abonnement Unibet Coolblue
pi_34870069
Ik heb vorige week Doodsengel van Tomi Hoag uitgelezen.



Ben nu bezig met Ik dood van Giorgio Faletti.

... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_34870406
Hoe was Doodsengel?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34870942
Willem Frederik Hermans - Onder professoren
pi_34872827
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Hoe was Doodsengel?
Goed boek, alhoewel ik Tot stof vergaan van haar beter vond.
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_34873305
Ik lees nu de berichten in dit topic
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_34873338
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:00 schreef King_of_Kool het volgende:
Ik lees nu de berichten in dit topic
Ietsje minder letterlijk nemen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34873509
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:44 schreef LedZep het volgende:
Willem Frederik Hermans - Onder professoren
Daar ben ik al een half jaar in bezig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_34874414
Claudia X, jij schreef dit antwoord op mijn vraag:
quote:
Je kent het verhaal wel, of niet?
Nee, ik denk niet dat ik het verhaal ken. Waarom zou ik een boek gaan lezen als ik het verhaal al ken?

Het verhaal, daar bedoel ik niet precies het verhaal van begin tot einde mee.. maar gewoon de opzet.
Billie Holiday is Lady Day!
  woensdag 8 februari 2006 @ 19:30:13 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_34874558
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:42 schreef Smurfin het volgende:

[..]

Is het de moeite waard?
Leuk voor de beginner alswel voor de master
The truth was in here.
pi_34875657
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar ben ik al een half jaar in bezig.
Je vindt het geen hilarisch boek, mag ik hieruit opmaken? Of zo hilarisch, dat je het genot zo lang mogelijk wil rekken. Daar kan ik inkomen.
pi_34875699
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:26 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

Het verhaal, daar bedoel ik niet precies het verhaal van begin tot einde mee.. maar gewoon de opzet.
Ik ken zelfs de opzet niet. Dat wil ik ook niet. Ik vind het het fijnst om vantevoren zo weinig mogelijk over een film of boek te weten, om verrast te worden. Dat kan heel onaangenaam zijn, maar als je dan een bijzondere film ziet, dan blijft die ervaring je altijd bij. Niet het verhaal, maar hoe je je voelde toen je er in het moment van bevangen raakte.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_34875884
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:59 schreef Gellius het volgende:

Je vindt het geen hilarisch boek, mag ik hieruit opmaken? Of zo hilarisch, dat je het genot zo lang mogelijk wil rekken. Daar kan ik inkomen.
Het is goed geschreven, het is Hermans, en toch leg ik het steeds weg. Ik weet niet waarom. Het leest zo moeizaam. Zo ging het ook met Catch-22. Ik lach wel, maar het lezen ervan voelt als een opgave. En er liggen steeds andere boeken die ik wél lekker weglees. Ik kreeg net een mailtje binnen dat A Beautiful Mind voor me klaarligt. Dat wordt niks met Onder Professoren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_34875986
Tuurlijk wel! Voor mij was het wel een ervaring om te lezen, omdat mijn vader precies in die tijd in het bestuur van de RUG zat. Het was zo'n slangenkuil dat hij er snel weer weg gegaan is.

*En* het is Hermans ja. .
pi_34876157
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:07 schreef Gellius het volgende:
Tuurlijk wel! Voor mij was het wel een ervaring om te lezen, omdat mijn vader precies in die tijd in het bestuur van de RUG zat. Het was zo'n slangenkuil dat hij er snel weer weg gegaan is.

*En* het is Hermans ja. .
Ik geef het niet op. De "thumbs down" was voor mezelf. Onder Professoren moet wel geniaal zijn, een andere conclusie accepteer ik niet. Het boek blijft net zo lang op mijn nachtkastje liggen tot het uit is.

Maar het ligt wel onder de Grunbergbijbel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:17:07 #15
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_34876477
Ben bezig met het boek 2001 van Arthur C Clarke. Omdat er in het boek stukken zitten die niet terugkomen in de film
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_34892192
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ken zelfs de opzet niet. Dat wil ik ook niet. Ik vind het het fijnst om vantevoren zo weinig mogelijk over een film of boek te weten, om verrast te worden. Dat kan heel onaangenaam zijn, maar als je dan een bijzondere film ziet, dan blijft die ervaring je altijd bij. Niet het verhaal, maar hoe je je voelde toen je er in het moment van bevangen raakte.
Okay Ik houd mijn mond
Billie Holiday is Lady Day!
  donderdag 9 februari 2006 @ 15:00:40 #17
110645 Sirre
Nobody but me
pi_34901186


Mijn zoon heeft een seksleven en ik lees mijn moeder roodkapje voor
Renate Dorrestein
The only way to be
pi_34906365
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:00 schreef Sirre het volgende:
[afbeelding]

Mijn zoon heeft een seksleven en ik lees mijn moeder roodkapje voor
Renate Dorrestein
Hahaha geweldig, die titel alleen al...die gaat op m'n lijstje
Ja, ik heb een puberende zoon, m'n mams leest gelukkig zelf nog
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_34906515
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik geef het niet op. De "thumbs down" was voor mezelf. Onder Professoren moet wel geniaal zijn, een andere conclusie accepteer ik niet. Het boek blijft net zo lang op mijn nachtkastje liggen tot het uit is.

Maar het ligt wel onder de Grunbergbijbel.
Ik vind wel dat het langzaam gaat, ik bedoel, na een uurtje nog maar 40-50 pagina's verder..maar ik zit nu op bladzijde 302 en vind het bijzonderlijk kostelijk. *En* het is Hermans natuurlijk .
  donderdag 9 februari 2006 @ 20:17:05 #20
110645 Sirre
Nobody but me
pi_34912403
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:17 schreef Smurfin het volgende:
Hahaha geweldig, die titel alleen al...die gaat op m'n lijstje
Ja, ik heb een puberende zoon, m'n mams leest gelukkig zelf nog
Ik moet eerlijk zeggen dat het meer gaat over de moeder die een herseninfarct heeft gehad dan over de puberende zoon.
Best een zielig verhaal eigenlijk. Maar wel in Dorresteins gebruikelijke stijl van nuchter met een dosis droge humor.
The only way to be
pi_34918400
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:20 schreef LedZep het volgende:

Ik vind wel dat het langzaam gaat, ik bedoel, na een uurtje nog maar 40-50 pagina's verder..maar ik zit nu op bladzijde 302 en vind het bijzonderlijk kostelijk. *En* het is Hermans natuurlijk .
Dat is niet langzaam, hoor. En je zit al op bladzijde 302. Ik zit op bladzijde 69. Maar ik heb wel de nieuwe Houellebecq uitgelezen. Dat is ook een hele prestatie.

Jammer dat posticons niet voorzien in ambivalente gevoelens: / .
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:00:02 #22
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_34939157
Gisteravond "Duin" uitgelezen....
Vanavond weer beginnen met Duin - Huis Artreides
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_34939823
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is niet langzaam, hoor. En je zit al op bladzijde 302. Ik zit op bladzijde 69. Maar ik heb wel de nieuwe Houellebecq uitgelezen. Dat is ook een hele prestatie.

Jammer dat posticons niet voorzien in ambivalente gevoelens: / .
Gezondheid?! Die nieuwe houellwates?
pi_34939858
Rascha Peper - Rico's Vleugels

En ook alleen maar omdat ik er maandag een presentatie over moet houden
  vrijdag 10 februari 2006 @ 16:20:50 #25
49361 Thedrummer
playing the drums all the time
pi_34939892
momenteel de grote bosatlas
pi_34963505
Zo. Onder Professoren is gister uitgelezen. Het valt me op dat sommigen hier praten over "lachen", nou, ik kan me niet herinneren dat ik echt heb moeten lachen oid tijdens het verhaal. Alleen het laatste met die dooie haan vond ik wel kostelijk, maar echt lachen kwam er niet uit.

Ik ga denk ik nu toch maar eens beginnen aan Honderd jaar eenzaamheid. Maar er staan nog zóveel andere boeken op het programma..
pi_34965538
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 11:48 schreef LedZep het volgende:

Ik ga denk ik nu toch maar eens beginnen aan Honderd jaar eenzaamheid. Maar er staan nog zóveel andere boeken op het programma..
Een van de beste boeken van Marquez, prachtig boek, zou ik zeker lezen als ik jou was!

nu bezig in: Isabel Allende - Zorro
roque & roll
pi_34973837
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:20 schreef Aenas het volgende:

[..]

Een van de beste boeken van Marquez, prachtig boek, zou ik zeker lezen als ik jou was!

nu bezig in: Isabel Allende - Zorro
En op pagina 50
pi_35001275
Invasie van Eric L. Harry, ietwat onrealistisch op bepaalde puntjes, maar het leest lekker door en is goed geschreven. Hiervoor WW3 van'm gelezen, ook heel sterk.
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
  maandag 13 februari 2006 @ 10:15:50 #30
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_35028172
Ik ben 2 boeken aan het lezen...

De donkere toren 6 (Een lied van Susannah) van Stephen King
en
Schaduwzuster van Simone van de Vlught
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_35031958
Ik lees een boek dat in stapels bij de boekhandel ligt: extreem luid en ongelooflijk dichtbij
Mooi boek hoor, je zou het alleen al moeten lezen om die "uitvindingen" van Oskar zoals:
-de blindegeleidedrugsopsporingshond
-het pak van vogelzaad(zodat je snelk wegt kunt vliegen)
-een reservoir dat alle tranen van New yorkers bevat(aan het peil daarvan kan je dan de algemene droefheid van de stad bepalen)
-een speakertje dat je hartslag aan anderen laat horen
enfin, en nog veel meer

ik hou van hobby's
pi_35032007
Neal Stephenson - Zodiac
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_35046047
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:21 schreef LedZep het volgende:

[..]

En op pagina 50
Nou ik ben nog niet overtuigt (pagina 155 oid). Teveel verteller - te weinig dialoog vind ik tot nu toe.
pi_35092543
quote:
Op zondag 12 februari 2006 15:33 schreef Thundertje het volgende:
Invasie van Eric L. Harry, ietwat onrealistisch op bepaalde puntjes, maar het leest lekker door en is goed geschreven. Hiervoor WW3 van'm gelezen, ook heel sterk.
Eeeeeeeeeeeeeeeennnnnn uit

Nu Op-Center van Tom Clancy en Steve Pieczenir
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_35114595
Honderd jaar eenzaamheid heeft me nog steeds niet overtuigd . Ik weet niet of het "wat-is-dit-een-geweldig-boekmoment" nog wel komt.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 01:43:12 #36
3604 MightyV
Just Breathe
pi_35176223
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:32 schreef Litpho het volgende:
Neal Stephenson - Zodiac
Alles van Stephenson is goed, maar Zodiac is wel heel geniaal, grappig en voor de verandering eens beknopt.

Zelf nu bezig ins Dan Brown's Deception Point, tot nu toe leuke wegleesthriller. Op een of andere manier momenteel echt in de mood voor wegleesthrillers, hoewel ik tussen neus en lippen door ook gisteren het verbijsterende non-fictie boek Vengeance van George Jonas (waar Spielberg's Munich de vrijwel letterlijk verfilming van is) heb verslonden.
pi_35176496
Nou, op dit moment even niks, net een boek uit en nog niet een nieuw boek gevonden om te lezen. Zaterdag ben ik vrij dus heb ik tijd om even naar de boekwinkel te gaan. En tot die tijd moet ik me behelpen met een tijdschrift

Maar dit is dus eigenlijk een tvp en hopelijk lees ik hier voor zaterdag de gouden tip voor een nieuw boek
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_35176789
heb net The Broker uit van Grisham, maar die is echt te oppervlakkig, valt me tegen.

Ik wil beginnen aan Murakami's Kafka on the shore, maar ik moet me zelf dwingen om Animal farm te gaan lezen. Heb de bilingual version gekocht wat inhoudt dat de pagina's links in het Engels zijn en rechts in het Frans. Ik moet mijn Frans namelijk verbeteren.
pi_35176800
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 02:38 schreef boskov het volgende:
Animal farm. Heb de bilingual version gekocht wat inhoudt dat de pagina's links in het Engels zijn en rechts in het Frans. Ik moet mijn Frans namelijk verbeteren.
Hmm... die versie lijkt me wel interessant
Ook vanwege het Frans
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 17 februari 2006 @ 02:42:29 #40
104871 remlof
Europees federalist
pi_35176804
'Kostbaar bezit' van Naema Tahir, ben net aan het tweede verhaal van de drie (Bruidsnacht) begonnen...
  Moderator vrijdag 17 februari 2006 @ 02:43:57 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35176817
The accident that happend to the dog at nighttime heb ik uit en ik ben begonnen in de gebroeders karamazow van dostojewski
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_35176845
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 02:41 schreef Vava het volgende:

[..]

Hmm... die versie lijkt me wel interessant
Ook vanwege het Frans
boulevard Saint Denis, hebben ze zat

bosbeetle: succes met Dostojevski, ik kreeg koppijn van alle namen
  Moderator vrijdag 17 februari 2006 @ 02:50:30 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35176855
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 02:49 schreef boskov het volgende:

[..]

boulevard Saint Denis, hebben ze zat

bosbeetle: succes met Dostojevski, ik kreeg koppijn van alle namen
Ik heb de idoot al gelezen gelukkig zit er zo'n lijstje in met namen ( ze hebben er allemaal ook 3 of meer) maarja ik vind het wel mooie boeken
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_35176865
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 02:49 schreef boskov het volgende:

[..]

boulevard Saint Denis, hebben ze zat

bosbeetle: succes met Dostojevski, ik kreeg koppijn van alle namen
ga in het voorjaar nog wel een keer naar Parijs
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_35181968
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 02:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb de idoot al gelezen gelukkig zit er zo'n lijstje in met namen ( ze hebben er allemaal ook 3 of meer) maarja ik vind het wel mooie boeken
hij switcht ook constant tussen alle namen van alle personen. Ik werd er gek van. Het is geen boek dat je in de bus of trein gaat lezen.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 11:19:54 #46
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_35181995
"De Dromers - Dl.2: De Gekoesterde" van David Eddings.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_35181999
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:18 schreef boskov het volgende:

[..]

hij switcht ook constant tussen alle namen van alle personen. Ik werd er gek van. Het is geen boek dat je in de bus of trein gaat lezen.
De idioot
pi_35182017
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 01:43 schreef MightyV het volgende:

[..]

Alles van Stephenson is goed, maar Zodiac is wel heel geniaal, grappig en voor de verandering eens beknopt.
Als hij nog een keertje eindes leert schrijven wordt het nog wel wat met die jongen .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_35182030
Ik ben bezig met de Davinci code, bijna uit!

Dat boek leest echt heerlijk weg
pi_35182081
Ik ben net klaar met Jonathan Safran Foer z'n prachtige boek 'Extreem luid en ongelooflijk dichtbij', wat een briljant boek weer!! 'Alles is verlicht' was trouwens ook al zo'n meesterwerk van zijn hand. Ik ben blij dat hij nog zo jong is (28 of 29), zodat ik nog veel van hem zal kunnen lezen. Overigens ben ik nu bezig met Brusselman's Kus in de nacht (ik weet de titel niet eens zeker...)
pi_35182435
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:21 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik ben bezig met de Davinci code, bijna uit!

Dat boek leest echt heerlijk weg
Ik ben benieuwd hoe je het einde vindt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35182521
Ik zit al weken middenin de Max Havelaar van Multatuli. Wegens gebrek aan tijd (en ook een beetje zin) krijg ik 'm niet uit. Daarna liggen op de boekenplank achtereenvolgens 1984 en Animal Farm van George Orwell, en De DIkke Van Dam, van Johannes van Dam. OK, geen literatuur of zo, meer een encyclopedie, maar ja, je leert weer wat nieuws!
pi_35183160
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:20 schreef LedZep het volgende:

[..]

De idioot
heb je zelf de idioot uberhaupt gelezen?
pi_35195457
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:55 schreef boskov het volgende:

[..]

heb je zelf de idioot uberhaupt gelezen?
Nee, ik zit nog steeds in Honderd jaar eenzaamheid. Tot nu toe nog steeds een vaag en simpel boek imho. Die opmerking had trouwens geen enkel kwaad bloed in zich hoor, ik kon het alleen niet laten aangezien je aangaf gek te worden van een boek genaamd 'De idioot'.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:17:26 #55
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35199295

A Portrait of the Artist as a Young Man - James Joyce

Ik ben nog maar net begonnen. En ben er nog niet helemaal overuit of ik het nu goed of vervelend vind. Het is iig wel even wennen.
pi_35200131
Ben als sinds begin november bezig met Stephen Kings "Het". De eerste tijd ging het wel lekker snel met lezen maar half december raakte ik het beetje beu en nu heb ik het al een tijd niet meer opgepakt. Moet nu nog 450 blz. ofzo.
  zondag 19 februari 2006 @ 12:43:36 #57
56260 jeremiah
Cameron Diazzzz
pi_35250466
Op dit moment lees ik "Platform" van Michel Houellebecq. Tot nu toe gebeurt er weinig, verder wordt alleen maar geneukt!
pi_35272724
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:43 schreef jeremiah het volgende:
Op dit moment lees ik "Platform" van Michel Houellebecq. Tot nu toe gebeurt er weinig, verder wordt alleen maar geneukt!
pi_35275345
Ik lees nu "No Excuses" van Kyle Maynard

Over een jongen (Kyle) die geboren is met nauwelijks armen en benen (heeft een naam, maar daar kan ik even niet op komen). Dit boek gaat over zijn leven. Welke problemen kwam hij tegen en hoe heeft hij deze met zijn handicap aangepakt. Tijd geleden was Kyle te zien bij Oprah Winfrey.
pi_35295685
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:43 schreef jeremiah het volgende:
Op dit moment lees ik "Platform" van Michel Houellebecq. Tot nu toe gebeurt er weinig, verder wordt alleen maar geneukt!
Goh, voor Mogelijkheid van een eiland geldt eigenlijk hetzelfde.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 20 februari 2006 @ 19:39:35 #61
83740 ginder
Voulez vous couchez oder was?
pi_35299078
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 19:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:

A Portrait of the Artist as a Young Man - James Joyce

Ik ben nog maar net begonnen. En ben er nog niet helemaal overuit of ik het nu goed of vervelend vind. Het is iig wel even wennen.
Dit doet me denken aan ' A Portrait of the Artist as a Young Dog.' van Dylan Thomas .
Hij ontleende de titel aan het boek van Joyce.
Het zijn een tiental verhalen met herinneringen aan zijn jeugd in Wales. Ik heb ze pas gelezen
en vond ze erg onderhoudend.

.
' We all are laying in the gutter,
but some of us are looking at the stars.'
Oscar Wilde
pi_35303546
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:20 schreef Aenas het volgende:

[..]

Een van de beste boeken van Marquez, prachtig boek, zou ik zeker lezen als ik jou was!
Dat boek (Engelstalige versie) heb ik na verloop van tijd maar even teruggelegd in de kast. Ik kon me er simpelweg niet in verdiepen. Maar aangezien dit voornamelijk kwam door luidruchtig tuig, dat de trein in die periode vaker dan gebruikelijk teisterde, ben ik ervan overtuigd (net als de trein) dat het een prachtig boek is.

Momenteel ben ik in de nieuwste houellwates bezig,
pi_35303741
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:10 schreef Bombie het volgende:

[..]

Dat boek (Engelstalige versie) heb ik na verloop van tijd maar even teruggelegd in de kast. Ik kon me er simpelweg niet in verdiepen. Maar aangezien dit voornamelijk kwam door luidruchtig tuig, dat de trein in die periode vaker dan gebruikelijk teisterde, ben ik ervan overtuigd (net als de trein) dat het een prachtig boek is.

Momenteel ben ik in de nieuwste houellwates bezig,
Ik lees als tussendoortje maar even Mulisch, want Honderd jaar eenzaamheid komt bij mij nog steeds over als een soort eindeloze soap.
pi_35315941
Ik ben net klaar met De Tweede Wet van de Magie van Terry Goodkind.
Fantasy is nooit echt mijn ding, daarom nooit aan begonnen, maar ik ben er nu helemaal weg van.
Nu snel op zoek naar de Derde wet...
pi_35320710
Ik heb laatst 'De bokkensprong' van Gerard Mulder gelezen, ondertitel: 'Verliefd op een veel jongere vrouw'. Het is één grote sick joke, dat (autobiografische) boek. In de verantwoording vooraf legt Mulder uitvoerig uit dat hij op zijn zevenenvijftigste verliefd werd op een vrouw van vierendertig - die trouwens koud bevallen was van een baby - en dat hij op zijn leeftijd steeds meer behoefte krijgt aan Waarheid; waarheid in tegenstelling tot fictie, dus. Vandaar dus dit boek. Een boek waarin wij eindelijk de Waarheid te horen krijgen over hoe dat nou is, om als ouwe bok met een groen blaadje... enzovoorts.

Nou, en dan begint opa te vertellen. Hoe hij in zijn functie van adjunct hoofdredacteur van HP/De Tijd als een blok valt voor een jonge freelance journaliste in een kort rokje, en zij na enige tijd ook voor hem. Hoe ze hun respectievelijke 'partners' de deur uitwerken, en hoe ze op straat steeds worden nagekeken door - voornamelijk - jonge mannen die zich afvragen wat dat leuke jonge meisje in dat korte rokje met die ouwe lul doet. En hoe oudere mannen juist afgunstig en bewonderend reageren op zijn jonge vriendin, en hoe iedereen (jong & oud) er klakkeloos vanuit gaat dat hij, Gerard dus, wel verschrikkelijk goed moet zijn in bed, een andere verklaring kan blijkbaar niemand bedenken voor deze 'opmerkelijke romance', terwijl Gerard in werkelijkheid net een teen heeft laten amputeren en hij dus met een looprekje naast zijn jonge vriendin voort strompelt.

De jonge vriendin houdt het na een tijdje voor gezien. Ze gaat er vandoor met een leeftijdsgenoot. En dan zit opa stuk. Daar gaat het boekje over. Het is nogal zouteloos opgeschreven allemaal - dat zal dan wel te maken hebben met die 'Waarheid' van Gerard Mulder, of met de non-fictie die hij zo hoog in het vaandel draagt.

De jonge vriendin is trouwens boos over het boekje; zij gaf laatst een interview in een krant (Het Parool, dacht ik) waarin ze zei dat er niks van klopte, en dat Gerard Mulder haar rug op kan met zijn 'feiten' en zijn 'waarheid'.

Het enige interessante is eigenlijk die laatste kwestie: mag iemand zo maar een boek publiceren over (een romance met) een bestaande persoon? Ja, want hij heeft haar naam in het boek veranderd. Toch ligt het niet zo simpel, volgens mij. Ik weet dat een Duitse schrijver een roman heeft moeten terugtrekken - na tussenkomst van de rechter - omdat zijn vriendin vond dat ze er te herkenbaar in werd beschreven. De hele roman (en het ging dus om fictie!) is toen uit de handel gehaald en vernietigd.
pi_35325036
Ik ben nu bezig met de blauwe salon van Boudewijn Büch, Zit zowiezo momenteel in een Büch fase.

Geweldige schrijfer!
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:39:16 #67
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_35356994
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:33 schreef Wither het volgende:
Ik ben nu bezig met de blauwe salon van Boudewijn Büch, Zit zowiezo momenteel in een Büch fase.

Geweldige schrijfver!
inderdaad!
de blauwe salon ken ik niet, maar ik heb wel wat andere boeken van hem gelezen

Op dit moment heb ik nét Nachtmerrie van Dean Koontz uit
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 22 februari 2006 @ 15:20:17 #68
106856 MociN
Live your own legend
pi_35366955
Ben nu net bezig met Henning Mankell - De Blinde Muur. Heb eerder Dwaalsporen gelezen en moet zeggen dat het boek me tot nu toe bevalt.
pi_35367190
Murakami - Kafka on the shore
Orwell - Animal Farm (in het Frans en in het Engels )
pi_35374704
De Alchemist van Coelho.

Eens proberen....
pi_35414661
Kafka on the shore is zo mooi geschreven zucht
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:31:57 #72
8372 Bastard
Persona non grata
pi_35434084


Wederom een pageturner.
The truth was in here.
pi_35434574
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:38 schreef Kolkus het volgende:
De Alchemist van Coelho.

Eens proberen....
Zo'n lief boekje laat me er even van weten wat je ervan vond!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_35440267
Ik lees op dit moment niets, maar ik zag iemand het boek 'Duistere obsessie' lezen. Ik denk heejz, das grappig. Misschien moet ik daar ook maar aan beginnen. Wellicht doe ik dat vandaag nog.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_35440325
ben precies halverwege in het Bernini mysterie. lekker spannend stuk en leuk boek
Too much is never enough!
  zondag 26 februari 2006 @ 15:42:14 #76
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_35512399
Ik heb deel 6 van de donkere toren van Stephen King uit (binnenkort deel 7 maar eens kopen )
Ben net begonnen in de Delta Deceptie
Ik vond Deception Point (de Engelse versie dus) niet om door te komen, maar ik was toch nieuwsgierig naar de vertaling enzo.....
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator zondag 26 februari 2006 @ 16:41:57 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35514489
ik ben naast de gebroeders karamazow ook nog kaas en de evolutie theorie aan het lezen (niks nieuws maar toch leuk geschreven)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 26 februari 2006 @ 16:54:00 #78
8372 Bastard
Persona non grata
pi_35514896
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 09:31 schreef Bastard het volgende:
[afbeelding]

Wederom een pageturner.
Uit

Verder met
The truth was in here.
pi_35515531
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:10 schreef The6thgate het volgende:
ben precies halverwege in het Bernini mysterie. lekker spannend stuk en leuk boek
uit hele middag zitten lezen
was n spannend boek en erg leuk om te lezen. nu tijd voor carnaval
Too much is never enough!
pi_35515969
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:14 schreef The6thgate het volgende:

[..]

uit hele middag zitten lezen
was n spannend boek en erg leuk om te lezen. nu tijd voor carnaval
Vond je het eind echt spannend? Wat een vreselijke anti-climax was dat zeg.
  maandag 27 februari 2006 @ 14:31:01 #81
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_35541805
Net uit: Het Knekelhuis van James Ellroy
Nu beginnen aan Kevin Brockmeier - Een kleine geschiedenis van de doden
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 27 februari 2006 @ 15:43:24 #82
8372 Bastard
Persona non grata
pi_35544213
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:42 schreef Muck het volgende:
Ik heb deel 6 van de donkere toren van Stephen King uit (binnenkort deel 7 maar eens kopen )
Ben net begonnen in de Delta Deceptie
Ik vond Deception Point (de Engelse versie dus) niet om door te komen, maar ik was toch nieuwsgierig naar de vertaling enzo.....
Aardig boek toch? Of nog niet doorgekomen?
The truth was in here.
pi_35578429
the giver, voor engels op school
het begin is saai, maar daarna vond ik het wel leuk worden
maar nou moet ik er een collage over maken, maar ik weet niet echt hoe dat moet
pi_35618235
The Bourne Ultimatum van Robert Ludlum. Het derde deel van de Bourne trilogie.
Hooray for boobies!
pi_35625611
Knielen op een bed violen, van Jan Siebelink
pi_35638471
Een brief van het Centraal Justitieel Incasso Bureau.

Maar liefst 25 km/h te hard. Te betalen: 129 Euro. .
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_35638832
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:27 schreef boskov het volgende:

[..]

Vond je het eind echt spannend? Wat een vreselijke anti-climax was dat zeg.
nee bedoelde het meer als voor het grootste gedeelte helemaal op het eind heb ik t zelfs een beetje op dubbelsnelheid en minder nauwkeurig gelezen om dat gebazel maar gehad te hebben
Too much is never enough!
pi_35710470
vannacht het verloren labyrint van kate mosse uitgelezen, ik vond m erg goed
nu zit ik te twijelen tussen het juvenalis dilemma, of het sixtijnse geheim.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35716565
ik ben vandaag begonnen in; het boek van de gouden eeuw.
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
  zondag 5 maart 2006 @ 16:53:14 #90
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_35745250
The hitch hikers guide tot he galaxy (Douglas Adams) en geestgrond (Boudewijn Büch) door elkaar.
pi_35745428
Glad IJs ? Knut Nærum

Erg grappig
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_35757560
Quicksilver van Neal Stephenson. Zoals het een Stephenson betaamt gaat hij traag van start, maar driehonderd pagina's verderop begin ik wel in het verhaal te komen.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_35785126
Ik lees nu Vals beeld van Elvin Post
  maandag 6 maart 2006 @ 20:01:38 #94
18772 pos
@@sweet@@
pi_35785805
Bureau Warmoesstraat van Cees Koring
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_35796777
Boekenweek 15 t/m 25 maart.

Bij aankoop van minimaal ¤11,50 aan Nederlandstalige boeken krijgt u 'De grote wereld' van Arthur Japin cadeau.
Voor slechts ¤2,50 ligt het boek van Paul Witteman 'Erfstukken' in uw tas.

Verder adviseer ik u ook tijdens deze boekenweek op zoek te gaan naar een Libris boekhandel (klik voor het zoeken naar de boekhandel bij u in de buurt!), waar ze voor slechts ¤4,50 het debuut van Jonathan Safran Foer (schrijver van de huidige, overhypte: 'Extreem luid en ongelooflijk dichtbij') 'Alles is verlicht' aanbieden.

Welk boek ga jij deze week kopen?
Of hoort het niet in dit topic? Lijkt me wel, met al die liefhebbers van lezen
Billie Holiday is Lady Day!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 00:32:18 #96
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_35796906
quote:
Na een langdurige oefening op zee wordt Alan Craik - inlichtingenofficier en piloot - in het Pentagon weer achter een bureau gezet. Dan hoort hij dat zijn beste vriend, een CIA-agent, in Centraal-Afrika is ontvoerd. Precies op het moment dat er in Rwanda op grote schaal gewelddadigheden dreigen uit te breken.
Craik vliegt naar een Amerikaanse vlooteenheid in de Middellandse Zee die de escalerende Afrikaanse crisis het hoofd moet bieden. Als hij erin is geslaagd zijn vriend te bevrijden, merkt hij dat ze midden op het uitgestrekte continent vast komen te zitten, terwijl om hen heen een bloedige oorlog wordt uitgevochten. Hun enige kans op ontsnapping is een gevaarlijke tocht door vijandig gebied…

In hoog tempo is de lezer getuige van diverse hachelijke acties - van een nachtelijke helikopterraid in Bosnië tot een vlucht met een kwetsbaar eenmotorig vliegtuigje boven de Afrikaanse jungle, alsmede van een marathonmissie aan boord van een straaltoestel van de Amerikaanse marine. Met deze adembenemende thriller over verraad, samenzwering en high-techspionage schaart Gordon Kent zich in het rijtje van hedendaagse bestsellerauteurs als Tom Clancy, Kyle Mills, Andy McNab en andere grote namen op het gebied van de military suspense
Net begonnen dus nog geen oordeel van mijzelf.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_35800689
Ben al een tijdje bezig met The Chronicles of Narnia, maar het schiet nog niet echt op.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:23:24 #98
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_35801576
het sixtijnse geheim is voor mijn gevoel een evrzameling papieren met onsamenhangende zinnen, niet doorheen te komen.
ds begonnen in het juvenalis dilemma, gaat al een stuk beter
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35808724
Jan Siebelink - Knielen op een bed violen
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:44:29 #100
62512 Smurfin
Curiositá
pi_35816973
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:21 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Jan Siebelink - Knielen op een bed violen
Hoe is tie?

Ik ga vanavond beginnen aan De wereld van Sofie van Jostein Gaarder, iemand gelezen?
... ik zeg niet dat het zo is maar het voelt wel zo ...
pi_35817051
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:44 schreef Smurfin het volgende:
Ik ga vanavond beginnen aan De wereld van Sofie van Jostein Gaarder, iemand gelezen?
Een eeuwigheid geleden en ik vond het concept van het boek (filosofieles in verhaalvorm) erg leuk bedacht.

Ik heb Godin van de Jacht nog liggen van Heleen van Rooyen, maar ik heb er niet zo'n zin in. Is het wat?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:49:45 #102
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_35817131
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:44 schreef Smurfin het volgende:

[..]

Hoe is tie?

Ik ga vanavond beginnen aan De wereld van Sofie van Jostein Gaarder, iemand gelezen?
Geweldig boek
pi_35866804
Fitzgerald - The Great Gatsby
op aanraden van een vriendin
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:35:11 #104
83740 ginder
Voulez vous couchez oder was?
pi_35878381
.
.
Als je van een mooie stijl houdt is 'The Great Gatsby' zeker een aanrader.
Ik heb het met veel plezier gelezen en hergelezen.


http://etext.library.adelaide.edu.au/f/fitzgerald/f_scott/gatsby/

[ Bericht 19% gewijzigd door ginder op 09-03-2006 21:11:50 ]
' We all are laying in the gutter,
but some of us are looking at the stars.'
Oscar Wilde
  Redactie Frontpage vrijdag 10 maart 2006 @ 14:28:57 #105
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_35911022
De Crash (2005) - Nelson DeMille

Net uit, leest als een trein. En het einde is geniaal

Hij geeft toe dat hij zich had vastgeschreven en wat een geniale wendig
pi_35917682
Franz Kafka - Het Proces

Ben erg benieuwd....
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:22:56 #107
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35927247
Ik lees Friedrich Nietzsche. Ik moet zeggen.... Also sprach Zarathustra, daar is echt geen doorkomen aan. Ik ben dus maar netjesen met de staart tussen de benen begonnen met 'de Antichrist' en 'Ecce Homo'. En ik moet zeggen: de man is geflipt, maar te gek!!! Echt een aanrader! Ook zeker voor 'niet-filosofen'. mensen zoals ikzelf dus eigenlijk....
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:24:06 #108
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35927301
Naar kafka ben ik trouwens ook benieuwd. Ik heb nog nooit wat van de beste man gelezen namelijk....
Dus: breng verslag uit!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 20:35:40 #109
138375 Wither
Horrorpop
pi_35950222
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:33 schreef Wither het volgende:
Ik ben nu bezig met de blauwe salon van Boudewijn Büch, Zit zowiezo momenteel in een Büch fase.

Geweldige schrijfer!
Net Voorgoed Verliefd van die man uitgelezen. Prachtig boek. 1 van de betere vind ik.

pi_35951447
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:22 schreef renzell het volgende:
Ik lees Friedrich Nietzsche. Ik moet zeggen.... Also sprach Zarathustra, daar is echt geen doorkomen aan. Ik ben dus maar netjesen met de staart tussen de benen begonnen met 'de Antichrist' en 'Ecce Homo'. En ik moet zeggen: de man is geflipt, maar te gek!!! Echt een aanrader! Ook zeker voor 'niet-filosofen'. mensen zoals ikzelf dus eigenlijk....
ik heb zarathustra gelezen toen ik 16 was, was echt heel erg. Das Proces is echt een aanrader, heel irritant om te lezen, maar wel een aanrader!
Ben ook weer begonnen met Italo Calvinho - When on a winternights a traveler.. Vorige keer niet gelukt om uit te lezen, maar nu gaat het beter
pi_35951913
Sproetenkoppen van Hugo Hamilton,
memoires van een half - Ierse jeugd
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator zaterdag 11 maart 2006 @ 21:16:19 #112
9859 crew  Karina
Woman
pi_35951978
Nachtwacht Sergej Lukjanenko
Net in begonnen, gaat over vampieren.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_35960496
W.F. Hermans - Au pair, Jan Siebelink - Knielen op een bed violen (deze twee voor mijn literatuurlijst). Daarnaast heb ik bijna Neama Tahir - Een moslima ontsluiert uit.
Ja, ik lees altijd boeken door elkaar, dat vind ik fijn.
pi_35963211
Ik ben weer opnieuw begonnen in:

Jonathan Safran Foer - Extreem Luid en Ongelooflijk Dichtbij
Billie Holiday is Lady Day!
pi_35966916
Ik heb De chill Pill van Ned Vizini net uit, dat was een leuk tussendoor boek.
Ik ben nu bezig in het verloren labyrint van Kate Moss dat spreekt me wat meer aan!
  zondag 12 maart 2006 @ 23:24:30 #116
3604 MightyV
Just Breathe
pi_35977622
Paranoia van Joseph Finder. Geweldig spannende techno-thriller met ene dosis humor. Finder is overigens echt een goeie 'new voice'.
pi_35986506
Arnon Grunberg - de asielzoeker. Als je depressief wilt worden, moet je dit boek lezen...maar het is wel goed geschreven
ik hou van hobby's
  maandag 13 maart 2006 @ 12:17:02 #118
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_35986545
Hanif Kureishi (altijd goed) - Middernachtblues, 10 verhalen.
A spoonful of sugar...
  dinsdag 14 maart 2006 @ 01:35:39 #119
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_36011766
Net Komt een vrouw bij de dokter gelezen, en hij is indd steengoed zeg. Erg pakkend en leuk geschreven. Had hem binnen een dag uit, en het is een tijd geleden dat ik zo'n pageturner in mn handen had.
Wallahjeweettog
pi_36048123
Nu bezig in " An Unfinised Life" door Robert Dallek, een biografie van JFK, is wel redelijk interessant.

Verder heb ik nog liggen: Joe Speedboat, Maar ga eerst maar eens JKF uitlezen.
pi_36050339
Anna, Hanna en Johanna van Marianne Fredriksson, op advies van een meisje waarmee ik in de trein in gesprek was.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_36059188
Ik ben vandaag begonnen in het boekenweekgeschenk van Arthur Japin .
pi_36087646
Ik ben bezig in de Nederlandse uitgave van Sun Tzu's The Art of War.

Het is vele malen pittiger dan ik gedacht had. Sommige filosofische benaderingen gaan vrij diep, waar andere tamelijk oppervlakkig lijken. Het is moeilijk om voor mij de uiteindelijke leer te doorgronden, maar ik heb het boek dan ook nog niet uit.
pi_36089473
Kun je misschien een mooie passage met ons delen, Morrigun99? Ik moet bekennen dat ik Sun Tzu's Art of War alleen ken van Civilization.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_36089494
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 10:28 schreef Ben_Trotter het volgende:
Verder heb ik nog liggen: Joe Speedboat, Maar ga eerst maar eens JKF uitlezen.
Joe Speedboot is een heel fijn boek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:39:03 #126
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36089911
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 01:35 schreef EmjaY het volgende:
Net Komt een vrouw bij de dokter gelezen, en hij is indd steengoed zeg. Erg pakkend en leuk geschreven. Had hem binnen een dag uit, en het is een tijd geleden dat ik zo'n pageturner in mn handen had.
Dan mag je hier je bevindingen kwijt: Kluun - Komt een vrouw bij de dokter
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_36095647
ben bezig in Knielen op een bed violen van Jan Siebelink is mooi vanavond maar weer s lezen...

als ik m uit heb ga k de delta deceptie lezen
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:49:45 #128
106856 MociN
Live your own legend
pi_36097106
Straks beginnen met "Het geheime avondmaal" van Javier Sierra. Ben erg benieuwd of dit een goed boek is. Is het eerste boek dat ik van deze schrijver ga lezen.
pi_36103527
Arthur Japin - De grote wereld.

Doh. Wie niet? Deze week.
Zondag gratis rijden met het boek in de trein!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36103580
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:02 schreef Death_Angel_89 het volgende:
ben bezig in Knielen op een bed violen van Jan Siebelink is mooi vanavond maar weer s lezen...
Hier ben ik nieuwsgierig naar: hoe kom je erbij Knielen op een bed violen te gaan lezen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 00:33:13 #131
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_36104461
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je misschien een mooie passage met ons delen, Morrigun99? Ik moet bekennen dat ik Sun Tzu's Art of War alleen ken van Civilization.
Het staat ook op Project Gutenberg. Knock yourself out, Claudia.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 17 maart 2006 @ 00:36:11 #132
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_36104524
Voor de mensen die er nog niet mee bekend zijn; Project Gutenberg. Meer dan 17,000 boeken waarvan (in de USA, althans) de copyright al verlopen is en dus; gratis. Neem eens een kijkje.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 17 maart 2006 @ 00:43:24 #133
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_36104676
Oh, en over Sun Tzu, Claudia, houd het maar bij Civilization. Zo interessant zijn die gemeende 'filosofische beschouwingen' ook alweer niet. Woord van de dag: HYPE. Het is gehyped, want oosters, want dubbelzinnig, want poëtisch, want oude spleetoog met grijze sik en dan hebben mensen soms nu eenmaal de neiging te denken dat het nog werkelijk interessant is ook.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 17 maart 2006 @ 00:44:03 #134
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_36104686
JE REINSTE SINOFILIE.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 17 maart 2006 @ 00:47:26 #135
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_36104748
Rectificatie: het is wel een leuk boekje en er staan wel een paar interessante dingen in, maar om nu te zeggen dat we het in het rijtje met Hegel, Heidegger, Nietzsche en de échte neuzelaars van de wereld kunnen gooien, nee. Daarvoor is het allemaal veel te pragmatisch en wereldlijk. Het doet mij nog het meeste denken aan een 6de eeuws (B.C.) improve your managerial skills-zelfhulpboek.

[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 17-03-2006 10:07:20 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_36106721
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:47 schreef JAM het volgende:
Rectificatie: het is wel een leuk boekje en er staan wel een paar interessante dingen in, maar om nu te zeggen dat we het in het rijtje met Hegel, Heidegger, Nietzsche en de échte neuzelaars van de wereld kunnen gooien, nee. Daarvoor is het allemaal veel te pragmatisch en wereldlijk. Het doet mij nog het meeste denken aan een 6de eeuws improve your managerial skills-zelfhulpboek.
Ja maar je moet er ook wel een beetje rekening mee houden dat het waarschijnlijk van 400 v. Chr. stamt he?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 10:08:15 #137
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_36109193
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 07:06 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ja maar je moet er ook wel een beetje rekening mee houden dat het waarschijnlijk van 400 v. Chr. stamt he?
Hoe doe je dat/doet men dat?

551 - 496 B.C.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_36110004
Dat mag ik graag horen, JAM! Ik kijk namelijk niet alleen neer op Harry Potter, maar ook op oosterse filosofie. Ik houd van Aristoteles, Kant, Wittgenstein, Heidegger, en Sartre. (Nietzsche doet me niet veel, aan Hegel erger ik me dood.) Ik hoef niet heilig te geloven in de superioriteit van de westerse filosofie, want de oosterse filosofie verpest het elke keer weer voor zichzelf. Het beste wat ik van de oosterse filosofie ben tegengekomen, was een quote van Confucius op een Haarlemse bus: Geef me een baan die bij me past, en ik hoef nooit meer te werken. Al dacht ik wel: hoezo, geven? Maar waarschijnlijk was het niet eens een quote van Confucius, want zo gaan die dingen.

Enfin, ik draag Civilization een warm hart toe. Als Morrigun99 een mooie passage had weten te produceren, dan had ik me laten verleiden The Art of War te gaan lezen. Zonder deze prikkel zie ik geen enige reden me op Project Gutenberg te storten.

Ik heb Great Expectations overigens via mijn scherm gelezen, en dat doe ik nooit weer. Geef mij maar een boek. Of nee: ik koop er wel een.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_36111735
Ik snap ook werkelijk niet waarop die aanval op Sun Tzu gebaseerd is. Ik maak nergens een vergelijking met andere (Westerse) filosofen.
Zoals ik het boek lees en probeer te begrijpen was Sun Tzu gewoon iemand die diep strategisch inzicht had in factoren waar men voorheen nog niet bij had stilgestaan ten tijde van een strijd. Het is toch niet Sun tzu zelf geweest die daar filosofische waarde aan hecht? Er bestaan wel uitgangspunten die typerend zijn voor het klassieke Chinese filosoferen die Sun Tzu gebruikt heeft, waardoor zijn tekst misschien een tweede laag krijgt. Maar er is helemaal niemand die exact kan concretiseren waar Meester Sun nu op doelde met zulke stellingen.

Dat er verschillende westerlingen het boek verkeerd interpreteren is totaal niet mijn probleem. Dat verschillende westerlingen het boek gebruik om een filosofie te onderbouwen kan ik me best voorstellen. Maar dat neemt de kracht van Sun Tzu's tekst niet weg; het wordt wellicht in enkele gevallen vanuit een oogpunt bekeken waar jij (JAM) je niet in kan vinden.
Maar is dat niet altijd zo met een bepaalde filosofie. Er bestaat toch geen heersende leer als het aankomt op filosoferen?

Ik wil best een keer een passage 'produceren'; maar het boek ligt op m'n kamer en ik zit nu thuis. En nee, ik ken er nog geen uit m'n hoofd.

Heb Civilisation overigens nooit gespeeld.
pi_36117472
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:46 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik wil best een keer een passage 'produceren'; maar het boek ligt op m'n kamer en ik zit nu thuis. En nee, ik ken er nog geen uit m'n hoofd.
Je kunt beter het boek voor zich laten spreken.
quote:
Heb Civilisation overigens nooit gespeeld.
Het is nog niet te laat. Zelfs de eerste versie is prachtig om te spelen.







I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_36131929
ehmmm. ben met meerdere boeken bezig zoals:
Karin Slaughter - onzichtbaar
James Patterson - eigenlijk elk boek wat ik te pakken kan krijgen
John Sandford - ook elk boek wat ik te pakken kan krijgen

en dan als luisterboek als ik me verveel in de tram of 's avonds achter de computer:
de complete harry potter serie, engelstalig, ik heb ze in het engels en in het nederlands al gelezen, maar luisteren is toch weer een andere ervaring, vind ik.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  zaterdag 18 maart 2006 @ 19:48:55 #142
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_36149360


noem het maar populaire wetenschap, leesbaar en informatief
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_36151608
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:44 schreef Smurfin het volgende:

[..]

Hoe is tie?

Ik ga vanavond beginnen aan De wereld van Sofie van Jostein Gaarder, iemand gelezen?
Ik heb het gelezen. Prachtig boek. Je bent er relatief gezien snel doorheen, omdat er een leuke afwisseling in zit tussen de 'leerstof' en het verhaal.
  zondag 19 maart 2006 @ 12:11:38 #144
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_36164091


Leuk.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_36165962
Snow Falling On Cedars van David Guterson
A signature always reveals a man's character - and sometimes even his name.
  zondag 19 maart 2006 @ 14:19:38 #146
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_36167329
nog bezig in het juvenalis dilemma, hij leest niet lekker weg.
bernini mysterie en davinci code vond ik stukken beter.

en tussendoor bezig in ik was twaalf en fietste naar school, van sabine dardenne. interresant.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_36177045


Het is 1 december 1941, zeven dagen voor de Japanse aanval op Pearl Harbor. In Londen is de Duitse spion Sondegger opgepakt en de Britse geheime dienst probeert uit te vinden wat hij weet over het XX Committee. Deze afdeling binnen de Britse geheime dienst is erin geslaagd alle Duitse spionnen in Engeland te doen overlopen naar Britse zijde en als de Duitsers hierachter komen, zijn de gevolgen niet te overzien. Maar Sondegger zwijgt. Hij wil alleen maar spreken met Earl Wall, een jonge diplomaat die voor de Amerikaanse geheime dienst werkt. Maar Earl is verdwenen en de tijd begint te dringen. Sondegger heeft immers informatie voor hem over een Japanse vloot die onderweg is naar Pearl Harbor.

Meesterlijk verteld. De laatste zeven dagen is een superieure Tweede Wereldoorlog thriller. Angstaanjagen en onvergetelijk.
pi_36177296
Nescio - Uitvreter ( nog één voor m'n lijst ).

Mooi (geschreven) verhaal tot nu toe.
pi_36182613
Momenteel op pagina 200 nogwat van De Ontdekking van de Hemel. Tja, ik heb nog veel klassiekers te lezen .
  zondag 19 maart 2006 @ 22:23:05 #150
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_36183739
Ik lees: Verborgen Gebreken, van Renate Dorrestein. Twisted!
....in de donkere nacht.
pi_36184810
De brevitate vitae van Seneca. (Vita, si uti scias, longa est!) Net Die Geschichte eines Deutschen afgerond.

En als commentaar op voorgaande posters: Also sprach Zarathustra is echt schitterend, in het Duits of in de vertaling van Marsman en Ende. (Verzameld werk van Marsman in dundruk worden nu trouwens verramsjt bij de Slegte, wees erbij). Ik heb sowieso echter wel een zwak voor Nietzsche, du tief in meine Seele greifender, […] mir verwandter.

Nescio is echt een verteller, prachtig. Doet me aan Elsschot denken, of Elsschot aan Nescio. En Bill Bryson is okay, maar ik erger me altijd zo godsgruwelijk aan die reclameblurp op de voorkant in boeken, of van die boeken die eerst met een pagina ‘praise for the book’ beginnen. Vooral Engelse boeken hebben er last van. Bah!
pi_36191950
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:23 schreef Magics het volgende:
Ik lees: Verborgen Gebreken, van Renate Dorrestein. Twisted!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 20 maart 2006 @ 09:16:38 #153
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36192009
Ben het wachten op de vertaling beu: John Connolly - The black Angel
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_36192025
Anna Karenina - Tolstoj...en daar ben ik volgens mij nog heeeel lang mee bezig...
Video meliora proboque deteriora sequor
pi_36192815
Het woeden der gehele wereld van Maarten 't Hart. Heb gelezen dat het boek in tegenstelling tot de film wél de moeite waard is. Ben net begonnen, tot nu toe wel vermakelijk.
  maandag 20 maart 2006 @ 16:15:00 #156
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_36203190
> Als je van een mooie stijl houdt is 'The Great Gatsby' zeker een aanrader.

Wheheh dat boek moest ik lezen op school vroeger...dus daar bewaar ik weinig positieve herinneringen aan! Dat was nog uit de periode dat ik niet graag las!

> Stephen King, de Donkere Toren-serie

Vaak aan begonnen, maar ik kom gewoon niet door dat ontzettend, vreselijk saaie eerste deel (De Scherpschutter) heen..

> Komt een vrouw bij de dokter

Leuk boek, met veel verwijzingen naar Bruce Springsteen

Verder ben ik zelf nu bezig in De Jacht (Chasing The Dime) van Michael Connelly...erg goed boek!!
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_36245351
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_36246154
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hier ben ik nieuwsgierig naar: hoe kom je erbij Knielen op een bed violen te gaan lezen?
M'n ouders hadden m gekocht, of beter mijn ma, en ze waren er allebei heel erg enthousiast over en ik werd aangespoort tot lezen, dus ik heb het uiteindelijk gedaan, en ik vond m best wel mooi

gewoon t feit dat mensen zich zo ver mee kunnen laten sleuren, en daarbij ook nog anderen mee trekken..

conclusie: mooi boek, goede opbouw, af en toe beetje wringen om door te komen, niet met weinig plezier gelezen, 8,5
pi_36246609
Plezier tijdens het lezen is erg belangrijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_36246726
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:59 schreef Claudia_x het volgende:
Plezier tijdens het lezen is erg belangrijk.
idd
heb k met thea beckman...helemaal gek op, ik lees ze binnen drie uur uit *Getrained op lezen v. boeken , lees echt al sinds ik net kon lezen, helemaal verslaafd)
pi_36246818
Even heel offtopic, hoor, maar ik zie dat je zwembadmedewerker bent. Nu ben ik een zwemmer, en heb ik ontzettend veel last van mensen die in de weg zwemmen. Wat kan ik daar aan doen? Ga ik op de verkeerde tijdstippen zwemmen? Moet ik om 7 uur 's ochtends het water in?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_36247450
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
Even heel offtopic, hoor, maar ik zie dat je zwembadmedewerker bent. Nu ben ik een zwemmer, en heb ik ontzettend veel last van mensen die in de weg zwemmen. Wat kan ik daar aan doen? Ga ik op de verkeerde tijdstippen zwemmen? Moet ik om 7 uur 's ochtends het water in?
Hahahaha goeie vraag, idd vroeg gaan, of juist laat in de middag, rond sluitingstijd, ligt eraan welke tijden jij nu zwemt? en hoeveel? (dan kun je idd voor kiezen laat in de middag tegen sluitingstijd (door de weeks) of idd vroeg in het weekend) maar meestal is het tussen die twee genoemde dingen erg druk


bij ons op t bad zwemmen de 'ouderen' die meer van de rust houden idd redelijk vroeg, tussen (doordeweeks) 10 en 12, en in t weekend tussen 8 en 12.

's weekends zijn er vaak zwemlessen, maar het is redelijk rustig eigenlijk, omdat we doordeweeks de a, b, c doen, en in het weekend trainen voor de zwemvaardigheid. ook kun je vaak n uur of 1,5 uur voor sluitingstijd gaan, dan loopt het meestal niet mere zo storm, moeten veel mensen naar huis omdat ze (bijna) gaan eten e.d.

hoop dat je hier wat aan hebt, als je meer wilt weten mail naar pukkiepica@hotmail.com (of add me op msn, zelfde adres) zal proberen het zo goed mogelijk te beantwoorden
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:49:22 #163
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_36261023
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:15 schreef Springsteen27 het volgende:
> Stephen King, de Donkere Toren-serie

Vaak aan begonnen, maar ik kom gewoon niet door dat ontzettend, vreselijk saaie eerste deel (De Scherpschutter) heen..
dat is ook het minst mooie deel vind ik....

OT: ik ben nu de nieuwe nicci french aan het lezen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:19:39 #164
139146 izzypizzy
o nee dat deed je niet!?
pi_36261874
shopaholic zegt ja
hahahahahahahahaha
Oh yes i did!
pi_36271439
vandaag nieuw boek gekocht het golgotha dossier van philipp vandenberg ben er al wel in begonnen, maar kan er nog geen oordeel over geven iemand al gelezen of zo? zal zsm er nog weer op terug komen


überhaupt nog mensen die wel eens wat van philipp vandenberg hebben gelezen?
pi_36284687
Ik heb net The Kite Runner van Khaled Hosseini uit, mooi boek. Nu wilde ik Life of Pi gaan lezen, maar ik kom niet door het begin heen. Ik denk dat ik eerst maar Watership Down ga lezen zodra ik hem binnen heb.
...
pi_36284728
De grote wereld

boekenweekgeschenk dus
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_36284761
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:02 schreef Death_Angel_89 het volgende:
vandaag nieuw boek gekocht het golgotha dossier van philipp vandenberg ben er al wel in begonnen, maar kan er nog geen oordeel over geven iemand al gelezen of zo? zal zsm er nog weer op terug komen


überhaupt nog mensen die wel eens wat van philipp vandenberg hebben gelezen?
Nee, ik heb er niks van gelezen, maar de titel van het boek wat jij nu leest, daar ben ik wel benieuwd naar
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_36292429
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:04 schreef Vava het volgende:
De grote wereld

boekenweekgeschenk dus
Waar ben jij? Ik ben nog niet verder gekomen dan pagina 28.
Het verhaal is wel goed geschreven, misschien omdat ik ziek ben dat ik er wat minder zin in heb.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36295048
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:05 schreef Vava het volgende:

[..]

Nee, ik heb er niks van gelezen, maar de titel van het boek wat jij nu leest, daar ben ik wel benieuwd naar
Zal vanmiddag weer ff verder lezen mss dat ik morgen al een en ander hier neer kan zetten (Sja..school he )
pi_36302010
Good Omens van Terry Pratchett
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  Moderator donderdag 23 maart 2006 @ 17:11:21 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36302097
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:07 schreef Misstique het volgende:
Good Omens van Terry Pratchett
cool die is leuk
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_36319975
Nou..goed..vooruit dan maar ff de achterkant overtypen, heb toch niks beters te doen hier op school, behalve lezen...

Philipp Vandenberg- Het Golgotha-dossier

'Gregor, heb je je eigenlijk wel eens afgevraagd waarom Arno
Schlesinger juist in Turijn was?'
Gropius keek Fransesca lang aan. 'Om Luciano De Luca, denk ik,
en omdat zijn instituut een goede naam heeft!'
Francesca schudde haar hoofd. 'In Europa zijn veel meer instituten
die gespecialiseerd zijn in het maken van dit soort analyses. Dat
kan niet de reden zijn geweest. En wat De Luca betreft...'
Gropius viel haar in de rede: 'Ik weet echt niet waar je op doelt.'
'Dat zal ik je vertellen. In Turijn wordt het enige tastbare object
bewaard dat, als je dat wilt geloven, in een directe relatie staat
met Jezus...'

Als de 46-jarige Arnold Schlesinger een levertranspalntatie ondergaat, is dat
voor professor Gregor Gropius, hoofdchirurg in het ziekenhuis van de Goetheuniversiteit
te München, eigenlijk een routine-operatie. Maar als kort daarna de patiënt sterft en aan
het licht komt dat het donororgaan vergiftigd was, wordt al gauw duidelijk dat er opzet in
het spel is. Maar tegen wie is deze daad gericht? Tegen de patiënt of tegen de chirurg.

Gropius wordt direct uit zijn functie ontheven. Een grootscheeps onderzoek wordt
gestart en de zaak blijkt groter dan verwacht. Al snel buigen geheime diensten
aan beide zijden van de Atlantische Oceaan zich over gecodeerde berichten van
een internationale organisatie die letterlijk over lijken gaat. De orgaaanmaffia?
Hoe dan ook, dit spoor levert geen bevredigende resultaten op.

In zijn vertwijfeling besluit Gropius een eigen onderzoek te starten. Ook
zijn onderzoek naar de orgaanmaffia levert niets op, totdat hij tot de
ontdekking komt dat het gevaar wel eens uit een hele andere hoek zou kunnen
komen. En dat de reden gezocht moet worden in de activiteiten van zijn patiënt,
een archeoloog die opgravingen deed in het Heilige Land en die op het punt stond
een sensationeel dossier openbaar te maken...
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:27:23 #174
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_36324399
Anna Blaman - Op leven en dood.
A spoonful of sugar...
pi_36348068
Laat ik ook eens posten
- Albert Camus - The Fall (vertaald uit Frans)
- Dostojewski - Schuld en Boete (vertaald uit Russisch)
- Simone De Beavoir - L'invitée
- Simone De Beavoir - Le Sang Des Autres

Simultaan.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36349737
Nicci French - Het Geheugenspel

&

Jörg Kastner - Het Blauw Van Rembrandt
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_36357013
Op dit moment ben ik net begonnen in Giph van Ronald Giphart.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:54:31 #178
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_36357659
Ik las vorige week:
De onzichtbare jongen - Bernlef (vond ik een goed boek, herkenbaar ook)
De kinderen van moeder aarde - Thea Beckman (ook een goed boek maar anders dan ik mij herinnerde, veel moeilijker door te komen)

Ik lees nu:
Maya - Jostein Gaarder
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_36428928
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Joe Speedboot is een heel fijn boek.
Heb hem nu uit. Kan niet anders zeggen dat het een van de mooiste boeken is die ik ooit gelezen heb.
Had ook best nog wat meer bladzijden mogen hebben eigenlijk..
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:38:04 #180
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_36428966
Hari Kunzru - Transmission
A spoonful of sugar...
  woensdag 29 maart 2006 @ 00:41:14 #181
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_36452108
Ik ben momenteel bezig met 'The Da Vinci Code' (U.S. edition) en ik moet zeggen... godnondeju, puik boek. Ik lees eigenlijk nooit boeken, maar wil het wel weer meer gaan doen. Dit leek me een goed begin en dat is juist gebleken.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:40:58 #182
101884 PeRi
Allons-y!
pi_36475471
Ik ga vanavond beginnen aan Ulysses - James Joyce.
Whatever I want.
pi_36475713
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 00:41 schreef BrauN het volgende:
Ik ben momenteel bezig met 'The Da Vinci Code' (U.S. edition) en ik moet zeggen... godnondeju, puik boek. Ik lees eigenlijk nooit boeken, maar wil het wel weer meer gaan doen. Dit leek me een goed begin en dat is juist gebleken.
Vraagje, ben je Christen?

Ik niet in ieder geval, en het kon me echt geen hol schelen wat erin stond . Boek dicht en terugbrengen...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36475758
Ik lees nu State of Fear van Michael Crighton. Los van al het vakjargon, erg boeiend. Een andere kijk op milieuactivisme en het 'vermeende' broeikaseffect...
pi_36477884
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:48 schreef weathergirl het volgende:
Ik lees nu State of Fear van Michael Crighton. Los van al het vakjargon, erg boeiend. Een andere kijk op milieuactivisme en het 'vermeende' broeikaseffect...
Kun je er wat meer over vertellen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_36477924
Ging dat boek niet over dat al die milieuzaken verzonnen zijn door geheimzinnige organisaties oid? Een complot?
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:48:07 #187
139913 Raat
Struikel niet over je twijfels
pi_36478059
De Eetclub - Saskia Noort

En net voor de ?? keer uitgelezen
Godin van de Jacht - Heleen van Royen
pi_36478222
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:48 schreef Raat het volgende:
De Eetclub - Saskia Noort
En, wat vind je ervan?
quote:
En net voor de ?? keer uitgelezen
Godin van de Jacht - Heleen van Royen
Dit is zo'n goed boek dat je het meerdere malen hebt gelezen?

Ik begrijp nu overigens pas dat het boek van Crichton geen non-fictie is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:53:29 #189
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36478260
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:52 schreef Claudia_x het volgende:
En, wat vind je ervan?
Overrated, als je het mij gevraagd zou hebben
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_36478304
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:53 schreef Mark het volgende:
Overrated, als je het mij gevraagd zou hebben
Ah, vertel!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:59:48 #191
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36478506
Flinterdunne plot met een hoofdpersoon, die je niet raakt (mij iig niet). "Domme doos" is nog de meest liefkozende typering die in mij opkomt. Ik zou het links laten liggen en een Echt boek gaan lezen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_36478647
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:59 schreef Mark het volgende:
Flinterdunne plot met een hoofdpersoon, die je niet raakt (mij iig niet). "Domme doos" is nog de meest liefkozende typering die in mij opkomt. Ik zou het links laten liggen en een Echt boek gaan lezen
Heb je de indruk dat het een vrouwenboek is? En wat vind je een echt boek?

Oh, en is dat Sharkdog?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 29 maart 2006 @ 23:09:25 #193
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36478805
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je de indruk dat het een vrouwenboek is? En wat vind je een echt boek?

Oh, en is dat Sharkdog?
1: Niet per se
2: Een hele hoop, dit boek valt gewoon tegen.
3: Sharky
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 29 maart 2006 @ 23:14:12 #194
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_36478994
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:47 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Vraagje, ben je Christen?

Ik niet in ieder geval, en het kon me echt geen hol schelen wat erin stond . Boek dicht en terugbrengen...
Christen? Hmm, niet echt. Ik kom wel uit een katholiek nest, dus weet er wel alles vanaf... Ik ken de meeste dingen waar het in het boek over gaat, dat maakt het al een stuk interessanter dan voor een leek, denk ik.

Ook ken ik veel locaties waar het verhaal zich afspeelt, dat maakt het ook wel leuk. Verder is het geen hoogstaand niveau ofzo, maar het leest wel lekker weg...
pi_36479142
1e dit jaar. Pas in feb ofzo. Te druk om te lezen.


2e dit jaar. Eind feb.


3e dit jaar. Vandaag in begonnen.


Totaal verslingerd geraakt aan Dan Brown.
  woensdag 29 maart 2006 @ 23:20:31 #196
139913 Raat
Struikel niet over je twijfels
pi_36479267
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En, wat vind je ervan?
[..]

Dit is zo'n goed boek dat je het meerdere malen hebt gelezen?

Ik begrijp nu overigens pas dat het boek van Crichton geen non-fictie is.
In het begin was het nog leuk naar het einde toe steeds minder sterk erg jammer!! Had er zoveel positiefs over gehoord en viel mij behoorlijk tegen!

Enne ja Godin van de Jacht, alle andere boeken zitten nog in verhuisdozen
pi_36479323
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe je het einde vindt.
Wat voorspelbaar eigenlijk. Niet als een denderende verrassing ofzo.
Maar t boek is een geweldige ervaring. Al is het alleen maar om de manier van schrijven.
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:47 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Vraagje, ben je Christen?

Ik niet in ieder geval, en het kon me echt geen hol schelen wat erin stond . Boek dicht en terugbrengen...
Wat heeft dat er mee te maken? Ik ben ook geen christen maar vond t boek super!

[ Bericht 38% gewijzigd door mien-moeke op 29-03-2006 23:32:47 ]
pi_36479498
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:27 schreef boskov het volgende:

[..]

Vond je het eind echt spannend? Wat een vreselijke anti-climax was dat zeg.
Vreselijk? Niet echt. Maar super vond ik m ook niet.
Het einde was in eens zó langzaam. Vooral in vergelijking met de laatste hoofdstukken ervoor.
pi_36481737
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kun je er wat meer over vertellen?
Tuurlijk. Het boek gaat ervan uit dat milieuactivisten de waarheid verdraaien om zo hun status als wereldredders hoog te houden én voor het aloude machts- en smeermiddel: geld. Crighton gebruikt in zijn boek diverse authentieke bronnen om de veronderstellingen van zijn wetenschappers te ondersteunen. De hoofdpersoon in het boek is Peter Evans. Hij is advocaat van de grote weldoener George Morton, die miljoenen schenkt aan milieuorganisaties. Evans wordt in het verhaal getrokken en komt er gaandeweg dus achter dat niet alles zomaar wáár is. In zijn zoektocht wordt hij regelmatig dwarsgezeten door extremisten, wat leidt tot soms bloedstollend spannende achtervolgingen en acties. In mijn 'mind's eye' kan ik de film al zien...
Ik ben wel een Crighton fan (eigenlijk sinds ER) en ik moet zeggen dat ik dit niet zijn állerbeste boek vind. De wetenschappelijke onderbouwing van zijn statements met feitelijke onderzoeken - hoewel het verhaal wel fictie is - zijn vaak té wetenschappelijk. Sommige woorden (cavitatietechniek) moest ik echt opzoeken. Maar verder is het boek spannend, goed doordacht en zit er een bijzonder goede opbouw in.
pi_36481822
Oh, is het die van ER! Het klinkt best leuk, al ben ik bang dat het een ordinaire thriller is. Maar dat is het niet?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_36522652
The Historian van Elizabeth Kostova. The DaVinci Code, maar dan goed!
pi_36522743
Ik was twaalf en ik fietste naar school

♥..Every day I love you more..♥
Moonwell.nl
♥ Aileen 25-09-2008 ♥
pi_36522980
Heeft iemand The good life al gelezen van McInerney?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:09:28 #204
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_36523200
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:53 schreef Deirtje het volgende:
Ik was twaalf en ik fietste naar school

[afbeelding]
net gelezen, en ik vond hem wel interresant de schrijfstijl niet altijf even goed, maargoed.

ik ben net begonnen in de celestijnse belofte, maar die vind ik vooralsnog vrij saai.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_36523403
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 00:49 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, is het die van ER! Het klinkt best leuk, al ben ik bang dat het een ordinaire thriller is. Maar dat is het niet?
Nou ja, het is wel een literaire thriller ja. Alleen dan gebaseerd op wetenschappelijke gegevens, waardoor fictie en non-fictie op een akelige manier naast elkaar komen te liggen. Bovendien is het uitgangspunt briljant gevonden.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:21:34 #206
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_36523589
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:15 schreef weathergirl het volgende:

[..]

Nou ja, het is wel een literaire thriller ja. Alleen dan gebaseerd op wetenschappelijke gegevens, waardoor fictie en non-fictie op een akelige manier naast elkaar komen te liggen. Bovendien is het uitgangspunt briljant gevonden.
God, dat lijkt me wel zo'n vervelend boek. Het is literair, het is een thriller, het is populair wetenschappelijk, het is fictie/non-fictie, het heeft een uitgangspunt, jezus, wat een bla-bla allemaal zeg.
Laat iemand gewoon heel groot KUT op een A3'tje kwasten en er een kaft omheen doen. Nu, daar is een boek dat ik zou lezen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:24:26 #207
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_36523671
Trouwens, voor de Haruki Murakami fans hier (ik weet dat dat er wel een paar zijn) er staat vandaag een artikel over hem in de Volkskrant.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_36524743
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:47 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Vraagje, ben je Christen?

Ik niet in ieder geval, en het kon me echt geen hol schelen wat erin stond . Boek dicht en terugbrengen...
Dit heeft niks te maken met het feit of je Christen bent ja of nee, dit is gewoon je interesse in dit geloof op zich. Ik ben ook ongelovig maar vond het wel een typisch verhaal en goed geschreven!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36524790
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:48 schreef Raat het volgende:
De Eetclub - Saskia Noort

En net voor de ?? keer uitgelezen
Godin van de Jacht - Heleen van Royen
De eetclub is het meest inhoudlozeen vervelende boek dat ik ooit heb uitgelezen!
Wat een over het paard getilde hype, zeg!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36525022
Ik ben overigens nog steeds bezig in 'Extreem luid en ongelooflijk dichtbij' van Foer.
Wat doe ik verkeerd?
Ik kom er maar niet doorheen.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36526423


Net in begonnen. Gaat over konijnjes.
...
pi_36530518
Morrissey & Marr: The Severed Alliance.

Een, omstreden, biografie, naam van de schrijver weet ik ff niet uit m'n hoofd.
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 18:25:42 #213
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36530548
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:58 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[afbeelding]

Net in begonnen. Gaat over konijnjes.
De film is geweldig moet het boek ook maar eens lezen

bright eyes, burning like fire
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_36530968
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:01 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

De eetclub is het meest inhoudlozeen vervelende boek dat ik ooit heb uitgelezen!
Wat een over het paard getilde hype, zeg!
Ja, de karakters waren zó slecht uitgediept. Een vermakelijk boek voor op een luie zomeravond maar meer ook niet.
pi_36531668
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:24 schreef JAM het volgende:
Trouwens, voor de Haruki Murakami fans hier (ik weet dat dat er wel een paar zijn) er staat vandaag een artikel over hem in de Volkskrant.
Kan iemand dat artikel misschien inscannen? Ik zit in Frankrijk dus de Volkskrant is niet echt verkrijgbaar hier.
pi_36532039
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:43 schreef Airelle het volgende:

[..]

Ja, de karakters waren zó slecht uitgediept. Een vermakelijk boek voor op een luie zomeravond maar meer ook niet.
Dat is dan de reden.
Wat een losse flodder en overgewaardeerd, zeg!
Ik wil mijn lieve luie zomeravond niet eens eraan besteden, zonde van de tijd!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36533859
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:26 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Dat is dan de reden.
Wat een losse flodder en overgewaardeerd, zeg!
Ik wil mijn lieve luie zomeravond niet eens eraan besteden, zonde van de tijd!
Wie zegt dat het wordt gewaardeerd? .
pi_36534874
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 19:11 schreef boskov het volgende:

Kan iemand dat artikel misschien inscannen? Ik zit in Frankrijk dus de Volkskrant is niet echt verkrijgbaar hier.
Het artikel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_36534906
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:01 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

De eetclub is het meest inhoudlozeen vervelende boek dat ik ooit heb uitgelezen!
Wat een over het paard getilde hype, zeg!
Een over het paard getilde hype?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_36537456
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 20:31 schreef Airelle het volgende:

[..]

Wie zegt dat het wordt gewaardeerd? .
De recensies waren in de tijd dat het werd uitgegeven erg lovend.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36537473
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een over het paard getilde hype?
Ik vond het wel een leuke zin
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36537496
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:36 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

De recensies waren in de tijd dat het werd uitgegeven erg lovend.
Uit? De Margriet, de Libelle?
pi_36538139
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 22:37 schreef Airelle het volgende:

Uit? De Margriet, de Libelle?
Nee hoor, ook uit 'respectabele' tijdschriften en kranten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_36539546
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:21 schreef JAM het volgende:

[..]

God, dat lijkt me wel zo'n vervelend boek. Het is literair, het is een thriller, het is populair wetenschappelijk, het is fictie/non-fictie, het heeft een uitgangspunt, jezus, wat een bla-bla allemaal zeg.
Laat iemand gewoon heel groot KUT op een A3'tje kwasten en er een kaft omheen doen. Nu, daar is een boek dat ik zou lezen.
Ik zie geen toegevoegde waarde in jouw reactie.
pi_36543873
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:17 schreef mien-moeke het volgende:
1e dit jaar. Pas in feb ofzo. Te druk om te lezen.
[afbeelding]

2e dit jaar. Eind feb.
[afbeelding]

3e dit jaar. Vandaag in begonnen.


Totaal verslingerd geraakt aan Dan Brown.
Uit.
Een behoorlijk goed en spannend boek. Hoewel ik na hoofdstuk 2 (ongeveer) al wist hoe t zat, was t einde toch nog spannend.

Wil je m nog lezen, lees dit dan echt NIET
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_36545226
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 23:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee hoor, ook uit 'respectabele' tijdschriften en kranten.
Nou ja goed. Ik vond het een slecht boek.
pi_36547149
Komt een vrouw bij de dokter van Kluun..

Potverdikkeme zeg, wat is dat een verschrikkelijk goed boek (alleen als je van drama houdt)!
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:19:58 #228
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_36547226
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 00:05 schreef weathergirl het volgende:

[..]

Ik zie geen toegevoegde waarde in jouw reactie.
Meisje, het zal lang duren eer je weer zulke wijze woorden tot je kan nemen.

.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:20:52 #229
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_36547255
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:16 schreef Paikea het volgende:
Komt een vrouw bij de dokter van Kluun..

Potverdikkeme zeg, wat is dat een verschrikkelijk goed boek (alleen als je van drama houdt)!
Ja, hoe is dat? Ik had zoiets van: 'Oh, wéér een boek over kanker en seks.' Dus daarom heb ik het niet gehaald. Maar vtel, vtel!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:21:36 #230
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_36547269
Oliver Sacks' "Ontwaken in verbijstering" (hier is de film "Awakenings" op gebaseerd).
Die man is echt briljant!
Potverdorie, wat is dat interessant zeg!!! Ik kocht gisteren het tijdschrift "Psychologie" en daar zat een bijlage van Oliver Sacks bij, over de snelheid van tijd, ofwel de grote verschillen tussen mensen als het gaat om tijdsbeleving. Dat was zo interessant dat ik meteen dit boek ben gaan lezen. Ene.... ik ben geen psycholoog , maar het is echt smullen gebalzen...ook voor leken dus!
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:40:20 #231
145663 Duiker_21
Daar word ik niet vrolijk van
pi_36547765
Na tijdenlang dit forum bezocht te hebben, heb ik toch maar besloten om een fok-accountje aan te maken.
Het valt me op dat er erg veel fictie wordt gelezen, ikzelf ben toch meer fan van non-fictie, toch kon ik het niet laten om 1984 van George Orwell te kopen (was toch maar 8 euro), ik vond eht een heel erg goed boek, en heeft mijn interesse in non-fictie een beetje aangewakkerd.

Ik ben vanmorgen begonnen met het boek Twilight in the Desert : The Coming Saudi Oil Shock and the World Economy


Gaat over de huidige en toekomstige oliereserves en olieproductie van Saudi Arabie.
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
pi_36547775
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De film is geweldig moet het boek ook maar eens lezen

bright eyes, burning like fire
Oh... eyes?!

Ik dacht altijd dat dat nummer over sodomie ging.
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:46:37 #233
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_36547934
Bright ass, burning like fire...?
...dass wir fliegen.
pi_36548035
quote:
Ja, hoe is dat? Ik had zoiets van: 'Oh, wéér een boek over kanker en seks.' Dus daarom heb ik het niet gehaald. Maar vtel, vtel!
Ik hou sowieso erg van drama, maar bij sommige boeken heb ik ook zoiets van "nou, dat is wel heel erg over mijn top.."
Over dit boek had ik al superrecensies gelezen, dus toen ik hem zag staan maar meegenomen.

Ben er in begonnen en heb hem in 2 dagen uitgelezen, je wordt erin meegesleept. Het verhaal begint niet met de kanker, een leuke intro en in de loop van het verhaal komt het erin. Het verhaal is op een verschrikkelijke leuke manier geschreven, maar wel zo dat je je helemaal in kan leven in zijn gevoel. Erg veel gelachen en vooral gejankt op het eind. Een boek wat zulke emoties bij me los kan maken vind ik geweldig..

Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, en anders leen je hem toch bij de bieb?Vind je het niks kan je hem weer terugbrengen!
pi_36562900
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het artikel.
dank je we!
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:36:56 #236
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_36562915
net begonnen in eva's oog, van karin fossum
toch wel mijn favoriete schrijfster
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 2 april 2006 @ 17:00:26 #237
139913 Raat
Struikel niet over je twijfels
pi_36581625
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:50 schreef Paikea het volgende:

[..]

Ik hou sowieso erg van drama, maar bij sommige boeken heb ik ook zoiets van "nou, dat is wel heel erg over mijn top.."
Over dit boek had ik al superrecensies gelezen, dus toen ik hem zag staan maar meegenomen.

Ben er in begonnen en heb hem in 2 dagen uitgelezen, je wordt erin meegesleept. Het verhaal begint niet met de kanker, een leuke intro en in de loop van het verhaal komt het erin. Het verhaal is op een verschrikkelijke leuke manier geschreven, maar wel zo dat je je helemaal in kan leven in zijn gevoel. Erg veel gelachen en vooral gejankt op het eind. Een boek wat zulke emoties bij me los kan maken vind ik geweldig..

Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, en anders leen je hem toch bij de bieb?Vind je het niks kan je hem weer terugbrengen!
Ik sluit me volkomen bij bovenstaand verhaal aan, wat een boek!! Zeker een aanrader..
  Moderator zondag 2 april 2006 @ 21:43:52 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36590768
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:40 schreef Bombie het volgende:

[..]

Oh... eyes?!

Ik dacht altijd dat dat nummer over sodomie ging.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_36591907
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 23:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee hoor, ook uit 'respectabele' tijdschriften en kranten.
Dat wilde ik zeggen
Billie Holiday is Lady Day!
  zondag 2 april 2006 @ 22:31:28 #240
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_36592764
Ik lees nu "de Einstein code" weet even niet meer van welke schrijver, maar het is wel een leuk boek. Soms wat moeilijk te lezen, maar verder zeer ok
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  zondag 2 april 2006 @ 22:47:29 #241
145741 dedeur
opendichtopendicht
pi_36593370
Eindelijk heb ik tijd voor 'De vliegeraars van Kabul' van Khaled Hosseini
Op slot!
pi_36596054
Gay Longworth - De kleur van jaloezie
pi_36603256
Susan Hill - The woman in black (voor mn engels leesverslag)
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
  maandag 3 april 2006 @ 11:57:43 #244
105263 Litso
Interlectueel.
pi_36603306
Op dit moment ben ik bezig in Zen And The Art Of Motorcycle Maintenance (in het engels), hierna staat Lila (in het nederlands) op de lijst. (Beide van Robert M. Pirsig).

Vervolgens wil ik nog Harry Potter deeltje 6 en The Hitchhiker's Guide To The Galaxy (alle delen) en A Brief History Of Nearly Everything lezen.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  maandag 3 april 2006 @ 12:04:47 #245
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_36603484
quote:
Op maandag 3 april 2006 11:57 schreef Litso het volgende:
Op dit moment ben ik bezig in Zen And The Art Of Motorcycle Maintenance (in het engels), hierna staat Lila (in het nederlands) op de lijst. (Beide van Robert M. Pirsig).

Vervolgens wil ik nog Harry Potter deeltje 6 en The Hitchhiker's Guide To The Galaxy (alle delen) en A Brief History Of Nearly Everything lezen.
Is het niet 'A short history of nearly everything', van Bill Bryson? Ik had effe gezocht namelijk en da's het enige wat er in de buurt komt...

Kun je eens in het kort zeggen waar het over gaat?

Ontopic: Gisteren The Da Vinci Code (U.S. edition) gefinished. Ondanks de kritiek over het gehypt zijn enzo vond ik het toch best een sterk boek. Met name de vele plotwendingen tegen het einde bevielen me wel. Hierna maar eens het Bernini Mysterie gaan lezen, wat beter schijnt te zijn. Wat is daar trouwens de Engelse titel van, want ik kon het niet vinden.
pi_36603911
A Brief History of Time (Hawking) en A Short History of Nearly Everything (Bryson). Het is een populair wetenschappelijk boek dat een veelvoud aan wetenschappelijke onderwerpen aansnijdt, big-bang, evolutietheorie (ontwikkeling van leven), scheikunde, paleontologie (vandaar, Nearly Everything).
  maandag 3 april 2006 @ 12:22:05 #247
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_36603931
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 22:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
net begonnen in eva's oog, van karin fossum
toch wel mijn favoriete schrijfster
en vannacht uitgelezen
nieuwe boek ligt al klaar, ben alleen even de titel kwijt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_36616176
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:31 schreef melismay het volgende:
Ik lees nu "de Einstein code" weet even niet meer van welke schrijver, maar het is wel een leuk boek. Soms wat moeilijk te lezen, maar verder zeer ok
Jezus, de Einstein code?


Afwachten is nog op:
Bellcode
Mozartcode
Goetthecode
Platocode
etc.code
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36640301
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:55 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Jezus, de Einstein code?


Afwachten is nog op:
Bellcode
Mozartcode
Goetthecode
Platocode
etc.code
De Morse Code...
pi_36640336
Ik ben voor de derde keer begonnen in Multatili's Max Havelaar .
  dinsdag 4 april 2006 @ 14:37:46 #251
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_36640485
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:55 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Jezus, de Einstein code?


Afwachten is nog op:
Bellcode
Mozartcode
Goetthecode
Platocode
etc.code
Het is een heel ander verhaal dan de Davinci code hoor Ik zal thuis wel even samenvatting zoeken

Korte flaptekst:
David Caine is gokverslaafd en lijdt aan epilepsie. Regelmatig bezoekt hij louche nachtclubs in Manhattan, waar hij zich overgeeft aan het pokerspel. Tot hij een kostbare misrekening maakt ? en zijn zwaarste aanval ooit krijgt.

Als Caine ermee instemt een nieuw medicijn uit te testen, heeft dat onverwachte ? en zenuwslopende ? bijeffecten: hij krijgt vreemde visioenen. Die blijken interessante gegevens te bevatten, waar machtige inlichtingendiensten op azen...

[ Bericht 29% gewijzigd door melismay op 04-04-2006 21:41:34 ]
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_36753269
Onzichtbaar van Karin Slaughter.
pi_36753345
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:31 schreef Bombie het volgende:

[..]

De Morse Code...
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36753362
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 14:37 schreef melismay het volgende:

[..]

Het is een heel ander verhaal dan de Davinci code hoor Ik zal thuis wel even samenvatting zoeken

Korte flaptekst:
David Caine is gokverslaafd en lijdt aan epilepsie. Regelmatig bezoekt hij louche nachtclubs in Manhattan, waar hij zich overgeeft aan het pokerspel. Tot hij een kostbare misrekening maakt ? en zijn zwaarste aanval ooit krijgt.

Als Caine ermee instemt een nieuw medicijn uit te testen, heeft dat onverwachte ? en zenuwslopende ? bijeffecten: hij krijgt vreemde visioenen. Die blijken interessante gegevens te bevatten, waar machtige inlichtingendiensten op azen...
Okay, zoiets zou ik nooit lezen. Maar je hebt me overtuigd
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36753427
tvp.
pi_36754126
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:45 schreef martinlutherking het volgende:
tvp.
Maar wat lees je nu?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 8 april 2006 @ 00:40:04 #257
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_36756192
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:42 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Okay, zoiets zou ik nooit lezen. Maar je hebt me overtuigd
Hahaha, fijn... Ondertussen zit het boek al een week in mijn tas zonder gelezen te worden, ik neem me er de tijd gewoon niet voor
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_36757548
Neal Stephenson - The Confusion

Waar Stephenson er normaliter last van heeft dat zijn boeken langzaam op gang komen heeft dit boek het voordeel dat het deel twee van een trilogie is. Alle trage opzet waar hij normaliter zo dol op is bevindt zich dus in het eerste boek en tussen de intriges op Versailles, de piraterij op de Middellandse zee en de Frans/Engels/Nederlandse oorlog in Ierland is er dus voldoende tijd voor het verder ontwikkelen van de karakters.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_36759066
Vanwege de drukte rondom het organiseren van m'n bruiloft en een voltijd baan ben ik in drie maanden tijd geen letter verdergekomen in De Dikke Van Dam. Misschien dat ik dit weekend een uurtje ga zitten, even tot rust komen. Maar de komende tijd blijft het bij dit boek, domweg door tijdgebrek.
pi_36759148
Dean Koontz - Velocity
  zaterdag 8 april 2006 @ 09:38:32 #261
101884 PeRi
Allons-y!
pi_36759184
Ben begonnen in De Minnegift - Julie Parsons, maar vind er tot toe (blz 43) nog niet zo heel veel aan.
Whatever I want.
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:48:41 #262
138375 Wither
Horrorpop
pi_36772125
Ik heb hier naast me 'God is dood' Van Friedrich liggen. Ik weet niet of het wat is. Iemand ervaring?
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:50:41 #263
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_36773837


en


Gulden vlies van Thule - Thea Beckman
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_36774589
Naema Tahir - Kostbaar bezit.
pi_36777036
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:48 schreef Wither het volgende:
Ik heb hier naast me 'God is dood' Van Friedrich liggen. Ik weet niet of het wat is. Iemand ervaring?
Het is lastig lezen, en niet leuk. Maar wel de moeite waard.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36785202
Nicci French - De bewoonde wereld
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_36806096
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:40 schreef melismay het volgende:

[..]

Hahaha, fijn... Ondertussen zit het boek al een week in mijn tas zonder gelezen te worden, ik neem me er de tijd gewoon niet voor
Goh, ik bespaar me dan het sjouwen de hele week
Billie Holiday is Lady Day!
pi_36806133
Mijn boek is gewoon ook echt niet spannend genoeg om in verder te lezen.
Bij deze besluit ik een nieuwe te gaan lezen:
Juli Zeh - Speeldrift.
Billie Holiday is Lady Day!
  dinsdag 11 april 2006 @ 12:52:55 #269
8372 Bastard
Persona non grata
pi_36852417
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 07:34 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Uit.
Een behoorlijk goed en spannend boek. Hoewel ik na hoofdstuk 2 (ongeveer) al wist hoe t zat, was t einde toch nog spannend.

Wil je m nog lezen, lees dit dan echt NIET
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je dit spannend vond.. ik vond het de minste titel van Dan Brown eigenlijk.. de andere boeken zijn beter.
The truth was in here.
  dinsdag 11 april 2006 @ 12:54:27 #270
8372 Bastard
Persona non grata
pi_36852463
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De film is geweldig moet het boek ook maar eens lezen

bright eyes, burning like fire
Het boek is vele malen leuker en aangrijpender om te lezen
The truth was in here.
  dinsdag 11 april 2006 @ 12:56:39 #271
8372 Bastard
Persona non grata
pi_36852523


Ik heb net deze uit, spannend boek moet ik zeggen, vol met ware feiten over de kerkelijke geschiedenis. Wie Dan Brown leuk vond met de Da Vinci code, moet dit zeker eens lezen.. vond er in ieder geval meer uitgediepte informatie in zitten!
The truth was in here.
pi_36852674
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 12:54 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het boek is vele malen leuker en aangrijpender om te lezen
Ja. Heb hem net uit, het boek is veel beter uitgewerkt dan de film en de volgorde van sommige dingen is anders en logischer.

Nu begonnen in deze:

...
  woensdag 12 april 2006 @ 08:59:45 #273
8372 Bastard
Persona non grata
pi_36878444


Hier mee begonnen
The truth was in here.
  donderdag 13 april 2006 @ 01:11:24 #274
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_36909386
W.F. Hermans - Nooit meer slapen
A spoonful of sugar...
pi_36909419
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar wat lees je nu?
Niks in het speciaal. Sorrie.
  donderdag 13 april 2006 @ 21:42:13 #276
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36935843
Plato - Constitutie Politeia
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_36935925
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:42 schreef Tafkahs het volgende:
Plato - Constitutie Politeia
Is het een beetje te lezen?
  donderdag 13 april 2006 @ 21:57:33 #278
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36936425
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:44 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Is het een beetje te lezen?
het is natuurlijk de vertaling he, ik vind het wel amusant om te lezen ja
Ik ben net begonnen. Heb jij het ook gelezen of wil je er aan beginnen?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_36960153
A brief history of time - Stephen Hawking
pi_37011653
Dit afgelopen weekend heerlijk wat tijd gehad om te lezen: ben al aan het opschieten met m'n Max Havelaar.
pi_37012137
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:57 schreef Kolkus het volgende:
A brief history of time - Stephen Hawking
is het wat?


deze net uitgelezen, eind viel erg tegen.
Nu begonnen in
  zondag 16 april 2006 @ 21:59:11 #282
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_37017650
Een kleine geschiedenis van bijna alles, zie hierboven, vond ik echt onleesbaar , het was mij nog te ingewikkeld.

Nu lees ik: Niets was alles wat hij zei, van Nick Balthazar.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zondag 16 april 2006 @ 23:59:44 #283
3604 MightyV
Just Breathe
pi_37021040
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 01:59 schreef Litpho het volgende:
Neal Stephenson - The Confusion

Waar Stephenson er normaliter last van heeft dat zijn boeken langzaam op gang komen heeft dit boek het voordeel dat het deel twee van een trilogie is. Alle trage opzet waar hij normaliter zo dol op is bevindt zich dus in het eerste boek en tussen de intriges op Versailles, de piraterij op de Middellandse zee en de Frans/Engels/Nederlandse oorlog in Ierland is er dus voldoende tijd voor het verder ontwikkelen van de karakters.
Neal Stephenson

Lees nu The Fencing Master van de Spaanse auteur Arturo Perez-Reverte (vooral bekend van El Dumas Club, die verfilmt is door Polanski als "The Ninth Gate"). Zeer sfeervolle historische roman over een aan lager wal geraakte scherm meester die aan hét definitieve scherm-handboek werkt in het politiek broeierige Madrid van 1868.
  Moderator maandag 17 april 2006 @ 00:16:27 #284
42184 crew  DaMart
pi_37021554
Ik ben al enige tijd bezig in De schaduw van de wind van Carlos Ruiz Zafon. Ik moet mezelf alleen wat meer tijd gaan gunnen om te lezen, want het is zeker geen slecht boek!
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_37033451
Ik ben zowel bezig met het Het Parfum van patrick Suskind als met Breakfast at Tiffany's van Truman Capote.Het parfum heb ik bijna uit, erg mooi en bijzonder verhaal,wilde het boek al jaren geleden lezen maar het kwam er steeds niet van.
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:21:05 #286
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_37061484
A place of execution - Val mc dermid.

Ben net 60 bladzijden ver en heb nu al een idee hoe de vork in de steel zit. Het is mijn eerste boek van deze schrijfster, dus ik ben benieuwd of het inderdaad zo doorzichtig is, of dat er nog een onverwachte ontknoping komt.
So Long and Thanks for All the Fish
pi_37063052
ik ben eindelijk maar s begonnen in de da vinci code
Too much is never enough!
pi_37063338
Ik heb de Da Vinci Code net uit. Ik wil graag Stephen Fry citeren: “complete arse-dribble,” and “loose stool-water”.

De onzin wordt met scheepsladingen tegelijk verkocht, zoals dat men in Andorra Spaans spreekt, dat men daar Franse gevangen op zou bergen, de Olympische Spelen ter ere van Aphrodite (Venus), en weet ik veel wat. En dat is nog alleen wat mij opvalt, wat een onzin. SmartCars die 1 op 100 rijden.

En het was verder ook niet echt spannend. Of lag dat aan mij? Een beetje een anti-climax. Maar goed, nu kan ik wel lekker meezeiken met de massa. Gelukkig dat ik het van de bibliotheek had. Broken Sword was leuker met die Templar Knights.
pi_37066432
Ben momenteel bezig in De Schepping van Franco Ferrucci. Een (erg vermakelijke) autobiografie van God. Iemand die het gelezen heeft?
The fact that we are human beings is infinitely more important than all the peculiarities that distinguish human beings from one another.
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:07:09 #290
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_37066483
nu bezig in zwarte seconden van karin fossum

de bewoonde wereld van nicci french even aan de kant gelegd, kon me niet pakken.
misschien ga ik daar weer mee verder als ik deze uit heb
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 19 april 2006 @ 08:05:21 #291
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_37086451
The Shadow of the Wind van Carl Luis Zafon.
Ik ben nog niet ver, maar het is tot nu toe veelbelovend.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_37091317
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:05 schreef Strolie75 het volgende:
The Shadow of the Wind van Carl Luis Zafon.
Ik ben nog niet ver, maar het is tot nu toe veelbelovend.
die heb ik het op bol.com besteld, was maar 5 euro . Overigens flink wat boeken daar nu voor 5 euro.

Ben begonnen in


het economieboek van het jaar
  woensdag 19 april 2006 @ 12:04:27 #293
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_37091370
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
nu bezig in zwarte seconden van karin fossum

de bewoonde wereld van nicci french even aan de kant gelegd, kon me niet pakken.
misschien ga ik daar weer mee verder als ik deze uit heb
Ik vond "de bewoonde wereld" eigenlijk ook de enige Nicci French die ik slecht vond.... Ik moest m van mezelf uitlezen, maar dat heeft me echt verschrikkelijk veel moeite gekost. Heb je al meer van hun gelezen?
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  woensdag 19 april 2006 @ 12:13:27 #294
3604 MightyV
Just Breathe
pi_37091635
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:02 schreef boskov het volgende:

[..]
Ben begonnen in
[afbeelding]

het economieboek van het jaar
Die's hilarisch. Vooral dat hoofdstuk met negernamen.
  woensdag 19 april 2006 @ 12:42:22 #295
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_37092361
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:04 schreef melismay het volgende:

[..]

Ik vond "de bewoonde wereld" eigenlijk ook de enige Nicci French die ik slecht vond.... Ik moest m van mezelf uitlezen, maar dat heeft me echt verschrikkelijk veel moeite gekost. Heb je al meer van hun gelezen?
ja, en wat ik gelezen heb, vond ik best goed.vandaar dat ik deze meenam.
maarja, misschien ga ik na karin fossum het nog eens proberen.. of niet.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 19 april 2006 @ 13:40:46 #296
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_37093818
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:42 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ja, en wat ik gelezen heb, vond ik best goed.vandaar dat ik deze meenam.
maarja, misschien ga ik na karin fossum het nog eens proberen.. of niet.
Ik weet niet of je Het geheugenspel al gelezen hebt? Deze vond ik het beste
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  woensdag 19 april 2006 @ 13:48:25 #297
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_37093976
quote:
Op woensdag 19 april 2006 13:40 schreef melismay het volgende:

[..]

Ik weet niet of je Het geheugenspel al gelezen hebt? Deze vond ik het beste
ja, voor de helft gelezen geloof ik
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 19 april 2006 @ 13:59:03 #298
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_37094243
Ik heb net het eerste boek uit van de reiziger serie van Diana Gabaldon. Ik kon het boek gewoon niet meer wegleggen.

Het is een roman (en normaal walg ik van romans ) over een vrouw uit de 20-ste eeuw die tijdens haar huwelijksreis naar Schotland gaat, bij een druide cirkel een steen aanraakt en zo in de 18-de eeuw verzeild raakt waar ze Jamie Fraser tegenkomt. Schotland wordt prachtig beschreven en alles is geschiedkundig accuraat. Schotland staat op het punt om de oorlog tegen de Engelsen te verliezen en er heerst dan her en de rook strijd.
Een boek vol avontuur, liefde en romantiek *ril* en spanning.

Echt een aanrader, ik weet niet hoe de rest van de serie is, maar ik heb het tweede boek net bij bol besteld. Ze zijn ongeveer 17 euro per stuk en het zijn echt flinke pillen, dus duur zijn ze niet.

De Engelse titels zijn;
Outlander
(also titled Cross Stitch)
Dragonfly in Amber
Voyager
Drums of Autumn
The Fiery Cross
A Breath of Snow and Ashes

De Nederlandse:
De reiziger
Terugkeer naar Inverness
De verre kust
Het vuur van de herfst
Het vlammende kruis
Sneeuw en as
pi_37094290
quote:
Op woensdag 19 april 2006 12:13 schreef MightyV het volgende:

[..]

Die's hilarisch. Vooral dat hoofdstuk met negernamen.
ik heb net even gespiekt in dat hoofdstuk, geweldig
  donderdag 20 april 2006 @ 11:26:55 #300
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_37121984
quote:
Op zondag 2 april 2006 22:31 schreef melismay het volgende:
Ik lees nu "de Einstein code" weet even niet meer van welke schrijver, maar het is wel een leuk boek. Soms wat moeilijk te lezen, maar verder zeer ok
Heb m inmiddels uitgelezen. Op het eind werd ie toch best wel spannend, alleen jammer van de soms erg langen en uitgebreide technische delen. Dat was voor mij soms best lastig te volgen... Maar als je een beetje in natuurkunden, statitiek en spanning geintresseerd bent, is het zeker een aanrader
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  vrijdag 21 april 2006 @ 19:30:08 #301
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_37168641


Ook Brahimov zegt: Neal Stephenson
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')