abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47992902
Radio 1 meldt zojuist dat de christenunie een verbod op bikini reclame wil.
De moraalridders slaan opnieuw toe met hun verstikkende, truttige, intolerante bemoeizucht.
Sportieve inbreng
pi_47992910
Bedankt JP wat een geweldige staatsman ben je toch
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  woensdag 4 april 2007 @ 08:07:29 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47993017
Dat gaat toch om één bepaalde gigantisch grote poster ergens?
The love you take is equal to the love you make.
pi_47993022
Pics?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 4 april 2007 @ 08:08:48 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_47993030
Beter luisteren dan. Het gaat om een poster van 200m2 in Utrecht. De vragen komen van de fractie van de CU in de gemeenteraad van Utrecht.

En doe nou niet of dit nieuws voor je is. Deze partij en gelijksoortige partijen stellen dit soort vragen al sinds de jaren 30.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 4 april 2007 @ 08:15:20 #6
13250 Lod
Sapere aude!
pi_47993098
quote:
Op woensdag 4 april 2007 07:53 schreef Flashwin het volgende:
Bedankt JP wat een geweldige staatsman ben je toch
Is JP naar een andere partij gegaan? Dat wist ik nog helemaal niet
GNU Terry Pratchett
  woensdag 4 april 2007 @ 08:16:18 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_47993107
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Beter luisteren dan. Het gaat om een poster van 200m2 in Utrecht. De vragen komen van de fractie van de CU in de gemeenteraad van Utrecht.

En doe nou niet of dit nieuws voor je is. Deze partij en gelijksoortige partijen stellen dit soort vragen al sinds de jaren 30.
Christenen bashen is makkelik scoren op Fok. Ik had eigenlijk niets anders verwacht. Ook al moeten de feiten in een iets ander daglicht geplaatst worden.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_47993120
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:16 schreef Gunner het volgende:

Christenen bashen is makkelik scoren op Fok. Ik had eigenlijk niets anders verwacht. Ook al moeten de feiten in een iets ander daglicht geplaatst worden.
Ik voorspel een hoop 'nou, terecht ook' reacties van de default FOK! reli's, een hoop g:ristenen reacties, en dan is dat het wel weer. Zullen we even proberen te voorspellen wat de reacties zouden zijn als een imam zoiets had geroepen? Of een moslim politicus?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 4 april 2007 @ 08:20:49 #9
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_47993155
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:07 schreef Jarno het volgende:
Pics?

Christenunie
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 4 april 2007 @ 08:23:00 #10
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_47993181
En en voor ik het vergeet, hier het artikel:
quote:
ChristenUnie tegen 'grote' dame in bikini
UTRECHT - De ChristenUnie in de stad Utrecht maakt zich zorgen over een promotieposter met een afbeelding van een dame in een gouden bikini.

De bedoeling is dat de poster van een lingerieketen, tweehonderd vierkante meter groot, vanaf vrijdag aan een winkelpand aan de Oude Gracht komt te hangen.

Dinsdag vroeg de partij het college van burgemeester en wethouders om opheldering.]Volgens Mirjam Bikker, fractievoorzitter van de partij, moeten vrouwen een volwaardige plaats hebben in de samenleving.„We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject.”

De ChristenUnie wil van het college weten of het denkt op te treden tegen reclame-uitingen in de publieke ruimte die kwetsend zijn voor vrouwen.

De lingerieketen is het niet eens met de kritiek. „Het is geen blote dame. We zien haar niet als lustobject. Het is gewoon een mooie dame die geniet van een zonnige dag”, aldus een woordvoerster.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  woensdag 4 april 2007 @ 08:23:13 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_47993185
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:17 schreef Jarno het volgende:
Ik voorspel een hoop 'nou, terecht ook' reacties van de default FOK! reli's, een hoop Christen reacties, en dan is dat het wel weer. Zullen we even proberen te voorspellen wat de reacties zouden zijn als een imam zoiets had geroepen? Of een moslim politicus?
Die zullen vaak nog harder zijn, maar dat doet wat mij betreft niets af aan het feit dat we best meer respect voor andere culturen en geloven kunnen hebben.

Extremise keur ik wel af, in welke hoek dan ook.
pi_47993218
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:23 schreef Gunner het volgende:

[..]

Die zullen vaak nog harder zijn, maar dat doet wat mij betreft niets af aan het feit dat we best meer respect voor andere culturen en geloven kunnen hebben.

Extremise keur ik wel af, in welke hoek dan ook.
Maar door het censureren van reclame bevind je je natuurlijk wel op een enorm hellend vlak. Ik zie het ook allemaal niet zo'n vaart lopen, maar op christelijke censuur zit ik echt niet te wachten eigenlijk. De argumenten zijn ook enorm flauw, 'de vrouw als lustobject', puh-lease, dacht dat we dat stadium in 2007 al wel voorbij waren hoor. Betekent dit dat de CU niet gereageerd had als het een enorme poster was van een vent in strakke boxer?
  woensdag 4 april 2007 @ 08:27:11 #13
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_47993237
Ik vind dit ook een non discussie eigenlijk, ik ben het ook niet eens met dit punt van de CU, maar het ging me meer om de bash reacties die je kan krijgen op dit soort topics.

Ik ben pertinent tegen censuur
pi_47993314
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:15 schreef Lod het volgende:

[..]

Is JP naar een andere partij gegaan? Dat wist ik nog helemaal niet
echt snugger ben je niet he
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  woensdag 4 april 2007 @ 08:53:32 #15
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_47993680
Tsja, christen unie.... Erg voortvarend bezig waar het dames in bikini en paddo's betreft.

Clusterbommen en een onderzoek naar onze steun aan een foute oorlog, daar zijn ze wat minder in geinteresseerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Drugshond op 04-04-2007 10:14:49 ]
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 4 april 2007 @ 08:56:42 #16
13250 Lod
Sapere aude!
pi_47993730
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:33 schreef Flashwin het volgende:

[..]

echt snugger ben je niet he
Volgens mij ben jij degene die hier Balkenende opeens koppelt aan de Christenunie
GNU Terry Pratchett
pi_47994750
Christenunie
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_47994934
Vindt de Christenunie ineens dat een vrouw in bikini een lustobject is en de emancipatie belemmerd?

Het wordt zomer joh, en dan hebben schaars geklede dames juist dé macht!
  woensdag 4 april 2007 @ 10:10:37 #19
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_47995465
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:56 schreef Gunner het volgende:

[..]

Een beetje op niveau met jou discussieren is niet mogelijk of wel?

Je spelt het ook nog eens verkeerd.
Ja hoor, met mij valt best te discussieren, alleen ik vind het prettig om scherp te zijn. De inhoud van veruit de meeste van m'n posts is prima.

Ik walg nu eenmaal van conservatieven.
pi_47995563
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:20 schreef Kadesh het volgende:

[..]

[afbeelding]

Christenunie

Christen-Unie en Cda opdonderen!

Ik ben blij dat ik er niet op gestemd heb!
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  woensdag 4 april 2007 @ 10:29:27 #21
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_47996038
Typerend dat de CU hier over begint; net zo typerend als de drogredenaties waar ze mee aankomen inzake die poster... (de vrouw als lustobject; what's next; MTV / TMF achter de decoder??)

Dergelijke partijen schijnen nog wel eens twee dingen te vergeten:
- Dat niet heel NL zo Grristelijk is als zij
- Dat de mens in de eerste plaats een eigen verantwoordelijkheid heeft.

Maar goed, over de CU heb ik al zo veel gezegd.. ik blijf niet bezig.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  woensdag 4 april 2007 @ 10:35:11 #22
154880 Bolter
Awesomeness
pi_47996245
Ach bikini-reclames zijn overrated!
Lingerie-reclames daarentegen
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  woensdag 4 april 2007 @ 10:43:48 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47996531
Tja, dat krijg je ervan lieve fokkertjes als je een proteStPartij stemt, dan komen dit soort figuren in de regering omdat het land bestuurt moet worden..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47996583
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, dat krijg je ervan lieve fokkertjes als je een proteStPartij stemt, dan komen dit soort figuren in de regering omdat het land bestuurt moet worden..
Heeft niets met protestpartij te maken, maar met christelijke normen en waarden.. !
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 4 april 2007 @ 10:46:41 #25
45206 Pietverdriet
pi_47996644
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:45 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Heeft niets met protestpartij te maken, maar met Christelijke normen en waarden.. !
Nee, jij snapt het niet, als er zoveel mensen PVV of SP stemmen, dan krijg je dit soort regeringen als die we nu hebben
pi_47996704
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, jij snapt het niet, als er zoveel mensen PVV of SP stemmen, dan krijg je dit soort regeringen als die we nu hebben
Ja want de PVV en de SP zitten nu ook echt in de regering..

Dit zijn gewoon (extreem) christelijke standpunten.
Als er niet zoveel mensen op de CU hadden gestemd zouden ze ook niet in de regering zitten.
  woensdag 4 april 2007 @ 10:51:16 #27
45206 Pietverdriet
pi_47996787
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:48 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ja want de PVV en de SP zitten nu ook echt in de regering..
Ach gus, meen je dat? Kan dat wat ermee te doen hebben dat je met die partijen geen regering kan vormen en je daardoor dit soort idioten van de CU in de regering krijgt?
pi_47996888
Ach die partijtjes in de grote steden voelen zich nu gesterkt door het feit dat er een conservatieve moralistische wind waait door Nederland. Het is ook wachten tot het gros bejaarden gaat uitsterven dat nog in de verzuilingtijd geleefd heeft. Die stemmen volgens mij het meest op die partijtjes. Daarna zal de liberale en sociale wind wel weer waaien.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_47996929
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach gus, meen je dat? Kan dat wat ermee te doen hebben dat je met die partijen geen regering kan vormen en je daardoor dit soort idioten van de CU in de regering krijgt?
Dus het is de schuld van de PVV en SP stemmers?

Het CDA (die andere christenpartij waar miljoenen mensen op hebben gestemd) wou dat andere christenclubje er graag bij hebben.
  woensdag 4 april 2007 @ 11:13:51 #30
45206 Pietverdriet
pi_47997471
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:56 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dus het is de schuld van de PVV en SP stemmers?
Het is een gevolg ervan dat mensen deze partijen stemmen.
Er was door deze proteststemmen geen andere regering mogelijk.
  woensdag 4 april 2007 @ 11:43:47 #31
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_47998507
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is een gevolg ervan dat mensen deze partijen stemmen.
Er was door deze proteststemmen geen andere regering mogelijk.
Nog effe... Denk eerder dat het de schuld is van pvda stemmers, die op het laatste moment de SP lieten vallen voor de grauwe massa van politiek nihilisme die PvdA heet.

De ik-wil-hoe-dan-ook-regeren-partij
  woensdag 4 april 2007 @ 11:49:39 #32
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_47998730
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:23 schreef Kadesh het volgende:
En en voor ik het vergeet, hier het artikel:
[..]
Volgens Mirjam Bikker, fractievoorzitter van de partij, moeten vrouwen een volwaardige plaats hebben in de samenleving.?We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject.?
Dat is ook niet eerlijk, die vrouw heeft waarschijnlijk erg hard gewerkt en erg weinig gegeten om als lustobject beschouwd te kunnen worden.
(c) Two and a half men
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_47998819
quote:
We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject.”
De ChristenUnie komt n.b. voort uit de RPF en de GPV, partijen die tot de fusie weigerden vrouwen op verkiesbare plaatsen op de landelijke lijst te zetten.
  woensdag 4 april 2007 @ 13:06:35 #34
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48001217
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:51 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De ChristenUnie komt n.b. voort uit de RPF en de GPV, partijen die tot de fusie weigerden vrouwen op verkiesbare plaatsen op de landelijke lijst te zetten.
Gristelijke moraal op z'n best. Huichelaars zijn het, stuk voor stuk. Maar goed, dat mag ik natuurlijk niet zeggen want ik moet respect tonen voor het geloof
pi_48002095
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:06 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Gristelijke moraal op z'n best. Huichelaars zijn het, stuk voor stuk. Maar goed, dat mag ik natuurlijk niet zeggen want ik moet respect tonen voor het geloof
Er stond in de NRC-Next dat Atheisten de ruimte meer moeten opeisen tegen de nieuwe trend van geloven in een godsdienst. Ik moet het even opzoeken, maar het was een goed stuk. Waarom zijn per definitie atheisten fout, en godsdienstelijken goed? De kerk is niets meer dan een machtsinstituut, in het verleden, en nu ook. En de weerloze zieltjes laten zich er allemaal door leiden. Ik geloof zelf niet, maar als ze de echte boodschap van Jezus Christus zouden uitspreken, zou het 'geloof' er heel anders zien. Op dit moment is de kerk en alles wat er uit voort spruit niets meer dan een slechte persiflage op het evangelie.
  woensdag 4 april 2007 @ 13:39:34 #36
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48002444
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:29 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Er stond in de NRC-Next dat Atheisten de ruimte meer moeten opeisen tegen de nieuwe trend van geloven in een godsdienst. Ik moet het even opzoeken, maar het was een goed stuk. Waarom zijn per definitie atheisten fout, en godsdienstelijken goed? De kerk is niets meer dan een machtsinstituut, in het verleden, en nu ook. En de weerloze zieltjes laten zich er allemaal door leiden. Ik geloof zelf niet, maar als ze de echte boodschap van Jezus Christus zouden uitspreken, zou het 'geloof' er heel anders zien. Op dit moment is de kerk en alles wat er uit voort spruit niets meer dan een slechte persiflage op het evangelie.
Het hele gesodemieter met die jankende christenen (laatst ook een mooi stukje in Spits! naar aanleiding van een column die stevig tegen het christendom aanschopte) is vrij simpel aan de kant te schuiven.

Er zijn ongeveer twee opties:

- Je gelooft écht in god. Dat is jouw waarheid en daar ben je van overtuigd.
- Je gelooft niet echt, maar wil heel graag.

In het eerste geval kan een goddeloze je nooit op je ziel trappen. "Als je god belachelijk maakt doet me dat veel pijn want hij betekent veel voor me boe-hoe-hoe". Flikker op, als je écht gelooft dan lach je iemand die god belachelijk maakt hard uit. Je weet tenslotte wel beter, toch?

Dus houden we over de twijfelaars, de lammetjes en de mensen die zich moreel verplicht voelen te geloven, maar eigenlijk diep van binnen ook weten dat het de grootst mogelijke lulkoek is die een mens maar kan verzinnen. Ik voel me niet geroepen deze mensen in hun worsteling te ontzien door de waarheid te verbloemen. En ik voel me al helemaal niet geroepen de waarheid op te leuken en zo wat 'respectvoller' te brengen. De waarheid is hard. Wen er maar aan.
pi_48002617
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:39 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Het hele gesodemieter met die jankende christenen (laatst ook een mooi stukje in Spits! naar aanleiding van een column die stevig tegen het christendom aanschopte) is vrij simpel aan de kant te schuiven.

Er zijn ongeveer twee opties:

- Je gelooft écht in god. Dat is jouw waarheid en daar ben je van overtuigd.
- Je gelooft niet echt, maar wil heel graag.

In het eerste geval kan een goddeloze je nooit op je ziel trappen. "Als je god belachelijk maakt doet me dat veel pijn want hij betekent veel voor me boe-hoe-hoe". Flikker op, als je écht gelooft dan lach je iemand die god belachelijk maakt hard uit. Je weet tenslotte wel beter, toch?

Dus houden we over de twijfelaars, de lammetjes en de mensen die zich moreel verplicht voelen te geloven, maar eigenlijk diep van binnen ook weten dat het de grootst mogelijke lulkoek is die een mens maar kan verzinnen. Ik voel me niet geroepen deze mensen in hun worsteling te ontzien door de waarheid te verbloemen. En ik voel me al helemaal niet geroepen de waarheid op te leuken en zo wat 'respectvoller' te brengen. De waarheid is hard. Wen er maar aan.
Eensch. Maar waar ik niet begrijp, hoe het komt dat zoveel mensen op dit soort partijen stemmen. Zoveel gelovigen zijn er toch ook niet meer. Denken mensen dan tegenwoordig echt niet meer na over ideologieen en ideeen van partijen?

I
  woensdag 4 april 2007 @ 13:48:57 #38
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_48002796
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Aan de ene kant vind ik wel dat we cultureel aan het afvlakken zijn als we alles maar goed vinden. Nergens kritisch over nadenken vind ik net zo laakbaar als bij alles meteen aan de bel trekken. Aan de andere kant is het ook wel behoorlijk kleinburgerlijk allemaal. Bel even met het bedrijf, maak je klacht bekend en dan moet het wel goed zijn.
  woensdag 4 april 2007 @ 13:49:54 #39
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48002823
Geen idee, maar ik merk wel dat een hoop mensen simpele conservatieve zielen zijn. Althans, zo zie ík dat. Ik vind dat niet normaal.

Maar zo vinden velen mij, mijn familie, mijn vriendin en onze opvattingen niet normaal. Eens zullen we het nooit worden vrees ik.
  woensdag 4 april 2007 @ 13:56:57 #40
13250 Lod
Sapere aude!
pi_48003041
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:48 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Aan de ene kant vind ik wel dat we cultureel aan het afvlakken zijn als we alles maar goed vinden. Nergens kritisch over nadenken vind ik net zo laakbaar als bij alles meteen aan de bel trekken. Aan de andere kant is het ook wel behoorlijk kleinburgerlijk allemaal. Bel even met het bedrijf, maak je klacht bekend en dan moet het wel goed zijn.
Ik weet niet of je het afvlakken kunt noemen, de cultuur groeit gewoon een andere richting op. Een richting die niet meer bepaald wordt door het christelijk geloof.
Zo vind ik de gedachtegang dat huwelijk alleen tussen man en vrouw kan bestaan juist een afvlakking ten opzichte van het standpunt dat het huwelijk het bewijs is van de liefde tussen 2 personen (ongeacht geslacht, ras en geloofsvoorkeur).
GNU Terry Pratchett
  woensdag 4 april 2007 @ 13:58:31 #41
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48003094
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:48 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik heb er kritisch over nagedacht en was er binnen 5 seconden uit. Sorry, maar dat is natuurlijk een ander uiterste.

Cultureel afvlakken? Ik ken maar drie waarden en dat is geluk en enige mate van duurzaamheid en enigszins eerlijke verdeling van welvaart.

Voor het eerste is persoonlijke vrijheid het allerhoogste goed, al is gematigd genieten zeer zeker een deugd. Wat jou persoonlijk niet raakt is simpelweg jouw zaak niet. Punt uit. Ik geef onmiddelijk toe dat ik daar zelf niet altijd naar leef, maar ik kan slecht tegen onrecht.

Voor het tweede en derde zijn naastenliefde, je kunnen verplaatsen in anderen en het besef dat alle leven op deze aarde gelijk is en dat dit is waar we het mee moeten doen het belangrijkste. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, of je wil of niet.

Verder heb ik, om het even mooi te verpakken, een broertje dood aan andermans opvattingen over verlichting, beschaving, etc, etc. Kopen we niets voor en het komt meestal uit de mond van mensen die geen greintje respect kennen voor andersdenkenden en vooral hun eigen ideeen willen opdringen aan anderen. Angst. Pure angst.

Ik heb een hekel aan religie, maar moedig de religieuzen aan vooral lekker door te gaan met wat ze doen. Maar hou je ideeen buiten het openbare, val mij niet lastig met je eigen opvattingen. Leef er naar en laat anderen met rust.
  woensdag 4 april 2007 @ 14:13:34 #42
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_48003621
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:56 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het afvlakken kunt noemen, de cultuur groeit gewoon een andere richting op. Een richting die niet meer bepaald wordt door het christelijk geloof.
Zo vind ik de gedachtegang dat huwelijk alleen tussen man en vrouw kan bestaan juist een afvlakking ten opzichte van het standpunt dat het huwelijk het bewijs is van de liefde tussen 2 personen (ongeacht geslacht, ras en geloofsvoorkeur).
Het is jammer dat, juist van CU-hoek, net wordt gedaan of de ergernis over dit soort reclame-uitingen iets typisch christelijks is. Terwijl het gewoon gaat om de kwaliteit van het publieke domein. Net als dat ik vind dat straatverkopers zeer hinderlijk zijn, wil ik niet op elke straathoek lastig worden gevallen met semi-erotische reclameafbeeldingen. Is helemaal nergens voor nodig.
  woensdag 4 april 2007 @ 15:47:30 #43
45206 Pietverdriet
pi_48007042
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:43 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nog effe... Denk eerder dat het de schuld is van pvda stemmers, die op het laatste moment de SP lieten vallen voor de grauwe massa van politiek nihilisme die PvdA heet.

De ik-wil-hoe-dan-ook-regeren-partij
Alsof de betutteling minder was geweest met de SP in de regering, nee, als je geen betutteling wil moet je partijen stemmen die liberaal/progressief zijn, en dat zijn niet de christelijke/linkse partijen.
Groen Links, D66, VVD zijn veel vrijzinniger.
pi_48007076
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alsof de betutteling minder was geweest met de SP in de regering, nee, als je geen betutteling wil moet je partijen stemmen die liberaal/progressief zijn, en dat zijn niet de christelijke/linkse partijen.
Typisch dat dat juist partijen zijn waar heel FOK! graag op kotst. We willen dus kennelijk graag betutteld worden?
  Official ESF Kreviewer woensdag 4 april 2007 @ 15:53:55 #45
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_48007297
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:07 schreef Jarno het volgende:
Pics?
  woensdag 4 april 2007 @ 16:52:53 #46
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_48009802
walgelijk die zogenaamde gristenen. moraalridders. behalve als het om echt belangrijke zaken gaat zoals een onderzoek naar de smerige besluitvorming omtrent irak.
  woensdag 4 april 2007 @ 17:25:23 #47
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 4 april 2007 @ 17:31:04 #48
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48011210
quote:

[..]

Nou, dit gaat om een volksvertegenwoordiger in Utrecht. Dan heeft op welke overige partij je stemt niet zo gek veel invloed.
pi_48011522
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:23 schreef Kadesh het volgende:
Dinsdag vroeg de partij het college van burgemeester en wethouders om opheldering.]Volgens Mirjam Bikker, fractievoorzitter van de partij, moeten vrouwen een volwaardige plaats hebben in de samenleving.„We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject.”
Zij er alvast eentje die zich daar niet druk over hoeft te maken.
quote:
„Het is geen blote dame. We zien haar niet als lustobject. Het is gewoon een mooie dame die geniet van een zonnige dag”, aldus een woordvoerster.
En zo is het maar net!
  woensdag 4 april 2007 @ 17:50:20 #50
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48011951
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:38 schreef Tirion het volgende:

[..]

Zij er alvast eentje die zich daar niet druk over hoeft te maken.
[..]
k ben het niet met haar eens, maar eingelijk bewijs je nu haar punt. Heb je dat door?
pi_48012121
het gaat hier inderdaad enkel over één poster. de cu is niet tegen bikini's ofzo.
in een onderzoek blijkt dat 71.6% van de inwoners het met ze eens is......
De oerknal.... dus eerst was er niks, en dat niks is óók nog eens ontploft???
pi_48012193
Als het "slechts" over dit voorbeeldje gaat, dan slaat de CU idg wel erg door.
pi_48013207
Weet je wat het is Floripas, dit soort mensen zullen toch nooit van mening veranderen. Ik zou voorstellen de tijd en het geld te besteden aan de mensen die door zo'n poster getriggered worden om vrouwen te zien als lust object, of wat de woordkeus ook was, met alle gevolgen van dien, en niet aan de poster zelf.
  woensdag 4 april 2007 @ 18:59:07 #54
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_48014473
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:51 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Was het een botte weigering om vrouwen op de lijst te zetten, of meer een tekort aan capabele vrouwen en vooral aan Kamerzetels? Ik ben eerder geneigd om het laatste te denken. Het GPV heeft in totaal 5 Tweede Kamerleden gehad, in de 38 jaar dat de partij in de Kamer zat. Voor de RPF geldt hetzelfde. Beide partijen waren wat laat met emanciperen, maar in de laatste 20 jaar is dat hard ingelopen.

Als je 2 zetels in de Kamer hebt, waarvan 1 restzetel, en als Kamerleden Schutte en Van Middelkoop, zie ik ook niet in waarom het GPV per se een vrouw naar voren moest schuiven.
  woensdag 4 april 2007 @ 20:09:36 #55
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48017536
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:56 schreef Camphusius het volgende:
Als het "slechts" over dit voorbeeldje gaat, dan slaat de CU idg wel erg door.
Idd, dat belooft nog wat voor de toekomst
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48020724
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:09 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, dat belooft nog wat voor de toekomst
Ja, idd. Als dat de trend van de CU wordt tenminste. Maar dat zou niet verstandig zijn, je kan met het "zedenpreken" ook volkomen doorschieten en daarmee je electoraat wegjagen.
pi_48021666
Ik word wel een beetje erg moe van de regeltjes en gezeur van dit kabinet nog ff en we gaan terug naar de jaren 50.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:42:40 #58
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_48021755
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:40 schreef Stansfield het volgende:
Ik word wel een beetje erg moe van de regeltjes en gezeur van dit kabinet nog ff en we gaan terug naar de jaren 50.
quote:
ChristenUnie tegen 'grote' dame in bikini
UTRECHT - De ChristenUnie in de stad Utrecht maakt zich zorgen over een promotieposter met een afbeelding van een dame in een gouden bikini.

De bedoeling is dat de poster van een lingerieketen, tweehonderd vierkante meter groot, vanaf vrijdag aan een winkelpand aan de Oude Gracht komt te hangen.

Dinsdag vroeg de partij het college van burgemeester en wethouders om opheldering.Volgens Mirjam Bikker, fractievoorzitter van de partij, moeten vrouwen een volwaardige plaats hebben in de samenleving.„We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject.”
pi_48024033
Een verbod op reclame's met bikini's? dus dan moet er naakt geposeerd worden? best progressief voor de ChristenUnie
pi_48054778
Als het aan de CU ligt gaan wij naar een Victioriaans Nederland.
Geef mij maar de tijd toen deze poster op alle pelienen hing.

pi_48055274
Hoe ga je dan dit soort producten aan de man brengen.
  donderdag 5 april 2007 @ 20:33:04 #62
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_48055478
Wat hebben we in Nederland een stel kerkmongolen aan het bewind staan. Laten we het niet hebben over een onderzoek naar Irak, hervormingen in de zorg of het huisvestingsbeleid, maar over een poster van een vrouw in bikini. Autistische hosti-talibans.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 5 april 2007 @ 20:41:40 #63
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_48055803
Tja, daar hebben we het gristentuig dat ons de Moraal door de strot probeert te duwen, hup terug het keelgat in.

Beginnen over bikiniwijven (altijd wel een paar communistische fatsoensrakkers die onder het anti-kommersjele mom met de wolven meehuilen) -- over een jaartje komt abortus aan de beurt. En euthanasie.

Of is de hetze nu al aan de gang?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_48056883
Hehe,

Ik las vandaag in de krant dat de actie van de CU de bikiniverkoop alleen maar laat stijgen
pi_48059073
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:41 schreef Ringo het volgende:
Tja, daar hebben we het gristentuig dat ons de Moraal door de strot probeert te duwen, hup terug het keelgat in.
't Is toch wel opvallend hoe verheven de tegenstanders van de CU zich gedragen. Je zou het nog bijna met de CU-actie eens zijn alleen om dit soort vuilspuiters te pesten.
De bovengrondse landbouw heeft de toekomst!
pi_48063321
En terecht! Waarom is een bikinireclame nodig? Kom je anders niet aan je trekken ofzo? Best zielig dan.
  vrijdag 6 april 2007 @ 08:47:03 #67
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_48068967
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:36 schreef zwambtenaar het volgende:
En terecht! Waarom is een bikinireclame nodig? Kom je anders niet aan je trekken ofzo? Best zielig dan.
En wie ben jij om dat voor een ander te bepalen?
  vrijdag 6 april 2007 @ 08:52:28 #68
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_48069047
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:36 schreef zwambtenaar het volgende:
Waarom ben jij nodig?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_48069952
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 08:47 schreef NewOrder het volgende:

[..]

En wie ben jij om dat voor een ander te bepalen?
Nu moet je niet doen alsof we in absolute vrijheid leven en ook niet alsof absolute vrijheid zaligmakend is. In sommige gevallen moeten mensen nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:02:03 #70
66825 Reya
Fier Wallon
pi_48070411
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:44 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Nu moet je niet doen alsof we in absolute vrijheid leven en ook niet alsof absolute vrijheid zaligmakend is. In sommige gevallen moeten mensen nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
Mensen moeten in bescherming worden genomen tegen vrouwen in bikini, hetgeen een doodnormaal verschijnsel is in Nederland?
pi_48070443
God, leven we weer in de jaren 50 ofzo ???
pi_48070602
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:02 schreef Reya het volgende:

[..]

Mensen moeten in bescherming worden genomen tegen vrouwen in bikini, hetgeen een doodnormaal verschijnsel is in Nederland?
Niet tegen vrouwen in bikini an sich (zoals op het strand bijvoorbeeld), maar wel tegen de context waarin dat beeld wordt gebruikt. Het betreft hier een grote poster zoals ik heb begrepen en ik kan mij voorstellen dat sommige mensen zich daar aan storen.
pi_48070643
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:08 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Niet tegen vrouwen in bikini an sich (zoals op het strand bijvoorbeeld), maar wel tegen de context waarin dat beeld wordt gebruikt. Het betreft hier een grote poster zoals ik heb begrepen en ik kan mij voorstellen dat sommige mensen zich daar aan storen.
Dan kijken ze de andere kant op.
pi_48070754
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:09 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dan kijken ze de andere kant op.
Waarom? Dat is nogal makkelijk, vind je niet? Niet zomaar je eigen zin er door willen drukken. Je moet je in dit soort gevallen afvragen wat zwaarder weegt: de passiviteit van het stellen dat mensen maar de andere kant op moeten kijken of de noodzaak van het plaatsen van zo'n poster.
pi_48070846
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:12 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Waarom? Dat is nogal makkelijk, vind je niet? Niet zomaar je eigen zin er door willen drukken. Je moet je in dit soort gevallen afvragen wat zwaarder weegt: de passiviteit van het stellen dat mensen maar de andere kant op moeten kijken of de noodzaak van het plaatsen van zo'n poster.
Er is zoveel niet noodzakelijk. Als de niet-kijkers in de meerderheid zijn mogen ze wat mij betreft een voorstel doen om posters met vrouwen in bikini erop te verbieden. Tot die tijd zullen ze zich mogen aanpassen aan wat in Nederland maatschappelijk acceptabel wordt geacht. Een splintergroepering als de CU (die helaas, helaas - imho - regeringsverantwoordelijkheid heeft gekregen) moet goed bedenken wie ze vertegenwoordigen en vooral hoeveel mensen ze vertegenwoordigen.
pi_48070889
Bikini's
Christenunie
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:19:14 #77
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_48070976
CU .

de jaren 50 hebben gebeld, ze willen hun standpunten terug .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_48071277
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:15 schreef Jarno het volgende:

[..]

Er is zoveel niet noodzakelijk. Als de niet-kijkers in de meerderheid zijn mogen ze wat mij betreft een voorstel doen om posters met vrouwen in bikini erop te verbieden. Tot die tijd zullen ze zich mogen aanpassen aan wat in Nederland maatschappelijk acceptabel wordt geacht. Een splintergroepering als de CU (die helaas, helaas - imho - regeringsverantwoordelijkheid heeft gekregen) moet goed bedenken wie ze vertegenwoordigen en vooral hoeveel mensen ze vertegenwoordigen.
De CU heeft kennelijk voldoende steun gekregen om te gaan regeren en dus is het niet meer dan begrijpelijk dat zij zoveel mogelijk hun eigen belangen behartigen. Dat is waar zij hard voor werken, dus geef ze eens ongelijk.
pi_48071340
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:41 schreef Ringo het volgende:

Beginnen over bikiniwijven (altijd wel een paar communistische fatsoensrakkers die onder het anti-kommersjele mom met de wolven meehuilen) -- over een jaartje komt abortus aan de beurt. En euthanasie.

Of is de hetze nu al aan de gang?
Ik heb liever geen abortus dan geen erotische foto's.

De geschiedenis van abortus bestaat vooral uit een stel hippies die komen vertellen wat leven is en wat niet. Dat zou Hitler eens moeten doen.
pi_48071383
De hippietijd heeft ons land geen goed gedaan. Vanaf de jaren 60 ging het voor wat betreft de waarden en normen al snel berg afwaarts.
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:35:11 #81
66825 Reya
Fier Wallon
pi_48071468
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:32 schreef zwambtenaar het volgende:
De hippietijd heeft ons land geen goed gedaan. Vanaf de jaren 60 ging het voor wat betreft de waarden en normen al snel berg afwaarts.
Het staat iedereen vrij om zijn/haar eigen stukje land te kopen en daar een commune te beginnen waar die betreffende normen en waarden wel gelden, en zich zo min mogelijk te bemoeien met de buitenwereld.
pi_48071586
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:35 schreef Reya het volgende:

[..]

Het staat iedereen vrij om zijn/haar eigen stukje land te kopen en daar een commune te beginnen waar die betreffende normen en waarden wel gelden, en zich zo min mogelijk te bemoeien met de buitenwereld.
Dat klopt, maar om geheel onafhankelijk te zijn moet je ook zelfvoorzienend zijn. Hoe wil je dat realiseren en vooral combineren met de nationale wetgeving en dergelijke? Met andere woorden: het is vrijwel onmogelijk om te ontsnappen aan deze wanorde.
pi_48071598
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:30 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ik heb liever geen abortus dan geen erotische foto's.

De geschiedenis van abortus bestaat vooral uit een stel hippies die komen vertellen wat leven is en wat niet. Dat zou Hitler eens moeten doen.
Maar van die hippies mocht je tenmisten zelf beslissen. De christenunie wil dat voor mensen gaan beslissen. Daar ben ik dus op tegen. Als de hele veluwe geen abortus wil moeten ze dat lekker zelf weten en hun eigen dochters en vrouwen geen abortus laten doen. Maar wanneer een vrouw abortus wil (binnen de huidige regels qua periode enz) dan moet ze dat gewoon kunnen doen vind ik.

De huidige regels zijn daar gewoon goed voor opgesteld vind ik.
pi_48071652
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:39 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Maar van die hippies mocht je tenmisten zelf beslissen. De christenunie wil dat voor mensen gaan beslissen. Daar ben ik dus op tegen. Als de hele veluwe geen abortus wil moeten ze dat lekker zelf weten en hun eigen dochters en vrouwen geen abortus laten doen. Maar wanneer een vrouw abortus wil (binnen de huidige regels qua periode enz) dan moet ze dat gewoon kunnen doen vind ik.

Idd, nu op dit moment is het niet meer terug te draaien.
pi_48071748
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:39 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dat ben ik absoluut met je eens, maar het staat een partij als de CU vrij om te vechten voor hun zaak in die zin van dat zij landelijke macht willen verkrijgen om die regels aan te passen.
pi_48071809
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:43 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Dat ben ik absoluut met je eens, maar het staat een partij als de CU vrij om te vechten voor hun zaak in die zin van dat zij landelijke macht willen verkrijgen om die regels aan te passen.
Idd, net als GroenLinks en de PvdD die opkomen voor bepaalde diersoorten. Dat is net zo irrationeel.
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:45:51 #87
66825 Reya
Fier Wallon
pi_48071821
quote:

[..]

Persoonlijk vind ik dergelijke zaken buiten de sfeer waar de overheid zich mee zou moeten bezigen vallen, maar goed, in de praktijk is dat inderdaad het geval
pi_48071846
quote:

[..]

Ja, een beetje het verhaal van Donner en de sharia is het wel natuurlijk.
pi_48071900
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, een beetje het verhaal van Donner en de sharia is het wel natuurlijk.
Wat een vergelijking.
pi_48071967
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:48 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Wat een vergelijking.
Waarom? In essentie exact dezelfde discussie: het staat elke partij vrij om via het democratisch proces een meerderheid te verzamelen om welke wet dan ook in te voeren of aan te passen. Dus ook de CU, en ook een (theoretische) islam partij die de sharia wil invoeren.

En nee, ik zeg niet dat de CU vergelijkbaar is met een fundamentalistische Islam partij, als je dat soms wilt suggereren.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 april 2007 @ 11:41:43 #91
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_48073992
Iedere partij mag vechten voor zijn idealen, maar het is een beetje sneu om af te geven op een freakin' poster. Dat is nogal een verschil met het invoeren van de sharia, die je complete leven zal veranderen.

Er zijn imho toch wel belangrijkere issues in ons kikkerlandje om over te discussieren.
pi_48074047
quote:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. Dat is ook het grote voordeel van een democratie. Alleen hoop ik niet dat dat ooit zal gebeuren dat de CU een hele grote partij wordt.
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:10:45 #93
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48075118
Misschien wil de C&A wel een duit in het zakje doen? Dat bedrijf is van huis uit katholiek. Vroeger accepteerde men alleen maar godvrezende medewerkers, maar tegenwoordig is zelfs Jantje Smit goed genoeg
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:13:12 #94
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_48075203
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:44 schreef zwambtenaar het volgende:
Wat een onzin. Blijkbaar heeft de religieuze arrogantie en betutteling haar hoogtepunt nog niet bereikt. De verbeelding alleen al dat men zichzelf in staat acht om anderen 'tegen zichzelf in bescherming te nemen' is ronduit misselijkmakend. In werkelijkheid gaat het dan ook niet om het beschermen van anderen, maar om macht uit te kunnen oefenen over anderen. Macht zonder enige grond welteverstaan. En daarmee is de zin 'In sommige gevallen moeten mensen nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming worden genomen.' ook van toepassing op degene die dit in praktijk brengt. Aangezien dit zou leiden tot een oneindige recursie waarbij iedereen elkaar tegen zichzelf tracht te beschermen, is het niet meer dan logisch dat men elkaar laat leven in vrijheid met respect voor elkaars individuele vrijheid. Dat is de enige situatie waarin vrijheid en macht voor iedereen in balans zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 6 april 2007 @ 12:16:53 #95
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48075365
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:30 schreef Dodecahedron het volgende:
Dit topic gaat echt helemaal nergens over, maar een poster van Hitler in een bikini zou het wel compleet maken.
Carpe Libertatem
pi_48075501
De ChristenUnie krabbelt nu wel terug en zegt dat het 'hen altijd al te doen was om de vraag of het wel goed is om zo'n grote poster in het historisch centrum te hebben hangen'.
pi_48075673
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:13 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Wat een onzin. Blijkbaar heeft de religieuze arrogantie en betutteling haar hoogtepunt nog niet bereikt. De verbeelding alleen al dat men zichzelf in staat acht om anderen 'tegen zichzelf in bescherming te nemen' is ronduit misselijkmakend. In werkelijkheid gaat het dan ook niet om het beschermen van anderen, maar om macht uit te kunnen oefenen over anderen. Macht zonder enige grond welteverstaan. En daarmee is de zin 'In sommige gevallen moeten mensen nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming worden genomen.' ook van toepassing op degene die dit in praktijk brengt. Aangezien dit zou leiden tot een oneindige recursie waarbij iedereen elkaar tegen zichzelf tracht te beschermen, is het niet meer dan logisch dat men elkaar laat leven in vrijheid met respect voor elkaars individuele vrijheid. Dat is de enige situatie waarin vrijheid en macht voor iedereen in balans zijn.
Dan kun je net zo goed de hele overheid opdoeken.
pi_48075691
quote:
Via de pers vernam de ChristenUnie dat er op korte termijn een groot geveldoek (200 m2) komt te hangen bij een van de ondernemers aan de Oude Gracht. Tevens hoorde zij dat op dit doek een dame als lustobject wordt afgebeeld. Naar de mening van de ChristenUnie dienen vrouwen een volwaardige plaats in de samenleving te hebben, dit soort afbeeldingen staan haaks op die visie. Geveldoeken hebben een directe invloed op de openbare ruimte, zij bepalen een stadsgezicht. De recente ontwikkelingen geven de fractie van de ChristenUnie aanleiding tot de volgende vragen.

1. Is het College op de hoogte van het aanbrengen van een geveldoek op een pand aan de Oude Gracht?

2. Heeft het College een beleid ten aanzien van het toestaan van geveldoeken?
a. Zo ja, hoe luidt dat? Gelden hierin ook welstandscriteria?
b. Zo nee, waarom niet?

3. De ChristenUnie is van mening dat de binnenstad een historische uitstraling dient te hebben.
a. Deelt het College deze mening?
b. Kan het College zich voorstellen dat geveldoeken kunnen bijdragen aan een andere uitstraling?
c. Op welke manier gaat het college dit tegen?

4. Vrouwen moeten een volwaardige plaats hebben in de samenleving en niet beschouwd worden als lustobject.
a. Deelt het College deze mening van de ChristenUnie?
b. Zo ja, hoe treedt het college op tegen reclame-uitingen in de publieke ruimte die kwetsend zijn voor vrouwen?
c. Zo nee, waarom niet?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:45:38 #99
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_48076384
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:25 schreef Dodecahedron het volgende:
Inderdaad.
pi_48076679
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:25 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Is de overheid dan alleen maar om politieagentje te spelen over de burgers?? Dacht het niet. De overheid moet er in mijn opinie gewoon zijn om publieke dingen (zorg energie OV enz) zo goed mogelijk te regelen. En verder niet al te veel met de eigen wil van de burgers bemoeien. Behalve wanneer ze de wet overtreden natuurlijk. En de wet zoals die nu is moet echt niet nog meer regels gaan krijgen.
pi_48076936
Kan de discussie over invulling van libertarisme even elders?
Hier: Leren over libertarisme bijvoorbeeld.

[ Bericht 25% gewijzigd door sigme op 06-04-2007 13:03:21 (haha) ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 6 april 2007 @ 13:02:59 #102
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_48076970
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 13:01 schreef sigme het volgende:
Kan de discussie over invulling van libertarisme even elders?
Hier: http://i1.tinypic.com/f3rrja.jpg bijvoorbeeld.
DAT IS GEEN BIKINI-BROEKJE.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_48076997
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 13:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

DAT IS GEEN BIKINI-BROEKJE.

Wat heb je nu onder je Ctlr-v zitten
  vrijdag 6 april 2007 @ 13:31:32 #104
Stranger than fiction
pi_48077973
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 13:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat heb je nu onder je Ctlr-v zitten
  vrijdag 6 april 2007 @ 13:49:44 #105
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_48078530
quote:

[..]

'Dit soort regeringen'? Ga in een spookhuis werken als je anderen bang wilt maken.
pi_48079772
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:32 schreef zwambtenaar het volgende:
Wat een achterlijke stelling zeg.

Normen en waarden zijn zo subjectief als de pest, dus je spreekt voor jezelf kerel.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  vrijdag 6 april 2007 @ 15:42:01 #107
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48081608
quote:

[..]

Zeker en daarom had men ook nooit met de CU in zee moeten gaan. Probleem is alleen dat er door de opkomst van populistisch links en populistisch rechts amper realistische alternatieven waren. Als gevolg daarvan zitten we nu met de mannenbroeders in de regering opgescheept.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_48081661
Inderdaad, ik vind dat de waarde van die uitspraak niet boven de norm uit komt.
pi_48088959
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 15:42 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Zeker en daarom had men ook nooit met de CU in zee moeten gaan. Probleem is alleen dat er door de opkomst van populistisch links en populistisch rechts amper realistische alternatieven waren. Als gevolg daarvan zitten we nu met de mannenbroeders in de regering opgescheept.
Dat is slechts jouw mening. Ik ben bijvoorbeeld weer blij dat de VVD er niet in zit. Zo heeft iedereen wel een voorkeur voor een samenstelling van de regering.
  zaterdag 7 april 2007 @ 00:43:55 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_48099272
Pff ik ben die moraalridders nu als spuugbeu.
pi_48103567
Waarom mag een naakte Jezus die aan SM doet aan een grote kruis dan wel van de ChristenUnie?
pi_48103753
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:23 schreef pberends het volgende:
Waarom mag een naakte Jezus die aan SM doet aan een grote kruis dan wel van de ChristenUnie?
Je begrijpt hoop ik toch wel dat er een groot verschil bestaat tussen beide afbeeldingen voor wat betreft de achterliggende boodschap?
pi_48103912
quote:
Wat een zielige plaatjes, maar dat zijn we van GS gewend.
pi_48103993
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:44 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

zaterdag 7 april 2007 @ 11:02:09 #116
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_48104259
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:35 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Je begrijpt hoop ik toch wel dat er een groot verschil bestaat tussen beide afbeeldingen voor wat betreft de achterliggende boodschap?
Wat interesseert mij het verschil in achterliggende boodschap nou?

Punt is, dat het christendom sinds Jezus' kruisiging een diepe, traumatische afkeer heeft van alles dat naar lichaam riekt, en elke manifestatie van het lichaam als 'zondig' probeert te bestempelen. Een heel kwalijke neurose, zeker als ze in combinatie optreedt met anti-kapitalistisch denken: een naakte vrouw wordt zo al snel tot hoer bestempeld, of nog erger: tot 'lustobject'. (een walgelijk eufemisme, dat des te beter laat zien hoe het gristentuig feitelijk over vrouwen denkt).
pi_48104310
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 00:43 schreef Hexagon het volgende:
Pff ik ben die moraalridders nu als spuugbeu.
Dat komt goed uit. "Moraalridders" spuugbeu zijn is de huidige moraal.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2007 @ 11:05:29 #118
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_48104349
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:44 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Tja, dat krijg je ervan als je zo'n oubollig verbod wilt opleggen vanuit de overheid. Komt de boomerang 300 keer zo hard terug. Ze hebben het notabene de vrouwen zélf niet eens gevraagd.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:07:58 #119
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_48104406
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Tja, dat krijg je ervan als je zo'n oubollig verbod wilt opleggen vanuit de overheid. Komt de boomerang 300 keer zo hard terug. Ze hebben het notabene de vrouwen zélf niet eens gevraagd.
Zij hebben het God gevraagd.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2007 @ 11:09:33 #120
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_48104448
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:07 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Zij hebben het God gevraagd.
Lijkt mij sterk, dat is de geilste van allemaal.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:10:15 #121
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_48104466
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:04 schreef Dodecahedron het volgende:
Dat komt goed uit. "Moraalridders" spuugbeu zijn is de huidige moraal.
En terecht. God heeft lang genoeg op sterven gelegen -- we moeten haar begraven. Het is tijd voor de Uebermensch.
pi_48106315
Moet dat nou?
200 vierkante meter ontsiert de straat.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_48106796
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

En terecht. God heeft lang genoeg op sterven gelegen -- we moeten haar begraven. Het is tijd voor de Uebermensch.
Dan staat er weer iets nieuws op, alleen noemen we dat weer anders. En ook dat zal weer onder uit geschopt worden door mensen die rellen om te rellen.
pi_48110705
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat interesseert mij het verschil in achterliggende boodschap nou?

Punt is, dat het christendom sinds Jezus' kruisiging een diepe, traumatische afkeer heeft van alles dat naar lichaam riekt, en elke manifestatie van het lichaam als 'zondig' probeert te bestempelen. Een heel kwalijke neurose, zeker als ze in combinatie optreedt met anti-kapitalistisch denken: een naakte vrouw wordt zo al snel tot hoer bestempeld, of nog erger: tot 'lustobject'. (een walgelijk eufemisme, dat des te beter laat zien hoe het gristentuig feitelijk over vrouwen denkt).
Die afkeer van het lichaam heeft een maatschappelijk nut. Als jij je zo slaafs opstelt tegenover je eigen hormonen, dan is dat vervelend voor je, maar probeer anderen dan niet mee te sleuren in die immorele wensen en uitingen. Het gaat er overigens niet om dat het lichaam an sich iets verwerpelijks is, maar zeer zeker wel op welke wijze met het lichaam wordt omgegaan. Een vrouw is wat mij betreft per definitie een lustobject, wanneer ze zich kleedt, gedraag of op een andere wijze uit waarmee seksuele prikkeling wordt beoogd.
pi_48110749
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

De Übermensch, ga toch weg met die onzin. Maar ook wel weer typisch menselijk hoor: denken dat hij alles weet en alles kan. 9/11 heeft bijvoorbeeld aangetoond dat vermeende Übermenschen uiteindelijke paranoïde angsthazen bleken.
  zaterdag 7 april 2007 @ 15:49:59 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_48111259
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 15:26 schreef zwambtenaar het volgende:

Die afkeer van het lichaam heeft een maatschappelijk nut. Als jij je zo slaafs opstelt tegenover je eigen hormonen, dan is dat vervelend voor je, maar probeer anderen dan niet mee te sleuren in die immorele wensen en uitingen.
Immoreel?
quote:
Het gaat er overigens niet om dat het lichaam an sich iets verwerpelijks is, maar zeer zeker wel op welke wijze met het lichaam wordt omgegaan. Een vrouw is wat mij betreft per definitie een lustobject, wanneer ze zich kleedt, gedraag of op een andere wijze uit waarmee seksuele prikkeling wordt beoogd.
Beoogd, of gezien?

Dat jij vrouwen als lustobject ziet wanneer ze niet voldoen aan jouw kuisheidsnormen (met andere woorden, je degradeert hun mens-zijn op het moment dat ze je een stijve piemel bezorgen) geeft vooral aan hoe slecht jij over ze denkt, hoe bedreigend ze eigenlijk zijn voor jouw kwetsbare jezuïetenzieltje.

Nu ben jij natuurlijk een typische representant van de mensensoort christenhond, verdorven moraalprofeet, categorie serieverkrachter. Je hebt de goedheid in pacht -- farizeeër die nog liever in het donker zijn eigen nichtje naait dan met goed fatsoen een hoer te bezoeken.
pi_48111371
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 15:49 schreef Ringo het volgende:
Beoogd, of gezien?

Dat jij vrouwen als lustobject ziet wanneer ze niet voldoen aan jouw kuisheidsnormen (met andere woorden, je degradeert hun mens-zijn op het moment dat ze je een stijve piemel bezorgen) geeft vooral aan hoe slecht jij over ze denkt, hoe bedreigend ze eigenlijk zijn voor jouw kwetsbare jezuïetenzieltje.

Nu ben jij natuurlijk een typische representant van de mensensoort christenhond, verdorven moraalprofeet, categorie serieverkrachter. Je hebt de goedheid in pacht -- farizeeër die nog liever in het donker zijn eigen nichtje naait dan met goed fatsoen een hoer te bezoeken.
Wat een walgelijke aantijgingen. Hoe durf jij te insinueren dat ik een potentiele serieverkrachter ben of mogelijkerwijs mijn eigen nichtje zou misbruiken? En dan beticht jij mij van onfatsoenlijk, van verdorven zijn? En dan is het leukste nog dat je kennelijk het idee hebt opgevat (kun je niets aan doen, dat zijn je hersenen die bij wijze van automatisme dergelijke associaties maken, hoe onzinnig in werkelijkheid ook), dat ik een christen ben . Laat ik je direct maar uit die droom helpen: ik geloof niet.

Verder kun jij kennelijk niet lezen, want ik heb toch duidelijk het woord 'beogen' gebruikt, nietwaar? Jij wilt mij graag de grond in trappen en daarom neem je voor het gemak iets aan, wat jou dan een vrijbrief geeft je gang te gaan tegen mij.
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:01:28 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_48111523
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 15:55 schreef zwambtenaar het volgende:
Jij wilt mij graag de grond in trappen en daarom neem je voor het gemak iets aan, wat jou dan een vrijbrief geeft je gang te gaan tegen mij.
Dat klopt.
pi_48111684
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat klopt.
En hiermee heb je je als een zwakke discussiepartner bewezen .
  zaterdag 7 april 2007 @ 18:27:25 #130
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48114916
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48118673
Alle commentaar van de ChristenUnie streeft z'n doel weer helemaal voorbij. Hadden ze niks gezegd, dan was 95% van Nederland niet op de hoogte geweest van het bestaan van de poster. Dan was het winkelend publiek erlangs gelopen, had er eens naar gekeken, en was weer verder gelopen.
Nee, nu is het opeens een issue, pikken de media het op, haalt het zelfs het 8 uur-journaal. Stelletje sukkels van de ChristenUnie, dat wil je hè, zo terwijl je je opmaakt voor de vrome Paasdagen.
Ik snap nu werkelijk niet waar ze zich druk over maken, er is nog geen stukje blote tiet te zien!

Maar allejezus ( ) wat is dat ding groot! Het lijkt Times Square wel ...
In plaats dat ze zich daar druk over maken; dat dat enorme ding afbreuk doet aan de pracht van de historische binnenstad.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_48129389
Juist omdat de vrouw voor GriezelUnisten in hun fantasieën een "lustobject" is en zij het zo krampachtig en bijbels proberen te onderdrukken ageren ze zo tegen de op zich smaakvolle poster.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  maandag 9 april 2007 @ 09:31:25 #133
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_48137755
Ik zit te wachten op een poster van een vrouw die wordt genomen door een hond. En dan als onderschrift "Peddigree Pall aanbevolen door topfokker!".

Die ChristenUnie is wel GELOOFwaardig. Beginnen over de vrouw als lustobject en daarna beginnen over het straatbeeld. Als je vindt dat het slecht is voor het straatbeeld maak dat dan meteen duidelijk!

Normen en waarden? Die zijn niet puur subjectief. Norm houdt in dat we afspreken dit kan wel, dat kan niet. Maar een partij die bestaat uit incestplegers ((masturb)eert uw vader en uw moeder) kan zich beter stil houden.

Wat betreft de regering: het CDA vind ik geen probleem. Zij drukken het christelijk gedachtengoed niet door de strot. Het is hun basis maar ze passen zich aan aan het tijdsbeeld. Partijen als de CU zijn echter te extreem en te ouderwets. De PvdA (geen christelijke partij) vind ik overigens ook niks. Niet extreem maar een gebrek aan daadkracht. En waar ze wel daden willen verrichten doen ze dat in mijn ogen fout.

Het massaal stemmen op SP, PVV en PVD (ach ja, Nederlanders zonder hersencel) heeft een normale regering onmogelijk gemaakt!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  maandag 9 april 2007 @ 10:40:00 #134
119552 squealmaster
Take the time !
pi_48138772

Bikini Babes, I LOVE 'EM
pi_48140803
Het zal wel bij het fenomeen Forum horen, maar ik vind de manier waarop leden van de christenunie hier worden beschimpt tamelijk extreem. Kan dat ook iets beschaafder? Straks houden we geen superlatieven meer over voor zaken die ècht schandalig, schunnig en schofterig zijn.
pi_48141938
quote:
Op maandag 9 april 2007 11:58 schreef Kolenboer het volgende:
Het zal wel bij het fenomeen Forum horen, maar ik vind de manier waarop leden van de christenunie hier worden beschimpt tamelijk extreem. Kan dat ook iets beschaafder? Straks houden we geen superlatieven meer over voor zaken die ècht schandalig, schunnig en schofterig zijn.
Ach de meesten zijn hersenloze kippen.
Laat ze hun frustraties maar even uiten.
Ze komen toch al zo weinig buiten zonder begeleiding.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  maandag 9 april 2007 @ 12:44:55 #137
45206 Pietverdriet
pi_48142307
quote:
Zullen we het op christenhonden houden, dan?
  maandag 9 april 2007 @ 12:45:13 #138
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_48142319
quote:
Klopt; maar de CU vraagt er af en toe ook wel een beetje om als ze met dit soort voorstellen komen...
En hun verkiezingsprogram is op bepaalde punten nog wel wat extremer dan wat ze nu uitdragen...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_48151074
de CU is zo braaf met hun beschaafde betoog over die schaars geklede juffrouw in bikini.

Hadden jullie het playboy-incident afgelopen week in Indonesie moeten zien, die moslims liepen weer de boel te slopen vanwege die playboy-plaatjes

Als je die 'zwartekousen' van ons gaat vergelijken met moslims, dan zijn die zwarte kousen super modern

de volgende keer eerst dus even relativeren, voordat men de CU de grond in wil trappen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 9 april 2007 @ 18:58:19 #140
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_48152066
quote:
Op maandag 9 april 2007 18:15 schreef JohnDope het volgende:
de CU is zo braaf met hun beschaafde betoog over die schaars geklede juffrouw in bikini.

Hadden jullie het playboy-incident afgelopen week in Indonesie moeten zien, die moslims liepen weer de boel te slopen vanwege die playboy-plaatjes

Als je die 'zwartekousen' van ons gaat vergelijken met moslims, dan zijn die zwarte kousen super modern

de volgende keer eerst dus even relativeren, voordat men de CU de grond in wil trappen
Ware het niet dat de CU in Nederland actief is op het hoogste politieke niveau en met dergelijke uitingen ver achterblijft bij een groot deel van de bevolking die een dergelijke poster wel vinden kunnen. Maar goed, je moet natuurlijk op de een of andere manier de moslims er wel weer bij kunnen betrekken, niet dan .
  maandag 9 april 2007 @ 19:06:10 #141
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48152307
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De VVD vrijzinnig? De SP vóór betutteling op dit vlak? Alsjeblieft hoor Piet, je begint nu ECHT te ijlen.
pi_48152339
CU moet niet met steeds lompere ideeen komen
  maandag 9 april 2007 @ 19:10:22 #143
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48152423
quote:

[..]

En het staat ons vrij ze af te serveren als onnodige, helaas nog niet uitgestorven, achterlijke gristenfundi's die zich drukker maken om vrouwen in bikini's en paddestoelen dan een oorlog in Irak en clusterbommen.

Het zal een hoop fokkers dus niet ontgaan zijn dat dit typisch gristelijk is... vandaar de reacties.
pi_48152443
Het christentuig heeft gelukkig niet gewonnen.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_48152503
quote:
Op maandag 9 april 2007 18:58 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Ware het niet dat de CU in Nederland actief is op het hoogste politieke niveau en met dergelijke uitingen ver achterblijft bij een groot deel van de bevolking die een dergelijke poster wel vinden kunnen. Maar goed, je moet natuurlijk op de een of andere manier de moslims er wel weer bij kunnen betrekken, niet dan .
Dat lijkt me logisch, anders kan je het niet relativeren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 9 april 2007 @ 19:13:30 #146
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48152524
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:20 schreef Tirion het volgende:
De ChristenUnie krabbelt nu wel terug en zegt dat het 'hen altijd al te doen was om de vraag of het wel goed is om zo'n grote poster in het historisch centrum te hebben hangen'.
Luegenaars... Op TV stond een of ander CU-fossiel te ouwehoeren over zedelijkheid en 'vrouwen als lustobject'.

Leg die rakkertjes effe uit dat heengaan en vermenigvuldigen niet werkt zonder lust.

Zucht... mongooltjes. Een ander woord heb ik er gewoon niet voor.
pi_48152595
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:13 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Luegenaars... Op TV stond een of ander CU-fossiel te ouwehoeren over zedelijkheid en 'vrouwen als lustobject'.

Leg die rakkertjes effe uit dat heengaan en vermenigvuldigen niet werkt zonder lust.

Zucht... mongooltjes. Een ander woord heb ik er gewoon niet voor.
Dat bedoel ik dus met dat de CU een moderne religieuze partij is. Die moslims waren allang begonnen met terreurzaaien als dit op hun conto was gekomen.
Maarja dat is de MoslimCultuur en dat hebben wij maar te accepteren

Kopje thee iemand?
  maandag 9 april 2007 @ 19:21:00 #148
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48152750
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus met dat de CU een moderne religieuze partij is. Die moslims waren allang begonnen met terreurzaaien als dit op hun conto was gekomen.
Maarja dat is de MoslimCultuur en dat hebben wij maar te accepteren

Kopje thee iemand?
Wat mij betreft mogen alle gelovigen die hun fantasietjes gebruiken om anderen te beperken in een mooie hoge boom. Ik discrimineer wat dat betreft niet.

Zit niet in mijn menslievende aard

Wat moslims hier mee te maken hebben weet ik niet. Maar je zal wel een quotum te halen hebben ofzo.
pi_48152837
Gelovigen zijn gelovigen. Dus om het te kunnen relativeren, moet je kijken hoe de gemiddelde Christen 'iets oplost' en hoe de gemiddelde Moslim 'iets oplost'.

Welke smaak thee wil je trouwens?
  maandag 9 april 2007 @ 19:29:48 #150
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48153067
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:23 schreef JohnDope het volgende:
Gelovigen zijn gelovigen. Dus om het te kunnen relativeren, moet je kijken hoe de gemiddelde Christen 'iets oplost' en hoe de gemiddelde Moslim 'iets oplost'.

Knulletje... jij bent de enige die het over moslims heeft. Ik heb het daar niet over. Dus rot effe lekker op met je kopje thee en bewaar die voor wanneer we het over moslims hebben.
pi_48153190
Ik betrek moslims hierbij, omdat ik het nog al hypocriet vind, dat 'iedereen' zo geschokt is vanwege het religieuze optreden van de CU, terwijl wanneer bijvoorbeeld de moslims de wereld in brand steken nav een paar slap getekende tekeningetjes, wij niet-moslims het allemaal maar moeten accepteren, omdat het hun cultuur is.
Ik vind dan ook dat de brave religieuze CU iets meer begrip mag krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door JohnDope op 09-04-2007 19:39:12 ]
  maandag 9 april 2007 @ 19:40:50 #152
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_48153439
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:33 schreef JohnDope het volgende:
Ik betrek moslims hierbij, omdat ik het nog al hypocriet vind, dat 'iedereen' zo geschokt is vanwege het religieuze optreden van de CU, terwijl wanneer bijvoorbeeld de moslims de wereld in brand steken nav een paar slap getekende tekeningetjes, wij niet-moslims het allemaal maar moeten accepteren, omdat het hun cultuur is.
Waar je deze bullshit vadaan haalt weet ik niet, maar bij mijn weten is er in de Westerse wereld volop geageerd tegen de overdreven reacties vanuit de Moslimwereld op bijvoorbeeld die prenten.
Wat betreft dat relativeren: Relatief gezien staat men binnen de CU in Nederland voor een verouderde opvatting ten opzichte van enigzins seksueel getinte reclame posters, dat is een realtie die er toe doet, niet die stompzinnige vergelijking met moslims in Indonesie die de uitgave van een Playboy niet aan kunnen. Je pakt een dergelijke vergelijking er alleen maar bij om te wijzen op extremen in de Islam en daarmee heel die Islam te veroordelen. Jammer. Ik dacht dat dit een topic was over de CU en hun ophef over een vrouw in bikin op een poster, maar blijkbaar zie jij dat anders.
  maandag 9 april 2007 @ 19:41:23 #153
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48153459
quote:
Leef jij onder een steen? Vind jij dan dat Moslims geen kritiek krijgen...?
  maandag 9 april 2007 @ 19:42:22 #154
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48153492
quote:
Ik vind dat het één geen moer met het ander te maken heeft. Ik zit niet te wachten op gezanik van de CU. Zodra de moslimpartij met dergelijk gezeik komt, dan denk ik er hetzelfde over.

Maar misschien ben ik diep in mijn hart toch een racist, aangezien ik dergelijke dommigheid onderbewust meer toeschrijf aan sjofele ongeschoren Arabieren die met AK 47's in de lucht schieten en met een half verkoold Amerikaans lijk aan de trekhaak door Al Kut scheuren, al 'jalalalalalalalala' roepend.
  maandag 9 april 2007 @ 19:42:30 #155
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48153497
Overigens, verouderde opvatting is natuurlijk relatief. Als de Christenunieachterban van die partij verwacht dat ze ageren tegen dit soort zaken, dan vind ik het hun goede democratische recht.
  maandag 9 april 2007 @ 19:43:52 #156
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_48153540
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:23 schreef JohnDope het volgende:

Ik ben het overigens wel met je eens dat de intolerante uitspattingen van welke aard dan ook, Islamitisch, Christelijk, rechts- dan wel links extremistisch die een ander mens actief tegenhouden in zijn persoonlijke ontplooiing verfoeilijk zijn.

Oja, dat gezeur over die thee maakt je argumenten niet sterker trouwens.
  maandag 9 april 2007 @ 19:44:03 #157
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48153542
De CU begint een gevaar voor de samenleving te worden.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 9 april 2007 @ 19:44:38 #158
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48153561
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:43 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Ik ben het overigens wel met je eens dat de intolerante uitspattingen van welke aard dan ook, Islamitisch, Christelijk, rechts- dan wel links extremistisch die een ander mens actief tegenhouden in zijn persoonlijke ontplooiing verfoeilijk zijn.

Oja, dat gezeur over die thee maakt je argumenten niet sterker trouwens.
Sjon denkt dat we allemaal mierzoete moslimknuffelaartjes zijn. Er is veel wat Sjon niet weet. Wist ie dát maar.
  maandag 9 april 2007 @ 19:47:47 #159
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48153646
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:43 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Ik vind dit nogal overdreven. We hebben het over een enorm billboard in het centrum van Utrecht, net als toeristenseizoen begint. De hele stad wordt ermee geconfronteerd, dus de Christenunie mag zich wat mij betreft er tegenaan bemoeien, al ben ik het er niet mee eens.
  maandag 9 april 2007 @ 19:49:45 #160
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48153710
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik vind dit nogal overdreven. We hebben het over een enorm billboard in het centrum van Utrecht, net als toeristenseizoen begint. De hele stad wordt ermee geconfronteerd, dus de Christenunie mag zich wat mij betreft er tegenaan bemoeien, al ben ik het er niet mee eens.
Van mij ook. Maar het is belachelijk en uit de tijd. Niet serieus te nemen. En zo'n kutpartijtje zit in de regering...
pi_48153734
Er zijn trouwens genoeg Moslims het eens met de CU.
  maandag 9 april 2007 @ 19:51:28 #162
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48153776
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:50 schreef JohnDope het volgende:
Ongetwijfeld... moeten ze lekker op de CU stemmen volgende keer.
pi_48153801
of nog beter; een eigen partij oprichten.
  maandag 9 april 2007 @ 19:54:05 #164
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_48153861
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

In dit geval is het inderdaad overdreven, en je kunt je afvragen of een het erg handig is een dergelijke poster op te hangen op een zo openbare plek. Ga dan de discussie aan op basis van goede smaak en laat je christelijke overtuiging daar de basis voor zijn.
Waar ik bijvoorbeeld wel erg veel moeite mee heb is de door de CU erdoor gedrukte regeling dat een ambtenaar een homo-huwelijk zou kunnen weigeren. Hiermee druis je in tegen het gelijkheidsbeginsel dat in Nederland heerst en belemmer je mensen dus daadwerkelijk. Nu is het ook daar nog niet zo erg mee gesteld en veel gemeenten verplichten hun ambtenaren alle huwelijken te voltrekken, maar het is wel beangstigend dat de CU zich, in deze korte tijd, al zo betuttelend opstelt. Maar dat is in dit kader off-topic, dus ik hou er over op.
pi_48153892
Kunnen we hier geen centraal topic van maken?

"ChristenUnie Wil verbod op <vul zelf in>"
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 9 april 2007 @ 19:54:44 #166
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48153895
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:49 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Van mij ook. Maar het is belachelijk en uit de tijd. Niet serieus te nemen. En zo'n kutpartijtje zit in de regering...
Niet in Utrecht, en daar hebben we het over. En die representeren hun achterban, ik had me er zelfs over verbaasd als die niet een punt zouden maken van dat billboard.

Ik zou nooit op ze stemmen, en ik denk de meeste mensen hier niet. Maar ze vertegenwoordigen wel een maatschappelijk segment.

[/genuanceerde trien]
  maandag 9 april 2007 @ 19:55:33 #167
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48153936
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:54 schreef DivineJester het volgende:

[..]

In dit geval is het inderdaad overdreven, en je kunt je afvragen of een het erg handig is een dergelijke poster op te hangen op een zo openbare plek. Ga dan de discussie aan op basis van goede smaak en laat je christelijke overtuiging daar de basis voor zijn.
Waar ik bijvoorbeeld wel erg veel moeite mee heb is de door de CU erdoor gedrukte regeling dat een ambtenaar een homo-huwelijk zou kunnen weigeren. Hiermee druis je in tegen het gelijkheidsbeginsel dat in Nederland heerst en belemmer je mensen dus daadwerkelijk. Nu is het ook daar nog niet zo erg mee gesteld en veel gemeenten verplichten hun ambtenaren alle huwelijken te voltrekken, maar het is wel beangstigend dat de CU zich, in deze korte tijd, al zo betuttelend opstelt. Maar dat is in dit kader off-topic, dus ik hou er over op.
Compleet met je eens, maar daar gaat dit topic inderdaad niet over.
  maandag 9 april 2007 @ 19:55:56 #168
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48153956
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:50 schreef JohnDope het volgende:
Heb je het ook wel eens niet over moslims? Jeez.
  maandag 9 april 2007 @ 19:56:44 #169
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48153992
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Niet in Utrecht, en daar hebben we het over. En die representeren hun achterban, ik had me er zelfs over verbaasd als die niet een punt zouden maken van dat billboard.

Ik zou nooit op ze stemmen, en ik denk de meeste mensen hier niet. Maar ze vertegenwoordigen wel een maatschappelijk segment.

[/genuanceerde trien]
Ieuw... nuánce
  maandag 9 april 2007 @ 19:57:13 #170
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48154009
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:56 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ieuw... nuánce
*Gaat D66 heroprichten*
pi_48154132
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

OMG. OMFG. Blijf uit mijn buurt met je schizofrene harses, hoor je?
Aandacht wil je dus. Van mij krijg je het niet meer, ik kon dit bericht alleen even niet laten, omdat je een giga plaat voor je harses hebt.
  maandag 9 april 2007 @ 20:01:06 #172
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48154144
quote:
Op maandag 9 april 2007 19:57 schreef Floripas het volgende:

[..]

*Gaat D66 heroprichten*
D07 - eerder gezegd
  maandag 9 april 2007 @ 20:12:12 #173
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48154532
quote:
Op maandag 9 april 2007 20:00 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Aandacht wil je dus. Van mij krijg je het niet meer, ik kon dit bericht alleen even niet laten, omdat je een giga plaat voor je harses hebt.
Jij hebt freak-of-nature-chatlogs op je naam staan, waarin je meldt dat je mensen dood wilt maken. Dáárom moet je uit mijn buurt blijven.
pi_48154878
Wat een onzin, dat weet jij ook wel. Ik weet niet wat er speelt, dat maakt me allemaal ook niet uit, maar het zal allemaal wel voortkomen uit afgunst. Wat een triest gebeuren zeg

En ik was allang bij jou uit de buurt, alleen jij komt weer in de buurt door mij te quoten e.d.

Het is nu gewoon klaar, ieder gaat zijn eigen weg.
  woensdag 11 april 2007 @ 17:04:20 #175
Stranger than fiction
pi_48221922
GL-vrouwen willen man in gouden zwembroek hier verder:
quote:
DEN HAAG - De vrouwen binnen de GroenLinksfractie in de Tweede Kamer willen graag dat een afbeelding van een man in gouden zwembroek aan de gevel van een Utrechts winkelpand komt te hangen.

Ze vinden het seksistisch dat daar sinds zaterdag een reusachtige poster hangt met een vrouw in gouden bikini als reclame voor een lingerieketen.

Gelijke behandeling

Femke Halsema, Naïma Azough, Ineke van Gent en Mariko Peters hebben minster Ronald Plasterk, verantwoordelijk voor emancipatie, en zijn collega van Volksgezondheid Ab Klink gevraagd te bevorderen dat de vrouw gezelschap krijgt van een man omdat er dan pas sprake is van gelijke behandeling.

In Utrecht maakte de ChristenUnie bezwaar tegen de poster, waarop de vrouw als lustobject zou zijn afgebeeld.
Goed dat GL nimmer verzaakt te strijden tegen de grootste onrechten in onze samenleving

Waarom krijg ik het idee dat de laatste tijd (van links tot rechts) de grootste futiliteiten in de Kamer worden aangekaart? Iets met het proberen de kloof tussen politiek en burger te dichten ofzo? Ik dacht dat de Kamer over landelijke zaken ging, en dan alleen de hoofdlijnen daarvan.

Tijdverspilling
pi_48222001
Wat zei Halsema nou ook alweer? GroenLinks was als enige niet populistisch?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  woensdag 11 april 2007 @ 17:10:12 #177
66825 Reya
Fier Wallon
pi_48222132
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
GL-vrouwen willen man in gouden zwembroek hier verder:
[..]

Goed dat GL nimmer verzaakt te strijden tegen de grootste onrechten in onze samenleving

Waarom krijg ik het idee dat de laatste tijd (van links tot rechts) de grootste futiliteiten in de Kamer worden aangekaart? Iets met het proberen de kloof tussen politiek en burger te dichten ofzo? Ik dacht dat de Kamer over landelijke zaken ging, en dan alleen de hoofdlijnen daarvan.

Tijdverspilling
Toch vreemd dat het intiatief van GroenLinks komt, een partij die zich nota bene er op wil laten voorstaan dat ze niet meegaat in de betutteling van het nieuwe kabinet.
  Donald Duck held woensdag 11 april 2007 @ 17:13:19 #178
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48222254
tsk, wat een walgelijke bekrompen partij is dat groenlinks toch. Gelukkig is slechts een dom oppositiepartijtje.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 11 april 2007 @ 17:13:56 #179
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_48222283
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:10 schreef Reya het volgende:

[..]

Toch vreemd dat het intiatief van GroenLinks komt, een partij die zich nota bene er op wil laten voorstaan dat ze niet meegaat in de betutteling van het nieuwe kabinet.
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat er een sarcastische grap uitgehaald wordt op deze manier, hoewel ik me in kan beelden dat emancipatie voor groen-linksers een aantrekkelijke reden is.
  woensdag 11 april 2007 @ 17:14:41 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_48222307
Reclame door een vrouw als lustobject te presenteren, door Hunkemoller.... En dan te bedenken dat niet een persoon van Groenlinks dat zegt, maar gewoon een hele hoop, en ook nog wel de fractievoorzitster!

GroenLinks.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 11 april 2007 @ 17:15:08 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_48222325
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:13 schreef __Saviour__ het volgende:
tsk, wat een walgelijke bekrompen partij is dat groenlinks toch. Gelukkig is slechts een dom oppositiepartijtje.
Net zoals de VVD en PVV?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_48222339
quote:
In Utrecht maakte de ChristenUnie bezwaar tegen de poster, waarop de vrouw als lustobject zou zijn afgebeeld.
Een vrouw in bikini is meteen een lustobject? Wat is dat voor Taliban-redenering?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_48222544
Volgens mij is het een ludieke reactie op het commentaar van de CU.
Als je naar de vragen kijkt zie je dat het er maar 2 kleine vraagjes zijn http://www.geencommentaar.nl/parlando/index.php?action=doc&filename=V060711930.pdf

Al zou het natuurlijk wel heel goed zijn als er ook een man in zwembroek naast zou hangen, Johny Depp bijvoorbeeld
pi_48222827
Ik vind het wel een vies idee, al die christelijken die naar je loeren als lust-object als je op het strand ligt. Volgens mij hebben zíj vooral een probleem met het bedwingen van hun piemel ofzo.

Mooie bikini trouwens.
pi_48223024
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:14 schreef speknek het volgende:
En dan te bedenken dat niet een persoon van Groenlinks dat zegt, maar gewoon een hele hoop, en ook nog wel de fractievoorzitster!
Het lijkt me voor de hand liggen dat dit een ludieke grap is. Als je mediageil bent, kun je beter een ludieke grap maken dan relletjes stoken zoals Wilders en de SP'ers.
  Donald Duck held woensdag 11 april 2007 @ 17:34:50 #186
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48223073
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Net zoals de VVD en PVV?
Dat zijn ook oppositiepartijen ja, heel goed. Maar je bedoelt daarmee?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_48223110

Dan hang je deze er toch naast?
pi_48223161
Ik ben overigens wel benieuwd wat Plasterk hier op te zeggen heeft.
pi_48223204
Overigens, waarom moet een firma die lingerie voor dames maakt ook reclame maken voor mannen?

Moet een fabrikant voor, noem eens wat, heren schoenen dan voortaan ook vrouwen schoenen in zijn advertentie promoten? Volgens GL wel...
  woensdag 11 april 2007 @ 17:39:38 #190
66825 Reya
Fier Wallon
pi_48223246
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:33 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Het lijkt me voor de hand liggen dat dit een ludieke grap is. Als je mediageil bent, kun je beter een ludieke grap maken dan relletjes stoken zoals Wilders en de SP'ers.
Ja, maar doen moet het ook wel echt duidelijk zijn dat het een grap is, anders zaai je alleen maar verwarring
  woensdag 11 april 2007 @ 21:17:46 #191
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_48232289
Maar als het gaat om posters voor donoren mag functioneel bloot weer wel.

Ikke niet snappe?
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  woensdag 11 april 2007 @ 21:43:01 #192
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_48233538
Aan de andere kant zie ik alleen FOK! en Geenstijl over de actie van GL berichten? Of is het ergens ander ook te lezen of is het daadwerkelijk een grap?
  woensdag 11 april 2007 @ 21:53:31 #193
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_48234031
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:17 schreef Flumina het volgende:
Maar als het gaat om posters voor donoren mag functioneel bloot weer wel.

Ikke niet snappe?
Jij niet snappe.

Deze actie van GroenLinks is natuurlijk alleen bedoeld om het vuurtje nog meer op te stoken. Een trap op de staart van de christenhonden in het kabinet.
  woensdag 11 april 2007 @ 21:57:17 #194
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_48234217
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jij niet snappe.

Deze actie van GroenLinks is natuurlijk alleen bedoeld om het vuurtje nog meer op te stoken. Een trap op de staart van de christenhonden in het kabinet.
Ik heb hun humor nooit helemaal begrepen.
  woensdag 11 april 2007 @ 23:01:44 #195
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_48237539
Ik heb nog wel een paar vakantiefoto's.
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:57 schreef Flumina het volgende:

[..]

Ik heb hun humor nooit helemaal begrepen.
Die hebben ze niet, dan valt er ook niks te begrijpen.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_48243474
sowieso conservatieven
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  donderdag 12 april 2007 @ 05:22:56 #197
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_48243495
quote:
Op donderdag 12 april 2007 04:49 schreef Double-Helix het volgende:
sowieso conservatieven
Idd... klote linksen
pi_48244679
quote:
Op donderdag 12 april 2007 05:22 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Idd... klote linksen
Volgens mij heeft dit niets met het linkse deel van de CU te maken.
  donderdag 12 april 2007 @ 14:55:17 #199
119552 squealmaster
Take the time !
pi_48256589
Bikini babes...........I LOVE 'EM !!!

donderdag 12 april 2007 @ 17:58:34 #200
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_48262005
De christen unie zou verboden moeten worden. Kerk en staat zijn al decenia gescheiden. Doeii CU
Drugs are good mkay?
  donderdag 12 april 2007 @ 18:34:10 #201
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_48263053
En hoe zit het dan met Adam en Eva, André? Die zijn toch ook naakt?
pi_48263358
De betutteling!!! Vreselijk, en vooral erg dat die mensen niets ergers kunnen bedenken om zich druk over te maken.
Ik vind het eerder een belediging dat zij een vrouw in bikini beledigend vinden
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  donderdag 12 april 2007 @ 20:33:09 #203
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48267464
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
En hoe zit het dan met Adam en Eva, André? Die zijn toch ook naakt?
Die zijn dan ook linea recta het paradijs uitgesodemieterd.
  donderdag 12 april 2007 @ 23:12:43 #204
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_48274677

Het is allemaal ÉÉN GROTE SCHANDE.
  donderdag 12 april 2007 @ 23:16:58 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_48274830
Misschien moeten ze er een gordijntje voor hangen?

donderdag 12 april 2007 @ 23:17:08 #206
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_48274835
hemelschreiend
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_48275235
Vanuit hun standpunt snap ik het wel.

Maar het is toch niet aanstootgevend. Een bikini is normaal. Zelf liggen ze waarschijnlijk op het strand altijd de ogen uit de kop te kijken in Spanje!
Hondenpis en kattenstront
Vind men beide op de grond
Vogelschijt dat is berucht
Want dat komt vallend uit de lucht
pi_48283421
quote:
Op donderdag 12 april 2007 23:28 schreef Appelperenstroop het volgende:
Vanuit hun standpunt snap ik het wel.

Maar het is toch niet aanstootgevend. Een bikini is normaal. Zelf liggen ze waarschijnlijk op het strand altijd de ogen uit de kop te kijken in Spanje!
Meestal gaan die gasten naar de camping op de veluwe of in zeeland.
pi_48350684
"Die gasten"... getver, wat een stereotyperingen.
pi_48354594
Hilarisch.

Er zijn zoveel problemen in Utrecht maar dit haalt het nieuws
  maandag 16 april 2007 @ 19:48:12 #211
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48390964
In nijmegen schijnen er oko weer bezig geweest zijn tegen de livera reclames. Stond vanochtend in de NRC Next
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')