abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31198480
wat versta jij onder groot... ?
een normaal plaatje dat je op het internet tegenkomt (zoals deze) is opgebouwd uit 72dpi; dus 72 dots per inch. dit is een normale beeldschermresolutie, waardoor de file dus ook niet al te groot is in kb's en relatief klein op je beeldscherm is.
wat veel mensen die weinig (tot geen) verstand hebben van photoshop denken is dat je wonderen kan veroorzaken met photoshop. maar dat is niet zo... als een jpeg klein wordt opgeslagen smijt je een hele lading data weg; die kunnen wij met photoshop niet meer even terugroepen. want wat er niet is, kunnen wij niet zomaar even maken.

maar om even terug te komen op je vraag, wat bedoel je met groot? 640x480? 800x600? a4 formaat?
pi_31198742
liefst een cm of 40a50
is er geen mogelijkheid om hem over te trekken?
(zag op het forum een tut staan met overtrekken van tekeningen)

(misschien had ik het beter kunnen vragen in het "design-aanvraag topic")
  woensdag 5 oktober 2005 @ 11:08:02 #28
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31198965
quote:
op woensdag 5 oktober 2005 10:57 schreef ruffian het volgende:
liefst een cm of 40a50
is er geen mogelijkheid om hem over te trekken?
(zag op het forum een tut staan met overtrekken van tekeningen)

(misschien had ik het beter kunnen vragen in het "design-aanvraag topic")
met zo'n klein origineel is dat praktisch onmogelijk.
overtrekken is qua hartje wel te doen, dat is een simpele vorm, maar al die rode dingen....

misschien gewoon proberen na te maken in ps. dat rode lijkt mij nl gewoon een brush
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 11:09:11 #29
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31198988
quote:
op woensdag 5 oktober 2005 10:13 schreef ruffian het volgende:
is er een mogelijkheid om dit logo
in het groot te krijgen?
dus erg groot vind het wel een stoer hartje
ff plaatje hier neergezet
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:48:52 #30
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31206520
weet iemand een site waar een aantal mooie filters op staan?
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31222433
quote:
op woensdag 5 oktober 2005 15:48 schreef jpm01 het volgende:
weet iemand een site waar een aantal mooie filters op staan?
zoek je iets specifieks, of zomaar ter uitbreiding?
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_31222987
heb em maar ff op mijn host gezet
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:33:17 #33
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31222996
quote:
op donderdag 6 oktober 2005 08:56 schreef eastwood het volgende:

[..]

zoek je iets specifieks, of zomaar ter uitbreiding?
gewoon ter uitbreiding, ik ben al wezen zoeken maar kan niet echt veel geschikte dingen vinden.
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31334044
ik heb een gifje met een witte achtergrond, hoe kan ik deze achtergrond nou makkelijk transparant maken?
pi_31334912
quote:
op maandag 10 oktober 2005 14:43 schreef ikke_ook het volgende:
ik heb een gifje met een witte achtergrond, hoe kan ik deze achtergrond nou makkelijk transparant maken?
irfanview:

open je plaatje. file -> save as.... selecteer gif bij save as type. in het tweede windowtje rechts, in het vak gif vink je save transparent color aan, met de sub-optie choose transparent color during saving. save. een preview verschijnt. klik op de witte achtergrond. done .
pi_31336024
ah bedankt
pi_31474837
ok ok, het komt niet vaak voor, maar ik heb dan ook eens een vraagje.. ik heb een wit vlak, dat over loopt naar zwart (feather gebruikt) maar ik wil dat "pixel achtig" over laten lopen. nu is het vloeiend, maar ik wil dus dat het van heel veel witte pixels bij elkaar steeds minder witte pixels worden, tot nog maar enkelen..

er zullen vast antwoorden komen om via mask en halftone dit te berijken, maar ik krijg het zo niet voor elkaar, omdat het nog steeds zacht uitloopt, en geen harde pixels.

ff voor de duidelijkheid, pixels van 1 of 2 bij elkaar.. (2x2= blokje van 4 dus )

pfff, rot filters, gebruik het nouwlijks als je alles zelf tekent
pi_31479461
quote:
op zaterdag 15 oktober 2005 22:47 schreef eastwood het volgende:
ok ok, het komt niet vaak voor, maar ik heb dan ook eens een vraagje.. ik heb een wit vlak, dat over loopt naar zwart (feather gebruikt) maar ik wil dat "pixel achtig" over laten lopen. nu is het vloeiend, maar ik wil dus dat het van heel veel witte pixels bij elkaar steeds minder witte pixels worden, tot nog maar enkelen..

er zullen vast antwoorden komen om via mask en halftone dit te berijken, maar ik krijg het zo niet voor elkaar, omdat het nog steeds zacht uitloopt, en geen harde pixels.

ff voor de duidelijkheid, pixels van 1 of 2 bij elkaar.. (2x2= blokje van 4 dus )

pfff, rot filters, gebruik het nouwlijks als je alles zelf tekent
als je een effen achtergrondkleur hebt (wit) met daaroverheen een deels transparante zwarte laag (je gradient), dan zou je gebruik kunnen maken van de dissolve blending mode. maar die vlieger gaat niet op zonder transparantie. en daarbij heb je alleen de keuze uit 1x1 pixel.
pi_31482740
quote:
op zondag 16 oktober 2005 01:14 schreef lynx666 het volgende:

[..]

dissolve
thnx, dat komt al in de buurt. zelf niet aan gedacht.. dom dom dom
pi_31492596
je kan beter met een patroon werken denk ik.
pi_31494247
quote:
op zondag 16 oktober 2005 18:12 schreef markster het volgende:
je kan beter met een patroon werken denk ik.
go on...?

een patroon.. dat gaat naar mijn idee niet lukken. ik weet niet wat jij voor je ziet dat ik wil berijken, maar hoe wil je een patroon maken van witte pixels naar zwarte?
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:45:18 #42
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31494328
hoe kan ik iets knippen en op een andere laag op precies dezelfde plek weer plakken?

ctrl-v plakt namelijk zo'n beetje random het spul erin.
pi_31494707
quote:
op zondag 16 oktober 2005 19:45 schreef introv het volgende:
hoe kan ik iets knippen en op een andere laag op precies dezelfde plek weer plakken?

ik d8 selectie laten staan. dus selectere--> ctrl c --> andere laag aanklikken--> ctrl v (dus dan staat de slectie nog steeds het zelfde he..)

(maar weet niet zeker, op deze computer geen psd, dus kan niet checke..
pi_31494807
quote:
op zondag 16 oktober 2005 19:42 schreef eastwood het volgende:

[..]

go on...?

een patroon.. dat gaat naar mijn idee niet lukken. ik weet niet wat jij voor je ziet dat ik wil berijken, maar hoe wil je een patroon maken van witte pixels naar zwarte?
nee ik had een ander beeld voor me. ik dacht meer een grote pixels -> kleine pixels zeg maar. maar dat is dus niet helemaal wat jij bedoelt.
pi_31509294
hallo allemaal,

ben nieuw hier, dus weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag

ik werk zelf met photoshop elements 3.0 en wil met airbrushes mijn creatie wat opleuken. ware het niet dat ik de airbrush functie nergens kan gebruiken. iemand een tip?
pi_31512497
quote:
op zondag 16 oktober 2005 19:45 schreef introv het volgende:

selectie maken en dan ctrl+j, dan plakt ie m in een nieuwe layer.
...
pi_31520479
quote:
op maandag 17 oktober 2005 12:43 schreef mooncatcher het volgende:
hallo allemaal,

ben nieuw hier, dus weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag

ik werk zelf met photoshop elements 3.0 en wil met airbrushes mijn creatie wat opleuken. ware het niet dat ik de airbrush functie nergens kan gebruiken. iemand een tip?
uhm, hoe bedoel je? kan je de brush tool niet in je palet vinden? of kan je hem wel vinden, maar krijg je niks te zien als je gaat tekenen?
pi_31520720
ik heb de airbrusch inmiddels gevonden, maar nou zit ik weer vast met de blending mode. heb de nl versie, dus wat is de vertaling ervoor?? haha
pi_31521222
vertaling geen idee, waar het staat: in je layer menu! (rechts bovenin) of anders moet je via window, layers. staat het boven alle layers. zal waarschijnlijk op "normal" staan.

(oei..jij hebt natuurlijk nederlands.. layers zijn bij jou lagen, maar dat had je wel begrepen )
pi_31529167
thnxie heb het gevonden!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')