Als ze straatarm zijn gaan ze dus niet werken, maar eerder inbreken, beroven etc. Het zorgt voor behoorlijk wat kleine criminaluteit, dat bovendien lastig tegen is te gaan, des te meer omdat het verlangen naar de desbetreffende drug al snel het complete gedrag van junks bepaalt, en ze dus moeilijk door reguliere prikkels van hun gedrag af te houden zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wie zegt dat die groep dezelfde blijft, het geeft een nogal verkeerd signaal af aan andere heroïnejunkies. Waarom zouden ze stoppen als er een mogelijk is om gratis je heroïne te krijgen. Het kan dus een aanzuigend en demotiverend effect hebben.
Ik weet niet wat de alternatieven kosten. Waarom zou je deze mensen niet kunnen laten afkicken op hun eigen kosten en als ze straatarm zijn laat je ze maar werken voor hun geld. Genoeg werk te doen.
Dat is dus chantage. Ik vraag er niet om dat iemand zijn leven kapot maakt en vervolgens inbreuk maakt op het leven van een ander door te gaan stelen. Als je heroïne wilt spuiten, geen probleem. Dat is een keuze. Maar schuif vervolgens de zelf gekozen ellende niet af op een ander en draag zelf de verantwoordelijkheid voor je keuze.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Als ze straatarm zijn gaan ze dus niet werken, maar eerder inbreken, beroven etc. Het zorgt voor behoorlijk wat kleine criminaluteit, dat bovendien lastig tegen is te gaan, des te meer omdat het verlangen naar de desbetreffende drug al snel het complete gedrag van junks bepaalt, en ze dus moeilijk door reguliere prikkels van hun gedrag af te houden zijn.
Klopt dat is de vette pech van in Nederland geboren wordenquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:35 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Alles. Mij is nooit gevraagd of ik deel wil uitmaken van de maatschappij, ik word simpelweg geacht daar deel van uit te maken, of ik dat nou leuk vind of niet.
[..]
Democratie is de dictatuur van de meerderheid inderdaad. Heel vervelend maar een werkzaam alternatief ben ik nog niet tegen gekomen. Jij wel?quote:Jij bent alleen voor als alle mensen die tegen zijn meebetalen.
[..]
We moeten alle zieken (want dat zijn verslaafden) helpen. En gratis verstrekking moet zeker niet de eerste optie zijn, maar als het bewezen werkt om de overlast te beperken en relatief goedkoop is lijkt het mij een aanvaardbare optie.quote:Maar waarom deze groep helpen en andere verslaafden niet?
De groep heroineverslaafden is al enkele tientallen jaren redelijk stabiel en neemt zelfs wat af. Je gaat het niet voor je lol gebruiken. Maar goed ik ben inderdaad voor uitbreiding van de verstrekking. Liever op deze manier dan dat ze er fietsen voor gaan jatten of mensen beroven,quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wie zegt dat die groep dezelfde blijft, het geeft een nogal verkeerd signaal af aan andere heroïnejunkies. Waarom zouden ze stoppen als er een mogelijk is om gratis je heroïne te krijgen. Het kan dus een aanzuigend en demotiverend effect hebben.
[/quote]Gevangenis ongeveer 200 euro per dag. Tegen 40-70 euro per dag voor dit project. Het andere alternatief ze aan laten modderen zal ook een paar honderd euro per dag kosten aan gebroken autoruiten, gestolen autoradio's, tomtoms, fietsen etc etc. Wat ik begrepen heb komt een deel van de mensen hiermee weer in zo'n goed ritme dat ze weer kunnen werken.quote:Ik weet niet wat de alternatieven kosten. Waarom zou je deze mensen niet kunnen laten afkicken op hun eigen kosten en als ze straatarm zijn laat je ze maar werken voor hun geld. Genoeg werk te doen.
Daarvoor is het onderhand te laat. Nadeel van drugs is namelijk dat het grenzen wegneemt. De verslaafden zijn onderhand chronisch ziek en moeten behandeld worden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is dus chantage. Ik vraag er niet om dat iemand zijn leven kapot maakt en vervolgens inbreuk maakt op het leven van een ander door te gaan stelen. Als je heroïne wilt spuiten, geen probleem. Dat is een keuze. Maar schuif vervolgens de zelf gekozen ellende niet af op een ander en draag zelf de verantwoordelijkheid voor je keuze.
Ik ken ook een aantal, die ik al kenden voordat ze ooit aan de heroine waren, het waren toen al egoistische klootzakken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:15 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
kerel ik ken heel wat heroine verslaafden en die lui hebben een kk jeugd gehad, maar dat kan jij je natuurlijk weer niet indenken want je hebt te weinig hersencellen om emoties te kunnen tonen, sommige lui zijn van nature sterk en hebben zich van shit tot iets kunnen trappen, die ken ik ook jah, maar niet iedereen is daar sterk genoeg voor, en geloof me, hier in europa worden er nog genoeg mensen in gezinnen geboren waar ze gewoon geen fucking toekomst hebben, dus loop gvd niet zo te provoceren je weet gvd niet eens wat je lult..
Ik zou liever zien dat deze mensen hun verantwoordelijkheid nemen maar dat is blijkbaar teveel gevraagd omdat ze zielig zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:08 schreef du_ke het volgende:
De groep heroineverslaafden is al enkele tientallen jaren redelijk stabiel en neemt zelfs wat af. Je gaat het niet voor je lol gebruiken. Maar goed ik ben inderdaad voor uitbreiding van de verstrekking. Liever op deze manier dan dat ze er fietsen voor gaan jatten of mensen beroven,
Als ze kunnen werken kunnen ze mooi hun eigen verslaving betalen.quote:Gevangenis ongeveer 200 euro per dag. Tegen 40-70 euro per dag voor dit project. Het andere alternatief ze aan laten modderen zal ook een paar honderd euro per dag kosten aan gebroken autoruiten, gestolen autoradio's, tomtoms, fietsen etc etc. Wat ik begrepen heb komt een deel van de mensen hiermee weer in zo'n goed ritme dat ze weer kunnen werken.
En nogmaals verplicht afkicken werkt niet.
Dat spreekt het bovenstaande stuk over een goed ritme tegen. Als chronische zieke met een goed ritme die kan werken. Dat klinkt als een tegenstelling.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:10 schreef du_ke het volgende:
Daarvoor is het onderhand te laat. Nadeel van drugs is namelijk dat het grenzen wegneemt. De verslaafden zijn onderhand chronisch ziek en moeten behandeld worden.
Graag gedaanquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:30 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
jonge kijk hoe dom je loopt te lullen,
Je moet echt vaker dan 1 keer een spuit zetten om hopeloos verslaafd te raken, en niet moedwillig? Ja, iemand anders heeft die spuit net zo vaak in hun arm gedrukt tot ze niet meer terug konden, natuurlijk.quote:die junks hebben ooit 1 keer een foute beslissing gemaakt waarvan de meesten niet eens moedwillend
Dat principe is nog steeds van toepassing, alleen steeds meer mensen proberen het te ontkennen, want dan hoeven ze minder verantwoordelijkheid te dragen, kunnen ze 'de maatschappij' van alles de schuld geven, lekker makkelijk toch...De uitvinding van antibiotica en vaccins heeft Darwin niet uitgeschakeld, dwaas. Het feit dat ik niet overleden ben aan de longontsteking die ik als 7 jarige heb gehad, betekend niet dat ik dus een excuus heb om aan de heroine te zijn.quote:als darwin's survival of the fittest tegenwoordig nog van toepassing op mensen was geloof me dan lagen 75% van je dierbaren nu onder een grafzerk
Als ze niet meer clean kunnen worden steun ik de opname van de pil van Drion voor zulke gevallen in het basispaket. dat is de meest effectieve zorg die de overheid voor hun kan verzorgenquote:ze kunnen niet meer clean worden die mensen hebben net zoveel recht op zorg van de overheid als jij..
Voor wie heeft een junk die al twintig jaar aan de dope is ooit gezorgd? En ik zie junks niet als mensen meer, net als Hitler hebben die de beslissing genomen om zoveel menselijke waardes overboord te zetten, dat ze die titel niet meer verdienen.quote:mensen zorgen altijd voor elkaar,
Wat is je punt?quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:15 schreef stonecoldcrazy het volgende:
kerel ik ken heel wat heroine verslaafden en die lui hebben een kk jeugd gehad, maar dat kan jij je natuurlijk weer niet indenken want je hebt te weinig hersencellen om emoties te kunnen tonen, sommige lui zijn van nature sterk en hebben zich van shit tot iets kunnen trappen, die ken ik ook jah, maar niet iedereen is daar sterk genoeg voor, en geloof me, hier in europa worden er nog genoeg mensen in gezinnen geboren waar ze gewoon geen fucking toekomst hebben, dus loop gvd niet zo te provoceren je weet gvd niet eens wat je lult..
quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:15 schreef moussie het volgende:
[..]
nog een keer dan maar .. het gaat hier om 500 mg pure heroïne en niet om straatkwaliteit ..
en waarom ze het alleen over heroïne hebben .. ? Vrij simpel, ten eerste omdat er in de tijd dat dit project opgezet werd er nog geen langdurig coke-verslaafden bestonden en ten tweede omdat coke niet zozeer lichamelijk maar meer psychisch verslavend is en daarom ook zoiets als een "onderhoudsdosis" niet kent
neej wat jij loopt te beweren met je darwin-geinspireerde theorieen, is precies hetzelfde wat hitler vroeger zeiquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus hoe maar op met iedereen die je niet bevalt nazi te noemen, werkt niet.
Nee niet omdat ze zielig zijn maar omdat ze ziek zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat deze mensen hun verantwoordelijkheid nemen maar dat is blijkbaar teveel gevraagd omdat ze zielig zijn.
[..]
Een gewone baan, als een junk die al kan krijgen is nooit voldoende om een verslaving te betalen.quote:Als ze kunnen werken kunnen ze mooi hun eigen verslaving betalen.
[..]
Waarom zou dat elkaar tegenspreken? Deze mensen zijn hun grenzen al lang en breed kwijt, maar als ze niet meer dagelijks op jacht hoeven naar hun shot kunnen ze weer een beetje een geregeld leven gaan leiden.quote:Dat spreekt het bovenstaande stuk over een goed ritme tegen. Als chronische zieke met een goed ritme die kan werken. Dat klinkt als een tegenstelling.
Had die vriend van je ook zo een verschrikkelijke jeugd?quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:17 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
neej wat jij loopt te beweren met je darwin-geinspireerde theorieen, is precies hetzelfde wat hitler vroeger zei![]()
en dan nog wat, als je 1 keer heroine ook maar gerookt heb, dan kom je niet meer uit dat wereldje, een goede vriend van mij was vorig jaar nog aan de hasjiesj, heeft desondanks mijn waarschuwingen met een vriend 1 keer heroine geprobeerd uit pure nieuwsgierigheid in de vorm van roken, en voila ik heb weer een vriend verloren, geloof me, je komt veel gauwer in dat wereldje dan jij denkt, en ik neem je je gebrek aan sociale vaardigheden niet kwalijk, je weet blijkbaar helemaal niks van onze wereld af.. gelukkig zijn er ook nog nederlanders die wel zo sociaal zijn om verslaafden te helpen..
Dat is onzin, die makker van je, was stront eigenwijs.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:17 schreef stonecoldcrazy het volgende:
je komt veel gauwer in dat wereldje dan jij denkt, en ik neem je je gebrek aan sociale vaardigheden niet kwalijk, je weet blijkbaar helemaal niks van onze wereld af.. gelukkig zijn er ook nog nederlanders die wel zo sociaal zijn om verslaafden te helpen..
Die gozer lag/ligt nog steeds, wel heel erg over hoop met zich zelf, als de nederlandse regering hem meer psychische hulp had gegeven om z'n trauma's te kunnen verwerken was die gozer uberhaupt niet aan de drugs gegaan, en daar komt bij dat de nederlandse regering in het algemeen al veel te weinig doet om alcohol / drugsgebruik bij jongeren te ontmoedigen, als de overheid het probleem bij de wortels zou aanpakken en ingrijpen voor het te laat is zouden er een stuk minder drugsverslaafden rondlopen...quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:34 schreef JohnDope het volgende:
Dat is onzin, die makker van je, was stront eigenwijs.
met alle respect, maar dat vind ik zo'n onzin die trauma-verhaaltjes altijd.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:54 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
Die gozer lag/ligt nog steeds, wel heel erg over hoop met zich zelf, als de nederlandse regering hem meer psychische hulp had gegeven om z'n trauma's te kunnen verwerken was die gozer uberhaupt niet aan de drugs gegaan, en daar komt bij dat de nederlandse regering in het algemeen al veel te weinig doet om alcohol / drugsgebruik bij jongeren te ontmoedigen, als de overheid het probleem bij de wortels zou aanpakken en ingrijpen voor het te laat is zouden er een stuk minder drugsverslaafden rondlopen...
Ze doen inderdaad te weinig. Ze moedigen het juist aan met hun gratis rotzooi.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:54 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
en daar komt bij dat de nederlandse regering in het algemeen al veel te weinig doet om alcohol / drugsgebruik bij jongeren te ontmoedigen, als de overheid het probleem bij de wortels zou aanpakken en ingrijpen voor het te laat is zouden er een stuk minder drugsverslaafden rondlopen...
Ok dus een jongere gaat nu drugs gebruiken in de wetenschap dat hij over 20 jaar wanneer hij ziek is en een half leven op de straat heeft geleefd, misschien gratis heroine kan krijgen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ze doen inderdaad te weinig. Ze moedigen het juist aan met hun gratis rotzooi.
uiteraard, vandaar dat ik dus ook weet dat dat spul nog niet bestond (iig hier in nederland niet) toen dit project werd opgezet, de coke die in die tijd gebruikt werd was gewoon gewone coke ..quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
![]()
Mevrouw, ooit gehoord van crack cq bori cq base(coke)
Het draait al vele jaren met succes in bijvoorbeeld Nederland en Zwitserland.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:23 schreef JohnDope het volgende:
Wanneer werd dit project opgezet?
Bij de gratis heroineverstrekking ze urine afstaan om te kijken of ze ook andere drugs gebruiken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
In mijn laatste woonplaats in NL was er een Methadon project van het CAD, die verstrekte vrolijk gesubsideerd methadon, met een subsidie van de provincie en de stad.
Het CAD wilde een junkendagopvang naast mijn huis gaan plaatsen en toen werd ik geintresseerd in het CAD, wat bleek, hun prachtige Methadon project was gebakken lucht, de positieve resutaten waren verzonnen, ze konden geeneens aantonen dat men lokale junks hielp, het waren junks uit de wijde regio die op maandagochtend in plaats A methadon haalden, maandag middag in plaats B, en zo de hele week verbrachten met het (zwart) reizen van A naar B en C om daar Methadon te consumeren. Naast hun methadon gebruik nam hun harddrug gebruik en criminaliteit niet af, integendeel, men gebruikte heroine, Coke en ampfetamine naast de methadon. Het was gewoon een gratis extra drug.
Nadat dit bij de overheid bekend werd, werden subsidies ingetrokken en het project stopgezet.
het eerste proefproject van de Jellinek is ergens begin 80er jaren van de grond gekomen, een samenwerking van GGD, Junkiebond en Jellinek en dan voor een hele beperkte groep langdurig verslaafden (iets van net boven de 100 als ik het goed herinner)quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:23 schreef JohnDope het volgende:
Wanneer werd dit project opgezet?
methadon als vervanger van heroïne werkt dan ook niet, dat is inmiddels overbekend dankzij oa dit soort ervaringen .. het gaat bij een heroïneverslaving namelijk om meer dan alleen maar het lichamelijke ongemak dat je met methadon kan wegnemen ..quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
In mijn laatste woonplaats in NL was er een Methadon project van het CAD, die verstrekte vrolijk gesubsideerd methadon, met een subsidie van de provincie en de stad.
Het CAD wilde een junkendagopvang naast mijn huis gaan plaatsen en toen werd ik geintresseerd in het CAD, wat bleek, hun prachtige Methadon project was gebakken lucht, de positieve resutaten waren verzonnen, ze konden geeneens aantonen dat men lokale junks hielp, het waren junks uit de wijde regio die op maandagochtend in plaats A methadon haalden, maandag middag in plaats B, en zo de hele week verbrachten met het (zwart) reizen van A naar B en C om daar Methadon te consumeren. Naast hun methadon gebruik nam hun harddrug gebruik en criminaliteit niet af, integendeel, men gebruikte heroine, Coke en ampfetamine naast de methadon. Het was gewoon een gratis extra drug.
Nadat dit bij de overheid bekend werd, werden subsidies ingetrokken en het project stopgezet.
Ze lopen dus 25 jaar achter (zoals gewoonlijk).quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:01 schreef moussie het volgende:
[..]
het eerste proefproject van de Jellinek is ergens begin 80er jaren van de grond gekomen, een samenwerking van GGD, Junkiebond en Jellinek en dan voor een hele beperkte groep langdurig verslaafden (iets van net boven de 100 als ik het goed herinner)
Wie?quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ze lopen dus 25 jaar achter (zoals gewoonlijk).
De BlankePolitiekCorrecteIntellectuelen.quote:
Zucht je snapt er nog steeds geen ene reet van he?quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De BlankePolitiekCorrecteIntellectuelen.
Weet je ze doen dit al vele jaren. Dit is echt niets nieuws. Het onderzoek laat alleen voor de zoveeltste maal zien dat het werkt. Je zou er echt beter aan doen ook eens iets te lezen ipv enkel in je eigen wereldje rond te blijven draaien.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:06 schreef JohnDope het volgende:
Ik snap het wel. De overheid wilt de burger paaien, door te zeggen dat ze 500 mg aan die junken gaat geven, omdat dat zogenaamd goedkoper zou zijn dan vastzetten.
Maar 500 mg is veel te weinig voor een bruinjunk. Verder 'vergeten' die BlankePolitiekCorrecteIntellectuelen, de crackverslaafden voor het gemak, terwijl die net zo'n groot gevaar zijn voor de maatschappij
Je valt in herhaling zonder argumenten aan te leveren, jammer.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:19 schreef JohnDope het volgende:
Het werkt niet. 500 mg smaakt alleen maar naar meer-meer-meer. En dus opzoek gaan naar geld.
Jullie willen gewoon ten kosten van alles die junks in de maatschappij laten lopen. Jullie fokken ze zelfs nog een beetje op door hun een kleine dosis bruin gratis te geven.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je valt in herhaling zonder argumenten aan te leveren, jammer.
Aap dat komt omdat het werkt. Er is onderhand jaren ervaring mee. Het is een relatief goedkope oplossing om de overlast van een groep ernstig te beperken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jullie willen gewoon ten kosten van alles die junks in de maatschappij laten lopen. Jullie fokken ze zelfs nog een beetje op door hun een kleine dosis bruin gratis te geven.
Geloof jij nou echt, dat als ze die 500 mg hebben weggerookt/weggespoten, dat ze dan gaan werken om de rest van die heroine te kunnen kopen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aap dat komt omdat het werkt. Er is onderhand jaren ervaring mee. Het is een relatief goedkope oplossing om de overlast van een groep ernstig te beperken.
Het werkt gewoon zo simpel is het.
Ga nou eens het onderzoek uit de OP met daarin de praktijkervaringen doorlezen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Geloof jij nou echt, dat als ze die 500 mg hebben weggerookt/weggespoten, dat ze dan gaan werken om de rest van die heroine te kunnen kopen?
Dat rapport is denk ik geschreven uit een eigen wereldje.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ga nou eens het onderzoek uit de OP met daarin de praktijkervaringen doorlezen.
Daaruit blijkt het inderdaad min of meer te werken. De junks leiden een veel rustiger leven en de heroine kan je zien als onderhoudsdosis.
Maar goed iets zegt me dat je het toch niet gaat lezen en lekker in je eigen wereldje verder gaat leven.
JAquote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:54 schreef sizzler het volgende:
Moeten we gratis heroine verstrekken aan chronische heroïne-junks?
Hoe kan je dat weten zonder er een letter van gelezen te hebben? Maar goed het is vanuit de praktijk geschreven, dat is inderdaad een aparte wereld.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat rapport is denk ik geschreven uit een eigen wereldje.
Dat staat vast in het rapport uit de OP.quote:En hoe zit het eigenlijk met die junks die gratis heroine krijgen en veroordeeld worden voor een misdrijf? Dan wordt die gratis heroine stop gezet?
Het is geschreven door een BlankePolitiekCorrecteIntellectueel die ver van de samenleving staat.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe kan je dat weten zonder er een letter van gelezen te hebben? Maar goed het is vanuit de praktijk geschreven, dat is inderdaad een aparte wereld.
[..]
Dat staat vast in het rapport uit de OP.
Is dat nog ergens gedocumenteerd?quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:19 schreef du_ke het volgende:
Bij ernstige incidenten worden ze er inderdaad uitgeschopt.
ik wil niet aan drogreden beginnen, niet iedereen met een kutleven hoeft direct naar de fles of drugs te grijpen, maar als elke dag voor jou weer een strijd is omdat je met jezelf overhoop ligt en jezelf niet meer kan vinden in deze maatschappij, ga je veel gauwer genotsmiddelen consumeren als je zou verwachten, ik ben zelf ook in me leven door zo'n fase geweest dat ik mezelf continue maar klem zoop om in een roes te komen zodat alle shit kon vergeten en ik heb geen zelfmedelijden of wat dan ook ik heb me er over heen kunnen zetten, maar vergeet niet dat niet elk mens gelijk is en sommige mensen hebben die kracht niet.. iedereen hier denkt maar dat iedereen in europa zo'n mooi leventje heeft maar dat is niet altijd vanzelfsprekend en soms moet je er heel hard voor knokken, mij is dat gelukt en ik voel me chill, maar heel veel anderen niet, vergeet dat niet..quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:14 schreef JohnDope het volgende:
met alle respect, maar dat vind ik zo'n onzin die trauma-verhaaltjes altijd.
Een?quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is geschreven door een BlankePolitiekCorrecteIntellectueel die ver van de samenleving staat.
quote:Leden van de Centrale Commissie Behandeling Heroïneverslaafden
Prof. dr. J.M. van Ree, voorzitter
Dr. B.J. van Zwieten-Boot, vice-voorzitter
Prof. dr. H.F.L. Garretsen
Drs. E. Leuw
Dr. J. van Limbeek
Prof. dr. W.A. Nolen
Drs. E.A. Noorlander
Dr. A.C.A. Paalman
Dr. P.J. Roos
Prof. dr. G.M. Schippers
mr. I.A. Huijsman, secretaris
Waarnemers en adviseurs van de Centrale Commissie Behandeling Heroineverslaafden
Drs. A.F.W. Kok
Dr. R.J.J. Ch. Lousberg
Drs. A.A.M. Vloemans
Dr. J. Wakelin
haha zo, dat rapportje heeft geld gekost.quote:
Jep, dat junks zielug zijn bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:44 schreef stonecoldcrazy het volgende:
dit hele topic is verwikkeld in vooroordelen over verslaafden..
Was het niet Doe Maar: "Je bent een junk als je een tientje van je moeder steelt?"quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, dat junks zielug zijn bijvoorbeeld.
Dus Darwinisme is gelijk aan Nazisme? Jij bent echt niet helemaal op deze aarde geloof ik. Hitler was ook vegetarier, en gek op honden. Welke conclusies wens je daar uit te trekken?quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:17 schreef stonecoldcrazy het volgende:
[..]
neej wat jij loopt te beweren met je darwin-geinspireerde theorieen, is precies hetzelfde wat hitler vroeger zei![]()
Bullshit.quote:en dan nog wat, als je 1 keer heroine ook maar gerookt heb, dan kom je niet meer uit dat wereldje
Junks knuffelen = sociaal vaardig zijn dus. Ge-wel-dig concept. Ik heb genoeg junks gezien en meegemaakt om 1 ding zeker te weten. Dat ze alles en iedereen zullen laten barsten als ze er een nieuw shot mee kunnen krijgen. Ze zijn het meest egoistische verschijnsel op aarde. Meer hoef ik niet van jouw wereld af te weten. Sterf maar lekker in een junkhol, of op straat. Ik hoop dat je d'r veel lol aan hebt.quote:ik neem je je gebrek aan sociale vaardigheden niet kwalijk, je weet blijkbaar helemaal niks van onze wereld af
Wik ik eens sociaal zijn en het er mee eens zijn om al die zielige junks in 1 keer uit hun lijden te verlossen, is het weer niet goed.quote:gelukkig zijn er ook nog nederlanders die wel zo sociaal zijn om verslaafden te helpen..
Een heel pragmatisch signaalquote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:08 schreef HvS het volgende:
Waarom geven we ze niet gewoon een spuitje, of een pil van drion, dan ben je ook van de overlast af(nee dus) Ik snap niet dat men niet inziet dat junks in zo'n, door de overheid gefinancierde, levenloze staat houden compleet inhumaan is. De problemen worden veroorzaakt door mensen die zich crimineel gedragen om hun verslaving te bekostigen, en als reactie daarop gaan we ze de harddrugs maar gewoon geven? Wat voorn belachelijk signaal geef je dan wel niet af aan de samenleving?
Het komt voort uit de ziekenzorg, aangezien verslaving als ziekte wordt aangemerkt. Dan is de vraag simpelweg iets als "wat werkt het beste om die groep mensen het minst ongezond te laten leven tegen welke kosten" ...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:08 schreef HvS het volgende:
Waarom geven we ze niet gewoon een spuitje, of een pil van drion, dan ben je ook van de overlast af(nee dus) Ik snap niet dat men niet inziet dat junks in zo'n, door de overheid gefinancierde, levenloze staat houden compleet inhumaan is. De problemen worden veroorzaakt door mensen die zich crimineel gedragen om hun verslaving te bekostigen, en als reactie daarop gaan we ze de harddrugs maar gewoon geven? Wat voorn belachelijk signaal geef je dan wel niet af aan de samenleving?
Dit is niks meer dan uit luiheid geboren appeasement-politiek en ook nog eens compleet immoreel.
eeuh wat .. aan een oud trauma vastklampen ? Jij denkt dat je een traumatische jeugd zomaar eventjes kan vergeten ?quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:35 schreef JohnDope het volgende:
Mensen die zich altijd en eeuwig aan een oud trauma vastklampen zullen nooit verder komen....
Vergeten soms niet, maar los laten welquote:Op zondag 13 mei 2007 12:29 schreef moussie het volgende:
[..]
eeuh wat .. aan een oud trauma vastklampen ? Jij denkt dat je een traumatische jeugd zomaar eventjes kan vergeten ?
makkelijker gezegd dan gedaan, sommige dingen gaan zo diep en zijn zo erg dat ze jou nooit loslaten, hoe graag je dat ook zou willen ..quote:Op zondag 13 mei 2007 16:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Vergeten soms niet, maar los laten wel![]()
Dus dan moet je de rest van je leven maar laten belemmeren door een traumaquote:Op zondag 13 mei 2007 22:44 schreef moussie het volgende:
[..]
makkelijker gezegd dan gedaan, sommige dingen gaan zo diep en zijn zo erg dat ze jou nooit loslaten, hoe graag je dat ook zou willen ..
nee joh, daar zit een aan/uit knop op op zo'n trauma, je hele jeugd is verneukt, soms letterlijk, maar daar hebben ze alleen maar last van omdat ze dat eigenlijk veel leuker vindenquote:Op zondag 13 mei 2007 23:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dus dan moet je de rest van je leven maar laten belemmeren door een trauma![]()
En waar zeg ik dat iedereen met een trauma drugsverslaafd zou raken ?quote:Als iedereen met een trauma drugsverslaafd zou raken, dan zouden we een wereld vol met junken hebben.
Er moet natuurlijk ook een keer een moment komen, dat je jezelf gaat vermannen en dat je je schouders er onder zet.quote:Op maandag 14 mei 2007 01:09 schreef moussie het volgende:
[..]
nee joh, daar zit een aan/uit knop op op zo'n trauma, je hele jeugd is verneukt, soms letterlijk, maar daar hebben ze alleen maar last van omdat ze dat eigenlijk veel leuker vinden![]()
[..]
Omdat we zo niet met elkaar omgaan in Nederlandquote:Op maandag 14 mei 2007 14:44 schreef HvS het volgende:
[..]
Als het er dus alleen om gaat dat het werkt, waarom dan geen definitief spuitje?
idd, in het ideale geval komt dat moment .. vroeger of later ..quote:Op maandag 14 mei 2007 14:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er moet natuurlijk ook een keer een moment komen, dat je jezelf gaat vermannen en dat je je schouders er onder zet.
Er zijn legio mensen met een trauma, als al die mensen in de wereld bij de pakken zouden neerzetten, dan zou de hele wereld stil liggen....
En mensen overheidswege helpen om zo'n walgelijke en schadelijke verslaving in stand te houden, zo gaan we in Nederland wel met elkaar om? Dat is wel fatsoenlijk? Net zoals het belonen van crimineel gedrag?quote:Op maandag 14 mei 2007 15:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat we zo niet met elkaar omgaan in Nederland.
Jij hebt liever dat ze hun verslaving in stand te houden door alles bij elkaar te jatten?quote:Op maandag 14 mei 2007 22:54 schreef HvS het volgende:
[..]
En mensen overheidswege helpen om zo'n walgelijke en schadelijke verslaving in stand te houden, zo gaan we in Nederland wel met elkaar om? Dat is wel fatsoenlijk? Net zoals het belonen van crimineel gedrag?
Het zijn mensen die zo ziek zijn dat afkicken dus genezen niet echt meer mogelijk is.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:54 schreef HvS het volgende:
[..]
En mensen overheidswege helpen om zo'n walgelijke en schadelijke verslaving in stand te houden, zo gaan we in Nederland wel met elkaar om? Dat is wel fatsoenlijk? Net zoals het belonen van crimineel gedrag?
Dat soort mensen moeten worden opgesloten om de overlast tot een minimum te beperken. Meteen doodschieten vind ik namelijk ook weer zo overdreven.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zijn mensen die zo ziek zijn dat afkicken dus genezen niet echt meer mogelijk is.
Dus ja op een bepaald moment moet de samenleving maar inspringen om de overlast tot een minimum te beperken.
Dat opsluiten is ook duur en weinig effectief.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:59 schreef MadMarco het volgende:
[..]
Dat soort mensen moeten worden opgesloten om de overlast tot een minimum te beperken. Meteen doodschieten vind ik namelijk ook weer zo overdreven.![]()
Dat opsluiten is rechtvaardiger dan het huidige beleid van criminaliteit belonen en door (relatief)nieuwe wetgeving kunnen veelplegers voor een winkeldiefstal 2 jaar de cel in gaan. Als je dan ook het gevangenisbeleid voor mensen die toch geen kans hebben op resocialisatie wat soberder maakt, scheelt dat ook weer in de kosten.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat opsluiten is ook duur en weinig effectief.
Als je het topic hebt doorgelezen weet je dat wij het hier hebben over junks waar verplicht afkicken niet meer helpt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:47 schreef MadMarco het volgende:
Verplicht afkicken, en anders opsluiting tot afgekickt. Soms loop ik in Utrecht. Altijd dezelfde klotejunks die daar bij elkaar staan te bedelen om wat van die troep. Als je naar ze kijkt doen ze agressief, ze zijn onberekenbaar, geheel gedrogeerd door de drugs die ze gebruiken. Gevaarlijke mensen die allerlei scherpe voorwerpen bij zich hebben en zo ver van de wereld zijn dat ze je voor een appel en een steken met een vuile naald.
Daarom moeten ze afkicken, koste wat kost. Zo niet, jammer voor die junks.
Opsluiten is dus de enige oplossing. Kom zeg, we gaan toch niet gratis drugs verstrekken onder het mom “dan halen ze tenminste geen rottigheid uit om aan hun drugs te komen”quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:22 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Als je het topic hebt doorgelezen weet je dat wij het hier hebben over junks waar verplicht afkicken niet meer helpt.
Het licht er maar aan wat je onder "verplicht" verstaat. Zoals het nu gaat komt het meer over als een suggestie dat het beter zou zijn te stoppen met drugs ipv een daadwerkelijk afkicken.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:22 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Als je het topic hebt doorgelezen weet je dat wij het hier hebben over junks waar verplicht afkicken niet meer helpt.
Het zijn inmiddels mensen die alle hoop op een gewoon leven hebben opgegeven en waarbij helemaal niets helpt (vervolging, begeleiding, afkicken') maar dat betekend niet dat wij het moeten stimuleren!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zijn mensen die zo ziek zijn dat afkicken dus genezen niet echt meer mogelijk is.
helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:00 schreef Leffe het volgende:
Nee, cold turkey
afkicken van heroine is relatief eenvoudig, veel eenvoudiger en veiliger dan bijv afkciken van alcohol.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 00:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeer mooi geformuleerd. Zo waar.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:31 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
door heroine te verstrekken sponsor je een destructieve keuze.
Die keuze hebben ze 30 jaar geleden helaas al gemaakt en daar valt nu niet zoveel meer aan te doen. Het is in elk geval niet meer terug te draaien.quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zeer mooi geformuleerd. Zo waar.
om heroine te gaan gebruiken? of om het te verstrekken?quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die keuze hebben ze 30 jaar geleden helaas al gemaakt en daar valt nu niet zoveel meer aan te doen. Het is in elk geval niet meer terug te draaien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |