Goed boek, alhoewel ik Tot stof vergaan van haar beter vond.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Hoe was Doodsengel?
Ietsje minder letterlijk nemenquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:00 schreef King_of_Kool het volgende:
Ik lees nu de berichten in dit topic
Daar ben ik al een half jaar in bezig.quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:44 schreef LedZep het volgende:
Willem Frederik Hermans - Onder professoren
Nee, ik denk niet dat ik het verhaal ken. Waarom zou ik een boek gaan lezen als ik het verhaal al ken?quote:Je kent het verhaal wel, of niet?
Je vindt het geen hilarisch boek, mag ik hieruit opmaken? Of zo hilarisch, dat je het genot zo lang mogelijk wil rekken. Daar kan ik inkomen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar ben ik al een half jaar in bezig.
Ik ken zelfs de opzet niet. Dat wil ik ook niet. Ik vind het het fijnst om vantevoren zo weinig mogelijk over een film of boek te weten, om verrast te worden. Dat kan heel onaangenaam zijn, maar als je dan een bijzondere film ziet, dan blijft die ervaring je altijd bij. Niet het verhaal, maar hoe je je voelde toen je er in het moment van bevangen raakte.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:26 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Het verhaal, daar bedoel ik niet precies het verhaal van begin tot einde mee.. maar gewoon de opzet.
Het is goed geschreven, het is Hermans, en toch leg ik het steeds weg. Ik weet niet waarom. Het leest zo moeizaam. Zo ging het ook met Catch-22. Ik lach wel, maar het lezen ervan voelt als een opgave. En er liggen steeds andere boeken die ik wél lekker weglees. Ik kreeg net een mailtje binnen dat A Beautiful Mind voor me klaarligt. Dat wordt niks met Onder Professoren.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:59 schreef Gellius het volgende:
Je vindt het geen hilarisch boek, mag ik hieruit opmaken? Of zo hilarisch, dat je het genot zo lang mogelijk wil rekken. Daar kan ik inkomen.
Ik geef het niet op. De "thumbs down" was voor mezelf. Onder Professoren moet wel geniaal zijn, een andere conclusie accepteer ik niet. Het boek blijft net zo lang op mijn nachtkastje liggen tot het uit is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:07 schreef Gellius het volgende:
Tuurlijk wel! Voor mij was het wel een ervaring om te lezen, omdat mijn vader precies in die tijd in het bestuur van de RUG zat. Het was zo'n slangenkuil dat hij er snel weer weg gegaan is.
*En* het is Hermans ja..
Okay Ik houd mijn mondquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ken zelfs de opzet niet. Dat wil ik ook niet. Ik vind het het fijnst om vantevoren zo weinig mogelijk over een film of boek te weten, om verrast te worden. Dat kan heel onaangenaam zijn, maar als je dan een bijzondere film ziet, dan blijft die ervaring je altijd bij. Niet het verhaal, maar hoe je je voelde toen je er in het moment van bevangen raakte.
Hahaha geweldig, die titel alleen al...die gaat op m'n lijstjequote:Op donderdag 9 februari 2006 15:00 schreef Sirre het volgende:
[afbeelding]
Mijn zoon heeft een seksleven en ik lees mijn moeder roodkapje voor
Renate Dorrestein
Ik vind wel dat het langzaam gaat, ik bedoel, na een uurtje nog maar 40-50 pagina's verder..maar ik zit nu op bladzijde 302 en vind het bijzonderlijk kostelijk. *En* het is Hermans natuurlijkquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik geef het niet op. De "thumbs down" was voor mezelf. Onder Professoren moet wel geniaal zijn, een andere conclusie accepteer ik niet. Het boek blijft net zo lang op mijn nachtkastje liggen tot het uit is.
Maar het ligt wel onder de Grunbergbijbel.
Ik moet eerlijk zeggen dat het meer gaat over de moeder die een herseninfarct heeft gehad dan over de puberende zoon.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:17 schreef Smurfin het volgende:
Hahaha geweldig, die titel alleen al...die gaat op m'n lijstje![]()
Ja, ik heb een puberende zoon, m'n mams leest gelukkig zelf nog![]()
Dat is niet langzaam, hoor. En je zit al op bladzijde 302. Ik zit op bladzijde 69. Maar ik heb wel de nieuwe Houellebecq uitgelezen. Dat is ook een hele prestatie.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:20 schreef LedZep het volgende:
Ik vind wel dat het langzaam gaat, ik bedoel, na een uurtje nog maar 40-50 pagina's verder..maar ik zit nu op bladzijde 302 en vind het bijzonderlijk kostelijk. *En* het is Hermans natuurlijk.
Gezondheid?! Die nieuwe houellwates?quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet langzaam, hoor. En je zit al op bladzijde 302. Ik zit op bladzijde 69. Maar ik heb wel de nieuwe Houellebecq uitgelezen. Dat is ook een hele prestatie.
Jammer dat posticons niet voorzien in ambivalente gevoelens:/
.
Een van de beste boeken van Marquez, prachtig boek, zou ik zeker lezen als ik jou was!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:48 schreef LedZep het volgende:
Ik ga denk ik nu toch maar eens beginnen aan Honderd jaar eenzaamheid. Maar er staan nog zóveel andere boeken op het programma..![]()
En op pagina 50quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:20 schreef Aenas het volgende:
[..]
Een van de beste boeken van Marquez, prachtig boek, zou ik zeker lezen als ik jou was!
nu bezig in: Isabel Allende - Zorro
Nou ik ben nog niet overtuigt (pagina 155 oid). Teveel verteller - te weinig dialoog vind ik tot nu toe.quote:
Eeeeeeeeeeeeeeeennnnnn uitquote:Op zondag 12 februari 2006 15:33 schreef Thundertje het volgende:
Invasie van Eric L. Harry, ietwat onrealistisch op bepaalde puntjes, maar het leest lekker door en is goed geschreven. Hiervoor WW3 van'm gelezen, ook heel sterk.
Alles van Stephenson is goed, maar Zodiac is wel heel geniaal, grappig en voor de verandering eens beknopt.quote:Op maandag 13 februari 2006 12:32 schreef Litpho het volgende:
Neal Stephenson - Zodiac
Hmm... die versie lijkt me wel interessantquote:Op vrijdag 17 februari 2006 02:38 schreef boskov het volgende:
Animal farm. Heb de bilingual version gekocht wat inhoudt dat de pagina's links in het Engels zijn en rechts in het Frans. Ik moet mijn Frans namelijk verbeteren.
boulevard Saint Denis, hebben ze zatquote:Op vrijdag 17 februari 2006 02:41 schreef Vava het volgende:
[..]
Hmm... die versie lijkt me wel interessant
Ook vanwege het Frans
Ik heb de idoot al gelezenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 02:49 schreef boskov het volgende:
[..]
boulevard Saint Denis, hebben ze zat
bosbeetle: succes met Dostojevski, ik kreeg koppijn van alle namen
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 02:49 schreef boskov het volgende:
[..]
boulevard Saint Denis, hebben ze zat
bosbeetle: succes met Dostojevski, ik kreeg koppijn van alle namen
hij switcht ook constant tussen alle namen van alle personen. Ik werd er gek van. Het is geen boek dat je in de bus of trein gaat lezen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 02:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb de idoot al gelezengelukkig zit er zo'n lijstje in met namen (
ze hebben er allemaal ook 3 of meer) maarja ik vind het wel mooie boeken
De idiootquote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:18 schreef boskov het volgende:
[..]
hij switcht ook constant tussen alle namen van alle personen. Ik werd er gek van. Het is geen boek dat je in de bus of trein gaat lezen.
Als hij nog een keertje eindes leert schrijven wordt het nog wel wat met die jongenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 01:43 schreef MightyV het volgende:
[..]
Alles van Stephenson is goed, maar Zodiac is wel heel geniaal, grappig en voor de verandering eens beknopt.
Ik ben benieuwd hoe je het einde vindt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:21 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik ben bezig met de Davinci code, bijna uit!
Dat boek leest echt heerlijk weg![]()
Nee, ik zit nog steeds in Honderd jaar eenzaamheid. Tot nu toe nog steeds een vaag en simpel boek imho. Die opmerking had trouwens geen enkel kwaad bloed in zich hoor, ik kon het alleen niet laten aangezien je aangaf gek te worden van een boek genaamd 'De idioot'.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:55 schreef boskov het volgende:
[..]
heb je zelf de idioot uberhaupt gelezen?
quote:Op zondag 19 februari 2006 12:43 schreef jeremiah het volgende:
Op dit moment lees ik "Platform" van Michel Houellebecq. Tot nu toe gebeurt er weinig, verder wordt alleen maar geneukt!
Goh, voor Mogelijkheid van een eiland geldt eigenlijk hetzelfde.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:43 schreef jeremiah het volgende:
Op dit moment lees ik "Platform" van Michel Houellebecq. Tot nu toe gebeurt er weinig, verder wordt alleen maar geneukt!
Dit doet me denken aan ' A Portrait of the Artist as a Young Dog.' van Dylan Thomas .quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
A Portrait of the Artist as a Young Man - James Joyce
Ik ben nog maar net begonnen. En ben er nog niet helemaal overuit of ik het nu goed of vervelend vind. Het is iig wel even wennen.
Dat boek (Engelstalige versie) heb ik na verloop van tijd maar even teruggelegd in de kast. Ik kon me er simpelweg niet in verdiepen. Maar aangezien dit voornamelijk kwam door luidruchtig tuig, dat de trein in die periode vaker dan gebruikelijk teisterde, ben ik ervan overtuigd (net als de trein) dat het een prachtig boek is.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:20 schreef Aenas het volgende:
[..]
Een van de beste boeken van Marquez, prachtig boek, zou ik zeker lezen als ik jou was!
Ik lees als tussendoortje maar even Mulisch, want Honderd jaar eenzaamheid komt bij mij nog steeds over als een soort eindeloze soap.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:10 schreef Bombie het volgende:
[..]
Dat boek (Engelstalige versie) heb ik na verloop van tijd maar even teruggelegd in de kast. Ik kon me er simpelweg niet in verdiepen. Maar aangezien dit voornamelijk kwam door luidruchtig tuig, dat de trein in die periode vaker dan gebruikelijk teisterde, ben ik ervan overtuigd (net als de trein) dat het een prachtig boek is.
Momenteel ben ik in de nieuwste houellwates bezig,
inderdaad!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:33 schreef Wither het volgende:
Ik ben nu bezig met de blauwe salon van Boudewijn Büch, Zit zowiezo momenteel in een Büch fase.
Geweldige schrijfver!
Zo'n lief boekjequote:Op woensdag 22 februari 2006 18:38 schreef Kolkus het volgende:
De Alchemist van Coelho.
Eens proberen....
uitquote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:10 schreef The6thgate het volgende:
ben precies halverwege in het Bernini mysterie. lekker spannend stuk en leuk boek
Vond je het eind echt spannend? Wat een vreselijke anti-climax was dat zeg.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:14 schreef The6thgate het volgende:
[..]
uithele middag zitten lezen
![]()
was n spannend boek en erg leuk om te lezen. nu tijd voor carnaval
Aardig boek toch? Of nog niet doorgekomen?quote:Op zondag 26 februari 2006 15:42 schreef Muck het volgende:
Ik heb deel 6 van de donkere toren van Stephen King uit (binnenkort deel 7 maar eens kopen)
Ben net begonnen in de Delta Deceptie
Ik vond Deception Point (de Engelse versie dus) niet om door te komen, maar ik was toch nieuwsgierig naar de vertaling enzo.....
nee bedoelde het meer als voor het grootste gedeeltequote:Op zondag 26 februari 2006 17:27 schreef boskov het volgende:
[..]
Vond je het eind echt spannend? Wat een vreselijke anti-climax was dat zeg.
Net begonnen dus nog geen oordeel van mijzelf.quote:Na een langdurige oefening op zee wordt Alan Craik - inlichtingenofficier en piloot - in het Pentagon weer achter een bureau gezet. Dan hoort hij dat zijn beste vriend, een CIA-agent, in Centraal-Afrika is ontvoerd. Precies op het moment dat er in Rwanda op grote schaal gewelddadigheden dreigen uit te breken.
Craik vliegt naar een Amerikaanse vlooteenheid in de Middellandse Zee die de escalerende Afrikaanse crisis het hoofd moet bieden. Als hij erin is geslaagd zijn vriend te bevrijden, merkt hij dat ze midden op het uitgestrekte continent vast komen te zitten, terwijl om hen heen een bloedige oorlog wordt uitgevochten. Hun enige kans op ontsnapping is een gevaarlijke tocht door vijandig gebied…
In hoog tempo is de lezer getuige van diverse hachelijke acties - van een nachtelijke helikopterraid in Bosnië tot een vlucht met een kwetsbaar eenmotorig vliegtuigje boven de Afrikaanse jungle, alsmede van een marathonmissie aan boord van een straaltoestel van de Amerikaanse marine. Met deze adembenemende thriller over verraad, samenzwering en high-techspionage schaart Gordon Kent zich in het rijtje van hedendaagse bestsellerauteurs als Tom Clancy, Kyle Mills, Andy McNab en andere grote namen op het gebied van de military suspense
Hoe is tie?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:21 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Jan Siebelink - Knielen op een bed violen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |