abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 09:45:20 #1
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165807374
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2013 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2014 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2015 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2016:
Voetenmat - 4 januari
bobbernaut - 20 januari
Lazvic - 22 januari
tailfox - 25 januari
KolonelBroodje - 3 februari
Kanye - 10 februari
AutumnRain - 23 maart
GeenInspiratie. - 5 april
Opsonisatie - 11 mei
DieselTank - 13 mei
mar456 - 3 juni
Misterjack41 - 29 juni
Quantic - 27 juli

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

PS: TS kan je alleen de eerste 48 uur na het maken van dit topic in de OP zetten. Daarna is bewerken van de OP niet meer mogelijk.
pi_165810718
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.

September 2015


• Hoeveel lessen je hebt gehad.

48 plus twee uur erbij ergens anders is uhm 50 uur in 49 lessen hahahaha

• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.

Deed ie niet vaak, gwn lekker whatsappen. Behalve een keer toen ik van de rotonde af wilde gaan. Er kwam een hardloper aan die ik niet zag. En een andere keer spookfietsers op het fietspad. Wat te doen: Links en rechts goed kijken, ook bij eenrichtingsverkeer. En oja gas bijgeven bij vooral snelweg en verkeersremmers (om er als eerste te zijn)

• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
Begin januari :)


• Wanneer je geslaagd bent.
Hopelijk begin januari anders doe ik volgens de cbr wachttijden 3 weken later een her...
pi_165813696
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
Maart 2013 intake, April 2013 eerste les

• Hoeveel lessen je hebt gehad.
Alles bij elkaar een stuk of 70-80.

• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
Ben daar gelukkig van af maar hij vond dat ik vaak iets te veel rechts reed en corrigeerde dan.

• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
Ook niet meer van toepassing, maar steun echt genoeg gehad hier O+

• Wanneer je geslaagd bent.
11 Augustus 2015! O+ (Wat ik niet had verwacht aangezien mijn examinator toen alsnog op de rem tikte toen er al een fietser voorbij was)
pi_165819189
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
Z.s.m. Net gemaild voor een proefles.

• Hoeveel lessen je hebt gehad.
4 *). Lekker logisch he. Ik werd in 2005 18, kreeg 4 rijlessen van mn ouders maar de instructeur was een sukkel die de lessen vaak annuleerde vlak van tevoren. En toen had ik er geen zin meer in en geen tijd meer voor

• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.
^Dat volgt vanzelf allemaal wel.

Zijn er hier mensen met ervaring met de eigen verklaring en de medische keuring? Ik zie met 1 oog (ander is zeer slechtziend ) en heb ooit een oogoperatie gehad, volgens de cbr-richtlijnen zie ik net aan genoeg om gewoon goedgekeurd te kunnen worden.
pi_165820164
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 21:03 schreef douche-eendje het volgende:
Zijn er hier mensen met ervaring met de eigen verklaring en de medische keuring? Ik zie met 1 oog (ander is zeer slechtziend ) en heb ooit een oogoperatie gehad, volgens de cbr-richtlijnen zie ik net aan genoeg om gewoon goedgekeurd te kunnen worden.
Wat wil je weten?

Heb zelf met bril slechts 80% zicht. (Kon toen we het CBR gebouw uitliepen de test met kenteken lezen aan de overkant van de parkeerplaats geeneens uitvoeren :') )
pi_165820984
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 21:30 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Wat wil je weten?

Heb zelf met bril slechts 80% zicht. (Kon toen we het CBR gebouw uitliepen de test met kenteken lezen aan de overkant van de parkeerplaats geeneens uitvoeren :') )
Minimum ligt een stuk lager, 50%
Je raekt an de dinge geweun.
pi_165821090
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 21:30 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Wat wil je weten?

Heb zelf met bril slechts 80% zicht. (Kon toen we het CBR gebouw uitliepen de test met kenteken lezen aan de overkant van de parkeerplaats geeneens uitvoeren :') )
Heb je de keuring gehad en zo ja, wat hield het in?
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 21:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Minimum ligt een stuk lager, 50%
Dat inderdaad, en de daadwerkelijke ondergrens ligt op 40%. Gelukkig zit ik op 52% zicht met bril of lens in en is mijn fatsoenlijk werkende oog tot normaal zicht gecorrigeerd met bril.
pi_165821144
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 21:57 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Heb je de keuring gehad en zo ja, wat hield het in?
Moest langs een onfhankelijke huisarts die een oordeel velde. Vervolgens een aangepast examen waar denk ik wat extra gelet is op mijn zicht. Niet heel veel speciaals volgensmij.
quote:
[..]

Dat inderdaad, en de daadwerkelijke ondergrens ligt op 40%. Gelukkig zit ik op 52% zicht met bril of lens in en is mijn fatsoenlijk werkende oog tot normaal zicht gecorrigeerd met bril.
Pcies
pi_165821289
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 21:59 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Moest langs een onfhankelijke huisarts die een oordeel velde. Vervolgens een aangepast examen waar denk ik wat extra gelet is op mijn zicht. Niet heel veel speciaals volgensmij.

[..]

Pcies
Ow, dat valt nog wel mee :).
pi_165849941
Zegt de wet iets over of de achterste auto (op de snelweg) als eerste mag inhalen of juist de auto vooraan?

Persoonlijk ga ik voor de meest veilige optie, maar ik vroeg mij af of er wat deze situatie betreft een 'regel' was.
pi_165849951
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 13:05 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Zegt de wet iets over of de achterste auto (op de snelweg) als eerste mag inhalen of juist de auto vooraan?

Persoonlijk ga ik voor de meest veilige optie, maar ik vroeg mij af of er wat deze situatie betreft een 'regel' was.
Zolang de afstanden goed zijn maakt het niets uit
pi_165867776
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 21:30 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Wat wil je weten?

Heb zelf met bril slechts 80% zicht. (Kon toen we het CBR gebouw uitliepen de test met kenteken lezen aan de overkant van de parkeerplaats geeneens uitvoeren :') )
Ben je dan direct gezakt? Ik had namelijk ook deze angst, maar met bril zie ik dus blijkbaar gewoon prima.
pi_165869568
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 09:30 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ben je dan direct gezakt? Ik had namelijk ook deze angst, maar met bril zie ik dus blijkbaar gewoon prima.
Het kan sowieso vast geen kwaad om voor je afrijden nog je ogen even te laten checken bij een optometrist.

Volgende week maandag om half 2 mag ik voor mn proefles :7
pi_165884090
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 09:30 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ben je dan direct gezakt? Ik had namelijk ook deze angst, maar met bril zie ik dus blijkbaar gewoon prima.
in 1x geslaagd. Ik mocht gewoon 10 meter naar voren gaan staan :P

Edit:ik riep makkelijk een getal. Denk dat het 5 meter was eigenlijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2016 23:57:53 ]
pi_165885854
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2016 22:08 schreef d4v1d het volgende:

[..]

in 1x geslaagd. Ik mocht gewoon 10 meter naar voren gaan staan :P
Ik mocht een kenteken oplezen van een auto die zo'n 3 meter van me vandaan stond. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_165887035
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 22:47 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik mocht een kenteken oplezen van een auto die zo'n 3 meter van me vandaan stond. :')
kenteken moeten lezen van je les auto
pi_165887295
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 22:47 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik mocht een kenteken oplezen van een auto die zo'n 3 meter van me vandaan stond. :')
Ik ben nog even opzoek naar het praktisch nut van die test. Momentje.
pi_165908178
Nog tips voor het theorie-examen?
En hoe kut gaan ze doen met die oogtest? Aangezien ik zelf -6/-7 heb :').
En wat is het nut er van? Dan mag je niet met slechte ogen rijden, maar mensen die op hun mobielthe zitten, "sportieve" rijstijl hebben, oude mensen, alcoholisten en mensen die het autorijden gewoon niet in zich hebben mogen wel rijden? Dit vind ik typisch weer zo'n geval met het braafste jongetje van de klas straffen.
pi_165908293
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 10:59 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Nog tips voor het theorie-examen?
En hoe kut gaan ze doen met die oogtest? Aangezien ik zelf -6/-7 heb :').
En wat is het nut er van? Dan mag je niet met slechte ogen rijden, maar mensen die op hun mobielthe zitten, "sportieve" rijstijl hebben, oude mensen, alcoholisten en mensen die het autorijden gewoon niet in zich hebben mogen wel rijden? Dit vind ik typisch weer zo'n geval met het braafste jongetje van de klas straffen.
Om te voorkomen dat blinde kippen de weg op gaan. Iets met ijdeltuiten die een bril vertikken (en ook geen lenzen dragen), maar 'm wel nodig hebben. :+ Zolang je je "hulpmiddel" draagt, is er geen enkel probleem.

En de oogkeuring, wat een aanfluiting was dat. :') Ooit eens geopereerd, dus keuring verplicht. Het kwam er op neer dat de keuringsarts jaloers was op het resultaat van de operatie. _O-

En alweer bijna vijf jaar mijn rijbewijs. :o Tijd vliegt. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_165909314
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 10:59 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Nog tips voor het theorie-examen?
En hoe kut gaan ze doen met die oogtest? Aangezien ik zelf -6/-7 heb :').
En wat is het nut er van? Dan mag je niet met slechte ogen rijden, maar mensen die op hun mobielthe zitten, "sportieve" rijstijl hebben, oude mensen, alcoholisten en mensen die het autorijden gewoon niet in zich hebben mogen wel rijden? Dit vind ik typisch weer zo'n geval met het braafste jongetje van de klas straffen.
theorie vragen invloed = bijna altijd ja. Als ze vragen naar een getal is het 2 tenzij de optie 1 ertussen staat. Cbr is zo dom dat ze zelf dat niet doorhebben.
pi_165909517
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:03 schreef IDkaart het volgende:

[..]

theorie vragen invloed = bijna altijd ja. Als ze vragen naar een getal is het 2 tenzij de optie 1 ertussen staat. Cbr is zo dom dat ze zelf dat niet doorhebben.
dus 'hoe hard mag je hier rijden?' dan is het 2. Ok check :P

Ik mag vrijdag weer voor de bijl met rijles nr 11. Vorige week een les moeten missen ivm een kilootje of 10 die op mn voet viel O-) Bij mij zit het nog echt in het kijkgedrag tijdens het rijden en daarop inspelen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:58:09 #22
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165962521
quote:
12s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:16 schreef Apotheose het volgende:
Bij mij zit het nog echt in het kijkgedrag tijdens het rijden en daarop inspelen.
Heel herkenbaar
pi_165962585
quote:
12s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 12:16 schreef Apotheose het volgende:

[..]

dus 'hoe hard mag je hier rijden?' dan is het 2. Ok check :P

Gewoon rondjes rijden op de Camping.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165962952
Oké ff eerlijke vraag.

Wie van jullie heeft ook nooit papieren moeten invullen, algemene voorwaarden gekregen etc voor het begin van de rijlessen en ook niet tijdens? _O- en nog beter wie konden er alleen contant betalen?

Ik hoor nog steeds van m'n ma hoe dom het was dat ik bij een obvious zwartrijder les had en dacht dat dat overal zo was -___-
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:06:06 #25
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_165967662
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 10:59 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Nog tips voor het theorie-examen?

Wanneer moet je? Kijk rustig naar de plaatjes en lees rustig de antwoorden. Laat je niet afleiden door het lopende tijdbalkje. Ik had 9 van de 10 keer dat ik de volgende vraag al zelf aandrukte, dus doe rustig en je hebt evengoed tijd zat. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 23:15 schreef IDkaart het volgende:
Oké ff eerlijke vraag.

Wie van jullie heeft ook nooit papieren moeten invullen, algemene voorwaarden gekregen etc voor het begin van de rijlessen en ook niet tijdens? _O- en nog beter wie konden er alleen contant betalen?

Ik hoor nog steeds van m'n ma hoe dom het was dat ik bij een obvious zwartrijder les had en dacht dat dat overal zo was -___-
Je ma heeft gelijk :P Maar ja, als je niet beter wist...
pi_165970317
Na welke afstand tussen twee rijstroken/paden/wegen geldt het 'rechtdoorgaand verkeer gaat voor'-principe niet meer?
pi_165970489
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:06 schreef Voszje het volgende:

[..]

Wanneer moet je? Kijk rustig naar de plaatjes en lees rustig de antwoorden. Laat je niet afleiden door het lopende tijdbalkje. Ik had 9 van de 10 keer dat ik de volgende vraag al zelf aandrukte, dus doe rustig en je hebt evengoed tijd zat. ;)

[..]

Je ma heeft gelijk :P Maar ja, als je niet beter wist...
ja was ook dom maar ik hoor van iedereen dat de docent altijd contant wilde of dat je wel kan per rekening maar dat je contant korting krijgt
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:37:07 #28
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_165973666
volgens mij had ik dan ook zwart les.
pi_165974111
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 17:37 schreef Ypmaha het volgende:
volgens mij had ik dan ook zwart les.
_O- hele business
pi_165975053
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 17:37 schreef Ypmaha het volgende:
volgens mij had ik dan ook zwart les.
ik betaal ook handje contantje :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_165975896
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 19:12 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ik betaal ook handje contantje :P
Maar was dat omdat je dat zelf wilde of omdat het niet anders kon?
Ik heb meermaals via whatsapp gevraagd om het rekeningsnummer maar nooit gekregen. _O-
pi_165980217
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 19:55 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Maar was dat omdat je dat zelf wilde of omdat het niet anders kon?
Ik heb meermaals via whatsapp gevraagd om het rekeningsnummer maar nooit gekregen. _O-
nee volgens mij mocht ik het ook wel overmaken. Maar meende dat los betalen wel de voorkeur van rijinstructeur had. Weet het niet eens meer. :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Moderator zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:09:49 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165980320
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 19:55 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Maar was dat omdat je dat zelf wilde of omdat het niet anders kon?
Ik heb meermaals via whatsapp gevraagd om het rekeningsnummer maar nooit gekregen. _O-
Bij mij kon het niet anders. Of misschien kon het wel anders maar dit was de standaard manier van betalen. Per les aftikken.

Vraag me af of je rijles wel zwart kunt doen. Dan moet de auto sowieso in de bijtelling anders kloppen de km standen niet toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165980544
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 23:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bij mij kon het niet anders. Of misschien kon het wel anders maar dit was de standaard manier van betalen. Per les aftikken.

Vraag me af of je rijles wel zwart kunt doen. Dan moet de auto sowieso in de bijtelling anders kloppen de km standen niet toch?
hoe willen ze de km standen controleren? _O- alsof er een standaard aantal per les is. Mijn instructeur gebruikt de auto ook privé...

Ze zijn wel verplicht om bij het cbr aan te geven hoeveel lessen de leerling had en dat vergelijken ze met de inkomsten van de rijschool. Maar je kan dat makkelijk frauderen door iedereen contant te laten betalen of door iedereen naar je persoonlijke rekeningnummer geld over te laten maken en dan zelf geld over maken naar een apart nummer voor de rijschool.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2016 23:18:50 ]
pi_165983103
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:32 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Na welke afstand tussen twee rijstroken/paden/wegen geldt het 'rechtdoorgaand verkeer gaat voor'-principe niet meer?
Als de stroken 15 meter of meer uit elkaar liggen.
15 meter dus.
pi_165983378
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 02:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als de stroken 15 meter of meer uit elkaar liggen.
15 meter dus.
Horen overstekende voetgangers dan in principe niet altijd voorrang van bestuurders die de rotonde verlaten verleend te krijgen wanneer ze oversteken op/naast een rotonde?

[ Bericht 5% gewijzigd door PleadingTheFifth op 16-10-2016 03:06:52 ]
pi_165984281
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 03:00 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Horen overstekende voetgangers dan in principe niet altijd voorrang van bestuurders die de rotonde verlaten verleend te krijgen wanneer ze oversteken op/naast een rotonde?
Nee, tenzij VOP.
  Moderator zondag 16 oktober 2016 @ 09:15:32 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165984319
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 23:18 schreef IDkaart het volgende:

[..]

hoe willen ze de km standen controleren? _O- alsof er een standaard aantal per les is. Mijn instructeur gebruikt de auto ook privé...

Als ze op lessen van gemiddeld 60km uit komt lijkt me dat er wel ergens een ambtenaar wakker wordt :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  FOK!fotograaf zondag 16 oktober 2016 @ 10:40:25 #39
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165984947
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 09:10 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Nee, tenzij VOP.
Wat is anders aan een rotonde verlaten met een voetganger dan afslaan met een overstekende voetganger dat daar verschil in zit?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 oktober 2016 @ 11:26:43 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165985411
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 10:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat is anders aan een rotonde verlaten met een voetganger dan afslaan met een overstekende voetganger dat daar verschil in zit?
Fietsers moeten soms ook voorrang verlenen aan auto's die de rotonde verlaten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_165986764
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 09:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als ze op lessen van gemiddeld 60km uit komt lijkt me dat er wel ergens een ambtenaar wakker wordt :+
nou dan is de oplossing simpel: gewoon je auto ook privé gebruiken :D
pi_165993672
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 03:00 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Horen overstekende voetgangers dan in principe niet altijd voorrang van bestuurders die de rotonde verlaten verleend te krijgen wanneer ze oversteken op/naast een rotonde?
In principe wel aangezien je een rotonde moet zien als een doorlopende weg en als je de rotonde verlaat ben je dus eigenlijk aan het afslaan.
Maar voor de zekerheid liggen er bij de meeste rotondes dus VOP's zodat er geen enkele twijfel meer is over de voorrangssituatie.
Maar ook zonder VOP zou je een voetganger idd voorrang moeten verlenen.

quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Fietsers moeten soms ook voorrang verlenen aan auto's die de rotonde verlaten.
Klopt, maar dat is dan weer aangegeven met haaientanden.
Als die er niet zijn dan zou de fietser voorrang moeten krijgen.
pi_165994109
Stel we willen op de snelweg een strook naar links opschuiven (op een baan met meer dan twee rijstroken), maar we zien dat dit niet vlekkeloos kan als het achteropkomend verkeer op de strook links van ons niet naar links opschuift; mogen we dan met de richtingaanwijzer (naar links) de bestuurder linksachterop 'verzoeken' een strook op te schuiven?
  zondag 16 oktober 2016 @ 18:13:59 #44
286575 Roces18
Chef de party
pi_165994659
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:51 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Stel we willen op de snelweg een strook naar links opschuiven (op een baan met meer dan twee rijstroken), maar we zien dat dit niet vlekkeloos kan als het achteropkomend verkeer op de strook links van ons niet naar links opschuift; mogen we dan met de richtingaanwijzer (naar links) de bestuurder linksachterop 'verzoeken' een strook op te schuiven?
Heel raar gesteld deze vraag. Moest even 3x lezen. Maar op je examen niet in elk geval. Laat hem voorbij gaan (ga desnoods iets langzamer rijden)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_165994785
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:51 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Stel we willen op de snelweg een strook naar links opschuiven (op een baan met meer dan twee rijstroken), maar we zien dat dit niet vlekkeloos kan als het achteropkomend verkeer op de strook links van ons niet naar links opschuift; mogen we dan met de richtingaanwijzer (naar links) de bestuurder linksachterop 'verzoeken' een strook op te schuiven?
Als je knippert op de snelweg geef je in principe aan gelijk van rijstrook te wisselen (Zo heb ik hem iig geleerd). Dit kan een schrikreactie veroorzaken bij de persoon achter je. Zeker in combinatie als je bijvoorbeeld een lichte slinger met je auto maakt omdat je links over je schouder kijkt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2016 18:19:17 ]
pi_165995414
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 18:18 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Als je knippert op de snelweg geef je in principe aan gelijk van rijstrook te wisselen (Zo heb ik hem iig geleerd). Dit kan een schrikreactie veroorzaken bij de persoon achter je. Zeker in combinatie als je bijvoorbeeld een lichte slinger met je auto maakt omdat je links over je schouder kijkt
Nee, door richting aan te geven laat je weten wat je van plan bent, niet wat je onmiddelijk gaat doen.
Want als je al een strook opschuift heeft die raw ook geen zin meer natuurlijk, niks mis met van tevoren aangeven.
Zo heb je het ook geleerd alleen verkeerd onthouden lijkt het op.

En als je met over je schouder kijken een stuurbeweging maakt dan kijk je veel te overdreven.
De dode hoek is naast je auto, niet er achter.
Als je al zo ver achterom moet kijken is het wellicht beter de spiegels beter af te stellen, die zijn er namelijk voor om achter de auto te kunnen kijken.
pi_165995922
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 18:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nee, door richting aan te geven laat je weten wat je van plan bent, niet wat je onmiddelijk gaat doen.
Want als je al een strook opschuift heeft die raw ook geen zin meer natuurlijk, niks mis met van tevoren aangeven.
Zo heb je het ook geleerd alleen verkeerd onthouden lijkt het op.
Oh, lekker instructeur had ik dan. Als ik m'n knipper aanzette telde m'n instructeur snel tot 3 en daarna vroeg die waarom ik nog niet opgeschoven was. "Ja dat moet vrijwel direct"
quote:
En als je met over je schouder kijken een stuurbeweging maakt dan kijk je veel te overdreven.
De dode hoek is naast je auto, niet er achter.
Als je al zo ver achterom moet kijken is het wellicht beter de spiegels beter af te stellen, die zijn er namelijk voor om achter de auto te kunnen kijken.
Klopt. Maar zo'n fout kan ik wel begrijpen als je nog geen rijbewijs hebt. Kan dus zijn dat dat zomaar tijdens je examen gebeurt zonder dat je er erg in hebt..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2016 19:17:43 ]
pi_165996509
Ik zou het prettig vinden als bestuurders die van rijstrook wisselen dit ruim van te voren zouden aangeven met hun knipperlichten in plaats van die knipperlichten pas te activeren op het moment dat ze van rijstrook wisselen.

Ik vroeg me dan ook af of het 'niet toegestaan' zou zijn je intenties duidelijk te maken met behulp van je richtingaanwijzers. 8)7
pi_165997719
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:14 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Oh, lekker instructeur had ik dan. Als ik m'n knipper aanzette telde m'n instructeur snel tot 3 en daarna vroeg die waarom ik nog niet opgeschoven was. "Ja dat moet vrijwel direct"
Dat komt waarschijnlijk omdat je pas richting aan moet geven zodra er ook gelegenheid is om van strook te wisselen, niet als de andere strook potdicht zit en er geen ruimte is.
Een richtingaanwijzer is geen dwangmiddel, in het engels is het wat duidelijker, dan heet het een "indicator".

quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:14 schreef d4v1d het volgende:[..]

Klopt. Maar zo'n fout kan ik wel begrijpen als je nog geen rijbewijs hebt. Kan dus zijn dat dat zomaar tijdens je examen gebeurt zonder dat je er erg in hebt..
Dat leer je tijdens het lessen al. Vanaf het moment dat je er aan toe bent om zelf in je spiegels te kijken.

quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:38 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Ik zou het prettig vinden als bestuurders die van rijstrook wisselen dit ruim van te voren zouden aangeven met hun knipperlichten in plaats van die knipperlichten pas te activeren op het moment dat ze van rijstrook wisselen.

Ik vroeg me dan ook af of het 'niet toegestaan' zou zijn je intenties duidelijk te maken met behulp van je richtingaanwijzers. 8)7
Richtingaanwijzers zijn inderdaad ook bedoeld om je intenties aan te geven, niet om te laten zien dat je al een strook aan het opschuiven bent want zodra je daar mee bezig bent is dat voor iedereen wel duidelijk en hebben de richtingaanwijzers totaal geen nut meer.
En dus ben ik het met je eens, mensen moeten eerst richting aangeven en daarna pas van strook wisselen, niet gelijkertijd.

En wat jij je afvraagt:
Intenties duidelijk maken is heel wenselijk.
Maar als de strook waar je heen wilt erg druk is en er is geen ruimte heeft het weinig nut, zoals ik al schreef zijn richtingaanwijzers geen dwangmiddel al denken sommige mensen van wel.
Die drukken je gewoon aan de kant onder het mom van: "Maar ik gaf toch richting aan, zag je dat nou echt niet?"

En zo hoort het dus niet.
  maandag 17 oktober 2016 @ 15:39:02 #50
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166013669
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 19:38 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Ik zou het prettig vinden als bestuurders die van rijstrook wisselen dit ruim van te voren zouden aangeven met hun knipperlichten in plaats van die knipperlichten pas te activeren op het moment dat ze van rijstrook wisselen.

Ik vroeg me dan ook af of het 'niet toegestaan' zou zijn je intenties duidelijk te maken met behulp van je richtingaanwijzers. 8)7
Helaas zie je vaak genoeg 'hup knipperlicht aan' en daar komen ze, zo je rijstrook op. Spiegelen is een kunst.
pi_166013980
Eerste rijles gehad, ik leef nog *O* en vanavond ben ik arm -O-.
pi_166014114
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2016 15:53 schreef douche-eendje het volgende:
Eerste rijles gehad, ik leef nog *O* en vanavond ben ik arm -O-.
maar leven andere weggebruikers ook nog? :+
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_166014315
quote:
12s.gif Op maandag 17 oktober 2016 15:58 schreef Apotheose het volgende:

[..]

maar leven andere weggebruikers ook nog? :+
De eerste die ik tegen kwam waren mijn oma en tante, ja die kunnen het nog navertellen ook :+ Maar het ging best wel ok denk ik, alleen aan het begin even een schuin randje van een rotonde meegepakt. Moet vooral even mijn plek op de weghelft nog goed vinden en behouden :')
  maandag 17 oktober 2016 @ 16:07:21 #54
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166014368
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2016 16:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

De eerste die ik tegen kwam waren mijn oma en tante, ja die kunnen het nog navertellen ook :+ Maar het ging best wel ok denk ik, alleen aan het begin even een schuin randje van een rotonde meegepakt. Moet vooral even mijn plek op de weghelft nog goed vinden en behouden :')
Gelukkig. Ik weet niet waar je lest in N-H, maar dan kan ik tenminste met een gerust hart de weg op. :+

Over die rotonde zou ik me maar niet zoveel zorgen maken. Je plaats op de weg vinden en behouden komt snel genoeg.
pi_166014442
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 16:07 schreef Voszje het volgende:

[..]

Gelukkig. Ik weet niet waar je lest, maar dan kan ik tenminste met een gerust hart de weg op. :+

Over die rotonde zou ik me maar niet zoveel zorgen maken. Je plaats op de weg vinden en behouden komt snel genoeg.
Een schattig dorpje in Noord-Holland :+. Dat denk ik ook wel, heb ooit eerder eens 4 rijlessen gehad en toen ging het met de 2e les al een stuk beter.

Maar jeetje, wat heb ik er nu ergens wel spijt van dat ik dit 10 jaar geleden niet door heb gezet. Toen had ik de tijd, nu is het echt wel dramatisch planwerk. De rijschool geeft lessen (van anderhalf uur) van 8-19:30 en op zaterdag van 8-12. Ik werk fulltime en ga om half 8 de deur uit, ben om 6 uur terug op het station, in het weekend scoutingleiding van 8-12.
Dus volgende week komt de instructeur mij ophalen op het station :'). Gelukkig veranderen in januari mijn werktijden op mijn verzoek en ben ik gewoon wekelijks op maandag de hele dag vrij.
  maandag 17 oktober 2016 @ 16:21:39 #56
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166014704
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2016 16:11 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Een schattig dorpje in Noord-Holland :+. Dat denk ik ook wel, heb ooit eerder eens 4 rijlessen gehad en toen ging het met de 2e les al een stuk beter.

Maar jeetje, wat heb ik er nu ergens wel spijt van dat ik dit 10 jaar geleden niet door heb gezet. Toen had ik de tijd, nu is het echt wel dramatisch planwerk. De rijschool geeft lessen (van anderhalf uur) van 8-19:30 en op zaterdag van 8-12. Ik werk fulltime en ga om half 8 de deur uit, ben om 6 uur terug op het station, in het weekend scoutingleiding van 8-12.
Dus volgende week komt de instructeur mij ophalen op het station :'). Gelukkig veranderen in januari mijn werktijden op mijn verzoek en ben ik gewoon wekelijks op maandag de hele dag vrij.
Ah, een schattig dorpje. Ik heb je volgens mij ooit gezien in een stedentopic, dus ik dacht dat we stadsgenoten waren. :P

Kan het me heel goed voorstellen! Ik begon ermee toen ik het wat rustiger had tijdens mijn studie, maar helaas was ik nog volop aan het lessen toen de drukke periode eraan kwam. Als ik kon, kon mijn instructrice niet en andersom. :') Ze heeft me ook meerdere keren opgehaald van het station.

Als je dan vanaf januari gewoon maandag vrij bent, dan heb je tenminste één vaste dag. Hoeveel keer per week heb je nu les?
pi_166014837
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 16:21 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ah, een schattig dorpje. Ik heb je volgens mij ooit gezien in een stedentopic, dus ik dacht dat we stadsgenoten waren. :P

Kan het me heel goed voorstellen! Ik begon ermee toen ik het wat rustiger had tijdens mijn studie, maar helaas was ik nog volop aan het lessen toen de drukke periode eraan kwam. Als ik kon, kon mijn instructrice niet en andersom. :') Ze heeft me ook meerdere keren opgehaald van het station.

Als je dan vanaf januari gewoon maandag vrij bent, dan heb je tenminste één vaste dag. Hoeveel keer per week heb je nu les?
Klopt, ben vorig jaar verhuisd van Alkmaar naar Heemskerk. Voordeel is wel dat ik mag kiezen tussen Haarlem of Alkmaar met afrijden, dus dat gaat natuurlijk Alkmaar worden, dat snap je ook wel :+

Het idee is voor nu gewoon 1x per week, lessen duren anderhalf uur en ik weet niet waar ik meer tijd vandaan zou moeten halen binnen de lestijden. Ook moet ik nog een medische keuring en volgens de instructeur kan het best wel een tijd duren voordat het cbr daarover heeft besloten. Ik heb geen haast, als ik hem ergens voor onze vakantie in juni volgend jaar heb vind ik het wel best.
  maandag 17 oktober 2016 @ 16:33:06 #58
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166015006
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2016 16:26 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Klopt, ben vorig jaar verhuisd van Alkmaar naar Heemskerk. Voordeel is wel dat ik mag kiezen tussen Haarlem of Alkmaar met afrijden, dus dat gaat natuurlijk Alkmaar worden, dat snap je ook wel :+

Het idee is voor nu gewoon 1x per week, lessen duren anderhalf uur en ik weet niet waar ik meer tijd vandaan zou moeten halen binnen de lestijden. Ook moet ik nog een medische keuring en volgens de instructeur kan het best wel een tijd duren voordat het cbr daarover heeft besloten. Ik heb geen haast, als ik hem ergens voor onze vakantie in juni volgend jaar heb vind ik het wel best.
Sowieso Alkmaar ja! ^O^ Ik moest een keertje lessen in Haarlem, ik vond het verschrikkelijk.

Ik had inderdaad ook 1x per week anderhalf uur les. Uiteindelijk lukte het me om toch twee keer per week te lessen, want ik was er echt helemaal klaar mee. Medische keuring heb ik overigens geen ervaring mee, maar hier in het topic hadden ze het er inderdaad ook over. Je zou toch zeggen dat juni volgend jaar gewoon haalbaar moet zijn. ;)
pi_166015929
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2016 16:33 schreef Voszje het volgende:

[..]

Sowieso Alkmaar ja! ^O^ Ik moest een keertje lessen in Haarlem, ik vond het verschrikkelijk.

Ik had inderdaad ook 1x per week anderhalf uur les. Uiteindelijk lukte het me om toch twee keer per week te lessen, want ik was er echt helemaal klaar mee. Medische keuring heb ik overigens geen ervaring mee, maar hier in het topic hadden ze het er inderdaad ook over. Je zou toch zeggen dat juni volgend jaar gewoon haalbaar moet zijn. ;)
Als ik zie wat hier allemaal vaste lesonderdelen zijn, hehe. Dat gaat nog leuk worden. "als je bijna mag afrijden ga je eerst nog even een ritje maken naar de vertrekingang van Transavia op schiphol'. O joy :')
pi_166015962
Is Haarlem echt zo erg? Ik had les in Leiden waar we altijd mensen achter het station ophaalden die in Hoofddorp woonden...
pi_166016389
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2016 16:11 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Een schattig dorpje in Noord-Holland :+. Dat denk ik ook wel, heb ooit eerder eens 4 rijlessen gehad en toen ging het met de 2e les al een stuk beter.

Maar jeetje, wat heb ik er nu ergens wel spijt van dat ik dit 10 jaar geleden niet door heb gezet. Toen had ik de tijd, nu is het echt wel dramatisch planwerk. De rijschool geeft lessen (van anderhalf uur) van 8-19:30 en op zaterdag van 8-12. Ik werk fulltime en ga om half 8 de deur uit, ben om 6 uur terug op het station, in het weekend scoutingleiding van 8-12.
Dus volgende week komt de instructeur mij ophalen op het station :'). Gelukkig veranderen in januari mijn werktijden op mijn verzoek en ben ik gewoon wekelijks op maandag de hele dag vrij.
Goh dat komt mij bekend voor, ik werk ook fulltime en doe daarnaast nog twee keer in de week lessen. Zelfde verhaal ook 10 jaar geleden opgegeven nadat ik drie keer gezakt was en probeer ik het weer.

Is een behoorlijke dure grap vind ik in iedere geval en die praktijkexamen zijn niet bepaald makkelijk, dus 1x ben ik al weer gezakt :(
pi_166016741
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 17:22 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Goh dat komt mij bekend voor, ik werk ook fulltime en doe daarnaast nog twee keer in de week lessen. Zelfde verhaal ook 10 jaar geleden opgegeven nadat ik drie keer gezakt was en probeer ik het weer.

Is een behoorlijke dure grap vind ik in iedere geval en die praktijkexamen zijn niet bepaald makkelijk, dus 1x ben ik al weer gezakt :(
Weet je hoeveel geld je bespaard hebt door 10 jaar niet te rijden? Auto, benzine, onderhoud, verzekeringen en belasting? :+ :P
Ik ben 10 jaar geleden gestopt na 4 lessen (verjaardagscadeau ouders). Dus bij mij scheelt het iets meer.
pi_166017073
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 17:39 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Weet je hoeveel geld je bespaard hebt door 10 jaar niet te rijden? Auto, benzine, onderhoud, verzekeringen en belasting? :+ :P
Ik ben 10 jaar geleden gestopt na 4 lessen (verjaardagscadeau ouders). Dus bij mij scheelt het iets meer.
Veel, maar nog meer door helemaal niet opnieuw te beginnen. Ik zie het trouwens ook somber in voor de toekomstige generatie: Een reden waarom je rijbewijs halen steeds moeilijker wordt is natuurlijk dat iedereen de weg op wilt!
  maandag 17 oktober 2016 @ 18:37:35 #64
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166017758
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2016 17:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Als ik zie wat hier allemaal vaste lesonderdelen zijn, hehe. Dat gaat nog leuk worden. "als je bijna mag afrijden ga je eerst nog even een ritje maken naar de vertrekingang van Transavia op schiphol'. O joy :')
Heb ik ook gedaan inderdaad, even heen en weer naar Schiphol. Daarvoor al een keertje naar Ikea Haarlem, daar gingen we een oliebol eten. :D

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 17:06 schreef IDkaart het volgende:
Is Haarlem echt zo erg? Ik had les in Leiden waar we altijd mensen achter het station ophaalden die in Hoofddorp woonden...
Mwah, ik moest rijden in/rond het centrum en vond het maar niks. Het was druk, veel éénrichtingsverkeer. Ik was dit totaal niet gewend.
pi_166018268
Eerste rijles gehad. Viel me allemaal wel mee. Mocht na een kilometer rijden alles zelf doen en dat ging prima. Even wennen nog. Hopen dat ik met een les of 20 a 25 max klaar ben. Dan heb ik het maar gehad. :)
  maandag 17 oktober 2016 @ 19:10:10 #66
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166018464
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:01 schreef Luppie0110 het volgende:
Eerste rijles gehad. Viel me allemaal wel mee. Mocht na een kilometer rijden alles zelf doen en dat ging prima. Even wennen nog. Hopen dat ik met een les of 20 a 25 max klaar ben. Dan heb ik het maar gehad. :)
Lessen van een uur? Het gemiddelde ligt rond de 43 uur, maar ik hoop dat je er inderdaad snel van af bent. Uiteindelijk vond ik het lessen maar vervelend worden. ;)
pi_166018524
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:10 schreef Voszje het volgende:

[..]

Lessen van een uur? Het gemiddelde ligt rond de 43 uur, maar ik hoop dat je er inderdaad snel van af bent. Uiteindelijk vond ik het lessen maar vervelend worden. ;)
Ja heb lessen van een uur. Rijinstructeur zegt dat het er allemaal prima uitziet en dat ik waarschijnlijk wel sneller dan gemiddeld klaar ben. Laten we het hopen iig.

Ik ken een heleboel mensen die lessen van een uur hebben gehad, maar weinig met 43 lessen hoor. Is dat niet wat aan de hoge kant?
  maandag 17 oktober 2016 @ 19:15:57 #68
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166018584
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:13 schreef Luppie0110 het volgende:

[..]

Ja heb lessen van een uur. Rijinstructeur zegt dat het er allemaal prima uitziet en dat ik waarschijnlijk wel sneller dan gemiddeld klaar ben. Laten we het hopen iig.

Ik ken een heleboel mensen die lessen van een uur hebben gehad, maar weinig met 43 lessen hoor. Is dat niet wat aan de hoge kant?
Het is zo ongeveer het gemiddelde. Het kan natuurlijk zijn dat het in jouw omgeving sneller ging, het ligt er ook aan waar er wordt gelest. Ik kan me zo voorstellen dat je in de Randstad meer lest dan wanneer je ergens rond rustige dorpjes in Zeeland rijdt. ;) Dit speelt natuurlijk ook mee bij het gemiddelde.
pi_166021966
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:15 schreef Voszje het volgende:

[..]

Het is zo ongeveer het gemiddelde. Het kan natuurlijk zijn dat het in jouw omgeving sneller ging, het ligt er ook aan waar er wordt gelest. Ik kan me zo voorstellen dat je in de Randstad meer lest dan wanneer je ergens rond rustige dorpjes in Zeeland rijdt. ;) Dit speelt natuurlijk ook mee bij het gemiddelde.
Ik heb een pakket van 35 lessen (van anderhalf uur) gekocht, dat is bij mijn rijschool ongeveer het gemiddelde.
pi_166022592
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:15 schreef Voszje het volgende:

[..]

Het is zo ongeveer het gemiddelde. Het kan natuurlijk zijn dat het in jouw omgeving sneller ging, het ligt er ook aan waar er wordt gelest. Ik kan me zo voorstellen dat je in de Randstad meer lest dan wanneer je ergens rond rustige dorpjes in Zeeland rijdt. ;) Dit speelt natuurlijk ook mee bij het gemiddelde.
Hahahaha in Den Haag en Rotterdam zakt volgens Rijschoolgegevens.nl 60-70% van de kandidaten de eerste keer. Ik weet niet waardoor dat komt, maar het zou best kunnen dat daar meer rijlessen nodig zijn dan in bv. Maastricht.
Of ze laten mensen in Den Haag en Rotterdam juist véél eerder afrijden (reclame: bij mij binnen 3 maanden rijbewijs haha X) maar dat kan je niet van die site af halen.
pi_166022684
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:07 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb een pakket van 35 lessen (van anderhalf uur) gekocht, dat is bij mijn rijschool ongeveer het gemiddelde.
Dat zijn lokkertjes. Tenzij je al alle kruispunten en rotondes kent omdat je overal rondhangt op de scooters, is (ongeveer) 40 lessen het minimale.

Sowieso is een pakket kopen niet erg verstandig. Mijn rijschoolhouder wilde mij geen geld terug geven omdat hij niet aan geld teruggave doet (HAHA DAT IS NOOIT AFGESPROKEN HELEMAAL NIET OP PAPIER :'( ) wat gelukkig uiteindelijk zonder overdreven veel moeite is opgelost.
En rijscholen gaan relatief vaak failliet en dan kan je fluiten naar je centen. Of je wilt overstappen wegens weet ik veel wat. Of de rijschool stopt er ineens mee. Staat op internet helaas echt veel te veel over.

Als je bij een BOVAG rijschool zit heb je volgens mij wel een garantie indien je een pakket koopt.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 oktober 2016 @ 21:32:49 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166022900
40 lessen normaal :')

Ik heb met twee herkansingen 34 uur gehad, en toen viel mij echt absoluut niks meer te leren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166023250
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:32 schreef Nattekat het volgende:
40 lessen normaal :')

Ik heb met twee herkansingen 34 uur gehad, en toen viel mij echt absoluut niks meer te leren.
Landelijk gemiddelde is zogenaamd 40 lessen(uren). Maar er zijn veel rijschoolhouders die korting geven bij contant afrekenen (33 euro ipv 40 euro bij een rijschool hier) en dan weet je wel zeker dat het zwart is en die contant afgerekende lessen niet bij het CBR worden opgegeven. (voor elke kandidaat moet de instructeur opgeven hoeveel lessen die gevolgd heeft, en dat controleert de belasting met de omzet van de rijschool)
Je kan er dus wel vanuit gaan dat het landelijk gemiddelde boven de 40 ligt.

Daarnaast betekent 34 uur lessen niet dat dat voor iedereen voldoende is. En dat je 2 keer moest herkansen geeft toch al aan dat je wellicht te snel op examen ging
pi_166023336
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:32 schreef Nattekat het volgende:
40 lessen normaal :')

Ik heb met twee herkansingen 34 uur gehad, en toen viel mij echt absoluut niks meer te leren.
Je snapt toch hopelijk dat iedereen op z'n eigen tempo leert, toch?
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 oktober 2016 @ 21:43:51 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166023402
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:42 schreef Messina het volgende:

[..]

Je snapt toch hopelijk dat iedereen op z'n eigen tempo leert, toch?
Ja, daarom is 40 minimaal noemen dus onzin.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166023424
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, daarom is 40 minimaal noemen dus onzin.
Het is inderdaad 40 gemiddeld. :Y
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 oktober 2016 @ 21:45:40 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166023472
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:44 schreef Messina het volgende:

[..]

Het is inderdaad 40 gemiddeld. :Y
Zal ik niet ontkennen, maar advies geven dat dat het minimale is, is gewoon onjuist :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166023515
Ik ben zelf ook na 34 lesuur in één keer geslaagd *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166024059
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zal ik niet ontkennen, maar advies geven dat dat het minimale is, is gewoon onjuist :)
Wat wil je dan het minimale noemen? Vriendinnen van me kregen les van hun vader voordat ze uberhaupt op rijles gingen. _O- Die waren dan ook binnen 6 maanden geslaagd inc. vakantie.
pi_166024655
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:26 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Dat zijn lokkertjes. Tenzij je al alle kruispunten en rotondes kent omdat je overal rondhangt op de scooters, is (ongeveer) 40 lessen het minimale.

Sowieso is een pakket kopen niet erg verstandig. Mijn rijschoolhouder wilde mij geen geld terug geven omdat hij niet aan geld teruggave doet (HAHA DAT IS NOOIT AFGESPROKEN HELEMAAL NIET OP PAPIER :'( ) wat gelukkig uiteindelijk zonder overdreven veel moeite is opgelost.
En rijscholen gaan relatief vaak failliet en dan kan je fluiten naar je centen. Of je wilt overstappen wegens weet ik veel wat. Of de rijschool stopt er ineens mee. Staat op internet helaas echt veel te veel over.

Als je bij een BOVAG rijschool zit heb je volgens mij wel een garantie indien je een pakket koopt.
35 lessen is 53 les-uren bij deze rijschool aangezien een les 1.5 uur duurt, lessen die over zijn als je je rijbewijs eerder haalt krijg je gewoon terugbetaald. Anders zou deze rijschool in het dorp niet als zķ goed bekend staan. Slagingspercentage is overigens 71-75% :)
pi_166025545
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:11 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

35 lessen is 53 les-uren bij deze rijschool aangezien een les 1.5 uur duurt, lessen die over zijn als je je rijbewijs eerder haalt krijg je gewoon terugbetaald. Anders zou deze rijschool in het dorp niet als zķ goed bekend staan. Slagingspercentage is overigens 71-75% :)
Oh dat is dan zeer netjes en professioneel, ik zou willen dat ik gelijk bij zo'n rijschool was gestart. :o Geen idee waar je woont maar in Den Haag/Leiden is dat eerder uitzondering dan regel. _O-
pi_166025704
Slagingspercentage zegt geen ene zak over een rijschool ;)
pi_166025759
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
Slagingspercentage zegt geen ene zak over een rijschool ;)
Ja klopt. Ik zat bij ... in Den Haag, later Leiden. Zogenaamd beide vestigingen 80% geslaagd terwijl TTT verplicht is en ik later hoorde dat iedereen er stopt. -_____-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2016 22:38:15 ]
pi_166028653
Stel we zien op de snelweg een auto achter een vrachtwagen op rijstrook 1. Onze verwachting is dat deze automobilist de vrachtwagen gaat inhalen. Mede door het snelheidsverschil.

Tegelijkertijd naderen wij deze automobilist. Het ziet er naar uit dat wij beiden tegelijk willen inhalen.

Mijn vraag is of het uit 'voorzorg' op rijstrook 3 rijden wettelijk mag, ervan uitgaande dat we geen achterop komend verkeer hinderen met deze manoeuvre. Dus of we bewust een lege rijstrook tussen ons en de (hoogstwaarschijnlijk) inhalende automobilist 'mogen' laten.

Bedankt voor jullie tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door PleadingTheFifth op 18-10-2016 01:06:13 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 18 oktober 2016 @ 01:03:04 #85
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166029170
Nee, de automobilist moet jou voorrang verlenen bij het verwisselen van rijstrook. Door links te gaan rijden rijdt jij onnodig links. Ergo: automobilist had wat verder dan de eigen motorkap moeten kijken en eerder naar links moeten komen als hij vast gereden dreigt te worden, bij voorkeur met een dotje gas.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf dinsdag 18 oktober 2016 @ 01:14:36 #86
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166029257
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Fietsers moeten soms ook voorrang verlenen aan auto's die de rotonde verlaten.
Lees eens de definitie van haaientanden... :P voorrang verlenen aan verkeer op de kruisende weg. Ligt het even aan de afstand tussen rotonde en fietspad, maar in de meeste gevallen liggen de haaientanden er voor lul, want er is vanaf de rotonde geen verkeer op de kruisende weg, maar alleen afslaand verkeer dat bij het afslaan voorrang dient te verlenen aan weggebruikers die de doorgaande weg, het fietspad dus, volgen. En die twee regels zijn samen in deze situatie niet onverenigbaar, dus blijven ze naast elkaar bestaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166029292
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 21:40 schreef IDkaart het volgende:
(voor elke kandidaat moet de instructeur opgeven hoeveel lessen die gevolgd heeft, en dat controleert de belasting met de omzet van de rijschool)

Complete onzin en ik ga niet eens uitleggen waarom omdat onzin niet uit te leggen is, zeker niet als het andermans onzin is.
Maar misschien kun je uitleggen hoe dat volgens jou werkt en geregeld is?
pi_166029295
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Fietsers moeten soms ook voorrang verlenen aan auto's die de rotonde verlaten.
rotondes in Rijnsburg en Katwijk :r
pi_166029938
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:37 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ja klopt. Ik zat bij ... in Den Haag, later Leiden. Zogenaamd beide vestigingen 80% geslaagd terwijl TTT verplicht is en ik later hoorde dat iedereen er stopt. -_____-
Zijn vaak rijscholen die geluk hebben gehad met hun leerlingen, want ik zit bij een rijschool die hadden eerst nog een slagingspercentage van 80%... Nou goed leerlingen als ik trekken dat gemiddelde mooi omlaag, want ik ben niet zo'n uitverkoren die de eerste keer slaagt!

Zo zijn er volgens mij nog wel meer leerlingen de eerste keer gezakt, daar hoor je alleen niks over op sociale media want dat is geen reclame. Je hoort alleen wanneer mensen geslaagd zijn, als er dan niet bij staat geslaagd in de eerste keer dan weet je dat ze meerdere keren nodig hadden.
pi_166032363
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 07:24 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Zijn vaak rijscholen die geluk hebben gehad met hun leerlingen, want ik zit bij een rijschool die hadden eerst nog een slagingspercentage van 80%... Nou goed leerlingen als ik trekken dat gemiddelde mooi omlaag, want ik ben niet zo'n uitverkoren die de eerste keer slaagt!

Zo zijn er volgens mij nog wel meer leerlingen de eerste keer gezakt, daar hoor je alleen niks over op sociale media want dat is geen reclame. Je hoort alleen wanneer mensen geslaagd zijn, als er dan niet bij staat geslaagd in de eerste keer dan weet je dat ze meerdere keren nodig hadden.
Ja en sommige rijscholen maken daar ook wel heel erg misbruik van. Ik kan er een gevestigd in Wassenaar en een in Den Haag aanwijzen die op
Facebook beweren dat IEDEREEN daar de eerste keer slaagt. Kijk je op rijschoolgegevens.nl zie je dat 20% de eerste keer slaagt _O-
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:37:40 #91
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166032812
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 07:24 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Zijn vaak rijscholen die geluk hebben gehad met hun leerlingen, want ik zit bij een rijschool die hadden eerst nog een slagingspercentage van 80%... Nou goed leerlingen als ik trekken dat gemiddelde mooi omlaag, want ik ben niet zo'n uitverkoren die de eerste keer slaagt!

Zo zijn er volgens mij nog wel meer leerlingen de eerste keer gezakt, daar hoor je alleen niks over op sociale media want dat is geen reclame. Je hoort alleen wanneer mensen geslaagd zijn, als er dan niet bij staat geslaagd in de eerste keer dan weet je dat ze meerdere keren nodig hadden.
Leuk op Facebook ja, voor diegene die gezakt is: "Helaas is Voszje vandaag gezakt voor haar rijexamen, volgende keer beter!". :P

Maar ik snap je punt. Alleen het positieve komt op Facebook en dat geeft een vertekenend beeld. Ik zie soms op één dag twee geslaagden van mijn oude rijschool, maar goed, wie weet hoeveel examenkandidaten er die dag zijn geweest. Het zegt niets.
pi_166034027
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:37 schreef Voszje het volgende:

[..]

Leuk op Facebook ja, voor diegene die gezakt is: "Helaas is Voszje vandaag gezakt voor haar rijexamen, volgende keer beter!". :P

Maar ik snap je punt. Alleen het positieve komt op Facebook en dat geeft een vertekenend beeld. Ik zie soms op één dag twee geslaagden van mijn oude rijschool, maar goed, wie weet hoeveel examenkandidaten er die dag zijn geweest. Het zegt niets.
Ik schrijf het gewoon zelf op Facebook en tag dan vervolgens mij rijschool ;) Dus zien andere dat ook! Maar omdat het mij zo frustrerend met dat Facebook ben ik gewoon gestopt met volgen van mij rijschool.

Want ja ik heb niet het geluk om in een keer te slagen, dus dan is het extra bitter om steeds die Facebook berichten langs te zien komen.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:48:31 #93
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166034182
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 12:41 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik schrijf het gewoon zelf op Facebook en tag dan vervolgens mij rijschool ;) Dus zien andere dat ook! Maar omdat het mij zo frustrerend met dat Facebook ben ik gewoon gestopt met volgen van mij rijschool.

Want ja ik heb niet het geluk om in een keer te slagen, dus dan is het extra bitter om steeds die Facebook berichten langs te zien komen.
Dat kan natuurlijk ook. Ik kan me je frustratie ook wel voorstellen. Ik ben de eerste keer gezakt en werd moedeloos van die berichten 'in één keer geslaagd!'. ;)
pi_166037023
Iemand hier ook rijles in een VW Golf diesel?
Ik helaas wel, ook een keer les gehad in een Ford Fiësta en die reed veel lekkerder.
Vooral de koppeling is kut.
;(
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:19:06 #95
286575 Roces18
Chef de party
pi_166037158
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:11 schreef KLTZK het volgende:
Iemand hier ook rijles in een VW Golf diesel?
Ik helaas wel, ook een keer les gehad in een Ford Fiësta en die reed veel lekkerder.
Vooral de koppeling is kut.
;(
Misschien omdat je 'rijles' hebt en nog niet zo ervaren bent vind je het kut. Gewoon een kwestie van wennen omdat elke auto net wat anders reageert. Zo is de ene golf ook de andere niet.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:23:59 #96
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166037268
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:11 schreef KLTZK het volgende:
Iemand hier ook rijles in een VW Golf diesel?
Ik helaas wel, ook een keer les gehad in een Ford Fiësta en die reed veel lekkerder.
Vooral de koppeling is kut.
;(
Ik heb uiteindelijk in drie verschillende auto's rijles gehad, dat was iedere keer weer wennen. Wat de één comfortabel vindt, vindt de ander tien keer niks. Mijn eigen auto rijdt ook weer heel anders dan de andere auto's waarin ik ooit heb gereden. :P
pi_166047114
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:19 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Misschien omdat je 'rijles' hebt en nog niet zo ervaren bent vind je het kut. Gewoon een kwestie van wennen omdat elke auto net wat anders reageert. Zo is de ene golf ook de andere niet.
Zal het ook wel aan liggen, toch was die Ford veel soepeler

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:23 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ik heb uiteindelijk in drie verschillende auto's rijles gehad, dat was iedere keer weer wennen. Wat de één comfortabel vindt, vindt de ander tien keer niks. Mijn eigen auto rijdt ook weer heel anders dan de andere auto's waarin ik ooit heb gereden. :P
Wat voor auto heb je?
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
  woensdag 19 oktober 2016 @ 12:45:32 #98
286575 Roces18
Chef de party
pi_166055230
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:27 schreef KLTZK het volgende:

[..]

Zal het ook wel aan liggen, toch was die Ford veel soepeler

Zal best , maar de volkswagen polo/golf zijn toch wel het stereotype rijles autootje
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166055986
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:11 schreef KLTZK het volgende:
Iemand hier ook rijles in een VW Golf diesel?
Ik helaas wel, ook een keer les gehad in een Ford Fiësta en die reed veel lekkerder.
Vooral de koppeling is kut.
;(
Volkswagen golf 7 heb ik les in. En ik voel eigenlijk alleen de koppelin bij het wegrijden, van de 1 naar de 2 of hoger voel ik niet :').
pi_166056094
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:06 schreef Voszje het volgende:

[..]

Wanneer moet je? Kijk rustig naar de plaatjes en lees rustig de antwoorden. Laat je niet afleiden door het lopende tijdbalkje. Ik had 9 van de 10 keer dat ik de volgende vraag al zelf aandrukte, dus doe rustig en je hebt evengoed tijd zat. ;)
8 van de 40 voor kennis en inzicht :').
Vragen die ik fout had waren:
Stilstaan en parkeren, handelen bij ongevallen en pech, inrichting, belading en slepen van voertuigen, techniek en onderhoud, risico ivm. eigen toestand, risico ivm. eigen auto. :')
Dus leer ook de onderdelen die je na een week weer vergeten bent!
  woensdag 19 oktober 2016 @ 13:38:24 #101
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166056505
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:27 schreef KLTZK het volgende:

[..]

Zal het ook wel aan liggen, toch was die Ford veel soepeler

[..]

Wat voor auto heb je?
Mijn eigen bakje is een Chevrolet Kalos. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 13:19 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

8 van de 40 voor kennis en inzicht :').
Vragen die ik fout had waren:
Stilstaan en parkeren, handelen bij ongevallen en pech, inrichting, belading en slepen van voertuigen, techniek en onderhoud, risico ivm. eigen toestand, risico ivm. eigen auto. :')
Dus leer ook de onderdelen die je na een week weer vergeten bent!
Kennis en inzicht is vaak wel een dingetje. Je moet het inderdaad allemaal gewoon onthouden, vijf fout van de 40 is ook niet veel. Ik was overigens ook niet met de eerste keer geslaagd voor mijn theorie, terwijl ik de oefenexamens prima maakte.. Je moet ook een klein beetje mazzel hebben met de vragen. :)
pi_166056658
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 13:38 schreef Voszje het volgende:

[..]

Mijn eigen bakje is een Chevrolet Kalos. :P

[..]

Schattig O+ ik blijf maar lessen in de grootste van de rijschool denk ik. Anders is de overgang naar onze auto (skoda octavia station :') ) nogal heftig als ik ooit mn rijbewijs heb.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 13:57:15 #103
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166056826
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 13:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Schattig O+ ik blijf maar lessen in de grootste van de rijschool denk ik. Anders is de overgang naar onze auto (skoda octavia station :') ) nogal heftig als ik ooit mn rijbewijs heb.
Het is inderdaad best een schattig autootje O+ Het valt qua ruimte nog alles mee, dus voor mij is het prima.

Ik heb een keer rijles gehad in een Range Rover, dat was wel een groot feest met dat gevaarte. :D Als je dan toch een grote auto ter beschikking hebt zou ik mooi daar in blijven lessen. ;)
pi_166175856
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:11 schreef KLTZK het volgende:
Iemand hier ook rijles in een VW Golf diesel?
Ik helaas wel, ook een keer les gehad in een Ford Fiësta en die reed veel lekkerder.
Vooral de koppeling is kut.
;(
Ik heb in 3 verschillende auto's gelest. Een wat oudere Golf en Polo en een hele nieuwe Polo.

Bij die oudere auto's merkte ik wel dat het allemaal wat stroever ging qua schakelen, sturen en koppelen. Is gewoon de slijtage, aangezien er veel mee wordt gereden.

Die nieuwe auto reed in het begin kut, omdat hij nog ingereden moest worden. Ik was daarna 2 maanden gestopt met lessen en toen ik weer begon reed die auto super relaxed. Bijna alle lesauto's zijn Polo's en Golfjes, dus als ie kut rijdt, dan ligt het gewoon aan die auto en niet het model.
pi_166180157
Zo, de 2e rijles zit er ook weer op *O*. Met wat omwegen en een andere leerling thuisbrengen daarna naar Wijk aan Zee gereden, een bijna-aanrijding met een pool die geen verkeersregels kent :') en veel geoefend met stoppen/optrekken en schakelen. En nu doet mn voet pijn O+

Eigenverklaringding ingevuld, nu even op werk vrij regelen voor het krabbeltje van de arts en gelijk de rijschool gemachtigd. Theorie-spullen komen deze week binnen dus dan kan ik daarmee ook mooi mee aan de slag.
  maandag 24 oktober 2016 @ 21:30:18 #106
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166180556
quote:
17s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:17 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, de 2e rijles zit er ook weer op *O*. Met wat omwegen en een andere leerling thuisbrengen daarna naar Wijk aan Zee gereden, een bijna-aanrijding met een pool die geen verkeersregels kent :') en veel geoefend met stoppen/optrekken en schakelen. En nu doet mn voet pijn O+

Eigenverklaringding ingevuld, nu even op werk vrij regelen voor het krabbeltje van de arts en gelijk de rijschool gemachtigd. Theorie-spullen komen deze week binnen dus dan kan ik daarmee ook mooi mee aan de slag.
Mocht je evengoed nog theorieboeken willen hebben... Let me know. :P Ik heb er nog drie liggen. Op zich wel fijn om alles door te lezen, maar uiteraard doe ik er niets mee.
pi_166188977
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:30 schreef Voszje het volgende:

[..]

Mocht je evengoed nog theorieboeken willen hebben... Let me know. :P Ik heb er nog drie liggen. Op zich wel fijn om alles door te lezen, maar uiteraard doe ik er niets mee.
Ik geef een gil als het nodig blijkt te zijn :) eerst maar eens kijken wat ik krijg deze week
pi_166189289
quote:
17s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:17 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, de 2e rijles zit er ook weer op *O*. Met wat omwegen en een andere leerling thuisbrengen daarna naar Wijk aan Zee gereden, een bijna-aanrijding met een pool die geen verkeersregels kent :') en veel geoefend met stoppen/optrekken en schakelen. En nu doet mn voet pijn O+

Eigenverklaringding ingevuld, nu even op werk vrij regelen voor het krabbeltje van de arts en gelijk de rijschool gemachtigd. Theorie-spullen komen deze week binnen dus dan kan ik daarmee ook mooi mee aan de slag.
ik moet ook nog maar eens een eigenverklaringding hebben. Heb lenzen. Op zich vind ik dat ik prima functioneer in de auto wat dat betreft, maar goed...

Mijn theorieboek dateert uit 2011 (toen ook een lange blauwe maandag lessen gehad). Dus op snelwegen mocht je nog 120 ipv 130. Maar denk dat verder alles wel redelijk klopt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:27:43 #109
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166189487
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik geef een gil als het nodig blijkt te zijn :) eerst maar eens kijken wat ik krijg deze week
Is prima :)
pi_166190708
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:16 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ik moet ook nog maar eens een eigenverklaringding hebben. Heb lenzen. Op zich vind ik dat ik prima functioneer in de auto wat dat betreft, maar goed...

Mijn theorieboek dateert uit 2011 (toen ook een lange blauwe maandag lessen gehad). Dus op snelwegen mocht je nog 120 ipv 130. Maar denk dat verder alles wel redelijk klopt.
Ik moet 2 vragen met ja beantwoorden, dan heeft het cbr een week of 16 ( :') ) nodig om te beslissen wat ze met je willen. Niks, meer informatie van je behandelaar of een rijtest O+. Dus ik ben er maar gelijk mee aan de slag gegaan. Als ik naar de oogarts moet heb je daarvoor ook weer een wachtlijst etc.
Als er niks aan de hand is kun je het binnen 10 minuten regelen via mijn cbr.
pi_166226719
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:16 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ik moet ook nog maar eens een eigenverklaringding hebben. Heb lenzen. Op zich vind ik dat ik prima functioneer in de auto wat dat betreft, maar goed...
Als je met beiden ogen goed ziet met die lenzen, dan heb je ook geen doktersverklaring nodig en mag je gewoon "nee" invullen ;) (en dus geen doktersverklaring nodig)
pi_166227891
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:31 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Als je met beiden ogen goed ziet met die lenzen, dan heb je ook geen doktersverklaring nodig en mag je gewoon "nee" invullen ;) (en dus geen doktersverklaring nodig)
Jaaaaaa de rijinstructeur is in het topic beland O+ Heb je je eerste les al gegeven?
pi_166227904
*dubbel*
pi_166227930
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jaaaaaa de rijinstructeur is in het topic beland O+ Heb je je eerste les al gegeven?
Ik lurk af en toe wel mee hoor ;)

Sowieso, ik heb natuurlijk ook een stage achter de rug gehad, volgende week heb ik de eerste echte les onder m'n eigen naam :)
pi_166227947
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:06 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ik lurk af en toe wel mee hoor ;)

Sowieso, ik heb natuurlijk ook een stage achter de rug gehad, volgende week heb ik de eerste echte les onder m'n eigen naam :)
Tof man :D
pi_166227955
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:16 schreef Apotheose het volgende:

Mijn theorieboek dateert uit 2011 (toen ook een lange blauwe maandag lessen gehad). Dus op snelwegen mocht je nog 120 ipv 130. Maar denk dat verder alles wel redelijk klopt.
Vergeet de 'nieuwe' verkeersborden niet! ;)

https://blog.allsecur.nl/autorijden/14-nieuwe-verkeersborden/
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166228304
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:06 schreef Messina het volgende:

[..]

Vergeet de 'nieuwe' verkeersborden niet! ;)

https://blog.allsecur.nl/autorijden/14-nieuwe-verkeersborden/
Er is nog meer veranderd sinds 2011 hoor :P

http://www.verkeersmaatre(...)rkeerswetgeving.aspx

Niet allemaal even boeiend, maar het nascannen waard. :)
  woensdag 26 oktober 2016 @ 21:59:05 #118
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166229899
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:06 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ik lurk af en toe wel mee hoor ;)

Sowieso, ik heb natuurlijk ook een stage achter de rug gehad, volgende week heb ik de eerste echte les onder m'n eigen naam :)
Cool, een heuse instructeur hier 8-)
pi_166230149
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:59 schreef Voszje het volgende:

[..]

Cool, een heuse instructeur hier 8-)
Leuk toch? Misschien kan ik nog wat tips geven her en der ;)

Daarnaast voor mij ook leerzaam, ik zie liever kritiek op lessen via een forum dan IRL, want IRL durft niet iedereen alles te zeggen :P
pi_166236664
Examen komt dichtbij :s)

Het enige wat ik nog moet verbeteren is rijden op de snelweg (meer in 't midden rijden), goed kijken bij allemaal van die mini kruispunten achter elkaar en achteruit inparkeren. De rest lukt allemaal wel
  donderdag 27 oktober 2016 @ 11:34:27 #121
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166237908
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:07 schreef BredeBroeder het volgende:
Examen komt dichtbij :s)

Het enige wat ik nog moet verbeteren is rijden op de snelweg (meer in 't midden rijden), goed kijken bij allemaal van die mini kruispunten achter elkaar en achteruit inparkeren. De rest lukt allemaal wel
Nog even de puntjes op de 'i' en dan moet het goed komen, toch? Het hoeft tenslotte niet allemaal foutloos, wel veilig. ;) Wanneer moet je?
pi_166333538
Voszje, welke boeken heb je en wat schuift t? Itheorie, brrrr. Ik ben er te oud voor denk ik :')
pi_166333676
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:26 schreef douche-eendje het volgende:
Voszje, welke boeken heb je en wat schuift t? Itheorie, brrrr. Ik ben er te oud voor denk ik :')
Mocht je iets via een webshop zoeken, ik heb altijd goede ervaringen gehad met de theoriematerialen van Verjo (levert ook dingen aan rijinstructeurs), zoiets als dit: http://www.theoriewinkel.(...)-rom-auto-verjo.html is op zich wel handig (nee ik heb geen aandelen in die webshop :+ ), dan heb je een compleet pakket met examentraining én actueel.
pi_166333813
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:30 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Mocht je iets via een webshop zoeken, ik heb altijd goede ervaringen gehad met de theoriematerialen van Verjo (levert ook dingen aan rijinstructeurs), zoiets als dit: http://www.theoriewinkel.(...)-rom-auto-verjo.html is op zich wel handig (nee ik heb geen aandelen in die webshop :+ ), dan heb je een compleet pakket met examentraining én actueel.
Thnx. Heb alleen die Itheoriecode nu al gebruikt dus die gebruik ik wel voor de oefenexamens etc. Maar ik wil een boek voor onderweg in de trein en thuis op de bank, meer hoeft niet. Hoop ik.
pi_166333978
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Thnx. Heb alleen die Itheoriecode nu al gebruikt dus die gebruik ik wel voor de oefenexamens etc. Maar ik wil een boek voor onderweg in de trein en thuis op de bank, meer hoeft niet. Hoop ik.
https://www.verjo.nl/theo(...)ie-personenauto.html

Die :Y ik gok dat Voszje zo'n beetje dezelfde heeft (misschien een wat oudere druk, maar dat hindert niet al te veel). Mocht je vragen hebben dan weet je me te vinden ;)

Morgen is trouwens ook de Nationale Verkeerstest, misschien ook leuk om te kijken :D
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:40:53 #126
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166336001
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:26 schreef douche-eendje het volgende:
Voszje, welke boeken heb je en wat schuift t? Itheorie, brrrr. Ik ben er te oud voor denk ik :')
Ik heb boeken van VekaBest, 12-theorie examens en een boek met verkeersregels. Ook heb ik iets van Rijopleiding in Stappen. Volgens mij komt het uit 2010 (destijds gekregen van mijn schoonmoeder), dus hier en daar is er iets veranderd, maar in grote lijnen zijn de verkeersregels gewoon hetzelfde. ;) Kom je nog wel eens in Alkmaar (of in de buurt)? In principe hoef ik er dan namelijk niets voor te hebben (doosje chocola mag wel :P). Stuur me anders even een DM als je interesse hebt.

Ik vond de iTheorie zelf ook niet zo geslaagd. Ik heb voor de verkeersregels gewoon de boeken doorgenomen. Oefentoetsen deed ik wel op de computer, ik deed die van de ANWB.

[ Bericht 4% gewijzigd door niepleuje op 31-10-2016 22:38:21 ]
pi_166336613
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:40 schreef Voszje het volgende:
Ik heb boeken van VekaBest
^O^ Die zijn ook goed! Enige wat je dan moet veranderen is de maximumsnelheid op de snelweg ;)
pi_166337021
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 22:01 schreef LompeHork het volgende:

[..]

^O^ Die zijn ook goed! Enige wat je dan moet veranderen is de maximumsnelheid op de snelweg ;)
En de Vmax van auto's met aanhanger, het doorkruisen van een uitvaartstoet en legercolonne en nog een paar dingen.
pi_166337059
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 22:19 schreef vannelle het volgende:

[..]

En de Vmax van auto's met aanhanger, het doorkruisen van een uitvaartstoet en legercolonne en nog een paar dingen.
Staan die er niet allang in? Uitvaartstoet en legercolonne is al wel een tijdje een ding.
pi_166337833
quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2016 22:20 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Staan die er niet allang in? Uitvaartstoet en legercolonne is al wel een tijdje een ding.
Bij mijn weten is dat na 2010 veranderd, weet ik 99% zeker.
pi_166338151
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 22:58 schreef vannelle het volgende:

[..]

Bij mijn weten is dat na 2010 veranderd, weet ik 99% zeker.
:Y 2010 inderdaad (ik moest het ook even controleren), ik dacht dat het al langer van kracht was, dingetje om rekening mee te houden inderdaad :o
pi_166340290
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 21:03 schreef douche-eendje het volgende:
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
Z.s.m. Net gemaild voor een proefles.

• Hoeveel lessen je hebt gehad.
4 *). Lekker logisch he. Ik werd in 2005 18, kreeg 4 rijlessen van mn ouders maar de instructeur was een sukkel die de lessen vaak annuleerde vlak van tevoren. En toen had ik er geen zin meer in en geen tijd meer voor

• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.
^Dat volgt vanzelf allemaal wel.

Zijn er hier mensen met ervaring met de eigen verklaring en de medische keuring? Ik zie met 1 oog (ander is zeer slechtziend ) en heb ooit een oogoperatie gehad, volgens de cbr-richtlijnen zie ik net aan genoeg om gewoon goedgekeurd te kunnen worden.
Heb je op je EV vraag 8b "ja" geantwoord? Dan is het aan het CBR om jou nader te laten onderzoeken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_166340437
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 06:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Heb je op je EV vraag 8b "ja" geantwoord? Dan is het aan het CBR om jou nader te laten onderzoeken.
Als ik het document van het cbr lees moet het wel meevallen. Volgende week keuring; ik merk het wel.

Voszje, ik ben deze week dagelijks tm vrijdag in alkmaar. Stuur je zo wel ff een pm :)
  dinsdag 1 november 2016 @ 08:46:23 #134
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166341106
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 07:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Als ik het document van het cbr lees moet het wel meevallen. Volgende week keuring; ik merk het wel.

Voszje, ik ben deze week dagelijks tm vrijdag in alkmaar. Stuur je zo wel ff een pm :)
^O^
Ik zie je PM wel tegemoet.
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:37:26 #135
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166354263
Even kijken naar de Nationale Verkeerstest :P
pi_166354731
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:37 schreef Voszje het volgende:
Even kijken naar de Nationale Verkeerstest :P
De twee vragen die tot nu toe zijn geweest (bijna een half uur televisie :') ) zijn echt zwaar karig als je het mij vraagt, dat heeft verder niets met veiligheid te maken, maar meer met statistiek :+
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:55:02 #137
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166354758
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:54 schreef LompeHork het volgende:

[..]

De twee vragen die tot nu toe zijn geweest (bijna een half uur televisie :') ) zijn echt zwaar karig als je het mij vraagt, dat heeft verder niets met veiligheid te maken, maar meer met statistiek :+
Nou dit inderdaad :')
pi_166356581
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:55 schreef Voszje het volgende:

[..]

Nou dit inderdaad :')
Hoe helpt het dat wij weten dat je in Japan niet een voetganger nat mag maken door door een plas te rijden? :') wat een aanfluiting.
  dinsdag 1 november 2016 @ 21:53:53 #139
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166356845
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:47 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Hoe helpt het dat wij weten dat je in Japan niet een voetganger nat mag maken door door een plas te rijden? :') wat een aanfluiting.
Vind het ook erg matig :O
pi_166357943
Nou, ik had een 7 hoor, 9 fout, allemaal op dingen die we hier in Nederland niet hebben of waar we als B bestuurders helemaal niets mee te maken hebben.
pi_166358501
13 goed volgens de app. Maar van de laatste 10 zijn er veel goede antwoorden niet meegerekend.

Maar wat een faalprogramma zeg :')
pi_166358529
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 22:33 schreef douche-eendje het volgende:
13 goed volgens de app. Maar van de laatste 10 zijn er veel goede antwoorden niet meegerekend.

Maar wat een faalprogramma zeg :')
Ze hadden ook een post over het programma gepost op Facebook, daar was veel commentaar op, inmiddels hebben ze die post weg gehaald :')_______!
pi_166359828
Deze week om 9:00 praktijkexamen. Lekker zeg, in de spits. Instructeur zegt dat je dan tenminste iets kan laten zien en dat de examinator niet zo op de kleinigheden let... We zullen zien.
pi_166359854
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 23:11 schreef Adsumnonabsum het volgende:
Deze week om 9:00 praktijkexamen. Lekker zeg, in de spits. Instructeur zegt dat je dan tenminste iets kan laten zien en dat de examinator niet zo op de kleinigheden let... We zullen zien.
Klopt wat je instructeur roept.

Rustig rijden, veiligheid eerst en verder veel kijken, succes!
  woensdag 2 november 2016 @ 10:05:17 #145
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166363951
Pffff vandaag een-na laatste les voor het praktijk examen morgen.

Gisteren ging alles verkeerd. Ik val onder de categorie '' Teveel aan m'n hoofd tijdens het rijden''
Dus vandaag moet alles anders! Het blijft moeilijk om er niet teveel aan te denken.
  woensdag 2 november 2016 @ 10:39:53 #146
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166364496
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:05 schreef Noorseviking het volgende:
Pffff vandaag een-na laatste les voor het praktijk examen morgen.

Gisteren ging alles verkeerd. Ik val onder de categorie '' Teveel aan m'n hoofd tijdens het rijden''
Dus vandaag moet alles anders! Het blijft moeilijk om er niet teveel aan te denken.
Herkenbaar. Heb je wel een beetje een gunstige tijd morgen?
  woensdag 2 november 2016 @ 13:07:10 #147
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_166367354
Vandaag herexamen. En gezakt. Wat een kutzooi, heb naar mijn idee veel pech gehad met het verkeer. Eerste keer volledig terecht gezakt, nu heb ik het gewoon zelf onnodig verkloot. Binnen 30 seconden na het wegrijden van het CBR besloot een mevrouw uit stilstand te gaan keren op een rijbaan met daarnaast een fietsstrook (waar zij op stond). Zonder te kijken, zonder te knipperen draait zij naar links en blokkeert de rijbaan. Ik was ondertussen aan het optrekken naar 50 km/u en moest dus vol in de remmen. Maar de examinator was een splitseconde eerder, ook omdat mijn voet van de rem gleed, omdat we net weg waren en mijn schoenen nog nat waren van de regen :'( .

Hij gaf mij gelijk dat mevrouw aan het kloten was en alles fout deed wat je fout kan doen, maar ik had eerder moeten zien wat de situatie is (snap ik), maar dan nog is het echt klote dat het in je examen gebeurd, vooral het moment zo vlak na de start van het examen.

Verder het standaard riedeltje van "technisch is alles in orde, je kijkt prima", etc. Bij het invoegen op de snelweg had ik drie vrachtwagens naast mij die ik onmogelijk in kon halen (te korte invoegstrook), waardoor ik dus met niet hoge snelheid invoegde achter de vrachtwagens.

En een ambulance met sirenes hebben tijdens je examen en dat wel goed doen _O_.

Nu weer vijf lessen en examen doen. Driemaal is scheepsrecht?
  woensdag 2 november 2016 @ 16:25:40 #148
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166371847
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:39 schreef Voszje het volgende:

[..]

Herkenbaar. Heb je wel een beetje een gunstige tijd morgen?
Ik had een gunstige tijd. Ik heb vandaag met mijn rij-instructueur besloten er een tussentijdse toets van te maken (hoe we het voor elkaar hebben gekregen weet ik ook niet )

Die is om drie uur morgen. En pas 21 december ga ik dan echt afrijden en dan om kwart over 9!

De zenuwen voor het examen om het goed te doen heb er eigenlijk voor gezorgd dat mijn resultaten de afgelopen dagen achteruit gingen.

Merk wel dat er voor nu een ''last'' weg is. Gezien eigenlijk na de wisseling het examen de rit wel goed ging.


Ben benieuwd wat de TT gaat inhouden!
  woensdag 2 november 2016 @ 16:51:02 #149
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166372334
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 13:07 schreef Piperidine het volgende:
Vandaag herexamen. En gezakt. Wat een kutzooi, heb naar mijn idee veel pech gehad met het verkeer. Eerste keer volledig terecht gezakt, nu heb ik het gewoon zelf onnodig verkloot. Binnen 30 seconden na het wegrijden van het CBR besloot een mevrouw uit stilstand te gaan keren op een rijbaan met daarnaast een fietsstrook (waar zij op stond). Zonder te kijken, zonder te knipperen draait zij naar links en blokkeert de rijbaan. Ik was ondertussen aan het optrekken naar 50 km/u en moest dus vol in de remmen. Maar de examinator was een splitseconde eerder, ook omdat mijn voet van de rem gleed, omdat we net weg waren en mijn schoenen nog nat waren van de regen :'( .

Hij gaf mij gelijk dat mevrouw aan het kloten was en alles fout deed wat je fout kan doen, maar ik had eerder moeten zien wat de situatie is (snap ik), maar dan nog is het echt klote dat het in je examen gebeurd, vooral het moment zo vlak na de start van het examen.

Verder het standaard riedeltje van "technisch is alles in orde, je kijkt prima", etc. Bij het invoegen op de snelweg had ik drie vrachtwagens naast mij die ik onmogelijk in kon halen (te korte invoegstrook), waardoor ik dus met niet hoge snelheid invoegde achter de vrachtwagens.

En een ambulance met sirenes hebben tijdens je examen en dat wel goed doen _O_.

Nu weer vijf lessen en examen doen. Driemaal is scheepsrecht?
Oh, balen! Stom wijf :( Zo jammer dat jij hiervan de dupe bent geworden. Ik zou gewoon uitgaan van die driemaal is scheepsrecht, je hebt je examen tenslotte verder gewoon goed gedaan!

quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:25 schreef Noorseviking het volgende:

[..]

Ik had een gunstige tijd. Ik heb vandaag met mijn rij-instructueur besloten er een tussentijdse toets van te maken (hoe we het voor elkaar hebben gekregen weet ik ook niet )

Die is om drie uur morgen. En pas 21 december ga ik dan echt afrijden en dan om kwart over 9!

De zenuwen voor het examen om het goed te doen heb er eigenlijk voor gezorgd dat mijn resultaten de afgelopen dagen achteruit gingen.

Merk wel dat er voor nu een ''last'' weg is. Gezien eigenlijk na de wisseling het examen de rit wel goed ging.

Ben benieuwd wat de TT gaat inhouden!
Mm... Tja, examenstress is k*t. Wellicht dat je door de TTT wat meer 'gewend' raakt, maar in mijn geval bleef de stress toch wel. Die "last" van het echte examen komt natuurlijk ook weer terug.

De TTT is niet zo boeiend. Je moet bijzondere verrichtingen goed uitvoeren, net als bij het echte examen, moet je er twee uitvoeren. Je kunt hier eigenlijk niet voor zakken als je gewoon je bijzondere verrichtingen op orde hebt. ;) Ze kijken uiteraard wel naar het geheel, hoe je rijdt, spiegelt, maar ze rekenen je er niet op af. Als je je TTT haalt, heb je een vrijstelling. Tijdens je examen hoef je dan geen bijzondere verrichtingen meer uit te voeren.

Evengoed heel veel succes met je TTT morgen, komst vast goed! ^O^
pi_166386409
Praktijk niet gehaald. -O-

Examinator zei dat het eigenlijk heel goed ging, met als enige dat beter kon mijn kijkgedrag, dat echt heel slecht was. Hij zei halverwege zelfs nog 'spiegels', omdat hij het zo pijnlijk vond om te zien dat ik de rest wel goed deed maar zo slecht rondkeek. Mijn instructeur was het daarmee eens en ik achteraf eigenlijk ook wel, maar ik had niet het idee dat ik iets anders deed dan tijdens mijn lessen. Dat was eigenlijk ook altijd een beetje slordig, maar ik vond dat ik alles wel goed zag en mijn instructeur heeft me nooit een opmerking over mijn kijken gegeven, behalve dan dat ik over mijn rechterschouder moest kijken terwijl ik dat net tegelijk met hem had gedaan. Voel me wat dat betreft dus een beetje bedrogen.

Overigens: als iemand zich zorgen maakt over een examen in de spits, niet doen. Het was erg druk en erg mistig, maar dat maakte eigenlijk niks uit. De drukte was eigenlijk wel prettig.
pi_166386665
Geslaagd!

  donderdag 3 november 2016 @ 10:32:58 #152
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_166387027
Mijn nieuwe poging kan pas eind december om 08:00 -O-, terwijl ik eerst met de trein moet reizen naar de stad waar ik les. Dat gaat 'm dus niet worden.
  donderdag 3 november 2016 @ 11:06:15 #153
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166387553
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 10:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Geslaagd!

[ afbeelding ]
Yes! Gefeliciteerd, veel veilige kilometers gewenst *O*
  donderdag 3 november 2016 @ 11:09:17 #154
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166387592
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 10:32 schreef Piperidine het volgende:
Mijn nieuwe poging kan pas eind december om 08:00 -O-, terwijl ik eerst met de trein moet reizen naar de stad waar ik les. Dat gaat 'm dus niet worden.
Geen andere mogelijkheid? Iemand die je brengt ofzo? -O-
pi_166388491
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 11:06 schreef Voszje het volgende:

[..]

Yes! Gefeliciteerd, veel veilige kilometers gewenst *O*
Zal wel lukken :) Heb al een autootje gevonden: Een Peugeot 106 1.0 E2 uit 1993 welke volgens de dealer netjes onderhouden is, dus ja heb de gok maar genomen voor ¤ 800 ;)

Voordeel van de auto zijn vooral de lage maandlasten: Stel hij staat stil dan kost het mij ¤ 45 per maand, nu alleen hopen dat de auto mij niet binnen de kortste keer in de steek laat.
  donderdag 3 november 2016 @ 12:02:36 #156
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_166388528
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 10:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Geslaagd!

[ afbeelding ]
Lekkaahh! Veel veilige kilometers toegewenst :)
Ik ben geil
pi_166389126
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:01 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Zal wel lukken :) Heb al een autootje gevonden: Een Peugeot 106 1.0 E2 uit 1993 welke volgens de dealer netjes onderhouden is, dus ja heb de gok maar genomen voor ¤ 800 ;)

Voordeel van de auto zijn vooral de lage maandlasten: Stel hij staat stil dan kost het mij ¤ 45 per maand, nu alleen hopen dat de auto mij niet binnen de kortste keer in de steek laat.
En dat is dan met verzekering op de naam van je ouders lijkt me?
  donderdag 3 november 2016 @ 13:16:42 #158
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166389861
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:01 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Zal wel lukken :) Heb al een autootje gevonden: Een Peugeot 106 1.0 E2 uit 1993 welke volgens de dealer netjes onderhouden is, dus ja heb de gok maar genomen voor ¤ 800 ;)

Voordeel van de auto zijn vooral de lage maandlasten: Stel hij staat stil dan kost het mij ¤ 45 per maand, nu alleen hopen dat de auto mij niet binnen de kortste keer in de steek laat.
Dat is de eerste auto waar ik ooit stiekem in heb gereden (wel op eigen terrein :p). Sowieso goed dat je een autootje hebt aangeschaft, dan kun je tenminste echt kilometers maken! Kun je een beetje snel terecht om je rijbewijs aan te vragen?
pi_166389983
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:34 schreef Dezain het volgende:

[..]

En dat is dan met verzekering op de naam van je ouders lijkt me?
Nee! Want ik val niet meer onder de categorie jongeren, dus daarom betaal ik ook minder. Heb alleen nog geen schadevrije jaren.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:16 schreef Voszje het volgende:

[..]

Dat is de eerste auto waar ik ooit stiekem in heb gereden (wel op eigen terrein :p). Sowieso goed dat je een autootje hebt aangeschaft, dan kun je tenminste echt kilometers maken! Kun je een beetje snel terecht om je rijbewijs aan te vragen?
Ja daar gaat het mij eigenlijk ook om: Ik moet gewoon blijven oefenen, want je bent niet voor niets beginnende bestuurder! Mijn rijbewijs heb ik nog dezelfde dag aangevraagd ( Ben dinsdag geslaagd ) en duurt niet al te lang tot ik het heb.
pi_166390189
Gefeliciteerd!

En een 106 kan je je eigenlijk geen buil aan vallen, zeer fijne autootjes zijn dat!
Maatje van mij heeft in 1 van die klere dingen (1,4) 85000 kilometer gereden in 3 jaar zonder echt groot onderhoud, 1x een afgebroken schokbreker, maar goed.. Met 110 een drempel nemen is natuurlijk ook wel erg :')

Zijn redelijk hufterproof, erg ruime autootjes, zuinig, comfortabel zat voor een A-segmenter. En ze delen veel techniek met de Saxo :)

Heel veel veilige kilometers gewenst en wees niet zoals mij, overschat je zelf niet ;(
pi_166390478
Ik zal in begin vooral voorzichtig gaan rijden, wat eigenlijk zal betekenen: Korte ritten maken en dus niet direct uren in de auto rond brengen.

Examinator had trouwens ook het advies gegeven om niet met navigatie te rijden, want dat leid mij overduidelijk af. Maar goed nu begint het rijden pas eigenlijk en dat wil ik dan ook verantwoord doen, zoals mij tijdens de rijlessen geleerd is.
pi_166390781
Mij werd bij rijlessen juist geleerd om op navigatie te rijden, zelfs als 'ie zei "Rij maar zelfstandig naar huis" Moest de navigatie aan "just in case'

Dus ik vind het bijvoorbeeld érg lastig om van locatie naar locatie te rijden zonder navigatie, zelfs al ben ik er al 5-10 x geweest, ben te afhankelijk van die satnav.
pi_166390905
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:22 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee! Want ik val niet meer onder de categorie jongeren, dus daarom betaal ik ook minder. Heb alleen nog geen schadevrije jaren.

Oké, heel verstandig. Ik heb er eerst bij zitten twijfelen maar heb het gelukkig uiteindelijk om mijn eigen naam gezet. In ieder geval heel veel plezier met de nieuwe bolide!

quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:57 schreef Mister-Bradge het volgende:
Mij werd bij rijlessen juist geleerd om op navigatie te rijden, zelfs als 'ie zei "Rij maar zelfstandig naar huis" Moest de navigatie aan "just in case'

Dus ik vind het bijvoorbeeld érg lastig om van locatie naar locatie te rijden zonder navigatie, zelfs al ben ik er al 5-10 x geweest, ben te afhankelijk van die satnav.
Ja, dit heb ik dus ook. Ik studeer al een hele tijd in Nijmegen nu en kom vanuit het oosten van Gelderland. Ongeveer een uurtje rijden met veel snelweg, maar zonder de navigatie zal ik er nog steeds niet komen.. :+
  donderdag 3 november 2016 @ 14:14:28 #164
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_166391130
Ik moest tijdens mijn examen op een gegeven moment de borden van Leiden volgen. Op een gegeven moment was ik op de snelweg druk bezig met vrachtwagens inhalen, het was erg druk en was geconcentreerd aan het spiegelen. Daardoor miste ik een bord Leiden en ging halverwege de blokmarkering eraf, omdat de examinator "je weet waar we naartoe gaan", zei. Is dit nou een fout, of niet? Ja, ik mis een bord en was afgeleid, maar in deze situatie breng je niemand in gevaar, je hebt alleen jezelf ermee dat je onnodig verder rijdt dan nodig is. Bij een herkenningspunt-opdracht maakt het bijvoorbeeld helemaal niet uit of je fout rijdt, als je maar veilig en zelfstandig rijdt. En bij een navigatieopdracht tijdens de les werd gezegd dat het ook niet uitmaakt als je fout rijdt, als je maar veilig en zelfstandig bij de eindbestemming aankomt. Daarom snap ik niet waarom de examinator dit als een fout zag.
pi_166391216
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:14 schreef Piperidine het volgende:
Ik moest tijdens mijn examen op een gegeven moment de borden van Leiden volgen. Op een gegeven moment was ik op de snelweg druk bezig met vrachtwagens inhalen, het was erg druk en was geconcentreerd aan het spiegelen. Daardoor miste ik een bord Leiden en ging halverwege de blokmarkering eraf, omdat de examinator "je weet waar we naartoe gaan", zei. Is dit nou een fout, of niet? Ja, ik mis een bord en was afgeleid, maar in deze situatie breng je niemand in gevaar, je hebt alleen jezelf ermee dat je onnodig verder rijdt dan nodig is. Bij een herkenningspunt-opdracht maakt het bijvoorbeeld helemaal niet uit of je fout rijdt, als je maar veilig en zelfstandig rijdt. En bij een navigatieopdracht tijdens de les werd gezegd dat het ook niet uitmaakt als je fout rijdt, als je maar veilig en zelfstandig bij de eindbestemming aankomt. Daarom snap ik niet waarom de examinator dit als een fout zag.
Ja, wat ik er ooit van begrepen had was dat het knipperlicht al ver voor de afslag aan moest. Dit om omliggend verkeer rekening te laten houden met dat jij af gaat slaan.
Die borden staan overigens vaker dan 1 keer aangegeven dacht ik, dus had je die daarvoor ook over het hoofd gezien?

Ik weet niet of dit juist is in jouw situatie, maar zo herinner ik het me wel.
pi_166391943
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:02 schreef Dezain het volgende:

[..]

Oké, heel verstandig. Ik heb er eerst bij zitten twijfelen maar heb het gelukkig uiteindelijk om mijn eigen naam gezet. In ieder geval heel veel plezier met de nieuwe bolide!

[..]

Ja, dit heb ik dus ook. Ik studeer al een hele tijd in Nijmegen nu en kom vanuit het oosten van Gelderland. Ongeveer een uurtje rijden met veel snelweg, maar zonder de navigatie zal ik er nog steeds niet komen.. :+
Soms is navigatie ook onvermijdelijk....maar net als je telefoon kan het ook afleiden in het verkeer. Ik was allang blij dat de examinator inzag dat ik wel verkeersveilig kon rijden en mij liet slagen, zou ja zonde zijn om op navigatie rijden te zakken!
pi_166392493
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:59 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Soms is navigatie ook onvermijdelijk....maar net als je telefoon kan het ook afleiden in het verkeer. Ik was allang blij dat de examinator inzag dat ik wel verkeersveilig kon rijden en mij liet slagen, zou ja zonde zijn om op navigatie rijden te zakken!
Ja is ook waar. Ik gebruik mijn telefoon als navigatie. Zet tegenwoordig de mobiele data al uit want niets haalt je gedachten meer weg van het verkeer dan de binnenkomende berichten..
  donderdag 3 november 2016 @ 20:28:25 #168
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166398613
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:22 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja daar gaat het mij eigenlijk ook om: Ik moet gewoon blijven oefenen, want je bent niet voor niets beginnende bestuurder! Mijn rijbewijs heb ik nog dezelfde dag aangevraagd ( Ben dinsdag geslaagd ) en duurt niet al te lang tot ik het heb.
Oh, dat is helemaal mooi! :) Maar precies, oefenen is het allerbest. Dit is ook de reden dat ik zelf een autootje heb.
  donderdag 3 november 2016 @ 22:13:03 #169
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166402180
*Update* Voor wie wil lezen en deze iets te radeloze leerling kan helpen.

Vandaag had ik mijn TT niet geheel rampzalig maar WEER net niet juist of niet in de spiegels gekeken ;(

Na +55 lessen heb ik heb gevoel er helemaal klaar te zijn met het autorijden, maar ik ga het niet opgeven. Ik weet dat ik het kijken mezelf moet aanleren anders komt het er niet van.

Voor getal aan lessen alleen al schaam ik mij ook gezien ik er zelf voor gekozen heb om er lessen aan vast te knopen. En terwijl die lessen de laatste weken precies overbodig leken te worden gezien het achteruit ging.

Als klap op de vuurpijl heb ik gevraagd hoe de bijzondere verrichtingen gingen...maar de examinator zag dit als een discussie en heeft mij niet ''gematst'' voor die onderdelen op het TT zal ik deze op het examen alsnog moeten doen.

Mijn rij-instructeur heeft het het geprobeerd met de harde hand erin te krijgen maar het lukt hem niet. Alsof ik onder het rijden wegdroom en gewoon het analyseren vergeet door rechtuit te focussen.

De instructeur zelf was er even helemaal klaar mee en zei letterlijk ''Jij gaat het nooit halen, want ik krijg het er bij jou niet uit '' Het voelt dubbel gezien hij mij wel opbelde achteraf door te willen gaan. Wat moet ik hier van vinden? Het gaat altijd vaker met hem zo. Maar vandaag had hij ook twee leerlingen die niet geslaagd waren en het voelt alsof ik de uitlaatklep was.

Hij verwijt mij constant na elke les dat ik van een inmiddels gestopte instructeur, die ik maar 2 lessen had daar wel dingen van onthield ( namelijk in zijn 1ste versnelling zetten, en minder rollend te houden)

Ik heb zelf wel gevraagd om nu een keer een automaat te proberen omdat hierdoor bepaalde handelingen nu wegvallen..en wellicht het ''vacuum'' bij het kijken weghaalt. Hij ( de instructeur) heeft dit in het verleden ook voorgesteld maar ik wilde dit toen niet om ik het niet zie als een ''volwaardig'' rijbewijs.

Volgende week begin ik met frisse lijn met automaat voor een les om te kijken of het een ander effect geeft op mij. Alleen is de vraag of dit met dezelfde instructeur moet.
Wellicht is het tijd voor een andere instructeur. Ik heb nu 1,5 maand tot het examen en ik hoop zo dat ik er verbetering in gaat komen. Ik weet dat ik het kan.

Ik weet niet hoe ik dit het best kan trainen (buiten het in het verkeer te doen op de fiets/lopend en blijven kijken)

Hopelijk hebben jullie wat advies/tips hoe ik dit zou kunnen aanpakken!
pi_166402413
quote:
Rotsituatie, 55 lessen = 55 uur?

Dat is behoorlijk, zelfs voor de Randstad (geen idee waar je lest). Ik zou op zoek gaan naar een andere instructeur, want dit gaat sowieso niet werken als ik het zo lees. Als een instructeur roept "Jij gaat het nooit halen" zit je al verkeerd.

Weet je wat je structureel verkeerd doet? Kijktechnieken of ook andere dingen? Vraag eens een proeflesje aan bij een andere rijschool (en dan niet een grote, probeer eens een eenmanszaak) voor de grap, misschien vallen hen nog dingen op die nu gewoon missen en kunnen ze je er attent op maken.

Staar je niet blind op 1 rijschool, een ander kan het vaak makkelijk overnemen.
pi_166402783
Automaat zou inderdaad geen slecht idee zijn, dus dat zou je nog steeds kunnen proberen! Maar een TT is puur meet moment, die vrijstelling is leuk maar je hebt er niet zo heel veel aan.

Uiteindelijk moet je ja toch de bijzondere verrichtingen kunnen uitvoeren, dus dan maakt het weinig uit dat je dat op examen weer dkfnt te doen. Wat betreft dat advies van de rijschool: Mijn rijinstructeur heeft altijd gezegd, als ze een leerling hebben waarvan ze denken je kunt er beter mee stoppen dan zeggen ze dat ook.
pi_166402950
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 22:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
als ze een leerling hebben waarvan ze denken je kunt er beter mee stoppen dan zeggen ze dat ook.
Dat zijn de betere rijscholen, maar een second opinion kan geen kwaad. ^O^
  donderdag 3 november 2016 @ 23:43:59 #173
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166405218
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2016 22:21 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Rotsituatie, 55 lessen = 55 uur?

Dat is behoorlijk, zelfs voor de Randstad (geen idee waar je lest). Ik zou op zoek gaan naar een andere instructeur, want dit gaat sowieso niet werken als ik het zo lees. Als een instructeur roept "Jij gaat het nooit halen" zit je al verkeerd.

Weet je wat je structureel verkeerd doet? Kijktechnieken of ook andere dingen? Vraag eens een proeflesje aan bij een andere rijschool (en dan niet een grote, probeer eens een eenmanszaak) voor de grap, misschien vallen hen nog dingen op die nu gewoon missen en kunnen ze je er attent op maken.

Staar je niet blind op 1 rijschool, een ander kan het vaak makkelijk overnemen.
Bedankt voor het advies alvast!

Ik zit zelf in Noord-brabant (Bergen op Zoom)

Het ligt bij mij vooral aan de kijktechniek en de structuur. Ik heb tot kort geleden vaak gekeken naar de verkeerde kant en dat het meer ''kijken omdat het moet'' werd dan ''kijken om het kijken''
Bijvoorbeeld een situatie.

Zit nu zelf bij de ANWB en wellicht is dat een optie om te kijken bij een plaatselijke rijschool.

Ik ga morgen de ANWB bellen en deze situatie uitleggen en wat de mogelijkheden zijn. Er zijn nu bijna 60 lessen verstreken en heb niet eens een tussentijdse toets fatsoenlijk kunnen afleggen. Het feit dat hij mij de schuld geeft kan ook eigenlijk niet. En wellicht ben ik door dit gedrag juist slechter gaan rijden. Ik denk dat ik zelfs de lessen bij de ANWB afzeg gezien ik er nu teveel mee bezig ben en even een rustmoment moet nemen tot na het weekend.
  donderdag 3 november 2016 @ 23:45:20 #174
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166405242
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 22:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
Automaat zou inderdaad geen slecht idee zijn, dus dat zou je nog steeds kunnen proberen! Maar een TT is puur meet moment, die vrijstelling is leuk maar je hebt er niet zo heel veel aan.

Uiteindelijk moet je ja toch de bijzondere verrichtingen kunnen uitvoeren, dus dan maakt het weinig uit dat je dat op examen weer dkfnt te doen. Wat betreft dat advies van de rijschool: Mijn rijinstructeur heeft altijd gezegd, als ze een leerling hebben waarvan ze denken je kunt er beter mee stoppen dan zeggen ze dat ook.
Ja precies. Maar in dit geval moet hij dan niet even later terugkomen en zeggen dat het wel meevalt (de afgelopen lessen was dit iedere keer) . Ik kan wel rijden alleen ik heb problemen met het kijkgedrag.
pi_166406976
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 23:43 schreef Noorseviking het volgende:

en dat het meer ''kijken omdat het moet'' werd dan ''kijken om het kijken''
Als je begrijpt waarom kijken zo belangrijk is ga je het instinctief ook beter doen.
Wat ik wel eens tegen leerlingen zei: "Je gaat toch ook niet met een blinddoek voor rennen in een volle kamer?"
Antwoord was altijd lacherig, "Nee, natuurlijk niet! Hahaha!"
Maar waarom doe je dat in het verkeer dan wel?
En toen werd het stil.....

Deelnemen aan het verkeer is reageren op situaties.
En je kunt alleen maar goed reageren als je de situatie kent.
En hoe krijg je de situatie te zien? Juist, kijken.

Bijvoorbeeld een situatie.

Zit nu zelf bij de ANWB en wellicht is dat een optie om te kijken bij een plaatselijke rijschool.

Ik ga morgen de ANWB bellen en deze situatie uitleggen en wat de mogelijkheden zijn. Er zijn nu bijna 60 lessen verstreken en heb niet eens een tussentijdse toets fatsoenlijk kunnen afleggen. Het feit dat hij mij de schuld geeft kan ook eigenlijk niet. En wellicht ben ik door dit gedrag juist slechter gaan rijden. Ik denk dat ik zelfs de lessen bij de ANWB afzeg gezien ik er nu teveel mee bezig ben en even een rustmoment moet nemen tot na het weekend.
[/quote]

Ik heb je vorige post ook helemaal gelezen en ik begrijp dat je van instructeur wilt veranderen maar ook automaat wil gaan lessen.
Dat 2e zou ik nog even mee wachten, begin eerst met het veranderen van instructeur.
Want zoals ik het lees heb je het bijzonder slecht getroffen nu, hij lijkt het leuk te vinden jou als boksbal te gebruiken en dat hoort natuurlijk niet zo.
Hij is er voor om jou iets te leren, jij bent níet het afvoerputje van zijn frustraties.
Dat moet stoppen en wel direct.
Die vent die blijkbaar ongeschikt is voor zijn werk (afgaande op jouw verhalen) heeft jou aardig wat geld en frustratie gekost en nu gaat zelfs je zelfvertrouwen er al aan.
En dat ligt niet aan jou, dat ligt aan hem.

De rijschool is trouwens een franchise, die is echt niet van de BOVAG zelf.
Die gast betaalt de BOVAG zodat hij hun naam mag voeren zodat het vertrouwen opwekt.
Maar in feite zijn het zelfstandige rijscholen die blijkbaar de formuliertjes van de BOVAG goed hebben ingevuld en per maand een hoop centjes mogen afdragen, puur voor het gebruik van de naam.

Ik wil je met klem aanraden een andere rijschool te zoeken. 1 waar wél een fatsoenlijke instructeur werkt want wat er nu gebeurt kan absoluut niet!
Melden bij de BOVAG zou ik ook doen, je wordt gewoon gedupeerd en ik vrees dat je niet de enige bent.

En als laatste: Nadat je een switch gemaakt hebt van rijschool pas beslissen of je toch liever automaat gaat lessen.
Uiteraard niks mis met een automaat maar als je in een schakelauto afrijdt en je rbw haalt zijn je mogelijkheden gewoon een stuk ruimer.

Maar twijfel niet aan jezelf, afgaande op jouw verhaal ligt het NIET aan jou.
pi_166406979
Kleine toevoeging:
Ik ken een hele goed rijschool in Bergen op Zoom, toen ik zelf nog les gaf goed contact mee gehad en mijn dochter heeft bij hem haar rbw gehaald. Met plezier zelfs.

De naam van de rijschool ga ik hier niet neer zetten want ik wil niet dat het als spam over komt.
Bovendien zit ik niet meer in dat wereldje en woon nu 250 km verderop dus heb er ook geen belangen in. ;)

Als je de naam wil weten mag je me een pm of dm sturen.
  vrijdag 4 november 2016 @ 10:02:59 #177
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166408859
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 02:56 schreef vannelle het volgende:
Kleine toevoeging:
Ik ken een hele goed rijschool in Bergen op Zoom, toen ik zelf nog les gaf goed contact mee gehad en mijn dochter heeft bij hem haar rbw gehaald. Met plezier zelfs.

De naam van de rijschool ga ik hier niet neer zetten want ik wil niet dat het als spam over komt.
Bovendien zit ik niet meer in dat wereldje en woon nu 250 km verderop dus heb er ook geen belangen in. ;)

Als je de naam wil weten mag je me een pm of dm sturen.
Heel erg bedankt voor dit advies! Jij bent echt even voor mij de positieve zijde van het internet nu. _O_

*Update*

Ik heb eerst de BOVAG gebeld zoals jij adviseerde.

De man van de juridisch afdeling bij BOVAG heeft mijn verhaal aangehoord en zei dat ik juridisch gezien niet veel kon doen, maar dat hij mijn verhaal wel meer dan begrijpelijk vond. Ik heb nu naast het examen niks anders lopen (gezien het examen zat inbegrepen) Dit kon ik dus gewoon afzeggen.
Hij adviseerde om met de rijschool-houder bellen (in dit geval de baas van mijn instructeur, hij is zelf niet de eigenaar) Hij stelde ook eerst voor om eventueel af te rijden (vreemd) maar vervolgens ook jouw tip te geven : ga naar een andere rijschool.

Vervolgens heb ik het ANWB hoofdkantoor gebeld en mijn verhaal gedaan en begrepen ook mijn situatie die mij doorverwezen naar de rijschool zelf en deelde mee dat ik moet terugkomen indien ik en de rijschool er niet uitkwamen.

Ze hebben mij vervolgens doorverbonden naar de rijschool. De secretaresse nam zoals gewoonlijk de telefoon op en herkende mijn stem natuurlijk, maar nu met een iets minder positieve toon.

Ik heb ook hier die situatie uitgelegd. En heb vertelt dat zeker de afgelopen lessen mij zodanig hebben gedemotiveerd dat het achteruit ging. Ik heb voor nu alle lessen afgezegd en ook het examen. Ze heeft mij beloofd dat ze ging uitzoeken wat ik nog moet betalen en dat de rijschoolhouder mij in de loop van de dag zal bellen.

Ik heb ook het volgende feitje van gisteren nog niet genoemd.

Ik stond bij de parkeerplaats van het CBR te wachten op mijn instructeur. Hij zou 40 minuten van tevoren aanwezig zijn om nog even wat dingen door te nemen voor het TT. (motorkap kijken etc ) Hij kwam pas 20 minuten voor aanvang aan. Hij zette de auto even stil net achter de auto van mij moeder waarin zat te wachten. Ik kreeg dit pas later door en vanaf moment dat ik hem zag en uitstapte ...reed hij gewoon WEG. En kwam pas 10 minuten voor het TT terug.

Ik dacht bij mezelf : Waarom doe je dit?!

Ik vroeg ook waarom hij dit deed : Ik kreeg als antwoord: ''ik stond er al een tijdje je zag mij niet staan'' Wat ook wel logisch is gezien de auto met de neus de andere kant op stond. Ik was gewoo in gesprek niet starend naar de achteruit de hele tijd.

Dit krijgt dus nog een wel vervolg.

De secretaresse vroeg wel of ik niet eventueel bij een andere instructeur wilde binnen de ANWB rijschool. Maar ik weet even niet wat ik ervan moet vinden. Mijn wantrouwen is echt groot geworden.

Ohja en je hebt bericht!
  vrijdag 4 november 2016 @ 11:26:56 #178
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166410110
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 10:02 schreef Noorseviking het volgende:

Ik heb ook het volgende feitje van gisteren nog niet genoemd.

Ik stond bij de parkeerplaats van het CBR te wachten op mijn instructeur. Hij zou 40 minuten van tevoren aanwezig zijn om nog even wat dingen door te nemen voor het TT. (motorkap kijken etc ) Hij kwam pas 20 minuten voor aanvang aan. Hij zette de auto even stil net achter de auto van mij moeder waarin zat te wachten. Ik kreeg dit pas later door en vanaf moment dat ik hem zag en uitstapte ...reed hij gewoon WEG. En kwam pas 10 minuten voor het TT terug.

Ik dacht bij mezelf : Waarom doe je dit?!

Ik vroeg ook waarom hij dit deed : Ik kreeg als antwoord: ''ik stond er al een tijdje je zag mij niet staan'' Wat ook wel logisch is gezien de auto met de neus de andere kant op stond. Ik was gewoo in gesprek niet starend naar de achteruit de hele tijd.

Dit krijgt dus nog een wel vervolg.

Dit is echt te idioot voor woorden. Had je niet even een lesje voor je TTT? Dat was bij mijn rijschool wel gebruikelijk, nog even alles rustig bespreken etc. Ik snap je wel dat je helemaal klaar bent met zo'n instructeur, ik zou hier zelf ook zwaar gedemotiveerd van raken.

Overigens herken ik je verhaal wel, maar het lag voornamelijk aan mezelf, niet zozeer aan mijn instructeur. Het lessen begon me gewoon tegen te staan en hierdoor ging er steeds meer mis, het sloeg werkelijk nergens op en af en toe reed ik alsof ik nooit eerder las het gehad ofzo. Te veel nadenken was bij mij echt killing.
  vrijdag 4 november 2016 @ 12:31:22 #179
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166411504
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:26 schreef Voszje het volgende:

[..]

Dit is echt te idioot voor woorden. Had je niet even een lesje voor je TTT? Dat was bij mijn rijschool wel gebruikelijk, nog even alles rustig bespreken etc. Ik snap je wel dat je helemaal klaar bent met zo'n instructeur, ik zou hier zelf ook zwaar gedemotiveerd van raken.

Overigens herken ik je verhaal wel, maar het lag voornamelijk aan mezelf, niet zozeer aan mijn instructeur. Het lessen begon me gewoon tegen te staan en hierdoor ging er steeds meer mis, het sloeg werkelijk nergens op en af en toe reed ik alsof ik nooit eerder las het gehad ofzo. Te veel nadenken was bij mij echt killing.
Ja hoe meer het begint door te dringen, hoe achterlijker het allemaal klinkt van gisteren.
Naar mijn centen kan ik wel fluiten grotendeels.

Die had ik dus normaal gesproken wel maar hebben ze toen eraf gehaald ervoor. (beetje vreemd advies niet waar?)

Ik heb net gebeld met een plaatselijke rijschool ( een wat oudere vrouw) Een vriendin van mij heeft er fijne ervaring mee en had ook moeite met kijken. Maar goed het is even bekijken (ha!) of zij bij mij gaat passen.

1 tot 4 lessen uitproberen en dat we beide zien dat er verbetering is.

Nu nog even afwachten op het antwoord van de rijschoolhouder van de ANWB
  vrijdag 4 november 2016 @ 13:16:51 #180
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166412286
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 12:31 schreef Noorseviking het volgende:

[..]

Ja hoe meer het begint door te dringen, hoe achterlijker het allemaal klinkt van gisteren.
Naar mijn centen kan ik wel fluiten grotendeels.

Die had ik dus normaal gesproken wel maar hebben ze toen eraf gehaald ervoor. (beetje vreemd advies niet waar?)

Ik heb net gebeld met een plaatselijke rijschool ( een wat oudere vrouw) Een vriendin van mij heeft er fijne ervaring mee en had ook moeite met kijken. Maar goed het is even bekijken (ha!) of zij bij mij gaat passen.

1 tot 4 lessen uitproberen en dat we beide zien dat er verbetering is.

Nu nog even afwachten op het antwoord van de rijschoolhouder van de ANWB
Heel vreemd om die les maar te schrappen, het geeft juist ook wel wat meer rust (vind ik), de auto is weer even ingereden etc. etc. Balen ook van het geld. Kun je bij de plaatselijke rijschool misschien gewoon per aantal uren betalen? Dat deed ik ook, zo reed ik tenminste wel wat ik nodig had.

Veel succes in ieder geval, het autorijden hoort niet zo'n crime te zijn. -O-
pi_166412489
Noorseviking; ik heb dan ook net rijles maar ik heb wel een klein beetje kennis van onderwijs ;). Het is belangrijk dat je je veilig, comfortabel en gehoord voelt door je instructeur, anders heb je geen prettige leeromgeving.
Neem een proefles bij een andere rijschool, zoek er een die bij je past én sta er ook voor open dat ze je alle basis (zoals kijktechniek) goed uitleggen en met je oefenen.

Je hebt -als ik het zo lees- geen optimale leeromgeving.
pi_166413258
Ik zou op internet een rijschool zoeken die goed aangeschreven is, mijne staat op Snelslagen.nl en wat mij opviel: Veel rijscholen hebben 0,0 reviews.

Maja ik zie het zo altijd: Jij bent de klant, dus als je niet tevreden bent dan kun je beter uit elkaar gaan. Persoonlijk zou ik voor een kleinere rijschool kijken waar de leerling echt centraal staat.
  vrijdag 4 november 2016 @ 14:48:05 #183
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166413832
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 13:16 schreef Voszje het volgende:

[..]

Heel vreemd om die les maar te schrappen, het geeft juist ook wel wat meer rust (vind ik), de auto is weer even ingereden etc. etc. Balen ook van het geld. Kun je bij de plaatselijke rijschool misschien gewoon per aantal uren betalen? Dat deed ik ook, zo reed ik tenminste wel wat ik nodig had.

Veel succes in ieder geval, het autorijden hoort niet zo'n crime te zijn. -O-
Ja klopt ik ga nu ook een paar uurtje bij een plaatselijk rijschool inplannen.

*Update 1235* The Soap continues...

De instructeur heeft mij zelf proberen te bellen meerdere keren...maar daar heb ik dus even helemaal geen zin in. Ik heb dit vervolgens doorgegeven aan de rijschool zelf dat hij mij met rust moet laten. Hij zal vast geen kwade bedoelingen hebben maar dit is nu wel het einde.

Ik heb contact gehad met de tweede persoon onder de rijschoolhouder Hij was er zelf niet vandaag.

Die vrouw die onder hem functioneerde begreep mij zeker, maar zij wel dat ik dit zelf eerder had moeten melden indien deze klik er niet was want zij konden natuurlijk niet weten van de situatie als er niks gemeld wordt. Ze vond het onbegrijpelijk dat mijn instructeur verwensingen maakten en zo handelde.

Ik gaf als tegenargument dat de rij-instructeur zelf een informatieplicht heeft richting de rijschool en dat dit dus niet alleen aan mijzelf ligt. Je bouwt toch een bepaalde vertrouwensband op en gaat uit van het beste. Hij is uiteindelijk de expert met 10 jaar rijervaring die moet beslissen of hij mij verder kan helpen, of niet soms?

Zij verwoordde het eigenlijk goed : doordat hij zelf gefrustreerd is omdat het niet lukt gaat hij de schuld bij mij leggen terwijl hij gewoon mij aan een andere instructeur had moeten koppelen.
Maar dit had nooit mogen gebeuren. En ik zal sowieso een compensatie krijgen zei ze, maar daar hoor ik maandag meer over.

Ze heeft wel geprobeerd mij te behouden bij de rijschool onder het motto '' je kunt hier niet de hele rijschool mee afdoen en je moet zeker niet stoppen, je hebt namelijk ook nog andere instructeurs ''
Daarnaast heb ik ook nog recht op een rijexamen die de 21ste december is.

Ik heb nu gezegd dat ik het tot na het weekend beslis. Maar dat ik uiteraard gewoon nu het gevoel heb van ''Alles met de ANWB is kut'' daar kan zij nu weinig aan veranderen.

Het zou ook voor mij gevoel hypocriet zijn er nu wel te blijven indien ik dan nu wel van hun een ''juiste'' instructeur zou krijgen. (een nogal kletserige Amsterdamse waar ik het wel mee kon vinden)

...tijd voor een frisse lijn. Of zal ik toch ingaan op het aanbod? met een kans om af te rijden in december.

Wat denken jullie?

Ik denk dat ik wel klaar mee ben.
pi_166414518
Ik zou gewoon een andere rijschool zoeken, als je ergens niet happy bent moet je niet blijven fakkelen! Beetje rust is sowieso niet verkeerd ;)
pi_166415787
Ik lees dat je al iemand anders hebt gevonden maar heb je bericht toch even beantwoord. ;)

Uiteraard maakt het mij niet uit waar je lest, als de lessen maar goed zijn en jij je op je gemak voelt.
Dáár gaat het om. :Y
  vrijdag 4 november 2016 @ 18:56:05 #186
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166418046
Als je ingaat op het aanbod weet je in ieder geval dat je de 21e af kunt rijden, maar je blijft bij je huidige rijschool en alleen jij kunt beslissen of je dat wil. De instructeur is uiteraard anders, dus de klik heeft niet zozeer te maken met de rijschool waar diegene voor werkt. :) Het beste is om je eigen gevoel te volgen. Wil je echt een frisse start? Dan kun je het beste bij de andere rijschool beginnen. Maar, blijven bij de ANWB, met andere instructeur, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dit niet gaat werken voor je.
pi_166422670
Ik heb even behoorlijk wat terug moeten lezen, want ik had het wat druk vandaag, maar wat een verhaal NoorseViking :o

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 02:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

-knip-

_O_ dit. Niets meer dan dit! Mag ik vragen tot wanneer je les hebt gegeven vannelle? In ieder geval tof om ook mensen hier te treffen die geen les meer geven maar wel goed advies weten te spuwen :D

Als het gevoel goed zit, zit je zelf ook beter Viking, als dat niet goed zit leer je toch weinig/neem je weinig op.
pi_166423730
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2016 21:42 schreef LompeHork het volgende:
Ik heb even behoorlijk wat terug moeten lezen, want ik had het wat druk vandaag, maar wat een verhaal NoorseViking :o

[..]
Mag ik vragen tot wanneer je les hebt gegeven vannelle?
Ben zo'n 10 jaar geleden gestopt om zelf het stuur weer in handen te nemen op vrachtwagen en reachstacker.
En ook al zijn er hier en daar wat regeltjes veranderd: De basisprincipes van lesgeven zijn hetzelfde gebleven en die ben ik écht nog niet vergeten. ;)

douche-eendje schreef daar ook al iets over en ik ben het volledig met haar eens. :Y
pi_166423800
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 22:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ben zo'n 10 jaar geleden gestopt om zelf het stuur weer in handen te nemen op vrachtwagen en reachstacker.
En ook al zijn er hier en daar wat regeltjes veranderd: De basisprincipes van lesgeven zijn hetzelfde gebleven en die ben ik écht nog niet vergeten. ;)

douche-eendje schreef daar ook al iets over en ik ben het volledig met haar eens. :Y
Tof! Leuk om ook weer zelf achter het stuur te zitten, ook een mooi beroep!
Er is wel het één en ander veranderd ja, vooral qua opleiding (IBKI toetst een stuk strenger tegenwoordig ;) )

De basis van lesgeven is inderdaad nog hetzelfde, douche-eendje ken ik persoonlijk en weet echt voldoende, ik ben het ook met haar eens :Y (als versbakken instructeur dan :+ )
pi_166424024
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 november 2016 22:26 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Tof! Leuk om ook weer zelf achter het stuur te zitten, ook een mooi beroep!
Er is wel het één en ander veranderd ja, vooral qua opleiding (IBKI toetst een stuk strenger tegenwoordig ;) )

De basis van lesgeven is inderdaad nog hetzelfde, douche-eendje ken ik persoonlijk en weet echt voldoende, ik ben het ook met haar eens :Y (als versbakken instructeur dan :+ )
Versbakken? Gefeliciteerd en veel plezier in je nieuwe baantje dan! ^O^
Had idd gelezen dat IBKI de normen wat opgeschroefd heeft en dat kan ook helemaal geen kwaad lijkt mij, als je ziet wie en wat er vroeger lesbevoegdheid had word je spontaan verdrietig van. :(
Welke regio zit jij?
pi_166424166
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 22:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Versbakken? Gefeliciteerd en veel plezier in je nieuwe baantje dan! ^O^
Had idd gelezen dat IBKI de normen wat opgeschroefd heeft en dat kan ook helemaal geen kwaad lijkt mij, als je ziet wie en wat er vroeger lesbevoegdheid had word je spontaan verdrietig van. :(
Welke regio zit jij?
:Y 13 oktober geslaagd, ik was van oorsprong een IT'er, maar ik was daar echt klaar mee en wilde iets gaan doen wat ik leuk vond (onderwijzen en autorijden was altijd al een hobby). Thanks!

Klopt, het was treurig, maar tegenwoordig bestaat het uit het "toneelstukje" van IBKI :X is ook niet best, er wordt al gekeken of dat anders kan, want niemand geeft les zoals IBKI het het precies wil zien. (en werkt ook niet IMHO, de les die ze graag zien loopt via een zelf uitgeschreven script naar de richtlijnen van IBKI)

Ik zit in de kop van Noord-Holland, dichtstbijzijnde CBR is Hoorn. :Y op zich een hele leuke regio, veel verschillende personen (van mensen uit de streek tot "immigranten" uit Amsterdam :+ ).
pi_166424667
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 november 2016 22:39 schreef LompeHork het volgende:

[..]

:Y 13 oktober geslaagd, ik was van oorsprong een IT'er, maar ik was daar echt klaar mee en wilde iets gaan doen wat ik leuk vond (onderwijzen en autorijden was altijd al een hobby). Thanks!

Klopt, het was treurig, maar tegenwoordig bestaat het uit het "toneelstukje" van IBKI :X is ook niet best, er wordt al gekeken of dat anders kan, want niemand geeft les zoals IBKI het het precies wil zien. (en werkt ook niet IMHO, de les die ze graag zien loopt via een zelf uitgeschreven script naar de richtlijnen van IBKI)

Ik zit in de kop van Noord-Holland, dichtstbijzijnde CBR is Hoorn. :Y op zich een hele leuke regio, veel verschillende personen (van mensen uit de streek tot "immigranten" uit Amsterdam :+ ).
Examens zijn idd niks anders dan een toneelspelletje.
Voor theorie neem je je eigen mensen mee waarmee je al 10x hebt geoefend en met het examen voor praktijk idem dito al is het er dan maar 1.
Mijn "leerling" was een vriend van me die zelf instructeur was dus appeltje/eitje.
Behalve de 1e keer, het nieuwe rijden kwam er net in en volgens het nieuwe rijden moet je schakelen op toeren maar de boeken die ik had en de lessen die ik kreeg ging alleen maar over schakelen op een bepaalde snelheid.
Ik voelde me dus flink genaaid.
Zo zie je maar weer hoeveel IBKI op de regeltjes let ipv op de inhoud.

Maar zodra ik klaar was heb ik alle regeltjes overboord gegooid en les gegeven op mijn eigen manier.
Ik had een heel vriendschappelijke band met mijn leerlingen, het was gewoon altijd gezellig in de auto terwijl we wél serieus aan het lessen waren.
Behalve met een oudere vrouw die na 50 lessen nog steeds niet kon schakelen, echt elke les leek wel de 1e keer. -O-
Heb dat uiteraard nooit laten merken maar als ik die naam in mijn agenda zag staan werd ik niet blij. :N

Het is een mooi beroep vind ik, je kunt mensen iets leren waar ze de rest van hun leven iets aan hebben.
Maar leren hoort leuk te zijn!

En in het geval van NoorseViking zien we wel hoe fout dat kan gaan, die instructeur is in mijn ogen niet geschikt voor dat werk, dit hoort absoluut niet zo te gaan.
Zonde van de tijd, het geld en het werkt nog eens demotiverend ook.
Hopelijk krijgt hij maandag een passende restitutie aangeboden al komt daarmee de tijd en motivatie niet terug helaas.
pi_166425847
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 november 2016 22:26 schreef LompeHork het volgende:

[..]

De basis van lesgeven is inderdaad nog hetzelfde, douche-eendje ken ik persoonlijk en weet echt voldoende, ik ben het ook met haar eens :Y (als versbakken instructeur dan :+ )
Awh O+ lief. Denk dat het voor de instructeur van van Noorse niet verkeerd is om eens aan zijn didactische vaardigheden te werken. Is dat ook onderdeel van de opleiding hork?
pi_166426320
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 23:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Awh O+ lief. Denk dat het voor de instructeur van van Noorse niet verkeerd is om eens aan zijn didactische vaardigheden te werken. Is dat ook onderdeel van de opleiding hork?
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar didactische vaardigheden komen niet ter sprake.
Het gaat er om dat je de procedure van IBKI volgt wat dus neerkomt op een ingestudeerd toneelspelletje.
pi_166430080
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 23:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Awh O+ lief. Denk dat het voor de instructeur van van Noorse niet verkeerd is om eens aan zijn didactische vaardigheden te werken. Is dat ook onderdeel van de opleiding hork?
Zeker weten :Y een derde van de opleiding bestaat tegenwoordig uit manieren van opleiden, het didactisch model komt daarin uitgebreid aan bod en men verwacht ook dat je op die manier te werk gaat!
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 00:45 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik kan alleen voor mezelf spreken maar didactische vaardigheden komen niet ter sprake.
Het gaat er om dat je de procedure van IBKI volgt wat dus neerkomt op een ingestudeerd toneelspelletje.
Vroeger niet inderdaad, dat toneelstukje van IBKI zit er ook nog in, maar het is wel veel uitgebreider tegenwoordig (en maar goed ook, in sommige gevallen :P ).
pi_166430498
Heb m'n praktijkexamen moeten verzetten, viel op de laatste dag van de tentamenweek helaas. Alleen ik zit nu met een dilemma..

Hij is nu pas half januari geplanned, en daar zit nog heel wat tijd tussen. Ik ben nu al bezig om de puntjes op de i te zetten zodat ik kon gaan afrijden, maar wat moet ik al die weken ertussen doen? Lessen kost gewoon geld, en om 2 weken niks te doen lijkt me ook niet verstandig.. Elke week 1 uurtje dan ofzo?

Ik doe nu elke maandag 2 uur les
pi_166431085
1 les per week? Beter een paar meer lessen, dan een beetje erop gaan beknibbelen! Ik zelf heb altijd 2 lesssen per week aangehouden, oom toen ik de 1x gezakt was.

Echter toen ben ik wel twee weken op vakantie geweest, dus daarna de draad weer opgepakt.
  zaterdag 5 november 2016 @ 14:39:03 #198
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_166431658
Ik zou persoonlijk wat meer lessen nemen als je examen dichter in de buurt komt. En eventueel met je instructeur overleggen waar je je niet prettig bij voelt en dat herhalen. Ik wilde bijvoorbeeld wat vaker file parkeren en invoegen op de snelweg.
pi_166439618
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 14:39 schreef Piperidine het volgende:
Ik zou persoonlijk wat meer lessen nemen als je examen dichter in de buurt komt. En eventueel met je instructeur overleggen waar je je niet prettig bij voelt en dat herhalen. Ik wilde bijvoorbeeld wat vaker file parkeren en invoegen op de snelweg.
Wat ik soms nog best lastig vind is als ik rechts op de snelweg rijd en iemand wil invoegen. Schrik dan eigenlijk een beetje :P

Dan denk ik van, gas los, extra gas geven of een baan opschuiven, maar 't gaat nooit soepel.
pi_166442262
Vandaag de eerste keer in mijn toekomstige auto gereden: Ja zonder rijbewijs, maar enkel een klein stukje op een afgelegen industrieterrein. Moet zeggen het ging niet slecht!

Maar wat een verschil! Tijdens de rijopleiding heb ik ja net als bijna iedereen in een moderne auto les gehad: Met alle snufjes en fratsen aan boord ;)

Nu heb mijn eigen autootje en die is echt heel simpel: Kan mij zodoende voorstellen dat rijexamen in 1993 wellicht makkelijker was, nu hebben auto's ja allemaal fratsen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:16:32 #201
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166442323
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:13 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vandaag de eerste keer in mijn toekomstige auto gereden: Ja zonder rijbewijs, maar enkel een klein stukje op een afgelegen industrieterrein. Moet zeggen het ging niet slecht!

Maar wat een verschil! Tijdens de rijopleiding heb ik ja net als bijna iedereen in een moderne auto les gehad: Met alle snufjes en fratsen aan boord ;)

Nu heb mijn eigen autootje en die is echt heel simpel: Kan mij zodoende voorstellen dat rijexamen in 1993 wellicht makkelijker was, nu hebben auto's ja allemaal fratsen.
En binnenkort echte roadtrips? ;)
pi_166442836
Nee eerst meer rijervaring op doen ;)
pi_166443161
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:13 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vandaag de eerste keer in mijn toekomstige auto gereden: Ja zonder rijbewijs, maar enkel een klein stukje op een afgelegen industrieterrein. Moet zeggen het ging niet slecht!

Maar wat een verschil! Tijdens de rijopleiding heb ik ja net als bijna iedereen in een moderne auto les gehad: Met alle snufjes en fratsen aan boord ;)

Nu heb mijn eigen autootje en die is echt heel simpel: Kan mij zodoende voorstellen dat rijexamen in 1993 wellicht makkelijker was, nu hebben auto's ja allemaal fratsen.
Die snufjes en fratsen gebruik je allemaal niet tijdens je lessen, je schakelt en kijkt en zo. Af en toe een beetje sturen is ook wel handig. Ongeacht wat welk bouwjaar de auto is blijven de principes hetzelfde.
Het interieur ziet er alleen wat anders uit.
Meer knopjes en schakelaars die je tķch niet gebruikt. ;)

Maar what the hell, have fun en hou het veilig! ^O^
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 november 2016 @ 23:55:16 #204
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166443268
Van al die snufjes mis ik twee dingen: cruise controle en airco. Geen van beiden is gebruikt tijdens lessen
(ik ben heel slim bezig geweest van oktober tot maart)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166443462
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:55 schreef Nattekat het volgende:
Van al die snufjes mis ik twee dingen: cruise controle en airco. Geen van beiden is gebruikt tijdens lessen
(ik ben heel slim bezig geweest van oktober tot maart)
Die 2 dingen kan je al hebben in een 2e hands auto van 1000 euro dus hoef je niet te missen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 00:06:02 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166443534
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 00:03 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Die 2 dingen kan je al hebben in een 2e hands auto van 1000 euro dus hoef je niet te missen.
Ik had andere eisen, dus soms moet je dan wat luxe dingetjes laten vallen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_166443992
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:16 schreef Voszje het volgende:

[..]

En binnenkort echte roadtrips? ;)
Zei er iemand... Roadtrips? _O_
pi_166444194
Diqiu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een hoop tekst.
  FOK!fotograaf zondag 6 november 2016 @ 03:01:05 #209
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166446363
Je bent van plan ook meteen maar een gezin te stichten met je 4 deurs Porsche? :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166446939
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 03:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je bent van plan ook meteen maar een gezin te stichten met je 4 deurs Porsche? :P
Haha nee absoluut niet :P
Dromen mag altijd toch? En het word ooit ķf een Panamera ķf een P100D Tesla.

Een gezin stichten zit er denk ik toch niet in, maar dat is een ander verhaal.
pi_166448105
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 00:36 schreef Mister-Bradge het volgende:
Diqiu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een hoop tekst.
Spuegelverwarming + voorruitverwarming is wel chill hoor, vooral nu het kouder aan het worden is. En stoelverwarming O+ mijn rug vind dat zo fijn.
pi_166448223
Ik moet eerlijk bekennen; Sinds ik mijn droomauto heb met alles erop en eraan is rijden veel relaxter geworden. Niet perse makkelijker, maar wel relaxter. Hoef niet meer als het regent constant de ruitenwissersnelheid aan te passen,als voorbeeld. Het zijn kleine dingetjes waardoor rijden net iets relaxter wordt.

Niks mis met een auto die al geen/weinig snufjes heeft, maar ik ben toch wel heel gelukkig met mijn kleine autootje O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166449160
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 08:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Spuegelverwarming + voorruitverwarming is wel chill hoor, vooral nu het kouder aan het worden is. En stoelverwarming O+ mijn rug vind dat zo fijn.
Cruise control is ook echt fantastisch als je soms snelweg rijdt, je bent gewoon zo relaxed en gaat veel minder agressief rijden / inhalen. Tenzij je haast hebt dan dan trap je hem er doorheen maar als je geen haast hebt is cruise control echt goed voor je stressniveau.

Verwarmde spiegels zijn heel handig, en aangezien ik een leren stuur heb, zou ik ook belachelijk graag een verwarmd stuur hebben in de winter, maar dat is dan weer heel exclusief en heeft bijna geen enkele auto.

[ Bericht 5% gewijzigd door DX11 op 06-11-2016 11:49:10 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 10:54:37 #214
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166449314
Ik wil soms ook wel eens te hard rijden op een provinciale weg zonder het door te hebben. Dan is cruise wel lekker.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 6 november 2016 @ 11:06:50 #215
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166449468
Cruise Control is wel super chill, dat mis ik soms. Verder heb ik eigenlijk niet echt iets te klagen. Parkeersensoren vond ik best handig, maar ze zijn niet per definitie nodig. :P
pi_166455847
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 00:36 schreef Mister-Bradge het volgende:
Diqiu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een hoop tekst.
Op de radio hadden ze het pas over touchscreens in auto's. Zo'n ding als in de Tesla ziet er wel tof uit maar is een ramp als het op blind bedienen aankomt. als je de verwarming wilt regelen en je kent de auto een beetje kun je dat doen zonder je ogen van de weg te halen. Met een touchscreen op de tast heb je een probleem, je krijgt geen feedback zoals van normale knoppen en schakelaars.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_166457550
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 10:42 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Cruise control is ook echt fantastisch als je soms snelweg rijdt, je bent gewoon zo relaxed en gaat veel minder agressief rijden / inhalen. Tenzij je haast hebt dan dan trap je hem er doorheen maar als je geen haast hebt is cruise control echt goed voor je stressniveau.

Verwarmde spiegels zijn heel handig, en aangezien ik een leren stuur heb, zou ik ook belachelijk graag een verwarmd stuur hebben in de winter, maar dat is dan weer heel exclusief en heeft bijna geen enkele auto.
Onze huidige auto heeft iig spiegelverwarming, stoelverwarming en cruise control. Komt allemaal goed :7 Eerst morgen maar weer lessen.

Vandaag voor de gein even een theorie-examen gemaakt en het viel mij nog mee, het onderdeel gevaarherkenning had ik ruim gehaald, alleen kennis & inzicht 13 fout. Dus nu lekker de boeken in.
  zondag 6 november 2016 @ 18:10:43 #218
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166457946
quote:
17s.gif Op zondag 6 november 2016 17:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Onze huidige auto heeft iig spiegelverwarming, stoelverwarming en cruise control. Komt allemaal goed :7 Eerst morgen maar weer lessen.

Vandaag voor de gein even een theorie-examen gemaakt en het viel mij nog mee, het onderdeel gevaarherkenning had ik ruim gehaald, alleen kennis & inzicht 13 fout. Dus nu lekker de boeken in.
^O^
Heb je al een datum staan voor je theorie?
  FOK!fotograaf zondag 6 november 2016 @ 21:12:46 #219
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166463355
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 03:53 schreef Mister-Bradge het volgende:

[..]

Haha nee absoluut niet :P
Dromen mag altijd toch? En het word ooit ķf een Panamera ķf een P100D Tesla.

Een gezin stichten zit er denk ik toch niet in, maar dat is een ander verhaal.
Waarom persé P100D... P85D is al verschrikkelijk snel (en leuk O-) ).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166464233
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 18:10 schreef Voszje het volgende:

[..]

^O^
Heb je al een datum staan voor je theorie?
Nog niet. Ga eerst even rustig de boeken door, dan examendatum regelen en veel oefenexamens doen in de tussentijd
pi_166464449
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 21:12 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Waarom persé P100D... P85D is al verschrikkelijk snel (en leuk O-) ).
P100D gaat natuurlijk wel een stuk verder op een volle lading dan een P85D en áls ik al ooit een nieuwe auto koop wil ik wel dat het een waardige opvolger is en dat ik niet elke 300 kilometer aan de lader moet :P
  maandag 7 november 2016 @ 05:49:24 #222
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_166469755
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:55 schreef Nattekat het volgende:
Van al die snufjes mis ik twee dingen: cruise controle en airco. Geen van beiden is gebruikt tijdens lessen
(ik ben heel slim bezig geweest van oktober tot maart)
tegen de tijd dat ik ga kijken voor een andere auto zoek ik er een met van binnen uit te verstellen buitenspiegels. Zo onhandig dat ik dat nu handmatig moet doen.
pi_166472333
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 00:36 schreef Mister-Bradge het volgende:
Diqiu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een hoop tekst.
Wat je hebt aan alle luxe? Leidt het echt zo af? Natuurlijk, sommige opties gaan afleiden. Maar een hoop opties zijn er gewoon voor luxe (denk aan airco, verwarmde stoelen, stuur, (A)CC, PDC) en ondersteunen ook wel degelijk.
Autorijden gaat in de basis niet om alle fratsen erom heen, maar ze helpen wel degelijk. Iets als PDC helpt bij het inparkeren, natuurlijk kan het zonder, maar toch is het fijn als er iets piepend aageeft hoever ik van het paaltje afzit. Zelfde geldt voor dodehoek-indicatoren; die maken het alleen maar veiliger.

Je kan mi onderscheid maken tussen opties die helpen (PDC etc) en opties die het aangenamer maken (airco, verwarmde stoelen etc). De eerste helft ondersteund echt, de tweede helft geeft je aangename luxe.

Zelf rijdt ik een BMW uit jaren '80 en uit 2014. Op de eerste zit bijna niets (wel een hoop voor die tijd, dat dan weer wel) en op de tweede zit bijna alles. Ik rijd volgens mij in beide net zo veilig, maar in de eerste houd ik wel rekening met het feit dat ik geen ABS, ESP etc heb. Dat maakt sommige dingen een stuk leuker natuurlijk (lang leve bochtjes en achterwielaandrijving) maar maakt me ook bewust. Alles is wel in orde aan de oudere auto (remmerij etc is gewoon in orde) maar de remweg is toch langer als het nat danwel glad is en er grijpt geen ABS is.
Het grappige is dat in de oudere auto wel luxe-opties zitten (elektrische en verwarmde spiegels, allerlei elektrische fratsen in het interieur) maar een optie als ABS heeft het model bijna nooit gehad ;)
  maandag 7 november 2016 @ 11:55:56 #224
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166472946
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 23:00 schreef vannelle het volgende:

[..]

Examens zijn idd niks anders dan een toneelspelletje.
Voor theorie neem je je eigen mensen mee waarmee je al 10x hebt geoefend en met het examen voor praktijk idem dito al is het er dan maar 1.
Mijn "leerling" was een vriend van me die zelf instructeur was dus appeltje/eitje.
Behalve de 1e keer, het nieuwe rijden kwam er net in en volgens het nieuwe rijden moet je schakelen op toeren maar de boeken die ik had en de lessen die ik kreeg ging alleen maar over schakelen op een bepaalde snelheid.
Ik voelde me dus flink genaaid.
Zo zie je maar weer hoeveel IBKI op de regeltjes let ipv op de inhoud.

Maar zodra ik klaar was heb ik alle regeltjes overboord gegooid en les gegeven op mijn eigen manier.
Ik had een heel vriendschappelijke band met mijn leerlingen, het was gewoon altijd gezellig in de auto terwijl we wél serieus aan het lessen waren.
Behalve met een oudere vrouw die na 50 lessen nog steeds niet kon schakelen, echt elke les leek wel de 1e keer. -O-
Heb dat uiteraard nooit laten merken maar als ik die naam in mijn agenda zag staan werd ik niet blij. :N

Het is een mooi beroep vind ik, je kunt mensen iets leren waar ze de rest van hun leven iets aan hebben.
Maar leren hoort leuk te zijn!

En in het geval van NoorseViking zien we wel hoe fout dat kan gaan, die instructeur is in mijn ogen niet geschikt voor dat werk, dit hoort absoluut niet zo te gaan.
Zonde van de tijd, het geld en het werkt nog eens demotiverend ook.
Hopelijk krijgt hij maandag een passende restitutie aangeboden al komt daarmee de tijd en motivatie niet terug helaas.
Nee klopt!

*Update 1245* De ANWB-Soap gaat verder.

Ik heb nagedacht dit weekend : en heb besloten om het nog een kans te geven bij de ANWB maar natuurlijk bij een andere instructeur.

Maar dan in vorm van het volgende voorstel : Ik volg 1/2 lessen kosteloos bij de andere instructeur als het mij nog niet lekker zit..ben ik weg!

Net belde de persoon waaraan ik ook mijn verhaal heb ik gedaan. Ze belde op ''Ja we hebben het met hem besproken en hij deed het alleen maar om jou te prikkelen maar dat is dus verkeerd verlopen'' Maar geen specifieke afspraken rondom een vergoeding of wat dan maar ook. Daarvoor is zij niet bevoegd en moet ik dus een afspraak maken met de rijschoolhouder.

Maar nu komt de volgende verrassing uit de hoge hoed : volgende : Ik heb mijn TT afgelopen week gedaan en volgens hun administratie ben ik dus blijkbaar daarvoor wel geslaagd.

Terwijl ik zelf een uitslag heb ontvangen met de resultaten waaruit blijkt dat het niet zo is. Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden en of hier blij mee moet zijn. (zoals een persoon voorgaand hierboven zei : het is maar een toets waarvoor je twee vrijstellingen kunt krijgen)

Het interesseert mij ook voor de rest ook gewoon weinig gezien de aanloop naar / rondom de TT gewoon ronduit slecht was en dit meer als een gratis cadeautje aanvoelt. (Het wegrijden, de afbranding achteraf)

Ik heb het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen gezien ze WEL te tijd nemen om het met hem te bespreken maar dat er op vlak van vergoeding geen duidelijk naar mij toe is. Aankomende vrijdag staat de rijles bij een rijschool in Hoogerheide al vast. Waar ik wel een goed gevoel bij heb.

De nieuwe instructrice bij de ANWB heeft alleen morgenochtend/woensdagochtend tijd voor mij..dus dat gaat een week worden opgeschoven gezien ik gewoon college heb. (En ik wel een beetje klaar ben met rijschool op de eerste plaats te zetten)

Ik heb beloofd om vandaag terug te bellen voor een afspraak, maar het feit dat ze niet nadrukkelijk met een voorstel komen voor een vergoeding zit mij niet lekker.

Wat te doen..wat te doen?

Ik wil sowieso een afspraak maken met de rijschoolhouder, maar aan de andere kant is het verspilde moeite.
  maandag 7 november 2016 @ 12:56:17 #225
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166474227
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:55 schreef Noorseviking het volgende:

[..]

Nee klopt!

*Update 1245* De ANWB-Soap gaat verder.

Ik heb nagedacht dit weekend : en heb besloten om het nog een kans te geven bij de ANWB maar natuurlijk bij een andere instructeur.

Maar dan in vorm van het volgende voorstel : Ik volg 1/2 lessen kosteloos bij de andere instructeur als het mij nog niet lekker zit..ben ik weg!

Net belde de persoon waaraan ik ook mijn verhaal heb ik gedaan. Ze belde op ''Ja we hebben het met hem besproken en hij deed het alleen maar om jou te prikkelen maar dat is dus verkeerd verlopen'' Maar geen specifieke afspraken rondom een vergoeding of wat dan maar ook. Daarvoor is zij niet bevoegd en moet ik dus een afspraak maken met de rijschoolhouder.

Maar nu komt de volgende verrassing uit de hoge hoed : volgende : Ik heb mijn TT afgelopen week gedaan en volgens hun administratie ben ik dus blijkbaar daarvoor wel geslaagd.

Terwijl ik zelf een uitslag heb ontvangen met de resultaten waaruit blijkt dat het niet zo is. Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden en of hier blij mee moet zijn. (zoals een persoon voorgaand hierboven zei : het is maar een toets waarvoor je twee vrijstellingen kunt krijgen)

Het interesseert mij ook voor de rest ook gewoon weinig gezien de aanloop naar / rondom de TT gewoon ronduit slecht was en dit meer als een gratis cadeautje aanvoelt. (Het wegrijden, de afbranding achteraf)

Ik heb het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen gezien ze WEL te tijd nemen om het met hem te bespreken maar dat er op vlak van vergoeding geen duidelijk naar mij toe is. Aankomende vrijdag staat de rijles bij een rijschool in Hoogerheide al vast. Waar ik wel een goed gevoel bij heb.

De nieuwe instructrice bij de ANWB heeft alleen morgenochtend/woensdagochtend tijd voor mij..dus dat gaat een week worden opgeschoven gezien ik gewoon college heb. (En ik wel een beetje klaar ben met rijschool op de eerste plaats te zetten)

Ik heb beloofd om vandaag terug te bellen voor een afspraak, maar het feit dat ze niet nadrukkelijk met een voorstel komen voor een vergoeding zit mij niet lekker.

Wat te doen..wat te doen?

Ik wil sowieso een afspraak maken met de rijschoolhouder, maar aan de andere kant is het verspilde moeite.
Dat er bij hen staat dat je je TTT wel hebt gehaald is vreemd. Waar hebben ze dat vandaan? Niet uit de informatie van het CBR, lijkt me. Anders zou jij ook een ander resultaat in de mail moeten hebben gehad? :P

Ik snap overigens je gevoel van de rijschool niet op de eerste plek willen zetten, maar je rijdt natuurlijk voor jezelf. Jij wil je rijbewijs halen. Natuurlijk zijn colleges belangrijk en ik zou deze zeker niet keer op keer skippen voor een rijles. Ik krijg een beetje het idee dat je sowieso klaar bent met de rijschool, dus ik vraag me af wat je heeft doen besluiten om de kans toch weer te wagen bij je huidige rijschool.

Ik zou ze wel terugbellen, want wat heb je eraan als je het niet doet? Dan weet je zeker 0,0 over een eventuele vergoeding. Na jouw verhaal mogen ze daar wel achteraan gaan, vind ik. Dan maar iemand te spreken krijgen die je hiermee wel verder kan helpen.
pi_166474401
Voor een TT kun je niet slagen of zakken! Je kunt hooguit vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen verdienen, maja daar heb je geen ene zak aan! Want de meeste zakken toch de eerste keer ;)
  maandag 7 november 2016 @ 13:08:30 #227
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166474499
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 13:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
Voor een TT kun je niet slagen of zakken! Je kunt hooguit vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen verdienen, maja daar heb je geen ene zak aan! Want de meeste zakken toch de eerste keer ;)
Hmja, er staat inderdaad alleen "Vrijstelling bijzondere verrichtingen: ja (of nee)". Dus in die zin ben je dan natuurlijk ook wel of niet geslaagd. ;)
pi_166474795
Ik zei tegen mijn rijschool: Gezien de wachttijden voor die tussentijdse toets doe ik liever direct examen, want de faalangst examens waren eerdere beschikbaar dan de TT.

Helaas zakte ik wel op dat examen, maar voor hetzelfde geld had ik het gehaald. Bij een TT kun je dus nog zo goed of slecht rijden als je wilt: Zolang je maar die bijzondere netjes uitvoert dan krijg je die vrijstelling wel ;)
  maandag 7 november 2016 @ 13:31:16 #229
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166475006
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 13:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
Bij een TT kun je dus nog zo goed of slecht rijden als je wilt: Zolang je maar die bijzondere netjes uitvoert dan krijg je die vrijstelling wel ;)
Dat dacht ik ook, maar als ik het verhaal van NoorseViking lees, liep het voor hem niet goed af door het kijkgedrag.
pi_166475364
Ja dat klinkt natuurlijk niet zo leuk dat verhaal: Maar blijft wel een feit dat het geen rijexamen was, want die TT is meer als meetmoment bedoeld!

Echter naar mijn mening zijn ervaringen rijinstructeur's net zo goed daarin, dus zo'n dure TT kun je dan besparen. Wat veel rijscholen trouwens al doen: Ze laten hun collega's zelf een soort TT uitvoeren, enige nadeel is natuurlijk dat je die vrijstelling niet kunt krijgen.
pi_166480453
Hehehe mn rijinstructeur was bij kassa; ging over ouderen in het verkeer.
pi_166482319
Theorielessen om de 10 jaar voor jongeren? Zijn wel allemaal leuke ideeën, maar dan ligt binnen de kortste keren de economie plat in Nederland ;)

Half Nederland zou dan plots zijn rijbewijs kwijt raken met al die regeltjes die men voorstelt bij kassa! Vind trouwens wel dat 16 en 17 jarige niks achter het stuur te zoeken hebben, maar dat is weer wat anders.
pi_166483304
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:55 schreef Noorseviking het volgende:

--- knip ---
Die lui houden je aan het lijntje, ik weet zeker dat je er goed aan hebt gedaan om een andere rijschool te zoeken.
Neem nou bijvoorbeeld vandaag: Je zou ze spreken over evt. restitutie.
En dat is nu het enige dat je nog niet zeker weet, wel dat je een andere instructeur kunt krijgen en dat je zogenaamd je TTT wel gehaald hebt en dus vrijstelling voor bijzondere verrichtingen zou hebben bij je volgend examen.
Als jij van het CBR bericht hebt gekregen dat de TTT niet gelukt is veranderd de rijschool daar helemaal niks aan.

En nu even opletten want belangrijk: Als de rijschool jou idd valse informatie geeft en je kunt dat aantonen dan moet je écht nog een keer contact opnemen met BOVAG zelf, dat soort ratten horen niet in dat wereldje te bestaan.
BOVAG lid of -rijschool worden is vrij makkelijk, ze hebben een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen maar echt door iedereen makkelijk te halen is.
Wat hun meer interesseert is het bedrag wat je vervolgens als rijschoolhouder jaarlijks af mag tikken.
Het is enorm vreemd dat je volgens de rijschool ineens wel vrijstelling hebt voor je bijzondere verrichtingen, als het CBR heeft besloten dat dat niet zo is dan zijn dat gewoon frauduleuze praktijken en valse voorlichting.
ANWB zal dat best wel willen weten.

Bel die lui eens op en vraag nogmaals eens naar de beloofde restitutie, wat ze nu doen is een ultieme poging om jou bij hun te houden.
Een poging die kansloos is aangezien je al een andere keuze hebt gemaakt.
Even op je strepen staan dus! Dit zaakje stinkt aan alle kanten.

Ik weet niet welke rijschool je nu heen gaat maar het zal ongetwijfeld beter zijn, die je had zit op veel vlakken erg fout.
  maandag 7 november 2016 @ 20:00:48 #234
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166483790
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Die lui houden je aan het lijntje, ik weet zeker dat je er goed aan hebt gedaan om een andere rijschool te zoeken.
Neem nou bijvoorbeeld vandaag: Je zou ze spreken over evt. restitutie.
En dat is nu het enige dat je nog niet zeker weet, wel dat je een andere instructeur kunt krijgen en dat je zogenaamd je TTT wel gehaald hebt en dus vrijstelling voor bijzondere verrichtingen zou hebben bij je volgend examen.
Als jij van het CBR bericht hebt gekregen dat de TTT niet gelukt is veranderd de rijschool daar helemaal niks aan.

En nu even opletten want belangrijk: Als de rijschool jou idd valse informatie geeft en je kunt dat aantonen dan moet je écht nog een keer contact opnemen met BOVAG zelf, dat soort ratten horen niet in dat wereldje te bestaan.
BOVAG lid of -rijschool worden is vrij makkelijk, ze hebben een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen maar echt door iedereen makkelijk te halen is.
Wat hun meer interesseert is het bedrag wat je vervolgens als rijschoolhouder jaarlijks af mag tikken.
Het is enorm vreemd dat je volgens de rijschool ineens wel vrijstelling hebt voor je bijzondere verrichtingen, als het CBR heeft besloten dat dat niet zo is dan zijn dat gewoon frauduleuze praktijken en valse voorlichting.
ANWB zal dat best wel willen weten.

Bel die lui eens op en vraag nogmaals eens naar de beloofde restitutie, wat ze nu doen is een ultieme poging om jou bij hun te houden.
Een poging die kansloos is aangezien je al een andere keuze hebt gemaakt.
Even op je strepen staan dus! Dit zaakje stinkt aan alle kanten.

Ik weet niet welke rijschool je nu heen gaat maar het zal ongetwijfeld beter zijn, die je had zit op veel vlakken erg fout.
Ja precies.

Ik vertrouw het ook al helemaal niet. Ik heb nu de afspraak staan met de rijschoolhouder deze woensdag om het te bespreken. Geen restitutie = geen ANWB zo simpel is het.

Ik vraag mij wel af : Ik heb dus het CBR examen staan op 21ste december. Dit staat los van de ANWB neem ik aan?

In andere woorden : ik kan met de andere rijschool dit examen doen toch?
pi_166483798
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
Theorielessen om de 10 jaar voor jongeren? Zijn wel allemaal leuke ideeën, maar dan ligt binnen de kortste keren de economie plat in Nederland ;)

Half Nederland zou dan plots zijn rijbewijs kwijt raken met al die regeltjes die men voorstelt bij kassa! Vind trouwens wel dat 16 en 17 jarige niks achter het stuur te zoeken hebben, maar dat is weer wat anders.
Mn rij-instructeur is iig pro voor iedere om iedere verlenging (na 20 jaar dus )een eigen verklaring en wellicht ook een (kleinere) theorietoets/praktijktest.

Les weer gehad voor vandaag. Kijken gaat al iets makkelijker, vandaag ook snelweg en sluizen gereden en een bochtje achteruit gedaan. Nu moe en honger O+
  maandag 7 november 2016 @ 20:04:10 #236
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166483906
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:00 schreef Noorseviking het volgende:

[..]

Ja precies.

Ik vertrouw het ook al helemaal niet. Ik heb nu de afspraak staan met de rijschoolhouder deze woensdag om het te bespreken. Geen restitutie = geen ANWB zo simpel is het.

Ik vraag mij wel af : Ik heb dus het CBR examen staan op 21ste december. Dit staat los van de ANWB neem ik aan?

In andere woorden : ik kan met de andere rijschool dit examen doen toch?
Volgens mij zit het zo: De rijschool heeft voor jou dat examen gereserveerd. Je hebt hen gemachtigd om dit te doen. Wanneer je de machtiging intrekt omdat je je nieuwe rijschool moet machtigen, vervalt volgens mij ook je recht op het door de ANWB aangevraagde examen.

Ik dacht dat het zelfs zo is dat je je machtiging niet eens in kan trekken, zolang dat examen voor jou gereserveerd staat. Dus dat is ook iets wat je met de rijschool moet regelen en zeker na moet vragen.
pi_166484388
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 20:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mn rij-instructeur is iig pro voor iedere om iedere verlenging (na 20 jaar dus )een eigen verklaring en wellicht ook een (kleinere) theorietoets/praktijktest.

Les weer gehad voor vandaag. Kijken gaat al iets makkelijker, vandaag ook snelweg en sluizen gereden en een bochtje achteruit gedaan. Nu moe en honger O+
Ja goed ik begrijp de punten wel, maar het CBR heeft nu al moeite met al die praktijkexamens.... dus als ze dan ook nog al die evaluaties zouden moeten doen? Sowieso haal je dan de woede van de automobilist op je schouders! Wat ik wel zie gebeuren trouwens is het volgende: Voor de volgende generatie jongeren word het behalen van een rijbewijs nog lastigere, want het verkeer word met de dag drukker.
  dinsdag 8 november 2016 @ 16:29:08 #238
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166502976
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:04 schreef Voszje het volgende:

[..]

Volgens mij zit het zo: De rijschool heeft voor jou dat examen gereserveerd. Je hebt hen gemachtigd om dit te doen. Wanneer je de machtiging intrekt omdat je je nieuwe rijschool moet machtigen, vervalt volgens mij ook je recht op het door de ANWB aangevraagde examen.

Ik dacht dat het zelfs zo is dat je je machtiging niet eens in kan trekken, zolang dat examen voor jou gereserveerd staat. Dus dat is ook iets wat je met de rijschool moet regelen en zeker na moet vragen.
Slinkse manier maar begrijpelijk! Volgende keer dus zelf reserveren via het CBR

*Update 1359* Het wordt nog leuker!

Ik werd onverwacht telefonisch door de rijschoolhouder opgebeld en hij vroeg om opheldering over de situatie. Ik kreeg erg het gevoel dat hij mij verweet te laat te hebben gehandeld door het niet te melden. onder het motto ''je bent oud genoeg dus dat had je kunnen doen''. Ik werd natuurlijk kwaad omdat ik dit zag als verantwoordelijkheid van de instructeur. Dit doet totaal niet af aan het feit hoe ik ben behandeld.

Daarnaast maakte hij zelf de vergelijking van ''een gebakken brood bij de bakker breng je ook niet terug'' Ik ging hier gelijk op in en zei dat je een dure rijopleiding hier niet meer kan vergelijken.
Deze uitspraak had dus betrekking op een eventuele vergoeding en hij vroeg zich af waarom ik hier specifiek recht op zou hebben.

Er is dus nu blijkbaar de afspraak gemaakt dat de rij-instructeur ook aanwezig is bij bespreking morgen. Deze afspraak is morgen om kwart over 5. De rijschoolhouder zei ''neutraal'' naar te gaan kijken. Maar als die instructeur ontkent ik geen poot op de staan heb. Daar wist hij geen antwoord op.

Hij vroeg mij dit in een punten op te schrijven...maar het is even de vraag hoe ik dit simpel en compact kan verwoorden zonder zij er zelf nog punten uit kunnen halen die in mijn nadeel zijn.

Maar wat ze niet weten is dat ik met de ANWB klachtservice heb gebeld en morgenmiddag een telefonisch gesprek heb met de persoon die de klachtbehandelingen doet. Ik heb nogmaals mijn gehele verhaal gedaan maar, heb gezegd dat ik weinig vertrouwen heb in een goede afloop met de rijschool.
pi_166504570
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 16:29 schreef Noorseviking het volgende:

maar het is even de vraag hoe ik dit simpel en compact kan verwoorden zonder zij er zelf nog punten uit kunnen halen die in mijn nadeel zijn.

Of er punten in staan die in jouw nadeel kunnen werken ligt helemaal aan jezelf.
Je moet er voor jezelf iig van uit gaan dat je gevraagd is de negatieve dingen op te schrijven, het gaat immers om een klacht.
Je briefje zou er zo uit kunnen zien:

- In plaats van opbouwend commentaar te krijgen noemt hij mij dom
- Door bovenstaande is de sfeer negatief en kan ik moeilijk vorderingen maken
- Instructeur is ongeīnteresseerd waardoor ik het idee heb onnodig dure rijlessen te bepalen
- Ik heb bij de instructeur aangegeven dat ik me bij hem niet op mijn gemak voel maar hij heeft me nooit op de mogelijkheid gewezen om over te stappen naar een andere instructeur binnen dezelfde rijschool.

Wat ik typte is maar een voorbeeld, niet persé van toepassing op jouw situatie.
Maar dat is denk ik wel wat ze vragen, elke klacht even in 1 zinnetje en dat moet je ook doen.
Maak er geen verhaal van zodat sommige klachten misschien niet eens besproken worden maar schrijf echt elke klacht apart op.
Zodat je als er over gepraat wordt je per klacht een streep kunt zetten door die regel of misschien een uitroepteken er achter moet zetten.

Dat je contact hebt gehad met de ANWB zelf zou ik in het begin van het gesprek melden, zou zo maar eens kunnen zorgen voor wat meedenken en medewerking van hun kant.

Vind het echt jammer voor je dat het zo gaat, autorijden is leuk en dat fijne gevoel zou met het lessen al moeten beginnen.
  dinsdag 8 november 2016 @ 21:28:51 #240
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166511120
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 16:29 schreef Noorseviking het volgende:

[..]

Slinkse manier maar begrijpelijk! Volgende keer dus zelf reserveren via het CBR

-knip-
Ik weet eigenlijk niet of dat kan, zelf reserveren. Ik dacht dat je alleen je theorie zelf kon reserveren, de rest regelt de rijschool. Maar misschien heb ik het mis. :)

Voor de rest: Wat een gedoe zeg, bah. Ik wens je in ieder geval veel succes morgen!
  donderdag 10 november 2016 @ 22:40:30 #241
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166572789
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 16:29 schreef Noorseviking het volgende:

knip
Hoe is het gesprek gegaan?
  donderdag 10 november 2016 @ 23:08:56 #242
286575 Roces18
Chef de party
pi_166573787
@noorseviking

Ik heb instructeurs gehad die wel.een tandje erger waren. Ik snap best dat jehet idee hebt dat je daardoor op je tenen moet lopen om geen commentaar te krijgen. Maar persoonlijk vind ik dat je van zulke gasten het meeste leert. Je moet ze halverwege ontmoeten met inzet. Als jij na 55 uur dezelfde fouten maakt zou ik daar als instructeur ook de pest in hebben. Je praktijk kan je ook heel goed verbeteren door er een automatisme van te maken. Ga thuis de handelingen na in je hoofd, zet het op papier en leer het. En na elke les zet op papier wat je geleerd hebt en lees het voor elke les even door. Geef dat beetje extra inzet en laat het hem ook merken en je zult zien dat het makkelijker gaat.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166578918
Keuring gehad, mn goede oog wordt met bril gecorrigeerd tot 1.5. Moet minimaal 0.7 zijn voor het cbr :s)
  vrijdag 11 november 2016 @ 12:18:59 #244
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166580456
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 15:39 schreef Voszje het volgende:

[..]

Hier ben ik weer!

*Update*

Ik heb zoals gezegd eergisteren het gesprek gehad. Kort samengevat: alles goed besproken en heeft de rij-instructeur ook niet ontkent die dingen gezegd te hebben. Daar ben ik ook blij om. Hij heeft het ook niet met kwaad opzet gedaan.

Ik had hier voorafgaand een gesprek aan de telefoon met de rijschoolhouder de dag ervoor. Ik had niet het gevoel had dat de rijschoolhouder mij serieus nam, maar in het gesprek zelf bleef hij neutraal.

Hij vond wel dat ik het eerst het gesprek had moeten afwachten voor in contact had opgenomen met de franchise-waarnemer van de ANWB zelf. Hij vond het een beetje ''een mes in de rug'' omdat hij het zelf nog niet heeft kunnen oplossen. Ik vond dat hij deels gelijk had, maar ik voelde mij niet gehoord dus ben het hogerop gaan zoeken gezien hier ook de mogelijkheid voor is. Dat heb je nou eenmaal als je onder de ANWB hoort.

Ik heb als compensatie 4 uur lesgeld aangeboden gekregen en ik kan als ik wil 1/2 lessen gratis rijden bij een andere instructeur. Ik heb vandaag buiten de ANWB om les om kwart over 3 dus ik ga kijken hoe dat gaat! Ik heb de resultaten teruggekoppeld aan de franchise-waarnemer, die vroeg mij om mij op de hoogte te houden na dinsdag.

Ik bekijk nog even hoe de proefles van de ANWB verloopt volgende week ( wel mooi meegenomen), maar mijn gevoel zegt nog steeds dat ik gewoon ergens anders heengaan.

Wat ik daarnaast nog terugkrijg is mijn praktijkexamen-geld (indien ik wegga)

Ik vraag mij alleen of ik eventueel of de machtiging van de ANWB eventueel kan omzetten naar een andere rijschool. In andere woorden : Is er dan nog een mogelijkheid om die 21ste december af te rijden.

Daar bel ik het CBR nog voor op.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 22:23:50 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166593568
Morgen en overmorgen een paar opfrislesjes. Heb de afgelopen 10 jaar misschien 200 km gereden :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166594316
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen en overmorgen een paar opfrislesjes. Heb de afgelopen 10 jaar misschien 200 km gereden :@
Oeh veel plezier. En we willen natuurlijk een zeer uitgebreid verslag.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 11 november 2016 @ 23:00:44 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166594515
ZO spannend wordt het ook weer niet hoor :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166594654
Echtwel
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 12 november 2016 @ 00:02:13 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166595908
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:07 schreef douche-eendje het volgende:
Echtwel
Ja :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166600252
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen en overmorgen een paar opfrislesjes. Heb de afgelopen 10 jaar misschien 200 km gereden :@
Verstandig! Ik heb eerst in 2006 getracht mij rijbewijs te halen, niet gelukt en nu in 2016 gehaald. Meeste moest ik echter allemaal opnieuw leren ;)

Oh en rij gewoon voorzichtig, ik ben ook net beginnende bestuurder en heb van zoiets: Het is een maximumsnelheid, dus als ik liever 45 rij i.p.v. 50 dan mag dat gewoon.
pi_166600617
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 09:47 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Verstandig! Ik heb eerst in 2006 getracht mij rijbewijs te halen, niet gelukt en nu in 2016 gehaald. Meeste moest ik echter allemaal opnieuw leren ;)

Oh en rij gewoon voorzichtig, ik ben ook net beginnende bestuurder en heb van zoiets: Het is een maximumsnelheid, dus als ik liever 45 rij i.p.v. 50 dan mag dat gewoon.
Voorzichtig rijden is iets anders dan 45 rijden ipv 50. Dat is heel irritant voor de mensen achter je en op zich heb je niets met de mensen achter je te maken, maar die gaan dan sneller inhalen wat tot gevaarlijke situaties kan leiden. En die 5 km op 50 maakt echt niet dat je meer ziet ofzo. Mijn rijinstructeur zei dat ook altijd.
pi_166602391
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 10:17 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

Voorzichtig rijden is iets anders dan 45 rijden ipv 50. Dat is heel irritant voor de mensen achter je en op zich heb je niets met de mensen achter je te maken, maar die gaan dan sneller inhalen wat tot gevaarlijke situaties kan leiden. En die 5 km op 50 maakt echt niet dat je meer ziet ofzo. Mijn rijinstructeur zei dat ook altijd.
5 km verschil bij een ongeluk kan 't verschil tussen een schrammetje en zwaar letsel zijn.
pi_166610062
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:03 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

5 km verschil bij een ongeluk kan 't verschil tussen een schrammetje en zwaar letsel zijn.
Maar als die 5 km nou voorkomt dat dat ongeluk überhaupt gebeurt...
  zaterdag 12 november 2016 @ 19:40:26 #254
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_166610823
mijn rijinstructeur zei altijd dat je het beste een paar kilometer boven de maximum snelheid kon rijden.
  zaterdag 12 november 2016 @ 19:48:12 #255
286575 Roces18
Chef de party
pi_166610947
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 19:40 schreef Ypmaha het volgende:
mijn rijinstructeur zei altijd dat je het beste een paar kilometer boven de maximum snelheid kon rijden.
Klopt.
Zit afwijking in je teller. En als ik een mongool voor me heb die denkt 50 te rijden en eigenlijk 45 gaat, zal ik bumperkleven tot ik een ons weeg. Je kan makkelijk 60 rijden waardoor je dus 55 gaat.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166610976
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 19:48 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Klopt.
Zit afwijking in je teller. En als ik een mongool voor me heb die denkt 50 te rijden en eigenlijk 45 gaat, zal ik bumperkleven tot ik een ons weeg. Je kan makkelijk 60 rijden waardoor je dus 55 gaat.
Je bumperkleeft maar een end weg, dan ga ik lekker 40 rijden. :W
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 12 november 2016 @ 19:50:32 #257
286575 Roces18
Chef de party
pi_166610991
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 19:49 schreef Messina het volgende:

[..]

Je bumperkleeft maar een end weg, dan ga ik lekker 40 rijden. :W
Ja dan haal ik je in met een middelvinger erachteraan, we zijn geen bejaarden hier. Overigens zak je jouw examen ook als je te zacht rijd. Lekker vlot doorrijden dat willen ze zien.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166611351
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 19:50 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja dan haal ik je in met een middelvinger erachteraan, we zijn geen bejaarden hier. Overigens zak je jouw examen ook als je te zacht rijd. Lekker vlot doorrijden dat willen ze zien.
Dan haal je me lekker in. Ik ben geslaagd, in één keer, zonder "net wat harder" te rijden.
Lekker meerijden, tuurlijk, maar niet te hard om het te hard.

Als jij me dan wilt inhalen en je middelvinger opsteekt vind ik dat helemaal mooi. Mij heb je er niet mee. :W
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166612556
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 10:17 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

Voorzichtig rijden is iets anders dan 45 rijden ipv 50. Dat is heel irritant voor de mensen achter je en op zich heb je niets met de mensen achter je te maken, maar die gaan dan sneller inhalen wat tot gevaarlijke situaties kan leiden. En die 5 km op 50 maakt echt niet dat je meer ziet ofzo. Mijn rijinstructeur zei dat ook altijd.
Nou dan past het overige verkeer zich maar aan! Het is een maximumsnelheid en geen verplichte snelheid, je kunt er beter onder zitten dan boven aangezien dat strafbaar is.
pi_166614000
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 21:04 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nou dan past het overige verkeer zich maar aan! Het is een maximumsnelheid en geen verplichte snelheid, je kunt er beter onder zitten dan boven aangezien dat strafbaar is.
Moet je eens opletten wat je examinator zegt als je de doorstroming belemmerd. ;)
Er is idd geen minimumsnelheid omdat anders iedereen in een file een bekeuring zou moeten krijgen maar het is wél de bedoeling dat je de Vmax rijdt als de omstandigheden dat toelaten.
pi_166615238
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Moet je eens opletten wat je examinator zegt als je de doorstroming belemmerd. ;)
Er is idd geen minimumsnelheid omdat anders iedereen in een file een bekeuring zou moeten krijgen maar het is wél de bedoeling dat je de Vmax rijdt als de omstandigheden dat toelaten.
Dittem.

Verder vandaag een leuke opfrisles gereden met Dr_Flash, zeker wat dingetjes waar nog even aandacht voor nodig is, maar lang niet slecht! Morgen verder :)
  zaterdag 12 november 2016 @ 23:22:37 #262
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166615345
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:16 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dittem.

Verder vandaag een leuke opfrisles gereden met Dr_Flash, zeker wat dingetjes waar nog even aandacht voor nodig is, maar lang niet slecht! Morgen verder :)
FOK!kers rijden met FOK!kers ^O^
pi_166615413
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:22 schreef Voszje het volgende:

[..]

FOK!kers rijden met FOK!kers ^O^
:Y

Ik ben een prima drinkbroeder van Flash, maar tijdens de rit fungeer ik toch stukken anders, het moet wel leerzaam blijven vind ik :Y (en hij ook, dus dat zit helemaal goed)
pi_166618363
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:26 schreef LompeHork het volgende:

[..]

:Y

Ik ben een prima drinkbroeder van Flash, maar tijdens de rit fungeer ik toch stukken anders, het moet wel leerzaam blijven vind ik :Y (en hij ook, dus dat zit helemaal goed)
Zo hoort het ook, heb vroeger ook een ex-collega en kroegmaatje les gegeven en de verstandhouding was toen idd heel anders dan op het werk of op de barkruk, anders werkt het niet. :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 13 november 2016 @ 13:51:26 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166624069
Nou, dat was een leerzaam weekend inderdaad. Bijzonder om te zien dat er tegenwoordig zo veel aandacht is voor zuinig rijden en zo. Dat was in mijn tijd totaal niet boeiend :D Maar we zijn echt wel serieus bezig geweest ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  FOK!fotograaf zondag 13 november 2016 @ 13:54:59 #266
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166624137
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Moet je eens opletten wat je examinator zegt als je de doorstroming belemmerd. ;)
Er is idd geen minimumsnelheid omdat anders iedereen in een file een bekeuring zou moeten krijgen maar het is wél de bedoeling dat je de Vmax rijdt als de omstandigheden dat toelaten.
Ik weet nog dat wij in Alkmaar een weggetje hadden (die is er nog steeds) wat 30 zone was, maar waar je minimaal 40 op je teller moest rijden, omdat je anders inhaalacties kreeg. Examinatoren gingen daar ook niet overheen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166625424
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 02:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zo hoort het ook, heb vroeger ook een ex-collega en kroegmaatje les gegeven en de verstandhouding was toen idd heel anders dan op het werk of op de barkruk, anders werkt het niet. :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee precies, als ik leuk ga zitten doen en verder helemaal niets doe schiet het niet op. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166626081
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, dat was een leerzaam weekend inderdaad. Bijzonder om te zien dat er tegenwoordig zo veel aandacht is voor zuinig rijden en zo. Dat was in mijn tijd totaal niet boeiend :D Maar we zijn echt wel serieus bezig geweest ^O^
Ja fijn dat "nieuwe rijden."
Zo laag in de toeren de motor belasten is niet echt fijn voor de lagers en zo maar daar geeft het CBR niks om.
En zodra iemand zijn/haar rbw heeft ontwikkeld diegene toch wel een eigen rijstijl.
Een examen is eigenlijk weinig anders dan een zorgvuldig ingestudeerd toneelstukje maar wel een optreden waarin je wel je vaardigheden moet laten zien.

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik weet nog dat wij in Alkmaar een weggetje hadden (die is er nog steeds) wat 30 zone was, maar waar je minimaal 40 op je teller moest rijden, omdat je anders inhaalacties kreeg. Examinatoren gingen daar ook niet overheen.
Nah, ook als je 40 op de teller rijdt zul je nog ingehaald worden denk ik.
Maar vlot doorrijden is ondanks dat wel het beste.
Voor een examen zijn dat wel rotweggetjes ja, moeilijk om het daar goed te doen in de ogen van een examinator.
Vlot doorrijden zal gewaardeerd worden als je maar laat zien dat je duidelijk snelheid mindert bij straatjes van rechts op gelijkwaardige kruisingen.

quote:
10s.gif Op zondag 13 november 2016 15:07 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Nee precies, als ik leuk ga zitten doen en verder helemaal niets doe schiet het niet op. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Psies, het is geen roadtrip die hilarisch bedoeld is al kun je nog steeds veel lol hebben samen! :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166626171
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 09:47 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Verstandig! Ik heb eerst in 2006 getracht mij rijbewijs te halen, niet gelukt en nu in 2016 gehaald. Meeste moest ik echter allemaal opnieuw leren ;)

Oh en rij gewoon voorzichtig, ik ben ook net beginnende bestuurder en heb van zoiets: Het is een maximumsnelheid, dus als ik liever 45 rij i.p.v. 50 dan mag dat gewoon.
Het ligt puur aan de weg en omstandigheden. Je hebt 50km wegen waar je makkelijk 70 of 80 kan rijden, maar je hebt ook 50km wegen waar het verstandiger is om 30 te rijden. Je moet zelf inschatten wat veilig is.

Tijdens rijlessen wordt het wel aangeleerd om de maximumsnelheid aan te houden mits de omstandigheden het toelaten. Dus als je 130 mag op de snelweg, dan moet je ook 130 rijden. In de praktijk zie je echter heel veel mensen gewoon 80 of 100 rijden :') Op 50km wegen kom ik eigenlijk zelden mensen tegen die veel langzamer rijden. Idem voor woonwijken/30km-zones.

En je teller heeft een ingebouwde afwijking. Dus als je 50 op de teller rijdt, dan rij je eigenlijk rond de 45.
  FOK!fotograaf zondag 13 november 2016 @ 16:04:48 #270
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166626654
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 15:38 schreef vannelle het volgende:
Nah, ook als je 40 op de teller rijdt zul je nog ingehaald worden denk ik.
Maar vlot doorrijden is ondanks dat wel het beste.
Voor een examen zijn dat wel rotweggetjes ja, moeilijk om het daar goed te doen in de ogen van een examinator.
Vlot doorrijden zal gewaardeerd worden als je maar laat zien dat je duidelijk snelheid mindert bij straatjes van rechts op gelijkwaardige kruisingen.
Bij 40 viel het wel mee.
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 15:43 schreef Mark031 het volgende:
Tijdens rijlessen wordt het wel aangeleerd om de maximumsnelheid aan te houden mits de omstandigheden het toelaten. Dus als je 130 mag op de snelweg, dan moet je ook 130 rijden.
Dat is om te laten zien dat je ook durft. Hetzelfde met oversteken, vlot een beslissing kunnen nemen en op tempo invoegen. Ik rijd in de spits zo 's ochtends regelmatig 100.
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 15:38 schreef vannelle het volgende:
Ja fijn dat "nieuwe rijden."
Zo laag in de toeren de motor belasten is niet echt fijn voor de lagers en zo maar daar geeft het CBR niks om.
En zodra iemand zijn/haar rbw heeft ontwikkeld diegene toch wel een eigen rijstijl.
Een examen is eigenlijk weinig anders dan een zorgvuldig ingestudeerd toneelstukje maar wel een optreden waarin je wel je vaardigheden moet laten zien.
BE heeft ook zo'n geintje, de remtest. Je kan daar van alles mee testen, behalve de werking van de oplooprem. 8)7 8)7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166627192
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 16:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

BE heeft ook zo'n geintje, de remtest. Je kan daar van alles mee testen, behalve de werking van de oplooprem. 8)7 8)7
Ik ken die test niet, hoe gaat die dan?
Alleen maar hard remmen en tot stilstand komen and that's it?
Als dat zo is dan zou ik na het hard remmen vragen een stukje achteruit te rijden, dan kom je er vanzelf wel achter of de oplooprem werkt of niet. :Y
  FOK!fotograaf zondag 13 november 2016 @ 16:35:42 #272
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166627482
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 16:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik ken die test niet, hoe gaat die dan?
Alleen maar hard remmen en tot stilstand komen and that's it?
Als dat zo is dan zou ik na het hard remmen vragen een stukje achteruit te rijden, dan kom je er vanzelf wel achter of de oplooprem werkt of niet. :Y
Stapvoets rijden (10-15 km/h) en dan een noodstop maken, waardoor je boenk moet voelen en horen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166627832
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 16:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Stapvoets rijden (10-15 km/h) en dan een noodstop maken, waardoor je boenk moet voelen en horen.
Dat kun je ook te horen krijgen als je niet goed aangekoppeld hebt en de aanhanger tijdens het remmen van de trekhaak schiet. :+
  FOK!fotograaf zondag 13 november 2016 @ 17:02:05 #274
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166628245
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 16:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat kun je ook te horen krijgen als je niet goed aangekoppeld hebt en de aanhanger tijdens het remmen van de trekhaak schiet. :+
Maar dat test je al eerder door het neuswieltje weer te laten zakken en uit te draaien als je gekoppeld hebt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166637407
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 15:38 schreef vannelle het volgende:

[..]

Psies, het is geen roadtrip die hilarisch bedoeld is al kun je nog steeds veel lol hebben samen! :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Humor is sowieso belangrijk vind ik, geeft de leerling ook een veel positievere beleving! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fotograaf zondag 13 november 2016 @ 22:00:40 #276
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166639686
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:44 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Humor is sowieso belangrijk vind ik, geeft de leerling ook een veel positievere beleving! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De V40 T3 vind ik een fijn bakje. Diesels niet zoveel ervaring mee, maar plankgas weg bij een stoplicht in een V40 T3 resulteerde bijna steevast in wielspin :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166639822
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

De V40 T3 vind ik een fijn bakje. Diesels niet zoveel ervaring mee, maar plankgas weg bij een stoplicht in een V40 T3 resulteerde bijna steevast in wielspin :P
Ik rij een D2, vol gas is standaard een wheelspin ja :+ leuke auto's zijn het, vooral als ik met een leerling de snelweg op wil.
pi_166639978
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:44 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Humor is sowieso belangrijk vind ik, geeft de leerling ook een veel positievere beleving! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man, ik heb samen met mijn leerlingen de grootste lol gehad!
Eentje bij de 1e les, stond zijn tante toevallig naast ons voor het verkeerslicht dus heb ik hem aangemoedigd haar uit te dagen voor een stoplichtsprintje.
En die uitdaging accepteerde ze. :)
Ik heb wel zelf de pedalen en het schakelen gepakt en we reden haar helemaal zoek. :D
Had hij weer een leuk verhaal voor op verjaardagen. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166640235
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Man, ik heb samen met mijn leerlingen de grootste lol gehad!
Eentje bij de 1e les, stond zijn tante toevallig naast ons voor het verkeerslicht dus heb ik hem aangemoedigd haar uit te dagen voor een stoplichtsprintje.
En die uitdaging accepteerde ze. :)
Ik heb wel zelf de pedalen en het schakelen gepakt en we reden haar helemaal zoek. :D
Had hij weer een leuk verhaal voor op verjaardagen. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- dat is gewoon prachtig! Ik heb binnenkort iemands eerste les en ben van plan gewoon soepeltjes weg te rijden voor z'n huis (verjaardagsritje, dus er zal wel familie staan), mag hij lekker sturen en ik doe de rest. :D
Ik heb zelf trouwens ook gewoon een gaspedaal (verwijderbaar natuurlijk omdat CBR), vind ik wel prettig op sommige momenten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fotograaf zondag 13 november 2016 @ 22:25:18 #280
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166640384
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Man, ik heb samen met mijn leerlingen de grootste lol gehad!
Eentje bij de 1e les, stond zijn tante toevallig naast ons voor het verkeerslicht dus heb ik hem aangemoedigd haar uit te dagen voor een stoplichtsprintje.
En die uitdaging accepteerde ze. :)
Ik heb wel zelf de pedalen en het schakelen gepakt en we reden haar helemaal zoek. :D
Had hij weer een leuk verhaal voor op verjaardagen. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk aan mijn rijlessen, zowel B als BE, nog altijd met veel lol terug. Mijn B omdat ik zo nu en dan te gehaaid was (en die ouwe rij instructeur van mij in het dorp om de haverklap op de toeter hing om naar een van zijn vele oud leerlingen van de afgelopen 40 jaar te toeteren), mijn BE omdat ik en lol had met mijn instructeur. Wij reden eens ergens een eenrichtingsstraat in, kwam er eentje tegemoet, tegen de richting in. Ik wilde aan de kant gaan. Mocht niet, laat die ander maar lekker zijn eigen probleem oplossen. Of die losse leswagen die niet op schoot. Na 2 stoplichten moest ik bij de 3e er maar naast gaan staan (althans, moest, ik deed het zelf en dat werd wel gewaardeerd). Met je aanhangerlescombinatie een lesauto eruit trekken. Voor de lunchpauze bij het gebouw van de rjischool aan komen. Aanhanger loskoppelen, instructeur loopt weg en zegt: "Jij zet hem wel ff weg hč?". Instappen, gordel los laten en met 1 hand hem achteruit in een parkeervak zetten terwijl er nog een spoedcursus leerling met instructeur staat na te praten. :P 3

Met B ook op de snelweg steevast bij 130: "Ja, euh, ik moet ook nog aan je verdienen hoor! 130 is vlot zat." * Pizza_Boom reed ook toen al aardig door O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166642989
Toen ik nog halfzware shag was tijdens examen B een examinator zelfs een bult op z'n kop bezorgd.
Hij had zijn gordel niet om, zat niet op te letten maar er stak een hond de weg over.
Ik dus plat op de rem en hij *boink*
"Waarom deed je dat?!?!"
Ik: Er stak een hond over, waarom zag je dat zelf niet?

Dat voorhoofd heeft nog een tijdje zeer gedaan, heb hem er nog vaak over zien wrijven. :D
pi_166643477
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 15:43 schreef Mark031 het volgende:

En je teller heeft een ingebouwde afwijking. Dus als je 50 op de teller rijdt, dan rij je eigenlijk rond de 45.
Bij auto's die ouder dan een jaar of vijf zijn ja. Bij modernere auto's heb ik nog nooit een verschil gezien tussen m'n gps-snelheid en die op de teller van de auto.
pi_166643706
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 08:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bij auto's die ouder dan een jaar of vijf zijn ja. Bij modernere auto's heb ik nog nooit een verschil gezien tussen m'n gps-snelheid en die op de teller van de auto.
Bij mij is het verschil inderdaad 1 KM (auto is 2,5 maand oud).
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166644438
Adviezen/tips met betrekking tot het rijden van een bestelbus? Veelgemaakte beginnersfouten? :o
pi_166644657
welk theorieboek gebruiken jullie? Heb nog een oude versie en wil toch wel een nieuwe, zodat ik toch alles in 1 heb. :@ Had die van de anwb al op het oog. Zit cdrom bij. Wel handig om op pc die oefenexamens te doen



Zal misschien wel niet veel verschillen van een ander recent theorieboek, maar dacht: ik gooi het even in de groep :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_166644709
quote:
11s.gif Op maandag 14 november 2016 10:12 schreef Apotheose het volgende:
welk theorieboek gebruiken jullie? Heb nog een oude versie en wil toch wel een nieuwe, zodat ik toch alles in 1 heb. :@ Had die van de anwb al op het oog. Zit cdrom bij. Wel handig om op pc die oefenexamens te doen

[ afbeelding ]

Zal misschien wel niet veel verschillen van een ander recent theorieboek, maar dacht: ik gooi het even in de groep :P
Ik heb het ANWB boek gebruikt, ben in een keer geslaagd. Het Vekabest boek heb ik niet gebruikt, maar is ook een prima boek heb ik hier begrepen ;)
Ook het Vekabest boek komt met CDrom (misschien ook optionele extra, net als bij de ANWB).
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166645026
Ik heb de vekabest boeken via Voszje en Itheorie via rijschool. Dat laatste werkt voor mij niet, digitaal leren. Staan wel 50 oefenexamens in, die ga ik wel gebruiken :)
pi_166645502
nice thx. Lees hier en daar op het interweb dat die van Vekabest duidelijker zijn. Meer afbeeldingen dan tekst.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_166646256
Vekabest is voor zover ik weet het populairste boek. Ik had dat boek ook en het wordt heel duidelijk uitgelegd. Leek net of ik een basisschoolboek aan het lezen was :')

Dat boek is trouwens geschreven aan de hand van de officiële CBR-richtlijnen en ik herinner me dat de oefenexamens op de CD-rom vragen bevatten die ik ook op het echte examen kreeg :')
pi_166649333
^ ah nice :D Heb m besteld incl dus die cdrom erbij. ^O^
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_166649714
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 09:58 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Adviezen/tips met betrekking tot het rijden van een bestelbus? Veelgemaakte beginnersfouten? :o
Onthou waar je net voorbij gereden bent als je een stukje achteruit moet rijden, je zicht naar achteren is een stuk minder dan in een personenauto.
Dat geldt ook voor als je wil afslaan, heb je net een fietser ingehaald?
Dode hoek is namelijk een stuk groter dan in een gewone auto.
Verder eigenlijk niks bijzonders, het rijdt gewoon als een normale auto, overdreven ruime bochten maken is dus ook niet nodig.
Zie ze soms wel eens bochten maken alsof ze denken dat ze in een vrachtwagen rijden.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 14 november 2016 @ 22:46:24 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166660709
We zijn er trouwens wel achter gekomen dat er geen Gopro of dashcam meer tegen de voorruit kan als eoa controlfreak instructeur er al zeven spiegels tegenaan geplakt heeft. Dusjah, geen al te spannende footage :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166660779
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2016 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
We zijn er trouwens wel achter gekomen dat er geen Gopro of dashcam meer tegen de voorruit kan als eoa controlfreak instructeur er al zeven spiegels tegenaan geplakt heeft. Dusjah, geen al te spannende footage :)
Er hingen binnen maar twee spiegels Fles :+ relax _O-

En ja, die troep hangt in de weg. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 22:52:17 ]
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 14 november 2016 @ 23:11:24 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166661408
Nietman. Minstens veertien. Smaakte goed die dubbelbock trouwens :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166661434
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2016 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Nietman. Minstens veertien. Smaakte goed die dubbelbock trouwens :+
_O- potverdorie.
pi_166661528
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 10:42 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb de vekabest boeken via Voszje en Itheorie via rijschool. Dat laatste werkt voor mij niet, digitaal leren. Staan wel 50 oefenexamens in, die ga ik wel gebruiken :)
Ik had ook die van Vekabest (Danwel een druk speciaal voor mijn Rijschool) Beviel prima.
pi_166661543
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2016 22:49 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Er hingen binnen maar twee spiegels Fles :+ relax _O-

En ja, die troep hangt in de weg. :P
Er hangen er toch 7 in/aan een instructieauto?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 23:17:19 ]
pi_166661587
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 23:16 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Er hangen er toch 6 in/aan een instructieauto?
4 voor mij (binnen, linksbuiten, rechtsbuiten en oogspiegel), 3 voor de leerling :) (binnen, linksbuiten en rechtsbuiten)

We hadden het hier over extra binnenspiegels ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 23:19:03 ]
pi_166661617
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2016 23:17 schreef LompeHork het volgende:

[..]

4 voor mij (binnen, linksbuiten, rechtsbuiten en oogspiegel), 3 voor de leerling :) (binnen, linksbuiten en rechtsbuiten)

We hadden het hier over extra binnenspiegels aan de binnenkant ;)
Ahzo, ja dan noemen we hetzelfde getal :P (Zie mijn edit)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 23:19:17 ]
pi_166670252
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 15:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Onthou waar je net voorbij gereden bent als je een stukje achteruit moet rijden, je zicht naar achteren is een stuk minder dan in een personenauto.
Dat geldt ook voor als je wil afslaan, heb je net een fietser ingehaald?
Dode hoek is namelijk een stuk groter dan in een gewone auto.
Verder eigenlijk niks bijzonders, het rijdt gewoon als een normale auto, overdreven ruime bochten maken is dus ook niet nodig.
Zie ze soms wel eens bochten maken alsof ze denken dat ze in een vrachtwagen rijden.
Bedankt voor de reactie!

Rekening houden met waar je voorbij gereden bent is wel vrij belangrijk inderdaad. Kan geen kwaad daaraan herinnerd te worden. Bedankt!
pi_166676373
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 14:15 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie!

Rekening houden met waar je voorbij gereden bent is wel vrij belangrijk inderdaad. Kan geen kwaad daaraan herinnerd te worden. Bedankt!
Dat is gewoon het belangrijkste, voor de rest is het een gewone auto. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')