Mijn eigen bakje is een Chevrolet Kalos.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 22:27 schreef KLTZK het volgende:
[..]
Zal het ook wel aan liggen, toch was die Ford veel soepeler
[..]
Wat voor auto heb je?
Kennis en inzicht is vaak wel een dingetje. Je moet het inderdaad allemaal gewoon onthouden, vijf fout van de 40 is ook niet veel. Ik was overigens ook niet met de eerste keer geslaagd voor mijn theorie, terwijl ik de oefenexamens prima maakte.. Je moet ook een klein beetje mazzel hebben met de vragen.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:19 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
8 van de 40 voor kennis en inzicht.
Vragen die ik fout had waren:
Stilstaan en parkeren, handelen bij ongevallen en pech, inrichting, belading en slepen van voertuigen, techniek en onderhoud, risico ivm. eigen toestand, risico ivm. eigen auto.
Dus leer ook de onderdelen die je na een week weer vergeten bent!
Schattigquote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:38 schreef Voszje het volgende:
[..]
Mijn eigen bakje is een Chevrolet Kalos.
[..]
Het is inderdaad best een schattig autootjequote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Schattigik blijf maar lessen in de grootste van de rijschool denk ik. Anders is de overgang naar onze auto (skoda octavia station
) nogal heftig als ik ooit mn rijbewijs heb.
Ik heb in 3 verschillende auto's gelest. Een wat oudere Golf en Polo en een hele nieuwe Polo.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 15:11 schreef KLTZK het volgende:
Iemand hier ook rijles in een VW Golf diesel?
Ik helaas wel, ook een keer les gehad in een Ford Fiësta en die reed veel lekkerder.
Vooral de koppeling is kut.
Mocht je evengoed nog theorieboeken willen hebben... Let me know.quote:Op maandag 24 oktober 2016 21:17 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, de 2e rijles zit er ook weer op. Met wat omwegen en een andere leerling thuisbrengen daarna naar Wijk aan Zee gereden, een bijna-aanrijding met een pool die geen verkeersregels kent
en veel geoefend met stoppen/optrekken en schakelen. En nu doet mn voet pijn
![]()
Eigenverklaringding ingevuld, nu even op werk vrij regelen voor het krabbeltje van de arts en gelijk de rijschool gemachtigd. Theorie-spullen komen deze week binnen dus dan kan ik daarmee ook mooi mee aan de slag.
Ik geef een gil als het nodig blijkt te zijnquote:Op maandag 24 oktober 2016 21:30 schreef Voszje het volgende:
[..]
Mocht je evengoed nog theorieboeken willen hebben... Let me know.Ik heb er nog drie liggen. Op zich wel fijn om alles door te lezen, maar uiteraard doe ik er niets mee.
ik moet ook nog maar eens een eigenverklaringding hebben. Heb lenzen. Op zich vind ik dat ik prima functioneer in de auto wat dat betreft, maar goed...quote:Op maandag 24 oktober 2016 21:17 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, de 2e rijles zit er ook weer op. Met wat omwegen en een andere leerling thuisbrengen daarna naar Wijk aan Zee gereden, een bijna-aanrijding met een pool die geen verkeersregels kent
en veel geoefend met stoppen/optrekken en schakelen. En nu doet mn voet pijn
![]()
Eigenverklaringding ingevuld, nu even op werk vrij regelen voor het krabbeltje van de arts en gelijk de rijschool gemachtigd. Theorie-spullen komen deze week binnen dus dan kan ik daarmee ook mooi mee aan de slag.
Is primaquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 10:56 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik geef een gil als het nodig blijkt te zijneerst maar eens kijken wat ik krijg deze week
Ik moet 2 vragen met ja beantwoorden, dan heeft het cbr een week of 16 (quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 11:16 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik moet ook nog maar eens een eigenverklaringding hebben. Heb lenzen. Op zich vind ik dat ik prima functioneer in de auto wat dat betreft, maar goed...
Mijn theorieboek dateert uit 2011 (toen ook een lange blauwe maandag lessen gehad). Dus op snelwegen mocht je nog 120 ipv 130. Maar denk dat verder alles wel redelijk klopt.
Als je met beiden ogen goed ziet met die lenzen, dan heb je ook geen doktersverklaring nodig en mag je gewoon "nee" invullenquote:Op dinsdag 25 oktober 2016 11:16 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik moet ook nog maar eens een eigenverklaringding hebben. Heb lenzen. Op zich vind ik dat ik prima functioneer in de auto wat dat betreft, maar goed...
Jaaaaaa de rijinstructeur is in het topic belandquote:Op woensdag 26 oktober 2016 20:31 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Als je met beiden ogen goed ziet met die lenzen, dan heb je ook geen doktersverklaring nodig en mag je gewoon "nee" invullen(en dus geen doktersverklaring nodig)
Ik lurk af en toe wel mee hoorquote:Op woensdag 26 oktober 2016 21:05 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jaaaaaa de rijinstructeur is in het topic belandHeb je je eerste les al gegeven?
Tof manquote:Op woensdag 26 oktober 2016 21:06 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik lurk af en toe wel mee hoor
Sowieso, ik heb natuurlijk ook een stage achter de rug gehad, volgende week heb ik de eerste echte les onder m'n eigen naam
Vergeet de 'nieuwe' verkeersborden niet!quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 11:16 schreef Apotheose het volgende:
Mijn theorieboek dateert uit 2011 (toen ook een lange blauwe maandag lessen gehad). Dus op snelwegen mocht je nog 120 ipv 130. Maar denk dat verder alles wel redelijk klopt.
Er is nog meer veranderd sinds 2011 hoorquote:Op woensdag 26 oktober 2016 21:06 schreef Messina het volgende:
[..]
Vergeet de 'nieuwe' verkeersborden niet!
https://blog.allsecur.nl/autorijden/14-nieuwe-verkeersborden/
Cool, een heuse instructeur hierquote:Op woensdag 26 oktober 2016 21:06 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik lurk af en toe wel mee hoor
Sowieso, ik heb natuurlijk ook een stage achter de rug gehad, volgende week heb ik de eerste echte les onder m'n eigen naam
Leuk toch? Misschien kan ik nog wat tips geven her en derquote:
Nog even de puntjes op de 'i' en dan moet het goed komen, toch? Het hoeft tenslotte niet allemaal foutloos, wel veilig.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 10:07 schreef BredeBroeder het volgende:
Examen komt dichtbij![]()
Het enige wat ik nog moet verbeteren is rijden op de snelweg (meer in 't midden rijden), goed kijken bij allemaal van die mini kruispunten achter elkaar en achteruit inparkeren. De rest lukt allemaal wel
Mocht je iets via een webshop zoeken, ik heb altijd goede ervaringen gehad met de theoriematerialen van Verjo (levert ook dingen aan rijinstructeurs), zoiets als dit: http://www.theoriewinkel.(...)-rom-auto-verjo.html is op zich wel handig (nee ik heb geen aandelen in die webshopquote:Op maandag 31 oktober 2016 20:26 schreef douche-eendje het volgende:
Voszje, welke boeken heb je en wat schuift t? Itheorie, brrrr. Ik ben er te oud voor denk ik
Thnx. Heb alleen die Itheoriecode nu al gebruikt dus die gebruik ik wel voor de oefenexamens etc. Maar ik wil een boek voor onderweg in de trein en thuis op de bank, meer hoeft niet. Hoop ik.quote:Op maandag 31 oktober 2016 20:30 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Mocht je iets via een webshop zoeken, ik heb altijd goede ervaringen gehad met de theoriematerialen van Verjo (levert ook dingen aan rijinstructeurs), zoiets als dit: http://www.theoriewinkel.(...)-rom-auto-verjo.html is op zich wel handig (nee ik heb geen aandelen in die webshop), dan heb je een compleet pakket met examentraining én actueel.
https://www.verjo.nl/theo(...)ie-personenauto.htmlquote:Op maandag 31 oktober 2016 20:33 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Thnx. Heb alleen die Itheoriecode nu al gebruikt dus die gebruik ik wel voor de oefenexamens etc. Maar ik wil een boek voor onderweg in de trein en thuis op de bank, meer hoeft niet. Hoop ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |