abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49183393
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:43 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Junks langer vastzetten is goedkoper en het beste voor de maatschappij.
Duurder is dat. 200 euro tegen 40-70 euro per dag voor de maatschappij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49183466
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je zou ze over laten aan hun eigen gekozen lot.
Dat heeft men al decennia lang zonder veel succes geprobeerd... Met gigantische kosten voor de maatschappij.
quote:
Het is jammer dat deze individuen zo weinig eigenwaarde hebben en blijkbaar te weinig te raden gaan bij zichzelf. Het gratis verstreken van heroïne aan junks vind ik dan ook geen oplossing. Hooguit symptoombestrijding en eigenlijk niet wenselijk.
Het is een pragmatische oplossing voor een probleem dat niet op basis van ideologie opgelost kan worden.

Een chronische junk kan toch beter z'n spul krijgen dan dat hij ervoor moet inbreken of beroven?
pi_49183524
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Duurder is dat. 200 euro tegen 40-70 euro per dag voor de maatschappij.
die 500 mg is niet genoeg. Dat is corvee voor een junk.

En dan nog zou de gemiddelde burger voor die 200 euro per dag gaan.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_49183557
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

die 500 mg is niet genoeg.

En dan nog zouden de gemiddelde burger voor die 200 euro per dag gaan.
Tja zolang je niets weet te onderbouwen heeft een discussie met jou helaas niet zoveel zin ben ik bang .
pi_49183580
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja zolang je niets weet te onderbouwen heeft een discussie met jou helaas niet zoveel zin ben ik bang .
Jij zit de hele dag achter jouw keyboard, vind je het gek dat je het niet snapt? Heb jij dat onderzoek soms geschreven uit de OP
Jij moet lekker de politiek in, kan jij jouw keyboard verruilen voor een ivorentoren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_49183650
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij zit de hele dag achter jouw keyboard, vind je het gek dat je het niet snapt? Heb jij dat onderzoek soms geschreven uit de OP
Jij moet de politiek in, kan jij jouw keyboard verruilen voor een ivorentoren.
Ik heb het onderzoek in tegenstelling tot jou wel bekeken .
pi_49183741
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik heb het onderzoek in tegenstelling tot jou wel bekeken .
Dat rapport is niet van deze wereld, ze hebben het over 500 mg per junk per dag. En over Bori (base/crack/whatever) hoor ik die intellectueel niet eens.

Dit is een intellectueel rapport van niks, wordt een keer wakker.
pi_49184255
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat denk je serieus? Dat mensen heel doelbewust voor die ellende kiezen?
Ja.
pi_49184446
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:05 schreef du_ke het volgende:
Dat heeft men al decennia lang zonder veel succes geprobeerd... Met gigantische kosten voor de maatschappij.
Deze "oplossing" is anders ook niet heel goedkoop zeker als je kijkt naar het aantal junks dat je "helpt".
quote:
Het is een pragmatische oplossing voor een probleem dat niet op basis van ideologie opgelost kan worden.

Een chronische junk kan toch beter z'n spul krijgen dan dat hij ervoor moet inbreken of beroven?
Dat laatste is dus chantage. Ik vraag er niet om dat een individu heroïne gaat gebruiken en vervolgens zijn hele leven verpest en moet gaan stelen. Waarom zou de maatschappij daar voor moeten opdraaien.
pi_49185139
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:27 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Deze "oplossing" is anders ook niet heel goedkoop zeker als je kijkt naar het aantal junks dat je "helpt".
[..]
Goedkoper dan om de haverklap vastzetten en veel schade door crimineel gedrag.
quote:
Dat laatste is dus chantage. Ik vraag er niet om dat een individu heroïne gaat gebruiken en vervolgens zijn hele leven verpest en moet gaan stelen. Waarom zou de maatschappij daar voor moeten opdraaien.
Nee daarvraagt niemand om maar het is wel gebeurd.

Puur een pragmatische aanpak dus.
Of zie jij werkelijk uitvoerbare, betaalbare alternatieven? (het gaat hier om een groep die voor een groot deel al bijna 30 jaar junk is en waar geen werkgever echt op zit te wachten)
pi_49185303
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:42 schreef du_ke het volgende:

(het gaat hier om een groep die voor een groot deel al bijna 30 jaar junk is en waar geen werkgever echt op zit te wachten)
En die willen jullie afschepen met maar 500 mg per dag

Waar gaat het over

Welke persoon is verantwoordelijk voor dit idee?
pi_49185435
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:47 schreef JohnDope het volgende:

Welke persoon is verantwoordelijk voor dit idee?
De mensen die er al vele jaren ervaring mee hebben. Dit is al jaren de praktijk JD. En die praktijk is redelijk succesvol.
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:59:45 #188
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_49185820
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En die willen jullie afschepen met maar 500 mg per dag
Hoeveel zouden ze dan 'nodig' hebben?
pi_49185956
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:27 schreef MrX1982 het volgende:

Omdat de maatschappij niet alleen met mensen te maken heeft waarmee het voorspoedig gaat maar ook met mensen die het tegenzit misschien?
pi_49186025
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hoeveel zouden ze dan 'nodig' hebben?
Dat had in dat dure rapport moeten staan. Minimaal 2 g.
pi_49187034
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 00:39 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Koffie heeft in elk geval nog geen zodanige negatieve bijwerkingen als heroïne.

Alcohol heeft wel vervelende bijwerkingen, maar daarvan hebben we ooit eens beslist dat het legaal is.
Maar koffie en alcohol is allebei drugs en hij wil drugs van de aardbol verbannen. Dan moet hij eerst koffie en alcohol van de aardbol verbannen.
lollig
pi_49194056
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je zo zelfdestructief bent dat je jezelf kapot spuit, ben je kennelijk een doodlopende evolutionaire tak van de mensheid. Doodlopende takken sterven af in de natuur. Zo hoort het ook.
jonge kijk hoe dom je loopt te lullen, als je graag in de natuur wilt rondzwammen ga ergens in afrika een jungle opzoeken waar geen mensenmaatschappij in de wijde omtrek te bekennen is, als darwin's survival of the fittest tegenwoordig nog van toepassing op mensen was geloof me dan lagen 75% van je dierbaren nu onder een grafzerk, ga niet lopen rondzwammen met zulke onzin dat deden mongolen als hitler ook, mensen zorgen altijd voor elkaar, en die junks hebben ooit 1 keer een foute beslissing gemaakt waarvan de meesten niet eens moedwillend, en ze kunnen niet meer clean worden die mensen hebben net zoveel recht op zorg van de overheid als jij..
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:00:29 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_49195096
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook als dat vastzetten veel duurder is dan ze dagelijks hun shot geven?
Ja hoor, gewoon laten werken in de lik, fijn geprivatiseerde bajes voor nemen.
Leren ze ook gestructureerd te leven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:02:06 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_49195147
quote:

[..]

Neeeee, juhuhuhunk sijn sieluhuhug
Heeeeeeeeel sielige junks, allemaal slachtoffers van de wrede maatschappij, kunnen er selluf niets aan doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_49195577
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neeeee, juhuhuhunk sijn sieluhuhug
Heeeeeeeeel sielige junks, allemaal slachtoffers van de wrede maatschappij, kunnen er selluf niets aan doen
kerel ik ken heel wat heroine verslaafden en die lui hebben een kk jeugd gehad, maar dat kan jij je natuurlijk weer niet indenken want je hebt te weinig hersencellen om emoties te kunnen tonen, sommige lui zijn van nature sterk en hebben zich van shit tot iets kunnen trappen, die ken ik ook jah, maar niet iedereen is daar sterk genoeg voor, en geloof me, hier in europa worden er nog genoeg mensen in gezinnen geboren waar ze gewoon geen fucking toekomst hebben, dus loop gvd niet zo te provoceren je weet gvd niet eens wat je lult..
pi_49195585
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:04 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat had in dat dure rapport moeten staan. Minimaal 2 g.
nog een keer dan maar .. het gaat hier om 500 mg pure heroïne en niet om straatkwaliteit ..

en waarom ze het alleen over heroïne hebben .. ? Vrij simpel, ten eerste omdat er in de tijd dat dit project opgezet werd er nog geen langdurig coke-verslaafden bestonden en ten tweede omdat coke niet zozeer lichamelijk maar meer psychisch verslavend is en daarom ook zoiets als een "onderhoudsdosis" niet kent

ik weet trouwens niet hoe dat nu gaat, maar ik weet dat er vroeger in Amsterdam op coke-gebruik getest werd en als je positief was kon je de gratis dosis op je buik schrijven .. en laat die gratis dosis kwalitatief nou zoveel beter zijn dan dat spul van de straatdealer dat menige junk daarvoor de coke liet staan .. daarnaast, het leven zonder de dagelijkse stress van op pad moeten om dope te versieren blijkt het binnen de kortste keren te winnen van de behoefte om coke te gebruiken
pleased to meet you
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:35:56 #197
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_49196387
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:58 schreef du_ke het volgende:
Wat niet?
Alles. Mij is nooit gevraagd of ik deel wil uitmaken van de maatschappij, ik word simpelweg geacht daar deel van uit te maken, of ik dat nou leuk vind of niet.
quote:
Klopt maar als we er met z'n allen beter van worden ben ik voor.
Jij bent alleen voor als alle mensen die tegen zijn meebetalen.
quote:
Nee maar ze zijn wel een belangrijke groep. Die op deze manier goed geholpen kunnen worden.
Maar waarom deze groep helpen en andere verslaafden niet?
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:37:25 #198
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_49196445
quote:
Je raakt niet zomaar verslaafd, daar moet je moeite voor doen.
pi_49196779
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:42 schreef du_ke het volgende:
Goedkoper dan om de haverklap vastzetten en veel schade door crimineel gedrag.

Nee daarvraagt niemand om maar het is wel gebeurd.

Puur een pragmatische aanpak dus.
Of zie jij werkelijk uitvoerbare, betaalbare alternatieven? (het gaat hier om een groep die voor een groot deel al bijna 30 jaar junk is en waar geen werkgever echt op zit te wachten)
Wie zegt dat die groep dezelfde blijft, het geeft een nogal verkeerd signaal af aan andere heroïnejunkies. Waarom zouden ze stoppen als er een mogelijk is om gratis je heroïne te krijgen. Het kan dus een aanzuigend en demotiverend effect hebben.

Ik weet niet wat de alternatieven kosten. Waarom zou je deze mensen niet kunnen laten afkicken op hun eigen kosten en als ze straatarm zijn laat je ze maar werken voor hun geld. Genoeg werk te doen.
pi_49196875
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 15:02 schreef SCH het volgende:
Omdat de maatschappij niet alleen met mensen te maken heeft waarmee het voorspoedig gaat maar ook met mensen die het tegenzit misschien?
Heroïnejunkies kiezen hun eigen tegenspoed. Daar moeten anderen dan maar voor op draaien? Met zo'n mentaliteit zien mensen nooit hun eigen fouten in en los je geen enkel probleem op.

Want waarom zou je hand in eigen boezem steken als er een "barmhartige" overheid is die wel even alle ellende op zich neemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')