Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 10:16 |
![]() Hier alweer deel 57 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V. November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven Mei 2007: Groningen-Roodeschool Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren Augustus 2007: Groningen-Delfzijl September 2007: Leeuwarden-Groningen De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen. - De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd). - De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie. Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein. ![]() ![]() ![]() Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail. RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. meerspannings BNL-loc (NMBS De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! [ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 04-04-2007 10:29:29 ] | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 10:17 |
Deeltje 55 en 56 moeten nog aangepast worden in de wiki bij de links Eddie: Gefixt ![]() | |
Duvel | woensdag 4 april 2007 @ 10:21 |
Burp. | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 10:24 |
quote:OF dat is een heel obscuur Oost-Mexicaans goederenwagentje OF opbokken met je loze TVP ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 10:27 |
krijg ik je CC gegevens nog fles? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 10:30 |
OP aangepast. @Ou-Tannu: Nee. | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 10:30 |
quote:kut ![]() | |
Duvel | woensdag 4 april 2007 @ 10:33 |
quote:En jouw bijdrage is, behalve zure opmerkingen maken? | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 10:39 |
quote:Ik heb een nieuw topic gemaakt, de OP in de wiki geüpdate, jullie zojuist nog gewezen op een voorpagina artikel in de Sp!ts over prorail, maandagavond een uitgebreid verslag met foto's gepost over mijn omweggetje over de Soestlijn, en jullie geïnformeerd over wat er gebeurt als je via NSinternationaal wat boekt ![]() Ik ben veel te druk voor zure opmerkingen ![]() | |
Duvel | woensdag 4 april 2007 @ 10:42 |
quote:Oh fuck, ik dacht het Ou-T was die liep te zwetsen. ![]() Ik heb even een minder heldere dag, excuses. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 10:46 |
quote:ja geef mij maar de schuld ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 10:48 |
quote: ![]() ![]() ![]() Zeg, kan het zijn dat er op Tweede Paasdag bijna NERGENS werkzaamheden gepland zijn? ![]() ![]() ![]() Ik bedoel, als Prorail zo'n moeite heeft met het feit dat ze maar zeer weinig tijd krijgen om werkzaamheden te verrichten, lijkt me zo'n dag ideaal om eens flink te gaan hakken en zagen ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 10:49 |
quote:eerste paasdag toch ook niet? :-) | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 10:53 |
quote:Tof... het ging alweer zo lang goed ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 4 april 2007 @ 10:55 |
quote:Hm, even wat verzinnen... Jawel het ligt wèl aan ProRail, want wie heeft de spanning van de bovenleiding gehaald? Juist! | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 10:56 |
ze hadden toch ook de Panto kunnen laten zakken? dan is de trein ook stroomloos ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 4 april 2007 @ 10:57 |
WIe heeft hier nog meer NIET in een GTW gezeten? (Valt me op dat niemand hem Spurt noemt ![]() | |
Socios | woensdag 4 april 2007 @ 10:58 |
Ik zit bijna dagelijks in de Spurt (zo noem ik ´m ook). Verder vandaag met de Koploper van Leeuwarden naar Amsterdam CS. ![]() | |
Duvel | woensdag 4 april 2007 @ 10:59 |
quote:Ik. | |
Duvel | woensdag 4 april 2007 @ 11:00 |
quote:Hm ja, maar blussen onder 1800V worden ze niet blij van. Ze kunnen blijkbaar slecht richten. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 11:00 |
ik wel :-) keer of 3 al ![]() volgende vraag ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 11:01 |
quote:dat moet dan wel ![]() mischien wordt t tijd om de sporen op de stations maar per stuk af te kunnen schakelen :-P | |
Duvel | woensdag 4 april 2007 @ 11:09 |
quote:Ik weet een beetje hoeveel werk dat zou zijn, en dat het vooral voor ontwerpers van bovenleiding een "uitdaging" zou zijn. Verder wil de brandweer tussen een onder spanning staand stuk en een geaard stuk altijd minstens twee scheidingen hebben (voor hun eigen veiligheid), dus dan ben je nog steeds zuur. Maar dit gaat veel te veel in op suffe details!! | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 11:09 |
TGV | |
Duvel | woensdag 4 april 2007 @ 11:24 |
quote:Geweldig! Je voelt de spanning! (Althans, ik wel...) | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 11:25 |
had toch verwacht dat je um al gezien had hoor :-P en heuveltje af kan ik ook snelheid maken :-P | |
vw_caddy | woensdag 4 april 2007 @ 11:35 |
quote:De Franse arrogantie druipt van het filmpje af, sorry. ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 11:36 |
quote:Wie verzint dan ook zo'n idiote naam. GTW klinkt veel beter ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 11:37 |
idd spurt klinkt dom.. ![]() had t dan iets originelers gegeven :/ | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 11:41 |
quote:Ja, daar stoorde ik me gisteren ook aan ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 4 april 2007 @ 11:41 |
Oef... dat is pas snelheid! Vet dat ze het zo in beeld hebben gebracht ! | |
Duvel | woensdag 4 april 2007 @ 12:26 |
quote:Hm, dat proef ik niet zo. Waar leid je dat uit af? Ik zie alleen maar veel beelden, en ik hoor een kerel die de tractiestroom en de lijnspanning opleest om de zoveel tijd. | |
Areyoutalkingtome | woensdag 4 april 2007 @ 12:27 |
fijn voor springers o0 kut, weer gemist ![]() 0o ja, die timing van jou.. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 12:29 |
quote:Nouwww "Excellence Francaise!" "Avec toute sa Puissance!" "Incroyable!" Die hele flashsite druipt gewoon van "Excellence Francaise" ![]() | |
Duvel | woensdag 4 april 2007 @ 12:43 |
quote:Oh zo, hm was me niet direct opgevallen, maar ik heb dan ook 0,857% Frans bloed of zo, die invloed zal het wel zijn. | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 13:31 |
quote:ROFL ROFL! ![]() springen wordt dan een kunst ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 13:35 |
Vanochtend een aanrijding rond 8.05 uur in Veenwouden. Het betrof een aanrijding van de sneltrein Lw-Gn met een jonge fietster. Het schijnt dat ze per heli naar Groningen is vervoerd. | |
MREn | woensdag 4 april 2007 @ 13:56 |
Schijnt een meisje geweest te zijn, zag er niet al te fris uit... | |
Automatic_Rock | woensdag 4 april 2007 @ 14:22 |
Toen ik vanochtend de krantjes ging bezorgen hoorde ik een vreemd geluid (m'n huisje staat vlak bij het spoor). Het leek op het slijpen van de rails... ![]() Die had ik al eens eerder gezien, maar had toen geen camera op zak. Dus ik had hem nog even snel in m'n jaszak gestopt. En jawel, het was echt de SPENO: ![]() ![]() Heb er ook nog even een kort filmpje van gemaakt (30 seconden). Dit was iets voor half 5 vanochtend. Hij rijdt hier vanaf Nijmegen net voor station Oss. Rond kwart over 5 zag ik hem vanaf het station verder naar Den Bosch rijden (niet meer aan het slijpen) | |
MREn | woensdag 4 april 2007 @ 14:46 |
Ik ga straks voor de tour d'Almelo ipv omreizen via Zutphen, en wel die-hard over de hulpbaan (trein 142).![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 15:09 |
quote:Klûnen met de Pimpel-Expres ![]() | |
thats-me | woensdag 4 april 2007 @ 15:57 |
Kwam vanochtend in wierden het station op gelopen, zie ik dat er een Intercity ![]() Ze hebben nu ook in wierden het flapje, "Op een gedeelte van dit traject vind busvervoer plaats" gevonden. En toen ik vanmiddag weer in wierden het station op kwam lopen uit de stoptrein naar zwolle van 15.23. Stond deze op de CTA aan gegeven als stoptrein Zwolle van 15.23, met de 3 tussen gelegen stations. Dat klopte allemaal. Maar er was nog een flapje, en deze klopte niet, daar stond op: "Deze trein rijd in de richting van Almelo". ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 15:58 |
Zo, hehe, eindelijk al mijn GtbV claims binnen ![]() 23 stuks hebben tezamen 1266 dagen open gestaan, een aardige score van 55,04 dagen per stuk. En dat terwijl het makkelijk in 3 weken kan en men zelf adviseert om na 42 dagen toch maar eens contact op te nemen ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 16:01 |
Waarom simpel doen, als het ook moeilijk kan ![]() @Automatic_Rock: Mooi om die slijptrein eens aan het werk te zien ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 16:03 |
quote:Ja idd ![]() ![]() ![]() | |
Automatic_Rock | woensdag 4 april 2007 @ 16:20 |
quote:Ja, is al de 2e keer dat ik hem aan het werk zie in een half jaartje tijd. Is dat idioot vroeg opstaan voor die krantenwijk toch ergens goed voor!! ![]() | |
Wadloper | woensdag 4 april 2007 @ 16:46 |
Even een beetje geoefend met 'langs de baan staan' te Groningen. Vond deze best mooi geworden eigenlijk ![]() DH-II 3211 gaat naar Roodeschool *aanklikken voor groter plaatje* ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 16:51 |
die wadloper is gewassen! ![]() | |
Wadloper | woensdag 4 april 2007 @ 16:54 |
Inderdaad ![]() ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 16:54 |
quote: | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 16:55 |
quote:Veolia heeft cker weinig met de punctionaliteit te maken? ![]() stond vanmorgen een leuk stukje over in de spits ![]() quote:zozo! mag ook wel eens :p nu zien ze er niet zo AFTANDS meer uit | |
Wadloper | woensdag 4 april 2007 @ 16:56 |
Reactie op treinen op tijd: Mooi toch? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 16:57 |
nu nog voor de overige vervoerders laten tellen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 16:59 |
Arriva heeft de cijfers well, maar wil ze niet naar buiten brengen ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 17:02 |
quote:bij wet verplichten ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 17:07 |
Boeiend, ik ben niet afhankelijk van Arriva en Veolia. Dus tjaaaaaaaaaaaaa ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 17:09 |
quote:ja maar we kankeren wel met zn allen op de NS doorgaans.. en veolia / arriva / connexxion en syntus blijven weer buiten te promenade | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 17:19 |
Niet te snel. Arriva heeft de lading kritiek al gehad en terecht overigens. Veolivla heeft ook al een behoorlijke lading gehad en nu ook weer. Ook allemaal terecht. Alleen Syntus blijft een beetje buiten schot, dus waar heb je het over? | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 17:25 |
En laat Syntus nu net de meest kutte treinen hebben | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 17:26 |
Ze laten in ieder geval linten rijden op Almelo-Mariënberg die allang in de werkplaats hadden moeten staan, omdat ze kampen met gebreken. Hoezo geen risico nemen? | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 17:27 |
Dit is nog veel leuker:quote: ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 17:27 |
quote:idd.. zelfde voor de DH1/2tjes voor Veolia.. met een breekijzer de deur dicht moeten krijgen :/ | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 17:29 |
quote:Dit hoort in een ander topic thuis ![]() Namelijk hier: 4e Bussentopic ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 17:31 |
boeiend, daar kom ik niet ![]() | |
Wadloper | woensdag 4 april 2007 @ 17:51 |
quote:Serieus? ![]() Damn, wat doen ze die wadlopers aan? ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 17:53 |
quote:ja :x hoezo veiligheid.. vooral omdat ze ze ook afladen.. mensen in de cabine bij de machinist schijnt ook al erg common te zijn | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 17:55 |
Dat hebben we hier in het noorden nog niet meegemaakt. Wel dat er water uit de cabine van de mcn stroomde of opgeblazen motoren ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 17:57 |
quote:en versnellingsbakken die er onder uit duvelen! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 18:03 |
aangereden koeien | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 18:04 |
ICM slepen! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 18:07 |
Helaas wel ja. | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 18:08 |
is dat geen idee voor veolia? wat ouwe rijtuigen tussen 2 DHtjes binden? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 18:10 |
Nee. Dan gaan ze met nog meer vertragingen kampen, omdat het gewicht van de bakken er voor zorgt dat de wadjes nog langzamer optrekken. Bovendien heb je enkele wadjes nodig om een paar bakken te trekken en juist aan die wadjes hebben ze een tekort. | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 18:11 |
quote:op tijd rijden halen ze toch al niet.. liever nog iets later dan opgepropt zitten in een trein ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 18:13 |
Ik denk dat ze nogal wat trekkracht tekort komen dan ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 18:15 |
quote:boeiend ![]() 5x dh1 voor een ICM toch? een rijtuig is wel iets lichter eh ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 18:15 |
quote:Ja, was ook het eerste wat mij opviel ![]() Nu kan de sloop ECHT niet lang meer duren ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 18:16 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 18:21 |
Het aanrijdingsstel bij Veenwouden was de 3449 volgens Somda. Het stel is later op de dag al weer op dienst gezien, dus zal wel geen schade hebben gehad, ondanks dat het over een fiets is heen gereden. | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 18:22 |
quote:Als ze maar een stelletje voor het museum overlaten, omdat het toch bij de Nederlandse spoorweggeschiedenis hoort. | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 18:25 |
quote:Leuk. Hoe zou het met dat meisje zijn afgelopen? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 18:27 |
quote:idd! bijvoorkeur een 1 en een 2! | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 18:30 |
Dat het zeer ernstig is, dat moge duidelijk zijn, omdat er zelfs een traumaheli bij moest komen. Ze is namelijk door de botsing tegen een paal aangeslingert, meldt Waldnet. Hopelijk overleeft ze het ongeval. | |
Petre | woensdag 4 april 2007 @ 18:33 |
quote:Nu weten ze hoe dat ding uit elkaar gesloopt kan worden? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 18:34 |
Bomen genoeg ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 18:36 |
quote:ze kunnen nu de boutjes vinden.. en is die boomrijder van veolia nog opgelapt? of is dat een PLUKLOPER geworden? | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 18:36 |
quote:Nou, een 1 lijkt me mooi zat hoor ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 18:39 |
quote:nee want er rijden ook DE 1 en DE 2! dus ook DH1 en DH2 laten rijden! | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 18:52 |
quote:Begin dan maar vast een clubje voor de DH2, want daarvoor heeft het NSM geen plaats ![]() | |
Wadloper | woensdag 4 april 2007 @ 19:00 |
Misschien heeft de STAR wel een plekje ervoor? Ik noem maar wat ![]() | |
Wadloper | woensdag 4 april 2007 @ 19:01 |
quote:Maar ja, wie is er ook zo dom om tussen de spoorbomen door te fietsen? Die dingen staan daar niets voor niets... Was het nou een 5-jarig meisje of een 15-jarig meisje? | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 19:08 |
quote:parkeren we hem bij Wadloper in de tuin! | |
Wadloper | woensdag 4 april 2007 @ 19:24 |
quote:Een DH-1 past hier prima ![]() Alleen denk ik niet dat mijn ouders er zo blij mee zijn ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 19:28 |
Ik hoop geen paardenmeisje ![]() | |
Wadloper | woensdag 4 april 2007 @ 19:36 |
quote:Nee hoor ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 19:36 |
quote:De 3107 staat nog met schade aan de kant, de ander, de 3119, is het plukstel. | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 19:37 |
quote:16 jarig | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 19:38 |
quote:Daar valt over te praten denk ik | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 19:40 |
quote:DH-2 moeten we kwijt.. DH1 kan wel in het nsm ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 19:41 |
De 3201 moet wel behouden blijven ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 19:42 |
Stichting Wadloper 3201? klinkt dat? | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 19:47 |
quote:Nee, maar tot in de eeuwigheid voluit "stichting mat'54 hondenkop-vier" klinkt ook niet, dus wat zou dat rukken ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 19:49 |
quote:ok ![]() zouden ze op LW of GN nog een plaatsje hebben voor een dh2? :p | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 19:53 |
Leeuwarden wordt lastig denk ik. Groningen heeft er wel plaats voor. Zeker als je die oude bakken uit de getrokken treinen daar ook ziet staan. | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 19:54 |
das niet raar... wat zou het kosten om een dh2 rijvaardig te houden en te stallen per jaar? :p | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 19:58 |
quote:Begin eerst maar eens met rijvaardig MAKEN ![]() en als er minder dan 6 cijfers uit je spaarpotje rollen kun je er beter een keertje goed van op vakantie ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 19:59 |
