Heel erg bedankt voor dit advies! Jij bent echt even voor mij de positieve zijde van het internet nu.quote:Op vrijdag 4 november 2016 02:56 schreef vannelle het volgende:
Kleine toevoeging:
Ik ken een hele goed rijschool in Bergen op Zoom, toen ik zelf nog les gaf goed contact mee gehad en mijn dochter heeft bij hem haar rbw gehaald. Met plezier zelfs.
De naam van de rijschool ga ik hier niet neer zetten want ik wil niet dat het als spam over komt.
Bovendien zit ik niet meer in dat wereldje en woon nu 250 km verderop dus heb er ook geen belangen in.
Als je de naam wil weten mag je me een pm of dm sturen.
Dit is echt te idioot voor woorden. Had je niet even een lesje voor je TTT? Dat was bij mijn rijschool wel gebruikelijk, nog even alles rustig bespreken etc. Ik snap je wel dat je helemaal klaar bent met zo'n instructeur, ik zou hier zelf ook zwaar gedemotiveerd van raken.quote:Op vrijdag 4 november 2016 10:02 schreef Noorseviking het volgende:
Ik heb ook het volgende feitje van gisteren nog niet genoemd.
Ik stond bij de parkeerplaats van het CBR te wachten op mijn instructeur. Hij zou 40 minuten van tevoren aanwezig zijn om nog even wat dingen door te nemen voor het TT. (motorkap kijken etc ) Hij kwam pas 20 minuten voor aanvang aan. Hij zette de auto even stil net achter de auto van mij moeder waarin zat te wachten. Ik kreeg dit pas later door en vanaf moment dat ik hem zag en uitstapte ...reed hij gewoon WEG. En kwam pas 10 minuten voor het TT terug.
Ik dacht bij mezelf : Waarom doe je dit?!
Ik vroeg ook waarom hij dit deed : Ik kreeg als antwoord: ''ik stond er al een tijdje je zag mij niet staan'' Wat ook wel logisch is gezien de auto met de neus de andere kant op stond. Ik was gewoo in gesprek niet starend naar de achteruit de hele tijd.
Dit krijgt dus nog een wel vervolg.
Ja hoe meer het begint door te dringen, hoe achterlijker het allemaal klinkt van gisteren.quote:Op vrijdag 4 november 2016 11:26 schreef Voszje het volgende:
[..]
Dit is echt te idioot voor woorden. Had je niet even een lesje voor je TTT? Dat was bij mijn rijschool wel gebruikelijk, nog even alles rustig bespreken etc. Ik snap je wel dat je helemaal klaar bent met zo'n instructeur, ik zou hier zelf ook zwaar gedemotiveerd van raken.
Overigens herken ik je verhaal wel, maar het lag voornamelijk aan mezelf, niet zozeer aan mijn instructeur. Het lessen begon me gewoon tegen te staan en hierdoor ging er steeds meer mis, het sloeg werkelijk nergens op en af en toe reed ik alsof ik nooit eerder las het gehad ofzo. Te veel nadenken was bij mij echt killing.
Heel vreemd om die les maar te schrappen, het geeft juist ook wel wat meer rust (vind ik), de auto is weer even ingereden etc. etc. Balen ook van het geld. Kun je bij de plaatselijke rijschool misschien gewoon per aantal uren betalen? Dat deed ik ook, zo reed ik tenminste wel wat ik nodig had.quote:Op vrijdag 4 november 2016 12:31 schreef Noorseviking het volgende:
[..]
Ja hoe meer het begint door te dringen, hoe achterlijker het allemaal klinkt van gisteren.
Naar mijn centen kan ik wel fluiten grotendeels.
Die had ik dus normaal gesproken wel maar hebben ze toen eraf gehaald ervoor. (beetje vreemd advies niet waar?)
Ik heb net gebeld met een plaatselijke rijschool ( een wat oudere vrouw) Een vriendin van mij heeft er fijne ervaring mee en had ook moeite met kijken. Maar goed het is even bekijken (ha!) of zij bij mij gaat passen.
1 tot 4 lessen uitproberen en dat we beide zien dat er verbetering is.
Nu nog even afwachten op het antwoord van de rijschoolhouder van de ANWB
Ja klopt ik ga nu ook een paar uurtje bij een plaatselijk rijschool inplannen.quote:Op vrijdag 4 november 2016 13:16 schreef Voszje het volgende:
[..]
Heel vreemd om die les maar te schrappen, het geeft juist ook wel wat meer rust (vind ik), de auto is weer even ingereden etc. etc. Balen ook van het geld. Kun je bij de plaatselijke rijschool misschien gewoon per aantal uren betalen? Dat deed ik ook, zo reed ik tenminste wel wat ik nodig had.
Veel succes in ieder geval, het autorijden hoort niet zo'n crime te zijn.
quote:
Ben zo'n 10 jaar geleden gestopt om zelf het stuur weer in handen te nemen op vrachtwagen en reachstacker.quote:Op vrijdag 4 november 2016 21:42 schreef LompeHork het volgende:
Ik heb even behoorlijk wat terug moeten lezen, want ik had het wat druk vandaag, maar wat een verhaal NoorseViking
[..]
Mag ik vragen tot wanneer je les hebt gegeven vannelle?
Tof! Leuk om ook weer zelf achter het stuur te zitten, ook een mooi beroep!quote:Op vrijdag 4 november 2016 22:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ben zo'n 10 jaar geleden gestopt om zelf het stuur weer in handen te nemen op vrachtwagen en reachstacker.
En ook al zijn er hier en daar wat regeltjes veranderd: De basisprincipes van lesgeven zijn hetzelfde gebleven en die ben ik écht nog niet vergeten.
douche-eendje schreef daar ook al iets over en ik ben het volledig met haar eens.
Versbakken? Gefeliciteerd en veel plezier in je nieuwe baantje dan!quote:Op vrijdag 4 november 2016 22:26 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Tof! Leuk om ook weer zelf achter het stuur te zitten, ook een mooi beroep!
Er is wel het één en ander veranderd ja, vooral qua opleiding (IBKI toetst een stuk strenger tegenwoordig)
De basis van lesgeven is inderdaad nog hetzelfde, douche-eendje ken ik persoonlijk en weet echt voldoende, ik ben het ook met haar eens(als versbakken instructeur dan
)
quote:Op vrijdag 4 november 2016 22:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Versbakken? Gefeliciteerd en veel plezier in je nieuwe baantje dan!![]()
Had idd gelezen dat IBKI de normen wat opgeschroefd heeft en dat kan ook helemaal geen kwaad lijkt mij, als je ziet wie en wat er vroeger lesbevoegdheid had word je spontaan verdrietig van.
Welke regio zit jij?
Examens zijn idd niks anders dan een toneelspelletje.quote:Op vrijdag 4 november 2016 22:39 schreef LompeHork het volgende:
[..]13 oktober geslaagd, ik was van oorsprong een IT'er, maar ik was daar echt klaar mee en wilde iets gaan doen wat ik leuk vond (onderwijzen en autorijden was altijd al een hobby). Thanks!
Klopt, het was treurig, maar tegenwoordig bestaat het uit het "toneelstukje" van IBKIis ook niet best, er wordt al gekeken of dat anders kan, want niemand geeft les zoals IBKI het het precies wil zien. (en werkt ook niet IMHO, de les die ze graag zien loopt via een zelf uitgeschreven script naar de richtlijnen van IBKI)
Ik zit in de kop van Noord-Holland, dichtstbijzijnde CBR is Hoorn.op zich een hele leuke regio, veel verschillende personen (van mensen uit de streek tot "immigranten" uit Amsterdam
).
Awhquote:Op vrijdag 4 november 2016 22:26 schreef LompeHork het volgende:
[..]
De basis van lesgeven is inderdaad nog hetzelfde, douche-eendje ken ik persoonlijk en weet echt voldoende, ik ben het ook met haar eens(als versbakken instructeur dan
)
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar didactische vaardigheden komen niet ter sprake.quote:Op vrijdag 4 november 2016 23:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Awhlief. Denk dat het voor de instructeur van van Noorse niet verkeerd is om eens aan zijn didactische vaardigheden te werken. Is dat ook onderdeel van de opleiding hork?
Zeker wetenquote:Op vrijdag 4 november 2016 23:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Awhlief. Denk dat het voor de instructeur van van Noorse niet verkeerd is om eens aan zijn didactische vaardigheden te werken. Is dat ook onderdeel van de opleiding hork?
Vroeger niet inderdaad, dat toneelstukje van IBKI zit er ook nog in, maar het is wel veel uitgebreider tegenwoordig (en maar goed ook, in sommige gevallenquote:Op zaterdag 5 november 2016 00:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar didactische vaardigheden komen niet ter sprake.
Het gaat er om dat je de procedure van IBKI volgt wat dus neerkomt op een ingestudeerd toneelspelletje.
Wat ik soms nog best lastig vind is als ik rechts op de snelweg rijd en iemand wil invoegen. Schrik dan eigenlijk een beetjequote:Op zaterdag 5 november 2016 14:39 schreef Piperidine het volgende:
Ik zou persoonlijk wat meer lessen nemen als je examen dichter in de buurt komt. En eventueel met je instructeur overleggen waar je je niet prettig bij voelt en dat herhalen. Ik wilde bijvoorbeeld wat vaker file parkeren en invoegen op de snelweg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |