quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:57 schreef rolon het volgende:Ik zou zeggen, verwijder het stuk wat je kwijt moet. Kopieer de 'rest' van de foto naar een nieuw bestand, en hoppakee, klaar.
Dit kan iig niet. Ik vind het moeilijk uitleggen waarom dit niet kan, maar wat ik wil is dus: niet na het croppen de verhouding bepalen, maar ervoor al. Zo kan ik mijn selectie aan de verhouding aanpassen, snappie.
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:57 schreef Slarioux het volgende:Wat je kan doen is de maten even opschrijven en de verhouding uitrekenen, vervolgens croppen, en ff met de hand berekenen hoeveel er aan de andere kant af moet.
Dit wil als laatste mogelijkheid doen, want ik hoop dat er iets makkelijkers is.
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 23:00 schreef pea4fun het volgende:Als je met photoshop cropt kan je de maten ingeven die de foto moet hebben in de regel bovenaan.
10x 15, 13 x18 of wat je maar wil
Dit is de oplossing! Bedankt!
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 23:06 schreef Shark.Bait het volgende:Pea bedoelt dat je bij "Style" (in de menu balk als je de "selectie tool" geselecteerd hebt) moet kiezen voor "Fixed Aspect Ratio" en dan bij "Width" en "Height" idd de juiste groottes moet invullen... daarna maak jij je selectie en crop je.
Elefes heeft een andere weg naar Rome
![]()
Kan ik dit niet beter met de crop tool doen? Want ik vind de selectietool niet echt prettig werken; bij de croptool kan ik nl makkelijker gedeelten aan de selectie toevoegen dan bij de crop tool . Wat is het voordeel van de selectietool? (ik gebruik nl bijna altijd de crop tool)