quote:Brits meisje (3) uit hotelkamer ontvoerd
Gepost door Moniek (moniek2006) - Bron: HLN
Gepubliceerd: zondag 6 mei 2007 @ 15:27
De Portugese politie is met man en macht op zoek naar een ontvoerde peuter. De driejarige Madeleine McCann werd uit haar hotelkamer ontvoerd waar ze lag te slapen met haar twee broertjes van twee jaar oud in de Portugese stad Praia da Luz. Inmiddels zijn al meer dan 30.000 tips bij de politie binnengekomen.
De hele omgeving rond de Portugese badplaats is inmiddels uitgekamd. De speurders beschikken over een robotfoto -een compositiefoto, gemaakt met de computer- van de ontvoerder. Om Madeleine niet in gevaar te brengen wordt die niet verspreid. Toen het meisje werd ontvoerd waren de ouders aan het eten in een hotel.
Maybe a dingo ate her baby?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:11 schreef SlimShady het volgende:
doet me denken aan die ene film.
quote:De Portugese voetballer Cristiano Ronaldo heeft zich vandaag betrokken getoond met de verdwijning van een Brits meisje in Portugal. In een op tv uitgezonden boodschap riep de speler van Manchester United op de 3-jarige Madeleine McCann vrij te laten.
Een Portugese krant suggereerde eerder dinsdag dat het meisje mogelijk is ontvoerd door een groep pedofielen. De politie zei honderden tips en aanwijzingen na te trekken. De afgelopen dagen onderzochten agenten vijfhonderd appartementen in en bij het vakantiepark waar Madeleine vorige week verdween. Haar ouders verschenen al vier keer op tv om voor de veilige terugkeer van hun dochter te pleiten.
Snap dat ook niet. Die klimmen overal op en achter en er kunnen nog nare ongelukken gebeuren. Of ze krijgen op de een of andere manier toch de hoteldeur open en zijn weg.quote:Op woensdag 9 mei 2007 07:35 schreef Bep het volgende:
Ik snap ook niet dat je je kind alleen laat in een hotelkamer en zelf gaat eten![]()
quote:(Novum/AP) - David Beckham heeft vrijdag op de Portugese televisie een oproep gedaan voor Madeleine McCann, het Britse meisje dat sinds vorige week donderdag vermist is. De Engelse stervoetballer laat een foto van haar zien en vraagt mensen die haar gezien hebben contact op te nemen met de politie. Eerder deden de Portugese voetballers Cristiano Ronaldo en Paolo Ferreira een oproep.
Ja, wie weet. Om zelf in de schijnwerpers te staan nu.quote:Op zondag 13 mei 2007 09:27 schreef Toeps het volgende:
Vaag verhaal, zomaar dat kind alleen achterlaten... Misschien hebben ze dat kind zélf wel wat aangedaan, en proberen ze dat nu te verbergen. Ja, ik kijk te veel CSI.
Omdat er wereldwijd aandacht voor is, dus om ontdekking te voorkomen. Maar ik denk eigenlijk ook het ergste...quote:Op zondag 13 mei 2007 10:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom denken ze nu dat 'ontvoerders' het uiterlijk verandert hebben?
De kans is groter dat dit meisje misbruikt & vermoord is.
De deur heeft ze zelf opengebroken zeker? Die was namelijk geforceerd, heb ik begrepen?quote:Op zondag 13 mei 2007 11:44 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien is ze gewoon gaan wandelen en verdronken in een vijver. Een paar jaar geleden verdween hier in NL een meisje (of was het een jongetje), er was al een dader opgepakt, hij werd hier op Fok! al doodgewenst, later werd het kind in een vijver gevonden en er was geen enkel spoor van geweld of misbruik vast te stellen.
Laten we hopen van nietquote:Op zondag 13 mei 2007 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Tien dagen... Ze is waarschijnlijk al lang dood.
Ik denk het ook, misschien juist door de publiciteit.quote:Op zondag 13 mei 2007 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Tien dagen... Ze is waarschijnlijk al lang dood.
"De luiken in de slaapkamer waren geforceerd toen de ouders terugkwamen, hun kind was verdwenen." Bronquote:Op zondag 13 mei 2007 11:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
De deur heeft ze zelf opengebroken zeker? Die was namelijk geforceerd, heb ik begrepen?
Dat ligt maar net aan de toestand waarin ik haar zou vinden. Als ik haar lijkje zou vinden, zou het voor mijn gevoel bloedgeld zijn...quote:Op zondag 13 mei 2007 12:39 schreef Gia het volgende:
Ik zou haar wel willen vinden. De beloning staat momenteel op meer dan 3 miljoen euro.
Voor mijn gevoel zou het niet eens uitmaken. Ik denk dat als ik haar in levende lijve zou vinden ik eerder ontzettend blij zou zijn dat ze er nog is, en niet eens aan het geld denken. Het maakt niet uit of er nou 1 miljoen of 5 miljoen uitgeloofd word volgens mij.quote:Op zondag 13 mei 2007 12:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan de toestand waarin ik haar zou vinden. Als ik haar lijkje zou vinden, zou het voor mijn gevoel bloedgeld zijn...
Dan snap ik helemaal al niet waarom ze zonder oppas zijn gaan eten en deuren niet hebben afgesloten...quote:Op maandag 14 mei 2007 09:22 schreef Marty het volgende:
Op tv lieten ze ook zien dat het appartement direct aan de straat lag. Je kunt vanaf de straat met een trappetje naar boven en je staat meteen voor de deur van hun appartement.
het is een peuter, WTF?!quote:Op maandag 14 mei 2007 12:14 schreef paultjuhhh het volgende:
Je weet maar nooit of ze nog leeft Dutroux hield ze ook aardig lang in een keldertje
In ieder geval schijnt de familie een paar dagen te zijn gevolgd, dus misschien geen toeval?quote:Op maandag 14 mei 2007 12:21 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik vraag me ook af of het toeval is dat die peuter is meegenomen of dat de daders persee het op die peuter gemunt hadden al langer
NOOIT?quote:Op maandag 14 mei 2007 18:32 schreef Vivi het volgende:
Ik zou mijn kind NOOIT alleen laten.
Ach dat arme kleine meiske![]()
Je weet best wat ik bedoelquote:Op maandag 14 mei 2007 18:35 schreef Sebasser het volgende:
[..]
NOOIT?
Jeetje, ik denk het wel lieverd.
Of je moet je kind heel erg moederafhangelijk opvoeden.
Ik denk ook niet dat je kind het fijn zal vinden om als ze rond ze 15 is dat je dan naast haar op de toiletrolhouder gaat zitten omdat ze misschien wel ontvoerd kan worden vanuit het WC raampje.
Dat filmpje van Christiano Ronaldo was haast genant. De itentie was goed, maar zo vreselijk overduidelijk van een briefje af gelezenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 10:06 schreef Suko het volgende:
David Beckham doet oproep voor vermist meisje
[..]
[afbeelding]
Zit ik ook aan te denken, zeker nu blijkt dat er helemaal niets geen deur/raam geforceerd was...quote:Op maandag 14 mei 2007 19:08 schreef milagro het volgende:
is er trouwens geen enkele aanleiding de ouders zelf te verdenken?
ja, je weet het niet, hè, ms was dat kind al "weg" voor ze gingen eten, niemand kan dat weten namelijk toch, alleen de ouders, en de andere kinderen zijn ms te jong of sliepen al... er kan ook iets 'gebeurd' zijn natuurlijk door toedoen vd ouders zelf en dat op deze manier verhuld.
Inderdaad, wat een heisa zegquote:Op maandag 14 mei 2007 19:09 schreef Herald het volgende:
ik moet steeds aan Missing White Girl Syndrome denken
ja, nou ja, in dit geval lagen er in nog 2 jongere kinderen in het appartement ...quote:Op maandag 14 mei 2007 19:53 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ik hoorde laatst van een collega dat in sommige gevallen de echt jonge kinderen ontvoerd worden en verkocht worden aan Russische echtparen die zelf geen kinderen kunnen krijgen.
Helaas kan ik bij de foto van dat meiske alleen maar denken aan KP en daar is uiterlijk*voor even* of een tijdje belangrijker .quote:Op maandag 14 mei 2007 20:33 schreef milagro het volgende:
babies lijken me ook gewilder dan oudere kinderen qua adoptie...
