Wat wil je weten?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 21:03 schreef douche-eendje het volgende:
Zijn er hier mensen met ervaring met de eigen verklaring en de medische keuring? Ik zie met 1 oog (ander is zeer slechtziend ) en heb ooit een oogoperatie gehad, volgens de cbr-richtlijnen zie ik net aan genoeg om gewoon goedgekeurd te kunnen worden.
Minimum ligt een stuk lager, 50%quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 21:30 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat wil je weten?
Heb zelf met bril slechts 80% zicht. (Kon toen we het CBR gebouw uitliepen de test met kenteken lezen aan de overkant van de parkeerplaats geeneens uitvoeren )
Heb je de keuring gehad en zo ja, wat hield het in?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 21:30 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat wil je weten?
Heb zelf met bril slechts 80% zicht. (Kon toen we het CBR gebouw uitliepen de test met kenteken lezen aan de overkant van de parkeerplaats geeneens uitvoeren )
Dat inderdaad, en de daadwerkelijke ondergrens ligt op 40%. Gelukkig zit ik op 52% zicht met bril of lens in en is mijn fatsoenlijk werkende oog tot normaal zicht gecorrigeerd met bril.quote:
Moest langs een onfhankelijke huisarts die een oordeel velde. Vervolgens een aangepast examen waar denk ik wat extra gelet is op mijn zicht. Niet heel veel speciaals volgensmij.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 21:57 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Heb je de keuring gehad en zo ja, wat hield het in?
Pciesquote:[..]
Dat inderdaad, en de daadwerkelijke ondergrens ligt op 40%. Gelukkig zit ik op 52% zicht met bril of lens in en is mijn fatsoenlijk werkende oog tot normaal zicht gecorrigeerd met bril.
Ow, dat valt nog wel mee .quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 21:59 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Moest langs een onfhankelijke huisarts die een oordeel velde. Vervolgens een aangepast examen waar denk ik wat extra gelet is op mijn zicht. Niet heel veel speciaals volgensmij.
[..]
Pcies
Zolang de afstanden goed zijn maakt het niets uitquote:Op zondag 9 oktober 2016 13:05 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Zegt de wet iets over of de achterste auto (op de snelweg) als eerste mag inhalen of juist de auto vooraan?
Persoonlijk ga ik voor de meest veilige optie, maar ik vroeg mij af of er wat deze situatie betreft een 'regel' was.
Ben je dan direct gezakt? Ik had namelijk ook deze angst, maar met bril zie ik dus blijkbaar gewoon prima.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 21:30 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat wil je weten?
Heb zelf met bril slechts 80% zicht. (Kon toen we het CBR gebouw uitliepen de test met kenteken lezen aan de overkant van de parkeerplaats geeneens uitvoeren )
Het kan sowieso vast geen kwaad om voor je afrijden nog je ogen even te laten checken bij een optometrist.quote:Op maandag 10 oktober 2016 09:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ben je dan direct gezakt? Ik had namelijk ook deze angst, maar met bril zie ik dus blijkbaar gewoon prima.
in 1x geslaagd. Ik mocht gewoon 10 meter naar voren gaan staanquote:Op maandag 10 oktober 2016 09:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ben je dan direct gezakt? Ik had namelijk ook deze angst, maar met bril zie ik dus blijkbaar gewoon prima.
Ik mocht een kenteken oplezen van een auto die zo'n 3 meter van me vandaan stond.quote:Op maandag 10 oktober 2016 22:08 schreef d4v1d het volgende:
[..]
in 1x geslaagd. Ik mocht gewoon 10 meter naar voren gaan staan
kenteken moeten lezen van je les autoquote:Op maandag 10 oktober 2016 22:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik mocht een kenteken oplezen van een auto die zo'n 3 meter van me vandaan stond.
Ik ben nog even opzoek naar het praktisch nut van die test. Momentje.quote:Op maandag 10 oktober 2016 22:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik mocht een kenteken oplezen van een auto die zo'n 3 meter van me vandaan stond.
Om te voorkomen dat blinde kippen de weg op gaan. Iets met ijdeltuiten die een bril vertikken (en ook geen lenzen dragen), maar 'm wel nodig hebben. Zolang je je "hulpmiddel" draagt, is er geen enkel probleem.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:59 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Nog tips voor het theorie-examen?
En hoe kut gaan ze doen met die oogtest? Aangezien ik zelf -6/-7 heb .
En wat is het nut er van? Dan mag je niet met slechte ogen rijden, maar mensen die op hun mobielthe zitten, "sportieve" rijstijl hebben, oude mensen, alcoholisten en mensen die het autorijden gewoon niet in zich hebben mogen wel rijden? Dit vind ik typisch weer zo'n geval met het braafste jongetje van de klas straffen.
theorie vragen invloed = bijna altijd ja. Als ze vragen naar een getal is het 2 tenzij de optie 1 ertussen staat. Cbr is zo dom dat ze zelf dat niet doorhebben.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:59 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Nog tips voor het theorie-examen?
En hoe kut gaan ze doen met die oogtest? Aangezien ik zelf -6/-7 heb .
En wat is het nut er van? Dan mag je niet met slechte ogen rijden, maar mensen die op hun mobielthe zitten, "sportieve" rijstijl hebben, oude mensen, alcoholisten en mensen die het autorijden gewoon niet in zich hebben mogen wel rijden? Dit vind ik typisch weer zo'n geval met het braafste jongetje van de klas straffen.
dus 'hoe hard mag je hier rijden?' dan is het 2. Ok checkquote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:03 schreef IDkaart het volgende:
[..]
theorie vragen invloed = bijna altijd ja. Als ze vragen naar een getal is het 2 tenzij de optie 1 ertussen staat. Cbr is zo dom dat ze zelf dat niet doorhebben.
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:16 schreef Apotheose het volgende:
Bij mij zit het nog echt in het kijkgedrag tijdens het rijden en daarop inspelen.
Gewoon rondjes rijden op de Camping.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:16 schreef Apotheose het volgende:
[..]
dus 'hoe hard mag je hier rijden?' dan is het 2. Ok check
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer moet je? Kijk rustig naar de plaatjes en lees rustig de antwoorden. Laat je niet afleiden door het lopende tijdbalkje. Ik had 9 van de 10 keer dat ik de volgende vraag al zelf aandrukte, dus doe rustig en je hebt evengoed tijd zat.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:59 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Nog tips voor het theorie-examen?
Je ma heeft gelijk Maar ja, als je niet beter wist...quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 23:15 schreef IDkaart het volgende:
Oké ff eerlijke vraag.
Wie van jullie heeft ook nooit papieren moeten invullen, algemene voorwaarden gekregen etc voor het begin van de rijlessen en ook niet tijdens? en nog beter wie konden er alleen contant betalen?
Ik hoor nog steeds van m'n ma hoe dom het was dat ik bij een obvious zwartrijder les had en dacht dat dat overal zo was -___-
ja was ook dom maar ik hoor van iedereen dat de docent altijd contant wilde of dat je wel kan per rekening maar dat je contant korting krijgtquote:Op zaterdag 15 oktober 2016 11:06 schreef Voszje het volgende:
[..]
Wanneer moet je? Kijk rustig naar de plaatjes en lees rustig de antwoorden. Laat je niet afleiden door het lopende tijdbalkje. Ik had 9 van de 10 keer dat ik de volgende vraag al zelf aandrukte, dus doe rustig en je hebt evengoed tijd zat.
[..]
Je ma heeft gelijk Maar ja, als je niet beter wist...
ik betaal ook handje contantjequote:
Maar was dat omdat je dat zelf wilde of omdat het niet anders kon?quote:
nee volgens mij mocht ik het ook wel overmaken. Maar meende dat los betalen wel de voorkeur van rijinstructeur had. Weet het niet eens meer.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 19:55 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Maar was dat omdat je dat zelf wilde of omdat het niet anders kon?
Ik heb meermaals via whatsapp gevraagd om het rekeningsnummer maar nooit gekregen.
Bij mij kon het niet anders. Of misschien kon het wel anders maar dit was de standaard manier van betalen. Per les aftikken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 19:55 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Maar was dat omdat je dat zelf wilde of omdat het niet anders kon?
Ik heb meermaals via whatsapp gevraagd om het rekeningsnummer maar nooit gekregen.
hoe willen ze de km standen controleren? alsof er een standaard aantal per les is. Mijn instructeur gebruikt de auto ook privé...quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 23:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bij mij kon het niet anders. Of misschien kon het wel anders maar dit was de standaard manier van betalen. Per les aftikken.
Vraag me af of je rijles wel zwart kunt doen. Dan moet de auto sowieso in de bijtelling anders kloppen de km standen niet toch?
Als de stroken 15 meter of meer uit elkaar liggen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 13:32 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Na welke afstand tussen twee rijstroken/paden/wegen geldt het 'rechtdoorgaand verkeer gaat voor'-principe niet meer?
Horen overstekende voetgangers dan in principe niet altijd voorrang van bestuurders die de rotonde verlaten verleend te krijgen wanneer ze oversteken op/naast een rotonde?quote:Op zondag 16 oktober 2016 02:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als de stroken 15 meter of meer uit elkaar liggen.
15 meter dus.
Nee, tenzij VOP.quote:Op zondag 16 oktober 2016 03:00 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Horen overstekende voetgangers dan in principe niet altijd voorrang van bestuurders die de rotonde verlaten verleend te krijgen wanneer ze oversteken op/naast een rotonde?
Als ze op lessen van gemiddeld 60km uit komt lijkt me dat er wel ergens een ambtenaar wakker wordtquote:Op zaterdag 15 oktober 2016 23:18 schreef IDkaart het volgende:
[..]
hoe willen ze de km standen controleren? alsof er een standaard aantal per les is. Mijn instructeur gebruikt de auto ook privé...
Wat is anders aan een rotonde verlaten met een voetganger dan afslaan met een overstekende voetganger dat daar verschil in zit?quote:
Fietsers moeten soms ook voorrang verlenen aan auto's die de rotonde verlaten.quote:Op zondag 16 oktober 2016 10:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat is anders aan een rotonde verlaten met een voetganger dan afslaan met een overstekende voetganger dat daar verschil in zit?
nou dan is de oplossing simpel: gewoon je auto ook privé gebruikenquote:Op zondag 16 oktober 2016 09:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als ze op lessen van gemiddeld 60km uit komt lijkt me dat er wel ergens een ambtenaar wakker wordt
In principe wel aangezien je een rotonde moet zien als een doorlopende weg en als je de rotonde verlaat ben je dus eigenlijk aan het afslaan.quote:Op zondag 16 oktober 2016 03:00 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Horen overstekende voetgangers dan in principe niet altijd voorrang van bestuurders die de rotonde verlaten verleend te krijgen wanneer ze oversteken op/naast een rotonde?
Klopt, maar dat is dan weer aangegeven met haaientanden.quote:Op zondag 16 oktober 2016 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fietsers moeten soms ook voorrang verlenen aan auto's die de rotonde verlaten.
Heel raar gesteld deze vraag. Moest even 3x lezen. Maar op je examen niet in elk geval. Laat hem voorbij gaan (ga desnoods iets langzamer rijden)quote:Op zondag 16 oktober 2016 17:51 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Stel we willen op de snelweg een strook naar links opschuiven (op een baan met meer dan twee rijstroken), maar we zien dat dit niet vlekkeloos kan als het achteropkomend verkeer op de strook links van ons niet naar links opschuift; mogen we dan met de richtingaanwijzer (naar links) de bestuurder linksachterop 'verzoeken' een strook op te schuiven?
Als je knippert op de snelweg geef je in principe aan gelijk van rijstrook te wisselen (Zo heb ik hem iig geleerd). Dit kan een schrikreactie veroorzaken bij de persoon achter je. Zeker in combinatie als je bijvoorbeeld een lichte slinger met je auto maakt omdat je links over je schouder kijktquote:Op zondag 16 oktober 2016 17:51 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Stel we willen op de snelweg een strook naar links opschuiven (op een baan met meer dan twee rijstroken), maar we zien dat dit niet vlekkeloos kan als het achteropkomend verkeer op de strook links van ons niet naar links opschuift; mogen we dan met de richtingaanwijzer (naar links) de bestuurder linksachterop 'verzoeken' een strook op te schuiven?
Nee, door richting aan te geven laat je weten wat je van plan bent, niet wat je onmiddelijk gaat doen.quote:Op zondag 16 oktober 2016 18:18 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Als je knippert op de snelweg geef je in principe aan gelijk van rijstrook te wisselen (Zo heb ik hem iig geleerd). Dit kan een schrikreactie veroorzaken bij de persoon achter je. Zeker in combinatie als je bijvoorbeeld een lichte slinger met je auto maakt omdat je links over je schouder kijkt
Oh, lekker instructeur had ik dan. Als ik m'n knipper aanzette telde m'n instructeur snel tot 3 en daarna vroeg die waarom ik nog niet opgeschoven was. "Ja dat moet vrijwel direct"quote:Op zondag 16 oktober 2016 18:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nee, door richting aan te geven laat je weten wat je van plan bent, niet wat je onmiddelijk gaat doen.
Want als je al een strook opschuift heeft die raw ook geen zin meer natuurlijk, niks mis met van tevoren aangeven.
Zo heb je het ook geleerd alleen verkeerd onthouden lijkt het op.
Klopt. Maar zo'n fout kan ik wel begrijpen als je nog geen rijbewijs hebt. Kan dus zijn dat dat zomaar tijdens je examen gebeurt zonder dat je er erg in hebt..quote:En als je met over je schouder kijken een stuurbeweging maakt dan kijk je veel te overdreven.
De dode hoek is naast je auto, niet er achter.
Als je al zo ver achterom moet kijken is het wellicht beter de spiegels beter af te stellen, die zijn er namelijk voor om achter de auto te kunnen kijken.
Dat komt waarschijnlijk omdat je pas richting aan moet geven zodra er ook gelegenheid is om van strook te wisselen, niet als de andere strook potdicht zit en er geen ruimte is.quote:Op zondag 16 oktober 2016 19:14 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Oh, lekker instructeur had ik dan. Als ik m'n knipper aanzette telde m'n instructeur snel tot 3 en daarna vroeg die waarom ik nog niet opgeschoven was. "Ja dat moet vrijwel direct"
Dat leer je tijdens het lessen al. Vanaf het moment dat je er aan toe bent om zelf in je spiegels te kijken.quote:Op zondag 16 oktober 2016 19:14 schreef d4v1d het volgende:[..]
Klopt. Maar zo'n fout kan ik wel begrijpen als je nog geen rijbewijs hebt. Kan dus zijn dat dat zomaar tijdens je examen gebeurt zonder dat je er erg in hebt..
Richtingaanwijzers zijn inderdaad ook bedoeld om je intenties aan te geven, niet om te laten zien dat je al een strook aan het opschuiven bent want zodra je daar mee bezig bent is dat voor iedereen wel duidelijk en hebben de richtingaanwijzers totaal geen nut meer.quote:Op zondag 16 oktober 2016 19:38 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Ik zou het prettig vinden als bestuurders die van rijstrook wisselen dit ruim van te voren zouden aangeven met hun knipperlichten in plaats van die knipperlichten pas te activeren op het moment dat ze van rijstrook wisselen.
Ik vroeg me dan ook af of het 'niet toegestaan' zou zijn je intenties duidelijk te maken met behulp van je richtingaanwijzers.
Helaas zie je vaak genoeg 'hup knipperlicht aan' en daar komen ze, zo je rijstrook op. Spiegelen is een kunst.quote:Op zondag 16 oktober 2016 19:38 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Ik zou het prettig vinden als bestuurders die van rijstrook wisselen dit ruim van te voren zouden aangeven met hun knipperlichten in plaats van die knipperlichten pas te activeren op het moment dat ze van rijstrook wisselen.
Ik vroeg me dan ook af of het 'niet toegestaan' zou zijn je intenties duidelijk te maken met behulp van je richtingaanwijzers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |