abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164761745
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2016 14:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
hijsfijn _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164762274
Lekker handig weer met die overkapping..
pi_164762546
wat een gezeur over dat die TSB ook in de ATB zit :') er staan ook gewoon LAE borden hoor :')
  Redactie Sport maandag 22 augustus 2016 @ 15:23:43 #104
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164762612
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:19 schreef Salatrel het volgende:
wat een gezeur over dat die TSB ook in de ATB zit :') er staan ook gewoon LAE borden hoor :')
Ja, dat snap ik ook niet helemaal. Het is toch juist extra veiligheid dat ze hem ook in de ATB gezet hebben?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 22 augustus 2016 @ 15:34:57 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164762789
Langzaam Aan, Ellende!
  maandag 22 augustus 2016 @ 15:48:08 #106
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_164763013
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_164763091
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook niet helemaal. Het is toch juist extra veiligheid dat ze hem ook in de ATB gezet hebben?
Eigenlijk zou je dat ene spoor waar dat probleem speelt gewoon uit dienst moeten nemen. En de sporen ernaast ook! :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164763118
quote:
4s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:34 schreef James1988 het volgende:
Langzaam Aan, Ellende!
je merkt er toch geen klote aan omdat normaliter toch al terug ging naar 80 voor amsterdam zuid _O-

wat ik ook wel apart vond is dat je vanaf amsterdam zuid richting schiphol over het binnenste spoor bij riekerpolder terug moet naar 80 direct achter het wissel mag je weer 130. ik ga er maar vanuit dat het vanwege het knikje is ofzo maar het is zonde van de snelheid :')
pi_164764227
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 15:53 schreef Salatrel het volgende:

[..]

je merkt er toch geen klote aan omdat normaliter toch al terug ging naar 80 voor amsterdam zuid _O-

wat ik ook wel apart vond is dat je vanaf amsterdam zuid richting schiphol over het binnenste spoor bij riekerpolder terug moet naar 80 direct achter het wissel mag je weer 130. ik ga er maar vanuit dat het vanwege het knikje is ofzo maar het is zonde van de snelheid :')
Boog is niet geschikt, later gaat die 1:34,7 er nog uit las ik Somda. Ook vreemd, want zo'n exemplaar mag je in rechtdoor en afbuigend 140 berijden.
pi_164764536
Het gaat om de boog er achter. Ik begreep van iemand die daar aan de slag is dat het hogesnelheidswissel een goede verkanting onmogelijk maakt. Dus het wissel moet er uit, waardoor er een vloeiendere boog kan ontstaan (als ik het goed begrepen heb).
  maandag 22 augustus 2016 @ 18:41:57 #111
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164766266
Vandaag zijn de werkzaamheden aan de RER A afgegrond.... en ik zit een filmpje te bekijken...


Dat is toch niet gezond op 2.02 hoe die rails heen en weer gaat 8)7
  maandag 22 augustus 2016 @ 18:57:26 #112
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_164766670
quote:
10s.gif Op maandag 22 augustus 2016 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

hijsfijn _O_
Helemaal niet aan gedacht eigenlijk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 22 augustus 2016 @ 19:39:03 #113
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_164768076
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 11:31 schreef drakin het volgende:
een wat? Ik ben gewoon treinreiziger, geen idee wat dit voor iets is.
Zo'n ding:
So we just called him Fred
  maandag 22 augustus 2016 @ 19:56:51 #114
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164768563
Vanmiddag even rondgekeken op het vandaag geopende station:

Voorkant van het station (waar zou dat linker blauwe bordje voor zijn?)

Aan beide kanten van het water trappen naar de perrons.

Alleen de Oosterkadekant heeft een lift

Bordjes zijn er natuurlijk ook, en voldoende schermen om de volgende trein aan te kondigen (alleen in de zon wat lastig leesbaar)

De trein naar Woerden vertrekt, op de achtergrond komt net de trein naar Breukelen aan.
pi_164768613
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:56 schreef ReisT het volgende:
[ afbeelding ]Bordjes zijn er natuurlijk ook, en voldoende schermen om de volgende trein aan te kondigen (alleen in de zon wat lastig leesbaar)
Ik dacht dat ze dat model schermen alleen onder perronkappen ophingen, blijkbaar niet dus? :?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 augustus 2016 @ 20:00:54 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164768646
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze dat model schermen alleen onder perronkappen ophingen, blijkbaar niet dus? :?
nee. Zeker niet. In Groningen hangt bijvoorbeeld een kleinere variant van dit model op alle perrons, dus ook in bijvoorbeeld Kropswolde of Uithuizermeeden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_164768688
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee. Zeker niet. In Groningen hangt bijvoorbeeld een kleinere variant van dit model op alle perrons, dus ook in bijvoorbeeld Kropswolde of Uithuizermeeden.
O ja, dat is waar ook, dat heb ik zelf ook al wel eens gezien. :') :|W
  Redactie Sport maandag 22 augustus 2016 @ 20:03:36 #118
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164768718
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:56 schreef ReisT het volgende:
Voorkant van het station (waar zou dat linker blauwe bordje voor zijn?)
U-OV als de tram rijdt?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 augustus 2016 @ 20:21:29 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164769125
Gisteren is buiten het zicht van de camera's een nieuwe Arriva-FLIRT naar Amersfoort gesleept, waardoor de teller op 4 staat van de 15 die dit jaar komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 22 augustus 2016 @ 20:22:17 #120
370431 drakin
vurig typje
pi_164769144
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:39 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zo'n ding:
[ afbeelding ]
Ja die zijn beter met hun arko ^O^
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  maandag 22 augustus 2016 @ 20:47:22 #121
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164769913
Nou, ik kan je vertellen dat DM90 (dieseltreintjes van NS) met alleen arko zeker geen feestje zijn bij +25C :')
  maandag 22 augustus 2016 @ 21:03:01 #122
370431 drakin
vurig typje
pi_164770410
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:47 schreef boriq het volgende:
Nou, ik kan je vertellen dat DM90 (dieseltreintjes van NS) met alleen arko zeker geen feestje zijn bij +25C :')
Als ze stilstaan is dat idd niet fijn, maar zolang er gereden wordt ^O^
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_164772713
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag zijn de werkzaamheden aan de RER A afgegrond.... en ik zit een filmpje te bekijken...


Dat is toch niet gezond op 2.02 hoe die rails heen en weer gaat 8)7
Is gewoon normaal
pi_164772729
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 19:56 schreef ReisT het volgende:
Vanmiddag even rondgekeken op het vandaag geopende station:

[ afbeelding ]Voorkant van het station (waar zou dat linker blauwe bordje voor zijn?)

[ afbeelding ]Aan beide kanten van het water trappen naar de perrons.

[ afbeelding ]Alleen de Oosterkadekant heeft een lift

[ afbeelding ]Bordjes zijn er natuurlijk ook, en voldoende schermen om de volgende trein aan te kondigen (alleen in de zon wat lastig leesbaar)

[ afbeelding ]De trein naar Woerden vertrekt, op de achtergrond komt net de trein naar Breukelen aan.
Even tweetje naar NS, misschien hangen er volgende week dan andere
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:45:56 #125
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164773740
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Even tweetje naar NS, misschien hangen er volgende week dan andere
Het is ook allemaal zo makkelijk he :)
doei
pi_164773847
Dat bordje heb ik echt al anderhalf jaar of zo :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:53:31 #127
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164774031
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat bordje heb ik echt al anderhalf jaar of zo :D
Ja zelfs ik heb hem :')
doei
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 03:05:57 #128
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_164778032
Dat werk aan de spoorbrug over de A1 bij Muiderberg ziet er 's nachts, onder de bouwlampen, toch wel groots uit.
pi_164778713
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:03 schreef drakin het volgende:

[..]

Als ze stilstaan is dat idd niet fijn, maar zolang er gereden wordt ^O^
Mwoah. Als iemand die temperaturen onder de 20 graden over het algemeen slecht kan verdragen en hitte heel goed kan ik niet achter deze uitspraak staan eigenlijk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_164778810
Ik hoorde vanochtend over de omroep dat de IC vanuit ENschede naar Schiphol door rijdt naar Leiden en Den Haag Centraal :o Is dat nieuw? Of eenmalig? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164778850
Vanwege de werkzaamheden bij Almere zitten die gekoppeld
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:48:32 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_164779245
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 07:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Mwoah. Als iemand die temperaturen onder de 20 graden over het algemeen slecht kan verdragen en hitte heel goed kan ik niet achter deze uitspraak staan eigenlijk.
Veel plezier de komende dagen. Ik hoop op DDZ vanmiddag.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_164779461
Ik blijf het appart vinden dat bij werkzaamheden bij almere de sprinters naar oostvaarders opeens op z'n engels gaan rijden aan de verkeerde kant. Wat is daar dan weer het voordeel van?
Bedankt DOEI!
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:30:50 #134
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_164779782
Ook leuk, spoorloze treinen in Rotterdam:
So we just called him Fred
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:42:25 #135
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164780024
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:09 schreef desbarts het volgende:
Ik blijf het appart vinden dat bij werkzaamheden bij almere de sprinters naar oostvaarders opeens op z'n engels gaan rijden aan de verkeerde kant. Wat is daar dan weer het voordeel van?
Het kan best handig zijn bij een pendeltrein, heen en weer rijden over hetzelfde spoor. Minder kruisende bewegingen.
pi_164780324
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:30 schreef FredvZ het volgende:
Ook leuk, spoorloze treinen in Rotterdam:
[ afbeelding ]
Dat is de duidelijkste manier die ze hebben om aan te geven dat ze stiekem verbust zijn. Denk ik :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164785334
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:09 schreef desbarts het volgende:
Ik blijf het appart vinden dat bij werkzaamheden bij almere de sprinters naar oostvaarders opeens op z'n engels gaan rijden aan de verkeerde kant. Wat is daar dan weer het voordeel van?
ziet de machinist het baanvak ook eens van de andere kant
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:22:06 #138
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164785837
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:30 schreef FredvZ het volgende:
Ook leuk, spoorloze treinen in Rotterdam:
[ afbeelding ]
Ik had bijna gezegd dat ze op de Franse tour gaan, en de boel pas 20 minuten van te voren aankondigen...tot dat ik de tijd zag :X
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:23:48 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_164785872
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 14:00 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ziet de machinist het baanvak ook eens van de andere kant
Hopelijk hebben ze wel de speciale linkerspoorwegbekendheid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_164785898
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:42 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het kan best handig zijn bij een pendeltrein, heen en weer rijden over hetzelfde spoor. Minder kruisende bewegingen.
Er rijdt inderdaad een pendel Oostvaarders-Lelystad (lange kering in Lelystad) steeds over het ene spoor en een pendel Zwolle-Oostvaarders over het andere spoor.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_164786135
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:42 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het kan best handig zijn bij een pendeltrein, heen en weer rijden over hetzelfde spoor. Minder kruisende bewegingen.
Want oeh jee, kruisende bewegingen :o ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164786183
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Want oeh jee, kruisende bewegingen :o ;(
Voor iedere scheet een flyover bouwen je weet toch!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:46:46 #143
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164786433
Fles, ik wil volgende week een remake maken van deze


Heb je nog tips? Wensen?
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:56:26 #144
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164786726
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Want oeh jee, kruisende bewegingen :o ;(
Ik heb het niet over veiligheidsgeneuzel.
Ik hou gewoon niet van moeten wachten op de tegentrein.
pi_164788037
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 14:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles, ik wil volgende week een remake maken van deze


Heb je nog tips? Wensen?
Wensen? Ik? Maak er maar een leuk filmpje van gewoon :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:45:03 #146
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164788096
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wensen? Ik? Maak er maar een leuk filmpje van gewoon :D
Want in welke richting is deze? ik moet m nu andersom doen anders heb ik weer zon...
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:03:47 #147
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164788655
Dit is van Vohwinkel in richting Oberbarmen, oostelijke richting. Vooruit maken kan trouwens ook he :)
doei
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:13:38 #148
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164788882
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:03 schreef Prins_Pils het volgende:
Dit is van Vohwinkel in richting Oberbarmen, oostelijke richting. Vooruit maken kan trouwens ook he :)
Ik kan toch niet bij t personeel op schoot?
pi_164788933
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik kan toch niet bij t personeel op schoot?
Hoeft ook niet, aan de voorkant kun je gewoon door glas meekijken.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:17:44 #150
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164788983
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, aan de voorkant kun je gewoon door glas meekijken.
Ja ok, maar ik heb nu tape bij me om een oud mobieltje tegen het glas aan te plakken, en die achterruit is gewoon recht, bij de oude modellen tenminste...
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:20:01 #151
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164789040
De nieuwe lopen inderdaad wat schuin af geloof ik (wel zijstoeltjes achterin voor het uitzicht met een ruit van boven tot onder) maar die zijn nog niet in reizigersdienst.
doei
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:28:14 #152
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164789250
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:20 schreef Prins_Pils het volgende:
De nieuwe lopen inderdaad wat schuin af geloof ik (wel zijstoeltjes achterin voor het uitzicht met een ruit van boven tot onder) maar die zijn nog niet in reizigersdienst.
Goed om te weten, sta ik iig niet wortel te schieten.... :+
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:30:48 #153
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_164789332
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja ok, maar ik heb nu tape bij me om een oud mobieltje tegen het glas aan te plakken
Laat een baard staan en schreeuw er wat onverstaanbaars bij. Kejjelache.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:31:48 #154
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164789359
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:30 schreef JDude het volgende:

[..]

Laat een baard staan en schreeuw er wat onverstaanbaars bij. Kejjelache.
Bedankt voor de tip, ik hou m wel in mn hand dan... :')
pi_164790322
Geldt die beperking van die NMBS Logistics 7800 diesels dat ze met de korte huif naar voren moeten rijden niet voor die bakken van railinfrapool slash strukton? Komt er net een door Hengelooo met een sleep lege autowagens erachter.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:32:23 #156
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164790812
Dat ligt eraan waar de machinist zit. Als die rechts zit zal hij dwergseinen wel moeten kunnen zien. Dan is er geen beperking.
pi_164791352
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geldt die beperking van die NMBS Logistics 7800 diesels dat ze met de korte huif naar voren moeten rijden niet voor die bakken van railinfrapool slash strukton? Komt er net een door Hengelooo met een sleep lege autowagens erachter.
Nee, omdat de machinist in de G1206'en en 6400 aan de goede kant zitten. Die NMBSdingen zitten ze aan de "verkeerde" kant, waardoor ze de seinen niet zien.

Overigens dacht ik dat dezelfde beperking ook geldt voor de 6400'den in Belgie (waar ze ingezet worden van en naar Zeeuws Vlaanderen )
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_164791501
sjonge wat weer een gemoeilijkdoe om niks. Hoe de zon staat zie je daar wel, en als je filmpje uit de achterruit vandaan achterstevoren afspeelt lijkt het net alsof je vooruit gaat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:25:33 #159
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164793161
Jeremy Corbyn (de leider van de Britse Labour-partij) wou in een filmpje laten zien hou zielig hij was dat hij op de grond moest zitten tijdens zijn treinreis, en dat nationalisatie van de spoorwegen dat allemaal op zou lossen. Helaas had hij buiten de camera's van Virgin gerekend, die haarfijn tonen dat hij na het maken van zijn zielige filmpje gewoon op een vrije zitplaats gaat zitten.....
http://www.telegraph.co.u(...)t&utm_medium=twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_164793236
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:25 schreef dennistd het volgende:
Jeremy Corbyn (de leider van de Britse Labour-partij) wou in een filmpje laten zien hou zielig hij was dat hij op de grond moest zitten tijdens zijn treinreis, en dat nationalisatie van de spoorwegen dat allemaal op zou lossen. Helaas had hij buiten de camera's van Virgin gerekend, die haarfijn tonen dat hij na het maken van zijn zielige filmpje gewoon op een vrije zitplaats gaat zitten.....
http://www.telegraph.co.u(...)t&utm_medium=twitter
http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-37167700

Het BBC-artikel is wat genuanceerder.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:02:20 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164794232
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-37167700

Het BBC-artikel is wat genuanceerder.
En incorrect.

Die woordvoerder van Team Corbyn doet alsof Jeremy geen plek kon vinden totdat een gezin naar de eerste klas werd geüpgrade, maar zowel rijtuig F als rijtuig H zijn Standard (tweede klas) en daar liep hij gewoon langs.

Daarnaast kun je je afvragen wat een hernationalisatie nou echt oplevert, behalve heel veel onduidelijkheid, onzekerheid en heel veel consultancykosten :P
pi_164794323
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

En incorrect.

Die woordvoerder van Team Corbyn doet alsof Jeremy geen plek kon vinden totdat een gezin naar de eerste klas werd geüpgrade, maar zowel rijtuig F als rijtuig H zijn Standard (tweede klas) en daar liep hij gewoon langs.

Daarnaast kun je je afvragen wat een hernationalisatie nou echt oplevert, behalve heel veel onduidelijkheid, onzekerheid en heel veel consultancykosten :P
Tsja, dat ligt er een beetje aan van welk politiek perspectief je het bekijkt. ;) Volgens mij verschillen de meningen er wel heel erg over. Een actiegroep voor het nationaliseren van de Britse spoorwegen had wel wat interessante argumenten vind ik: https://weownit.org.uk/ev(...)-be-public-ownership

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2016 20:06:00 ]
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:29:11 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164794976
Ik ben niet echt overtuigd door dat artikel.

quote:
Failure to improve rail infrastructure, due to a lack of private investment, means the average age of trains are higher than they were in 1996.
In de jaren '80 en in het begin van de jaren '90 - dus nog onder British Rail - is er veel nieuw materieel ingestroomd. Dat materieel wordt nog altijd gebruikt, want het is nog gewoon goed.

Een trein heeft een levensduur van meer dan 30 jaar, dus dat de gemiddelde leeftijd mee omhoog gaat naarmate de vloot ouder wordt is helemaal niet zo vreemd.

En het klopt ook niet. Er is in de afgelopen 20 jaar juist flink geïnvesteerd in nieuw materieel, door de leasemaatschappijen. Denk aan de Class 185, de Pendolino's, de Electrostars (375 t/m 379, 387) die je veel rond Londen ziet, het Desiro-materieel van SWT, de nieuwe vloot van CAF voor Transpennine Express, de AT300's (Class 802) voor GWR en Hull Trains, enzovoorts. Daar is geen cent belastinggeld bij komen kijken.

Er zijn twee materieelsoorten waar de Britse overheid zich wel actief mee heeft bemoeid: de nieuwe Thameslink-treinen (700) en de opvolger van de HST, de IEP.

Beide treintypes liggen onder vuur, omdat de overheid de bestelling onhandig heeft aangepakt. Als gevolg zijn de treinen veel duurder dan wanneer de industrie dit zelf zou hebben geregeld. De bijnaam van de IEP is niet voor niets 'Incredibly Expensive Procurement' :P
pi_164795051
Interessant! Ik zou me er verder in moeten verdiepen moet ik eerlijk bekennen. Maar toen ik even snel keek viel er wel wat voor beide te zeggen.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:42:23 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164795438
De Britse spoorsector is niet zo eenvoudig als ze soms lijkt te zijn. De vervoerders zijn weliswaar privaat, maar ze zijn met handen en voeten gebonden aan het contract dat ze hebben met het Department for Transport.

Daarin staat bijvoorbeeld beschreven welke diensten ze moeten aanbieden, maar het DfT bemoeit zich ook actief met de toewijzing van rollend materieel.

Gemiddeld houden de vervoerders per pond aan inkomsten 3 pence over. Dat betekent dat 97% van de inkomsten op gaat aan personeelskosten, materieel, de winstafdracht aan het DfT, verplichtingen aan stationsonderhoud, investeringen die zijn toegezegd (zoals uitrol van Wi-Fi op stations), enzovoorts.

Een winstpercentage van 3% is echt niet veel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:18:33 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164796550
Straks rollen in Groningen of Leeuwarden 2 GTW 2/8 binnen die voor de zomervakantie nog 2/6 waren. In Polen is er een bak tussen gezet.

Aldus de spots op Somda
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_164796718
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
Straks rollen in Groningen of Leeuwarden 2 GTW 2/8 binnen die voor de zomervakantie nog 2/6 waren. In Polen is er een bak tussen gezet.

Aldus de spots op Somda
Kan zijn dat die net uit Deventer vertrokken, ik zag zoiets staan :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164797601
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tsja, dat ligt er een beetje aan van welk politiek perspectief je het bekijkt. ;) Volgens mij verschillen de meningen er wel heel erg over. Een actiegroep voor het nationaliseren van de Britse spoorwegen had wel wat interessante argumenten vind ik: https://weownit.org.uk/ev(...)-be-public-ownership
Je hebt het over tienduizenden mensen die jarenlang collega's waren en toen plots ineens elkaars concurrenten, opdrachtgevers of klanten. Het kost jaren om zo'n situatie te veranderen en te accepteren. Die effecten zie je ook nog in Nederland
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:51:44 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_164797766
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:02 schreef James1988 het volgende:

[..]
behalve heel veel onduidelijkheid, onzekerheid en heel veel consultancykosten :P
En dus? :7
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_164799721
Gaan er nog mensen het hele weekend treinfappen in NRW? NRW ticket is aankomend weekend 2 dagen geldig wegens 70 jaars feest oid.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:02:13 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164800396
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hebt het over tienduizenden mensen die jarenlang collega's waren en toen plots ineens elkaars concurrenten, opdrachtgevers of klanten. Het kost jaren om zo'n situatie te veranderen en te accepteren. Die effecten zie je ook nog in Nederland
Het uitvoerend personeel ziet elkaar gewoon als collega's hoor. Of concullega's, omdat er een ander logootje op de stropdas staat.

Als ik met consultants van een ander bedrijf in één kamer zit zijn het ook gewoon collega's. De strijd zit op het sales-niveau, en daar wil ik niks mee te maken hebben :P
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:51:46 #172
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164802170
Zie je ook bij buschauffeurs. Altijd zwaaien naar elkaar, ook al is het een andere maatschappij. Je zit toch in dezelfde tak van sport :)

Dus dat
doei
  Redactie Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 01:02:00 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164803339
Tja, ik maak regelmatig een praatje met de concullega's. Als personeel ben je geen concurrent van elkaar in het OV, je behoort immers tot een bepaalde concessie en gaat gewoon mee naar een nieuwe werkgever als die de aanbesteding wint.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 24 augustus 2016 @ 01:57:53 #174
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164804036
Ik weet nog dat Syntus de concessie Midden-Overijssel won, in die tijd reisde ik nog heel veel met de bus hier. Het was heel lang een Connexxion-imperium. De oudere chauffeurs mopperen tot en met, 'ik ga echt niet in zo'n Syntus-pakkie lopen!' Als je ernaast staat tijdens het gezamenlijk-nog-een-sjekkie-roken-voor-de-laatste-rit hoor je alle bedrijfsinterne info wel voorbij komen :') Nu reis ik eigenlijk nooit meer met de bus..

[ Bericht 31% gewijzigd door Prins_Pils op 24-08-2016 02:05:11 ]
doei
pi_164805151
Wij groeten elkaar als machinist gewoon altijd. En als er een keer een bus voor de overweg staat groet ik meestal ook wel even (en zij eigenlijk ook altijd wel).
Je bent gewoon collega's. Mij boeit het niet zo of er nou NS, Arriva, DB of welk ander logo er nou op zo'n trein (of bus) staan.
En als collega's van een ander bedrijf problemen hebben, dan kijk je toch ook even of je kan helpen?
pi_164805426
Het gaat ook niet om uitvoerend personeel, het gaat dan ineens om contractsturing, afstand nemen als beheerder, onafhankelijkheid etc. Dat kan lastig zijn
pi_164805601
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 07:55 schreef MTL het volgende:
Wij groeten elkaar als machinist gewoon altijd. En als er een keer een bus voor de overweg staat groet ik meestal ook wel even (en zij eigenlijk ook altijd wel).
Je bent gewoon collega's. Mij boeit het niet zo of er nou NS, Arriva, DB of welk ander logo er nou op zo'n trein (of bus) staan.
En als collega's van een ander bedrijf problemen hebben, dan kijk je toch ook even of je kan helpen?
ik zwaai niet naar metrobestuurders hoor :{w
pi_164805782
Tss. En ze zijn 's avonds altijd zo vriendelijk met hun schijnwerpers tussen Riekerpolder aansluiting en Transformatorweg :')
Die lui hebben werkelijk geen idee waar het dimknopje zit. Ik herinner ze er soms dan maar weer eens aan dat ze wel degelijk een dimknopje hebben met de schijnwerpers van de Traxx. Gelukkig heeft dat ding vier standen (dimmen, normaal, halve schijnwerper/groot licht, hele schijnwerper), dus daar kan je mooi mee seinen :P
pi_164806041
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 08:47 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zwaai niet naar metrobestuurders hoor :{w
Eenkennige xenofobe haatbaard dat je bent :{w :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164806056
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:08 schreef MTL het volgende:

Die lui hebben werkelijk geen idee waar het dimknopje zit.
daar hebben de meeste goederenmachinisten ook last van _O-
pi_164806066
totdat je de SLT van de dimstand afhaalt dan weten ze hem opeens wel te vinden
pi_164806091
Gebruik je die schijnwerper wel eens? In tunnels oid?
  Redactie Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 09:32:00 #183
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164806102
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:29 schreef Salatrel het volgende:

[..]

daar hebben de meeste goederenmachinisten ook last van _O-
Ik zwaai ook niet naar vrachtwagenchauffeurs hoor :+
Naar touringcarchauffeurs dan wel weer :W
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_164806271
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:31 schreef b2py het volgende:
Gebruik je die schijnwerper wel eens? In tunnels oid?
Persoonlijk zelden. Enige echte reden om dat spul te gebruiken is eigenlijk in landen als Duitsland of de Scandinavische landen om bij de lange stukken verder te kunnen kijken om bijvoorbeeld dieren op tijd van het spoor te kunnen jagen. In Nederland is er eigenlijk geen reden toe, behalve als je bijvoorbeeld een schouwopdracht krijgt van de treindienstleider.
pi_164806366
Over SLT gesproken, weet iemand de laatste status ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_164806762
Ze zijn nog steeds krap ja
pi_164807549
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:31 schreef robin007bond het volgende:
Interessant! Ik zou me er verder in moeten verdiepen moet ik eerlijk bekennen. Maar toen ik even snel keek viel er wel wat voor beide te zeggen.
Er is heel veel voor beide te zeggen, rechts blijft toeteren dat concurrentie voordeel oplevert, terwijl dat niet duidelijk is, links blijft roepen dat het genationaliseerd moet worden omdat het nuts is, dat is natuurlijk een flutargument.

OV is niet zomaar een product, het is een dienst waarmee ook de achterlijke gebieden van het land ontsloten moeten worden (of je moet er voor kiezen om Groningen, Zeeland, Drenthe, Friesland en nog een paar andere gedeeltes van het land te ontruimen en iedereen in kernen te flikkeren), rechts vindt dan vaak dat er winst gemaakt moet worden, terwijl links graag een kwartierdienst wil naar iedere kern in de fucking omgeving en een intercity naar een loze stad in Duitsland waar eigenlijk ook niemand heen wil. De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Concurrentie zoals die er nu is is stiekem eigenlijk geen concurrentie, het zijn vooral staatsbedrijven die tegen elkaar concurreren op de decentrale meuk en vooralsnog zijn échte concurrerende alternatieven niet bijster succesvol gebleken omdat het nogal kut is dat je een kaartje koopt en dan niet meer kan instappen in welke trein je dan ook wil. Tenzij je weer 100%-controle en verkoop in de trein tegen normaal tarief gaat invoeren maar dat kost weer zoveel personeel dat dat weer niet rendabel is. Ach jah.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_164807891
Het grijze gebied is eigenlijk de 'service' die je levert door verlieslatende lijnen ook te exploiteren. Je ziet nu veel regionale initiatieven komen zoals de Hugohopper maar ook dit kent zijn voor- en nadelen.
pi_164808037
OV heeft ook verschillende rollen.
- Het kan een kostendekkend product zijn
- Het kan een dienst zijn die verkeerscongestie op de weg vermindert zodat zakenmensen, monteurs en vrachtauto's op tijd aankomen
- Het kan een dienst zijn die de aantrekkelijkheid van een plaats als vestigingslocatie vergroot enkel door het gevoel van bereikbaarheid
- Het kan een minimumvoorziening zijn voor mensen die geen auto kunnen rijden of niet kunnen fietsen
- Het kan een dienst zijn die mensen uit de auto moet halen voor het behalen van CO2-doelstellingen
- ...

En privatisering kan ook verschillende doelen hebben.
- Minder overheidsuitgaven
- Meer nut van dezelfde overheidsuitgaven
- Stimulering van het bedrijfsleven
- Decentralisatie
- ...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2016 11:04:05 ]
  woensdag 24 augustus 2016 @ 11:17:01 #190
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164808445
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
sjonge wat weer een gemoeilijkdoe om niks. Hoe de zon staat zie je daar wel, en als je filmpje uit de achterruit vandaan achterstevoren afspeelt lijkt het net alsof je vooruit gaat.
Ja maar dan Hang je linkerspoor...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 14:55:42 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164813941
Interessante ontwikkelingen bij Arriva/Connexxion. Tijdspad op Somda wordt niet geschetst helaas.

De E-GTW van de Valleilijn gaat naar de Vechtdallijnen en wordt op de Valleilijn in 2018 vervangen door 2 tweebaks FLIRTs.

Dat was al bekend, maar niet dat de Breng GTW's die nu nog op de Maaslijn rijden gaan ruilen met de 2 LINTjes die nu nog tussen Almelo en Mariënberg/Hardenberg rijden. Dit vanwege de hogere Vmax van de GTW. 120 km/h voor de Lint om 140 km/h voor de GTW

http://www.somda.nl/forum/1015/p588696/Ontwikkelingen+Arriva/
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:05:46 #192
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164815556
Tweebaks Flirt lijkt me te klein voor de Valleilijn. Breng-GTW is te groot voor Almelo-Marienberg (zeker nu Geerdijk Centraal wordt overgeslagen). Kortom, we missen nog wat in dit verhaal.
Tijdspad begint natuurlijk in december als Veolia er mee stopt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 16:10:35 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164815651
klopt. Er missen nog de nodige puzzelstukjes. Met name het tijdspad.

Toch denk ik dat Cxx voor de tweebaks FLIRT gaat, omdat ze dan gekoppeld kunnen rijden en je nog steeds voldoet aan de perronlengte op de Kippenlijn. Ik dacht dat je maximaal net iets boven de 100 meter per trein kunt zitten.

Dat een GTW 2/8 te groot is voor Almelo - Hardenberg klopt. Het kan ook een ruil worden met de Achterhoek die twee GTW 2/6 kwijtraakt en er twee GTW 2/8 voor terugkrijgt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:20:43 #194
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164815868
Als ze de perronlengte maximaal willen benutten kunnen ze beter een zesdelige Flirt kopen in plaats van twee korte.
pi_164815869
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:05 schreef ReisT het volgende:
Tweebaks Flirt lijkt me te klein voor de Valleilijn. Breng-GTW is te groot voor Almelo-Marienberg (zeker nu Geerdijk Centraal wordt overgeslagen). Kortom, we missen nog wat in dit verhaal.
Tijdspad begint natuurlijk in december als Veolia er mee stopt.
Ze verwachten groei ivm doortrekken naar Hardenberg en die LINT'en waren schaars dus waarschijnlijk erg duur in onderhoud bijv.
pi_164817035
Is de trein een beetje te doen met deze temperaturen? Morgen zit ik wat langer in de trein en het is tig jaar geleden dat ik met deze temperaturen in de trein had gezeten. Materieel waar ik verwacht in te zitten is SLT, VIRM en ICMm
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  woensdag 24 augustus 2016 @ 17:30:24 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_164817401
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:13 schreef hemarookworst het volgende:
Is de trein een beetje te doen met deze temperaturen? Morgen zit ik wat langer in de trein en het is tig jaar geleden dat ik met deze temperaturen in de trein had gezeten. Materieel waar ik verwacht in te zitten is SLT, VIRM en ICMm
Ligt er helemaal aan. Niet alle airco's kunnen deze temperaturen goed aan. Als het te warm is, helpt verhuizen naar een andere bak of coupé vaak wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 17:47:19 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164817786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:20 schreef ReisT het volgende:
Als ze de perronlengte maximaal willen benutten kunnen ze beter een zesdelige Flirt kopen in plaats van twee korte.
true, maar dan heb je het grootste deel van de dag luchtvervoer. Daarom wordt vaker voor twee kleinere units gekozen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:48:43 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_164819211
De schermen in de Belgische Desiro kunnen realtime informatie tonen. Maar niet zomaar. Je moet met speciale codes de gegevens invoeren. Door enkel het treinnummer (bijvoorbeeld 3463 voor een IC Antwerpen-Binche) in te voeren krijg je geen realtime informatie. Nee, daar moet nog het één en ander bij, en soms - als er geen GPRS-verbinding is - werkt die code niet, en kan de treinbegeleider ervoor kiezen niks in te vullen of enkel de "geplande data" en dit later aanpassen (wat meestal niet gebeurt)
Dit is om het makkelijk te houden 8)7
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 19:43:43 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164820619
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Lijkt wel op een vergelijkbaar geval als onze ov-chipkaart
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')