ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
De maand september brengt op stoomgebied: - Wereldhavendagen 3/4 september; Pendelritten met SSN. Vanwege ERTMS moet er een 6400 voorop de trein geplaatst worden. Ritten Rotterdam - Maasvlakte vv. Zie: Transharbour Express voor de dagtocht en Midnight Express voor de avondrit - Terug naar Toen 3/4 September; Interactieve dienstregeling met veel stoomlocomotieven bij de VSM/ Zie De website van de VSM - 10 en evt 11 september: BelcrumSpoort; Opening station Breda met pendelritten met de SSN tussen Breda en Roosendaal (geen in- en uitstapmogelijkheden). Zie BN de Stem voor kaartjes en info - 17 September; Zuiderzee Express; SSN rit naar Hoorn. Zie De website van de SSN - 17/18 september; Dagje uit met Thomas bij de ZLSM. Zie ZLSM website - 17/18 September; Stadskanaal onder Stoom. Zie Website STAR
En als bonus nog 2 in oktober: - 1 oktober; 100 jaar Furie: Pendelritten Maassluis - Rotterdam vv. Zie de website van de Furieade. - 8/9 oktober; SSN Stoomtreindagen; Opendagen op het SSN depot. Zie website SSN
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 21-08-2016 09:46:31 ]
Op zondag 21 augustus 2016 11:35 schreef Peterselieman het volgende: De update bij de SLT-IV schijnt grotendeels mislukt te zijn, waardoor nu een groot deel van dat materieel defect is en dan moeten de zesjes ook nog
Op Somda is er een melding over in het opvallende dingen topic en in de materieelinzet op ovtijden zie ik veel inzet van SLT-6 en ook ander materieel in de sprinterseries.
Er rijden vandaag maar weinig SLT-4 rond, terwijl het plan was om vandaag SLT-6 aan te pakken.
Op Somda is er een melding over in het opvallende dingen topic en in de materieelinzet op ovtijden zie ik veel inzet van SLT-6 en ook ander materieel in de sprinterseries.
Er rijden vandaag maar weinig SLT-4 rond, terwijl het plan was om vandaag SLT-6 aan te pakken.
Aha, ga ik zo even meegluren daar. Maar is er een software update/anders soort iets mislukt of iets aan het materieel afgekeurd?
Op zondag 21 augustus 2016 12:21 schreef Peter het volgende: Wie bedenkt het om zo'n risicovolle update uit te rollen in het weekend voor het einde van de zomervakantie?
Je zal hem een keer moeten uitvoeren.. Dit weekend is wel echt een weekend waarin het goed kan, de hoeveelheid materieel dat sowieso al aan de kant staat is vrij fors.
Je zal hem een keer moeten uitvoeren.. Dit weekend is wel echt een weekend waarin het goed kan, de hoeveelheid materieel dat sowieso al aan de kant staat is vrij fors.
Dit soort problemen hoor je gewoon tegen te komen tijdens het QA-proces.
Je voert hem dus niet uit of je draait het zelfs terug (dat kan niet altijd maar in ieder geval stoppen met meer updates uitrollen). Je post was een soort verexcusering voor het toch doen.
Je voert hem dus niet uit of je draait het zelfs terug (dat kan niet altijd maar in ieder geval stoppen met meer updates uitrollen). Je post was een soort verexcusering voor het toch doen.
Mijn post was een 'onderbouwing' voor het feit dat ze het dit weekend doen, niet of het wel of niet kan doordat de software verneukt is. Dat ben ik absoluut met je eens, ben benieuwd wanneer ze er achter kwamen en hoe er toen gereageerd is. Maar dat zullen we nooit weten tenzij ze het niet hebben opgelost voor morgenochtend..
Ik werd net gebeld door een in dienst geroepen dienstindeler die machinisten moest gaan bellen met de vraag of die een extra nachtrangeerdienst willen draaien straks "want het loopt helemaal uit de klauw met SLT"...
Geen idee hoe die stellen geupdate moeten worden, iets zegt mij dat het fysiek moet gebeuren door een monteur. Ik hoop niet dat het OTA (over the air) gebeurd, en dat iemand op kantoor op de knop "update all" geklikt heeft.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op zondag 21 augustus 2016 14:56 schreef _serial_ het volgende: Geen idee hoe die stellen geupdate moeten worden, iets zegt mij dat het fysiek moet gebeuren door een monteur. Ik hoop niet dat het OTA (over the air) gebeurd, en dat iemand op kantoor op de knop "update all" geklikt heeft.
Gebeurt fysiek, er liepen allemaal lui van Bombardier in de werkplaatsen dit weekend begreep ik
Maar: op 14 stellen werkt de software wel, en op de resterende 53 niet? Misschien een voorbereidende update niet uitgevoerd die die 14 wel hebben gehad?
Op zondag 21 augustus 2016 14:58 schreef James1988 het volgende: Maar: op 14 stellen werkt de software wel, en op de resterende 53 niet? Misschien een voorbereidende update niet uitgevoerd die die 14 wel hebben gehad?
Die 14 hebben proef gereden al maand of 2 geloof ik tussen Den Haag en Breda/Roosendaal
Ja, dat bedoel ik. 2 maanden terug is er misschien iets gedaan wat nu bij de resterende 53 niet is gedaan, en daardoor zijn er nu dingen stuk?
Geen idee je zou zeggen dat er dus iets wezenlijks anders in die 14 is dat is niet is meegekomen in deze patchronde oid, een wijziging die 'even tussendoor' gedaan is maar niet verder gedocumenteerd bijvoorbeeld
Geen idee je zou zeggen dat er dus iets wezenlijks anders in die 14 is dat is niet is meegekomen in deze patchronde oid, een wijziging die 'even tussendoor' gedaan is maar niet verder gedocumenteerd bijvoorbeeld
dit laatste denk ik En de knakker die het betreffende vinkje heeft gevonden en aangezet op de 14 goede zit nog op strand van Benidorm of zo
Lijkt wel of het geregend heeft hier dus misschien ja.. staat ie dan weer vast bij de spanningsboog waarschijnlijk? Kom net uit Parijs dus heb zelf geen idee nu.
Op zondag 21 augustus 2016 15:33 schreef Dalenbart het volgende: Lijkt wel of het geregend heeft hier dus misschien ja.. staat ie dan weer vast bij de spanningsboog waarschijnlijk? Kom net uit Parijs dus heb zelf geen idee nu.
Wilde gok, elk treinstel heeft een eigen karaktertje?
neuh. Het is meer dat er volgens Somda ook wijzigingen in de bedrading nodig waren voor de nieuwe softwareronde. Dat moet ook teruggedraaid worden. Dat lukt mogelijk niet bij alle treinstellen op tijd.
Het is niet zoals in Italië waar het ene draadje links zit en bij een ander treinstel rechts of helemaal ontbreekt
Oeps Als ik het zo lees ben ik geloof ik blij dat ik heerlijk nog een paar weekjes vakantie heb Ik heb ook geen problemen ondervonden met de SW31-SLT-s; waarom het zo vreselijk mis is gegaan weet ik ook niet.
Schipper die Duitse spoorbrug doorboorde gaat vrijuit Donderdag 18 augustus 2016, 08:39
De Russische kapitein en de Duitse loods van het schip dat eind vorig jaar de spoorbrug over de Eems bij het Duitse Weener ramde, worden niet vervolgd. Dat meldt de Duitse zender NDR.
Het ongeluk is volgens de rechtbank in Leer vooral het gevolg van onduidelijke communicatie. Zowel de kapitein als de loods heeft een fout gemaakt, maar van grof plichtsverzuim is geen sprake.
NS hoopt vannacht rond 4u minstens 50% van de SLT4tjes die niet rijdend zijn weer ergens in de omloop te hebben, maar er wordt gewerkt aan meer. Men hoopt het resterende deel uiterst rond 12u beschikbaar te krijgen.
Gisteravond om 22:45 hingen ze er nog niet (al waren ze wel druk met pallets en een steekwagentje aan het slepen en lag het glas tussen de poortjes er uit), maar zijn in de tussentijd wel opgehangen; CTA's op de perrons in Enschede.
Je zit in een DDZ/NID. Dat is een dubbeldekker die enkele jaren geleden helemaal gereviseerd is. Daarom lijkt het allemaal zo nieuw. Toch is het casco al ruim 20 jaar oud
Je zit in een DDZ/NID. Dat is een dubbeldekker die enkele jaren geleden helemaal gereviseerd is. Daarom lijkt het allemaal zo nieuw. Toch is het casco al ruim 20 jaar oud
de stoel zit iig lekker, maar het is hier ijskoud. Komt dat ook doordat deze zo oud is?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Binnen een paar dagen een synoniem voor faal, fiasco, mislukking, echec, debakel en zo. En een paar dagen later wordt de term verwijderd uit alle communicatie wegens te negatief beladen.
Je zit in een DDZ/NID. Dat is een dubbeldekker die enkele jaren geleden helemaal gereviseerd is. Daarom lijkt het allemaal zo nieuw. Toch is het casco al ruim 20 jaar oud
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Volgende keer wachten tot er een SGMm voor komt rijden.
een wat? Ik ben gewoon treinreiziger, geen idee wat dit voor iets is.
En zo laat op de avond verdween mijn trein ineens, ik zat liever in de stoptrein naar Zwolle dan op een station met onduidelijkheid te blijven staan in de kou.
vroegah reed daar tenminste nog een trein waar de ramen open konden, ik kon niet weten dat het ook in de trein zo koud zou zijn.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Binnen een paar dagen een synoniem voor faal, fiasco, mislukking, echec, debakel en zo. En een paar dagen later wordt de term verwijderd uit alle communicatie wegens te negatief beladen.
Die woorden zijn tenminste duidelijker, dank flash
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Bij Amsterdam RAI geldt nu een tijdelijke snelheidsbeperking vanwege een perronkap in het PVR. De reden is nogal om te huilen:
quote:
De Zuidtak is destijds niet gebouwd op het profiel van vrije ruimte van tegenwoordig, PVR GC geheten, maar op het wat krappere profile van destijds, PVR NL. De sporen op het station liggen in directe bevestiging op trogbruggen, waarop tevens het perron rust. De perronhoogte is, ook al zoals in de jaren tachtig gewoonlijk, 84 cm + BS. In het kader van het programma P76 'moest' daarom het perron omlaag of de sporen omhoog. Omdat het perron dankzij de trogliggers niet omlaag kan, zijn de sporen 8 cm omhoog gebracht. En daarom moest de rijdraad, die hing op de minimale hoogte, ook omhoog. De hoogte waarop hij nu hangt, gaat in combinatie met het dynamische gdrag van de stroomafnemers nog juist goed bij 80 km/h, maar niet bij de 130 km/h die gepland waren in het kader van het project SAAL-Zuidtak.
Op maandag 22 augustus 2016 12:28 schreef dennistd het volgende: Bij Amsterdam RAI geldt nu een tijdelijke snelheidsbeperking vanwege een perronkap in het PVR. De reden is nogal om te huilen:
Op maandag 22 augustus 2016 12:28 schreef dennistd het volgende: Bij Amsterdam RAI geldt nu een tijdelijke snelheidsbeperking vanwege een perronkap in het PVR. De reden is nogal om te huilen:
De oplossing (als die er komt) zal trouwens wel het afbreken van de overkapping zijn en het vervangen daarvan door eenzelfde als op het nieuwe perron...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 22 augustus 2016 12:46 schreef dennistd het volgende: De oplossing (als die er komt) zal trouwens wel het afbreken van de overkapping zijn en het vervangen daarvan door eenzelfde als op het nieuwe perron...
wel jammer, die overkapping scheelt enorm als het waait en regent
Gaat dat nog worden opgelost, of is dit zo'n Duitse TSB die over een jaar permanent is?
Oh een tsb van een jaartje maar? Volgens mij hebben die dingen op de Hoekse lijn er een jaar of 10 ingezeten, en nu de lijn over gaat naar de RET heeft ProRail een half jaartje geleden besloten dat de tsb echt niet nog een jaartje er in kon blijven zitten, en hebben ze er permanente snelheidsbeperkingen van gemaakt. Zelfde geintje met het overpad direct na het station vam Hoek van Holland Haven: altijd een onbewaakt overpad geweest, en nu een jaar voordat het naar de RET gaat, gooien ze er een overweg in
er blijven 2 'achter' om uit te zoeken waar het mis ging
ah, en daarna zullen ze SW31 wel gefaseerd invoeren neem ik aan, waarbij viertjes en zesjes door elkaar aangepakt worden om te zorgen dat er iig gekoppeld gereden kan worden?
ah, en daarna zullen ze SW31 wel gefaseerd invoeren neem ik aan, waarbij viertjes en zesjes door elkaar aangepakt worden om te zorgen dat er iig gekoppeld gereden kan worden?
Op maandag 22 augustus 2016 12:28 schreef dennistd het volgende: Bij Amsterdam RAI geldt nu een tijdelijke snelheidsbeperking vanwege een perronkap in het PVR. De reden is nogal om te huilen:
ah, en daarna zullen ze SW31 wel gefaseerd invoeren neem ik aan, waarbij viertjes en zesjes door elkaar aangepakt worden om te zorgen dat er iig gekoppeld gereden kan worden?
dat weten ze nog niet. Eerst eens uitzoeken wat er gruwelijk misgegaan is. Er is iets niet gedocumenteerd wat wel bij die 15 eerdere SLT4en gedaan was. Waarschijnlijk wordt het nu weer zoveel mogelijk in een weekend, maar dan vaker tussendoor controles en testen. Nu zijn ze als kippen zonder koppen gaan updaten, en toen ze vrij ver gevorderd waren bleek dat er meer gesloopt was dan verbeterd.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
je merkt er toch geen klote aan omdat normaliter toch al terug ging naar 80 voor amsterdam zuid
wat ik ook wel apart vond is dat je vanaf amsterdam zuid richting schiphol over het binnenste spoor bij riekerpolder terug moet naar 80 direct achter het wissel mag je weer 130. ik ga er maar vanuit dat het vanwege het knikje is ofzo maar het is zonde van de snelheid
je merkt er toch geen klote aan omdat normaliter toch al terug ging naar 80 voor amsterdam zuid
wat ik ook wel apart vond is dat je vanaf amsterdam zuid richting schiphol over het binnenste spoor bij riekerpolder terug moet naar 80 direct achter het wissel mag je weer 130. ik ga er maar vanuit dat het vanwege het knikje is ofzo maar het is zonde van de snelheid
Boog is niet geschikt, later gaat die 1:34,7 er nog uit las ik Somda. Ook vreemd, want zo'n exemplaar mag je in rechtdoor en afbuigend 140 berijden.
Het gaat om de boog er achter. Ik begreep van iemand die daar aan de slag is dat het hogesnelheidswissel een goede verkanting onmogelijk maakt. Dus het wissel moet er uit, waardoor er een vloeiendere boog kan ontstaan (als ik het goed begrepen heb).
Op maandag 22 augustus 2016 19:56 schreef ReisT het volgende: [ afbeelding ]Bordjes zijn er natuurlijk ook, en voldoende schermen om de volgende trein aan te kondigen (alleen in de zon wat lastig leesbaar)
Ik dacht dat ze dat model schermen alleen onder perronkappen ophingen, blijkbaar niet dus?
Ik dacht dat ze dat model schermen alleen onder perronkappen ophingen, blijkbaar niet dus?
nee. Zeker niet. In Groningen hangt bijvoorbeeld een kleinere variant van dit model op alle perrons, dus ook in bijvoorbeeld Kropswolde of Uithuizermeeden.
nee. Zeker niet. In Groningen hangt bijvoorbeeld een kleinere variant van dit model op alle perrons, dus ook in bijvoorbeeld Kropswolde of Uithuizermeeden.
O ja, dat is waar ook, dat heb ik zelf ook al wel eens gezien.
Gisteren is buiten het zicht van de camera's een nieuwe Arriva-FLIRT naar Amersfoort gesleept, waardoor de teller op 4 staat van de 15 die dit jaar komen.
Op maandag 22 augustus 2016 20:47 schreef boriq het volgende: Nou, ik kan je vertellen dat DM90 (dieseltreintjes van NS) met alleen arko zeker geen feestje zijn bij +25C
Als ze stilstaan is dat idd niet fijn, maar zolang er gereden wordt
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Als ze stilstaan is dat idd niet fijn, maar zolang er gereden wordt
Mwoah. Als iemand die temperaturen onder de 20 graden over het algemeen slecht kan verdragen en hitte heel goed kan ik niet achter deze uitspraak staan eigenlijk.
Mwoah. Als iemand die temperaturen onder de 20 graden over het algemeen slecht kan verdragen en hitte heel goed kan ik niet achter deze uitspraak staan eigenlijk.
Veel plezier de komende dagen. Ik hoop op DDZ vanmiddag.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik blijf het appart vinden dat bij werkzaamheden bij almere de sprinters naar oostvaarders opeens op z'n engels gaan rijden aan de verkeerde kant. Wat is daar dan weer het voordeel van?
Op dinsdag 23 augustus 2016 09:09 schreef desbarts het volgende: Ik blijf het appart vinden dat bij werkzaamheden bij almere de sprinters naar oostvaarders opeens op z'n engels gaan rijden aan de verkeerde kant. Wat is daar dan weer het voordeel van?
Het kan best handig zijn bij een pendeltrein, heen en weer rijden over hetzelfde spoor. Minder kruisende bewegingen.
Op dinsdag 23 augustus 2016 09:09 schreef desbarts het volgende: Ik blijf het appart vinden dat bij werkzaamheden bij almere de sprinters naar oostvaarders opeens op z'n engels gaan rijden aan de verkeerde kant. Wat is daar dan weer het voordeel van?
ziet de machinist het baanvak ook eens van de andere kant
Het kan best handig zijn bij een pendeltrein, heen en weer rijden over hetzelfde spoor. Minder kruisende bewegingen.
Er rijdt inderdaad een pendel Oostvaarders-Lelystad (lange kering in Lelystad) steeds over het ene spoor en een pendel Zwolle-Oostvaarders over het andere spoor.
Op dinsdag 23 augustus 2016 16:03 schreef Prins_Pils het volgende: Dit is van Vohwinkel in richting Oberbarmen, oostelijke richting. Vooruit maken kan trouwens ook he
Hoeft ook niet, aan de voorkant kun je gewoon door glas meekijken.
Ja ok, maar ik heb nu tape bij me om een oud mobieltje tegen het glas aan te plakken, en die achterruit is gewoon recht, bij de oude modellen tenminste...
De nieuwe lopen inderdaad wat schuin af geloof ik (wel zijstoeltjes achterin voor het uitzicht met een ruit van boven tot onder) maar die zijn nog niet in reizigersdienst.
Op dinsdag 23 augustus 2016 16:20 schreef Prins_Pils het volgende: De nieuwe lopen inderdaad wat schuin af geloof ik (wel zijstoeltjes achterin voor het uitzicht met een ruit van boven tot onder) maar die zijn nog niet in reizigersdienst.
Goed om te weten, sta ik iig niet wortel te schieten....
Ja ok, maar ik heb nu tape bij me om een oud mobieltje tegen het glas aan te plakken
Laat een baard staan en schreeuw er wat onverstaanbaars bij. Kejjelache.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Geldt die beperking van die NMBS Logistics 7800 diesels dat ze met de korte huif naar voren moeten rijden niet voor die bakken van railinfrapool slash strukton? Komt er net een door Hengelooo met een sleep lege autowagens erachter.
Op dinsdag 23 augustus 2016 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende: Geldt die beperking van die NMBS Logistics 7800 diesels dat ze met de korte huif naar voren moeten rijden niet voor die bakken van railinfrapool slash strukton? Komt er net een door Hengelooo met een sleep lege autowagens erachter.
Nee, omdat de machinist in de G1206'en en 6400 aan de goede kant zitten. Die NMBSdingen zitten ze aan de "verkeerde" kant, waardoor ze de seinen niet zien.
Overigens dacht ik dat dezelfde beperking ook geldt voor de 6400'den in Belgie (waar ze ingezet worden van en naar Zeeuws Vlaanderen )
sjonge wat weer een gemoeilijkdoe om niks. Hoe de zon staat zie je daar wel, en als je filmpje uit de achterruit vandaan achterstevoren afspeelt lijkt het net alsof je vooruit gaat.
Jeremy Corbyn (de leider van de Britse Labour-partij) wou in een filmpje laten zien hou zielig hij was dat hij op de grond moest zitten tijdens zijn treinreis, en dat nationalisatie van de spoorwegen dat allemaal op zou lossen. Helaas had hij buiten de camera's van Virgin gerekend, die haarfijn tonen dat hij na het maken van zijn zielige filmpje gewoon op een vrije zitplaats gaat zitten..... http://www.telegraph.co.u(...)t&utm_medium=twitter
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 23 augustus 2016 19:25 schreef dennistd het volgende: Jeremy Corbyn (de leider van de Britse Labour-partij) wou in een filmpje laten zien hou zielig hij was dat hij op de grond moest zitten tijdens zijn treinreis, en dat nationalisatie van de spoorwegen dat allemaal op zou lossen. Helaas had hij buiten de camera's van Virgin gerekend, die haarfijn tonen dat hij na het maken van zijn zielige filmpje gewoon op een vrije zitplaats gaat zitten..... http://www.telegraph.co.u(...)t&utm_medium=twitter
Die woordvoerder van Team Corbyn doet alsof Jeremy geen plek kon vinden totdat een gezin naar de eerste klas werd geüpgrade, maar zowel rijtuig F als rijtuig H zijn Standard (tweede klas) en daar liep hij gewoon langs.
Daarnaast kun je je afvragen wat een hernationalisatie nou echt oplevert, behalve heel veel onduidelijkheid, onzekerheid en heel veel consultancykosten
Die woordvoerder van Team Corbyn doet alsof Jeremy geen plek kon vinden totdat een gezin naar de eerste klas werd geüpgrade, maar zowel rijtuig F als rijtuig H zijn Standard (tweede klas) en daar liep hij gewoon langs.
Daarnaast kun je je afvragen wat een hernationalisatie nou echt oplevert, behalve heel veel onduidelijkheid, onzekerheid en heel veel consultancykosten
Tsja, dat ligt er een beetje aan van welk politiek perspectief je het bekijkt. Volgens mij verschillen de meningen er wel heel erg over. Een actiegroep voor het nationaliseren van de Britse spoorwegen had wel wat interessante argumenten vind ik: https://weownit.org.uk/ev(...)-be-public-ownership
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2016 20:06:00 ]
Failure to improve rail infrastructure, due to a lack of private investment, means the average age of trains are higher than they were in 1996.
In de jaren '80 en in het begin van de jaren '90 - dus nog onder British Rail - is er veel nieuw materieel ingestroomd. Dat materieel wordt nog altijd gebruikt, want het is nog gewoon goed.
Een trein heeft een levensduur van meer dan 30 jaar, dus dat de gemiddelde leeftijd mee omhoog gaat naarmate de vloot ouder wordt is helemaal niet zo vreemd.
En het klopt ook niet. Er is in de afgelopen 20 jaar juist flink geïnvesteerd in nieuw materieel, door de leasemaatschappijen. Denk aan de Class 185, de Pendolino's, de Electrostars (375 t/m 379, 387) die je veel rond Londen ziet, het Desiro-materieel van SWT, de nieuwe vloot van CAF voor Transpennine Express, de AT300's (Class 802) voor GWR en Hull Trains, enzovoorts. Daar is geen cent belastinggeld bij komen kijken.
Er zijn twee materieelsoorten waar de Britse overheid zich wel actief mee heeft bemoeid: de nieuwe Thameslink-treinen (700) en de opvolger van de HST, de IEP.
Beide treintypes liggen onder vuur, omdat de overheid de bestelling onhandig heeft aangepakt. Als gevolg zijn de treinen veel duurder dan wanneer de industrie dit zelf zou hebben geregeld. De bijnaam van de IEP is niet voor niets 'Incredibly Expensive Procurement'
De Britse spoorsector is niet zo eenvoudig als ze soms lijkt te zijn. De vervoerders zijn weliswaar privaat, maar ze zijn met handen en voeten gebonden aan het contract dat ze hebben met het Department for Transport.
Daarin staat bijvoorbeeld beschreven welke diensten ze moeten aanbieden, maar het DfT bemoeit zich ook actief met de toewijzing van rollend materieel.
Gemiddeld houden de vervoerders per pond aan inkomsten 3 pence over. Dat betekent dat 97% van de inkomsten op gaat aan personeelskosten, materieel, de winstafdracht aan het DfT, verplichtingen aan stationsonderhoud, investeringen die zijn toegezegd (zoals uitrol van Wi-Fi op stations), enzovoorts.
Op dinsdag 23 augustus 2016 21:18 schreef Peterselieman het volgende: Straks rollen in Groningen of Leeuwarden 2 GTW 2/8 binnen die voor de zomervakantie nog 2/6 waren. In Polen is er een bak tussen gezet.
Aldus de spots op Somda
Kan zijn dat die net uit Deventer vertrokken, ik zag zoiets staan
Tsja, dat ligt er een beetje aan van welk politiek perspectief je het bekijkt. Volgens mij verschillen de meningen er wel heel erg over. Een actiegroep voor het nationaliseren van de Britse spoorwegen had wel wat interessante argumenten vind ik: https://weownit.org.uk/ev(...)-be-public-ownership
Je hebt het over tienduizenden mensen die jarenlang collega's waren en toen plots ineens elkaars concurrenten, opdrachtgevers of klanten. Het kost jaren om zo'n situatie te veranderen en te accepteren. Die effecten zie je ook nog in Nederland
Je hebt het over tienduizenden mensen die jarenlang collega's waren en toen plots ineens elkaars concurrenten, opdrachtgevers of klanten. Het kost jaren om zo'n situatie te veranderen en te accepteren. Die effecten zie je ook nog in Nederland
Het uitvoerend personeel ziet elkaar gewoon als collega's hoor. Of concullega's, omdat er een ander logootje op de stropdas staat.
Als ik met consultants van een ander bedrijf in één kamer zit zijn het ook gewoon collega's. De strijd zit op het sales-niveau, en daar wil ik niks mee te maken hebben
Tja, ik maak regelmatig een praatje met de concullega's. Als personeel ben je geen concurrent van elkaar in het OV, je behoort immers tot een bepaalde concessie en gaat gewoon mee naar een nieuwe werkgever als die de aanbesteding wint.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik weet nog dat Syntus de concessie Midden-Overijssel won, in die tijd reisde ik nog heel veel met de bus hier. Het was heel lang een Connexxion-imperium. De oudere chauffeurs mopperen tot en met, 'ik ga echt niet in zo'n Syntus-pakkie lopen!' Als je ernaast staat tijdens het gezamenlijk-nog-een-sjekkie-roken-voor-de-laatste-rit hoor je alle bedrijfsinterne info wel voorbij komen Nu reis ik eigenlijk nooit meer met de bus..
[ Bericht 31% gewijzigd door Prins_Pils op 24-08-2016 02:05:11 ]
Wij groeten elkaar als machinist gewoon altijd. En als er een keer een bus voor de overweg staat groet ik meestal ook wel even (en zij eigenlijk ook altijd wel). Je bent gewoon collega's. Mij boeit het niet zo of er nou NS, Arriva, DB of welk ander logo er nou op zo'n trein (of bus) staan. En als collega's van een ander bedrijf problemen hebben, dan kijk je toch ook even of je kan helpen?
Het gaat ook niet om uitvoerend personeel, het gaat dan ineens om contractsturing, afstand nemen als beheerder, onafhankelijkheid etc. Dat kan lastig zijn
Op woensdag 24 augustus 2016 07:55 schreef MTL het volgende: Wij groeten elkaar als machinist gewoon altijd. En als er een keer een bus voor de overweg staat groet ik meestal ook wel even (en zij eigenlijk ook altijd wel). Je bent gewoon collega's. Mij boeit het niet zo of er nou NS, Arriva, DB of welk ander logo er nou op zo'n trein (of bus) staan. En als collega's van een ander bedrijf problemen hebben, dan kijk je toch ook even of je kan helpen?
Tss. En ze zijn 's avonds altijd zo vriendelijk met hun schijnwerpers tussen Riekerpolder aansluiting en Transformatorweg Die lui hebben werkelijk geen idee waar het dimknopje zit. Ik herinner ze er soms dan maar weer eens aan dat ze wel degelijk een dimknopje hebben met de schijnwerpers van de Traxx. Gelukkig heeft dat ding vier standen (dimmen, normaal, halve schijnwerper/groot licht, hele schijnwerper), dus daar kan je mooi mee seinen
Persoonlijk zelden. Enige echte reden om dat spul te gebruiken is eigenlijk in landen als Duitsland of de Scandinavische landen om bij de lange stukken verder te kunnen kijken om bijvoorbeeld dieren op tijd van het spoor te kunnen jagen. In Nederland is er eigenlijk geen reden toe, behalve als je bijvoorbeeld een schouwopdracht krijgt van de treindienstleider.
Op dinsdag 23 augustus 2016 20:31 schreef robin007bond het volgende: Interessant! Ik zou me er verder in moeten verdiepen moet ik eerlijk bekennen. Maar toen ik even snel keek viel er wel wat voor beide te zeggen.
Er is heel veel voor beide te zeggen, rechts blijft toeteren dat concurrentie voordeel oplevert, terwijl dat niet duidelijk is, links blijft roepen dat het genationaliseerd moet worden omdat het nuts is, dat is natuurlijk een flutargument.
OV is niet zomaar een product, het is een dienst waarmee ook de achterlijke gebieden van het land ontsloten moeten worden (of je moet er voor kiezen om Groningen, Zeeland, Drenthe, Friesland en nog een paar andere gedeeltes van het land te ontruimen en iedereen in kernen te flikkeren), rechts vindt dan vaak dat er winst gemaakt moet worden, terwijl links graag een kwartierdienst wil naar iedere kern in de fucking omgeving en een intercity naar een loze stad in Duitsland waar eigenlijk ook niemand heen wil. De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Concurrentie zoals die er nu is is stiekem eigenlijk geen concurrentie, het zijn vooral staatsbedrijven die tegen elkaar concurreren op de decentrale meuk en vooralsnog zijn échte concurrerende alternatieven niet bijster succesvol gebleken omdat het nogal kut is dat je een kaartje koopt en dan niet meer kan instappen in welke trein je dan ook wil. Tenzij je weer 100%-controle en verkoop in de trein tegen normaal tarief gaat invoeren maar dat kost weer zoveel personeel dat dat weer niet rendabel is. Ach jah.
Het grijze gebied is eigenlijk de 'service' die je levert door verlieslatende lijnen ook te exploiteren. Je ziet nu veel regionale initiatieven komen zoals de Hugohopper maar ook dit kent zijn voor- en nadelen.
OV heeft ook verschillende rollen. - Het kan een kostendekkend product zijn - Het kan een dienst zijn die verkeerscongestie op de weg vermindert zodat zakenmensen, monteurs en vrachtauto's op tijd aankomen - Het kan een dienst zijn die de aantrekkelijkheid van een plaats als vestigingslocatie vergroot enkel door het gevoel van bereikbaarheid - Het kan een minimumvoorziening zijn voor mensen die geen auto kunnen rijden of niet kunnen fietsen - Het kan een dienst zijn die mensen uit de auto moet halen voor het behalen van CO2-doelstellingen - ...
En privatisering kan ook verschillende doelen hebben. - Minder overheidsuitgaven - Meer nut van dezelfde overheidsuitgaven - Stimulering van het bedrijfsleven - Decentralisatie - ...
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2016 11:04:05 ]
Op dinsdag 23 augustus 2016 18:05 schreef Dr_Flash het volgende: sjonge wat weer een gemoeilijkdoe om niks. Hoe de zon staat zie je daar wel, en als je filmpje uit de achterruit vandaan achterstevoren afspeelt lijkt het net alsof je vooruit gaat.
Interessante ontwikkelingen bij Arriva/Connexxion. Tijdspad op Somda wordt niet geschetst helaas.
De E-GTW van de Valleilijn gaat naar de Vechtdallijnen en wordt op de Valleilijn in 2018 vervangen door 2 tweebaks FLIRTs.
Dat was al bekend, maar niet dat de Breng GTW's die nu nog op de Maaslijn rijden gaan ruilen met de 2 LINTjes die nu nog tussen Almelo en Mariënberg/Hardenberg rijden. Dit vanwege de hogere Vmax van de GTW. 120 km/h voor de Lint om 140 km/h voor de GTW
Tweebaks Flirt lijkt me te klein voor de Valleilijn. Breng-GTW is te groot voor Almelo-Marienberg (zeker nu Geerdijk Centraal wordt overgeslagen). Kortom, we missen nog wat in dit verhaal. Tijdspad begint natuurlijk in december als Veolia er mee stopt.
klopt. Er missen nog de nodige puzzelstukjes. Met name het tijdspad.
Toch denk ik dat Cxx voor de tweebaks FLIRT gaat, omdat ze dan gekoppeld kunnen rijden en je nog steeds voldoet aan de perronlengte op de Kippenlijn. Ik dacht dat je maximaal net iets boven de 100 meter per trein kunt zitten.
Dat een GTW 2/8 te groot is voor Almelo - Hardenberg klopt. Het kan ook een ruil worden met de Achterhoek die twee GTW 2/6 kwijtraakt en er twee GTW 2/8 voor terugkrijgt.
Op woensdag 24 augustus 2016 16:05 schreef ReisT het volgende: Tweebaks Flirt lijkt me te klein voor de Valleilijn. Breng-GTW is te groot voor Almelo-Marienberg (zeker nu Geerdijk Centraal wordt overgeslagen). Kortom, we missen nog wat in dit verhaal. Tijdspad begint natuurlijk in december als Veolia er mee stopt.
Ze verwachten groei ivm doortrekken naar Hardenberg en die LINT'en waren schaars dus waarschijnlijk erg duur in onderhoud bijv.
Is de trein een beetje te doen met deze temperaturen? Morgen zit ik wat langer in de trein en het is tig jaar geleden dat ik met deze temperaturen in de trein had gezeten. Materieel waar ik verwacht in te zitten is SLT, VIRM en ICMm
Op woensdag 24 augustus 2016 17:13 schreef hemarookworst het volgende: Is de trein een beetje te doen met deze temperaturen? Morgen zit ik wat langer in de trein en het is tig jaar geleden dat ik met deze temperaturen in de trein had gezeten. Materieel waar ik verwacht in te zitten is SLT, VIRM en ICMm
Ligt er helemaal aan. Niet alle airco's kunnen deze temperaturen goed aan. Als het te warm is, helpt verhuizen naar een andere bak of coupé vaak wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op woensdag 24 augustus 2016 16:20 schreef ReisT het volgende: Als ze de perronlengte maximaal willen benutten kunnen ze beter een zesdelige Flirt kopen in plaats van twee korte.
true, maar dan heb je het grootste deel van de dag luchtvervoer. Daarom wordt vaker voor twee kleinere units gekozen
De schermen in de Belgische Desiro kunnen realtime informatie tonen. Maar niet zomaar. Je moet met speciale codes de gegevens invoeren. Door enkel het treinnummer (bijvoorbeeld 3463 voor een IC Antwerpen-Binche) in te voeren krijg je geen realtime informatie. Nee, daar moet nog het één en ander bij, en soms - als er geen GPRS-verbinding is - werkt die code niet, en kan de treinbegeleider ervoor kiezen niks in te vullen of enkel de "geplande data" en dit later aanpassen (wat meestal niet gebeurt) Dit is om het makkelijk te houden
true, maar dan heb je het grootste deel van de dag luchtvervoer. Daarom wordt vaker voor twee kleinere units gekozen
En met één stel van zes bakken heb je geen backup voor wanneer er wat stuk gaat. Met twee stellen kun je tenminste nog een trein laten rijden als er eentje stuk gaat.
Op woensdag 24 augustus 2016 10:58 schreef b2py het volgende: Het grijze gebied is eigenlijk de 'service' die je levert door verlieslatende lijnen ook te exploiteren. Je ziet nu veel regionale initiatieven komen zoals de Hugohopper maar ook dit kent zijn voor- en nadelen.
Wat is daar grijs gebied aan? Dat is juist geen grijs gebied volgens mij? Rechts wil daar een minimale dienst, links een kwartierdienst.
En met één stel van zes bakken heb je geen backup voor wanneer er wat stuk gaat. Met twee stellen kun je tenminste nog een trein laten rijden als er eentje stuk gaat.
Laatste nieuws over Almelo-Hardenberg komt van een Arriva-medewerker. De GTW's op die lijn lijken in ieder geval in het weekend standaard te worden om de LINTen onderhoud te kunnen geven. Beide stellen blijken redelijk wat onderhoud nodig te hebben.
komt van een Arriva-medewerker. De GTW's op die lijn lijken in ieder geval in het weekend standaard te worden om de LINTen onderhoud te kunnen geven. Beide stellen blijken redelijk wat onderhoud nodig te hebben.
Oef, fijn, zulks onderhoudsvriendelijk materieel. Staan er nergens betere Lintjes stil? Of DM90.
Op woensdag 24 augustus 2016 21:06 schreef Peterselieman het volgende: De LINTjes die nu stilstaan zijn van NSFS en hebben revisie nodig voordat ze weer mogen rijden. Reserveonderdelen voor die stellen zijn schaars.
Sorry wat? Er zijn er meer dan 700 van gebouwd maar onderdelen ho maar? Ja, en ik ben de Paashaas
Oh ja het nieuwjaarsrondje, goed dat je t zegt. Hee gingen we nou inderdaad dit jaar een oudejaarsrondje doen ivm het definitieve overlijden van nachttreinen uit Nederland?
Geen idee. Hangt er ook vanaf wanneer het is. Moet naar Oostenrijk aan het begin van het jaar en ik zit er hard over te denken om met O&N en Kerst het land te verlaten. Sydney was vorig jaar met O&N maar 500 retour maar toen had ik niet nog een week vakantie na nieuwjaar en terugvliegen wordt best wel lang en vervelend
Ja, maar niet voor de prijs die NSFS wil betalen. Dus dan wordt er gedaan alsof ze "niet verkrijgbaar" zijn. Ja, zo kan ik het ook
Ik lees altijd in eerste instantie NS Flight Simulator.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Ik zit op yt wat treins te kijken in Lissabon en stuitte op deze waar je ook een hoop omroepberichten in hoort. Wat klinkt dat Portugees raar Als je had gezegd dat het Pools was had ik je geloofd..
Het is nog wel vrij aardig te verstaan Ik zou alleen niet weten wat die man erachteraan opdreunt. Edit: oh volgens mij een soort 'mind the gap'.
Sim
quote:
Op woensdag 24 augustus 2016 22:50 schreef DeaDLocK2K het volgende: Klopt maar dat is volgens mij meer omdat het het verschil is tussen zoiets als West Vlaams en Nederlands. Geschreven kunnen ze het lezen van elkaar.
Die omroepberichten zijn goed te verstaan. Ik denk ook voor een Braziliaan wel. En Braziliaans Portugees is in principe ook prima te verstaan. Kenmerk van 'normaal' Europees Portugees is dat veel woorden half worden ingeslikt. Percebes? ('Begrijp je?') -> Psebsj?
P.S. Portugees
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2016 22:58:44 ]
Ik zat ooit eens met een stel Poolse vrienden in een trein in het uiterste zuidoosthoekje van Polen (Sanok en verder), zaten we samen opschriften te ontcijferen in een Oekraïens rijtuig. Taaltechnisch lijken Pools en Oekraïens best veel op elkaar. Alleen die Polen weigerden gewoon categorisch om Cyrillisch schrift te leren lezen. Maar ik had daar niet zo'n probleem mee. Dus ik las gewoon het Cyrillisch schrift op, geen idee hebbende wat ik zei, en de Polen hoorden dat aan en hadden iets van "oooh staat er DAT!" en vertaalden het naar Engels
Het is nog niet eens zo moeilijk Nou hoorde ik met dat filmpje pas voor het eerst echt duidelijk hoe het wordt uitgesproken maar het lezen gaat prima, een Portugese wikipediapagina is goed te doen (al helpt woordherkenning door kennis van andere talen natuurlijk heel veel).
Het is nog niet eens zo moeilijk Nou hoorde ik met dat filmpje pas voor het eerst echt duidelijk hoe het wordt uitgesproken maar het lezen gaat prima, een Portugese wikipediapagina is goed te doen (al helpt woordherkenning door kennis van andere talen natuurlijk heel veel).
Gesproken blijft toch moeilijk. Dit kan ik ervan maken:
quote:
Senhores Passageiros
O comboio Suburbano Fertagus procedente de Roma-Areeiro e ??? Coina, vai dar entrada na linha número quatro e efetua paragem em todas as estações e apeadeiros à partir de Sete Rios.
Na entrada dos comboios atenção à distancia entre os portas e a plataforma.
Zelfs met een beetje Google'n krijg ik het niet helemaal compleet.
Op woensdag 24 augustus 2016 23:28 schreef James1988 het volgende: Grappig, NMBS eist dat je Belg bent als je daar wil solliciteren naar de functie van treinbegeleider.
Eisen dat je de talen spreekt lijkt me logisch, maar is "Je bent Belg." geen vorm van discriminatie?
In de VS moet je Amerikaan zijn om president te mogen worden
Op woensdag 24 augustus 2016 23:28 schreef James1988 het volgende: Grappig, NMBS eist dat je Belg bent als je daar wil solliciteren naar de functie van treinbegeleider.
Eisen dat je de talen spreekt lijkt me logisch, maar is "Je bent Belg." geen vorm van discriminatie?
Ik denk dat, als je dit aanvecht bij het Europese Hof, dat je het wint.
ja vrijheid van arbeid en zo. Kwalificerend diploma okee. Nationaliteit is een irrelevant criterium.
Precies. Er zijn uitzonderingen mogelijk maar die liggen volgens mij vooral in het taal spreken gedeelte, of als het om minderheden of minderbedeelden gaat. Maar dit lijkt me niet voldoende.
Dat lijkt mij dus ook. Vooropleiding, talenkennis en medische geschiktheid lijken mij belangrijker criteria dan waar je bent geboren.
Niet dat ik het zou halen hoor, ik faal altijd hard met het spotten van die nummers in kleurencirkels.
Ah, een lotgenoot.
Afijn, onderscheid op grond van woonland is volgens mij vaak nog wel toegestaan binnen de EU-regels maar discriminatie op grond van nationaliteit gaat in principe altijd tegen het discriminatieverbod uit de burgerschapsrichtlijn in.
Gesproken blijft toch moeilijk. Dit kan ik ervan maken:
[..]
Zelfs met een beetje Google'n krijg ik het niet helemaal compleet.
Klinkt als 'continuar' of hoe je dat dan schrijft. Er wordt dan gezegd dat de trein uit Roma-Areeiro komt en doorrijdt naar Coina, stoppend op alle tussengelegen stations waarvan Sete Rios de eerste is. Kan niet anders, gezien de lijnvoering ook
Dat lijkt mij dus ook. Vooropleiding, talenkennis en medische geschiktheid lijken mij belangrijker criteria dan waar je bent geboren.
Niet dat ik het zou halen hoor, ik faal altijd hard met het spotten van die nummers in kleurencirkels.
Oefenen, ik heb die shit ook dagelijks opgezocht vanaf een maand voor mijn kleurentest. Het helpt echt als je oefent want je leert hoe je zo effectief mogelijk naar die cirkels kan kijken, ofzo
Dat lijkt mij dus ook. Vooropleiding, talenkennis en medische geschiktheid lijken mij belangrijker criteria dan waar je bent geboren.
Niet dat ik het zou halen hoor, ik faal altijd hard met het spotten van die nummers in kleurencirkels.
Ik had tijdens mijn keuring één strikvraag ertussen zitten, ik begon me al zorgen te maken dat ik niks zag maar dat was dus juist de bedoeling Écht kleurenblinden zien bij die strikvraag juist wél een getal..
Ik zie kleuren gewoon prima, tenminste... dat denk ik. Als ik op de weg rijd kan ik het verschil prima zien tussen groen, geel en rood. En ook toen ik een keertje voorin zat kon ik bij ieder sein gewoon de kleur goed onderscheiden.
Het zijn juist die gekke kleurencirkels waarin ik bij veel cijfers net iets anders zie. Of gewoon niets.
quote:
Afijn, onderscheid op grond van woonland is volgens mij vaak nog wel toegestaan binnen de EU-regels maar discriminatie op grond van nationaliteit gaat in principe altijd tegen het discriminatieverbod uit de burgerschapsrichtlijn in.
Ja, dat lijkt me ook.
Discriminatie op basis van woonland is te verdedigen. Als een bedrijf uit Lille een vacature heeft openstaan heeft dat bedrijf weinig aan een kandidaat uit Rotterdam daar vooral in Rotterdam wil blijven wonen. De afstand is gewoon te groot om dat praktisch te laten zijn.
Maar voor iemand die in Noord-Brabant woont is een standplaats zoals Essen, Antwerpen of Turnhout net zo goed te bereiken als Eindhoven, Den Bosch of Roosendaal. En zo ongebruikelijk is een Frans-sprekende Nederlander nou ook weer niet (i.t.t. een Nederlands-sprekende Waal ).
Ik heb ervan gehoord en ik heb wat filmpjes gezien op YouTube. Ik heb het nog niet zelf geprobeerd, want ik heb dus het idee dat ik kleuren gewoon prima zie.
Misschien moet ik zo'n EnChroma maar eens een keer proberen. Zou dat eigenlijk een toegestaan hulpmiddel zijn, als je daarmee wél zo'n test kunt halen? Een bril is toegestaan (mits je een reservebril bij je hebt), dus waarom zou dat met een EnChroma niet zo zijn?
Oefenen, ik heb die shit ook dagelijks opgezocht vanaf een maand voor mijn kleurentest. Het helpt echt als je oefent want je leert hoe je zo effectief mogelijk naar die cirkels kan kijken, ofzo
Of je moet écht kleurenblind zijn natuurlijk...
Ik zie bij deze test dus echt andere cijfers dan wat het zou moeten zijn.
In dit plaatje zie ik bijvoorbeeld een 3, terwijl het een 8 moet voorstellen.
Ik ben niet kleurenblind en heb nul fouten op die test maar sommige zijn ook voor mij wel lastig! Door je oogharen kijken wil wel eens helpen want dan zie je niet alleen maar al die rondjes.
Over die Enchroma's: Ik heb een vriend van me er aan geholpen in Vegas, gewoon afspraak gemaakt bij opticien die ze op voorraad heeft met een smoes en toen ging hij het proberen. Hij kon wel janken. Maar het werkt dus niet bij iedereen.
Focus je ogen eens, bijna tot op het punt waarop je scheel gaat kijken. Zie je de donkerdere tint aan de linkerkant nu beter dan voorheen?
Dat helpt wel een beetje, ja. Ik zie de outline van de 8 dan beter
quote:
Ik vind ze zelf ook moeilijk, maar door mezelf te trainen ben ik tot nog toe wel 2 keer probleemloos door die test heengefietst...
Eigenlijk een fluttest dus.
Als ik Train Simulator zit te spelen twijfel ik wel eens of het aankomende sein nou geel of groen is, maar dat is dan meer omdat de groentint richting geel gaat i.p.v. een realistische groentint. Het omgekeerde ("Hey, hij is groen" en vervolgens van de PZB om je oren krijgen) is me dan weer nooit overkomen, dus die kleurenblindheid is fail-safe
Oostenrijkse seinen zijn trouwens chill, want die gebruiken niet alleen kleuren maar de lichten zijn ook in een patroon gerangschikt
Dat helpt wel een beetje, ja. Ik zie de outline van de 8 dan beter
[..]
Eigenlijk een fluttest dus.
Als ik Train Simulator zit te spelen twijfel ik wel eens of het aankomende sein nou geel of groen is, maar dat is dan meer omdat de groentint richting geel gaat i.p.v. een realistische groentint. Het omgekeerde ("Hey, hij is groen" en vervolgens van de PZB om je oren krijgen) is me dan weer nooit overkomen, dus die kleurenblindheid is fail-safe
Oostenrijkse seinen zijn trouwens chill, want die gebruiken niet alleen kleuren maar de lichten zijn ook in een patroon gerangschikt
Ik kijk nog wel eens youtube video's van treintrajecten, zelfs dan zie ik vaak de verschillen tussen groen en geel niet op afstand. Hell zelfs geel en rood kost soms moeite dan denk ik van fuck waarop rijd ie nou zo hard op die rode af... In TS vaak ook moeite ermee. Kan ook heel erg aan het scherm liggen waar je op kijkt. Als ik zelf rij zie ik ze namelijk prima.
Ik kijk nog wel eens youtube video's van treintrajecten, zelfs dan zie ik vaak de verschillen tussen groen en geel niet op afstand.
Dat klinkt herkenbaar. Dat zal wel komen doordat het is opgenomen, gecomprimeerd, gedecomprimeerd en vervolgens weer door je videokaart en monitor wordt gejaagd voordat het bij je ogen terechtkomt...
quote:
Hell zelfs geel en rood kost soms moeite dan denk ik van fuck waarop rijd ie nou zo hard op die rode af... In TS vaak ook moeite ermee. Kan ook heel erg aan het scherm liggen waar je op kijkt. Als ik zelf rij zie ik ze namelijk prima.
Weet je zo een bepaald traject waar je dat eens hebt gezien? Geel aanzien voor rood heb ik nog niet gehad.
Dat klinkt herkenbaar. Dat zal wel komen doordat het is opgenomen, gecomprimeerd, gedecomprimeerd en vervolgens weer door je videokaart en monitor wordt gejaagd voordat het bij je ogen terechtkomt...
[..]
Weet je zo een bepaald traject waar je dat eens hebt gezien? Geel aanzien voor rood heb ik nog niet gehad.
Nee geen idee. Moet wel zeggen dat het vaak alleen op afstand is hoor, als ie dan dichtbij is gereden zie ik het weer prima bedoel dat trouwens in de video's. In TS haal ik geel en rood nooit doorelkaar.
Zie in die video's ook nog wel eens seinen die afvallen dat heeft dan geloof ik weer met de frequentie van het filmen te maken. Want een seconde later wordt ie weer groen...
Nee geen idee. Moet wel zeggen dat het vaak alleen op afstand is hoor, als ie dan dichtbij is gereden zie ik het weer prima bedoel dat trouwens in de video's.
Snapte ik
quote:
In TS haal ik geel en rood nooit doorelkaar.
Same. Die kleur rood is dan ook wel erg duidelijk.
quote:
Zie in die video's ook nog wel eens seinen die afvallen dat heeft dan geloof ik weer met de frequentie van het filmen te maken. Want een seconde later wordt ie weer groen...
Bij LED-seinen is de kans groot dat je dat ziet, dat heeft inderdaad te maken met de frequentie waarop de camera filmt en de verversingsfrequentie van de LEDs.
Ja dat. Mijn issues zitten meer in de gehoor-hoek. Maar als ik voor professionele gehoorbescherming ga kijken heb ik ongeveer 3 misschien wel 4 setjes nodig, eentje voor snurkende maat op vakantie, eentje voor concerten, eentje voor trekkertrek Allemaal verschillende frequentiebereiken. En zo'n setje kost 160 euro. Dan wil je er niet drie nodig hebben.
Op donderdag 25 augustus 2016 00:39 schreef James1988 het volgende: Bij LED-seinen is de kans groot dat je dat ziet, dat heeft inderdaad te maken met de frequentie waarop de camera filmt en de verversingsfrequentie van de LEDs.
Zelfde waarom je LED-lijnfilms bij daglicht nooit goed op de foto krijgt.
Dat rangschikken in patroon, waarom zou dat zijn? Ik kan toch aannemen dat dat niet voor kleurenblinden is gedaan? Daar mag je in Nederland nog wel mee uitkijken want er zijn nog steeds vierlamperige seinen dus je kunt er niet klakkeloos vanuit gaan het bovenste lampje een groene is
In de krant een klein artikeltje dat 'de kleurstelling van station Deventer in ere wordt hersteld'. Klinkt groter dan het is, de kozijnen en lijsten worden overgeschilderd van wit naar de oorspronkelijke kleuren van de oplevering (daar is door NS dus ook echt onderzoek naar gedaan.. niks beters te doen?) Interessanter vind ik de foto die erbij staat, het afgeknotte torentje aan de westzijde was vroeger écht een torentje http://www.destentor.nl/r(...)de-kleuren-1.6291051
Wat nu nachtploeg? Het is hier gewoon 19:54 Opvallend hier, in LA, is ook wel dat de locomotieven voor de Metrolink treinen (GE Dash 944-CW's) niet worden gehinderd door enige geluidsisolatie
Ik zie kleuren gewoon prima, tenminste... dat denk ik. Als ik op de weg rijd kan ik het verschil prima zien tussen groen, geel en rood. En ook toen ik een keertje voorin zat kon ik bij ieder sein gewoon de kleur goed onderscheiden.
Het zijn juist die gekke kleurencirkels waarin ik bij veel cijfers net iets anders zie. Of gewoon niets.
[..]
Ik zie bij deze test dus echt andere cijfers dan wat het zou moeten zijn.
In dit plaatje zie ik bijvoorbeeld een 3, terwijl het een 8 moet voorstellen.
Dan ben je dus kleuren-slechtziend net als ik. En ik kan ook de kleur van een sein wel herkennen maar waarom zouden de spoorwegen niet verder zoeken naar iemand die gewoon helemaal niet kleurenblind is?
waarom zouden de spoorwegen niet verder zoeken naar iemand die gewoon helemaal niet kleurenblind is?
dit dus het is bizar hoeveel sollicitaties er binnen notime binnen stromen als NS weer een vacature machinist online zet. vraag maar aan Maegrim hoe snel het gaat
Op donderdag 25 augustus 2016 04:54 schreef boriq het volgende: Wat nu nachtploeg? Het is hier gewoon 19:54 Opvallend hier, in LA, is ook wel dat de locomotieven voor de Metrolink treinen (GE Dash 944-CW's) niet worden gehinderd door enige geluidsisolatie
Op donderdag 25 augustus 2016 11:38 schreef Prins_Pils het volgende: Foto's van de VIRMm (miniaturen niet klikbaar, screenshot van fb). Let vooral even op het -gehalte (meteen offline gehaald?.... )
dit dus het is bizar hoeveel sollicitaties er binnen notime binnen stromen als NS weer een vacature machinist online zet. vraag maar aan Maegrim hoe snel het gaat
Maar er vallen er ook heel veel af
In België schijnt de uitval trouwens nog erger te zijn.
In België schijnt de uitval trouwens nog erger te zijn.
klopt. als er 5 vacatures zijn en 1000 kandidaten zul je op het minste of geringste afvallen zoals op tijd aanwezig zijn in plaats van +5 minuten dan ben je niet geschikt
klopt. als er 5 vacatures zijn en 1000 kandidaten zul je op het minste of geringste afvallen zoals op tijd aanwezig zijn in plaats van +5 minuten dan ben je niet geschikt
Juist wel, dan pas toon je je solidair met het bedrijf!
Realer Irrsin in Bad Bentheim De perrons zijn daar de afgelopen tijd verhoogd van 35 naar 76 cm. Alleen, nu kunnen de deuren van het stationsgebouw niet meer open. Je kunt nu dus alleen maar van de stationshal naar het perron door om te lopen, of.... kijk zelf maar http://www.ardmediathek.d(...)&documentId=37332274
Op donderdag 25 augustus 2016 17:10 schreef Prins_Pils het volgende: Realer Irrsin in Bad Bentheim De perrons zijn daar de afgelopen tijd verhoogd van 35 naar 76 cm. Alleen, nu kunnen de deuren van het stationsgebouw niet meer open. Je kunt nu dus alleen maar van de stationshal naar het perron door om te lopen, of.... kijk zelf maar http://www.ardmediathek.d(...)&documentId=37332274
Op donderdag 25 augustus 2016 17:10 schreef Prins_Pils het volgende: Realer Irrsin in Bad Bentheim De perrons zijn daar de afgelopen tijd verhoogd van 35 naar 76 cm. Alleen, nu kunnen de deuren van het stationsgebouw niet meer open. Je kunt nu dus alleen maar van de stationshal naar het perron door om te lopen, of.... kijk zelf maar http://www.ardmediathek.d(...)&documentId=37332274