Ik mag toch hopen dat die foto fotosoep is, ze ziet eruit als een kindhoertjequote:
Kindhoertjequote:Op maandag 14 mei 2007 23:51 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat die foto fotosoep is, ze ziet eruit als een kindhoertje![]()
Verder triest natuurlijk. Ik hoop voor de ouders dat ze ongeschonden terug gevonden wordt maar ik vrees dat ze niet meer leeft.
Op die ene foto wel ja. Het lijkt of ze een dikke laag make-up op heeft, mascara, eyeliner, lippenstift.quote:
Ik heb daar inderdaad ook een raar gevoel bij. Op die leeftijd zijn ze daar toch echt te jong voor. Daarbij is dit geen afgesloten park of zo, maar gewoon vanaf de straat toegankelijk. En dan nog, doe je toch in elk geval ALLES op slot!!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:49 schreef Mikrosoft het volgende:
Ouders die het makkelijk kunnen betalen maken geen gebruik van de babysit-service en creche in het vakantieverblijf nota bene terwijl ze drie zeer kleine kinderen hebben. En "toevallig" verdwijnt het meisje dan. Ik geloof die twee niet.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Op die ene foto wel ja. Het lijkt of ze een dikke laag make-up op heeft, mascara, eyeliner, lippenstift.![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Op die ene foto wel ja. Het lijkt of ze een dikke laag make-up op heeft, mascara, eyeliner, lippenstift.![]()
Hmmmz, krijgt het een happy end??quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:10 schreef Frutsel het volgende:
Verhoor in zaak kidnap Maddy (Telegraaf)
AMSTERDAM - Een Engelse buurman is gehoord in de zaak van het in Portugal vermiste meisje Madeleine McCann.
Volgens de Engelse kranten gaat het om de 33-jarige Robert Murat die nog geen honderd meter van de twee weken geleden van de aardbodem verdwenen Maddie woont. Gisteravond zat hij nog op het politiebureau aan de Algarve.
Murat heeft zelf ook een vierjarig dochtertje dat sprekend lijkt op Madeleine. Zij zou niet meer bij hem wonen. De buurman heeft de ouders van Maddie geholpen bij de vertalingen in het Portugees, maar zou in de loop van de tijd meer de aandacht op zich gevestigd hebben.
De politie is volgens de kranten inmiddels met een vingerafdrukkenonderzoek bezig in de villa in Praia da Luz van de buurman. Hij woont daar met zijn moeder Jennifer. Die 71-jarige vrouw verklaarde tegenover de Britse pers dat haar zoon onschuldig is en dat hij vrijwillig naar de politie was gegaan. behalve Murat zouden nog twee mensen gehoord zijn.
De ex van Robert Murat woont in Hockering, Norfolk. Volgens de Daily Mail kwamen daar gisteravond twee vrouwen aan de deur en werd een blond meisje, gewikkeld in een deken, door de politie afgevoerd.
Letterlijk wordt in The Scotsman gemeld: "It is understood Murat had lived in Hockering, Norfolk, with his ex-wife Dawn before moving to Portugal around two years ago. He may have worked for a time at the nearby Bernard Matthews poultry farm before he left the UK. At the house in Hockering where his ex-wife and daughter now live two women, each carrying a child in a blanket, shortly after 10pm today. Neither spoke and both were driven off by police. "quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hmmmz, krijgt het een happy end??
Wat is er zo moeilijk?quote:
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:10 schreef Frutsel het volgende:
De ex van Robert Murat woont in Hockering, Norfolk. Volgens de Daily Mail kwamen daar gisteravond twee vrouwen aan de deur en werd een blond meisje, gewikkeld in een deken, door de politie afgevoerd.
En verder uit de link: Madeleine: Police tracked Briton for several days "Police in Portugal were today examining the computer of a man questioned for 12 hours over the disappearance of Madeleine McCann. Forensic science officers seized 33-year-old Robert Murat's computer during a search of his flat, which is 150 yards from where the four-yearold vanished. The British-born man, who speaks Portuguese, had been under "electronic surveillance" for days before police swooped. He was questioned by officers at a police station before being released in the early hours of today. Police sources said he was being treated as a "witness", rather than a suspect. His German girlfriend, named locally as Michaela, was also questioned by police at the station and released with him."quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:05 schreef Suko het volgende:
En weer vrijgelaten:
Madeleine probe: Police release Briton
A Briton being questioned by police in Portgual over the disappearance of Madeleine McCann has been released, according to reports. Robert Murat, a 33-year-old expatriate, has an estranged daughter of a similar age to four-year-old Madeleine and has said she is the 'spitting image' of the missing girl.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:17 schreef Suko het volgende:
At the house in Hockering where his ex-wife and daughter now live two women, each carrying a child in a blanket, shortly after 10pm today.
Ja, ergens denk ik dat ook, het blijft ook raar dat er niet meer nieuws uit die richting (Norfolk) komt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:15 schreef Gia het volgende:
Het wordt steeds vreemder.
Je zou bijna denken dat die Robert het meisje als zijn eigen dochter aanzag, haar naar zijn idee 'terug stal' en veilig naar de 'echte' moeder in Engeland bracht, waarna hijzelf weer terugreisde naar Portugal.
Aangezien volgens het ene bericht hierboven er twee vrouwen met ieder een kind op de arm naar buiten kwamen.
[..]
ik bedoel dat jij blijkbaar dingen ziet die er niet zijn.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat is er zo moeilijk?
Ik zou het nogal vreemd vinden als je als ouders je kind op een dergelijke manier toetakelt en zeker op die leeftijd, ik hoop dus dat het fotosoep is. Ik suggereer verder niets.
Die films zijn gebasseerd op waar gebeurde drama's.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, de speculatie heeft nu al het nivo 'net als in de film' bereikt
Nu ja, ik zie liever zo'n "scenario" dan dat andere...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, de speculatie heeft nu al het nivo 'net als in de film' bereikt
Dat denk ik ook. Komt denk ik doordat kinderen waarbij nare dingen gebeurd zijn, vaak een spichtig en angstig uiterlijk hebben. Als je dan een kind ziet met een spichtig en angstige blik, krijg je die associatie.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:33 schreef Vivi het volgende:
[..]
ik bedoel dat jij blijkbaar dingen ziet die er niet zijn.
"The priest who baptised IVF-miracle Madeleine has arrived in Portugal to support the McCanns." Bron Zou dus anoniem moeten zijn, qua donor, of van d'r man, of toch niet?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:29 schreef Gia het volgende:
Dat met die twee vrouwen met twee kinderen, zou dan betekenen dat ook hun echte eigen kind uit huis is gehaald. Dat zou dan betekenen dat die ex-vrouw ook in het complot zit.
Ik heb eens een film gezien waar een man ook steeds probeerde een kind te ontvoeren. Bleek later dat bij de vrouw het bevruchte eitje van een andere vrouw en die ontvoerder was ingebracht. Biologisch gezien was het kind dus inderdaad van die ontvoerder.
Misschien dacht die Robert dat hier ook zoiets was gebeurd en dat dit kind gewoon feitelijk ook zijn dochter was.
In dat geval zal ze dus gewoon nog leven.
Het lijkt er meer op dat die krant in het wilde weg aan het speculeren is geslagen zodat zij later kunnen zeggen 'Zie je wel, wij hadden het nieuws als eerste'quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:15 schreef Gia het volgende:
Het wordt steeds vreemder.
Je zou bijna denken dat die Robert het meisje als zijn eigen dochter aanzag, haar naar zijn idee 'terug stal' en veilig naar de 'echte' moeder in Engeland bracht, waarna hijzelf weer terugreisde naar Portugal.
Aangezien volgens het ene bericht hierboven er twee vrouwen met ieder een kind op de arm naar buiten kwamen.
[..]
De man is nu toch echt als verdachte aangemerkt. Bron Hij werd al dagen in de gaten gehouden middels electronic tags, zie eerdere berichten.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:37 schreef MinderMutsig het volgende:Dat er in dat proces een mogelijk onschuldige man zwart gemaakt wordt is natuurlijk totaal onbelangrijk.
Ik vind het meisje in die foto helemaal niet spichtig of angstig, ik vind het een opgedirkte barbypop zoals in die zieke missverkiezingen voor kinderen die ze in de VS hebben.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Komt denk ik doordat kinderen waarbij nare dingen gebeurd zijn, vaak een spichtig en angstig uiterlijk hebben. Als je dan een kind ziet met een spichtig en angstige blik, krijg je die associatie.
Het gras is groen, alles wat groen is, is gras. Zoiets.
Wie zanikt d'r nu over door dan.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vind het meisje in die foto helemaal niet spichtig of angstig, ik vind het een opgedirkte barbypop zoals in die zieke missverkiezingen voor kinderen die ze in de VS hebben.
Op de andere foto's is het gewoon een leuk kindje maar die ene foto vind ik raar. Het zou niet een foto zijn die ik naar buiten zou brengen als mijn kindje vermist zou zijn in ieder geval.
Maar dat heeft verder niets met de zaak te maken dus waarom hebben we het er nog over?
Of inderdaad toch een foutje? Verkeerde foetus ingeplant?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:37 schreef Suko het volgende:
[..]
"The priest who baptised IVF-miracle Madeleine has arrived in Portugal to support the McCanns." Bron Zou dus anoniem moeten zijn, qua donor, of van d'r man, of toch niet?
Wat voel je toch de hele tijd persoonlijk aangesproken, het is hier een discussieforum hoor, dat houdt in dat je reacties krijgt op hetgene wat je typt, dus.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Jezus, heb ik je iets misdaan ofzo?![]()
Zo kan je natuurlijk alles relativeren. In Darfur kostte het bijvoorbeeld zowat een half land aan lijken voordat de VN überhaupt rond de tafel ging zitten. Nu is er nog niks gebeurt en gebeuren er dagelijks nog steeds de meest afschuwelijke oorlogsmisdrijven, maar wij hebben het in Europa liever over CO2 e.d.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:53 schreef Viajero het volgende:
Alsof er niks ergers in de wereld gebeurt zeg.
ach ja, zo werkt dat nu eenmaal, zo zit de mens in elkaar.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:59 schreef Gelderland het volgende:
ben benieuwd wat de afloop is, als er ooit een afloop komt...
al vind ik al die acties etc. wel HEEEEEL ERG Hypocriet... Ik vind het goed dat ze het doen, maar doe het dan altijd, en niet alleen in dit geval
Er worden zoveel kinderen slachtoffer van kinderhandel/kinderprostitutie (ook in NL).. En nu worden er allemaal acties gehouden met sodilariteit voor Maddy... pfff
snap niet dat mensen daaraan meedoen
![]()
Ja, maar als ze letterlijk 60% van het nieuws vullen met het herhalen van nieuws dat er eigenlijk niet is (telkens weer die villa en dat oude vrouwtje, keer na keer na keer) terwijl er elders heel erge dingen gebeuren dan vind ik dat wel asociaal.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zo kan je natuurlijk alles relativeren. In Darfur kostte het bijvoorbeeld zowat een half land aan lijken voordat de VN überhaupt rond de tafel ging zitten. Nu is er nog niks gebeurt en gebeuren er dagelijks nog steeds de meest afschuwelijke oorlogsmisdrijven, maar wij hebben het in Europa liever over CO2 e.d.
Zo werkt dat dus gewoon.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, maar als ze letterlijk 60% van het nieuws vullen met het herhalen van nieuws dat er eigenlijk niet is (telkens weer die villa en dat oude vrouwtje, keer na keer na keer) terwijl er elders heel erge dingen gebeuren dan vind ik dat wel asociaal.
en wat doe jij aan diie veel ergere dingen behalve ze constateren?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, maar als ze letterlijk 60% van het nieuws vullen met het herhalen van nieuws dat er eigenlijk niet is (telkens weer die villa en dat oude vrouwtje, keer na keer na keer) terwijl er elders heel erge dingen gebeuren dan vind ik dat wel asociaal.
Dat eerste!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:16 schreef Taurus het volgende:
is 't weer eens een rijk & belangrijk meisje of worden er nooit kindjes ontvoert in Engeland?![]()
Mja.. Op zich is ieder leven er 1 en is 't alleen maar goed als 't werkt, maar 't heeft natuurlijk ook iets triests. Ik vond alle aandacht voor dat grietje op Aruba ook zwaar overtrokken.quote:
Wat is er onherkenbaar aan?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:35 schreef Sebasser het volgende:
waarom is de TT nou opeens zo onherkenbaar drugshond?
Posten op een Nederlands forum dat door weinig mensen gelezen wordt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:29 schreef milagro het volgende:
[..]
en wat doe jij aan diie veel ergere dingen behalve ze constateren?
Live Aid is iets heel anders. Ik veroordeel de mensen die willen helpen niet, ik veroordeel het Britse nieuws omdat ze over niks anders meer berichten.quote:mensen worden geraakt door dat waar ze raakvlakken mee hebben. zo werkt dat.
en 1 beeld van 1 iemand in nood, heeft meer effect dan vertellen dat er elders 10.000 in nood zitten.
zo werkt dat.
Live Aid destijds was vooral zo'n succes door de zielige beelden van 1-lingen, close up, minuten lang tussen de popmuziek door, een enkel babietje stervend vd honger.... dat er buiten Ethiopie iedere dag babietjes sterven aan allerhande te voorkomen zaken was ook toen een feit, maar dat babietje dat je ziet, daar huil je om, en niet die onbekende 'getallen' elders.
maakt dat een actie als Live Aid asociaal, omdat het zich focuste op Ethiopie enkel?
het verkoopt, simpel.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
Posten op een Nederlands forum dat door weinig mensen gelezen wordt.
[..]
Live Aid is iets heel anders. Ik veroordeel de mensen die willen helpen niet, ik veroordeel het Britse nieuws omdat ze over niks anders meer berichten.
Wereldwijde aandacht voor 1 meisje. Iets zegt me dat het hypocriet is, maar zodra je dat zegt, je symphatiseert met de ontvoerder.quote:Op zondag 13 mei 2007 10:30 schreef Suko het volgende:
[..]
Omdat er wereldwijd aandacht voor is, dus om ontdekking te voorkomen. Maar ik denk eigenlijk ook het ergste...![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
quote:Zwembad
Maandag hebben de onderzoekers de villa grondig doorzocht. Het zwembad werd gedraineerd. Volgens de pers ter plaatse kwam de politie uiteindelijk naar buiten met een computer en kartonnen dozen en plastic zakken die videocassettes en ander bewijsmateriaal zouden kunnen bevatten. Het huis is ondertussen verzegeld. Volgens een Portugees dagblad was Murat een regelmatige bezoeker van pedofiele internetsites. Hij geldt als een verdachte, maar is nog niet aangehouden.
Hehe, ik kwam hier eigenlijk meer om even te klagen over dat het nieuws hier zo saai is omdat het alleen maar over maddie gaat.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:03 schreef milagro het volgende:
[..]
het verkoopt, simpel.
kun je nu weer de kopers/lezers veroordelen
en zo gaan we door, er gebeuren altijd wel ergere dingen ergens, toon me die en ik toon je iets nog ergers, en er zijn altijd weer mensen die dat willen lezen, jij ook, want jij zit ook hier... terwijl er toch zoveel ergers is om te lezen en je druk over te maken ipv je druk maken over dat er meer is om je druk over te maken blablabla we weten het allemaal al, want het wordt in ieder topic over een moord/vermissing/ontvoering gezegd.
Daar is klaagbaak voor.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hehe, ik kwam hier eigenlijk meer om even te klagen over dat het nieuws hier zo saai is omdat het alleen maar over maddie gaat.
Hier is dan een foto ter illustratie:quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:17 schreef Suko het volgende:Letterlijk wordt in The Scotsman gemeld: "It is understood Murat had lived in Hockering, Norfolk, with his ex-wife Dawn before moving to Portugal around two years ago. He may have worked for a time at the nearby Bernard Matthews poultry farm before he left the UK. At the house in Hockering where his ex-wife and daughter now live two women, each carrying a child in a blanket, shortly after 10pm today. Neither spoke and both were driven off by police. "
de ex met haar dochtertje, de inwonende vriendin met haar kind.quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:22 schreef Suko het volgende:
[..]
Hier is dan een foto ter illustratie:
[afbeelding]
In Norfolk, two women leave the house owned by Robert Murat's estranged wife Dawn with police, both carrying children hidden under blankets.
En verder wát er is gevonden en meegenomen in Murat's huis: "Reports on Portuguese television stated that suspected paedophile images have been found at Mr Murat's home." En ook: "Police have taken away a computer, video tapes and blankets from Robert Murat's villa which they are searching." Bron
Volgens de BBC blijft hij verdachte dus maar is er niet genoeg bewijs om hem te arresteren.
Ik vraag me alleen af waarom het viertal werd meegenomen door de politie, ze hadden net zo goed thuis het stel kunnen ondervragen. The Sun schrijft nog het volgende: "Earlier Murat’s ex- boss gave an insight into his character. He told how the suspect astonished pals by leaping on kids’ bouncy CASTLES at parties. Paul Titcombe said: “Instead of mingling, he’d go straight to the bouncy castle and jump around. He got a bit of a name for himself. It seemed like a fixation.” Paul, 49, of Taverham, Norfolk, met Murat while working at a local Bernard Matthews factory in 1999. He said Murat had at least two affairs with women at the plant. Paul later employed him as a car salesman at a garage. He said: “We got matey, but there’s a coldness and distance to him.”quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:24 schreef milagro het volgende:
[..]
de ex met haar dochtertje, de inwonende vriendin met haar kind.
Ik ben er tamenlijk van overtuigd dat het meisje sinds minstens 3 mei dood is.quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:58 schreef Gia het volgende:
Blijf het een vreemd verhaal vinden. Ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik hoop zo dat Madeleine ongedeerd is.
JonBenet, bedoel je, die was nota bene thuis in de kelder gevonden, door haar eigen vader , die meteen even de vindplek en het lichaam vh meisje 'besmette' toen hij haar losmaakte en naar boven droeg, naar de aanwezige politiequote:Op woensdag 16 mei 2007 10:21 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ik ben er tamenlijk van overtuigd dat het meisje sinds minstens 3 mei dood is.
k ben ook bang dat dit nooit zal worden opgelost . Doet mij denken aan dat meisje in de USA ( die Miss Kinderkarten)
Nee, niet zomaar. Maar een (pedofiele) buurman die op dat soort meiskes valt en weet dat de buren hun kinderen in een onafgesloten huis achterlaten, heeft er een makkelijke prooi aan.quote:Op woensdag 16 mei 2007 11:33 schreef CANARIS het volgende:
Kinderen worden niet zomaar uit een appt gekidnapt.
quote:Police investigating Madeleine McCann suspect Robert Murat have ripped down a wall of the villa he shared with his mother. It was also revealed today that detectives targeting Murat tapped his mobile phone days before they questioned him.
quote:Yesterday police demolished an interior wall and tore apart a garden shed at the home he shares with his mother, 100 yards from where Madeleine was last seen.
Leugen:quote:They have examined paper from a shredder in the house and taken away computers, videos, mobile phones and a pair of jeans as well as his passport. Five properties linked to the part-time estate agent in the Algarve have also been searched as well as his hire car and a water tank near his villa's swimming pool.
DailyMailquote:Although Mr Murat claimed to have spoken to Madeleine's parents, the little girl's grandmother Eileen denied it. She said: "If he said he spoke to them then he is lying. I was talking to Gerry and he has never met this man."
Of dat zal helpen?quote:Gordon Brown: We'll Help Find Madeleine Gordon Brown has offered 'practical help' to the McCann family in the search for their missing daughter, Madeleine. Still missing: Madeleine McCannThe Chancellor, who is widely expected soon to become Prime Minister, made the offer as Madeleine's relatives went to Westminster to ask for assistance from MPs. SkyNews
Geweldig Suko, dat je al die berichten hier neerzet. Op deze manier blijf ik steeds op de hoogte.quote:
En een fundtraising:quote:Madeleine suspect defends himself
The life of the British suspect in the case of missing four-year-old Madeleine has "fallen apart", his cousin has told BBC News. Sally Eveleigh, speaking in the Algarve on behalf of Robert Murat, said he vehemently denied any involvement. Mr Murat, 33, who helped police with translation work, was questioned for 12 hours over the disappearance and his mother's villa was searched.
Ik verwacht eigenlijk elk moment dat het Engelse leger opstoomt richting Portugal, beetje cynisch van me maar ik heb nog nooit zo'n grote actie gezien vanwege een vermist kind. Maar als ik het geld had, hij is cardioloog en zij huisarts, én daardoor handige connecties, had ik het misschien (weet ik wel zeker) ook gedaan, no mistake about that.quote:Meanwhile, on Wednesday afternoon the fighting fund to help cover escalating costs in the search for Madeleine was launched at the Walkers Stadium in Leicester by her uncle John McCann. Speaking at the launch, Mr McCann said: "This fund will be a vehicle to help our family get our darling, wee niece back." It was also announced that any money raised not needed for the search for Madeleine would be used to help find missing children in the UK, Portugal and elsewhere. BBC
Mogelijk hebben ze ontdekt dat er niks meer belastend op de pc ('s) staat, dat moet je ook maar kunnen (grondig) als expert.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:57 schreef JohnDope het volgende:
Wat maakte die jongen tot een computer expert? Kon hij een beetje intellectueel klikken en slepen in Windows && Mac, of wist hij zijn weg te vinden in die softwarematige-junken-bende die ze linux noemen?
Hij heeft zelf contact gezocht omdat kennelijk iedereen die omgang heeft met Murat wordt nagetrokken en vernam dat een Rus (hij dus) ook in het onderzoek zit. Maar hij is niet gearresteerd, alleen meegenomen om gehoord te worden. Niemand is tot nu toe nog gearresteerd, Murat is nog steeds de enige verdachte maar er is onvoldoende bewijs voor arrestatie.quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:00 schreef N.icka het volgende:
Waarom is die Rus eigenlijk gearresteerd? Omdat hij een site voor die ander had gemaakt?
Hoe oud is hij nu eigenlijk?quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:05 schreef Suko het volgende:
Sergey Malinka, 22, , een informaticus van rond de dertig,
Volgens SkyNews 22 jr en volgens The Sun en The Mirror ook, dan zal 't wel zo zijn.quote:
Hij lijkt ouder, met dat dunner wordende haar.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:43 schreef Suko het volgende:
[..]
Volgens SkyNews 22 jr en volgens The Sun en The Mirror ook, dan zal 't wel zo zijn.![]()
Dat is waar, overigens ontkend hij alles: Russian in Madeleine inquiry: It’s all liesquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij lijkt ouder, met dat dunner wordende haar.![]()
Zou het dezelfde zijn als:quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:50 schreef Suko het volgende:
[..]
Dat is waar, overigens ontkend hij alles: Russian in Madeleine inquiry: It’s all lies
Is toch een andere naam, ik zou het niet weten.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Zou het dezelfde zijn als:
http://www.zoominfo.com/S(...)px?PersonID=20604069
Sergey Malinchik, maar wel iets met software.
Zouden die namen er door journalisten bijgezet zijn. Zo praat je toch niet.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:08 schreef Suko het volgende:
I told them that on that night I was at home with my mother Svetlana and father Igor.
of ze zijn de haakjes vergeten.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Zouden die namen er door journalisten bijgezet zijn. Zo praat je toch niet.
"Ik was thuis met mijn moeder Sjaantje en mijn vader Pietje."
Je zegt dan eerder iets als: Ik was thuis met mijn ouders.
Iemand die inderdaad zo praat is theatraal bezig, lijkt me.
Het verhaal op DallyMail gaat wat verder in op de telefoontjes:quote:Russian: 'It's All Lies - I'm Innocent'
The latest witness in the Madeleine McCann case has been speaking exclusively to Sky News about the missing four year-old. Sergey MalinkaRussian computer expert Sergey Malinka insists he is innocent and has no idea where she may be. He claims he only has a professional relationship with the main suspect, Robert Murat.He also insists reports he has past convictions for sexual offences are lies. Portuguese police say they are investigating telephone calls between Mr Malinka and Mr Murat on the night Madeleine vanished. De rest SkyNews
En ook de kweste over de huur van een auto is wat vreemd:quote:Madeleine: Mystery deepens over Russian's late-night calls to suspect Russian claims he didn't speak to suspect for a year. So why did they talk the night she vanished? Police are investigating new links between the prime suspect in the hunt for Madeleine McCann and a Russian computer expert.
Robert Murat phoned Sergey Malinka on his mobile at 11.40pm on the night the four-year-old disappeared - despite both men claiming they hardly know each other. In an interview with the Daily Mail's sister paper, the Evening Standard yesterday, Mr Malinka denied any contact with Mr Murat, saying: "I have not spoken to him for around a year." Portuguese police sources said it was "bizarre" for the men to speak late at night, then claim not to be close.
One source said: "Why have both men been saying they hardly know each other when they clearly were on good enough terms to speak by mobile phone just before midnight? It strikes us as bizarre." The men were also captured on television cameras talking animatedly in the days after the four-year-old's disappearance.
Police sources confirmed they are "highly concerned" by the men's claims and revealed they have found new evidence to link the pair at the time of Madeleine's abduction from the Praia da Luz resort on 3 May.
quote:It was also revealed that Mr Murat behaved strangely while hiring a car in Praia da Luz after he realised he was under surveillance. The parttime estate agent owns at least two cars along with his mother. A document obtained from the local car hire firm in Praia da Luz, Auto Rent III Algarve, appears to show that he rented a Hyundai car from 12 May to the following Tuesday.
He gave his former wife's address in Hockering, Norfolk, rather than his own in the Algarve, but listed his Portuguese mobile number. A member of staff at the car hire firm was so suspicious he called police. They had already put Mr Murat under surveillance and were tailing his two cars. Het documant. De rest.
Nja zoals ze al zei, een blond meisje valt wel op in Marokko, als ze je dan ook nog indringend aankijkt..quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:30 schreef Toeps het volgende:
Muh, Marokko is niet zo ver weg, en het is natuurlijk slim een kind het land mee uit te nemen als je het ontvoert. Maar wel vreemd dat die vrouw zoveel details nog kan herinneren... Daar let je toch allemaal niet op, als je niet weet wat er aan de hand is?
Soms heb je dat met kinderen, ja. Ze kunnen je bij blijven door bijzondere kenmerken.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:00 schreef alors het volgende:
[..]
Nja zoals ze al zei, een blond meisje valt wel op in Marokko, als ze je dan ook nog indringend aankijkt..
Ik vind het toch wel tamelijk blond, hoor. Misschien zelfs door de Portugese zon nog wat lichter geworden, ook?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:00 schreef milagro het volgende:
die vrouw heeft het over een heel heel blond meisje, dat is die Madeleine toch niet? Donkerblond , sommigen zullen het ms zelfs lichtbruin noemen...
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel tamelijk blond, hoor. Misschien zelfs door de Portugese zon nog wat lichter geworden, ook?
Mijn oudste is 's zomers ook blonder dan 's winters.
She was a sweet, blonde-haired girl with a very cute face.
Staat overigens ook nergens dat de vrouw het heeft over 'heel blond'.
licht dat haar dan ff op, denk ik dan, met fotosoep, het scheelt nogal namelijk met de herkenbaarheid.quote:She was standing alone with a man about a metre from her. She looked sad and a little lost. She looked so alone, I wanted to carry her or something. "It struck me as a very unusual situation. It was very strange to see a little girl with light skin and very, very blonde hair standing alone in Morocco.
Okay, niet gezien. Maar dan nog. In een land als Marokko heeft zo'n meisje opvallend blond haar. Misschien was het in haar herinnering nog blonder, of was ze door de zon wat blonder.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:10 schreef milagro het volgende:
[..]
[..]
licht dat haar dan ff op, denk ik dan, met fotosoep, het scheelt nogal namelijk met de herkenbaarheid.
zegt die vrouw, ja.... lijkt me als je een kind ontvoerd hebt, waarvoor zo achterlijk veel media aandacht is, dat je haar zelfs in Marokko bij een benzine station waar dus ook toeristen komen, gezien die getuige, niet zo openlijk met dat kind (in pyjama) gaat lopen leuren.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Okay, niet gezien. Maar dan nog. In een land als Marokko heeft zo'n meisje opvallend blond haar. Misschien was het in haar herinnering nog blonder, of was ze door de zon wat blonder.
Ik vind haar haar ook best wel blond.
Daarbij komt nog het feit dat ze in een pyjamaatje bij een benzinestation staat? Dat is toch sowieso raar. Ook al zou je niet meer exact weten hoe die pyjama eruit zag, het blijft raar. Alsof de mensen waarmee ze reist geen normale kleren voor haar hebben?
Er zijn praktisch geen relevante beelden van bewakeningscamera's achteraf bekeken, één van de toch wel vele blunders van de Portugeze politie. Zie ook dit bericht in dit topic.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:40 schreef Gia het volgende:
quote:There have been 'sightings' of their little girl as far afield as Morocco and North America. The news coincides with Portuguese detectives travelling to Britain and North Africa in pursuit of leads.
quote:British-born Robert Murat, 33, remains the only formal suspect in the case and police have extended their search to his neighbour's garden, 80 yards from the Mark Warner holiday apartment from where Madeleine was taken. Mr Murat, who says he is innocent, has refused newspaper offers to take a lie test.
quote:Questions also remain about Russian computer expert Sergey Malinka. It has emerged that Mr Malinka, 22, wiped his computer hard disks on the day that he volunteered for police questioning. Mr Malinka, who was reported to have a sexually violent past, said he and Mr Murat were strictly business partners, but neither has explained why they made late-night phone calls to each other the evening Madeleine disappeared.
Ouders die weten hoe ze media aandacht moeten creeeren....quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:28 schreef retteketet het volgende:
Wat heeft dit kind dat de andere kinderen die de laatste jaren in Portugal vermist zijn geraakt niet hebben?
Dat zullen andere mindere draagkrachtige ouders, dus uit een lagere sociale klasse, ook ongetwijfeld denken maar ik zou hetzelfde doen als ik de middelen en mogelijkheden had, zo dubbel ligt dat. En dat het zo'n mooi peutertje is spreekt ook veel mensen aan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:28 schreef retteketet het volgende:
Wat heeft het voor zin om hier zo onzettend veel media-aandacht aan te geven? Wat heeft dit kind dat de andere kinderen die de laatste jaren in Portugal vermist zijn geraakt niet hebben?
http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_White_Girl_Syndromequote:Op woensdag 23 mei 2007 13:28 schreef retteketet het volgende:
Wat heeft het voor zin om hier zo onzettend veel media-aandacht aan te geven? Wat heeft dit kind dat de andere kinderen die de laatste jaren in Portugal vermist zijn geraakt niet hebben?
Jeetje, daar had ik nog niet van gehoord, er is ook voor alles een syndroom kennelijk. Maar goed er is nog geen enkele vooruitgang/doorbraak in het onderzoek behalve dat de eerste DNA-testen niets uitwijzen, overigens is er geen DNA van de vermiste peuter veilig gesteld, zoals van een tandenborstel, wel van de ouders: "None matches the DNA of Briton Murat or his Russian business associate Sergey Malinka, 22, who has been grilled. Amazingly, police have not taken a sample of Madeleine's DNA, even though it could easily be obtained from a toothbrush or hairbrush.Instead, they created a DNA profile from parents Kate and Gerry McCann, both 38, of Rothley, Leics. There will be further DNA tests. The National Institute of Legal Medicine, said: "We can only draw conclusions once analyses are completed." The Mirror. De allerlaatste foto en deze van de kleine, vlak voor de vermissing. Mag moet zelf deze maar bekijken, ik vind het heartbreaking...quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_White_Girl_Syndrome
Iets wat vooral typisch Amerikaans leek te zijn, maar nu blijkbaar hier ook al doordringt.
ik denk 2 iig de zusjes/broertjes van Madeleine, de derde een vriendinnetje? dochtertje van een bevriend stel dat mee reisde?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 13:11 schreef Gia het volgende:
http://dvplayer.anp.tv/player/anp_popup.php?seed=a7bbc6d119d97d92baf23eee9a331030&quality=breedband&publisher=fokmagazine&client=anp&browser=Microsoft
Van de frontpage. Weet niet of die ook al hier staat.
Wat is dit voor filmpje? Zijn dat de ouders in die bus? En wie zijn dan die andere 3 kinderen?
Voor een deel heb je gelijk maar ik kijk ook heel veel naar het BBC-news (+Newsnight) en de berichten over de Portugese politie en de verdere onderzoeken over personen kloppen best wel. En verder lees en bericht ik al die verhalen niet over het persoonlijk reilen en zeilen van de ouders en hun wereldtournee want dáármee staan de bladen echt knettervol. Van al die ellenlange lappen tekst haal ik enkele relevante zinnen. Maar oke, dan niet hoor.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:38 schreef Nielsch het volgende:
Al die berichten uit Engelse baggerkranten als de Daily Mail, The Sun en de Daily Mirror zijn vaak voor 80% bij elkaar verzonnen om maar zo spectaculair mogelijk over te komen. Want een nieuw sappig verhaal over de ontvoering doet het goed in de kiosken. Het enige wat deze kranten echter doen is de waarheid verhullen met allerlei belachelijke leugens om maar zoveel mogelijk kranten te verkopen. Al die verhalen over de misstappen van de politie moeten dan ook met een flinke korrel zout genomen worden. Deze kranten spelen puur in op de gevoelens van het Engelse publiek: "die Portugezen zijn stomme idioten". Suko trapt er blijkbaar ook maar al te graag in.
Maar goed, ik hoop nog steeds dat het meisje veilig thuisokmt.
De BBC meldt dat de familie zegt dat de politie iets fout heeft gedaan. Dat is iets anders.quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:37 schreef Suko het volgende:
[..]
Voor een deel heb je gelijk maar ik kijk ook heel veel naar het BBC-news (+Newsnight) en de berichten over de Portugese politie en de verdere onderzoeken over personen kloppen best wel. En verder lees en bericht ik al die verhalen niet over het persoonlijk reilen en zeilen van de ouders en hun wereldtournee want dáármee staan de bladen echt knettervol. Van al die ellenlange lappen tekst haal ik enkele relevante zinnen. Maar oke, dan niet hoor.![]()
Even een P.S. nog: ook de BBC meldt de fout: "But the family said on Tuesday that police had got a crucial fact wrong in the description of the man. The height of the man given on the Portuguese press release was 170cm (5ft 7ins) but it mistakenly appeared as 5ft 10ins in the English version."
Geen idee of het van dezelfde briefschrijver is maar als dat zo is, is ie waarschijnlijk paranormaal begaafd ofzoquote:Op woensdag 13 juni 2007 08:04 schreef alors het volgende:
De Telegraaf anoniem getipt over Madeleine McCann
Uitgegeven: 13 juni 2007 06:47
Laatst gewijzigd: 13 juni 2007 07:43
AMSTERDAM - De Telegraaf heeft een anonieme brief ontvangen waarin de plek in Portugal staat aangegeven waar het sinds enkele weken vermiste Britse meisje Madeleine McCann zou liggen.
De krant schrijft dat het epistel lijkt op een anonieme brief van vorig jaar, met daarin een tip over de plek waar de vermiste Belgische meisjes Stacey en Nathalie zouden liggen.
Die laatste brief werd destijds gepost voordat de twee omgebrachte kinderen werden gevonden. De plek waar de lichaampjes lagen, bleek twee kilometer verderop te zijn. De Telegraaf ontving de brief op de dag van de vondst.
De Telegraaf heeft de brief over Madeleine McCann aan de politie in Amsterdam overhandigd.
nu.nl
Nou als hij/zij weer gelijk heeft, wordt het wel heel freaky...![]()
Dat was al lang duidelijk. Dit lijkt helaas typisch zo'n geval van misbruiken & doden.quote:Op woensdag 13 juni 2007 09:54 schreef Vivi het volgende:
Dat meiske leeft echt niet meer, met alle publiciteit rond haar is ze niet te handhaven in de sexindustrie ofzo. Arm kind.
Er is maar 1 schuldige en dat is de dader.quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:03 schreef jorienvdherik het volgende:
Sorry hoor maar ik vind echt dat er veels te veel media aandacht is voor deze verdwijning. Ik vind ook persoonlijk dat de ouders heel erg schuldig zijn aan het kwijt raken van hun kind.
De ouders weten gewoon goed in de media te blijven. Als ik de connecties daarvoor had zou ik het ook zo groots aanpakken mocht mijn kind verdwijnen. Dat is toch het allerbelangrijkste wat je hebt, je wil toch alles op alles zetten om de zaak op te lossen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:03 schreef jorienvdherik het volgende:
Sorry hoor maar ik vind echt dat er veels te veel media aandacht is voor deze verdwijning. Ik vind ook persoonlijk dat de ouders heel erg schuldig zijn aan het kwijt raken van hun kind.
Heb je er weleens over nagedacht om alles op alles te zetten om Kristel op te sporen?quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De ouders weten gewoon goed in de media te blijven. Als ik de connecties daarvoor had zou ik het ook zo groots aanpakken mocht mijn kind verdwijnen. Dat is toch het allerbelangrijkste wat je hebt, je wil toch alles op alles zetten om de zaak op te lossen.
triestquote:Op donderdag 14 juni 2007 00:03 schreef jorienvdherik het volgende:
Ze laten hun kind alleen, dat kan je ze erg kwalijk nemen..quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:31 schreef Gelderland het volgende:
[..]
triestgelukkig ben je ook maar een jochie van 12, dus je brein is nog niet zo ver ontwikkeld dat je NORMAAL denkt..... als je +20 bent, kijk dan deze post nog een x na
waarschijnlijker gewoon erg goed bekend in de pedoscenequote:Op woensdag 13 juni 2007 11:24 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Geen idee of het van dezelfde briefschrijver is maar als dat zo is, is ie waarschijnlijk paranormaal begaafd ofzo
OMG, stop aub met posten, want je kraamt alleen maar onzin uit. Die kids waren in een hotel aan het slapen en die ouders gingen ff een eindje verderop iets eten. IDD ff alleen, maar jouw kinderen mogen later niet ALLEEN buitenspelen o.i.d? Tuurlijk, achteraf hadden ze er bij moeten blijven, maar kinderen kan je nu eenmaal niet 24/7 bewaken. De schuld ligt 1000% bij de DADERS... de daders due INBREKEN en dat kind STELEN!!quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:52 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ze laten hun kind alleen, dat kan je ze erg kwalijk nemen..
Ik laat m'n kind nog niet alleen slapen in mijn eigen huisquote:Op donderdag 14 juni 2007 09:25 schreef liesell het volgende:
In een vreemd land in die setting, heden ten dage nee, dan kan je je kind niet alleen laten!
quote:'De Telegraaf vindt aanwijzing in zaak-Madeleine'
Uitgegeven: 14 juni 2007 07:41
Laatst gewijzigd: 14 juni 2007 07:42
AMSTERDAM - De Portugese politie heeft woensdagavond met twee verslaggevers van De Telegraaf mogelijk belangrijk bewijsmateriaal gevonden rond de verdwijning van het Britse meisje Madeleine McCann. Dat schrijft De Telegraaf donderdag.
ANP2
De verslaggevers van de ochtendkrant zouden een handdoek hebben gevonden in het gebied waar volgens een anonieme tipgever het 4-jarige meisje zou liggen. De tipgever bezorgde De Telegraaf deze week een brief die een gedetailleerde plattegrond zou bevatten.
De handdoek is mogelijk van een man die volgens een andere tipgever op de plek van haar verdwijning wegvluchtte met een in doeken gewikkeld kind, schrijft de krant. De verslaggevers zouden vijf Portugese agenten naar de locatie hebben geleid.
De twee medewerkers van De Telegraaf werden gisteren verhoord op het vliegveld van het Portugese Faro, meldt de krant. Zij zouden de onderzoeksleider hebben verteld dat de anonieme brief veel lijkt op de brief die vorig jaar de vindplaats van de vermoorde Belgische meisjes Stacy en Nathalie aangaf.
Plattegrond
De brief die deze week bij De Telegraaf is bezorgd, zou een plattegrond bevatten met daarop twee kruisjes en de tekst 'vermoedelijke vindplaats Madeleine'. De anonieme briefschrijver vermeldt verder dat het lichaam van Madeleine ongeveer vijftien kilometer ligt van de plek waar ze verdween, meldt De Telegraaf.
Het meisje zou liggen onder 'takken en stenen'. De Nederlandse politie, die de brief kreeg overhandigd van De Telegraaf, zegt niet in te willen gaan op de inhoud van de brief, maar neemt de tip zeer serieus en heeft de brief overhandigd aan Portugese collega's.
Ohja, dat kan ook nog... Ik kreeg meteen visioenen van een sicko Robin Hood, die kindjes gapt en vermoordt als waarschuwing voor alle ouders om vooral hun kinderen niet alleen te laten...quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:24 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Geen idee of het van dezelfde briefschrijver is maar als dat zo is, is ie waarschijnlijk paranormaal begaafd ofzo
Nou sorry, maar ik zou mijn kind ook niet alleen laten in een vreemd land in een appartement, waar notabene een oppasservice is. Alleen buitenspelen voor de deur in een vertrouwde omgeving zou ik trouwens ook niet doen als mijn kind pas 4 of 5 is, dat is echt nog veel te jong om zonder toezicht te zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:07 schreef Gelderland het volgende:
[..]
OMG, stop aub met posten, want je kraamt alleen maar onzin uit. Die kids waren in een hotel aan het slapen en die ouders gingen ff een eindje verderop iets eten. IDD ff alleen, maar jouw kinderen mogen later niet ALLEEN buitenspelen o.i.d? Tuurlijk, achteraf hadden ze er bij moeten blijven, maar kinderen kan je nu eenmaal niet 24/7 bewaken. De schuld ligt 1000% bij de DADERS... de daders due INBREKEN en dat kind STELEN!!
Ben benieuwd wanneer er eens updates komen m.b.t die tip...
Nee joh, 't is geen obsessie ofzo!quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:41 schreef Gabry het volgende:
[..]
Heb je er weleens over nagedacht om alles op alles te zetten om Kristel op te sporen?
damn, zou een mooie reeks zijn geweestquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee joh, 't is geen obsessie ofzo!
Waarom een gek? Extreem paranormaal kan best, maar waarom een gek? Waarschijnlijk alleen maar alleen extreem paranormaal en verstandig, want als je met zo'n verhaal naar de politie gaat lachen ze je uit of gooien ze je meteen in de cel. Als je het naar de krant stuurt, krijg je tenminste de 'juiste' aandacht.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:57 schreef JohnDope het volgende:
Het zou wel een stunt zijn als Madeleine wordt gevonden aan de hand van die brief, want dan hebben we met een extreem paranormale gek te maken.
Uit die laatste zin kun je afleiden dat dit niet de enige "annonieme tip" is die is binnengekomen. Logisch, zoiets trekt altijd allerlei mensen. Beetje erg bot dat je dan in de krant moet lezen over een brief van zo iemand die claimt te weten waar je dochtertje begraven ligt. Maar goed, de Telegraaf he?quote:
Letter publication angers McCanns
Mr McCann said: "We were extremely disappointed in the publication of the anonymous letter in The Telegraaf claiming to know where Madeleine is buried.
"Although all information will be taken seriously, we were very upset that the credibility of this letter had not been examined and, more importantly, [it was] published before the Portuguese police had an opportunity to investigate the claim, and search the area if appropriate without massive media attention.
"We feel strongly that this was an irresponsible piece of journalism and, even if it were true, is insensitive and cruel.
"One can imagine how upsetting it is for Kate and I to hear of such claims through the media and if every piece of information was published like this there would be nothing else in the newspapers."
Beetje dubbel... Wél alle media gebruiken voor je zoektocht, maar boos zijn om zoiets. Zo werkt het niet in medialand.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 07:20 schreef NorthernStar het volgende:
De ouders zijn niet zo blij dat de Telegraaf over de brief en de inhoud heeft bericht.
[..]
Uit die laatste zin kun je afleiden dat dit niet de enige "annonieme tip" is die is binnengekomen. Logisch, zoiets trekt altijd allerlei mensen. Beetje erg bot dat je dan in de krant moet lezen over een brief van zo iemand die claimt te weten waar je dochtertje begraven ligt. Maar goed, de Telegraaf he?
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:45 schreef Principessa het volgende:
Beetje dubbel... Wél alle media gebruiken voor je zoektocht, maar boos zijn om zoiets. Zo werkt het niet in medialand.
Nou, wat een stunt. Misschien wel iemand die betrokken is in het ontvoerde-kinderen-netwerk.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:57 schreef JohnDope het volgende:
Het zou wel een stunt zijn als Madeleine wordt gevonden aan de hand van die brief, want dan hebben we met een extreem paranormale gek te maken.
True, maar die ouders hebben iets andere redenen om proberen lezers en kijkers te trekken, om het zo te zeggen, dan de Telegraaf.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:45 schreef Principessa het volgende:
[..]
Beetje dubbel... Wél alle media gebruiken voor je zoektocht, maar boos zijn om zoiets. Zo werkt het niet in medialand.
Dat was ook het geval (is eigenlijk) bij die Nathalee hollowayquote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:51 schreef zuchtje het volgende:
Iets zegt me dat dit niet het enigste britse meisje wat vermist is. Waarom al die aandacht voor deze ene zaak? Omdat de ouders meer invloed hebben? Mag iedereen die zijn kind kwijt is op audientie met de paus? Er zijn zoveel vermissingen. En iedereen maar meeleven met de ouders van Madeleine terwijl er zoveel andere zijn.. Ik snap het niet. Degene die het meest in de media komt is het meest geliefd...
zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_White_Girl_Syndrome
Dat zou wat zijn zeg. Stel je voor.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:58 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nou, wat een stunt. Misschien wel iemand die betrokken is in het ontvoerde-kinderen-netwerk.
Nou sorry hoor, als jij als compleet buitenstaander eerst een paar lijken in belgie kan aanwijzen en misschien ook de plek van madelein kan aanwijzen, dan ben je echt wel een extreem paranormale gek.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 06:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Waarom een gek? Extreem paranormaal kan best, maar waarom een gek? Waarschijnlijk alleen maar alleen extreem paranormaal en verstandig, want als je met zo'n verhaal naar de politie gaat lachen ze je uit of gooien ze je meteen in de cel. Als je het naar de krant stuurt, krijg je tenminste de 'juiste' aandacht.
Tuurlijk dat begrijp ik wel. Maar niets is gratis. Veel aandacht voor hulp geven, zoals de Telegraaf eerder heeft gedaan is dan ook niet gratis, ze willen er wel iets voor 'terug'. Maar dat zeg ik als rationeel denkend mens...quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
True, maar die ouders hebben iets andere redenen om proberen lezers en kijkers te trekken, om het zo te zeggen, dan de Telegraaf.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:03 schreef jorienvdherik het volgende:
Nogmaals; extreem paranormaal, maar waarom een gek?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, als jij als compleet buitenstaander eerst een paar lijken in belgie kan aanwijzen en misschien ook de plek van madelein kan aanwijzen, dan ben je echt wel een extreem paranormale gek.
Maar eerst maar even afwachten.
Nee maar als het kind drie jaar zoek is geef jij het wel opquote:Op maandag 18 juni 2007 19:19 schreef Vivi het volgende:
Een kind is geen auto ten eerste, stupide vergelijking. Een auto wordt bijvoorbeeld niet wakker 's nachts om te kijken waar papa en mama zijn gebleven, bijvoorbeeld
En ten tweede zou ik toch echt meer risico nemen met mijn auto dan met mijn kind hoor.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:51 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee maar als het kind drie jaar zoek is geef jij het wel op![]()
![]()
Voor een auto kun je je verzekeren. Kun je een nieuwe gaan kopen. Dat kan met een kind niet.quote:Op maandag 18 juni 2007 17:56 schreef desiredbard het volgende:
Dus als jouw afgesloten auto uit jouw privegarage gejat wordt, is het jouw schuld...dan had je er maar achter moeten gaan liggen slapen????![]()
Laten we zo zeggen, iemand die extreem paranormaal is, die is verre van normaal.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:22 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nogmaals; extreem paranormaal, maar waarom een gek?
gek1 (de ~ (m.), ~ken)
1 [inf.] krankzinnige
2 dwaas
3 met de wind meedraaiende schoorsteenkap
4 sluiting aan een deurklink, die voorkomt dat deze van buiten geopend kan worden
Zie niet echt een synchroniteit.
Heb je een levensverzekering voor......quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor een auto kun je je verzekeren. Kun je een nieuwe gaan kopen. Dat kan met een kind niet.
Je laat een kind niet alleen in een niet-afgesloten huis.
idd, para-normaalquote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Laten we zo zeggen, iemand die extreem paranormaal is, die is verre van normaal.
Bij de buren in je eigen huis ja, met de babyfoon. Niet in een vreemd land in een vakantie appartement aan de weg gelegen met het raam open en zonder babyfoon. Waar je notabene een oppasservice tot je beschikking had.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:18 schreef Ticootje het volgende:
Nou ik kan me best voorstellen dat als je kindje slaapt dat je dan even bij de buren koffie gaat drinken. Kwestie van babyfoon mee.
Je kan dit echt niet de ouders aanrekenen..
Ik vind het een juiste midden-modus, want iemand die er in gelooft, noemt diegene 'paranormaal' en iemand die er niet in gelooft, die noemt zo iemand een 'gek'.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:03 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar gek is weer iets heel anders. Afwijkend van de massa is niet synoniem aan gek hoor, beetje bekrompen denkwijze.
Update op de BBC-site: "The paper says a woman, who they believe could be the man's wife, was also arrested.quote:Italian arrest in Madeleine case
An Italian man has been arrested in Spain over the kidnapping of Madeleine McCann, according to reports.
Spain's El Pais says the man was arrested in Algeciras, southern Spain - a few hours drive from the Portuguese resort where Madeleine disappeared.
A spokesperson for the Spanish National Police says that, at this stage, they cannot confirm the information.
Helaas, nee dus. Dit hele gebeuren wordt wel heel onnodig uitgemolken zeg.quote:Op donderdag 28 juni 2007 19:30 schreef Falco het volgende:
Eindelijk. Hebben we deze hype ook weer gehad.
Het zal je kind maar zijn, idioot. Kijken of je het dan nog zo onnodig vind.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:15 schreef Falco het volgende:
[..]
Helaas, nee dus. Dit hele gebeuren wordt wel heel onnodig uitgemolken zeg.
ik ook niet, hoor, maar dat is een karakterding, denk ik, en deels zou het een overweging zijn inzake het aantrekken van allerhande idioten, wat nu ook gebeurt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik weet niet of ik de behoefte zou hebben overal met m'n kop op tv te komen als m'n kind vermist is. Zeker zou ik de zaak onder de aandacht willen brengen, maar zelf niet zonodig in de spot-lights willen.
komaan zeg, nee ... dat sluit ik echt uit... dan zou dat kind toch al LANG gevonden moeten zijn... de ouders zijn nog zo'n lange tijd in Portugal gebleven, dus ze kunnen haar dan niet ver verstopt hebben.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:52 schreef milagro het volgende:
ik blijf echter zelf nog steeds deze ouders als mogelijke daders zien.
op de een of andere manier heb ik er een JonBenet gevoel bij.
maar goed, die zaak is ook nooit opgelost, al waren/zijn de ouders altijd als mogelijke daders gezien.
er gebeuren wel meer onwaarschijnlijke dingen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:50 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
komaan zeg, nee ... dat sluit ik echt uit... dan zou dat kind toch al LANG gevonden moeten zijn... de ouders zijn nog zo'n lange tijd in Portugal gebleven, dus ze kunnen haar dan niet ver verstopt hebben.
En dan nog ... het lijkt me gewoon TE onwaarschijnlijk, ook bij die JonBenet trouwens, maar daar kan ik het meer geloven, ze is thuis gevonden, en die ouders waren wel een beetje geflipt...
quote:Madeleine suspect re-questioned
A suspect in the case of the missing four-year-old Madeleine McCann is being re-questioned by Portuguese police. Robert Murat, 33, is at a police station in the Algarve where he is being questioned by detectives, a spokeswoman for the McCann family said.
The British expatriate was previously questioned for 12 hours and his mother's villa was searched. Mr Murat, who has said he helped police with translation work during the early stages of the hunt for Madeleine, is the only official suspect named by Portuguese police in the case. BBC
Ik zou het inderdaad niet nodig vinden om in zo'n geval zo'n hype te creërenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:47 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het zal je kind maar zijn, idioot. Kijken of je het dan nog zo onnodig vind.
dát vind ik dus echt idioterie, het madeleine fondsquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:36 schreef liesell het volgende:
Jahoor, over verhouding gesproken, ik ben net op die site geweest; er is de mogelijkheid te doneren aan het Madeleine fonds!
Is dat niet al langer zo? Dat je geld kan doneren?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:36 schreef liesell het volgende:
Jahoor, over verhouding gesproken, ik ben net op die site geweest; er is de mogelijkheid te doneren aan het Madeleine fonds!
"The family of Madeleine McCann are to-day launching the Madeleine’s Fund: Leaving No Stone Unturned appeal. The funds will be used to help find Madeleine McCann, support her family and bring her abductors to justice. Any surplus funds will be used to help families and missing children in United Kingdom, Portugal and elsewhere in similar circumstances." Bronquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Is dat niet al langer zo? Dat je geld kan doneren?
Wat doen ze er eigenlijk mee?
Ziekelijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:47 schreef Suko het volgende:
[..]
"The family of Madeleine McCann are to-day launching the Madeleine’s Fund: Leaving No Stone Unturned appeal. The funds will be used to help find Madeleine McCann, support her family and bring her abductors to justice. Any surplus funds will be used to help families and missing children in United Kingdom, Portugal and elsewhere in similar circumstances." Bron
Inderdaad kan men doneren, de site bestaat al sinds 17 mei.
Dus ze moeten niet meer zeuren..?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:58 schreef Suko het volgende:
Nou, ik zou het niet als ziekelijk willen bestempelen maar het heeft wel het effect, althans bij mij, dat ik tamelijk moe werd (het is nu wat rustiger) van al die publiciteitsacties all over the world, hoe begrijpelijk ook. De ouders moeten ook beseffen dat mensen wel meeleven maar uiteindelijk is het hun kind en gaat voor de buitenwereld het leven wél door. .
En dat was 't maar weer, zal misschien ook nooit opgelost worden.quote:'Routine'
On Tuesday morning, Mr Murat attended the police station in Portimao, accompanied by his lawyer. Detectives questioned him throughout the day and he left the station in the early evening.
Earlier, his spokesman Tuck Price said Mr Murat had told him the police were "going through everything again". "But he sounds well and I'm sure it's just a routine thing that they have to do."
Mr Price added that Mr Murat hoped the questioning would mark the beginning of the end of police classification of him as a suspect and he could soon be reunited with his daughter. The BBC's Alison Roberts said police had told her officers were cross-checking people's statements. BBC
Nee, dat zeg ik niet, zeker niet, de zoektocht gaat terecht door, maar begrijpelijk dat de aandacht gaat verslappen, ook van de media.quote:
Zou me wat zijn, zeg!!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:32 schreef Suko het volgende:
Zal ook wel weer loos alarm zijn...
quote:Police in Portugal investigating the disappearance of Madeleine McCann have renewed their search of the home of 33-year-old Briton Robert Murat. Up to 10 officers returned to the home of the only official suspect in the case, in Praia da Luz, in the Algarve.
quote:The BBC's Steve Kingstone, in Praia da Luz, says police - including two British detectives - arrived at the house at 0700 (0600GMT). He says the property is thick with vegetation and the officers are using rakes and hedge trimmers to clear the search area.
quote:Mr Murat, who is with his lawyer, was not arrested. He was declared a suspect 10 days after Madeleine was last seen, on 3 May, but has strenuously denied any involvement in her disappearance.
quote:Mr Murat's house is about 100m (330 ft) from where Madeleine's family was staying. He has been told the search will take up to four days. The search comes as police investigate a possible sighting of Madeleine in Belgium.
Dat dit nou net de beste dag ooit was voor Madeleine en dat mams dit aanhaald, ik weet het niet...quote:The search comes as Mrs McCann, spoke of her regret at leaving her children alone in their holiday apartment while she and her husband Gerry had dinner at a nearby restaurant on the night the four-year-old disappeared.
"We are just so desperately sorry. Every hour now, I still question, 'Why did I think that was safe?' If I had had to think for one second, 'Should we have dinner and leave them?', I wouldn't have done it.
"It didn't happen like that. I didn't have to think for a second, that's how safe I felt."
She said that she tucked Madeleine into bed that night, the little girl said: "Mummy, I've had the best day ever. I'm having lots and lots of fun."
Asked what message she would send to her daughter, Mrs McCann said: "I would tell her that we love her. She knows we love her very much.
"She knows we are looking for her, that we are doing absolutely everything and we will never give up."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |