Is JP naar een andere partij gegaan? Dat wist ik nog helemaal nietquote:Op woensdag 4 april 2007 07:53 schreef Flashwin het volgende:
Bedankt JPwat een geweldige staatsman ben je toch
Christenen bashen is makkelik scoren op Fok. Ik had eigenlijk niets anders verwacht. Ook al moeten de feiten in een iets ander daglicht geplaatst worden.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Beter luisteren dan. Het gaat om een poster van 200m2 in Utrecht. De vragen komen van de fractie van de CU in de gemeenteraad van Utrecht.
En doe nou niet of dit nieuws voor je is. Deze partij en gelijksoortige partijen stellen dit soort vragen al sinds de jaren 30.
Ik voorspel een hoop 'nou, terecht ook' reacties van de default FOK! reli's, een hoop g:ristenen reacties, en dan is dat het wel weer. Zullen we even proberen te voorspellen wat de reacties zouden zijn als een imam zoiets had geroepen? Of een moslim politicus?quote:Op woensdag 4 april 2007 08:16 schreef Gunner het volgende:
Christenen bashen is makkelik scoren op Fok. Ik had eigenlijk niets anders verwacht. Ook al moeten de feiten in een iets ander daglicht geplaatst worden.
quote:ChristenUnie tegen 'grote' dame in bikini
UTRECHT - De ChristenUnie in de stad Utrecht maakt zich zorgen over een promotieposter met een afbeelding van een dame in een gouden bikini.
De bedoeling is dat de poster van een lingerieketen, tweehonderd vierkante meter groot, vanaf vrijdag aan een winkelpand aan de Oude Gracht komt te hangen.
Dinsdag vroeg de partij het college van burgemeester en wethouders om opheldering.]Volgens Mirjam Bikker, fractievoorzitter van de partij, moeten vrouwen een volwaardige plaats hebben in de samenleving.„We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject.”
De ChristenUnie wil van het college weten of het denkt op te treden tegen reclame-uitingen in de publieke ruimte die kwetsend zijn voor vrouwen.
De lingerieketen is het niet eens met de kritiek. „Het is geen blote dame. We zien haar niet als lustobject. Het is gewoon een mooie dame die geniet van een zonnige dag”, aldus een woordvoerster.
Die zullen vaak nog harder zijn, maar dat doet wat mij betreft niets af aan het feit dat we best meer respect voor andere culturen en geloven kunnen hebben.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:17 schreef Jarno het volgende:
Ik voorspel een hoop 'nou, terecht ook' reacties van de default FOK! reli's, een hoop Christen reacties, en dan is dat het wel weer. Zullen we even proberen te voorspellen wat de reacties zouden zijn als een imam zoiets had geroepen? Of een moslim politicus?
Maar door het censureren van reclame bevind je je natuurlijk wel op een enorm hellend vlak. Ik zie het ook allemaal niet zo'n vaart lopen, maar op christelijke censuur zit ik echt niet te wachten eigenlijk. De argumenten zijn ook enorm flauw, 'de vrouw als lustobject', puh-lease, dacht dat we dat stadium in 2007 al wel voorbij waren hoor. Betekent dit dat de CU niet gereageerd had als het een enorme poster was van een vent in strakke boxer?quote:Op woensdag 4 april 2007 08:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Die zullen vaak nog harder zijn, maar dat doet wat mij betreft niets af aan het feit dat we best meer respect voor andere culturen en geloven kunnen hebben.
Extremise keur ik wel af, in welke hoek dan ook.
quote:Op woensdag 4 april 2007 08:15 schreef Lod het volgende:
[..]
Is JP naar een andere partij gegaan? Dat wist ik nog helemaal niet
Volgens mij ben jij degene die hier Balkenende opeens koppelt aan de Christenuniequote:
Ja hoor, met mij valt best te discussieren, alleen ik vind het prettig om scherp te zijn. De inhoud van veruit de meeste van m'n posts is prima.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
Een beetje op niveau met jou discussieren is niet mogelijk of wel?
Je spelt het ook nog eens verkeerd.
quote:
Heeft niets met protestpartij te maken, maar met christelijke normen en waarden..quote:Op woensdag 4 april 2007 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, dat krijg je ervan lieve fokkertjes als je een proteStPartij stemt, dan komen dit soort figuren in de regering omdat het land bestuurt moet worden..
Nee, jij snapt het niet, als er zoveel mensen PVV of SP stemmen, dan krijg je dit soort regeringen als die we nu hebbenquote:Op woensdag 4 april 2007 10:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Heeft niets met protestpartij te maken, maar met Christelijke normen en waarden..!
Ja want de PVV en de SP zitten nu ook echt in de regering..quote:Op woensdag 4 april 2007 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij snapt het niet, als er zoveel mensen PVV of SP stemmen, dan krijg je dit soort regeringen als die we nu hebben
Ach gus, meen je dat? Kan dat wat ermee te doen hebben dat je met die partijen geen regering kan vormen en je daardoor dit soort idioten van de CU in de regering krijgt?quote:Op woensdag 4 april 2007 10:48 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja want de PVV en de SP zitten nu ook echt in de regering..![]()
Dus het is de schuld van de PVV en SP stemmers?quote:Op woensdag 4 april 2007 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach gus, meen je dat? Kan dat wat ermee te doen hebben dat je met die partijen geen regering kan vormen en je daardoor dit soort idioten van de CU in de regering krijgt?
Het is een gevolg ervan dat mensen deze partijen stemmen.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:56 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dus het is de schuld van de PVV en SP stemmers?![]()
Nog effe... Denk eerder dat het de schuld is van pvda stemmers, die op het laatste moment de SP lieten vallen voor de grauwe massa van politiek nihilisme die PvdA heet.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is een gevolg ervan dat mensen deze partijen stemmen.
Er was door deze proteststemmen geen andere regering mogelijk.
Dat is ook niet eerlijk, die vrouw heeft waarschijnlijk erg hard gewerkt en erg weinig gegeten om als lustobject beschouwd te kunnen worden.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:23 schreef Kadesh het volgende:
En en voor ik het vergeet, hier het artikel:
[..]
Volgens Mirjam Bikker, fractievoorzitter van de partij, moeten vrouwen een volwaardige plaats hebben in de samenleving.?We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject.?
De ChristenUnie komt n.b. voort uit de RPF en de GPV, partijen die tot de fusie weigerden vrouwen op verkiesbare plaatsen op de landelijke lijst te zetten.quote:„We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject.”
Gristelijke moraal op z'n best. Huichelaars zijn het, stuk voor stuk. Maar goed, dat mag ik natuurlijk niet zeggen want ik moet respect tonen voor het geloofquote:Op woensdag 4 april 2007 11:51 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De ChristenUnie komt n.b. voort uit de RPF en de GPV, partijen die tot de fusie weigerden vrouwen op verkiesbare plaatsen op de landelijke lijst te zetten.
Er stond in de NRC-Next dat Atheisten de ruimte meer moeten opeisen tegen de nieuwe trend van geloven in een godsdienst. Ik moet het even opzoeken, maar het was een goed stuk. Waarom zijn per definitie atheisten fout, en godsdienstelijken goed? De kerk is niets meer dan een machtsinstituut, in het verleden, en nu ook. En de weerloze zieltjes laten zich er allemaal door leiden. Ik geloof zelf niet, maar als ze de echte boodschap van Jezus Christus zouden uitspreken, zou het 'geloof' er heel anders zien. Op dit moment is de kerk en alles wat er uit voort spruit niets meer dan een slechte persiflage op het evangelie.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:06 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Gristelijke moraal op z'n best. Huichelaars zijn het, stuk voor stuk. Maar goed, dat mag ik natuurlijk niet zeggen want ik moet respect tonen voor het geloof![]()
Het hele gesodemieter met die jankende christenen (laatst ook een mooi stukje in Spits! naar aanleiding van een column die stevig tegen het christendom aanschopte) is vrij simpel aan de kant te schuiven.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:29 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Er stond in de NRC-Next dat Atheisten de ruimte meer moeten opeisen tegen de nieuwe trend van geloven in een godsdienst. Ik moet het even opzoeken, maar het was een goed stuk. Waarom zijn per definitie atheisten fout, en godsdienstelijken goed? De kerk is niets meer dan een machtsinstituut, in het verleden, en nu ook. En de weerloze zieltjes laten zich er allemaal door leiden. Ik geloof zelf niet, maar als ze de echte boodschap van Jezus Christus zouden uitspreken, zou het 'geloof' er heel anders zien. Op dit moment is de kerk en alles wat er uit voort spruit niets meer dan een slechte persiflage op het evangelie.
Eensch. Maar waar ik niet begrijp, hoe het komt dat zoveel mensen op dit soort partijen stemmen. Zoveel gelovigen zijn er toch ook niet meer. Denken mensen dan tegenwoordig echt niet meer na over ideologieen en ideeen van partijen?quote:Op woensdag 4 april 2007 13:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het hele gesodemieter met die jankende christenen (laatst ook een mooi stukje in Spits! naar aanleiding van een column die stevig tegen het christendom aanschopte) is vrij simpel aan de kant te schuiven.
Er zijn ongeveer twee opties:
- Je gelooft écht in god. Dat is jouw waarheid en daar ben je van overtuigd.
- Je gelooft niet echt, maar wil heel graag.
In het eerste geval kan een goddeloze je nooit op je ziel trappen. "Als je god belachelijk maakt doet me dat veel pijn want hij betekent veel voor me boe-hoe-hoe". Flikker op, als je écht gelooft dan lach je iemand die god belachelijk maakt hard uit. Je weet tenslotte wel beter, toch?
Dus houden we over de twijfelaars, de lammetjes en de mensen die zich moreel verplicht voelen te geloven, maar eigenlijk diep van binnen ook weten dat het de grootst mogelijke lulkoek is die een mens maar kan verzinnen. Ik voel me niet geroepen deze mensen in hun worsteling te ontzien door de waarheid te verbloemen. En ik voel me al helemaal niet geroepen de waarheid op te leuken en zo wat 'respectvoller' te brengen. De waarheid is hard. Wen er maar aan.
Ik weet niet of je het afvlakken kunt noemen, de cultuur groeit gewoon een andere richting op. Een richting die niet meer bepaald wordt door het christelijk geloof.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:48 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Aan de ene kant vind ik wel dat we cultureel aan het afvlakken zijn als we alles maar goed vinden. Nergens kritisch over nadenken vind ik net zo laakbaar als bij alles meteen aan de bel trekken. Aan de andere kant is het ook wel behoorlijk kleinburgerlijk allemaal. Bel even met het bedrijf, maak je klacht bekend en dan moet het wel goed zijn.
Ik heb er kritisch over nagedacht en was er binnen 5 seconden uit. Sorry, maar dat is natuurlijk een ander uiterste.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:48 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Aan de ene kant vind ik wel dat we cultureel aan het afvlakken zijn als we alles maar goed vinden. Nergens kritisch over nadenken vind ik net zo laakbaar als bij alles meteen aan de bel trekken. Aan de andere kant is het ook wel behoorlijk kleinburgerlijk allemaal. Bel even met het bedrijf, maak je klacht bekend en dan moet het wel goed zijn.
Het is jammer dat, juist van CU-hoek, net wordt gedaan of de ergernis over dit soort reclame-uitingen iets typisch christelijks is. Terwijl het gewoon gaat om de kwaliteit van het publieke domein. Net als dat ik vind dat straatverkopers zeer hinderlijk zijn, wil ik niet op elke straathoek lastig worden gevallen met semi-erotische reclameafbeeldingen. Is helemaal nergens voor nodig.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:56 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het afvlakken kunt noemen, de cultuur groeit gewoon een andere richting op. Een richting die niet meer bepaald wordt door het christelijk geloof.
Zo vind ik de gedachtegang dat huwelijk alleen tussen man en vrouw kan bestaan juist een afvlakking ten opzichte van het standpunt dat het huwelijk het bewijs is van de liefde tussen 2 personen (ongeacht geslacht, ras en geloofsvoorkeur).
Alsof de betutteling minder was geweest met de SP in de regering, nee, als je geen betutteling wil moet je partijen stemmen die liberaal/progressief zijn, en dat zijn niet de christelijke/linkse partijen.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nog effe... Denk eerder dat het de schuld is van pvda stemmers, die op het laatste moment de SP lieten vallen voor de grauwe massa van politiek nihilisme die PvdA heet.
De ik-wil-hoe-dan-ook-regeren-partij![]()
Typisch dat dat juist partijen zijn waar heel FOK! graag op kotst. We willen dus kennelijk graag betutteld worden?quote:Op woensdag 4 april 2007 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alsof de betutteling minder was geweest met de SP in de regering, nee, als je geen betutteling wil moet je partijen stemmen die liberaal/progressief zijn, en dat zijn niet de christelijke/linkse partijen.
Groen Links, D66, VVD zijn veel vrijzinniger.
Nou, dit gaat om een volksvertegenwoordiger in Utrecht. Dan heeft op welke overige partij je stemt niet zo gek veel invloed.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij snapt het niet, als er zoveel mensen PVV of SP stemmen, dan krijg je dit soort regeringen als die we nu hebben
Zij er alvast eentje die zich daar niet druk over hoeft te maken.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:23 schreef Kadesh het volgende:
Dinsdag vroeg de partij het college van burgemeester en wethouders om opheldering.]Volgens Mirjam Bikker, fractievoorzitter van de partij, moeten vrouwen een volwaardige plaats hebben in de samenleving.„We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject.”
En zo is het maar net!quote:„Het is geen blote dame. We zien haar niet als lustobject. Het is gewoon een mooie dame die geniet van een zonnige dag”, aldus een woordvoerster.
k ben het niet met haar eens, maar eingelijk bewijs je nu haar punt. Heb je dat door?quote:Op woensdag 4 april 2007 17:38 schreef Tirion het volgende:
[..]
Zij er alvast eentje die zich daar niet druk over hoeft te maken.
[..]
Was het een botte weigering om vrouwen op de lijst te zetten, of meer een tekort aan capabele vrouwen en vooral aan Kamerzetels? Ik ben eerder geneigd om het laatste te denken. Het GPV heeft in totaal 5 Tweede Kamerleden gehad, in de 38 jaar dat de partij in de Kamer zat. Voor de RPF geldt hetzelfde. Beide partijen waren wat laat met emanciperen, maar in de laatste 20 jaar is dat hard ingelopen.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:51 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De ChristenUnie komt n.b. voort uit de RPF en de GPV, partijen die tot de fusie weigerden vrouwen op verkiesbare plaatsen op de landelijke lijst te zetten.
Idd, dat belooft nog wat voor de toekomstquote:Op woensdag 4 april 2007 17:56 schreef Camphusius het volgende:
Als het "slechts" over dit voorbeeldje gaat, dan slaat de CU idg wel erg door.
Ja, idd. Als dat de trend van de CU wordt tenminste. Maar dat zou niet verstandig zijn, je kan met het "zedenpreken" ook volkomen doorschieten en daarmee je electoraat wegjagen.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, dat belooft nog wat voor de toekomst
quote:Op woensdag 4 april 2007 21:40 schreef Stansfield het volgende:
Ik word wel een beetje erg moe van de regeltjes en gezeur van dit kabinet nog ff en we gaan terug naar de jaren 50.
quote:ChristenUnie tegen 'grote' dame in bikini
UTRECHT - De ChristenUnie in de stad Utrecht maakt zich zorgen over een promotieposter met een afbeelding van een dame in een gouden bikini.
De bedoeling is dat de poster van een lingerieketen, tweehonderd vierkante meter groot, vanaf vrijdag aan een winkelpand aan de Oude Gracht komt te hangen.
Dinsdag vroeg de partij het college van burgemeester en wethouders om opheldering.Volgens Mirjam Bikker, fractievoorzitter van de partij, moeten vrouwen een volwaardige plaats hebben in de samenleving.„We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject.”
't Is toch wel opvallend hoe verheven de tegenstanders van de CU zich gedragen. Je zou het nog bijna met de CU-actie eens zijn alleen om dit soort vuilspuiters te pesten.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:41 schreef Ringo het volgende:
Tja, daar hebben we het gristentuig dat ons de Moraal door de strot probeert te duwen, hup terug het keelgat in.
En wie ben jij om dat voor een ander te bepalen?quote:Op donderdag 5 april 2007 23:36 schreef zwambtenaar het volgende:
En terecht! Waarom is een bikinireclame nodig? Kom je anders niet aan je trekken ofzo? Best zielig dan.
Waarom ben jij nodig?quote:Op donderdag 5 april 2007 23:36 schreef zwambtenaar het volgende:
En terecht! Waarom is een bikinireclame nodig? Kom je anders niet aan je trekken ofzo? Best zielig dan.
Nu moet je niet doen alsof we in absolute vrijheid leven en ook niet alsof absolute vrijheid zaligmakend is. In sommige gevallen moeten mensen nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming worden genomen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 08:47 schreef NewOrder het volgende:
[..]
En wie ben jij om dat voor een ander te bepalen?
Mensen moeten in bescherming worden genomen tegen vrouwen in bikini, hetgeen een doodnormaal verschijnsel is in Nederland?quote:Op vrijdag 6 april 2007 09:44 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nu moet je niet doen alsof we in absolute vrijheid leven en ook niet alsof absolute vrijheid zaligmakend is. In sommige gevallen moeten mensen nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
Niet tegen vrouwen in bikini an sich (zoals op het strand bijvoorbeeld), maar wel tegen de context waarin dat beeld wordt gebruikt. Het betreft hier een grote poster zoals ik heb begrepen en ik kan mij voorstellen dat sommige mensen zich daar aan storen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Mensen moeten in bescherming worden genomen tegen vrouwen in bikini, hetgeen een doodnormaal verschijnsel is in Nederland?
Dan kijken ze de andere kant op.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:08 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Niet tegen vrouwen in bikini an sich (zoals op het strand bijvoorbeeld), maar wel tegen de context waarin dat beeld wordt gebruikt. Het betreft hier een grote poster zoals ik heb begrepen en ik kan mij voorstellen dat sommige mensen zich daar aan storen.
Waarom? Dat is nogal makkelijk, vind je niet? Niet zomaar je eigen zin er door willen drukken. Je moet je in dit soort gevallen afvragen wat zwaarder weegt: de passiviteit van het stellen dat mensen maar de andere kant op moeten kijken of de noodzaak van het plaatsen van zo'n poster.quote:
Er is zoveel niet noodzakelijk. Als de niet-kijkers in de meerderheid zijn mogen ze wat mij betreft een voorstel doen om posters met vrouwen in bikini erop te verbieden. Tot die tijd zullen ze zich mogen aanpassen aan wat in Nederland maatschappelijk acceptabel wordt geacht. Een splintergroepering als de CU (die helaas, helaas - imho - regeringsverantwoordelijkheid heeft gekregen) moet goed bedenken wie ze vertegenwoordigen en vooral hoeveel mensen ze vertegenwoordigen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:12 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Waarom? Dat is nogal makkelijk, vind je niet? Niet zomaar je eigen zin er door willen drukken. Je moet je in dit soort gevallen afvragen wat zwaarder weegt: de passiviteit van het stellen dat mensen maar de andere kant op moeten kijken of de noodzaak van het plaatsen van zo'n poster.
De CU heeft kennelijk voldoende steun gekregen om te gaan regeren en dus is het niet meer dan begrijpelijk dat zij zoveel mogelijk hun eigen belangen behartigen. Dat is waar zij hard voor werken, dus geef ze eens ongelijk.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er is zoveel niet noodzakelijk. Als de niet-kijkers in de meerderheid zijn mogen ze wat mij betreft een voorstel doen om posters met vrouwen in bikini erop te verbieden. Tot die tijd zullen ze zich mogen aanpassen aan wat in Nederland maatschappelijk acceptabel wordt geacht. Een splintergroepering als de CU (die helaas, helaas - imho - regeringsverantwoordelijkheid heeft gekregen) moet goed bedenken wie ze vertegenwoordigen en vooral hoeveel mensen ze vertegenwoordigen.
Ik heb liever geen abortus dan geen erotische foto's.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:41 schreef Ringo het volgende:
Tja, daar hebben we het gristentuig dat ons de Moraal door de strot probeert te duwen, hup terug het keelgat in.
Beginnen over bikiniwijven (altijd wel een paar communistische fatsoensrakkers die onder het anti-kommersjele mom met de wolven meehuilen) -- over een jaartje komt abortus aan de beurt. En euthanasie.
Of is de hetze nu al aan de gang?
Het staat iedereen vrij om zijn/haar eigen stukje land te kopen en daar een commune te beginnen waar die betreffende normen en waarden wel gelden, en zich zo min mogelijk te bemoeien met de buitenwereld.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:32 schreef zwambtenaar het volgende:
De hippietijd heeft ons land geen goed gedaan. Vanaf de jaren 60 ging het voor wat betreft de waarden en normen al snel berg afwaarts.
Dat klopt, maar om geheel onafhankelijk te zijn moet je ook zelfvoorzienend zijn. Hoe wil je dat realiseren en vooral combineren met de nationale wetgeving en dergelijke? Met andere woorden: het is vrijwel onmogelijk om te ontsnappen aan deze wanorde.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Het staat iedereen vrij om zijn/haar eigen stukje land te kopen en daar een commune te beginnen waar die betreffende normen en waarden wel gelden, en zich zo min mogelijk te bemoeien met de buitenwereld.
Maar van die hippies mocht je tenmisten zelf beslissen. De christenunie wil dat voor mensen gaan beslissen. Daar ben ik dus op tegen. Als de hele veluwe geen abortus wil moeten ze dat lekker zelf weten en hun eigen dochters en vrouwen geen abortus laten doen. Maar wanneer een vrouw abortus wil (binnen de huidige regels qua periode enz) dan moet ze dat gewoon kunnen doen vind ik.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:30 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik heb liever geen abortus dan geen erotische foto's.![]()
De geschiedenis van abortus bestaat vooral uit een stel hippies die komen vertellen wat leven is en wat niet. Dat zou Hitler eens moeten doen.
Idd, nu op dit moment is het niet meer terug te draaien.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:39 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Maar van die hippies mocht je tenmisten zelf beslissen. De christenunie wil dat voor mensen gaan beslissen. Daar ben ik dus op tegen. Als de hele veluwe geen abortus wil moeten ze dat lekker zelf weten en hun eigen dochters en vrouwen geen abortus laten doen. Maar wanneer een vrouw abortus wil (binnen de huidige regels qua periode enz) dan moet ze dat gewoon kunnen doen vind ik.
De huidige regels zijn daar gewoon goed voor opgesteld vind ik.
Dat ben ik absoluut met je eens, maar het staat een partij als de CU vrij om te vechten voor hun zaak in die zin van dat zij landelijke macht willen verkrijgen om die regels aan te passen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:39 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Maar van die hippies mocht je tenmisten zelf beslissen. De christenunie wil dat voor mensen gaan beslissen. Daar ben ik dus op tegen. Als de hele veluwe geen abortus wil moeten ze dat lekker zelf weten en hun eigen dochters en vrouwen geen abortus laten doen. Maar wanneer een vrouw abortus wil (binnen de huidige regels qua periode enz) dan moet ze dat gewoon kunnen doen vind ik.
De huidige regels zijn daar gewoon goed voor opgesteld vind ik.
Idd, net als GroenLinks en de PvdD die opkomen voor bepaalde diersoorten. Dat is net zo irrationeel.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:43 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dat ben ik absoluut met je eens, maar het staat een partij als de CU vrij om te vechten voor hun zaak in die zin van dat zij landelijke macht willen verkrijgen om die regels aan te passen.
Persoonlijk vind ik dergelijke zaken buiten de sfeer waar de overheid zich mee zou moeten bezigen vallen, maar goed, in de praktijk is dat inderdaad het gevalquote:Op vrijdag 6 april 2007 10:43 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dat ben ik absoluut met je eens, maar het staat een partij als de CU vrij om te vechten voor hun zaak in die zin van dat zij landelijke macht willen verkrijgen om die regels aan te passen.
Ja, een beetje het verhaal van Donner en de sharia is het wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:43 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wat een vergelijking.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, een beetje het verhaal van Donner en de sharia is het wel natuurlijk.
Waarom? In essentie exact dezelfde discussie: het staat elke partij vrij om via het democratisch proces een meerderheid te verzamelen om welke wet dan ook in te voeren of aan te passen. Dus ook de CU, en ook een (theoretische) islam partij die de sharia wil invoeren.quote:
Daar heb je helemaal gelijk in. Dat is ook het grote voordeel van een democratie. Alleen hoop ik niet dat dat ooit zal gebeuren dat de CU een hele grote partij wordt.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:43 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wat een onzin. Blijkbaar heeft de religieuze arrogantie en betutteling haar hoogtepunt nog niet bereikt. De verbeelding alleen al dat men zichzelf in staat acht om anderen 'tegen zichzelf in bescherming te nemen' is ronduit misselijkmakend. In werkelijkheid gaat het dan ook niet om het beschermen van anderen, maar om macht uit te kunnen oefenen over anderen. Macht zonder enige grond welteverstaan. En daarmee is de zin 'In sommige gevallen moeten mensen nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming worden genomen.' ook van toepassing op degene die dit in praktijk brengt. Aangezien dit zou leiden tot een oneindige recursie waarbij iedereen elkaar tegen zichzelf tracht te beschermen, is het niet meer dan logisch dat men elkaar laat leven in vrijheid met respect voor elkaars individuele vrijheid. Dat is de enige situatie waarin vrijheid en macht voor iedereen in balans zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2007 09:44 schreef zwambtenaar het volgende:
Nu moet je niet doen alsof we in absolute vrijheid leven en ook niet alsof absolute vrijheid zaligmakend is. In sommige gevallen moeten mensen nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
Dit topic gaat echt helemaal nergens over, maar een poster van Hitler in een bikini zou het wel compleet maken.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:30 schreef Dodecahedron het volgende:
De geschiedenis van abortus bestaat vooral uit een stel hippies die komen vertellen wat leven is en wat niet. Dat zou Hitler eens moeten doen.
Dan kun je net zo goed de hele overheid opdoeken.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:13 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Wat een onzin. Blijkbaar heeft de religieuze arrogantie en betutteling haar hoogtepunt nog niet bereikt. De verbeelding alleen al dat men zichzelf in staat acht om anderen 'tegen zichzelf in bescherming te nemen' is ronduit misselijkmakend. In werkelijkheid gaat het dan ook niet om het beschermen van anderen, maar om macht uit te kunnen oefenen over anderen. Macht zonder enige grond welteverstaan. En daarmee is de zin 'In sommige gevallen moeten mensen nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming worden genomen.' ook van toepassing op degene die dit in praktijk brengt. Aangezien dit zou leiden tot een oneindige recursie waarbij iedereen elkaar tegen zichzelf tracht te beschermen, is het niet meer dan logisch dat men elkaar laat leven in vrijheid met respect voor elkaars individuele vrijheid. Dat is de enige situatie waarin vrijheid en macht voor iedereen in balans zijn.
quote:Via de pers vernam de ChristenUnie dat er op korte termijn een groot geveldoek (200 m2) komt te hangen bij een van de ondernemers aan de Oude Gracht. Tevens hoorde zij dat op dit doek een dame als lustobject wordt afgebeeld. Naar de mening van de ChristenUnie dienen vrouwen een volwaardige plaats in de samenleving te hebben, dit soort afbeeldingen staan haaks op die visie. Geveldoeken hebben een directe invloed op de openbare ruimte, zij bepalen een stadsgezicht. De recente ontwikkelingen geven de fractie van de ChristenUnie aanleiding tot de volgende vragen.
1. Is het College op de hoogte van het aanbrengen van een geveldoek op een pand aan de Oude Gracht?
2. Heeft het College een beleid ten aanzien van het toestaan van geveldoeken?
a. Zo ja, hoe luidt dat? Gelden hierin ook welstandscriteria?
b. Zo nee, waarom niet?
3. De ChristenUnie is van mening dat de binnenstad een historische uitstraling dient te hebben.
a. Deelt het College deze mening?
b. Kan het College zich voorstellen dat geveldoeken kunnen bijdragen aan een andere uitstraling?
c. Op welke manier gaat het college dit tegen?
4. Vrouwen moeten een volwaardige plaats hebben in de samenleving en niet beschouwd worden als lustobject.
a. Deelt het College deze mening van de ChristenUnie?
b. Zo ja, hoe treedt het college op tegen reclame-uitingen in de publieke ruimte die kwetsend zijn voor vrouwen?
c. Zo nee, waarom niet?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:25 schreef Dodecahedron het volgende:
Dan kun je net zo goed de hele overheid opdoeken.
Is de overheid dan alleen maar om politieagentje te spelen over de burgers?? Dacht het niet. De overheid moet er in mijn opinie gewoon zijn om publieke dingen (zorg energie OV enz) zo goed mogelijk te regelen. En verder niet al te veel met de eigen wil van de burgers bemoeien. Behalve wanneer ze de wet overtreden natuurlijk. En de wet zoals die nu is moet echt niet nog meer regels gaan krijgen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:25 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed de hele overheid opdoeken.
DAT IS GEEN BIKINI-BROEKJE.quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:01 schreef sigme het volgende:
Kan de discussie over invulling van libertarisme even elders?
Hier: http://i1.tinypic.com/f3rrja.jpg bijvoorbeeld.
quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
DAT IS GEEN BIKINI-BROEKJE.![]()
quote:
'Dit soort regeringen'?quote:Op woensdag 4 april 2007 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat een achterlijke stelling zeg.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:32 schreef zwambtenaar het volgende:
De hippietijd heeft ons land geen goed gedaan. Vanaf de jaren 60 ging het voor wat betreft de waarden en normen al snel berg afwaarts.
Zeker en daarom had men ook nooit met de CU in zee moeten gaan. Probleem is alleen dat er door de opkomst van populistisch links en populistisch rechts amper realistische alternatieven waren. Als gevolg daarvan zitten we nu met de mannenbroeders in de regering opgescheept.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:43 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dat is slechts jouw mening. Ik ben bijvoorbeeld weer blij dat de VVD er niet in zit. Zo heeft iedereen wel een voorkeur voor een samenstelling van de regering.quote:Op vrijdag 6 april 2007 15:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zeker en daarom had men ook nooit met de CU in zee moeten gaan. Probleem is alleen dat er door de opkomst van populistisch links en populistisch rechts amper realistische alternatieven waren. Als gevolg daarvan zitten we nu met de mannenbroeders in de regering opgescheept.
Je begrijpt hoop ik toch wel dat er een groot verschil bestaat tussen beide afbeeldingen voor wat betreft de achterliggende boodschap?quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:23 schreef pberends het volgende:
Waarom mag een naakte Jezus die aan SM doet aan een grote kruis dan wel van de ChristenUnie?
Wat een zielige plaatjes, maar dat zijn we van GS gewend.quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:41 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.geenstijl.nl/feauteaufuck/manches/75/index.html
quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:44 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wat een zielige plaatjes, maar dat zijn we van GS gewend.
Wat interesseert mij het verschil in achterliggende boodschap nou?quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:35 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Je begrijpt hoop ik toch wel dat er een groot verschil bestaat tussen beide afbeeldingen voor wat betreft de achterliggende boodschap?
Dat komt goed uit. "Moraalridders" spuugbeu zijn is de huidige moraal.quote:Op zaterdag 7 april 2007 00:43 schreef Hexagon het volgende:
Pff ik ben die moraalridders nu als spuugbeu.
Tja, dat krijg je ervan als je zo'n oubollig verbod wilt opleggen vanuit de overheid. Komt de boomerang 300 keer zo hard terug. Ze hebben het notabene de vrouwen zélf niet eens gevraagd.quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:44 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wat een zielige plaatjes, maar dat zijn we van GS gewend.
Zij hebben het God gevraagd.quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je ervan als je zo'n oubollig verbod wilt opleggen vanuit de overheid. Komt de boomerang 300 keer zo hard terug. Ze hebben het notabene de vrouwen zélf niet eens gevraagd.
Lijkt mij sterk, dat is de geilste van allemaal.quote:
En terecht. God heeft lang genoeg op sterven gelegen -- we moeten haar begraven. Het is tijd voor de Uebermensch.quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:04 schreef Dodecahedron het volgende:
Dat komt goed uit. "Moraalridders" spuugbeu zijn is de huidige moraal.
Dan staat er weer iets nieuws op, alleen noemen we dat weer anders. En ook dat zal weer onder uit geschopt worden door mensen die rellen om te rellen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
En terecht. God heeft lang genoeg op sterven gelegen -- we moeten haar begraven. Het is tijd voor de Uebermensch.
Die afkeer van het lichaam heeft een maatschappelijk nut. Als jij je zo slaafs opstelt tegenover je eigen hormonen, dan is dat vervelend voor je, maar probeer anderen dan niet mee te sleuren in die immorele wensen en uitingen. Het gaat er overigens niet om dat het lichaam an sich iets verwerpelijks is, maar zeer zeker wel op welke wijze met het lichaam wordt omgegaan. Een vrouw is wat mij betreft per definitie een lustobject, wanneer ze zich kleedt, gedraag of op een andere wijze uit waarmee seksuele prikkeling wordt beoogd.quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat interesseert mij het verschil in achterliggende boodschap nou?
Punt is, dat het christendom sinds Jezus' kruisiging een diepe, traumatische afkeer heeft van alles dat naar lichaam riekt, en elke manifestatie van het lichaam als 'zondig' probeert te bestempelen. Een heel kwalijke neurose, zeker als ze in combinatie optreedt met anti-kapitalistisch denken: een naakte vrouw wordt zo al snel tot hoer bestempeld, of nog erger: tot 'lustobject'. (een walgelijk eufemisme, dat des te beter laat zien hoe het gristentuig feitelijk over vrouwen denkt).
quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
En terecht. God heeft lang genoeg op sterven gelegen -- we moeten haar begraven. Het is tijd voor de Uebermensch.
Immoreel?quote:Op zaterdag 7 april 2007 15:26 schreef zwambtenaar het volgende:
Die afkeer van het lichaam heeft een maatschappelijk nut. Als jij je zo slaafs opstelt tegenover je eigen hormonen, dan is dat vervelend voor je, maar probeer anderen dan niet mee te sleuren in die immorele wensen en uitingen.
Beoogd, of gezien?quote:Het gaat er overigens niet om dat het lichaam an sich iets verwerpelijks is, maar zeer zeker wel op welke wijze met het lichaam wordt omgegaan. Een vrouw is wat mij betreft per definitie een lustobject, wanneer ze zich kleedt, gedraag of op een andere wijze uit waarmee seksuele prikkeling wordt beoogd.
Wat een walgelijke aantijgingen. Hoe durf jij te insinueren dat ik een potentiele serieverkrachter ben of mogelijkerwijs mijn eigen nichtje zou misbruiken? En dan beticht jij mij van onfatsoenlijk, van verdorven zijn? En dan is het leukste nog dat je kennelijk het idee hebt opgevat (kun je niets aan doen, dat zijn je hersenen die bij wijze van automatisme dergelijke associaties maken, hoe onzinnig in werkelijkheid ook), dat ik een christen benquote:Op zaterdag 7 april 2007 15:49 schreef Ringo het volgende:
Beoogd, of gezien?
Dat jij vrouwen als lustobject ziet wanneer ze niet voldoen aan jouw kuisheidsnormen (met andere woorden, je degradeert hun mens-zijn op het moment dat ze je een stijve piemel bezorgen) geeft vooral aan hoe slecht jij over ze denkt, hoe bedreigend ze eigenlijk zijn voor jouw kwetsbare jezuïetenzieltje.
Nu ben jij natuurlijk een typische representant van de mensensoort christenhond, verdorven moraalprofeet, categorie serieverkrachter. Je hebt de goedheid in pacht -- farizeeër die nog liever in het donker zijn eigen nichtje naait dan met goed fatsoen een hoer te bezoeken.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 7 april 2007 15:55 schreef zwambtenaar het volgende:
Jij wilt mij graag de grond in trappen en daarom neem je voor het gemak iets aan, wat jou dan een vrijbrief geeft je gang te gaan tegen mij.
Ik vond deze beterquote:Op zaterdag 7 april 2007 10:41 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.geenstijl.nl/feauteaufuck/manches/75/index.html
Ach de meesten zijn hersenloze kippen.quote:Op maandag 9 april 2007 11:58 schreef Kolenboer het volgende:
Het zal wel bij het fenomeen Forum horen, maar ik vind de manier waarop leden van de christenunie hier worden beschimpt tamelijk extreem. Kan dat ook iets beschaafder? Straks houden we geen superlatieven meer over voor zaken die ècht schandalig, schunnig en schofterig zijn.
Zullen we het op christenhonden houden, dan?quote:Op maandag 9 april 2007 11:58 schreef Kolenboer het volgende:
Het zal wel bij het fenomeen Forum horen, maar ik vind de manier waarop leden van de christenunie hier worden beschimpt tamelijk extreem. Kan dat ook iets beschaafder? Straks houden we geen superlatieven meer over voor zaken die ècht schandalig, schunnig en schofterig zijn.
Klopt; maar de CU vraagt er af en toe ook wel een beetje om als ze met dit soort voorstellen komen...quote:Op maandag 9 april 2007 11:58 schreef Kolenboer het volgende:
Ware het niet dat de CU in Nederland actief is op het hoogste politieke niveau en met dergelijke uitingen ver achterblijft bij een groot deel van de bevolking die een dergelijke poster wel vinden kunnen. Maar goed, je moet natuurlijk op de een of andere manier de moslims er wel weer bij kunnen betrekken, niet danquote:Op maandag 9 april 2007 18:15 schreef JohnDope het volgende:
de CU is zo braaf met hun beschaafde betoog over die schaars geklede juffrouw in bikini.
Hadden jullie het playboy-incident afgelopen week in Indonesie moeten zien, die moslims liepen weer de boel te slopen vanwege die playboy-plaatjes
Als je die 'zwartekousen' van ons gaat vergelijken met moslims, dan zijn die zwarte kousen super modern
de volgende keer eerst dus even relativeren, voordat men de CU de grond in wil trappen![]()
De VVD vrijzinnig? De SP vóór betutteling op dit vlak? Alsjeblieft hoor Piet, je begint nu ECHT te ijlen.quote:Op woensdag 4 april 2007 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alsof de betutteling minder was geweest met de SP in de regering, nee, als je geen betutteling wil moet je partijen stemmen die liberaal/progressief zijn, en dat zijn niet de christelijke/linkse partijen.
Groen Links, D66, VVD zijn veel vrijzinniger.
En het staat ons vrij ze af te serveren als onnodige, helaas nog niet uitgestorven, achterlijke gristenfundi's die zich drukker maken om vrouwen in bikini's en paddestoelen dan een oorlog in Irak en clusterbommen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 10:43 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, anders kan je het niet relativeren.quote:Op maandag 9 april 2007 18:58 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ware het niet dat de CU in Nederland actief is op het hoogste politieke niveau en met dergelijke uitingen ver achterblijft bij een groot deel van de bevolking die een dergelijke poster wel vinden kunnen. Maar goed, je moet natuurlijk op de een of andere manier de moslims er wel weer bij kunnen betrekken, niet dan.
Luegenaars... Op TV stond een of ander CU-fossiel te ouwehoeren over zedelijkheid en 'vrouwen als lustobject'.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:20 schreef Tirion het volgende:
De ChristenUnie krabbelt nu wel terug en zegt dat het 'hen altijd al te doen was om de vraag of het wel goed is om zo'n grote poster in het historisch centrum te hebben hangen'.
Dat bedoel ik dus met dat de CU een moderne religieuze partij is. Die moslims waren allang begonnen met terreurzaaien als dit op hun conto was gekomen.quote:Op maandag 9 april 2007 19:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Luegenaars... Op TV stond een of ander CU-fossiel te ouwehoeren over zedelijkheid en 'vrouwen als lustobject'.
Leg die rakkertjes effe uit dat heengaan en vermenigvuldigen niet werkt zonder lust.
Zucht... mongooltjes. Een ander woord heb ik er gewoon niet voor.
Wat mij betreft mogen alle gelovigen die hun fantasietjes gebruiken om anderen te beperken in een mooie hoge boom. Ik discrimineer wat dat betreft niet.quote:Op maandag 9 april 2007 19:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met dat de CU een moderne religieuze partij is. Die moslims waren allang begonnen met terreurzaaien als dit op hun conto was gekomen.
Maarja dat is de MoslimCultuur en dat hebben wij maar te accepteren
Kopje thee iemand?
Knulletje... jij bent de enige die het over moslims heeft. Ik heb het daar niet over. Dus rot effe lekker op met je kopje thee en bewaar die voor wanneer we het over moslims hebben.quote:Op maandag 9 april 2007 19:23 schreef JohnDope het volgende:
Gelovigen zijn gelovigen. Dus om het te kunnen relativeren, moet je kijken hoe de gemiddelde Christen 'iets oplost' en hoe de gemiddelde Moslim 'iets oplost'.
Welke smaak thee wil je trouwens?
Waar je deze bullshit vadaan haalt weet ik niet, maar bij mijn weten is er in de Westerse wereld volop geageerd tegen de overdreven reacties vanuit de Moslimwereld op bijvoorbeeld die prenten.quote:Op maandag 9 april 2007 19:33 schreef JohnDope het volgende:
Ik betrek moslims hierbij, omdat ik het nog al hypocriet vind, dat 'iedereen' zo geschokt is vanwege het religieuze optreden van de CU, terwijl wanneer bijvoorbeeld de moslims de wereld in brand steken nav een paar slap getekende tekeningetjes, wij niet-moslims het allemaal maar moeten accepteren, omdat het hun cultuur is.
Leef jij onder een steen? Vind jij dan dat Moslims geen kritiek krijgen...?quote:Op maandag 9 april 2007 19:33 schreef JohnDope het volgende:
Ik betrek moslims hierbij, omdat ik het nog al hypocriet vind, dat 'iedereen' zo geschokt is vanwege het religieuze optreden van de CU, terwijl wanneer bijvoorbeeld de moslims de wereld in brand steken nav een paar slap getekende tekeningetjes, wij niet-moslims het allemaal maar moeten accepteren, omdat het hun cultuur is.
Ik vind dan ook dat de brave religieuze CU iets meer begrip mag krijgen.
Ik vind dat het één geen moer met het ander te maken heeft. Ik zit niet te wachten op gezanik van de CU. Zodra de moslimpartij met dergelijk gezeik komt, dan denk ik er hetzelfde over.quote:Op maandag 9 april 2007 19:33 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind dan ook dat de brave religieuze CU iets meer begrip mag krijgen.
Ik ben het overigens wel met je eens dat de intolerante uitspattingen van welke aard dan ook, Islamitisch, Christelijk, rechts- dan wel links extremistisch die een ander mens actief tegenhouden in zijn persoonlijke ontplooiing verfoeilijk zijn.quote:Op maandag 9 april 2007 19:23 schreef JohnDope het volgende:
Gelovigen zijn gelovigen. Dus om het te kunnen relativeren, moet je kijken hoe de gemiddelde Christen 'iets oplost' en hoe de gemiddelde Moslim 'iets oplost'.
Welke smaak thee wil je trouwens?
Sjon denkt dat we allemaal mierzoete moslimknuffelaartjes zijn. Er is veel wat Sjon niet weet. Wist ie dát maar.quote:Op maandag 9 april 2007 19:43 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ik ben het overigens wel met je eens dat de intolerante uitspattingen van welke aard dan ook, Islamitisch, Christelijk, rechts- dan wel links extremistisch die een ander mens actief tegenhouden in zijn persoonlijke ontplooiing verfoeilijk zijn.
Oja, dat gezeur over die thee maakt je argumenten niet sterker trouwens.
Ik vind dit nogal overdreven. We hebben het over een enorm billboard in het centrum van Utrecht, net als toeristenseizoen begint. De hele stad wordt ermee geconfronteerd, dus de Christenunie mag zich wat mij betreft er tegenaan bemoeien, al ben ik het er niet mee eens.quote:Op maandag 9 april 2007 19:43 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ik ben het overigens wel met je eens dat de intolerante uitspattingen van welke aard dan ook, Islamitisch, Christelijk, rechts- dan wel links extremistisch die een ander mens actief tegenhouden in zijn persoonlijke ontplooiing verfoeilijk zijn.
Van mij ook. Maar het is belachelijk en uit de tijd. Niet serieus te nemen. En zo'n kutpartijtje zit in de regering...quote:Op maandag 9 april 2007 19:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik vind dit nogal overdreven. We hebben het over een enorm billboard in het centrum van Utrecht, net als toeristenseizoen begint. De hele stad wordt ermee geconfronteerd, dus de Christenunie mag zich wat mij betreft er tegenaan bemoeien, al ben ik het er niet mee eens.
Ongetwijfeld... moeten ze lekker op de CU stemmen volgende keer.quote:Op maandag 9 april 2007 19:50 schreef JohnDope het volgende:
Er zijn trouwens genoeg Moslims het eens met de CU.
In dit geval is het inderdaad overdreven, en je kunt je afvragen of een het erg handig is een dergelijke poster op te hangen op een zo openbare plek. Ga dan de discussie aan op basis van goede smaak en laat je christelijke overtuiging daar de basis voor zijn.quote:Op maandag 9 april 2007 19:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik vind dit nogal overdreven. We hebben het over een enorm billboard in het centrum van Utrecht, net als toeristenseizoen begint. De hele stad wordt ermee geconfronteerd, dus de Christenunie mag zich wat mij betreft er tegenaan bemoeien, al ben ik het er niet mee eens.
Niet in Utrecht, en daar hebben we het over. En die representeren hun achterban, ik had me er zelfs over verbaasd als die niet een punt zouden maken van dat billboard.quote:Op maandag 9 april 2007 19:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Van mij ook. Maar het is belachelijk en uit de tijd. Niet serieus te nemen. En zo'n kutpartijtje zit in de regering...
Compleet met je eens, maar daar gaat dit topic inderdaad niet over.quote:Op maandag 9 april 2007 19:54 schreef DivineJester het volgende:
[..]
In dit geval is het inderdaad overdreven, en je kunt je afvragen of een het erg handig is een dergelijke poster op te hangen op een zo openbare plek. Ga dan de discussie aan op basis van goede smaak en laat je christelijke overtuiging daar de basis voor zijn.
Waar ik bijvoorbeeld wel erg veel moeite mee heb is de door de CU erdoor gedrukte regeling dat een ambtenaar een homo-huwelijk zou kunnen weigeren. Hiermee druis je in tegen het gelijkheidsbeginsel dat in Nederland heerst en belemmer je mensen dus daadwerkelijk. Nu is het ook daar nog niet zo erg mee gesteld en veel gemeenten verplichten hun ambtenaren alle huwelijken te voltrekken, maar het is wel beangstigend dat de CU zich, in deze korte tijd, al zo betuttelend opstelt. Maar dat is in dit kader off-topic, dus ik hou er over op.
Heb je het ook wel eens niet over moslims? Jeez.quote:Op maandag 9 april 2007 19:50 schreef JohnDope het volgende:
Er zijn trouwens genoeg Moslims het eens met de CU.
Ieuw... nuáncequote:Op maandag 9 april 2007 19:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Niet in Utrecht, en daar hebben we het over. En die representeren hun achterban, ik had me er zelfs over verbaasd als die niet een punt zouden maken van dat billboard.
Ik zou nooit op ze stemmen, en ik denk de meeste mensen hier niet. Maar ze vertegenwoordigen wel een maatschappelijk segment.
[/genuanceerde trien]
Aandacht wil je dus. Van mij krijg je het niet meer, ik kon dit bericht alleen even niet laten, omdat je een giga plaat voor je harses hebt.quote:Op woensdag 4 april 2007 18:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
OMG. OMFG. Blijf uit mijn buurt met je schizofrene harses, hoor je?
Jij hebt freak-of-nature-chatlogs op je naam staan, waarin je meldt dat je mensen dood wilt maken. Dáárom moet je uit mijn buurt blijven.quote:Op maandag 9 april 2007 20:00 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Aandacht wil je dus. Van mij krijg je het niet meer, ik kon dit bericht alleen even niet laten, omdat je een giga plaat voor je harses hebt.
Goed dat GL nimmer verzaakt te strijden tegen de grootste onrechten in onze samenlevingquote:DEN HAAG - De vrouwen binnen de GroenLinksfractie in de Tweede Kamer willen graag dat een afbeelding van een man in gouden zwembroek aan de gevel van een Utrechts winkelpand komt te hangen.
Ze vinden het seksistisch dat daar sinds zaterdag een reusachtige poster hangt met een vrouw in gouden bikini als reclame voor een lingerieketen.
Gelijke behandeling
Femke Halsema, Naïma Azough, Ineke van Gent en Mariko Peters hebben minster Ronald Plasterk, verantwoordelijk voor emancipatie, en zijn collega van Volksgezondheid Ab Klink gevraagd te bevorderen dat de vrouw gezelschap krijgt van een man omdat er dan pas sprake is van gelijke behandeling.
In Utrecht maakte de ChristenUnie bezwaar tegen de poster, waarop de vrouw als lustobject zou zijn afgebeeld.
Toch vreemd dat het intiatief van GroenLinks komt, een partij die zich nota bene er op wil laten voorstaan dat ze niet meegaat in de betutteling van het nieuwe kabinet.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
GL-vrouwen willen man in gouden zwembroek hier verder:
[..]
Goed dat GL nimmer verzaakt te strijden tegen de grootste onrechten in onze samenleving
Waarom krijg ik het idee dat de laatste tijd (van links tot rechts) de grootste futiliteiten in de Kamer worden aangekaart? Iets met het proberen de kloof tussen politiek en burger te dichten ofzo? Ik dacht dat de Kamer over landelijke zaken ging, en dan alleen de hoofdlijnen daarvan.
Tijdverspilling
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat er een sarcastische grap uitgehaald wordt op deze manier, hoewel ik me in kan beelden dat emancipatie voor groen-linksers een aantrekkelijke reden is.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:10 schreef Reya het volgende:
[..]
Toch vreemd dat het intiatief van GroenLinks komt, een partij die zich nota bene er op wil laten voorstaan dat ze niet meegaat in de betutteling van het nieuwe kabinet.
Net zoals de VVD en PVV?quote:Op woensdag 11 april 2007 17:13 schreef __Saviour__ het volgende:
tsk, wat een walgelijke bekrompen partij is dat groenlinks toch. Gelukkig is slechts een dom oppositiepartijtje.
Een vrouw in bikini is meteen een lustobject? Wat is dat voor Taliban-redenering?quote:In Utrecht maakte de ChristenUnie bezwaar tegen de poster, waarop de vrouw als lustobject zou zijn afgebeeld.
Het lijkt me voor de hand liggen dat dit een ludieke grap is. Als je mediageil bent, kun je beter een ludieke grap maken dan relletjes stoken zoals Wilders en de SP'ers.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:14 schreef speknek het volgende:
En dan te bedenken dat niet een persoon van Groenlinks dat zegt, maar gewoon een hele hoop, en ook nog wel de fractievoorzitster!
Dat zijn ook oppositiepartijen ja, heel goed. Maar je bedoelt daarmee?quote:
Ja, maar doen moet het ook wel echt duidelijk zijn dat het een grap is, anders zaai je alleen maar verwarringquote:Op woensdag 11 april 2007 17:33 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Het lijkt me voor de hand liggen dat dit een ludieke grap is. Als je mediageil bent, kun je beter een ludieke grap maken dan relletjes stoken zoals Wilders en de SP'ers.
Jij niet snappe.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:17 schreef Flumina het volgende:
Maar als het gaat om posters voor donoren mag functioneel bloot weer wel.
Ikke niet snappe?![]()
Ik heb hun humor nooit helemaal begrepen.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jij niet snappe.
Deze actie van GroenLinks is natuurlijk alleen bedoeld om het vuurtje nog meer op te stoken. Een trap op de staart van de christenhonden in het kabinet.
Die hebben ze niet, dan valt er ook niks te begrijpen.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:57 schreef Flumina het volgende:
[..]
Ik heb hun humor nooit helemaal begrepen.
Die zijn dan ook linea recta het paradijs uitgesodemieterd.quote:Op donderdag 12 april 2007 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
En hoe zit het dan met Adam en Eva, André? Die zijn toch ook naakt?![]()
Meestal gaan die gasten naar de camping op de veluwe of in zeeland.quote:Op donderdag 12 april 2007 23:28 schreef Appelperenstroop het volgende:
Vanuit hun standpunt snap ik het wel.
Maar het is toch niet aanstootgevend. Een bikini is normaal. Zelf liggen ze waarschijnlijk op het strand altijd de ogen uit de kop te kijken in Spanje!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |