the_disheaver | woensdag 19 juli 2006 @ 12:38 |
Hier alweer deel 27 in een (blijkbaar) succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: Wie heeft er mooie treinpics? Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 2. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 3 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 4 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 5 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 6 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 7. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+1 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+2 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 11 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje dozijn Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 13 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 14 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 15 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 16 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 17 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 18 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 19 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 20 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 21 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 22 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 23 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 24 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 25 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 26 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 26 Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is hier niet veel intresse in, dus daar wordt niet op in gegaan. Mensen die er toch interesse in hebben kunnen op de site van Rolandrail terecht. Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia, en voor het grensoverschrijdend verkeer nog de NMBS (Maastricht-Luik en Roosendaa-Antwerpen), DB Regionalbahn (Leer-Nieuweschans (in opdracht van Arriva), Enschede-Munster en Heerlen-Aken), Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft (Enschede-Dortmund) en de alweer gestopte proef van Syntus met enkele ritten Arnhem-Emmerich in het weekend. NoordNed reed in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans/Leer. Verder verzorgde NoordNed het vervoer op Groningen-Leeuwarden in opdracht van NS. Met de dienstregeling 2006 is de concessie Groningen/Friesland overgegaan naar Arriva. Er zullen oa. nieuwe treinen komen: Stadler GTW’s. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Syntus is actief in Twente in de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Marienberg in de spitsuren ter versterking. De NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, Enschede-Munster en Nieuweschans-Leer. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? Arriva Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS)Dit bedrijf huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. Er wordt gereden met DM90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden en met Wadlopers (overige lijnen, alsmede Groningen-Leeuwarden). Links de Wadloper (DH2), dit is het enige groene stel van Arriva. Naast de (gele) tweedelige wadlopers, zijn er ook nog de één delige (DH1), waarvan sommige voorzien van extra ruimte voor fietsvervoer (de Wadfietser). Hiervoor werd in de zomer een deel van de stoelen verwijderd. Dit gebeurt echter sinds enkele jaren al niet meer. Voor de DM90-foto's: zie NS. De Stadler GTW die voor Arriva zal gaan rijden. Syntus Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's. Twee Syntus Buffels, met daaronder een Lint van buiten en van binnen. Connexxion Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar één lijntje: Almelo-Marienberg. Rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Marienberg. Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. Vanaf 10 december 2006 gaat Connexxion ook een treindienst onderhouden op de valleilijn, welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel ingezet. Interieur en exterieur. Veolia Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Vanaf 10 december zal dit Franse bedrijf de treindienst gaan onderhouden tussen Nijmegen en Roermond en tussen Maastricht en Kerkrade. Hiervoor zal in eerste instantie materieel gehuurd moeten worden, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met het huidige materieel gereden zal gaan worden, namelijk de DM'90 en Mat'64. Veolia is op dit moment in Nederland actief met haar dochterondernemingen BBA (busvervoer in oa. Noord-Brabant en op de Veluwe, alsmede enkele vaarverbindingen), Limex en SBM in Maastricht. RandstadRail Het metronet van Rotterdam, het tramnet van Den Haag en de Zoetermeerstadslijn worden op elkaar aangesloten met light-rail voertuigen. Hiervoor worden de treintrajecten Hofpleinlijn en de Zoetermeerstadslijn van trein naar light-rail omgebouwd en worden enkele tramlijnen in Den Haag opgewaardeerd tot light-rail traject. RandstadRail is een samenwerkingsverband van het Haagse OV-bedrijf HTM en het Rotterdamse RET. Sinds 3 juni rijden er op de Hofpleinlijn en de Zoetermeerstadslijn geen treinen meer. Op 4 september met de ombouw naar RandstadRail gereed zijn. De Zoetermeerstadslijn is dan uitgebreid met een tak naar de nieuwbouwwijk Oosterheem. De eerste jaren zal de metro van Den Haag Centraal naar Rotterdam nog zijn eindpunt hebben op station Hofplein. Momenteel wordt gewerkt aan een boortunnel tussen (ongeveer) station Kleiweg en het Rotterdamse Centraal Station, waar RandstadRail aan zal sluiten op het Rotterdamse metronet. De treinen van RandstadRail rijden dan van Den Haag Centraal door naar metrostation Slinge in Rotterdam Zuid. Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl Op RandstadRail gaat het volgende materieel rijden: NS Reizigers diesel Bij NSR is de verscheidenheid weer wat groter. Ook NSR exploiteert nog drie diesellijnen (Enschede-Zwolle, Zwolle-Kampen en Nijmegen-Roermond), en maakt daarvoor uitsluitend gebruikt van de tweedelige DM’90/Buffels. Wat moderner dan de wadlopers van NoordNed en Connexxion, en wat stiller dan de nieuwere Lints van Syntus. Wat betreft aanbestedingen heeft NS-Regio de aanbesteding gewonnen voor het traject Apeldoorn-Zutphen, waar met DM'90 op gereden wordt. Een Buffel van binnen en van buiten. Op de buitenfoto staat twee stellen gekoppeld. electrisch En omdat een groot deel van Nederland nu eenmaal geëlektrificeerd is, wordt ook veelvuldig gebruik gemaakt van elektrische treinstellen en locs omdat die over het algemeen wat goedkoper in het gebruik zijn. De getrokken treinen worden aangedreven door een loc uit de 1700 of 1800 serie. Deze zijn vrijwel identiek, alleen is de 1700 ietsje nieuwer, en heeft wat meer mogelijkheden wat betreft multitractie (samenwerken met een andere 1700) en Dubbeldeksmaterieel (alleen DD-AR, DDM-1 wordt met 1800'en gereden). Getrokken treinen zijn vooral te vinden op de langere intercity trajecten als Venlo-Den Haag (met ICK), Maastricht/Heerlen-Haarlem, en wat kortere (spits)routes daarbinnen als bijvoorbeeld Eindhoven-Utrecht. De inzet in de treinserie 800/900 Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht zal vanaf december 2006 ten einde komen als hier IRM op ingezet gaat worden. Hiermee zal van/naar Alkmaar worden gereden. Ook wordt er niet meer alternerend naar Maastricht of Heerlen gereden, maar zal voortaal gesplitst worden in Sittard waardoor de IC’s elke halfuur naar deze plaatsen gaat rijden. Achter de locs uiteraard de nodige voorzieningen voor het vervoer van reizigers, iets dat wat gemakkelijker gaat door het aanbrengen van deuren, waarin ter meerdere glorie van de reiziger nog banken staan ook. Momenteel zijn er (ruwweg) drie series rijtuigen: ICR, ICRm en ICK. Afkortingen komen wel meer terug in dit topic dus een kleine uitleg: ICR = InterCityRijtuig (niet meer in dienst), ICRm = gemoderniseerde ICR (met oa airco en nieuwe bankjes) en de ICK zijn eigenlijk 2e hands Duitse rijtuigen voor de korte termijn (vandaar de 'K') die zijn gekocht (voor een miljoen per stuk) om wat extra zitplaatsen te verzorgen, wat destijds hard nodig was. Na een halfjaar rust, zijn recentelijk weer meer rituigen ICK in dienst gekomen, om via schuifacties met IRM een DD-AR de wegvallende stellen plan V op te kunnen vangen, die wegens verstreken onderhoudstermijnen aan de kant gingen. Ook een hoge defectenstand in IRM (gesmolten stuifsneeuw in electr. circuit) en ICM (nieuwe compressoren zijn storingsgevoelig) Met de ingang van dienstregeling 2007 zijn er zoveel extra treinen dat alle ICK weer in dienst zal komen. Niet in de laatste plaats omdat er 60 rijtuigen ICRm aan HSA worden verhuurd voor inzet op de HSL-Zuid. ICR en ICRm werd door elkaar gebruikt tijdens de rivisie - die nu vrijwel afgerond is- op de trajecten Maastricht/Heerlen-Haarlem, waar ICK eigenlijk alleen maar tussen Eindhoven/Venlo-Den Haag rijdt. Hoe eea er van binnen en van buiten uitziet, zie de foto'jes. Een 1700 loc met een sliert ICR en ICRm-rijtuigen en een ICRm tweede klas interieur. Een ICR 1e klas interieur voor en na de verbouwing tot ICRm. Het ICK van buiten, en een coupé en het gangpad van binnen. Nu is zo'n loc aan één kant wat lastig als men op het eindpunt om moet draaien. Daarom worden sommige ICR-bakken (weer zo'n treinterm, is gewoon 'treindeel' of 'rijtuig') voorzien van een zgn. stuurstand type: BDs); een cabine vanwaaruit de loc bediend kan lopen die de trein dan niet trekt maar duwt. Zo kan op het eindpunt bijvoorbeeld in geval van vertraging sneller gekeerd worden. Deze stuurstanden worden vooralsnog alleen ingezet op Haarlem-Limburg. Andere getrokken/geduwde treinen van NSR zijn de 'oude dubbeldekkers': DDM-1 en DD-AR. DDM-1 zijn lange DD-stammen met een 1800-loc, van binnen harde rode banken. De stuurstanden zijn voorzien van de afbeelding van een bedreigde diersoort. DDM-1 bakken zijn ook af en toe te vinden tussen Maastricht/Heerlen en Haarlem, waar 12 bakken ICR blijkbaar te weinig zitplaatsen leveren. Dan lopen er één of twee DDM-1's in mee. Bij instroom van de stuurstand (BDs) in deze treinseries, zullen de dubbeldeks bakken gewoon in dienst blijven. De huidige verwachting is dat alle DDM-rijtuigen worden gemoderniseerd zodat ze IC-waardig worden qua comfort. DD-AR is wat korter (stammen van 4) en heeft groene en blauwe bankjes (2e respectievelijk 1e klas). Om loc's vrij te maken voor andere werkzaamheden is bij sommige DD-ARstammen (een stam is een min of meer vaste combinatie van loc+rijtijgen) de (1700)loc vervangen door een half-dubbeldeks motorwagen waarbij je boven kan zitten en de benedenverdieping vol staat met de motoren. Een maal geduwd mat, en een (smerige) motorwagen. De Panda 2e en 1e klas interieur: de zelfde banken als in SGM3. ...en van binnen. De groene bankjes is de 2e klas, de blauwe 1e klas. Buiten het getrokken mat, wordt er ook gebruikt gemaakt van treinstellen. Achtereenvolgens ICM, DD-IRM, plan V, plan T, SGM en tot december 2005 SM'90. Dit laatste type is buitendienst gesteld vanwege de grote storingsgevoeligheid en de hoge kosten die er aan die type, mede door de kleine serie, verbonden waren. De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om dubieuze redenen overigens buiten dienst gesteld is sedert enige maanden, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Voor het ontkoppelen geldt hetzelfde. De treinen combineren en splitsen op de volgende routes: Amsterdam/Schiphol-Amerfoort (koppelen)-Enschede Den Haag/Rotterdam-Utrecht(kop.)-Zwolle(ontkopp.)-Groningen/Leeuwarden. Elk halfuur wisselen de bestemmingen zodat bijvoorbeeld vanuit Enschede eens per uur naar Amsterdam/Schiphol kan worden gereist, en een halfuur later naar Den Haag/Rotterdam. De treinseries (qua dienstregeling dus) zijn zo ontworpen dat altijd in Amersfoort een cross-platform overstap is op de andere trein. Verder wordt het ICM ingezet als (luxe!) stoptrein op Zwolle-Groningen en Deventer-Almelo, als IC op Eindhoven-Utrecht. Met ingang van de dienstregeling 2007 komt er een eind aan de inzet van ICM op de stoptrein Zwolle-Groningen. Mat'64 zal deze dienst overnemen. Foto's: Een close-upje van de doorloopkop, en een frontshot met (uiteraard) gesloten kopdeuren. De Koploper rijdt in twee varianten rond: drie en vier bakken. Het verschil is (behalve ruim 26 meter lengte) een extra setje motoren. De langste reizigerstreinen van het land bestaan uit 5 ICM3'tjes (403 meter!) en bieden aldus aan 935 personen een zitplaats. Verder rijden er nog een paar speciale koplopers rond. De eerste is ontworpen door de Italiaanse kunstenaar Mendini en maakt reclame voor het eveneens door Mendini ontworpen Groninger museum. De 4444 is een vier baks ICM, maar heeft, itt een gewone ICM4, 2 bakken (de helft dus) aan 1e klas plaatsen, waar dat normaal slecht 1 bak (een kwart) is. Mendini-interieur, balkon en 1e klas. Mendini van buiten (witte deuren), en de 4444 in de sigarettenrook. Tijdens de boekenweek was er nog een kinderboeken stel, en door de sponsering van het NOC NSF door de NS, rijden er ook drie Olympische ICM’s en twee IRM’s rond.(4201,4240,4241,9525,9520) Vanwege de Olympische spelen in Turijn was er een Olympische Thalys. Deze heeft de wintersporters teruggebracht naar Nederland. Na deze rit is de Thalys echter meteen weer van haar bestickering ontdaan. Het nieuwste spul van NSR is de DD-IRM; dubbeldeks interregio mat. Wordt gebruikt op allerhande IC en sneltreintrajecten, en soms als stoptrein. Nadat er oorspronkelijk alleen drietjes en viertjes waren (u raad het al, 3 respectievelijk 4 bakken lengte), werden deze in het kader van de zitplaatskansverhoging omgebouwd tot viertjes (de drietjes) en zesjes (de viertjes). Ook zijn er helemaal nieuwe viertjes en zesjes besteld. Waar de 'standaard' treinen met 12 bakken (de max lengte bij getrokken mat.) ICR nog niet genoeg zijn, wordt 2*IRM6 ingezet, met een capaciteit van bijna 1150 personen. De NS heeft echter momenteel zodanig veel IRM in dienst dat de treinen in vele series rijden, waar ze oorspronkelijk niet bedoeld waren om op ingezet te worden, bijvoorbeel op Venlo-Haarlem. Op Heerlen/Maastricht-Haarlem rijden al twee setjes van twee zesjes gekoppeld om alle reizigers van de perrons in de trein te kunnen krijgen. Met de dienstregeling 2007 moet deze versnippering voorbij zijn. En natuurlijk weer de foto's... 1e en 2e klas interieur, beide van de nieuwe stellen, danwel de nieuwe tussendelen van de verlengde stellen. Nu staan op één verdieping de stoelen ook achter elkaar (coach) omdat 'men' dit fijner zou vinden bij drukte. verlengd IRM (VIRM6) van de buitenkant. Een wat minder bekend treinstel was de SM'90, ofwel Railhopper. Qua technologie voorloper van de al besproken IRM en qua inrichting en uiterlijk voorloper van de DM’90. Is een experimenteel treinstel bedoeld om de (hierna volgende) stellen mat'64 te vervangen als stoptrein, alleen door de vele problemen (drie verschillende computersystemen, en er zit meer elektronica in een SM'90 dan in een TGV) zijn er nooit meer dan negen gekocht. Het gebeurde regelmatig dat alle negen treinstellen in Zwolle aan de kant stonden. Door alle technische problemen mocht er een tijd lang alleen maar met twee stellen worden gereden zodat het evt. defecte stel gesleept kon worden door het tweede stel. Door de zeer brede body van de trein, waren in den beginne enkele stellen in de tweede klas voorzien van 2+3 opstelling en mocht niet overal gereden worden vanwege de grotere breedte van de trein. De opstelling in de trein werd echter na een tijdje veranderd in een normale 2+2 opstelling. Als de treinen werkten, was het echter één van de fijnste treinen van het land. Per december 2005 staan deze high-tech stellen echter terzijde in Onnen en zijn ze vervangen door mat'64. Wederom fotootjes. 1e klas interieur (zo ruim dat je niet met je poten op de bank tegenover je kunt zitten), en de rolstoellift. En van de buitenkant ziet het ding er zo uit. Het mat dat door de Railhopper/SM’90 vervangen had moeten worden, is het mat'64, onder te verdelen in de tweedelige plan V en de vierdelige plan T. Recentelijk wordt aardig wat mat'64 aan de kant gezet dan wel gesloopt, omdat men anders geen diensten genoeg heeft voor de de nieuwe IRM-instroom, en omdat het spul na ruim 40 jaar technisch op is. Plan V rijdt rond in vele kleuren (qua interieur) en deelseries, dit komt door de grootte van de series (er zijn er bijna 250 gebouwd) en de dus niet gelijktijdige revisie. De oudste zijn 10 jaar ouder dan de nieuwste. Plan T is wel één serie, en die zien er alle 30 ruwweg hetzelfde uit van buiten en binnen. De belangrijkste overeenkomst is dat beiden gehaat worden voor hun krottigheid en harde bankjes. Bij drukte zit je met je knieën in je nek en in de nek van de persoon tegenover je. Plan V's zijn overigens wat nieuwer dan de T's, en zijn de laatste stellen die in Nederland (Werkspoor) gebouwd zijn, al zijn de nieuwere series al in het buitenland in elkaar gezet. Vanaf 2008 zal mat'64 geleidelijk aan vervangen worden door een nieuw type sprinter. Een T en een V. Ook een V'tje, maar in een ander kleurtje komt het toch sympatieker over. Tenslotte rijdt in de randstad nog wat SGM (stadsgewestelijk materieel) rond. Te zien in drie smaken: de tweebaks Citypendel en de driebaks Sprinter. Van de laatste zijn inmiddels ook weer gereviseerde exemplaren te zien: de SGMm (Vlaflip). De Citypendels waren eigenlijk alleen te vinden op de Zoetermeer Stadlijn: een inefficiënte spoorlus in de vorm van een krakeling met meer dan 10 haltes in Zoetermeer, bekend als aggressielijn. Ook waren de citypendels te vinden op de Hofpleinlijn. Nu aan deze inzet een einde is gekomen, worden de 2 delige stellen als versterking van sommige treinen in de randstad ingezet. De Sprinters (drietjes) zijn in de zgn 'ruime randstad' te zien, op Utrecht-Rotterdam, Utrecht-Rhenen, Rotterdam-Hoek van Holland, en in de hoek Haarlem-Uitgeest-Amsterdam en nog zo wat trajecten in die hoek. Door de vele deuren en het snelle optrekken (helaas max 125 km/uur), zijn ze uitermate geschikt voor drukke trajecten met veel stops. De ombouw van de Sprinters is bijna voltooid en met de nieuwe sprinters heeft NS Commercie het product 'Sprinter' ingevoerd, ipv gewone stoptrein. De indeling van binnen is wat opener, alleen het verschil tussen 1e en 2e klas is compleet verwenen. SGM2 (citypendel) en SGM3 (sprinter) SGMm van binnen en buiten. NS Internationaal NSI houdt zich (naast verlies lijden) vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen: Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, net alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. ICE, buitenkant en 1e klas int (met dvd/cd) meerspannings BNL-loc (NMBS), en 2e klas interieur (idd ICRm van NS). De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Overig internationaal Hier alleen maar wat foto's. Op Enschede-Munster/Dortmund rijden Bauheihe 643 en 624. De eerste komt ook in Heerlen vanuit Aachen, de laatste in Nieuweschans vanuit Leer. In Enschede zijn deze oudjes met het verlenen van de concessie aan de PEG verdwenen. Op Roosendaal-Antwerpen: Maastricht-Luik: De AM86 doet dienst op Maastricht-Luik (foto: treinfoto.be) Venlo-Hamm: Overig binnenland Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Nico Spilt) A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden | |
the_disheaver | woensdag 19 juli 2006 @ 12:39 |
naja, dan open ik hem maar... hoef ik ook niet te tvp-en Welk nummertje had de wadloper die voor de icm reed op dat filmpje? | |
Carport | woensdag 19 juli 2006 @ 12:42 |
Tjoeketjoek, deel 27 | |
Wadloper | woensdag 19 juli 2006 @ 12:42 |
Uhm, ff denken... 3116 volgens mij. Heb er nog een leuk filmpje van, zal ff uploaden | |
Wadloper | woensdag 19 juli 2006 @ 12:48 |
Ik heb nu ook alle nummers van de wadlopers gefotograveerd, nu de ICM (en ja, ik ben gek ) 3105 met de kop 3105 in geheel En het filmpje: http://rapidshare.de/files/26274078/ASF_0003.ASF.html Lees net het stukje als begin van dit topic, en ik lees dit: Verder wordt het ICM ingezet als (luxe!) stoptrein op Zwolle-Groningen en Deventer-Almelo, als IC op Eindhoven-Utrecht. Met ingang van de dienstregeling 2007 komt er een eind aan de inzet van ICM op de stoptrein Zwolle-Groningen. Mat'64 zal deze dienst overnemen. Komt er echt mat'64 in Groningen? | |
the_disheaver | woensdag 19 juli 2006 @ 12:58 |
quote:Ach, das toch de stoptrein van 58 die je nooit neemt (naja, ikke, als ik die kant op moet, is dat bijna altijd verder dan zwolle | |
Wadloper | woensdag 19 juli 2006 @ 13:01 |
Ja dat klopt, maar toch is het een achteruitgang qua materieel Ik denk dat ze in de uren dat de spits er niet is, gewoon een Plan V in kunnen zetten, dan zit er bijna geen hond in | |
JDude | woensdag 19 juli 2006 @ 14:04 |
quote:Och, er kwam ook Plan U. | |
guitarist | woensdag 19 juli 2006 @ 14:11 |
TVP | |
Urvin | woensdag 19 juli 2006 @ 15:03 |
Een tvp'tje | |
Alexxxxx | woensdag 19 juli 2006 @ 15:07 |
goed topic | |
Wadloper | woensdag 19 juli 2006 @ 15:15 |
quote:dat was toen volgens mij noodzakelijk, vanwege de verbouwing van de wadlopers | |
Blues | woensdag 19 juli 2006 @ 15:20 |
Erg leuk topic, ik volg het met plezier... tenslotte is wat meer afweten van de treinen waar je (noodgedwongen) dagelijks inzit leuker, dan je alleen maar ergeren Die thalys, daar gaan wij in aug. mee naar parijs, zit dat comfortabel? En ik vraag me ineens af of ie nog ergens stopt onderweg? (blondtmode) | |
JDude | woensdag 19 juli 2006 @ 15:24 |
quote:Nog wat beter dan de ICE naar Duitsland heb ik begrepen, en dat vind ik al fijn reizen. Het ding stopt in NL in Amsterdam, Schiphol, Den Haag HS en Rotterdam. In België in Antwerpen en Brussel en daarna volgens mij in één keer naar Paris Nord. | |
Blues | woensdag 19 juli 2006 @ 15:34 |
Ok, tnxx Ik ben heel benieuwd, ik schiet wel wat foto's als bijdrage hier | |
Zug-Chef | woensdag 19 juli 2006 @ 16:14 |
enkele reis Leeuwarden - Valkenburg met korting kost 21.10 een retour 23.90 Nu ga ik anderhalve week op vakantie... Nu wil ik dus echt niet 2x 21.10 gaan betalen... Kan je niet hier iets regelen of zo? Bijvoorbeeld een ticket kopen van Leeuwarden-Vise of Leeuwarden-Herzogenrath) Zo'n ticket naar het buitenland is namelijk 2 maanden geldig.. Dan zou het toch veel goedkoper worden dan 2x een enkeltje... Weet iemand wat hier de mogelijkheden zijn ? | |
Urvin | woensdag 19 juli 2006 @ 16:39 |
quote:ICE is klote vergeleken met de Thalys. De ICE wil nog al eens wiebelen. | |
cygnusx | woensdag 19 juli 2006 @ 16:48 |
Enschede Drienerlo! | |
Duvel | woensdag 19 juli 2006 @ 18:50 |
quote:Stopt ie niet in Lille-Europe? Daar stopte de Eurostar wel destijds... | |
Brembo | woensdag 19 juli 2006 @ 19:09 |
Nou nieuw spoor tussen Arnhem en Dieren is ook af, rijdt wel stukken beter op sommige stukken. Maar ik zat laatst in de trein en toen ging die vol in de ankers in het boerenland, dus ik den ATB. Maar scheen het remproeven te zijn aldus de conducteur, zou dit vanwege het nieuwe spoor zijn Maar die ICR-m dat is gewoon echt zalig geworden, ziet er goed uit rijdt perfect. Eigenlijk moet alles zo zijn! | |
Zug-Chef | woensdag 19 juli 2006 @ 19:11 |
Rijtuigen ownen zoiezo bijna altijd d/emu | |
Dr_Flash | woensdag 19 juli 2006 @ 20:07 |
kut ik ben ook weer thuis 17:27: licht vertraagd komt de 4400 uit Nijmegen aan op Den Bosch. De 3500 naar schiphol van 17:17 staat er nog De machinist van de 4400 was gelukkig zo schappelijk om de deuren vergrendeld te laten tot de deuren van de 3500 dicht gingen. Bedankt, HOND 17:28 ach, wat boeit het, over 2 minuten komt de IC naar Haarlem. Zou je denken. CTA zegt +20. Kut 17:50 geen IC. CTA flipt heel stiekem naar +30. 17:52 omroepbericht. Draadbreuk, tussen Boxtel en eindhoven geen verkeer. 17:53 omroepbericht. De IC naar Heerlen van 18:04 staat gereed op spoor 1 die beide meldingen wisselen elkaar nog een keer of 7-8 af. Ik denk "okee, dit wordt niks" en maak me klaar voor de stopper naar Utrecht van 18:20. 18:18 nog een keer een spoorwijziging voor de stopper, weer rennen en net als de deuren dichtgaan wordt er omgeroepen dat er aan de overkant van het perron een IC naar Utrecht gaat VERVLOEKTE HOEREN informatievooziening [ Bericht 2% gewijzigd door Dr_Flash op 19-07-2006 20:14:10 ] | |
SpeedyGJ | woensdag 19 juli 2006 @ 20:16 |
quote:dat is flink balen zeg! Ik heb nog nooit vertraging mee gemaakt met de trein | |
Zug-Chef | woensdag 19 juli 2006 @ 20:20 |
quote:Gare NS, bij de DB zijn ze in ieder geval een stuk beter met informatievoorziening, en komt een trein altijd op de beloofde plek. Nooit geen gestress gehad afgelopen weekend | |
Carport | woensdag 19 juli 2006 @ 20:28 |
quote: | |
Zug-Chef | woensdag 19 juli 2006 @ 20:51 |
quote:haha ja nu zie ik m ook pas... Heb dus geen gestress gehad | |
jorienvdherik | woensdag 19 juli 2006 @ 22:49 |
zaterdag met de trein van rotterdam naar eindhoven, en zondag weer terug. Helaas allebei de keren op vol tarief, ben me OV kwijt en heb een nieuwe besteld a 32 euro pff.. Maar doel van me reis is om zaterdag met de auto vanaf Eindhoven naar Brugge te gaan, Als ik nog wat Belgische treinen zie zal ik zeker een foto er van maken | |
Jerommeke.nl | woensdag 19 juli 2006 @ 23:12 |
quote:ja en dat treintje deed het vanavond niet meer. stroomstoring in twente. nooit geweten dat er diesel door de bovenleiding gaat. | |
Alexxxxx | woensdag 19 juli 2006 @ 23:17 |
quote:ach, het is op zich wel handig als de seinen werken en zo... | |
bleiblei | woensdag 19 juli 2006 @ 23:20 |
quote:Deze week heb ik op 6 ritten Eindhoven - Amsterdam Zuid WTC 3 keer ellende gehad. Maandag terug wisselstoring tussen Zuid WTC en Utrecht op die boog ergens. Vanmorgen een IC die 20min stil ging staan voor een goederentrein die ACHTER ons op een zijspoor stond die ons voorbij ging zodat we via de omroep hoorden dat er wegens een misverstand een goederentrein voor ons zit en we langzaam de weg vervolgen. En op de terugweg ging de IC niet verder dan Utrecht wegens storing bij Den Bosch, ik wat gegeten bij de BK, toen reed er opeens wel een trein die tot Heerlen zou gaan, op de helft kwamen conducteurs langs dat we niet verder gingen dan Den Bosch. Ik kom op Den Bosch, enorme chaos, waarop ik mijn zus in Tilburg heb gebeld, in de IC naar Tilburg ben gesprongen zodat mijn zus me terug kon brengen met de auto. 10 voor 6 vertrokken in Adam Zuid WTC, om half 10 was ik thuis . Kunnen ze niet bij ProRail de boel op orde houden ofzo? . (Voor de rest is het hele treingebeuren wel flex hoor. Als het rijdt zoals het moet. Dwz. het rijdt. Het rijdt op tijd. En het rijdt met genoeg materiaal (geen enkele koploper in de spits op Zuid WTC dus )) | |
the_disheaver | woensdag 19 juli 2006 @ 23:48 |
tsja, wat wil je ook. Je hersenen zullen ook wel slechter werken in een hokje van 30+ graden bij prorail En ze kunnen dáár moeilijk een deurtje van een rijdende loc open gooien... | |
Peter | donderdag 20 juli 2006 @ 00:33 |
Ik stond net in Deventer te wachten op de ( vertraagde) sneltrein (die tot Zwolle op alle stations stopt) naar Zwolle. Kwam uit de (vertraagde) IC vanuit Amsterdam centraal ( die weer vertraagd terugging naar adam C vanuit deventer ivm die stroomstoring) Komt er ineens een donkere IRM langs zoemen met een Buffel er achter.. vaag. Oja, Apeldoorn-Zutphen reed kennelijk ook niet, want die mensen gingen mee naar Deventer en vanuit daar naar Zutphen.. zooitje.. | |
Jerommeke.nl | donderdag 20 juli 2006 @ 09:21 |
quote:Mja, ok, heb je wel een beetje gelijk in | |
Blues | donderdag 20 juli 2006 @ 09:57 |
2 weken geleden vroeg ik (omdat de stroom in de trein was uitgevallen) geen lampen, airco, omroepinstallatie niks deed het, aan een conducteur van een andere trein of mijn trein wel doorreed naar Haarlem.... Zei hij : sorry, geen idee, dat is niet mijn trein Bleek dus dat ie weer terug naar Utrecht zou gaan, zonder dat iemand iets wist | |
Dr_Flash | donderdag 20 juli 2006 @ 10:12 |
quote:ja, met dank aan die hersenloze knutselaars van Prorail dus | |
bleiblei | donderdag 20 juli 2006 @ 11:19 |
Woei, vanmorgen had ik/de trein waar ik in zat een springert op Eindhoven Beukenlaan. Om 7 uur zat ik in de IC, om 11 uur was ik na de nodige omwegen op plaats van bestemming . Het zag er ook enigszins minder lekker uit . | |
Zug-Chef | donderdag 20 juli 2006 @ 11:23 |
De warmte eist zn tol | |
the_disheaver | donderdag 20 juli 2006 @ 11:31 |
idd, geen technische materiaalproblemen, maar gewoon domme fouten.... | |
Blues | donderdag 20 juli 2006 @ 11:38 |
quote:Ik hoorde het onderweg al op mijn radiootje, lekker weer Slik dan gewoon 10 kilo pillen en ga op je bed liggen | |
bleiblei | donderdag 20 juli 2006 @ 11:51 |
quote:Hij had ook nog eens de trein naar Schiphol te pakken vlak voor spits. Dwz. een hoop mensen die met taxi's (die ook ff op zich lieten wachten om vervolgens massaal aan te rukken) hun vliegtuig moesten proberen te halen. | |
Zug-Chef | donderdag 20 juli 2006 @ 13:28 |
Lang weekend Berlijn was mooi mooi... vooral veel treintjes op de foto gezet: En nog een paar fotootjes van Poolse treintjes Meer foto's staan op http://www.spoorvinder.tk | |
Dr_Flash | donderdag 20 juli 2006 @ 13:54 |
Ik zie nergens stationsnaambordjes | |
Alexxxxx | donderdag 20 juli 2006 @ 13:56 |
hoe oostelijker hoe mooier | |
Blues | donderdag 20 juli 2006 @ 14:16 |
Jeutje, die witte ziet er oud uit zeg, leuke foto's | |
Fluffy_Augurk | donderdag 20 juli 2006 @ 14:24 |
Ik hoorde dat de trein naar Malmö met een boot gaat. Zijn er daar foto's van? | |
Zug-Chef | donderdag 20 juli 2006 @ 14:53 |
Komt ie dan he | |
Dr_Flash | donderdag 20 juli 2006 @ 14:54 |
quote:Goed zo | |
Jerommeke.nl | donderdag 20 juli 2006 @ 15:22 |
leuke dubbeldekkerds daar in duitsland | |
Zug-Chef | donderdag 20 juli 2006 @ 15:27 |
Ja mooi he, en ze zijn altijd koel binnen, en ze schommelen niet, en het is geen EMU maar een trek/duw trein... Beter dan hier in NL | |
Brembo | donderdag 20 juli 2006 @ 16:48 |
quote:Ligt toch nieuwe spoor/auto-brug tussen Kopenhagen en Zweden, of bedoel je dat niet? Trouwens dat Hauptbahnhof in Berlijn wat een station . Ziet er superstrak uit, mooi design. Kost ook maar 750 miljoen euro... | |
jorienvdherik | vrijdag 21 juli 2006 @ 01:51 |
Ik ben blij dat ik voor 16 augustus me OV jaarkaart weer heb. Moet 30/31 augustus weer naar school al, maar ga in die tussenliggende weken even nog flink reizen door Nederland met me fotocamera. Targets: 1 Schiphol ( foto's station + vliegtuigen ) 2 ... 3 ... 4 ... Iemand | |
Wadloper | vrijdag 21 juli 2006 @ 07:07 |
quote:Geen fraude plegen he! (grapje uiteraard ) Je zou keertje bijvoorbeeld naar Den Helder kunnen gaan, of naar het zuiden, of noorden | |
Dr_Flash | vrijdag 21 juli 2006 @ 09:42 |
ja of het oosten, of westen | |
456 | vrijdag 21 juli 2006 @ 09:50 |
quote:Die loc van GVG Nice pics dude! | |
bleiblei | vrijdag 21 juli 2006 @ 11:00 |
Der vroeg laatst iemand naar een zwarte diesel goederentrein toch? Ik heb die eergisteren een heel stel gespot bij RailPro in Tilburg daar naast het station. Er stonden er een stuk of 4-5 | |
BadKeukenTegel | vrijdag 21 juli 2006 @ 11:10 |
Wat is eigenlijk de straf die je krijgt als je voor de lol aan de noodrem trekt? | |
Fluffy_Augurk | vrijdag 21 juli 2006 @ 11:14 |
quote:150 euro boete, daarbij zal alle schade op jou verhaald worden. | |
456 | vrijdag 21 juli 2006 @ 11:22 |
quote:RailPro in Tilburg? Nedtrain denk ik. En volgens mij bedoel je met die zwarte loc de nieuwe class 66's die worden klaargemaakt voor de dienst. (foeilelijke apparaten blijven het, ongeacht de kleur) | |
bleiblei | vrijdag 21 juli 2006 @ 11:43 |
quote:NedTrain ja . En idd, class 66's. | |
Duvel | vrijdag 21 juli 2006 @ 13:02 |
quote:Of naar onder. Of naar boven. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 juli 2006 @ 15:03 |
quote:Of recht door het midden die heerlijke diepe tunnel in | |
Baan1980 | vrijdag 21 juli 2006 @ 15:12 |
quote:Volgens Wikipedia is die nog actief, maar das dan niet zeker he. Er zijn heel wat trein-ferry`s actief rond de wereld http://en.wikipedia.org/wiki/Train_ferry#Sweden | |
the_disheaver | vrijdag 21 juli 2006 @ 19:06 |
quote:Nee, die nieuwe brug (naja, nieuw) is enkel auto (brug-tunnel combi) met de trein naar zweden gaan is niet erg makkelijk... in zweden treinen overigens ook niet. als je wat ervaring erin hebt (en een postadres in zweden) kan het stukken goedkoper. | |
Brembo | vrijdag 21 juli 2006 @ 20:01 |
quote:Bij top gear zag ik toch een trein onder rijden . Maar goed misschien verbeelding | |
Brembo | zaterdag 22 juli 2006 @ 12:31 |
quote:http://en.wikipedia.org/wiki/Oresund_Bridge blijkbaar zit er dus toch wel een spoorweg onder de brug . | |
Dr_Flash | zaterdag 22 juli 2006 @ 14:05 |
Ik ga morgen bordjes knallen rondom Arnhem ICE van Ut naar Ah, slagje Wolfheze, slagje Zetten-Andelst slagje Zutphen - Klarenbeek, ICE terug. En eigenlijk moet ik de hele sliert over Winterswijk ook nog. Ander keertje maar dan | |
the_disheaver | zaterdag 22 juli 2006 @ 18:58 |
quote:ow, nog maar een keertje kijken hoe makkelijk het is om in zweden te komen per trein! | |
Dr_Flash | zaterdag 22 juli 2006 @ 19:16 |
quote:Ga jij mee met Rondje Nederland? Dan graag SNEL het aanmeldingsformulier invullen | |
456 | zaterdag 22 juli 2006 @ 20:53 |
Scandlines (of eigenlijk GVG van Rolf Georg) vaart idd de treinen tussen berlijn en zweden per boot. http://www.berlin-night-express.com/ | |
Dr_Flash | zondag 23 juli 2006 @ 08:36 |
quote:Beetje gekkenwerk om met dit weer voor de lol in de trein te gaan zitten eigenlijk he? | |
Dr_Flash | zondag 23 juli 2006 @ 09:56 |
quote:Mja, dat doen we dus maar niet ook ander keertje weer | |
Jerommeke.nl | zondag 23 juli 2006 @ 10:17 |
het weer is anders vandaag een beetje mistig | |
Dr_Flash | zondag 23 juli 2006 @ 10:42 |
quote:ja, te warm, gewoon. En ik heb meer te doen | |
spectrumanalyser | zondag 23 juli 2006 @ 14:17 |
op SBS6 zie je de doorkomst Hilversum Sportpark - Hollandsche Rading op de achtergrond, somda zit er toch wel naast qua materieelvoorspellingen =) | |
Alexxxxx | zondag 23 juli 2006 @ 14:17 |
gister naar Tagebau Hambach geweest, maar niet de mogelijkheid gekregen hun trein op de foto te zetten | |
Dr_Flash | zondag 23 juli 2006 @ 14:40 |
quote:Wat is dat voor iets dan? Een bruinkoolmijn of zo gok ik? | |
Erasmo | zondag 23 juli 2006 @ 22:58 |
Dank u wel Pro Rail voor dat overgangskaartje | |
Alexxxxx | zondag 23 juli 2006 @ 23:00 |
quote:ja, open dagbouwmijn inderdaad | |
the_disheaver | maandag 24 juli 2006 @ 10:27 |
Intercity's worden vanaf december uitgerust met tv's. De NS en KPN hebben daarover afspraken gemaakt. Reizigers kunnen dan tijdens een rit op televisie kijken naar nieuws, reisinformatie en onderhoudende programma's. bron nos tt | |
the_disheaver | maandag 24 juli 2006 @ 10:31 |
nu maar hopen dat ze echte reisinformatie bevatten: overstapinfo (spoor/tijd) splitsinformatie (welk treindeel waarheen gaat), aankomsttijd. En niet alleen maar welk station als eerste bereikt wordt. | |
456 | maandag 24 juli 2006 @ 11:03 |
In Ht staat een oude DDM stam met allemaal tonnen water erin. Wordt natuurlijk gebruikt als test, de tonnen moeten de pax voorstellen. Weet iemand waar ze voor aan het testen zijn? | |
456 | maandag 24 juli 2006 @ 11:04 |
quote:Nou, in een ICE is dat best uit te houden lijkt me | |
JDude | maandag 24 juli 2006 @ 11:05 |
quote:Iets met de remmen meende ik. Die tonnen water kunnen ze momenteel beter kwijt in aircoloze reizigerstreinen . | |
Jerommeke.nl | maandag 24 juli 2006 @ 11:32 |
quote:en het ook bijgewerkt wordt als de ns bedenkt dat ze toch stiekem ergens anders heen gaan. | |
Duvel | maandag 24 juli 2006 @ 11:32 |
quote:Ik vind dit echt een baggerplan, maar goed... Ik hoef geen tv te kijken in de trein. 's Avonds de hele tijd dat irritante geflikker, bah. | |
the_disheaver | maandag 24 juli 2006 @ 11:37 |
quote:Zo donker is de trein 's avonds ook weer niet. Dus ik denk (en hoop) dat dat wel mee valt. Echt goede reisinformatie kan enkel door video weer gegeven worden. Ik hoop dus echt dat dat echt veel aandacht krijgt. Maar een trein is geen tram die om de minuut stopt, dus je hebt veel tijd waar je geen reisinformatie nodig hebt. Dat je dan kosten beperkt door reclame en nieuwsberichten: prima. Overigens verwacht ik dat ze dezelfde soort videoprogrammas als op utrecht cs nu staat gebruiken, geen bewegende beelden, maar een afbeeldingen die wat beweegt, met erover tekst. weet niet hoe de reclame is, maar neem aan ongeveer gelijk. | |
Dr_Flash | maandag 24 juli 2006 @ 11:38 |
quote:Dat nog wel op zich, maar ja, bordjes schieten doe je vanuit stoppertjes | |
jorienvdherik | maandag 24 juli 2006 @ 12:16 |
Was zaterdag naar Brugge maar heb daar geen treinen gezien helaas. Hier wat foto's | |
Alexxxxx | maandag 24 juli 2006 @ 22:05 |
Over het stuw bij Belfeld loopt ook een spoorlijn Speciaal voor een speciale machine om schotten uit de stuw te halen. erg bijzonder. meer foto's | |
Duvel | maandag 24 juli 2006 @ 22:42 |
quote:Dat lijkt me wel breedspoor! | |
Alexxxxx | maandag 24 juli 2006 @ 22:49 |
quote:klopt | |
ReisT | dinsdag 25 juli 2006 @ 19:03 |
Het perron van spoor 18b/19b in Utrecht wordt echt idioot lang! Spoortje 15b was al een eind lopen, het einde van 18/19 komt nog een stukje verder, is straks gewoon 400 meter van de stationshal. | |
Duvel | dinsdag 25 juli 2006 @ 21:09 |
quote:Ja, die perrons worden zo lang omdat het spoorgebruik in Utrecht nogal gaat veranderen als het viersporig wordt richting Houten en Geldermalsen. Ik denk dat 't nodig is voor de interncity's naar het zuiden. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 juli 2006 @ 21:10 |
quote:Wordt het perron lang of de weg er naartoe? | |
Duvel | dinsdag 25 juli 2006 @ 21:18 |
quote:Da's ook een goede vraag. Volgens mij kun je vanuit de stationshal met een roltrap naar spoor 18/19. Dan is het hooguit 10 meter. | |
Brembo | woensdag 26 juli 2006 @ 13:48 |
quote:Vind ze van Volker en Stevin nog leuker, van die busjes die op de rails rijden . | |
jorienvdherik | woensdag 26 juli 2006 @ 13:49 |
quote:zal in augustus nog wel wat fotos maken van station utrecht en al die sporen | |
Dr_Flash | woensdag 26 juli 2006 @ 15:25 |
quote:Volker Rail bedoel je, het voormalige Volker Stevin Rail & Traffic | |
Brembo | woensdag 26 juli 2006 @ 15:30 |
quote:Tel is voor de gein hoeveel vakken ze hebben, dat gaat van A tot Z of zo ? | |
Sjoerd102 | woensdag 26 juli 2006 @ 15:43 |
quote:In swalmen zeker en in reuver (niet helemaal zeker) liep vroeger smalspoor (de tuf) werd de klei die gewonnen werd aan de duitse grens naar de fabrieken vervoerd. daar werd er buizen en dakpannen van gemaakt. bij de firma robbelien (oet Zjwame!!!) staat er nog eentje | |
Peter | donderdag 27 juli 2006 @ 00:43 |
quote:die smalspoortreintjes reden trouwens ook veelvuldig door de achterhoek, twente en Salland @ Alexxx http://fotoboek.fok.nl/Dangel die foto van jou daar.. hoe/waar heb je die gemaakt? | |
Duvel | donderdag 27 juli 2006 @ 07:07 |
quote:Zo te zien wilde iemand de trein halen en met een noodgang tegen de achterkant van de trein gelopen! | |
Dr_Flash | donderdag 27 juli 2006 @ 10:11 |
quote:Met fotosjop lijkt me ff iets anders: ben jij nog in de markt voor het shorecrewen tijdens Rondje NL? Heb je mijn mailtje gekregen? Kan je daar ff op antwoorden? Dank je! | |
Alexxxxx | donderdag 27 juli 2006 @ 13:26 |
quote:De foto is gemaakt op Station Leeuwarden.... Vervolgens heeft Sjoewe hem ietwat bewerkt. ik heb al in een jaar of 3 geen lijken meer op de foto gezet, daar ben ik mee gestopt @Fles: ik heb na 5 minuten na die mail gereageerd, aangezien ik een paar dagen op vakantie ben dan, heb jij die niet ontvangen Maar als er slaapplek in Lwd is, waarom dan ook nog shorecrew nodig? | |
Peter | donderdag 27 juli 2006 @ 15:13 |
quote:en ik had in het topic al gereageerd dat ik best wil shorecrewen, alleen weet ik niet waat ik verblijf op dat moment.. enschede, of al op een kamer in den haag.. of in de buurt van zwolle.. of a'dam.. ik durf er nog niks over te zeggen.. zie mij maar als extratje als ik kan.. ik heb iig geen slaapplek.. | |
Oom_Agent | donderdag 27 juli 2006 @ 15:37 |
Weet iemand misschien waarom vrijwel dagelijks de INT trein Brussel Zuid - Amsterdam maar tot Schiphol rijdt, en dus het laatste stukje naar Amsterdam komt te vervallen ? | |
Duvel | donderdag 27 juli 2006 @ 16:12 |
quote:Ik zat vandaag toevallig in die trein, en heb het bij de conductrice nagevraagd. Het blijkt te maken te hebben met de arbeidsomstandigheden van de machinist. Zoals wellicht bekend, is de loc van de Beneluxtreinen afkomstig van de NMBS. Vorig jaar heeft NS Internationaal reeds aan de NMBS gevraagd om de koeling in de machinistencabine van de loc te verbeteren. Dat heeft de NMBS niet gedaan. N.B. Het schijnt in die cabine 45 graden te worden in de zomer. Aangezien het stuurstandrijtuig door NS wel van airco is voorzien, is het zaak zo veel mogelijk met dit rijtuig voorop te rijden. In normaal bedrijf maakt de Benelux kop op de Watergraafsmeer, dus zou vanaf Amsterdam de loc voorop rijden. Nu de trein vanaf Schiphol wordt opgeheven, rijdt hij via de Zuidtak en Gaasperdam-aansluiting naar de Watergraafsmeer en Amsterdam, zonder kopmaken zodat ook op de rit terug naar België de stuurstand voorop zit. In Antwerpen Centraal wordt wel kopgemaakt, maar het is dan nog iets van drie kwartier naar Brussel, zodat dat stukje in de warme loc wel geaccepteerd wordt. Hoe ze dat op de terugweg doen bij Antwerpen weet ik niet. Misschien rijden ze via Berchem. Dat was het verhaal. Ik vind het volslagen debiel, maar goed. | |
Dr_Flash | donderdag 27 juli 2006 @ 16:50 |
quote:Jawel ontvangen en verwerkt maar idd, als we in Lwd gaan slapen is shorecrew niet echt nodig. ALS we in Lwd gaan slapen dus | |
Dr_Flash | donderdag 27 juli 2006 @ 16:52 |
quote:Ah okee, daar hebben we dus niks aan aangezien wij OOK nog niet weten wanneer we waar zijn Maar even goed bedankt | |
Oom_Agent | donderdag 27 juli 2006 @ 20:43 |
quote:ahaa....ok helemaal duidelijk. We kunnen dus voortaan ipv TT 703 ( het weer) gelijk al kijken op TT 752, dan weet je dat het warm is. | |
Wadloper | donderdag 27 juli 2006 @ 21:40 |
Ben weer terug uit Limburg van een weekje vakantie Daar hebben ze alleen maar Plan V's, Loc 16-17 en 1800 en andere treinen die ik niet zo ff wist. Heb wel wat fotos gemaakt, en heb ook in Simpelveld nog een stoomtrein en een soort dieseltrein op de plaat gezet, foto's komen later | |
Peter | donderdag 27 juli 2006 @ 22:46 |
@ Haarlem, daar is een nedtrain werkplaats geloof ik, zijn ze nu aan het verbouwen, al die halve treinen, losse wagons, bekladde dingen .. staan allemaal buiten ook 2 van die rode treinen ( mat '54? '64? ) 1 helemaal rood, 1 met rode koppen en geel/grafitti de rest.. als je van haarlem naar overveen gaat, staan links die halve dingen, rechts die rode koppen achter een rijstje ander oud spul.. iemand enig iedee wat ze daar doen en wat ze met die rode treinen doen? | |
Fluffy_Augurk | donderdag 27 juli 2006 @ 23:04 |
quote:Aan mij geven Hoop ik | |
Oom_Agent | donderdag 27 juli 2006 @ 23:10 |
denk dat die rode een plan U is | |
Peter | donderdag 27 juli 2006 @ 23:53 |
quote:veel mooier rood! niet vaal oid.. | |
Duvel | vrijdag 28 juli 2006 @ 00:12 |
quote:Misschien staat ie daarom wel binnen? Om een nieuwe laklaag te krijgen. Nee, wacht eens: ze hebben een stel Plan U's verkocht aan Slowakije of zo. Zou het kunnen dat ze in Haarlem in de Slowaakse kleuren worden geschilderd?? Foto! | |
Peter | vrijdag 28 juli 2006 @ 01:08 |
quote:ze staan buiten, aan de andere kant van het spoor als waar de werkplaats stond die werkplaats en rangeersporen zijn helemaal weg nu, kennelijk gaan ze daar nieuw bouwen in haarlem.. en ook voor die sloop en bouwwerkzaamheden stonden die rode treinen er al.. | |
Stealth-B2 | vrijdag 28 juli 2006 @ 01:13 |
deze 2 treinstellen zijn van HIJSM | |
Dr_Flash | vrijdag 28 juli 2006 @ 06:22 |
quote:deze? | |
Wadloper | vrijdag 28 juli 2006 @ 10:46 |
Jep : 27-07-06 Simpelveld [ Bericht 24% gewijzigd door Wadloper op 28-07-2006 11:16:08 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 28 juli 2006 @ 10:59 |
quote:Knap, foto's van volgend jaar en er staan er een paar "scheef" of nou ja "niet recht" | |
Wadloper | vrijdag 28 juli 2006 @ 11:10 |
quote:Goed he, ik kan in de tijd reizen Ja klopt, maar dan moet je ff je hoofd scheef houden (Zal ze ff omdraaien en dan uploaden) **Omgedraaid en opnieuw geupload** [ Bericht 5% gewijzigd door Wadloper op 28-07-2006 11:16:53 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 28 juli 2006 @ 11:43 |
Goed zo jij | |
Wadloper | vrijdag 28 juli 2006 @ 12:54 |
Ook nog een Plan V in Voerendaal (de 842): Al mijn andere foto's staan op een andere computer, die krijg ik binnenkort doorgestuurd, ik zal dan nog even kijken of ik nog andere leuke foto's heb | |
Dr_Flash | vrijdag 28 juli 2006 @ 15:28 |
Grafknetterende ranzigheid de 4400 had in Hto al +10, kon moeilijk wegkomen, en is terug naar nijmegen maar met +15 vertrokken, en zonder het achterste stel (806) kwam een smerige seulende plestik lucht vanaf treintje sjtoek | |
jorienvdherik | vrijdag 28 juli 2006 @ 15:30 |
quote:Leuk, mijn vader maakt al die schakelaars onderin bij die nieuwere treinen enzo | |
JDude | vrijdag 28 juli 2006 @ 15:35 |
quote:Ik zat laatst in de voorste bak van een ICK-treintje... d'r kwam me toch een lucht van die 1700 af. Was ook niet helemaal gezond, leek me. | |
Wadloper | vrijdag 28 juli 2006 @ 15:36 |
quote:Cool Zijn er toevallig nog nieuwtjes over de wadlopers te melden? | |
jorienvdherik | vrijdag 28 juli 2006 @ 15:39 |
Zal het eens vragen, of er nog nieuws van treinen is, en wat die nu aan het doen is, bij sommige treinen zie je nog een plaatje van Holec HH in de trein, daar werkt me vader. Is nu een andere naam en ik heb vanmiddag me OV Jaarkaart weer kunnen ophalen | |
JDude | vrijdag 28 juli 2006 @ 15:41 |
quote:Volgens mij hangt daar nog spul van in de oude smederij van m'n opa. 500V - 24A schakelkasten, dat soort speelgoed . | |
Duvel | vrijdag 28 juli 2006 @ 16:29 |
quote:Ja, Holec werd TraXis en TraXis werd Alstom. Ik heb nog stage gelopen bij TraXis, leuk bedrijf was het toen! Nu is er geloof ik weinig meer van over.. | |
Dr_Flash | vrijdag 28 juli 2006 @ 18:09 |
ik ben vanmiddag nog met de 806 van Hto naar Ht getransporteerd. veel verder reed dat ding niet meer | |
Brembo | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:35 |
Die airco's van V-IRM is ook niet meer wat het geweest is, in de trein is het toch ruim 10 graden warmer dan buiten de trein . En die ventilatoren in de V-IRM , te dreug voor woorden. Zo kleine 20 cm ventilator in de cabine . | |
jorienvdherik | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:36 |
quote:Hij is nu bezig met Plan V, tussenschakelingen ofzo [ Bericht 11% gewijzigd door jorienvdherik op 28-07-2006 19:44:44 ] | |
Bigs | vrijdag 28 juli 2006 @ 19:44 |
Ik kom best vaak IRM's tegen waar de airco het in een of meer bakken niet of nauwelijk doet. Best wel annoying dat er dan geen raam open kan Gelukkig zijn de meeste reizigers te lui om verder dan 2 bakken de trein in de lopen waardoor je altijd nog wel koel kunt zitten | |
Alexxxxx | vrijdag 28 juli 2006 @ 20:41 |
Soms ga je op pad om trucks op de foto te zetten, en kom je onderweg een mooie poserende en rangerende trein tegen de hele serie ACTS foto's hier | |
Peterselieman | vrijdag 28 juli 2006 @ 21:32 |
ik heb deze periode niet zoveel te melden over de treinen in verband met het niet gratis reizen, maar ik hoorde dat de klpd nu ook treinen bij werkzaamheden flitst en dat de betreffende machinist een uitbrander krijgt als ie te snel rijdt | |
Wadloper | vrijdag 28 juli 2006 @ 21:57 |
Mooie foto's Alex | |
Peterselieman | vrijdag 28 juli 2006 @ 21:58 |
Alleen vraag ik me af hoe ze het precies doen, in verband met het niet al te makkelijk kunnen herkennen van treinen. Zoals vertragingen en natuurlijk zelfde treintypen in de verschillende diensten. Het klinkt nogal vreemd, maar ze zeiden het bij actienieuws op de sensatiezender sbs 6. | |
Peter | vrijdag 28 juli 2006 @ 23:33 |
quote:ach.. dat moet de verkeersleiding toch ook kunnen volgen? of weten die niet waar een trein zich bevind? | |
Oom_Agent | vrijdag 28 juli 2006 @ 23:36 |
quote:Aan de zijkant boven staat het nummerbord meestal, vanmiddag heb ik 1 1 2 2 2 2 2 2 1 genoteerd | |
Dr_Flash | zaterdag 29 juli 2006 @ 09:43 |
morgen bordjes schieten aan de Hoekse Lijn | |
Wadloper | zaterdag 29 juli 2006 @ 16:15 |
Schin op Geul Plan V (2x) Onderstel Plan V 870 NB: Mijn camera is niet goed in onderstellen etc fotograferen, die maakt hij donker :S Maar toch ben ik tevreden over men fotocamera Welke trein is dit eigenlijk? [ Bericht 13% gewijzigd door Wadloper op 29-07-2006 16:23:34 ] | |
guitarist | zaterdag 29 juli 2006 @ 16:17 |
Die 2e is erg mooi | |
Wadloper | zaterdag 29 juli 2006 @ 16:28 |
quote:Ik heb nog een paar om te posten, die komen zo In Maastricht stonden ook treinen gerangeerd bij het perron, maar daar stonden de schuifraampjes open van de cabine, heb zo naar binnen gefotograveerd Zijn niet zo mooi als dat je er echt in bent, maar toch is het leuk Die post ik ook straks | |
Wadloper | zaterdag 29 juli 2006 @ 16:34 |
Loc 1800 staat te niksen in Maastricht De rest zijn weer Plan V-tjes, die heb je zowat alleen maar in Limburg | |
Dr_Flash | zaterdag 29 juli 2006 @ 18:25 |
quote: Da's een nette Die moet ik dus nog, bijvoorbeeld | |
Dr_Flash | zaterdag 29 juli 2006 @ 18:26 |
quote:Dat is een BDs kop, het stuurstandrijtuig van de IC's 800 (maastricht - Haarlem) en 900 (Heerlen - Haarlem). En van de Beneluxtrein Amsterdam - Brussel uiteraard | |
Wadloper | zaterdag 29 juli 2006 @ 18:46 |
quote:Oh oke Ik zag deze trein, (was ook bezig met spotten) maar wist niet hoe ik deze moest invoeren, dus heb hem niet opgeschreven | |
Duvel | zaterdag 29 juli 2006 @ 18:54 |
quote:Foei toch! In de Beneluxen rijden geen BDs maar Bs! | |
Dr_Flash | zaterdag 29 juli 2006 @ 19:03 |
quote:Oh okee, ook best Wat is het verschil? | |
Wadloper | zaterdag 29 juli 2006 @ 20:51 |
Benelux is toch soort van rood/bruin? Ik weet het verschil ook niet eigenlijk | |
Fluffy_Augurk | zaterdag 29 juli 2006 @ 21:12 |
quote:Zo leuk dat Plan V/T, DD-AR, IRM, ICR, ICK en SGM voor de mensen in het noorden zo exclusief zijn | |
Wadloper | zaterdag 29 juli 2006 @ 21:13 |
Hehe, true true Maar toch, Plan V is wel een keer iets anders dan de DH's, DM'90 en ICM | |
Frozen | zaterdag 29 juli 2006 @ 22:39 |
Een vraagje: Gisternacht reed er rond 3 uur een gigantische trein langs mijn huis. Erg traag en met veel lampen erop. Bij het onderstel kwamen er veel vonken vanaf. Ik had de indruk dat deze trein gebruikt werd om de rails recht te leggen / te slijpen ofzo...? Weet iemand wat voor ding dit is, want we vragen ons wel af wat nou de hele buurt wakker trilde vannacht.... | |
Fluffy_Augurk | zaterdag 29 juli 2006 @ 22:42 |
quote: Maar dan met train enzo.. | |
Alexxxxx | zaterdag 29 juli 2006 @ 22:43 |
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Slijptrein | |
Frozen | zaterdag 29 juli 2006 @ 22:47 |
quote:Dank! Dat was m. | |
Duvel | zondag 30 juli 2006 @ 10:00 |
quote:De hoofdletter D! Hm nee, er is nog meer verschil. De stuurstand van de Benelux heeft dus geen D (bagageafdeling), heeft twee voorruiten, waar de machinist (vermoed ik) links zit. In de verbouwde ICRm (BDs) zit de machinist in het midden. De stuurtafel van beide is ook anders: de Benelux-variant heeft de stuurtafel die overeenkomt met de Belgische reeks 11.8-loc die de stam trekt/duwt, de ICR-BDs heeft een stuurtafel die overeenkomt met de 1700/1800-locs. Verder is de Benelux Bs gebouwd in 1986, en de BDs iets van 18 jaar later. Oh ja, n.a.v. de post van Wadloper: de Benelux is rood-geel, die andere blauw-geel! | |
456 | zondag 30 juli 2006 @ 10:18 |
SPENO staat overdag de laatste 2 weken op TBGE. Dus ze zullen wel in zuiden van het land bezig zijn. | |
YoshiBignose | zondag 30 juli 2006 @ 10:51 |
stomme treinen zijn warm | |
Wadloper | zondag 30 juli 2006 @ 13:08 |
Binnenkort zijn ze niet zó warm meer, de temperatuur gaat dalen | |
YoshiBignose | zondag 30 juli 2006 @ 19:29 |
idd. nu al lekker fris. morgen weer lekker in een fris en fruitige trein! echt niet normaal hoor in die dubbeldekkers (oude) het is buiten op station in de zon gewoon minder benauwd dan in de trein. alles plakt, ik zag een man met hele shirt nat en doorweekt en doorschijnend. en dan is er opeens geen conducteur te bekennen... | |
Wadloper | zondag 30 juli 2006 @ 21:35 |
Hehe, inderdaad | |
blup | maandag 31 juli 2006 @ 01:37 |
quote:Die zijn nog steeds rood/geel toch? | |
Duvel | maandag 31 juli 2006 @ 08:01 |
quote:Yep, dat zijn ze nog steeds. Wel een beetje vaal omdat ze geen revisie hebben gehad. | |
Wadloper | maandag 31 juli 2006 @ 17:17 |
Ik ben waarschijnlijk een deel van mijn treinfoto's kwijt, ik had een dvd gebrand, en daarna alles verwijderd (wat ik al gebrand heb kan er immers af), nu kan ik die dvd nergens vinden, zit niet op mijn vaste dvd plaats Dus ben waarschijnlijk een deel van mijn collectie kwijt | |
Fluffy_Augurk | maandag 31 juli 2006 @ 18:19 |
quote:Heb je tenminste weer wat te doen Nee, wel klote | |
jorienvdherik | maandag 31 juli 2006 @ 18:20 |
Vandaag met de metro geweest, goh wat is dat toch een klote zooitje. Pokke herie en voor de rest ook allemaal kloten. Geef mij maar een trein | |
JDude | maandag 31 juli 2006 @ 18:39 |
quote:Vind metro en trein niet echt vergelijkbaar, zeker niet in Nederland. En voor het stedelijk verkeer in bijv. Rotterdam vind ik een metro een stuk sneller dan een tram of bus. | |
Dr_Flash | maandag 31 juli 2006 @ 18:44 |
quote: wat een gefundeerd testoordeel | |
Dr_Flash | maandag 31 juli 2006 @ 18:45 |
quote:Dat lijkt me dan een concept wat in aanmerking komt voor een heroverweging | |
Wadloper | maandag 31 juli 2006 @ 18:58 |
quote:Het komt zeker in heroverweging, ik maak een aparte petitie waar ál mijn gebrande spullen op komen Maar goed, vandaag weer +- 100 foto's gemaakt (meerendeel nummertjes) Maar ook wat andere dingen Interieur Wadloper 3226 Interieur "Mendini" ICM 4023 ICM 4201 wordt afgerangeerd R.I.P Vogel [ Bericht 32% gewijzigd door Wadloper op 31-07-2006 21:47:03 ] | |
Dr_Flash | maandag 31 juli 2006 @ 19:15 |
de Mendini is de 4023 | |
the_disheaver | maandag 31 juli 2006 @ 19:29 |
quote:Altijd alles (tenminste, hetgene wat belangrijk is) 2 keer ergens op zetten, en het liefst op verschillende media op verschillende plaatsen. maar ja, doe ik ook niet echt vaak genoeg... | |
Dr_Flash | maandag 31 juli 2006 @ 19:36 |
Mijn hele fotoarchief staat op 3 verschillende harddisks, 2 interne en een externe, en nogeens gebrand op DVD's, die liggen bij een maat van me. Ja, het kost wat, maar ik moet er niet aan denken dat het ineens allemaal weg zou zijn | |
Wadloper | maandag 31 juli 2006 @ 21:46 |
quote:Natuurlijk, was even een typfoutje. Zal het even verbeteren quote:Ik ga dat nu ook zeker doen, ik kan het me niet veroorloven nóg meer materiaal kwijt te raken quote:Dat is wel een goed idee, ik denk dat ik het zo ook ga doen. En ik maak telkens als ik paar keer foto's heb gemaakt sowieso een cd, en later als ik genoeg heb, een dvd | |
Alexxxxx | maandag 31 juli 2006 @ 21:52 |
Vandaag eens wat eerste probeerselen gedaan op het gebied van treinefotografie buiten het station.. alleen als je er mee wilt reizen zijn ze latijd te laat, als je foto's wilt maken zijn ze te vroeg Geen geweldige foto's dus, had me nog niet geïnstalleerd al mn wadloperfoto's | |
Wadloper | maandag 31 juli 2006 @ 22:17 |
Ik vind het anders alsnog wel mooie foto's Het geeft weer een ander beeld dan vanaf het perron Nu kan je ze nog van de wadloper zo maken, straks is dat afgelopen | |
Dr_Flash | dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:51 |
beetje schoongemaakt worden die dingen ook niet meer he? | |
Duvel | dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:00 |
quote:Kost geld. Ook al beweren lokalo's dat er nog wel Wadlopers door de wasstraat gaan... | |
Wadloper | dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:31 |
quote:Ze gaan wel door de wasstraat, alleen dan wordt de kop (het machinistenraam) gewassen. Wel heb ik paar maanden terug nog de 3112 door de wasstraat heen zien gaan, die was ook erg vies, en was weer blinkend schoon toen ie eruit kwam Alhoewel, dat ding is water recycled etc, allemaal milieubewust gebouwd enzo, en dan gebruiken ze hem niet, dat vind ik echt geldverspilling | |
Dr_Flash | dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:34 |
quote:dat water zal inmiddels ook wel redelijk smerig zijn dan | |
YoshiBignose | dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:37 |
kreeg laatst op station alkmaar om 10 uur 's avonds opeens zo'n citypendel.. pff wat een rotzooi, leek wel alsof hij rechtstreeks van zandvoort kwam. overal op de grond drinken, vreten en zand. en erg ruimte-efficient zijn die dingen ook niet gebouwd, 3 rijen met stoelen. ik wil normale treinen op hoorn-alkmaar | |
Duvel | dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:48 |
quote:Ja die krengen zijn over, dus duiken ze nu overal op (bijvoorbeeld: stoptreinen Gouda - Den Haag: SGMm + SGMm + SGM-II). | |
Dr_Flash | dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:51 |
Was het niet de bedoeling dat die schrootbakken straks het Castellumlijntje gaan rijden? | |
Duvel | dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:06 |
quote:Als je er een paar Koplopers met werkende doorloopkoppen neerzet, hoef je niet eens meer te rijden. | |
YoshiBignose | dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:22 |
ik snap ook nooit hoe die gasten HET IN HUN HOOFD HALEN om van die kleine mat 64'jes in te zetten als het weer gruwelijk druk is op Hoorn. en dan nog doodleuk zeggen: dames en heren, zoals u ziet is het erg druk in de trein en daarom mogen jullie voor DEZE ENE KEER in de eerste klas gaan zitten. pffffffffff WAT ONTZETTEND GUL, hele eerste klas allang vol natuurlijk, mensen moesten staan TUSSEN de bankjes in. en dan komen we in Obdam: DAMES EN HEREN ZOU U WAT RUIMTE WILLEN MAKEN VOOR DE REIZIGERS UIT OBDAM. BEN JE NIET GOED BIJ JE HOOFD OFZO?! JA JIJ ZIT LEKKER IN MACHINIST HOKJE! mensen die eruit wilden bij heerhugowaard konden er niet langs, dus moesten eerst andere mensen eruit, die weer genaaid werden doordat de mensen die buitenstonden weer eerder instapte. en dan zie je doodleuk 8 van die dubbeldekker treinen naar den helder rijden, half leeg. KLOOTZAKKEN | |
Wadloper | dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:39 |
Rustig, denk om je hart Nog even over de wasstraat: Op 7 juni heb ik toevallig 1 gefotograveerd (de 3112) Vies Schoon [ Bericht 73% gewijzigd door Wadloper op 01-08-2006 14:48:59 ] | |
the_disheaver | dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:50 |
'geel' & 'blauw' En wel het nummertje zichbaar houden | |
Wadloper | dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:00 |
quote:Die was dus echt aan een wasbeurt toe. Ik zag gisteren op de 3226 ook al een tekst bij 1 van de cabines staan, iets met 'ook in geel te koop' ofzo | |
Dr_Flash | dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:29 |
quote:Geïnspireerd door je sig Duvel? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:31 |
quote:Staat Obdam niet ook op de nominatie voor sluiting toevallig? | |
Omaha | dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:34 |
Die wadlopers kunnen in de zomer echt niet, je gaat dood daarbinnen Echt te ziek voor woorden. Blij dat er nieuwe treinen komen vanaf oktober. Die zien er wel luxe uit. | |
Duvel | dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:03 |
quote:Oh hé, niet eens aan gedacht! | |
Duvel | dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:04 |
quote:Ga dan ook gewoon in de bewoonde wereld wonen! | |
Alexxxxx | dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:09 |
Met een beetje geluk kan ik straks elke dag twee keer in zo'n wadloper Maar in ieder geval over een tijdje even Lwd-Harlingen vv doen. voor 5 euro | |
jorienvdherik | dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:26 |
Mooie foto's Alexxx | |
Willy84 | dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:55 |
Altijd als ik van het Amstel station naar het CS ga kan ik bovenaan kiezen wat ik neem. Metro 24 x per uur. En 2xIc rijtuigen, 2xVIRM en 2x SGMm per uur. Meestal kies ik de VIRm of Ic rijtuigen | |
Duvel | dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:59 |
quote:Vreemd, dat snap ik nou niet hoor. | |
YoshiBignose | dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:42 |
quote:NOU JA ZEG. dat valt ook wel mee, het is altijd heel druk. en ik hoop idd dat obdam gesloten wordt, waardeloos. enkelspoor ook nog is, dus trein moet wachten tot tegentrein komt, ALTIJD. en als die dus vertraging heeft, tja dan heb jij dus ook vertraging. | |
Urvin | dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:44 |
quote:Sarcasme? | |
Urvin | dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:48 |
quote:Leuk he zo'n IRM zien langsrijden? | |
the_disheaver | dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:53 |
uhhh, die IRM vanuit den helder is soms ook een beetje erg vol... Dan zit je echt in 2 verdiepingen opgestapeld... | |
spectrumanalyser | woensdag 2 augustus 2006 @ 01:23 |
k'had ddr vanuit hoorn. zag wel een barrel op obdam staan idd lache toch die barrels. normaal zie je dat alleen in een museum, de NS rijd er gewoon dag en nacht nog mee. | |
blup | woensdag 2 augustus 2006 @ 21:50 |
Afgelopen weekend trouwens ook weer een lekkere rit gemaakt.. rond 21:04 de trein van Utrecht CS naar Eindhoven richting maastricht.. om 21:06 vertrokken we, teminste we rolde even.. En *boesh* met een noodstop weer stil 21:15 nog eens, iets harder rijden maar weer met een klap stil.. 21:20, "Sorry mensen, we hebben problemen met een deur deze sluit niet" Ik zei al tegen me vriendin, stap maar vast uit deze rijdt niet meer. Volgende is er tenslotte over 'n kwartier.. Wij toch blijven zitten.. 21:30, "Damens en heren, deze trein rijdt niet meer verder. U word verzocht uit te stappen. De volgende trein komt over een paar minuten aan aan de overzeide van dit perron." Goed, die trein genomen alles prima, tot aan ehv-beukenlaan.. We reden nog +- 100 á 80km/u plots vol in de noodrem, ik had hem toen al helemaal niet meer aangezien Beukenlaan een bekend eind station is voor mensen die niet meer willen. We stonden 3 minuutjes stil en toen reden we uit eindelijk weer. Schijnbaar iemand naast het spoor ofzo. Vriendin afgezet, ik weer richting Utrecht, alles leek prima tot aan Geldermalsen, WEER vol in de noodrem. We stonden gedeeltelijk precies stil bij het perron, dus ik dacht dat we het deze keer wel raak hadden, 30 seconde stonden we stil, we rijden weer en vervolgens zie ik iemand aan de niet-perron kant op het spoor dus staan, nou leek het een conducteur die afgezet werd.... Kan die machinist zn baan kosten.. | |
Dichterbijer | woensdag 2 augustus 2006 @ 21:56 |
neem aan dat deze link ook bij jullie kenners bekend is? http://www.bahntv-online.de/btvo/html04/start.php?slid=34 | |
verzameldirk | woensdag 2 augustus 2006 @ 23:54 |
quote:prachtig mooi televisie station, kijk er vele keren per dag naar | |
spectrumanalyser | donderdag 3 augustus 2006 @ 00:57 |
Nexter halt: Munchen-Pasing prachtig | |
Remco | donderdag 3 augustus 2006 @ 12:33 |
Net op het nieuws: "Dit jaar maken er 7% meer mensen gebruik van de trein, z'n 1 miljoen reizergers per dag, de NS denkt dat deze stijging te danken is aan mooiere stations en treinen" Ja dat denk ik ook | |
Urvin | donderdag 3 augustus 2006 @ 12:34 |
quote:!! | |
YoshiBignose | donderdag 3 augustus 2006 @ 12:41 |
quote: | |
verzameldirk | donderdag 3 augustus 2006 @ 19:22 |
Nieuwe trein Arriva komt dinsdag Gepubliceerd door DVHN en Verzameldirk De Zwitserse treinfabrikant Stadler levert de eerste nieuwe Arriva‑trein dinsdagavond af in Nieuweschans. Het noordelijke vervoerbedrijf neemt de nieuwe trein, die nog geen naam heeft, in oktober in dienst. Rond de komst van de trein heeft Arriva een fotowedstrijd georganiseerd. Amateurfotografen kunnen zich dinsdag 8 augustus rond 20 uur uitleven in Nieuweschans. De trein staat daarna drie dagen in Leeuwarden en van 15 tot en met 20 augustus op het station in Groningen. | |
verzameldirk | donderdag 3 augustus 2006 @ 19:23 |
nou niet allemaal naar Nieuweschans komen a.u.b. | |
Dr_Flash | donderdag 3 augustus 2006 @ 19:30 |
de tering dat haal ik niet eens moet tot 17.00 werken in Den Bosch Oost | |
Dr_Flash | donderdag 3 augustus 2006 @ 19:32 |
3:49 heen, 2:51 terug (naar Utrecht C) en dat om 12 minuten GTW te zien Ik dacht het niet | |
verzameldirk | vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:28 |
Nacht wo 16 op do 17/8: 3 slagen Gn - Nsch en 1 slag Gn - Rd Nacht do 17 op vr 18/8: 2 slagen Gn - Rd en 2 slagen Gn - Dz enkele tijden van proefritten | |
Wadloper | vrijdag 4 augustus 2006 @ 06:18 |
No way dat ik zolaat nog uit men nest kom voor een foto (moet ook weer bezorgen volgende ochtend hoor! ) Ik plaat hem wel als hij een keer in Groningen staat | |
Dichterbijer | vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:02 |
Meer foto's op Arriva.nl Ik vind hem mooi | |
jorienvdherik | vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:06 |
Maar klein | |
Dr_Flash | vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:41 |
kunnen die feyenoordgekleurde bakken ook gekoppeld rijden met wadlopers? | |
Duvel | vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:51 |
quote:Ik kan het me bijna niet voorstellen... | |
Dr_Flash | vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:55 |
het zal er wel extreem lelijk uitzien ja zo'n was-ooit-gele wadloper met dat keihard vloekende rood-wit | |
the_disheaver | vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:01 |
quote:Die heeft nog een lange weg te gaan. Of zoud at de vaalberg zijn op de achtergrond? | |
the_disheaver | vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:03 |
quote:Toevallig ook echte tijden ervan, ipv dagdelen? Want om nou de hele nacht buiten te staan, om een trein op de foto te kunnen zetten... en dat nogwel 'snachts in het donker.... gaat ook een beetje ver | |
Duvel | vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:32 |
quote:Dat zou er inderdaad niet uitzien! Daarnaast is het ook zinloos om het in te bouwen, omdat Arriva het complete park Wadlopers vervangt (toch?). | |
Dr_Flash | vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:40 |
quote:Ja, maar niet van de ene dag op de andere, en als dat schroot ergens crasht zal het weggesleept moeten worden. Door iets | |
Duvel | vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:46 |
quote:Niet doen, gewoon met de drie medereizigers dat ding omduwen tot ie in de sloot naast het spoor ligt. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:52 |
Ah dat kan natuurlijk ook | |
Ou-Tannu | vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:07 |
mooi! kunnen de wadslopers in de afvalpers! | |
Fluffy_Augurk | vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:14 |
quote: | |
Dr_Flash | vrijdag 4 augustus 2006 @ 14:37 |
ja of met een toevallig langslopende koe, dat kan ook | |
Duvel | vrijdag 4 augustus 2006 @ 15:31 |
quote:Oh ja, zoals een paar jaar geleden tussen Groningen en Leeuwarden! Goed plan! | |
YoshiBignose | vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:49 |
misschien niet echt plek om dit te vragen maar jullie lijken me zulke trein masters. ik moet in de vakantie naar het plaatje Brandscheid, in Duitsland. nou kan ik niet zo goed duits en snap niet zoveel van bahn.de, dus ik vroeg me af, welk station ligt het dichtst in de buurt bij Brandscheid? (kaart van brandscheid: http://www.google.nl/url?q=http://maps.google.de/maps%3Foi%3Deu_map%26q%3DBrandscheid%26hl%3Dnl&sa=X&oi=eu_map&ct=title) ik zat te denken de ICE naar Koblenz??? | |
Bigs | vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:18 |
quote:Inderdaad.. strak treintje. Maar NSR mag hun Plan V wel vervangen door wat robuusters dan imo hoor | |
riley | vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:41 |
quote:Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik werkelijk niet goed kan worden van dat type trein. Dat model met die normale bankjes gaat nog wel (mits het buiten niet te heet is), maar die gevallen met die bankjes in de 2E-klasse zo dicht op elkaar gepropt is echt walgelijk. Je kunt je laptop niet eens gebruiken met een beetje geluk. En als je dan a dik 200,- per maand elke werkdag 75% kans hebt dat je in dat materiaal zit is dat onwijs zuur, bijna agressief kan ik er van worden. Het is ook een schande dat ze tijdens de afg. hittegolf rond durven te rijden met materiaal zonder raampjes die fatsoenlijk open kunnen noch airconditioning. Rukkers. | |
Carport | vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:49 |
quote:Volgens mij zijn dit testritten vanuit de fabriek. Ergens in Duisland/Zwitserland, dacht ik. quote:ZIer hier: quote:Bron: Somda. | |
Zug-Chef | vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:44 |
Zooooo ik ben terug van anderhalve week Valkenburg en nog een midweekje Veluwe... met zo'n 1000 foto's waarvan zo'n 300 treinen... en een hoop stationsbordjes | |
Dr_Flash | vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:56 |
quote: | |
Wadloper | vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:34 |
Plan V gezien in Maastricht? | |
Willy84 | vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:36 |
Vanmiddag: De trein van 17:23 naar Brussel Zuid/Midi vertrok van spoor 14a met als materieel een Virm 4tje reizigers moesten volgens de stationsomroep overstappen in Roosendaal. Zit NMBS krap in z'n locs ? Of weet iemand misschien of er 1tje is uitgevallen. | |
YoshiBignose | vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:37 |
quote:anyone? | |
Zug-Chef | vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:00 |
quote:Ik zou als ik jou was de volgende keer eerst kijken hoe je op je mogelijke vakantie-adres komt, voor je het definitief boekt... Als eerste pak je de ICE naar Köln Hbf. Dan pak je de RegionalExpress naar Trier en stap je in Gerolstein uit. Daar pak je de bus naar Prüm. Uitstappen en een uurtje wachten. En dan pak je de bus naar Brandscheid. Er rijden daar niet zo heel veel bussen, dus succes en veel plezier... Oja, ik zou toch maar goed kijken op bahn.hafas.de want je kan de site ook in het engels zetten, en zonder die site kom je niet echt goed op je plaats van bestemming. Je hebt namelijk maar 1 fatsoenlijke mogelijkheid per dag om daar te komen (en alleen doordeweeks) | |
Zug-Chef | vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:02 |
Die datum is standaard, elke andere dag van Maandag tot Vrijdag geldt dezelfde reisschema... | |
Zug-Chef | vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:06 |
quote:Zover ik heb gelezen komt dat (denk ik) doordat het NS personeel weigert in te hete NMBS loks te zitten... | |
YoshiBignose | vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:09 |
thnx. was niet echt voor vakantie hoor, iemand haalt me daar op. kga niet met de bus, wacht bij het dichtsbijzijnde station. bedankt, kon geen engels vinden | |
Peterselieman | vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:19 |
Ik ga die nieuwe trein van arriva volgende week zeker even bekijken, alleen heb ik helaas geen camera | |
Alexxxxx | vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:25 |
Pf, ik wacht wel met dat ding op de foto te zetten tot ie gewoon al een tijdje rijdt... Geen zin in al die treinenfappers voor mn lens langs. | |
Zug-Chef | vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:39 |
Hij rijdt dus voornamelijk s nachts en in de allervroegste uren. Dus heeft t hooguit s ochtends vroeg zin om te fotograferen | |
Alexxxxx | vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:40 |
quote:Hoezo, doen ze er een doek overheen als ie stilstaat dan? | |
Zug-Chef | vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:41 |
Mja ok, maar wie gaat er nu midden in de nacht met statief en camera buiten staan... | |
Zug-Chef | vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:10 |
Van alle treinpics van de afgelopen twee weken is dit toch wel de meest bijzondere: | |
Duvel | vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:40 |
quote:Inderdaad! "Sleepdienst ZLSM". | |
Wadloper | zaterdag 5 augustus 2006 @ 06:33 |
quote:Inderdaad, zo dacht ik ook al @Zug-Chef: Welke dag was de 27e? Was dat op een donderdag? | |
Zug-Chef | zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:58 |
quote:jep | |
Wadloper | zaterdag 5 augustus 2006 @ 13:39 |
Was jij degene die een statief in zijn handen had? (Gewoon vraagje ) | |
Zug-Chef | zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:30 |
quote:ja ook nog | |
Erasmo | zaterdag 5 augustus 2006 @ 15:37 |
Zat afgelopen week op de IJssellijn, stond er ook opeens een stoomtrein van de VSM bij Dieren | |
Wadloper | zaterdag 5 augustus 2006 @ 16:40 |
quote:lol, dan heb ik je gezien Ik zat op het bankje bij perron 2-3, helemaal rechts als je vanaf de stoomtrein aan kwam lopen | |
Zug-Chef | zaterdag 5 augustus 2006 @ 16:58 |
quote:Ik stond vanaf 12.55 tot 15.00 op het station van Simpelveld. Wilde eigenlijk even op en neer naar Vetschau maar daarvan was de motorwagen kapoet zodoende bleef ik wat langer daar... Maar ik dus zoveel mensen gezien dat ik jou niet echt kan herinneren.. Wel veel foto's gemaakt, dus maybe herken ik je op een van die foto's... | |
Dr_Flash | zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:01 |
En ik ben ook weer terug van een rondje bordjes knallen 229. Zetten-Andelst 230. Oosterbeek 231. Wolfheze | |
Zug-Chef | zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:06 |
quote:Nu al terug | |
Dr_Flash | zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:09 |
ja, vroeg klaar met werken | |
Zug-Chef | zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:13 |
quote:ja ok, maar het is buiten nog wel een paar uur licht, had je toch meer bordjes kunnen platen | |
Dr_Flash | zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:26 |
quote:Wat denk je wel dat dat kost allemaal? | |
Zug-Chef | zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:30 |
Je maakt dat extra rondje met enkeltjes of niet ? Ik zit nu op 1 franse 2 poolse 9 belgische 29 nederlandse 134 duitse | |
Wadloper | zaterdag 5 augustus 2006 @ 19:52 |
quote:Ik stond er vanaf het moment dat de stoomtrein even wegging zeg maar, totdat hij vertrok naar Schin op Geul Maar je hebt gelijk, je hebt zoveel mensen gezien, twas er ook wel erg druk ! | |
Dr_Flash | zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:02 |
quote:Ja, wat ik met een maandtrajectkaart Ut - Hto kan doen heb ik allang gedaan natuurlijk | |
Duvel | zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:09 |
quote:Vooral dat stuk Ht - Hto is interessant! (Zei de eigenaar van een JTK Rtd - Ut...) | |
Dr_Flash | zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:34 |
quote:Ho ho, vlak Htda niet uit he | |
Duvel | zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:09 |
quote:Oh ja, sorry! Hoe liggen die (inmiddels niet meer zo) nieuwe wissels erbij daar? | |
Dr_Flash | zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:14 |
quote:Mwoa, goed hoor, het boeikt en piept soms een beetje, maar verder niks spannnds | |
SynchroSteve | zondag 6 augustus 2006 @ 12:37 |
quote:Hoorn - Alkmaar staat al sinds jaar en dag op lijst van onrendabele spoorlijnen. Toch heeft er voor station Obdam (thank God) nooit echt sluiting gedreigd. | |
Zug-Chef | zondag 6 augustus 2006 @ 13:01 |
Als er sluiting dreigt zal het wel overgenomen worden door een andere vervoerder like Arriva of Connexxion. Echte sluiting zoals gebeurde in 1992 met de Miljoenenlijn zal niet snel meer gebeuren in Nederland. | |
YoshiBignose | zondag 6 augustus 2006 @ 13:11 |
quote:THANK GOD? door dat gare station moet ik elke dag 5 min. wachten op de tegentrein omdat het enkelspoor is. vertraging?? gewoon wachten. die mensen in obdam moeten gewoon maar bus nemen naar heerhugowaard of hoorn, weg met die troep | |
Ou-Tannu | zondag 6 augustus 2006 @ 13:33 |
quote:spoor verdubbeling | |
Erasmo | zondag 6 augustus 2006 @ 13:46 |
quote:Als er daar een geldboom naast het spoor zou staan ja quote:Syntus | |
Ou-Tannu | zondag 6 augustus 2006 @ 13:49 |
quote:hehehe, Arriva GTW's ownen linten | |
Zug-Chef | zondag 6 augustus 2006 @ 14:10 |
quote:ik sta er hoor... donderdag 10 augustus 's nachts proefritten tussen steenwijk en leeuwarden. 5.24 doorkomst op de harinxmabrug | |
Wadloper | zondag 6 augustus 2006 @ 16:15 |
Dan moet je al wat kunnen zien, dan is het al wel licht | |
Ou-Tannu | zondag 6 augustus 2006 @ 17:24 |
quote:Was het vanmorgen wel ging pas om 06:00 mn mandje zoeken | |
YoshiBignose | zondag 6 augustus 2006 @ 17:45 |
quote:misschien is het je totaal ontgaan, maar op dit traject rijden nog treinen van ver voor de oorlog. de kans dat ze gaan investeren is daarom vrij klein en om heel eerlijk te zijn, ben ik liever ietsje langer onderweg in een mooie trein, dan schuin in 2 stoelen te zitten omdat het anders niet past | |
Alexxxxx | zondag 6 augustus 2006 @ 17:54 |
gister een foto van een trein gemaakt, maar die bewaar ik wel zodat ik m als tvp kan gebruiken bij deel 28 | |
spectrumanalyser | zondag 6 augustus 2006 @ 21:22 |
gisteravond vier aan elkaar geknoopte plan V'tjes gespot op Haarlem, op spoor 1. wel gaaf, met zo'n trein naar Maastricht. | |
Zug-Chef | zondag 6 augustus 2006 @ 22:36 |
Die heb ik van de week ook gespot op de lijn Amersfoort-Zwolle, hier bij Nunspeet in de buurt: | |
jorienvdherik | zondag 6 augustus 2006 @ 22:36 |
Mooi die lampjes, hoelaat was het ? | |
Duvel | zondag 6 augustus 2006 @ 22:38 |
quote:Ziet er grappig uit! Tussen Utrecht en Geldermalsen rijden als stoptrein trouwens in de sits vijf Plan V's gekoppeld... | |
Zug-Chef | zondag 6 augustus 2006 @ 22:40 |
uhm, om 18:04, vreemd genoeg stond er op de gehele trein Groningen ????? | |
Bigs | zondag 6 augustus 2006 @ 22:45 |
quote:Zitten er dan nog wel mensen in het achterste treinstel? (vanaf de trap gezien dus) Ik zit wel eens in een 3xPlan V trein, maar dan heb ik het achterste treinstel echt helemaal voor mezelf (wel een minder drukke lijn trouwens) | |
YoshiBignose | zondag 6 augustus 2006 @ 22:48 |
ziet er idd leuk uit, maar wees blij dat je er niet in zat | |
Duvel | zondag 6 augustus 2006 @ 22:50 |
quote:Zo lang je een V'tje hebt gaat het nog wel, een Plan T, dat is pas bagger. In V kan ik nog wel slapen, in T is dat onmogelijk, tenzij je yoga-meester bent in de meest onmogelijke standjes. | |
jorienvdherik | zondag 6 augustus 2006 @ 22:51 |
Bijna 17 augustus mogen we weer reizen met de OV | |
Zug-Chef | zondag 6 augustus 2006 @ 22:55 |
16e ook al | |
spectrumanalyser | zondag 6 augustus 2006 @ 23:08 |
als ik vijf aan elkaar geknoopte Plan V'tjes zie zou'k er zeker een kleurenfoto van maken. 5 V-tjes, jemig, wat zal er in 't achterste stel te horen zijn "stggaggtionggg fffggggfffkrrk krrrk" =) | |
Duvel | zondag 6 augustus 2006 @ 23:16 |
quote:Nee hoor. Gewoon het gejank van de tractiemotoren en het gerammel van de draaistellen. | |
Dr_Flash | zondag 6 augustus 2006 @ 23:34 |
quote:Jij kijkt niet op een oorlog meer of minder? | |
Dr_Flash | zondag 6 augustus 2006 @ 23:36 |
quote:Utrecht Centraal, smorgens de serie 6000 rijdt nog weleens met 5 x V: 2 voor Tiel en 3 voor Den Bosch. Of andersom, of zo. | |
spectrumanalyser | zondag 6 augustus 2006 @ 23:38 |
quote:ja nee ja nee ik doelde even op de speaker/intercom. netzoals in de laatste rijtuigen van de 12 rijtuigen lange trein van haarlem-maastricht, dan is er niets meer over van 't bericht | |
Duvel | zondag 6 augustus 2006 @ 23:48 |
quote:Oh sorry, dat weet ik niet, als ik die trein neem moet ik er altijd in Geldermalsen uit, en dan zit ik redelijk in het midden. | |
jorienvdherik | zondag 6 augustus 2006 @ 23:58 |
quote:iedergeval die week ff flink reizen, moet dan ook naar maastricht een spel ruilen | |
Wadloper | maandag 7 augustus 2006 @ 06:21 |
Bij Arriva hebben ze iets nieuws: DH2 3217 reed zonder te stoppen Zuidbroek voorbij om 05.42, terwijl hij gewoon hoort te stoppen :S |