ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
De maand september brengt op stoomgebied: - Wereldhavendagen 3/4 september; Pendelritten met SSN. Vanwege ERTMS moet er een 6400 voorop de trein geplaatst worden. Ritten Rotterdam - Maasvlakte vv. Zie: Transharbour Express voor de dagtocht en Midnight Express voor de avondrit - Terug naar Toen 3/4 September; Interactieve dienstregeling met veel stoomlocomotieven bij de VSM/ Zie De website van de VSM - 10 en evt 11 september: BelcrumSpoort; Opening station Breda met pendelritten met de SSN tussen Breda en Roosendaal (geen in- en uitstapmogelijkheden). Zie BN de Stem voor kaartjes en info - 17 September; Zuiderzee Express; SSN rit naar Hoorn. Zie De website van de SSN - 17/18 september; Dagje uit met Thomas bij de ZLSM. Zie ZLSM website - 17/18 September; Stadskanaal onder Stoom. Zie Website STAR
En als bonus nog 2 in oktober: - 1 oktober; 100 jaar Furie: Pendelritten Maassluis - Rotterdam vv. Zie de website van de Furieade. - 8/9 oktober; SSN Stoomtreindagen; Opendagen op het SSN depot. Zie website SSN
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 21-08-2016 09:46:31 ]
Op zondag 21 augustus 2016 11:35 schreef Peterselieman het volgende: De update bij de SLT-IV schijnt grotendeels mislukt te zijn, waardoor nu een groot deel van dat materieel defect is en dan moeten de zesjes ook nog
Op Somda is er een melding over in het opvallende dingen topic en in de materieelinzet op ovtijden zie ik veel inzet van SLT-6 en ook ander materieel in de sprinterseries.
Er rijden vandaag maar weinig SLT-4 rond, terwijl het plan was om vandaag SLT-6 aan te pakken.
Op Somda is er een melding over in het opvallende dingen topic en in de materieelinzet op ovtijden zie ik veel inzet van SLT-6 en ook ander materieel in de sprinterseries.
Er rijden vandaag maar weinig SLT-4 rond, terwijl het plan was om vandaag SLT-6 aan te pakken.
Aha, ga ik zo even meegluren daar. Maar is er een software update/anders soort iets mislukt of iets aan het materieel afgekeurd?
Op zondag 21 augustus 2016 12:21 schreef Peter het volgende: Wie bedenkt het om zo'n risicovolle update uit te rollen in het weekend voor het einde van de zomervakantie?
Je zal hem een keer moeten uitvoeren.. Dit weekend is wel echt een weekend waarin het goed kan, de hoeveelheid materieel dat sowieso al aan de kant staat is vrij fors.
Je zal hem een keer moeten uitvoeren.. Dit weekend is wel echt een weekend waarin het goed kan, de hoeveelheid materieel dat sowieso al aan de kant staat is vrij fors.
Dit soort problemen hoor je gewoon tegen te komen tijdens het QA-proces.
Je voert hem dus niet uit of je draait het zelfs terug (dat kan niet altijd maar in ieder geval stoppen met meer updates uitrollen). Je post was een soort verexcusering voor het toch doen.
Je voert hem dus niet uit of je draait het zelfs terug (dat kan niet altijd maar in ieder geval stoppen met meer updates uitrollen). Je post was een soort verexcusering voor het toch doen.
Mijn post was een 'onderbouwing' voor het feit dat ze het dit weekend doen, niet of het wel of niet kan doordat de software verneukt is. Dat ben ik absoluut met je eens, ben benieuwd wanneer ze er achter kwamen en hoe er toen gereageerd is. Maar dat zullen we nooit weten tenzij ze het niet hebben opgelost voor morgenochtend..
Ik werd net gebeld door een in dienst geroepen dienstindeler die machinisten moest gaan bellen met de vraag of die een extra nachtrangeerdienst willen draaien straks "want het loopt helemaal uit de klauw met SLT"...
Geen idee hoe die stellen geupdate moeten worden, iets zegt mij dat het fysiek moet gebeuren door een monteur. Ik hoop niet dat het OTA (over the air) gebeurd, en dat iemand op kantoor op de knop "update all" geklikt heeft.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op zondag 21 augustus 2016 14:56 schreef _serial_ het volgende: Geen idee hoe die stellen geupdate moeten worden, iets zegt mij dat het fysiek moet gebeuren door een monteur. Ik hoop niet dat het OTA (over the air) gebeurd, en dat iemand op kantoor op de knop "update all" geklikt heeft.
Gebeurt fysiek, er liepen allemaal lui van Bombardier in de werkplaatsen dit weekend begreep ik
Maar: op 14 stellen werkt de software wel, en op de resterende 53 niet? Misschien een voorbereidende update niet uitgevoerd die die 14 wel hebben gehad?
Op zondag 21 augustus 2016 14:58 schreef James1988 het volgende: Maar: op 14 stellen werkt de software wel, en op de resterende 53 niet? Misschien een voorbereidende update niet uitgevoerd die die 14 wel hebben gehad?
Die 14 hebben proef gereden al maand of 2 geloof ik tussen Den Haag en Breda/Roosendaal
Ja, dat bedoel ik. 2 maanden terug is er misschien iets gedaan wat nu bij de resterende 53 niet is gedaan, en daardoor zijn er nu dingen stuk?
Geen idee je zou zeggen dat er dus iets wezenlijks anders in die 14 is dat is niet is meegekomen in deze patchronde oid, een wijziging die 'even tussendoor' gedaan is maar niet verder gedocumenteerd bijvoorbeeld
Geen idee je zou zeggen dat er dus iets wezenlijks anders in die 14 is dat is niet is meegekomen in deze patchronde oid, een wijziging die 'even tussendoor' gedaan is maar niet verder gedocumenteerd bijvoorbeeld
dit laatste denk ik En de knakker die het betreffende vinkje heeft gevonden en aangezet op de 14 goede zit nog op strand van Benidorm of zo
Lijkt wel of het geregend heeft hier dus misschien ja.. staat ie dan weer vast bij de spanningsboog waarschijnlijk? Kom net uit Parijs dus heb zelf geen idee nu.
Op zondag 21 augustus 2016 15:33 schreef Dalenbart het volgende: Lijkt wel of het geregend heeft hier dus misschien ja.. staat ie dan weer vast bij de spanningsboog waarschijnlijk? Kom net uit Parijs dus heb zelf geen idee nu.
Wilde gok, elk treinstel heeft een eigen karaktertje?
neuh. Het is meer dat er volgens Somda ook wijzigingen in de bedrading nodig waren voor de nieuwe softwareronde. Dat moet ook teruggedraaid worden. Dat lukt mogelijk niet bij alle treinstellen op tijd.
Het is niet zoals in Italië waar het ene draadje links zit en bij een ander treinstel rechts of helemaal ontbreekt
Oeps Als ik het zo lees ben ik geloof ik blij dat ik heerlijk nog een paar weekjes vakantie heb Ik heb ook geen problemen ondervonden met de SW31-SLT-s; waarom het zo vreselijk mis is gegaan weet ik ook niet.
Schipper die Duitse spoorbrug doorboorde gaat vrijuit Donderdag 18 augustus 2016, 08:39
De Russische kapitein en de Duitse loods van het schip dat eind vorig jaar de spoorbrug over de Eems bij het Duitse Weener ramde, worden niet vervolgd. Dat meldt de Duitse zender NDR.
Het ongeluk is volgens de rechtbank in Leer vooral het gevolg van onduidelijke communicatie. Zowel de kapitein als de loods heeft een fout gemaakt, maar van grof plichtsverzuim is geen sprake.
NS hoopt vannacht rond 4u minstens 50% van de SLT4tjes die niet rijdend zijn weer ergens in de omloop te hebben, maar er wordt gewerkt aan meer. Men hoopt het resterende deel uiterst rond 12u beschikbaar te krijgen.
Gisteravond om 22:45 hingen ze er nog niet (al waren ze wel druk met pallets en een steekwagentje aan het slepen en lag het glas tussen de poortjes er uit), maar zijn in de tussentijd wel opgehangen; CTA's op de perrons in Enschede.
Je zit in een DDZ/NID. Dat is een dubbeldekker die enkele jaren geleden helemaal gereviseerd is. Daarom lijkt het allemaal zo nieuw. Toch is het casco al ruim 20 jaar oud
Je zit in een DDZ/NID. Dat is een dubbeldekker die enkele jaren geleden helemaal gereviseerd is. Daarom lijkt het allemaal zo nieuw. Toch is het casco al ruim 20 jaar oud
de stoel zit iig lekker, maar het is hier ijskoud. Komt dat ook doordat deze zo oud is?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Binnen een paar dagen een synoniem voor faal, fiasco, mislukking, echec, debakel en zo. En een paar dagen later wordt de term verwijderd uit alle communicatie wegens te negatief beladen.
Je zit in een DDZ/NID. Dat is een dubbeldekker die enkele jaren geleden helemaal gereviseerd is. Daarom lijkt het allemaal zo nieuw. Toch is het casco al ruim 20 jaar oud
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Volgende keer wachten tot er een SGMm voor komt rijden.
een wat? Ik ben gewoon treinreiziger, geen idee wat dit voor iets is.
En zo laat op de avond verdween mijn trein ineens, ik zat liever in de stoptrein naar Zwolle dan op een station met onduidelijkheid te blijven staan in de kou.
vroegah reed daar tenminste nog een trein waar de ramen open konden, ik kon niet weten dat het ook in de trein zo koud zou zijn.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Binnen een paar dagen een synoniem voor faal, fiasco, mislukking, echec, debakel en zo. En een paar dagen later wordt de term verwijderd uit alle communicatie wegens te negatief beladen.
Die woorden zijn tenminste duidelijker, dank flash
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Bij Amsterdam RAI geldt nu een tijdelijke snelheidsbeperking vanwege een perronkap in het PVR. De reden is nogal om te huilen:
quote:
De Zuidtak is destijds niet gebouwd op het profiel van vrije ruimte van tegenwoordig, PVR GC geheten, maar op het wat krappere profile van destijds, PVR NL. De sporen op het station liggen in directe bevestiging op trogbruggen, waarop tevens het perron rust. De perronhoogte is, ook al zoals in de jaren tachtig gewoonlijk, 84 cm + BS. In het kader van het programma P76 'moest' daarom het perron omlaag of de sporen omhoog. Omdat het perron dankzij de trogliggers niet omlaag kan, zijn de sporen 8 cm omhoog gebracht. En daarom moest de rijdraad, die hing op de minimale hoogte, ook omhoog. De hoogte waarop hij nu hangt, gaat in combinatie met het dynamische gdrag van de stroomafnemers nog juist goed bij 80 km/h, maar niet bij de 130 km/h die gepland waren in het kader van het project SAAL-Zuidtak.
Op maandag 22 augustus 2016 12:28 schreef dennistd het volgende: Bij Amsterdam RAI geldt nu een tijdelijke snelheidsbeperking vanwege een perronkap in het PVR. De reden is nogal om te huilen:
Op maandag 22 augustus 2016 12:28 schreef dennistd het volgende: Bij Amsterdam RAI geldt nu een tijdelijke snelheidsbeperking vanwege een perronkap in het PVR. De reden is nogal om te huilen:
De oplossing (als die er komt) zal trouwens wel het afbreken van de overkapping zijn en het vervangen daarvan door eenzelfde als op het nieuwe perron...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 22 augustus 2016 12:46 schreef dennistd het volgende: De oplossing (als die er komt) zal trouwens wel het afbreken van de overkapping zijn en het vervangen daarvan door eenzelfde als op het nieuwe perron...
wel jammer, die overkapping scheelt enorm als het waait en regent
Gaat dat nog worden opgelost, of is dit zo'n Duitse TSB die over een jaar permanent is?
Oh een tsb van een jaartje maar? Volgens mij hebben die dingen op de Hoekse lijn er een jaar of 10 ingezeten, en nu de lijn over gaat naar de RET heeft ProRail een half jaartje geleden besloten dat de tsb echt niet nog een jaartje er in kon blijven zitten, en hebben ze er permanente snelheidsbeperkingen van gemaakt. Zelfde geintje met het overpad direct na het station vam Hoek van Holland Haven: altijd een onbewaakt overpad geweest, en nu een jaar voordat het naar de RET gaat, gooien ze er een overweg in
er blijven 2 'achter' om uit te zoeken waar het mis ging
ah, en daarna zullen ze SW31 wel gefaseerd invoeren neem ik aan, waarbij viertjes en zesjes door elkaar aangepakt worden om te zorgen dat er iig gekoppeld gereden kan worden?
ah, en daarna zullen ze SW31 wel gefaseerd invoeren neem ik aan, waarbij viertjes en zesjes door elkaar aangepakt worden om te zorgen dat er iig gekoppeld gereden kan worden?
Op maandag 22 augustus 2016 12:28 schreef dennistd het volgende: Bij Amsterdam RAI geldt nu een tijdelijke snelheidsbeperking vanwege een perronkap in het PVR. De reden is nogal om te huilen:
ah, en daarna zullen ze SW31 wel gefaseerd invoeren neem ik aan, waarbij viertjes en zesjes door elkaar aangepakt worden om te zorgen dat er iig gekoppeld gereden kan worden?
dat weten ze nog niet. Eerst eens uitzoeken wat er gruwelijk misgegaan is. Er is iets niet gedocumenteerd wat wel bij die 15 eerdere SLT4en gedaan was. Waarschijnlijk wordt het nu weer zoveel mogelijk in een weekend, maar dan vaker tussendoor controles en testen. Nu zijn ze als kippen zonder koppen gaan updaten, en toen ze vrij ver gevorderd waren bleek dat er meer gesloopt was dan verbeterd.