quote:De financiering van medicinale verstrekking van heroine wordt voor de thans
participerende steden ook na 2007 voortgezet.
Als je naar die kostenopbouw kijkt dan zie je al dat er 'maar' zo'n 1.5 miljoen euro per jaar uitgegeven wordt aan heroïne. De rest zijn medische en andere kosten; die maak je ook als je ze de heroïne niet gratis verstrekt, of je moet ook tegen de behandeling van heroïneverslaafden zijn. Daarnaast: diefstal van autoradio's en fietsen kost de overheid en particulieren ook geld.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:54 schreef sizzler het volgende:
Kosten: 16 miljoen euro per jaar. [zie hier voor een kostenopbouw]
Dat is ook een beetje waar ik aan moet denken; what's next?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:32 schreef Karina het volgende:
anders wil ik graag gratis sigaretten, ik ben namelijk ook verslaafd![]()
'Grappig' in deze context is, is dat het VVD-partijblad (Elsevier) niet lang geleden (<1 maand) nog een stuk had geschreven waarin ze het 'schandalig' vonden dat dit kabinet geld uitgeeft aan heroïneverslaafden (daaraan toevoegend dat 'onze oudjes' in de zorg creperen (of iets in die trant), zo zijn ze ook wel weerquote:Kabinet gaat meer heroïne verstrekken
vrijdag 24 juni 2005 11:02
Het kabinet trekt zes miljoen euro uit voor de verstrekking van heroïne aan langdurig verslaafden. Het aantal junks dat drugs op medisch voorschrift krijgt, gaat omhoog van driehonderd naar duizend.
Dat schrijven VVD-minister Hans Hoogervorst (Volksgezondheid) en zijn CDA-collega Piet Hein Donner (Justitie) in brief aan de Tweede Kamer.
De overheid trekt de komende drie jaar zes miljoen euro uit voor de uitbreiding van heroineverstrekking op medisch voorschrift.
Experimenten
De uitbreiding volgt na experimenten in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Groningen en Heerlen. In totaal kregen driehonderd verslaafden drugs op medische indicatie. Op Heerlen na hebben al deze steden een verzoek ingediend om meer 'behandelplaatsen'. Een behandelplaats komt neer op verstrekking van heroine aan één chronisch verslaafde. Daarnaast hebben negen andere gemeenten een aanvraag voor het inrichten van behandelplaatsen ingediend.
De gemeenten moeten zelf ook bijdragen aan het project. Hierdoor is het nog niet zeker of alle aanvragers daadwerkelijk tot verstrekking overgaan. Sommige gemeenten blazen het project misschien nog af als ze de overheidssubsidie te laag vinden.
Het geven van heroïne aan chronisch verslaafden moet bijdragen aan het terugdringen van criminaliteit als straatroof en inbraak. Als verslaafden hun dagelijkse dosis drugs krijgen, zullen ze minder crimineel verdrag vertonen, is de gedachte.
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/51282/index.html
Ja dit moet je volgens mij heel pragmatisch bekijken. het is of gratis heroine verstrekken en weinig of geen overlast. Of junks en dealers opjagen en veel overlast. dan denk ik dat 16 miljoen niet veel is voor de overlast die je voorkomt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:54 schreef sizzler het volgende:
In het Coalitie Akkoord (p.40) staat dat we door moeten gaan met het gratis verstrekken van heroine aan chronische verslaafden:
[..]
Moeten we gratis heroine verstrekken aan chronische heroïne-junks?
De vraag is wat het alternatief is. En de maatschappelijke kosten daarvan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:34 schreef Tirion het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje waar ik aan moet denken; what's next?
Nee, dit zijn expliciet kosten die gemoeid zijn met het opvangen van junks. Als je dat niet doet zwerven ze op straat of worden ze door het leger des heils opgevangen oid.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:26 schreef llawonk_ het volgende:
[..]
Als je naar die kostenopbouw kijkt dan zie je al dat er 'maar' zo'n 1.5 miljoen euro per jaar uitgegeven wordt aan heroïne. De rest zijn medische en andere kosten; die maak je ook als je ze de heroïne niet gratis verstrekt, of je moet ook tegen de behandeling van heroïneverslaafden zijn.
Exact:quote:Daarnaast: diefstal van autoradio's en fietsen kost de overheid en particulieren ook geld.
bronquote:De totale besparing op maatschappelijke kosten bedragen ¤ 12.739,-, dat betekent dus niet alleen een besparing op criminaliteit maar ook besparing door vermindering van ziektekosten, hulpverlening aan bv prostitutie etc.
De verslaafden moeten aan een aantal eisen voldoen om "free drugs for life" te krijgen. Eén van die eisen is dat afkicken niet meer mogelijk is. Het gaat dus echt om de echt hopeloze gevallen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:01 schreef Yildiz het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen hun hele leven gratis heroïne krijgen. Die zullen toch wel een medische zorg en een afkickprogramma krijgen?
Ik geloof niet dat daar een onderscheid in gemaakt wordt.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:33 schreef nonzz het volgende:
En hoe zit het met de moslim junks?
Maar verbieden helpt ook niet en mensen kicken niet af als er verder geen perspectief geboden wordt naast het afkicken van de heroïne zelf.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:29 schreef sizzler het volgende:
[..]
De verslaafden moeten aan een aantal eisen voldoen om "free drugs for life" te krijgen. Eén van die eisen is dat afkicken niet meer mogelijk is. Het gaat dus echt om de echt hopeloze gevallen.
Dat gebeurt via de reguliere medicijnen al jaren.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:29 schreef NewOrder het volgende:
Een onzinnig idee. Waarom zou de gewone burger op moeten draaien voor andermans verslaving?
Dat gebeurt al. Door diefstal, vernielingen en overlast.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:29 schreef NewOrder het volgende:
Een onzinnig idee. Waarom zou de gewone burger op moeten draaien voor andermans verslaving?
In de zorg kan dan ook nog het nodige verbeteren.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat gebeurt via de reguliere medicijnen al jaren.
De ene diefstal (inbraak, roof) wordt vervangen door de andere (belasting). Onzinnig dus.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:44 schreef sizzler het volgende:
Dat gebeurt al. Door diefstal, vernielingen en overlast.
Jammer. Dus wij (de maatschappij) moeten tot het einde der tijden gratis gewone dosissen drugs blijven bekostigen aan afval van de maatschappij?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
uitspraken over deporteren of overdosisen worden niet gewaardeerd en geaccepteerd.
Zoals?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:04 schreef Heerlijkheid het volgende:
Misschien pragmastisch maar zo immoreel dat je gewoon een andere oplossing moet gaan zoeken, die wat mij betreft nog wel wat meer mag kosten.
Een neerknuppeldag ofzo?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:45 schreef NewOrder het volgende:
[..]
In de zorg kan dan ook nog het nodige verbeteren.
Gedwongen afkicken in een gesloten zorginstelling. Kost bakken met geld, maar dat lijkt me wat ethischer.quote:
Gedwongen afkicken lijkt je ethisch?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:42 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Gedwongen afkicken in een gesloten zorginstelling. Kost bakken met geld, maar dat lijkt me wat ethischer.
Ja, uiteindelijk wel. Ik denk dat een leven zonder verslaving uiteindelijk mooier is dan er eentje met. Maar dat zal wel een gekke gedachte zijn?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:57 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Gedwongen afkicken lijkt je ethisch?
Gedwongen afkicken garandeert geenszins een leven zonder verslaving. In dat opzicht is het uiteraard een gekke gedachte dat gedwongen opname ethisch is.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:58 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Ja, uiteindelijk wel. Ik denk dat een leven zonder verslaving uiteindelijk mooier is dan er eentje met. Maar dat zal wel een gekke gedachte zijn?
dat klopt maar gedeeltelijk .. uit onderzoeken naar de oorzaken van heroïneverslaving is gebleken dat bij vrijwel alle verslaafden de aanmaak van natuurlijke endorfine op een erg laag pitje staatquote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Jammer. Dus wij (de maatschappij) moeten tot het einde der tijden gratis gewone dosissen drugs blijven bekostigen aan afval van de maatschappij?
Ze hebben zelf gekozen om die rommel te gebruiken. Het is dan ook belachelijk dat de overheid nog geld in dit soort van "mensen" steekt.
en werkt voor geen meter bij langdurig verslaafden .. je zal toch eerst een sociaal vangnet moeten opbouwen en een zinvolle dagbesteding voor zoiets überhaupt zin zou hebbenquote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:42 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Gedwongen afkicken in een gesloten zorginstelling. Kost bakken met geld, maar dat lijkt me wat ethischer.
Nou, dat is het dus: alleen als afkickprogramma's niet helpen kom je in aanmerking voor dit programma.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:42 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Omdat dit goedkoper is dan het alternatief (fietsendiefstal, gejatte autoradio's, overvallen etc etc).quote:Op zaterdag 5 mei 2007 16:29 schreef NewOrder het volgende:
Zoals ik al eerder zei, dan vervang je de door de junk gepleegde diefstal door een andere vorm van diefstal, namelijk belasting. Bovendien lost het niets op. De junk blijft verslaafd en dus kan het aantal verslaafden dat gebruik maakt van deze voorziening alleen maar toenemen, uiteraard op kosten van de hard werkende burger.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:03 schreef du_ke het volgende:
Omdat dit goedkoper is dan het alternatief (fietsendiefstal, gejatte autoradio's, overvallen etc etc).
Belasting is diefstalquote:Op zondag 6 mei 2007 09:29 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, dan vervang je de door de junk gepleegde diefstal door een andere vorm van diefstal, namelijk belasting. Bovendien lost het niets op. De junk blijft verslaafd en dus kan het aantal verslaafden dat gebruik maakt van deze voorziening alleen maar toenemen, uiteraard op kosten van de hard werkende burger.
Ok maar voor je hiervoor in aanmerking komt moet je wel eerst jaren als het laagste van het laagste gaan leven. Het is een keuzequote:Op zondag 6 mei 2007 13:18 schreef AlcoholistProfiteur het volgende:
Ik wil ook gratis druks!
Ik word wel een junk oid... Daarmee wordt je blijkbaar beloond.
Doe ik ook al, anders zeg ik dat nietquote:Op zondag 6 mei 2007 14:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ok maar voor je hiervoor in aanmerking komt moet je wel eerst jaren als het laagste van het laagste gaan leven. Het is een keuze.
Je hebt nog een PC met internet tot beschikking, dan lijkt het dus nog mee te vallenquote:Op zondag 6 mei 2007 15:23 schreef AlcoholistProfiteur het volgende:
[..]
Doe ik ook al, anders zeg ik dat niet
Dat klinkt als een modje die een massale doodsverwensing doet...quote:Op zondag 6 mei 2007 15:51 schreef pfaf het volgende:
Tijd voor legalisering van alle drugs.
Dan moet je je oren laat uitspuiten.quote:Op zondag 6 mei 2007 16:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat klinkt als een modje die een massale doodsverwensing doet...
quote:Op zondag 6 mei 2007 15:51 schreef pfaf het volgende:
Tijd voor legalisering van alle drugs.
Nee, ik ben niet zo van het bepalen wat andere mensen met hun lichaam moeten doen. Laat ze lekker zelf beslissen.quote:Op zondag 6 mei 2007 16:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Als het maar niet met een injectienaald moet...
Vet goed idee. ipv strenger straffen, gaan we gratis drugs weggeven.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:54 schreef sizzler het volgende:
In het Coalitie Akkoord (p.40) staat dat we door moeten gaan met het gratis verstrekken van heroine aan chronische verslaafden:
[..]
Bron
Op dit moment krijgen 815 junks dagelijks hun heroine-shots van de staat. Terwijl harddrugs eigenlijk verboden is. Kosten: 16 miljoen euro per jaar. [zie hier voor een kostenopbouw]
Voordeel: de notoire junks komen doorgaans aan hun geld door autoradio's en fietsen te jatten. Ze veroorzaken overlast en zo kan je veel kleine criminaliteit tegengaan.
Aan de andere kant kost het geld en kan je je afvragen of de staat uberhaupt harddrugs zou mogen voorschrijven.
[het onderzoek]
Waarom zou je iemand moeten straffen die gewoon z'n hobby beoefend?quote:Op zondag 6 mei 2007 21:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Vet goed idee. ipv strenger straffen, gaan we gratis drugs weggeven.
Strenger straffen heeft men geprobeerd over de hele wereld.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Vet goed idee. ipv strenger straffen, gaan we gratis drugs weggeven
Strenger straffen werkt echt wel, hoelanger een crimineel vast zit, hoelanger de samenleving verlost is van die crimineel.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Strenger straffen heeft men geprobeerd over de hele wereld.
Zonder veel succes.
Gevangen zetten kost ook veel geld. Als junks weer een geregeld leven kunnen leiden en evt zelfs werken zie ik dat als een beter alternatief.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Strenger straffen werkt echt wel, hoelanger een crimineel vast zit, hoelanger de samenleving verlost is van die crimineel.
En leg mij nou eens uit waarom die junks wel gratis heroïne krijgen en geen base-coke?
Het gaat er dus om, dat die BlankePolitiekCorrectePennenlikker in zijn ivorentoren, een plan heeft bedacht, dat echt helemaal nergens op slaat.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gevangen zetten kost ook veel geld. Als junks weer een geregeld leven kunnen leiden en evt zelfs werken zie ik dat als een beter alternatief.
En welke drugs ze krijgen boeit me niet zo.
De proeven met gratis heroineverstrekking werken prima. Maar er zal vast door mensen die midden in de verslavingszorg zitten nagedacht zijn over hoe en wat. Maar als je wat googled kom je er achter dat ze er over aan het nadenken zijn.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het gaat er dus om, dat die BlankePolitiekCorrectePennenlikker in zijn ivorentoren, een plan heeft bedacht, dat echt helemaal nergens op slaat.
Want ik vraag me af wie er meer geld kost; een bruinjunk of een borijunk. En over bori heb ik die BlankePolitiekCorrectePennelikkers niet gehoord, volgens mij weten ze niet eens wat het is![]()
Dit is nou echt toppunt van populisme.
En het is een illusie om te denken dat een junk ooit nog kan werken..... Gewoon langer opsluiten, dat is voor iedereen het best.
quote:Maar vrije verstrekking is geen optie voor het ministerie van volksgezondheid. Cocaïne is daar geen geschikt middel voor, vanwege de effecten. Ook is er geen vervangende medicatie, zoals wel het geval is bij heroïne en methadon.
Wel wil het ministerie meer onderzoek doen. ’Cocaïneproblematiek is een van de aandachtspunten is’. Daarnaast kijkt VWS naar ’onderzoeken in nationale en internationale context’ naar middelen die het effect van cocaïne kunnen wegnemen.
Dat bedoel ik, die BlankePolitiekCorrectePennenlikkers snappen er helemaal niks van. Die junks die bori gebruiken, die roken zo voor een meiertje of 5 a 6 weg op een dag.quote:Op zondag 6 mei 2007 22:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
De proeven met gratis heroineverstrekking werken prima. Maar er zal vast door mensen die midden in de verslavingszorg zitten nagedacht zijn over hoe en wat. Maar als je wat googled kom je er achter dat ze er over aan het nadenken zijn.
[..]
Oh, Singapore heeft een groot probleem met drugs bedoel je?quote:Op zondag 6 mei 2007 22:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Strenger straffen heeft men geprobeerd over de hele wereld.
Zonder veel succes.
aah, Junks sijn soooo sieluuuuugquote:Op maandag 7 mei 2007 12:06 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat een kansloze berichten. Inlevingsvermogen is blijkbaar voor velen niet weggelegd.
Inderdaad, sommigen denken blijkbaar dat dit soort dingen iets voor anderen is en dat het nooit jezelf zou kunnen overkomen. Eng en bekrompen, die posts hierbovenquote:Op maandag 7 mei 2007 12:06 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat een kansloze berichten. Inlevingsvermogen is blijkbaar voor velen niet weggelegd.
Hou toch op man, met je nekschot. Idioot.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet hoopt dat junks zich voortaan beperken tot de mensen die veel begrip voor hun hebben.
Die gun ik elkaar wel.
quote:
Als je dit stuk leest http://www.chr.asn.au/freestyler/gui/files//Singapore1.pdf dan hebben ze wel problemen inderdaad. Ook daar werkt verplicht afkicken maar matig.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, Singapore heeft een groot probleem met drugs bedoel je?
En wat heb ik als individu met 'de maatschappij' te maken?quote:Op zondag 6 mei 2007 14:29 schreef du_ke het volgende:
Belasting is diefstal.
Maar je moet het zo zien dat die belasting voor de maatschappij lager is dan die van diefstal, overvallen etc.
Ach wat schattig, ik word er bijna emotioneel van.quote:En het lost wel degelijk wat op, de overlast neemt af, de junks leiden een veel geregelder leven, soms kunnen ze zelfs weer aan het werk.
Het zijn niet alleen heroïneverslaafden die voor overlast zorgen.quote:Overigens neemt het aantal heroineverslaafden al een tijd af dus of de vraag naar dit type voorzieningen echt toe zal nemen is maar de vraag.
Dus liberalen hebben toch gevoelens?quote:Op maandag 7 mei 2007 19:30 schreef NewOrder het volgende:
ik word er bijna emotioneel van.
Junks zijn niet zielig, en verdienen geen enkel medelijden. Jij geeft ze liever een knuffel en een gratis spuit? Jouw mening, maar als je bij voorbaat iedereen die graag met een buldozer over die lui heen zou willen rijden de mond snoert wordt dit onderwerp nooit wat.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
uitspraken over deporteren of overdosisen worden niet gewaardeerd en geaccepteerd.
Wat niet?quote:Op maandag 7 mei 2007 19:30 schreef NewOrder het volgende:
[..]
En wat heb ik als individu met 'de maatschappij' te maken?
[..]
Klopt maar als we er met z'n allen beter van worden ben ik voor.quote:Ach wat schattig, ik word er bijna emotioneel van.
Het is een beperkt aantal mensen dat er daadwerkelijk baat bij heeft, zowel aan de kant van de drugsgebruikers als aan de kant van degenen die overlast ondervinden.
[..]
Nee maar ze zijn wel een belangrijke groep. Die op deze manier goed geholpen kunnen worden.quote:Het zijn niet alleen heroïneverslaafden die voor overlast zorgen.
Geholpen? Door ze in continue heroine roes te houden?quote:Op maandag 7 mei 2007 19:58 schreef du_ke het volgende:
Nee maar ze zijn wel een belangrijke groep. Die op deze manier goed geholpen kunnen worden.
Jouw oplossing is doodschieten, fijn hoor, dat je zo'n opbouwende bijdrage aan de discussie levertquote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geholpen? Door ze in continue heroine roes te houden?
LOL
Kom op, dat is opgeven, dat is niet helpen, dat is ze gewoon op staatskosten hun zin te geven, omdat ze anders teveel overlast bezorgen en de politieke wil ontbreekt ze aan te pakken
quote:Op maandag 7 mei 2007 19:30 schreef NewOrder het volgende:
[..]
En wat heb ik als individu met 'de maatschappij' te maken?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cynisme_%28taal%29quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Jouw oplossing is doodschieten, fijn hoor, dat je zo'n opbouwende bijdrage aan de discussie levert
jij denkt dat een chronisch verslaafde nog zoiets ervaart als een roes ?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
nee joh, niets te maken met opgeven, gewoon realiteitszin, jarenlange ervaring leert namelijk dat gedwongen afkicken bij langdurig verslaafden niet helpt .. met deze methode krijgt diegene die wel terug kan keren in de maatschappij de ruimte om eerst een normaal sociaal leven op te bouwen voor die van de drugs af gaat en diegene die toch niet meer te helpen is (vaak mensen die naast hun verslaving nog tal van andere, meestal psychische, problemen hebben) valt iig de maatschappij niet meer lastig door het jatten van minimaal 4 auto-radios per dagquote:Kom op, dat is opgeven, dat is niet helpen, dat is ze gewoon op staatskosten hun zin te geven, omdat ze anders teveel overlast bezorgen en de politieke wil ontbreekt ze aan te pakken
Het is inderdaad een groep waar geen echte andere oplossing meer voor is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Kom op, dat is opgeven, dat is niet helpen, dat is ze gewoon op staatskosten hun zin te geven, omdat ze anders teveel overlast bezorgen en de politieke wil ontbreekt ze aan te pakken
Dat is dus geen helpen, dat is gewoon de mensen opgeven, begrijp je nu mijn cynische opmerking dat een nekschot goedkoper is?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is inderdaad een groep waar geen echte andere oplossing meer voor is.
Opgeven? Dat weet ik niet, volgens mij is het de enige manier om ze weer een beetje een "normaal" en "geregeld" leven op te laten bouwen. De proeven zijn niet voor niets een succes.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is dus geen helpen, dat is gewoon de mensen opgeven, begrijp je nu mijn cynische opmerking dat een nekschot goedkoper is?
De realiteit leert dat deze mensen niet meer te "helpen" zijn. Afkicken zullen ze niet meer doen dus kunnen we ze beter voorzien van heroine anders gaan ze zelf het dieven pad op.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Kortom: Belonen voor hun anti maatschappelijk gedrag.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:02 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
De realiteit leert dat deze mensen niet meer te "helpen" zijn. Afkicken zullen ze niet meer doen dus kunnen we ze beter voorzien van heroine anders gaan ze zelf het dieven pad op.
Zo kan je het bekijken maar dat heeft totaal geen zin. Wat is het alternatief dat je voorstelt?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom: Belonen voor hun anti maatschappelijk gedrag.
Ze gewoon laten verrekken en als ze misdaden begaan, keihard aanpakken.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zo kan je het bekijken maar dat heeft totaal geen zin. Wat is het alternatief dat je voorstelt?
Ok maar wij wonen in een land dat niet zo met z'n mensen omgaat (dus met zowel de junks als hun evt. slachtoffers).quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze gewoon laten verrekken en als ze misdaden begaan, keihard aanpakken.
Dat doen we dus al tientallen jaren en dan kosten die junks de samenleving 500.000 per jaar.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze gewoon laten verrekken en als ze misdaden begaan, keihard aanpakken.
Daarom moeten die j-unks langer vast gezet worden.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:08 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Dat doen we dus al tientallen jaren en dan kosten die junks de samenleving 500.000 per jaar.
Ook als dat vastzetten veel duurder is dan ze dagelijks hun shot geven?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Daarom moeten die j-unks langer vast gezet worden.
Wat kost iemand gevangen zetten per dag?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook als dat vastzetten veel duurder is dan ze dagelijks hun shot geven?
Hoeveel gram is dat dan?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:50 schreef du_ke het volgende:
Zoals je in de openingspost kan zien kost het in het duurste geval 75 euro per gebruiker per dag. En bij grootschaliger verstrekking ongeveer 40 euro. Dat scheelt dus nogal.
Weet ik niet zal vast ergens in de bronnen staan die Sizzler in de OP gaf.quote:
quote:Patiëntgebonden materiële kosten
Ten slotte werden de patiëntgebonden kosten bepaald. Voor het vaststellen van de kosten van de verstrekte heroïne werd uitgegaan van een gemiddelde dosering van 500 mg per patiënt per dag, verdeeld over drie verstrekkingen gedurende 365 dagen per jaar. De kosten van voorgeschreven heroïne werden berekend op EURO 1.800 per patiënt per jaar. Hierbij werd rekening gehouden met het feit dat het aantal patiënten dat de voorgeschreven heroïne inhaleert, groter is dan het aantal patiënten dat injecteert. De overige medische kosten (waaronder injectiespuiten en ontsmettingsdoekjes voor injecterende en aluminiumfolie en rietjes voor inhalerende patiënten) werden geraamd op EURO 800 per patiënt per jaar.
Ik neem aan van niet. Het hele doel van dit project is namelijk het weer min of meer socialiseren van de gebruikers en dat werkt niet door ze de hele dag onder invloed te houden. Maar goed lees het rapport eens door daar staat het wel in.quote:
Heb je het rapport gelezenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:48 schreef JohnDope het volgende:
500 mg dat gaat niet werken, daar kunnen ze 2 bloowtjes van maken.
Excuse me, maar iemand die op straat beroofd wordt, of bij wie wordt ingebroken kan daar nog jaren psychische schade van ondervinden. Terwijl de gemiddelde draaideurjunk zo weer op straat staat.quote:Ok maar wij wonen in een land dat niet zo met z'n mensen omgaat (dus met zowel de junks als hun evt. slachtoffers).
Als je zo zelfdestructief bent dat je jezelf kapot spuit, ben je kennelijk een doodlopende evolutionaire tak van de mensheid. Doodlopende takken sterven af in de natuur. Zo hoort het ook.quote:verdiep je maar es in deze verslaafden die mensen gaan dagelijks door shit wat jij in je hele leven nooit zal mee maken, denk je dat zij echt verslaafd willen zijn? als ze het konden waren ze allang afgekicked er is niks ergers dan door de hele maatschappij uitgespuugt te worden
Verplicht laten afkicken in een kliniek lijkt me veel logischerquote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:04 schreef Heerlijkheid het volgende:
Jammer dat we deze mensen gewoon opgeven door ze lekker te laten hangen in de heroine. Misschien pragmastisch maar zo immoreel dat je gewoon een andere oplossing moet gaan zoeken, die wat mij betreft nog wel wat meer mag kosten.
Volgens berekeningen van VWS voor 6 euro aan heroïne per junk per dag. Geen idee hoeveel gram dat is.quote:
In een van de posts in dit topic staat een link naar de praktijk in Singapore, toch een land dat geprezen wordt vanwege z'n law and order. En ook daar hebben de verplichte afkickcentra een terugval van 60-70% als de mensen er weer uitkomen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:16 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Verplicht laten afkicken in een kliniek lijkt me veel logischer![]()
500 mg / junk/dag volgens je link.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:38 schreef sizzler het volgende:
[..]
Volgens berekeningen van VWS voor 6 euro aan heroïne per junk per dag. Geen idee hoeveel gram dat is.
Ah.quote:
Nee dat is best veel inderdaad.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:47 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ah.
Wisten jullie trouwens dat er 25.000 (!!) heroïnejunks in NL zijn??
En als je zelf wilt oefenenquote:Vanaf het midden van de jaren zeventig van de vorige eeuw nam het geschatte aantal heroïnegebruikers in Nederland toe van 10.000 in 1977 tot 20.000 in 1979 en 30.000 in 1983. Het aantal heroïneverslaafden wordt momenteel geschat op 25.000 (Schreuder en Broex, 1998). In vergelijking met het buitenland betreft het een stabiele populatie met weinig nieuwe aanwas. Zo nam de gemiddelde leeftijd van de cliënten van het Amsterdamse methadon onderhoudsprogramma van 1984 tot 1997 toe van 28,2 jaar tot 38,8 jaar: een toename van gemiddeld 10 maanden per jaar (Buster en Reurs, 1997). Ook is de sterfte waarbij drugsverslaving de primaire of secundaire doodsoorzaak vormde, in Nederland relatief laag (NDM, 2001). Bijna alle heroïneverslaafden gebruiken naast heroïne één of meerdere andere middelen, waaronder met name cocaïne, benzodiazepinen en/of alcohol.
quote:Bereiding shot
Was de handen.
Leg de dope in een lepel (een verpakte Stéricup, het voorverpakte Franse alternatief voor de lepel, is hygiënischer).
Voeg steriel water en ascorbinezuur toe. Meestal is 1 deel ascorbine op 8 delen heroïne voldoende. Het gebruik van citroenzuur is af te raden in verband met het risico op abcessen.
Verhit de lepel/Stéricup totdat het mengsel kookt.
Laat het mengsel korte tijd koken.
Plaats de filter in de lepel/stericup en druk de spuit (zonder naald!) op de filter.
Trek de vloeistof in de spuit en zet de naald op de spuit.
Bekijk de spuit goed om te zien of de dope geen zuurstof bevat; verwijder de eventuele zuurstof (door de spuit met de naald omhoog te houden, even tegen de spuit te tikken om de belletjes omhoog te laten drijven en af te drukken tot een klein beetje dope uit de naald spuit).
Bind het ledemaat af met een stuwband (bijvoorbeeld een rubber slangetje of een riem).
Beweeg het ledemaat een paar keer of tik op de ader zodat deze goed zichtbaar wordt.
Maak de spuitplek goed schoon. Was de plek met water een zeep of neem de spuitplek af met een alcoholdepper (1 keer wrijven).
Injecteer met de naald richting het hart.
Trek wat bloed op om te kijken of je in de ader zit.
Eenmaal in de ader verwijder je de stuwband en drukt langzaam af.
Trek de naald terug en druk de spuitplek af met een afdrukverbandje of met een (schone!) vinger.
Wat een doffe ellendequote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:06 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik begin met de dag meer te walgen van de alles-mag-cultuur in dit land. We zuipen en spuiten maar, gaan naar de hoeren, vloeken de hele TV vol, schelden elkaar de huid vol en hebben geen greintje fatsoen meer.
Soddom en Gomorra![]()
Op moreel gebied worden we toch een raar land. We houden straks geen mm beschaving meer over.quote:
Op moreel gebied willen CU en CDA ons inderdaad een eind terug in de tijd hebbenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:13 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Op moreel gebied worden we toch een raar land. We houden straks geen mm beschaving meer over.
zeker, ten tijde van Paars konden de meeste mensen tenminste nog naar de hoerenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op moreel gebied willen CU en CDA ons inderdaad een eind terug in de tijd hebben.
Tijd voor paars 3.
Ik vind het beschaafder om probleem gebruikers te voorzien van heroine en medisch te verzorgen. Dan om die mensen verplicht af te laten kicken wat toch niet meer helpt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:13 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Op moreel gebied worden we toch een raar land. We houden straks geen mm beschaving meer over.
Drugsvreters dienen keihard te worden tegengewerkt, op alle mogelijke manieren. drugs vernielen namelijk deze samenleving. Dat mag een overheid niet laten gebeuren.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:25 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ik vind het beschaafder om probleem gebruikers te voorzien van heroine en medisch te verzorgen. Dan om die mensen verplicht af te laten kicken wat toch niet meer helpt.
Vaak hebben ze ook behoorlijke psychische problemen; en in veruit het grootste deel van de gevallen is volledige maatschappelijke reintegratie simpelweg niet meer mogelijk. De les is vooral te voorkomen dat mensen in de toekomst in die situatie geraken; voor de huidige langdurige verslaafden is het vooral het beste ervan maken. Veel meer zit er echt niet in.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Probleem is ook dat deze mensen al zo lang verslaafd zijn dat een normaal leven eigenlijk niet meer op te bouwen is.
Zucht natuurlijk moet je alles doen om het te voorkomen. Dat doen we dan ook. Er komen bijna geen heroinegebruikers meer bij. Dit zijn echter mensen waarbij een keiharde aanpak niet meer werkt. Daarvoor zijn ze te ver heen. Dan kan je er beter voor zorgen dat hun negatieve invloed op de samenleving tot een minimum beperkt wordt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:28 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Drugsvreters dienen keihard te worden tegengewerkt, op alle mogelijke manieren. drugs vernielen namelijk deze samenleving. Dat mag een overheid niet laten gebeuren.
Drugs vernielen onze samenleving? Hoe dan wel? Wat bepaalde drugs (wanneer op onverantwoorde wijze en schaal ingenomen) vooral vernielen, is het persoonlijke leven van mensen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:28 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Drugsvreters dienen keihard te worden tegengewerkt, op alle mogelijke manieren. drugs vernielen namelijk deze samenleving. Dat mag een overheid niet laten gebeuren.
Heb je het rapport al doorgekekenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:32 schreef JohnDope het volgende:
Idioot plan, met hun 500 mg
Geef dan niks.
inderdaad soms gaat de pragmatische aanpak boven de ideologische of echt wenselijke.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Vaak hebben ze ook behoorlijke psychische problemen; en in veruit het grootste deel van de gevallen is volledige maatschappelijke reintegratie simpelweg niet meer mogelijk. De les is vooral te voorkomen dat mensen in de toekomst in die situatie geraken; voor de huidige langdurige verslaafden is het vooral het beste ervan maken. Veel meer zit er echt niet in.
Dat dit geen wenselijke situatie is, dat is voor iedereen wel duidelijk, maar tegelijkertijd vind ik dat je pragmatisch moet zijn en moet roeien met de riemen die je nog hebt; wanneer daar gemedicinaliseerde toediening van harddrugs bijhoort, so be it. Het is helaas niet anders.
Vanwaar dan je stellige uitsprakenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:33 schreef JohnDope het volgende:
nee. Ben je gek zeg, denk je dat ik niks te doen heb of zo?
Die gasten doen toch gemiddeld een 250 mg in een bloowtje. Kunnen ze 2 bloowtjes roken. Dat schiet lekker op.quote:
Nee du_ke, wij zijn linkse werkloze alcoholverslaafden, wij hebben tijd om dat rapport door te lezen, in tegenstelling tot onze hardwerkende medemens.quote:
Je weet dus niets van de situatie, die staat vrij duidelijk in het rapport beschreven namelijkquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die gasten doen toch gemiddeld een 250 mg in een bloowtje. Kunnen ze 2 bloowtjes roken. Dat schiet lekker op.
Ja dat is ook wel weer zo.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee du_ke, wij zijn linkse werkloze alcoholverslaafden, wij hebben tijd om dat rapport door te lezen, in tegenstelling tot onze hardwerkende medemens.
2 bloowtjes = 2 * 250mg = 500 mg.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je weet dus niets van de situatie, die staat vrij duidelijk in het rapport beschreven namelijk.
Jammer dat je je er weer zo vanaf wilt maken. Toch je standaard discussietechniek vanalles roepen maar niets onderbouwen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
2 bloowtjes = 2 * 250mg = 500 mg.
Dat is toch een lachertje, daar hoef ik geen rapport voor te lezen. Het moet gewoon concreet over de inhoud gaan.
Je kan me alles wijsmaken, maar met 500 mg (2 bloowtjes) per junk per dag, wordt de maatschappij echt niet veiliger. En is opsluiten dus de beste oplossing.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jammer dat je je er weer zo vanaf wilt maken. Toch je standaard discussietechniek vanalles roepen maar niets onderbouwen.
Zolang je niet met onderbouwde gegevens hiervoor komt kan ik weinig anders dan meewarig lachenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je kan me alles wijsmaken, maar met 500 mg (2 bloowtjes) per junk per dag, wordt de maatschappij echt niet veiliger. En is opsluiten dus de beste oplossing.![]()
Drink je koffie of drink je alcohol?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:28 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Koffie heeft in elk geval nog geen zodanige negatieve bijwerkingen als heroïne.quote:
mwah, hangt ervan af wat voor heroïne het is, het is te verwachten dat het niet de versneden rommel van de dealer op de hoek is, nietwaar ?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:56 schreef JohnDope het volgende:
Ieder mens uit de maatschappij, kan toch wel bedenken dat 500 mg niet genoeg is voor een junk, een junk wil sowieso altijd meer-meer-meer.
500 mg doen ze corvee.
Ik vroeg me al af hoe het komt, dat je zo vaak van de wereld af lijkt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:00 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, hangt ervan af wat voor heroïne het is, het is te verwachten dat het niet de versneden rommel van de dealer op de hoek is, nietwaar ?
en 500 mg pure heroïne, da's een aardige onderhoudsdosis ..
je gaat bij gebrek aan argumenten maar suggereren dat ik een junk ben of zo .. ?quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:21 schreef damian5700 het volgende:
Ik vroeg me al af hoe het komt, dat je zo vaak van de wereld af lijkt.
De gratis verstrekking gaat over een groep die niet echt meer te redden is. Dan is het beter om ze een geregeld leven te bieden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:35 schreef Heerlijkheid het volgende:
Die verwijzing naar Singapore waar 60 tot 70 procent van de verslaafden weer terugvalt na verplicht te zijn afgekickt, lijkt op zich logisch als reden om niet voor verplicht afkicken te zijn. Maar toch vind ik het een schrijnende manier van argumenteren, waar gewoon in opgesloten zit dat mensen worden gereduceerd tot cijfers. Dat vind ik immoreel. Ik blijf voor verplicht afkicken: die 30 tot 40 procent die daarbij wel geholpen is, is me meer waard dan het verspilde geld ten aanzien van de rest van de groep.
Dat geloof je toch niet? Met zo'n dosis wordt de maatschappij er echt niet veiliger op.quote:Op woensdag 9 mei 2007 01:00 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, hangt ervan af wat voor heroïne het is, het is te verwachten dat het niet de versneden rommel van de dealer op de hoek is, nietwaar ?
en 500 mg pure heroïne, da's een aardige onderhoudsdosis ..
En toch werkt het blijkbaarquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat geloof je toch niet? Met zo'n dosis wordt de maatschappij er echt niet veiliger op.
Tuurlijk joh... Elke dag in een roes is ook een geregeld leven...quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
De gratis verstrekking gaat over een groep die niet echt meer te redden is. Dan is het beter om ze een geregeld leven te bieden.
quote:
Die kan je toch nooit met 500 mg afschepen?quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
De gratis verstrekking gaat over een groep die niet echt meer te redden is. Dan is het beter om ze een geregeld leven te bieden.
Ja misschien komt het daar inderdaad op neer. Dit gaat om een groep die vaak al tientallen jaren verslaafd is. Daar had eerder ingegrepen moeten worden maar nu is dat te laat. Dan kunnen ze maar beter in een "normaal" ritme komen en zoveel mogelijk uit de criminaliteit.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Tuurlijk joh... Elke dag in een roes is ook een geregeld leven...
Zie het onderzoek uit de OPquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
[..]
Die kan je toch nooit met 500 mg afschepen?
Je kan een alcoholist toch ook niet afschepen met een paar biertjes, dan wilt diegene alleen maar meer-meer-meer als diegene een paar druppels alcohol geproefd heeft.quote:
Zie het onderzoek uit de OPquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je kan een alcoholist toch ook niet afschepen met een paar biertjes, dan wilt diegene alleen maar meer-meer-meer als diegene een paar druppels alcohol geproefd heeft.
En zo geldt dat voor heroine helemaal.
Als zij het hebben over 500 mg, dan is dit weer een intellectueel onderzoek, waarin het belangrijk is dat er heel veel intellectueel geschreven wordt, maar dat het weinig hout snijdt.quote:
Het is een onderzoek van uit de praktijk. Maar goed je wilt toch niets accepteren dat afwijkt van je eigen mening dus dit is redelijk zinloos.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als zij het hebben over 500 mg, dan is dit weer een intellectueel onderzoek, waarin het belangrijk is dat er heel veel intellectueel geschreven wordt, maar dat het weinig hout snijdt.
Met die rapporten heb ik ook regelmatig ervaring (het gevaar is ook dan, dat niemand het leest en waar dat toe leidt, is bekend)![]()
(Verplicht) Afkicken heeft men al lang en breed geprobeerd met deze groep, zonder succes overigens.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:13 schreef MrX1982 het volgende:
Nee.
Waarom zou je mensen ondersteunen in hun verslaving. Doe mij anders ook zo'n door de overheid betaalde verslaving.
Door deze junks te steunen in hun gedrag los je het probleem niet op. Waarom zouden deze junkies niet kunnen afkicken? Heroine is toch vooral een geestelijke verslaving?
Dat probeer je ik de hele tijd te zeggen. Dit onderzoek is bedacht door een BlankePolitiekCorrecteIntellectueel in een Ivorentoren.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is een onderzoek van uit de praktijk. Maar goed je wilt toch niets accepteren dat afwijkt van je eigen mening dus dit is redelijk zinloos.
Zucht hoe kan je daarover oordelen zonder een regel gelezen te hebbenquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat probeer je ik de hele tijd te zeggen. Dit onderzoek is bedacht door een BlankePolitiekCorrecteIntellectueel in een Ivorentoren.
Ik hoor ze bijvoorbeeld ook niet over bori(base/crack/whatever) terwijl dit net zo'n groot probleem is.
Waarom lukt dat dan niet? Zijn deze mensen zover heen dat het principe wat is aangeleerd kan ook weer worden afgeleerd principe niet opgaat. Zijn ze daadwerkelijk ongeneselijk ziek?quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
(Verplicht) Afkicken heeft men al lang en breed geprobeerd met deze groep, zonder succes overigens.
Ik kom uit de maatschappij, dan heb ik geen onderzoek nodig van een BlankePolitiekCorrecteIntellectueel.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zucht hoe kan je daarover oordelen zonder een regel gelezen te hebben?
Deze mensen vallen wel onder de noemer chronisch ziek inderdaad.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom lukt dat dan niet? Zijn deze mensen zover heen dat het principe wat is aangeleerd kan ook weer worden afgeleerd principe niet opgaat. Zijn ze daadwerkelijk ongeneselijk ziek?
Hoe weet je dat als je er geen letter van gelezen hebt?quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik kom uit de maatschappij, dan heb ik geen onderzoek nodig van een BlankePolitiekCorrecteIntellectueel.
omdat ze het over 500 mg per junk per dag hebben. Dan hoef ik al niet verder meer te lezen, zonde van mijn tijd.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe weet je dat als je er geen letter van gelezen hebt?
Als dat zo is hebben ze zichzelf chronisch ziek gemaakt. Ik blijf het vreemd vinden dat deze mensen dan ondersteund worden in hun eigen fatale keuze. Niemand wordt immers met een heroïneverslaving geboren.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:22 schreef du_ke het volgende:
Deze mensen vallen wel onder de noemer chronisch ziek inderdaad.
Dat is toch niet iets waar je perse voor kiest?quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als dat zo is hebben ze zichzelf chronisch ziek gemaakt. Ik blijf het vreemd vinden dat deze mensen dan ondersteund worden in hun eigen fatale keuze. Niemand wordt immers met een heroïneverslaving geboren.
Niemand is wat overdreven, maar dat is een heel ander verhaal, verslaafde prostituees enzo.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als dat zo is hebben ze zichzelf chronisch ziek gemaakt. Ik blijf het vreemd vinden dat deze mensen dan ondersteund worden in hun eigen fatale keuze. Niemand wordt immers met een heroïneverslaving geboren.
Junks langer vastzetten is goedkoper en het beste voor de maatschappij.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niemand is wat overdreven, maar dat is een heel ander verhaal, verslaafde prostituees enzo.
Maar ondertussen zit de maatschappij er wel mee opgescheept en dan is het goedkoper om ze te helpen dan ze aan hun lot over te laten (dus dat ze maar moeten zien hoe ze hun dope scoren).
Vastzetten? Waarvoor dan? Je kunt mensen toch niet zomaar vastzetten?quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Junks langer vastzetten is goedkoper en het beste voor de maatschappij.
Een junk pleegt per dag een x-aantal delicten, dus er is altijd wel een reden te vinden om een junk vast te zetten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Vastzetten? Waarvoor dan? Je kunt mensen toch niet zomaar vastzetten?
Een heroïnespuit die zomaar vanuit het niets in de arm verdwijnt. Bijzonder, ik geloof er niet in.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:31 schreef SCH het volgende:
Dat is toch niet iets waar je perse voor kiest?
Je zou ze over laten aan hun eigen gekozen lot. Het is jammer dat deze individuen zo weinig eigenwaarde hebben en blijkbaar te weinig te raden gaan bij zichzelf. Het gratis verstreken van heroïne aan junks vind ik dan ook geen oplossing. Hooguit symptoombestrijding en eigenlijk niet wenselijk.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:31 schreef du_ke het volgende:
Niemand is wat overdreven, maar dat is een heel ander verhaal, verslaafde prostituees enzo.
Maar ondertussen zit de maatschappij er wel mee opgescheept en dan is het goedkoper om ze te helpen dan ze aan hun lot over te laten (dus dat ze maar moeten zien hoe ze hun dope scoren).
Dat denk je serieus? Dat mensen heel doelbewust voor die ellende kiezen?quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:52 schreef MrX1982 het volgende:
Heroïneverslaving is een doelbewuste keuze.
Duurder is dat. 200 euro tegen 40-70 euro per dag voor de maatschappij.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Junks langer vastzetten is goedkoper en het beste voor de maatschappij.
Dat heeft men al decennia lang zonder veel succes geprobeerd... Met gigantische kosten voor de maatschappij.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je zou ze over laten aan hun eigen gekozen lot.
Het is een pragmatische oplossing voor een probleem dat niet op basis van ideologie opgelost kan worden.quote:Het is jammer dat deze individuen zo weinig eigenwaarde hebben en blijkbaar te weinig te raden gaan bij zichzelf. Het gratis verstreken van heroïne aan junks vind ik dan ook geen oplossing. Hooguit symptoombestrijding en eigenlijk niet wenselijk.
die 500 mg is niet genoeg. Dat is corvee voor een junk.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Duurder is dat. 200 euro tegen 40-70 euro per dag voor de maatschappij.
Tja zolang je niets weet te onderbouwen heeft een discussie met jou helaas niet zoveel zin ben ik bangquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
die 500 mg is niet genoeg.
En dan nog zouden de gemiddelde burger voor die 200 euro per dag gaan.
Jij zit de hele dag achter jouw keyboard, vind je het gek dat je het niet snapt? Heb jij dat onderzoek soms geschreven uit de OPquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja zolang je niets weet te onderbouwen heeft een discussie met jou helaas niet zoveel zin ben ik bang.
Ik heb het onderzoek in tegenstelling tot jou wel bekekenquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij zit de hele dag achter jouw keyboard, vind je het gek dat je het niet snapt? Heb jij dat onderzoek soms geschreven uit de OP![]()
![]()
Jij moet de politiek in, kan jij jouw keyboard verruilen voor een ivorentoren.
Dat rapport is niet van deze wereld, ze hebben het over 500 mg per junk per dag. En over Bori (base/crack/whatever) hoor ik die intellectueel niet eens.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb het onderzoek in tegenstelling tot jou wel bekeken.
Ja.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat denk je serieus? Dat mensen heel doelbewust voor die ellende kiezen?
Deze "oplossing" is anders ook niet heel goedkoop zeker als je kijkt naar het aantal junks dat je "helpt".quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:05 schreef du_ke het volgende:
Dat heeft men al decennia lang zonder veel succes geprobeerd... Met gigantische kosten voor de maatschappij.
Dat laatste is dus chantage. Ik vraag er niet om dat een individu heroïne gaat gebruiken en vervolgens zijn hele leven verpest en moet gaan stelen. Waarom zou de maatschappij daar voor moeten opdraaien.quote:Het is een pragmatische oplossing voor een probleem dat niet op basis van ideologie opgelost kan worden.
Een chronische junk kan toch beter z'n spul krijgen dan dat hij ervoor moet inbreken of beroven?
Goedkoper dan om de haverklap vastzetten en veel schade door crimineel gedrag.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Deze "oplossing" is anders ook niet heel goedkoop zeker als je kijkt naar het aantal junks dat je "helpt".
[..]
Nee daarvraagt niemand om maar het is wel gebeurd.quote:Dat laatste is dus chantage. Ik vraag er niet om dat een individu heroïne gaat gebruiken en vervolgens zijn hele leven verpest en moet gaan stelen. Waarom zou de maatschappij daar voor moeten opdraaien.
En die willen jullie afschepen met maar 500 mg per dagquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:42 schreef du_ke het volgende:
(het gaat hier om een groep die voor een groot deel al bijna 30 jaar junk is en waar geen werkgever echt op zit te wachten)
De mensen die er al vele jaren ervaring mee hebben. Dit is al jaren de praktijk JD. En die praktijk is redelijk succesvol.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:47 schreef JohnDope het volgende:
Welke persoon is verantwoordelijk voor dit idee?
Hoeveel zouden ze dan 'nodig' hebben?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En die willen jullie afschepen met maar 500 mg per dag![]()
![]()
Omdat de maatschappij niet alleen met mensen te maken heeft waarmee het voorspoedig gaat maar ook met mensen die het tegenzit misschien?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:27 schreef MrX1982 het volgende:
Dat laatste is dus chantage. Ik vraag er niet om dat een individu heroïne gaat gebruiken en vervolgens zijn hele leven verpest en moet gaan stelen. Waarom zou de maatschappij daar voor moeten opdraaien.
Dat had in dat dure rapport moeten staan. Minimaal 2 g.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoeveel zouden ze dan 'nodig' hebben?
Maar koffie en alcohol is allebei drugs en hij wil drugs van de aardbol verbannen. Dan moet hij eerst koffie en alcohol van de aardbol verbannen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:39 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Koffie heeft in elk geval nog geen zodanige negatieve bijwerkingen als heroïne.
Alcohol heeft wel vervelende bijwerkingen, maar daarvan hebben we ooit eens beslist dat het legaal is.
jonge kijk hoe dom je loopt te lullen, als je graag in de natuur wilt rondzwammen ga ergens in afrika een jungle opzoeken waar geen mensenmaatschappij in de wijde omtrek te bekennen is, als darwin's survival of the fittest tegenwoordig nog van toepassing op mensen was geloof me dan lagen 75% van je dierbaren nu onder een grafzerk, ga niet lopen rondzwammen met zulke onzin dat deden mongolen als hitler ook, mensen zorgen altijd voor elkaar, en die junks hebben ooit 1 keer een foute beslissing gemaakt waarvan de meesten niet eens moedwillend, en ze kunnen niet meer clean worden die mensen hebben net zoveel recht op zorg van de overheid als jij..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je zo zelfdestructief bent dat je jezelf kapot spuit, ben je kennelijk een doodlopende evolutionaire tak van de mensheid. Doodlopende takken sterven af in de natuur. Zo hoort het ook.
Ja hoor, gewoon laten werken in de lik, fijn geprivatiseerde bajes voor nemen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook als dat vastzetten veel duurder is dan ze dagelijks hun shot geven?
Neeeee, juhuhuhunk sijn sieluhuhugquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:59 schreef SCH het volgende:
[..]
kerel ik ken heel wat heroine verslaafden en die lui hebben een kk jeugd gehad, maar dat kan jij je natuurlijk weer niet indenken want je hebt te weinig hersencellen om emoties te kunnen tonen, sommige lui zijn van nature sterk en hebben zich van shit tot iets kunnen trappen, die ken ik ook jah, maar niet iedereen is daar sterk genoeg voor, en geloof me, hier in europa worden er nog genoeg mensen in gezinnen geboren waar ze gewoon geen fucking toekomst hebben, dus loop gvd niet zo te provoceren je weet gvd niet eens wat je lult..quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neeeee, juhuhuhunk sijn sieluhuhug
Heeeeeeeeel sielige junks, allemaal slachtoffers van de wrede maatschappij, kunnen er selluf niets aan doen
nog een keer dan maar .. het gaat hier om 500 mg pure heroïne en niet om straatkwaliteit ..quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat had in dat dure rapport moeten staan. Minimaal 2 g.
Alles. Mij is nooit gevraagd of ik deel wil uitmaken van de maatschappij, ik word simpelweg geacht daar deel van uit te maken, of ik dat nou leuk vind of niet.quote:Op maandag 7 mei 2007 19:58 schreef du_ke het volgende:
Wat niet?
Jij bent alleen voor als alle mensen die tegen zijn meebetalen.quote:Klopt maar als we er met z'n allen beter van worden ben ik voor.
Maar waarom deze groep helpen en andere verslaafden niet?quote:Nee maar ze zijn wel een belangrijke groep. Die op deze manier goed geholpen kunnen worden.
Je raakt niet zomaar verslaafd, daar moet je moeite voor doen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:59 schreef SCH het volgende:
Wie zegt dat die groep dezelfde blijft, het geeft een nogal verkeerd signaal af aan andere heroïnejunkies. Waarom zouden ze stoppen als er een mogelijk is om gratis je heroïne te krijgen. Het kan dus een aanzuigend en demotiverend effect hebben.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:42 schreef du_ke het volgende:
Goedkoper dan om de haverklap vastzetten en veel schade door crimineel gedrag.
Nee daarvraagt niemand om maar het is wel gebeurd.
Puur een pragmatische aanpak dus.
Of zie jij werkelijk uitvoerbare, betaalbare alternatieven? (het gaat hier om een groep die voor een groot deel al bijna 30 jaar junk is en waar geen werkgever echt op zit te wachten)
Heroïnejunkies kiezen hun eigen tegenspoed. Daar moeten anderen dan maar voor op draaien? Met zo'n mentaliteit zien mensen nooit hun eigen fouten in en los je geen enkel probleem op.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:02 schreef SCH het volgende:
Omdat de maatschappij niet alleen met mensen te maken heeft waarmee het voorspoedig gaat maar ook met mensen die het tegenzit misschien?
Als ze straatarm zijn gaan ze dus niet werken, maar eerder inbreken, beroven etc. Het zorgt voor behoorlijk wat kleine criminaluteit, dat bovendien lastig tegen is te gaan, des te meer omdat het verlangen naar de desbetreffende drug al snel het complete gedrag van junks bepaalt, en ze dus moeilijk door reguliere prikkels van hun gedrag af te houden zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wie zegt dat die groep dezelfde blijft, het geeft een nogal verkeerd signaal af aan andere heroïnejunkies. Waarom zouden ze stoppen als er een mogelijk is om gratis je heroïne te krijgen. Het kan dus een aanzuigend en demotiverend effect hebben.
Ik weet niet wat de alternatieven kosten. Waarom zou je deze mensen niet kunnen laten afkicken op hun eigen kosten en als ze straatarm zijn laat je ze maar werken voor hun geld. Genoeg werk te doen.
Dat is dus chantage. Ik vraag er niet om dat iemand zijn leven kapot maakt en vervolgens inbreuk maakt op het leven van een ander door te gaan stelen. Als je heroïne wilt spuiten, geen probleem. Dat is een keuze. Maar schuif vervolgens de zelf gekozen ellende niet af op een ander en draag zelf de verantwoordelijkheid voor je keuze.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Als ze straatarm zijn gaan ze dus niet werken, maar eerder inbreken, beroven etc. Het zorgt voor behoorlijk wat kleine criminaluteit, dat bovendien lastig tegen is te gaan, des te meer omdat het verlangen naar de desbetreffende drug al snel het complete gedrag van junks bepaalt, en ze dus moeilijk door reguliere prikkels van hun gedrag af te houden zijn.
Klopt dat is de vette pech van in Nederland geboren wordenquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:35 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Alles. Mij is nooit gevraagd of ik deel wil uitmaken van de maatschappij, ik word simpelweg geacht daar deel van uit te maken, of ik dat nou leuk vind of niet.
[..]
Democratie is de dictatuur van de meerderheid inderdaad. Heel vervelend maar een werkzaam alternatief ben ik nog niet tegen gekomen. Jij wel?quote:Jij bent alleen voor als alle mensen die tegen zijn meebetalen.
[..]
We moeten alle zieken (want dat zijn verslaafden) helpen. En gratis verstrekking moet zeker niet de eerste optie zijn, maar als het bewezen werkt om de overlast te beperken en relatief goedkoop is lijkt het mij een aanvaardbare optie.quote:Maar waarom deze groep helpen en andere verslaafden niet?
De groep heroineverslaafden is al enkele tientallen jaren redelijk stabiel en neemt zelfs wat af. Je gaat het niet voor je lol gebruiken. Maar goed ik ben inderdaad voor uitbreiding van de verstrekking. Liever op deze manier dan dat ze er fietsen voor gaan jatten of mensen beroven,quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wie zegt dat die groep dezelfde blijft, het geeft een nogal verkeerd signaal af aan andere heroïnejunkies. Waarom zouden ze stoppen als er een mogelijk is om gratis je heroïne te krijgen. Het kan dus een aanzuigend en demotiverend effect hebben.
[/quote]Gevangenis ongeveer 200 euro per dag. Tegen 40-70 euro per dag voor dit project. Het andere alternatief ze aan laten modderen zal ook een paar honderd euro per dag kosten aan gebroken autoruiten, gestolen autoradio's, tomtoms, fietsen etc etc. Wat ik begrepen heb komt een deel van de mensen hiermee weer in zo'n goed ritme dat ze weer kunnen werken.quote:Ik weet niet wat de alternatieven kosten. Waarom zou je deze mensen niet kunnen laten afkicken op hun eigen kosten en als ze straatarm zijn laat je ze maar werken voor hun geld. Genoeg werk te doen.
Daarvoor is het onderhand te laat. Nadeel van drugs is namelijk dat het grenzen wegneemt. De verslaafden zijn onderhand chronisch ziek en moeten behandeld worden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is dus chantage. Ik vraag er niet om dat iemand zijn leven kapot maakt en vervolgens inbreuk maakt op het leven van een ander door te gaan stelen. Als je heroïne wilt spuiten, geen probleem. Dat is een keuze. Maar schuif vervolgens de zelf gekozen ellende niet af op een ander en draag zelf de verantwoordelijkheid voor je keuze.
Ik ken ook een aantal, die ik al kenden voordat ze ooit aan de heroine waren, het waren toen al egoistische klootzakken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:15 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
kerel ik ken heel wat heroine verslaafden en die lui hebben een kk jeugd gehad, maar dat kan jij je natuurlijk weer niet indenken want je hebt te weinig hersencellen om emoties te kunnen tonen, sommige lui zijn van nature sterk en hebben zich van shit tot iets kunnen trappen, die ken ik ook jah, maar niet iedereen is daar sterk genoeg voor, en geloof me, hier in europa worden er nog genoeg mensen in gezinnen geboren waar ze gewoon geen fucking toekomst hebben, dus loop gvd niet zo te provoceren je weet gvd niet eens wat je lult..
Ik zou liever zien dat deze mensen hun verantwoordelijkheid nemen maar dat is blijkbaar teveel gevraagd omdat ze zielig zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:08 schreef du_ke het volgende:
De groep heroineverslaafden is al enkele tientallen jaren redelijk stabiel en neemt zelfs wat af. Je gaat het niet voor je lol gebruiken. Maar goed ik ben inderdaad voor uitbreiding van de verstrekking. Liever op deze manier dan dat ze er fietsen voor gaan jatten of mensen beroven,
Als ze kunnen werken kunnen ze mooi hun eigen verslaving betalen.quote:Gevangenis ongeveer 200 euro per dag. Tegen 40-70 euro per dag voor dit project. Het andere alternatief ze aan laten modderen zal ook een paar honderd euro per dag kosten aan gebroken autoruiten, gestolen autoradio's, tomtoms, fietsen etc etc. Wat ik begrepen heb komt een deel van de mensen hiermee weer in zo'n goed ritme dat ze weer kunnen werken.
En nogmaals verplicht afkicken werkt niet.
Dat spreekt het bovenstaande stuk over een goed ritme tegen. Als chronische zieke met een goed ritme die kan werken. Dat klinkt als een tegenstelling.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:10 schreef du_ke het volgende:
Daarvoor is het onderhand te laat. Nadeel van drugs is namelijk dat het grenzen wegneemt. De verslaafden zijn onderhand chronisch ziek en moeten behandeld worden.
Graag gedaanquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:30 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
jonge kijk hoe dom je loopt te lullen,
Je moet echt vaker dan 1 keer een spuit zetten om hopeloos verslaafd te raken, en niet moedwillig? Ja, iemand anders heeft die spuit net zo vaak in hun arm gedrukt tot ze niet meer terug konden, natuurlijk.quote:die junks hebben ooit 1 keer een foute beslissing gemaakt waarvan de meesten niet eens moedwillend
Dat principe is nog steeds van toepassing, alleen steeds meer mensen proberen het te ontkennen, want dan hoeven ze minder verantwoordelijkheid te dragen, kunnen ze 'de maatschappij' van alles de schuld geven, lekker makkelijk toch...De uitvinding van antibiotica en vaccins heeft Darwin niet uitgeschakeld, dwaas. Het feit dat ik niet overleden ben aan de longontsteking die ik als 7 jarige heb gehad, betekend niet dat ik dus een excuus heb om aan de heroine te zijn.quote:als darwin's survival of the fittest tegenwoordig nog van toepassing op mensen was geloof me dan lagen 75% van je dierbaren nu onder een grafzerk
Als ze niet meer clean kunnen worden steun ik de opname van de pil van Drion voor zulke gevallen in het basispaket. dat is de meest effectieve zorg die de overheid voor hun kan verzorgenquote:ze kunnen niet meer clean worden die mensen hebben net zoveel recht op zorg van de overheid als jij..
Voor wie heeft een junk die al twintig jaar aan de dope is ooit gezorgd? En ik zie junks niet als mensen meer, net als Hitler hebben die de beslissing genomen om zoveel menselijke waardes overboord te zetten, dat ze die titel niet meer verdienen.quote:mensen zorgen altijd voor elkaar,
Wat is je punt?quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:15 schreef stonecoldcrazy het volgende:
kerel ik ken heel wat heroine verslaafden en die lui hebben een kk jeugd gehad, maar dat kan jij je natuurlijk weer niet indenken want je hebt te weinig hersencellen om emoties te kunnen tonen, sommige lui zijn van nature sterk en hebben zich van shit tot iets kunnen trappen, die ken ik ook jah, maar niet iedereen is daar sterk genoeg voor, en geloof me, hier in europa worden er nog genoeg mensen in gezinnen geboren waar ze gewoon geen fucking toekomst hebben, dus loop gvd niet zo te provoceren je weet gvd niet eens wat je lult..
quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:15 schreef moussie het volgende:
[..]
nog een keer dan maar .. het gaat hier om 500 mg pure heroïne en niet om straatkwaliteit ..
en waarom ze het alleen over heroïne hebben .. ? Vrij simpel, ten eerste omdat er in de tijd dat dit project opgezet werd er nog geen langdurig coke-verslaafden bestonden en ten tweede omdat coke niet zozeer lichamelijk maar meer psychisch verslavend is en daarom ook zoiets als een "onderhoudsdosis" niet kent
neej wat jij loopt te beweren met je darwin-geinspireerde theorieen, is precies hetzelfde wat hitler vroeger zeiquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus hoe maar op met iedereen die je niet bevalt nazi te noemen, werkt niet.
Nee niet omdat ze zielig zijn maar omdat ze ziek zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat deze mensen hun verantwoordelijkheid nemen maar dat is blijkbaar teveel gevraagd omdat ze zielig zijn.
[..]
Een gewone baan, als een junk die al kan krijgen is nooit voldoende om een verslaving te betalen.quote:Als ze kunnen werken kunnen ze mooi hun eigen verslaving betalen.
[..]
Waarom zou dat elkaar tegenspreken? Deze mensen zijn hun grenzen al lang en breed kwijt, maar als ze niet meer dagelijks op jacht hoeven naar hun shot kunnen ze weer een beetje een geregeld leven gaan leiden.quote:Dat spreekt het bovenstaande stuk over een goed ritme tegen. Als chronische zieke met een goed ritme die kan werken. Dat klinkt als een tegenstelling.
Had die vriend van je ook zo een verschrikkelijke jeugd?quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:17 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
neej wat jij loopt te beweren met je darwin-geinspireerde theorieen, is precies hetzelfde wat hitler vroeger zei![]()
en dan nog wat, als je 1 keer heroine ook maar gerookt heb, dan kom je niet meer uit dat wereldje, een goede vriend van mij was vorig jaar nog aan de hasjiesj, heeft desondanks mijn waarschuwingen met een vriend 1 keer heroine geprobeerd uit pure nieuwsgierigheid in de vorm van roken, en voila ik heb weer een vriend verloren, geloof me, je komt veel gauwer in dat wereldje dan jij denkt, en ik neem je je gebrek aan sociale vaardigheden niet kwalijk, je weet blijkbaar helemaal niks van onze wereld af.. gelukkig zijn er ook nog nederlanders die wel zo sociaal zijn om verslaafden te helpen..
Dat is onzin, die makker van je, was stront eigenwijs.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:17 schreef stonecoldcrazy het volgende:
je komt veel gauwer in dat wereldje dan jij denkt, en ik neem je je gebrek aan sociale vaardigheden niet kwalijk, je weet blijkbaar helemaal niks van onze wereld af.. gelukkig zijn er ook nog nederlanders die wel zo sociaal zijn om verslaafden te helpen..
Die gozer lag/ligt nog steeds, wel heel erg over hoop met zich zelf, als de nederlandse regering hem meer psychische hulp had gegeven om z'n trauma's te kunnen verwerken was die gozer uberhaupt niet aan de drugs gegaan, en daar komt bij dat de nederlandse regering in het algemeen al veel te weinig doet om alcohol / drugsgebruik bij jongeren te ontmoedigen, als de overheid het probleem bij de wortels zou aanpakken en ingrijpen voor het te laat is zouden er een stuk minder drugsverslaafden rondlopen...quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:34 schreef JohnDope het volgende:
Dat is onzin, die makker van je, was stront eigenwijs.
met alle respect, maar dat vind ik zo'n onzin die trauma-verhaaltjes altijd.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:54 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
Die gozer lag/ligt nog steeds, wel heel erg over hoop met zich zelf, als de nederlandse regering hem meer psychische hulp had gegeven om z'n trauma's te kunnen verwerken was die gozer uberhaupt niet aan de drugs gegaan, en daar komt bij dat de nederlandse regering in het algemeen al veel te weinig doet om alcohol / drugsgebruik bij jongeren te ontmoedigen, als de overheid het probleem bij de wortels zou aanpakken en ingrijpen voor het te laat is zouden er een stuk minder drugsverslaafden rondlopen...
Ze doen inderdaad te weinig. Ze moedigen het juist aan met hun gratis rotzooi.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:54 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
en daar komt bij dat de nederlandse regering in het algemeen al veel te weinig doet om alcohol / drugsgebruik bij jongeren te ontmoedigen, als de overheid het probleem bij de wortels zou aanpakken en ingrijpen voor het te laat is zouden er een stuk minder drugsverslaafden rondlopen...
Ok dus een jongere gaat nu drugs gebruiken in de wetenschap dat hij over 20 jaar wanneer hij ziek is en een half leven op de straat heeft geleefd, misschien gratis heroine kan krijgen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ze doen inderdaad te weinig. Ze moedigen het juist aan met hun gratis rotzooi.
uiteraard, vandaar dat ik dus ook weet dat dat spul nog niet bestond (iig hier in nederland niet) toen dit project werd opgezet, de coke die in die tijd gebruikt werd was gewoon gewone coke ..quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
![]()
Mevrouw, ooit gehoord van crack cq bori cq base(coke)
Het draait al vele jaren met succes in bijvoorbeeld Nederland en Zwitserland.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:23 schreef JohnDope het volgende:
Wanneer werd dit project opgezet?
Bij de gratis heroineverstrekking ze urine afstaan om te kijken of ze ook andere drugs gebruiken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
In mijn laatste woonplaats in NL was er een Methadon project van het CAD, die verstrekte vrolijk gesubsideerd methadon, met een subsidie van de provincie en de stad.
Het CAD wilde een junkendagopvang naast mijn huis gaan plaatsen en toen werd ik geintresseerd in het CAD, wat bleek, hun prachtige Methadon project was gebakken lucht, de positieve resutaten waren verzonnen, ze konden geeneens aantonen dat men lokale junks hielp, het waren junks uit de wijde regio die op maandagochtend in plaats A methadon haalden, maandag middag in plaats B, en zo de hele week verbrachten met het (zwart) reizen van A naar B en C om daar Methadon te consumeren. Naast hun methadon gebruik nam hun harddrug gebruik en criminaliteit niet af, integendeel, men gebruikte heroine, Coke en ampfetamine naast de methadon. Het was gewoon een gratis extra drug.
Nadat dit bij de overheid bekend werd, werden subsidies ingetrokken en het project stopgezet.
het eerste proefproject van de Jellinek is ergens begin 80er jaren van de grond gekomen, een samenwerking van GGD, Junkiebond en Jellinek en dan voor een hele beperkte groep langdurig verslaafden (iets van net boven de 100 als ik het goed herinner)quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:23 schreef JohnDope het volgende:
Wanneer werd dit project opgezet?
methadon als vervanger van heroïne werkt dan ook niet, dat is inmiddels overbekend dankzij oa dit soort ervaringen .. het gaat bij een heroïneverslaving namelijk om meer dan alleen maar het lichamelijke ongemak dat je met methadon kan wegnemen ..quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
In mijn laatste woonplaats in NL was er een Methadon project van het CAD, die verstrekte vrolijk gesubsideerd methadon, met een subsidie van de provincie en de stad.
Het CAD wilde een junkendagopvang naast mijn huis gaan plaatsen en toen werd ik geintresseerd in het CAD, wat bleek, hun prachtige Methadon project was gebakken lucht, de positieve resutaten waren verzonnen, ze konden geeneens aantonen dat men lokale junks hielp, het waren junks uit de wijde regio die op maandagochtend in plaats A methadon haalden, maandag middag in plaats B, en zo de hele week verbrachten met het (zwart) reizen van A naar B en C om daar Methadon te consumeren. Naast hun methadon gebruik nam hun harddrug gebruik en criminaliteit niet af, integendeel, men gebruikte heroine, Coke en ampfetamine naast de methadon. Het was gewoon een gratis extra drug.
Nadat dit bij de overheid bekend werd, werden subsidies ingetrokken en het project stopgezet.
Ze lopen dus 25 jaar achter (zoals gewoonlijk).quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:01 schreef moussie het volgende:
[..]
het eerste proefproject van de Jellinek is ergens begin 80er jaren van de grond gekomen, een samenwerking van GGD, Junkiebond en Jellinek en dan voor een hele beperkte groep langdurig verslaafden (iets van net boven de 100 als ik het goed herinner)
Wie?quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ze lopen dus 25 jaar achter (zoals gewoonlijk).
De BlankePolitiekCorrecteIntellectuelen.quote:
Zucht je snapt er nog steeds geen ene reet van he?quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De BlankePolitiekCorrecteIntellectuelen.
Weet je ze doen dit al vele jaren. Dit is echt niets nieuws. Het onderzoek laat alleen voor de zoveeltste maal zien dat het werkt. Je zou er echt beter aan doen ook eens iets te lezen ipv enkel in je eigen wereldje rond te blijven draaien.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:06 schreef JohnDope het volgende:
Ik snap het wel. De overheid wilt de burger paaien, door te zeggen dat ze 500 mg aan die junken gaat geven, omdat dat zogenaamd goedkoper zou zijn dan vastzetten.
Maar 500 mg is veel te weinig voor een bruinjunk. Verder 'vergeten' die BlankePolitiekCorrecteIntellectuelen, de crackverslaafden voor het gemak, terwijl die net zo'n groot gevaar zijn voor de maatschappij
Je valt in herhaling zonder argumenten aan te leveren, jammer.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:19 schreef JohnDope het volgende:
Het werkt niet. 500 mg smaakt alleen maar naar meer-meer-meer. En dus opzoek gaan naar geld.
Jullie willen gewoon ten kosten van alles die junks in de maatschappij laten lopen. Jullie fokken ze zelfs nog een beetje op door hun een kleine dosis bruin gratis te geven.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je valt in herhaling zonder argumenten aan te leveren, jammer.
Aap dat komt omdat het werkt. Er is onderhand jaren ervaring mee. Het is een relatief goedkope oplossing om de overlast van een groep ernstig te beperken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jullie willen gewoon ten kosten van alles die junks in de maatschappij laten lopen. Jullie fokken ze zelfs nog een beetje op door hun een kleine dosis bruin gratis te geven.
Geloof jij nou echt, dat als ze die 500 mg hebben weggerookt/weggespoten, dat ze dan gaan werken om de rest van die heroine te kunnen kopen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aap dat komt omdat het werkt. Er is onderhand jaren ervaring mee. Het is een relatief goedkope oplossing om de overlast van een groep ernstig te beperken.
Het werkt gewoon zo simpel is het.
Ga nou eens het onderzoek uit de OP met daarin de praktijkervaringen doorlezen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Geloof jij nou echt, dat als ze die 500 mg hebben weggerookt/weggespoten, dat ze dan gaan werken om de rest van die heroine te kunnen kopen?
Dat rapport is denk ik geschreven uit een eigen wereldje.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ga nou eens het onderzoek uit de OP met daarin de praktijkervaringen doorlezen.
Daaruit blijkt het inderdaad min of meer te werken. De junks leiden een veel rustiger leven en de heroine kan je zien als onderhoudsdosis.
Maar goed iets zegt me dat je het toch niet gaat lezen en lekker in je eigen wereldje verder gaat leven.
JAquote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:54 schreef sizzler het volgende:
Hoe kan je dat weten zonder er een letter van gelezen te hebben? Maar goed het is vanuit de praktijk geschreven, dat is inderdaad een aparte wereld.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat rapport is denk ik geschreven uit een eigen wereldje.
Dat staat vast in het rapport uit de OP.quote:En hoe zit het eigenlijk met die junks die gratis heroine krijgen en veroordeeld worden voor een misdrijf? Dan wordt die gratis heroine stop gezet?
Het is geschreven door een BlankePolitiekCorrecteIntellectueel die ver van de samenleving staat.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe kan je dat weten zonder er een letter van gelezen te hebben? Maar goed het is vanuit de praktijk geschreven, dat is inderdaad een aparte wereld.
[..]
Dat staat vast in het rapport uit de OP.
Is dat nog ergens gedocumenteerd?quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:19 schreef du_ke het volgende:
Bij ernstige incidenten worden ze er inderdaad uitgeschopt.
ik wil niet aan drogreden beginnen, niet iedereen met een kutleven hoeft direct naar de fles of drugs te grijpen, maar als elke dag voor jou weer een strijd is omdat je met jezelf overhoop ligt en jezelf niet meer kan vinden in deze maatschappij, ga je veel gauwer genotsmiddelen consumeren als je zou verwachten, ik ben zelf ook in me leven door zo'n fase geweest dat ik mezelf continue maar klem zoop om in een roes te komen zodat alle shit kon vergeten en ik heb geen zelfmedelijden of wat dan ook ik heb me er over heen kunnen zetten, maar vergeet niet dat niet elk mens gelijk is en sommige mensen hebben die kracht niet.. iedereen hier denkt maar dat iedereen in europa zo'n mooi leventje heeft maar dat is niet altijd vanzelfsprekend en soms moet je er heel hard voor knokken, mij is dat gelukt en ik voel me chill, maar heel veel anderen niet, vergeet dat niet..quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:14 schreef JohnDope het volgende:
met alle respect, maar dat vind ik zo'n onzin die trauma-verhaaltjes altijd.
Een?quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is geschreven door een BlankePolitiekCorrecteIntellectueel die ver van de samenleving staat.
quote:Leden van de Centrale Commissie Behandeling Heroïneverslaafden
Prof. dr. J.M. van Ree, voorzitter
Dr. B.J. van Zwieten-Boot, vice-voorzitter
Prof. dr. H.F.L. Garretsen
Drs. E. Leuw
Dr. J. van Limbeek
Prof. dr. W.A. Nolen
Drs. E.A. Noorlander
Dr. A.C.A. Paalman
Dr. P.J. Roos
Prof. dr. G.M. Schippers
mr. I.A. Huijsman, secretaris
Waarnemers en adviseurs van de Centrale Commissie Behandeling Heroineverslaafden
Drs. A.F.W. Kok
Dr. R.J.J. Ch. Lousberg
Drs. A.A.M. Vloemans
Dr. J. Wakelin
haha zo, dat rapportje heeft geld gekost.quote:
Jep, dat junks zielug zijn bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:44 schreef stonecoldcrazy het volgende:
dit hele topic is verwikkeld in vooroordelen over verslaafden..
Was het niet Doe Maar: "Je bent een junk als je een tientje van je moeder steelt?"quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, dat junks zielug zijn bijvoorbeeld.
Dus Darwinisme is gelijk aan Nazisme? Jij bent echt niet helemaal op deze aarde geloof ik. Hitler was ook vegetarier, en gek op honden. Welke conclusies wens je daar uit te trekken?quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:17 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
neej wat jij loopt te beweren met je darwin-geinspireerde theorieen, is precies hetzelfde wat hitler vroeger zei![]()
Bullshit.quote:en dan nog wat, als je 1 keer heroine ook maar gerookt heb, dan kom je niet meer uit dat wereldje
Junks knuffelen = sociaal vaardig zijn dus. Ge-wel-dig concept. Ik heb genoeg junks gezien en meegemaakt om 1 ding zeker te weten. Dat ze alles en iedereen zullen laten barsten als ze er een nieuw shot mee kunnen krijgen. Ze zijn het meest egoistische verschijnsel op aarde. Meer hoef ik niet van jouw wereld af te weten. Sterf maar lekker in een junkhol, of op straat. Ik hoop dat je d'r veel lol aan hebt.quote:ik neem je je gebrek aan sociale vaardigheden niet kwalijk, je weet blijkbaar helemaal niks van onze wereld af
Wik ik eens sociaal zijn en het er mee eens zijn om al die zielige junks in 1 keer uit hun lijden te verlossen, is het weer niet goed.quote:gelukkig zijn er ook nog nederlanders die wel zo sociaal zijn om verslaafden te helpen..
Een heel pragmatisch signaalquote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:08 schreef HvS het volgende:
Waarom geven we ze niet gewoon een spuitje, of een pil van drion, dan ben je ook van de overlast af(nee dus) Ik snap niet dat men niet inziet dat junks in zo'n, door de overheid gefinancierde, levenloze staat houden compleet inhumaan is. De problemen worden veroorzaakt door mensen die zich crimineel gedragen om hun verslaving te bekostigen, en als reactie daarop gaan we ze de harddrugs maar gewoon geven? Wat voorn belachelijk signaal geef je dan wel niet af aan de samenleving?
Het komt voort uit de ziekenzorg, aangezien verslaving als ziekte wordt aangemerkt. Dan is de vraag simpelweg iets als "wat werkt het beste om die groep mensen het minst ongezond te laten leven tegen welke kosten" ...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:08 schreef HvS het volgende:
Waarom geven we ze niet gewoon een spuitje, of een pil van drion, dan ben je ook van de overlast af(nee dus) Ik snap niet dat men niet inziet dat junks in zo'n, door de overheid gefinancierde, levenloze staat houden compleet inhumaan is. De problemen worden veroorzaakt door mensen die zich crimineel gedragen om hun verslaving te bekostigen, en als reactie daarop gaan we ze de harddrugs maar gewoon geven? Wat voorn belachelijk signaal geef je dan wel niet af aan de samenleving?
Dit is niks meer dan uit luiheid geboren appeasement-politiek en ook nog eens compleet immoreel.
eeuh wat .. aan een oud trauma vastklampen ? Jij denkt dat je een traumatische jeugd zomaar eventjes kan vergeten ?quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:35 schreef JohnDope het volgende:
Mensen die zich altijd en eeuwig aan een oud trauma vastklampen zullen nooit verder komen....
Vergeten soms niet, maar los laten welquote:Op zondag 13 mei 2007 12:29 schreef moussie het volgende:
[..]
eeuh wat .. aan een oud trauma vastklampen ? Jij denkt dat je een traumatische jeugd zomaar eventjes kan vergeten ?
makkelijker gezegd dan gedaan, sommige dingen gaan zo diep en zijn zo erg dat ze jou nooit loslaten, hoe graag je dat ook zou willen ..quote:Op zondag 13 mei 2007 16:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Vergeten soms niet, maar los laten wel![]()
Dus dan moet je de rest van je leven maar laten belemmeren door een traumaquote:Op zondag 13 mei 2007 22:44 schreef moussie het volgende:
[..]
makkelijker gezegd dan gedaan, sommige dingen gaan zo diep en zijn zo erg dat ze jou nooit loslaten, hoe graag je dat ook zou willen ..
nee joh, daar zit een aan/uit knop op op zo'n trauma, je hele jeugd is verneukt, soms letterlijk, maar daar hebben ze alleen maar last van omdat ze dat eigenlijk veel leuker vindenquote:Op zondag 13 mei 2007 23:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dus dan moet je de rest van je leven maar laten belemmeren door een trauma![]()
En waar zeg ik dat iedereen met een trauma drugsverslaafd zou raken ?quote:Als iedereen met een trauma drugsverslaafd zou raken, dan zouden we een wereld vol met junken hebben.
Er moet natuurlijk ook een keer een moment komen, dat je jezelf gaat vermannen en dat je je schouders er onder zet.quote:Op maandag 14 mei 2007 01:09 schreef moussie het volgende:
[..]
nee joh, daar zit een aan/uit knop op op zo'n trauma, je hele jeugd is verneukt, soms letterlijk, maar daar hebben ze alleen maar last van omdat ze dat eigenlijk veel leuker vinden![]()
[..]
Omdat we zo niet met elkaar omgaan in Nederlandquote:Op maandag 14 mei 2007 14:44 schreef HvS het volgende:
[..]
Als het er dus alleen om gaat dat het werkt, waarom dan geen definitief spuitje?
idd, in het ideale geval komt dat moment .. vroeger of later ..quote:Op maandag 14 mei 2007 14:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er moet natuurlijk ook een keer een moment komen, dat je jezelf gaat vermannen en dat je je schouders er onder zet.
Er zijn legio mensen met een trauma, als al die mensen in de wereld bij de pakken zouden neerzetten, dan zou de hele wereld stil liggen....
En mensen overheidswege helpen om zo'n walgelijke en schadelijke verslaving in stand te houden, zo gaan we in Nederland wel met elkaar om? Dat is wel fatsoenlijk? Net zoals het belonen van crimineel gedrag?quote:Op maandag 14 mei 2007 15:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat we zo niet met elkaar omgaan in Nederland.
Jij hebt liever dat ze hun verslaving in stand te houden door alles bij elkaar te jatten?quote:Op maandag 14 mei 2007 22:54 schreef HvS het volgende:
[..]
En mensen overheidswege helpen om zo'n walgelijke en schadelijke verslaving in stand te houden, zo gaan we in Nederland wel met elkaar om? Dat is wel fatsoenlijk? Net zoals het belonen van crimineel gedrag?
Het zijn mensen die zo ziek zijn dat afkicken dus genezen niet echt meer mogelijk is.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:54 schreef HvS het volgende:
[..]
En mensen overheidswege helpen om zo'n walgelijke en schadelijke verslaving in stand te houden, zo gaan we in Nederland wel met elkaar om? Dat is wel fatsoenlijk? Net zoals het belonen van crimineel gedrag?
Dat soort mensen moeten worden opgesloten om de overlast tot een minimum te beperken. Meteen doodschieten vind ik namelijk ook weer zo overdreven.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zijn mensen die zo ziek zijn dat afkicken dus genezen niet echt meer mogelijk is.
Dus ja op een bepaald moment moet de samenleving maar inspringen om de overlast tot een minimum te beperken.
Dat opsluiten is ook duur en weinig effectief.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:59 schreef MadMarco het volgende:
[..]
Dat soort mensen moeten worden opgesloten om de overlast tot een minimum te beperken. Meteen doodschieten vind ik namelijk ook weer zo overdreven.![]()
Dat opsluiten is rechtvaardiger dan het huidige beleid van criminaliteit belonen en door (relatief)nieuwe wetgeving kunnen veelplegers voor een winkeldiefstal 2 jaar de cel in gaan. Als je dan ook het gevangenisbeleid voor mensen die toch geen kans hebben op resocialisatie wat soberder maakt, scheelt dat ook weer in de kosten.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat opsluiten is ook duur en weinig effectief.
Als je het topic hebt doorgelezen weet je dat wij het hier hebben over junks waar verplicht afkicken niet meer helpt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:47 schreef MadMarco het volgende:
Verplicht afkicken, en anders opsluiting tot afgekickt. Soms loop ik in Utrecht. Altijd dezelfde klotejunks die daar bij elkaar staan te bedelen om wat van die troep. Als je naar ze kijkt doen ze agressief, ze zijn onberekenbaar, geheel gedrogeerd door de drugs die ze gebruiken. Gevaarlijke mensen die allerlei scherpe voorwerpen bij zich hebben en zo ver van de wereld zijn dat ze je voor een appel en een steken met een vuile naald.
Daarom moeten ze afkicken, koste wat kost. Zo niet, jammer voor die junks.
Opsluiten is dus de enige oplossing. Kom zeg, we gaan toch niet gratis drugs verstrekken onder het mom “dan halen ze tenminste geen rottigheid uit om aan hun drugs te komen”quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:22 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Als je het topic hebt doorgelezen weet je dat wij het hier hebben over junks waar verplicht afkicken niet meer helpt.
Het licht er maar aan wat je onder "verplicht" verstaat. Zoals het nu gaat komt het meer over als een suggestie dat het beter zou zijn te stoppen met drugs ipv een daadwerkelijk afkicken.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:22 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Als je het topic hebt doorgelezen weet je dat wij het hier hebben over junks waar verplicht afkicken niet meer helpt.
Het zijn inmiddels mensen die alle hoop op een gewoon leven hebben opgegeven en waarbij helemaal niets helpt (vervolging, begeleiding, afkicken') maar dat betekend niet dat wij het moeten stimuleren!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zijn mensen die zo ziek zijn dat afkicken dus genezen niet echt meer mogelijk is.
helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:00 schreef Leffe het volgende:
Nee, cold turkey
afkicken van heroine is relatief eenvoudig, veel eenvoudiger en veiliger dan bijv afkciken van alcohol.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeer mooi geformuleerd. Zo waar.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:31 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
door heroine te verstrekken sponsor je een destructieve keuze.
Die keuze hebben ze 30 jaar geleden helaas al gemaakt en daar valt nu niet zoveel meer aan te doen. Het is in elk geval niet meer terug te draaien.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zeer mooi geformuleerd. Zo waar.
om heroine te gaan gebruiken? of om het te verstrekken?quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die keuze hebben ze 30 jaar geleden helaas al gemaakt en daar valt nu niet zoveel meer aan te doen. Het is in elk geval niet meer terug te draaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |