kom op zeg. als je écht photoshop bedreven was, had je wel laagmaskers weten te gebruiken. het is de beste uitvingding na de lagen binnen photoshop. paths heeft er ook helemaal niks mee te maken.quote:op maandag 19 december 2005 16:10 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
hm ik gebruik het eigenlijk nooit, terwijl ik toch al redelijk photoshop bedreven ben. hoe werkt het precies dan. het is iets anders dan paths neem ik aan...
nee klopt... je kan, wat mask doet, op velen andere manier doen. het is alleen 10x zo makkelijk met mask. als je er eenmaal mee werkt wil je neit anders meer. zoals nitespeed zegt, doet het het zelfde als ereaser, alleen kan je je pixels terug toveren door simpelweg met brush weer bij te kleuren.quote:op maandag 19 december 2005 18:45 schreef veldmuis het volgende:
weet. ik gebruik best veel ps, maar ik heb nog nooit gehoord van masks.
misschien maar eens zoeken hoe het werkt..vande andere kant, ik mis het niet.
bij mij werken ze default wel hoorquote:op dinsdag 20 december 2005 19:17 schreef onderjas het volgende:
in photoshop cs2 doen de [ en ] het niet meer om je brush te vergroten of te verharden. kan je dit herstellen op een of andere manier?
wat een wereldprobleemquote:op dinsdag 20 december 2005 21:22 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
wat ik kut vind van de photoshop versie na 7, is dat je bij layers - opacity of fill wil aanpassen je eerst 2 keer moet klikken en dan pas kunt schuiven.
bij photoshop 7 ging het zo:
[afbeelding]
je klikte 1 keer en zonder los te laten kon je meteen schuiven.
weet iemand hoe je dit op kunt lossen?
uhm? hoe bedoel je ?quote:op dinsdag 20 december 2005 21:44 schreef dvdfreak het volgende:
hoe kan ik een cijfer of text laten veranderen?
ja nou kijk, photoshop is geen toverprogramma, het kan niet iets laten zien wat er niet is, kan je misschien iets duidelijk zijn door het plaatje in kwestie te posten, en te vertellen hoe je wat wilt veranderen, dan is het iets makkelijker om hulp te gevenquote:op dinsdag 20 december 2005 21:46 schreef dvdfreak het volgende:
heb hier een plaatje en daar staat wat text op maar wil dat veranderen
oooeeh, wat rijmt het dan lekkerquote:op dinsdag 20 december 2005 21:54 schreef dvdfreak het volgende:
http://www.stefandevries.com/images/iffr/2003/rotterdam_head.jpg
wil die 3 in een 6 veranderen
quote:op dinsdag 20 december 2005 21:54 schreef dvdfreak het volgende:
http://www.stefandevries.com/images/iffr/2003/rotterdam_head.jpg
wil die 3 in een 6 veranderen
danke!!!!quote:op dinsdag 20 december 2005 22:08 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
[afbeelding]
nou voor deze ene keer dan![]()
op de naam zelf klikken, dus op het woord "fill"of "opacity" dan wordt je cursur 2 pijltjes tegen over elkaar en kan je meteen slepen.. je krijgt nu niet een apart schuifbalkje te zien, alleen het percentage zie je verandere... try itquote:op dinsdag 20 december 2005 21:22 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
wat ik kut vind van de photoshop versie na 7, is dat je bij layers - opacity of fill wil aanpassen je eerst 2 keer moet klikken en dan pas kunt schuiven.
bij photoshop 7 ging het zo:
[afbeelding]
je klikte 1 keer en zonder los te laten kon je meteen schuiven.
weet iemand hoe je dit op kunt lossen?
je moet de tekst tiepen in een kader, dus niet op de text-tool klikken en dan meteen tiepen maar nog eerst even een box slepen. daarna kan je de tekst tot de volle breedte laten uitlijnen van de boxquote:op dinsdag 27 december 2005 01:41 schreef rew- het volgende:
loo mensen,
hoe kan ik met photoshop text vol uit laten lijnen? ik heb het paragraph window wel open, maar elke keer als ik text selecteer om uit te vullen springt het logo van text vol uitlijnen op grijs.
hoe doe ik dit??
hehe logisch ookquote:op dinsdag 27 december 2005 04:31 schreef nitespeed het volgende:
[..]
je moet de tekst tiepen in een kader, dus niet op de text-tool klikken en dan meteen tiepen maar nog eerst even een box slepen. daarna kan je de tekst tot de volle breedte laten uitlijnen van de box!
je kan een nieuwe laag boven de auto maken, en die zwart kleuren. zet de blending mode op multiplay/soft light/saturation of whatever er mooi uitziet. dan kan je rustig aan met de opacity spelen. mocht het nodig zijn kun je altijd nog een kopie maken van de auto (alleen wat je wilt kleuren) en dat deel donkerder maken. in ieder geval houd je altijd de layer die je zelf paint altijd boven.quote:op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef blapiet het volgende:
kan iemand me helpen met het volgende?
ik photoshop wel eens een auto maar vind het moeilijk om de kleur te veranderen. selecties enz gaat prima maar als ik iets zwart wil maken lukt me dat echt niet en ik heb ook geen idee wwat ik moet doen. als tip van een website heb ik een selectie gemaakt van wat ik wil veranderen, dit dessaturate ik en vervolgens zet ik daar variatons op. werkt wel enigzins maar niet voldoende.
als voorbeeld wat ik wil:
origineel
resultaat
resultaat moet je misschien even in een nieuw venster openen i.v.m. hotlinken van imageshack
hmmm, ik snap neit wat je probleem is. als je alleen de lak selecteerd, (het is even een werkje, maak desnoods gebruik van een mask) en dan hue en saturation opent, dan hoef je alleen hue te veranderen, en alles blijft perfect het zelfde. je spiegeling en alles! heel misschien een kleint beetje saturation, maar die heb je eigenlijk al niet nodig.quote:op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef blapiet het volgende:
ik photoshop wel eens een auto maar vind het moeilijk om de kleur te veranderen. selecties enz gaat prima maar als ik iets zwart wil maken lukt me dat echt niet en ik heb ook geen idee wwat ik moet doen. als tip van een website heb ik een selectie gemaakt van wat ik wil veranderen, dit dessaturate ik en vervolgens zet ik daar variatons op. werkt wel enigzins maar niet voldoende.
origineel
resultaat
resultaat moet je misschien even in een nieuw venster openen i.v.m. hotlinken van imageshack
neequote:op woensdag 28 december 2005 12:04 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
afbeeldingen zijn niet te zien, probeer het even bij www.parkyourpic.com
moet je hier eens kijken, uitleg over alles dat met auto's en photoshop te maken hebbenquote:op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef blapiet het volgende:
origineel
resultaat
ben ik nou de enige die het 2e plaatje niet ziet...quote:op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef blapiet het volgende:
origineel
resultaat
ik ook niet.quote:op donderdag 29 december 2005 09:13 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
ben ik nou de enige die het 2e plaatje niet ziet...
werkt niet helaasquote:op donderdag 29 december 2005 09:56 schreef pat-man het volgende:
rechtermuisknop --> save file as..
of het plaatje gewoon hosten op een andere server die fok! niet geblockt heeft.quote:op donderdag 29 december 2005 09:56 schreef pat-man het volgende:
rechtermuisknop --> save file as..
als je het gebied geselecteerd hebt (dmv van mask, quick mask, of waar je liever mee werkt)quote:op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef blapiet het volgende:
origineel
resultaat
kleurcalibrering al gedaan? en als je toch xp hebt, zou ik gelijk voor photoshop cs2 gaanquote:op vrijdag 30 december 2005 14:02 schreef puckzzz het volgende:
ze hebben mijn pc een beetje aangepast op het werk, xp erop gezet enzo. nu heb ik photoshop 7.0 erop gezet maar wanneer ik nu een zw open krijg ik 'm in een soort sepia tint, beetje bruin/roze zeg maar. wat moet ik hier aan doen? zo kan ik er niet mee werken
moet je die wel hebben he?quote:op vrijdag 30 december 2005 14:05 schreef sjoewe het volgende:
[..]
kleurcalibrering al gedaan? en als je toch xp hebt, zou ik gelijk voor photoshop cs2 gaan
als je camera zelf op 72 dpi de foto's uitpoept en je gaat croppen met 150 dpi dan gaat 'ie interpoleren (pixels bij verzinnen).quote:op vrijdag 6 januari 2006 15:40 schreef puckzzz het volgende:
nog een vraag:
ik schiet mijn foto's allemaal in jpg. standaard zijn die dan 72 dpi, ik schiet ze op 3,2 mb ofzo (weet niet of dat ertoe doet)
wanneer ik ga croppen crop ik vaak op 20x30 cm op 150 dpi, maar kan ik die dpi beter op 72 laten staan? ik bedoel als ik 'm op 150 dpi crop krijg je dan dat ie er pixels bij gaat verzinnen?
ik doe het omdat ik denk dat mijn foto's er scherper van worden, maar is dit ook zo?
wat je ook kunt doen is m verkleinen, dus als je een grote foto hebt op 72 dpi, m omzetten naar 150/300 waardoor er teruggerekend word, de pixels dus dichter bijeen komen en je foto kleiner word, daarna gaan croppen en printen maarquote:op vrijdag 6 januari 2006 15:40 schreef puckzzz het volgende:
nog een vraag:
ik schiet mijn foto's allemaal in jpg. standaard zijn die dan 72 dpi, ik schiet ze op 3,2 mb ofzo (weet niet of dat ertoe doet)
wanneer ik ga croppen crop ik vaak op 20x30 cm op 150 dpi, maar kan ik die dpi beter op 72 laten staan? ik bedoel als ik 'm op 150 dpi crop krijg je dan dat ie er pixels bij gaat verzinnen?
ik doe het omdat ik denk dat mijn foto's er scherper van worden, maar is dit ook zo?
er worden pas pixels bijverzonnen als de uiteindelijke grootte (inches x dpi) groter wordt dan je oorspronkelijke jpg. als je een jpg hebt van 40x60cm (= 15,7x23,6 inch) op 72 dpi, en je cropt naar 26x40cm (= 10,2x15,7 inch) op 150 dpi, dan krijg je dusquote:op vrijdag 6 januari 2006 15:40 schreef puckzzz het volgende:
nog een vraag:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |