abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:20:01 #151
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164789040
De nieuwe lopen inderdaad wat schuin af geloof ik (wel zijstoeltjes achterin voor het uitzicht met een ruit van boven tot onder) maar die zijn nog niet in reizigersdienst.
doei
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:28:14 #152
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164789250
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:20 schreef Prins_Pils het volgende:
De nieuwe lopen inderdaad wat schuin af geloof ik (wel zijstoeltjes achterin voor het uitzicht met een ruit van boven tot onder) maar die zijn nog niet in reizigersdienst.
Goed om te weten, sta ik iig niet wortel te schieten.... :+
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:30:48 #153
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_164789332
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja ok, maar ik heb nu tape bij me om een oud mobieltje tegen het glas aan te plakken
Laat een baard staan en schreeuw er wat onverstaanbaars bij. Kejjelache.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:31:48 #154
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164789359
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 16:30 schreef JDude het volgende:

[..]

Laat een baard staan en schreeuw er wat onverstaanbaars bij. Kejjelache.
Bedankt voor de tip, ik hou m wel in mn hand dan... :')
pi_164790322
Geldt die beperking van die NMBS Logistics 7800 diesels dat ze met de korte huif naar voren moeten rijden niet voor die bakken van railinfrapool slash strukton? Komt er net een door Hengelooo met een sleep lege autowagens erachter.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:32:23 #156
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164790812
Dat ligt eraan waar de machinist zit. Als die rechts zit zal hij dwergseinen wel moeten kunnen zien. Dan is er geen beperking.
pi_164791352
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Geldt die beperking van die NMBS Logistics 7800 diesels dat ze met de korte huif naar voren moeten rijden niet voor die bakken van railinfrapool slash strukton? Komt er net een door Hengelooo met een sleep lege autowagens erachter.
Nee, omdat de machinist in de G1206'en en 6400 aan de goede kant zitten. Die NMBSdingen zitten ze aan de "verkeerde" kant, waardoor ze de seinen niet zien.

Overigens dacht ik dat dezelfde beperking ook geldt voor de 6400'den in Belgie (waar ze ingezet worden van en naar Zeeuws Vlaanderen )
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_164791501
sjonge wat weer een gemoeilijkdoe om niks. Hoe de zon staat zie je daar wel, en als je filmpje uit de achterruit vandaan achterstevoren afspeelt lijkt het net alsof je vooruit gaat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:25:33 #159
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164793161
Jeremy Corbyn (de leider van de Britse Labour-partij) wou in een filmpje laten zien hou zielig hij was dat hij op de grond moest zitten tijdens zijn treinreis, en dat nationalisatie van de spoorwegen dat allemaal op zou lossen. Helaas had hij buiten de camera's van Virgin gerekend, die haarfijn tonen dat hij na het maken van zijn zielige filmpje gewoon op een vrije zitplaats gaat zitten.....
http://www.telegraph.co.u(...)t&utm_medium=twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_164793236
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:25 schreef dennistd het volgende:
Jeremy Corbyn (de leider van de Britse Labour-partij) wou in een filmpje laten zien hou zielig hij was dat hij op de grond moest zitten tijdens zijn treinreis, en dat nationalisatie van de spoorwegen dat allemaal op zou lossen. Helaas had hij buiten de camera's van Virgin gerekend, die haarfijn tonen dat hij na het maken van zijn zielige filmpje gewoon op een vrije zitplaats gaat zitten.....
http://www.telegraph.co.u(...)t&utm_medium=twitter
http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-37167700

Het BBC-artikel is wat genuanceerder.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:02:20 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164794232
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-37167700

Het BBC-artikel is wat genuanceerder.
En incorrect.

Die woordvoerder van Team Corbyn doet alsof Jeremy geen plek kon vinden totdat een gezin naar de eerste klas werd geüpgrade, maar zowel rijtuig F als rijtuig H zijn Standard (tweede klas) en daar liep hij gewoon langs.

Daarnaast kun je je afvragen wat een hernationalisatie nou echt oplevert, behalve heel veel onduidelijkheid, onzekerheid en heel veel consultancykosten :P
pi_164794323
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

En incorrect.

Die woordvoerder van Team Corbyn doet alsof Jeremy geen plek kon vinden totdat een gezin naar de eerste klas werd geüpgrade, maar zowel rijtuig F als rijtuig H zijn Standard (tweede klas) en daar liep hij gewoon langs.

Daarnaast kun je je afvragen wat een hernationalisatie nou echt oplevert, behalve heel veel onduidelijkheid, onzekerheid en heel veel consultancykosten :P
Tsja, dat ligt er een beetje aan van welk politiek perspectief je het bekijkt. ;) Volgens mij verschillen de meningen er wel heel erg over. Een actiegroep voor het nationaliseren van de Britse spoorwegen had wel wat interessante argumenten vind ik: https://weownit.org.uk/ev(...)-be-public-ownership

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2016 20:06:00 ]
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:29:11 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164794976
Ik ben niet echt overtuigd door dat artikel.

quote:
Failure to improve rail infrastructure, due to a lack of private investment, means the average age of trains are higher than they were in 1996.
In de jaren '80 en in het begin van de jaren '90 - dus nog onder British Rail - is er veel nieuw materieel ingestroomd. Dat materieel wordt nog altijd gebruikt, want het is nog gewoon goed.

Een trein heeft een levensduur van meer dan 30 jaar, dus dat de gemiddelde leeftijd mee omhoog gaat naarmate de vloot ouder wordt is helemaal niet zo vreemd.

En het klopt ook niet. Er is in de afgelopen 20 jaar juist flink geïnvesteerd in nieuw materieel, door de leasemaatschappijen. Denk aan de Class 185, de Pendolino's, de Electrostars (375 t/m 379, 387) die je veel rond Londen ziet, het Desiro-materieel van SWT, de nieuwe vloot van CAF voor Transpennine Express, de AT300's (Class 802) voor GWR en Hull Trains, enzovoorts. Daar is geen cent belastinggeld bij komen kijken.

Er zijn twee materieelsoorten waar de Britse overheid zich wel actief mee heeft bemoeid: de nieuwe Thameslink-treinen (700) en de opvolger van de HST, de IEP.

Beide treintypes liggen onder vuur, omdat de overheid de bestelling onhandig heeft aangepakt. Als gevolg zijn de treinen veel duurder dan wanneer de industrie dit zelf zou hebben geregeld. De bijnaam van de IEP is niet voor niets 'Incredibly Expensive Procurement' :P
pi_164795051
Interessant! Ik zou me er verder in moeten verdiepen moet ik eerlijk bekennen. Maar toen ik even snel keek viel er wel wat voor beide te zeggen.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:42:23 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164795438
De Britse spoorsector is niet zo eenvoudig als ze soms lijkt te zijn. De vervoerders zijn weliswaar privaat, maar ze zijn met handen en voeten gebonden aan het contract dat ze hebben met het Department for Transport.

Daarin staat bijvoorbeeld beschreven welke diensten ze moeten aanbieden, maar het DfT bemoeit zich ook actief met de toewijzing van rollend materieel.

Gemiddeld houden de vervoerders per pond aan inkomsten 3 pence over. Dat betekent dat 97% van de inkomsten op gaat aan personeelskosten, materieel, de winstafdracht aan het DfT, verplichtingen aan stationsonderhoud, investeringen die zijn toegezegd (zoals uitrol van Wi-Fi op stations), enzovoorts.

Een winstpercentage van 3% is echt niet veel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:18:33 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164796550
Straks rollen in Groningen of Leeuwarden 2 GTW 2/8 binnen die voor de zomervakantie nog 2/6 waren. In Polen is er een bak tussen gezet.

Aldus de spots op Somda
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_164796718
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
Straks rollen in Groningen of Leeuwarden 2 GTW 2/8 binnen die voor de zomervakantie nog 2/6 waren. In Polen is er een bak tussen gezet.

Aldus de spots op Somda
Kan zijn dat die net uit Deventer vertrokken, ik zag zoiets staan :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164797601
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tsja, dat ligt er een beetje aan van welk politiek perspectief je het bekijkt. ;) Volgens mij verschillen de meningen er wel heel erg over. Een actiegroep voor het nationaliseren van de Britse spoorwegen had wel wat interessante argumenten vind ik: https://weownit.org.uk/ev(...)-be-public-ownership
Je hebt het over tienduizenden mensen die jarenlang collega's waren en toen plots ineens elkaars concurrenten, opdrachtgevers of klanten. Het kost jaren om zo'n situatie te veranderen en te accepteren. Die effecten zie je ook nog in Nederland
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:51:44 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_164797766
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:02 schreef James1988 het volgende:

[..]
behalve heel veel onduidelijkheid, onzekerheid en heel veel consultancykosten :P
En dus? :7
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_164799721
Gaan er nog mensen het hele weekend treinfappen in NRW? NRW ticket is aankomend weekend 2 dagen geldig wegens 70 jaars feest oid.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:02:13 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_164800396
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 21:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hebt het over tienduizenden mensen die jarenlang collega's waren en toen plots ineens elkaars concurrenten, opdrachtgevers of klanten. Het kost jaren om zo'n situatie te veranderen en te accepteren. Die effecten zie je ook nog in Nederland
Het uitvoerend personeel ziet elkaar gewoon als collega's hoor. Of concullega's, omdat er een ander logootje op de stropdas staat.

Als ik met consultants van een ander bedrijf in één kamer zit zijn het ook gewoon collega's. De strijd zit op het sales-niveau, en daar wil ik niks mee te maken hebben :P
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:51:46 #172
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164802170
Zie je ook bij buschauffeurs. Altijd zwaaien naar elkaar, ook al is het een andere maatschappij. Je zit toch in dezelfde tak van sport :)

Dus dat
doei
  Redactie Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 01:02:00 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164803339
Tja, ik maak regelmatig een praatje met de concullega's. Als personeel ben je geen concurrent van elkaar in het OV, je behoort immers tot een bepaalde concessie en gaat gewoon mee naar een nieuwe werkgever als die de aanbesteding wint.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 24 augustus 2016 @ 01:57:53 #174
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_164804036
Ik weet nog dat Syntus de concessie Midden-Overijssel won, in die tijd reisde ik nog heel veel met de bus hier. Het was heel lang een Connexxion-imperium. De oudere chauffeurs mopperen tot en met, 'ik ga echt niet in zo'n Syntus-pakkie lopen!' Als je ernaast staat tijdens het gezamenlijk-nog-een-sjekkie-roken-voor-de-laatste-rit hoor je alle bedrijfsinterne info wel voorbij komen :') Nu reis ik eigenlijk nooit meer met de bus..

[ Bericht 31% gewijzigd door Prins_Pils op 24-08-2016 02:05:11 ]
doei
pi_164805151
Wij groeten elkaar als machinist gewoon altijd. En als er een keer een bus voor de overweg staat groet ik meestal ook wel even (en zij eigenlijk ook altijd wel).
Je bent gewoon collega's. Mij boeit het niet zo of er nou NS, Arriva, DB of welk ander logo er nou op zo'n trein (of bus) staan.
En als collega's van een ander bedrijf problemen hebben, dan kijk je toch ook even of je kan helpen?
pi_164805426
Het gaat ook niet om uitvoerend personeel, het gaat dan ineens om contractsturing, afstand nemen als beheerder, onafhankelijkheid etc. Dat kan lastig zijn
pi_164805601
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 07:55 schreef MTL het volgende:
Wij groeten elkaar als machinist gewoon altijd. En als er een keer een bus voor de overweg staat groet ik meestal ook wel even (en zij eigenlijk ook altijd wel).
Je bent gewoon collega's. Mij boeit het niet zo of er nou NS, Arriva, DB of welk ander logo er nou op zo'n trein (of bus) staan.
En als collega's van een ander bedrijf problemen hebben, dan kijk je toch ook even of je kan helpen?
ik zwaai niet naar metrobestuurders hoor :{w
pi_164805782
Tss. En ze zijn 's avonds altijd zo vriendelijk met hun schijnwerpers tussen Riekerpolder aansluiting en Transformatorweg :')
Die lui hebben werkelijk geen idee waar het dimknopje zit. Ik herinner ze er soms dan maar weer eens aan dat ze wel degelijk een dimknopje hebben met de schijnwerpers van de Traxx. Gelukkig heeft dat ding vier standen (dimmen, normaal, halve schijnwerper/groot licht, hele schijnwerper), dus daar kan je mooi mee seinen :P
pi_164806041
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 08:47 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zwaai niet naar metrobestuurders hoor :{w
Eenkennige xenofobe haatbaard dat je bent :{w :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_164806056
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:08 schreef MTL het volgende:

Die lui hebben werkelijk geen idee waar het dimknopje zit.
daar hebben de meeste goederenmachinisten ook last van _O-
pi_164806066
totdat je de SLT van de dimstand afhaalt dan weten ze hem opeens wel te vinden
pi_164806091
Gebruik je die schijnwerper wel eens? In tunnels oid?
  Redactie Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 09:32:00 #183
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_164806102
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:29 schreef Salatrel het volgende:

[..]

daar hebben de meeste goederenmachinisten ook last van _O-
Ik zwaai ook niet naar vrachtwagenchauffeurs hoor :+
Naar touringcarchauffeurs dan wel weer :W
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_164806271
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:31 schreef b2py het volgende:
Gebruik je die schijnwerper wel eens? In tunnels oid?
Persoonlijk zelden. Enige echte reden om dat spul te gebruiken is eigenlijk in landen als Duitsland of de Scandinavische landen om bij de lange stukken verder te kunnen kijken om bijvoorbeeld dieren op tijd van het spoor te kunnen jagen. In Nederland is er eigenlijk geen reden toe, behalve als je bijvoorbeeld een schouwopdracht krijgt van de treindienstleider.
pi_164806366
Over SLT gesproken, weet iemand de laatste status ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_164806762
Ze zijn nog steeds krap ja
pi_164807549
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:31 schreef robin007bond het volgende:
Interessant! Ik zou me er verder in moeten verdiepen moet ik eerlijk bekennen. Maar toen ik even snel keek viel er wel wat voor beide te zeggen.
Er is heel veel voor beide te zeggen, rechts blijft toeteren dat concurrentie voordeel oplevert, terwijl dat niet duidelijk is, links blijft roepen dat het genationaliseerd moet worden omdat het nuts is, dat is natuurlijk een flutargument.

OV is niet zomaar een product, het is een dienst waarmee ook de achterlijke gebieden van het land ontsloten moeten worden (of je moet er voor kiezen om Groningen, Zeeland, Drenthe, Friesland en nog een paar andere gedeeltes van het land te ontruimen en iedereen in kernen te flikkeren), rechts vindt dan vaak dat er winst gemaakt moet worden, terwijl links graag een kwartierdienst wil naar iedere kern in de fucking omgeving en een intercity naar een loze stad in Duitsland waar eigenlijk ook niemand heen wil. De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Concurrentie zoals die er nu is is stiekem eigenlijk geen concurrentie, het zijn vooral staatsbedrijven die tegen elkaar concurreren op de decentrale meuk en vooralsnog zijn échte concurrerende alternatieven niet bijster succesvol gebleken omdat het nogal kut is dat je een kaartje koopt en dan niet meer kan instappen in welke trein je dan ook wil. Tenzij je weer 100%-controle en verkoop in de trein tegen normaal tarief gaat invoeren maar dat kost weer zoveel personeel dat dat weer niet rendabel is. Ach jah.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_164807891
Het grijze gebied is eigenlijk de 'service' die je levert door verlieslatende lijnen ook te exploiteren. Je ziet nu veel regionale initiatieven komen zoals de Hugohopper maar ook dit kent zijn voor- en nadelen.
pi_164808037
OV heeft ook verschillende rollen.
- Het kan een kostendekkend product zijn
- Het kan een dienst zijn die verkeerscongestie op de weg vermindert zodat zakenmensen, monteurs en vrachtauto's op tijd aankomen
- Het kan een dienst zijn die de aantrekkelijkheid van een plaats als vestigingslocatie vergroot enkel door het gevoel van bereikbaarheid
- Het kan een minimumvoorziening zijn voor mensen die geen auto kunnen rijden of niet kunnen fietsen
- Het kan een dienst zijn die mensen uit de auto moet halen voor het behalen van CO2-doelstellingen
- ...

En privatisering kan ook verschillende doelen hebben.
- Minder overheidsuitgaven
- Meer nut van dezelfde overheidsuitgaven
- Stimulering van het bedrijfsleven
- Decentralisatie
- ...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2016 11:04:05 ]
  woensdag 24 augustus 2016 @ 11:17:01 #190
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_164808445
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:
sjonge wat weer een gemoeilijkdoe om niks. Hoe de zon staat zie je daar wel, en als je filmpje uit de achterruit vandaan achterstevoren afspeelt lijkt het net alsof je vooruit gaat.
Ja maar dan Hang je linkerspoor...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 14:55:42 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164813941
Interessante ontwikkelingen bij Arriva/Connexxion. Tijdspad op Somda wordt niet geschetst helaas.

De E-GTW van de Valleilijn gaat naar de Vechtdallijnen en wordt op de Valleilijn in 2018 vervangen door 2 tweebaks FLIRTs.

Dat was al bekend, maar niet dat de Breng GTW's die nu nog op de Maaslijn rijden gaan ruilen met de 2 LINTjes die nu nog tussen Almelo en Mariënberg/Hardenberg rijden. Dit vanwege de hogere Vmax van de GTW. 120 km/h voor de Lint om 140 km/h voor de GTW

http://www.somda.nl/forum/1015/p588696/Ontwikkelingen+Arriva/
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:05:46 #192
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164815556
Tweebaks Flirt lijkt me te klein voor de Valleilijn. Breng-GTW is te groot voor Almelo-Marienberg (zeker nu Geerdijk Centraal wordt overgeslagen). Kortom, we missen nog wat in dit verhaal.
Tijdspad begint natuurlijk in december als Veolia er mee stopt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 16:10:35 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164815651
klopt. Er missen nog de nodige puzzelstukjes. Met name het tijdspad.

Toch denk ik dat Cxx voor de tweebaks FLIRT gaat, omdat ze dan gekoppeld kunnen rijden en je nog steeds voldoet aan de perronlengte op de Kippenlijn. Ik dacht dat je maximaal net iets boven de 100 meter per trein kunt zitten.

Dat een GTW 2/8 te groot is voor Almelo - Hardenberg klopt. Het kan ook een ruil worden met de Achterhoek die twee GTW 2/6 kwijtraakt en er twee GTW 2/8 voor terugkrijgt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:20:43 #194
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_164815868
Als ze de perronlengte maximaal willen benutten kunnen ze beter een zesdelige Flirt kopen in plaats van twee korte.
pi_164815869
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:05 schreef ReisT het volgende:
Tweebaks Flirt lijkt me te klein voor de Valleilijn. Breng-GTW is te groot voor Almelo-Marienberg (zeker nu Geerdijk Centraal wordt overgeslagen). Kortom, we missen nog wat in dit verhaal.
Tijdspad begint natuurlijk in december als Veolia er mee stopt.
Ze verwachten groei ivm doortrekken naar Hardenberg en die LINT'en waren schaars dus waarschijnlijk erg duur in onderhoud bijv.
pi_164817035
Is de trein een beetje te doen met deze temperaturen? Morgen zit ik wat langer in de trein en het is tig jaar geleden dat ik met deze temperaturen in de trein had gezeten. Materieel waar ik verwacht in te zitten is SLT, VIRM en ICMm
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  woensdag 24 augustus 2016 @ 17:30:24 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_164817401
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:13 schreef hemarookworst het volgende:
Is de trein een beetje te doen met deze temperaturen? Morgen zit ik wat langer in de trein en het is tig jaar geleden dat ik met deze temperaturen in de trein had gezeten. Materieel waar ik verwacht in te zitten is SLT, VIRM en ICMm
Ligt er helemaal aan. Niet alle airco's kunnen deze temperaturen goed aan. Als het te warm is, helpt verhuizen naar een andere bak of coupé vaak wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 17:47:19 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164817786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:20 schreef ReisT het volgende:
Als ze de perronlengte maximaal willen benutten kunnen ze beter een zesdelige Flirt kopen in plaats van twee korte.
true, maar dan heb je het grootste deel van de dag luchtvervoer. Daarom wordt vaker voor twee kleinere units gekozen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:48:43 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_164819211
De schermen in de Belgische Desiro kunnen realtime informatie tonen. Maar niet zomaar. Je moet met speciale codes de gegevens invoeren. Door enkel het treinnummer (bijvoorbeeld 3463 voor een IC Antwerpen-Binche) in te voeren krijg je geen realtime informatie. Nee, daar moet nog het één en ander bij, en soms - als er geen GPRS-verbinding is - werkt die code niet, en kan de treinbegeleider ervoor kiezen niks in te vullen of enkel de "geplande data" en dit later aanpassen (wat meestal niet gebeurt)
Dit is om het makkelijk te houden 8)7
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 augustus 2016 @ 19:43:43 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_164820619
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Lijkt wel op een vergelijkbaar geval als onze ov-chipkaart
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')