abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:14:19 #1
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_31169017


hier verder

vorig topic photoshop - vragen, tips, problemen - deeltje 5

wie het topic dicht maakt, gaarne ook weer openen.

[ Bericht 10% gewijzigd door DarkManta op 04-10-2005 12:42:14 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:15:16 #2
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31169038
ah kijk, ik was ook al eennieuw topic aan het maken

ik zal ff je txt quoten, het is nl. bijna hetzelfde als wat ik gedaan heb in mijn voorbeeld
ik doe alleenniet ctrl c - ctrl v maar ik keer de selectie om en gooi het omliggende weg.
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 11:09 schreef darkmanta het volgende:

[..]

tik je tekst in, kijk dat je een grote pixelformaat hebt (fontsize bijvoorbeeld op 46 pix)
nu heb je automatisch een tekst layer, houd de ctrl toets in en klik op je tekst layer.
klik nu op je foto layer en druk op ctrl + c en dan op ctrl +v, nu heb je de foto uitgeknipt in de vorm van je tekst.

sorry voor de beknopte uitleg, maar ik zit op me werk, als je een handleiding nodig hebt hoor ik het wel.

voor fonts, tik in google: fonts download.

duizenden sites met gratis fonts


[ Bericht 32% gewijzigd door Puckzzz op 04-10-2005 11:31:00 ]
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:21:23 #3
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31169204
voorbeeld:


ik heb in dit geval drie foto's in een leeg document geplakt, beetje schuiven, verkleinen zoals je het zelf hebben wilt. maak van al die fotootje 1 laag door de lagen aan elkaar te linken en dan in het menu van je lagenvenster, rechtsboven op een pijltje klikken en kiezen voor "merge linked"
dan worden al je fotootjes tot 1 laag samengevoegd.
dan tiep je een txt in een groot formaat.
ga met je muis in het witte vierkantje van je txt-laag staan en dubbelklik terwijl je ctrl ingebrukt houdt. de txt wordt dan geselecteerd.
kies de laag met foto's en kies in je menu select---inverse en klik op backspace
om er een randje omheen te krijgen kies je edit---stroke

de rest van de lagen kan je nu weggooien. alleen nog een achtergrond laag in het zwart natuurlijk
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:47:45 #4
37217 Trance-Force
.... snurft ....
pi_31170000
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 11:21 schreef puckzzz het volgende:

... ff de hele reutemeteut eruit gefilterd ...
puckzzz, ff een vraagje... waarom gebruik je geen mask om daar je foto in te showen? dan kan je eventueel je foto nog positioneren om te kijken hoe de foto op dat moment het beste uitkomt...
Mja... dusch...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:56:33 #5
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31170249
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 11:47 schreef trance-force het volgende:

[..]

puckzzz, ff een vraagje... waarom gebruik je geen mask om daar je foto in te showen? dan kan je eventueel je foto nog positioneren om te kijken hoe de foto op dat moment het beste uitkomt...
ik gebruik eigenlijk nooit mask, ik weet niet zo goed hoe dat werkt alles wat ik weet van photoshop is wat ik mezelf heb geleerd. mask heb ik me dus nooit in verdiept. het schijnt handig te zijn
je kunt ook gewoon je txt laag op 40% opacity zetten, dan kan je ook de txt redelijk daar positioneren waar je 'm hebben wilt en je kan de fotolaag er doorheen zien

ik zou wel willen weten wat de voordelen van een masker zijn hoor
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_31170715
tvp
"Dude.. they can't get any better than that"
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:20:52 #7
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31172688
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 12:12 schreef eastwood het volgende:
tvp
schaamteloos
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_31172798
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 11:56 schreef puckzzz het volgende:

[..]

ik gebruik eigenlijk nooit mask, ik weet niet zo goed hoe dat werkt alles wat ik weet van photoshop is wat ik mezelf heb geleerd. mask heb ik me dus nooit in verdiept. het schijnt handig te zijn
je kunt ook gewoon je txt laag op 40% opacity zetten, dan kan je ook de txt redelijk daar positioneren waar je 'm hebben wilt en je kan de fotolaag er doorheen zien

ik zou wel willen weten wat de voordelen van een masker zijn hoor
ik zou het ook op jouw manier doen; dat hele mask-gebeuren is imo zwaar overrated. en ik werk toch al weer wat jaartjes met photoshop, ik heb het nooit erg moeten missen oid.
pi_31173586
ieder zijn ding.

ik vind masks persoonlijk ideaal, en je werkt er 'klant-gerichter' mee. wat je weghaalt met de eraser of mbv backspace is later niet meer terug te halen. met masks behoud je alle vrijheid- je kunt het bewerken als elke andere laag, en je behoud alle onderliggende informatie.
  FOK!fossiel dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:15:57 #10
1455 Keroppi
kool kikker
pi_31174340
nou ik ga het binnenkort (ik schat morgen) eens uitproberen. ik ben benieuwd hoe het gaat worden, maar in ieder geval al bedankt voor de uitleg. ik denk dat ik er al een heel eind mee kom
Chick on a mission
pi_31174530
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 13:20 schreef puckzzz het volgende:

[..]

schaamteloos
[ off topic] waar staat dat tvp eigenlijk voor???ben er nooit achter gekomen
net als iig
ik dacht zelf iets van tvp=topiv voor prullebak ofzo iets [/offtopic]
Xfire: molotov25
BF2: Molofear
pi_31174575
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 13:48 schreef lynx666 het volgende:
ieder zijn ding.

ik vind masks persoonlijk ideaal, en je werkt er 'klant-gerichter' mee. wat je weghaalt met de eraser of mbv backspace is later niet meer terug te halen. met masks behoud je alle vrijheid- je kunt het bewerken als elke andere laag, en je behoud alle onderliggende informatie.
idd! masks zijn ideaal
pi_31174602
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 14:21 schreef molotov25 het volgende:

[..]

[ off topic] waar staat dat tvp eigenlijk voor???ben er nooit achter gekomen
net als iig
ik dacht zelf iets van tvp=topiv voor prullebak ofzo iets [/offtopic]
lol

een tvp is een terug-vind-post, een post die iemand plaatst om hem in zijn of haar myat te krijgen
  Donald Duck held dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:26:00 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31174665
sinds ik enige tijd geleden masks heb ontdekt, gebruik ik ze ook volop. echt ideaal ja. je kunt delen van lagen verwijderen, transparant maken enzo, zonder daadwerkelijk iets van de laag te verwijderen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_31174779
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 14:26 schreef __saviour__ het volgende:
sinds ik enige tijd geleden masks heb ontdekt, gebruik ik ze ook volop. echt ideaal ja. je kunt delen van lagen verwijderen, transparant maken enzo, zonder daadwerkelijk iets van de laag te verwijderen.
precies, mocht je het resultaat dan toch niet zo mooi vinden, ben je niet alles kwijt van je lagen waarin je in heb zitten knippen.
pi_31174955
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 12:12 schreef eastwood het volgende:
tvp
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_31176365
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 14:21 schreef molotov25 het volgende:

[..]

[ off topic] waar staat dat tvp eigenlijk voor???ben er nooit achter gekomen
net als iig
ik dacht zelf iets van tvp=topiv voor prullebak ofzo iets [/offtopic]
nou kleine les dan: tvp is (zoals eerder gezegt) terug-vind-post (komt het in je "my active topics" te staan)
iig: in ieder geval
idd: inderdaad
dat waren wel de meest gebruikte...

en om ontopic te blijven: ps(d) is photoshop. (psd voluit: photoshop ducument)
reden van tvp trouwens om de andere te woord te staan dan mag het toch wel???
"Dude.. they can't get any better than that"
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:24:33 #18
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31176487
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 15:20 schreef eastwood het volgende:

[..]

nou kleine les dan: tvp is (zoals eerder gezegt) terug-vind-post (komt het in je "my active topics" te staan)
iig: in ieder geval
idd: inderdaad
dat waren wel de meest gebruikte...

en om ontopic te blijven: ps(d) is photoshop. (psd voluit: photoshop ducument)
reden van tvp trouwens om de andere te woord te staan dan mag het toch wel???
imo = in my oponion
imho = in my humble opinion
op = openingspost
ts = topic starter
whz = wat hij zegt
wzz = wat zij zegt

nog wat vergeten?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_31176559
whz wzz kende ik ook nog niet
pi_31176654
ik dacht altijd dat iig voor eigenlijk stond... zo gebruik ik het altijd tenminste oepsie
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_31178439
ik kan redelijk veel met photoshops, maar aan masks ben ik nog nooit toegekomen
is zeker beetje veel werk om een beknopte uitleg te geven?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_31185838
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 16:35 schreef innepin het volgende:
ik kan redelijk veel met photoshops, maar aan masks ben ik nog nooit toegekomen
is zeker beetje veel werk om een beknopte uitleg te geven?
ja, masks is namelijk 1 van de krachtigste functies van photoshop, mits goed gebruikt.

heel simpel gezegd, met een mask kan je bepalen wat wel en wat niet gezien wordt van een layer. dit kan met allerlei attributen, zoals de kwast enzo. wat zwart is zie je niet, wat wit is zie je wel. of andersom.
pi_31196379
ik gebruik vaak mask en selectie tegelijk. mask maken, en daarmee scherpe randen ofzo weghalen of bij tekenen met selectie. het is een beetje dubbel op, maar zeer handig
"Dude.. they can't get any better than that"
  woensdag 5 oktober 2005 @ 10:00:11 #24
37217 Trance-Force
.... snurft ....
pi_31197658
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 20:52 schreef markster het volgende:

[..]

ja, masks is namelijk 1 van de krachtigste functies van photoshop, mits goed gebruikt.

heel simpel gezegd, met een mask kan je bepalen wat wel en wat niet gezien wordt van een layer. dit kan met allerlei attributen, zoals de kwast enzo. wat zwart is zie je niet, wat wit is zie je wel. of andersom.
waar ik ook heel erg blij me ben, en wat een sterk punt is van de mask, is dat het ook gradient effects ondersteund...

* trance-force is fan van maskers, en gebruik ze heel vaak, net zoals eerder genoemd om bv een volledige foto te behouden ipv te gaan zitten stuffen...
Mja... dusch...
pi_31197914
is er een mogelijkheid om dit logo
(www.onedate.nl/preview/logo2.jpg) in het groot te krijgen?
dus erg groot vind het wel een stoer hartje
pi_31198480
wat versta jij onder groot... ?
een normaal plaatje dat je op het internet tegenkomt (zoals deze) is opgebouwd uit 72dpi; dus 72 dots per inch. dit is een normale beeldschermresolutie, waardoor de file dus ook niet al te groot is in kb's en relatief klein op je beeldscherm is.
wat veel mensen die weinig (tot geen) verstand hebben van photoshop denken is dat je wonderen kan veroorzaken met photoshop. maar dat is niet zo... als een jpeg klein wordt opgeslagen smijt je een hele lading data weg; die kunnen wij met photoshop niet meer even terugroepen. want wat er niet is, kunnen wij niet zomaar even maken.

maar om even terug te komen op je vraag, wat bedoel je met groot? 640x480? 800x600? a4 formaat?
pi_31198742
liefst een cm of 40a50
is er geen mogelijkheid om hem over te trekken?
(zag op het forum een tut staan met overtrekken van tekeningen)


(misschien had ik het beter kunnen vragen in het "design-aanvraag topic")
  woensdag 5 oktober 2005 @ 11:08:02 #28
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31198965
quote:
op woensdag 5 oktober 2005 10:57 schreef ruffian het volgende:
liefst een cm of 40a50
is er geen mogelijkheid om hem over te trekken?
(zag op het forum een tut staan met overtrekken van tekeningen)


(misschien had ik het beter kunnen vragen in het "design-aanvraag topic")
met zo'n klein origineel is dat praktisch onmogelijk.
overtrekken is qua hartje wel te doen, dat is een simpele vorm, maar al die rode dingen....

misschien gewoon proberen na te maken in ps. dat rode lijkt mij nl gewoon een brush
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 11:09:11 #29
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31198988
quote:
op woensdag 5 oktober 2005 10:13 schreef ruffian het volgende:
is er een mogelijkheid om dit logo
in het groot te krijgen?
dus erg groot vind het wel een stoer hartje
ff plaatje hier neergezet
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:48:52 #30
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31206520
weet iemand een site waar een aantal mooie filters op staan?
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31222433
quote:
op woensdag 5 oktober 2005 15:48 schreef jpm01 het volgende:
weet iemand een site waar een aantal mooie filters op staan?
zoek je iets specifieks, of zomaar ter uitbreiding?
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_31222987
heb em maar ff op mijn host gezet
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:33:17 #33
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31222996
quote:
op donderdag 6 oktober 2005 08:56 schreef eastwood het volgende:

[..]

zoek je iets specifieks, of zomaar ter uitbreiding?
gewoon ter uitbreiding, ik ben al wezen zoeken maar kan niet echt veel geschikte dingen vinden.
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31334044
ik heb een gifje met een witte achtergrond, hoe kan ik deze achtergrond nou makkelijk transparant maken?
pi_31334912
quote:
op maandag 10 oktober 2005 14:43 schreef ikke_ook het volgende:
ik heb een gifje met een witte achtergrond, hoe kan ik deze achtergrond nou makkelijk transparant maken?
irfanview:

open je plaatje. file -> save as.... selecteer gif bij save as type. in het tweede windowtje rechts, in het vak gif vink je save transparent color aan, met de sub-optie choose transparent color during saving. save. een preview verschijnt. klik op de witte achtergrond. done .
pi_31336024
ah bedankt
pi_31474837
ok ok, het komt niet vaak voor, maar ik heb dan ook eens een vraagje.. ik heb een wit vlak, dat over loopt naar zwart (feather gebruikt) maar ik wil dat "pixel achtig" over laten lopen. nu is het vloeiend, maar ik wil dus dat het van heel veel witte pixels bij elkaar steeds minder witte pixels worden, tot nog maar enkelen..

er zullen vast antwoorden komen om via mask en halftone dit te berijken, maar ik krijg het zo niet voor elkaar, omdat het nog steeds zacht uitloopt, en geen harde pixels.

ff voor de duidelijkheid, pixels van 1 of 2 bij elkaar.. (2x2= blokje van 4 dus )

pfff, rot filters, gebruik het nouwlijks als je alles zelf tekent
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_31479461
quote:
op zaterdag 15 oktober 2005 22:47 schreef eastwood het volgende:
ok ok, het komt niet vaak voor, maar ik heb dan ook eens een vraagje.. ik heb een wit vlak, dat over loopt naar zwart (feather gebruikt) maar ik wil dat "pixel achtig" over laten lopen. nu is het vloeiend, maar ik wil dus dat het van heel veel witte pixels bij elkaar steeds minder witte pixels worden, tot nog maar enkelen..

er zullen vast antwoorden komen om via mask en halftone dit te berijken, maar ik krijg het zo niet voor elkaar, omdat het nog steeds zacht uitloopt, en geen harde pixels.

ff voor de duidelijkheid, pixels van 1 of 2 bij elkaar.. (2x2= blokje van 4 dus )

pfff, rot filters, gebruik het nouwlijks als je alles zelf tekent
als je een effen achtergrondkleur hebt (wit) met daaroverheen een deels transparante zwarte laag (je gradient), dan zou je gebruik kunnen maken van de dissolve blending mode. maar die vlieger gaat niet op zonder transparantie. en daarbij heb je alleen de keuze uit 1x1 pixel.
pi_31482740
quote:
op zondag 16 oktober 2005 01:14 schreef lynx666 het volgende:

[..]

dissolve
thnx, dat komt al in de buurt. zelf niet aan gedacht.. dom dom dom
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_31492596
je kan beter met een patroon werken denk ik.
pi_31494247
quote:
op zondag 16 oktober 2005 18:12 schreef markster het volgende:
je kan beter met een patroon werken denk ik.
go on...?


een patroon.. dat gaat naar mijn idee niet lukken. ik weet niet wat jij voor je ziet dat ik wil berijken, maar hoe wil je een patroon maken van witte pixels naar zwarte?
"Dude.. they can't get any better than that"
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:45:18 #42
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31494328
hoe kan ik iets knippen en op een andere laag op precies dezelfde plek weer plakken?

ctrl-v plakt namelijk zo'n beetje random het spul erin.
pi_31494707
quote:
op zondag 16 oktober 2005 19:45 schreef introv het volgende:
hoe kan ik iets knippen en op een andere laag op precies dezelfde plek weer plakken?

ctrl-v plakt namelijk zo'n beetje random het spul erin.
ik d8 selectie laten staan. dus selectere--> ctrl c --> andere laag aanklikken--> ctrl v (dus dan staat de slectie nog steeds het zelfde he..)

(maar weet niet zeker, op deze computer geen psd, dus kan niet checke..
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_31494807
quote:
op zondag 16 oktober 2005 19:42 schreef eastwood het volgende:

[..]

go on...?


een patroon.. dat gaat naar mijn idee niet lukken. ik weet niet wat jij voor je ziet dat ik wil berijken, maar hoe wil je een patroon maken van witte pixels naar zwarte?
nee ik had een ander beeld voor me. ik dacht meer een grote pixels -> kleine pixels zeg maar. maar dat is dus niet helemaal wat jij bedoelt.
pi_31509294
hallo allemaal,

ben nieuw hier, dus weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag

ik werk zelf met photoshop elements 3.0 en wil met airbrushes mijn creatie wat opleuken. ware het niet dat ik de airbrush functie nergens kan gebruiken. iemand een tip?
pi_31512497
quote:
op zondag 16 oktober 2005 19:45 schreef introv het volgende:
hoe kan ik iets knippen en op een andere laag op precies dezelfde plek weer plakken?

ctrl-v plakt namelijk zo'n beetje random het spul erin.
selectie maken en dan ctrl+j, dan plakt ie m in een nieuwe layer.
...
pi_31520479
quote:
op maandag 17 oktober 2005 12:43 schreef mooncatcher het volgende:
hallo allemaal,

ben nieuw hier, dus weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag

ik werk zelf met photoshop elements 3.0 en wil met airbrushes mijn creatie wat opleuken. ware het niet dat ik de airbrush functie nergens kan gebruiken. iemand een tip?
uhm, hoe bedoel je? kan je de brush tool niet in je palet vinden? of kan je hem wel vinden, maar krijg je niks te zien als je gaat tekenen?
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_31520720
ik heb de airbrusch inmiddels gevonden, maar nou zit ik weer vast met de blending mode. heb de nl versie, dus wat is de vertaling ervoor?? haha
pi_31521222
vertaling geen idee, waar het staat: in je layer menu! (rechts bovenin) of anders moet je via window, layers. staat het boven alle layers. zal waarschijnlijk op "normal" staan.

(oei..jij hebt natuurlijk nederlands.. layers zijn bij jou lagen, maar dat had je wel begrepen )
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_31529167
thnxie heb het gevonden!!!
pi_31534291
weet iemand misschien de snelkoppeling om tussen verschillende documenten te switchen als je in de fullscreenmodus (f) aan het werk bent?
badbeats all over the place!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:19:57 #52
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31542522
zo ik heb ook een probleempje

ik wil in deze stijl een soort van schermpje maken,maarrrrrrrrr ik wil er eigenlijk een heel oud afgeragd uiterlijk aan geven. nu voldoet niet 1 van de surfaces aan datgene wat ik wil. een beetje roestig effect enzo. kan ik dat ergens downloaden, weet iemand een truukje?

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:28:56 #53
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_31546395
quote:
op dinsdag 18 oktober 2005 20:19 schreef puckzzz het volgende:
zo ik heb ook een probleempje

ik wil in deze stijl een soort van schermpje maken,maarrrrrrrrr ik wil er eigenlijk een heel oud afgeragd uiterlijk aan geven. nu voldoet niet 1 van de surfaces aan datgene wat ik wil. een beetje roestig effect enzo. kan ik dat ergens downloaden, weet iemand een truukje?

[afbeelding]
kijk hier eens:
http://www.tutorialized.com/tutorial/realistic-rust/3838
http://www.tutorialoutpost.com/count/1507
http://www.tutorialwiz.com/rust_type/
in combinatie met:
http://www.photoshoptutorial.net/layouts_tutorials/page1/

zou je nu toch wel de coolste dingen kunnen maken.

post je resultaat
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_31549746
weet iemand hoe ik weer in windows gewoon de voorbeelden van de .psd bestanden als icoontjes zie. nou zie ik gewoon het photoshop icoontje....
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 07:53:45 #55
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31552569
quote:
hey thnx man! hier kan ik zeker wat mee ik heb ze allemaal gelezen en de key is dus toch wel het render-clouds effect en dan de noise enzo. super! hier was ikzelf nooit opgekomen

resultaat zal ik zeker ff laten zien de moeilijkheid is nog wel dat ik ook nog wat van het groene over wil houden dus echt uitgebeten roestvlekken zeg maar. maar daar kom ik denk ik wel uit
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 09:26:29 #56
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_31553484
quote:
op woensdag 19 oktober 2005 00:21 schreef boy_snakeye het volgende:
weet iemand hoe ik weer in windows gewoon de voorbeelden van de .psd bestanden als icoontjes zie. nou zie ik gewoon het photoshop icoontje....
in acrobat reader even bij de opties weer associeren met de psd`s.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_31554343
quote:
op woensdag 19 oktober 2005 09:26 schreef darkmanta het volgende:

[..]

in acrobat reader even bij de opties weer associeren met de psd`s.
en waar kan ik dat ergens vinden?

ik heb al bij de opties/voorkeuren gekeken maar daar kan ik niks vinden
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:44:21 #58
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31554983
ik ben ff aan het knutselen geweest naar aanleiding van de tutorials. in principe was de info render-clouds en add noise genoeg voor me, daarna ben ik lekker zelf gaan prutsen met het volgende resultaat. het is nog niet af, maar de basis is er (dit is dus gemaakt vanuit hetzelfde document als hierboven ergens)

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 21:21:21 #59
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_31566422
quote:
op woensdag 19 oktober 2005 10:13 schreef boy_snakeye het volgende:

[..]

en waar kan ik dat ergens vinden?

ik heb al bij de opties/voorkeuren gekeken maar daar kan ik niks vinden
nee sorry, mijn fout...

klik met de rechtermuisknop op het bestand dat het icoon veranderd moet hebben.
dan klik je properties aan, en dan zie je opens with (open met) ... klik op change (verander) en dan het programma icon wat je normaal had even zoeken.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_31683385
weet iemand hoe ik een scheur in een foto kan krijgen?

zoiets als dit:

alvast bedankt
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:23:42 #61
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_31696589
quote:
op dinsdag 25 oktober 2005 18:07 schreef roooytjuh het volgende:
weet iemand hoe ik een scheur in een foto kan krijgen?

zoiets als dit: [[url=http://img438.imageshack.us/img438/6075/naamloos0ev.th.jpg]afbeelding][/url]

alvast bedankt
dat kan op zoveel manieren...

je maakt een scan of zoekt een foto van een gescheurd blad... en die blend je in je foto.
je maakt met een path een zogenaamde scheur en met layerblending effecten er in aanbrengen.

er zijn ook plugins die zo`n optie hebben..

en er zijn duizenden tutorials op het web te vinden.

http://www.pslover.com/click/2312
http://www.spoono.com/photoshop/view.php
http://www.digitalabuse.net/cracktutorial.htm
http://www.entheosweb.com/photoshop/tornedge.asp

na deze voorbeelden zou je toch een mooie scheur in je foto` s moeten krijgen

ik zei: mooie scheur
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  Donald Duck held donderdag 27 oktober 2005 @ 02:00:41 #62
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31714829
in imageready wil ik een knop maken voor een webpagina, met rollover-effect enzo.
de tutorial biedt 2 mogelijkheden: met imagemaps en met slices. de tutorials volgen lukt me wel, maar ik wil ook weten wat het doet.
dus wat zijn slices en imagemaps en waarvoor kunnen ze nog meer gebruikt worden?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 27 oktober 2005 @ 08:01:28 #63
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31716776
met slices kan je gewoon 1grote afbeelding in stukjes snijden zodat het een beetje hapklare brokken voor de browser worden. dit maakt de laadtijd sneller want je hebt allemaal kleine plaatjes in plaats van 1 grote. ook kun je aan elk plaatje afzonderlijk een behaviour koppelen, bijvoorbeeld een roll-over of een link. ik gebruik het eigenlijk het liefst dat slicen, frames vind ik niet prettig. een imagemap weet ik niet precies maar het is wel zo dat wanneer je de pagina gaat opslaan je de keuze hebt om de images in een aparte map te zetten (doen hoor anders wordt het een zootje)

voorbeeldje van een ontwerp van mijn eigen site (die niet naar mijn tevredenheid was dus hij is niet operationeel zeg maar)
http://members.home.nl/puckzz/test/models.html (in ps gemaakt)

mijn huidige site is in fireworks gemaakt wat ikdaar een heel fijn progje voor vind.

edit- ik heb er voor gekozen om er geen roll-overs van te maken maar dit is verder niet zo moeilijk. je moet gewoon dat knopje in een tweede laag een ander kleurtje ofzo geven en dan dus de behaviour eraan koppelen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_31790590
eh...hoe kan ik in de verkenner miniatuurweergaves/thumbnails van mijn psd plaatjes bekijken? ik zou toch zweren dat ik dat vroeger wel kon in xp, maar ik kan t nu nergens vinden hoe ik dat had..
(:
pi_31793121
quote:
op zaterdag 29 oktober 2005 20:41 schreef nein het volgende:
eh...hoe kan ik in de verkenner miniatuurweergaves/thumbnails van mijn psd plaatjes bekijken? ik zou toch zweren dat ik dat vroeger wel kon in xp, maar ik kan t nu nergens vinden hoe ik dat had..
heeft adobe eruit gehaald sinds cs, vanwege teveel problemen met crashende explorer windows enzo. je kan op internet wel een patch vinden zodat het wel kan.
...
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:28:25 #66
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_31807091
quote:
op woensdag 5 oktober 2005 10:13 schreef ruffian het volgende:
is er een mogelijkheid om dit logo
(www.onedate.nl/preview/logo2.jpg) in het groot te krijgen?
dus erg groot vind het wel een stoer hartje
effe verder kijken dat je neus lang is ja...
het is ook al een keer gevraagd in het topic over design aanvraag...
http://www.triplesix.nl/storage/fok/images/photoshop/hartje.jpg
hierzo.
effe voor de goeie orde, ik heb dit dus niet gemaakt, maar het stond al in dat andere topic :p
Signature.
pi_31835298
zou iemand eens kunnen kijken. ik wil van dit of dit een vector maken zodat ik 'm flink kan vergroten. maar ik ben helemaal niet thuis in illustrator ofzo.... kan iemand het voor mij doen. of uitleggen mag ook..

thnx
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_31835751
quote:
op maandag 31 oktober 2005 12:58 schreef boy_snakeye het volgende:
zou iemand eens kunnen kijken. ik wil van dit of dit een vector maken zodat ik 'm flink kan vergroten. maar ik ben helemaal niet thuis in illustrator ofzo.... kan iemand het voor mij doen. of uitleggen mag ook..

thnx
zelf gemaakt? of ergens van internet af gehaald? want hij is niet echt scherp. is jammer.
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_31835932
hij is ook erg onregelmatig.. wat moet er gebeuren? precies het zelfde houden, of de vorm iets aanpassen?


oow, btw, als je het zelf wilt proberen.

(in photoshop) overtrekken met pen tool om een path te maken. daarna rechtermuis en "create vector mask" waarna je hem kan opslaan als custom shape (edit > define custom shape)


om te downloaden ff snel gedaan. wil je meer weten of moet ie aangepast worden, sta ik vanavond weer tot je beschikking ...

[ Bericht 35% gewijzigd door Eastwood op 31-10-2005 13:44:15 ]
"Dude.. they can't get any better than that"
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:49:27 #70
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_31836388
heb je wel illustrator of niet?
zo ja, je hoeft alleen maar je pennetje te pakken, en dan in de hoeken en punten te klikken, en dan krijg je je vormpje.
je zou het eigenlijk een keer moeten proberen. voor te geval je daar geen zin in hebt, heb ik het al effe voor je gedaan
5 minuten werk.

hier heb je 'm in .ai en .eps
http://www.xs4all.nl/~kodk0105/qlimax.ai
http://www.xs4all.nl/~kodk0105/qlimax.ep
de .ai kan je het meest vergroten geloof ik...
veel plezier ermee!

het plaatje is idd niet echt gelijk. ik heb hem precies zo overgetrokken zoals ie was, maar de hoeken enzo zijn niet gelijk. op het origineel dus ook niet.
ik had alleen geen zin om het te veranderen
Signature.
pi_31836606
ey thnx...

en ja , ik heb zelf illustrator 9 op mijn pc gezet.

maar ik kon het nergens vinden , ook in de help was niet veel bijzonders te vinden... en als je "vector" in typt in google dan zijn de resultaten erg vaag...

en ja , met een shape werken in photoshop , zou ik nooit opgekomen zijn. top, thnx
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Donald Duck held maandag 31 oktober 2005 @ 21:38:55 #72
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31850222
illustrator is cool. daar ben ik nu ook mee begonnen, het kan leuke dingen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 1 november 2005 @ 00:39:11 #73
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_31855915
voor veel effecten kan je ook met penselen werken. als je een paar speciale penselen wil hebben kan je die downloaden op http://share.studio.adobe.com/default.asp
dan gewoon in fotosoep beetje met blending en transparantie kloten en je krijgt de mooiste effecten. van oud papier tot roestige gescheurde weet ik veel wat....

voor textures zoek je gewoon via google op bijvoorbeeld metaal texture. dan krijg je zoveel hi-res textures waaruit je kan kiezen en door middel van blenden kan je dan ook de texture die jij wil op jouw ontwerp krijgen.

hoop dat ik wat mensen heb geholpen hiermee....

... zo niet... fuck it!
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_32038722
weet iemand hoe je dit maakt?



dus een tekst met een plaatje als achtergrond.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_32039605
kan op 2 manieren. eerst tekst maken, plaatje er overheen op nieuwe layer, de layer met de tekst erop met je toverstafje selecteren (alles buiten de tekst om) en weer terug naar de layer met de foto en op delete drukken.

2e optie is om je plaatje als pattern op te slaan en je tekst te vullen (edit > fill) en kiezen voor je patern. maar als je plaatje neit groot genoeg is komt het naast elkaar, dus ik raad je de eerste aan
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_32041780
quote:
op zondag 6 november 2005 22:28 schreef eastwood het volgende:
kan op 2 manieren. eerst tekst maken, plaatje er overheen op nieuwe layer, de layer met de tekst erop met je toverstafje selecteren (alles buiten de tekst om) en weer terug naar de layer met de foto en op delete drukken.

2e optie is om je plaatje als pattern op te slaan en je tekst te vullen (edit > fill) en kiezen voor je patern. maar als je plaatje neit groot genoeg is komt het naast elkaar, dus ik raad je de eerste aan
en de meest handige, effectieve en aan te raden manier vergeet je even voor het gemak? layer masking!
We'll keep on whispering our mantras.
  zondag 6 november 2005 @ 23:43:41 #77
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_32042245
quote:
op zondag 6 november 2005 23:31 schreef nitespeed het volgende:

[..]

en de meest handige, effectieve en aan te raden manier vergeet je even voor het gemak? layer masking!
en gebruik je layer blending!
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_32043974
quote:
op zondag 6 november 2005 23:31 schreef nitespeed het volgende:

[..]

en de meest handige, effectieve en aan te raden manier vergeet je even voor het gemak? layer masking!
of maak gebruik van een clipping mask. net zo effectief .
  Donald Duck held maandag 7 november 2005 @ 00:43:33 #79
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32044266
dat gaat inderdaad het makkelijkst met een clipping mask.
typ de tekst op een tekstlaag en plaats de afbeelding in een nieuwe laag erboven. selecteer de afbeeldingslaag en kies voor layer - create clipping mask. dat is alles.
alle informatie blijft dan behouden. je kunt de tekst veranderen en de vulling verandert gelijk mee, je kunt met de foto schuiven enzo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32054595
jullie hebben gelijk. had nieg veel tijd op dat moment, vandaar ook de korte uitleg, maar was layer-clipping mask helemaal vergeten.
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_32098158
quote:
op maandag 7 november 2005 00:43 schreef __saviour__ het volgende:
dat gaat inderdaad het makkelijkst met een clipping mask.
typ de tekst op een tekstlaag en plaats de afbeelding in een nieuwe laag erboven. selecteer de afbeeldingslaag en kies voor layer - create clipping mask. dat is alles.
alle informatie blijft dan behouden. je kunt de tekst veranderen en de vulling verandert gelijk mee, je kunt met de foto schuiven enzo.
ik krijg de tekst niet te zien?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  Donald Duck held dinsdag 8 november 2005 @ 20:50:51 #82
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32098307
je ziet geen tekst in het einderesultaat, of al niet tijdens het typen?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32098789
quote:
op dinsdag 8 november 2005 20:50 schreef __saviour__ het volgende:
je ziet geen tekst in het einderesultaat, of al niet tijdens het typen?
net allebij niet, maar toen had ik ff wat geprobeerd. weet overgins nu al niet meer wat
en toen werkte het wel! toch bedankt
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  Donald Duck held donderdag 10 november 2005 @ 23:16:21 #84
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32164144
ik probeer een bestand op te slaan, maar de selectie aan mogelijke formaten is ineens erg beperkt. het heeft iets met dat bestand zelf te maken, want als ik even snel file>new doe en die wil opslaan, staan wel alle formaten er.
ik kan alleen uit deze formaten kiezen:


dus, wat is er?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32165402
heb je toevallig onde image -> mode labcolor geselecteerd staan ipv rgb of cmyk?
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  Donald Duck held vrijdag 11 november 2005 @ 00:02:58 #86
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32165761
die stond gewoon op rgb, maar het bleek daar aan een andere instelling te liggen (stond op 16 bits/channel, verzet naar 8 bits/channel). maar ik heb het dus wel daar gevonden, bedankt
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32251044
kan je met een 'illegale' versie van photoshop 7.0 ook patterns en brushes e.d zelf maken of downloaden en gebruiken?
pi_32251362
quote:
op maandag 14 november 2005 08:25 schreef yamyam het volgende:
kan je met een 'illegale' versie van photoshop 7.0 ook patterns en brushes e.d zelf maken of downloaden en gebruiken?
waarom zou dat niet kunnen?
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_32275050
quote:
op maandag 14 november 2005 08:59 schreef eastwood het volgende:

[..]

waarom zou dat niet kunnen?
omdat 't bij mij niet lukt, bijvoorbeeld?
pi_32278259
weet je hoe je patterns en brushes maakt? gewoon in het algemeen? dat zit gewoon in de normale photoshop optie's. als dat niet zou werken, zou ik maar eens goed kijken of de rest wel allemaal werkt, want dan zit er waarschijnlijk ee grote fout in. legaal of illegaal zou niet uit mogen maken. en het downloade er van, dat is een kwestie van in je goede map zetten. dus.. check alles nog maar een keer..
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_32305655
quote:
op dinsdag 15 november 2005 08:21 schreef eastwood het volgende:
weet je hoe je patterns en brushes maakt? gewoon in het algemeen? dat zit gewoon in de normale photoshop optie's. als dat niet zou werken, zou ik maar eens goed kijken of de rest wel allemaal werkt, want dan zit er waarschijnlijk ee grote fout in. legaal of illegaal zou niet uit mogen maken. en het downloade er van, dat is een kwestie van in je goede map zetten. dus.. check alles nog maar een keer..
als ik een serie brushes download en in de map brushes zet en ik probeer via brushes in photoshop die te 'loaden' dan doet ie niks.
pi_32317057
vreemd. zou niet weten wat het zou kunnen zijn. dit klinkt gek hoor, maar heb je wel je .zip of .rar bestand uitgepakt? wil hier niet mee zeggen dat je dom bent ofzo, maar ach.. moet alle opties bekene hebben toch? ik weet niet in hoeverre je bekent bent met dit. je moet iig het .abr bestand in je presets map plaatsen. verder zou ik het niet weten. misschien iemand anders die je verder kan helpen.

oow, je zegt trouwens dat als je ze laad dat ie dan niks doet. komen er geen brushes te voorschijn, of gaat het brush venster meteen weg? of... ?
"Dude.. they can't get any better than that"
  woensdag 23 november 2005 @ 16:25:38 #93
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_32510792
ff een gemakkelijke vraag (voor velen dan, maar niet voor mij).

hoe kan ik zo'n .gif maken met meerdere plaatjes. ik heb één en ander doorgelezen, maar kan het goede en het fijne er niet van vinden :$

ik bedoel dus zoiets:
I am me Just like anyone else I am me No wonder,nor special I am me Not rich, not poor I am me Not genius. nor stupid I am me Not a dream, nor a fairytale I am me Not to be liked, or be hated I am me So what am I You tell me I am me
pi_32511943
gebruik je image ready? alleen met photoshop lukt het niet..
"Dude.. they can't get any better than that"
  woensdag 23 november 2005 @ 17:22:32 #95
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_32512436
nee, dat gebruik ik dus niet. ik dacht dat het alleen met ps kon ..... niet dus. moet ik dus image ready voor hebben? eens kijken waar ik die kan downloaden....
I am me Just like anyone else I am me No wonder,nor special I am me Not rich, not poor I am me Not genius. nor stupid I am me Not a dream, nor a fairytale I am me Not to be liked, or be hated I am me So what am I You tell me I am me
  Donald Duck held woensdag 23 november 2005 @ 17:24:36 #96
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32512497
imageready zit bij photoshop. klik op de knop onderaan de toolbox en je plaatje wordt vanuit photoshop overgebracht naar imageready
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 23 november 2005 @ 17:34:02 #97
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_32512723
ahaaa, gevonden, nu heb ik daar dus op geklikt en één van de 2 foto's is daar nu dus. en verder?.... om de tweede er ook bij te hebben die elkaar afwisselen?
denk als ik die basis weet, er verder met een beetje vogelen er wel uitkom. als ik één maal weet hoe het met twee foto's moet een .gif te maken.
I am me Just like anyone else I am me No wonder,nor special I am me Not rich, not poor I am me Not genius. nor stupid I am me Not a dream, nor a fairytale I am me Not to be liked, or be hated I am me So what am I You tell me I am me
  Donald Duck held woensdag 23 november 2005 @ 17:54:46 #98
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32513277
zet elke afbeelding op een aparte laag. breng je plaatje over naar imageready. zet het animationpanel aan (window - animation)
maak nu nieuwe frames zoveel als je er nodig hebt (dmv het duplicate frame knopje).
selecteer nu een voor de de frames en zet bij elke frame de laag aan die je wilt zien.
dan file - save optimized as

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 23-11-2005 17:59:51 (view -> window) ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32513384
ik zou in photoshop alle foto's in een aparte laag stoppen, en daarna in imageready geanimeerd krijgen. in imageready kun je in het animation venster (als die niet al open staat: menu window -> animation) frames toevoegen met het knopje links van het prullenbakje. daarna stel je voor elke frame in welke layer dan zichtbaar moet zijn, en door te klikken op de tijdsaanduiding onder de frame kun je de duur van de betreffende frame instellen.
  woensdag 23 november 2005 @ 18:02:32 #100
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_32513502
als ik de tweede foto kies, dan "overschrijft" die de eerste.
I am me Just like anyone else I am me No wonder,nor special I am me Not rich, not poor I am me Not genius. nor stupid I am me Not a dream, nor a fairytale I am me Not to be liked, or be hated I am me So what am I You tell me I am me
  Donald Duck held woensdag 23 november 2005 @ 18:03:27 #101
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32513523
selecteer het eerste frame en schakel daar de tweede laag uit
selecteer frame 2 en schakel de 1e laag uit en de 2e in
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 23 november 2005 @ 18:15:25 #102
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_32513811
het zal wel aan mij liggen, maar wat bedoelen jullie met lagen?
I am me Just like anyone else I am me No wonder,nor special I am me Not rich, not poor I am me Not genius. nor stupid I am me Not a dream, nor a fairytale I am me Not to be liked, or be hated I am me So what am I You tell me I am me
  Donald Duck held woensdag 23 november 2005 @ 18:17:29 #103
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32513870
dat venstertje rechtsonder. doe maar eens window - layer 2x achter elkaar. dan zie je het verdwijnen en verschijnen.
plaats elke foto op een aparte layer.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 23 november 2005 @ 18:35:11 #104
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_32514458
ik heb nu een background en 2 layers, maar dat zijn vakjes met blokjes erin en in de animation 3 dezelfde foto's.
I am me Just like anyone else I am me No wonder,nor special I am me Not rich, not poor I am me Not genius. nor stupid I am me Not a dream, nor a fairytale I am me Not to be liked, or be hated I am me So what am I You tell me I am me
pi_32514983
weet iemand misschien hoe ik dit plaatje in een woord krijg?
pi_32515005
je wilt vals papier geld maken?
Moet hier wat komen te staan ofzo....
  woensdag 23 november 2005 @ 18:56:10 #107
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_32515017
ik krijg het niet voor elkaar om verschillende plaatjes in de layers te plaatsen. iedere keer veranderd dan plaatje 1.

I am me Just like anyone else I am me No wonder,nor special I am me Not rich, not poor I am me Not genius. nor stupid I am me Not a dream, nor a fairytale I am me Not to be liked, or be hated I am me So what am I You tell me I am me
pi_32515042
nee anders wilt ik het niet in een woord hebben he

maar ik wilt dus dat plaatje zeg maar in het woord 'slot' en dat woord dan ook weer een beetje mooi
  Donald Duck held woensdag 23 november 2005 @ 19:00:23 #109
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32515138
quote:
op woensdag 23 november 2005 18:56 schreef mrobjective het volgende:
ik krijg het niet voor elkaar om verschillende plaatjes in de layers te plaatsen. iedere keer veranderd dan plaatje 1.

[afbeelding]
dan zo:
open een nieuw document en open de 2 foto's apart.
selecteer een foto (select - all) en kopieer deze (edit - copy) en plak deze in het nieuwe document (edit - paste). dan komt het in een nieuwe laag
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Donald Duck held woensdag 23 november 2005 @ 19:01:48 #110
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32515173
quote:
op woensdag 23 november 2005 18:57 schreef heart_worm het volgende:
nee anders wilt ik het niet in een woord hebben he

maar ik wilt dus dat plaatje zeg maar in het woord 'slot' en dat woord dan ook weer een beetje mooi
maak onder het plaatje een nieuwe tekstlaag en typ het woord slot
selecteer de laag met het plaatje en doe layer- create clipping mask
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32515380
wilt iemand dat even voor me doen,ik snap er echt niks van
  woensdag 23 november 2005 @ 19:40:17 #112
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_32516336
quote:
op woensdag 23 november 2005 19:00 schreef __saviour__ het volgende:

[..]

dan zo:
open een nieuw document en open de 2 foto's apart.
selecteer een foto (select - all) en kopieer deze (edit - copy) en plak deze in het nieuwe document (edit - paste). dan komt het in een nieuwe laag
bijna gelukt. enige is nog dat ik het niet als .gif kan opslaan. hij accepteerd alleen maar .psd. hoe maak ik er dan een .gif van?
I am me Just like anyone else I am me No wonder,nor special I am me Not rich, not poor I am me Not genius. nor stupid I am me Not a dream, nor a fairytale I am me Not to be liked, or be hated I am me So what am I You tell me I am me
pi_32516543
quote:
op woensdag 23 november 2005 19:40 schreef mrobjective het volgende:

[..]

bijna gelukt. enige is nog dat ik het niet als .gif kan opslaan. hij accepteerd alleen maar .psd. hoe maak ik er dan een .gif van?
save optimized as...
  Donald Duck held woensdag 23 november 2005 @ 19:52:11 #114
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32516711
in imageready opslaan door save optimized as, dan maakt ie een animated gif ervan
edit: ah, was al gezegd. pagina af en toe verversen kan handig zijn
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 23 november 2005 @ 19:54:56 #115
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_32516800
gelukt, allemaal bedankt voor jullie snelle en duidelijke hulp... toppie!!!

I am me Just like anyone else I am me No wonder,nor special I am me Not rich, not poor I am me Not genius. nor stupid I am me Not a dream, nor a fairytale I am me Not to be liked, or be hated I am me So what am I You tell me I am me
pi_32519005
quote:
op woensdag 23 november 2005 19:01 schreef __saviour__ het volgende:

[..]

maak onder het plaatje een nieuwe tekstlaag en typ het woord slot
selecteer de laag met het plaatje en doe layer- create clipping mask
ik bedoel eigenlijk:

(van de 1e pagina gehaald)
niet dat ik in het plaatje kan typen,maar het plaatje in het woord 'slot' dus
  Donald Duck held woensdag 23 november 2005 @ 21:05:22 #117
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32519085
dat beschreef ik ook. voer die 2 stappen uit en dan krijg je zoiets als op dat plaatje
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32519322
quote:
op woensdag 23 november 2005 21:05 schreef __saviour__ het volgende:
dat beschreef ik ook. voer die 2 stappen uit en dan krijg je zoiets als op dat plaatje
bedankt maar als ik die tekst typ krijg ik die letters niet 'leeg' en niet zo groot
  Donald Duck held woensdag 23 november 2005 @ 21:14:46 #119
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32519413
maak eens een screenshot van hoe je psd-file er nu uitziet, of post de psd file eens
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32519634
pi_32519675
  Donald Duck held woensdag 23 november 2005 @ 21:24:59 #122
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32519751
je hebt het in 2 verschillende documenten staan, dat moet niet.
selecteer de typtool en typ op het plaatje met het eurobiljet de tekst. versleep in het layervenster dan de tekstlaag onder de laag met het plaatje. selecteer de plaatje-laag en doe layer - create clipping mask.
dan ziet het er zo uit als het goed is:
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32521182
aaaargh ik snap er niks van ik heb die windows wat jij daar rechts hebt niet en ik weet niet hoe ik dat plaatje moet selecteren?dat ding doet echt raar
  Donald Duck held woensdag 23 november 2005 @ 22:20:02 #124
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32521796
dat venster krijg je erbij via window - layers
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 26 november 2005 @ 13:32:36 #125
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_32593430
nou heb ik net met mijn camera foto's gemaakt in raw, krijg ik ze niet geopend in photoshop ik heb de raw plug-in er wel ingezet.

ik heb photoshop cs2 en een nikon d70s

kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:02:58 #126
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_32594015
ik heb em al...ik had een verouderde plug-in.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zaterdag 26 november 2005 @ 15:48:33 #127
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_32596328
quote:
op woensdag 23 november 2005 18:54 schreef heart_worm het volgende:
weet iemand misschien hoe ik dit plaatje in een woord krijg?
[afbeelding]
hier een kleine tutorial :

je opent je plaatje in photoshop
(file -> open)

je plaatje is nog in de 'indexed color' mode, dus dat gaan we eerst even veranderen in rgb mode.
(image -> mode -> rgb color)

nu is het plaatje klaar om bewerkt te worden, omdat je zei dat je sommige menu'tjes niet hebt, resetten we eerst de workspace.
(window -> workspace -> default workspace)
nu zie je dit :


nu kunnen we bijna echt beginnen, we moeten alleen de background layer nog even duplicaten.
(rechts waar staat 'background' met daarnaast in het klein het plaatje van het biljet, klik je met de rechtermuisknop op de text 'background' en kies je duplicate layer' de naam die je hem geeft maakt niet uit.)

de background layer zet je nu uit, omdat we geen achtergrond in het document willen als we eenmaal de text hebben.
(dit doe je door op het oogje rechts van de 'background' layer te drukken, je blijft het plaatje nog wel zien omdat je de layer net gedupliceerd hebt )

dan doen we nu de text, een klein plaatje als update :


neem de text tool (aangegeven) en sleep over je plaatje een vak waarin je je text wilt tikken, tik je text, en klik op het vinkje bovenaan het document.
de kleur van de text maakt niet uit, het lettertype wel, ik heb arial black gebruikt, omdat die lekker dik is.

nu moeten we de nieuwe text layer, onder de background duplicate layer zetten.
ga met je muis over de naam van de text layer, het muis icoon veranderd nu in een handje, klik en hou de muisknop ingedrukt, en sleep hem naar beneden, onder de 'background copy' layer.

nu zijn we er bijna, alleen nog even zorgen dat we de text te zien krijgen, daarvoor zetten we de clipping mask aan.
rechtermuis knop op de 'background copy' layer, en druk op 'create clipping mask'

en voila! we zijn klaar
je kan zelfs nog de text layer verschuiven om het plaatje te veranderen.
om te verschuiven selecteer je eerst de text layer, en neem je de 'move tool' (druk op 'v')
druk dan op de text, en je kan verschuiven


hope this helps
  Donald Duck held zaterdag 26 november 2005 @ 15:56:56 #128
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32596517
wel geinig: probeer eens een bankbiljet van hogere resolutie te plakken vanuit het clipboard. (deze bijvoorbeeld
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32596638
quote:
op zaterdag 26 november 2005 15:56 schreef __saviour__ het volgende:
wel geinig: probeer eens een bankbiljet van hogere resolutie te plakken vanuit het clipboard. (deze bijvoorbeeld
gaat prima. hoezo?
  Donald Duck held zaterdag 26 november 2005 @ 16:04:57 #130
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32596676
quote:
op zaterdag 26 november 2005 16:03 schreef lynx666 het volgende:

[..]

gaat prima. hoezo?
hier herkent photoshop het als geld en weigert het te printen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 26 november 2005 @ 16:13:12 #131
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_32596859
quote:
op zaterdag 26 november 2005 16:04 schreef __saviour__ het volgende:

[..]

hier herkent photoshop het als geld en weigert het te printen.
bij mij niet, wel raar
wat voor een error krijg je ?
pi_32597021
weet iemand hoe je de taal van photoshop cs 8 kan veranderen
bij mij is het in het engels maar ik zou het graag naar nederlands willen zetten

[ Bericht 2% gewijzigd door minolta op 26-11-2005 16:25:29 ]
  donderdag 1 december 2005 @ 10:24:24 #133
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_32720520
>> dig
  donderdag 1 december 2005 @ 10:51:25 #134
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_32721059
quote:
op zaterdag 26 november 2005 16:20 schreef minolta het volgende:
weet iemand hoe je de taal van photoshop cs 8 kan veranderen
bij mij is het in het engels maar ik zou het graag naar nederlands willen zetten
kan niet, dan moet je echt een nederlandse versie van photoshop hebben
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_32722868
quote:
op donderdag 1 december 2005 10:24 schreef slarioux het volgende:
>> dig
waarom dat nou ineens
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Donald Duck held donderdag 1 december 2005 @ 12:15:36 #136
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32722887
omdat dsg gaat sluiten..
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32729628
quote:
op zaterdag 26 november 2005 16:20 schreef minolta het volgende:
weet iemand hoe je de taal van photoshop cs 8 kan veranderen
bij mij is het in het engels maar ik zou het graag naar nederlands willen zetten
kan niet, en ik zou als ik jou was ook lekker engels houden omdat de meeste tutorials met een engelse photoshop zijn gemaakt...
  donderdag 1 december 2005 @ 17:36:07 #138
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_32731085
ehm... ik krijg van een opdrachtgever een aantal eps platen binnen die ik kan gebruiken bij het maken van een website... sommige opent photshop wel en sommig niet en dan krijg ik de vokgende melding:

could not complete your request because the parser module cannot parse the file.

iemand enig idee wat ik daar aan kan doen, of hoe ik die platen alsnog geopend krijg?
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_32738169
eps moet je in illustrator openen.
We'll keep on whispering our mantras.
  Donald Duck held donderdag 1 december 2005 @ 23:48:32 #140
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32742891
quote:
op zaterdag 26 november 2005 16:13 schreef orealo het volgende:

[..]

bij mij niet, wel raar
wat voor een error krijg je ?
dan krijg ik dit:
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32747386
quote:
op donderdag 1 december 2005 23:48 schreef __saviour__ het volgende:

[..]

dan krijg ik dit:
[[url=http://xs57.xs.to/pics/05484/banknote.jpg]afbeelding][/url]
nog nooit gezien.. vraag me wel af welke versie je dan hebt. origineel, origineel met crack/patch? gekopieerde versie ofzo? waar heb je photoshop vandaan?
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_32755452
quote:
op vrijdag 2 december 2005 08:33 schreef eastwood het volgende:

[..]

nog nooit gezien.. vraag me wel af welke versie je dan hebt. origineel, origineel met crack/patch? gekopieerde versie ofzo? waar heb je photoshop vandaan?
ik krijg het ook, bij mijn niet-legale versie van photoshop cs2.
...
pi_32793431
ben een beginnende photoshop gebruiker, en ik wil er nu foto's mee knippen.
het gebeurt wel eens dat ik een foto heb gemaakt met de digicam, en dat ik er dan bepaalde gedeelten uit de foto wil hebben voordat ik het wil printen. ik bedoel dus dat gedeelte van de foto weghalen, en niet wegbewerken met de clonestamptool ofzo.
ik dacht dat dat makkelijk kon, maar dat blijkt toch moeilijk te zijn ik wil namelijk vooraf instellen dat er een bepaalde ratio moet zijn tussen de lengte en breedte. bij de crop tool én bij de selectiontool zie ik die optie niet. wie weet hoe ik dit kan aanpakken?

dus stel dat ik een gedeelte van de zijkant weg wil hebben, dan kan ik dit met de crop tool doen, maar hoe weet ik dan wat de verhouding is tussen lengte en breedte. die wil ik dus instellen voor het knippen.

hoop dat het een beetje duidelijk verwoord is
pi_32793622
geen idee of ik hier goed zit,. maar probeer al de hele avond deze 2 icoontje wat kleiner te krijgen omdat ik ze in een button wil proppen, en daar vind ik ze net wat te groot voor,. heb het zelf al geprobeerd,. maar dan wordt de kwaliteit zwaar klote,. little help please.. ze zijn nu 48x48,. en zo uze graag 32x32 willen hebben
icoontje1
icoontje2
  Donald Duck held zaterdag 3 december 2005 @ 23:00:40 #145
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32794047
quote:
op vrijdag 2 december 2005 08:33 schreef eastwood het volgende:
nog nooit gezien.. vraag me wel af welke versie je dan hebt. origineel, origineel met crack/patch? gekopieerde versie ofzo? waar heb je photoshop vandaan?
gewoon cs2, geen cracks geinstalleerd.
quote:
op zaterdag 3 december 2005 22:42 schreef mrfox het volgende:
ben een beginnende photoshop gebruiker, en ik wil er nu foto's mee knippen.
ik wil namelijk vooraf instellen dat er een bepaalde ratio moet zijn tussen de lengte en breedte. bij de crop tool én bij de selectiontool zie ik die optie niet. wie weet hoe ik dit kan aanpakken?

dus stel dat ik een gedeelte van de zijkant weg wil hebben, dan kan ik dit met de crop tool doen, maar hoe weet ik dan wat de verhouding is tussen lengte en breedte. die wil ik dus instellen voor het knippen.

hoop dat het een beetje duidelijk verwoord is
kies de selecteer tool. dan kun je bovenaan een vaste verhouding instellen:


kies dus voor fixed aspect ratio en daarachter stel je de verhouding in
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32794915
quote:
op zaterdag 3 december 2005 23:00 schreef __saviour__ het volgende:

[..]

gewoon cs2, geen cracks geinstalleerd.
[..]

kies de selecteer tool. dan kun je bovenaan een vaste verhouding instellen:
[[url=http://xs57.xs.to/pics/05486/fixed.jpg]afbeelding][/url]

kies dus voor fixed aspect ratio en daarachter stel je de verhouding in
kan ik dit niet beter met de crop tool doen (ben er net 8er dat dat ook kan )? want ik vind de selectietool niet echt prettig werken; bij de croptool kan ik nl makkelijker gedeelten aan de selectie toevoegen dan bij de crop tool .
wat is het voordeel van de selectietool? (ik gebruik nl bijna altijd de crop tool)
  Donald Duck held zaterdag 3 december 2005 @ 23:34:40 #147
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32795074
volgens mij kun bij de croptool geen vaste verhouding opgeven.
maar met de select tool kan dat dus wel. je kunt nog stukken bijslepen door rechts te klikken en voor transform selection te kiezen, maar dan gaat natuurlijk wel de verhouding verloren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32795434
bij de croptool kan dat dus ook... je kunt boven de verhouding kiezen
pi_32813878
start ps cs2 traag?
ga naar c:\program files\adobe\adobe photoshop cs2\plug-ins
rename de digimarc map naar ~digimarc
start ps en merk hoeveel sneller ps start.

oh, als je de digimarc plugin gebruikt, sja, dan niet doen natuurlijk .
pi_32827713
quote:
op zondag 4 december 2005 18:45 schreef veldmuis het volgende:
start ps cs2 traag?
ga naar c:\program files\adobe\adobe photoshop cs2\plug-ins
rename de digimarc map naar ~digimarc
start ps en merk hoeveel sneller ps start.

oh, als je de digimarc plugin gebruikt, sja, dan niet doen natuurlijk .
is dat echt zo? dat is de reden dat ik nog steeds met cs1 werk ik ga ps cs2 installeren en die digimarc shit veranderen.. dat is toch die plug in voor eventueel watermerk?

bedankt iig
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_32827789
quote:
op maandag 5 december 2005 08:59 schreef eastwood het volgende:
dat is toch die plug in voor eventueel watermerk?
pi_32832022
ik heb van een collega een paar dvd's gekregen met hele vette trainingen. deze dvd's zijn van lynda.com. daar staan een aantal voorbeelden.

bij de simpele basisdingen stonden geweldige tips.

en heb nog uren te gaan
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_32835957
lynda.com heeft zowieso veel als het aankomt op applicaties en trainingen. echt de moeite waard.
pi_32862532
oke, blijft nog 1 vraag over: als ik van een foto (van 3,2 mp) alleen de helft nodig heb, ga ik natuurlijk croppen. dan vul ik in 15 cm bij 10 cm

maar ik zou echt niet weten wat ik bij dpi moet invullen. ik weet wat wat dpi is en wat het inhoudt, ook het verband met cm weet ik. maar toch vind ik het nu erg verwarrend (klinkt misschien raar).
wat zou ik nu bij dpi moeten invullen? want als ik 300 dpi invul en de foto crop op 10*15 cm, dan cropt die telkens 1771*1182 px (duuh). hij interpoleert dus. hoe kan ik ervoor zorgen dat die niet interpoleert?
pi_32863882
quote:
op dinsdag 6 december 2005 14:35 schreef mrfox het volgende:
oke, blijft nog 1 vraag over: als ik van een foto (van 3,2 mp) alleen de helft nodig heb, ga ik natuurlijk croppen. dan vul ik in 15 cm bij 10 cm

maar ik zou echt niet weten wat ik bij dpi moet invullen. ik weet wat wat dpi is en wat het inhoudt, ook het verband met cm weet ik. maar toch vind ik het nu erg verwarrend (klinkt misschien raar).
wat zou ik nu bij dpi moeten invullen? want als ik 300 dpi invul en de foto crop op 10*15 cm, dan cropt die telkens 1771*1182 px (duuh). hij interpoleert dus. hoe kan ik ervoor zorgen dat die niet interpoleert?
srry, ik heb geen idee wat je bedoelt met interpoleert. als je uitlegt wat dat betekent kan ik je waarschijnlijk helpen..
"Dude.. they can't get any better than that"
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:38:32 #156
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_32864154
quote:
op dinsdag 6 december 2005 14:35 schreef mrfox het volgende:
oke, blijft nog 1 vraag over: als ik van een foto (van 3,2 mp) alleen de helft nodig heb, ga ik natuurlijk croppen. dan vul ik in 15 cm bij 10 cm

maar ik zou echt niet weten wat ik bij dpi moet invullen. ik weet wat wat dpi is en wat het inhoudt, ook het verband met cm weet ik. maar toch vind ik het nu erg verwarrend (klinkt misschien raar).
wat zou ik nu bij dpi moeten invullen? want als ik 300 dpi invul en de foto crop op 10*15 cm, dan cropt die telkens 1771*1182 px (duuh). hij interpoleert dus. hoe kan ik ervoor zorgen dat die niet interpoleert?
72 dpi invullen
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_32864201
interpoleren is als je van bijvoorbeeld een afbeelding van 300x300 naar een afbeelding van 400x400 gaat, dan verzint photoshop er pixels bij dus, da's interpoleren.
pi_32864600
quote:
op dinsdag 6 december 2005 14:35 schreef mrfox het volgende:
oke, blijft nog 1 vraag over: als ik van een foto (van 3,2 mp) alleen de helft nodig heb, ga ik natuurlijk croppen. dan vul ik in 15 cm bij 10 cm

maar ik zou echt niet weten wat ik bij dpi moet invullen. ik weet wat wat dpi is en wat het inhoudt, ook het verband met cm weet ik. maar toch vind ik het nu erg verwarrend (klinkt misschien raar).
wat zou ik nu bij dpi moeten invullen? want als ik 300 dpi invul en de foto crop op 10*15 cm, dan cropt die telkens 1771*1182 px (duuh). hij interpoleert dus. hoe kan ik ervoor zorgen dat die niet interpoleert?
je hebt dezelfde vraag nu al op 3 plekken gesteld; en ik heb hier al antwoord gegeven.
pi_32904955
is er nergens een design aanvraag topic meer?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_32911142
quote:
op woensdag 7 december 2005 22:51 schreef roooytjuh het volgende:
is er nergens een design aanvraag topic meer?
vrees het niet jongen, subforum design is weg gehaald, zijn heleboel topics verweidert of verplaatst (meeste naar digital corner en user foto's)
"Dude.. they can't get any better than that"
  donderdag 8 december 2005 @ 09:54:41 #161
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32912317
ik heb meer een illustrator probleem, maar misschien weet iemand dat hier ook wel.
ik heb een ontwerp voor een visitekaartje in illustrator 9.0 gemaakt. daar leken de kleuren goed. vooral mijn groene tint is erg belangrijk dat die dezelfde kleur heeft als in de site en het logo, dus heb ik de code gecopieerd vanuit het ps bestand. nu is dat ps bestand in rgb, en het illustrator bestand in cmyk (want het moet naar de drukker) op mijn laptop leek alles goed. dus ik mail het bestand ff naar mijn e-mail op mijn werk, waar ik de bestanden (tiff - ai en jpg) open in photoshop. tot mijn schrik is de kleur groen ineens helemaal anders!! ook in ps staat ie op cmyk. hoe kan dit en komt dit wel goed als ik de bestanden naar de drukker mail? die kleur groen moet gewoon echt goed zijn
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_32919486
cmyk en rgb zijn andere dingen. de kleuren zul je vaak niet 100% tzelfde krijgen.
  donderdag 8 december 2005 @ 15:27:53 #163
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_32919709
quote:
op donderdag 8 december 2005 15:19 schreef veldmuis het volgende:
cmyk en rgb zijn andere dingen. de kleuren zul je vaak niet 100% tzelfde krijgen.
dat weet ik

maar wel bij benadering, en niet met het kleurverschil waar ik nu mee zit
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 8 december 2005 @ 16:55:10 #164
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_32921845
moet je met pms waarden werken. dat kan zowel in ps als in illustrator. die kleur is voor de drukker ook het makkelijkst aan te houden.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_32924516
hoe bekom je een zwart witte achtergrond.
maar het onderwerp in kleur?
pi_32925144
quote:
op donderdag 8 december 2005 18:49 schreef minolta het volgende:
hoe bekom je een zwart witte achtergrond.
maar het onderwerp in kleur?
onderwerp selecteren, invert selection, en dan de saturation terugdraaien, of een gradient map eroverheen mikken. dat laatste geeft een wat lekkerder contrast .
pi_32937122
quote:
op donderdag 8 december 2005 19:15 schreef veldmuis het volgende:

[..]

onderwerp selecteren, invert selection, en dan de saturation terugdraaien, of een gradient map eroverheen mikken. dat laatste geeft een wat lekkerder contrast .
[aanvulling]
... ... ... dit werkt als je alles op 1 layer hebt staan. als je verschillende layers hebt onderste selecteren en ctrl+d (image > adjustment > desaturate)
"Dude.. they can't get any better than that"
  Donald Duck held vrijdag 9 december 2005 @ 21:24:47 #168
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32955144
bij een document is het overzicht v/d lagen ineens een formaatje kleiner:

links zoals het eerst was, rechts het kleine
hoe heb ik dat veranderd, vast met een per ongelukke sneltoets?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32967531
je ziet rechts bovenin dat kleine peiltje staan, op klikken en optie´s aanklikken, dan kan je de groote aanpassen...
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_33015956


kan niets meer selecteren en krijg deze melding.. weet iemand wat er aan de hand is?


nou kan ik wel selecteren maar als ik dan de vierkante selectie wil wordt t vanzelf een rondje als ik probeer te selecteren..
pi_33016533
als je een selectie tool aan klikt, zie je bovenin "feather" (of bij nederlandse versie "doezelaar") staan, die zal waarschijnlijk hoog staan, op een schaal van 0 tot 255. deze moet je op 0 zetten dan krijg je de tekst niet meer, en word de selectie ook niet rond.

(feather is het aantal pixels waar de selectie in over loopt, van 100% opacity in het midden van de selectie, tot 0% opacity aan het einde van de selectie)

succes

voor meer info over feather moet je maar vragen, of ff googlen
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_33019908
oh ja.. eigenlijk wel een beetje dom van me dat ik daar zelf niet op kwam
pi_33053057
wat is een vector en hoe werkt dat?
pi_33053108
quote:
op dinsdag 13 december 2005 20:39 schreef yamyam het volgende:
wat is een vector en hoe werkt dat?
www.google.com , het perfecte adres voor zulke vragen.

lui kind.
We'll keep on whispering our mantras.
  dinsdag 13 december 2005 @ 22:14:15 #175
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_33056384
quote:
op dinsdag 13 december 2005 20:39 schreef yamyam het volgende:
wat is een vector en hoe werkt dat?
http://www.google.nl/search?hl=nl&lr=&oi=defmore&defl=en&q=define:vector+graphic

een iets duidelijkere google search, handige functie, 'define:'
pi_33064056
quote:
op dinsdag 13 december 2005 20:40 schreef nitespeed het volgende:

[..]

www.google.com , het perfecte adres voor zulke vragen.

lui kind.
dit topic heet photoshop - vragen, tips, problemen
debiel.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:18:15 #177
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_33065972
quote:
op woensdag 14 december 2005 06:43 schreef yamyam het volgende:

[..]

dit topic heet photoshop - vragen, tips, problemen
debiel.
photoshop!!!! niet vector!!!!

als je het verschil al niet eens weet, wat doe je dan in dit topic...
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  woensdag 14 december 2005 @ 10:32:51 #178
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33066301
quote:
op woensdag 14 december 2005 10:18 schreef pat-man het volgende:

[..]

photoshop!!!! niet vector!!!!

als je het verschil al niet eens weet, wat doe je dan in dit topic...
nou dat mag wel ietsje vriendelijker

illustrator bijvoorbeeld, is een vector georienteerd programma. met vectoren krijg je veel strakkere lijnen (niet pixelig dus) en dat wordt veel gebruikt voor drukwerk e.d. voordeel met vectoren is ook dat je de vorm van de lijn kan wijzigen met behulp van kleine 'lijntjes' die aan elk punt zitten bevestigd. als je daar aan gaat trekken of bewegen veranderd de vorm van je lijn. dus als je je design echt superstrak wilt hebben kun je het beste met vectoren werken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_33074682
quote:
op woensdag 14 december 2005 10:18 schreef pat-man het volgende:

[..]

photoshop!!!! niet vector!!!!

als je het verschil al niet eens weet, wat doe je dan in dit topic...
je kan iets met vectors doen in photoshop. dus wat zeur je nou.
  woensdag 14 december 2005 @ 16:28:25 #180
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33074923
quote:
op woensdag 14 december 2005 16:17 schreef yamyam het volgende:

[..]

je kan iets met vectors doen in photoshop. dus wat zeur je nou.
klopt, werkt hetzelfde

niet op reageren joh
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  Donald Duck held woensdag 14 december 2005 @ 16:36:37 #181
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_33075105
photoshop heeft beperkte vector ondersteuning. voor het echte werk gebruik je natuurlijk illustrator, ook van adobe.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 14 december 2005 @ 16:41:21 #182
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33075214
even een klein vraagje, hoe kan je een layer spiegelen?

het hele canvas lukt me nog wel, en er moet een makkelijkere manier zijn dan de layer te plaatsen in een nieuwe canvas en dan te spiegelen, weer te selecteren en kopiėren en weer te plakken in mijn originele plaatje.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 14 december 2005 @ 16:46:10 #183
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33075327
quote:
op woensdag 14 december 2005 16:41 schreef tha_erik het volgende:
even een klein vraagje, hoe kan je een layer spiegelen?

het hele canvas lukt me nog wel, en er moet een makkelijkere manier zijn dan de layer te plaatsen in een nieuwe canvas en dan te spiegelen, weer te selecteren en kopiėren en weer te plakken in mijn originele plaatje.
edit-transform-flip horizontal
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 14 december 2005 @ 16:47:50 #184
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33075376
quote:
op woensdag 14 december 2005 16:36 schreef __saviour__ het volgende:
photoshop heeft beperkte vector ondersteuning. voor het echte werk gebruik je natuurlijk illustrator, ook van adobe.
dat zeg ik
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 14 december 2005 @ 16:48:36 #185
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33075396
quote:
op woensdag 14 december 2005 16:46 schreef puckzzz het volgende:

[..]

edit-transform-flip horizontal
thnx ! en op zich had ik daar zelf ook wel achter kunnen komen, als ik even langer had gegeken dan dat mijn nues lang is .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 14 december 2005 @ 16:55:05 #186
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33075543
quote:
op woensdag 14 december 2005 16:48 schreef tha_erik het volgende:

[..]

thnx ! en op zich had ik daar zelf ook wel achter kunnen komen, als ik even langer had gegeken dan dat mijn nues lang is .
jij zat natuurlijk met rotate canvas te spelen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 14 december 2005 @ 17:00:27 #187
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33075659
quote:
op woensdag 14 december 2005 16:55 schreef puckzzz het volgende:

[..]

jij zat natuurlijk met rotate canvas te spelen
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_33161936
weet iemand of je een object in photoshop golvend kunt laten lijken. ik heb een afbeelding en die zou ik graag als vlag willen weergeven. weet iemand of er een soort "golf-effect" is?
pi_33162943
quote:
op zaterdag 17 december 2005 15:23 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
weet iemand of je een object in photoshop golvend kunt laten lijken. ik heb een afbeelding en die zou ik graag als vlag willen weergeven. weet iemand of er een soort "golf-effect" is?
je moet het zoeken bij filters. ga naar filter -> distort en dan twirl of wave. je kan het ook handmatig doen via filter -> liquifi, daar kan je handmatig duwen, trekken, draaien, uitrekken.. alles door elkaar. is wel een gepruts, maar misschien vind jij het makkelijk. ik zou persoonlijk op internet ff op zoek gaan naar een plug in, zijn genoeg te vinden die zo'n vlag effect erin zetten.

hoor het wel als het niet lukt..
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_33163084
wow net een demo gedownload van xenofex 2, helemaal top. voor iedereen die ook een vlag wil maken is dit een perfect programma!
  zondag 18 december 2005 @ 22:06:42 #191
36678 bojaaper
AkA SilverFrame
pi_33203349
ik wil graag weten hoe je goed gezichten van foto's op andere foto's kunt plaatsen. het knippen lukt me wel, alleen om de kleuren goed te krijgen lukt me nog niet. iemand tips, of een tutorial?!
Het ZOU moeten werken hoor...
  zondag 18 december 2005 @ 22:52:28 #192
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_33205072
quote:
op zondag 18 december 2005 22:06 schreef bojaaper het volgende:
ik wil graag weten hoe je goed gezichten van foto's op andere foto's kunt plaatsen. het knippen lukt me wel, alleen om de kleuren goed te krijgen lukt me nog niet. iemand tips, of een tutorial?!
pielen met de hue/saturation
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_33206937
quote:
op zondag 18 december 2005 22:52 schreef sjoewe het volgende:

[..]

pielen met de hue/saturation
en de randjes vloeiend over laten lopen met een mask .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_33207032
quote:
op zondag 18 december 2005 23:45 schreef nitespeed het volgende:

[..]

en de randjes vloeiend over laten lopen met een mask .
nee joh gewoon met een gum met zachte randen... en dan 50% ofzo
  zondag 18 december 2005 @ 23:53:14 #195
36678 bojaaper
AkA SilverFrame
pi_33207168
wat is een mask precies, en hoe werkt het?
Het ZOU moeten werken hoor...
  zondag 18 december 2005 @ 23:54:29 #196
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_33207210
quote:
op zondag 18 december 2005 23:53 schreef bojaaper het volgende:
wat is een mask precies, en hoe werkt het?
dat zoek je het snelste op met google
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_33207391
quote:
op zondag 18 december 2005 23:48 schreef sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

nee joh gewoon met een gum met zachte randen... en dan 50% ofzo
how to seperate the men from the boys.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_33215850
quote:
op maandag 19 december 2005 00:00 schreef nitespeed het volgende:

[..]

how to seperate the men from the boys.
idd.. ik ga ook voor mask, met hoofden, waar je altijd nog veel aan moet veranderen.
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_33218326
right, geef mij 2 hoofden en ik maak ze perfect zonder pauper masker
pi_33218857
quote:
op maandag 19 december 2005 15:43 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
right, geef mij 2 hoofden en ik maak ze perfect zonder pauper masker
hmm, hoor je mij zeggen dat ik het niet kan zonder masker? nee, lukt makkelijk zonder masker, alleen mijn voorkeur gaat uit naar masker, omdat je alles kan herstellen. maar met alleen selectie en een gummetje kan ik ook een hoofd omwisselen, het is alleen niet zo makkelijk als masker.

en als jij de "mask tool" pauper vind, zou ik nog ff oefenen met photoshop, je komt er vanzelf wel achter dat het makkelijk is
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_33218928
hm ik gebruik het eigenlijk nooit, terwijl ik toch al redelijk photoshop bedreven ben. hoe werkt het precies dan. het is iets anders dan paths neem ik aan...
pi_33221440
quote:
op maandag 19 december 2005 16:10 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
hm ik gebruik het eigenlijk nooit, terwijl ik toch al redelijk photoshop bedreven ben. hoe werkt het precies dan. het is iets anders dan paths neem ik aan...
kom op zeg. als je écht photoshop bedreven was, had je wel laagmaskers weten te gebruiken. het is de beste uitvingding na de lagen binnen photoshop. paths heeft er ook helemaal niks mee te maken.

laagmaskers werken ongeveer als de eraser-tool, maar ipv de pixels verwijderen uit de laag maskeert de mask de pixels. en zijn dus ten alle tijden weer terug te halen. binnen het laagmasker geldt -> zwart = helemaal gemaskeerd; wit = helemaal zichtbaar. en de grijstinten ertussen zorgen voor gedeeltelijke maskering/deels transparant.
pi_33222066
dude, maskers zijn echt de beste uitvinding sinds photoshop . bij bijna alles wat ik bewerk maak ik gebruik van maskers. je kunt er zelfs blending options mee wegmasken .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_33222195
weet. ik gebruik best veel ps, maar ik heb nog nooit gehoord van masks .
misschien maar eens zoeken hoe het werkt..vande andere kant, ik mis het niet .
pi_33222785
quote:
op maandag 19 december 2005 18:45 schreef veldmuis het volgende:
weet. ik gebruik best veel ps, maar ik heb nog nooit gehoord van masks .
misschien maar eens zoeken hoe het werkt..vande andere kant, ik mis het niet .
nee klopt... je kan, wat mask doet, op velen andere manier doen. het is alleen 10x zo makkelijk met mask. als je er eenmaal mee werkt wil je neit anders meer. zoals nitespeed zegt, doet het het zelfde als ereaser, alleen kan je je pixels terug toveren door simpelweg met brush weer bij te kleuren.

2e plaatje van links onderin, dat is je layermask:

[img]plaatje doet het niet[/img]

probeer ff, en gebruik in je volgende projectjes.. snel genoeg geleerd, en je wilt niet anders meer!!!!

[ Bericht 6% gewijzigd door Eastwood op 20-12-2005 08:14:27 ]
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_33231664
net gevonden een hele mooie site met veel tutorials: http://www.tutorialoutpost.com/photoshop-tutorials.php
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:17:26 #207
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_33252791
in photoshop cs2 doen de [ en ] het niet meer om je brush te vergroten of te verharden. kan je dit herstellen op een of andere manier?
pi_33253093
quote:
op dinsdag 20 december 2005 19:17 schreef onderjas het volgende:
in photoshop cs2 doen de [ en ] het niet meer om je brush te vergroten of te verharden. kan je dit herstellen op een of andere manier?
bij mij werken ze default wel hoor .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_33257314
wat ik kut vind van de photoshop versie na 7, is dat je bij layers - opacity of fill wil aanpassen je eerst 2 keer moet klikken en dan pas kunt schuiven.
bij photoshop 7 ging het zo:



je klikte 1 keer en zonder los te laten kon je meteen schuiven.

weet iemand hoe je dit op kunt lossen?
  dinsdag 20 december 2005 @ 21:44:31 #210
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_33258229
hoe kan ik een cijfer of text laten veranderen?
  dinsdag 20 december 2005 @ 21:45:18 #211
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_33258266
quote:
op dinsdag 20 december 2005 21:22 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
wat ik kut vind van de photoshop versie na 7, is dat je bij layers - opacity of fill wil aanpassen je eerst 2 keer moet klikken en dan pas kunt schuiven.
bij photoshop 7 ging het zo:

[afbeelding]

je klikte 1 keer en zonder los te laten kon je meteen schuiven.

weet iemand hoe je dit op kunt lossen?
wat een wereldprobleem

maar ik vind het juist handiger zo, nu kan je niet meer 'per ongeluk' je opacity veranderen.
het is gewoon even wennen
  dinsdag 20 december 2005 @ 21:45:39 #212
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_33258276
quote:
op dinsdag 20 december 2005 21:44 schreef dvdfreak het volgende:
hoe kan ik een cijfer of text laten veranderen?
uhm? hoe bedoel je ?
  dinsdag 20 december 2005 @ 21:46:44 #213
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_33258321
heb hier een plaatje en daar staat wat text op maar wil dat veranderen
  dinsdag 20 december 2005 @ 21:49:03 #214
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_33258415
quote:
op dinsdag 20 december 2005 21:46 schreef dvdfreak het volgende:
heb hier een plaatje en daar staat wat text op maar wil dat veranderen
ja nou kijk, photoshop is geen toverprogramma, het kan niet iets laten zien wat er niet is, kan je misschien iets duidelijk zijn door het plaatje in kwestie te posten, en te vertellen hoe je wat wilt veranderen, dan is het iets makkelijker om hulp te geven
  dinsdag 20 december 2005 @ 21:54:53 #215
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:00:23 #216
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_33258874
quote:
op dinsdag 20 december 2005 21:54 schreef dvdfreak het volgende:
http://www.stefandevries.com/images/iffr/2003/rotterdam_head.jpg
wil die 3 in een 6 veranderen
oooeeh, wat rijmt het dan lekker
ik ben heel slecht in het herkennen van fonts, wellicht dat iemand anders je daar hiermee kan helpen, dan maak je de 6 gewoon op een aparte layer, gooi je erover heen, en met clone tool haal je voorzichtig de nog zichtbare stukjes van de 3 weg
  Donald Duck held dinsdag 20 december 2005 @ 22:05:25 #217
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_33259051
of gewoon heel 2003 wegklonen en een ander lettertype nemen dat er sterk op lijkt. niemand die dat dan opvalt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_33259163
quote:
op dinsdag 20 december 2005 21:54 schreef dvdfreak het volgende:
http://www.stefandevries.com/images/iffr/2003/rotterdam_head.jpg
wil die 3 in een 6 veranderen


nou voor deze ene keer dan
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:11:59 #219
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_33259286
quote:
op dinsdag 20 december 2005 22:08 schreef sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

[afbeelding]

nou voor deze ene keer dan
danke!!!!
pi_33261539
quote:
op dinsdag 20 december 2005 21:22 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
wat ik kut vind van de photoshop versie na 7, is dat je bij layers - opacity of fill wil aanpassen je eerst 2 keer moet klikken en dan pas kunt schuiven.
bij photoshop 7 ging het zo:

[afbeelding]

je klikte 1 keer en zonder los te laten kon je meteen schuiven.

weet iemand hoe je dit op kunt lossen?
op de naam zelf klikken, dus op het woord "fill"of "opacity" dan wordt je cursur 2 pijltjes tegen over elkaar en kan je meteen slepen.. je krijgt nu niet een apart schuifbalkje te zien, alleen het percentage zie je verandere... try it
"Dude.. they can't get any better than that"
  dinsdag 27 december 2005 @ 01:41:48 #221
46080 rew-
Ondertitel
pi_33429471

loo mensen,

hoe kan ik met photoshop text vol uit laten lijnen? ik heb het paragraph window wel open, maar elke keer als ik text selecteer om uit te vullen springt het logo van text vol uitlijnen op grijs.

hoe doe ik dit??
pi_33431280
quote:
op dinsdag 27 december 2005 01:41 schreef rew- het volgende:


loo mensen,

hoe kan ik met photoshop text vol uit laten lijnen? ik heb het paragraph window wel open, maar elke keer als ik text selecteer om uit te vullen springt het logo van text vol uitlijnen op grijs.

hoe doe ik dit??
je moet de tekst tiepen in een kader, dus niet op de text-tool klikken en dan meteen tiepen maar nog eerst even een box slepen. daarna kan je de tekst tot de volle breedte laten uitlijnen van de box !
We'll keep on whispering our mantras.
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:04:16 #223
46080 rew-
Ondertitel
pi_33435389
quote:
op dinsdag 27 december 2005 04:31 schreef nitespeed het volgende:

[..]

je moet de tekst tiepen in een kader, dus niet op de text-tool klikken en dan meteen tiepen maar nog eerst even een box slepen. daarna kan je de tekst tot de volle breedte laten uitlijnen van de box !
hehe logisch ook tanx!!
pi_33465673
kan iemand me helpen met het volgende?
ik photoshop wel eens een auto maar vind het moeilijk om de kleur te veranderen. selecties enz gaat prima maar als ik iets zwart wil maken lukt me dat echt niet en ik heb ook geen idee wwat ik moet doen. als tip van een website heb ik een selectie gemaakt van wat ik wil veranderen, dit dessaturate ik en vervolgens zet ik daar variatons op. werkt wel enigzins maar niet voldoende.

als voorbeeld wat ik wil:

origineel
resultaat

resultaat moet je misschien even in een nieuw venster openen i.v.m. hotlinken van imageshack
pi_33465858
afbeeldingen zijn niet te zien, probeer het even bij www.parkyourpic.com
pi_33466548
tvp
pi_33466848
quote:
op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef blapiet het volgende:
kan iemand me helpen met het volgende?
ik photoshop wel eens een auto maar vind het moeilijk om de kleur te veranderen. selecties enz gaat prima maar als ik iets zwart wil maken lukt me dat echt niet en ik heb ook geen idee wwat ik moet doen. als tip van een website heb ik een selectie gemaakt van wat ik wil veranderen, dit dessaturate ik en vervolgens zet ik daar variatons op. werkt wel enigzins maar niet voldoende.

als voorbeeld wat ik wil:

origineel
resultaat

resultaat moet je misschien even in een nieuw venster openen i.v.m. hotlinken van imageshack
je kan een nieuwe laag boven de auto maken, en die zwart kleuren. zet de blending mode op multiplay/soft light/saturation of whatever er mooi uitziet. dan kan je rustig aan met de opacity spelen. mocht het nodig zijn kun je altijd nog een kopie maken van de auto (alleen wat je wilt kleuren) en dat deel donkerder maken. in ieder geval houd je altijd de layer die je zelf paint altijd boven.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_33478769
quote:
op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef blapiet het volgende:
kan iemand me helpen met het volgende?
ik photoshop wel eens een auto maar vind het moeilijk om de kleur te veranderen. selecties enz gaat prima maar als ik iets zwart wil maken lukt me dat echt niet en ik heb ook geen idee wwat ik moet doen. als tip van een website heb ik een selectie gemaakt van wat ik wil veranderen, dit dessaturate ik en vervolgens zet ik daar variatons op. werkt wel enigzins maar niet voldoende.

als voorbeeld wat ik wil:

origineel
resultaat

resultaat moet je misschien even in een nieuw venster openen i.v.m. hotlinken van imageshack
hmmm, ik snap neit wat je probleem is. als je alleen de lak selecteerd, (het is even een werkje, maak desnoods gebruik van een mask) en dan hue en saturation opent, dan hoef je alleen hue te veranderen, en alles blijft perfect het zelfde. je spiegeling en alles! heel misschien een kleint beetje saturation, maar die heb je eigenlijk al niet nodig.

wat gaat er verkeerd als je het zo doet? het is een heel simpele manier, goed voor beginnend photoshoppers, maar ook voor gevorderden zeker niet verkeerd.

jij begint net??
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_33491034
quote:
op woensdag 28 december 2005 12:04 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
afbeeldingen zijn niet te zien, probeer het even bij www.parkyourpic.com
nee
  donderdag 29 december 2005 @ 00:20:31 #230
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_33491299
als je een auto zwart/wit wilt maken met behulp van fotoshop krijg je het mooiste resultaat als het origineel rood is. je kan een beetje valsspelen en je auto eerst zo natuurlijk mogelijk rood maken (heu/sat, curves, overlays, adjustment layers de hele reutemeteut) en daarna dat weer met behulp van curver en hue/sat zwart maken
als je desaturate doet, trek je alle kleur weg, en zelfs op een zwarte auto zit kleur, in de refecties subtiele details etc.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_33491602
quote:
op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef blapiet het volgende:
kan iemand me helpen met het volgende?
ik photoshop wel eens een auto maar vind het moeilijk om de kleur te veranderen. selecties enz gaat prima maar als ik iets zwart wil maken lukt me dat echt niet en ik heb ook geen idee wwat ik moet doen. als tip van een website heb ik een selectie gemaakt van wat ik wil veranderen, dit dessaturate ik en vervolgens zet ik daar variatons op. werkt wel enigzins maar niet voldoende.

als voorbeeld wat ik wil:

origineel
resultaat

resultaat moet je misschien even in een nieuw venster openen i.v.m. hotlinken van imageshack
moet je hier eens kijken, uitleg over alles dat met auto's en photoshop te maken hebben
pi_33496573
quote:
op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef blapiet het volgende:
kan iemand me helpen met het volgende?
ik photoshop wel eens een auto maar vind het moeilijk om de kleur te veranderen. selecties enz gaat prima maar als ik iets zwart wil maken lukt me dat echt niet en ik heb ook geen idee wwat ik moet doen. als tip van een website heb ik een selectie gemaakt van wat ik wil veranderen, dit dessaturate ik en vervolgens zet ik daar variatons op. werkt wel enigzins maar niet voldoende.

als voorbeeld wat ik wil:

origineel
resultaat

resultaat moet je misschien even in een nieuw venster openen i.v.m. hotlinken van imageshack
ben ik nou de enige die het 2e plaatje niet ziet...
  donderdag 29 december 2005 @ 09:17:44 #233
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33496620
quote:
op donderdag 29 december 2005 09:13 schreef sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

ben ik nou de enige die het 2e plaatje niet ziet...
ik ook niet.


kut imageshack
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 29 december 2005 @ 09:56:55 #234
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_33497099
rechtermuisknop --> save file as..
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_33497205
quote:
op donderdag 29 december 2005 09:56 schreef pat-man het volgende:
rechtermuisknop --> save file as..
werkt niet helaas
  donderdag 29 december 2005 @ 10:05:58 #236
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33497243
quote:
op donderdag 29 december 2005 09:56 schreef pat-man het volgende:
rechtermuisknop --> save file as..
of het plaatje gewoon hosten op een andere server die fok! niet geblockt heeft.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_33497459
nee inderdaad. ik heb het al een paar keer gezegd maar www.parkyourpic.com is damn goed, heel simpel, en binnen 2 seconde heb je je foto geupload.
pi_33498436
normaal gesproken zou ik dat ook wel doen, maar deze heb ik niet zelf op internet gezet. van het autoweek forum afgeplukt. zet hem wel even op m'n eigen webspace.




[ Bericht 34% gewijzigd door Blapiet op 29-12-2005 11:16:06 ]
pi_33498568
thanx

[ Bericht 94% gewijzigd door Sebastiaan_2003 op 29-12-2005 11:18:10 ]
  donderdag 29 december 2005 @ 14:58:28 #240
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_33505953
quote:
op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef blapiet het volgende:
kan iemand me helpen met het volgende?
ik photoshop wel eens een auto maar vind het moeilijk om de kleur te veranderen. selecties enz gaat prima maar als ik iets zwart wil maken lukt me dat echt niet en ik heb ook geen idee wwat ik moet doen. als tip van een website heb ik een selectie gemaakt van wat ik wil veranderen, dit dessaturate ik en vervolgens zet ik daar variatons op. werkt wel enigzins maar niet voldoende.

als voorbeeld wat ik wil:

origineel
resultaat

resultaat moet je misschien even in een nieuw venster openen i.v.m. hotlinken van imageshack
als je het gebied geselecteerd hebt (dmv van mask, quick mask, of waar je liever mee werkt)
druk je op ctrl-u , en speel je met de slidertjes, that should do the job
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:02:29 #241
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33538984
ze hebben mijn pc een beetje aangepast op het werk, xp erop gezet enzo. nu heb ik photoshop 7.0 erop gezet maar wanneer ik nu een zw open krijg ik 'm in een soort sepia tint, beetje bruin/roze zeg maar. wat moet ik hier aan doen? zo kan ik er niet mee werken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:05:48 #242
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_33539099
quote:
op vrijdag 30 december 2005 14:02 schreef puckzzz het volgende:
ze hebben mijn pc een beetje aangepast op het werk, xp erop gezet enzo. nu heb ik photoshop 7.0 erop gezet maar wanneer ik nu een zw open krijg ik 'm in een soort sepia tint, beetje bruin/roze zeg maar. wat moet ik hier aan doen? zo kan ik er niet mee werken
kleurcalibrering al gedaan? en als je toch xp hebt, zou ik gelijk voor photoshop cs2 gaan
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:07:12 #243
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33539160
quote:
op vrijdag 30 december 2005 14:05 schreef sjoewe het volgende:

[..]

kleurcalibrering al gedaan? en als je toch xp hebt, zou ik gelijk voor photoshop cs2 gaan
moet je die wel hebben he?

nee waar kan ik kleurcalibreren?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:11:05 #244
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33539330
ik heb 'm al

ik heb ff 'reset warning displays' gedaan, want ik kreeg eerst een berichtje over mijn beeldschermkleuren enzo, dat die defect was, toen heb ik 'use anyway' gedaan, maar nu heb ik dus 'ignore'gedaan en nu is ie goed
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:12:49 #245
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_33539406
configuratiesherm> adobe gamma
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:40:11 #246
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33768084
nog een vraag:
ik schiet mijn foto's allemaal in jpg. standaard zijn die dan 72 dpi, ik schiet ze op 3,2 mb ofzo (weet niet of dat ertoe doet)
wanneer ik ga croppen crop ik vaak op 20x30 cm op 150 dpi, maar kan ik die dpi beter op 72 laten staan? ik bedoel als ik 'm op 150 dpi crop krijg je dan dat ie er pixels bij gaat verzinnen?
ik doe het omdat ik denk dat mijn foto's er scherper van worden, maar is dit ook zo?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:44:46 #247
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_33768267
quote:
op vrijdag 6 januari 2006 15:40 schreef puckzzz het volgende:
nog een vraag:
ik schiet mijn foto's allemaal in jpg. standaard zijn die dan 72 dpi, ik schiet ze op 3,2 mb ofzo (weet niet of dat ertoe doet)
wanneer ik ga croppen crop ik vaak op 20x30 cm op 150 dpi, maar kan ik die dpi beter op 72 laten staan? ik bedoel als ik 'm op 150 dpi crop krijg je dan dat ie er pixels bij gaat verzinnen?
ik doe het omdat ik denk dat mijn foto's er scherper van worden, maar is dit ook zo?
als je camera zelf op 72 dpi de foto's uitpoept en je gaat croppen met 150 dpi dan gaat 'ie interpoleren (pixels bij verzinnen).
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:57:57 #248
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33768794
dus gewoon op 72 laten staan?

hmmm ik zal eens een proefprintje maken vanavond, ik ben bang dat het ten nadele van de afdruk is die 72 dpi.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 6 januari 2006 @ 15:59:59 #249
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33768870
quote:
op vrijdag 6 januari 2006 15:40 schreef puckzzz het volgende:
nog een vraag:
ik schiet mijn foto's allemaal in jpg. standaard zijn die dan 72 dpi, ik schiet ze op 3,2 mb ofzo (weet niet of dat ertoe doet)
wanneer ik ga croppen crop ik vaak op 20x30 cm op 150 dpi, maar kan ik die dpi beter op 72 laten staan? ik bedoel als ik 'm op 150 dpi crop krijg je dan dat ie er pixels bij gaat verzinnen?
ik doe het omdat ik denk dat mijn foto's er scherper van worden, maar is dit ook zo?
wat je ook kunt doen is m verkleinen, dus als je een grote foto hebt op 72 dpi, m omzetten naar 150/300 waardoor er teruggerekend word, de pixels dus dichter bijeen komen en je foto kleiner word, daarna gaan croppen en printen maar
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_33769093
quote:
op vrijdag 6 januari 2006 15:40 schreef puckzzz het volgende:
nog een vraag:
ik schiet mijn foto's allemaal in jpg. standaard zijn die dan 72 dpi, ik schiet ze op 3,2 mb ofzo (weet niet of dat ertoe doet)
wanneer ik ga croppen crop ik vaak op 20x30 cm op 150 dpi, maar kan ik die dpi beter op 72 laten staan? ik bedoel als ik 'm op 150 dpi crop krijg je dan dat ie er pixels bij gaat verzinnen?
ik doe het omdat ik denk dat mijn foto's er scherper van worden, maar is dit ook zo?
er worden pas pixels bijverzonnen als de uiteindelijke grootte (inches x dpi) groter wordt dan je oorspronkelijke jpg. als je een jpg hebt van 40x60cm (= 15,7x23,6 inch) op 72 dpi, en je cropt naar 26x40cm (= 10,2x15,7 inch) op 150 dpi, dan krijg je dus

originele jpg = 15,7 x 72 bij 23,6 x 72 = 1130x1699 pixels
crop = 10,2 x 150 bij 15,7 x 150 = 1530x2355 pixels

crop is groter dan het origineel, dus interpolatie.

of ze er scherper door worden zou je eens moeten uitproberen. bij 72 dpi zul je eerder pixel-blokjes zien op de afdruk dan op 150 dpi bij interpolatie, wat het iets verzacht. meer detail zul je iig nķet krijgen .
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:06:16 #251
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_33769107
pas eerst je afbeeldingsgrootte (ja, sorry nl versie) / imagesize aan, en haal dan het onderste vinkje (nieuwe beeldpixels berekenen) weg. zet hem nu op 150 dpi, en ga nu pas croppen. zo hoef je de dpi dan niet meer aan te passen en kan je em gewoon croppen naar het formaat dat jij wil.
hij maakt er zo ook geen nieuwe beeldpixels bij, maar zet het gewoon om van l x b naar dpi zeg maar.. weet dat het niet echt logisch klinkt maar weet ook niet hoe ik het beter uit moet leggen...
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:08:34 #252
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_33769200
quote:
op vrijdag 6 januari 2006 16:05 schreef lynx666 het volgende:

[..]

er worden pas pixels bijverzonnen als de uiteindelijke grootte (inches x dpi) groter wordt dan je oorspronkelijke jpg. als je een jpg hebt van 40x60cm (= 15,7x23,6 inch) op 72 dpi, en je cropt naar 26x40cm (= 10,2x15,7 inch) op 150 dpi, dan krijg je dus

originele jpg = 15,7 x 72 bij 23,6 x 72 = 1130x1699 pixels
crop = 10,2 x 150 bij 15,7 x 150 = 1530x2355 pixels

crop is groter dan het origineel, dus interpolatie.

of ze er scherper door worden zou je eens moeten uitproberen. bij 72 dpi zul je eerder pixel-blokjes zien op de afdruk dan op 150 dpi bij interpolatie, wat het iets verzacht. meer detail zul je iig nķet krijgen .
ja idd... da's waar... had ik nie aan gedacht...
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:27:15 #253
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33769927
hmmm, ik heb even uitgeprobeerd wat je hierboven zegt lynx, maar in alle gevallen worden mijn crops (ook op 150 dpi) kleiner dan het origineel. snap ik jouw berekening nu niet of kan dit?

mijn originelen zijn trouwens 30 bij 45 inch lijkt me groot genoeg om te croppen op 150 zonder interpolatie denk ik
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_33770437
quote:
op vrijdag 6 januari 2006 16:27 schreef puckzzz het volgende:
hmmm, ik heb even uitgeprobeerd wat je hierboven zegt lynx, maar in alle gevallen worden mijn crops (ook op 150 dpi) kleiner dan het origineel. snap ik jouw berekening nu niet of kan dit?

mijn originelen zijn trouwens 30 bij 45 inch lijkt me groot genoeg om te croppen op 150 zonder interpolatie denk ik
ligt eraan hoe je cropt . als je eerst cropt naar de cm's of inches die je wilt, en daarna 150 dpi't, is je resultaat altijd kleiner idd, maar je uiteindelijke cm's of inches kloppen dan niet meer.

bij de crop tool in photoshop ("c") kun je van te voren de hoogte, breedte en dpi invoeren, en daarna het gebied aangeven wat je gecropt wilt zien. dan weet je zeker dat je resultaat dezelfde formaten heeft als die je in hebt gevoerd. en aan de hand van de grootte van het vak wordt bepaald of er geinterpoleerd moet worden of niet.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:43:21 #255
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33770553
quote:
op vrijdag 6 januari 2006 16:40 schreef lynx666 het volgende:

[..]

ligt eraan hoe je cropt . als je eerst cropt naar de cm's of inches die je wilt, en daarna 150 dpi't, is je resultaat altijd kleiner idd, maar je uiteindelijke cm's of inches kloppen dan niet meer.

bij de crop tool in photoshop ("c") kun je van te voren de hoogte, breedte en dpi invoeren, en daarna het gebied aangeven wat je gecropt wilt zien. dan weet je zeker dat je resultaat dezelfde formaten heeft als die je in hebt gevoerd. en aan de hand van de grootte van het vak wordt bepaald of er geinterpoleerd moet worden of niet.
ik gebruik altijd de croptool, vind ik zowieso handig omdat de omgeving van het beeld dat je wilt croppen donkerder wordt. op die manier krijg je een heel goed beeld van je uiteindelijke crop, stukkie naar links/rechts etc.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 8 januari 2006 @ 11:58:59 #256
35325 shi
elegance in simplicity
pi_33826778
in drukwerk omdat je drukt met ratsers spreek je over dpi (dots per inch)
als je het hebt over een afbeelding in photoshop of wat dan ook maar iig een digitaal bestand dan spreek je over ppi (pixels per inch) kijk maar bij het menu imagesize(afbeeldingsgroote) daar kun je aleen keizen tusen pixels per inch of pixels per centimeter.

iig
printers drukwerk : dpi
digitale afbeeldingen : ppi
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_34022867
hoe komt het dat als ik een foto open in photshop en hem dan wil opslaan als jpeg dat hij dan altijd donkerder is :| , echt bizar, kga naar de save as web preview en hijs donkerder dan dat hij op mijn stage is wat echt zwaar irri is. ik moet hem zeg maar overbelichten om hem dan op die lichtsterkte te krijgen van de stage. hoe kan ik dit tegengaan en hoe komt dit ?

alvast bedankt!
pi_34024012
quote:
op vrijdag 13 januari 2006 19:07 schreef fokaapje het volgende:
hoe komt het dat als ik een foto open in photshop en hem dan wil opslaan als jpeg dat hij dan altijd donkerder is :| , echt bizar, kga naar de save as web preview en hijs donkerder dan dat hij op mijn stage is wat echt zwaar irri is. ik moet hem zeg maar overbelichten om hem dan op die lichtsterkte te krijgen van de stage. hoe kan ik dit tegengaan en hoe komt dit ?

alvast bedankt!
icc profile aanvinken in je save for web preview-schermpje.
...
pi_34047400
quote:
op vrijdag 13 januari 2006 19:07 schreef fokaapje het volgende:
hoe komt het dat als ik een foto open in photshop en hem dan wil opslaan als jpeg dat hij dan altijd donkerder is :| , echt bizar, kga naar de save as web preview en hijs donkerder dan dat hij op mijn stage is wat echt zwaar irri is. ik moet hem zeg maar overbelichten om hem dan op die lichtsterkte te krijgen van de stage. hoe kan ik dit tegengaan en hoe komt dit ?

alvast bedankt!
heb je al naar je beeldscherm gekeken..?
"Dude.. they can't get any better than that"
  zaterdag 14 januari 2006 @ 15:04:01 #260
35325 shi
elegance in simplicity
pi_34048278
probeer eens de adobe gamma loader, een simpele adobe tool die bij photoshop zit om je beeldscherm af te stellen. het staat in je configuratie paneel als ik het me goed herinner
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_34121005
ik ben een absolute leek wat photoshop betreft, maar ik wilde met photoshop cs2 een foto die ik had gemaakt zwartwit maken, en de foto iets donkerder maken.
goed, ik heb dus met channels alleen red aan laten staan, en ik had zowaar een foto in het zwartwit. daarna heb ik iets met brightness/contrast gespeeld, en ik had m wel ongeveer zoals ik het wilde. hoppa, opslaan en klaar! dacht ik... toen ik even later de foto terug wilde kijken bleek hij echter weer gewoon in kleur te staan! de veranderingen die ik had aangebracht met het contrast en brightness waren wel blijven staan. wat doe ik enorm fout hier?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 16 januari 2006 @ 14:28:33 #262
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34121084
zwart wit maken kan heel makkelijk met de sneltoetsen [crtl]+[u]. daar bij saturation even het schuifje naar links schuiven. donkerder enzo kan daar ook in, maar dat zou ik met contrast en brightness regelen. als je het dan gewoon opslaat moet het geen probleem zijn, maar ik heb geen enkel idee waarom het bji jou niet goed werd opgeslagen .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_34121193
quote:
op maandag 16 januari 2006 14:28 schreef tha_erik het volgende:
zwart wit maken kan heel makkelijk met de sneltoetsen [crtl]+[u]. daar bij saturation even het schuifje naar links schuiven. donkerder enzo kan daar ook in, maar dat zou ik met contrast en brightness regelen. als je het dan gewoon opslaat moet het geen probleem zijn, maar ik heb geen enkel idee waarom het bji jou niet goed werd opgeslagen .
hey, op jouw manier slaat ie het wel goed op thanks dus, ik zal het voortaan zo doen!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 16 januari 2006 @ 14:36:40 #264
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_34121326
quote:
op maandag 16 januari 2006 14:32 schreef devilsanddust het volgende:

[..]

hey, op jouw manier slaat ie het wel goed op thanks dus, ik zal het voortaan zo doen!
dat is fijn, alleen ben ik nu wel benieuwd waarom jouw manier dus niet werkt .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_34121359
ik eigenlijk ook, maar ik weet ook dat ik daar zelf toch niet achter kan komen, hehe. ik ben allang blij met m'n zwartwitte foto
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 16 januari 2006 @ 18:05:05 #266
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34128402
quote:
op maandag 16 januari 2006 14:36 schreef tha_erik het volgende:

[..]

dat is fijn, alleen ben ik nu wel benieuwd waarom jouw manier dus niet werkt .
devilsanddust had alleen de 'red' layer aanstaan zegt ie, toen opgeslagen, photoshop slaat dan de channels red, green and blue op
pi_34130431
icc profiel aanvinken maakt niks uit. en hoe kan dat met mijn beeldscherm te maken hebben als hij in photoshop en buiten photoshop er goed uitziet totdat ik iets aanpas in shop en hem save for web doe..de foto in save for web ziet er totaal anders uit qua kleuren en belichting dan op mijn stage. dus hoe kan dat aan mijn scherm liggen ? want dan is het altijd fout of altijd goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door fokaapje op 16-01-2006 19:40:24 ]
pi_34132336
quote:
op maandag 16 januari 2006 18:05 schreef orealo het volgende:

[..]

devilsanddust had alleen de 'red' layer aanstaan zegt ze, toen opgeslagen, photoshop slaat dan de channels red, green and blue op
ah, dus werken met die channels en het dan opslaan heeft helemaal geen zin?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 16 januari 2006 @ 19:52:10 #269
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34132718
quote:
op maandag 16 januari 2006 19:44 schreef devilsanddust het volgende:

[..]

ah, dus werken met die channels en het dan opslaan heeft helemaal geen zin?
klopt photoshop slaat de rgb channel op
pi_34134630
quote:
op maandag 16 januari 2006 19:44 schreef devilsanddust het volgende:

[..]

ah, dus werken met die channels en het dan opslaan heeft helemaal geen zin?
dat heeft zeker wel zin, alleen jij had ze (als ik het goed begrijp) onzichtbaar gemaakt door op het oogje te klikken. net als met layers blijven ze dan wel gewoon bestaan, en worden ze gewoon opgeslagen.
je kan ze ook helemaal verwijderen, als je 2 channels verwijdert (dus rechtsklikken en dan delete channel), hou je wel een zwart/witte afbeelding over, al is dit niet bepaald een geweldige manier omdat je dan 2/3 van de afbeelding eruit gesloopt hebt qua kleur.
ik gebruik zelf de channel mixer om een afbeelding zwart/wit te maken (monochrome aanvinken), dan kun je meteen met de schuifjes de hoeveelheid kleur aanpassen, en daarna met de curves (ctrl+m) contrast aanpassen.
...
pi_34135086
quote:
op maandag 16 januari 2006 18:58 schreef fokaapje het volgende:
icc profiel aanvinken maakt niks uit. en hoe kan dat met mijn beeldscherm te maken hebben als hij in photoshop en buiten photoshop er goed uitziet totdat ik iets aanpas in shop en hem save for web doe..de foto in save for web ziet er totaal anders uit qua kleuren en belichting dan op mijn stage. dus hoe kan dat aan mijn scherm liggen ? want dan is het altijd fout of altijd goed.
bij mij laat ie bij save for web ook een fletsere preview zien, maar als ik icc profile aanvink, slaat photoshop hem wel gewoon op zoals ie eruitzien in de werkruimte.
...
pi_34135130
echt geweldig dat iedereen zo reageert op m'n probleem! super van jullie, en bedankt voor alle tips!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_34135515
quote:
op maandag 16 januari 2006 20:39 schreef the_lizard_queen het volgende:

[..]

bij mij laat ie bij save for web ook een fletsere preview zien, maar als ik icc profile aanvink, slaat photoshop hem wel gewoon op zoals ie eruitzien in de werkruimte.
images met een icc profile laat ie niet in alle browsers altijd correct zien...
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:10:09 #274
46080 rew-
Ondertitel
pi_34144816
mensen, ik zit hier al wat langer mee, dus laat ik het hier is vragen.

ik wil een rechthoek maken met stompe hoeken. ik weet dat je met feather stompe hoeken kan maken, maar dan fade de kleur ook weg. als ik hem dan een andere kleur wil geven is hij ook zwaar moeilijk om te selecteren door de verschillende doorzichtigheden. ik wil gewoon een scherpe rechthoek met stompe (ronde) hoeken.

hoe kan ik dit mooi doen in photoshop?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:18:53 #275
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_34145194
ehm er is toch gewoon de 'rounded rectangle tool'
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:25:45 #276
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34145484
quote:
op dinsdag 17 januari 2006 00:10 schreef rew- het volgende:
mensen, ik zit hier al wat langer mee, dus laat ik het hier is vragen.

ik wil een rechthoek maken met stompe hoeken. ik weet dat je met feather stompe hoeken kan maken, maar dan fade de kleur ook weg. als ik hem dan een andere kleur wil geven is hij ook zwaar moeilijk om te selecteren door de verschillende doorzichtigheden. ik wil gewoon een scherpe rechthoek met stompe (ronde) hoeken.

hoe kan ik dit mooi doen in photoshop?
rechthoek selecteren, dan select -> modify -> smooth
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:34:34 #277
46080 rew-
Ondertitel
pi_34145798
quote:
op dinsdag 17 januari 2006 00:18 schreef sjoewe het volgende:
ehm er is toch gewoon de 'rounded rectangle tool'
zou je inderdaad denken hé

kan je me ook vertellen waar ie zit?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:35:36 #278
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_34145828
onder de gewone rectangele tool, klikken en selecteren, en dan kan je boven in beeld de radius invullen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:37:38 #279
46080 rew-
Ondertitel
pi_34145895
quote:
op dinsdag 17 januari 2006 00:25 schreef orealo het volgende:

[..]

rechthoek selecteren, dan select -> modify -> smooth
tanx man

ik vind het wel een beetje een omslachtige manier van doen, je zou toch denken dat een rounded rectangle tool niet zo lastig zou zijn om in het programma te stoppen..

hij doet ook wel lang over het berekenen van de rectangle trouwens..

anyhow, het werkt, tanx
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:38:25 #280
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34145922
quote:
op dinsdag 17 januari 2006 00:37 schreef rew- het volgende:

[..]

tanx man

ik vind het wel een beetje een omslachtige manier van doen, je zou toch denken dat een rounded rectangle tool niet zo lastig zou zijn om in het programma te stoppen..

hij doet ook wel lang over het berekenen van de rectangle trouwens..

anyhow, het werkt, tanx
your welcome

ik kan me ook iets herinneren van een rounded rectangle tool, maar kan hem op het moment ook niet vinden

edit : gevonden, hij zit onder de text tool
dus niet de text tool zelf, maar het icoontje eronder, heet ook rectangle tool, maar die heeft wel een rounded versie
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:38:50 #281
46080 rew-
Ondertitel
pi_34145938
quote:
op dinsdag 17 januari 2006 00:35 schreef sjoewe het volgende:
onder de gewone rectangele tool, klikken en selecteren, en dan kan je boven in beeld de radius invullen.
wat voor photoshop versie heb jij?

ik kan nergens een radius invullen hoor
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:39:53 #282
46080 rew-
Ondertitel
pi_34145970
quote:
op dinsdag 17 januari 2006 00:38 schreef orealo het volgende:

[..]

your welcome

ik kan me ook iets herinneren van een rounded rectangle tool, maar kan hem op het moment ook niet vinden
het zit in genoeg andere programma's, kan zijn dat je het daarvan kent (geloof dat flash het bv ook gewoon heeft)
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:41:49 #283
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34146018
quote:
op dinsdag 17 januari 2006 00:39 schreef rew- het volgende:

[..]

het zit in genoeg andere programma's, kan zijn dat je het daarvan kent (geloof dat flash het bv ook gewoon heeft)
check m'n edit en wel even op enter drukken nadat je je vorm daarmee gemaakt hebt !
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:48:36 #284
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_34146240
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 17 januari 2006 @ 01:16:00 #285
46080 rew-
Ondertitel
pi_34146885
wow, inderdaad zeg! top als je zo de oplossing ziet vraag je je toch af waarom je dat zelf nooit gezien hebt bedankt, orealo en sjoewe!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 01:34:57 #286
46080 rew-
Ondertitel
pi_34147218
quote:
op dinsdag 17 januari 2006 00:41 schreef orealo het volgende:

[..]

check m'n edit en wel even op enter drukken nadat je je vorm daarmee gemaakt hebt !
hehe nogmaals tanx, ik zie net ook dat ik je in een ander topic nog anime heb aangeraden

wat een klein forum is dit toch...
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:19:40 #287
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34163489
quote:
op dinsdag 17 januari 2006 01:34 schreef rew- het volgende:

[..]

hehe nogmaals tanx, ik zie net ook dat ik je in een ander topic nog anime heb aangeraden

wat een klein forum is dit toch...
en zo helpen we elkaar
  Lieve Belg donderdag 19 januari 2006 @ 11:21:07 #288
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34234283
even hier vragen voor ik het herinstalleerd. als ik de crop functie gebruik krijg ik altijd, gelijk hoe groot eht geselecteerde canvas is, een nieuwe figuur van 1 * 1 pixel groot.
nog iemand dit voorhad?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34236616
quote:
op donderdag 19 januari 2006 11:21 schreef jump het volgende:
even hier vragen voor ik het herinstalleerd. als ik de crop functie gebruik krijg ik altijd, gelijk hoe groot eht geselecteerde canvas is, een nieuwe figuur van 1 * 1 pixel groot.
nog iemand dit voorhad?
als je je crop tool hebt gepakt, kijk dan eens bovenin bij de instellingen van de croptool- staat daar niet toevallig width [1px ] height [1 px ] ? zo ja, dan is dit de oorzaak dat je crops 1x1 worden. wil je een crop met je originele pixels kun je óf de selectie tool icm image -> crop gebruiken, óf de crop tool met bovenin de instellingen leeg gelaten.
pi_34307387
oke. ik heb nu een afbeelding gemaakt in paint met enkele lijnen waarbij de lijnen dus heel hoekig zijn (ze lopen dus niet geheel horizontaal of verticaal). nu zoek ik iets in photoshop om dat te doen maar kan alleen maar filters krijgen om het juist nog scherper te krijgen of het blur effect maar daardoor wordt het helemaal niet mooi. smudge tool, spongetool e.d. werken ook niet dus ik weet niet precies wat ik nu moet doen. is er niet zoiets als anti-aliasing voor afbeeldingen?



dit is een voorbeeld van zo'n knop. de zwarte lijnen moeten dus minder hokkerig lijken en ik wil graag weten hoe ik dat met photoshop voor elkaar zou kunnen krijgen.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:36:49 #291
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_34307985
quote:
op zaterdag 21 januari 2006 13:19 schreef #ANONIEM het volgende:
oke. ik heb nu een afbeelding gemaakt in paint met enkele lijnen waarbij de lijnen dus heel hoekig zijn (ze lopen dus niet geheel horizontaal of verticaal). nu zoek ik iets in photoshop om dat te doen maar kan alleen maar filters krijgen om het juist nog scherper te krijgen of het blur effect maar daardoor wordt het helemaal niet mooi. smudge tool, spongetool e.d. werken ook niet dus ik weet niet precies wat ik nu moet doen. is er niet zoiets als anti-aliasing voor afbeeldingen?

[afbeelding]

dit is een voorbeeld van zo'n knop. de zwarte lijnen moeten dus minder hokkerig lijken en ik wil graag weten hoe ik dat met photoshop voor elkaar zou kunnen krijgen.
waarom teken je het niet gelijk in photoshop dan? dan kan je anti-aliased tekenen. als je dan ook nog een beetje een hoge dpi instelt heb je geen blokjes meer.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:41:15 #292
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_34308110
ik vroeg me af hoe ik iem. het beste kaal kan maken met photoshop.
kan iem. mij uitleggen welke tools ik hiervoor het best kan gebruiken? het gaat om een vrouw
pi_34308294
quote:
op zaterdag 21 januari 2006 13:36 schreef sjoewe het volgende:
waarom teken je het niet gelijk in photoshop dan? dan kan je anti-aliased tekenen. als je dan ook nog een beetje een hoge dpi instelt heb je geen blokjes meer.
hmm. oke. maar naast opacity staat anti-aliasing bij mij en dat kan ik niet aanvinken. heb ook al verschillende pixel groottes voor de lijn gekozen maar ik kan het niet aanvinken.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:50:55 #294
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_34308428
quote:
op zaterdag 21 januari 2006 13:41 schreef bhai het volgende:
ik vroeg me af hoe ik iem. het beste kaal kan maken met photoshop.
kan iem. mij uitleggen welke tools ik hiervoor het best kan gebruiken? het gaat om een vrouw
masking

goeie uitleg imho --> http://www.phong.com/tutorials/mask.tree/

edit: of bedoel je kaal als zonder haar ik denk altijd aan kaal als losvan de achtergrond
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:58:26 #295
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_34308644
kaal zonder haar bedoel ik
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:30:03 #296
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_34309625
quote:
op zaterdag 21 januari 2006 13:58 schreef bhai het volgende:
kaal zonder haar bedoel ik
dan kan je het beste op zoek gaan naar een kaal hoofd van iemand anders dat ongeveer vanuit dezelfde hoek genomen is, dit eroverheen leggen en vervolgens met de kleurinstellingen van beide layers spelen tot het gelijk is. dan de randjes en de restjes haar wegwerken.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_34310541
quote:
op zaterdag 21 januari 2006 13:41 schreef bhai het volgende:
ik vroeg me af hoe ik iem. het beste kaal kan maken met photoshop.
kan iem. mij uitleggen welke tools ik hiervoor het best kan gebruiken? het gaat om een vrouw
kan je de foto posten? zijn vele mogelijkheden, maar dat hangt af van het soort foto(lang haar, kort haar, pluizig, stijl, groot voorhoofd, of weinig huis zichtbaar)
"Dude.. they can't get any better than that"
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:52:31 #298
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_34312275
ik heb niet een specifieke foto waarbij ik dat wil doen, maar ik zag in een msn-plaatje bij iem. zo'n plaatje en vroeg me af hoe ik dat met photoshop kon doen
pi_34313831
ok
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_34323171
-geen warez-

[ Bericht 91% gewijzigd door Jump op 21-01-2006 22:19:55 ]
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:01:20 #301
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34323236
quote:
op zaterdag 21 januari 2006 20:59 schreef purmernoord het volgende:
-quote edit-
!

en dicht.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jump op 21-01-2006 22:20:15 ]
  Lieve Belg zaterdag 21 januari 2006 @ 22:32:11 #302
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34326786
quote:
op zaterdag 21 januari 2006 20:59 schreef purmernoord het volgende:
-geen warez-
tot volgende week


ohja: vervolg: photoshop - vragen, tips, problemen - cs 7!
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')