abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:16:32 #201
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166442323
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:13 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vandaag de eerste keer in mijn toekomstige auto gereden: Ja zonder rijbewijs, maar enkel een klein stukje op een afgelegen industrieterrein. Moet zeggen het ging niet slecht!

Maar wat een verschil! Tijdens de rijopleiding heb ik ja net als bijna iedereen in een moderne auto les gehad: Met alle snufjes en fratsen aan boord ;)

Nu heb mijn eigen autootje en die is echt heel simpel: Kan mij zodoende voorstellen dat rijexamen in 1993 wellicht makkelijker was, nu hebben auto's ja allemaal fratsen.
En binnenkort echte roadtrips? ;)
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_166442836
Nee eerst meer rijervaring op doen ;)
pi_166443161
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:13 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vandaag de eerste keer in mijn toekomstige auto gereden: Ja zonder rijbewijs, maar enkel een klein stukje op een afgelegen industrieterrein. Moet zeggen het ging niet slecht!

Maar wat een verschil! Tijdens de rijopleiding heb ik ja net als bijna iedereen in een moderne auto les gehad: Met alle snufjes en fratsen aan boord ;)

Nu heb mijn eigen autootje en die is echt heel simpel: Kan mij zodoende voorstellen dat rijexamen in 1993 wellicht makkelijker was, nu hebben auto's ja allemaal fratsen.
Die snufjes en fratsen gebruik je allemaal niet tijdens je lessen, je schakelt en kijkt en zo. Af en toe een beetje sturen is ook wel handig. Ongeacht wat welk bouwjaar de auto is blijven de principes hetzelfde.
Het interieur ziet er alleen wat anders uit.
Meer knopjes en schakelaars die je tóch niet gebruikt. ;)

Maar what the hell, have fun en hou het veilig! ^O^
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 november 2016 @ 23:55:16 #204
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166443268
Van al die snufjes mis ik twee dingen: cruise controle en airco. Geen van beiden is gebruikt tijdens lessen
(ik ben heel slim bezig geweest van oktober tot maart)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166443462
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:55 schreef Nattekat het volgende:
Van al die snufjes mis ik twee dingen: cruise controle en airco. Geen van beiden is gebruikt tijdens lessen
Die 2 dingen kan je al hebben in een 2e hands auto van 1000 euro dus hoef je niet te missen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 00:06:02 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166443534
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 00:03 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Die 2 dingen kan je al hebben in een 2e hands auto van 1000 euro dus hoef je niet te missen.
Ik had andere eisen, dus soms moet je dan wat luxe dingetjes laten vallen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166443992
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:16 schreef Voszje het volgende:

[..]

En binnenkort echte roadtrips? ;)
Zei er iemand... Roadtrips? _O_
pi_166444194
Diqiu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een hoop tekst.
  FOK!fotograaf zondag 6 november 2016 @ 03:01:05 #209
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166446363
Je bent van plan ook meteen maar een gezin te stichten met je 4 deurs Porsche? :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166446939
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 03:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je bent van plan ook meteen maar een gezin te stichten met je 4 deurs Porsche? :P
Haha nee absoluut niet :P
Dromen mag altijd toch? En het word ooit óf een Panamera óf een P100D Tesla.

Een gezin stichten zit er denk ik toch niet in, maar dat is een ander verhaal.
pi_166448105
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 00:36 schreef Mister-Bradge het volgende:
Diqiu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een hoop tekst.
Spuegelverwarming + voorruitverwarming is wel chill hoor, vooral nu het kouder aan het worden is. En stoelverwarming O+ mijn rug vind dat zo fijn.
pi_166448223
Ik moet eerlijk bekennen; Sinds ik mijn droomauto heb met alles erop en eraan is rijden veel relaxter geworden. Niet perse makkelijker, maar wel relaxter. Hoef niet meer als het regent constant de ruitenwissersnelheid aan te passen,als voorbeeld. Het zijn kleine dingetjes waardoor rijden net iets relaxter wordt.

Niks mis met een auto die al geen/weinig snufjes heeft, maar ik ben toch wel heel gelukkig met mijn kleine autootje O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_166449160
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 08:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Spuegelverwarming + voorruitverwarming is wel chill hoor, vooral nu het kouder aan het worden is. En stoelverwarming O+ mijn rug vind dat zo fijn.
Cruise control is ook echt fantastisch als je soms snelweg rijdt, je bent gewoon zo relaxed en gaat veel minder agressief rijden / inhalen. Tenzij je haast hebt dan dan trap je hem er doorheen maar als je geen haast hebt is cruise control echt goed voor je stressniveau.

Verwarmde spiegels zijn heel handig, en aangezien ik een leren stuur heb, zou ik ook belachelijk graag een verwarmd stuur hebben in de winter, maar dat is dan weer heel exclusief en heeft bijna geen enkele auto.

[ Bericht 5% gewijzigd door DX11 op 06-11-2016 11:49:10 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 10:54:37 #214
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166449314
Ik wil soms ook wel eens te hard rijden op een provinciale weg zonder het door te hebben. Dan is cruise wel lekker.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 6 november 2016 @ 11:06:50 #215
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166449468
Cruise Control is wel super chill, dat mis ik soms. Verder heb ik eigenlijk niet echt iets te klagen. Parkeersensoren vond ik best handig, maar ze zijn niet per definitie nodig. :P
pi_166455847
quote:
Diqiu
SPOILER
Wat een hoop tekst.
Op de radio hadden ze het pas over touchscreens in auto's. Zo'n ding als in de Tesla ziet er wel tof uit maar is een ramp als het op blind bedienen aankomt. als je de verwarming wilt regelen en je kent de auto een beetje kun je dat doen zonder je ogen van de weg te halen. Met een touchscreen op de tast heb je een probleem, je krijgt geen feedback zoals van normale knoppen en schakelaars.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_166457550
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 10:42 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Cruise control is ook echt fantastisch als je soms snelweg rijdt, je bent gewoon zo relaxed en gaat veel minder agressief rijden / inhalen. Tenzij je haast hebt dan dan trap je hem er doorheen maar als je geen haast hebt is cruise control echt goed voor je stressniveau.

Verwarmde spiegels zijn heel handig, en aangezien ik een leren stuur heb, zou ik ook belachelijk graag een verwarmd stuur hebben in de winter, maar dat is dan weer heel exclusief en heeft bijna geen enkele auto.
Onze huidige auto heeft iig spiegelverwarming, stoelverwarming en cruise control. Komt allemaal goed :7 Eerst morgen maar weer lessen.

Vandaag voor de gein even een theorie-examen gemaakt en het viel mij nog mee, het onderdeel gevaarherkenning had ik ruim gehaald, alleen kennis & inzicht 13 fout. Dus nu lekker de boeken in.
  zondag 6 november 2016 @ 18:10:43 #218
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166457946
quote:
17s.gif Op zondag 6 november 2016 17:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Onze huidige auto heeft iig spiegelverwarming, stoelverwarming en cruise control. Komt allemaal goed :7 Eerst morgen maar weer lessen.

Vandaag voor de gein even een theorie-examen gemaakt en het viel mij nog mee, het onderdeel gevaarherkenning had ik ruim gehaald, alleen kennis & inzicht 13 fout. Dus nu lekker de boeken in.
^O^
Heb je al een datum staan voor je theorie?
  FOK!fotograaf zondag 6 november 2016 @ 21:12:46 #219
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166463355
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2016 03:53 schreef Mister-Bradge het volgende:

[..]

Haha nee absoluut niet :P
Dromen mag altijd toch? En het word ooit óf een Panamera óf een P100D Tesla.

Een gezin stichten zit er denk ik toch niet in, maar dat is een ander verhaal.
Waarom persé P100D... P85D is al verschrikkelijk snel (en leuk O-) ).
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_166464233
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 18:10 schreef Voszje het volgende:

[..]

^O^
Heb je al een datum staan voor je theorie?
Nog niet. Ga eerst even rustig de boeken door, dan examendatum regelen en veel oefenexamens doen in de tussentijd
pi_166464449
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 21:12 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Waarom persé P100D... P85D is al verschrikkelijk snel (en leuk O-) ).
P100D gaat natuurlijk wel een stuk verder op een volle lading dan een P85D en áls ik al ooit een nieuwe auto koop wil ik wel dat het een waardige opvolger is en dat ik niet elke 300 kilometer aan de lader moet :P
  maandag 7 november 2016 @ 05:49:24 #222
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_166469755
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:55 schreef Nattekat het volgende:
tegen de tijd dat ik ga kijken voor een andere auto zoek ik er een met van binnen uit te verstellen buitenspiegels. Zo onhandig dat ik dat nu handmatig moet doen.
pi_166472333
quote:
Diqiu
SPOILER
Wat een hoop tekst.
Wat je hebt aan alle luxe? Leidt het echt zo af? Natuurlijk, sommige opties gaan afleiden. Maar een hoop opties zijn er gewoon voor luxe (denk aan airco, verwarmde stoelen, stuur, (A)CC, PDC) en ondersteunen ook wel degelijk.
Autorijden gaat in de basis niet om alle fratsen erom heen, maar ze helpen wel degelijk. Iets als PDC helpt bij het inparkeren, natuurlijk kan het zonder, maar toch is het fijn als er iets piepend aageeft hoever ik van het paaltje afzit. Zelfde geldt voor dodehoek-indicatoren; die maken het alleen maar veiliger.

Je kan mi onderscheid maken tussen opties die helpen (PDC etc) en opties die het aangenamer maken (airco, verwarmde stoelen etc). De eerste helft ondersteund echt, de tweede helft geeft je aangename luxe.

Zelf rijdt ik een BMW uit jaren '80 en uit 2014. Op de eerste zit bijna niets (wel een hoop voor die tijd, dat dan weer wel) en op de tweede zit bijna alles. Ik rijd volgens mij in beide net zo veilig, maar in de eerste houd ik wel rekening met het feit dat ik geen ABS, ESP etc heb. Dat maakt sommige dingen een stuk leuker natuurlijk (lang leve bochtjes en achterwielaandrijving) maar maakt me ook bewust. Alles is wel in orde aan de oudere auto (remmerij etc is gewoon in orde) maar de remweg is toch langer als het nat danwel glad is en er grijpt geen ABS is.
Het grappige is dat in de oudere auto wel luxe-opties zitten (elektrische en verwarmde spiegels, allerlei elektrische fratsen in het interieur) maar een optie als ABS heeft het model bijna nooit gehad ;)
  maandag 7 november 2016 @ 11:55:56 #224
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166472946
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 23:00 schreef vannelle het volgende:

[..]

Examens zijn idd niks anders dan een toneelspelletje.
Voor theorie neem je je eigen mensen mee waarmee je al 10x hebt geoefend en met het examen voor praktijk idem dito al is het er dan maar 1.
Mijn "leerling" was een vriend van me die zelf instructeur was dus appeltje/eitje.
Behalve de 1e keer, het nieuwe rijden kwam er net in en volgens het nieuwe rijden moet je schakelen op toeren maar de boeken die ik had en de lessen die ik kreeg ging alleen maar over schakelen op een bepaalde snelheid.
Ik voelde me dus flink genaaid.
Zo zie je maar weer hoeveel IBKI op de regeltjes let ipv op de inhoud.

Maar zodra ik klaar was heb ik alle regeltjes overboord gegooid en les gegeven op mijn eigen manier.
Ik had een heel vriendschappelijke band met mijn leerlingen, het was gewoon altijd gezellig in de auto terwijl we wél serieus aan het lessen waren.
Behalve met een oudere vrouw die na 50 lessen nog steeds niet kon schakelen, echt elke les leek wel de 1e keer. -O-
Heb dat uiteraard nooit laten merken maar als ik die naam in mijn agenda zag staan werd ik niet blij. :N

Het is een mooi beroep vind ik, je kunt mensen iets leren waar ze de rest van hun leven iets aan hebben.
Maar leren hoort leuk te zijn!

En in het geval van NoorseViking zien we wel hoe fout dat kan gaan, die instructeur is in mijn ogen niet geschikt voor dat werk, dit hoort absoluut niet zo te gaan.
Zonde van de tijd, het geld en het werkt nog eens demotiverend ook.
Hopelijk krijgt hij maandag een passende restitutie aangeboden al komt daarmee de tijd en motivatie niet terug helaas.
Nee klopt!

*Update 1245* De ANWB-Soap gaat verder.

Ik heb nagedacht dit weekend : en heb besloten om het nog een kans te geven bij de ANWB maar natuurlijk bij een andere instructeur.

Maar dan in vorm van het volgende voorstel : Ik volg 1/2 lessen kosteloos bij de andere instructeur als het mij nog niet lekker zit..ben ik weg!

Net belde de persoon waaraan ik ook mijn verhaal heb ik gedaan. Ze belde op ''Ja we hebben het met hem besproken en hij deed het alleen maar om jou te prikkelen maar dat is dus verkeerd verlopen'' Maar geen specifieke afspraken rondom een vergoeding of wat dan maar ook. Daarvoor is zij niet bevoegd en moet ik dus een afspraak maken met de rijschoolhouder.

Maar nu komt de volgende verrassing uit de hoge hoed : volgende : Ik heb mijn TT afgelopen week gedaan en volgens hun administratie ben ik dus blijkbaar daarvoor wel geslaagd.

Terwijl ik zelf een uitslag heb ontvangen met de resultaten waaruit blijkt dat het niet zo is. Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden en of hier blij mee moet zijn. (zoals een persoon voorgaand hierboven zei : het is maar een toets waarvoor je twee vrijstellingen kunt krijgen)

Het interesseert mij ook voor de rest ook gewoon weinig gezien de aanloop naar / rondom de TT gewoon ronduit slecht was en dit meer als een gratis cadeautje aanvoelt. (Het wegrijden, de afbranding achteraf)

Ik heb het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen gezien ze WEL te tijd nemen om het met hem te bespreken maar dat er op vlak van vergoeding geen duidelijk naar mij toe is. Aankomende vrijdag staat de rijles bij een rijschool in Hoogerheide al vast. Waar ik wel een goed gevoel bij heb.

De nieuwe instructrice bij de ANWB heeft alleen morgenochtend/woensdagochtend tijd voor mij..dus dat gaat een week worden opgeschoven gezien ik gewoon college heb. (En ik wel een beetje klaar ben met rijschool op de eerste plaats te zetten)

Ik heb beloofd om vandaag terug te bellen voor een afspraak, maar het feit dat ze niet nadrukkelijk met een voorstel komen voor een vergoeding zit mij niet lekker.

Wat te doen..wat te doen?

Ik wil sowieso een afspraak maken met de rijschoolhouder, maar aan de andere kant is het verspilde moeite.
  maandag 7 november 2016 @ 12:56:17 #225
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166474227
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:55 schreef Noorseviking het volgende:

[..]

Nee klopt!

*Update 1245* De ANWB-Soap gaat verder.

Ik heb nagedacht dit weekend : en heb besloten om het nog een kans te geven bij de ANWB maar natuurlijk bij een andere instructeur.

Maar dan in vorm van het volgende voorstel : Ik volg 1/2 lessen kosteloos bij de andere instructeur als het mij nog niet lekker zit..ben ik weg!

Net belde de persoon waaraan ik ook mijn verhaal heb ik gedaan. Ze belde op ''Ja we hebben het met hem besproken en hij deed het alleen maar om jou te prikkelen maar dat is dus verkeerd verlopen'' Maar geen specifieke afspraken rondom een vergoeding of wat dan maar ook. Daarvoor is zij niet bevoegd en moet ik dus een afspraak maken met de rijschoolhouder.

Maar nu komt de volgende verrassing uit de hoge hoed : volgende : Ik heb mijn TT afgelopen week gedaan en volgens hun administratie ben ik dus blijkbaar daarvoor wel geslaagd.

Terwijl ik zelf een uitslag heb ontvangen met de resultaten waaruit blijkt dat het niet zo is. Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden en of hier blij mee moet zijn. (zoals een persoon voorgaand hierboven zei : het is maar een toets waarvoor je twee vrijstellingen kunt krijgen)

Het interesseert mij ook voor de rest ook gewoon weinig gezien de aanloop naar / rondom de TT gewoon ronduit slecht was en dit meer als een gratis cadeautje aanvoelt. (Het wegrijden, de afbranding achteraf)

Ik heb het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen gezien ze WEL te tijd nemen om het met hem te bespreken maar dat er op vlak van vergoeding geen duidelijk naar mij toe is. Aankomende vrijdag staat de rijles bij een rijschool in Hoogerheide al vast. Waar ik wel een goed gevoel bij heb.

De nieuwe instructrice bij de ANWB heeft alleen morgenochtend/woensdagochtend tijd voor mij..dus dat gaat een week worden opgeschoven gezien ik gewoon college heb. (En ik wel een beetje klaar ben met rijschool op de eerste plaats te zetten)

Ik heb beloofd om vandaag terug te bellen voor een afspraak, maar het feit dat ze niet nadrukkelijk met een voorstel komen voor een vergoeding zit mij niet lekker.

Wat te doen..wat te doen?

Ik wil sowieso een afspraak maken met de rijschoolhouder, maar aan de andere kant is het verspilde moeite.
Dat er bij hen staat dat je je TTT wel hebt gehaald is vreemd. Waar hebben ze dat vandaan? Niet uit de informatie van het CBR, lijkt me. Anders zou jij ook een ander resultaat in de mail moeten hebben gehad? :P

Ik snap overigens je gevoel van de rijschool niet op de eerste plek willen zetten, maar je rijdt natuurlijk voor jezelf. Jij wil je rijbewijs halen. Natuurlijk zijn colleges belangrijk en ik zou deze zeker niet keer op keer skippen voor een rijles. Ik krijg een beetje het idee dat je sowieso klaar bent met de rijschool, dus ik vraag me af wat je heeft doen besluiten om de kans toch weer te wagen bij je huidige rijschool.

Ik zou ze wel terugbellen, want wat heb je eraan als je het niet doet? Dan weet je zeker 0,0 over een eventuele vergoeding. Na jouw verhaal mogen ze daar wel achteraan gaan, vind ik. Dan maar iemand te spreken krijgen die je hiermee wel verder kan helpen.
pi_166474401
Voor een TT kun je niet slagen of zakken! Je kunt hooguit vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen verdienen, maja daar heb je geen ene zak aan! Want de meeste zakken toch de eerste keer ;)
  maandag 7 november 2016 @ 13:08:30 #227
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166474499
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 13:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
Voor een TT kun je niet slagen of zakken! Je kunt hooguit vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen verdienen, maja daar heb je geen ene zak aan! Want de meeste zakken toch de eerste keer ;)
Hmja, er staat inderdaad alleen "Vrijstelling bijzondere verrichtingen: ja (of nee)". Dus in die zin ben je dan natuurlijk ook wel of niet geslaagd. ;)
pi_166474795
Ik zei tegen mijn rijschool: Gezien de wachttijden voor die tussentijdse toets doe ik liever direct examen, want de faalangst examens waren eerdere beschikbaar dan de TT.

Helaas zakte ik wel op dat examen, maar voor hetzelfde geld had ik het gehaald. Bij een TT kun je dus nog zo goed of slecht rijden als je wilt: Zolang je maar die bijzondere netjes uitvoert dan krijg je die vrijstelling wel ;)
  maandag 7 november 2016 @ 13:31:16 #229
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166475006
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 13:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
Bij een TT kun je dus nog zo goed of slecht rijden als je wilt: Zolang je maar die bijzondere netjes uitvoert dan krijg je die vrijstelling wel ;)
Dat dacht ik ook, maar als ik het verhaal van NoorseViking lees, liep het voor hem niet goed af door het kijkgedrag.
pi_166475364
Ja dat klinkt natuurlijk niet zo leuk dat verhaal: Maar blijft wel een feit dat het geen rijexamen was, want die TT is meer als meetmoment bedoeld!

Echter naar mijn mening zijn ervaringen rijinstructeur's net zo goed daarin, dus zo'n dure TT kun je dan besparen. Wat veel rijscholen trouwens al doen: Ze laten hun collega's zelf een soort TT uitvoeren, enige nadeel is natuurlijk dat je die vrijstelling niet kunt krijgen.
pi_166480453
Hehehe mn rijinstructeur was bij kassa; ging over ouderen in het verkeer.
pi_166482319
Theorielessen om de 10 jaar voor jongeren? Zijn wel allemaal leuke ideeën, maar dan ligt binnen de kortste keren de economie plat in Nederland ;)

Half Nederland zou dan plots zijn rijbewijs kwijt raken met al die regeltjes die men voorstelt bij kassa! Vind trouwens wel dat 16 en 17 jarige niks achter het stuur te zoeken hebben, maar dat is weer wat anders.
pi_166483304
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 11:55 schreef Noorseviking het volgende:

--- knip ---
Die lui houden je aan het lijntje, ik weet zeker dat je er goed aan hebt gedaan om een andere rijschool te zoeken.
Neem nou bijvoorbeeld vandaag: Je zou ze spreken over evt. restitutie.
En dat is nu het enige dat je nog niet zeker weet, wel dat je een andere instructeur kunt krijgen en dat je zogenaamd je TTT wel gehaald hebt en dus vrijstelling voor bijzondere verrichtingen zou hebben bij je volgend examen.
Als jij van het CBR bericht hebt gekregen dat de TTT niet gelukt is veranderd de rijschool daar helemaal niks aan.

En nu even opletten want belangrijk: Als de rijschool jou idd valse informatie geeft en je kunt dat aantonen dan moet je écht nog een keer contact opnemen met BOVAG zelf, dat soort ratten horen niet in dat wereldje te bestaan.
BOVAG lid of -rijschool worden is vrij makkelijk, ze hebben een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen maar echt door iedereen makkelijk te halen is.
Wat hun meer interesseert is het bedrag wat je vervolgens als rijschoolhouder jaarlijks af mag tikken.
Het is enorm vreemd dat je volgens de rijschool ineens wel vrijstelling hebt voor je bijzondere verrichtingen, als het CBR heeft besloten dat dat niet zo is dan zijn dat gewoon frauduleuze praktijken en valse voorlichting.
ANWB zal dat best wel willen weten.

Bel die lui eens op en vraag nogmaals eens naar de beloofde restitutie, wat ze nu doen is een ultieme poging om jou bij hun te houden.
Een poging die kansloos is aangezien je al een andere keuze hebt gemaakt.
Even op je strepen staan dus! Dit zaakje stinkt aan alle kanten.

Ik weet niet welke rijschool je nu heen gaat maar het zal ongetwijfeld beter zijn, die je had zit op veel vlakken erg fout.
  maandag 7 november 2016 @ 20:00:48 #234
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166483790
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Die lui houden je aan het lijntje, ik weet zeker dat je er goed aan hebt gedaan om een andere rijschool te zoeken.
Neem nou bijvoorbeeld vandaag: Je zou ze spreken over evt. restitutie.
En dat is nu het enige dat je nog niet zeker weet, wel dat je een andere instructeur kunt krijgen en dat je zogenaamd je TTT wel gehaald hebt en dus vrijstelling voor bijzondere verrichtingen zou hebben bij je volgend examen.
Als jij van het CBR bericht hebt gekregen dat de TTT niet gelukt is veranderd de rijschool daar helemaal niks aan.

En nu even opletten want belangrijk: Als de rijschool jou idd valse informatie geeft en je kunt dat aantonen dan moet je écht nog een keer contact opnemen met BOVAG zelf, dat soort ratten horen niet in dat wereldje te bestaan.
BOVAG lid of -rijschool worden is vrij makkelijk, ze hebben een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen maar echt door iedereen makkelijk te halen is.
Wat hun meer interesseert is het bedrag wat je vervolgens als rijschoolhouder jaarlijks af mag tikken.
Het is enorm vreemd dat je volgens de rijschool ineens wel vrijstelling hebt voor je bijzondere verrichtingen, als het CBR heeft besloten dat dat niet zo is dan zijn dat gewoon frauduleuze praktijken en valse voorlichting.
ANWB zal dat best wel willen weten.

Bel die lui eens op en vraag nogmaals eens naar de beloofde restitutie, wat ze nu doen is een ultieme poging om jou bij hun te houden.
Een poging die kansloos is aangezien je al een andere keuze hebt gemaakt.
Even op je strepen staan dus! Dit zaakje stinkt aan alle kanten.

Ik weet niet welke rijschool je nu heen gaat maar het zal ongetwijfeld beter zijn, die je had zit op veel vlakken erg fout.
Ja precies.

Ik vertrouw het ook al helemaal niet. Ik heb nu de afspraak staan met de rijschoolhouder deze woensdag om het te bespreken. Geen restitutie = geen ANWB zo simpel is het.

Ik vraag mij wel af : Ik heb dus het CBR examen staan op 21ste december. Dit staat los van de ANWB neem ik aan?

In andere woorden : ik kan met de andere rijschool dit examen doen toch?
pi_166483798
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 19:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
Theorielessen om de 10 jaar voor jongeren? Zijn wel allemaal leuke ideeën, maar dan ligt binnen de kortste keren de economie plat in Nederland ;)

Half Nederland zou dan plots zijn rijbewijs kwijt raken met al die regeltjes die men voorstelt bij kassa! Vind trouwens wel dat 16 en 17 jarige niks achter het stuur te zoeken hebben, maar dat is weer wat anders.
Mn rij-instructeur is iig pro voor iedere om iedere verlenging (na 20 jaar dus )een eigen verklaring en wellicht ook een (kleinere) theorietoets/praktijktest.

Les weer gehad voor vandaag. Kijken gaat al iets makkelijker, vandaag ook snelweg en sluizen gereden en een bochtje achteruit gedaan. Nu moe en honger O+
  maandag 7 november 2016 @ 20:04:10 #236
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166483906
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:00 schreef Noorseviking het volgende:

[..]

Ja precies.

Ik vertrouw het ook al helemaal niet. Ik heb nu de afspraak staan met de rijschoolhouder deze woensdag om het te bespreken. Geen restitutie = geen ANWB zo simpel is het.

Ik vraag mij wel af : Ik heb dus het CBR examen staan op 21ste december. Dit staat los van de ANWB neem ik aan?

In andere woorden : ik kan met de andere rijschool dit examen doen toch?
Volgens mij zit het zo: De rijschool heeft voor jou dat examen gereserveerd. Je hebt hen gemachtigd om dit te doen. Wanneer je de machtiging intrekt omdat je je nieuwe rijschool moet machtigen, vervalt volgens mij ook je recht op het door de ANWB aangevraagde examen.

Ik dacht dat het zelfs zo is dat je je machtiging niet eens in kan trekken, zolang dat examen voor jou gereserveerd staat. Dus dat is ook iets wat je met de rijschool moet regelen en zeker na moet vragen.
pi_166484388
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2016 20:00 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mn rij-instructeur is iig pro voor iedere om iedere verlenging (na 20 jaar dus )een eigen verklaring en wellicht ook een (kleinere) theorietoets/praktijktest.

Les weer gehad voor vandaag. Kijken gaat al iets makkelijker, vandaag ook snelweg en sluizen gereden en een bochtje achteruit gedaan. Nu moe en honger O+
Ja goed ik begrijp de punten wel, maar het CBR heeft nu al moeite met al die praktijkexamens.... dus als ze dan ook nog al die evaluaties zouden moeten doen? Sowieso haal je dan de woede van de automobilist op je schouders! Wat ik wel zie gebeuren trouwens is het volgende: Voor de volgende generatie jongeren word het behalen van een rijbewijs nog lastigere, want het verkeer word met de dag drukker.
  dinsdag 8 november 2016 @ 16:29:08 #238
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166502976
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 20:04 schreef Voszje het volgende:

[..]

Volgens mij zit het zo: De rijschool heeft voor jou dat examen gereserveerd. Je hebt hen gemachtigd om dit te doen. Wanneer je de machtiging intrekt omdat je je nieuwe rijschool moet machtigen, vervalt volgens mij ook je recht op het door de ANWB aangevraagde examen.

Ik dacht dat het zelfs zo is dat je je machtiging niet eens in kan trekken, zolang dat examen voor jou gereserveerd staat. Dus dat is ook iets wat je met de rijschool moet regelen en zeker na moet vragen.
Slinkse manier maar begrijpelijk! Volgende keer dus zelf reserveren via het CBR

*Update 1359* Het wordt nog leuker!

Ik werd onverwacht telefonisch door de rijschoolhouder opgebeld en hij vroeg om opheldering over de situatie. Ik kreeg erg het gevoel dat hij mij verweet te laat te hebben gehandeld door het niet te melden. onder het motto ''je bent oud genoeg dus dat had je kunnen doen''. Ik werd natuurlijk kwaad omdat ik dit zag als verantwoordelijkheid van de instructeur. Dit doet totaal niet af aan het feit hoe ik ben behandeld.

Daarnaast maakte hij zelf de vergelijking van ''een gebakken brood bij de bakker breng je ook niet terug'' Ik ging hier gelijk op in en zei dat je een dure rijopleiding hier niet meer kan vergelijken.
Deze uitspraak had dus betrekking op een eventuele vergoeding en hij vroeg zich af waarom ik hier specifiek recht op zou hebben.

Er is dus nu blijkbaar de afspraak gemaakt dat de rij-instructeur ook aanwezig is bij bespreking morgen. Deze afspraak is morgen om kwart over 5. De rijschoolhouder zei ''neutraal'' naar te gaan kijken. Maar als die instructeur ontkent ik geen poot op de staan heb. Daar wist hij geen antwoord op.

Hij vroeg mij dit in een punten op te schrijven...maar het is even de vraag hoe ik dit simpel en compact kan verwoorden zonder zij er zelf nog punten uit kunnen halen die in mijn nadeel zijn.

Maar wat ze niet weten is dat ik met de ANWB klachtservice heb gebeld en morgenmiddag een telefonisch gesprek heb met de persoon die de klachtbehandelingen doet. Ik heb nogmaals mijn gehele verhaal gedaan maar, heb gezegd dat ik weinig vertrouwen heb in een goede afloop met de rijschool.
pi_166504570
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 16:29 schreef Noorseviking het volgende:

maar het is even de vraag hoe ik dit simpel en compact kan verwoorden zonder zij er zelf nog punten uit kunnen halen die in mijn nadeel zijn.

Of er punten in staan die in jouw nadeel kunnen werken ligt helemaal aan jezelf.
Je moet er voor jezelf iig van uit gaan dat je gevraagd is de negatieve dingen op te schrijven, het gaat immers om een klacht.
Je briefje zou er zo uit kunnen zien:

- In plaats van opbouwend commentaar te krijgen noemt hij mij dom
- Door bovenstaande is de sfeer negatief en kan ik moeilijk vorderingen maken
- Instructeur is ongeïnteresseerd waardoor ik het idee heb onnodig dure rijlessen te bepalen
- Ik heb bij de instructeur aangegeven dat ik me bij hem niet op mijn gemak voel maar hij heeft me nooit op de mogelijkheid gewezen om over te stappen naar een andere instructeur binnen dezelfde rijschool.

Wat ik typte is maar een voorbeeld, niet persé van toepassing op jouw situatie.
Maar dat is denk ik wel wat ze vragen, elke klacht even in 1 zinnetje en dat moet je ook doen.
Maak er geen verhaal van zodat sommige klachten misschien niet eens besproken worden maar schrijf echt elke klacht apart op.
Zodat je als er over gepraat wordt je per klacht een streep kunt zetten door die regel of misschien een uitroepteken er achter moet zetten.

Dat je contact hebt gehad met de ANWB zelf zou ik in het begin van het gesprek melden, zou zo maar eens kunnen zorgen voor wat meedenken en medewerking van hun kant.

Vind het echt jammer voor je dat het zo gaat, autorijden is leuk en dat fijne gevoel zou met het lessen al moeten beginnen.
  dinsdag 8 november 2016 @ 21:28:51 #240
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166511120
quote:

[..]

Slinkse manier maar begrijpelijk! Volgende keer dus zelf reserveren via het CBR

-knip-
Ik weet eigenlijk niet of dat kan, zelf reserveren. Ik dacht dat je alleen je theorie zelf kon reserveren, de rest regelt de rijschool. Maar misschien heb ik het mis. :)

Voor de rest: Wat een gedoe zeg, bah. Ik wens je in ieder geval veel succes morgen!
pi_166572789
quote:

knip
Hoe is het gesprek gegaan?
  donderdag 10 november 2016 @ 23:08:56 #242
286575 Roces18
Chef de party
pi_166573787
@noorseviking

Ik heb instructeurs gehad die wel.een tandje erger waren. Ik snap best dat jehet idee hebt dat je daardoor op je tenen moet lopen om geen commentaar te krijgen. Maar persoonlijk vind ik dat je van zulke gasten het meeste leert. Je moet ze halverwege ontmoeten met inzet. Als jij na 55 uur dezelfde fouten maakt zou ik daar als instructeur ook de pest in hebben. Je praktijk kan je ook heel goed verbeteren door er een automatisme van te maken. Ga thuis de handelingen na in je hoofd, zet het op papier en leer het. En na elke les zet op papier wat je geleerd hebt en lees het voor elke les even door. Geef dat beetje extra inzet en laat het hem ook merken en je zult zien dat het makkelijker gaat.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_166578918
Keuring gehad, mn goede oog wordt met bril gecorrigeerd tot 1.5. Moet minimaal 0.7 zijn voor het cbr :s)
  vrijdag 11 november 2016 @ 12:18:59 #244
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_166580456
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 15:39 schreef Voszje het volgende:

[..]

Hier ben ik weer!

*Update*

Ik heb zoals gezegd eergisteren het gesprek gehad. Kort samengevat: alles goed besproken en heeft de rij-instructeur ook niet ontkent die dingen gezegd te hebben. Daar ben ik ook blij om. Hij heeft het ook niet met kwaad opzet gedaan.

Ik had hier voorafgaand een gesprek aan de telefoon met de rijschoolhouder de dag ervoor. Ik had niet het gevoel had dat de rijschoolhouder mij serieus nam, maar in het gesprek zelf bleef hij neutraal.

Hij vond wel dat ik het eerst het gesprek had moeten afwachten voor in contact had opgenomen met de franchise-waarnemer van de ANWB zelf. Hij vond het een beetje ''een mes in de rug'' omdat hij het zelf nog niet heeft kunnen oplossen. Ik vond dat hij deels gelijk had, maar ik voelde mij niet gehoord dus ben het hogerop gaan zoeken gezien hier ook de mogelijkheid voor is. Dat heb je nou eenmaal als je onder de ANWB hoort.

Ik heb als compensatie 4 uur lesgeld aangeboden gekregen en ik kan als ik wil 1/2 lessen gratis rijden bij een andere instructeur. Ik heb vandaag buiten de ANWB om les om kwart over 3 dus ik ga kijken hoe dat gaat! Ik heb de resultaten teruggekoppeld aan de franchise-waarnemer, die vroeg mij om mij op de hoogte te houden na dinsdag.

Ik bekijk nog even hoe de proefles van de ANWB verloopt volgende week ( wel mooi meegenomen), maar mijn gevoel zegt nog steeds dat ik gewoon ergens anders heengaan.

Wat ik daarnaast nog terugkrijg is mijn praktijkexamen-geld (indien ik wegga)

Ik vraag mij alleen of ik eventueel of de machtiging van de ANWB eventueel kan omzetten naar een andere rijschool. In andere woorden : Is er dan nog een mogelijkheid om die 21ste december af te rijden.

Daar bel ik het CBR nog voor op.
pi_166593568
Morgen en overmorgen een paar opfrislesjes. Heb de afgelopen 10 jaar misschien 200 km gereden :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166594316
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen en overmorgen een paar opfrislesjes. Heb de afgelopen 10 jaar misschien 200 km gereden :@
Oeh veel plezier. En we willen natuurlijk een zeer uitgebreid verslag.
pi_166594515
ZO spannend wordt het ook weer niet hoor :P
pi_166594654
Echtwel
pi_166595908
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:07 schreef douche-eendje het volgende:
Echtwel
Ja :+
pi_166600252
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 november 2016 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Verstandig! Ik heb eerst in 2006 getracht mij rijbewijs te halen, niet gelukt en nu in 2016 gehaald. Meeste moest ik echter allemaal opnieuw leren ;)

Oh en rij gewoon voorzichtig, ik ben ook net beginnende bestuurder en heb van zoiets: Het is een maximumsnelheid, dus als ik liever 45 rij i.p.v. 50 dan mag dat gewoon.
pi_166600617
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 09:47 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Verstandig! Ik heb eerst in 2006 getracht mij rijbewijs te halen, niet gelukt en nu in 2016 gehaald. Meeste moest ik echter allemaal opnieuw leren ;)

Oh en rij gewoon voorzichtig, ik ben ook net beginnende bestuurder en heb van zoiets: Het is een maximumsnelheid, dus als ik liever 45 rij i.p.v. 50 dan mag dat gewoon.
Voorzichtig rijden is iets anders dan 45 rijden ipv 50. Dat is heel irritant voor de mensen achter je en op zich heb je niets met de mensen achter je te maken, maar die gaan dan sneller inhalen wat tot gevaarlijke situaties kan leiden. En die 5 km op 50 maakt echt niet dat je meer ziet ofzo. Mijn rijinstructeur zei dat ook altijd.
pi_166602391
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 10:17 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

Voorzichtig rijden is iets anders dan 45 rijden ipv 50. Dat is heel irritant voor de mensen achter je en op zich heb je niets met de mensen achter je te maken, maar die gaan dan sneller inhalen wat tot gevaarlijke situaties kan leiden. En die 5 km op 50 maakt echt niet dat je meer ziet ofzo. Mijn rijinstructeur zei dat ook altijd.
5 km verschil bij een ongeluk kan 't verschil tussen een schrammetje en zwaar letsel zijn.
pi_166610062
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:03 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

5 km verschil bij een ongeluk kan 't verschil tussen een schrammetje en zwaar letsel zijn.
Maar als die 5 km nou voorkomt dat dat ongeluk überhaupt gebeurt...
  zaterdag 12 november 2016 @ 19:40:26 #254
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_166610823
mijn rijinstructeur zei altijd dat je het beste een paar kilometer boven de maximum snelheid kon rijden.
  zaterdag 12 november 2016 @ 19:48:12 #255
286575 Roces18
Chef de party
pi_166610947
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 19:40 schreef Ypmaha het volgende:
mijn rijinstructeur zei altijd dat je het beste een paar kilometer boven de maximum snelheid kon rijden.
Klopt.
Zit afwijking in je teller. En als ik een mongool voor me heb die denkt 50 te rijden en eigenlijk 45 gaat, zal ik bumperkleven tot ik een ons weeg. Je kan makkelijk 60 rijden waardoor je dus 55 gaat.
pi_166610976
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 19:48 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Klopt.
Zit afwijking in je teller. En als ik een mongool voor me heb die denkt 50 te rijden en eigenlijk 45 gaat, zal ik bumperkleven tot ik een ons weeg. Je kan makkelijk 60 rijden waardoor je dus 55 gaat.
Je bumperkleeft maar een end weg, dan ga ik lekker 40 rijden. :W
  zaterdag 12 november 2016 @ 19:50:32 #257
286575 Roces18
Chef de party
pi_166610991
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 19:49 schreef Messina het volgende:

[..]

Je bumperkleeft maar een end weg, dan ga ik lekker 40 rijden. :W
Ja dan haal ik je in met een middelvinger erachteraan, we zijn geen bejaarden hier. Overigens zak je jouw examen ook als je te zacht rijd. Lekker vlot doorrijden dat willen ze zien.
pi_166611351
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 19:50 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja dan haal ik je in met een middelvinger erachteraan, we zijn geen bejaarden hier. Overigens zak je jouw examen ook als je te zacht rijd. Lekker vlot doorrijden dat willen ze zien.
Dan haal je me lekker in. Ik ben geslaagd, in één keer, zonder "net wat harder" te rijden.
Lekker meerijden, tuurlijk, maar niet te hard om het te hard.

Als jij me dan wilt inhalen en je middelvinger opsteekt vind ik dat helemaal mooi. Mij heb je er niet mee. :W
pi_166612556
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 10:17 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

Nou dan past het overige verkeer zich maar aan! Het is een maximumsnelheid en geen verplichte snelheid, je kunt er beter onder zitten dan boven aangezien dat strafbaar is.
pi_166614000
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 21:04 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nou dan past het overige verkeer zich maar aan! Het is een maximumsnelheid en geen verplichte snelheid, je kunt er beter onder zitten dan boven aangezien dat strafbaar is.
Moet je eens opletten wat je examinator zegt als je de doorstroming belemmerd. ;)
Er is idd geen minimumsnelheid omdat anders iedereen in een file een bekeuring zou moeten krijgen maar het is wél de bedoeling dat je de Vmax rijdt als de omstandigheden dat toelaten.
pi_166615238
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Moet je eens opletten wat je examinator zegt als je de doorstroming belemmerd. ;)
Er is idd geen minimumsnelheid omdat anders iedereen in een file een bekeuring zou moeten krijgen maar het is wél de bedoeling dat je de Vmax rijdt als de omstandigheden dat toelaten.
Dittem.

Verder vandaag een leuke opfrisles gereden met Dr_Flash, zeker wat dingetjes waar nog even aandacht voor nodig is, maar lang niet slecht! Morgen verder :)
  zaterdag 12 november 2016 @ 23:22:37 #262
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_166615345
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:16 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dittem.

Verder vandaag een leuke opfrisles gereden met Dr_Flash, zeker wat dingetjes waar nog even aandacht voor nodig is, maar lang niet slecht! Morgen verder :)
FOK!kers rijden met FOK!kers ^O^
pi_166615413
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:22 schreef Voszje het volgende:

[..]

FOK!kers rijden met FOK!kers ^O^
:Y

Ik ben een prima drinkbroeder van Flash, maar tijdens de rit fungeer ik toch stukken anders, het moet wel leerzaam blijven vind ik :Y (en hij ook, dus dat zit helemaal goed)
pi_166618363
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:26 schreef LompeHork het volgende:

[..]

:Y

Ik ben een prima drinkbroeder van Flash, maar tijdens de rit fungeer ik toch stukken anders, het moet wel leerzaam blijven vind ik :Y (en hij ook, dus dat zit helemaal goed)
Zo hoort het ook, heb vroeger ook een ex-collega en kroegmaatje les gegeven en de verstandhouding was toen idd heel anders dan op het werk of op de barkruk, anders werkt het niet. :N

SPOILER
  zondag 13 november 2016 @ 13:51:26 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166624069
Nou, dat was een leerzaam weekend inderdaad. Bijzonder om te zien dat er tegenwoordig zo veel aandacht is voor zuinig rijden en zo. Dat was in mijn tijd totaal niet boeiend :D Maar we zijn echt wel serieus bezig geweest ^O^
  FOK!fotograaf zondag 13 november 2016 @ 13:54:59 #266
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166624137
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik weet nog dat wij in Alkmaar een weggetje hadden (die is er nog steeds) wat 30 zone was, maar waar je minimaal 40 op je teller moest rijden, omdat je anders inhaalacties kreeg. Examinatoren gingen daar ook niet overheen.
The summer is magic!

pi_166625424
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 02:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zo hoort het ook, heb vroeger ook een ex-collega en kroegmaatje les gegeven en de verstandhouding was toen idd heel anders dan op het werk of op de barkruk, anders werkt het niet. :N

SPOILER
Nee precies, als ik leuk ga zitten doen en verder helemaal niets doe schiet het niet op. :+

SPOILER
pi_166626081
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, dat was een leerzaam weekend inderdaad. Bijzonder om te zien dat er tegenwoordig zo veel aandacht is voor zuinig rijden en zo. Dat was in mijn tijd totaal niet boeiend :D Maar we zijn echt wel serieus bezig geweest ^O^
Ja fijn dat "nieuwe rijden."
Zo laag in de toeren de motor belasten is niet echt fijn voor de lagers en zo maar daar geeft het CBR niks om.
En zodra iemand zijn/haar rbw heeft ontwikkeld diegene toch wel een eigen rijstijl.
Een examen is eigenlijk weinig anders dan een zorgvuldig ingestudeerd toneelstukje maar wel een optreden waarin je wel je vaardigheden moet laten zien.

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik weet nog dat wij in Alkmaar een weggetje hadden (die is er nog steeds) wat 30 zone was, maar waar je minimaal 40 op je teller moest rijden, omdat je anders inhaalacties kreeg. Examinatoren gingen daar ook niet overheen.
Nah, ook als je 40 op de teller rijdt zul je nog ingehaald worden denk ik.
Maar vlot doorrijden is ondanks dat wel het beste.
Voor een examen zijn dat wel rotweggetjes ja, moeilijk om het daar goed te doen in de ogen van een examinator.
Vlot doorrijden zal gewaardeerd worden als je maar laat zien dat je duidelijk snelheid mindert bij straatjes van rechts op gelijkwaardige kruisingen.

quote:
10s.gif Op zondag 13 november 2016 15:07 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Nee precies, als ik leuk ga zitten doen en verder helemaal niets doe schiet het niet op. :+

SPOILER
Psies, het is geen roadtrip die hilarisch bedoeld is al kun je nog steeds veel lol hebben samen! :Y

SPOILER
pi_166626171
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 09:47 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Het ligt puur aan de weg en omstandigheden. Je hebt 50km wegen waar je makkelijk 70 of 80 kan rijden, maar je hebt ook 50km wegen waar het verstandiger is om 30 te rijden. Je moet zelf inschatten wat veilig is.

Tijdens rijlessen wordt het wel aangeleerd om de maximumsnelheid aan te houden mits de omstandigheden het toelaten. Dus als je 130 mag op de snelweg, dan moet je ook 130 rijden. In de praktijk zie je echter heel veel mensen gewoon 80 of 100 rijden :') Op 50km wegen kom ik eigenlijk zelden mensen tegen die veel langzamer rijden. Idem voor woonwijken/30km-zones.

En je teller heeft een ingebouwde afwijking. Dus als je 50 op de teller rijdt, dan rij je eigenlijk rond de 45.
  FOK!fotograaf zondag 13 november 2016 @ 16:04:48 #270
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166626654
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 15:38 schreef vannelle het volgende:
Nah, ook als je 40 op de teller rijdt zul je nog ingehaald worden denk ik.
Maar vlot doorrijden is ondanks dat wel het beste.
Voor een examen zijn dat wel rotweggetjes ja, moeilijk om het daar goed te doen in de ogen van een examinator.
Vlot doorrijden zal gewaardeerd worden als je maar laat zien dat je duidelijk snelheid mindert bij straatjes van rechts op gelijkwaardige kruisingen.
Bij 40 viel het wel mee.
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 15:43 schreef Mark031 het volgende:
Tijdens rijlessen wordt het wel aangeleerd om de maximumsnelheid aan te houden mits de omstandigheden het toelaten. Dus als je 130 mag op de snelweg, dan moet je ook 130 rijden.
Dat is om te laten zien dat je ook durft. Hetzelfde met oversteken, vlot een beslissing kunnen nemen en op tempo invoegen. Ik rijd in de spits zo 's ochtends regelmatig 100.
quote:
Ja fijn dat "nieuwe rijden."
Zo laag in de toeren de motor belasten is niet echt fijn voor de lagers en zo maar daar geeft het CBR niks om.
En zodra iemand zijn/haar rbw heeft ontwikkeld diegene toch wel een eigen rijstijl.
Een examen is eigenlijk weinig anders dan een zorgvuldig ingestudeerd toneelstukje maar wel een optreden waarin je wel je vaardigheden moet laten zien.
BE heeft ook zo'n geintje, de remtest. Je kan daar van alles mee testen, behalve de werking van de oplooprem. 8)7 8)7
The summer is magic!

pi_166627192
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 16:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

BE heeft ook zo'n geintje, de remtest. Je kan daar van alles mee testen, behalve de werking van de oplooprem. 8)7 8)7
Ik ken die test niet, hoe gaat die dan?
Alleen maar hard remmen en tot stilstand komen and that's it?
Als dat zo is dan zou ik na het hard remmen vragen een stukje achteruit te rijden, dan kom je er vanzelf wel achter of de oplooprem werkt of niet. :Y
  FOK!fotograaf zondag 13 november 2016 @ 16:35:42 #272
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166627482
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 16:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik ken die test niet, hoe gaat die dan?
Alleen maar hard remmen en tot stilstand komen and that's it?
Als dat zo is dan zou ik na het hard remmen vragen een stukje achteruit te rijden, dan kom je er vanzelf wel achter of de oplooprem werkt of niet. :Y
Stapvoets rijden (10-15 km/h) en dan een noodstop maken, waardoor je boenk moet voelen en horen.
The summer is magic!

pi_166627832
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 16:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Stapvoets rijden (10-15 km/h) en dan een noodstop maken, waardoor je boenk moet voelen en horen.
Dat kun je ook te horen krijgen als je niet goed aangekoppeld hebt en de aanhanger tijdens het remmen van de trekhaak schiet. :+
  FOK!fotograaf zondag 13 november 2016 @ 17:02:05 #274
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166628245
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 16:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat kun je ook te horen krijgen als je niet goed aangekoppeld hebt en de aanhanger tijdens het remmen van de trekhaak schiet. :+
Maar dat test je al eerder door het neuswieltje weer te laten zakken en uit te draaien als je gekoppeld hebt.
The summer is magic!

pi_166637407
quote:

[..]

Psies, het is geen roadtrip die hilarisch bedoeld is al kun je nog steeds veel lol hebben samen! :Y

SPOILER
Humor is sowieso belangrijk vind ik, geeft de leerling ook een veel positievere beleving! :D

SPOILER
  FOK!fotograaf zondag 13 november 2016 @ 22:00:40 #276
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166639686
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:44 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Humor is sowieso belangrijk vind ik, geeft de leerling ook een veel positievere beleving! :D

SPOILER
De V40 T3 vind ik een fijn bakje. Diesels niet zoveel ervaring mee, maar plankgas weg bij een stoplicht in een V40 T3 resulteerde bijna steevast in wielspin :P
The summer is magic!

pi_166639822
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

De V40 T3 vind ik een fijn bakje. Diesels niet zoveel ervaring mee, maar plankgas weg bij een stoplicht in een V40 T3 resulteerde bijna steevast in wielspin :P
Ik rij een D2, vol gas is standaard een wheelspin ja :+ leuke auto's zijn het, vooral als ik met een leerling de snelweg op wil.
pi_166639978
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 20:44 schreef LompeHork het volgende:

[..]

SPOILER
Man, ik heb samen met mijn leerlingen de grootste lol gehad!
Eentje bij de 1e les, stond zijn tante toevallig naast ons voor het verkeerslicht dus heb ik hem aangemoedigd haar uit te dagen voor een stoplichtsprintje.
En die uitdaging accepteerde ze. :)
Ik heb wel zelf de pedalen en het schakelen gepakt en we reden haar helemaal zoek. :D
Had hij weer een leuk verhaal voor op verjaardagen. :P

SPOILER
pi_166640235
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Eentje bij de 1e les, stond zijn tante toevallig naast ons voor het verkeerslicht dus heb ik hem aangemoedigd haar uit te dagen voor een stoplichtsprintje.
Ik heb wel zelf de pedalen en het schakelen gepakt en we reden haar helemaal zoek. :D

SPOILER
_O- dat is gewoon prachtig! Ik heb binnenkort iemands eerste les en ben van plan gewoon soepeltjes weg te rijden voor z'n huis (verjaardagsritje, dus er zal wel familie staan), mag hij lekker sturen en ik doe de rest. :D
Ik heb zelf trouwens ook gewoon een gaspedaal (verwijderbaar natuurlijk omdat CBR), vind ik wel prettig op sommige momenten.

SPOILER
  FOK!fotograaf zondag 13 november 2016 @ 22:25:18 #280
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_166640384
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 22:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

SPOILER
Ik denk aan mijn rijlessen, zowel B als BE, nog altijd met veel lol terug. Mijn B omdat ik zo nu en dan te gehaaid was (en die ouwe rij instructeur van mij in het dorp om de haverklap op de toeter hing om naar een van zijn vele oud leerlingen van de afgelopen 40 jaar te toeteren), mijn BE omdat ik en lol had met mijn instructeur. Wij reden eens ergens een eenrichtingsstraat in, kwam er eentje tegemoet, tegen de richting in. Ik wilde aan de kant gaan. Mocht niet, laat die ander maar lekker zijn eigen probleem oplossen. Of die losse leswagen die niet op schoot. Na 2 stoplichten moest ik bij de 3e er maar naast gaan staan (althans, moest, ik deed het zelf en dat werd wel gewaardeerd). Met je aanhangerlescombinatie een lesauto eruit trekken. Voor de lunchpauze bij het gebouw van de rjischool aan komen. Aanhanger loskoppelen, instructeur loopt weg en zegt: "Jij zet hem wel ff weg hè?". Instappen, gordel los laten en met 1 hand hem achteruit in een parkeervak zetten terwijl er nog een spoedcursus leerling met instructeur staat na te praten. :P 3

Met B ook op de snelweg steevast bij 130: "Ja, euh, ik moet ook nog aan je verdienen hoor! 130 is vlot zat." * Pizza_Boom reed ook toen al aardig door O-)

SPOILER
The summer is magic!

pi_166642989
Toen ik nog halfzware shag was tijdens examen B een examinator zelfs een bult op z'n kop bezorgd.
Hij had zijn gordel niet om, zat niet op te letten maar er stak een hond de weg over.
Ik dus plat op de rem en hij *boink*
"Waarom deed je dat?!?!"
Ik: Er stak een hond over, waarom zag je dat zelf niet?

Dat voorhoofd heeft nog een tijdje zeer gedaan, heb hem er nog vaak over zien wrijven. :D
pi_166643477
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 15:43 schreef Mark031 het volgende:

En je teller heeft een ingebouwde afwijking. Dus als je 50 op de teller rijdt, dan rij je eigenlijk rond de 45.
Bij auto's die ouder dan een jaar of vijf zijn ja. Bij modernere auto's heb ik nog nooit een verschil gezien tussen m'n gps-snelheid en die op de teller van de auto.
pi_166643706
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 08:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Bij auto's die ouder dan een jaar of vijf zijn ja. Bij modernere auto's heb ik nog nooit een verschil gezien tussen m'n gps-snelheid en die op de teller van de auto.
Bij mij is het verschil inderdaad 1 KM (auto is 2,5 maand oud).
pi_166644438
Adviezen/tips met betrekking tot het rijden van een bestelbus? Veelgemaakte beginnersfouten? :o
pi_166644657
welk theorieboek gebruiken jullie? Heb nog een oude versie en wil toch wel een nieuwe, zodat ik toch alles in 1 heb. :@ Had die van de anwb al op het oog. Zit cdrom bij. Wel handig om op pc die oefenexamens te doen

Zal misschien wel niet veel verschillen van een ander recent theorieboek, maar dacht: ik gooi het even in de groep :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_166644709
quote:
11s.gif Op maandag 14 november 2016 10:12 schreef Apotheose het volgende:
welk theorieboek gebruiken jullie? Heb nog een oude versie en wil toch wel een nieuwe, zodat ik toch alles in 1 heb. :@ Had die van de anwb al op het oog. Zit cdrom bij. Wel handig om op pc die oefenexamens te doen

[ afbeelding ]

Zal misschien wel niet veel verschillen van een ander recent theorieboek, maar dacht: ik gooi het even in de groep :P
Ik heb het ANWB boek gebruikt, ben in een keer geslaagd. Het Vekabest boek heb ik niet gebruikt, maar is ook een prima boek heb ik hier begrepen ;)
Ook het Vekabest boek komt met CDrom (misschien ook optionele extra, net als bij de ANWB).
pi_166645026
Ik heb de vekabest boeken via Voszje en Itheorie via rijschool. Dat laatste werkt voor mij niet, digitaal leren. Staan wel 50 oefenexamens in, die ga ik wel gebruiken :)
pi_166645502
nice thx. Lees hier en daar op het interweb dat die van Vekabest duidelijker zijn. Meer afbeeldingen dan tekst.
pi_166646256
Vekabest is voor zover ik weet het populairste boek. Ik had dat boek ook en het wordt heel duidelijk uitgelegd. Leek net of ik een basisschoolboek aan het lezen was :')

Dat boek is trouwens geschreven aan de hand van de officiële CBR-richtlijnen en ik herinner me dat de oefenexamens op de CD-rom vragen bevatten die ik ook op het echte examen kreeg :')
pi_166649333
^ ah nice :D Heb m besteld incl dus die cdrom erbij. ^O^
pi_166649714
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 09:58 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Adviezen/tips met betrekking tot het rijden van een bestelbus? Veelgemaakte beginnersfouten? :o
Onthou waar je net voorbij gereden bent als je een stukje achteruit moet rijden, je zicht naar achteren is een stuk minder dan in een personenauto.
Dat geldt ook voor als je wil afslaan, heb je net een fietser ingehaald?
Dode hoek is namelijk een stuk groter dan in een gewone auto.
Verder eigenlijk niks bijzonders, het rijdt gewoon als een normale auto, overdreven ruime bochten maken is dus ook niet nodig.
Zie ze soms wel eens bochten maken alsof ze denken dat ze in een vrachtwagen rijden.
pi_166660709
We zijn er trouwens wel achter gekomen dat er geen Gopro of dashcam meer tegen de voorruit kan als eoa controlfreak instructeur er al zeven spiegels tegenaan geplakt heeft. Dusjah, geen al te spannende footage :)
pi_166660779
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2016 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
We zijn er trouwens wel achter gekomen dat er geen Gopro of dashcam meer tegen de voorruit kan als eoa controlfreak instructeur er al zeven spiegels tegenaan geplakt heeft. Dusjah, geen al te spannende footage :)
Er hingen binnen maar twee spiegels Fles :+ relax _O-

En ja, die troep hangt in de weg. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 22:52:17 ]
pi_166661408
Nietman. Minstens veertien. Smaakte goed die dubbelbock trouwens :+
pi_166661434
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2016 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Nietman. Minstens veertien. Smaakte goed die dubbelbock trouwens :+
_O- potverdorie.
pi_166661528
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 10:42 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb de vekabest boeken via Voszje en Itheorie via rijschool. Dat laatste werkt voor mij niet, digitaal leren. Staan wel 50 oefenexamens in, die ga ik wel gebruiken :)
Ik had ook die van Vekabest (Danwel een druk speciaal voor mijn Rijschool) Beviel prima.
pi_166661543
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2016 22:49 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Er hingen binnen maar twee spiegels Fles :+ relax _O-

En ja, die troep hangt in de weg. :P
Er hangen er toch 7 in/aan een instructieauto?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 23:17:19 ]
pi_166661587
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 23:16 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Er hangen er toch 6 in/aan een instructieauto?
4 voor mij (binnen, linksbuiten, rechtsbuiten en oogspiegel), 3 voor de leerling :) (binnen, linksbuiten en rechtsbuiten)

We hadden het hier over extra binnenspiegels ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 23:19:03 ]
pi_166661617
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2016 23:17 schreef LompeHork het volgende:

[..]

4 voor mij (binnen, linksbuiten, rechtsbuiten en oogspiegel), 3 voor de leerling :) (binnen, linksbuiten en rechtsbuiten)

We hadden het hier over extra binnenspiegels aan de binnenkant ;)
Ahzo, ja dan noemen we hetzelfde getal :P (Zie mijn edit)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 23:19:17 ]
pi_166670252
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 15:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Onthou waar je net voorbij gereden bent als je een stukje achteruit moet rijden, je zicht naar achteren is een stuk minder dan in een personenauto.
Dat geldt ook voor als je wil afslaan, heb je net een fietser ingehaald?
Dode hoek is namelijk een stuk groter dan in een gewone auto.
Verder eigenlijk niks bijzonders, het rijdt gewoon als een normale auto, overdreven ruime bochten maken is dus ook niet nodig.
Zie ze soms wel eens bochten maken alsof ze denken dat ze in een vrachtwagen rijden.
Bedankt voor de reactie!

Rekening houden met waar je voorbij gereden bent is wel vrij belangrijk inderdaad. Kan geen kwaad daaraan herinnerd te worden. Bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')