Goed boek, alhoewel ik Tot stof vergaan van haar beter vond.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Hoe was Doodsengel?
Ietsje minder letterlijk nemenquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:00 schreef King_of_Kool het volgende:
Ik lees nu de berichten in dit topic
Daar ben ik al een half jaar in bezig.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:44 schreef LedZep het volgende:
Willem Frederik Hermans - Onder professoren
Nee, ik denk niet dat ik het verhaal ken. Waarom zou ik een boek gaan lezen als ik het verhaal al ken?quote:Je kent het verhaal wel, of niet?
Je vindt het geen hilarisch boek, mag ik hieruit opmaken? Of zo hilarisch, dat je het genot zo lang mogelijk wil rekken. Daar kan ik inkomen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar ben ik al een half jaar in bezig.
Ik ken zelfs de opzet niet. Dat wil ik ook niet. Ik vind het het fijnst om vantevoren zo weinig mogelijk over een film of boek te weten, om verrast te worden. Dat kan heel onaangenaam zijn, maar als je dan een bijzondere film ziet, dan blijft die ervaring je altijd bij. Niet het verhaal, maar hoe je je voelde toen je er in het moment van bevangen raakte.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:26 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Het verhaal, daar bedoel ik niet precies het verhaal van begin tot einde mee.. maar gewoon de opzet.
Het is goed geschreven, het is Hermans, en toch leg ik het steeds weg. Ik weet niet waarom. Het leest zo moeizaam. Zo ging het ook met Catch-22. Ik lach wel, maar het lezen ervan voelt als een opgave. En er liggen steeds andere boeken die ik wél lekker weglees. Ik kreeg net een mailtje binnen dat A Beautiful Mind voor me klaarligt. Dat wordt niks met Onder Professoren.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:59 schreef Gellius het volgende:
Je vindt het geen hilarisch boek, mag ik hieruit opmaken? Of zo hilarisch, dat je het genot zo lang mogelijk wil rekken. Daar kan ik inkomen.
Ik geef het niet op. De "thumbs down" was voor mezelf. Onder Professoren moet wel geniaal zijn, een andere conclusie accepteer ik niet. Het boek blijft net zo lang op mijn nachtkastje liggen tot het uit is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:07 schreef Gellius het volgende:
Tuurlijk wel! Voor mij was het wel een ervaring om te lezen, omdat mijn vader precies in die tijd in het bestuur van de RUG zat. Het was zo'n slangenkuil dat hij er snel weer weg gegaan is.
*En* het is Hermans ja..
Okay Ik houd mijn mondquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ken zelfs de opzet niet. Dat wil ik ook niet. Ik vind het het fijnst om vantevoren zo weinig mogelijk over een film of boek te weten, om verrast te worden. Dat kan heel onaangenaam zijn, maar als je dan een bijzondere film ziet, dan blijft die ervaring je altijd bij. Niet het verhaal, maar hoe je je voelde toen je er in het moment van bevangen raakte.
Hahaha geweldig, die titel alleen al...die gaat op m'n lijstjequote:Op donderdag 9 februari 2006 15:00 schreef Sirre het volgende:
[afbeelding]
Mijn zoon heeft een seksleven en ik lees mijn moeder roodkapje voor
Renate Dorrestein
Ik vind wel dat het langzaam gaat, ik bedoel, na een uurtje nog maar 40-50 pagina's verder..maar ik zit nu op bladzijde 302 en vind het bijzonderlijk kostelijk. *En* het is Hermans natuurlijkquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik geef het niet op. De "thumbs down" was voor mezelf. Onder Professoren moet wel geniaal zijn, een andere conclusie accepteer ik niet. Het boek blijft net zo lang op mijn nachtkastje liggen tot het uit is.
Maar het ligt wel onder de Grunbergbijbel.
Ik moet eerlijk zeggen dat het meer gaat over de moeder die een herseninfarct heeft gehad dan over de puberende zoon.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:17 schreef Smurfin het volgende:
Hahaha geweldig, die titel alleen al...die gaat op m'n lijstje![]()
Ja, ik heb een puberende zoon, m'n mams leest gelukkig zelf nog![]()
Dat is niet langzaam, hoor. En je zit al op bladzijde 302. Ik zit op bladzijde 69. Maar ik heb wel de nieuwe Houellebecq uitgelezen. Dat is ook een hele prestatie.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:20 schreef LedZep het volgende:
Ik vind wel dat het langzaam gaat, ik bedoel, na een uurtje nog maar 40-50 pagina's verder..maar ik zit nu op bladzijde 302 en vind het bijzonderlijk kostelijk. *En* het is Hermans natuurlijk.
Gezondheid?! Die nieuwe houellwates?quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet langzaam, hoor. En je zit al op bladzijde 302. Ik zit op bladzijde 69. Maar ik heb wel de nieuwe Houellebecq uitgelezen. Dat is ook een hele prestatie.
Jammer dat posticons niet voorzien in ambivalente gevoelens:/
.
Een van de beste boeken van Marquez, prachtig boek, zou ik zeker lezen als ik jou was!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:48 schreef LedZep het volgende:
Ik ga denk ik nu toch maar eens beginnen aan Honderd jaar eenzaamheid. Maar er staan nog zóveel andere boeken op het programma..![]()
En op pagina 50quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:20 schreef Aenas het volgende:
[..]
Een van de beste boeken van Marquez, prachtig boek, zou ik zeker lezen als ik jou was!
nu bezig in: Isabel Allende - Zorro
Nou ik ben nog niet overtuigt (pagina 155 oid). Teveel verteller - te weinig dialoog vind ik tot nu toe.quote:
Eeeeeeeeeeeeeeeennnnnn uitquote:Op zondag 12 februari 2006 15:33 schreef Thundertje het volgende:
Invasie van Eric L. Harry, ietwat onrealistisch op bepaalde puntjes, maar het leest lekker door en is goed geschreven. Hiervoor WW3 van'm gelezen, ook heel sterk.
Alles van Stephenson is goed, maar Zodiac is wel heel geniaal, grappig en voor de verandering eens beknopt.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:32 schreef Litpho het volgende:
Neal Stephenson - Zodiac
Hmm... die versie lijkt me wel interessantquote:Op vrijdag 17 februari 2006 02:38 schreef boskov het volgende:
Animal farm. Heb de bilingual version gekocht wat inhoudt dat de pagina's links in het Engels zijn en rechts in het Frans. Ik moet mijn Frans namelijk verbeteren.
boulevard Saint Denis, hebben ze zatquote:Op vrijdag 17 februari 2006 02:41 schreef Vava het volgende:
[..]
Hmm... die versie lijkt me wel interessant
Ook vanwege het Frans
Ik heb de idoot al gelezenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 02:49 schreef boskov het volgende:
[..]
boulevard Saint Denis, hebben ze zat
bosbeetle: succes met Dostojevski, ik kreeg koppijn van alle namen
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 02:49 schreef boskov het volgende:
[..]
boulevard Saint Denis, hebben ze zat
bosbeetle: succes met Dostojevski, ik kreeg koppijn van alle namen
hij switcht ook constant tussen alle namen van alle personen. Ik werd er gek van. Het is geen boek dat je in de bus of trein gaat lezen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 02:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb de idoot al gelezengelukkig zit er zo'n lijstje in met namen (
ze hebben er allemaal ook 3 of meer) maarja ik vind het wel mooie boeken
De idiootquote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:18 schreef boskov het volgende:
[..]
hij switcht ook constant tussen alle namen van alle personen. Ik werd er gek van. Het is geen boek dat je in de bus of trein gaat lezen.
Als hij nog een keertje eindes leert schrijven wordt het nog wel wat met die jongenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:43 schreef MightyV het volgende:
[..]
Alles van Stephenson is goed, maar Zodiac is wel heel geniaal, grappig en voor de verandering eens beknopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |