abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36142219
Iemand het boekenweekgeschenk al gelezen?

Ik ben er net in begonnen en vind het in eerste instantie moeilijk om me in het verhaal te verplaatsen. Het gaat dan ook over een verschijnsel waar ik nog nooit van had gehoord; rondreizende liliputterdorpen die in het begin van de 20e eeuw heel Europa door trokken. Deze liliputters leefden van het entertainen van mensen met een normale lengte.

I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_36177338
Ik wist wel dat dit vroeger gedaan werd. Daarom ben ik ook wel benieuwd naar het verhaal, het boekje ligt hier klaar om snel gelezen te worden. Misschien ga ik er straks in beginnen.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_36205380
Heb gisteren weer een stukje gelezen. Japin beschrijft heel mooi hoe je als klein kind je ouders onvoorwaardelijk gelooft, ook al vertellen ze nog zo'n onzin. (Als ze geen zin hebben om de werkelijkheid uit te leggen).
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  maandag 20 maart 2006 @ 22:16:18 #4
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_36215445
Ha, ik wilde net dit topic gaan openen! Was benieuwd naar jullie reacties op het boekje. Ik vond het wel goed, eerlijk gezegd. Er werden mooie thema's in aangesneden zoals de bizarre overlevingsstrategieen die je als mens kunt hebben. Mooie kleine filosofietjes.... zette mij wel aan het denken. Japin schrijft helder en beeldend, al vind ik hem soms wat braaf. Wat vleesch noch visch zeg maar. Ik vond hem af en toe ook diffuus in zijn perspectiefwisselingen (en tijdssprongen), maar dat kan ook met het uur van de dag te maken hebben gehad waarop ik het boekje las verslond. Lekker toch altijd, van die kleine, behapbare brokjes boek voor tussendoor.
  maandag 20 maart 2006 @ 22:16:56 #5
105888 renzell
pi_36215477
Ps- Wie is er zondag met de trein gegaan?
pi_36216332
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:16 schreef renzell het volgende:
Ik niet, ik had voor zondag al andere plannen, mijn treinreis heeft dus zaterdag plaatsgevonden (niet gratis, maar het kwam zo beter uit )
Let's plant a tree
pi_36216363
Gisteravond in slaap gevallen toen ik in het boek wilde beginnen hij ligt iig bij mijn bed
Let's plant a tree
pi_36220117
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:16 schreef renzell het volgende:
Ik zat dus in de trein...en ik moest stiekem een beetje lachen om al die mensen die een kaartje gekocht hadden!
pi_36220224
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:35 schreef Serendips het volgende:

[..]

Ik zat dus in de trein...en ik moest stiekem een beetje lachen om al die mensen die een kaartje gekocht hadden!
Ja ik ging zondag eind van de middag iemand naar de trein brengen zag ook verschillende mensen kaartjes kopen bij de automaten

[ Bericht 4% gewijzigd door Vava op 21-03-2006 01:37:14 ]
Let's plant a tree
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:50:42 #10
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_36220385
Ja, och. Ik had zoiets van: ik koop liever een treinkaartje, ZOALS HET DE VROME BURGER1 SIERT, dan dat ik me geld uitgeef aan onzin (lees; boeken).

Verbranden die zooi. Alles. Alle boeken.

1. - De vrome burger rijdt noch zwart, noch koopt hij boeken.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_36220462
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:50 schreef JAM het volgende:
Ja, och. Ik had zoiets van: ik koop liever een treinkaartje, ZOALS HET DE VROME BURGER1 SIERT, dan dat ik me geld uitgeef aan onzin (lees; boeken).

Verbranden die zooi. Alles. Alle boeken.

1. - De vrome burger rijdt noch zwart, noch koopt hij boeken.
Waarom geen boek kopen dan? En waarom onzin?
Let's plant a tree
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:56:30 #12
37950 JAM
pi_36220466
Overigens wil ik best erkennen geen letter van Japin gelezen te hebben. Nu ja; mijn moeder wel en zij sprak over zijn schrijven: 'Ik vind het nogal geneuzel.' Nu is mijn moeder een groot fan van Simon Vestdijk (wat ik nogal een neuzelaar vind) dus laat staan wat voor een geneuzel Japin dan wel niet moet schrijven! Dan zijn er ook nog de 'Ook de bibliotheek geeft 'm weg!' reclameposters waarop het heerschap afgebeeld staat in een pose die nog het meest een depressieve chimpansee gelijkt. Nu is een enkele reis Roosendaal FRONTIER (zoals dat op Belgische treinkaartjes staat) - Den Haag AGGLO duurder dan de benodigde ¤ 11,50 die je aan Nederlandse lie-tuh-raa-tuuhr moet verkwisten om dat vod van een boekenweekgeschenk in je handen gedrukt te krijgen, maar het gaat me om het GODVERDOMDE PRINCIPE!!!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:59:07 #13
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_36220505
Ik heb "Knielen op een bed violen" van Jan Siebelink gekocht en daarbij dus het boekenweekgeschenk gekregen. Mijn moeder heeft trouwens "Een schitterend gebrek" van Arthur Japin gekocht dus die ga ik binnenkort ook lezen
Let's plant a tree
pi_36220515
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:59 schreef broer het volgende:

[..]

Dat is wel triest ja
Let's plant a tree
  dinsdag 21 maart 2006 @ 01:07:12 #16
37950 JAM
pi_36220625
Mis ik iets?
pi_36220798
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 01:07 schreef JAM het volgende:
Mis ik iets?
Ik mis een antwoord van jou op een vraag die ik je eerder stelde!
Let's plant a tree
  dinsdag 21 maart 2006 @ 01:44:57 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36221146
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 01:07 schreef JAM het volgende:
Mis ik iets?
Jij mist wel meer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:26:04 #19
37950 JAM
pi_36226203
Okay, maar mis ik iets aan 't boekenweekgeschenk?
pi_36226455
Ik vind Japin geen geneuzel. Ik heb een schitterend gebrek en de zwarte met het witte hart gelezen. (Boekenweek geschenk moet vandaag nog.) Maar al helemaal geen kwaad woord over Vestdijk he! Vestdijk geneuzel, jeetje. Ik had bijna een Vestdijk gekocht om het boekenweekgeschenk te krijgen, maar er was maar één boek van hem in de boekhandel (schande!) en dat had ik al.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:10:22 #21
105888 renzell
pi_36233285
Ik vond een schitterend gebrek een heel aardig boek. Klinkt zeikerig, maar is niet stom bedoeld. Nee, mooi geschreven en ook weer met een erg pakkende thematiek (wat mij betreft tenminste).
JAM; als je een serieus antwoord wilt op je vraag....
Nee, ik denk niet dat JIJ iets mist aan het boekenweekgeshenk.
Ik denk niet dat jij iets mist aan welk boek dan ook...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:34:47 #22
37950 JAM
pi_36234060
Ik zal het jullie nog sterker vertellen; ik denk dat ik nergens wat aan mis. Enkel geld. GELD. GELD.

Daar kan ik nu nooit genoeg van krijgen. .
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:35:24 #23
37950 JAM
pi_36234078
Wat niet is om te zeggen dat ik daar zoveel van heb. Sterker nog; volgens mij leef ik onder de armoedegrens.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:39:48 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36237952
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:34 schreef JAM het volgende:
Ik zal het jullie nog sterker vertellen; ik denk dat ik nergens wat aan mis. Enkel geld. GELD. GELD.

Daar kan ik nu nooit genoeg van krijgen. .
Zo'n houding jegens het materiële getuigt dan weer van een gezonde intelligentie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_36239787
Hey JAM, wanneer ga je 'De grote wereld' lezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')