abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164807549
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:31 schreef robin007bond het volgende:
Interessant! Ik zou me er verder in moeten verdiepen moet ik eerlijk bekennen. Maar toen ik even snel keek viel er wel wat voor beide te zeggen.
Er is heel veel voor beide te zeggen, rechts blijft toeteren dat concurrentie voordeel oplevert, terwijl dat niet duidelijk is, links blijft roepen dat het genationaliseerd moet worden omdat het nuts is, dat is natuurlijk een flutargument.

OV is niet zomaar een product, het is een dienst waarmee ook de achterlijke gebieden van het land ontsloten moeten worden (of je moet er voor kiezen om Groningen, Zeeland, Drenthe, Friesland en nog een paar andere gedeeltes van het land te ontruimen en iedereen in kernen te flikkeren), rechts vindt dan vaak dat er winst gemaakt moet worden, terwijl links graag een kwartierdienst wil naar iedere kern in de fucking omgeving en een intercity naar een loze stad in Duitsland waar eigenlijk ook niemand heen wil. De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Concurrentie zoals die er nu is is stiekem eigenlijk geen concurrentie, het zijn vooral staatsbedrijven die tegen elkaar concurreren op de decentrale meuk en vooralsnog zijn échte concurrerende alternatieven niet bijster succesvol gebleken omdat het nogal kut is dat je een kaartje koopt en dan niet meer kan instappen in welke trein je dan ook wil. Tenzij je weer 100%-controle en verkoop in de trein tegen normaal tarief gaat invoeren maar dat kost weer zoveel personeel dat dat weer niet rendabel is. Ach jah.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_164807891
Het grijze gebied is eigenlijk de 'service' die je levert door verlieslatende lijnen ook te exploiteren. Je ziet nu veel regionale initiatieven komen zoals de Hugohopper maar ook dit kent zijn voor- en nadelen.
pi_164808037
OV heeft ook verschillende rollen.
- Het kan een kostendekkend product zijn
- Het kan een dienst zijn die verkeerscongestie op de weg vermindert zodat zakenmensen, monteurs en vrachtauto's op tijd aankomen
- Het kan een dienst zijn die de aantrekkelijkheid van een plaats als vestigingslocatie vergroot enkel door het gevoel van bereikbaarheid
- Het kan een minimumvoorziening zijn voor mensen die geen auto kunnen rijden of niet kunnen fietsen
- Het kan een dienst zijn die mensen uit de auto moet halen voor het behalen van CO2-doelstellingen
- ...

En privatisering kan ook verschillende doelen hebben.
- Minder overheidsuitgaven
- Meer nut van dezelfde overheidsuitgaven
- Stimulering van het bedrijfsleven
- Decentralisatie
- ...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2016 11:04:05 ]
  woensdag 24 augustus 2016 @ 11:17:01 #190
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164808445
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
sjonge wat weer een gemoeilijkdoe om niks. Hoe de zon staat zie je daar wel, en als je filmpje uit de achterruit vandaan achterstevoren afspeelt lijkt het net alsof je vooruit gaat.
Ja maar dan Hang je linkerspoor...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 14:55:42 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164813941
Interessante ontwikkelingen bij Arriva/Connexxion. Tijdspad op Somda wordt niet geschetst helaas.

De E-GTW van de Valleilijn gaat naar de Vechtdallijnen en wordt op de Valleilijn in 2018 vervangen door 2 tweebaks FLIRTs.

Dat was al bekend, maar niet dat de Breng GTW's die nu nog op de Maaslijn rijden gaan ruilen met de 2 LINTjes die nu nog tussen Almelo en Mariënberg/Hardenberg rijden. Dit vanwege de hogere Vmax van de GTW. 120 km/h voor de Lint om 140 km/h voor de GTW

http://www.somda.nl/forum/1015/p588696/Ontwikkelingen+Arriva/
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:05:46 #192
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164815556
Tweebaks Flirt lijkt me te klein voor de Valleilijn. Breng-GTW is te groot voor Almelo-Marienberg (zeker nu Geerdijk Centraal wordt overgeslagen). Kortom, we missen nog wat in dit verhaal.
Tijdspad begint natuurlijk in december als Veolia er mee stopt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 16:10:35 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164815651
klopt. Er missen nog de nodige puzzelstukjes. Met name het tijdspad.

Toch denk ik dat Cxx voor de tweebaks FLIRT gaat, omdat ze dan gekoppeld kunnen rijden en je nog steeds voldoet aan de perronlengte op de Kippenlijn. Ik dacht dat je maximaal net iets boven de 100 meter per trein kunt zitten.

Dat een GTW 2/8 te groot is voor Almelo - Hardenberg klopt. Het kan ook een ruil worden met de Achterhoek die twee GTW 2/6 kwijtraakt en er twee GTW 2/8 voor terugkrijgt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:20:43 #194
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164815868
Als ze de perronlengte maximaal willen benutten kunnen ze beter een zesdelige Flirt kopen in plaats van twee korte.
pi_164815869
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:05 schreef ReisT het volgende:
Tweebaks Flirt lijkt me te klein voor de Valleilijn. Breng-GTW is te groot voor Almelo-Marienberg (zeker nu Geerdijk Centraal wordt overgeslagen). Kortom, we missen nog wat in dit verhaal.
Tijdspad begint natuurlijk in december als Veolia er mee stopt.
Ze verwachten groei ivm doortrekken naar Hardenberg en die LINT'en waren schaars dus waarschijnlijk erg duur in onderhoud bijv.
pi_164817035
Is de trein een beetje te doen met deze temperaturen? Morgen zit ik wat langer in de trein en het is tig jaar geleden dat ik met deze temperaturen in de trein had gezeten. Materieel waar ik verwacht in te zitten is SLT, VIRM en ICMm
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  woensdag 24 augustus 2016 @ 17:30:24 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_164817401
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:13 schreef hemarookworst het volgende:
Is de trein een beetje te doen met deze temperaturen? Morgen zit ik wat langer in de trein en het is tig jaar geleden dat ik met deze temperaturen in de trein had gezeten. Materieel waar ik verwacht in te zitten is SLT, VIRM en ICMm
Ligt er helemaal aan. Niet alle airco's kunnen deze temperaturen goed aan. Als het te warm is, helpt verhuizen naar een andere bak of coupé vaak wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 17:47:19 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164817786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:20 schreef ReisT het volgende:
Als ze de perronlengte maximaal willen benutten kunnen ze beter een zesdelige Flirt kopen in plaats van twee korte.
true, maar dan heb je het grootste deel van de dag luchtvervoer. Daarom wordt vaker voor twee kleinere units gekozen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:48:43 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_164819211
De schermen in de Belgische Desiro kunnen realtime informatie tonen. Maar niet zomaar. Je moet met speciale codes de gegevens invoeren. Door enkel het treinnummer (bijvoorbeeld 3463 voor een IC Antwerpen-Binche) in te voeren krijg je geen realtime informatie. Nee, daar moet nog het één en ander bij, en soms - als er geen GPRS-verbinding is - werkt die code niet, en kan de treinbegeleider ervoor kiezen niks in te vullen of enkel de "geplande data" en dit later aanpassen (wat meestal niet gebeurt)
Dit is om het makkelijk te houden 8)7
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 19:43:43 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164820619
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Lijkt wel op een vergelijkbaar geval als onze ov-chipkaart
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_164820807
OBIS _O_
  woensdag 24 augustus 2016 @ 19:50:46 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164820814
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

true, maar dan heb je het grootste deel van de dag luchtvervoer. Daarom wordt vaker voor twee kleinere units gekozen
En met één stel van zes bakken heb je geen backup voor wanneer er wat stuk gaat. Met twee stellen kun je tenminste nog een trein laten rijden als er eentje stuk gaat.
pi_164820828
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:58 schreef b2py het volgende:
Het grijze gebied is eigenlijk de 'service' die je levert door verlieslatende lijnen ook te exploiteren. Je ziet nu veel regionale initiatieven komen zoals de Hugohopper maar ook dit kent zijn voor- en nadelen.
Wat is daar grijs gebied aan? Dat is juist geen grijs gebied volgens mij? Rechts wil daar een minimale dienst, links een kwartierdienst.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 19:52:44 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164820865
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

En met één stel van zes bakken heb je geen backup voor wanneer er wat stuk gaat. Met twee stellen kun je tenminste nog een trein laten rijden als er eentje stuk gaat.
Dat ook nog een keer ja.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 19:55:23 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164820946
Laatste nieuws over Almelo-Hardenberg komt van een Arriva-medewerker. De GTW's op die lijn lijken in ieder geval in het weekend standaard te worden om de LINTen onderhoud te kunnen geven. Beide stellen blijken redelijk wat onderhoud nodig te hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_164822065
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat is daar grijs gebied aan? Dat is juist geen grijs gebied volgens mij? Rechts wil daar een minimale dienst, links een kwartierdienst.
Dan is de middenweg toch grijs? Alsin, geen duidelijke voor de hand liggende oplossing
pi_164822661
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan is de middenweg toch grijs? Alsin, geen duidelijke voor de hand liggende oplossing
Grijs gebied heeft te maken met regels, het is niet duidelijk of de regels A of B zijn en je kan daardoor onder bepaalde dingen uitkomen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_164822804
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan is de middenweg toch grijs? Alsin, geen duidelijke voor de hand liggende oplossing
besluiteloosheid <> onduidelijkheid
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 20:57:27 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_164822956
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
Laatste nieuws over Almelo-Hardenberg
Is de lijn doorgetrokken?

quote:
komt van een Arriva-medewerker. De GTW's op die lijn lijken in ieder geval in het weekend standaard te worden om de LINTen onderhoud te kunnen geven. Beide stellen blijken redelijk wat onderhoud nodig te hebben.
Oef, fijn, zulks onderhoudsvriendelijk materieel. Staan er nergens betere Lintjes stil? Of DM90.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_164823003
Snelle conclusie, misschien is het onderhoud wel gewoon onder par geweest. Is tenslotte NSFS.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_164823155
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Snelle conclusie, misschien is het onderhoud wel gewoon onder par geweest. Is tenslotte NSFS.
Not So Fast Services? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164823243
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Not So Fast Services? O-)
Nederlandse Spoorwegen Fuckdiedomme SchapenbelastingbetalersinNederland
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 21:06:03 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164823320
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is de lijn doorgetrokken?
Ja. Daarom is Geerdijk Centraal helaas gesneuveld
quote:
[..]

Oef, fijn, zulks onderhoudsvriendelijk materieel. Staan er nergens betere Lintjes stil? Of DM90.
De LINTjes die nu stilstaan zijn van NSFS en hebben revisie nodig voordat ze weer mogen rijden. Reserveonderdelen voor die stellen zijn schaars.

DM'90 is ook geen optie, want de stellen die terzijde staan zijn gestript om het huidige park tegen geringere kosten rijdend te houden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:11:00 #214
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164823521
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De LINTjes die nu stilstaan zijn van NSFS en hebben revisie nodig voordat ze weer mogen rijden. Reserveonderdelen voor die stellen zijn schaars.
Hoezo schaars, in Doitsjland rijden duizenden van die dingen. En zo oud zijn ze niet. Amper 15 jaar en nu al aan de kant :')
doei
pi_164823584
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
De LINTjes die nu stilstaan zijn van NSFS en hebben revisie nodig voordat ze weer mogen rijden. Reserveonderdelen voor die stellen zijn schaars.
Sorry wat? Er zijn er meer dan 700 van gebouwd maar onderdelen ho maar? Ja, en ik ben de Paashaas :')

Zoveelste rad voor ogen :{w wegwezen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164823751
Volgens mij worden die reserveonderdelen nog gewoon nieuw gemaakt zelfs.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_164823921
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Volgens mij worden die reserveonderdelen nog gewoon nieuw gemaakt zelfs.
Ja, maar niet voor de prijs die NSFS wil betalen. Dus dan wordt er gedaan alsof ze "niet verkrijgbaar" zijn. Ja, zo kan ik het ook :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')