Is JP naar een andere partij gegaan? Dat wist ik nog helemaal nietquote:Op woensdag 4 april 2007 07:53 schreef Flashwin het volgende:
Bedankt JPwat een geweldige staatsman ben je toch
Christenen bashen is makkelik scoren op Fok. Ik had eigenlijk niets anders verwacht. Ook al moeten de feiten in een iets ander daglicht geplaatst worden.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Beter luisteren dan. Het gaat om een poster van 200m2 in Utrecht. De vragen komen van de fractie van de CU in de gemeenteraad van Utrecht.
En doe nou niet of dit nieuws voor je is. Deze partij en gelijksoortige partijen stellen dit soort vragen al sinds de jaren 30.
Ik voorspel een hoop 'nou, terecht ook' reacties van de default FOK! reli's, een hoop g:ristenen reacties, en dan is dat het wel weer. Zullen we even proberen te voorspellen wat de reacties zouden zijn als een imam zoiets had geroepen? Of een moslim politicus?quote:Op woensdag 4 april 2007 08:16 schreef Gunner het volgende:
Christenen bashen is makkelik scoren op Fok. Ik had eigenlijk niets anders verwacht. Ook al moeten de feiten in een iets ander daglicht geplaatst worden.
quote:ChristenUnie tegen 'grote' dame in bikini
UTRECHT - De ChristenUnie in de stad Utrecht maakt zich zorgen over een promotieposter met een afbeelding van een dame in een gouden bikini.
De bedoeling is dat de poster van een lingerieketen, tweehonderd vierkante meter groot, vanaf vrijdag aan een winkelpand aan de Oude Gracht komt te hangen.
Dinsdag vroeg de partij het college van burgemeester en wethouders om opheldering.]Volgens Mirjam Bikker, fractievoorzitter van de partij, moeten vrouwen een volwaardige plaats hebben in de samenleving.„We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject.”
De ChristenUnie wil van het college weten of het denkt op te treden tegen reclame-uitingen in de publieke ruimte die kwetsend zijn voor vrouwen.
De lingerieketen is het niet eens met de kritiek. „Het is geen blote dame. We zien haar niet als lustobject. Het is gewoon een mooie dame die geniet van een zonnige dag”, aldus een woordvoerster.
Die zullen vaak nog harder zijn, maar dat doet wat mij betreft niets af aan het feit dat we best meer respect voor andere culturen en geloven kunnen hebben.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:17 schreef Jarno het volgende:
Ik voorspel een hoop 'nou, terecht ook' reacties van de default FOK! reli's, een hoop Christen reacties, en dan is dat het wel weer. Zullen we even proberen te voorspellen wat de reacties zouden zijn als een imam zoiets had geroepen? Of een moslim politicus?
Maar door het censureren van reclame bevind je je natuurlijk wel op een enorm hellend vlak. Ik zie het ook allemaal niet zo'n vaart lopen, maar op christelijke censuur zit ik echt niet te wachten eigenlijk. De argumenten zijn ook enorm flauw, 'de vrouw als lustobject', puh-lease, dacht dat we dat stadium in 2007 al wel voorbij waren hoor. Betekent dit dat de CU niet gereageerd had als het een enorme poster was van een vent in strakke boxer?quote:Op woensdag 4 april 2007 08:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Die zullen vaak nog harder zijn, maar dat doet wat mij betreft niets af aan het feit dat we best meer respect voor andere culturen en geloven kunnen hebben.
Extremise keur ik wel af, in welke hoek dan ook.
quote:Op woensdag 4 april 2007 08:15 schreef Lod het volgende:
[..]
Is JP naar een andere partij gegaan? Dat wist ik nog helemaal niet
Volgens mij ben jij degene die hier Balkenende opeens koppelt aan de Christenuniequote:
Ja hoor, met mij valt best te discussieren, alleen ik vind het prettig om scherp te zijn. De inhoud van veruit de meeste van m'n posts is prima.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
Een beetje op niveau met jou discussieren is niet mogelijk of wel?
Je spelt het ook nog eens verkeerd.
quote:
Heeft niets met protestpartij te maken, maar met christelijke normen en waarden..quote:Op woensdag 4 april 2007 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, dat krijg je ervan lieve fokkertjes als je een proteStPartij stemt, dan komen dit soort figuren in de regering omdat het land bestuurt moet worden..
Nee, jij snapt het niet, als er zoveel mensen PVV of SP stemmen, dan krijg je dit soort regeringen als die we nu hebbenquote:Op woensdag 4 april 2007 10:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Heeft niets met protestpartij te maken, maar met Christelijke normen en waarden..!
Ja want de PVV en de SP zitten nu ook echt in de regering..quote:Op woensdag 4 april 2007 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij snapt het niet, als er zoveel mensen PVV of SP stemmen, dan krijg je dit soort regeringen als die we nu hebben
Ach gus, meen je dat? Kan dat wat ermee te doen hebben dat je met die partijen geen regering kan vormen en je daardoor dit soort idioten van de CU in de regering krijgt?quote:Op woensdag 4 april 2007 10:48 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja want de PVV en de SP zitten nu ook echt in de regering..![]()
Dus het is de schuld van de PVV en SP stemmers?quote:Op woensdag 4 april 2007 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach gus, meen je dat? Kan dat wat ermee te doen hebben dat je met die partijen geen regering kan vormen en je daardoor dit soort idioten van de CU in de regering krijgt?
Het is een gevolg ervan dat mensen deze partijen stemmen.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:56 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dus het is de schuld van de PVV en SP stemmers?![]()
Nog effe... Denk eerder dat het de schuld is van pvda stemmers, die op het laatste moment de SP lieten vallen voor de grauwe massa van politiek nihilisme die PvdA heet.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is een gevolg ervan dat mensen deze partijen stemmen.
Er was door deze proteststemmen geen andere regering mogelijk.
Dat is ook niet eerlijk, die vrouw heeft waarschijnlijk erg hard gewerkt en erg weinig gegeten om als lustobject beschouwd te kunnen worden.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:23 schreef Kadesh het volgende:
En en voor ik het vergeet, hier het artikel:
[..]
Volgens Mirjam Bikker, fractievoorzitter van de partij, moeten vrouwen een volwaardige plaats hebben in de samenleving.?We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject.?
De ChristenUnie komt n.b. voort uit de RPF en de GPV, partijen die tot de fusie weigerden vrouwen op verkiesbare plaatsen op de landelijke lijst te zetten.quote:„We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject.”
Gristelijke moraal op z'n best. Huichelaars zijn het, stuk voor stuk. Maar goed, dat mag ik natuurlijk niet zeggen want ik moet respect tonen voor het geloofquote:Op woensdag 4 april 2007 11:51 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De ChristenUnie komt n.b. voort uit de RPF en de GPV, partijen die tot de fusie weigerden vrouwen op verkiesbare plaatsen op de landelijke lijst te zetten.
Er stond in de NRC-Next dat Atheisten de ruimte meer moeten opeisen tegen de nieuwe trend van geloven in een godsdienst. Ik moet het even opzoeken, maar het was een goed stuk. Waarom zijn per definitie atheisten fout, en godsdienstelijken goed? De kerk is niets meer dan een machtsinstituut, in het verleden, en nu ook. En de weerloze zieltjes laten zich er allemaal door leiden. Ik geloof zelf niet, maar als ze de echte boodschap van Jezus Christus zouden uitspreken, zou het 'geloof' er heel anders zien. Op dit moment is de kerk en alles wat er uit voort spruit niets meer dan een slechte persiflage op het evangelie.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:06 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Gristelijke moraal op z'n best. Huichelaars zijn het, stuk voor stuk. Maar goed, dat mag ik natuurlijk niet zeggen want ik moet respect tonen voor het geloof![]()
Het hele gesodemieter met die jankende christenen (laatst ook een mooi stukje in Spits! naar aanleiding van een column die stevig tegen het christendom aanschopte) is vrij simpel aan de kant te schuiven.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:29 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Er stond in de NRC-Next dat Atheisten de ruimte meer moeten opeisen tegen de nieuwe trend van geloven in een godsdienst. Ik moet het even opzoeken, maar het was een goed stuk. Waarom zijn per definitie atheisten fout, en godsdienstelijken goed? De kerk is niets meer dan een machtsinstituut, in het verleden, en nu ook. En de weerloze zieltjes laten zich er allemaal door leiden. Ik geloof zelf niet, maar als ze de echte boodschap van Jezus Christus zouden uitspreken, zou het 'geloof' er heel anders zien. Op dit moment is de kerk en alles wat er uit voort spruit niets meer dan een slechte persiflage op het evangelie.
Eensch. Maar waar ik niet begrijp, hoe het komt dat zoveel mensen op dit soort partijen stemmen. Zoveel gelovigen zijn er toch ook niet meer. Denken mensen dan tegenwoordig echt niet meer na over ideologieen en ideeen van partijen?quote:Op woensdag 4 april 2007 13:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het hele gesodemieter met die jankende christenen (laatst ook een mooi stukje in Spits! naar aanleiding van een column die stevig tegen het christendom aanschopte) is vrij simpel aan de kant te schuiven.
Er zijn ongeveer twee opties:
- Je gelooft écht in god. Dat is jouw waarheid en daar ben je van overtuigd.
- Je gelooft niet echt, maar wil heel graag.
In het eerste geval kan een goddeloze je nooit op je ziel trappen. "Als je god belachelijk maakt doet me dat veel pijn want hij betekent veel voor me boe-hoe-hoe". Flikker op, als je écht gelooft dan lach je iemand die god belachelijk maakt hard uit. Je weet tenslotte wel beter, toch?
Dus houden we over de twijfelaars, de lammetjes en de mensen die zich moreel verplicht voelen te geloven, maar eigenlijk diep van binnen ook weten dat het de grootst mogelijke lulkoek is die een mens maar kan verzinnen. Ik voel me niet geroepen deze mensen in hun worsteling te ontzien door de waarheid te verbloemen. En ik voel me al helemaal niet geroepen de waarheid op te leuken en zo wat 'respectvoller' te brengen. De waarheid is hard. Wen er maar aan.
Ik weet niet of je het afvlakken kunt noemen, de cultuur groeit gewoon een andere richting op. Een richting die niet meer bepaald wordt door het christelijk geloof.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:48 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Aan de ene kant vind ik wel dat we cultureel aan het afvlakken zijn als we alles maar goed vinden. Nergens kritisch over nadenken vind ik net zo laakbaar als bij alles meteen aan de bel trekken. Aan de andere kant is het ook wel behoorlijk kleinburgerlijk allemaal. Bel even met het bedrijf, maak je klacht bekend en dan moet het wel goed zijn.
Ik heb er kritisch over nagedacht en was er binnen 5 seconden uit. Sorry, maar dat is natuurlijk een ander uiterste.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:48 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Aan de ene kant vind ik wel dat we cultureel aan het afvlakken zijn als we alles maar goed vinden. Nergens kritisch over nadenken vind ik net zo laakbaar als bij alles meteen aan de bel trekken. Aan de andere kant is het ook wel behoorlijk kleinburgerlijk allemaal. Bel even met het bedrijf, maak je klacht bekend en dan moet het wel goed zijn.
Het is jammer dat, juist van CU-hoek, net wordt gedaan of de ergernis over dit soort reclame-uitingen iets typisch christelijks is. Terwijl het gewoon gaat om de kwaliteit van het publieke domein. Net als dat ik vind dat straatverkopers zeer hinderlijk zijn, wil ik niet op elke straathoek lastig worden gevallen met semi-erotische reclameafbeeldingen. Is helemaal nergens voor nodig.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:56 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het afvlakken kunt noemen, de cultuur groeit gewoon een andere richting op. Een richting die niet meer bepaald wordt door het christelijk geloof.
Zo vind ik de gedachtegang dat huwelijk alleen tussen man en vrouw kan bestaan juist een afvlakking ten opzichte van het standpunt dat het huwelijk het bewijs is van de liefde tussen 2 personen (ongeacht geslacht, ras en geloofsvoorkeur).
Alsof de betutteling minder was geweest met de SP in de regering, nee, als je geen betutteling wil moet je partijen stemmen die liberaal/progressief zijn, en dat zijn niet de christelijke/linkse partijen.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nog effe... Denk eerder dat het de schuld is van pvda stemmers, die op het laatste moment de SP lieten vallen voor de grauwe massa van politiek nihilisme die PvdA heet.
De ik-wil-hoe-dan-ook-regeren-partij![]()
Typisch dat dat juist partijen zijn waar heel FOK! graag op kotst. We willen dus kennelijk graag betutteld worden?quote:Op woensdag 4 april 2007 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alsof de betutteling minder was geweest met de SP in de regering, nee, als je geen betutteling wil moet je partijen stemmen die liberaal/progressief zijn, en dat zijn niet de christelijke/linkse partijen.
Groen Links, D66, VVD zijn veel vrijzinniger.
Nou, dit gaat om een volksvertegenwoordiger in Utrecht. Dan heeft op welke overige partij je stemt niet zo gek veel invloed.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij snapt het niet, als er zoveel mensen PVV of SP stemmen, dan krijg je dit soort regeringen als die we nu hebben
Zij er alvast eentje die zich daar niet druk over hoeft te maken.quote:Op woensdag 4 april 2007 08:23 schreef Kadesh het volgende:
Dinsdag vroeg de partij het college van burgemeester en wethouders om opheldering.]Volgens Mirjam Bikker, fractievoorzitter van de partij, moeten vrouwen een volwaardige plaats hebben in de samenleving.„We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject.”
En zo is het maar net!quote:„Het is geen blote dame. We zien haar niet als lustobject. Het is gewoon een mooie dame die geniet van een zonnige dag”, aldus een woordvoerster.
k ben het niet met haar eens, maar eingelijk bewijs je nu haar punt. Heb je dat door?quote:Op woensdag 4 april 2007 17:38 schreef Tirion het volgende:
[..]
Zij er alvast eentje die zich daar niet druk over hoeft te maken.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |