Ik heb boeken van VekaBest, 12-theorie examens en een boek met verkeersregels. Ook heb ik iets van Rijopleiding in Stappen. Volgens mij komt het uit 2010 (destijds gekregen van mijn schoonmoeder), dus hier en daar is er iets veranderd, maar in grote lijnen zijn de verkeersregels gewoon hetzelfde. Kom je nog wel eens in Alkmaar (of in de buurt)? In principe hoef ik er dan namelijk niets voor te hebben (doosje chocola mag wel ). Stuur me anders even een DM als je interesse hebt.quote:Op maandag 31 oktober 2016 20:26 schreef douche-eendje het volgende:
Voszje, welke boeken heb je en wat schuift t? Itheorie, brrrr. Ik ben er te oud voor denk ik
En de Vmax van auto's met aanhanger, het doorkruisen van een uitvaartstoet en legercolonne en nog een paar dingen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 22:01 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Die zijn ook goed! Enige wat je dan moet veranderen is de maximumsnelheid op de snelweg
Staan die er niet allang in? Uitvaartstoet en legercolonne is al wel een tijdje een ding.quote:Op maandag 31 oktober 2016 22:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
En de Vmax van auto's met aanhanger, het doorkruisen van een uitvaartstoet en legercolonne en nog een paar dingen.
Bij mijn weten is dat na 2010 veranderd, weet ik 99% zeker.quote:Op maandag 31 oktober 2016 22:20 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Staan die er niet allang in? Uitvaartstoet en legercolonne is al wel een tijdje een ding.
2010 inderdaad (ik moest het ook even controleren), ik dacht dat het al langer van kracht was, dingetje om rekening mee te houden inderdaadquote:Op maandag 31 oktober 2016 22:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Bij mijn weten is dat na 2010 veranderd, weet ik 99% zeker.
Heb je op je EV vraag 8b "ja" geantwoord? Dan is het aan het CBR om jou nader te laten onderzoeken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 21:03 schreef douche-eendje het volgende:
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
Z.s.m. Net gemaild voor een proefles.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
4 . Lekker logisch he. Ik werd in 2005 18, kreeg 4 rijlessen van mn ouders maar de instructeur was een sukkel die de lessen vaak annuleerde vlak van tevoren. En toen had ik er geen zin meer in en geen tijd meer voor
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.
^Dat volgt vanzelf allemaal wel.
Zijn er hier mensen met ervaring met de eigen verklaring en de medische keuring? Ik zie met 1 oog (ander is zeer slechtziend ) en heb ooit een oogoperatie gehad, volgens de cbr-richtlijnen zie ik net aan genoeg om gewoon goedgekeurd te kunnen worden.
Als ik het document van het cbr lees moet het wel meevallen. Volgende week keuring; ik merk het wel.quote:Op dinsdag 1 november 2016 06:28 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Heb je op je EV vraag 8b "ja" geantwoord? Dan is het aan het CBR om jou nader te laten onderzoeken.
quote:Op dinsdag 1 november 2016 07:25 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Als ik het document van het cbr lees moet het wel meevallen. Volgende week keuring; ik merk het wel.
Voszje, ik ben deze week dagelijks tm vrijdag in alkmaar. Stuur je zo wel ff een pm
De twee vragen die tot nu toe zijn geweest (bijna een half uur televisie ) zijn echt zwaar karig als je het mij vraagt, dat heeft verder niets met veiligheid te maken, maar meer met statistiekquote:Op dinsdag 1 november 2016 20:37 schreef Voszje het volgende:
Even kijken naar de Nationale Verkeerstest
Nou dit inderdaadquote:Op dinsdag 1 november 2016 20:54 schreef LompeHork het volgende:
[..]
De twee vragen die tot nu toe zijn geweest (bijna een half uur televisie ) zijn echt zwaar karig als je het mij vraagt, dat heeft verder niets met veiligheid te maken, maar meer met statistiek
Hoe helpt het dat wij weten dat je in Japan niet een voetganger nat mag maken door door een plas te rijden? wat een aanfluiting.quote:
Vind het ook erg matigquote:Op dinsdag 1 november 2016 21:47 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Hoe helpt het dat wij weten dat je in Japan niet een voetganger nat mag maken door door een plas te rijden? wat een aanfluiting.
Ze hadden ook een post over het programma gepost op Facebook, daar was veel commentaar op, inmiddels hebben ze die post weg gehaald _______!quote:Op dinsdag 1 november 2016 22:33 schreef douche-eendje het volgende:
13 goed volgens de app. Maar van de laatste 10 zijn er veel goede antwoorden niet meegerekend.
Maar wat een faalprogramma zeg
Klopt wat je instructeur roept.quote:Op dinsdag 1 november 2016 23:11 schreef Adsumnonabsum het volgende:
Deze week om 9:00 praktijkexamen. Lekker zeg, in de spits. Instructeur zegt dat je dan tenminste iets kan laten zien en dat de examinator niet zo op de kleinigheden let... We zullen zien.
Herkenbaar. Heb je wel een beetje een gunstige tijd morgen?quote:Op woensdag 2 november 2016 10:05 schreef Noorseviking het volgende:
Pffff vandaag een-na laatste les voor het praktijk examen morgen.
Gisteren ging alles verkeerd. Ik val onder de categorie '' Teveel aan m'n hoofd tijdens het rijden''
Dus vandaag moet alles anders! Het blijft moeilijk om er niet teveel aan te denken.
Ik had een gunstige tijd. Ik heb vandaag met mijn rij-instructueur besloten er een tussentijdse toets van te maken (hoe we het voor elkaar hebben gekregen weet ik ook niet )quote:Op woensdag 2 november 2016 10:39 schreef Voszje het volgende:
[..]
Herkenbaar. Heb je wel een beetje een gunstige tijd morgen?
Oh, balen! Stom wijf Zo jammer dat jij hiervan de dupe bent geworden. Ik zou gewoon uitgaan van die driemaal is scheepsrecht, je hebt je examen tenslotte verder gewoon goed gedaan!quote:Op woensdag 2 november 2016 13:07 schreef Piperidine het volgende:
Vandaag herexamen. En gezakt. Wat een kutzooi, heb naar mijn idee veel pech gehad met het verkeer. Eerste keer volledig terecht gezakt, nu heb ik het gewoon zelf onnodig verkloot. Binnen 30 seconden na het wegrijden van het CBR besloot een mevrouw uit stilstand te gaan keren op een rijbaan met daarnaast een fietsstrook (waar zij op stond). Zonder te kijken, zonder te knipperen draait zij naar links en blokkeert de rijbaan. Ik was ondertussen aan het optrekken naar 50 km/u en moest dus vol in de remmen. Maar de examinator was een splitseconde eerder, ook omdat mijn voet van de rem gleed, omdat we net weg waren en mijn schoenen nog nat waren van de regen .
Hij gaf mij gelijk dat mevrouw aan het kloten was en alles fout deed wat je fout kan doen, maar ik had eerder moeten zien wat de situatie is (snap ik), maar dan nog is het echt klote dat het in je examen gebeurd, vooral het moment zo vlak na de start van het examen.
Verder het standaard riedeltje van "technisch is alles in orde, je kijkt prima", etc. Bij het invoegen op de snelweg had ik drie vrachtwagens naast mij die ik onmogelijk in kon halen (te korte invoegstrook), waardoor ik dus met niet hoge snelheid invoegde achter de vrachtwagens.
En een ambulance met sirenes hebben tijdens je examen en dat wel goed doen .
Nu weer vijf lessen en examen doen. Driemaal is scheepsrecht?
Mm... Tja, examenstress is k*t. Wellicht dat je door de TTT wat meer 'gewend' raakt, maar in mijn geval bleef de stress toch wel. Die "last" van het echte examen komt natuurlijk ook weer terug.quote:Op woensdag 2 november 2016 16:25 schreef Noorseviking het volgende:
[..]
Ik had een gunstige tijd. Ik heb vandaag met mijn rij-instructueur besloten er een tussentijdse toets van te maken (hoe we het voor elkaar hebben gekregen weet ik ook niet )
Die is om drie uur morgen. En pas 21 december ga ik dan echt afrijden en dan om kwart over 9!
De zenuwen voor het examen om het goed te doen heb er eigenlijk voor gezorgd dat mijn resultaten de afgelopen dagen achteruit gingen.
Merk wel dat er voor nu een ''last'' weg is. Gezien eigenlijk na de wisseling het examen de rit wel goed ging.
Ben benieuwd wat de TT gaat inhouden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |