Achterhoker | maandag 30 oktober 2017 @ 12:55 |
Slechts een weekje wachten en dan kunnen we op 29 Oktober alweer genieten van de 19e Mexicaanse Grandprix. De 18e ronde van het kampioenschap en de ontknoping nadert. Gaan we dit meemaken op het Autodromo Hermanos Rodriguez? Nog 9 punten heeft Lewis Hamilton nodig om zijn 4e wereldtitel te halen. Wat hem betreft is het in Mexico dus Hammertime. Vorig jaar was de Brit hier de snelste, het jaar ervoor zijn toenmalige teamgenoot Nico Rosberg. De 19 jaar daarvoor is er niet gereden, nadat Nigel Mansel in 1992 als laatste winnaar over de einstreep kwam. Hamilton zal aan een 5e plek genoeg hebben deze keer en het lijkt erop dat alleen grote pech hem nog kan tegenhouden. Voordat het F1 circus in 2015 terugkeerde onder de Mexicaanse zon is het circuit flink gerenoveerd onder het toeziend oog van Hermann Tilke. Hij voegde diverse stukken toe, zoals een langzaam gedeelte waar de fans op de tribunes hun flink kunnen toejuigen, maar liet ook vele iconische bochten ongemoeid, waaronder de extreem snelle laatste bocht, Perltada, waar de coureurs het rechte stuk opkomen en versnellen naar 370km/u. Rijders en motoren zullen het zwaar krijgen op 2,2km hoogte Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Mexico Stad | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 12:57 |
Ik denk dat er niet met zekerheid te zeggen valt wie er voor ligt op de apex, ik haal dat niet uit de beelden. En dan nog moet Massa wel de lijn kunnen houden, want door te laat te remmen kan die opeens voorliggen op de apaex, maar dan moet je wel de bocht kunnen houden daarna. of het nou bewust of onbewust was, hij duwt Vettel uit de baan door vervolgens van de racelijn af te gaan. Verder heb ik Massa ook niet horen klagen hierover, niet gedurende de race en ook niet na de race. | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 12:58 |
Ik heb Kimi ook niet horen klagen over Max actie de vorige race. | |
SnowOokami | maandag 30 oktober 2017 @ 12:59 |
Iemand ook opgevallen dat McLaren al het hele jaar bagger pitstops heeft? Vandoorne had gisteren ook weer een 7,3s maar normaal gesproken zitten ze ook ruim boven de 3s. | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 13:03 |
Ik denk dat Kimi het ook onzin vond, net als ongeveer iedereen, dus wat is je punt? | |
Nieuwschierig | maandag 30 oktober 2017 @ 13:03 |
Viel wel meer toch? Niki had de conclusie wie er volgens hem fout zat bij de zoveelste clash tussen HAM en ROS al lang en breed verteld op tv maar dan moest hij bij Toto op rapport komen omdat er uit de data heel iets anders gebleken was. Hij was niet echt voorzichtig in zijn mening geven over die twee. | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 13:04 |
ze gaan het Mercedes volgend jaar moeilijk maken
| |
spectrumanalyser | maandag 30 oktober 2017 @ 13:04 |
heeft iemand de schakelfout al gevonden. het leek een droste effect. je zag links een lijstje en rechts een soort iframe, in iframe, in iframe. zelfs olaf merkte het. na 4 seconde was het beeld weer terug | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 13:04 |
Dat er niet geklaagd hoeft te worden om een straf uit te delen. En ik was het eens met de straf voor Max, al hadden er wel meer een straf mogen krijgen in die race. Grosjean werd wel bestraft voor een soortgelijke actie in deze race. | |
OscarMopperkont | maandag 30 oktober 2017 @ 13:06 |
De regels/straffen moeten gewoon echt eens duidelijker worden en aanzienlijk minder worden. Dat gejank bij elk dingetje... Laat die gasten gewoon racen, zolang je elkaar niet kapot of van de baan rijdt, gewoon lekker gassen | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 13:10 |
als je voordeel haalt door naast de baan te gaan moet dat gewoon bestraft worden, lijkt me geen vreemde regel alleen moeten ze die dan wel handhaven | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 13:14 |
De achterkant brak wel uit man je hebt gewoon niet op zitten letten tijdens de race. Massa heeft een overstuur moment, corrigeert, en gaat daardoor wijd. Vettel moet buiten de baan gaan om een aanrijding te voorkomen. | |
THEFXR | maandag 30 oktober 2017 @ 13:15 |
ik wordt gek van al die regels en straffen in de f1, bij andere raceklasse is dat gewoon niet. gewoon gaan. wordt er gewoon ziek van dat de F1 wordt misbruikt als soort van VVN https://vvn.nl/ | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 13:22 |
Dat geeft hem nog niet het recht om buiten de baan in te halen. | |
Sander_Van_Hoorn | maandag 30 oktober 2017 @ 13:24 |
Dit. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 13:25 |
Doet hij ook niet, hij haalt hem een bocht later pas in. | |
Red_85 | maandag 30 oktober 2017 @ 13:25 |
Gejank in de marge. Er is weer iemand die met zijn kop boven het maaiveld uitsteekt. In bijna 100 jaar GP racen is er geen NL'er geweest die het zo goed doet en door het hele paddock gezien wordt als grootste talent. Wat statistisch bewezen wordt met vele 'jongste ooit' records. Die mag je wel met trots en egards behandelen. Maar in calvinistisch NL kan dat niet natuurlijk. Tevens, welke reden om kritisch te zijn, is er geweest het afgelopen weekend? Dit soort mannetjes hadden recht van spreken gehad als ze er iets meer verstand van hadden gehad. | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 13:26 |
Het geeft Massa ook niet het recht om de plaats terug te claimen, hij moet van de baan af vanwege Massa en moet dan ook maar die positie teruggeven die Massa door die actie is kwijtgeraakt? Beetje de omgekeerde wereld dit | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 13:28 |
Vettel wilde niet buiten de baan, hij werd daar onvrijwillig heen gepushed. Kun je hem niet aanrekenen | |
Wereldgozer | maandag 30 oktober 2017 @ 13:28 |
Ergens al de boordradio van Max na de finish gepost? | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 13:28 |
Nope Massa lag voor! Maar goed, dit is een zinloze discussie want we worden het toch niet eens! | |
Themeparktommy | maandag 30 oktober 2017 @ 13:29 |
Hij staat al op Youtube, maar het stukje over Bottas hebben ze daar eruit geknipt. Ik weet niet zo snel hoe ik deze kan "rippen" van de F1 website. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 13:30 |
Sterk argument. | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 13:31 |
Vettel komt op het rechte stuk waar hij buiten de baan ging terug op de baan voor Massa voordat hij instuurt voor de volgende bocht. | |
motorbloempje | maandag 30 oktober 2017 @ 13:32 |
Vind dan ook niet dat VER 'm per se had moeten krijgen, maar VET heeft ook geen foutloze race gereden. OCO heeft gezien zijn materiaal daarentegen wel goed gereden, imho. Maar da's mijn keus/stem | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 13:34 |
Vettel haalt Massa op de baan in, in de rechterbocht. Op het moment dat hij buiten de baan zit rijden ze nog naast elkaar. | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 13:35 |
| |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 13:36 |
Kan ik u helpen? | |
Peterselieman | maandag 30 oktober 2017 @ 13:37 |
Vettel zat wel zodanig naast Massa dat hij raceroom mocht claimen | |
Blik | maandag 30 oktober 2017 @ 13:38 |
Op het moment dat Vettel naar buiten geduwd wordt liggen ze op zijn minst gelijk en ligt Vettel misschien wel voor. De inhaalactie vindt dus niet plaats buiten de baan | |
Sunri5e | maandag 30 oktober 2017 @ 13:40 |
Idd. Vooral Jack Plooij. Echt tenenkrommend. Niet alleen bij Max maar ook bij andere coureurs loopt hij zo te likken. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 13:41 |
Er valt ook duidelijk te zien dat hij buiten de baan komt om een aanrijding te voorkomen en dat de inhaalactie op de baan plaatsvindt in de rechterbocht. Tevens legt hij geen korte afstand af zoals Max in COTA maar juist een langere afstand. | |
Bluurgh | maandag 30 oktober 2017 @ 13:42 |
RaceRoom kan je gewoon gratis downloaden hoor. http://store.steampowered(...)m_Racing_Experience/ | |
Sjemmert | maandag 30 oktober 2017 @ 13:44 |
| |
Wuwwa | maandag 30 oktober 2017 @ 13:47 |
Boardradio van de winnaar | |
AMDB | maandag 30 oktober 2017 @ 13:53 |
"I was trying to cut the track so maybe I could get a 5s time penalty to make it more interesting" | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 13:53 |
Ok, je hebt gelijk. De enige reden dat hij niet gaat glijden is omdat hij tegen Vettel aan zit. Hoe dan ook, hij rijdt te hard voor de Williams door die bocht. Geen grip op alle vier de wielen. Hij is een eikel en had gewoon moeten liften. | |
SnowOokami | maandag 30 oktober 2017 @ 13:58 |
In z'n dromen idd | |
Sjemmert | maandag 30 oktober 2017 @ 14:02 |
Liften ? Volgens mij stond ie al vol op de rem ? | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 30 oktober 2017 @ 14:04 |
En waar denk je dat aan te zien? Het feit dat hij net zo hard rijdt als Vettel die niet remt? | |
Red_85 | maandag 30 oktober 2017 @ 14:05 |
Mol gaat ook een keer met pensioen. Loopt al langzaam naar de 60 dus misschien wel tijd om er iemand naast te zetten idd. | |
bedachtzaam | maandag 30 oktober 2017 @ 14:06 |
Massa doet niet anders dan dat hij deed bij Max op circuit Monza, Vettel had dus gewoon wat meer geduld moeten hebben en voor inhalen buiten de baan een penalty moeten krijgen. | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 14:08 |
Hij komt voor de bocht deels voor Massa de baan op. Dus had hij er voordeel van. Do not agree! Massa zit er iets voor en dat is genoeg. Maar ik vind deze discussie wel genoeg zo! | |
Wereldgozer | maandag 30 oktober 2017 @ 14:13 |
Genot | |
Sjemmert | maandag 30 oktober 2017 @ 14:21 |
Huh wat ? Ze naderen beide een chicane lijkt me duidelijk dat ze beide aan het remmen waren. Liften is je gas loslaten. | |
SnowOokami | maandag 30 oktober 2017 @ 14:53 |
Lees net een paar comments op Motorsport.com dat Hulkenberg gezegd zou hebben dat de nieuwe spec. een nieuwe map krijgt @ Brazilië (dus dat geld dan voor de motor van Max) en blijkbaar ook wat nieuwe reliability updates. Ben benieuwd of dat waar is | |
TheFreshPrince | maandag 30 oktober 2017 @ 14:56 |
Alweer 3 jaar geleden, dit artikel maar de titel wordt steeds meer waar: https://www.topgear.com/car-news/motorsport/why-f1-should-fear-max-verstappen | |
Sjemmert | maandag 30 oktober 2017 @ 15:09 |
Mooi stuk ja. Hier nog wat beelden van Max zijn eerste auto race meters in de Florida Winter Series. Stroll was er ook bij en drukte Max nog zowat de muur in. | |
Klummie | maandag 30 oktober 2017 @ 15:20 |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 15:24 |
Wat die nieuwe Renault spec betreft, ik vind dat Renault het wel erg braaf speelt door zowel RBR, Toro Rosso als hun eigen team één zo'n nieuwe motor ter beschikking te stellen. Die Toro Rosso motor hadden ze net zo goed achterin de auto van Sainz kunnen leggen. Te meer omdat ze met Toro Rosso in gevecht zijn in het constructeurskampioenschap. En dan krijgen ze nog de wind van voren van Red Bull. Het ontbreekt Renault een beetje aan winnaarsmentaliteit wat hun eigen fabrieksteam betreft. Hopelijk wordt het volgend jaar beter, Enstone is toch wel een team met een mooie historie. | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 15:25 |
ik zie het anders maar sluit me bij sasquatsch aan, wel genoeg zo | |
Sjemmert | maandag 30 oktober 2017 @ 15:27 |
Ik vind die beelden van deze meetings echt geweldig. Leuk dat ze zulke dingen nu ook online zetten. | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 15:27 |
waarschijnlijk hebben ze contractuele verplichtingen hieromtrent | |
Columbiafan | maandag 30 oktober 2017 @ 15:28 |
Mooi. Aparte stijl van Hamilton wel met die koptelefoon. | |
SnowOokami | maandag 30 oktober 2017 @ 15:30 |
De reliability was toch ook compleet bagger? Prost heeft letterlijk z'n excuses gemaakt aan Max. En Abiteboul net ook weer aan de rest: https://www.motorsport.co(...)ve-in-mexico-972994/ Daarnaast is het nu gewoon fair om iedereen 1 motor te geven aangezien ze zelf nog niet goed genoeg zijn en tis gelijk win-win voor Renault, nu krijgen ze van 2 rivalen en hun eigen team data op de motor. | |
zoem | maandag 30 oktober 2017 @ 15:30 |
2.43 dat gebaar van Vettel Weer een leuk inkijkje. Ik vind Charlie Whiting niet zo sterk overkomen. | |
Wuwwa | maandag 30 oktober 2017 @ 15:32 |
Mooi voor de fans, maar ze moeten niet te scheutig worden met die beelden. Kan me voorstellen dat je een eerlijke vraag/mening voor jezelf gaat houden, wetende dat je misschien veel kritiek van fans gaat krijgen. Grosjean wordt nu bijvoorbeeld gezien als de klikspaan van de klas, terwijl hij de vertegenwoordiger van de coureurs is en dus vaker vragen moet stellen als men naar hem toekomt. | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 15:33 |
Zou goed kunnen idd, maar dan is de vraag waarom ze zulke contracten aangegaan zijn en waarom ze hun eigen team blijkbaar geen prioriteit gegeven hebben wat dat betreft. Red Bull vond het zelfs nodig om de motoren te rebadgen tot Tag Heuer dus aan die successen heb je als Renault zijnde niet veel vanuit marketing perspectief. | |
Peterselieman | maandag 30 oktober 2017 @ 15:40 |
Ze zijn blij dat die van Max heel is gebleven, want dat levert veel nuttige data op. | |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 15:40 |
Is misschien ook de reden dat ze wel van Red Bull af willen na volgend jaar maar voorlopig zijn ze zelf niet snel genoeg | |
trein2000 | maandag 30 oktober 2017 @ 15:50 |
Redbull heeft twee jaa geleden toen het echt bagger was er veel geld. En expertise ingestoken en dit toen afgedwongen. | |
Wombcat | maandag 30 oktober 2017 @ 15:50 |
Hamilton had flinke schade aan de diffuser (hebben ze op Sky laten zien). En dat heeft weer een flinke impact op de downforce. | |
M.Melandri | maandag 30 oktober 2017 @ 16:03 |
Massa dwingt hem ook naar buiten, totaal niet te vergelijk met Verstappen vorige week. Banden waren in Mexico overigens weer een aanfluiting. Echt tijd dat ze daar wat aan gaan doen, want deze race was gewoon een aanfluiting. | |
SnowOokami | maandag 30 oktober 2017 @ 16:22 |
Jack | |
Bonobo11 | maandag 30 oktober 2017 @ 16:41 |
Heb je het stuk gelezen?? Hij pakt Jack Plooij aan vanwege diens noninterviews en kontlikkerij Geen kwaad woord over Max | |
Smacked_Actor | maandag 30 oktober 2017 @ 16:46 |
Echt hoor | |
Wuwwa | maandag 30 oktober 2017 @ 16:48 |
https://speld.nl/2017/10/(...)-ik-van-mijn-moeder/
| |
Ugjerke | maandag 30 oktober 2017 @ 16:49 |
Wat bedoel je met Occam's Razor in deze context? Ik zou het op zich wel fijn vinden als je even uitlegt wat je nou bedoelt. Als je met wat concretere argumenten komt, kan ik tenminste in discussie gaan. Nu moet ik elke keer vragen om verduidelijking. Zou bijvoorbeeld ook handig zijn als je zegt wat je dan gezien hebt dit seizoen, waardoor je tot de conclusie komt dat de auto van Force India duidelijk beter is dan die van Williams. | |
BeamofLight | maandag 30 oktober 2017 @ 16:58 |
dag zegt ie toch ook niet | |
Kleffe_Dop | maandag 30 oktober 2017 @ 17:01 |
Wellicht dat daar contractuele afspraken over zijn gemaakt? De grote 'angst' van de Red Bull familie is natuurlijk dat ze pas in een later stadium updates ontvangen als het works-team, dus het zou me niets verbazen als daar waterdichte afspraken over zijn gemaakt. edit: spuit 11... | |
Weltschmerz | maandag 30 oktober 2017 @ 17:01 |
Sky heeft weer zijn best gedaan om een excuus te vinden, maar Hamilton ging gewoon veel sneller toen hij vrij baan had, om vervolgens te treuzelen met inhalen. | |
Kleffe_Dop | maandag 30 oktober 2017 @ 17:03 |
Jack... | |
motorbloempje | maandag 30 oktober 2017 @ 17:05 |
Dat viel mij ook al op gisteren, ffs | |
Ingolstadt | maandag 30 oktober 2017 @ 17:10 |
| |
Tarado | maandag 30 oktober 2017 @ 17:20 |
scheelde volgens Ted ongeveer 1 tiende, dus had hij er alsnog doorheen moeten snijden inderdaad, uitrijden was blijkbaar belangrijker | |
Red_85 | maandag 30 oktober 2017 @ 17:42 |
Dat is mijn punt ook. Jack Plooij is Allard Kalf niet, ook waar. Dit is wel geklooi in de marge zo'n artikel. Op zo'n coureur mag je simpelweg trots zijn. | |
Red_85 | maandag 30 oktober 2017 @ 17:44 |
deaueaud. | |
Weltschmerz | maandag 30 oktober 2017 @ 18:09 |
1 tiende lijkt me een heel ruimhartige schatting. Het is gewoon niet zo'n goede inhaler, hij heeft ook niet veel oefening gehad maar als het niet op Mercedes-vermogen en DRS of met van de baan duwen kan dan hij heeft hij er doorgaans heel veel rondjes voor nodig. | |
beantherio | maandag 30 oktober 2017 @ 18:32 |
In de videonabespreking van Kees vd Grind en Allard Kalff op de website van RTL wordt verwezen naar verhalen als dat de Mercedes niet echt gebouwd is op situaties met veel "dirty air". Geen idee of dat waar is maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. | |
Smacked_Actor | maandag 30 oktober 2017 @ 18:51 |
Dat is toch al langer bekend en niet alleen iets van dit jaar dacht ik. Om op Red Bull terug te komen en wellicht ook een open deur; ik denk dat het weer ook in het voordeel was van de Bulls. Zaterdag werd het in Q3 toch iets te warm met een blauwe lucht waardoor Max de banden niet helemaal lekker aan de praat kreeg. Zondag was het goed bewolkt en koeler, dus ging het een stuk beter. Had tijdens de race wel wat heimwee (nu al) naar de inhaalraces van voorheen maar dit gaan we wat mij betreft hopelijk nog veel vaker zien. | |
Fer | maandag 30 oktober 2017 @ 18:55 |
Omdat een diffuser minder gevoelig is voor vuile lucht. Als deze niet meer werkt wordt het heel lastig inhalen. Daarnaast is Saintz en de Renault ook niet heel langzaam, alleen daar terecht gekomen door omstandigheden. | |
Monolith | maandag 30 oktober 2017 @ 19:02 |
Doen alsof RB nu opeens de snelste auto van het veld heeft en alle problemen achter de rug zijn lijkt me ook wel ietwat voorbarig. [ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 30-10-2017 19:13:28 ] | |
pmponer | maandag 30 oktober 2017 @ 19:09 |
Hoeveel Renaults zijn er gefinisht? Nee, de problemen zijn nog niet achter de rug | |
Sjemmert | maandag 30 oktober 2017 @ 19:15 |
Vergeet ook niet dat Mexico een high downforce baan is, daar doet de RB het meestal wel goed. Maar als je de laatste paar races bekijkt lijkt de wagen zeker on par met Mercedes en Ferrari. Nu de druk van het WK er ook af is kunnen we nog een paar spannende races verwachten hoop ik. | |
Weltschmerz | maandag 30 oktober 2017 @ 19:18 |
Niet elke auto hoeft er natuurlijk precies even veel last van te hebben, maar dat geldt wellicht ook voor de coureurs. Ik kan me namelijk niet van Rosberg of Bottas herinneren dat die er zo vaak over klagen, terwijl er natuurlijk geen enkele coureur is die graag ronden lang in een versnellingsbak zit. Het zou ook wel een beetje apart zijn dat Mercedes met een compleet nieuwe bredere auto met compleet nieuwe aerodynamica weer precies hetzelfde nadeel ten opzichte van de concurrentie zou hebben. | |
pmponer | maandag 30 oktober 2017 @ 19:23 |
Haha Jos in peptalk, Max heeft er al geen zin meer in | |
PowerLoungen | maandag 30 oktober 2017 @ 19:37 |
Peptalk is erg pijnlijk | |
Monolith | maandag 30 oktober 2017 @ 19:41 |
Daarom, eerst maar eens zien wat de RB doet in Brazilië en Abu Dhabi. En dan hopen dat ze in de aanloop naar volgend seizoen kunnen bijblijven. | |
lord_bono | maandag 30 oktober 2017 @ 19:44 |
Op Ziggo hebben ze het daar geen enkel moment over gehad, denk dat ze het niet eens wisten | |
ender_xenocide | maandag 30 oktober 2017 @ 19:46 |
Er een vraagje van een leek. Klopt het dat de Mercedes "slecht" is in halen in vergelijking met de andere teams door andere keuzes qua aërodynamica? | |
Wombcat | maandag 30 oktober 2017 @ 19:50 |
Het lijkt er wel op. Red Bull heeft dat in 2010-2013 ook vaak gehad. Heeft waarschijnlijk ook met de afstelling te maken. Als je weet/verwacht dat je vooraan kwalificeert, kun je andere keuzes maken. | |
M.Melandri | maandag 30 oktober 2017 @ 19:55 |
Ja de Mercedes is een hele lange auto en wat vlakker dan de Ferrari en Red Bull waardoor ze extra veel last hebben van vuile lucht. | |
Wuwwa | maandag 30 oktober 2017 @ 19:57 |
Die pre-race gridinterviews worden ook steeds pijnlijker. Zit je net in je laatste voorbespreking met je mechanic, komt tandarts Jack je vragen wat je gaat doen in de eerste bocht. 'Ligt er een beetje aan wat de rest doet'. 'Tweestop of toch één?' 'We gaan het zien' Wanneer gaan ze door hebben bij ziggo dat die vraagjes nergens over gaan? | |
SnowOokami | maandag 30 oktober 2017 @ 20:03 |
Vettel en Commando remix @ Peptalk | |
lord_bono | maandag 30 oktober 2017 @ 20:06 |
Jos the boss al geweest? | |
SnowOokami | maandag 30 oktober 2017 @ 20:06 |
Na de reclame. | |
pmponer | maandag 30 oktober 2017 @ 20:08 |
J d B is aan het woord. | |
lord_bono | maandag 30 oktober 2017 @ 20:08 |
Bedankt even kijken | |
Justevo | maandag 30 oktober 2017 @ 20:08 |
Wat een cringe bij peptalk Als ze bij Ziggo het professioneler willen aanpakken moet het echt over een andere boeg. | |
flipsen | maandag 30 oktober 2017 @ 20:16 |
Dat willen ze niet. Het moet voer voor het gepeupel zijn -> kijkcijfers. Beetje als VI, daar kijk je ook niet naar voor diepte analyses /me kijkt sowieso niet naar VI en kijkt F1 via Sky | |
lord_bono | maandag 30 oktober 2017 @ 20:19 |
Zou ook niet weten wie in NL een inhoudelijk programma goed zou kunnen maken. De bekendste ex-coureurs zitten er al, presentatie kun je wel veranderen. Of Jos zou een eigen programma moeten krijgen | |
Justevo | maandag 30 oktober 2017 @ 20:20 |
Sky via een stream lukt me nooit fatsoenlijk, ik wil kraakheldere HD. En ook via IPTV is het gewoon geen goede kwaliteit, heb er al tig geprobeerd.. | |
twi | maandag 30 oktober 2017 @ 20:41 |
Ik vind het niet heel erg dat die vraag een keer gesteld wordt. Ik vind het wel erg dat hij élke keer gesteld wordt. | |
franklop | maandag 30 oktober 2017 @ 21:11 |
Interessant wel | |
Whiskers2009 | maandag 30 oktober 2017 @ 21:20 |
Ace? | |
BaasBanaan | maandag 30 oktober 2017 @ 21:36 |
Dat ligt natuurlijk ook heel erg aan het circuit. Ik denk dat Red Bull wel de snelste auto in Mexico had vanwege de dunne lucht daar. | |
BaasBanaan | maandag 30 oktober 2017 @ 21:37 |
Op die manier houden we allemaal kijkers die een race saai vinden als er weinig met Max gebeurt. | |
Whiskers2009 | maandag 30 oktober 2017 @ 21:43 |
Sky driver ratings: http://www.skysports.com/(...)an-gp-driver-ratings | |
Lokale_Notabele | maandag 30 oktober 2017 @ 21:51 |
Flavio Briatore op RTL Z nu. | |
beantherio | maandag 30 oktober 2017 @ 21:55 |
De 6 voor Ricciardo vindt ik wel een beetje karig: hij had meer verdiend. | |
SnowOokami | maandag 30 oktober 2017 @ 21:59 |
Halve weekend reed hij als een vaatdoek. | |
Monolith | maandag 30 oktober 2017 @ 22:00 |
De Q was matig, maar in de race was hij goed bezig tot hij uitviel. Sowieso wel een erg korte race van zijn kant om een oordeel over te vellen, maar binnen een paar ronden alweer negen plaatsen winst is toch erg netjes. De 7.5 voor Hamilton is dan weer erg vrijgevig. | |
habitue | maandag 30 oktober 2017 @ 22:01 |
8.5 voor bottas Mager 6je , meer niet. | |
Frozen-assassin | maandag 30 oktober 2017 @ 22:02 |
Ze zijn daar wel erg scheutig met hun cijfers. Bottas 8.5 vind ik ook wel erg hoog. Met een Mercedes-wagen rij je altijd wel hoog in Q en verder heb ik hem niet gezien tijdens de race. | |
SnowOokami | maandag 30 oktober 2017 @ 22:04 |
Zo snel waren de Mercs niet tijdens de Q: | |
Peterselieman | maandag 30 oktober 2017 @ 22:07 |
Hooguit 6+ gisteren mja, 6,5 en Kimi niet meer dan een 6 | |
Frozen-assassin | maandag 30 oktober 2017 @ 22:11 |
Ik zeg nergens dat ze snel waren. Ik zeg dat ze altijd wel hoog eindigen in Q. | |
Monolith | maandag 30 oktober 2017 @ 22:13 |
Als je bij de top 3 teams rijdt, dan moet je het sowieso aardig verkloten om niet in de top zes te rijden. | |
SnowOokami | maandag 30 oktober 2017 @ 22:14 |
*kugh* Ricciardo *kugh* | |
Frozen-assassin | maandag 30 oktober 2017 @ 22:14 |
Klopt. Daarom is het ook beetje matig om naar prestaties daar te kijken. Nou ja, als Bottas pole pakt dan is dat wel een complimentje waard. Maar zijn race was gewoon triest, kwam totaal niet in buurt van Verstappen. | |
Monolith | maandag 30 oktober 2017 @ 22:16 |
Die verklootte het dan ook wel aardig ja. Zelfs met een iets mindere motor mag je niet zoveel toegeven op je teamgenoot. | |
Whiskers2009 | maandag 30 oktober 2017 @ 22:31 |
Max is onderweg naar Las Vegas https://redbullracing.redbull.com/article/max-vegas | |
Whiskers2009 | maandag 30 oktober 2017 @ 22:34 |
Mooie titel, mooi begin vh artikel: https://www.motorsport.co(...)el-f1-battle-973165/ Helaas wel prime Voor de prime abonnee dan maar... Ff kijken of het ook op Autosport staat Edit: nog niet gevonden, wel dit https://www.autosport.com(...)ominant-he-was-bored | |
Donnie-Brasco | maandag 30 oktober 2017 @ 23:09 |
Goedkoop Amerikaans plastic aan de haak slaan, lekker hoor. | |
Kleffe_Dop | maandag 30 oktober 2017 @ 23:23 |
Veel van die cijfers zijn bizar hoog. Uitrijden lijkt al voldoende voor een 7. | |
klaasweetalles | maandag 30 oktober 2017 @ 23:30 |
Hopelijk start verstappen gewoon ergens op plek 16 ofzo, want die race gisteren vond ik dus geen klote aan hij had maar 1 inhaal actie dat is een beetje triest voor een coureur als max | |
flipsen | dinsdag 31 oktober 2017 @ 01:44 |
Daar zat ik gisteren ook een beetje aan te denken ja. Je zal maar fan zijn van Hamilton. Dan zijn de laatste seizoenen toch eigenlijk te saai voor woorden? Ja, je mag af en toe een kampioenschap vieren, maar je ziet je held bijna niet rijden, geen leuke acties doen behalve waarschijnlijk aan het begin van de race en tthat´s it.... | |
opreis | dinsdag 31 oktober 2017 @ 05:11 |
Nu al mopperen over dat Max te makkelijk een GP wint....wen dr maar aan, dit soort races hebben de afgelopen 7 jaar de overhand. Eerst met voornamelijk Vettel die pole kwalificeert en daarna weg rijdt bij de rest en de jaren daarna de Mercs. | |
BadderHaring | dinsdag 31 oktober 2017 @ 07:36 |
In ieder geval voor Raikkonen. Wat is dat een pannekoek zeg. | |
tja77 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 07:51 |
Te agressieve motorstanden zouden de oorzaak zijn van de vele Renault's die uitvielen in Mexico.
| |
AnneX | dinsdag 31 oktober 2017 @ 07:52 |
Tja, vind ik eigenlijk nu al Het enige spannende is dan of men ongeschonden door de eerste bocht komt... Het meest spectaculair als bijv. hAM met moeite ! erover doet om naar voren te rijden en RIC , VET en Max bijna moeiteloos inhalen... | |
BadderHaring | dinsdag 31 oktober 2017 @ 07:52 |
Maxgod Wat rijdt hij rustig en verantwoord en wat gaat hij verstandig met zijn materiaal om. | |
RamboDirk | dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:05 |
Was Hamilton niet gewoon voorzichtig met zijn materiaal om het wk binnen te halen? | |
aesop | dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:22 |
“ Hamilton qua grootsheid een stempel opplakken, ook Lammers durft het simpelweg niet aan. Vraag hem echter naar de beste coureur ooit en er volgt wél snel een naam. ,,Niet omdat ik Nederlands ben, hoor, maar dan kies ik voor Max Verstappen. De allerbeste die ik in m’n leven heb zien racen, inclusief Senna en al die anderen. Hij moet alleen nog even een paar kampioenschappen winnen…’’ | |
tja77 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:45 |
Gewoon grappig filmpje | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:51 |
| |
AnneX | dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:52 |
Zojuist eens zo’n filmpje gekeken en geluisterd van de driver’s meeting: daar zitten toch zo’n 20 sullige miljonair schooljochies aanwezig te zijn... indrukwekkend. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:53 |
Eigenlijk was het leukste toen hij bij Torro Rosso reed. Hoe beter het team, hoe saaier is helaas de werkelijkheid van deze sport. | |
ShaoliN | dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:07 |
Ik vroeg me tijdens de 2e overwinning van Max af hoe snel dat went. Met het oog op Hamilton fans bijv. Vrij snel idd. | |
Fir3fly | dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:15 |
Dat komt alleen maar omdat het een overwinning is die verder nergens voor telt. Zodra Max om het kampioenschap gaat strijden zal elke overwinning een stuk belangrijker worden. | |
NeeOfTochJA | dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:18 |
https://www.gpupdate.net/(...)-een-nieuw-tijdperk/ | |
Peterselieman | dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:23 |
mja, hij heeft gewoon een knakenbak | |
tja77 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:24 |
Het shot dat ze 3 dik reden op dat rechte stuk vond ik wel kenmerkend ja, 1x4 wereldtitels, 1x3 wereldtitels met de 4e in de naam, en 1 maal the hottest property of Formula 1. Zonder Alonso te kort te doen, zijn het wel de grote meneren van de Formule 1 vandaag de dag. En ja, Vettel en Hamilton reden schade, maar die hadden zich volgens mij toch niet kunnen meten met Max afgelopen zondag. | |
Tarado | dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:26 |
vrije lucht was essentieel zondag dus wie als eerste die vrije lucht had zou wel als winnaar uit de bus zijn gekomen | |
tja77 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:29 |
Betwijfel het, de pace van de RBR was gewoon beter dan die van de Mercedes en Ferrari. Als het verschil in de Q al te verwaarlozen was, dan is de racepace van de RBR gewoon een stuk beter. Als je ook het verschil zag in hoe snel Ricciardo naar voren reed, en hoe moeizaam dat ging bij Hamilton en in mindere mate Vettel ging, dan was dat veelzeggend. | |
NeeOfTochJA | dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:31 |
hopelijk wordt t volgend jaar weer een beetje spannend. | |
Tarado | dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:36 |
dat blijft speculeren uiteraard, maar dat Ricciardo met een nieuwe motor moest stoppen zegt toch wel wat | |
tja77 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:42 |
Max moest zich intomen vanwege de angst op een volgende Renault plof, maar dat deed niks af van het feit dat de RBR nog veel sneller kon. Als Max 2e of 3e had gelegen, dan had hij waarschijnlijk gewoon volgas mogen doorrijden. Marko zei het volgende: En dit terwijl de concurrentie wel op vol vermogen rondreed. Maar 1 ding is duidelijk, de Renault problemen zijn nog steeds niet verholpen. Betrouwbaarheid is en blijft te mager. Met het vermogen lijkt het beter te zitten nu. | |
Tarado | dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:47 |
dat is dus niet zo, op Vettel na waarschijnlijk | |
tja77 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:02 |
Bron? | |
Tarado | dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:05 |
en de jouwe ? Bottas: "We needed to manage the tyres and then the engine temps and then we decided to just bring it home." | |
tja77 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:49 |
Mijn bron? Gezien het feit dat het een race is en het de bedoeling is dat je zo snel mogelijk je rondjes afwerkt mag je er toch gemakshalve vanuit gaan dat je die rondjes zo snel mogelijk afwerkt. Tenzij er een reden is om dat niet te doen. Banden-management maakt daar gewoon onderdeel van uit, de volledige race op 100% rijden gebeurt gewoon niet omdat de banden het niet trekken. Had Bottas last van te hoge motortemperaturen al in het begin van de race? Het feit dat de enigine temps te hoog worden kan ook betekenen dat de Mercedes gewoon aan z'n max zat (mede door de ijle lucht) en zou mijn standpunt (dat de RBR de beste auto was) alleen maar kracht bij zetten. | |
Tinos85 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:53 |
Bottas verklaarde ook dat hij het tempo van Max niet bij kon houden. | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:55 |
Inderdaad, het zegt bijvoorbeeld dat Hamilton schade had. | |
tja77 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:59 |
Dat zou slechts 0,1 sec. per ronde schelen. | |
opreis | dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:01 |
De druk voor Renault wordt wel groot volgend jaar. McLaren zal net als RedBull niet mals zijn in kritiek als zeniet weten te leveren. | |
SnowOokami | dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:20 |
Abiteboul zei gisteren dat ze de motor te agressief afgesteld hadden, las ergens dat Honda de turbo wel had gelimiteerd en in de ICE extra vermogen vonden om dat verschil op te vangen. Als ik dat verhaal van Abiteboul zo lees hebben ze te weinig rekening gehouden met de ijle lucht als de verhouding dan zoek raakt > oververhitting > poof. Dus kan zijn dat de betrouwbaarheid alleen deze race een dingetje was. Brazilië ligt ook hoger dan "normaal", maar zal waarschijnlijk geen problemen op moeten leveren voor de motoren. En op Yas Marina zien we pas goed hoe de motoren en teams er voor staan. | |
sasquatsch | dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:22 |
Dat laatste komt vooral door de te agressieve engine mapping van Renault in combinatie met de ijle lucht, blijkbaar. De volgende race zullen ze wel wat voorzichtiger zijn, wat weer vermogen kan kosten. | |
Ener-G | dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:24 |
Als Interlagos geen waterballet wordt, zal dat idd een van de zwaarste races zijn op de kalender. Hitte, en hobbelig asfalt. Ben benieuwd | |
SnowOokami | dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:25 |
800 meter is niet heel erg interessant kwa lucht, dus denk dat het wel mee valt. | |
lord_bono | dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:33 |
Ben benieuwd, vorig jaar was het de beste race van de laatste jaren. Kan haast alleen maar tegenvallen | |
Tarado | dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:47 |
Bottas was gewoon voor Hamilton aan het rijden toen hij (en Mercedes)zag dat er niets te halen viel, dat doet niets af aan de prestatie van Max of de Red Bull auto | |
aesop | dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:07 |
De te agressieve afstelling van de renaultmotor icm de conservatievere afstelling van Mercedes en Ferrari verklaart wel waarom Max een klasse apart was in de race en misschien wel gewoon pole had moeten halen. In Brazilie zal RBR in de kwalificatie niet mee kunnen doen om pole verwacht ik. In de race doet Max weer gewoon mee om de zege. | |
Geralt | dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:32 |
Geen idee of ie al langs gekomen was hier
| |
DKUp | dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:33 |
Lekker gedaan | |
Geralt | dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:37 |
Max samen met Lewis ook de enige die races gewonnen hebben sinds de zomerstop | |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:45 |
Zei ik direct na de finish al | |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:55 |
Sinds de zomerstop heeft Verstappen nog meer gescoord dan Vettel | |
AMDB | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:05 |
Wat een irritante grafiek... | |
#ANONIEM | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:05 |
wat een kromme grafiek? | |
ESF1Gamer | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:07 |
Je horizontal as klopt niet. Je begint vanaf spa (links) en eindigt bij de race van afgelopen zondag (rechts) | |
Wuwwa | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:07 |
Ziggo en Olav = onbevooroordeelde journalistiek: https://streamable.com/6xat | |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:08 |
Expres gedaan. Dan kan je ook zien dat Max sinds Maleisië de meeste punten heeft gescoord | |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:10 |
| |
tja77 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:16 |
Met alle respect, maar wat een kutgrafiek. | |
Sander_Van_Hoorn | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:19 |
Bottas is ook geen toprijder. Hoge subtopper, niets speciaals aan. | |
SnowOokami | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:20 |
Volgens mij heeft z'n engineer ook nog eens laten vallen dat hij niet erg goed was met de stuurfuncties (onthouden) en dat ze nogal geschrokken waren van z'n kunnen. | |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:20 |
Nou blij? | |
Dven | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:23 |
Moet zeggen dat ik er ook geen natte kut van snapte | |
SnowOokami | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:23 |
Idem... Deze is wat duidelijker... | |
Dven | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:27 |
Iedereen weer blij | |
flipsen | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:34 |
Blijf het raar vinden dat Rosberg altijd werd afgeschilderd als een "mietje", terwijl hij duidelijk de intelligentere was van het team, altijd vriendelijk en open naar de pers en het publiek oprécht dankbaar was voor hun steun. In tegenstelling tot Lewis "You´re the best crowd ever!" Hamilton. Mja, misschien was ie gewoon te aardig/lief inderdaad. Herkenbaar | |
tja77 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:38 |
Hartstikke blij Maar je bent toch wel met me eens, dat deze totaal niet lijkt op dat misbaksel wat je eerst postte. | |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:44 |
Hier staat Max nooit bovenaan | |
ondeugend | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:45 |
Nog steeds ruk | |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:46 |
| |
fathank | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:55 |
dan heb je niet goed opgelet klaasje | |
venomsnake | dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:57 |
Wen er maar aan. Dit gaat gewoonte worden in de toekomst met Max. | |
Red_85 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:07 |
8 jaar achter elkaar kampioen worden en dan zeggen: 'de tyfus met deze optochten, heb weer zin om te racen. Ik ga naar de Indy'. | |
Tarado | dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:15 |
Zal nog heel moeilijk worden voor 2021 | |
jogy | dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:17 |
Of hij doet dan per ongeluk expres de qualifiers net niet goed genoeg voor de top 10 alleen om het leuk te maken voor zichzelf . (Zou ik wel tof vinden ) | |
daNpy | dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:40 |
Hij kon praktisch in de pit parkeren na ronde 1 en was alsnog WK | |
SnowOokami | dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:40 |
Gewoon Q3 steeds niet rijden | |
nodisch18 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:41 |
Hoe heet die website ook al weer waar je de verschillende rondetijden per coureur met elkaar kan vergelijken? | |
SnowOokami | dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:43 |
http://en.mclarenf-1.com/ | |
Sinister-D- | dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:52 |
f1fanatic.co.uk heeft daar goeie grafieken voor... | |
sasquatsch | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:02 |
Yep! https://www.f1fanatic.co.(...)es-and-fastest-laps/ | |
Tarado | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:03 |
https://www.motorsport.co(...)-engine-plan-973420/ | |
Tarado | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:03 |
Formula 1 bosses have revealed details of the 2021 engine plans that were presented to teams on Tuesday. F1 teams met with the FIA, the commercial rights holder and potential new manufacturers in Paris to discuss the objectives for the new engine rules that will be introduced for the 2021 season. Work will continue for another 12 months on the details of the new engine specification, and the FIA said that the design and development of the new power units will not be possible until that process is complete – ensuring that F1's existing manufacturers will continue working on their current engines through 2018. The proposal for 2021 includes keeping the current 1.6-litre V6 turbo hybrid engine, but running it at 3000rpm higher "to improve the sound". In order to try to simplify the internals of the power unit, the MGU-H will be removed, and several prescriptive design parameters will be introduced to "restrict development costs and discourage extreme designs and running conditions". These will include internal and external parameters, with the latter allowing for what the FIA described as "a plug-and-play engine/chassis/transmission swap capability". A single turbo with dimensional constraints and weight limits will be mandated, while a standard energy store will be introduced alongside control electronics, which have long been standard in F1. The MGU-K will be made more powerful, with a focus on manual driver deployment of the additional power, similar to the way KERS was used when it was first introduced into F1 in 2009. This feature will also give drivers the option to save up energy over several laps to increase the tactical elements involved in racing. An FIA statement added that "during the remaining part of 2017 and 2018, the FIA and F1 will also work with the teams to establish power unit test and development restrictions as well as other cost containment measures". F1 sporting boss Ross Brawn said: "The 2021 power unit is an example of the future way the FIA as regulators, F1 as commercial right holders, the teams and the manufacturers as stakeholders will work together for the common good of the sport. "The proposal presented today was the outcome of a series of meetings which took place during 2017 with the current teams and the manufacturers who showed their interest to be part of the pinnacle of motorsport. "Also, we've carefully listened to what the fans think about the current power unit and what they would like to see in the near future with the objective to define a set of regulations which will provide a powertrain that is simpler, cheaper and noisier and will create the conditions to facilitate new manufacturers to enter Formula 1 as powertrain suppliers and to reach a more levelled field in the sport." A series of meetings will now commence with all interested parties to develop the proposal in what the FIA described as "the spirit of the widest possible cooperation". | |
flipsen | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:06 |
Dat ze KERS ERS die nieuwe powerboost kunnen sparen gedurende enkele ronden is dan wel weer ok, hoewel het dan al bijna onmogelijk wordt om de #1 nog eens in te halen... | |
Peterselieman | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:07 |
3000 toeren mogen draaien? Willen ze terug naar de 18.000 toeren? Nu halen ze de toegestane 15.000 toeren al bij lange na niet | |
#ANONIEM | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:08 |
Maargoed, de MGU-H is er af, die kon nog wel eens voor die beperking zorgen. | |
sasquatsch | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:08 |
Dus een V6 met enkele turbo en alleen een MGU-K met meer vermogen en hogere toeren. Geen twin turbo en (nog) geen loslaten (of verhogen) van de fuel flow [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 31-10-2017 15:15:14 ] | |
mikieu | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:10 |
Meer brandstof moeten besparen maar wel aanzienlijk meer toeren maken. Ja dit staat niet evenredig aan elkaar maar toch. De restrictie van de brandstof mag er wel af. | |
sasquatsch | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:12 |
Eerder de fuel flow limiet | |
Peterselieman | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:13 |
slechts gedeeltelijk. Die fuel flow limit moet je niet uitvlakken | |
Tarado | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:15 |
laten we maar hopen dat ze dit nog herzien | |
Sunri5e | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:34 |
Laat ze het tanken tijdens de race maar weer invoeren. Dat maakt het allemaal weer wat minder voorspelbaar. | |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:34 |
• 1.6 Litre, V6 Turbo Hybrid • 3000rpm higher engine running speed range to improve the sound • Prescriptive internal design parameters to restrict development costs and discourage extreme designs and running conditions • Removal of the MGUH • More powerful MGUK with focus on manual driver deployment in race together with option to save up energy over several laps to give a driver controlled tactical element to racing • Single turbo with dimensional constraints and weight limits • Standard energy store and control electronics • High Level of external prescriptive design to give ‘Plug-And-Play’ engine/chassis/transmission swap capability • Intention to investigate tighter fuel regulations and limits on number of fuels used Lijstje | |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:37 |
Zonder MGU-H moeten ze meer toeren draaien om de turbo goed te laten werken. Komt wel goed denk ik | |
#ANONIEM | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:37 |
Klopt, overheen gelezen. | |
nils7 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:43 |
Waarom KERS weer terug en waarom standaard componenten? Elektrisch is de toekomst, ik zou wel willen zien of Mercedes dat beter voor elkaar heeft dan Renault met dat elektrisch gedeelte. Dat de rijder dit kan loslaten is fijn maar zou het niet beter zijn dat een X percentage van een rondje altijd van een niet-ICE bron komt. | |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:44 |
KERS is nooit weggeweest | |
Fir3fly | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:47 |
Oftewel er verandert helemaal niets, behalve dat de MGU-H weg gaat. En verder weer een bak restricties, hebben ze dan echt totaal niets geleerd ? Dat verhoogt de kosten juist weer alleen maar. Wat een dom gedoe zeg. Dit betekent dus geen nieuwe constructeurs voor 2021 in ieder geval. | |
Peterselieman | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:48 |
betekent gewoon dat ze minder vaak met een nieuw brandstofmengsel mogen komen. | |
Tarado | dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:51 |
oa | |
sasquatsch | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:05 |
Daarvoor is de Formule E en de MGU-K is nog steeds het elektrische deel van de hybride motor. | |
sasquatsch | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:08 |
Mooi, dan weten we dat het omgekeerde waar is | |
chiren | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:10 |
Betekent dit dat motoren interchangeable worden? Als in, engine performed niet gedurende een seizoen, RIP engine deal en zo een andere motor erin? Dat zou wel vet zijn namelijk. Nu zijn teams daar ontzettend in beperkt omdat de hele auto om de motor heen is ontworpen qua engine mounts en chassis. | |
Red_85 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:14 |
Huh? Stopt indy in 2021 dan? | |
Fir3fly | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:14 |
Jij denkt echt dat dit drastisch de kosten gaat verminderen? Om dezelfde performance te krijgen zal de MGU-K flink opgevoerd moeten worden, dat kleine dingetje levert nu veel te weinig power. Bovendien moet men weer een compleet nieuw systeem ontwikkelen om turbo-lag tegen te gaan. Gaat dat goedkoop worden denk je? Oh en als die onderdelen standaard worden waarom zouden Mercedes of Renault dan blijven? | |
Tarado | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:16 |
nee maar dat winnen van titels voor 2021 | |
chiren | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:19 |
Je kunt ook een boost gebruiken van de MGUK om je auto wat sneller op toeren te krijgen. Turbo lags zijn niet vreemd in de F1. Sterker nog, vroeger was er (jaren ‘70?) een BMW F1 motor die in quali trim zo’n 1100-1400pk leverde, maar waarbij de coureurs voor het ingaan van de bocht alweer op het gas gingen om na de bocht meteen weer op de turbo te kunnen rijden😂 Edit: De BMW M10 1.5 turbo, 1500pk in quali trim De basis was een zeer flink gebruikt blok van een BMW motorfiets, waarvan het staal door hitte in de loop der jaren gebruik helemaal was uitgehard. Werd een tijd in de sneeuw gelegd waar de monteurs er regelmatig op pisten om hem nog harder te krijgen. Daarna werd hij opgebouwd voor de F1. Nog steeds de meest krachtige F1 motor ooit. | |
Red_85 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:19 |
Dat is vrij logisch, maar wie of wat stopt er in 2021 dan? Ik denkt dat wij elkaar niet helemaal snappen. | |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:19 |
De turbo wordt kleiner, de regulering rond het ontwerp van de motor wordt flink aangescherpt waardoor de ontwerpkosten lager worden, de MGU-H was een absolute hel voor alle motorbouwers. Dus ja, dit gaat de kosten flink verlagen. | |
sasquatsch | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:20 |
Omdat ze er zelf mee ingestemd hebben, misschien? Sowieso MOET Renault nog een aantal jaar na 2020 blijven vanwege een contract met de FOM (vanwege het historische deel van het prijzengeld dat ze krijgen). En de laatste tijd is van alles dat je roept het tegendeel waar | |
Tarado | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:21 |
ik weet wel dat je een grapje maakte maar jij hebt het over 8 titels achter elkaar winnen, voor 2021 wordt het al moeilijk om de eerste te pakken vrees ik, in 2021 heb je nieuwe Motor regelementen dus ook weer nieuwe kansen | |
Fir3fly | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:22 |
Dat is nooit het geval. Meer restricties betekent juist hogere kosten. Dat blijkt helemaal nergens uit. Bovendien zal zoals gezegd de MGU-K nu het vermogen moeten gaan leveren en dus een stuk groter sterker en duurder moeten worden. Daarnaast was de MGU-H juist een van de onderdelen waar de huidige fabrikanten zelf voor gekozen hebben, omdat ze die technologie wilden ontwikkelen. Denk je dat Mercedes geïnteresseerd blijft als men bijna niets meer mag ontwikkelen? | |
SnowOokami | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:23 |
Heb jij ooit al een MGU-K kapot zien gaan dan? Die dingen zijn 1 van de goedkoopste meest duurzame onderdelen in de huidige motoren en anders installeren ze er 2. Die MGU-H is een draak van een apparaat. | |
Red_85 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:24 |
Ooow op die manier Ik snap je nu. Dat denk ik er iedere keer over. 'Wordt lastig'. En het is sowieso de vraag of hij ooit wel kampioen gaat worden. Eerst zien en dan geloven. Alles moet goed vallen en een seizoen duurt verschrikkelijk lang. | |
Fir3fly | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:24 |
Wie zegt dat? Bovendien zegt dat helemaal niets, ze hadden ook ingestemd met 1.5L I-4s. En met deze regels. Er is geen enkele aanwijzing dat iedereen het hier mee eens is. Anders zou het wel een stuk minder vaag zijn. Het enige concrete is de verwijdering van de MGU-H. Verder alleen wat vaag geneuzel over standaardonderdelen. En dat plug-and-play gebeuren zegt ook helemaal niets. Er verandert dus uiteindelijk helemaal niets, tenzij ze de motoren ook een stuk minder krachtig willen maken. | |
Fir3fly | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:25 |
Omdat het dingetje nu nauwelijks wat voorstelt. Dat moet dus veranderen, zoals ik al zei waar je blijkbaar overheen gelezen hebt. | |
SnowOokami | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:26 |
Ja, maar een generator bouwen kost niks. | |
Fir3fly | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:26 |
Mijn god . Hou alsjeblieft je mond als je geen idee hebt waar je over praat. | |
SnowOokami | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:28 |
| |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:39 |
Ik weet niet wat ik erger vind... een F1-'fan' die pas sinds 2016 kijkt, maar alles claimt te weten, of iemand die geen donder van de technologie begrijpt, maar alles claimt te weten. | |
AMDB | dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:10 |
Of uberhaupt mensen die alles claimen te weten. | |
Wuwwa | dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:10 |
Oef, shots fired at Allard Kalff | |
nils7 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:56 |
Ik bedoel meer de KERS als boost zoals in 2009 enzo. Nu wordt het gebruikt als aanvulling op het vermogen toen echt als boost | |
nils7 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:59 |
Parapapapapapapapapappaaaa zoals Sebje zou zeggen | |
Fir3fly | dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:00 |
Of een mod die geen flauw idee heeft waar hij het over heeft. | |
Whiskers2009 | dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:03 |
https://www.f1today.net/n(...)ivatie-voor-hamilton Lovende woorden van Hamilton. | |
Ugjerke | dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:35 |
Daarom volgen de meeste langdurige F1 fans ook niet alleen maar een coureur. Je kunt sowieso beter leren om meerdere aspecten van de race te waarderen als je je niet stierlijk wil vervelen. | |
Ugjerke | dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:43 |
Het is een beetje een misvatting dat men bij nieuwe reglementen pas weer de kans heeft om een dominante constructeur te verslaan. Wanneer je meerdere jaren onder dezelfde reglementen rijdt, geeft dat andere fabrikanten ook meer tijd om het maximaal haalbare uit de huidige reglementen te halen. Zo lijkt Mercedes ook wel redelijk aan de piek van hun huidige concept te zitten. Die zullen dus of een risico moeten nemen en aan ander concept proberen, of we zullen ze tot de nieuwe reglementen meer zien stagneren tov hun concurrenten. | |
zoem | dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:45 |
Wet van de remmende voorsprong? | |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:36 |
Geef me één voorbeeld van een motor die is uitgevallen met een MGU-K probleem. | |
Fer | dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:13 |
Je laat je weer eens niet remmen door enig inzicht in je eigen kennis Het verwijderen van de MGU-H zal een enorme impact hebben op de motor. De turbo zal geen antilag meer hebben en heel anders rijden dan nu. Daarnaast zal het vermogen dat nu door de MGU-H teruggewonnen wordt uit de uitlaatgassen wegvallen enndus gecompenseerd moeten worden. Dit kan door nog meer turbodruk, maar dat zorgt voor nog meer lag, nieuwe uitdaging dus. Kijken we naar de fysieke constructie. Een turbo + MGU-H is een onhandig lang ding, wat voor enorme kosten zorgt om netjes te integreren. Kijk maar naar Mercedes of Honda nu. Het ontwikkelen van de turbo zelf kost ook veel geld, terwijl een normale turbo ingekocht kan worden, eventueel met wat aanpassingen. In ieder geval zal het voor een kleinere speler echt goedkoper worden om in te stappen. Enige wat ik mij afvraag is of er met een KERS genoeg energie kan worden teruggewonnen uit het remmen, om het gewicht van het gehele systeem te rechtvaardigen. | |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:16 |
Er is een reden dat er geen limiet op de MGU-H zit, maar wel op de MGU-K | |
Fer | dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:29 |
Zowel vanaf de MGU-H naar ES, als MGU-K naar ES is gelimiteerd op 2MJ. Alleen MGU-H rechtstreeks naar MGU-K is onbeperkt. Het schijnt dat er momenteel iets van 1,0-1,5MJ teruggewonnen wordt met het remmen, terwijl de totale winst van de MGU-H een veelvoud daarvan is. | |
Mansjester | dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:43 |
Een mod die kansloze kutgrafieken post vind ik nog het allerergste | |
SnowOokami | dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:01 |
Zorgt de MGU-H er nu altijd voor dat de turbo nagenoeg op z'n optimale toerental blijft opereren? Idle lopen die motoren 3000+ rpm en onder belasting gaan ze nu tot 11.000rpm, kan me niet voorstellen dat die turbo's last hebben van lag. Kunnen (mogen?) ze dan niet beter een supercharger installeren? | |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:03 |
Kom vechten dan. | |
Nattekat | dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:06 |
De MGU-H houdt de turbo op gang bij lage toerentallen en remt deze bij de hoge (Anders kan je er immers geen energie uit onttrekken). Turbolag is zo idd geëlimineerd, volgens mij zit iets soortgelijks ook in sommige straatauto's (e-turbo). | |
SnowOokami | dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:15 |
De enige straatauto's die ik ken hebben een MGU-K, maar zal me weleens inlezen in de e-turbo. De drivetrain van de McLaren P1 is ook erg interessant: | |
Fir3fly | woensdag 1 november 2017 @ 02:20 |
Die eerste zin is nogal ironisch als je vervolgens zo'n onzinverhaal gaat ophangen. Denk je echt dat de fabrikanten niet gaan proberen een andere oplossing te verzinnen om de turbolag te elimineren? Hoe goedkoop denk je dat dat zal zijn? Dat is juist een van de voordelen van de MGU-H, het is in zichzelf een anti-lag device. Dus daar moet men weer wat op verzinnen. Kosten dus. De energie die wegvalt van de MGU-H zal door de MGU-K moeten worden opgewekt. Die zal dus compleet opnieuw ontworpen moeten worden. Veel groter, veel zwaarder. De huidige MGU-K kan maar 120 KWh leveren op maximaal vermogen. Dat is nog geen 160 pk op vol vermogen. Ter vergelijking, die van de Toyota LMP1 levert bijna drie keer zoveel, en die heeft er twee... Vraag Toyota maar eens even hoe goedkoop het is om zulke krachtige MGU-Ks te maken en te integreren. En dan hebben ze daar er zelfs nog vrijheid in. Zelfde gold voor Audi, die hadden in 2016 één enkele MGU-K die 400KWh leverde (maximaal 300 in een burst op Le Mans vanwege regelgeving). Nogmaals, vraag Audi maar even hoe goedkoop dat was en waarom ze niet meer meedoen aan LMP1 als het maken van een krachtige MGU-K zo goedkoop is... Beide auto's hebben en hadden geen MGU-H, alleen Porsche heeft die. Het argument dat het simpelweg verwijderen van de MGU-H tot een kostenbesparing gaat leiden gaat simpelweg niet op. Een volledig nieuwe turbo met bijbehorend anti-lag-systeem is ook niet 'normaal'. Als je denkt dat er ook maar enige kosten bespaard daar gaan worden ben je volledig van het padje af. De reden dat men zo focust op de MGU-H is omdat die het meeste hybride vermogen levert. Neem je die weg, verplaatst de focus en het budget zich gewoon naar de MGU-K en het nieuw te ontwikkelen anti-lag systeem. Iedereen die een beetje oplet weet dat dit de honderdduizendste poging is om dingen simpeler en dus goedkoper te maken. En dat dat nooit maar dan ook nooit werkt. Leuk voorbeeld uit de MotoGP: in de vroege jaren 2000 werkten de fabrikanten aan een dual-clutch gearbox. Dat om het schakelen bijna seamless te maken. De organisatoren zagen dat, dachten dat ze de kosten voor die ontwikkeling te kunnen dempen door dual-clutch te verbieden. Goeie zet zou je zeggen. Totdat Honda in 2010 met een 'seamless gearbox' kwam. Deed exact hetzelfde als de dual clutch alleen nog beter. Nog steeds weet vrijwel niemand hoe het ding werkt. Kosten: enkele tientallen miljoenen ontwikkeling. Yamaha, Ducati en de rest volgden. Terwijl vrijwel alle sportmotoren op de straat een dual-clutch systeem hebben rijden de MotoGP machines met peperdure seamless gearboxes rond. Goed gedaan. Maar niemand leert hier ooit van. Er is totaal niets wat daar ook maar in de verste verte op wijst. Goh, tja, zou het ? Waar denk je dat die honderden miljoenen van Mercedes nu ingepompt gaan worden dan . Als je zo weinig weet van techniek in motorsport misschien moet je dan niet zo uit de hoogte doen. Wat denk je eigenlijk dat het verschil is tussen het oude KERS-systeem en de MGU-K nu ? [ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 01-11-2017 02:44:54 ] | |
Fir3fly | woensdag 1 november 2017 @ 02:22 |
Deze vraag geeft mooi weer hoe ongelooflijk weinig je er van snapt. Waarom is zo'n intens dom persoon eigenlijk mod? Lees nog even wat er staat. De MGU-K is nu een klein flutdingetje. Maar als de MGU-H verdwijnt niet meer. | |
Fir3fly | woensdag 1 november 2017 @ 02:30 |
Ja, de MGU-H spoelt de turbo nu op tot het optimum om lag te elimineren. Dat is er dus straks niet meer, zullen ze iets nieuws en ingewikkelds op moeten verzinnen. Een supercharger is hetzelfde als een turbo, met verschil dat een supercharger direct door de motor wordt aangedreven en een turbo door uitlaatgassen. En het mag sowieso niet. Het ontwerp van de motor is enorm strak gedefinieerd, om kosten te besparen (heeft goed gewerkt he). Er zijn maar twee, maximaal drie manieren waarop de turbo geïmplementeerd mag worden. | |
M.Melandri | woensdag 1 november 2017 @ 03:43 |
Bij Mercedes zijn ze het met je eens.
| |
Fir3fly | woensdag 1 november 2017 @ 04:34 |
Uit dit artikel toch? https://www.auto-motor-un(...)kosten-12787534.html Verder ook interessant: Het is dus eigenlijk niet meer dan een proefballonetje van de FIA en FOM. De fabrikanten hebben er nog niets mee te maken gehad. Nog één dingetje: Oftewel hoe meer standaardonderdelen hoe meer weerstand van de huidige fabrikanten. Waar ik ook al op gewezen heb. [ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 01-11-2017 04:48:49 ] | |
Sjemmert | woensdag 1 november 2017 @ 04:37 |
Ah Fir3fly is er weer eens. Nog steeds zo zeker dat Hartley volgend jaar indycar rijdt of wordt het al minder ? | |
Fir3fly | woensdag 1 november 2017 @ 04:40 |
Nee, dat contract is nu afgekocht. Maar het was wel getekend. Heel simpel, als een contract getekend is is het nieuws. Ook als het daarna weer afgekocht wordt. Speculatie blijft speculatie. | |
Sjemmert | woensdag 1 november 2017 @ 04:52 |
Je hebt gelijk hoor, zoals altijd natuurlijk. | |
Fir3fly | woensdag 1 november 2017 @ 04:53 |
Ik zat er naast met Toro Rosso Honda, maar ik blijf erbij dat mensen veel te snel tot conclusies overgaan bij geruchten en speculatie. | |
Sjemmert | woensdag 1 november 2017 @ 05:00 |
Klopt die zijn er ook, het is pas officieel als het officieel is. Maar gelijk alle geruchten van de hand doen omdat het nog niet bevestigd is is dan weer het andere uiterste. Maar dat is mijn mening. | |
Fir3fly | woensdag 1 november 2017 @ 05:01 |
Tegengewicht moet er zijn ? | |
Fer | woensdag 1 november 2017 @ 07:15 |
Valt wel mee, ze hebben een extra MGU-K op de voorwielen gemaakt. Door de gewichtsverplaatsing kun je daar veel meer winst behalen tijdens het remmen. Niet duur, maar wellicht niet voor de F1 geschikt. Antilag bestaat allang, met verlate ontsteking en van die knallen in de uitlaat. Dat is ook niets nieuws. Ze moeten tot een compromis komen. Ieder component wat je veranderd zal op weerstand van Mercedes en Renault stuiten, die hebben veel te verliezen. Aan de andere kant willen nieuwe fabrikanten niet afgaan zoals Honda nu doet en een minder geavanceerde configuratie. Ze krijgen daarbij ook steun van Redbull en McLaren die ook een eigen motordeal willen ipv tweede viool spelen naast de fabrieksteams. Ik hoop persoonlijk dat er nog een (M)GU-H onafhankelijk van de turbo komt. Een simpele KERS op de achterwielen is te beperkt en onnodige balast. [ Bericht 6% gewijzigd door Fer op 01-11-2017 07:50:26 ] | |
nils7 | woensdag 1 november 2017 @ 07:43 |
Het is simpel op te lossen door 50% meer fuelflow en fuel mee te mogen nemen in de huidige set up, dan gaan de motoren meer toeren maken is dus meer geluid. Is de goedkoopste oplossing! | |
Fir3fly | woensdag 1 november 2017 @ 07:45 |
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Jou hoeven we dus in ieder geval niet serieus te nemen. | |
Fer | woensdag 1 november 2017 @ 08:41 |
Wat we daarnaast niet moeten onderschatten zijn de restricties op interne ontwerp parameters. Een exclusieve vinding zoals TJI heeft alleen voordeel als je de rest van de motor hierop kan aanpassen. Als we de fabrikanten hierin beperken zal het ontwikkelen van dure technieken veel minder zin hebben. Met andere woorden, ze kunnen er wel weer een paar 100M in pompen, maar het voordeel zal veel kleiner zijn. | |
#ANONIEM | woensdag 1 november 2017 @ 08:47 |
Van F1 motoren heb ik niet veel verstand. Maar in de autocross hebben ze bij de keverklasse(1600 sport) een restrictie op de gasklep van 40mm met een cilinder inhoud van max 1600cc(4 cilinders) en geen drukvulling. Je ziet juist door deze restrictie, dat het één van de duurste klassen is om te rijden op motor gebied. Iedereen heeft dezelfde beperking van lucht wat in de motor kan, maar daardoor kost elke PK die je er extra uit kan persen door tuning van de motor zelf exponentieel veel geld. Maar goed, keverklasse is dan wel iets anders dan F1. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2017 08:48:20 ] | |
sasquatsch | woensdag 1 november 2017 @ 09:09 |
Turbolag had relatief simpel opgelost kunnen worden door een twin-turbo configuratie, daarom verbaast het me dat daar niet voor gekozen is. Het afschaffen van de MGU-H lijkt me evident. Het is het meest complexe en dure systeem van de motor waardoor nieuwe fabrikanten niet geïnteresseerd zijn in een instap. Nu kan de ICE relatief wat simpeler en dus goedkoper waardoor fsbrikanten eerder geneigd zijn in te stappen. Afschaffen van de MGU-H scheelt ook gewicht, wat nodig is om de zwaardere MGU-K te compenseren. En eventueel meer brandstof als de fuel flow verhoogd wordt om het toerental op te krikken. | |
BadderHaring | woensdag 1 november 2017 @ 09:47 |
De relatieve winst van dat soort tuning is in de keverklasse waarschijnlijk een stuk hoger. | |
Tarado | woensdag 1 november 2017 @ 09:53 |
ik las wel ergens dat de fuel flow omhoog gaat met 20%, even volgende week afwachten als ze met meer details komen | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 1 november 2017 @ 10:04 |
kW (eenheid voor vermogen) bedoel je neem ik aan, ipv kWh (eenheid voor energie)? Misschien is een vergissing die gemaakt wordt dat een onderdeel in de eerste jaren duur kan zijn, maar juist als het vaak geproduceerd wordt steeds goedkoper wordt. Bij nieuwe onderdelen die in theorie goedkoper zouden zijn, zijn de kosten in het begin dan juist weer hoger. Valt indd wat voor te zeggen e.e.a. constant te houden. | |
SnowOokami | woensdag 1 november 2017 @ 10:07 |
Misschien waren Mercedes en Honda tegen twin-turbo want dan past hun split-turbo configuratie niet meer Maar goed, verbaasde mij ook want je hebt wel gelijk, met een twin turbo configuratie hef je de lag op. Misschien dat het brandstof verbruik te hoog wordt dan? | |
Re | woensdag 1 november 2017 @ 10:09 |
kan al dat technische geleuter en de daarbijbehorende janksmoel(en) niet in een apart technisch topic? | |
BadderHaring | woensdag 1 november 2017 @ 10:11 |
En waar wil jij het dan over hebben, tussen de races door? | |
motorbloempje | woensdag 1 november 2017 @ 10:12 |
Wat eten jullie vanavond? | |
BadderHaring | woensdag 1 november 2017 @ 10:13 |
Mexicaans. | |
Re | woensdag 1 november 2017 @ 10:13 |
al gaat het topic op slot tot de donderdag persmomentjes, er is een heel subforum hier om je op uit te leven maar we proppen liever alles in een topic... gewoon dat janksfeertje van kijk mij eens de grootste turbo in mijn broek hebben... | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 1 november 2017 @ 10:18 |
Jelly. | |
motorbloempje | woensdag 1 november 2017 @ 10:19 |
Is natuurlijk wel een beetje zo. Los van dat het me persoonlijk niet zo boeit, het is een heel friggin' forum, en alles wordt nog hier in dit topic gehouden. Schiet niet op natuurlijk. | |
Tarado | woensdag 1 november 2017 @ 10:23 |
zit wel wat in maar het geleuter kan je ook overslaan, ik vind het wel makkelijk dat alles op 1 plek te vinden is | |
motorbloempje | woensdag 1 november 2017 @ 10:24 |
Oh, zoals ik zei: mij boeit het niet, persoonlijk, maar er zit natuurlijk wel wat in dat als je er een heeeel forum over opent, dat je dan niet nog steeds met z'n allen alles maar in een topic zou moeten doen. Doe 't dan lekker weer naar SPT | |
Tarado | woensdag 1 november 2017 @ 10:26 |
waar zijn de mods als je ze nodig hebt, is net als met het blauw op straat | |
motorbloempje | woensdag 1 november 2017 @ 10:27 |
Gewoon geen race dit weekend. Blergh. | |
Evenstar | woensdag 1 november 2017 @ 10:27 |
Mee eens. Al dat technisch geleuter hoef ik niet hier te zien. Soms vind ik het leuk om te lezen, maar dan liever in een apart topic waar ik bewust op klik | |
Nattekat | woensdag 1 november 2017 @ 10:31 |
Doorgaans in bed met de rolluiken dicht in de nacht. | |
Floriz87 | woensdag 1 november 2017 @ 10:32 |
Ja, maar wat houd je dan nog over hier? Slowchat tijdens de race? Ik heb de laatste paar GPs gevolgd zonder af en toe hier te kijken, wat een verademing. Niveau is hier de laatste maanden zeker tijdens een race flink gedaald. | |
Nattekat | woensdag 1 november 2017 @ 10:43 |
Dit topic is ooit begonnen om de GPs te bespreken. Uiteindelijk heb mede ik er aan bijgedragen destijds in SPT dat er ook meer in terecht kwam (nog voor de Verstappen-gekte). Het kan weer terug naar de roots, dat is iets wat zeker nog overwogen wordt. En voor de rest hoort deze discussie natuurlijk in de FB thuis. | |
Wuwwa | woensdag 1 november 2017 @ 10:45 |
Fer | woensdag 1 november 2017 @ 10:47 |
Wablief zegt dat kleintje tegen de Duitser. Mijn papa zegt dat jij vals speelt. | |
Peterselieman | woensdag 1 november 2017 @ 10:48 |
wat was ie toch nog klein he. Onschuldig denk ik al niet meer | |
Whiskers2009 | woensdag 1 november 2017 @ 10:48 |
https://www.f1today.net/n(...)an-schumacher-denken Ook bewondering van Brawn. Sorry al het al gepost is, heb geen tijd om terug te lezen | |
Sinister-D- | woensdag 1 november 2017 @ 11:01 |
janken hoor... | |
SnowOokami | woensdag 1 november 2017 @ 11:22 |
Overigens heb ik vanaf morgen de grootste turbo van jullie allemaal | |
Gezicht | woensdag 1 november 2017 @ 11:30 |
Fir3fly | woensdag 1 november 2017 @ 11:33 |
Nee, dat is een uitstekend voorbeeld. Zo werkt het in elke klasse waar men kosten probeert te besparen door middel van dat soort beperkingen. Maar sommige mensen willen het simpelweg niet lezen, zie de post boven je. | |
Fir3fly | woensdag 1 november 2017 @ 11:34 |
Ik zat een beetje in de war inderdaad. Maar goed het punt lijkt me duidelijk. Verder is stabiliteit het enige dat kosten omlaag kan brengen. Of in ieder geval de stijging minder hard maken. | |
Fir3fly | woensdag 1 november 2017 @ 11:36 |
Zoals Toto Wolff al zegt is dat dus niet zo. Waarom reageer je daar niet op in plaats van hetzelfde riedeltje weer te herhalen? | |
Nattekat | woensdag 1 november 2017 @ 11:38 |
Hij weet dat Mercedes de enige is die een MGU-H werkend heeft gekregen. Tuurlijk wil je het dan niet kwijt. |