Een ingezonden vrief over Veolivla: http://img109.imagevenue.(...)veolia_122_195lo.JPG @Ou-Tannu: Ik denk dat museumorganisaties en Prorail je daar bij kunnen helpen, mocht je concrete plannen hebben ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 20:00 |
die brief had ik ook gelezen ja :p | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 20:01 |
Als je ziet wat voor mongeaulen bij Veolia treinen mogen rijden, kan ik wel begrijpen dat zoveel wadlopers het loodje leggen. Stumperts daar | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 20:02 |
quote:ja, je kan natuurlijk naar het probleem van vraag en aanbod kijken, naar capaciteit en zo. Je kan ook gelijk gaan schreeuwen over mongolen. Dat kan ook ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 20:03 |
Als ik de verhalen mag geloven, dan worden die stellen echt afgeragd. En juist dat kunnen ze niet hebben. | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 20:03 |
idd :] | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 20:04 |
quote:Ja, je moet toch WAT met al die mensen die langs de kant staan, niewaar? ![]() Ik zit er in het weekend weleens in, en er wordt echt niet overdreven mee gegooid en gesmeten of zo hoor. Alleen dat het er veel te weinig zijn voor door de week, ja, dat is natuurlijk een feit. En da's heul jammer voor die mensen daar ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 20:05 |
quote:In tegenstelling tot Fles, sla jij wel de spijker op zn kop ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 20:06 |
* Ou-Tannu heb t wel eens op nijmegen gezien ![]() treintje komt binnen.. gaat leeg wordt weer volgepropt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 20:07 |
Wel typisch, drie Friezen die het van 300 km afstand zo goed weten ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 20:08 |
wordt je jaloers? | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 20:09 |
quote:Ja dat zeg ik. Een capaciteitsprobleem. beetje triest om gelijk op basis van niks maar te gaan schreeuwen dat daar mongolen op de trein mogen rijden etc. | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 20:09 |
quote:Voor dat gooi en smijtwerk moet je op een race circuit zijn. Het ging mij om de zware belasting voor de stellen, zeker motorisch, aangezien de motoren aan een revisiebeurt toe zijn en ze al de nodige kuren vertoonden. | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 20:09 |
quote:Waarop? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 20:10 |
quote:Ach, ik zit momenteel in Groningen, maar mijn roots verloochen ik niet ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 20:11 |
quote:t verbaast me gewoon dat veolia t in kortere tijd voor elkaar krijgt ze kapot te krijgen dan Arriva.. ![]() of zou NSR (die ownt ze officieel toch?) gezegt hebben van rag maar af t gaat toch naar de shredder? | |
Wadloper | woensdag 4 april 2007 @ 20:12 |
quote:Die moet toch beter weten lijkt me ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 20:13 |
quote:Dat kan ik niet anders dan met je eens zijn. Maar nogmaals: de oorzaak is een capciteitsprobleem, en niet het feit dat er wat voor zwakzinnigen dan ook achter de knoppen mogen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 20:14 |
quote:zucht.... Arriva kreeg ze in een stuk betere conditie. Veo kreeg ze toen ze al in blessuretijd waren. God wat raar dan, dat ze ieder moment uit elkaar sodemieteren ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 20:16 |
quote:komt omdat veolia er kwakkeloos vanuit ging dat ze DM90 zouden krijgen van de NS, en Veolia rijd er gewoon mee.. dus als die nu de boel aan barrels rijden is dat jammer voor veolia :p ze hadden ze ook eerst kunnen laten oplappen | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 20:16 |
quote:Ik denk dat het een zeker met het ander te maken heeft. Te veel mensen zorgen er voor dat de stellen eerder defect zijn. De mcn speelt hier niet op in door rustiger op te trekken, waardoor de wadloper versneld nog problemen krijgt. | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 20:18 |
quote:Vooralsnog voorbarige conclusie. Want feit is dat die wadlopers eigenlijk nooit kapoet gingen hier in het noorden. Eenmaal bij Veolia gaan ze opeens allemaal achter elkaar kapoet. Vreemd he ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 20:19 |
quote:Waar donderde die transmissie eronderuit dan? ![]() | |
Brembo | woensdag 4 april 2007 @ 20:20 |
quote:Ach ja, lang leve de consessies die de provincie Gelderland doet. Blijkbaar is het toch nog wat moeilijker dan dat ze dachten! Maar de problemen duren nog wel tot eind 2007 ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 20:20 |
Hier in het noorden gaan ze minder vaak kapot. Jij je zin ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 20:22 |
quote:Ze moeten bij dit soort concessies waar treinen bij in begrepen zijn, minimaal een jaar van te voren de nieuwe vervoerder bekend maken, zodat deze tijd genoeg heeft om materieel te regelen | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 20:25 |
quote:dat was een beetje dom van ze ja. Hoewel ik van mening ben dat NS daar ook niet helemaal vrijuit gaat door ze alleen maar voor 10 jaar te willen verhuren. Beetje misbruik van de situatie. Vind ik dan he ![]() quote:ja en dan? Jammer beste forensjes, we hebben die concessie wel gewonnen, leuk lachen, maar ga maar even 3 maanden lopen, wij moeten de treinen nog even oplappen ![]() Nee. Er is daar, totdat de bestelde stellen geleverd gaan worden, een gigantisch groot probleem. Dat is in mijn ogen deels te wijten aan NS, die daar Veolia een poot heeft willen uitdraaien, maar voor het grootste deel ligt het aan de naïeve aanname van Veolia, die veel te lang hebben geleund op "het komt wel goed". En nu hebben ze de afdankertjes, die uit elkaar tiefen en die bovendien te weinig zijn. Ja, wie zijn kont brandt zit op de blaren. Ik kan er op zich ook niet echt medelijden mee hebben wat dat betreft. Oh ja, de provincie heeft dit ook niet erg handig gedaan idd ![]() Alleen dat geschreeuw van "als je ziet wat voor mongolen daar op een trein mogen rijden bla bla" dat is gewoon onredelijk. | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 20:29 |
Al eens een 'mcn' zien rijden daar? Ik wel namelijk. Komt rechtstreeks uit de koeienkut op de boerderij. Behoorlijk simpele ziel..... | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 20:30 |
ja hoor, de groeten met je ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 20:31 |
Ik hou mn mond wel ff over dit onderwerp, keej ![]() | |
Wadloper | woensdag 4 april 2007 @ 20:32 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 20:33 |
Houden we het hiet nog wel een beetje netjes ![]() De mcn's die voor Veolivla rijden, hebben ze werkelijk overal vandaan geplukt. In het begin hebben ze niet veel materieelkennis op kunnen doen, omdat de 3222 pas kort voor het ingaan van de concessie naar het zuiden afreisde. | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 20:34 |
quote:Ga gerust door hoor ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 20:34 |
Af en toe wordt ik best moe van al die losers op OHIH zeg ![]() | |
Wadloper | woensdag 4 april 2007 @ 20:34 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 20:34 |
quote:Daarom post ik daar ook nauwelijks | |
Wadloper | woensdag 4 april 2007 @ 20:35 |
quote:Vertel ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 20:36 |
Joh, zeg me niet dat je niet weet wat ik daar mee bedoel ![]() | |
Wadloper | woensdag 4 april 2007 @ 20:38 |
quote:Je bedoelt mij he? MIJ HE? ![]() ![]() Nu breekt mijn hart ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 20:42 |
Topics als - Je bureaublad achtergrond - Het Grote Wonderbaarlijke Hoe-Zie-Je-Er-Uit-Topic! - IC-station spelletje - Mijn 2é Keer... - Krokettenkar [#3] - Waar hoort dit getal bij? - pauze houden - veiligheid op en rond het station - Wat eten we vanavond? - I love materieel... - Waarom deze avatar? - Welk liedje luister je nu? en het eeuwige geneuzel over 1 april ![]() | |
Brembo | woensdag 4 april 2007 @ 20:43 |
quote:En daar geef ik de NS geen ongelijk in! De NS zegt 10 jaar huren en anders niet. Dan doet de NS nog lief met de wadlopers maar van mij hadden ze bussen mogen inzetten. En de reiziger per rit gewoon, gratis vervoer tot dat er een fatsoenlijke verbinding is. Laat maar zien, dat je serieus met de reiziger om gaat en niet loop te geinen. Ook de overheid is laks, heb het gevoel dat de reiziger onbelangeirjk is, en het alleen gaat om de prijs. De reiziger wil goed materieel, zitplaats en eventueel een andere prijs. Maar wat is nu het voordeel geweest voor de reiziger, tot nu toe geen flikker. Maar dan is er weer een ander punt, als de NS de aanbieding had gewonnen zou de NS met DM'90 gaan rijden, dit gaat dus van Zw-Gn af. Maar waar wou de NS materieel vandaan halen, zonder de wadlopers in te zetten. Omdat de wadlopers technisch en economisch afgeschreven!? | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 20:44 |
OHIH kom ik allang niet meer ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 20:46 |
quote:Nou, dan was alles gewoon bij het oude gebleven lijkt me? Dus Zl - Gn lekker met V-tjes blijven rijden en DM90 op de maaslijn. Het is niet alsof er altijd al DM90 in de 9100 reed of zo. | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 20:48 |
quote:Een wijs besluit, omdat er volgens mij niet veel aan is daar ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 20:49 |
quote:Kijk maar joh ![]() Voor een goed doortimmerd verhaal hou ik me altijd aanbevolen hoor. Dus de wadlopers waren in topconditie, het waren er ook genoeg, en de storingen liggen aan boeren Teun? Prima hoor, onderbouw maar ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 20:49 |
quote:Achteraf was de NS denk ik er wel blij mee, omdat ze nu wat V'tjes naar andere plaatsen in het land konden doorschuiven en de DM'90 nu allemaal min of meer in de Noord-Oost zit. | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 20:49 |
Ik ga geen namen noemen maar dr zitten een hoop stumperts daar zeg. Moet je voor de gein eens gaan kijken op een meeting. Lach je je kapot | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 20:52 |
En dan nu tijd voor een raadsel![]() Welk station is dit? | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 21:00 |
Köln ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Peterselieman op 04-04-2007 21:08:07 ] | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 21:02 |
Nee Köln Hbf is een grote kap ![]() Dan denk ik eerder Köln Mülheim of zo. (Messe/Deutz stopt de ICE aan een perron tenminste) | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 21:06 |
Ik heb niet goed gelezen. Het is idd Messe/Deutz, maar dan is de foto in de verkeerde categorie geplaatst http://www.bahnbilder.de/(...)fotografie/3518.html | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 21:07 |
Het was zelfs te zien op het blauwe bordjes links van het midden onderaan de foto... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 21:08 |
ah nou ja, messe deutz dan wel, auch proficiat ![]() Nou ja, als je ziet wat voor mongolen DAAR op een trein mogen zitten, had net zo goed Mülheim kunnen zijn, weten die lui veel ![]() ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 21:08 |
ICE's stoppen trouwens alleen op sp 11/12, een klein tunneltje onder de hier zichtbare sporen. En daar stoppen heel soms ICE's, meesten rijden gewoon door | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 21:08 |
quote:ja, lekker leesbaar idd ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 21:09 |
quote:En dat ga jij lezen ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 21:09 |
Nee maar het viel me zojuist op ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 21:17 |
Even weer een leuke GTW foto:![]() Foto: H.Boorsma | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 21:19 |
Mooi spul inderdaad. Zwitserse degelijkheid in dit kouwe kikker landje | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 21:19 |
tof, die displays ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 april 2007 @ 21:27 |
Straks gaat veolia ook GTW op de maaslijn rijden, en dan is iedereen weer blij en zo ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 4 april 2007 @ 21:28 |
Zo hallo, ik lig even plat en we zijn alweer over de helft van dit topic! | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 21:28 |
Je kunt er van alles opzetten, zoals je al gemerkt hebt. Als ik de mogelijkheid krijg, dan zal ik zeker even een leuke tekst uitproberen | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 21:29 |
quote:Dan zullen ze wel weer zeuren over de breedte van het gangpad | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 21:42 |
quote:veolia heeft vast veel 2/8tjes :p | |
Petre | woensdag 4 april 2007 @ 21:43 |
Waarom trekken mensen commentaar op treinen allemaal persoonlijk aan ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 21:48 |
quote:Ik doelde op de 2+3 opstelling in die treinen. Ook zullen ze denk ik wel over het motorlawaai gaan klagen ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 21:50 |
quote:hehe hebben ze wel nodig :-) ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 21:51 |
Of niet, omdat er te weinig passagiers overblijven | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 21:53 |
quote:tja van een 2/8 kan je nog altijd een 2/6 knutselen natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 21:54 |
Die hebben ze ook besteld | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 21:54 |
wat een 2/6 of 2/8 ?:P | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 21:56 |
Ze hebben zowel 2/6 als 2/8 besteld | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 21:56 |
waarom bestaan die 2/6jes eigenlijk. Je hebt toch veel meer aan een 2/8je | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 21:57 |
Het zal wel dezelfde reden zijn als waarom een DH1 bestaat ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 22:06 |
In 2/8jes kan je tenminste een geruisloze zitplaats vinden... | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 22:08 |
In de 2/6 ook wel, als je zover mogelijk bij de motoren vandaan zit | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 22:09 |
quote:mja 2/8 heb ik nog niet kunnen testen ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 22:10 |
Dat is toch eigenlijk wel basiskennis voor een Noorderling ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 4 april 2007 @ 22:12 |
Weet iemand hoe het nieuwe binnenlandse HST er uit gaat zien ? | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 22:12 |
Eigenlijk wel he ![]() Net zoals je bij gekoppelde GTW'tjes het fijnste reist als je vrij dicht in de buurt van de koppeling tussen stellen zit | |
Ou-Tannu | woensdag 4 april 2007 @ 22:13 |
quote:jaah nou ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 22:15 |
Dan moet je er vaker komen ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 4 april 2007 @ 22:15 |
quote:hoi ![]() 2/6 ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 22:16 |
quote:Het uiterlijk van het 'nieuwe' materieel bedoel je? | |
SpeedyRich | woensdag 4 april 2007 @ 22:17 |
quote:ja en dan niet een tekening maar een foto | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 22:17 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Zug-Chef op 04-04-2007 22:18:15 ] | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 22:18 |
quote:Goeienavond Een GTW 2/6 betekent: kopbak + motorbak + kopbak. 6 assen in totaal, waarvan de 2 van de motorbak aangedrevenassen zijn. | |
SpeedyRich | woensdag 4 april 2007 @ 22:18 |
quote:mooie kikkers ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 22:18 |
quote:is in het vorige deel gepost ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 4 april 2007 @ 22:19 |
quote:oh een GTW ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 22:20 |
Hier:![]() | |
SpeedyRich | woensdag 4 april 2007 @ 22:20 |
quote:nice pics | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 22:21 |
quote:Ze worden zuurstokken genoemd. ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 4 april 2007 @ 22:21 |
quote:ik heb het over het NIEUWE materieel dus de HSL treinen en geen omgebouwde BeNeLux(NS ICR) | |
Zug-Chef | woensdag 4 april 2007 @ 22:22 |
Slaaptijd toedels ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 4 april 2007 @ 22:24 |
doei ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 22:24 |
quote:Daar moet je denk ik even op wachten, aangezien die stellen nog geproduceerd moeten worden. Maar qua kleuren heb je al een indicatie | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2007 @ 22:25 |
quote:Langslaper ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 4 april 2007 @ 22:25 |
quote:ja bedankt daarvoor ![]() | |
Duvel | donderdag 5 april 2007 @ 09:15 |
quote:Deze opmerking komt onvriendelijk over op mij, misschien als je zelf zoekt, dat je een idee krijgt. ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 10:06 |
lig ik ff te maffen.. meteen t topic voor 2/3de vol ![]() | |
Duvel | donderdag 5 april 2007 @ 10:14 |
quote:Wie ligt er dan ook te maffen tot zo laat? ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 10:20 |
quote:ik ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 10:53 |
Zeg, weet iemand eigenlijk hoe dat nou zit met EMU en DMU? Ik DACHT altijd dat het "Electric Motor Unit" en "Diesel Motor Unit" was, maar nu zie ik op Wikipedia dat de M zou staan voor Multiple. Dat zou betekenen dat bijvoorbeeld DB-BR650, en ook de DE1-tjes en de DH1-tjes internationaal niet onder DMU gerekend worden ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 10:56 |
ik dacht het zelfde.. ![]() maar onder welke cat moet je 1 wagen stellen dan parkeren? AH wiki heeft gelijk DE 1 / DH 1 zijn rail cars ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 11:00 |
tss, onzin ![]() Of je zou het ESU en DSU moeten noemen. van Single unit zeg maar. Ik vind dat ze er gewoon bij horen hoor ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 11:03 |
mja, ach 1 wagen stellen komen elektrisch niet meer voor.. iig niet voor reizigers vervoer | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 11:13 |
klik Waarin staat: quote:Dusch ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 11:15 |
quote:lekker krom here are two version, one with two coaches, the other with one coach als je dat leest ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 11:24 |
quote:Ja dat staat bij de wadlopertjes ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 11:29 |
quote:ja ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2007 @ 11:35 |
quote:Die pagina mag ook wel eens bijgewerkt worden. NoordNed ![]() Ook staat de GTW er nog niet tussen ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 11:38 |
quote:tis wiki.. dus wat houd je tegen? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2007 @ 12:07 |
Pas jij het even aan, ik heb er vandaag geen tijd voor namelijk | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 12:13 |
hij klopt nu bijna ![]() wil de persoon ook ff de elektrische GTW er bij plakken? :p | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2007 @ 12:14 |
Hoe kan dat nu weer ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 12:16 |
quote:door iemand die op de RUG bezig is geweest :p dus wie zit er stiekum mee te baggeren? :p | |
vw_caddy | donderdag 5 april 2007 @ 12:24 |
Woei, laatste werkdag, daarna vier dagen vrij. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2007 @ 12:26 |
quote:Ikke ![]() Ik zit gewoon in mijn studentenkamer hoor ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 12:31 |
quote:hehehe! | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 12:33 |
quote:Ik geloofde het al niet ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2007 @ 12:35 |
Tentamens komen er weer aan he ![]() | |
Duvel | donderdag 5 april 2007 @ 12:36 |
quote:Ik heb ook tijd om op Fok rond te hangen, is dat een probleem? ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 12:36 |
stel mafketels ;p | |
Duvel | donderdag 5 april 2007 @ 12:37 |
quote:'t Zijn de pillen, sorry. | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 12:37 |
quote:Nee hoor ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2007 @ 12:38 |
Jij had het ook kunnen doen ![]() | |
Duvel | donderdag 5 april 2007 @ 12:38 |
Wat een slowchattopic wordt dit trouwens... | |
vw_caddy | donderdag 5 april 2007 @ 12:56 |
Is het al 17.00? Ik wil vrij. ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 13:19 |
nee je moet nog ff ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 5 april 2007 @ 13:51 |
quote:Dat is niet zo bedoelt sorry daarvoor ![]() | |
Duvel | donderdag 5 april 2007 @ 13:58 |
quote:OK, prima, misschien zag ik 't ook wel verkeerd. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2007 @ 14:00 |
Capslock komt vaak wat schreeuwerig over, maar ja ik heb er geen moeite mee. | |
Duvel | donderdag 5 april 2007 @ 14:02 |
quote:IK OOK NIET IK VIND HET TENMINSTE LEKKER DUIDELIJK EN ZO DAT ER LEKKER WEINIG VERWARRING IS IN WAT IK NOU EIGENLIJK WIL JA TOCH NIET DAN DUS | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 14:04 |
als je nu ook nog leestekens toepast :p | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2007 @ 14:05 |
Jammer dat we niet met een ratingssysteem op het forum werken, omdat je een totaal zinloze en inhoudsloze post hebt geplaatst, die bovendien nog eens zwaar off topic is ![]() | |
Duvel | donderdag 5 april 2007 @ 14:13 |
quote:Ja, dat is inderdaad jammer. Wel een goed plan, kunnen we het niet invoeren? | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2007 @ 14:18 |
Dit komt van de site van Prorailquote:Dit soort verstoringen komen nooit alleen. in Leeuwarden zal het het beruchte spoorviaduct wel weer zijn, dat echt te laag is. Ik meende wel dat het viaduct uitgediept zou worden binnen afzienbare tijd. | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 14:22 |
een viaduct uitdiepen? hoe wil je dat doen? | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 14:24 |
quote:gewoon, met een graafmachiensel? | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 14:25 |
quote:Door een aanrijding met een een viaduct rijden er tussen Leeuwarden en Deinum en tussen Leeuwarden en Mantgum geen treinen. ^^ ja hoe krijg je er iets tegen aan dan? ![]() | |
Duvel | donderdag 5 april 2007 @ 14:32 |
quote:Te hoge vrachtwagen? Vrachtwagen met giek omhoog? (Altijd leuk met bovenleiding.) | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 14:41 |
quote:Dat is daar niet ![]() | |
Duvel | donderdag 5 april 2007 @ 14:43 |
quote:Nee, en voor je bovenleiding die bovenop een viaduct staat kapot trekt, moet je hele vreemde toeren uithalen. | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2007 @ 14:55 |
Zeg niet dat het onmogelijk is bij een soortgelijk viaduct | |
Dichterbijer | donderdag 5 april 2007 @ 15:02 |
Hoor net dat een trein in parijs door de stootblokken is geramd op het station. 71 licht gewonden... | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 15:13 |
quote:teveel poep op het spoor ![]() | |
Peterselieman | donderdag 5 april 2007 @ 15:14 |
Dat was Leeuwarden ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 15:23 |
dat dondert toch niet? | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 15:30 |
quote:Bron of zo? | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 15:34 |
quote:Aha Gare de l'Est, 71 gewonden waarvan 58 naar het ziekenhuis afgevoerd. ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 15:51 |
das AUW | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 16:00 |
VRT nieuws in België:quote:Wel ja joh, 71 gewonden, boejje ![]() Uitschot, Fransen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 5 april 2007 @ 16:02 |
Mja, zoals je ziet zijn die stootblokken van hout, lekker makkelijk te vervangen. ![]() Op Paris Nord wachten Arthur en ik vaak op die ronde uitsteeksels van de stootblokken. Voortaan maar oppassen... ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 16:04 |
quote:Zoiets heeft me op Antwerpen Centraal nog weleens een uurtje bij de Spoorwegpolitie opgeleverd, lang geleden. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 5 april 2007 @ 16:05 |
quote:Ik vind dat zo'n fokking lelijke trein zo! Daarnaast, ga eerst eens die schijtlocs vervangen, voordat je "volledig gerenoveerde, van binnen en buiten", blije homotreintjes gaat laten rijden. Vorige week ANDERHALF uur te laat in Brussel, terwijl ik een half uur speling had. | |
biertapper | donderdag 5 april 2007 @ 16:05 |
Storing in de stroomvoorziening Utrecht-Schiphol Tussen Utrecht en Schiphol moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten. Door storing in de stroomvoorziening rijden er tussen Utrecht en Schiphol minder treinen. Storing in de stroomvoorziening Amsterdam Zuid-Weesp Tussen Schiphol en Weesp moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door storing in de stroomvoorziening rijden er tussen Schiphol en Weesp geen treinen. Rover kom dr maar weer in met de kritiek ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 16:09 |
quote:Zo is het wel erg lelijk ja. Maar later zien ze er allemaal zo uit en dan is het al bijna net zo draaglijk als die Fortis-TGV van een paar jaar geleden ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 5 april 2007 @ 16:12 |
quote:Die Fortis Thalys is HEILIGSCHENNIS! ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 16:14 |
quote:Kom, we gaan hem slopen ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 16:16 |
* Ou-Tannu pakt de hamers | |
#ANONIEM | donderdag 5 april 2007 @ 16:17 |
Die stomme Thalyslijers rijden ook al niet meer naar Disney... * Toeps cirkelzaag pakt... | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 16:18 |
quote:Ik dacht al: er is wat ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 16:21 |
quote:Overigens weet NOS-teletekst daar dit van te maken: quote:Media ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 16:21 |
Whehe idd! fles ga bij de media! | |
Duvel | donderdag 5 april 2007 @ 16:34 |
quote:Wat een taal zeg, in dit topic bedienen we ons doorgaans van keurig Nederlands, in plaats van dit gebalk. ![]() | |
Luco | donderdag 5 april 2007 @ 17:35 |
Lol, vandaag voor het eerst dat ik voordeel uit een storing haalde!! Ik zat in de sneltrein van Amersfoort naar A'dam CS, en ik moest op Weesp overstappen, om in Diemen te komen. Blijkt er een stroomstoring te zijn op Weesp, waardoor er een trein stilstaat op het spoor waar we zouden binnenkomen. Dus de trein reed door naar Diemen, en stopte daar ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 17:37 |
hebbie weer geluk!. en zal dit deel vandaag nog vol geraken? | |
#ANONIEM | donderdag 5 april 2007 @ 17:40 |
quote:Hier? In dít topic? Heb je Fles wel eens gehoord? ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 17:41 |
quote:Duvel kan zelf erg goed zn caps-lock gebruiken, is ook niet even netjes altijd ![]() Deel 57 bagger deel geloof ik ![]() | |
Luco | donderdag 5 april 2007 @ 17:46 |
Wat, bagger? | |
Duvel | donderdag 5 april 2007 @ 18:23 |
quote:Niet waar. ![]() | |
Duvel | donderdag 5 april 2007 @ 18:24 |
quote:Hm nou ja, gelezen. En oh wacht, gehoord in die Fok-documentaire... Maar meer niet eigenlijk. ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 5 april 2007 @ 18:24 |
quote:zeg ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 18:31 |
quote:oh! happen naar de baas? ![]() ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 5 april 2007 @ 18:43 |
mensen voor wie een impressie van railz miniworld willen hebben www.richs.nl | |
SpeedyRich | donderdag 5 april 2007 @ 18:49 |
Laatste nieuws DB wordt geprivatiseerd en ze verliest net zo als de NS in 2001 het eigendom van het spoor | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 18:49 |
quote:Bron graag | |
SpeedyRich | donderdag 5 april 2007 @ 18:51 |
www.railmagazine.nl | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 18:53 |
quote:leuke plaatjes ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 5 april 2007 @ 18:55 |
quote:Ja..... http://www.railzminiworld.com/index.htm is de officieele site | |
Dr_Flash | donderdag 5 april 2007 @ 18:56 |
quote:daar staat niks | |
SpeedyRich | donderdag 5 april 2007 @ 18:58 |
nee in het boek van hun staat het. ik moet ff 1 uur weg vanavond zal ik het citeren wat er precies staat ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 19:01 |
ja we zijn benieuwd :w | |
Zug-Chef | donderdag 5 april 2007 @ 19:03 |
Gezellig ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 19:05 |
eej zugje! :p | |
Zug-Chef | donderdag 5 april 2007 @ 19:06 |
Jow | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 19:07 |
zullen we een nieuw deel beginnen? | |
SpeedyRich | donderdag 5 april 2007 @ 19:08 |
quote:vertel ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 5 april 2007 @ 19:09 |
quote:Nee eerst deze vol | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 19:10 |
ow, dat issie zo hoor :p | |
SpeedyRich | donderdag 5 april 2007 @ 19:13 |
nog 2 post | |
Ou-Tannu | donderdag 5 april 2007 @ 19:13 |
2 dan :p | |
Duvel | donderdag 5 april 2007 @ 19:13 |
Nog 0. |