dan zo:quote:op woensdag 23 november 2005 18:56 schreef mrobjective het volgende:
ik krijg het niet voor elkaar om verschillende plaatjes in de layers te plaatsen. iedere keer veranderd dan plaatje 1.
[afbeelding]
maak onder het plaatje een nieuwe tekstlaag en typ het woord slotquote:op woensdag 23 november 2005 18:57 schreef heart_worm het volgende:
nee anders wilt ik het niet in een woord hebben he
![]()
maar ik wilt dus dat plaatje zeg maar in het woord 'slot' en dat woord dan ook weer een beetje mooi
bijna gelukt. enige is nog dat ik het niet als .gif kan opslaan. hij accepteerd alleen maar .psd. hoe maak ik er dan een .gif van?quote:op woensdag 23 november 2005 19:00 schreef __saviour__ het volgende:
[..]
dan zo:
open een nieuw document en open de 2 foto's apart.
selecteer een foto (select - all) en kopieer deze (edit - copy) en plak deze in het nieuwe document (edit - paste). dan komt het in een nieuwe laag
save optimized as...quote:op woensdag 23 november 2005 19:40 schreef mrobjective het volgende:
[..]
bijna gelukt. enige is nog dat ik het niet als .gif kan opslaan. hij accepteerd alleen maar .psd. hoe maak ik er dan een .gif van?
ik bedoel eigenlijk:quote:op woensdag 23 november 2005 19:01 schreef __saviour__ het volgende:
[..]
maak onder het plaatje een nieuwe tekstlaag en typ het woord slot
selecteer de laag met het plaatje en doe layer- create clipping mask
bedanktquote:op woensdag 23 november 2005 21:05 schreef __saviour__ het volgende:
dat beschreef ik ook. voer die 2 stappen uit en dan krijg je zoiets als op dat plaatje
hier een kleine tutorial :quote:op woensdag 23 november 2005 18:54 schreef heart_worm het volgende:
weet iemand misschien hoe ik dit plaatje in een woord krijg?
[afbeelding]
gaat prima. hoezo?quote:op zaterdag 26 november 2005 15:56 schreef __saviour__ het volgende:
wel geinig: probeer eens een bankbiljet van hogere resolutie te plakken vanuit het clipboard. (deze bijvoorbeeld
hier herkent photoshop het als geld en weigert het te printen.quote:
bij mij niet, wel raarquote:op zaterdag 26 november 2005 16:04 schreef __saviour__ het volgende:
[..]
hier herkent photoshop het als geld en weigert het te printen.
kan niet, dan moet je echt een nederlandse versie van photoshop hebbenquote:op zaterdag 26 november 2005 16:20 schreef minolta het volgende:
weet iemand hoe je de taal van photoshop cs 8 kan veranderen
bij mij is het in het engels maar ik zou het graag naar nederlands willen zetten
kan niet, en ik zou als ik jou was ook lekker engels houden omdat de meeste tutorials met een engelse photoshop zijn gemaakt...quote:op zaterdag 26 november 2005 16:20 schreef minolta het volgende:
weet iemand hoe je de taal van photoshop cs 8 kan veranderen
bij mij is het in het engels maar ik zou het graag naar nederlands willen zetten
dan krijg ik dit:quote:op zaterdag 26 november 2005 16:13 schreef orealo het volgende:
[..]
bij mij niet, wel raar![]()
wat voor een error krijg je ?
quote:op donderdag 1 december 2005 23:48 schreef __saviour__ het volgende:
[..]
dan krijg ik dit:
[[url=http://xs57.xs.to/pics/05484/banknote.jpg]afbeelding][/url]
ik krijg het ook, bij mijn niet-legale versie van photoshop cs2.quote:op vrijdag 2 december 2005 08:33 schreef eastwood het volgende:
[..]
nog nooit gezien.. vraag me wel af welke versie je dan hebt. origineel, origineel met crack/patch? gekopieerde versie ofzo? waar heb je photoshop vandaan?
gewoon cs2, geen cracks geinstalleerd.quote:op vrijdag 2 december 2005 08:33 schreef eastwood het volgende:
nog nooit gezien.. vraag me wel af welke versie je dan hebt. origineel, origineel met crack/patch? gekopieerde versie ofzo? waar heb je photoshop vandaan?
kies de selecteer tool. dan kun je bovenaan een vaste verhouding instellen:quote:op zaterdag 3 december 2005 22:42 schreef mrfox het volgende:
ben een beginnende photoshop gebruiker, en ik wil er nu foto's mee knippen.
ik wil namelijk vooraf instellen dat er een bepaalde ratio moet zijn tussen de lengte en breedte. bij de crop tool én bij de selectiontool zie ik die optie niet. wie weet hoe ik dit kan aanpakken?
dus stel dat ik een gedeelte van de zijkant weg wil hebben, dan kan ik dit met de crop tool doen, maar hoe weet ik dan wat de verhouding is tussen lengte en breedte. die wil ik dus instellen voor het knippen.
hoop dat het een beetje duidelijk verwoord is
kan ik dit niet beter met de crop tool doen (ben er net 8er dat dat ook kanquote:op zaterdag 3 december 2005 23:00 schreef __saviour__ het volgende:
[..]
gewoon cs2, geen cracks geinstalleerd.
[..]
kies de selecteer tool. dan kun je bovenaan een vaste verhouding instellen:
[[url=http://xs57.xs.to/pics/05486/fixed.jpg]afbeelding][/url]
kies dus voor fixed aspect ratio en daarachter stel je de verhouding in
quote:op zondag 4 december 2005 18:45 schreef veldmuis het volgende:
start ps cs2 traag?
ga naar c:\program files\adobe\adobe photoshop cs2\plug-ins
rename de digimarc map naar ~digimarc
start ps en merk hoeveel sneller ps start.
oh, als je de digimarc plugin gebruikt, sja, dan niet doen natuurlijk.
quote:op maandag 5 december 2005 08:59 schreef eastwood het volgende:
dat is toch die plug in voor eventueel watermerk?
srry, ik heb geen idee wat je bedoelt met interpoleert.quote:op dinsdag 6 december 2005 14:35 schreef mrfox het volgende:
oke, blijft nog 1 vraag over: als ik van een foto (van 3,2 mp) alleen de helft nodig heb, ga ik natuurlijk croppen. dan vul ik in 15 cm bij 10 cm
maar ik zou echt niet weten wat ik bij dpi moet invullen. ik weet wat wat dpi is en wat het inhoudt, ook het verband met cm weet ik. maar toch vind ik het nu erg verwarrend (klinkt misschien raar).
wat zou ik nu bij dpi moeten invullen? want als ik 300 dpi invul en de foto crop op 10*15 cm, dan cropt die telkens 1771*1182 px (duuh). hij interpoleert dus. hoe kan ik ervoor zorgen dat die niet interpoleert?
72 dpi invullenquote:op dinsdag 6 december 2005 14:35 schreef mrfox het volgende:
oke, blijft nog 1 vraag over: als ik van een foto (van 3,2 mp) alleen de helft nodig heb, ga ik natuurlijk croppen. dan vul ik in 15 cm bij 10 cm
maar ik zou echt niet weten wat ik bij dpi moet invullen. ik weet wat wat dpi is en wat het inhoudt, ook het verband met cm weet ik. maar toch vind ik het nu erg verwarrend (klinkt misschien raar).
wat zou ik nu bij dpi moeten invullen? want als ik 300 dpi invul en de foto crop op 10*15 cm, dan cropt die telkens 1771*1182 px (duuh). hij interpoleert dus. hoe kan ik ervoor zorgen dat die niet interpoleert?
je hebt dezelfde vraag nu al op 3 plekken gesteld; en ik heb hier al antwoord gegeven.quote:op dinsdag 6 december 2005 14:35 schreef mrfox het volgende:
vrees het niet jongen, subforum design is weg gehaald, zijn heleboel topics verweidert of verplaatst (meeste naar digital corner en user foto's)quote:op woensdag 7 december 2005 22:51 schreef roooytjuh het volgende:
is er nergens een design aanvraag topic meer?
dat weet ikquote:op donderdag 8 december 2005 15:19 schreef veldmuis het volgende:
cmyk en rgb zijn andere dingen. de kleuren zul je vaak niet 100% tzelfde krijgen.
onderwerp selecteren, invert selection, en dan de saturation terugdraaien, of een gradient map eroverheen mikken. dat laatste geeft een wat lekkerder contrastquote:op donderdag 8 december 2005 18:49 schreef minolta het volgende:
hoe bekom je een zwart witte achtergrond.
maar het onderwerp in kleur?
[aanvulling]quote:op donderdag 8 december 2005 19:15 schreef veldmuis het volgende:
[..]
onderwerp selecteren, invert selection, en dan de saturation terugdraaien, of een gradient map eroverheen mikken. dat laatste geeft een wat lekkerder contrast.
www.google.com , het perfecte adres voor zulke vragen.quote:op dinsdag 13 december 2005 20:39 schreef yamyam het volgende:
wat is een vector en hoe werkt dat?
http://www.google.nl/search?hl=nl&lr=&oi=defmore&defl=en&q=define:vector+graphicquote:op dinsdag 13 december 2005 20:39 schreef yamyam het volgende:
wat is een vector en hoe werkt dat?
dit topic heet photoshop - vragen, tips, problemenquote:op dinsdag 13 december 2005 20:40 schreef nitespeed het volgende:
[..]
www.google.com , het perfecte adres voor zulke vragen.
lui kind.
photoshop!!!! niet vector!!!!quote:op woensdag 14 december 2005 06:43 schreef yamyam het volgende:
[..]
dit topic heet photoshop - vragen, tips, problemen
debiel.
nou dat mag wel ietsje vriendelijkerquote:op woensdag 14 december 2005 10:18 schreef pat-man het volgende:
[..]
photoshop!!!! niet vector!!!!
als je het verschil al niet eens weet, wat doe je dan in dit topic...
je kan iets met vectors doen in photoshop. dus wat zeur je nou.quote:op woensdag 14 december 2005 10:18 schreef pat-man het volgende:
[..]
photoshop!!!! niet vector!!!!
als je het verschil al niet eens weet, wat doe je dan in dit topic...
klopt, werkt hetzelfdequote:op woensdag 14 december 2005 16:17 schreef yamyam het volgende:
[..]
je kan iets met vectors doen in photoshop. dus wat zeur je nou.
edit-transform-flip horizontalquote:op woensdag 14 december 2005 16:41 schreef tha_erik het volgende:
even een klein vraagje, hoe kan je een layer spiegelen?
het hele canvas lukt me nog wel, en er moet een makkelijkere manier zijn dan de layer te plaatsen in een nieuwe canvas en dan te spiegelen, weer te selecteren en kopiëren en weer te plakken in mijn originele plaatje.
dat zeg ikquote:op woensdag 14 december 2005 16:36 schreef __saviour__ het volgende:
photoshop heeft beperkte vector ondersteuning. voor het echte werk gebruik je natuurlijk illustrator, ook van adobe.
thnxquote:
jij zat natuurlijk met rotate canvas te spelenquote:op woensdag 14 december 2005 16:48 schreef tha_erik het volgende:
[..]
thnx! en op zich had ik daar zelf ook wel achter kunnen komen, als ik even langer had gegeken dan dat mijn nues lang is
.
quote:op woensdag 14 december 2005 16:55 schreef puckzzz het volgende:
[..]
jij zat natuurlijk met rotate canvas te spelen
je moet het zoeken bij filters. ga naar filter -> distort en dan twirl of wave. je kan het ook handmatig doen via filter -> liquifi, daar kan je handmatig duwen, trekken, draaien, uitrekken.. alles door elkaar. is wel een gepruts, maar misschien vind jij het makkelijk. ik zou persoonlijk op internet ff op zoek gaan naar een plug in, zijn genoeg te vinden die zo'n vlag effect erin zetten.quote:op zaterdag 17 december 2005 15:23 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
weet iemand of je een object in photoshop golvend kunt laten lijken. ik heb een afbeelding en die zou ik graag als vlag willen weergeven. weet iemand of er een soort "golf-effect" is?
pielen met de hue/saturationquote:op zondag 18 december 2005 22:06 schreef bojaaper het volgende:
ik wil graag weten hoe je goed gezichten van foto's op andere foto's kunt plaatsen. het knippen lukt me wel, alleen om de kleuren goed te krijgen lukt me nog niet. iemand tips, of een tutorial?!
nee joh gewoon met een gum met zachte randen... en dan 50% ofzoquote:op zondag 18 december 2005 23:45 schreef nitespeed het volgende:
[..]
en de randjes vloeiend over laten lopen met een mask.
dat zoek je het snelste op met googlequote:op zondag 18 december 2005 23:53 schreef bojaaper het volgende:
wat is een mask precies, en hoe werkt het?
how to seperate the men from the boys.quote:op zondag 18 december 2005 23:48 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
nee joh gewoon met een gum met zachte randen... en dan 50% ofzo
quote:op maandag 19 december 2005 00:00 schreef nitespeed het volgende:
[..]
how to seperate the men from the boys.
hmm, hoor je mij zeggen dat ik het niet kan zonder masker? nee, lukt makkelijk zonder masker, alleen mijn voorkeur gaat uit naar masker, omdat je alles kan herstellen. maar met alleen selectie en een gummetje kan ik ook een hoofd omwisselen, het is alleen niet zo makkelijk als masker.quote:op maandag 19 december 2005 15:43 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
right, geef mij 2 hoofden en ik maak ze perfect zonder pauper masker![]()
kom op zeg. als je écht photoshop bedreven was, had je wel laagmaskers weten te gebruiken. het is de beste uitvingding na de lagen binnen photoshop. paths heeft er ook helemaal niks mee te maken.quote:op maandag 19 december 2005 16:10 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
hm ik gebruik het eigenlijk nooit, terwijl ik toch al redelijk photoshop bedreven ben. hoe werkt het precies dan. het is iets anders dan paths neem ik aan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |