Goed om te weten, sta ik iig niet wortel te schieten....quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 16:20 schreef Prins_Pils het volgende:
De nieuwe lopen inderdaad wat schuin af geloof ik (wel zijstoeltjes achterin voor het uitzicht met een ruit van boven tot onder) maar die zijn nog niet in reizigersdienst.
Laat een baard staan en schreeuw er wat onverstaanbaars bij. Kejjelache.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 16:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja ok, maar ik heb nu tape bij me om een oud mobieltje tegen het glas aan te plakken
Bedankt voor de tip, ik hou m wel in mn hand dan...quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 16:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Laat een baard staan en schreeuw er wat onverstaanbaars bij. Kejjelache.
Nee, omdat de machinist in de G1206'en en 6400 aan de goede kant zitten. Die NMBSdingen zitten ze aan de "verkeerde" kant, waardoor ze de seinen niet zien.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geldt die beperking van die NMBS Logistics 7800 diesels dat ze met de korte huif naar voren moeten rijden niet voor die bakken van railinfrapool slash strukton? Komt er net een door Hengelooo met een sleep lege autowagens erachter.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-37167700quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:25 schreef dennistd het volgende:
Jeremy Corbyn (de leider van de Britse Labour-partij) wou in een filmpje laten zien hou zielig hij was dat hij op de grond moest zitten tijdens zijn treinreis, en dat nationalisatie van de spoorwegen dat allemaal op zou lossen. Helaas had hij buiten de camera's van Virgin gerekend, die haarfijn tonen dat hij na het maken van zijn zielige filmpje gewoon op een vrije zitplaats gaat zitten.....
http://www.telegraph.co.u(...)t&utm_medium=twitter
En incorrect.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-37167700
Het BBC-artikel is wat genuanceerder.
Tsja, dat ligt er een beetje aan van welk politiek perspectief je het bekijkt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
En incorrect.
Die woordvoerder van Team Corbyn doet alsof Jeremy geen plek kon vinden totdat een gezin naar de eerste klas werd geüpgrade, maar zowel rijtuig F als rijtuig H zijn Standard (tweede klas) en daar liep hij gewoon langs.
Daarnaast kun je je afvragen wat een hernationalisatie nou echt oplevert, behalve heel veel onduidelijkheid, onzekerheid en heel veel consultancykosten
In de jaren '80 en in het begin van de jaren '90 - dus nog onder British Rail - is er veel nieuw materieel ingestroomd. Dat materieel wordt nog altijd gebruikt, want het is nog gewoon goed.quote:Failure to improve rail infrastructure, due to a lack of private investment, means the average age of trains are higher than they were in 1996.
Kan zijn dat die net uit Deventer vertrokken, ik zag zoiets staanquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
Straks rollen in Groningen of Leeuwarden 2 GTW 2/8 binnen die voor de zomervakantie nog 2/6 waren. In Polen is er een bak tussen gezet.
Aldus de spots op Somda
Je hebt het over tienduizenden mensen die jarenlang collega's waren en toen plots ineens elkaars concurrenten, opdrachtgevers of klanten. Het kost jaren om zo'n situatie te veranderen en te accepteren. Die effecten zie je ook nog in Nederlandquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja, dat ligt er een beetje aan van welk politiek perspectief je het bekijkt.Volgens mij verschillen de meningen er wel heel erg over. Een actiegroep voor het nationaliseren van de Britse spoorwegen had wel wat interessante argumenten vind ik: https://weownit.org.uk/ev(...)-be-public-ownership
En dus?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
behalve heel veel onduidelijkheid, onzekerheid en heel veel consultancykosten
Het uitvoerend personeel ziet elkaar gewoon als collega's hoor. Of concullega's, omdat er een ander logootje op de stropdas staat.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hebt het over tienduizenden mensen die jarenlang collega's waren en toen plots ineens elkaars concurrenten, opdrachtgevers of klanten. Het kost jaren om zo'n situatie te veranderen en te accepteren. Die effecten zie je ook nog in Nederland
ik zwaai niet naar metrobestuurders hoorquote:Op woensdag 24 augustus 2016 07:55 schreef MTL het volgende:
Wij groeten elkaar als machinist gewoon altijd. En als er een keer een bus voor de overweg staat groet ik meestal ook wel even (en zij eigenlijk ook altijd wel).
Je bent gewoon collega's. Mij boeit het niet zo of er nou NS, Arriva, DB of welk ander logo er nou op zo'n trein (of bus) staan.
En als collega's van een ander bedrijf problemen hebben, dan kijk je toch ook even of je kan helpen?
Eenkennige xenofobe haatbaard dat je bentquote:Op woensdag 24 augustus 2016 08:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik zwaai niet naar metrobestuurders hoor
daar hebben de meeste goederenmachinisten ook last vanquote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:08 schreef MTL het volgende:
Die lui hebben werkelijk geen idee waar het dimknopje zit.
Ik zwaai ook niet naar vrachtwagenchauffeurs hoorquote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:29 schreef Salatrel het volgende:
[..]
daar hebben de meeste goederenmachinisten ook last van
Persoonlijk zelden. Enige echte reden om dat spul te gebruiken is eigenlijk in landen als Duitsland of de Scandinavische landen om bij de lange stukken verder te kunnen kijken om bijvoorbeeld dieren op tijd van het spoor te kunnen jagen. In Nederland is er eigenlijk geen reden toe, behalve als je bijvoorbeeld een schouwopdracht krijgt van de treindienstleider.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:31 schreef b2py het volgende:
Gebruik je die schijnwerper wel eens? In tunnels oid?
Er is heel veel voor beide te zeggen, rechts blijft toeteren dat concurrentie voordeel oplevert, terwijl dat niet duidelijk is, links blijft roepen dat het genationaliseerd moet worden omdat het nuts is, dat is natuurlijk een flutargument.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:31 schreef robin007bond het volgende:
Interessant! Ik zou me er verder in moeten verdiepen moet ik eerlijk bekennen. Maar toen ik even snel keek viel er wel wat voor beide te zeggen.
Ja maar dan Hang je linkerspoor...quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
sjonge wat weer een gemoeilijkdoe om niks. Hoe de zon staat zie je daar wel, en als je filmpje uit de achterruit vandaan achterstevoren afspeelt lijkt het net alsof je vooruit gaat.
Ze verwachten groei ivm doortrekken naar Hardenberg en die LINT'en waren schaars dus waarschijnlijk erg duur in onderhoud bijv.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:05 schreef ReisT het volgende:
Tweebaks Flirt lijkt me te klein voor de Valleilijn. Breng-GTW is te groot voor Almelo-Marienberg (zeker nu Geerdijk Centraal wordt overgeslagen). Kortom, we missen nog wat in dit verhaal.
Tijdspad begint natuurlijk in december als Veolia er mee stopt.
Ligt er helemaal aan. Niet alle airco's kunnen deze temperaturen goed aan. Als het te warm is, helpt verhuizen naar een andere bak of coupé vaak wel.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:13 schreef hemarookworst het volgende:
Is de trein een beetje te doen met deze temperaturen? Morgen zit ik wat langer in de trein en het is tig jaar geleden dat ik met deze temperaturen in de trein had gezeten. Materieel waar ik verwacht in te zitten is SLT, VIRM en ICMm
true, maar dan heb je het grootste deel van de dag luchtvervoer. Daarom wordt vaker voor twee kleinere units gekozenquote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:20 schreef ReisT het volgende:
Als ze de perronlengte maximaal willen benutten kunnen ze beter een zesdelige Flirt kopen in plaats van twee korte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |