wtf?quote:Steinsson blijft geschorst wegens 'onsportief gedrag'
BREMEN- AZ heeft dinsdagavond definitief bericht gekregen van de UEFA dat Grétar Steinsson geschorst blijft wegens zijn gele kaart. De IJslander kreeg de kaart op tijdens de heenwedstrijd tegen Werder Bremen. "De Portugese scheidsrechter gaf die kaart wegens 'onsportief gedrag', blijkt uit het rapport van de UEFA. Het ging volgens de arbiter niet om hands", aldus Marcel Brands.
De directeur Voetbalzaken van AZ gaf verder aan dat er in de verklaring ondermeer stond dat de gele kaart het gevolg was een reeks overtredingen tijdens de wedstrijd. "Zo heeft de scheidsrechter het verwoord en zo staat het nu in het rapport van de UEFA. Steinsson blijft daardoor definitief geschorst voor de return van donderdag tegen Bremen."
Scheids fluit --> Steinsson denkt wtfquote:Op woensdag 11 april 2007 17:56 schreef VoreG het volgende:
Het ging om de reactie nadat de scheids had gefloten.
Wel logisch he als je eerst onderuit gaat dat je hoofd dan laag ligtquote:Op woensdag 11 april 2007 18:41 schreef EnGCatjuh het volgende:
Hoofd te laag is ook gevaarlijk spel. Gevaarlijk spel is onsportief gedrag.
Dat lijkt me de redenatie.
Aldus Voetbal Internationalquote:Pasanen tegen AZ uit nood Werders linksback
11/4/2007 18:24
Dat reserve Petri Pasanen aan de aftrap komt tegen AZ, was geen vraag meer. Door alle personele zorgen van Werder Bremen lijkt de Fin donderdag echter op een voor hem ongebruikelijk plek te gaan spelen.
Werder-trainer Thomas Schaaf is genoodzaakt te schuiven in zijn defensie. Vaste waardes Per Mertesacker en Pierre Wome zijn door blessure donderdag in het UEFA Cup-treffen niet beschikbaar. Maar omdat ook Christian Schulz - Wome's vaste vervanger als linksback - door spierproblemen moet passen, moest Schaaf zijn hoofd breken.
De coach kwam voor de positie van linksachter terecht bij Pasanen, zo liet hij doorschemeren op de persconferentie van woensdag. De van oorsprong centrale Finse verdediger heeft bij de nationale ploeg en bij Werder al laten zien op meer posities in de achterhoede uit de voeten te kunnen. Dat is voor Schaaf aanleiding Pasanen, die dit seizoen meer reserve dan basisspeler is, naar links te schuiven.
Pasanen was aanvankelijk de beoogde vervanger van Mertesacker centraal achterin. 'Ik ben geen Per, ik ben Petri', ging de oud-Ajacied de vergelijking met de Duitse international uit de weg. 'Maar dat ik ook al vaker met Naldo heb samengespeeld helpt natuurlijk.'
Maar het ziet er naar uit dat Pasanen als linksback gaan spelen tegen AZ. De rol van centrale verdediger lijkt te zijn weggelegd voor Frank Baumann. Daarmee neemt Schaaf een risico, aangezien de middenvelder net hersteld is van een zware achillespeesblessure en nog nauwelijks heeft gespeeld.
Laat AZ dus maar weer vol op de aanval spelen!quote:Op woensdag 11 april 2007 19:08 schreef Fetai het volgende:
Aldus Voetbal International
En Ronaldinho naar Grunnquote:
?quote:Op woensdag 11 april 2007 18:33 schreef Erasmusch het volgende:
Staat dat van Steinsson nog ergens online? Heb t niet gezien
Dat is op zich wel arrogantie. Dirk Scheringa's doelstellingen dit jaar was top-5. Ook zei hij elke keer dat het niet heel erg was als AZ er in de 2e ronde uitvloog bij de IEFA-cup. Allemaal heel bescheidenquote:Op woensdag 11 april 2007 20:01 schreef EnGCatjuh het volgende:
Is wel een opvallend stukje in de VI, waarom AZ eigenlijk (met Ajax) de nieuwe top-2 wordt van Nederland. De omstandigheden zijn natuurlijk ook super in Alkmaar atm.
Oh wacht, het was indirect rood. De scheids dacht dat Steinsson al geel had. Die fout trok hij later in, werd het gewoon 1x geel.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:49 schreef BobRooney het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=IBuG7pTZ9_4
2m10 ongeveer...kan even geen betere vinden.
hoogmoedquote:Op donderdag 12 april 2007 02:07 schreef DarkShine het volgende:
Louis heeft tenminste een reputatie opgebouwd in het voetbal (Ajax, Barça, vergeet Oranje). Wat heeft Scheringa behalve dat hij arme mensen afzet?
Sowieso 2500 die het stadion in kunnen, plus nog een aantal die gewoon voor de gezelligheid gaan.quote:Op donderdag 12 april 2007 07:45 schreef denthemen het volgende:
hoeveel AZ fans zijn er naar Bremen?
Nou wat wil je horen ventje...."12 en een paardekop"....quote:Op donderdag 12 april 2007 07:45 schreef denthemen het volgende:
hoeveel AZ fans zijn er naar Bremen?
waarom komen die opeens vandaan??quote:Op donderdag 12 april 2007 09:52 schreef fuckbuddy het volgende:
(waaronder 2500 AZ-aanhangers) gevuld zal zijn.
Het is een rare regel, maar als je met je hoofd te laag gaat, dan is dat ook gevaarlijk spel, al brengt hij alleen zichzelf in gevaar...quote:Op woensdag 11 april 2007 21:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Oh wacht, het was indirect rood. De scheids dacht dat Steinsson al geel had. Die fout trok hij later in, werd het gewoon 1x geel.
Dus de scheids gaf niet direct rood, wat ik dacht, maar dan nog, hoe kun je hier in hemelsnaam geel voor geven. Niemand die in gevaar is gekomen door Steinsson, of onterecht gehinderd is. De beste reden hiervoor is dat de scheids dacht dat het hands was.
![]()
Ik weet niet of het arrogantie is. Als PSV geen CL haalt, stort hun begroting in tot niveau Feyenoord. Dan zijn ze bovendien waarschijnlijk niet in staat goede versterkingen te halen, mochten spelers weggaan. Die krijgen dan een zwaar, heel zwaar seizoen en misschien duurt het wel langer dan 1 seizoen. Dan blijven AZ en Ajax over...quote:Op woensdag 11 april 2007 21:17 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat is op zich wel arrogantie. Dirk Scheringa's doelstellingen dit jaar was top-5. Ook zei hij elke keer dat het niet heel erg was als AZ er in de 2e ronde uitvloog bij de IEFA-cup. Allemaal heel bescheiden
Ik vind bijvoorbeeld Louis van Gaal veel arroganter dan Scheringa, maar alle anti-AZ mensen denken juist van andersom. Ik vind dat op zich best raar.
knvb.nl lijkt me.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:19 schreef Stereotomy het volgende:
Als dat zo is, dan was ik niet op de hoogte van die regel. Is er ergens waar ik "gevaarlijk spel" regels kan nalezen?
quote:Op donderdag 12 april 2007 15:11 schreef Steve_I. het volgende:
yadda yadda blablablabla yadda
snorksnurk yadda
blablablabla
Of doorstoten naar de topquote:Op donderdag 12 april 2007 15:11 schreef Steve_I. het volgende:
wat een kutclubmet dat lijstje van ze
willen ze weer 10 nieuwe spelers, net terwijl het leuk gaat draaien met een talentvolle jonge ploeg
als ze die aankopen willen doen is het toch wel grotendeels om de concurrentie te verzwakken ipv. jezelf te versterken
![]()
![]()
az
![]()
![]()
Mijn god, je niveau is nog onder 0..quote:Op donderdag 12 april 2007 09:52 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Nou wat wil je horen ventje...."12 en een paardekop"....
Ajax.nlquote:Huntelaar: ‘AZ-verhaal is onzin’
Amsterdam, 12 apr 2007
Klaas Jan Huntelaar heeft zijn diensten nooit aangeboden bij AZ. ,,Dit is absolute onzin”, aldus de Ajacied, die hiermee reageerde op de berichten die de afgelopen week in de media verschenen.
Donderdag persdag. Het Nederlandse journaille was uitgelopen om de Ajacieden te observeren tijdens hun laatste training voor de thuiswedstrijd tegen NAC van vrijdag. Met name Klaas Jan Huntelaar werd in de gaten gehouden. Het gonsde een beetje langs de lijn. Zou het verhaal kloppen dat Huntelaar zich heeft aangeboden bij AZ? Wie kon daar beter antwoord op geven dan de Achterhoeker zelf? ,,Het is echt absolute onzin”, zei Huntelaar na de oefensessie ,,Ik weet niet waar dit vandaan komt. Ik heb die betreffende journalist ook gebeld, maar hij nam zijn telefoon niet op. Het lijkt me ook niet meer dan normaal als hij bij mij van tevoren even informeert of zijn bronnen de waarheid vertellen. Dat heeft hij niet gedaan en dat zegt volgens mij genoeg over dat artikel.”
Huntelaar verhuisde halverwege vorig seizoen van sc Heerenveen naar Ajax. Hij tekende een contract dat hem tot 2010 aan de club verbindt. ,,Dat was een bewuste keuze en daar sta ik nog steeds achter”, aldus de Hunter. ,,Toen ik eerder dit seizoen op de bank terecht kwam, werd mijn naam ook al meteen in verband gebracht met AZ. Het is steeds nergens op gebaseerd.”
Het hele AZ-verhaal had donderdag in ieder geval weinig invloed op het spel van Huntelaar. Met een paar ploeggenoten sloot hij de training af met een wedstrijdje afwerken op het doel. Huntelaar maakte het snelst van allemaal drie doelpunten en werd daarom tot winnaar uitgeroepen. ,,Mitea bleef steken op twee treffers", glunderde Huntelaar.
Mooie verkapte TVPquote:Op donderdag 12 april 2007 15:11 schreef Steve_I. het volgende:
wat een kutclubmet dat lijstje van ze
willen ze weer 10 nieuwe spelers, net terwijl het leuk gaat draaien met een talentvolle jonge ploeg
als ze die aankopen willen doen is het toch wel grotendeels om de concurrentie te verzwakken ipv. jezelf te versterken
![]()
![]()
az
![]()
![]()
Weer een gerucht ontkracht. Je snapt soms niet waar de journalisten hun creativiteit vandaan halen.quote:
Was toch een intervieuw met Huntelaar?quote:Op donderdag 12 april 2007 16:15 schreef markthemen het volgende:
hoop dat die scheringa binnenkort ernstige ziekte krijgt.. met dat gelul van em
nee dat was het niet..quote:Op donderdag 12 april 2007 16:17 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Was toch een intervieuw met Huntelaar?
nee, Meneer DSB vertelde hetquote:Op donderdag 12 april 2007 16:17 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Was toch een intervieuw met Huntelaar?
idd. van dat lijstje komt niemand en dan word het zo'n clown net als die voorzitters in Spanje die ook allemaal namen roepen.quote:Op donderdag 12 april 2007 17:16 schreef denthemen het volgende:
Scheringa maakt het ernaar dat men een hekel aan AZ krijgt
Maar gaat Jaakke roepen dat Koevermans zich aanbiedt bij Ajax?quote:Op donderdag 12 april 2007 17:32 schreef EnGCatjuh het volgende:
Waarom? Ajax past net zulke tactieken toe, door bijvoorbeeld de hoofdscout van PSV weg te kapen...
Jaakke is ook lang niet zo betrokken bij het eerste elftal als Scheringa...quote:Op donderdag 12 april 2007 17:48 schreef denthemen het volgende:
[..]
Maar gaat Jaakke roepen dat Koevermans zich aanbiedt bij Ajax?
Het gaat om het feit dat die Scheringa dingen roept die niet waar zijn, we weten dat hij een afkeer tegen ons heeft maar het is zwak om het zo te laten blijkenquote:Op donderdag 12 april 2007 17:50 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Jaakke is ook lang niet zo betrokken bij het eerste elftal als Scheringa...
Je gelooft Huntelaar dus op zijn woord? Ik weet het niet, het is natuurlijk een beetje stemmingmakerij van AZ kant, maar door al die ophef wordt het alleen maar groter.quote:Op donderdag 12 april 2007 17:51 schreef denthemen het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat die Scheringa dingen roept die niet waar zijn, we weten dat hij een afkeer tegen ons heeft maar het is zwak om het zo te laten blijken
Jongens, Scheringa heeft nooit Huntelaar letterlijk bij naam genoemd! Dat maken jullie er weer van. Zelfs de pers meldt niet dat Scheringa Huntelaar had genoemd, dat verband hadden ze zelf gelegd! Vind je het gek dat Scheringa dan de naam krijgt arrogant te zijn.quote:Op donderdag 12 april 2007 17:51 schreef denthemen het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat die Scheringa dingen roept die niet waar zijn, we weten dat hij een afkeer tegen ons heeft maar het is zwak om het zo te laten blijken
waarom zou KJH in vredesnaam naar AZ willen? zelfs als z'n relatie met Ten Cate verstoord is dan gaat hij wel naar de Premier League of Serie A, niet een stap terug naar AZ.quote:Op donderdag 12 april 2007 17:56 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je gelooft Huntelaar dus op zijn woord? Ik weet het niet, het is natuurlijk een beetje stemmingmakerij van AZ kant, maar door al die ophef wordt het alleen maar groter.
quote:Warm welkom voor AZ-voorzitter Scheringa in Bremen
BREMEN- In een zonovergoten Bremen hebben de 2500 meegereisde AZ-supporters zich donderdag op het grote plein bij het Raadhuis verzameld. Nadat eerder op de middag al de directie (Toon Gerbrands en Marcel Brands) als Sinterklaas op het plein werd onthaald, overkwam Dirk Scheringa aan het einde van de middag hetzelfde. De voorzitter zag dat het goed was.
Dat lijstje met namen is dan ook nergens bevestigd. Is gewoon uit de lucht komen vallen en iedereen slikt het als zoete koek. Er staan ook Feyenoorders op dus dat maakt het sowieso al twijfelachtig.quote:Op donderdag 12 april 2007 18:42 schreef Fetai het volgende:
Scheringa is gewoon een sympathieke man vind ik. Ik krijg een beetje het idee dat er woorden in zijn mond worden gelegd.![]()
Whoa, even er korter op en Klose had 2 keer niet gescoordquote:Op donderdag 12 april 2007 22:36 schreef navigator het volgende:
Zo, 1 prijs weg, two to go![]()
Duidelijk een maatje te klein voor Werder.
Dat is dus het verschil in kwaliteit en ervaring: scherp zijn op de juiste momenten.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:38 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Whoa, even er korter op en Klose had 2 keer niet gescoord
Godver, 62 jaar na dato ligt onze verdediging weer aan gruzelementen.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:45 schreef dndiek het volgende:
Roept u maar voor de TT change...
Nog 2 kansen over.... of zoiets?
Ik hoop dat ze goed moe zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:34 schreef BobRooney het volgende:
Ik hoop dat de wedstrijd van gisteren niet gaat doorwerken op de spelers.
En vandaag Ajax nog ff puntjes verspelenquote:
Nou dat zal wel meevallen. Werder wist gewoon precies hoe AZ het liefst speelt en had ook de kwaliteiten om ervoor te zorgen dat dit onmogelijk werd gemaakt.Vitesse, NAC, Heerenveen, Excelsior en dan Ajax in de bekerfinale eventueel zijn gewoon te verslaan!quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:39 schreef PyTh het volgende:
Een eerste van een reeks forse dreunen is uitgedeeld gisteren.
Zondag 0-0 thuis tegen Vitessequote:Op vrijdag 13 april 2007 12:01 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Nou dat zal wel meevallen. Werder wist gewoon precies hoe AZ het liefst speelt en had ook de kwaliteiten om ervoor te zorgen dat dit onmogelijk werd gemaakt.Vitesse, NAC, Heerenveen, Excelsior en dan Ajax in de bekerfinale eventueel zijn gewoon te verslaan!
Dan gaan ze toch door naar de volgende ronde in de uefa cup? Of wat?quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:06 schreef rubbereend het volgende:
tenzij iemand daar heel veel problemen mee heeft
Het kan nog!!quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:07 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dan gaan ze toch door naar de volgende ronde in de uefa cup? Of wat?![]()
Aad de Mos heeft gisteren wel AZ uitgebreid geanalyseerd bij de VRT. Daar sloeg hij natuurlijk wel twee vliegen in een klap. Geld verdienen voor het uitgebreid analyseren wat hij anders toch al had gedaanquote:Op vrijdag 13 april 2007 12:23 schreef jorienvdherik het volgende:
Az is easy win tegen vitesse
Zei je dat ook niet bij Feyenoord-Groningen?quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:23 schreef jorienvdherik het volgende:
Az is easy win tegen vitesse
Hoop doet leven, dat heb je gisteren wel gezienquote:Op vrijdag 13 april 2007 12:22 schreef BobRooney het volgende:
PSV verliest
en Ajax speelt weer gelijk.
Zeker, voor volgend jaar. Mag jij weer genieten van CL of UEFA-cup avondjes van AZ.quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:22 schreef DarkShine het volgende:
Zou Scheringa zijn Europa t-shirt nog aanhebben?
Geniet van jullie avondjes zoals gister. En gister had ik eindelijk eens een avondje vrij om voetbal te kijken (heb eigenlijk alleen de Werder goals gezien, die vielen telkens als ik ff naar jullie match switchtequote:Op vrijdag 13 april 2007 13:23 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zeker, voor volgend jaar. Mag jij weer genieten van CL of UEFA-cup avondjes van AZ.Het is beter genieten als je eindelijk uit die kast komt, en ophoudt negatief te doen over het spel van AZ terwijl je in dit topic een veelposter bent.
tenzij beiden winnen dan weten ze dat ze persé moeten winnenquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:11 schreef Norrage het volgende:
Wel fijn dat AZ de resultaten van PSV en Ajax mag afwachten. Is wel in hun voordeel
Precies, het is lood om oud ijzer mbt voordeel van eerder of later spelen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tenzij beiden winnen dan weten ze dat ze persé moeten winnen
Daar lachte ze nogquote:
AZ kan wel goed omgaan met dat soort druk. Het is vaker als ze gemakkelijk over wedstrijden gaan nadenken dat het misgaat...Als ze zondag weten wat ze moet doen (en dat is in elk geval winnen, want als PSV verliest dan moeten ze toch dat gat verkleinen, maar als PSV/Ajax wint moeten ze ook winnen anders is het ook over)...quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:35 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Precies, het is lood om oud ijzer mbt voordeel van eerder of later spelen.
Als Ajax en PSV punten laten liggen zitten die nagels te bijten om maar te hopen dat AZ hetzelfde doet, winnen PSV en Ajax dan ligt er weer wat druk bij AZ omdat die weten dat ze dan ook moeten winnen.
was het ook echt hands? Ik dacht dat hij werd afgefloten voor hinderen van Wiese... maargoed, of het nou terecht was of niet, Werder was wel een stuk scherper in de afronding... Wat speelde Borowski goed! nog geen minuut na die vermeende 2-2, borowski op klose.. dan heb je ook geluk dat die er niet in gaat!quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:13 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Daarna ging die zeiken over die goal, maar was hands
Tja, die 2 of 3 spelers zou je ook wissel kunnen zetten. Je kan niet een heel team d'r uit laten bij falen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:12 schreef xFriendx het volgende:
Enige voordeel is dat het een collectief falen was. Je hebt dus niet 1,2,3 een stuk of twee spelers die straks ontzettend gedemotiveerd in het spel staan omdat het verlies enkel aan hen te danken was. AZ faaldde als geheel dus zal het hele team het tegen Vitesse weer willen bewijzen dat men heerlijk met elkaar kan samenspelen.
Precies, en ook nog boos worden op Van Peperstraten omdat ie geen uitsluitsel kon geven... Toine was ook wel een softie hoor, je ziet hem gewoon bang zijn van Louisquote:Op vrijdag 13 april 2007 15:03 schreef Chadi het volgende:
Die tweede goal was Hands .. ik snap al die ophef niet van Van Gaal...
Maar ze kunnen zich wel als collectief opjutten i.p.v. dat de druk bij 1 speler ligt die de hele tijd denkt dat de andere spelers hem na zijn falen nu met argusogen bekijken. Nu moet iedereen alleen maar bij zichzelf kijken, geen tijd om anderen te wijzen op zijn falen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:08 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Tja, die 2 of 3 spelers zou je ook wissel kunnen zetten. Je kan niet een heel team d'r uit laten bij falen.
Inderdaad. Volgens mij floot hij voor een overtreding op de keeper (die was er niet). Dat er hands gemaakt zou zijn kan natuurlijk altijd, maar daar floot de scheidsrechter niet voor. In die zin kan je dus stellen dat de scheids ten onrechte dat doelpunt afkeurde. Maar ja, ik baal er wel van natuurlijk, maar ik vraag mij af als AZ-fan zijnde of we wel gewonnen hadden als het 2-2 was geworden. Moge duidelijk zijn dat Werder scherper en een treedje hoger was dan AZ gisteravond.quote:Op vrijdag 13 april 2007 15:40 schreef TerroRobbie het volgende:
Het zou hands kunnen zijn, de scheidsrechter floot toch voor een overtreding op de keeper die er niet was?
Die corners van Martens ook, damn.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:05 schreef Fides het volgende:
Jenner was gister echt om te huilen. Zijn hoekschoppen waar echt van het niveau Bierteam 3 en hij is in de hele wedstrijd geen 1 keer echt voorbij zijn man gekomen om een voorzet te geven.
Mee eens. Koevermans was trouwens ook onzichtbaar vond ik.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:05 schreef Fides het volgende:
Jenner was gister echt om te huilen. Zijn hoekschoppen waar echt van het niveau Bierteam 3 en hij is in de hele wedstrijd geen 1 keer echt voorbij zijn man gekomen om een voorzet te geven.
Yup, helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:47 schreef Reneuh het volgende:
Nou, jammer dat AZ heeft verloren, maar ik vind het bullshit om de schuld op de scheidsrechter te gooien. AZ was toch echt een maatje te klein. Het had net zo goed 6-1 kunnen zijn. Of als die goal was goedgekeurd 6-2.
Ik hoop dat ze dit weekend kunnen winnen, want dat zou het spannendste scenario geven voor de komende twee wedstrijden.
Dit valt mij ook op. Vooral bij Ajax, en van de week dus bij AZ. Wat dat betreft hebben ze echt kabouterploegen. Ze zijn allemaal een kop kleiner, dat zie je al tijdens het handje schudden vlak voor de wedstrijd. Qua techniek zijn de NL clubs vaak wel beter, maar alleen met techniek red je het dus niet.quote:Op zaterdag 14 april 2007 10:29 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Yup, helemaal gelijk in.
Vind trouwens wel dat het verschil o.a. ook in de fysiek zat, maar dat gevoel heb ik wel vaker bij Nederlandse ploegen vs buitenlandse ploegen. Net of zij het net wat langer kunnen volhouden om keihard te sprinten of gewoon wat 'massiever' zijn.
Als Donk nou eens tegen Klose gaat staan !!!!quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:22 schreef LuukBes het volgende:
AZ heeft toch niet echt een kabouter-team, Ajax wel. Met Sneijder, Gabri, de Mul, Mitea, Davids en Urby heb je behoorlijk wat ondermaatse spelers, waarvan een aantal ook nog fysiek niet thuisgeven. AZ scout volgens mij bewust op lengte, net zoals Arsenal daarmee een krachtig extra wapen heeft. Allemaal van die lange boomstammen daar, zonder op techniek in te leveren, maar die hebben dan ook een budget om te kiezen. Mendes, Donk, Jaliens, Koevermans, Jenner, Dembele : dan heb je toch ook best behoorlijk wat lengte in alle linie's. Maar ook Martens, Cziommer, Schaars, de Cler, Steinsson en Shota zijn nog best op lengte. Alleen de Zeeuw valt in de categorie Sneijder.
Ze zijn natuurlijk wel fysiek en in duelkracht een klasse minder dan Duitsers. Inherent aan het type spelers dat AZ zoekt en hun budget, technische spelers zijn zelden zo compleet dat ze ook fysiek thuisgeven, alhoewel het ook een hele hoop in de jonge leeftijd zit.
Heb de pot van PSV niet gezien, maar de doelpunten zijn in anderhalve minuut gescoord, vroeg in de wedstrijd. Dan is de wedstrijd een soort van gespeeld. Wil niet zeggen dat PSV per se zo goed heeft gespeeld. Alles kan nog...quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:16 schreef Norrage het volgende:
Ooh...PSV gaat redelijk makkelijk van Twente winnen...Volgens mij is het hierbij een beetje gedaan met de titelaspiraties van AZ...Ik zie PSV niet van Twente winnen en van die andere tegenstanders gelijkspelen/verliezen...
Wel een beetje wat ik (we) verwacht had uiteraard...Het falen van Ajax en de relatief goede wedstrijd tegen Liverpool was natuurlijk wel een opkikker.
Ja en dat terwijl ik een verlies tegen FC Twente wel had ingecalculeerd voor als AZ nog kampioen wil worden.quote:
Alex is ook weer fit...bron voetbalzone ...niet echt betrouwbaar. Maar deze overwinning zal ze vertrouwen hebben gegeven, en Alex echt fit is, zie ik PSV nog wel een paar keer winnen.quote:Op zondag 15 april 2007 11:26 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Ja en dat terwijl ik een verlies tegen FC Twente wel had ingecalculeerd voor als AZ nog kampioen wil worden.
Doet er niet toe in deze fase van de competitie. Liever niet overtuigend die 3 punten pakken dan volledig dominant spelen maar je kansen niet benutten en vervolgens 1-0 of 2-0 verliezen doordat de tegenstander 2 counters benut.quote:Op zondag 15 april 2007 17:51 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Echt overtuigend was 't anders niet.
Voor het kampioenschap wel ja , maar ze hebben daar wel wat geluk van Luinge voor nodig gehad of Dirk moet zijn portomonee hebben getrokken.quote:Op zondag 15 april 2007 22:17 schreef jorienvdherik het volgende:
Mooi dat az heeft gewonnen
Luinge kan ik ook een hele tijd niet meer luchten , maar ja met mij zal die wel geen rekening houdenquote:Op zondag 15 april 2007 22:52 schreef Stereotomy het volgende:
Luinge is de aartsvijand van Barry van Galen, dus ik denk niet dat hij bewust veel voor AZ heeft gefloten
Maar leuk dat je in het DSB stadion bent geweest. Ik nog nooit, ik ben een teletextsupporter, zoals dat heet![]()
Ik heb Luinge nog NOOIT kunnen betrappen op het fluiten van een goede wedstrijd , maar laten we het maar over AZ hebben A.S Zondag tegen Heerenveen wordt een leuke pot , en zeker met het oog op wie er kampioen kan worden is het komende weekend belangrijk.quote:Op zondag 15 april 2007 23:07 schreef toma het volgende:
Luinge floot goed. AZ had gewoon wat mazzel dat Vitesse zulke stomme acties maakte en daardoor won.
Ik zie liever dat hij 4-4-2 aanhoud en dan lekker met zijn spitsen rouleert. Is Shota enigszins moe, dan gewoon wisselen voor Dembele zodat je als spitsenduo Dembele en Koevermans houdt. Dit kan natuurlijk in allerlei combinaties, Koef en Dembele in basis en 1 van de 2 wisselen voor Shota. Dembele en Shota in de bais en 1 van de 2 wisselen voor Koef etc etc.quote:Op maandag 16 april 2007 11:11 schreef Stereotomy het volgende:
Steinsson is geschorst voor Heerenveen
Hopen dat Schaars fit genoeg is om als verdedigende middenvelder te spelen. En alsjeblieft, heeft Van Gaal nou NOG niet door dat AZ niet scoort als je Dembele op 10 zet?
Ja, volgens mij krijg je er een Alves-show te zien waarin ze de landstitel uit het oog rakenquote:Op woensdag 18 april 2007 12:10 schreef cohen het volgende:
Gaan er zondag nog mensen naar AZ-Heerenveen? Ik ben van de partij! De laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Uitverkocht hoorde ik? Komen er nog speciale acties?
Als ook PSV en Ajax dan nog allebei gelijkspelen/verliezen is er nog niks verlorenquote:Op woensdag 18 april 2007 20:38 schreef Paaskonijn het volgende:
Ja, volgens mij krijg je er een Alves-show te zien waarin ze de landstitel uit het oog raken
PSV en Ajax winnen wel..quote:Op woensdag 18 april 2007 20:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als ook PSV en Ajax dan nog allebei gelijkspelen/verliezen is er nog niks verloren
zonder Schaars moet het ook wel lukken denk ik en Molhoek speelt het hele seizoen al in Jong AZquote:Schaars kan pijn in enkel toch niet verbijten
18/4/2007 20:31
Stijn Schaars dreigt toch de rest van het seizoen te moeten missen. De middenvelder van AZ kampt met aanhoudende fysieke klachten als gevolg van een enkeloperatie en maakt geen deel uit van de selectie van de Alkmaarders voor de halve finale in de KNVB-beker tegen NAC Breda.
'Stijn heeft een terugval', legde coach Louis van Gaal uit op de website van AZ. 'De stekende pijn in zijn enkel is nu twee dagen na de wedstrijd tegen Vitesse nog aanwezig. Na het duel met Werder had hij de volgende dag geen last.' Schaars was toen vlot hersteld, waardoor hij tegen Vitesse weer kon spelen.
Mogelijk is dat zijn laatste duel voorlopig geweest. 'Hij kan in het slot van de competitie waarschijnlijk niet meedoen, en daar had hij niet op gerekend. Het is duidelijk dat hij met pijn moet leren spelen, maar met deze pijn lukt dat niet.'
Naast Schaars is ook Rogier Molhoek niet inzetbaar thuis tegen NAC. De linkspoot ging woensdag vlak na de training door zijn enkel. Van Gaal is niet verrast door het groeiende blessureleed binnen zijn selectie.
'Dat komt omdat we een onervaren selectie hebben. Veel spelers zijn niet gewend om in een seizoen zo veel wedstrijden te spelen. Het is vervelend dat het uitgerekend gebeurt als je voor de prijzen speelt. Maar wij hebben een goed elftal tegen NAC, daar heb ik alle vertrouwen in.'
Ja ik kijk er enorm naar uit. Wordt ongetwijfeld een van de mooiste bekerfinales ever. Ongeacht de uitkomst.quote:Op donderdag 19 april 2007 10:55 schreef Norrage het volgende:
En vanavond wordt leuk. Zou wel een superaffiche zijn om een bekerfinale tussen AZ en Ajax te hebben...
Zolang de scheids maar geen grote stempel op de wedstrijd drukt.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:02 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Ja ik kijk er enorm naar uit. Wordt ongetwijfeld een van de mooiste bekerfinales ever. Ongeacht de uitkomst.
Amen.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:41 schreef fuckbuddy het volgende:
Zo hoort toch de finale te zijn (uiteraard eerst halen) AZ-AJAX.
Beter kan niet, das tenminstte een spannend pot.
Waarom moet een linksback persé ervaring hebben? Pocognoli is een meer dan uitstekende linksback en aangezien de linksbackpositie nou niet bepaald een tactische sleutelpositie is, zie ik het probleem van z'n gebrek aan ervaring niet echt.quote:Op donderdag 19 april 2007 19:43 schreef methodmich het volgende:
Ja, die is erg ervaren met zijn 19 jaar en voor dit seizoen al wel liefst 14 wedstrijden in het Belgische profvoetbal achter zijn naam!
Cohen noemde ervaring in zijn post, vandaar. Beetje raar als er dan gezegd wordt dat er bij Genk al één zit.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom moet een linksback persé ervaring hebben? Pocognoli is een meer dan uitstekende linksback en aangezien de linksbackpositie nou niet bepaald een tactische sleutelpositie is, zie ik het probleem van z'n gebrek aan ervaring niet echt.
quote:Op donderdag 19 april 2007 20:10 schreef cultheld het volgende:
Dat is inderdaad een geweldig talent.
Dat is waar. Ik wilde alleen maar even aangeven dat "ervaring" m.i. geen doorslaggevend criterium is bij een linksback. 100 keer liever Pocognoli in een PSV-shirt dan De Cler in ieder gevalquote:Op donderdag 19 april 2007 20:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Cohen noemde ervaring in zijn post, vandaar. Beetje raar als er dan gezegd wordt dat er bij Genk al één zit.
Die gaat terug naar Heerenveen, dus ga maar uit van Romero.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:24 schreef Stereotomy het volgende:
Maar Waterman op het doel. Hij heeft mij overtuigd. En hij wordt waarschijnlijk *nog* beter.
idd , iemand zei het ook al in het live topicquote:Op donderdag 19 april 2007 23:03 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
De Cler komt ook duidelijk te kort op het topniveau. Hebben we wel kunnen zien in de Uefa Cup dit jaar.
Dan moet Fortez ff teurkomen bij AZquote:Op donderdag 19 april 2007 23:28 schreef xFriendx het volgende:
Oh ja, en ik pleit voor Ellemieke als promo-girl voor AZ(om maar even in de bekerfinalesfeer te blijven)
De Cler zou wel een ramp zijn denk ik. Vooral toen in combinatie met Kromkamp, was het een erg goed wapen die twee opkomende vleugelverdedigers. En er zijn er maar weinig die dat zo goed kunnen als De Cler (ik kan er geen noemen op dit moment in NL...)quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als Opdam en De Cler weg gaan is dat natuurlijk geen ramp voor AZ, eerder een zegen en ik kan me moeilijk voorstellen dat Brands het erg vindt als Jaliens weg gaat
Ik dacht zelfs transfervrij?quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geld krijgen voor een oude speler die makkelijk te vervangen is altijd goed.
Nee, daaraan kan je zien hoe goed Bahia/Saidi etc zijnquote:Je kan aan het aantal tegendoelpunten zien hoe goed Vlaar is.
Zeker waar, en zo zie je ook dat als je denkt het slim te spelen door in de krant te gaan lopen zeiken over het beleid van van Gaal, dat je daarvan de rekening gepresenteerd kan krijgen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En Vlaar. Vlaar heeft gewoon weinig laten zien en AZ heeft er flink voor gevangen en betere verdedigers voor terug gekocht die meer geld waard zijn dan Vlaar nu waard is
quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
AZ doet het wel goed hoofdprijzen krijgen voor prutspelers
Perez -
Denk ik ook wel. Alleen zal AZ wat meer moeten betalen dan eerst. Maar ja, miljoen meer of minder maakt niet uit als je een keeper kan krijgen die zichtbaar gegroeid is in je team en gewoon een welkome aanvulling is.quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:28 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Dat zou wel smerig zijn van Heerenveen tov Waterman. Eerst als reserve weg laten kwijnen en dan niet naar AZ laten vertrekken. Die gaat echt wel naar AZ.
Ik ben het vaak oneens met je, maar Perez is erg gegroeid. Sinds de wedstrijd tegen PSV is ie gewoon erg goed gaan spelen bij Ajax.quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:51 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Zet die bril af en probeer het eens opnieuw.
Ok hij is een reserve die geen hele wedstrijden aankan en bovendien zeikt als hij op de bank zitquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:51 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Zet die bril af en probeer het eens opnieuw.
Als je dit zegt heb je 0,0 verstand van voetbal, of probeer je een discussie uit te lokken....quote:Op vrijdag 20 april 2007 11:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
AZ doet het wel goed hoofdprijzen krijgen voor prutspelers
Mathijsen - (die is misschien net zijn geld waard)
Perez -
Landzaat - Mr. balletje breed
Doet Arveladze ook, maar bij hem noemen ze dat coachenquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:53 schreef Stereotomy het volgende:
Perez is een kanjervoetballer. Maar een mentaliteit van lik-m'n-vestje. Kan geen team op sleeptouw nemen. Gaat zeiken op medespelers als het even niet goed gaat.
Nah, juist *daar* zit het verschil in. Je kunt tegen iemand gaan schreeuwen en kankeren en dan nog een keer gefrustreerd een gele kaart schoppen bij de tegenstander, of fanatiek oppeppen wat Arveladze doet.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Doet Arveladze ook, maar bij hem noemen ze dat coachen
Die schijt heeft aan getekende contracten.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:53 schreef Stereotomy het volgende:
Perez is een kanjervoetballer. Maar een mentaliteit van lik-m'n-vestje. Kan geen team op sleeptouw nemen. Gaat zeiken op medespelers als het even niet goed gaat.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:08 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Die schijt heeft aan getekende contracten.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Op teletekst heb je een ergernissen-pagina (pag 318), ik mag daar graag de grappige of serieuze verhalen en ervaringen lezen, en vandaag kwam ik dit jank-verhaal tegen van een Az-fan:
[afbeelding]
![]()
Below the belt......quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:44 schreef xFriendx het volgende:
Zolang ik over 2 wedstrijden AZ-kampioenskaarten kan beplakken met Ajaxpostzegels vind ik het allemaal prima.
Nee want ik ga heen maar heb geen seizoen kaart, kaart word voor me gehaald.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:04 schreef Stereotomy het volgende:
Maar ik begrijp dat de bekerfinale in principe alleen toegankelijk is voor mensen met een seizoenskaart? Jammer, want ik was er graag voor naar Rotterdam afgereisd.
Nee, CC-houders (waaronder moi) kunnen vanaf 25 april kaartjes kopen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 16:04 schreef Stereotomy het volgende:
Maar ik begrijp dat de bekerfinale in principe alleen toegankelijk is voor mensen met een seizoenskaart? Jammer, want ik was er graag voor naar Rotterdam afgereisd.
Denk het ook welquote:Op vrijdag 20 april 2007 11:28 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Dat zou wel smerig zijn van Heerenveen tov Waterman. Eerst als reserve weg laten kwijnen en dan niet naar AZ laten vertrekken. Die gaat echt wel naar AZ.
Hahahaquote:Op vrijdag 20 april 2007 15:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Op teletekst heb je een ergernissen-pagina (pag 318), ik mag daar graag de grappige of serieuze verhalen en ervaringen lezen, en vandaag kwam ik dit jank-verhaal tegen van een Az-fan:
[afbeelding]
![]()
quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[afbeelding]
![]()
Dan ben je ook duurder uitquote:Op vrijdag 20 april 2007 16:13 schreef Stereotomy het volgende:
Kan ik voor kostprijs + postzegel misschien van iemand een kaart kopen hier dan?
Liefst niet in een Ajax-vak
Dirk huurt wel supporters inquote:Op vrijdag 20 april 2007 19:00 schreef denthemen het volgende:
gaat AZ het vak vol krijgen? Ik denk het niet..
quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:44 schreef xFriendx het volgende:
Zolang ik over 2 wedstrijden AZ-kampioenskaarten kan beplakken met Ajaxpostzegels vind ik het allemaal prima.
Ach, lukte psv ook niet.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:00 schreef denthemen het volgende:
gaat AZ het vak vol krijgen? Ik denk het niet..
Aldus de gemiddelde AZ-fan die gewoon weer naar een andere club wilt kunnen overstappen zodra het wat minder gaatquote:Op vrijdag 20 april 2007 19:19 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik zou graag er heen willen, maar wordt beetje zat er van dat je nooit meer kaarten kan kopen in de vrije verkoop. En je mag maar bij 1 club tegelijk een seizoenskaart/cubkaart hebben geloof ik.
Fijn voor de mensen die voetballiefhebber zijn en niet gebonden willen zijn aan één club.
Je bent vast een echte kerelquote:Op vrijdag 20 april 2007 19:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aldus de gemiddelde AZ-fan die gewoon weer naar een andere club wilt kunnen overstappen zodra het wat minder gaat![]()
quote:
Je hebt ook mensen die gewoon leuk voetbal willen kijken?quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aldus de gemiddelde AZ-fan die gewoon weer naar een andere club wilt kunnen overstappen zodra het wat minder gaat![]()
Nietus.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen die gewoon leuk voetbal willen kijken?
Als neutrale toeschouwer de beker finale bijwonen of een Europacup duel bijwonen kan ik inderdaad nog wel begrijpen, maar ik zou me niet kunnen voorstellen waarom je clubkaarten en/of seizoenskaarten zou willen hebben van meerdere clubs, daar reageerde ik vooral op.quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen die gewoon leuk voetbal willen kijken?
Ow...quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als neutrale toeschouwer de beker finale bijwonen of een Europacup duel bijwonen kan ik inderdaad nog wel begrijpen, maar ik zou me niet kunnen voorstellen waarom je clubkaarten en/of seizoenskaarten zou willen hebben van meerdere clubs, daar reageerde ik vooral op.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 19:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Voor wie ben jij nu eigenlijkquote:Op vrijdag 20 april 2007 19:32 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Nietus.
Je hebt alleen maar echte fans en menschen
Ze MOETEN winnen van Fryslan Boppequote:Op vrijdag 20 april 2007 19:48 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Je bent dit seizoen al voor 8 clubs geweest denk ik.
Ik ook niet, maar zal wel door mn Waalwijk syndrome komenquote:Op vrijdag 20 april 2007 19:47 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Ik begreep het van de week allemaal niet meer.
Riemer van de Velden is een goeie gozer met een oog voor talent.quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:35 schreef fuckbuddy het volgende:
Hebben we allebei als club een spits van Heerenveen.....
Kan te gek ook....
Wat scouten die gasten goed man!
Hij gaat laten zien dat hij een betere keeper is dan Vandenbusschequote:
Ik zit even te kijken op een forum van SC Heerenveen (SC.Heerenveen.org) en in een topic over Waterman lijkt het toch dat men van mening is dat de huidige keeper beter is en men Waterman dus lager aanslaat.quote:Op vrijdag 20 april 2007 23:38 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Hij gaat laten zien dat hij een betere keeper is dan Vandenbussche
Morgen ook even kaarten halen voor de finale, ben wel blij dat er geen verplichte combi is
Dat heeft ie wat mij betreft al lang bewezen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 23:38 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Hij gaat laten zien dat hij een betere keeper is dan Vandenbussche
Qua forum ben je dan op de enige echte goed, abelenstra.com is een van de betere als het op nieuwtjes aankomt.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:40 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik zit even te kijken op een forum van SC Heerenveen (SC.Heerenveen.org) en in een topic over Waterman lijkt het toch dat men van mening is dat de huidige keeper beter is en men Waterman dus lager aanslaat.
Niet dat het mij uitmaakt, wat mij betreft mag Waterman lekker naar AZ komen.
ps. brand me niet af als die site niet de enige echte is, geen idee welke dat is, ging gewoon even zoeken en kwam toen daar op terecht.
Dat laatste stond er dan niet bij, wel een goede zaak natuurlijk. De argumenten gingen vooral over de kwaliteiten van VDB, waar zij vonden dat hij minder grabbelt, 1 op 1 sterker is, hoge ballen beter pakt en vaker de bal in 1 keer klemvast heeft. Die mensen daar zien VDB dus het liefst volgend jaar gewoon weer als 1e keep.quote:Op zaterdag 21 april 2007 08:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Qua forum ben je dan op de enige echte goed, abelenstra.com is een van de betere als het op nieuwtjes aankomt.
Vandenbussche is populairder bij de fans vooral omdat hij gemakkelijk is in het contact, wel eens een pintje meedrinkt enz.
Lijkt me niet echt een kwaliteit die bepaalt of je een goede keeper bent, een pintje meedrinken. Maar van mij mogen ze Vandenbussche daarom beter vinden, want Waterman kan dan gewoon bij AZ blijven.quote:Op zaterdag 21 april 2007 08:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Qua forum ben je dan op de enige echte goed, abelenstra.com is een van de betere als het op nieuwtjes aankomt.
Vandenbussche is populairder bij de fans vooral omdat hij gemakkelijk is in het contact, wel eens een pintje meedrinkt enz.
quote:Op zondag 22 april 2007 11:58 schreef venomsnake het volgende:
Hup AZ, laat die domme Friezen es even zien wat voetballen is..![]()
Waterman doet dat toch alquote:Op zondag 22 april 2007 11:58 schreef venomsnake het volgende:
Hup AZ, laat die domme Friezen es even zien wat voetballen is..![]()
Blijft het bij.quote:Op zondag 22 april 2007 16:05 schreef SCH het volgende:
2-1 al hoor
Yep, 1-1.quote:Op zondag 22 april 2007 16:23 schreef Tommeke het volgende:
Is PSV nou al afgelopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |