... so much soul, niggas be like 'Yo'.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:26 schreef broer het volgende:
Quasimoto.
Mijn vriendin die net een functie van 10 uur in de week op een middelbare school heeft aangenomen, hebben ze de vier uren Engels op de vrijdagmiddag gegeven. Twee uur HAVO 4, twee uur VWO 4.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:27 schreef Z het volgende:
Ik geef training aan meisjes van 15-16 op vrijdag, en dat doet me niet motiveren ooit het onderwijs in te gaan. Ze zijn wel leuk met elkaar maar hebben eigenlijk nergens zin in. Dat ligt natuurlijk ook een beetje aan het feit dat het vrijdag is en het weekend gepland dient te worden.
Mijn grootste frustratie was de wanordelijke manier waarop de school gerund werd.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:22 schreef hummus het volgende:
Ik hoor natuurlijk alleen de frustraties. Vooral van de net-als-docent-erbij-werkende-studiegenoten. Die zullen echt niet gaan roepen hoe gezellig hun HAVO-4 wel niet was vandaag.
Maar om nou telkens in discussies over bijvoorbeeld het meer aanbieden van literatuur te worden weggeschoven met argumenten als "geen tijd voor", "geen zin in", "past niet in de methode" en "dat willen ze niet", daar word ik een beetje moe van. Eigenlijk.
Engelse literatuur gaat niet verder dan een aantal boeken in het Engels lezen. Wat had ik me graag op school meer willen verdiepen in Shakespear enzo. En ik weet dat ik dat ook zelf kan doen, maar ik zou het graag in de les gezien hebben.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:26 schreef hummus het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo weg van hoe veel mensen het 'vak' Literatuur aanbieden. Leesverslagen met verplichte onderdeeltjes afvinken, geestdodend gedoe.
En ook het feit dat de meeste methodes gevuld zijn met onzinnige 'functionele' teksten, de meeste docenten hun lessen nog baseren op grammatica (ik geef trouwens Engels, voor de context), en literatuur in de gewone taallessen het ondergeschoven kindje is gaat me aan het hart.
Op mijn laatste werkdag kwam een moeder van een leerlinge langs, om me een aardigheidje te geven en om te vertellen dat haar dochter me zou missen. De leerlinge zelf bleef schuchter achter de deur staan, het gesprek nauwlettend volgend. Ze geneerde zich natuurlijk een beetje.quote:
Dat is toch de hele ellende van de Tweede Fase? Dat er uit álle vakken veel meer gehaald kan worden?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Uhg, CKV, echt een vak waar ik het nut niet van inzie. Naar mijn idee kan daar veel meer uitgehaald worden.
Of Erskine Caldwell. Tobacco Road bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:58 schreef JAM het volgende:
Laat ze veel Bukowski lezen, hummus, die koters. Dat knijsen ze wel.
Ik?quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:17 schreef Claudia_x het volgende:
Of ermee stopt.
Maar je schamen, JAM, is toch niet praktisch? Zwelgen enzo, zo stoffig.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:38 schreef JAM het volgende:
Jongens, jongens, soms zie ik dingen, dingen van mijzelf, dingen uit mijn verleden, uit mijn heden, uit maakt niet uit welk tijdsvak -- dingen van mijzelf, dat ik denk: 'Laat iemand me doodschieten, mijn God, mijn lieve God, laat een engeltje met een Desert Eagle .05 uit de Heilige Hemelen neerdalen en mijn hersenen op de muur uit een doen spatten'. Dan is mijn schande, mijn schaamte zo groot, dat ik maar een oplossing zie en dat is de voorgaande; te bidden met grote aandrang dat die engel mij komt verlossen.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:38 schreef JAM het volgende:
Jongens, jongens, soms zie ik dingen, dingen van mijzelf, dingen uit mijn verleden, uit mijn heden, uit maakt niet uit welk tijdsvak -- dingen van mijzelf, dat ik denk: 'Laat iemand me doodschieten, mijn God, mijn lieve God, laat een engeltje met een Desert Eagle .05 uit de Heilige Hemelen neerdalen en mijn hersenen op de muur uit een doen spatten'. Dan is mijn schande, mijn schaamte zo groot, dat ik maar een oplossing zie en dat is de voorgaande; te bidden met grote aandrang dat die engel mij komt verlossen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |