quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:40 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Wacht maar tot ik de volgende TT te pakken heb
Ik bedoelde de P1s beinvloeden de GTs .quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dan zijn dan ook geen rijdende chicanes en vallen onder dezelfde regels.
Jij bent de hater hier (tegen Montoya). Ik niet.quote:
Jij bent tegen mijn TT. Ik niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jij bent de hater hier (tegen Montoya). Ik niet.
Dat heb je weleens op forumsquote:
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat heb je weleens op forums [ afbeelding ]
quote:
Dat zie je tegenwoordig niet meerquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
Wie zei dat gevechten vroeger niet leuk waren?
Gewoon zo enorm veel spannender en daardoor leuker dan het huidige tijdperk.quote:
Romantiseer het niet zo... F1 biedt nu ook veel, vanaf ongeveer 3 minuten, zeeeer fraai gevecht Perez vs Button, alweer vergeten? Naast elkaar door de snelle links/rechts knik ....quote:
Wat ontbreekt is de spanning, dat gevecht was meer afwachten dan op het puntje van je stoel zitten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:15 schreef Marks het volgende:
[..]
Romantiseer het niet zo... F1 biedt nu ook veel, vanaf ongeveer 3 minuten, zeeeer fraai gevecht Perez vs Button, alweer vergeten? Naast elkaar door de snelle links/rechts knik ....
Zeker wel, net zoals dat er toen ook hele saaie races waren waar toen praktisch het hele veld op een rondje werd gezet.quote:
Vergeet Massa VS Hamilton niet twee jaar geledenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ontbreekt is de spanning, dat gevecht was meer afwachten dan op het puntje van je stoel zitten.
Nu heb je DRS, klotebanden, brandstof besparen en allerlei regeltjes die het racen beperken. Noem me een ramptoerist, maar de crashes bij gevechten die vroeger voorkwamen voegden ook wat toe. Nu is het laatste wat ik me kan herinneren Turkije 2010.
DRS mag alleen wel worden afgeschaft van mij en dan de banden van 2011 weer terug.. Bring back ''THE CLIFF''quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Vergeet Massa VS Hamilton niet twee jaar geleden
Of Perez die afgelopen race zowat zn voorvleugel eraf rijdt.
Juist door die regeltjes is er veel meer dynamiek (gemiddeld) tijdens een race. Waren we op diezelfde voet door gegaan dan hadden we echt een optocht gehad, door de grote afhankelijkheid van de aero.
Ja het is voor een groot deel kunstmatig, daar ben ik het mee eens. Maar of het echt slecht is ben ik nog niet over uit, neig nu naar niet
Mooi stukje! Goed om te zien dat Schumacher Montoya ( ) inhaaltquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
Wie zei dat gevechten vroeger niet leuk waren?
Toch vreemd dat ik met name het achter de ander hangen en brandstof besparen om een of twee rondjes langer door te gaan en zo de ander in te halen herinner.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:45 schreef zoem het volgende:
Ik mis wel het ronde na ronde kunnen pushen, omdat de banden/brandstof het toen wel toestonden. Nu haken ze vaak af na een paar rondjes, want banden/brandstof sparen.
Toen er nog getankt mocht worden zag je ook grotere verschillen (in rondetijd) tussen de pitstoptactieken. Zo was iemand met meer stops lichter en dus sneller, maar kon/moest daardoor vaker inhalen. Dan kreeg je leuke gevechten van coureurs die sneller waren, maar er niet voorbij konden komen. Zat je rondes achtereen op het puntje van je stoel. Wie herinnert zich nog de GP van Frankrijk in 2004 met Schumachers verrassende 4-stopstrategie waarmee hij won van Alonso?
Ze moeten DRS vrij geven naar 1 maal per ronde te gebruiken. Dan kan het ook ter verdediging gebruikt worden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 00:33 schreef Waffle het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ik met name het achter de ander hangen en brandstof besparen om een of twee rondjes langer door te gaan en zo de ander in te halen herinner.
DRS ben ik het helemaal mee eens dat dat niet de oplossing is. De oplossing is gewoon niet tanken en geen DRS. Op die manier moet er op de baan ingehaald worden of een eerdere stop gemaakt worden. Want je kan niet afwachten wat de ander doet aangezien nieuwe banden altijd sneller zijn. Daarnaast de banden van twee jaar terug er weer om doen voordat ze veranderd werden. Het seizoen begon geweldig alleen eindigde met dat drama dat Vertel alles won door die nieuwe banden.
Het probleem is dat de dynamiek gemiddeld meer is maar die ook veel gemiddelder is. Het gaat niet om het gemiddelde, het gaat om de hoge pieken en diepe dalen. In basketbal wordt ook veel gescoord dan in voetbal, maar daarmee is het scoren ook veel minder interessant.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:29 schreef kepler het volgende:
Juist door die regeltjes is er veel meer dynamiek (gemiddeld) tijdens een race. Waren we op diezelfde voet door gegaan dan hadden we echt een optocht gehad, door de grote afhankelijkheid van de aero.
Ja het is voor een groot deel kunstmatig, daar ben ik het mee eens. Maar of het echt slecht is ben ik nog niet over uit, neig nu naar niet
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:24 schreef kepler het volgende:
[..]
Zeker wel, net zoals dat er toen ook hele saaie races waren waar toen praktisch het hele veld op een rondje werd gezet.
Mee eens. En ik blijf het herhalen, mensen moeten eens van die roze bril af. Gaan ze het laatste halve seizoen vergelijken met de highlights van 1990-2010 F1. Ja, duh, dan komt zelfs het spannendste seizoen er nog bekaaid af. Maar een aantal mensen hier blijft maar vasthouden aan hun selectieve keuze en op die manier 'vroeger' verheerlijken. Ik ben de oudste rot niet, maar kijk 20+ jaar F1 en er waren vroeger ook oersaaie races/seizoenen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Juist door die regeltjes is er veel meer dynamiek (gemiddeld) tijdens een race. Waren we op diezelfde voet door gegaan dan hadden we echt een optocht gehad, door de grote afhankelijkheid van de aero.
Ja het is voor een groot deel kunstmatig, daar ben ik het mee eens. Maar of het echt slecht is ben ik nog niet over uit, neig nu naar niet
Aan de ene kant is bij voetbal natuurlijk ook niet altijd in het 16-meter-gebied.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
[..]
Mee eens. En ik blijf het herhalen, mensen moeten eens van die roze bril af. Gaan ze het laatste halve seizoen vergelijken met de highlights van 1990-2010 F1. Ja, duh, dan komt zelfs het spannendste seizoen er nog bekaaid af. Maar een aantal mensen hier blijft maar vasthouden aan hun selectieve keuze en op die manier 'vroeger' verheerlijken. Ik ben de oudste rot niet, maar kijk 20+ jaar F1 en er waren vroeger ook oersaaie races/seizoenen.
Nee, voor 50 miljoen is geen F1 team te runnen. Volgens een artikel dat een paar maanden geleden verscheen kost een gemiddeld team (Lotus, Sauber, FI) ca. 120 miljoen euro per jaar.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:24 schreef nils7 het volgende:
Prijzengeld teams van 2014:
Team Euro (in miljoenen)
Ferrari 192
Red Bull 186
Mercedes 129
McLaren 110
Williams 86
Lotus 82
Force India 74
Sauber 67
Toro Rosso 63
Caterham 55
Marussia 9
Bron
persoonlijke note:
Dat is ex sponsorinkomsten dus.... voor 50 miljoen moet toch wel een team te runnen zijn of zie ik dat verkeerd?
[edit]
Ik lees dat Ferrari 2,5% van de winst erbij krijgt waardoor ze in dit lijstje bovenaan staan, qua prestaties de afgelopen jaren schat ik Ferrari qua prijzengeld even voor het gemak gelijk aan Red Bull dat betekend dat 2,5% van de FIA/F1 winst 6 miljoen is.
Dan komt daar gewoon 240 fucking miljoen winst binnen, kan me niet voorstellen dat het zoooooo duur is om een raceklasse organisatorisch te runnen (en we praten over winst).
Ferrari krijgt 80 miljoen extra van de FOM (2,5% van het prijzengeld (900 miljoen) en 2,5% van het deel dat de FOM krijgt (ook 900 miljoen)). Volledig overzicht staat hier: SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 156: Forza Julesquote:De begroting van een gemiddeld Formule 1-team gaat op aan:
Motor en hybride systemen: 28 miljoen dollar
Versnellingsbak en hydraulica: 5 miljoen dollar
Brandstof en smeermiddelen: 1,5 miljoen dollar
Banden: 1,8 miljoen dollar
Elektronica: 1,95 miljoen dollar
IT: 3 miljoen dollar
Salarissen: 20 miljoen dollar
Reizen en faciliteiten: 12 miljoen dollar
Chassis productie: 20 miljoen dollar
Windtunnel en CFD: 18,5 miljoen dollar
Voorzieningen en onderhoud: 2 miljoen dollar
HR en professionele service: 1,5 miljoen dollar
Vracht: 5 miljoen dollar
Gewoon alleen aan 1997, 1999, 2003, 2008 en 2012 denken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
[..]
Mee eens. En ik blijf het herhalen, mensen moeten eens van die roze bril af. Gaan ze het laatste halve seizoen vergelijken met de highlights van 1990-2010 F1. Ja, duh, dan komt zelfs het spannendste seizoen er nog bekaaid af. Maar een aantal mensen hier blijft maar vasthouden aan hun selectieve keuze en op die manier 'vroeger' verheerlijken. Ik ben de oudste rot niet, maar kijk 20+ jaar F1 en er waren vroeger ook oersaaie races/seizoenen.
Die snap ik niet?quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewoon alleen aan 1997, 1999, 2003, 2008 en 2012 denken.
Dat waren vijf goede seizoenen.quote:
2012 was een rampjaar.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewoon alleen aan 1997, 1999, 2003, 2008 en 2012 denken.
Daar ben ik het wel mee eens, de F1 zit volgens mij ook op het eindpunt qua innovatie en veiligheidontwikkeling.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zat onlangs nog het jaaroverzicht van 2002 terug te kijken en wat me wel opviel: het aantal motorische en technische problemen was toen nog gigantisch (veel spectaculaire blow-ups), het gepruts bij de topteams (vaak pitproblemen etc bij Williams, McLaren en Renault) en de circuits straalden veel meer karakter uit. Nog niet de eindeloze asfaltuitloopstroken, maar gewoon grindbakken en grasstroken.
En ze reden nog op Imola, Magny-Cours en het oude Silverstone. Toch weer die roze bril
Dat klopt, toen de banden eindelijk een beetje fatsoenlijk werden halverwege.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:51 schreef lasters het volgende:
[..]
Maar de strijd in het kampioenschap was wel spannend!
En hij gooide een grote kans weg door in Abu Dhabi met Webber mee te klappen tijdens de pitstops. Als hij langer had doorgereden was hij niet achter Petrov blijven hangen!quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, toen de banden eindelijk een beetje fatsoenlijk werden halverwege.
Jammer dat Alonso het toen verprutste in Japan.
Canada 2014?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ontbreekt is de spanning, dat gevecht was meer afwachten dan op het puntje van je stoel zitten.
Nu heb je DRS, klotebanden, brandstof besparen en allerlei regeltjes die het racen beperken. Noem me een ramptoerist, maar de crashes bij gevechten die vroeger voorkwamen voegden ook wat toe. Nu is het laatste wat ik me kan herinneren Turkije 2010.
Dat was in 2010 .quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:00 schreef lasters het volgende:
[..]
En hij gooide een grote kans weg door in Abu Dhabi met Webber mee te klappen tijdens de pitstops. Als hij langer had doorgereden was hij niet achter Petrov blijven hangen!
Met Johnny Herbert.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:46 schreef Marks het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, de F1 zit volgens mij ook op het eindpunt qua innovatie en veiligheidontwikkeling.
En ik ben dus ook niet per se van vroeger was alles beter, maar als ik dit filmpje zie, vol met kippevel zit en bijna tranen in de ogen krijg van de extremiteit, vraag ik me af waarom ik dat nu niet heb met de F1 van nu... Oa het geluid, maar ook het zichtbare gestoei met de monsters, naast de grindbakken en muren.
IMHO beste F1 filmpje van youtube die ik ken... Maximale kudos naar de Sauber van 2.30 in de regen
Waarom? Weinig saaie races, veel verschillende winnaars. Alleen als je heel erg pro McLaren of pro-Alonso bent kun je er een hekel aan hebben.quote:
Brakke banden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarom? Weinig saaie races, veel verschillende winnaars. Alleen als je heel erg pro McLaren of pro-Alonso bent kun je er een hekel aan hebben.
Dat was 2013 toch? Dat die banden steeds gingen exploderen. Het was wel zo dat het ene setje random razend kut was terwijl je vloog op de andere ja. Maar er waren ook coureurs die het altijd goed deden, dus er waren er gewoon een aantal die er geen klote van konden.quote:
Ok, ik mis 2005, 2006, 2007, 2010 en 2011...quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat waren vijf goede seizoenen.
2011? Dat seizoen waarin Vettel een Schumachertje deed en er buiten Canada werkelijk geen race was die voor mij het onthouden waard was.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:26 schreef Marks het volgende:
[..]
Ok, ik mis 2005, 2006, 2007, 2010 en 2011...
Ja geweldige races, vanaf Melbourne werden de races steeds mooier met de climax op Canada... Maar ook Monaco en Barcelona waren briljant, Barcelona echt gevecht voor de leiding tot het eind en Monaco volop chaos met oa crash van Petrovquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2011? Dat seizoen waarin Vettel een Schumachertje deed en er buiten Canada werkelijk geen race was die voor mij het onthouden waard was.
De rest kan ik in komen maar 2011?!!!
Dat heb ik dan helemaal gemist. Monaco was ook nog wel aardig maar was tegelijkertijd ook een anticlimax.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:31 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja geweldige races, vanaf Melbourne werden de races steeds mooier met de climax op Canada... Maar ook Monaco en Barcelona waren briljant, Barcelona echt gevecht voor de leiding tot het eind en Monaco volop chaos met oa crash van Petrov
Was echt een mooi jaar vond ik
Neen. In 2012 waren de banden zo brak dat het een loterij was welke auto toevallig zou winnen. Alsof elke race een regenrace was. In het begin althans.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was 2013 toch? Dat die banden steeds gingen exploderen. Het was wel zo dat het ene setje random razend kut was terwijl je vloog op de andere ja. Maar er waren ook coureurs die het altijd goed deden, dus er waren er gewoon een aantal die er geen klote van konden.
Ik vind dat een mager excuus.
2013quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen. In 2012 waren de banden zo brak dat het een loterij was welke auto toevallig zou winnen. Alsof elke race een regenrace was. In het begin althans.
2012. Toen waren er 7 verschillende winnaars in de eerste 7 races, door de banden die elke race weer anders reageerden waardoor er een ander won.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:17 schreef nils7 het volgende:
[..]
2013
[ afbeelding ]
Want in 2012 reed deheer Hamilton nog in een Mac
Klopt. Maar dat is irrelevant.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:17 schreef nils7 het volgende:
[..]
2013
[ afbeelding ]
Want in 2012 reed deheer Hamilton nog in een Mac
Hij bedoelde toen de banden klapten en dat was toch echt 2013.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat is irrelevant.
2012 was het brakke jaar.
Dat was ook overdreven. Er waren nieuwe bandenregels en teams hadden moeite om te ontdekken wat het optimum was. Maar wat is daar mis mee? Ik heb liever 7 regenraces dan een optocht waarna Schumacher 13 van de 14 races wint.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen. In 2012 waren de banden zo brak dat het een loterij was welke auto toevallig zou winnen. Alsof elke race een regenrace was. In het begin althans.
Ja, maar dat bedoel ik niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hij bedoelde toen de banden klapten en dat was toch echt 2013.
Ik heb al berichten gelezen dat die al definitief is besteld zelfs....quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
Vuurwerk bij de persconferentie vrijdag? Horner en Abiteboul zijn beide aanwezig. Alonso is bij de persconferentie op donderdag.
Over Red Bull gesproken, die zouden een Virtual Test Track willen bouwen voor het testen van de motor in combinatie met versnellingsbak en chassis, zoals Mercedes en Honda hebben. En dat zou weer zijn omdat ze zelf hun motor willen bouwen.
Dus RBR koopt Renault (De F1 motorendivisie dan) in plaats van andersom...quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb al berichten gelezen dat die al definitief is besteld zelfs....
En ook dat ze een Renault door Ilmor aangepast op de VTT van AVL hebben staan.
Nee, dat denk ik niet. dan verliest Renault nog meer exposure. Ik denk dat ze Ilmor vragen een motor te bouwen en die te rebadgen (naar Infiniti?). Deed Ilmor ook voor de IndyCar (De huidige Chevrolet motoren).quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:38 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dus RBR koopt Renault (De F1 motorendivisie dan) in plaats van andersom...
Staat niets nieuws in.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:43 schreef Ferry_76 het volgende:
Weer een aardig verhaal van RTL GP:
https://www.rtlgp-magazin(...)-uit-de-paddock.html
Volgens mij zijn dat niet de geruchtenquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:38 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dus RBR koopt Renault (De F1 motorendivisie dan) in plaats van andersom...
Zoiets zal het worden, alhoewel ik in Engelse media ook geruchten heb gelezen dat er contact zou zijn met Toyota.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. dan verliest Renault nog meer exposure. Ik denk dat ze Ilmor vragen een motor te bouwen en die te rebadgen (naar Infiniti?). Deed Ilmor ook voor de IndyCar (De huidige Chevrolet motoren).
Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Zoiets zal het worden, alhoewel ik in Engelse media ook geruchten heb gelezen dat er contact zou zijn met Toyota.
Toyota heeft op zichzelf geld genoeg, maar Toyota Motorsport heeft niet meer budget gekregenquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen.
En terecht. Een Toyata verkoopt zichzelf.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Toyota heeft op zichzelf geld genoeg, maar Toyota Motorsport heeft niet meer budget gekregen
Dit inderdaad, neemt niet weg dat Pirelli wel als de grote boosdoener in dit verhaal wordt gezien.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef Geralt het volgende:
Ik lees hier een hoop gezeur over banden en Pirelli en alles, maar we moeten niet vergeten dat Pirelli gewoon doet wat er van hen gevraagd wordt.
Al dat gezeik over de banden en Pirelli vind ik niet terecht. Althans niet als dat gezeik zich naar Pirelli richt. Die doen simpelweg wat de FIA van hen vraagt. Dat het niet altijd even tof uitpakt is natuurlijk klote, maar niet de schuld van Pirelli.
Dat wou ik even zeggen.
Ja en dat is onterecht. Dat zou degene moeten zijn die Pirelli opdracht geeft wat voor soort banden te leveren. Ik neem aan dat dat gewoon de FIA zelf is. Die zijn dus schuld.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:35 schreef lasters het volgende:
[..]
Dit inderdaad, neemt niet weg dat Pirelli wel als de grote boosdoener in dit verhaal wordt gezien.
Het is gewoon de keerzijde van het hele marketing verhaal waar Pirelli voor gekozen heeft. Veel mensen willen niet verder kijken dan hun neus lang is en zien alleen Pirelli staanquote:Op woensdag 25 maart 2015 18:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja en dat is onterecht. Dat zou degene moeten zijn die Pirelli opdracht geeft wat voor soort banden te leveren. Ik neem aan dat dat gewoon de FIA zelf is. Die zijn dus schuld.
Pirelli kan zonder problemen banden maken die het een hele race uithouden. Zijn dat dan de beste banden?quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:43 schreef Jigzoz het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat banden in de topklasse niet simpelweg de beste banden moeten zijn, maar zelfs expres banden die eigenlijk kut zijn.
Banden waarmee je de hele race keihard kunt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Pirelli kan zonder problemen banden maken die het een hele race uithouden. Zijn dat dan de beste banden?
Of zijn de beste banden banden waarmee je het hardst rond kan rijden? Maar dan wel maar een paar rondjes lang?
Of zijn de beste ergens daartussen in?
En zo ja, waar dan precies?
Je begrijpt toch wel dat dan meteen ook de noodzaak tot een pitstop maken verdwijnt he?quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Banden waarmee je de hele race keihard kunt.
Ik dacht van de Rabobankquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef hmmmz het volgende:
Het is de schuld van Pirelli, Pirelli is kut
Nee. Er waren een paar seizoenen zonder bandenwissels en die bandenwissels waren toen echt wel nodig soms.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat dan meteen ook de noodzaak tot een pitstop maken verdwijnt he?
Doen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gewoon terug naar compounds A, B, C en D en elke coureur zelf laten uitzoeken met welke band ie quali en/of race rijdt. Desnoods monteert ie op elk wiel een andere compound, zal mij worst wezen. Verplichte bandenwissels afschaffen. Zodat je wedstrijden krijgt waar coureurs gaan gokken zonder stop uit te rijden, of coureurs die ultra zacht monteren en hopen veel plekken te winnen en precies op juiste moment te wisselen.
Leuk totdat er dooien beginnen te vallen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Doen.
Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als er helemaal geen reglementen meer zouden zijn. Zoek het maar uit. Wil je met een V16 quadturbo rijden? Doe maar. Er moet een grens zijn. Niemand heeft voordeel aan een motor met 5000 pk.
Hangt van de veiligheidseisen af.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Beach het volgende:
[..]
Leuk totdat er dooien beginnen te vallen.
Hangt toch van vanalles af. Wat voor type auto, hoeveel downforce, wat voor banden, etc.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is trouwens de grens van het vermogen dat een formulewagen op een circuit kan gebruiken? 1500 pk? Meer? Minder? De topsnelheid op een baan als Monza zal niet hoger dan 400 km/u kunnen liggen, lijkt me.
In de jaren '80 hadden ze al ruim 1300 pk in kwalificatietrim. Dus 1500+ zal best wel mogelijk zijn. Of je het op elk circuit kan gebruiken is een ander verhaal. Ligt natuurlijk aan de verhouding tussen de maximale snelheid en downforce waarmee je door een bocht kan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is trouwens de grens van het vermogen dat een formulewagen op een circuit kan gebruiken? 1500 pk? Meer? Minder? De topsnelheid op een baan als Monza zal niet hoger dan 400 km/u kunnen liggen, lijkt me.
Tuurlijk. Maar er blijven grenzen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:01 schreef Waffle het volgende:
[..]
Hangt toch van vanalles af. Wat voor type auto, hoeveel downforce, wat voor banden, etc.
quote:Set in the golden era of Grand Prix Racing '1' tells the story of a generation of charismatic drivers who raced on the edge, risking their lives during Formula 1's deadliest period, and the men who stood up and changed the sport forever.
Willen niet meer uitgeven, omdat WEC weinig oplevert.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen.
Euh.. het was Vettel vs Alonso 2012, main storyquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
2012. Toen waren er 7 verschillende winnaars in de eerste 7 races, door de banden die elke race weer anders reageerden waardoor er een ander won.
Daarna werd het vooral een gevecht tussen Vettel en Hamilton, waarbij Hamilton een paar keer in leidende positie uitviel, waardoor Vettel kampioen werd. In Austin dat jaar reden ze een halve race lang dicht achter elkaar, waarbij Hamilton er in slaagde Vettel in te halen om vervolgens de race te winnen met Vettel binnen een seconde.
Ja, in het kampioenschap, vooral doordat Hamilton (vaak in leidende positie) uitviel als hij niet won. In de races ging het (zeker aan het eind van het seizoen) toch meer tussen Hamilton en Vettel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:22 schreef Marks het volgende:
[..]
Euh.. het was Vettel vs Alonso 2012, main story
Maar ook weinig kost . En het levert relevante technologie op, ook niet onhandig.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Willen niet meer uitgeven, omdat WEC weinig oplevert.
Die had ik nog liggen dus ipv op sport 1 te kijken zo maar ebben gekeken. Maar toffe beelden zeg tering.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:33 schreef sasquatsch het volgende:
Kijktip voor Sport1 kijkers. Om 21.00 uur 1: Life at the limit
[..]
Niet anders dan nu. 1 bouwt de snelste en wint alle races.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Doen.
Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als er helemaal geen reglementen meer zouden zijn. Zoek het maar uit. Wil je met een V16 quadturbo rijden? Doe maar. Er moet een grens zijn. Niemand heeft voordeel aan een motor met 5000 pk.
Idd ... en als het niet de motor is dan is het wel de aero of het chassis (of de sponsors).quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet anders dan nu. 1 bouwt de snelste en wint alle races.
een paar regels lijkt me handig maar aub fors minder dan nu...dat wel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Doen.
Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als er helemaal geen reglementen meer zouden zijn. Zoek het maar uit. Wil je met een V16 quadturbo rijden? Doe maar. Er moet een grens zijn. Niemand heeft voordeel aan een motor met 5000 pk.
Ah, krijgen we weer drie uur uitgestelde races.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:40 schreef twiFight het volgende:
Ik zie nog steeds regen voorspeld voor alle dagen
en om daar op in te haken: ze hebben zelfs al rekening gehouden met het zomer uur op zondag dat gaat hopelijk weer vragen schelen in de aanloop naar 't weekend....quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:43 schreef twiFight het volgende:
De 'convert to local time' is trouwens terug op de officiele F1 site *knip*
Vroeger had je tenminste nog echte regendruppels, die gewoon 2 uur lang keihard hun best deden om te vallen. Nu zijn alle regeldruppeltjes hetzelfde door al die regels van de FIAquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, krijgen we weer drie uur uitgestelde races.
twitter:WilliamsRacing twitterde op donderdag 26-03-2015 om 10:56:01 We are delighted to announce Adrian Sutil as @WilliamsRacing reserve driver: http://t.co/K0MJRABOq2 #WeAreRacing http://t.co/1WPrpOaiQ1 reageer retweet
Ik ben teleurgesteld #TeamSusiequote:Op donderdag 26 maart 2015 11:07 schreef Beach het volgende:twitter:WilliamsRacing twitterde op donderdag 26-03-2015 om 10:56:01 We are delighted to announce Adrian Sutil as @WilliamsRacing reserve driver: http://t.co/K0MJRABOq2 #WeAreRacing http://t.co/1WPrpOaiQ1 reageer retweet
In combinatie met Sutil ontstaat dan een licht ontvlambare situatie.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:09 schreef nils7 het volgende:
Beter gedaan dan Giedo
Vanaf nu ook Caprisonne met Martini mixen dus
Heidfeld vergeten?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Sutil, de meest kleurloze coureur van de afgelopen tien jaar.
Ik zit nu in KL en er is geen pijl te trekken op het weer, zelfs de buien zijn zeer lokaalquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:40 schreef twiFight het volgende:
Ik zie nog steeds regen voorspeld voor alle dagen
Sutil is de nieuwe Heidfeld. Maar Nick haalde in elk geval nog her en der wat podiums.quote:Op donderdag 26 maart 2015 12:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heidfeld vergeten?
Sutil had tenminste nog wat rare loopjes, fysieke strubbeling met Trulli, belachelijke woordenwisselingen met Trulli tijdens persco's, en natuurlijk zijn steekgrage karakter
SPT / Nederlandse racetalenten #5 kansen MAXimaliserenquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:25 schreef Karstman het volgende:
Zie net dat Frijns inderdaad Blancpain gaat rijden. Bij WRT Audi.
Haha weer een topic dat ik niet ken wel een handig lijstje heb je daar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
SPT / Nederlandse racetalenten #5 kansen MAXimaliseren
quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:14 schreef Yvie_lu het volgende:
Lotus doet even origineel
http://nos.nl/artikel/202(...)ederlandse-taal.html
zolang die maar niet het laatste wordt. Abu Dhabi bevalt prima. Van dag naar nacht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:19 schreef Marks het volgende:
Circuitbaas Sepang wil race naar einde seizoen brengen
http://www.gpupdate.net/n(...)-naar-einde-seizoen/
Mag van mij, vind de huidige volgorde van circuits inderdaad enigszins te lang aangehouden. Is al ruim 10 jaar bijna helemaal hetzelfde....
Dat liet het weerbericht ook al zien ja. Veel buien zijn ook niet op de tijden die ze rijden. Behalve op zondag. En dan is het idd nog maar de vraag of het circuit 'geraakt' wordt, maar ook regen in één bocht kan al voor interessante racerij zorgen. Maar het blijft een voorspelling, we zien za/zo wel of het er van komt. Ik vind het altijd wel tof om te zien dat sommige teams dan zitten te 'slapen' en anderen er maximaal van kunnen profiteren (incl. een dosis geluk).quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik zit nu in KL en er is geen pijl te trekken op het weer, zelfs de buien zijn zeer lokaal
ja zomertijd gaat weer in. Bij jou de wintertijd neem ik aanquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:30 schreef flipsen het volgende:
Kut, wat een klotetijd van de race voor mij Gaat dit weekend trouwens de zomertijd in in NL? Moet ik dus tot 04:00 opblijven ipv 05:00, scheelt weer
Nope, ze doen hier niet meer aan zomer/wintertijd, hebben ze in het verleden geprobeerd en toen besloten enkele provincies om niet mee te doen, was érg verwarrendquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:32 schreef WEST het volgende:
[..]
ja zomertijd gaat weer in. Bij jou de wintertijd neem ik aan
De vraag voor jou is of Maleisië ook mee doet, op de site van F1 kan je de tijden veranderen naar jouw local tijd geloof ik.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nope, ze doen hier niet meer aan zomer/wintertijd, hebben ze in het verleden geprobeerd en toen besloten enkele provincies om niet mee te doen, was érg verwarrend
Dan veranderd het voor jou toch niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nope, ze doen hier niet meer aan zomer/wintertijd, hebben ze in het verleden geprobeerd en toen besloten enkele provincies om niet mee te doen, was érg verwarrend
Ik kijk naar de NL tijd en reken dan naar de Argentijnse tijdquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:40 schreef WEST het volgende:
[..]
Dan veranderd het voor jou toch niet.
Ik ookquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:43 schreef twiFight het volgende:
maar ik blijf die hele site ruk vinden.
OMG FUCK KRIJGEN WE DIT GEZEIK WEER DIT WEEKEND?!?!?!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:30 schreef flipsen het volgende:
Kut, wat een klotetijd van de race voor mij Gaat dit weekend trouwens de zomertijd in in NL? Moet ik dus tot 04:00 opblijven ipv 05:00, scheelt weer
quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
OMG FUCK KRIJGEN WE DIT GEZEIK WEER DIT WEEKEND?!?!?!
Ik schiet altijd compleet in de stress als het weer zover is omdat ik bang ben een uur te laat te zijn.
Of ga ik nu dan een uur te vroeg zijn? Dat is niet erg?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
OMG FUCK KRIJGEN WE DIT GEZEIK WEER DIT WEEKEND?!?!?!
Ik schiet altijd compleet in de stress als het weer zover is omdat ik bang ben een uur te laat te zijn.
Of ga ik nu dan een uur te vroeg zijn? Dat is niet erg?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:00 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en om daar op in te haken: ze hebben zelfs al rekening gehouden met het zomer uur op zondag dat gaat hopelijk weer vragen schelen in de aanloop naar 't weekend....
Met bijbehowende intewviews geduwende de pewsco'squote:Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sutil is de nieuwe Heidfeld. Maar Nick haalde in elk geval nog her en der wat podiums.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
OMG FUCK KRIJGEN WE DIT GEZEIK WEER DIT WEEKEND?!?!?!
Ik schiet altijd compleet in de stress als het weer zover is omdat ik bang ben een uur te laat te zijn.
Of ga ik nu dan een uur te vroeg zijn? Dat is niet erg?
Als je het vergeet ben je een uur te laat met kijken, helaas. En als ik twijfel zet ik altijd een uur vroeger de tv aan. Begint de show nog niet, dan slaap ik nog een uurtje door. Begint de show wel, dan ben ik tenminste op tijd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
OMG FUCK KRIJGEN WE DIT GEZEIK WEER DIT WEEKEND?!?!?!
Ik schiet altijd compleet in de stress als het weer zover is omdat ik bang ben een uur te laat te zijn.
Of ga ik nu dan een uur te vroeg zijn? Dat is niet erg?
Ik volg de sport1 gids gewoonquote:Op donderdag 26 maart 2015 17:49 schreef Geralt het volgende:
Ok dus de kwalificatie is nog de oude tijd en de race is de nieuwe tijd of wat?
twitter:ToroRossoSpy twitterde op donderdag 26-03-2015 om 17:22:34 How much Carlos and Max know about Malaysia? Quanto conoscono la Malesia? Nuova sfida fra Carlos e Max! #MalaysiaGPhttps://t.co/w1lrwwEWaZ reageer retweet
Ja, kwali is 10.00 wintertijd en race is om 8.00 zomertijd (= 7.00 wintertijd).quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:49 schreef Geralt het volgende:
Ok dus de kwalificatie is nog de oude tijd en de race is de nieuwe tijd of wat?
9 uur zomertijd, 8 uur wintertijd toch!?quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, kwali is 10.00 wintertijd en race is om 8.00 zomertijd (= 7.00 wintertijd).
Dan doet F1.com het dus niet goed.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:17 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
9 uur zomertijd, 8 uur wintertijd toch!?
http://www.gpupdate.net/nl/
moet je morgenochten om 9:45 even naar radio 538 luisteren. Daar wordt het je haarfijn uitgelegd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
OMG FUCK KRIJGEN WE DIT GEZEIK WEER DIT WEEKEND?!?!?!
Ik schiet altijd compleet in de stress als het weer zover is omdat ik bang ben een uur te laat te zijn.
Of ga ik nu dan een uur te vroeg zijn? Dat is niet erg?
Ja nou dat bedoel ik dus. Zelfs de F1 site raakt in de war. Vind je het gek dan dat ik helemaal confuus raak hiervan?quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan doet F1.com het dus niet goed.
Die zegt 8.00 uur Nederlandse tijd. Maar volgens mij heb je gelijk. Het verschil is nu 7 uur en zondag 6 uur met Maleisie.
Daar wordt elk jaar hetzelfde bandje ingestartquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:49 schreef WEST het volgende:
[..]
moet je morgenochten om 9:45 even naar radio 538 luisteren. Daar wordt het je haarfijn uitgelegd.
ach maar blijft wel leukquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:59 schreef Coelho het volgende:
[..]
Daar wordt elk jaar hetzelfde bandje ingestart
volgens f1.com start de race 3 uur eerder dan de quali (volgens race local time). Dat wil dan zeggen dat dat de race om 7.00 wintertijd/8uur zomertijd zou starten f1.c . doet het wel goed.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan doet F1.com het dus niet goed.
Die zegt 8.00 uur Nederlandse tijd. Maar volgens mij heb je gelijk. Het verschil is nu 7 uur en zondag 6 uur met Maleisie.
Op F1.com stond een paar dagen geleden dus gewoon nog 9:00. Ze hebben het dus aangepast.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
volgens f1.com start de race 3 uur eerder dan de quali (volgens race local time). Dat wil dan zeggen dat dat de race om 7.00 wintertijd/8uur zomertijd zou starten f1.c . doet het wel goed.
@West, volgens mij klopt je tijdentabel dus niet.
Lokale tijd is 2 uur verschil en Maleisie kent geen zomertijd/wintertijd, dus klopt F1.com niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
volgens f1.com start de race 3 uur eerder dan de quali (volgens race local time). Dat wil dan zeggen dat dat de race om 7.00 wintertijd/8uur zomertijd zou starten f1.c . doet het wel goed.
@West, volgens mij klopt je tijdentabel dus niet.
Dan hebben ze het dus incorrect zitten aanpassen daar. En de Sport 1 TV-gids zegt 9:00 voor de race.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lokale tijd is 2 uur verschil en Maleisie kent geen zomertijd/wintertijd, dus klopt F1.com niet.
waar heb ik het over Maleisische winter/zomertijd? F1.com meldt quali om 18.00 race local time, en race 15.00 local time. In mijn boekje is dat 3 uur verschil.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lokale tijd is 2 uur verschil en Maleisie kent geen zomertijd/wintertijd, dus klopt F1.com niet.
Dit zie ik. Quali om 17.00 uur, race om 15.00 uur.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
waar heb ik het over Maleisische winter/zomertijd? F1.com meldt quali om 18.00 race local time, en race 15.00 local time. In mijn boekje is dat 3 uur verschil.
Edit: mobiele website zou ook auto-updates moeten hebben
Ben je in ieder geval op tijd voor de voorbeschouwing.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:02 schreef Nattekat het volgende:
Ik krijg koppijn van jullie
Mij is 8u gezegd.
Gewoon opnemen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:02 schreef Nattekat het volgende:
Ik krijg koppijn van jullie
Mij is 8u gezegd.
Dat zou je denken, dat ze dan eerder moeten tanken, dan dat de banden op zijn. Dus kunnen ze meer risico nemen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 06:33 schreef Toekito het volgende:
Ook denk ik dat de herintroductie van tankstops de strijd op de baan goed gaat doen.
Als iemand op p3 rijdt en wordt opgehouden door diegene voor zich en de leider loopt weg dan moet diegene echt wel in de aanval. Daarnaast heb je ook rijders op 1 en 2 stops, dan moeten de 2 stoppers wel in de aanval.quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:52 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat zou je denken, dat ze dan eerder moeten tanken, dan dat de banden op zijn. Dus kunnen ze meer risico nemen.
MAAR, dat doen ze niet. Een snellere rijder, die erlangs wil zal dan brandstof sparen en zodra de voorligger naar binnen gaat, ff 2 snelle rondes eruit persen om na de eigen pitstop opeens voor te liggen.
Niemand die er wat van snapt, geen moer aan en toch een plaats gewonnen.
Statistieken tonen wat anders aan. Sinds de invoering van de tankstops zijn het aantal inhaalacties op de baan gedaald. Sinds het verbod op bijtanken gestegen. Ook zonder DRS en 'brakke' Pirelli banden zoals in 2010.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 00:13 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Als iemand op p3 rijdt en wordt opgehouden door diegene voor zich en de leider loopt weg dan moet diegene echt wel in de aanval. Daarnaast heb je ook rijders op 1 en 2 stops, dan moeten de 2 stoppers wel in de aanval.
Ze kunnen ook de GP3 toegoeven aan de startgrid, het inhalen van rijdende chicanes schijnt ook een spannend gebeuren te zijn.
.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 00:13 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ze kunnen ook de GP3 toegoeven aan de startgrid, het inhalen van rijdende chicanes schijnt ook een spannend gebeuren te zijn.
Natuurlijk zijn er dan wat minder inhaalacties op de baan omdat er strategisch meer mogelijk is, maar het is niet alleen een kwestie van strategie. Wat mij betreft krijg je dan juist een mooie mix van strategie en strijden op de baan. Overigens werd 2010 zo uit mijn hoofd ook erg beïnvloed door de vele SC situaties, waardoor toppers soms achterin kwamen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 00:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Statistieken tonen wat anders aan. Sinds de invoering van de tankstops zijn het aantal inhaalacties op de baan gedaald. Sinds het verbod op bijtanken gestegen. Ook zonder DRS en 'brakke' Pirelli banden zoals in 2010.
Reken het ook even uit dan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:21 schreef WEST het volgende:
Nu zit er 7 uur tijdverschil tussen NL en Maleisie. Zondag is zomertijd dus de klok uur vooruit. Maleisie kent geen zomer/wintertijd. Dus straks is het 6 uur tijd verschil. de kwali begint om 17:00 lokale tijd en de race om 15:00 dus reken maar uit.
op extra2 welquote:Op vrijdag 27 maart 2015 02:58 schreef tralalala het volgende:
Geen geluid op de Sport1 stream, handig...
Het werkt inmiddelsquote:
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:12 schreef tralalala het volgende:
[..]
Het werkt inmiddels
I don't have power
Nou vooruit dan.quote:
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou vooruit dan.
Kwali om 17:00, is hier 10:00 uur.
Race 2 uur eerder, is hier normaal dus 8:00 uur, MAAR zomertijd, dus dat wordt 9:00 uur.
Ik snap dat je met dergelijke ingewikkelde wiskundige contructies moeite kan hebben.
. Zou prachtig zijn als Renault weggaat uit F1. De WEC zal Renault met open armen ontvangen, de omgekeerde weg van 1978 (de enige keer dat Renault won met een fabrieksteam).quote:Cyril Abiteboul says Renault is currently considering its options in Formula 1, which could include a collaboration with the Toro Rosso team or quitting F1 altogether.
In the wake of Red Bull and Renault's increasingly bitter spat following a disappointing start to the 2015 F1 season, it emerged that Renault may opt to change its strategy by going into a full partnership with an existing team, with Toro Rosso named as the most likely candidate.
However, though Renault Sport Managing Director Abiteboul did nothing to dismiss this, he emphasised that there is also the potential of the manufacturer exiting F1 altogether if it feels it is not 'delivering value' for the brand, particularly in the wake of Red Bull's criticism.
“I can confirm that we are looking at a lot of options, including getting out of F1. Honestly, if Formula 1 is that bad for Renault's reputation, if we see that we struggle with the current formula, if Formula 1 is not delivering value what it costs Renault, bearing in mind that when you are an engine supplier you have no financial incentive to develop and to fund engine development.
“This is what we are looking at and obviously we think that we are a credible player in the sport, but we want to compete amongst the best brands. We need to think about what else can we do to what we are doing and if you do that, thus is an open market, we have the capacity to have discussions with lots of parties.”
Despite Renault's apparent indecision over its future plans, Toro Rosso team principal Franz Tost confirmed that talks have taken place and suggested a tie-in with Renault would be its preferred future option, leaving its affiliation to Red Bull in doubt.
“I think this would be a fantastic opportunity for Toro Rosso to take the next step forward because the team wants to be established in the future within the first five in the constructors' championship and to be part of a manufacturer, to work together with a manufacturer, to be owned by a manufacturer would be exactly this step forward which the team needs to be established in the top five.”
Als motor leverancier heb je toch net wel financiële motivatie om er geld in te investeren? Je wil namelijk toch dat de teams die met je motor rijden het goed doen, zodat andere ook interesse krijgen in je motor? En zo meer kan verkopen.quote:...when you are an engine supplier you have no financial incentive to develop and to fund engine development...
Motorontwikkeling is zeer beperkt. Te beperkt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 14:54 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
[..]
Als motor leverancier heb je toch net wel financiële motivatie om er geld in te investeren? Je wil namelijk toch dat de teams die met je motor rijden het goed doen, zodat andere ook interesse krijgen in je motor? En zo meer kan verkopen.
Ik vind het maar een aparte uitspraak.
Maar je krijgt er wel exposure voor terug. Dat mag ook wel wat kosten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Motorontwikkeling is zeer beperkt. Te beperkt.
Wat ze bedoelen is dat het niet loont om flink te investeren in motoren omdat je er niets voor terugkrijgt. Vooral als die investering dus alleen maar slechte exposure oplevert.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar je krijgt er wel exposure voor terug. Dat mag ook wel wat kosten.
Bedankt, ik kan zelf niet rekenen. Men zegt dat goede juristen dat niet kunnen, dus dat spreekt voor me.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou vooruit dan.
Kwali om 17:00, is hier 10:00 uur.
Race 2 uur eerder, is hier normaal dus 8:00 uur, MAAR zomertijd, dus dat wordt 9:00 uur.
Ik snap dat je met dergelijke ingewikkelde wiskundige contructies moeite kan hebben.
Natuurlijk krijg je wel exposure. Alleen de situatie met Red Bull (en Infiniti) nu levert niet de goed exposure op, omdat Red Bull daar in tegen werkt. Bij Lotus was dat beter (alleen kon het team niet tippen aan Red Bull).quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat ze bedoelen is dat het niet loont om flink te investeren in motoren omdat je er niets voor terugkrijgt. Vooral als die investering dus alleen maar slechte exposure oplevert.
Vandaar dus of uitstappen of een eigen team.
Infiniti houdt die exposure tegen, ik zie ze best een Ilmor rebadgen naar Infiniti.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Natuurlijk krijg je wel exposure. Alleen de situatie met Red Bull (en Infiniti) nu levert niet de goed exposure op, omdat Red Bull daar in tegen werkt. Bij Lotus was dat beter (alleen kon het team niet tippen aan Red Bull).
De situatie bij McLaren en Honda is heel anders, daar wordt nu Honda in een adem genoemd met McLaren. Dat zou bij Red Bull ook moeten met Renault. Dan krijg je dezelfde exposure als motorenleverancier en zijn de kosten dus de moeite waard, mits er gepresteerd wordt.
Lol, wel lekker praktischquote:Op vrijdag 27 maart 2015 21:07 schreef Ferry_76 het volgende:
http://www.autojunk.nl/20(...)cet-met-maandverband
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 08:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Nu trouwens een programma met Patrick Steward (Star Trek Cap. Picard ) en Stirling Moss op BBC2, Racing Legends
Bij het verhaal over V10s en V12s was ik al verkochtquote:Op woensdag 1 april 2015 14:02 schreef Ferry_76 het volgende:
Max geeft een F1 demo tijdens de Gamma racing day op Assen!
Dat zal wel moeten. De wagens van 2014 en 2015 mogen niet eens voor demo's gebruikt worden.quote:
Boss bedoel je? Die heb ik een keer gezien op Zandvoort en dat was ongeveer 5 minuten leuk.quote:Op woensdag 1 april 2015 14:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij het verhaal over V10s en V12s was ik al verkocht
En daarna maakten ze geen lawaai meerquote:Op woensdag 1 april 2015 17:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Boss bedoel je? Die heb ik een keer gezien op Zandvoort en dat was ongeveer 5 minuten leuk.
Ze doen er nogal voorzichtig mee, dus ze rijden zo ongeveer op halve toeren veilige rondjes.quote:Op woensdag 1 april 2015 22:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En daarna maakten ze geen lawaai meer
Precies wat ik dacht toen ik dit bericht las. dan is het maar goed dat ik nog niet los ben gegaan op Max-merchandisequote:Op donderdag 2 april 2015 21:17 schreef flipsen het volgende:
Dus coureurs mogen hun helmdesign niet aanpassen tijdens het seizoen ivm marketingdoeleinden, maar auto´s mogen dat wel?
Mogelijk gele wagens en eigenlijk is het geen nieuws, want Helmut Marko riep zoiets ruim een week geleden al.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:13 schreef KingRadler het volgende:
Toro Rosso rijdt binnenkort mogelijk met gele wagens. Het zusterteam van Red Bull Racing, tevens de renstal van Max Verstappen, zou daarmee voldoen aan de wens van motorenleverancier Renault om meer zichtbaar te zijn.
bron: http://www.nu.nl/formule-(...)k-in-gele-wagen.html
Ja hoevaak gebeurt dat nu ook... bijna nooit toch, terwijl coureurs soms zelfs per dag in een weekend nog wisseldenquote:Op donderdag 2 april 2015 21:17 schreef flipsen het volgende:
Dus coureurs mogen hun helmdesign niet aanpassen tijdens het seizoen ivm marketingdoeleinden, maar auto´s mogen dat wel?
Volgens mij zit ene Meneer Haas zich nu groen en vooral geel te ergeren aan dit nieuws, hij wilde volgend jaar de kleur geel weer in de sport brengen nadat Jordan uit de F1 is vertrokken hebben we nooit echt meer een echt geel team gehad, behalve dan de Renault van 2/3 jaar geleden, die geel/zwart/rood was.quote:Op donderdag 2 april 2015 20:13 schreef KingRadler het volgende:
Toro Rosso rijdt binnenkort mogelijk met gele wagens. Het zusterteam van Red Bull Racing, tevens de renstal van Max Verstappen, zou daarmee voldoen aan de wens van motorenleverancier Renault om meer zichtbaar te zijn.
bron: http://www.nu.nl/formule-(...)k-in-gele-wagen.html
Zand of grindkleur zou mooi zijn. Dan valt de auto niet zo op in de grindbak. Buiten Ferrari rood is het sowieso allemaal lelijk.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Volgens mij zit ene Meneer Haas zich nu groen en vooral geel te ergeren aan dit nieuws, hij wilde volgend jaar de kleur geel weer in de sport brengen nadat Jordan uit de F1 is vertrokken hebben we nooit echt meer een echt geel team gehad, behalve dan de Renault van 2/3 jaar geleden, die geel/zwart/rood was.
Ben benieuwd of hij bij geel blijft als STR ook daadwerkelijk geel wordt.
Wat goed van jou dat je de prestaties en rijderskwaliteiten al ruim van te voren aan kan voelen/visualiseren. Het slaat alleen nergens op om dit team per definitieal de grond in te boren, zonder dat ze nog maar 1 technisch detail of feit naar buiten hebben gebracht, behalve dus de kleur waarmee zewillen gaan rijden. De voorbereiding van Haaas lijkt trouwens een stuk beter en professioneler in elkaar te steken dan de 3 kleine teampjes dat voorheen hebben gedaan. Ze zullen naar mijn idee eerder positief opvallen dan negatief, enige kantekening zet ik bij Dallara.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:17 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Zand of grindkleur zou mooi zijn. Dan valt de auto niet zo op in de grindbak. Buiten Ferrari rood is het sowieso allemaal lelijk.
Ik juich het helemaal toequote:Op vrijdag 3 april 2015 00:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wat goed van jou dat je de prestaties en rijderskwaliteiten al ruim van te voren aan kan voelen/visualiseren. Het slaat alleen nergens op om dit team per definitieal de grond in te boren, zonder dat ze nog maar 1 technisch detail of feit naar buiten hebben gebracht, behalve dus de kleur waarmee zewillen gaan rijden. De voorbereiding van Haaas lijkt trouwens een stuk beter en professioneler in elkaar te steken dan de 3 kleine teampjes dat voorheen hebben gedaan. Ze zullen naar mijn idee eerder positief opvallen dan negatief, enige kantekening zet ik bij Dallara.
Laat ze eerst maar eens op de grid starten en dan zien we dan wel verder.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wat goed van jou dat je de prestaties en rijderskwaliteiten al ruim van te voren aan kan voelen/visualiseren. Het slaat alleen nergens op om dit team per definitieal de grond in te boren, zonder dat ze nog maar 1 technisch detail of feit naar buiten hebben gebracht, behalve dus de kleur waarmee zewillen gaan rijden. De voorbereiding van Haaas lijkt trouwens een stuk beter en professioneler in elkaar te steken dan de 3 kleine teampjes dat voorheen hebben gedaan. Ze zullen naar mijn idee eerder positief opvallen dan negatief, enige kantekening zet ik bij Dallara.
Die zijn niet verder gekomen dan een beetje klooien in de fabriek voordat ze blut warenquote:Op vrijdag 3 april 2015 00:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Laat ze eerst maar eens op de grid starten en dan zien we dan wel verder.
Laatst was er toch ook US F1 ofzo? Zijn die uberhaupt ooit gestart eigenlijk? Ik weet het niet eens meer
Zou toch prachtig zijn als Mick en Max samen in de F1 rijdenquote:Grote mediabelangstelling voor F4-test Mick Schumacher
Onder grote mediabelangstelling werkte Mick Schumacher woensdag zijn eerste Formule 4-test af op het Duitse Oschersleben. De zoon van Michael Schumacher kwam de baan op met een auto van het Nederlandse Van Amerfoort Racing, waarmee de zestienjarige dit jaar zijn eerste stappen in de autosport zet.
Naar verluidt waren er meer dan honderd vertegenwoordigers van de media aanwezig bij de F4-test. Sabine Kehm, die de belangen behartigt van de familie Schumacher, roept op tot kalmte. "Mijn boodschap aan iedereen is om realistische verwachtingen te hebben", vertelt Kehm aan Reuters. "Dit wordt Mick zijn eerste jaar in de autosport. Hij heeft veel te leren en veel nieuwe dingen om te ervaren, aangezien het verschil tussen een kart en een formulewagen vrij groot is. Geef hem de tijd, verwacht niet te veel en laat hem stap voor stap aan alles wennen. Natuurlijk zal hij zijn uiterste best doen, maar het gaat er nu eerst om dat hij veel leert."
Het Formule 4-seizoen begint in het laatste weekend van april, eveneens op het circuit van Oschersleben.
Mwoah, ik heb niet zoveel met Mick Schumacher.quote:Op woensdag 8 april 2015 22:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou toch prachtig zijn als Mick en Max samen in de F1 rijden
Tja... wel zoon van.quote:Op woensdag 8 april 2015 23:57 schreef aesop het volgende:
[..]
Mwoah, ik heb niet zoveel met Mick Schumacher.
Sponsorloos? Dan heb je gewoon een gele autoquote:Op vrijdag 3 april 2015 07:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Van mij mogen ze de Camel livery wel terugbrengen. En dan liefst zoals Chapman Lotus m had
Alleen dan sponsorloos
Ja maar je kunt er makkelijk een andere sponsor op plakken. Die kleur geel was meer dan prima.quote:Op donderdag 9 april 2015 00:33 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Sponsorloos? Dan heb je gewoon een gele auto
Waar je met de JPS/Lotus nog wat kan doen met de gouden lijnen (zoals Lotus ze nu dus ook gebruikt), bestond de Camel Lotus alleen maar uit heel veel keer het woord 'Camel' met wat plaatjes van kamelen. Verder was er nog 1 subsponsor en in het klein een paar vloeistof/brandstof/motorfabrikanten.
Met de regels van tegenwoordig valt het gedeelte Camel, het plaatje van de kameel en waarschijnlijk het lettertype weg, wat hou je over? Een gele auto met wat blauwe teksten. Zonder het karakter wat de oude auto wel had.
Dan liever wat nieuws.
Renault is samen met Nissan eigenaar van Infiniti. Er zal vast en zeker goed overleg zijn geweest en er zal een goede reden zijn om vooral Infiniti duidelijk op die auto te zetten; meer naamsbekendheid voor dit merk van Renault-Nissan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Infiniti houdt die exposure tegen, ik zie ze best een Ilmor rebadgen naar Infiniti.
Misschien maar beter, die gasten kunnen wel een motor bouwen!
Renault moet er wel in blijven dan maar een Mercedes team gaan leveren of Manor desnoods.
De bedoel van Cateham was natuurlijk voor een prikkie te koop.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:22 schreef Ferry_76 het volgende:
Renault schijnt nu weer naar Lotus te kijken:
http://www.gptoday.com/fu(...)d_return_to_Enstone/
FI en Sauber schijnen te duur te zijn, evenals sponsoring op de Toro Rosso. Het hele team overnemen lukt ook niet, omdat STR zonder de technische steun van RBR niet zelfstandig kan bestaan. Blijft Lotus over, maar die zijn juist blij dat ze de Renault motor eruit gekieperd hebben..
Ondertussen trekt Bernie (weer eens) van leer tegen de F1 teams in het algemeen en Toto Wolff in het bijzonder:
https://www.rtlgp-magazin(...)rnie-ecclestone.html
maar Infiniti wil liever Infiniti erop hebben dan Infiniti en Renault. (ergens begrijpelijk).quote:Op donderdag 9 april 2015 08:14 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Renault is samen met Nissan eigenaar van Infiniti. Er zal vast en zeker goed overleg zijn geweest en er zal een goede reden zijn om vooral Infiniti duidelijk op die auto te zetten; meer naamsbekendheid voor dit merk van Renault-Nissan.
Hm. Ik ben het eigenlijk wel met 'm eens. Daarnaast betaal ik liever voor Sport1, dan dat RTL weer race na race verneukt met die irritante reclameblokken.quote:Op donderdag 9 april 2015 13:22 schreef Ferry_76 het volgende:
Ondertussen trekt Bernie (weer eens) van leer tegen de F1 teams in het algemeen en Toto Wolff in het bijzonder:
https://www.rtlgp-magazin(...)rnie-ecclestone.html
quote:Een paar dagen geleden werd ik geconfronteerd met een tv fragment uit het programma Voetbal International. Daar zitten die twee verbitterde mannetjes die hun eigen tekortkomingen afreageren op anderen die het verder schoppen dan zijzelf. Nou hebben die twee qua karaktermoord al het een en ander op hun geweten maar toen zij ook nog, getuige hun opmerkingen, pretendeerden verstand van Autosport te hebben sprongen de tranen in m'n ogen. Wilfried Gene wiens taak het is om de nuance aan te brengen zat er lafjes bij als een 'spare-prick at the wedding'. Hoe dit TV tuig z'n mening over de familie Verstappen uitte was ronduit beschamend.
Kijk hieronder maar eens hoe een langharige poedel en depressieve badmuts los gaan op vader Jos. Bedenk daarbij dat Jos al 12 jaar de hele wereld afreist om Max te begeleiden. Bedenk dan ook dat het team specifiek aan Jos vraagt om erbij te zijn en de communicatie te volgen via de koptelefoon want ze willen graag zijn input horen! Jos heeft namelijk héél erg veel verstand van autoracen en dan met name Formule 1. Jos heeft ook bijvoorbeeld ongekend veel verstand van Motortechniek! Alle kenners weten dat. Ik kon het nauwelijks afkijken maar probeert u de link hieronder maar eens.
Het doel van de misselijkmakende opmerkingen en shockeffecten is uiteraard alleen maar om naast de kijkcijfers ook online-media klikjes te generen. Ieder verstandig mens zegt dan: "Laat ze toch lullen en geef ze geen aandacht" want dat is precies wat ze willen. Nou ben ik gelukkig niet zo verstandig en vond dat we die aandacht maar eens tegen ze moeten gebruiken. Op hun kan je alleen geen karaktermoord meer plegen want dat hebben ze niet. Wat ze eventueel nog als karakter zouden hebben moet in ieder geval minder zijn dan het grindkorreltje waarvan zij menen dat Jos dit nog tussen z'n billen zou hebben.
Bij alle grote internationale voetbalwedstrijden hebben ze het altijd over 'Respect'
(u weet wel datgene wat je moet geven om het te kunnen krijgen)! Wereldwijd tot diep in de uithoeken van Japan, Zuid Amerika, Europa (behalve Nederland) heeft men veel respect voor niet alleen Jos Verstappen maar ook uiteraard de grootste wereldbelofte van dit moment, zijn zoon Max. Onder andere bij de BBC, (de ongekroonde Wereldkampioen TV maken) zijn ze diep onder de indruk van het duo Verstappen. Maar dus niet bij Voetbal International, ja "Voetbal"! International hoef je het eigenlijk niet over te hebben want zodra je de tweede versnelling van de auto inschakelt ben je Nederland uit en probeert u het maar, er is dan niemand die dan nog van van der Gijp of Derksen heeft gehoord. In het gunstigste geval ruik je over de grens alleen nog de rioollucht van de sigarenadem van Derksen (vermoed ik) of zie je de punten van z'n om aandacht schreeuwende schoenen. Van der Gijp durft z'n huis amper uit dus die moet het van de WK en EKaatjes hebben om gelucht worden. De Formule 1 pit-straat zou ik om gezondheidsreden sowieso maar even even mijden als ik hen was.
Semiintellectuele wijsneus Derksen roept tijdens deze uitzending nog even bijdehand en enthousiast:” Nou die schoonvader, die Marcel Boekhoorn, die heeft het beter gedaan want die heeft tenminste nog vijftienmiljoen euro opgestreken! Duhuh, dat was de schoonvader van Giedo van der Garde (zo werd hij even gecorrigeerd) Dat Boekhoorn er misschien wel het dubbele ingestopt heeft zag hij trouwens even over het hoofd.
Mocht u het door deze minkukels vergeten zijn, Jos Verstappen is met z'n twee derde plaatsen nog altijd de meest succesvolle Nederlandse Formule 1 autocoureur die dit land ooit gekend heeft, binnenkort wellicht de op één na beste want zoon Max zal zijn resultaten wellicht overtreffen en is Wereldgeschiedenis aan het schrijven! Ook hij zal nog wel een paar schuivers en klappers gaan maken maar 'so be it'. Weet u hoeveel shots Michael Jordan heeft gemist of penalty's Messi en Ronaldo hebben gemist? Beaves and Buttheat van TV International misschien wel maar zij die een meer genuanceerde kijk op het leven hebben ongetwijfeld niet.
Iedereen die Jos Verstappen en grind in een gesprek noemt verklaart zichzelf daarmee gelijk als totaal autosport ondeskundig. Ik zie die slijmballen al trouwens, op de camping of waar dan ook opscheppen tegen buitenlanders over Max Verstappen, zoals wij dat allemaal nog steeds doen over Johan Cruijff, Bergkamp, Robben, van Persie en al die andere geweldige topsporters die ik niet allemaal kan noemen. Kijk de statistieken van de laatste drie racejaren van Jos in de Formule 1 er maar eens op na en je zult zien dat hij één van de coureurs is die de meeste finishes heeft gehaald. Jos zal tijdens zijn carrière zo'n kleine tien miljoen euro's bij elkaar gereden hebben en Internationaal weet niemand waar je het over hebt als je Jos en grind met elkaar in verband brengt. 'Wie de schoen past trekt hem aan' maar heb het over Jos en grind en er verschijnt geen rode streep op je voorhoofd maar hooguit de letters DOM!
Hoe geweldig vonden we bijvoorbeeld in de jaren zeventig en tachtig Gilles Villeneuve, die regelmatig z'n Ferrari aan snot reed in een poging om het tekort aan autokwaliteit te compenseren. Jos overkwam dat af en toe ook en wat doen wij, wij rijden hem bij iedere gelegenheid met pek en veren door de stad en vergeten z'n heldendaden, de echte kenners uiteraard niet.
Er zijn in Nederland natuurlijk veel mensen met héél veel kennis van voetbal èn autosport, dat meen ik oprecht! Alleen is kennis nog geen verstand, kennis is te vergelijken met ingrediënten op de keukentafel, die kun je wel bezitten maar dat maakt je nog geen sterrenkok. Het zijn de mensen die de juiste conclusies kunnen trekken en de feiten en omstandigheden in een groter geheel kunnen plaatsen die iets kunnen toevoegen aan deze sportwereld. Daar zijn er maar weinig van.
En waarom maak ik me er zo druk over? Omdat Jos en Max iets bereikt hebben wat mij nog nooit gelukt is, ik respecteer daarom die prestaties, zowel als begeleider en rijder en kan het beoordelen. Veel Nederlandse sporters zullen mijn mening wellicht delen alsmede uiteraard een ieder ander fatsoenlijk mens, van het laatste kan je die twee van VI in ieder geval niet beschuldigen, misschien is 'Spuit Elf' wel een betere naam voor het programma. Wat die twee betweters trouwens ook vergeten is dat veel van die mensen, die ze vanwege een of ander incidenteel sport foutje bij het grove vuil zetten, wel vaak kinderen hebben die de volgende dag weer naar school moeten!!
Ze zullen er wel om moeten lachen want zoals ik onlangs al even mijn voormalige ‘schoonvader Ome Arie’ citeerde:” Er zijn twee mogelijkheden, òf ze zijn te dom om het te begrijpen, of ze begrijpen het ècht niet.. Veel plezier dit weekend.. Jan Lammers
Wat een gemekker van Red Bull. Als ze even niet winnen, gelijk dreigen om zich uit de sport terug te trekken. Dat terwijl ze 4 jaar hebben gedomineerd mét Renault. Geen écht racehart dus.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:16 schreef alwaysonhold het volgende:
Red Bull dreigt weer met stoppen als ze geen goede motor leverancier vinden http://www.grandprixtimes.com/news/display/10104
Nope, opsodemieteren. ( alleen nog niet de komende 2 jaar, want Max Verstappen...)quote:Op donderdag 9 april 2015 21:30 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat een gemekker van Red Bull. Als ze even niet winnen, gelijk dreigen om zich uit de sport terug te trekken. Dat terwijl ze 4 jaar hebben gedomineerd mét Renault. Geen écht racehart dus.
Alsof Ferrari nooit dat soort taal uitgeslagen heeft.quote:
Als TR verdwijnt rijdt hij per direct bij een ander team, daar kan je van mij op aan.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:33 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Nope, opsodemieteren. ( alleen nog niet de komende 2 jaar, want Max Verstappen...)
Zou er niet zo zeker van zijn.....quote:Op donderdag 9 april 2015 21:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als TR verdwijnt rijdt hij per direct bij een ander team, daar kan je van mij op aan.
Hoezo niet?quote:Op donderdag 9 april 2015 21:54 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Zou er niet zo zeker van zijn.....
Geen sponsorgeldquote:
Als je vanaf 8 uitvalt met een plof eindig je inderdaad achter Nasrquote:Op donderdag 9 april 2015 22:48 schreef twiFight het volgende:
In de rij is ook overdreven. De topteams hebben al sterke rijders. De achterhoedeteams hebben sponsorgeld nodig. En los daarvan heeft elk team contracten (behalve Sauber, die doet daar niet aan ) dus er moet ook maar net plek zijn. En Max heeft nog bijna niets bewezen, mederookie Nasr heeft meer punten dan hij en neemt nog eens sponsorgeld mee ook. Als teambaas is die keus heel anders dan voor die 17 miljoen nederlanders met 17 miljoen roze brillen.
Button, Raikonnen zijn al bijna exit. Alonso het ook zo beu bij McLaren. Massa gaat nu nog prima, maar dat houdt ook eens op.quote:Op donderdag 9 april 2015 22:48 schreef twiFight het volgende:
In de rij is ook overdreven. De topteams hebben al sterke rijders. De achterhoedeteams hebben sponsorgeld nodig. En los daarvan heeft elk team contracten (behalve Sauber, die doet daar niet aan ) dus er moet ook maar net plek zijn. En Max heeft nog bijna niets bewezen, mederookie Nasr heeft meer punten dan hij en neemt nog eens sponsorgeld mee ook. Als teambaas is die keus heel anders dan voor die 17 miljoen nederlanders met 17 miljoen roze brillen.
Dat vind ik geen uitzonderlijk talent nee.quote:
Heb je de race van Nasr in Maleisie gezien...?quote:Op donderdag 9 april 2015 22:48 schreef twiFight het volgende:
mederookie Nasr heeft meer punten dan hij en neemt nog eens sponsorgeld mee ook. .
quote:Op vrijdag 10 april 2015 19:20 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Heb je de race van Nasr in Maleisie gezien...?
De rest van de wereld ook niet.
Beetje hetzelfde type als Malle Donna ja.quote:Op zaterdag 11 april 2015 08:55 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb die Nasr in de gp2 rare acties zien maken. Is volgens mij gewoon kwestie van tijd, eer die m in dit veld ook op een dubieuze manier bij een ander in ze achterkant boord :p
Als een nr2 driver zijn status als nr2 driver accepteert en verder goed werk verricht - als in het afsnoepen van punten van de concurrentie - dan kan hij nog lang mee.quote:Op zaterdag 11 april 2015 10:13 schreef Fer het volgende:
Raikonnen Button Massa Maldonado, lijkt toch wel een keer afgelopen te zijn.
Maar wat met Rosberg? Dat is nu een echte nr2 driver.
Nasr heeft nog maar twee races geredenquote:Op zaterdag 11 april 2015 09:48 schreef Beach het volgende:
Maldonado heeft een race gewonnen. Nasr niet.
Malle Donna was ook GP2 kampioen en Nasr niet.quote:Op zaterdag 11 april 2015 12:03 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Nasr heeft nog maar twee races gereden
Webber ging ook als nr2 driver nog 3 jaar mee.quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:21 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Als een nr2 driver zijn status als nr2 driver accepteert en verder goed werk verricht - als in het afsnoepen van punten van de concurrentie - dan kan hij nog lang mee.
Ik las laatst ergens dat McLaren de laatste klus was van Alonso. Net zoals Ferrari daarvoor zijn laatste team zou zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2015 12:37 schreef opreis het volgende:
Webber ging ook als nr2 driver nog 3 jaar mee.
Bovendien denk ik dat Alonso ook nog max 2, misschien 3 jaar mee doet.
Zoek dat es zelf op man, zo moeilijk is dat nietquote:
0800 de start.quote:
Gebruiken ze bij Sky googletranslate ofzo...quote:Op maandag 13 april 2015 12:11 schreef twiFight het volgende:
Voor de mensen die af en toe nog eens vragen of er vooruitgang is met Bianchi:
Jules Bianchi’s father admits his son is showing little sign of improvement
HEBBONtwitter:WylesHardy twitterde op maandag 13-04-2015 om 12:58:35 @TheWebChatCo Welcome to the @WylesHardy Twitter Feed @CaterhamF1 Auction LOT4650 "Tango Man" crash test dummy #F1 http://t.co/RTv7sOJEB3 reageer retweet
quote:CNN-docu Max Verstappen
De hype rond Max Verstappen heeft ook in de Verenigde Staten toegeslagen. Het Amerikaanse tv-station CNN is in Bahrein om een documentaire met de jongste Formule 1-coureur in de geschiedenis op te nemen.
Aangezien CNN geen rechtenhouder is, zal men niet op het circuit, maar vooral in en rond het hotel van Verstappen gaan filmen. CNN is overigens als sponsor verbonden aan het team van McLaren-Honda. CNN heeft dagelijks een mondiaal bereik van meer dan een miljard tv-kijkers.
max is wel al lang met 17 jaar, groeit dat nog door?quote:Op maandag 13 april 2015 17:02 schreef Nober het volgende:
Sky Sports F1 Show van 10 april
https://vid.me/6Gix
Met Max Verstappen bij de Skypad met Martin Brundle vanaf 21:00
[ afbeelding ]
dat zou inderdaad een probleem kunnen wordenquote:Op dinsdag 14 april 2015 06:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
max is wel al lang met 17 jaar, groeit dat nog door?
Gezien de fysieke trainingen die hij moet doen gok ik niet meer.quote:Op dinsdag 14 april 2015 06:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
max is wel al lang met 17 jaar, groeit dat nog door?
Jos pastte toen niet in de blauwe, hebben ze heinz hareld freggel erin gezet.quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou inderdaad een probleem kunnen worden
Jup en daarom is de kans vrij klein dat hij in de toekomst naar bijvoorbeeld een Ferrari kan gaan, maar Mercedes of McLaren zou wel kunnen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou inderdaad een probleem kunnen worden
Lijstje van gewichten van een paar jaar terug:quote:If he is over the weight by five kilos that is 0.2 secs-a-lap and it is the end of your career basically.
quote:Lightweights
Sebastian Vettel 64kg (10st), 176cm (5ft 9in)
Nico Rosberg 66kg (10st 5lb), 178cm (5ft 10in)
Middleweights
Jenson Button 70kg (11st), 183cm (6ft)
Lewis Hamilton 71kg (11st 2lb), 174cm (5ft 8 1/2in)
Heavyweights
Nico Hülkenberg 74kg (11st 9lb), 184cm (6ft)
Paul di Resta 74kg (11st 9lb), 185cm (6ft 1in)
Mark Webber 75kg (11st 11lb), 184cm (6ft)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |