Duurder is dat. 200 euro tegen 40-70 euro per dag voor de maatschappij.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Junks langer vastzetten is goedkoper en het beste voor de maatschappij.
Dat heeft men al decennia lang zonder veel succes geprobeerd... Met gigantische kosten voor de maatschappij.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je zou ze over laten aan hun eigen gekozen lot.
Het is een pragmatische oplossing voor een probleem dat niet op basis van ideologie opgelost kan worden.quote:Het is jammer dat deze individuen zo weinig eigenwaarde hebben en blijkbaar te weinig te raden gaan bij zichzelf. Het gratis verstreken van heroïne aan junks vind ik dan ook geen oplossing. Hooguit symptoombestrijding en eigenlijk niet wenselijk.
die 500 mg is niet genoeg. Dat is corvee voor een junk.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Duurder is dat. 200 euro tegen 40-70 euro per dag voor de maatschappij.
Tja zolang je niets weet te onderbouwen heeft een discussie met jou helaas niet zoveel zin ben ik bangquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
die 500 mg is niet genoeg.
En dan nog zouden de gemiddelde burger voor die 200 euro per dag gaan.
Jij zit de hele dag achter jouw keyboard, vind je het gek dat je het niet snapt? Heb jij dat onderzoek soms geschreven uit de OPquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja zolang je niets weet te onderbouwen heeft een discussie met jou helaas niet zoveel zin ben ik bang.
Ik heb het onderzoek in tegenstelling tot jou wel bekekenquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij zit de hele dag achter jouw keyboard, vind je het gek dat je het niet snapt? Heb jij dat onderzoek soms geschreven uit de OP![]()
![]()
Jij moet de politiek in, kan jij jouw keyboard verruilen voor een ivorentoren.
Dat rapport is niet van deze wereld, ze hebben het over 500 mg per junk per dag. En over Bori (base/crack/whatever) hoor ik die intellectueel niet eens.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb het onderzoek in tegenstelling tot jou wel bekeken.
Ja.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat denk je serieus? Dat mensen heel doelbewust voor die ellende kiezen?
Deze "oplossing" is anders ook niet heel goedkoop zeker als je kijkt naar het aantal junks dat je "helpt".quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:05 schreef du_ke het volgende:
Dat heeft men al decennia lang zonder veel succes geprobeerd... Met gigantische kosten voor de maatschappij.
Dat laatste is dus chantage. Ik vraag er niet om dat een individu heroïne gaat gebruiken en vervolgens zijn hele leven verpest en moet gaan stelen. Waarom zou de maatschappij daar voor moeten opdraaien.quote:Het is een pragmatische oplossing voor een probleem dat niet op basis van ideologie opgelost kan worden.
Een chronische junk kan toch beter z'n spul krijgen dan dat hij ervoor moet inbreken of beroven?
Goedkoper dan om de haverklap vastzetten en veel schade door crimineel gedrag.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Deze "oplossing" is anders ook niet heel goedkoop zeker als je kijkt naar het aantal junks dat je "helpt".
[..]
Nee daarvraagt niemand om maar het is wel gebeurd.quote:Dat laatste is dus chantage. Ik vraag er niet om dat een individu heroïne gaat gebruiken en vervolgens zijn hele leven verpest en moet gaan stelen. Waarom zou de maatschappij daar voor moeten opdraaien.
En die willen jullie afschepen met maar 500 mg per dagquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:42 schreef du_ke het volgende:
(het gaat hier om een groep die voor een groot deel al bijna 30 jaar junk is en waar geen werkgever echt op zit te wachten)
De mensen die er al vele jaren ervaring mee hebben. Dit is al jaren de praktijk JD. En die praktijk is redelijk succesvol.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:47 schreef JohnDope het volgende:
Welke persoon is verantwoordelijk voor dit idee?
Hoeveel zouden ze dan 'nodig' hebben?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En die willen jullie afschepen met maar 500 mg per dag![]()
![]()
Omdat de maatschappij niet alleen met mensen te maken heeft waarmee het voorspoedig gaat maar ook met mensen die het tegenzit misschien?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:27 schreef MrX1982 het volgende:
Dat laatste is dus chantage. Ik vraag er niet om dat een individu heroïne gaat gebruiken en vervolgens zijn hele leven verpest en moet gaan stelen. Waarom zou de maatschappij daar voor moeten opdraaien.
Dat had in dat dure rapport moeten staan. Minimaal 2 g.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoeveel zouden ze dan 'nodig' hebben?
Maar koffie en alcohol is allebei drugs en hij wil drugs van de aardbol verbannen. Dan moet hij eerst koffie en alcohol van de aardbol verbannen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:39 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Koffie heeft in elk geval nog geen zodanige negatieve bijwerkingen als heroïne.
Alcohol heeft wel vervelende bijwerkingen, maar daarvan hebben we ooit eens beslist dat het legaal is.
jonge kijk hoe dom je loopt te lullen, als je graag in de natuur wilt rondzwammen ga ergens in afrika een jungle opzoeken waar geen mensenmaatschappij in de wijde omtrek te bekennen is, als darwin's survival of the fittest tegenwoordig nog van toepassing op mensen was geloof me dan lagen 75% van je dierbaren nu onder een grafzerk, ga niet lopen rondzwammen met zulke onzin dat deden mongolen als hitler ook, mensen zorgen altijd voor elkaar, en die junks hebben ooit 1 keer een foute beslissing gemaakt waarvan de meesten niet eens moedwillend, en ze kunnen niet meer clean worden die mensen hebben net zoveel recht op zorg van de overheid als jij..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je zo zelfdestructief bent dat je jezelf kapot spuit, ben je kennelijk een doodlopende evolutionaire tak van de mensheid. Doodlopende takken sterven af in de natuur. Zo hoort het ook.
Ja hoor, gewoon laten werken in de lik, fijn geprivatiseerde bajes voor nemen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook als dat vastzetten veel duurder is dan ze dagelijks hun shot geven?
Neeeee, juhuhuhunk sijn sieluhuhugquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:59 schreef SCH het volgende:
[..]
kerel ik ken heel wat heroine verslaafden en die lui hebben een kk jeugd gehad, maar dat kan jij je natuurlijk weer niet indenken want je hebt te weinig hersencellen om emoties te kunnen tonen, sommige lui zijn van nature sterk en hebben zich van shit tot iets kunnen trappen, die ken ik ook jah, maar niet iedereen is daar sterk genoeg voor, en geloof me, hier in europa worden er nog genoeg mensen in gezinnen geboren waar ze gewoon geen fucking toekomst hebben, dus loop gvd niet zo te provoceren je weet gvd niet eens wat je lult..quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neeeee, juhuhuhunk sijn sieluhuhug
Heeeeeeeeel sielige junks, allemaal slachtoffers van de wrede maatschappij, kunnen er selluf niets aan doen
nog een keer dan maar .. het gaat hier om 500 mg pure heroïne en niet om straatkwaliteit ..quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat had in dat dure rapport moeten staan. Minimaal 2 g.
Alles. Mij is nooit gevraagd of ik deel wil uitmaken van de maatschappij, ik word simpelweg geacht daar deel van uit te maken, of ik dat nou leuk vind of niet.quote:Op maandag 7 mei 2007 19:58 schreef du_ke het volgende:
Wat niet?
Jij bent alleen voor als alle mensen die tegen zijn meebetalen.quote:Klopt maar als we er met z'n allen beter van worden ben ik voor.
Maar waarom deze groep helpen en andere verslaafden niet?quote:Nee maar ze zijn wel een belangrijke groep. Die op deze manier goed geholpen kunnen worden.
Je raakt niet zomaar verslaafd, daar moet je moeite voor doen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:59 schreef SCH het volgende:
Wie zegt dat die groep dezelfde blijft, het geeft een nogal verkeerd signaal af aan andere heroïnejunkies. Waarom zouden ze stoppen als er een mogelijk is om gratis je heroïne te krijgen. Het kan dus een aanzuigend en demotiverend effect hebben.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:42 schreef du_ke het volgende:
Goedkoper dan om de haverklap vastzetten en veel schade door crimineel gedrag.
Nee daarvraagt niemand om maar het is wel gebeurd.
Puur een pragmatische aanpak dus.
Of zie jij werkelijk uitvoerbare, betaalbare alternatieven? (het gaat hier om een groep die voor een groot deel al bijna 30 jaar junk is en waar geen werkgever echt op zit te wachten)
Heroïnejunkies kiezen hun eigen tegenspoed. Daar moeten anderen dan maar voor op draaien? Met zo'n mentaliteit zien mensen nooit hun eigen fouten in en los je geen enkel probleem op.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:02 schreef SCH het volgende:
Omdat de maatschappij niet alleen met mensen te maken heeft waarmee het voorspoedig gaat maar ook met mensen die het tegenzit misschien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |