Voorzichtig rijden is iets anders dan 45 rijden ipv 50. Dat is heel irritant voor de mensen achter je en op zich heb je niets met de mensen achter je te maken, maar die gaan dan sneller inhalen wat tot gevaarlijke situaties kan leiden. En die 5 km op 50 maakt echt niet dat je meer ziet ofzo. Mijn rijinstructeur zei dat ook altijd.quote:Op zaterdag 12 november 2016 09:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Verstandig! Ik heb eerst in 2006 getracht mij rijbewijs te halen, niet gelukt en nu in 2016 gehaald. Meeste moest ik echter allemaal opnieuw leren
Oh en rij gewoon voorzichtig, ik ben ook net beginnende bestuurder en heb van zoiets: Het is een maximumsnelheid, dus als ik liever 45 rij i.p.v. 50 dan mag dat gewoon.
5 km verschil bij een ongeluk kan 't verschil tussen een schrammetje en zwaar letsel zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2016 10:17 schreef waterloosunset het volgende:
[..]
Voorzichtig rijden is iets anders dan 45 rijden ipv 50. Dat is heel irritant voor de mensen achter je en op zich heb je niets met de mensen achter je te maken, maar die gaan dan sneller inhalen wat tot gevaarlijke situaties kan leiden. En die 5 km op 50 maakt echt niet dat je meer ziet ofzo. Mijn rijinstructeur zei dat ook altijd.
Maar als die 5 km nou voorkomt dat dat ongeluk überhaupt gebeurt...quote:Op zaterdag 12 november 2016 12:03 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
5 km verschil bij een ongeluk kan 't verschil tussen een schrammetje en zwaar letsel zijn.
Klopt.quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:40 schreef Ypmaha het volgende:
mijn rijinstructeur zei altijd dat je het beste een paar kilometer boven de maximum snelheid kon rijden.
Je bumperkleeft maar een end weg, dan ga ik lekker 40 rijden.quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:48 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Klopt.
Zit afwijking in je teller. En als ik een mongool voor me heb die denkt 50 te rijden en eigenlijk 45 gaat, zal ik bumperkleven tot ik een ons weeg. Je kan makkelijk 60 rijden waardoor je dus 55 gaat.
Ja dan haal ik je in met een middelvinger erachteraan, we zijn geen bejaarden hier. Overigens zak je jouw examen ook als je te zacht rijd. Lekker vlot doorrijden dat willen ze zien.quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:49 schreef Messina het volgende:
[..]
Je bumperkleeft maar een end weg, dan ga ik lekker 40 rijden.
Dan haal je me lekker in. Ik ben geslaagd, in één keer, zonder "net wat harder" te rijden.quote:Op zaterdag 12 november 2016 19:50 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ja dan haal ik je in met een middelvinger erachteraan, we zijn geen bejaarden hier. Overigens zak je jouw examen ook als je te zacht rijd. Lekker vlot doorrijden dat willen ze zien.
Nou dan past het overige verkeer zich maar aan! Het is een maximumsnelheid en geen verplichte snelheid, je kunt er beter onder zitten dan boven aangezien dat strafbaar is.quote:Op zaterdag 12 november 2016 10:17 schreef waterloosunset het volgende:
[..]
Voorzichtig rijden is iets anders dan 45 rijden ipv 50. Dat is heel irritant voor de mensen achter je en op zich heb je niets met de mensen achter je te maken, maar die gaan dan sneller inhalen wat tot gevaarlijke situaties kan leiden. En die 5 km op 50 maakt echt niet dat je meer ziet ofzo. Mijn rijinstructeur zei dat ook altijd.
Moet je eens opletten wat je examinator zegt als je de doorstroming belemmerd.quote:Op zaterdag 12 november 2016 21:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou dan past het overige verkeer zich maar aan! Het is een maximumsnelheid en geen verplichte snelheid, je kunt er beter onder zitten dan boven aangezien dat strafbaar is.
Dittem.quote:Op zaterdag 12 november 2016 22:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Moet je eens opletten wat je examinator zegt als je de doorstroming belemmerd.
Er is idd geen minimumsnelheid omdat anders iedereen in een file een bekeuring zou moeten krijgen maar het is wél de bedoeling dat je de Vmax rijdt als de omstandigheden dat toelaten.
FOK!kers rijden met FOK!kersquote:Op zaterdag 12 november 2016 23:16 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dittem.
Verder vandaag een leuke opfrisles gereden met Dr_Flash, zeker wat dingetjes waar nog even aandacht voor nodig is, maar lang niet slecht! Morgen verder
quote:
Zo hoort het ook, heb vroeger ook een ex-collega en kroegmaatje les gegeven en de verstandhouding was toen idd heel anders dan op het werk of op de barkruk, anders werkt het niet.quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:26 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik ben een prima drinkbroeder van Flash, maar tijdens de rit fungeer ik toch stukken anders, het moet wel leerzaam blijven vind ik(en hij ook, dus dat zit helemaal goed)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet nog dat wij in Alkmaar een weggetje hadden (die is er nog steeds) wat 30 zone was, maar waar je minimaal 40 op je teller moest rijden, omdat je anders inhaalacties kreeg. Examinatoren gingen daar ook niet overheen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 22:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Moet je eens opletten wat je examinator zegt als je de doorstroming belemmerd.
Er is idd geen minimumsnelheid omdat anders iedereen in een file een bekeuring zou moeten krijgen maar het is wél de bedoeling dat je de Vmax rijdt als de omstandigheden dat toelaten.
quote:Op zondag 13 november 2016 02:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zo hoort het ook, heb vroeger ook een ex-collega en kroegmaatje les gegeven en de verstandhouding was toen idd heel anders dan op het werk of op de barkruk, anders werkt het niet.Nee precies, als ik leuk ga zitten doen en verder helemaal niets doe schiet het niet op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja fijn dat "nieuwe rijden."quote:Op zondag 13 november 2016 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, dat was een leerzaam weekend inderdaad. Bijzonder om te zien dat er tegenwoordig zo veel aandacht is voor zuinig rijden en zo. Dat was in mijn tijd totaal niet boeiendMaar we zijn echt wel serieus bezig geweest
Nah, ook als je 40 op de teller rijdt zul je nog ingehaald worden denk ik.quote:Op zondag 13 november 2016 13:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik weet nog dat wij in Alkmaar een weggetje hadden (die is er nog steeds) wat 30 zone was, maar waar je minimaal 40 op je teller moest rijden, omdat je anders inhaalacties kreeg. Examinatoren gingen daar ook niet overheen.
quote:Op zondag 13 november 2016 15:07 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Nee precies, als ik leuk ga zitten doen en verder helemaal niets doe schiet het niet op.Psies, het is geen roadtrip die hilarisch bedoeld is al kun je nog steeds veel lol hebben samen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het ligt puur aan de weg en omstandigheden. Je hebt 50km wegen waar je makkelijk 70 of 80 kan rijden, maar je hebt ook 50km wegen waar het verstandiger is om 30 te rijden. Je moet zelf inschatten wat veilig is.quote:Op zaterdag 12 november 2016 09:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Verstandig! Ik heb eerst in 2006 getracht mij rijbewijs te halen, niet gelukt en nu in 2016 gehaald. Meeste moest ik echter allemaal opnieuw leren
Oh en rij gewoon voorzichtig, ik ben ook net beginnende bestuurder en heb van zoiets: Het is een maximumsnelheid, dus als ik liever 45 rij i.p.v. 50 dan mag dat gewoon.
Bij 40 viel het wel mee.quote:Op zondag 13 november 2016 15:38 schreef vannelle het volgende:
Nah, ook als je 40 op de teller rijdt zul je nog ingehaald worden denk ik.
Maar vlot doorrijden is ondanks dat wel het beste.
Voor een examen zijn dat wel rotweggetjes ja, moeilijk om het daar goed te doen in de ogen van een examinator.
Vlot doorrijden zal gewaardeerd worden als je maar laat zien dat je duidelijk snelheid mindert bij straatjes van rechts op gelijkwaardige kruisingen.
Dat is om te laten zien dat je ook durft. Hetzelfde met oversteken, vlot een beslissing kunnen nemen en op tempo invoegen. Ik rijd in de spits zo 's ochtends regelmatig 100.quote:Op zondag 13 november 2016 15:43 schreef Mark031 het volgende:
Tijdens rijlessen wordt het wel aangeleerd om de maximumsnelheid aan te houden mits de omstandigheden het toelaten. Dus als je 130 mag op de snelweg, dan moet je ook 130 rijden.
BE heeft ook zo'n geintje, de remtest. Je kan daar van alles mee testen, behalve de werking van de oplooprem.quote:Op zondag 13 november 2016 15:38 schreef vannelle het volgende:
Ja fijn dat "nieuwe rijden."
Zo laag in de toeren de motor belasten is niet echt fijn voor de lagers en zo maar daar geeft het CBR niks om.
En zodra iemand zijn/haar rbw heeft ontwikkeld diegene toch wel een eigen rijstijl.
Een examen is eigenlijk weinig anders dan een zorgvuldig ingestudeerd toneelstukje maar wel een optreden waarin je wel je vaardigheden moet laten zien.
Ik ken die test niet, hoe gaat die dan?quote:Op zondag 13 november 2016 16:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
BE heeft ook zo'n geintje, de remtest. Je kan daar van alles mee testen, behalve de werking van de oplooprem.![]()
Stapvoets rijden (10-15 km/h) en dan een noodstop maken, waardoor je boenk moet voelen en horen.quote:Op zondag 13 november 2016 16:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik ken die test niet, hoe gaat die dan?
Alleen maar hard remmen en tot stilstand komen and that's it?
Als dat zo is dan zou ik na het hard remmen vragen een stukje achteruit te rijden, dan kom je er vanzelf wel achter of de oplooprem werkt of niet.
Dat kun je ook te horen krijgen als je niet goed aangekoppeld hebt en de aanhanger tijdens het remmen van de trekhaak schiet.quote:Op zondag 13 november 2016 16:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Stapvoets rijden (10-15 km/h) en dan een noodstop maken, waardoor je boenk moet voelen en horen.
Maar dat test je al eerder door het neuswieltje weer te laten zakken en uit te draaien als je gekoppeld hebt.quote:Op zondag 13 november 2016 16:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat kun je ook te horen krijgen als je niet goed aangekoppeld hebt en de aanhanger tijdens het remmen van de trekhaak schiet.
quote:Op zondag 13 november 2016 15:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Psies, het is geen roadtrip die hilarisch bedoeld is al kun je nog steeds veel lol hebben samen!Humor is sowieso belangrijk vind ik, geeft de leerling ook een veel positievere beleving!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |