abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:53:11 #101
111528 Viajero
Who dares wins
pi_49397791
Ik hoop dat ze snel gevonden wordt, zodat we weer iets anders te zien krijgen in het nieuws. Ik woon in London, en kijk de afgelopen paar dagen eigenlijk geen nieuws meer, omdat het 60/80% van de tijd hierover gaat.

Ik zou bijna een hekel krijgen aan dat kleine meisje, maar ja, zij kan er ook niets aan doen.

Alsof er niks ergers in de wereld gebeurt zeg.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_49397929
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:42 schreef Vivi het volgende:

[..]

Wie zanikt d'r nu over door dan.
Jezus, heb ik je iets misdaan ofzo?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49398012
ben benieuwd wat de afloop is, als er ooit een afloop komt...

al vind ik al die acties etc. wel HEEEEEL ERG Hypocriet ... Ik vind het goed dat ze het doen, maar doe het dan altijd, en niet alleen in dit geval Er worden zoveel kinderen slachtoffer van kinderhandel/kinderprostitutie (ook in NL).. En nu worden er allemaal acties gehouden met sodilariteit voor Maddy... pfff snap niet dat mensen daaraan meedoen
Haleloeja
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:51:13 #104
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49399758
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:57 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Jezus, heb ik je iets misdaan ofzo?
Wat voel je toch de hele tijd persoonlijk aangesproken, het is hier een discussieforum hoor, dat houdt in dat je reacties krijgt op hetgene wat je typt, dus.
Als je op mijn naam klikt zie je overigens nog heel veel reacties van mij op andere mensen, je bekleedt dus geen uitzonderingspositie ofzo.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49400318
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:53 schreef Viajero het volgende:

Alsof er niks ergers in de wereld gebeurt zeg.
Zo kan je natuurlijk alles relativeren. In Darfur kostte het bijvoorbeeld zowat een half land aan lijken voordat de VN überhaupt rond de tafel ging zitten. Nu is er nog niks gebeurt en gebeuren er dagelijks nog steeds de meest afschuwelijke oorlogsmisdrijven, maar wij hebben het in Europa liever over CO2 e.d.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_49400404
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:59 schreef Gelderland het volgende:
ben benieuwd wat de afloop is, als er ooit een afloop komt...

al vind ik al die acties etc. wel HEEEEEL ERG Hypocriet ... Ik vind het goed dat ze het doen, maar doe het dan altijd, en niet alleen in dit geval Er worden zoveel kinderen slachtoffer van kinderhandel/kinderprostitutie (ook in NL).. En nu worden er allemaal acties gehouden met sodilariteit voor Maddy... pfff snap niet dat mensen daaraan meedoen
ach ja, zo werkt dat nu eenmaal, zo zit de mens in elkaar.

jij niet ms, maar je begrijpt me wel.

het is een mooi kindje, spreekt ook nog eens extra tot de verbeelding, hè.
in een heel andere zaak zag je dat effect ook, die Australische meid die in Bangkok (of Bali of weetikhet waar oosters) vast zit voor drugssmokkel, heel Australie in rep en roer, het was allemaal niet eerlijk, die arme meid was erin geluisd..... ja, well, het was een lekker wijf met goeie tieten, maar had ze eruit gezien als Hanna Tokkie, dan had er geen haan naar gekraaid, en het gros gezegd "good riddance!"

en volgens mij zoeken in deze zaak de ouders ook erg de media op (geen verwijt) en hun relaas werkt dan ook op je in, het wordt dan bijna een spannend verhaal, hè, hoe loopt dit af, wie heeft het gedaan en waarom.
niet dat je emoties hypocriet zijn, maar sensatie speelt ook mee, bij ons allemaal denk ik wel, je volgt dit soort verhalen niet enkel omdat je je zo inleeft, we slapen er allemaal geen seconde minder om, of het moet jezelf overkomen zijn ooit eens of zo.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 15 mei 2007 @ 14:24:06 #107
111528 Viajero
Who dares wins
pi_49400928
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zo kan je natuurlijk alles relativeren. In Darfur kostte het bijvoorbeeld zowat een half land aan lijken voordat de VN überhaupt rond de tafel ging zitten. Nu is er nog niks gebeurt en gebeuren er dagelijks nog steeds de meest afschuwelijke oorlogsmisdrijven, maar wij hebben het in Europa liever over CO2 e.d.
Ja, maar als ze letterlijk 60% van het nieuws vullen met het herhalen van nieuws dat er eigenlijk niet is (telkens weer die villa en dat oude vrouwtje, keer na keer na keer) terwijl er elders heel erge dingen gebeuren dan vind ik dat wel asociaal.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_49401011
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, maar als ze letterlijk 60% van het nieuws vullen met het herhalen van nieuws dat er eigenlijk niet is (telkens weer die villa en dat oude vrouwtje, keer na keer na keer) terwijl er elders heel erge dingen gebeuren dan vind ik dat wel asociaal.
Zo werkt dat dus gewoon.

Die intellectuele ouders weten gewoon hoe ze de media moeten vinden en hoe ze die moeten bespelen, dat zou jij ook doen als jij in deze situatie had gezeten (mag ik aannemen).
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_49401131
quote:

[..]

en wat doe jij aan diie veel ergere dingen behalve ze constateren?

mensen worden geraakt door dat waar ze raakvlakken mee hebben. zo werkt dat.

en 1 beeld van 1 iemand in nood, heeft meer effect dan vertellen dat er elders 10.000 in nood zitten.
zo werkt dat.

Live Aid destijds was vooral zo'n succes door de zielige beelden van 1-lingen, close up, minuten lang tussen de popmuziek door, een enkel babietje stervend vd honger.... dat er buiten Ethiopie iedere dag babietjes sterven aan allerhande te voorkomen zaken was ook toen een feit, maar dat babietje dat je ziet, daar huil je om, en niet die onbekende 'getallen' elders.
maakt dat een actie als Live Aid asociaal, omdat het zich focuste op Ethiopie enkel?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:01:03 #110
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_49408175
Ja hoor, de ouders hebben het weer gedaan volgens velen.. Laat je kind niet alleen in 'n hotelkamer, want de kans is groot dat 'n pedofiel 't kind daar komt grijpen.. Sure. Ik vind 't ook wel vreemd hoor, maar aangezien ik de details van de situatie niet ken laat ik me daar maar niet over uit. Belangrijkste is nu dat een of andere debiel 'n meisje heeft ontvoert en de vraag of dat meisje nog levend gevonden wordt.
Overigens vind ik 't wel vreemd dat er zo'n ontzettend hoog bedrag voor de tip wordt uitgeloofd, en dat er allerlei celebs oproepen gaan zitten doen, is 't weer eens een rijk & belangrijk meisje of worden er nooit kindjes ontvoert in Engeland?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:34:22 #112
3542 Gia
User under construction
pi_49408860
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:16 schreef Taurus het volgende:
is 't weer eens een rijk & belangrijk meisje of worden er nooit kindjes ontvoert in Engeland?
Dat eerste!
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 17:35:20 #113
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_49408904
waarom is de TT nou opeens zo onherkenbaar drugshond?
pi_49409078
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat eerste!
Mja.. Op zich is ieder leven er 1 en is 't alleen maar goed als 't werkt, maar 't heeft natuurlijk ook iets triests. Ik vond alle aandacht voor dat grietje op Aruba ook zwaar overtrokken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:39:50 #115
3542 Gia
User under construction
pi_49409087
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:35 schreef Sebasser het volgende:
waarom is de TT nou opeens zo onherkenbaar drugshond?
Wat is er onherkenbaar aan?
pi_49409611
De man, Robert Murat, heeft mogelijk zelf om de status van verdachte gevraagd: "The man, who has since been released by police, may have requested suspect status for the legal rights it gives." En verder in 't verhaal, Robert Murat's uncle: "His mother says that on the night the kid disappeared they were both in the house together all night." BBC

ARGUIDO STATUS

• Officially a suspect
  • Bestowed by police or requested by individual
  • Right to remain silent
  • Right to a lawyer
  • Must report to police every five days
  •   dinsdag 15 mei 2007 @ 17:57:58 #117
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_49409715
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 14:29 schreef milagro het volgende:

[..]

en wat doe jij aan diie veel ergere dingen behalve ze constateren?
    Posten op een Nederlands forum dat door weinig mensen gelezen wordt.
    quote:
    mensen worden geraakt door dat waar ze raakvlakken mee hebben. zo werkt dat.

en 1 beeld van 1 iemand in nood, heeft meer effect dan vertellen dat er elders 10.000 in nood zitten.
    zo werkt dat.

Live Aid destijds was vooral zo'n succes door de zielige beelden van 1-lingen, close up, minuten lang tussen de popmuziek door, een enkel babietje stervend vd honger.... dat er buiten Ethiopie iedere dag babietjes sterven aan allerhande te voorkomen zaken was ook toen een feit, maar dat babietje dat je ziet, daar huil je om, en niet die onbekende 'getallen' elders.
    maakt dat een actie als Live Aid asociaal, omdat het zich focuste op Ethiopie enkel?
    Live Aid is iets heel anders. Ik veroordeel de mensen die willen helpen niet, ik veroordeel het Britse nieuws omdat ze over niks anders meer berichten.
    pi_49409869
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 17:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Posten op een Nederlands forum dat door weinig mensen gelezen wordt.
    [..]

Live Aid is iets heel anders. Ik veroordeel de mensen die willen helpen niet, ik veroordeel het Britse nieuws omdat ze over niks anders meer berichten.
    het verkoopt, simpel.
    kun je nu weer de kopers/lezers veroordelen

en zo gaan we door, er gebeuren altijd wel ergere dingen ergens, toon me die en ik toon je iets nog ergers, en er zijn altijd weer mensen die dat willen lezen, jij ook, want jij zit ook hier... terwijl er toch zoveel ergers is om te lezen en je druk over te maken ipv je druk maken over dat er meer is om je druk over te maken blablabla we weten het allemaal al, want het wordt in ieder topic over een moord/vermissing/ontvoering gezegd.
    pi_49410945
    vanavond persconferentie
    Haleloeja
      dinsdag 15 mei 2007 @ 19:32:09 #120
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_49413157
    quote:
    Op zondag 13 mei 2007 10:30 schreef Suko het volgende:

[..]

Omdat er wereldwijd aandacht voor is, dus om ontdekking te voorkomen. Maar ik denk eigenlijk ook het ergste...
    Wereldwijde aandacht voor 1 meisje. Iets zegt me dat het hypocriet is, maar zodra je dat zegt, je symphatiseert met de ontvoerder.
    quote:

[..]

Ah, ik ben gelukkig niet de enige. Jij woont toch in de UK? (staat ongetwijfeld al in dit topic.)
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_49414886
    'No evidence' for Algarve arrest
    Police say there is not enough evidence to arrest a man named as a suspect in Madeleine McCann's abduction.
    Chief Inspector Olegario de Sousa told a news conference that a 33-year-old had been interrogated, but no evidence was found to justify arresting him.

The man is believed to be Briton Robert Murat, who shares a villa with his mother Jenny in Praia da Luz, Algarve. Police searched the villa 150 yards from where Madeleine of Rothley, Leicestershire, was last seen on 3 May.

Mr Sousa said police had searched five houses on Monday and seized "various materials" from the properties which were being subjected to forensic tests. They also questioned two other people as witnesses, he added.

The suspect has signed an identity and residence statement which prevents him from moving house or leaving the country, and requires him to regularly report to police. Mr Sousa confirmed that the suspect, whom he refused to name, had assisted police in the early stages of the investigation by working as a translator. BBC

En HLN schrijft:
    quote:
    Zwembad
    Maandag hebben de onderzoekers de villa grondig doorzocht. Het zwembad werd gedraineerd. Volgens de pers ter plaatse kwam de politie uiteindelijk naar buiten met een computer en kartonnen dozen en plastic zakken die videocassettes en ander bewijsmateriaal zouden kunnen bevatten. Het huis is ondertussen verzegeld. Volgens een Portugees dagblad was Murat een regelmatige bezoeker van pedofiele internetsites. Hij geldt als een verdachte, maar is nog niet aangehouden.
    pi_49419651
    tvp
      Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 15 mei 2007 @ 22:02:27 #123
    80791 crew  Paul
    Winnaar 5 FOK-awards 2022
    pi_49420169
    Ey m'n TT is veranderd
    Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
    pi_49420254
    Uit de link van de BBC: "After his release, Mr Murat said he had been made "a scapegoat for something I did not do". Police searched the Murat's villa 150 yards from where Madeleine, of Rothley, Leicestershire, was last seen on 3 May. Mr Murat added: "The only way I will survive this is if they catch Madeleine's abductor." Earlier, Chief Inspector Olegario de Sousa told a news conference he could not confirm whether Madeleine was alive or dead."
      dinsdag 15 mei 2007 @ 22:05:26 #125
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_49420323
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 18:03 schreef milagro het volgende:

[..]

het verkoopt, simpel.
    kun je nu weer de kopers/lezers veroordelen

en zo gaan we door, er gebeuren altijd wel ergere dingen ergens, toon me die en ik toon je iets nog ergers, en er zijn altijd weer mensen die dat willen lezen, jij ook, want jij zit ook hier... terwijl er toch zoveel ergers is om te lezen en je druk over te maken ipv je druk maken over dat er meer is om je druk over te maken blablabla we weten het allemaal al, want het wordt in ieder topic over een moord/vermissing/ontvoering gezegd.
    Hehe, ik kwam hier eigenlijk meer om even te klagen over dat het nieuws hier zo saai is omdat het alleen maar over maddie gaat.
      woensdag 16 mei 2007 @ 07:54:51 #126
    3542 Gia
    User under construction
    pi_49430363
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 22:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hehe, ik kwam hier eigenlijk meer om even te klagen over dat het nieuws hier zo saai is omdat het alleen maar over maddie gaat.
    Daar is klaagbaak voor.
    pi_49431702
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 10:17 schreef Suko het volgende:Letterlijk wordt in The Scotsman gemeld: "It is understood Murat had lived in Hockering, Norfolk, with his ex-wife Dawn before moving to Portugal around two years ago. He may have worked for a time at the nearby Bernard Matthews poultry farm before he left the UK. At the house in Hockering where his ex-wife and daughter now live two women, each carrying a child in a blanket, shortly after 10pm today. Neither spoke and both were driven off by police. "
    Hier is dan een foto ter illustratie:

In Norfolk, two women leave the house owned by Robert Murat's estranged wife Dawn with police, both carrying children hidden under blankets.

En verder wát er is gevonden en meegenomen in Murat's huis: "Reports on Portuguese television stated that suspected paedophile images have been found at Mr Murat's home." En ook: "Police have taken away a computer, video tapes and blankets from Robert Murat's villa which they are searching." Bron

Volgens de BBC blijft hij verdachte dus maar is er niet genoeg bewijs om hem te arresteren.
    pi_49431746
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 09:22 schreef Suko het volgende:

[..]

Hier is dan een foto ter illustratie:

[afbeelding]
    In Norfolk, two women leave the house owned by Robert Murat's estranged wife Dawn with police, both carrying children hidden under blankets.

En verder wát er is gevonden en meegenomen in Murat's huis: "Reports on Portuguese television stated that suspected paedophile images have been found at Mr Murat's home." En ook: "Police have taken away a computer, video tapes and blankets from Robert Murat's villa which they are searching." Bron

Volgens de BBC blijft hij verdachte dus maar is er niet genoeg bewijs om hem te arresteren.
    de ex met haar dochtertje, de inwonende vriendin met haar kind.
    pi_49432459
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 09:24 schreef milagro het volgende:

[..]

de ex met haar dochtertje, de inwonende vriendin met haar kind.
    Ik vraag me alleen af waarom het viertal werd meegenomen door de politie, ze hadden net zo goed thuis het stel kunnen ondervragen. The Sun schrijft nog het volgende: "Earlier Murat’s ex- boss gave an insight into his character. He told how the suspect astonished pals by leaping on kids’ bouncy CASTLES at parties. Paul Titcombe said: “Instead of mingling, he’d go straight to the bouncy castle and jump around. He got a bit of a name for himself. It seemed like a fixation.” Paul, 49, of Taverham, Norfolk, met Murat while working at a local Bernard Matthews factory in 1999. He said Murat had at least two affairs with women at the plant. Paul later employed him as a car salesman at a garage. He said: “We got matey, but there’s a coldness and distance to him.”

Een beetje vreemd heerschap is het dus wel, ook al als je bedenkt dat er pedofiel gerelateerd materiaal bij hem thuis is gevonden.
    pi_49432576
    zegt de Portugese pers ja
      woensdag 16 mei 2007 @ 09:58:50 #131
    3542 Gia
    User under construction
    pi_49432632
    Blijf het een vreemd verhaal vinden. Ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik hoop zo dat Madeleine ongedeerd is.
    pi_49433302
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 09:58 schreef Gia het volgende:
    Blijf het een vreemd verhaal vinden. Ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik hoop zo dat Madeleine ongedeerd is.
    Ik ben er tamenlijk van overtuigd dat het meisje sinds minstens 3 mei dood is.
    k ben ook bang dat dit nooit zal worden opgelost . Doet mij denken aan dat meisje in de USA ( die Miss Kinderkarten)
    pi_49433656
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 10:21 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ik ben er tamenlijk van overtuigd dat het meisje sinds minstens 3 mei dood is.
    k ben ook bang dat dit nooit zal worden opgelost . Doet mij denken aan dat meisje in de USA ( die Miss Kinderkarten)
    JonBenet, bedoel je, die was nota bene thuis in de kelder gevonden, door haar eigen vader , die meteen even de vindplek en het lichaam vh meisje 'besmette' toen hij haar losmaakte en naar boven droeg, naar de aanwezige politie

het is idd een raar verhaal, ouders laten kinderen alleen, gaan op babyfoonafstand eten, maar gebruiken er geen, laten de deuren open, de kleinere kinderen worden ongemoeid gelaten, de kleuter die kan praten, zich verzetten wordt meegenomen, en dit alles in een land waar je op vakantie bent en je de omgeving niet kent maar de omgeving jou ook niet.
      woensdag 16 mei 2007 @ 10:33:03 #134
    12913 GreatWhiteSilence
    Bite me! (Not you, Annicka!)
    pi_49433702
    Miss Kindergarten zegt mij weinig, kun je daar een linkje over posten oid?

[ Bericht 2% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 16-05-2007 10:34:55 (Ow, JonBennet, dat geval is mij wel bekend, ja...) ]
    Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
    pi_49435925
    idd JoBennet was dat
    Ook zo´n vreemd verhaal van een meisje dat schijnbaar van een vreemde in de kelder va het ouderlijk huis wordt gewurgd.

Ik wil die ouders natuurlijk geen onrecht doen ,want deze situatie wens je je ergste vijand niet toe , maar ....... ik twijfel gewoon of dat ,wat schijnbaar is gebeurd , ook in het echt gebeurd.

Kinderen worden niet zomaar uit een appt gekidnapt. Dat is Holywood materiaal .
    pi_49437655
    Is het kind niet gewoon in een rioolbuis gevallen ofzo?
      woensdag 16 mei 2007 @ 12:57:21 #137
    3542 Gia
    User under construction
    pi_49438954
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 11:33 schreef CANARIS het volgende:

Kinderen worden niet zomaar uit een appt gekidnapt.
    Nee, niet zomaar. Maar een (pedofiele) buurman die op dat soort meiskes valt en weet dat de buren hun kinderen in een onafgesloten huis achterlaten, heeft er een makkelijke prooi aan.
    Hij kan mooi ongezien in de gaten houden wanneer de ouders gaan en het 'veilig' is om het kind te ontvoeren.

Lijkt me aannemelijker dan iemand die via de straat komt. Tenzij die al weken het appartement in de gaten hield, maar dat moet dan wel iemand opgevallen zijn, lijkt me.
    pi_49440199
    Politie is wel grondig bezig (geweest):
    quote:
    Police investigating Madeleine McCann suspect Robert Murat have ripped down a wall of the villa he shared with his mother. It was also revealed today that detectives targeting Murat tapped his mobile phone days before they questioned him.
    quote:
    Yesterday police demolished an interior wall and tore apart a garden shed at the home he shares with his mother, 100 yards from where Madeleine was last seen.
    quote:
    They have examined paper from a shredder in the house and taken away computers, videos, mobile phones and a pair of jeans as well as his passport. Five properties linked to the part-time estate agent in the Algarve have also been searched as well as his hire car and a water tank near his villa's swimming pool.
    Leugen:
    quote:
    Although Mr Murat claimed to have spoken to Madeleine's parents, the little girl's grandmother Eileen denied it. She said: "If he said he spoke to them then he is lying. I was talking to Gerry and he has never met this man."
    DailyMail
    pi_49441135
    tvp
    Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
    Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
    :{²
    pi_49441415
    quote:
    Gordon Brown: We'll Help Find Madeleine Gordon Brown has offered 'practical help' to the McCann family in the search for their missing daughter, Madeleine. Still missing: Madeleine McCannThe Chancellor, who is widely expected soon to become Prime Minister, made the offer as Madeleine's relatives went to Westminster to ask for assistance from MPs. SkyNews
    Of dat zal helpen?
      woensdag 16 mei 2007 @ 14:08:41 #141
    3542 Gia
    User under construction
    pi_49441676
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 14:02 schreef Suko het volgende:

[..]

Of dat zal helpen?
    Geweldig Suko, dat je al die berichten hier neerzet. Op deze manier blijf ik steeds op de hoogte.

Bedankt daarvoor.
    pi_49442643
    Thnx Gia.

Een zijweggetje maar toch interessant. Wat achtergronden over Murat en z'n ex-vrouw Dawn in Norfolk:

SUSPECT'S MARRIAGE MYSTERY
    FRIENDS of Robert Murat's ex-wife told last night how she suddenly walked out on him - but she would not say why. Dawn Chapman, 41, was devastated when her marriage collapsed a few months after they moved to Portugal.

They had hoped to start a new life with daughter, Sofia, now four, who neighbours last night said bears a startling resemblance to missing Madeleine McCann. A friend said: "One minute they seemed perfectly happy and were excited at their new life in Portugal, and the next, Dawn was home and the marriage was in tatters.

"It was obvious something had gone terribly wrong during their few months on the Algarve but she would not talk about what had happened. "She looked on the verge of a nervous breakdown when she got back. For a long time, she seemed to be in tears the whole time and she lost a lot of weight.

"The circumstances of the marriage break-up were something of a bombshell to her." Dawn, who also has a son David, 20, from an earlier marriage, refused to say why she walked out on kidnap suspect Murat, 33.

The friend added: "Something happened out there, she discovered something about him and things were never the same again." Dawn was escorted by police from her home in Hockering, Norfolk, to a safe house on Monday night.

She covered daughter Sofia with a blanket to hide her from the cameras. But neighbours remarked how similar the girl is to missing Madeleine, who turned four at the weekend. Geoffrey Livock, 71, who lives near Dawn, said: "At first glance, if you saw them walking down the street you would think they were twins.

"Their hair is about the same and their faces are similar. I didn't think anything about it when Madeleine went missing. It was only when all this came out that I realised they were so similar."

Last night, Dawn had not returned to the semi-detached home that she once shared with Murat, who now lives in a villa 150 yards from where Madeleine went missing 13 days ago in Praia da Luz.

But Murat's close friend Gareth Bailey told last night how the marriage foundered when Dawn failed to settle into a new life abroad in 2005.

He said: "She was unhappy in Portugal and became homesick. She is a Norfolk girl and her family are in Norfolk. "She only stayed with Rob for three or four months before she decided to come home. He had already got a life out there, so he stayed. At first, he kept flying back to the UK to spend time with Dawn and their daughter.

"He was going backwards and forwards between Portugal and here, often only staying a couple of days before going back there. In the end, their relationship just fizzled out."

Gareth, who worked with Murat for four years at Inchcape Autoparc used car dealership in Norwich, told how his friend adored his daughter.

In conversations with reporters during the search for Madeleine, Murat said he and his ex-wife were fighting a custody battle over Sofia. Meer op The Mirror

Dit verklaard de foto in dit topic: "Dawn was escorted by police from her home in Hockering, Norfolk, to a safe house on Monday night."
    pi_49454655
    Weinig onwikkelingen tot zover, alleen Murat 'valt uiteen' geloof ik:
    quote:
    Madeleine suspect defends himself
    The life of the British suspect in the case of missing four-year-old Madeleine has "fallen apart", his cousin has told BBC News. Sally Eveleigh, speaking in the Algarve on behalf of Robert Murat, said he vehemently denied any involvement. Mr Murat, 33, who helped police with translation work, was questioned for 12 hours over the disappearance and his mother's villa was searched.
    En een fundtraising:
    quote:
    Meanwhile, on Wednesday afternoon the fighting fund to help cover escalating costs in the search for Madeleine was launched at the Walkers Stadium in Leicester by her uncle John McCann. Speaking at the launch, Mr McCann said: "This fund will be a vehicle to help our family get our darling, wee niece back." It was also announced that any money raised not needed for the search for Madeleine would be used to help find missing children in the UK, Portugal and elsewhere. BBC
    Ik verwacht eigenlijk elk moment dat het Engelse leger opstoomt richting Portugal, beetje cynisch van me maar ik heb nog nooit zo'n grote actie gezien vanwege een vermist kind. Maar als ik het geld had, hij is cardioloog en zij huisarts, én daardoor handige connecties, had ik het misschien (weet ik wel zeker) ook gedaan, no mistake about that.
    pi_49457914
    Madeleine police search flat just 400 yards from kidnap apartment
    Detectives in Portugal have sealed off a flat just 400 yards from the holiday complex where Madeleine McCann was snatched 13 days ago. Seven detectives are working inside the third-floor flat, the home of a Russian man linked to suspect Robert Murat.

Another eight uniformed officers are standing guard in the street outside. Surgey Malinka, 22, a computer expert and associate of Murat, lives at the flat with his parents. A rear window at the flat has clear view of the church where the McCanns have been praying for their four-year-old daughter's safe return.

There have been unconfirmed reports in the Portuguese press that police are interested in speaking to a Russian living locally. The reports have never been confirmed by police and they have not confirmed that this flat or the man living there is linked to those reports. De rest op DailyMail

En op HLN: "Porno gevonden
    Omdat de politie uiterst zwijgzaam is, wordt in de media veel gespeculeerd. De Jornal de Not’cias schreef dat de speurders in de computer verdacht pornografisch materiaal met beelden van gewelddadige seksscènes hadden aangetroffen. De krant Correio da Manh‹ was ter ore gekomen dat de politie naar een Rus speurt, die tot de kennissenkring van de verdachte behoort en reeds eerder een veroordeling had opgelopen wegens seksuele delicten."
    pi_49463253
    Madeleine police swoop on home of Russian computer expert Wat quotes:

Police hunting Madeleine McCann have swooped on the home of a Russian computer expert who worked for suspect Robert Murat. Sergey Malinka, 22, was questioned as a witness in the investigation into the four-year-old's disappearance, a police source said.

In an evening of drama, officers sealed off the apartment just yards from the church in Praia da Luz where the McCanns have repeatedly prayed for their missing girl's safe return. The rapid developments came as it emerged police hunting Madeleine have discovered a 'secret chamber' at Mr Murat's house.

The concealed vault - nine metres long and 1.5metres high - is beneath the living room floor of Mr Murat's two-bedroom villa. The British architect who built Casa Liliana in 1993 alerted police to its existence after realising they were examining the house - which is just 80 yards from where Madeleine went missing.

Reporters rushed to the scene - 300 yards from the McCanns' holiday apartment - and astonishingly seemed to arrive there before police did. En dat gaat nog even door.

Geen idee of het een begin van 'iets' is...

HLN: Volgens de media zou het appartement de verblijfplaats zijn van een Rus, een vriend van de 33-jarige Brit, Robert Murat, die dinsdag in verdenking werd gesteld door de politie. De Rus zou Sergej Malinka zijn, een informaticus van rond de dertig, die de website van het immobiliënagentschap van Murat zou hebben ontwikkeld. (belga/hln)

Ik zag net op het nieuws van de BBC dat de Rus door de politie is meegenomen.

Computer expert Sergey Malinka
    SkyNews

[ Bericht 8% gewijzigd door Suko op 16-05-2007 23:21:22 ]
    pi_49465770
    Wat maakte die jongen tot een computer expert? Kon hij een beetje intellectueel klikken en slepen in Windows && Mac, of wist hij zijn weg te vinden in die softwarematige-junken-bende die ze linux noemen?
    pi_49466342
    quote:
    Op woensdag 16 mei 2007 23:57 schreef JohnDope het volgende:
    Wat maakte die jongen tot een computer expert? Kon hij een beetje intellectueel klikken en slepen in Windows && Mac, of wist hij zijn weg te vinden in die softwarematige-junken-bende die ze linux noemen?
    Mogelijk hebben ze ontdekt dat er niks meer belastend op de pc ('s) staat, dat moet je ook maar kunnen (grondig) als expert.
    pi_49466458
    ja gewoon even een andere schijf er in zetten die je bij de mycom kan halen
    pi_49471085
    @ JohnDope, de hele reut is meegenomen dus zullen er nog wel bestanden opstaan, iets grondig verwijderen van alle schijven neemt best tijd in beslag. Ook verwijderen van het ramgeheugen is aan te raden.

En verder:
    "It is believed the man being questioned had previously carried out computer work for Mr Murat. He is said to have contacted detectives himself after reading reports police were probing links between Mr Murat and a Russian. "After spending two hours at his apartment, plain clothes officers carried out two hard drives, a laptop and a black bin bag." BBC

The home of Russian computer expert Sergey Malinka
    (DailyMail)

En The Sun:
    Speaking just before being arrested Malinka, 22, said he also worked on a computer owned by the one-eyed Briton and had met him several times. He added: “I did do some work for Robert and found him a really cool guy.

“He wanted a website created and I did a lot of work getting it together for him.” Before being quizzed as a suspect, he insisted to The Sun: “I’m not the man — it’s definitely not me”. Asked if he had any criminal convictions, Moscow-born Malinka said: “Not as far as I know. I have just had all my residency papers approved and checks are always made for criminal convictions.” Minutes after the interview, detectives took him into custody. It was later reported on Portuguese national TV that he had convictions for sex offences. Detectives are believed to have been in contact with the Russian branch of Interpol.

Police were searching his parents’ home in a five-storey block of flats in Praia da Luz and another property in nearby La Goa. Malinka had lived with his parents but is thought to have moved to a flat above his computer shop. As the search began Malinka’s father, aged around 50, watched from the car park but refused to comment."
      donderdag 17 mei 2007 @ 10:00:50 #150
    92279 N.icka
    Windforce 11
    pi_49471460
    Waarom is die Rus eigenlijk gearresteerd? Omdat hij een site voor die ander had gemaakt?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')