abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 oktober 2016 @ 13:38:24 #101
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166056505
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:27 schreef KLTZK het volgende:

[..]

Zal het ook wel aan liggen, toch was die Ford veel soepeler

[..]

Wat voor auto heb je?
Mijn eigen bakje is een Chevrolet Kalos. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 13:19 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

8 van de 40 voor kennis en inzicht :').
Vragen die ik fout had waren:
Stilstaan en parkeren, handelen bij ongevallen en pech, inrichting, belading en slepen van voertuigen, techniek en onderhoud, risico ivm. eigen toestand, risico ivm. eigen auto. :')
Dus leer ook de onderdelen die je na een week weer vergeten bent!
Kennis en inzicht is vaak wel een dingetje. Je moet het inderdaad allemaal gewoon onthouden, vijf fout van de 40 is ook niet veel. Ik was overigens ook niet met de eerste keer geslaagd voor mijn theorie, terwijl ik de oefenexamens prima maakte.. Je moet ook een klein beetje mazzel hebben met de vragen. :)
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_166056658
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 13:38 schreef Voszje het volgende:

[..]

Mijn eigen bakje is een Chevrolet Kalos. :P

[..]

Schattig O+ ik blijf maar lessen in de grootste van de rijschool denk ik. Anders is de overgang naar onze auto (skoda octavia station :') ) nogal heftig als ik ooit mn rijbewijs heb.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 13:57:15 #103
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166056826
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 13:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Schattig O+ ik blijf maar lessen in de grootste van de rijschool denk ik. Anders is de overgang naar onze auto (skoda octavia station :') ) nogal heftig als ik ooit mn rijbewijs heb.
Het is inderdaad best een schattig autootje O+ Het valt qua ruimte nog alles mee, dus voor mij is het prima.

Ik heb een keer rijles gehad in een Range Rover, dat was wel een groot feest met dat gevaarte. :D Als je dan toch een grote auto ter beschikking hebt zou ik mooi daar in blijven lessen. ;)
pi_166175856
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:11 schreef KLTZK het volgende:
Iemand hier ook rijles in een VW Golf diesel?
Ik helaas wel, ook een keer les gehad in een Ford Fiësta en die reed veel lekkerder.
Vooral de koppeling is kut.
;(
Ik heb in 3 verschillende auto's gelest. Een wat oudere Golf en Polo en een hele nieuwe Polo.

Bij die oudere auto's merkte ik wel dat het allemaal wat stroever ging qua schakelen, sturen en koppelen. Is gewoon de slijtage, aangezien er veel mee wordt gereden.

Die nieuwe auto reed in het begin kut, omdat hij nog ingereden moest worden. Ik was daarna 2 maanden gestopt met lessen en toen ik weer begon reed die auto super relaxed. Bijna alle lesauto's zijn Polo's en Golfjes, dus als ie kut rijdt, dan ligt het gewoon aan die auto en niet het model.
pi_166180157
Zo, de 2e rijles zit er ook weer op *O*. Met wat omwegen en een andere leerling thuisbrengen daarna naar Wijk aan Zee gereden, een bijna-aanrijding met een pool die geen verkeersregels kent :') en veel geoefend met stoppen/optrekken en schakelen. En nu doet mn voet pijn O+

Eigenverklaringding ingevuld, nu even op werk vrij regelen voor het krabbeltje van de arts en gelijk de rijschool gemachtigd. Theorie-spullen komen deze week binnen dus dan kan ik daarmee ook mooi mee aan de slag.
  maandag 24 oktober 2016 @ 21:30:18 #106
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166180556
quote:
17s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:17 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, de 2e rijles zit er ook weer op *O*. Met wat omwegen en een andere leerling thuisbrengen daarna naar Wijk aan Zee gereden, een bijna-aanrijding met een pool die geen verkeersregels kent :') en veel geoefend met stoppen/optrekken en schakelen. En nu doet mn voet pijn O+

Eigenverklaringding ingevuld, nu even op werk vrij regelen voor het krabbeltje van de arts en gelijk de rijschool gemachtigd. Theorie-spullen komen deze week binnen dus dan kan ik daarmee ook mooi mee aan de slag.
Mocht je evengoed nog theorieboeken willen hebben... Let me know. :P Ik heb er nog drie liggen. Op zich wel fijn om alles door te lezen, maar uiteraard doe ik er niets mee.
pi_166188977
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:30 schreef Voszje het volgende:

[..]

Mocht je evengoed nog theorieboeken willen hebben... Let me know. :P Ik heb er nog drie liggen. Op zich wel fijn om alles door te lezen, maar uiteraard doe ik er niets mee.
Ik geef een gil als het nodig blijkt te zijn :) eerst maar eens kijken wat ik krijg deze week
pi_166189289
quote:
17s.gif Op maandag 24 oktober 2016 21:17 schreef douche-eendje het volgende:

ik moet ook nog maar eens een eigenverklaringding hebben. Heb lenzen. Op zich vind ik dat ik prima functioneer in de auto wat dat betreft, maar goed...

Mijn theorieboek dateert uit 2011 (toen ook een lange blauwe maandag lessen gehad). Dus op snelwegen mocht je nog 120 ipv 130. Maar denk dat verder alles wel redelijk klopt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:27:43 #109
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166189487
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 10:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik geef een gil als het nodig blijkt te zijn :) eerst maar eens kijken wat ik krijg deze week
Is prima :)
pi_166190708
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:16 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ik moet ook nog maar eens een eigenverklaringding hebben. Heb lenzen. Op zich vind ik dat ik prima functioneer in de auto wat dat betreft, maar goed...

Mijn theorieboek dateert uit 2011 (toen ook een lange blauwe maandag lessen gehad). Dus op snelwegen mocht je nog 120 ipv 130. Maar denk dat verder alles wel redelijk klopt.
Ik moet 2 vragen met ja beantwoorden, dan heeft het cbr een week of 16 ( :') ) nodig om te beslissen wat ze met je willen. Niks, meer informatie van je behandelaar of een rijtest O+. Dus ik ben er maar gelijk mee aan de slag gegaan. Als ik naar de oogarts moet heb je daarvoor ook weer een wachtlijst etc.
Als er niks aan de hand is kun je het binnen 10 minuten regelen via mijn cbr.
pi_166226719
quote:

[..]

Als je met beiden ogen goed ziet met die lenzen, dan heb je ook geen doktersverklaring nodig en mag je gewoon "nee" invullen ;) (en dus geen doktersverklaring nodig)
pi_166227891
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 20:31 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Als je met beiden ogen goed ziet met die lenzen, dan heb je ook geen doktersverklaring nodig en mag je gewoon "nee" invullen ;) (en dus geen doktersverklaring nodig)
Jaaaaaa de rijinstructeur is in het topic beland O+ Heb je je eerste les al gegeven?
pi_166227904
*dubbel*
pi_166227930
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jaaaaaa de rijinstructeur is in het topic beland O+ Heb je je eerste les al gegeven?
Ik lurk af en toe wel mee hoor ;)

Sowieso, ik heb natuurlijk ook een stage achter de rug gehad, volgende week heb ik de eerste echte les onder m'n eigen naam :)
pi_166227947
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:06 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Sowieso, ik heb natuurlijk ook een stage achter de rug gehad, volgende week heb ik de eerste echte les onder m'n eigen naam :)
Tof man :D
pi_166227955
quote:

Vergeet de 'nieuwe' verkeersborden niet! ;)

https://blog.allsecur.nl/autorijden/14-nieuwe-verkeersborden/
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166228304
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:06 schreef Messina het volgende:

[..]

Vergeet de 'nieuwe' verkeersborden niet! ;)

https://blog.allsecur.nl/autorijden/14-nieuwe-verkeersborden/
Er is nog meer veranderd sinds 2011 hoor :P

http://www.verkeersmaatre(...)rkeerswetgeving.aspx

Niet allemaal even boeiend, maar het nascannen waard. :)
  woensdag 26 oktober 2016 @ 21:59:05 #118
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166229899
quote:
14s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:06 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Cool, een heuse instructeur hier 8-)
pi_166230149
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:59 schreef Voszje het volgende:

[..]

Cool, een heuse instructeur hier 8-)
Leuk toch? Misschien kan ik nog wat tips geven her en der ;)

Daarnaast voor mij ook leerzaam, ik zie liever kritiek op lessen via een forum dan IRL, want IRL durft niet iedereen alles te zeggen :P
pi_166236664
Examen komt dichtbij :s)

Het enige wat ik nog moet verbeteren is rijden op de snelweg (meer in 't midden rijden), goed kijken bij allemaal van die mini kruispunten achter elkaar en achteruit inparkeren. De rest lukt allemaal wel
  donderdag 27 oktober 2016 @ 11:34:27 #121
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166237908
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:07 schreef BredeBroeder het volgende:
Examen komt dichtbij :s)

Het enige wat ik nog moet verbeteren is rijden op de snelweg (meer in 't midden rijden), goed kijken bij allemaal van die mini kruispunten achter elkaar en achteruit inparkeren. De rest lukt allemaal wel
Nog even de puntjes op de 'i' en dan moet het goed komen, toch? Het hoeft tenslotte niet allemaal foutloos, wel veilig. ;) Wanneer moet je?
pi_166333538
Voszje, welke boeken heb je en wat schuift t? Itheorie, brrrr. Ik ben er te oud voor denk ik :')
pi_166333676
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:26 schreef douche-eendje het volgende:
Voszje, welke boeken heb je en wat schuift t? Itheorie, brrrr. Ik ben er te oud voor denk ik :')
Mocht je iets via een webshop zoeken, ik heb altijd goede ervaringen gehad met de theoriematerialen van Verjo (levert ook dingen aan rijinstructeurs), zoiets als dit: http://www.theoriewinkel.(...)-rom-auto-verjo.html is op zich wel handig (nee ik heb geen aandelen in die webshop :+ ), dan heb je een compleet pakket met examentraining én actueel.
pi_166333813
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:30 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Mocht je iets via een webshop zoeken, ik heb altijd goede ervaringen gehad met de theoriematerialen van Verjo (levert ook dingen aan rijinstructeurs), zoiets als dit: http://www.theoriewinkel.(...)-rom-auto-verjo.html is op zich wel handig (nee ik heb geen aandelen in die webshop :+ ), dan heb je een compleet pakket met examentraining én actueel.
Thnx. Heb alleen die Itheoriecode nu al gebruikt dus die gebruik ik wel voor de oefenexamens etc. Maar ik wil een boek voor onderweg in de trein en thuis op de bank, meer hoeft niet. Hoop ik.
pi_166333978
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Thnx. Heb alleen die Itheoriecode nu al gebruikt dus die gebruik ik wel voor de oefenexamens etc. Maar ik wil een boek voor onderweg in de trein en thuis op de bank, meer hoeft niet. Hoop ik.
https://www.verjo.nl/theo(...)ie-personenauto.html

Die :Y ik gok dat Voszje zo'n beetje dezelfde heeft (misschien een wat oudere druk, maar dat hindert niet al te veel). Mocht je vragen hebben dan weet je me te vinden ;)

Morgen is trouwens ook de Nationale Verkeerstest, misschien ook leuk om te kijken :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')