abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juni 2007 @ 08:04:11 #201
123170 alors
zlata1234
pi_50398907
De Telegraaf anoniem getipt over Madeleine McCann

Uitgegeven: 13 juni 2007 06:47
Laatst gewijzigd: 13 juni 2007 07:43

AMSTERDAM - De Telegraaf heeft een anonieme brief ontvangen waarin de plek in Portugal staat aangegeven waar het sinds enkele weken vermiste Britse meisje Madeleine McCann zou liggen.

De krant schrijft dat het epistel lijkt op een anonieme brief van vorig jaar, met daarin een tip over de plek waar de vermiste Belgische meisjes Stacey en Nathalie zouden liggen.

Die laatste brief werd destijds gepost voordat de twee omgebrachte kinderen werden gevonden. De plek waar de lichaampjes lagen, bleek twee kilometer verderop te zijn. De Telegraaf ontving de brief op de dag van de vondst.

De Telegraaf heeft de brief over Madeleine McCann aan de politie in Amsterdam overhandigd.

nu.nl

Nou als hij/zij weer gelijk heeft, wordt het wel heel freaky...
know'm sayin?
word? word.
pi_50399298
hij/zij was toch een Belgische Marokkaan die vast zit Zal misschien hetzelfde scenario zijn, maar dezelfde dader kan volgens mij niet......

ben benieuwd naar de ontwikkeling, zal vandaag/morgen wel wat meer nieuws over komen. A'damse politie zal vandaag wel naar Portugal vliegen om alles te bespreken!
Haleloeja
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:40:54 #203
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50400586
Ik dacht dat het meisje in Belgie was gesignaleerd...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_50400658
ik droomde vannacht dat het kindje dood was en begraven ergens in de regio daar, bleh blijft blijkbaar toch goed hangen zo'n zaak...
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:54:40 #205
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50400977
Dat meiske leeft echt niet meer, met alle publiciteit rond haar is ze niet te handhaven in de sexindustrie ofzo. Arm kind.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:15:00 #206
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_50401682
in dit topic lees ik dat die ouders achtervolgt werden.

bizar dat ze daar niet eerder wat mee gedaan hebben dan..
Neerkomen wel!
pi_50403815
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 08:04 schreef alors het volgende:
De Telegraaf anoniem getipt over Madeleine McCann

Uitgegeven: 13 juni 2007 06:47
Laatst gewijzigd: 13 juni 2007 07:43

AMSTERDAM - De Telegraaf heeft een anonieme brief ontvangen waarin de plek in Portugal staat aangegeven waar het sinds enkele weken vermiste Britse meisje Madeleine McCann zou liggen.

De krant schrijft dat het epistel lijkt op een anonieme brief van vorig jaar, met daarin een tip over de plek waar de vermiste Belgische meisjes Stacey en Nathalie zouden liggen.

Die laatste brief werd destijds gepost voordat de twee omgebrachte kinderen werden gevonden. De plek waar de lichaampjes lagen, bleek twee kilometer verderop te zijn. De Telegraaf ontving de brief op de dag van de vondst.

De Telegraaf heeft de brief over Madeleine McCann aan de politie in Amsterdam overhandigd.

nu.nl

Nou als hij/zij weer gelijk heeft, wordt het wel heel freaky...
Geen idee of het van dezelfde briefschrijver is maar als dat zo is, is ie waarschijnlijk paranormaal begaafd ofzo
pi_50429698
Ook de BBC komt met dit verhaal: "The Madeleine letter pinpoints a dirt track north of Odiaxere in the Algarve, according to De Telegraaf. The paper said that the letter claims Madeleine, of Rothley, Leicestershire, is buried "north of the road under branches and rocks, around six to seven metres off the road".

Beside a cross and two question marks, the sender has written "vermoedelijke vindplaats Madeleine" - the place where Madeleine can probably be found."

"The information indicated an area 15km from the place of the disappearance of the little child. It is not far from Praia da Luz. We are checking the information like we check everything in this case for importance."
  Donald Duck held woensdag 13 juni 2007 @ 22:30:37 #209
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50429794
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 09:54 schreef Vivi het volgende:
Dat meiske leeft echt niet meer, met alle publiciteit rond haar is ze niet te handhaven in de sexindustrie ofzo. Arm kind.
Dat was al lang duidelijk. Dit lijkt helaas typisch zo'n geval van misbruiken & doden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:03:27 #210
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_50434002
Sorry hoor maar ik vind echt dat er veels te veel media aandacht is voor deze verdwijning. Ik vind ook persoonlijk dat de ouders heel erg schuldig zijn aan het kwijt raken van hun kind.
pi_50434941
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:03 schreef jorienvdherik het volgende:
Sorry hoor maar ik vind echt dat er veels te veel media aandacht is voor deze verdwijning. Ik vind ook persoonlijk dat de ouders heel erg schuldig zijn aan het kwijt raken van hun kind.
Er is maar 1 schuldige en dat is de dader.

Daarnaast vraag ik me af wie bepaald of er teveel aandacht is. Het meisje kan niet vaak genoeg in de aandacht zijn, des te meer mensen kunnen haar herkennen.
  Donald Duck held donderdag 14 juni 2007 @ 00:35:02 #212
46149 __Saviour__
pi_50435004
quote:
De ouders weten gewoon goed in de media te blijven. Als ik de connecties daarvoor had zou ik het ook zo groots aanpakken mocht mijn kind verdwijnen. Dat is toch het allerbelangrijkste wat je hebt, je wil toch alles op alles zetten om de zaak op te lossen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:41:51 #213
125878 Gabry
Lento Violento
pi_50435189
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:35 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De ouders weten gewoon goed in de media te blijven. Als ik de connecties daarvoor had zou ik het ook zo groots aanpakken mocht mijn kind verdwijnen. Dat is toch het allerbelangrijkste wat je hebt, je wil toch alles op alles zetten om de zaak op te lossen.
Heb je er weleens over nagedacht om alles op alles te zetten om Kristel op te sporen?
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_50438342
quote:
triest gelukkig ben je ook maar een jochie van 12, dus je brein is nog niet zo ver ontwikkeld dat je NORMAAL denkt..... als je +20 bent, kijk dan deze post nog een x na
Haleloeja
  donderdag 14 juni 2007 @ 08:52:00 #215
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_50438673
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:31 schreef Gelderland het volgende:

[..]

triest gelukkig ben je ook maar een jochie van 12, dus je brein is nog niet zo ver ontwikkeld dat je NORMAAL denkt..... als je +20 bent, kijk dan deze post nog een x na
Ze laten hun kind alleen, dat kan je ze erg kwalijk nemen..
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 juni 2007 @ 08:54:19 #216
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50438712
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:24 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Geen idee of het van dezelfde briefschrijver is maar als dat zo is, is ie waarschijnlijk paranormaal begaafd ofzo
waarschijnlijker gewoon erg goed bekend in de pedoscene
pi_50439002
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:52 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Ze laten hun kind alleen, dat kan je ze erg kwalijk nemen..
OMG, stop aub met posten, want je kraamt alleen maar onzin uit. Die kids waren in een hotel aan het slapen en die ouders gingen ff een eindje verderop iets eten. IDD ff alleen, maar jouw kinderen mogen later niet ALLEEN buitenspelen o.i.d? Tuurlijk, achteraf hadden ze er bij moeten blijven, maar kinderen kan je nu eenmaal niet 24/7 bewaken. De schuld ligt 1000% bij de DADERS... de daders due INBREKEN en dat kind STELEN!!

Ben benieuwd wanneer er eens updates komen m.b.t die tip...
Haleloeja
pi_50439424
In een vreemd land in die setting, heden ten dage nee, dan kan je je kind niet alleen laten!
Maar goed. Ik wou dat er wat goed nieuws kwam...
pi_50439911
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:25 schreef liesell het volgende:
In een vreemd land in die setting, heden ten dage nee, dan kan je je kind niet alleen laten!
Ik laat m'n kind nog niet alleen slapen in mijn eigen huis Dus wat jorienvdherik schreef is ook wat er door mijn hoofd heenging toen ik de eerste berichten hoorde hierover...helemaal onzin vind ik het dus niet.

Maar goed, verwacht nu toch wel snel meer nieuws...hoop dat ze haar snel vinden,...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_50440102
Er staat nu wel wat over een gevonden handdoek op nu.nl
quote:
'De Telegraaf vindt aanwijzing in zaak-Madeleine'
Uitgegeven: 14 juni 2007 07:41
Laatst gewijzigd: 14 juni 2007 07:42

AMSTERDAM - De Portugese politie heeft woensdagavond met twee verslaggevers van De Telegraaf mogelijk belangrijk bewijsmateriaal gevonden rond de verdwijning van het Britse meisje Madeleine McCann. Dat schrijft De Telegraaf donderdag.
ANP2

De verslaggevers van de ochtendkrant zouden een handdoek hebben gevonden in het gebied waar volgens een anonieme tipgever het 4-jarige meisje zou liggen. De tipgever bezorgde De Telegraaf deze week een brief die een gedetailleerde plattegrond zou bevatten.

De handdoek is mogelijk van een man die volgens een andere tipgever op de plek van haar verdwijning wegvluchtte met een in doeken gewikkeld kind, schrijft de krant. De verslaggevers zouden vijf Portugese agenten naar de locatie hebben geleid.

De twee medewerkers van De Telegraaf werden gisteren verhoord op het vliegveld van het Portugese Faro, meldt de krant. Zij zouden de onderzoeksleider hebben verteld dat de anonieme brief veel lijkt op de brief die vorig jaar de vindplaats van de vermoorde Belgische meisjes Stacy en Nathalie aangaf.

Plattegrond

De brief die deze week bij De Telegraaf is bezorgd, zou een plattegrond bevatten met daarop twee kruisjes en de tekst 'vermoedelijke vindplaats Madeleine'. De anonieme briefschrijver vermeldt verder dat het lichaam van Madeleine ongeveer vijftien kilometer ligt van de plek waar ze verdween, meldt De Telegraaf.

Het meisje zou liggen onder 'takken en stenen'. De Nederlandse politie, die de brief kreeg overhandigd van De Telegraaf, zegt niet in te willen gaan op de inhoud van de brief, maar neemt de tip zeer serieus en heeft de brief overhandigd aan Portugese collega's.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:06:04 #221
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_50440604
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:24 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Ohja, dat kan ook nog... Ik kreeg meteen visioenen van een sicko Robin Hood, die kindjes gapt en vermoordt als waarschuwing voor alle ouders om vooral hun kinderen niet alleen te laten...

[ Bericht 0% gewijzigd door Principessa op 15-06-2007 00:48:30 (storende spelfout) ]
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_50467382
Ik ben ook bang dat dat meiske niet meer leeft...
Noot noot.
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:33:57 #223
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50468101
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:07 schreef Gelderland het volgende:

[..]

OMG, stop aub met posten, want je kraamt alleen maar onzin uit. Die kids waren in een hotel aan het slapen en die ouders gingen ff een eindje verderop iets eten. IDD ff alleen, maar jouw kinderen mogen later niet ALLEEN buitenspelen o.i.d? Tuurlijk, achteraf hadden ze er bij moeten blijven, maar kinderen kan je nu eenmaal niet 24/7 bewaken. De schuld ligt 1000% bij de DADERS... de daders due INBREKEN en dat kind STELEN!!

Ben benieuwd wanneer er eens updates komen m.b.t die tip...
Nou sorry, maar ik zou mijn kind ook niet alleen laten in een vreemd land in een appartement, waar notabene een oppasservice is. Alleen buitenspelen voor de deur in een vertrouwde omgeving zou ik trouwens ook niet doen als mijn kind pas 4 of 5 is, dat is echt nog veel te jong om zonder toezicht te zijn.
pi_50468321
Mensen die een 'Eigen schuld dikke bult' instelling hebben...
Noot noot.
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:37:05 #225
123170 alors
zlata1234
pi_50470694
Dat het niet het verstandigste was wat de ouders konden doen, dan zullen ze zelf nu ook wel weten. Feit is dat het ontzettend moeilijk is om je kinderen van zulke mongolen te beschermen. Je kind is altijd wel een keer eens ergens alleen. En als die freaks je gaan volgen en precies weten wanneer je kind wat doet enz. Daar kun je verdomde weinig aan doen. Je kind aan een ketting zetten lijkt me geen optie.
know'm sayin?
word? word.
  Donald Duck held donderdag 14 juni 2007 @ 23:41:26 #226
46149 __Saviour__
pi_50470842
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:41 schreef Gabry het volgende:

[..]

Heb je er weleens over nagedacht om alles op alles te zetten om Kristel op te sporen?
Nee joh, 't is geen obsessie ofzo!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_50471401
Hoe zit het nou met die anonieme brieven die de telegraaf ooit heeft gekregen?
Zijn die schrijvers bekend? Dit lieten ze een beetje in het midden.

Want die brief mbt Madeleine, die net is binnen gekomen, die schijnt overeenkomsten te vertonen met die brief die is ingestuurd mbt die belgische zaak.....

Het zou wel een stunt zijn als Madeleine wordt gevonden aan de hand van die brief, want dan hebben we met een extreem paranormale gek te maken.

Overigens is het wel leuk dat de primeurtjes altijd naar de Telegraaf gaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door JohnDope op 15-06-2007 00:03:34 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_50471933
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nee joh, 't is geen obsessie ofzo!
damn, zou een mooie reeks zijn geweest .
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 15 juni 2007 @ 02:17:07 #229
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_50474204
Nederland gaat dr vinden
Leve de telegraaf !
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  vrijdag 15 juni 2007 @ 06:50:04 #230
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50475513
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:57 schreef JohnDope het volgende:
Het zou wel een stunt zijn als Madeleine wordt gevonden aan de hand van die brief, want dan hebben we met een extreem paranormale gek te maken.
Waarom een gek? Extreem paranormaal kan best, maar waarom een gek? Waarschijnlijk alleen maar alleen extreem paranormaal en verstandig, want als je met zo'n verhaal naar de politie gaat lachen ze je uit of gooien ze je meteen in de cel. Als je het naar de krant stuurt, krijg je tenminste de 'juiste' aandacht.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2007 @ 07:20:40 #231
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_50475611
De ouders zijn niet zo blij dat de Telegraaf over de brief en de inhoud heeft bericht.
quote:

Letter publication angers McCanns

Mr McCann said: "We were extremely disappointed in the publication of the anonymous letter in The Telegraaf claiming to know where Madeleine is buried.

"Although all information will be taken seriously, we were very upset that the credibility of this letter had not been examined and, more importantly, [it was] published before the Portuguese police had an opportunity to investigate the claim, and search the area if appropriate without massive media attention.

"We feel strongly that this was an irresponsible piece of journalism and, even if it were true, is insensitive and cruel.

"One can imagine how upsetting it is for Kate and I to hear of such claims through the media and if every piece of information was published like this there would be nothing else in the newspapers."

Uit die laatste zin kun je afleiden dat dit niet de enige "annonieme tip" is die is binnengekomen. Logisch, zoiets trekt altijd allerlei mensen. Beetje erg bot dat je dan in de krant moet lezen over een brief van zo iemand die claimt te weten waar je dochtertje begraven ligt. Maar goed, de Telegraaf he?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:45:26 #232
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_50476356
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 07:20 schreef NorthernStar het volgende:
De ouders zijn niet zo blij dat de Telegraaf over de brief en de inhoud heeft bericht.
[..]

Uit die laatste zin kun je afleiden dat dit niet de enige "annonieme tip" is die is binnengekomen. Logisch, zoiets trekt altijd allerlei mensen. Beetje erg bot dat je dan in de krant moet lezen over een brief van zo iemand die claimt te weten waar je dochtertje begraven ligt. Maar goed, de Telegraaf he?
Beetje dubbel... Wél alle media gebruiken voor je zoektocht, maar boos zijn om zoiets. Zo werkt het niet in medialand.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:55:36 #233
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_50476510
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:45 schreef Principessa het volgende:
Beetje dubbel... Wél alle media gebruiken voor je zoektocht, maar boos zijn om zoiets. Zo werkt het niet in medialand.
Daar ben ik het wel mee eens.

Ik niet waarom, maar ik vertrouw die ouders niet.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_50476534
Mja, maar om nou dingen te gaan publiceren zonder eerst de politie de kans te geven... Dat is ook gewoon dom. Dat bewijsmateriaal is nu ook gewoon vertieft, iedereen heeft vast aan die brief gezeten, er zijn mensen op die aangewezen plek geweest...
pi_50476563
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:57 schreef JohnDope het volgende:

Nou, wat een stunt. Misschien wel iemand die betrokken is in het ontvoerde-kinderen-netwerk.
  † In Memoriam † vrijdag 15 juni 2007 @ 09:27:45 #236
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_50477085
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:45 schreef Principessa het volgende:

[..]

True, maar die ouders hebben iets andere redenen om proberen lezers en kijkers te trekken, om het zo te zeggen, dan de Telegraaf.
pi_50479261
Iets zegt me dat dit niet het enigste britse meisje wat vermist is. Waarom al die aandacht voor deze ene zaak? Omdat de ouders meer invloed hebben? Mag iedereen die zijn kind kwijt is op audientie met de paus? Er zijn zoveel vermissingen. En iedereen maar meeleven met de ouders van Madeleine terwijl er zoveel andere zijn.. Ik snap het niet. Degene die het meest in de media komt is het meest geliefd...

zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_White_Girl_Syndrome
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:56:46 #238
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50479426
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:51 schreef zuchtje het volgende:
Iets zegt me dat dit niet het enigste britse meisje wat vermist is. Waarom al die aandacht voor deze ene zaak? Omdat de ouders meer invloed hebben? Mag iedereen die zijn kind kwijt is op audientie met de paus? Er zijn zoveel vermissingen. En iedereen maar meeleven met de ouders van Madeleine terwijl er zoveel andere zijn.. Ik snap het niet. Degene die het meest in de media komt is het meest geliefd...

zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_White_Girl_Syndrome
Dat was ook het geval (is eigenlijk) bij die Nathalee holloway
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:59:28 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50479510
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 08:58 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nou, wat een stunt. Misschien wel iemand die betrokken is in het ontvoerde-kinderen-netwerk.
Dat zou wat zijn zeg. Stel je voor.

In Oostenrijk en Belgie was de politie de ontvoeringen voor. Het kan misschien een netwerk zijn van kinderontvoerders. Kinderpron doet het nog steeds erg goed op het net.

En dan wil ik bij deze ook meteen mijn walging uitspreken over het feit dat als je maar een hoge functie in het rijk hebt dat je dan ongestraft de zooi kan downloaden
pi_50480997
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 06:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Waarom een gek? Extreem paranormaal kan best, maar waarom een gek? Waarschijnlijk alleen maar alleen extreem paranormaal en verstandig, want als je met zo'n verhaal naar de politie gaat lachen ze je uit of gooien ze je meteen in de cel. Als je het naar de krant stuurt, krijg je tenminste de 'juiste' aandacht.
Nou sorry hoor, als jij als compleet buitenstaander eerst een paar lijken in belgie kan aanwijzen en misschien ook de plek van madelein kan aanwijzen, dan ben je echt wel een extreem paranormale gek.

Maar eerst maar even afwachten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_50486020
Anonieme tip Telegraaf was dood spoor
AMSTERDAM - "De Portugese politie heeft vrijdag niets kunnen vinden op de plek die in een anonieme brief en bijgevoegde plattegrond, eerder deze week ontvangen door De Telegraaf, was aangemerkt als de locatie waar het verdwenen Britse meisje Madeleine McCann zou zijn begraven."

"De politie had een stuk ruig terrein afgezet en was even na zonsopgang met speurhonden begonnen met zoeken. De door de briefschrijver gemarkeerde plaats ligt zo'n vijftien kilometer van de plaats waar Madeleine ruim een maand geleden verdween toen ze op vakantie was met haar ouders, broertje en zusje."

"De anonieme tip die De Telegraaf ontving is slechts een van vele tientallen aanwijzingen die de politie heeft onderzocht, tot dusver zonder enig resultaat." nu.nl + BBC

Overigens is het niet helemaal waar dat de pers de brief eerst kreeg en toen pas de ouders, volgens de telegraaf. "Pas woensdag publiceerde De Telegraaf over de anonieme tip nadat dinsdagmiddag de familie op de hoogte werd gesteld. Vervolgens hebben De Telegraaf-verslaggevers desgevraagd hun hulp toegezegd aan de Portugese politie."
pi_50486236
Ja maar een anonieme brief versturen is een heel ingewikkeld proces er hoeft maar een heel klein dingetje fout te gaan binnen het proces en ze weten je al te snaaien.....

Is die eerste anonieme briefschrijver in die belgie-zaak al geïdentificeerd?
  Moderator vrijdag 15 juni 2007 @ 14:48:18 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_50487705
Toch vraag ik me af hoe zeker het is dat ze daar niet gevonden word, toen in het geval van Stacey en Nathalie was het toch ook een paar kilometer verderop?

Trouwens offtopic, maar hoe staat het eigenlijk met die zaak? Eerst hoor je er zoveel over en dan opeens niets meer...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 15 juni 2007 @ 17:35:35 #244
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_50493544
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:27 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

True, maar die ouders hebben iets andere redenen om proberen lezers en kijkers te trekken, om het zo te zeggen, dan de Telegraaf.
Tuurlijk dat begrijp ik wel. Maar niets is gratis. Veel aandacht voor hulp geven, zoals de Telegraaf eerder heeft gedaan is dan ook niet gratis, ze willen er wel iets voor 'terug'. Maar dat zeg ik als rationeel denkend mens...
pi_50584250
Sporen zijn eigenlijk verloren gegaan door de vele mensen die in het kamertje van Madeleine aanwezig waren, vlak na vermissing: "Chief Inspector Olegario de Sousa said so many people entered her room looking for her after she disappeared that forensic teams faced a difficult task." "Mr de Sousa said that among those who entered the room on the night she disappeared were parents Kate and Gerry McCann, other holidaymakers and friends and staff from the Ocean Club resort. He told the Diario de Noticias newspaper: "The presence of so many people - especially in the room where the little girl slept with her brother and sister - could have at least complicated the work of the forensic team."
BBC.
pi_50584735
quote:

Oh die kleine is dood, haar ontvoerders konden er nergens mee naartoe zouden ze dat gewild hebben.
Zoiets wil je niet breed in de pers hebben zodat jan en alleman zich ermee gaat bemoeien.

Ik heb van dichtbij een kidnappoging meegemaakt. In een winkelcentrum
Men gooide alle uitgangen par twee dicht.... iedereen die naar buiten wilde werd gechecked, wisten niet waarop en waarom...
De daders werden gevonden in het toilet, meisje waren inmiddels de haren geknipt en geverfd.....
maar wat hadden die geflikt als die echt in het nauw kwamen te zitten,.... (?)
Beide heren zijn in het ziekenhuis goed bewaakt, (tijden een vluchtpoging van de roltrap afgelazerd... arme onhgandige jongens) .....

Maar jezus hoe kun je de ouders de schuld geven.
Jouw kind ligt in Jouw huisje te slapen......
Dus als jouw afgesloten auto uit jouw privegarage gejat wordt, is het jouw schuld...dan had je er maar achter moeten gaan liggen slapen????

[ Bericht 1% gewijzigd door desiredbard op 19-06-2007 09:50:34 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  maandag 18 juni 2007 @ 19:19:50 #247
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50587321
Een kind is geen auto ten eerste, stupide vergelijking. Een auto wordt bijvoorbeeld niet wakker 's nachts om te kijken waar papa en mama zijn gebleven, bijvoorbeeld
En ten tweede zou ik toch echt meer risico nemen met mijn auto dan met mijn kind hoor.
  maandag 18 juni 2007 @ 19:22:32 #248
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50587443
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, als jij als compleet buitenstaander eerst een paar lijken in belgie kan aanwijzen en misschien ook de plek van madelein kan aanwijzen, dan ben je echt wel een extreem paranormale gek.

Maar eerst maar even afwachten.
Nogmaals; extreem paranormaal, maar waarom een gek?

gek1 (de ~ (m.), ~ken)
1 [inf.] krankzinnige
2 dwaas
3 met de wind meedraaiende schoorsteenkap
4 sluiting aan een deurklink, die voorkomt dat deze van buiten geopend kan worden

Zie niet echt een synchroniteit.
pi_50587611
Een kind van die leeftijd hoor je niet alleen achter te laten in huis, terwijl de ouders gezellig de hort op gaan.
Het blijft natuurlijk iets verschrikkelijks wat er gebeurd is en dat wens je niemand toe.
Laten we maar met zijn allen hopen dat ze nog leeft en terug komt, ipv elkaar aan te vallen.
pi_50605078
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:19 schreef Vivi het volgende:
Een kind is geen auto ten eerste, stupide vergelijking. Een auto wordt bijvoorbeeld niet wakker 's nachts om te kijken waar papa en mama zijn gebleven, bijvoorbeeld
En ten tweede zou ik toch echt meer risico nemen met mijn auto dan met mijn kind hoor.
Nee maar als het kind drie jaar zoek is geef jij het wel op
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:02:23 #251
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50605340
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:51 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nee maar als het kind drie jaar zoek is geef jij het wel op
Oh ja? Begrijpend lezen is moeilijk he.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:38:07 #252
3542 Gia
User under construction
pi_50612389
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:56 schreef desiredbard het volgende:

Dus als jouw afgesloten auto uit jouw privegarage gejat wordt, is het jouw schuld...dan had je er maar achter moeten gaan liggen slapen????
Voor een auto kun je je verzekeren. Kun je een nieuwe gaan kopen. Dat kan met een kind niet.

Je laat een kind niet alleen in een niet-afgesloten huis.
pi_50613417
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:22 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nogmaals; extreem paranormaal, maar waarom een gek?

gek1 (de ~ (m.), ~ken)
1 [inf.] krankzinnige
2 dwaas
3 met de wind meedraaiende schoorsteenkap
4 sluiting aan een deurklink, die voorkomt dat deze van buiten geopend kan worden

Zie niet echt een synchroniteit.
Laten we zo zeggen, iemand die extreem paranormaal is, die is verre van normaal.

Wat mij betreft kan je zo iemand een Paranormale Gek noemen, want diegene zal psychisch anders in elkaar zitten dan een gemiddeld mens.
pi_50613760
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Voor een auto kun je je verzekeren. Kun je een nieuwe gaan kopen. Dat kan met een kind niet.

Je laat een kind niet alleen in een niet-afgesloten huis.
Heb je een levensverzekering voor......
En je kunt altijd een nieuwe ketsen
OK het zal nooit hetzelfde zijn , maar dat heb je met die auto ook

Het huis was bovendien afgesloten...het raam is geforceerd

En al was het huis niet afgesloten....dat geeft nog niemand het recht aan andermans bezit/eigendom/kind te zitten

Die dader verdient het loon dat balthazar gherards gehad heeft
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:18:27 #255
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50613837
Nou ik kan me best voorstellen dat als je kindje slaapt dat je dan even bij de buren koffie gaat drinken. Kwestie van babyfoon mee.

Je kan dit echt niet de ouders aanrekenen..
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:03:42 #256
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50615599
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Laten we zo zeggen, iemand die extreem paranormaal is, die is verre van normaal.
idd, para-normaal

Maar gek is weer iets heel anders. Afwijkend van de massa is niet synoniem aan gek hoor, beetje bekrompen denkwijze.
pi_50615658
jaaaa maar niet in een Vreemd land! waar niemand je bekend is!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:05:16 #258
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50615667
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:18 schreef Ticootje het volgende:
Nou ik kan me best voorstellen dat als je kindje slaapt dat je dan even bij de buren koffie gaat drinken. Kwestie van babyfoon mee.

Je kan dit echt niet de ouders aanrekenen..
Bij de buren in je eigen huis ja, met de babyfoon. Niet in een vreemd land in een vakantie appartement aan de weg gelegen met het raam open en zonder babyfoon. Waar je notabene een oppasservice tot je beschikking had.
pi_50673293
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:03 schreef Vivi het volgende:

[..]

Maar gek is weer iets heel anders. Afwijkend van de massa is niet synoniem aan gek hoor, beetje bekrompen denkwijze.
Ik vind het een juiste midden-modus, want iemand die er in gelooft, noemt diegene 'paranormaal' en iemand die er niet in gelooft, die noemt zo iemand een 'gek'.
pi_50727301
Politie Malta zoekt naar Madeleine
LONDEN/VALETTA - De politie op Malta is een zoektocht begonnen naar het Britse meisje Madeleine McCann, dat begin mei verdween uit de Portugese badplaats Praia da Luz. Meerdere Britse toeristen hadden zich bij de politie gemeld, omdat ze een meisje hadden gezien dat op Madeleine leek, aldus de BBC vrijdag.

Een persoon zei tegen de politie dat een op Madeleine lijkend meisje een zwarte pruik droeg en in het gezelschap was van twee volwassenen.

Vorige week doorzochten Portugese agenten naar aanleiding van een brief aan De Telegraaf een gebied niet ver van de plaats van de verdwijning. De zoektocht leverde niets op. telegraaf.nl + BBC

Maar ja, het meisje is al op veel plekken gespot, ook dit zal wel een loos spoor zijn.
  Moderator donderdag 28 juni 2007 @ 19:07:10 #261
8781 crew  Frutsel
pi_50946766
Breaking News CNN

Portugeze Politie arresteert Italiaan in deze zaak. Nader nieuws ontbreekt nog
pi_50946971
pi_50947011
Ben benieuwd...
Noot noot.
pi_50947050
NOS-teletekst:

Arrestatie om verdwijning Madeleine

` In Spanje is een verdachte opgepakt
van de verdwijning van het Engelse
meisje Madeleine McCann.Dat meldt de
Spaanse krant El País.De verdachte is
een Italiaan.Hij is opgepakt in
Algeciras,in het zuiden van Spanje.

Een bijzondere eenheid van de politie
hield de man om vijf uur vannacht aan.
De eenheid is gespecialiseerd in
ontvoeringszaken.De politie hield de
woning waar man is gearresteerd enige
tijd in de gaten.

De politie wil niet zeggen waar de man
precies van wordt verdacht.Madeleine
verdween op 3 mei jongstleden uit een
vakantiewoning in Portugal.
pi_50947211
De BBC meldt alleen:
Man interviewed in Madeleine hunt

Portuguese police hunting for missing Madeleine McCann have interviewed a Spanish 'investigator'.
Antonio Tocscano, who says he has evidence on her abduction, was questioned for two hours on Wednesday.

A police spokesman said they were cautious about calling his information a 'lead', but were looking into it.

Four-year-old Madeleine was taken from her apartment as she slept while on holiday in the Algarve village of Praia da Luz on 3 May.

Mr Toscano, who describes himself as an investigator, has claimed for weeks that before Madeleine's disappearance a man called 'the Frenchman', involved in a European paedophile ring, was overhead saying he was coming to the Algarve.

'Still alive'

Mr Toscano claims he is certain that this man had been involved in Madeleine's disappearance and from knowledge of the man's methods, he believed that the youngster was still alive.

When he originally spoke to police and the McCanns' spokesman by phone several weeks ago, he refused to give details.

Police say he eventually gave more information over the phone, and that they have collecting what more they could.

Mr Toscano has been described as a journalist, an investigator and, a Spanish detective but he does not work for the police.

An article on his story was published in the online edition of the newspaper El Mundo but he does not work for them.

Meanwhile, Portuguese police say some sightings of Madeleine in Malta are still being followed up by police there but none has yet turned out to be positive.
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:30:15 #266
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50947512
Eindelijk. Hebben we deze hype ook weer gehad .
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_50947798
En nu meldt ook de BBC:
quote:
Italian arrest in Madeleine case

An Italian man has been arrested in Spain over the kidnapping of Madeleine McCann, according to reports.
Spain's El Pais says the man was arrested in Algeciras, southern Spain - a few hours drive from the Portuguese resort where Madeleine disappeared.

A spokesperson for the Spanish National Police says that, at this stage, they cannot confirm the information.
Update op de BBC-site: "The paper says a woman, who they believe could be the man's wife, was also arrested.

A spokesperson for the Spanish National Police says that, at this stage, they cannot confirm the information.

Cautious
The Spanish interior ministry told the AFP news agency that the man was arrested after the authorities issued an international arrest warrant for him. "Police are examining the possibility of a link" with the Madeleine case, the spokesman told AFP."

[ Bericht 9% gewijzigd door Suko op 28-06-2007 20:48:34 ]
pi_50948178
Dan zou het best eens om deze man kunnen gaan waarvan al eerder een signalement was gegeven: zie eerdere post

Volgens CNN: " A month ago, Portuguese police said they were searching for a suspect -- a white man between 35 and 40 years old -- in connection with the girl's disappearance.

They said the suspect had been wearing a dark jacket and beige trousers on the day the girl disappeared, and was spotted possibly carrying the girl near to where she had vanished."
pi_50948920
En de Daily Mail meldt, net als CNN net op tv:
"An Italian man and a Portuguese woman have been arrested in connection with the disappearance of Madeleine McCann, according to the Spanish equivalent of CID.

The man was arrested in a town near the southern Spanish port of Algeciras at 5am this morning. Police from a special unit targeting violent crime reportedly spent several hours at a property in the area.

El Pais, a respected Spanish newspaper, has reported that the man in question was known to French authorities after being implicated in a case of paedophilia. The paper has also reported that the man had attempted to extort money from the family. It is understood they were claiming to have information about Madeleine.

El Mundo newspaper also said French police had circulated an international arrest warrant for the Italian some months ago. An investigating judge in Spain passed the information on to authorities. Further details are not yet known about the woman."
pi_50953677
De kwestie blijft nog heel onduidelijk:
Ouders Madeleine slachtoffer van afpersing
MADRID - De Spaanse politie heeft donderdag een Italiaan en een Portugese vrouw gearresteerd die de ouders van het vermiste Britse meisje Madeleine McCann geld wilden aftroggelen. Het Spaanse ministerie van Binnenlandse Zaken sprak donderdagavond over een duo oplichters.

Het tweetal was mogelijk uit op de uitgeloofde beloning.
De Portugese politie had eerder al uitgesloten dat de twee arrestanten daadwerkelijk te maken hadden met de verdwijning van Madeleine. De Portugese autoriteiten waren wel betrokken bij de operatie die leidde tot het oppakken van het duo in het zuiden van Spanje.

Verlaten
De vierjarige Madeleine verdween begin mei uit de Portugese badplaats Praia da Luz toen haar vakantievierende ouders de hotelkamer hadden verlaten voor een diner in een nabijgelegen restaurant. Volgens de website van de Spaanse krant El Pais werden de arrestaties in de vroege ochtend verricht nabij Algeciras in het zuidwesten van Spanje.

De Italiaan blijkt eerder met justitie in aanraking te zijn geweest. Tegen hem was een internationaal arrestatiebevel uitgevaardigd.

Minderjarigen
Dat zou te maken hebben met "delicten met minderjarigen", meldde de Spaanse krant El Mundo. In Frankrijk zat hij al achttien maanden vast voor mishandeling van een minderjarige, mogelijk zijn dochter.

De politie had eerder een verdachte op het oog in de affaire, maar wegens gebrek aan bewijs werd deze Britse Portugees in Praia da Luz niet gearresteerd. De ouders van Madeleine vroegen en kregen internationaal veel aandacht voor hun zaak. Ze bezochten ook meerdere landen, waaronder Nederland. nu.nl

En de BBC (tv) komt nu ook terug op eerdere speculaties, met ongeveer met hetzelfde verhaal als hierboven, mogelijk een ordinaire afpersingszaak door een zeer onfris stel, op jacht naar de beloningsbuit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Suko op 28-06-2007 23:24:34 ]
pi_51319170
Spam verwijderd.

[ Bericht 92% gewijzigd door Snakey op 12-07-2007 13:15:02 ]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:15:00 #272
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51320319
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:30 schreef Falco het volgende:
Eindelijk. Hebben we deze hype ook weer gehad .
Helaas, nee dus. Dit hele gebeuren wordt wel heel onnodig uitgemolken zeg.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:47:13 #273
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51321264
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Helaas, nee dus. Dit hele gebeuren wordt wel heel onnodig uitgemolken zeg.
Het zal je kind maar zijn, idioot. Kijken of je het dan nog zo onnodig vind.
pi_51321429
dat het in verhouding tot andere zaken veel en veel meer aandacht krijgt, is een feit, dat de ouders van de gecreëerde hype wat het gewoon ook is, profiteren lijkt me logisch, zou ik ook doen, alles aangrijpen om je kind terug te vinden.

ik blijf echter zelf nog steeds deze ouders als mogelijke daders zien.
op de een of andere manier heb ik er een JonBenet gevoel bij.
maar goed, die zaak is ook nooit opgelost, al waren/zijn de ouders altijd als mogelijke daders gezien.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_51321753
Ik weet niet of ik de behoefte zou hebben overal met m'n kop op tv te komen als m'n kind vermist is. Zeker zou ik de zaak onder de aandacht willen brengen, maar zelf niet zonodig in de spot-lights willen.
pi_51321904
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik weet niet of ik de behoefte zou hebben overal met m'n kop op tv te komen als m'n kind vermist is. Zeker zou ik de zaak onder de aandacht willen brengen, maar zelf niet zonodig in de spot-lights willen.
ik ook niet, hoor, maar dat is een karakterding, denk ik, en deels zou het een overweging zijn inzake het aantrekken van allerhande idioten, wat nu ook gebeurt.

maar dat er ouders zijn die deze manier wel aangrijpen, kan ik wel begrijpen, hoewel die rondtour door Europa mij wel even deed fronsen.

ik ben zelf zo argwanend om te denken in dit geval, net als met JonBenet, dat de gekozen wijze wel eens een verhulling zou kunnen zijn van eigen betrokkenheid.
pi_51323419
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:52 schreef milagro het volgende:

ik blijf echter zelf nog steeds deze ouders als mogelijke daders zien.
op de een of andere manier heb ik er een JonBenet gevoel bij.
maar goed, die zaak is ook nooit opgelost, al waren/zijn de ouders altijd als mogelijke daders gezien.
komaan zeg, nee ... dat sluit ik echt uit... dan zou dat kind toch al LANG gevonden moeten zijn... de ouders zijn nog zo'n lange tijd in Portugal gebleven, dus ze kunnen haar dan niet ver verstopt hebben.

En dan nog ... het lijkt me gewoon TE onwaarschijnlijk, ook bij die JonBenet trouwens, maar daar kan ik het meer geloven, ze is thuis gevonden, en die ouders waren wel een beetje geflipt...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_51324039
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:50 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

komaan zeg, nee ... dat sluit ik echt uit... dan zou dat kind toch al LANG gevonden moeten zijn... de ouders zijn nog zo'n lange tijd in Portugal gebleven, dus ze kunnen haar dan niet ver verstopt hebben.

En dan nog ... het lijkt me gewoon TE onwaarschijnlijk, ook bij die JonBenet trouwens, maar daar kan ik het meer geloven, ze is thuis gevonden, en die ouders waren wel een beetje geflipt...
er gebeuren wel meer onwaarschijnlijke dingen.
een moeder die huilend en gebroken van verdriet op CNN en alle andere kanalen een dramtische en hartverscheurende oproep doet, terzijde gestaan door haar ex man, een oproep aan degene haar auto gestolen heeft bij het tankstation toen ze naar binnen liep om te betalen, de auto waar haar twee kleine kinderen nog in zaten.... wekenlang gezocht en toen werd de auto gevonden, bij toeval, in een meer, de kinderen nog vast in de autostoeltjes, en toen bleek aan de hand vd sporen moeders verhaal niet geheel te kloppen... moeder bekende uiteindelijk verliefd te zijn geworden op een man die haar niet moest vanwege de kinderen, dus die kinderen moesten weg, moeder rijdt naar een meer, zet de auto in zijn vrij en duwt de auto met kindertjes en al het meer in.

een moeder die huilend en gebroken van verdriet is, omdat een man , toen zij de kinderen net opgehaald had van zwemmen en een logeerpartijtje, haar auto staande hield door op de weg te staan met een geweer, om zo de auto te roven, daarbij schietende op haar en de kinderen, 2 kinderen dood, 1 kind overleeft het net, de moeder in de arm geschoten en weet zo nog op tijd bij het ziekenhuis te komen en zo het leven van 1 kind te redden.
weken later bleek ook deze moeder in de ban te zijn van een getrouwde man, die niet bereid was zijn vrouw te verlaten voor een vrouw met kinderen, dus de kinderen moesten weg... helaas liep het verkeerd en overleefde 1 kind het, dat was niet de bedoeling, ze had net effe te snel naar het ziekenhuis gereden, hetgeen ze gedaan had om haar verhaal geloofwaardiger te maken.

een vader die zijn vrouw en twee kinderen vermoord, omdat zijn internetliefje op het punt staat langs te komen en zij niet op de hoogte is van het bestaan van zijn gezin., een droomgezin, een droom huwelijk volgens íedereen die het stel kende, een vader die dagen lang compleet vd wereld was van verdriet om zijn vermiste vrouw en kinderen, met ouders en schoonouders op de bank gezeten heeft, ontroostbaar, maar ook een vader die in de week vd moord gewoon naar zijn werk is gegaan, de schone schijn heeft weten op te houden om drie dagen later zijn gezin als vermist op te geven.

ik zeg niet dat ik zeker ben dat het hier om moordende ouders gaat, met een vooropgezet plan, maar ik hou zeker in mijn achterhoofd dat het mogelijk is dat Madeleine de dood gevonden heeft, per ongeluk of met opzet, en al dood was toen de ouders gingen eten.
Ouders die indien hun kind per ongeluk gedood (door een uit de hand gelopen 'afstraffing') de dood proberen te verhullen, en er geen weg meer terug is op een bepaald moment, of ouders die gewoon niet sporen, een pesthekel hadden aan 1 kind, het komt voor, petitlapin, het komt voor, en dat kind net effe een klap teveel gegeven hebben en ernu mee weg willen komen.

ik zal het vast wel mis hebben... maar hou die mogelijkheid wel in het achterhoofd.
het betreft zou het zo zijn dan wel een stel die een en ander wat slimmer aangepakt heeft dan de dames en heer hierboven.
pi_51324841
Die Murat wordt wéér gehoord:
quote:
Madeleine suspect re-questioned
A suspect in the case of the missing four-year-old Madeleine McCann is being re-questioned by Portuguese police. Robert Murat, 33, is at a police station in the Algarve where he is being questioned by detectives, a spokeswoman for the McCann family said.

The British expatriate was previously questioned for 12 hours and his mother's villa was searched. Mr Murat, who has said he helped police with translation work during the early stages of the hunt for Madeleine, is the only official suspect named by Portuguese police in the case. BBC
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:08:52 #280
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51330249
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:47 schreef Vivi het volgende:

[..]

Het zal je kind maar zijn, idioot. Kijken of je het dan nog zo onnodig vind.
Ik zou het inderdaad niet nodig vinden om in zo'n geval zo'n hype te creëren .
zou het anders aanpakken...
pi_51333011
Jahoor, over verhouding gesproken, ik ben net op die site geweest; er is de mogelijkheid te doneren aan het Madeleine fonds!
pi_51333153
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:36 schreef liesell het volgende:
Jahoor, over verhouding gesproken, ik ben net op die site geweest; er is de mogelijkheid te doneren aan het Madeleine fonds!
dát vind ik dus echt idioterie, het madeleine fonds
pi_51333181
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:36 schreef liesell het volgende:
Is dat niet al langer zo? Dat je geld kan doneren?

Wat doen ze er eigenlijk mee?
pi_51333447
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Is dat niet al langer zo? Dat je geld kan doneren?

Wat doen ze er eigenlijk mee?
"The family of Madeleine McCann are to-day launching the Madeleine’s Fund: Leaving No Stone Unturned appeal. The funds will be used to help find Madeleine McCann, support her family and bring her abductors to justice. Any surplus funds will be used to help families and missing children in United Kingdom, Portugal and elsewhere in similar circumstances." Bron

Inderdaad kan men doneren, de site bestaat al sinds 17 mei.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:48:28 #285
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51333471
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:47 schreef Suko het volgende:

[..]

"The family of Madeleine McCann are to-day launching the Madeleine’s Fund: Leaving No Stone Unturned appeal. The funds will be used to help find Madeleine McCann, support her family and bring her abductors to justice. Any surplus funds will be used to help families and missing children in United Kingdom, Portugal and elsewhere in similar circumstances." Bron

Inderdaad kan men doneren, de site bestaat al sinds 17 mei.
Ziekelijk.
pi_51333825
Nou, ik zou het niet als ziekelijk willen bestempelen maar het heeft wel het effect, althans bij mij, dat ik tamelijk moe werd (het is nu wat rustiger) van al die publiciteitsacties all over the world, hoe begrijpelijk ook. De ouders moeten ook beseffen dat mensen wel meeleven maar uiteindelijk is het hun kind en gaat voor de buitenwereld het leven wél door. Overigens klinkt de de theorie van Milagro best aannemelijk, eigenlijk hoop ik daar op, gek genoeg. Mogelijk heeft het kind dan het minst te lijden gehad. Aan de andere kant, alles ligt nog open en is dus mogelijk.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:58:58 #287
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51333840
Nou, dat is dan wel weer op z'n minst dubieus te noemen ja..
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:00:08 #288
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51333870
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:58 schreef Suko het volgende:
Nou, ik zou het niet als ziekelijk willen bestempelen maar het heeft wel het effect, althans bij mij, dat ik tamelijk moe werd (het is nu wat rustiger) van al die publiciteitsacties all over the world, hoe begrijpelijk ook. De ouders moeten ook beseffen dat mensen wel meeleven maar uiteindelijk is het hun kind en gaat voor de buitenwereld het leven wél door. .
Dus ze moeten niet meer zeuren..?
pi_51353279
quote:
'Routine'
On Tuesday morning, Mr Murat attended the police station in Portimao, accompanied by his lawyer. Detectives questioned him throughout the day and he left the station in the early evening.

Earlier, his spokesman Tuck Price said Mr Murat had told him the police were "going through everything again". "But he sounds well and I'm sure it's just a routine thing that they have to do."

Mr Price added that Mr Murat hoped the questioning would mark the beginning of the end of police classification of him as a suspect and he could soon be reunited with his daughter. The BBC's Alison Roberts said police had told her officers were cross-checking people's statements. BBC
En dat was 't maar weer, zal misschien ook nooit opgelost worden.
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:00 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dus ze moeten niet meer zeuren..?
Nee, dat zeg ik niet, zeker niet, de zoektocht gaat terecht door, maar begrijpelijk dat de aandacht gaat verslappen, ook van de media.
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:42:24 #290
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51353333
Ik vrees dat het kindje nooit gevonden wordt. Er is veel te veel aandacht aan geschonken, ik denk dat de ontvoerders eerder in paniek raken zo...
pi_52056749
Zal ook wel weer loos alarm zijn...

Politie België zoekt Nederlander na Maddie-melding
TONGEREN (ANP) - Justitie in de Belgische stad Tongeren zoekt een Nederlander van circa 40 jaar, omdat hij gezien zou zijn met de ontvoerde Britse kleuter Maddie. De man heeft met een kind en een jongere Engelstalige vrouw zaterdag een terras bezocht in Tongeren, vlakbij Maastricht.

De politie heeft inmiddels een signalement van de man verspreid. Het flesje Fristi dat het kind heeft gedronken en het bijbehorende rietje zijn in beslaggenomen, waarschijnlijk voor DNA-onderzoek.

Een serveerster van het Tongerense café De Pauze vertelde donderdag in Het Belang van Limburg: ,,Toen de drie weg waren, kwam een andere vrouw naar me toe. Ze zei dat ze kindertherapeute was en dat ze vond dat het kind zich vreemd gedroeg. Ik had niets verdachts gemerkt, maar ik zei tegen de vrouw dat zij er dan maar de politie bij moest halen.''

De 4-jarige Maddie verdween begin mei vanuit een hotelkamer in Portugal, waar ze lag te slapen. Haar ouders waren verderop in een cafetaria. planet.nl
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:39:43 #292
3542 Gia
User under construction
pi_52056969
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:32 schreef Suko het volgende:
Zal ook wel weer loos alarm zijn...
Zou me wat zijn, zeg!!

Maar goed, als ik ergens ga zitten, zit ik echt niet rond te kijken of ik een ontvoerd kind zie.
Dat zou dan inderdaad iets moeten zijn in de trant van opvallend gedrag, wat je aandacht trekt.

Ik zou haar, denk ik, wel herkennen, als ze me op zou vallen.
pi_52064387
En het signalement is op de Daily Mail gepubliceerd:

A photo-fit of the Dutch-speaking man seen with the girl

Wat quotes uit de Daily Mail:
The man was described as white, 5ft 10in tall, aged about 40, with dark hair, large eyes and protruding teeth and several days' growth of stubble. The woman was of Mediterranean appearance, aged around 25 with tanned skin and brown hair.

A Tongeren police spokesman said: 'The woman told us the little girl bore a striking resemblance to Madeleine McCann and was behaving nervously.

"She said she got up to call us as soon as she saw the girl, but when she returned to her table all three of them got into a car and left.

"The woman is a credible witness and we are taking the sighting very seriously."

Police released an Identikit picture of the couple and a description of the four-door Volvo they were driving. The Volvo was a recent model with a Belgian number plate beginning with the letters VUV, police said.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:53:00 #294
131278 moemoe
#teampanda
pi_52080736
Ik heb de politie ook getipt afgelopen mei, omdat ik dacht haar gezien te hebben. Ik dacht dat het onwaarschijnlijk was, maar heb het toch maar gemeld, al is er 0,1% dat ze het mocht zijn.

Nu ze toch een Nederlandse dader op het oog hebben, ben ik niet helemaal gek .
pi_52100400
En wéér wordt het huis van Murat onderzocht volgens een bericht op de BBC.

New search at McCann suspect home
quote:
Police in Portugal investigating the disappearance of Madeleine McCann have renewed their search of the home of 33-year-old Briton Robert Murat. Up to 10 officers returned to the home of the only official suspect in the case, in Praia da Luz, in the Algarve.
quote:
The BBC's Steve Kingstone, in Praia da Luz, says police - including two British detectives - arrived at the house at 0700 (0600GMT). He says the property is thick with vegetation and the officers are using rakes and hedge trimmers to clear the search area.
quote:
Mr Murat, who is with his lawyer, was not arrested. He was declared a suspect 10 days after Madeleine was last seen, on 3 May, but has strenuously denied any involvement in her disappearance.
quote:
Mr Murat's house is about 100m (330 ft) from where Madeleine's family was staying. He has been told the search will take up to four days. The search comes as police investigate a possible sighting of Madeleine in Belgium.
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:15:17 #296
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_52116964
Ik kwam via een ander forum hierop terecht..... ik geloof er geen zak van...
http://www.briansprediction.com/dd/5441.htm

en nu zijn ze via hyves geld aan het inzamelen om zijn dromen na te gaan trekken...
http://www.strongwood.nl/madeleine/

en hij weet ook waar natalee is
pi_52117603
Wat ik nou lees op hln.be:

Het vermiste Britse meisje Madeleine McCann zou volgens een krantenbericht om het leven zijn gebracht in haar kamer in het vakantiecomplex in Zuid-Portugal. Het vierjarig meisje verdween daar drie maanden geleden. Volgens de Portugese krant Correio da Manha hebben speurhonden van de politie sporen ontdekt die daar mogelijk op wijzen.

Nieuwe huiszoekingen
De honden van de Britse politie hebben in het vakantiecomplex in de badplaats Praia da Lux in de Algvarve reuksporen van een lijk opgemerkt. Dat wijst erop dat in het vakantiehuis, waarin het Britse meisje en haar ouders verbleven, een lijk heeft gelegen. Vervolgens hebben de speurders nog eens nauwgezet het strand onderzocht, voor het geval dat de moordenaar het lijk in zee zou hebben gegooid. Ook de nieuwe huiszoeking in de woning van de enige verdachte, de 33-jarige Brit Robert Murat, moet in dit kader gezien worden. (dpa/hln)

De BBC maakt er (nog) geen melding van.
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:47:48 #298
3542 Gia
User under construction
pi_52117674
Ik had in het begin van deze zaak al zo'n raar gevoel van 'zouden de ouders er achter kunnen zitten?' Stel dat Maddy een druk kind is, en dan die tweeling erbij. Daar kun je behoorlijk van doordraaien.

Maar goed, dat was destijds een onderhuids gevoel. Hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.

Dat gedoe van die dromen? Tja, hopelijk heeft hij gelijk, dat zou betekenen dat ze nog gevonden wordt, en levend.
pi_52118029
ik heb dat zeker ook nog in mijn achterhoofd zitten, Gia, en dan meer door het overmatige circus eromheen, dat mi toch vooral door de ouders op touw is gezet of iig aangestuurd... ik zal wel teveel films kijken, docu's en boeken met de betreffende onderwerpen, maar het lijkt bijna of de ouders zichzelf zo willen overtuigen van hun onschuld of hun schuldgevoel willen wegwissen, om zo publiekelijk op te treden.

ja, schandalig, hè, dat ik zo denk, maar ergens is er wmb iets dubieus aan de manier waarop er aandacht gevraagd wordt, die tour, die persconferenties... tuurlijk geef je nooit op en beweeg je hemel en aarde om je kind terug te krijgen, maar er zijn legio ouders die dat ook doen zonder zo publiekelijk op te treden.... je zou denken dat al die media aandacht averechts werkt juist, je bent er dan bijna zeker van dat de evt ontvoerders van het kind zullen 'afwillen', iedereen kent haar gezicht nu immers.
pi_52118148
Ik dacht het ook, maar ja, ik ben de lompe rellende Toeps volgens half OUD geloof ik, geen idee hoe ik aan die naam kom overigens... Ben gelukkig niet de enige die dat denkt. Misschien kijk ik te veel CSI, maar er is vast genoeg tijd om sporen uit te wissen, in de tijd dat je "even gaat kijken", en zo'n restaurantje lijkt op het eerste gezicht een mooi alibi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')