Winnaar heeft 57 rondes geredenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:12 schreef Rossdale het volgende:
Hoe zit dat met uitvalbeurten? Ik snap er geen klap van
Die krijgen dus 37 rondes "straftijd" ?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
waarom heb je dit gedaan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
Hoe kan ik anders een uitval beurt mee laten rekenen?quote:
Dit zouden de teameigenaren eens tegen Bernie E. moeten zeggen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef Rossdale het volgende:
Leuk dat je er zo veel tijd in steekt hoor, maar er klopt echt geen hout van
Wat klopt er niet aan dan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef Rossdale het volgende:
Leuk dat je er zo veel tijd in steekt hoor, maar er klopt echt geen hout van
ik bedoel die hele opzetquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoe kan ik anders een uitval beurt mee laten rekenen?
De discussie ging in het vorige deel over de punten telling en met name de dubbele punten telling en het spannend houden tot de laatste race.quote:
Je kan bonificatie seconden invoeren zoals in de tour voor bepaalde plekken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:27 schreef Bluurgh het volgende:
In de Tour wordt je ook teruggebracht door je teamgenoten als je een lekke band hebt, als je dan achterin het peleton eindigt, zolang het een aangesloten lint is krijg je dezelfde tijd als de winnaar. Ook als je als 125e eindigt.
En wat is er boeiend aan de race als nummer 2 in het klassement een kwartier achterligt? Met het puntensysteem maakt de achterstand in tijd niet zoveel uit, waardoor je door een inhaalactie weer kans hebt op de titel. Die inhaalactie boeit niet met jouw systeem want dan verlies je hooguit extra tijd omdat je rekening moet houden met je tegenstander (botsingen enzo).
Dat was ook een goed idee inderdaad. Dan heb je een hele zwik teams die voor spek en bonen meerijden en gedeeld laatste staan omdat ze niet in aanmerking komen voor de podiumplaatsen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Om eens met een totaal ander alternatief te komen dan de huidige punten telling.
Je kan ook met medailles werken (iets wat Bernie al eens aankaartte)
Kan ik van t weekend eens voor zittenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:26 schreef Nattekat het volgende:
Kan je ook een tabelletje maken met punt per minuut? Daar komt volgens mij heel mooi uit wie het beste bezig zijn
Zo gebeurd toch? Niks dan een rekensommetjequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kan ik van t weekend eens voor zitten
Niet gedeeld laatste. Naast de medailles zou een hogere klassering meer tellen. Iets wat nu ook al is voor coureurs die geen punten halen. Vandaar dat Sauber boven Caterham staat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat was ook een goed idee inderdaad. Dan heb je een hele zwik teams die voor spek en bonen meerijden en gedeeld laatste staan omdat ze niet in aanmerking komen voor de podiumplaatsen.
Als ik dit toepas alleen dan de huidige puntentelling als minuten eraf wordt het wel spannend.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:56 schreef nils7 het volgende:
Heb het toegepast met bonificatie seconden.
Voor P1, 10 minuten eraf
P2 9 minuten op de originele tijd
P3 8 minuten etc.
Tot en met P10.
Dan is het:
1. Bottas
2. Button
3. Rosberg
4. Magnussen
5. Hamilton
6. Ricciardo
7. Alonso
8 Hulkenberg
9. Raikkonen
10. Vettel
Dan is betrouwbaarheid ook belangrijker dan winnen. Dan vind ik het huidige puntensysteem wel beter (zonder de dubbele punten aan het eind van het seizoen).quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:16 schreef Rossdale het volgende:
Gewoon gemiddelde eindklassering. Niet dat rare puntensysteem. Veel simpeler
Heb je gelijk inquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan is betrouwbaarheid ook belangrijker dan winnen. Dan vind ik het huidige puntensysteem wel beter (zonder de dubbele punten aan het eind van het seizoen).
Hmja, zat er dik in inmiddels. Ik weet niet eens of ik dit jammer moet vinden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:37 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.autosport.com/news/report.php/id/116487
ABC , Caterham doet even niet mee
Ja. Speciaal voor Lotus.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dan vraag ik me af als Marussia er mee stopt of ze nog wel een Q1 doen?
Maar even serieus: met een team minder zullen de kwalificatieverhoudingen wel aangepast worden. Met twee teams minder wordt het crisis en dan zullen we waarschijnlijk een seizoen krijgen waarin het buigen of barsten wordt voor de F1.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:18 schreef JohnB52 het volgende:
Kunnen ze beter met een dobbelsteen gooien.
Stukken goedkoper.
Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dan vraag ik me af als Marussia er mee stopt of ze nog wel een Q1 doen?
Zouden ze dat op zo'n korte termijn voor elkaar krijgen? Of zouden de teams daar al concreet rekening mee houden?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.
De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:56 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind dat hele Q1 sowieso onzin.
Gewoon weer een uur kwalificeren. Onbeperkt aantal rondjes maar gewoon beperking op de banden. Krijgen de kleinere teams ook wat meer tijd op de baan.
Dan gewoon in de regels zetten dat je sowieso een tijd moet neerzetten elk kwartier. Ofzo.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn.
En zou bijvoorbeeld Williams zich wel 3 auto's kunnen permitteren?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:59 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wel kunnen.
In de regels staat wel ergens, vraag me niet waar, dat teams 6 maanden de tijd moeten krijgen.
Maar wat blijft er dan over als Sauber en FI ofzo ermee stoppen?
Ik hoop het niet. 3 auto's op de baan betekent dat er nog minder teams punten kunnen krijgen, de huidige middenmoot teams achterhoede teams worden die steeds moeilijker kunnen overleven. Moeilijker dan nu. En dat betekent dat als teams verdwijnen andere teams meer auto's op de baan moeten brengen en we straks 4 teams met elk 5 auto's overhouden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.
Boullier zei dat dat de minimale tijd die nodig was om een derde auto op de baan te brengen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:59 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wel kunnen.
In de regels staat wel ergens, vraag me niet waar, dat teams 6 maanden de tijd moeten krijgen.
Maar wat blijft er dan over als Sauber en FI ofzo ermee stoppen?
Laten we het hopen .quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als de teams nu geen 3de auto op de baan brengen hebben we een kans dat de commerciele rechten terug komen bij de FIA en we eindelijk afscheid kunnen nemen van Ecclestone. Misschien dat de verdeling van de gelden dan eerlijker kan en we een gezondere F1 krijgen.
Geen idee hoe betrouwbaar dat is, maar ergens snijdt dat wel hout. Porsche en Audi samen in het WEC is natuurlijk een beetje gek. Maar waarom zouden ze in een peperdure raceklasse stappen die in populariteit achteruit rent?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Er gaat trouwens ook een wild gerucht dat Audi in 2016 in F1 in wil stappen. Geen idee waarom ze dat ooit zouden willen, maar goed...
http://www.autoexpress.co.uk/audi/89171/audi-to-join-f1-in-2016
Als motor leverancier van Red Bull zou me het niet eens heel erg verbazenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Er gaat trouwens ook een wild gerucht dat Audi in 2016 in F1 in wil stappen. Geen idee waarom ze dat ooit zouden willen, maar goed...
http://www.autoexpress.co.uk/audi/89171/audi-to-join-f1-in-2016
Dat is nou het rare, zo staan mij de kwalificaties van eind jaren 90 niet bij, daar was 1 uur en 12 ronden wat een coureur had om een tijd te zetten. Ik kan me nog een race herinneren waar 3 coureurs exact dezelfde kwalificatietijd hadden. Toen waren de zaterdagen nog spannend.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn.
Omdat in 2017 als Max WC wordt Audi hem dan wegkoopt bij Red Bull natuurlijk en er vervolgens heel veel Audi's verkocht gaan worden in 2018 als ie ook kampioen wordt!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geen idee hoe betrouwbaar dat is, maar ergens snijdt dat wel hout. Porsche en Audi samen in het WEC is natuurlijk een beetje gek. Maar waarom zouden ze in een peperdure raceklasse stappen die in populariteit achteruit rent?
Dat dus. Een uur kwalificeren moet gewoon echt terug. Vele malen spannender dan nu.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:24 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
Dat is nou het rare, zo staan mij de kwalificaties van eind jaren 90 niet bij, daar was 1 uur en 12 ronden wat een coureur had om een tijd te zetten. Ik kan me nog een race herinneren waar 3 coureurs exact dezelfde kwalificatietijd hadden. Toen waren de zaterdagen nog spannend.
Ik denk dat dit de route zal gaan wordenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:22 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Als motor leverancier van Red Bull zou me het niet eens heel erg verbazen
De F1 houdt echt niet op hoor. Ook niet als Bernie straks/binnenkort/ooit de pijp aan maarten geeft.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:28 schreef JohnB52 het volgende:
Hebben we eindelijk een goede Nederlandse coureur, houd de F1 op te bestaan...
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=62017quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:03 schreef Geralt het volgende:
Hoe is het met Jules trouwens? Niks meer over gehoord. Ik neem aan einde oefening, kasplantje en mag blij zijn als ie nog kan communiceren door 1x te kwijlen rechts voor ja en 2x te kwijlen links voor nee?
Die "verklaring" van Todt was ook meer een geval van lost in translation, dat zijn vrouw hem in huis wil hebben kan ik nog wel begrijpen, scheelt een hoop gedoe en geld hebben ze zat maar als hij het zelf had kunnen beslissen vrees ik dat de stekker er al uit getrokken was.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 09:04 schreef Meike26 het volgende:
Mwah, bij Schumacher denk ik nog steeds dat ze een heel raar spel spelen. Want iemand die al bijna een jaar in coma ligt, geef je geen voorspelling om 'bijna' op oude niveau te komen, zoals Todt heeft verklaard. Hij zal zeker hersenletsel aan het ongeval hebben overgehouden en dus zeker geen kans meer terug te keren in 'originele' staat, maar ik denk wel dat Schumacher veel levendiger is dan een kasplantje dan dat overal word gedacht.
Er moet al een vorm zijn van communicatie tussen hem en zijn vrouw + kinders, anders ga je voor die kinderen toch ook een heel morbide thuis gevoel creeren ? Dat je vader gehandicapt is en moeilijk kan praten, valt nog mee te leven, maar om nu je vader maand na maand te zien liggen alszijnde boekenkast plank? In je eigen huis, is toch niet fijn thuis komen, voor niemand niet. Dus als Schumi er zo slecht aan toe was als word gedacht, dan eerder in een privekliniek ergens in Zwitserland (waar Nina Sanders nu ook naartoe gaat)
wat is dat toch dat als er een F1 race in de VS is er altijd wat aan de hand isquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:43 schreef 4-elements het volgende:
Ook geen Marussia in Amerika en Brazilië.
http://in.reuters.com/art(...)dINL3N0SK05C20141025
Godverdommequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:43 schreef 4-elements het volgende:
Ook geen Marussia in Amerika en Brazilië.
http://in.reuters.com/art(...)dINL3N0SK05C20141025
Nina Sanders als in de serie of de actrice zelf?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 09:04 schreef Meike26 het volgende:
Mwah, bij Schumacher denk ik nog steeds dat ze een heel raar spel spelen. Want iemand die al bijna een jaar in coma ligt, geef je geen voorspelling om 'bijna' op oude niveau te komen, zoals Todt heeft verklaard. Hij zal zeker hersenletsel aan het ongeval hebben overgehouden en dus zeker geen kans meer terug te keren in 'originele' staat, maar ik denk wel dat Schumacher veel levendiger is dan een kasplantje dan dat overal word gedacht.
Er moet al een vorm zijn van communicatie tussen hem en zijn vrouw + kinders, anders ga je voor die kinderen toch ook een heel morbide thuis gevoel creeren ? Dat je vader gehandicapt is en moeilijk kan praten, valt nog mee te leven, maar om nu je vader maand na maand te zien liggen alszijnde boekenkast plank? In je eigen huis, is toch niet fijn thuis komen, voor niemand niet. Dus als Schumi er zo slecht aan toe was als word gedacht, dan eerder in een privekliniek ergens in Zwitserland (waar Nina Sanders nu ook naartoe gaat)
en Sauber zal het ook niet lang meer overleven danquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:49 schreef 4-elements het volgende:
Kostenreductie? Welnee, niet nodig...
Als het zo door gaat is geen van de drie teams die in 2010 de F1 instapten over. HRT ging al eerder ter ziele.
Misschien dat er daarom zo lang wordt gewacht met het bekendmaken van coureurs voor komend seiozen? Dat er achter de schermen (ondanks dat het nu wordt ontkend) wordt gewerkt aan drie auto's per team? Al kan ik me dat bijna niet voorstellen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:51 schreef Beach het volgende:
[..]
en Sauber zal het ook niet lang meer overleven dan
Zolang er niet duidelijk gemaakt wordt hoe het met schumacher is zal er altijd speculaas zijn voor de media. Dit zal in het geval met Bianchi ook zijn.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Todt verklaarde idd niet dat ie bijna een normaal leven kan hebben straks, maar dat hij hoopt dat Schumacher ooit een zo goed als normaal leven kan hebben. In die zelfde verklaring zei hij trouwens ook dat Schumacher nog steeds bezig is met wakker worden. Ook een foute vertaling van de pers die ervan maakt dat hij bij kennis is......
Jerez 1997 Frentzen, Schumacher en Villeneuve als ik me niet vergis. Volgens mij met Villeneuve op pole.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:24 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
Dat is nou het rare, zo staan mij de kwalificaties van eind jaren 90 niet bij, daar was 1 uur en 12 ronden wat een coureur had om een tijd te zetten. Ik kan me nog een race herinneren waar 3 coureurs exact dezelfde kwalificatietijd hadden. Toen waren de zaterdagen nog spannend.
Dat dus, wat ik al een paar keer in dit topic gezegd heb.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:22 schreef Bluurgh het volgende:
Stel Marussia, Caterham en Sauber vallen weg en het plan van 3 auto's per team gaat door, wat dan?
Het hameren op de kostenbesparing, ik denk niet dat de teams zomaar een derde auto willen inzetten. Ik vraag me ook af of een sponsor ineens 1/3e meer geld wil betalen. Dus moet de derde auto wel nut hebben en dus punten kunnen halen. Dan duw je Force India, Lotus en Williams automatisch op het plekje van de Marussia, Caterham en Sauber, want dan gaan ze een stuk minder punten halen omdat de top 9 alleen al zou bestaan uit bijvoorbeeld 3x Red Bull, 3x Mercedes en 3x McLaren.
En dan? Gaan ze op een gegeven moment failliet en no way dat er dan nog iemand wil instappen, dus als die 3 teams weer afvallen dan maar 5 teams met 4 auto's?
En dan 4 teams met 5 auto's want Torro Rosso heeft dan ook niet echt bestaansrecht meer, toch plek zat bij Red Bull .
Qua regels is dit al vastgelegd in de overeenkomsten met de teams. Dat in geval van nood een 3de wagen ingezet kan worden (die geen recht heeft op punten). Probleem hiermee is dat de kleinere teams minder kans op punten hebben omdat de punten niet doorgeschoven worden. En dit dus nadeliger is voor deze teams, omdat ze minder aantrekkelijk zijn geworden voor sponsoren.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:27 schreef Geralt het volgende:
3 auto's gaat er volgend jaar niet zijn hoor. Daar moet veel te veel nog voor geregeld worden; zowel organisatorisch, financieel en qua regels en alles.
Dat is niet op die paar maanden tot maart erdoor. Geloof ik niks van.
toch heeft ook de NASCAR het lastig, want ik meen dat er laatst bij de Spint Cup een race was waar het aantal inschrijvingen van 43 niet eens gehaald werd.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Qua regels is dit al vastgelegd in de overeenkomsten met de teams. Dat in geval van nood een 3de wagen ingezet kan worden (die geen recht heeft op punten). Probleem hiermee is dat de kleinere teams minder kans op punten hebben omdat de punten niet doorgeschoven worden. En dit dus nadeliger is voor deze teams, omdat ze minder aantrekkelijk zijn geworden voor sponsoren.
Dit is precies de reden waarom dit in de NASCAR is teruggedraaid nadat teams gingen fuseren en er enkele grote teams waren die alle sponsoren van de kleinere teams inpikten omdat ze aantrekkelijker waren. Toen is na een paar jaar de limiet op 4 auto's per team ingesteld. Met een dubbel startveld en andere puntenverdeling ten opzichte van de F1 een reëel aantal. Voor de F1 is 2 het maximum.
Dat vindt niemand interessant. En terecht ook.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:13 schreef Coelho het volgende:
Dan maar naar een systeem met standaard auto's zoals destijds A1GP of F3 of noem maar op. Echter wel met meer vermogen/snelheid. Daarmee heb je je kostenreductie (want geen dure doorontwikkelkosten) en zal het met dominantie ook een stuk minder zijn. Een coureur kan weer verschil maken.
Waarom niet? Persoonlijk vind ik er weinig aan dat je op voorhand al weet dat 2/3 van het veld niet meedoet om de overwinning puur vanwege het kostenaspect. A1GP was m.i. een geweldige klasse, het ontbrak alleen aan geschiedenis en continuiteit toen de sjeik wegviel.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vindt niemand interessant. En terecht ook.
Omdat het gaat om de technologie. Je wilt de snelste auto's op de baan zien.quote:
Voeg hier de RedBull X2014 aan toe (zonder stofzuiger techniek) en nog 1 of 2 fabrikanten en ik denk dat we circa 2020 een heel ander F1 gaan zien dan nu. Maar liever zo op deze manier, dan al het gezeik nu met lelijke piemelneuzen enz.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:23 schreef nils7 het volgende:
Steekt toch de GP1 weer de kop op
Wat enkele F1 concepten die wel futuristisch zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laat ze maar wat vrijer... als iemand denkt te kunnen rijden op gepureerde wortels met doperwtjes en dan 300+ mee weet te halen dan moet dat kunnen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:48 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Voeg hier de RedBull X2014 aan toe (zonder stofzuiger techniek) en nog 1 of 2 fabrikanten en ik denk dat we circa 2020 een heel ander F1 gaan zien dan nu. Maar liever zo op deze manier, dan al het gezeik nu met lelijke piemelneuzen enz.
Ik vind ze zeker niet lelijk en ik denk dat het ook meer ruimte geeft voor eigen design, tov wat we de laatste jaren hebben gezien. Daar is dit jaar op zich ook wel (ondanks de piemelneus) een positieve verandering, maar de uitwerking is zo vreemd.
Niet als de regels blijven zoals 't nu is.quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:03 schreef Meike26 het volgende:
Nu ik er zo over nadenk, komt de tijd van een Wipeout achtige F1 ook steeds dichterbij
En als iemand denkt elektrisch sneller te kunnen gaan rijden?quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Laat ze maar wat vrijer... als iemand denkt te kunnen rijden op gepureerde wortels met doperwtjes en dan 300+ mee weet te halen dan moet dat kunnen.
Als iemand denkt met een parachute te moeten remmen prima.
Laat ze er vrij in vind ik, veiligheid natuurlijk boven alles maar zoals het nu gaat...
Dan moet ie dat doen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:30 schreef Waffle het volgende:
[..]
En als iemand denkt elektrisch sneller te kunnen gaan rijden?
Wat is jouw avatar?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:34 schreef bedachtzaam het volgende:
De F1 kan wel wat PvdA gebruiken
Teams zonder sponsors een uitkering, maar wel minstens 5 keer per maand actief op zoek naar sponsoring natuurlijk.
Een boeddhistisch teken.quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat is jouw avatar?
Nico Rosberg heeft t ook op z'n helm staan, dacht eerst sponsoring maar goed Lewis heeft het niet.
Of heb je dat vanwege Nico?
[ afbeelding ]
ah thnxquote:
quote:Twee Brits-Indiase broers hebben een bod gedaan op het Marussia Formule 1-team. Zo bericht de Britse krant The Telegraph tenminste. De renstal uit Banbury verkeert in grote financiële problemen en reist net als Caterham niet af naar de volgende twee races in de Verenigde Staten en Brazilië.
Baljinder Sohi en Sunny Kaushal, die hun vermogen zouden hebben vergaard in de staalindustrie, zouden al enkele weken met de leiding van het team in gesprek zijn over een reddingsdeal, waarbij een slordige 70 miljoen euro gemoeid zou zijn. "We zijn erg dicht bij een overeenkomst", zegt Sohi in The Telegraph. "Maar de prijs moet kloppen. We hebben een serieus bod neergelegd en we wachten nu af wat er gebeurt."
http://www.formule1.nl/ni(...)lificatie-aanpassen/quote:De FIA kan de regels voor de kwalificatie voor de Grote Prijs van Amerika aanpassen als er inderdaad maar achttien coureurs meedoen. Dat meldt Formule 1-verslaggever Adam Cooper.
Nu het erop lijkt dat de teams van Caterham en Marussia de Grand Prix in Austin aan zich voorbij laten gaan en Red Bull-coureur Sebastian Vettel eerder al aankondigde de kwalificatie vanwege een motorwissel zeer waarschijnlijk uit te zitten - aangezien hij de race daardoor sowieso vanuit de pits zou moeten beginnen - lijkt Q1 van de kwalificatie onder de huidige regels relatief zinloos.
Doorgaans worden in Q1 namelijk zes deelnemers geëlimineerd, maar als er vijf bij voorbaat al niet bij zijn, zou er in Austin van de zeventien in Q1 in actie komende coureurs slechts één iemand uitgeschakeld worden, wat dat deel van de kwalificatie er niet bepaald spannender op maakt.
Om dit te voorkomen kan de FIA de regels voor de kwalificatie echter aanpassen, meldt Formule 1-verslaggever Adam Cooper op zijn blog. Volgens Cooper heeft de FIA namelijk de mogelijkheid de regels aan te passen aan het kleinere deelnemersveld.
Met slechts achttien ingeschreven coureurs kan de FIA de regels dusdanig aanpassen zodat de laatste vier daarvan - de nummers vijftien t/m achttien - in Q1 uitgeschakeld worden, stelt Cooper. Zelfs zonder deelname van Vettel zijn er dan dus nog drie andere coureurs die geëlimineerd worden.
Van de veertien coureurs die daarna Q2 ingaan, vinden er in het verlengde van deze reglementswijziging dan ook vier hun Waterloo in Q2. Q3 blijft daarmee een shootout tussen de tien snelste coureurs, terwijl er dus voor wordt gezorgd dat er ook druk op de ketel staat in Q1 en Q2.
quote:(Reuters) - The Marussia Formula One team have followed rivals Caterham into administration, administrators FRP advisory said in a statement on Monday.
Neither team will be competing in this week's U.S. Grand Prix in Austin, Texas, leaving just nine teams and 18 cars on the starting grid.
"With the existing shareholder unable to provide the required level of funding, the (Marussia) senior management team has worked tirelessly to bring new investment to the team to secure its long term future, but regrettably has been unable to do so within the time available," said FRP's joint administrator Geoff Rowley.
"Therefore, they have been left with no alternative but to place the Company into administration."
Als er volgend jaar structureel minder dan 20 16 (lees ik net) auto's op de grid staan misschien wel.quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:12 schreef Nattekat het volgende:
Wat voor gevolgen gaat dit hebben voor de rest? Eindelijk verlost van Ecclestone?
Bij minder dan zestien geldt de Concorde agreement toch niet meer?quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als er volgend jaar structureel minder dan 20 auto's op de grid staan misschien wel.
Ik heb meerdere getallen gezien, 20, 18 en nu ook 16 (in het artikel van Will Buxton).quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:27 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Bij minder dan zestien geldt de Concorde agreement toch niet meer?
Helaas is de Concorde Agreement niet zomaar voor iedereen te lezen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:29 schreef sasquatsch het volgende:
Ik heb meerdere getallen gezien, 20, 18 en nu ook 16 (in het artikel van Will Buxton).
Bernie = Formule 1, of je het nou wil of niet het hele feest staat of valt met hem (en zijn bedrijf).quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:12 schreef Nattekat het volgende:
Wat voor gevolgen gaat dit hebben voor de rest? Eindelijk verlost van Ecclestone?
Onzin. Voor Bernie's bemoeienis was er ook al F1 en misschien wordt het er wel beter op.quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:38 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Bernie = Formule 1, of je het nou wil of niet het hele feest staat of valt met hem (en zijn bedrijf).
Ja klopt... Wat wil je daarmee zeggen dat omdat er voordat Bernie F1 overnam er F1 was en daarom daarna ook... Dat is gewoon een domme ondoordachte redenatie. Ga jezelf eerst eens een beetje inlezen in hoe de Formule 1 nu in elkaar zit, voordat je met dit soort non-argumenten aan komt zetten.quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onzin. Voor Bernie's bemoeienis was er ook al F1 en misschien wordt het er wel beter op.
Diegene die zich beter in moet lezen ben jij, denk ik. Ik volg de F1 al ruim 35 jaar van zeer dichtbij.quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:35 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ja klopt... Wat wil je daarmee zeggen dat omdat er voordat Bernie F1 overnam er F1 was en daarom daarna ook... Dat is gewoon een domme ondoordachte redenatie. Ga jezelf eerst eens een beetje inlezen in hoe de Formule 1 nu in elkaar zit, voordat je met dit soort non-argumenten aan komt zetten.
Van prodrive? Hoe kom je daar zo bij?quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:49 schreef nils7 het volgende:
Degene die Bernie moet opvolgen heet David Richards!
Ja die.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:05 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Van prodrive? Hoe kom je daar zo bij?
Hij doet t ook al een tijdje niet meer... voor z'n F1 tijd deed ie dat geloof ik.quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:26 schreef Funzel het volgende:
De WRC is ook niet meer wat het geweest is.
quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:35 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ja klopt... Wat wil je daarmee zeggen dat omdat er voordat Bernie F1 overnam er F1 was en daarom daarna ook... Dat is gewoon een domme ondoordachte redenatie. Ga jezelf eerst eens een beetje inlezen in hoe de Formule 1 nu in elkaar zit, voordat je met dit soort non-argumenten aan komt zetten.
Het is helemaal niet gek dat Ferrari 120 miljoen krijgt, ze vertegenwoordigen een enorme waarde voor het kampioenschap en daarmee ook voor de andere teams. Marussia en Caterham hebben financieel gezien veel te grote risico's genomen om bij het middenveld aan te haken. Lotus is daar ook een mooi voorbeeld van, nemen een coureur die ze helemaal niet konden betalen en speculeren dan op meer sponsoren, maar die sponsoren bleven uit.quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Diegene die zich beter in moet lezen ben jij, denk ik. Ik volg de F1 al ruim 35 jaar van zeer dichtbij.
Bernie (en de CVC) is de F1 langzaam aan het kapotmaken. Dus ben ik er voor om de commerciële afhandeling, die nu door Bernie gedaan wordt, terug te geven aan de FIA, zodat die ervoor kan zorgen dat afhandeling transparanter is en de inkomsten beter (gelijkmatiger) verdeeld kunnen worden onder de teams en er niet de helft naar de CVC gaat (want in iets anders zijn ze niet geïnteresseerd), zoals nu. Het is totale onzin dat Ferrari per jaar 120 miljoen dollar krijgt, alleen maar om het aanwezig zijn. Alleen al met dat geld hadden nu die twee teams gered kunnen worden.
De enige manier waarop dat kan is om de 100 jarige licentie te laten vervallen en dat kan alleen maar als de Formula One Group in gebreke blijft met het leveren van een minimaal aantal auto's per race. Het precieze aantal is onduidelijk, maar varieert tussen de 12 (met minder kan een race geannuleerd worden, volgens de FIA regels) en 20 (het aantal dat de Formula One Group en de teams aan de FIA moet leveren). Verder zijn er nog aparte contracten met de circuits afgesloten die een minimaal aantal auto's voorschrijven, waarbij getallen als 14 en 16 voorkomen. Dat laatste getal kwam ook in de F1 prospectus voor toen de F1 een IPO van plan was.
En daarom krijgen ze dus die 120 miljoen zodat ze in de F1 blijven en mensen zoals jij blijven kijkenquote:Op maandag 27 oktober 2014 20:14 schreef Fir3fly het volgende:
Voor mijn part mag Ferrari best kappen met F1, gaan ze mooi naar het WEC. Ga ik met ze mee.
Met het gevaar een zeikerd genoemd te worden: ja, eens. Vorig jaar zou ik het met je oneens geweest zijn, maar de F1 is gewoon keihard achteruitgegaan dit jaar. Ik weet dat het flauw is om wéér over dat geluid te beginnen, maar ik vind het niet iets waar ik aan gewend kan raken. Het is wat mij betreft écht een enorme achteruitgang.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:14 schreef Fir3fly het volgende:
Voor mijn part mag Ferrari best kappen met F1, gaan ze mooi naar het WEC. Ga ik met ze mee.
WEC races duren veel te lang voor de gemiddelde kijker. Die zullen nooit de aandacht krijgen die de F1 krijgt. En dat is imho ook de reden dat Ferrari nooit de F1 gaat verlaten en dus die 120 miljoen weggegooid geld is. En zelfs al zouden ze de F1 verlaten blijft de F1 bestaan en blijft het de populairste autosport klasse. Er is gewoon geen goed alternatief. Of de GP1 moet er ooit komen, maar dat zal nooit een officieel wereldkampioenschap worden (want dat zijn alleen FIA raceklassen).quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:14 schreef Fir3fly het volgende:
Voor mijn part mag Ferrari best kappen met F1, gaan ze mooi naar het WEC. Ga ik met ze mee.
Of ben jij niet meer van deze tijd.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Met het gevaar een zeikerd genoemd te worden: ja, eens. Vorig jaar zou ik het met je oneens geweest zijn, maar de F1 is gewoon keihard achteruitgegaan dit jaar. Ik weet dat het flauw is om wéér over dat geluid te beginnen, maar ik vind het niet iets waar ik aan gewend kan raken. Het is wat mij betreft écht een enorme achteruitgang.
Daarnaast vind ik het WEC echt heel erg tof geworden. Ook bij de duurraces wordt er nu regelmatig geracet alsof het een sprintrace is. Voor het grote publiek is 6 uur misschien te lang, maar wie weet hoe dat zich ontwikkelt.
En dan komt daar nog eens het ontwerp van de auto's bij (ik vind LMP1's er echt supercool uitzien) en de variatie binnen de techniek (en daarmee het geluid) en ik vind de verschillende klasses echt flinke pluspunten.
Dus Ferrari uit de F1 en naar het WEC: ja, graag.
Maar eigenlijk hoop ik gewoon heel erg dat de F1 weer wordt zoals het was. Liefst weer met die 3L V10. En is dat inderdaad 'niet meer van deze tijd'? Nou ja, misschien is de F1 dan gewoon 'niet meer van deze tijd'.
Plus dat is van ene Bernie E.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
WEC races duren veel te lang voor de gemiddelde kijker. Die zullen nooit de aandacht krijgen die de F1 krijgt. En dat is imho ook de reden dat Ferrari nooit de F1 gaat verlaten en dus die 120 miljoen weggegooid geld is. En zelfs al zouden ze de F1 verlaten blijft de F1 bestaan en blijft het de populairste autosport klasse. Er is gewoon geen goed alternatief. Of de GP1 moet er ooit komen, maar dat zal nooit een wereldkampioenschap worden.
Hmja, misschien. Ik ben in ieder geval niet meer zo van de F1 zoals ik ik dat een jaar of 8 geleden was. Toen telde ik echt af naar de volgende race.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of ben jij niet meer van deze tijd.
Dat doe ik al ruim 30 jaar.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja, misschien. Ik ben in ieder geval niet meer zo van de F1 zoals ik ik dat een jaar of 8 geleden was. Toen telde ik echt af naar de volgende race.
Verschillende klasses vind ik dus vreselijk aan het WEC, gewoon rijdende chicanes die de LMP1 auto's ophouden. LMP1 is best gaaf, maar zo vaak zijn races beïnvloed door rijdende chicanes.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Met het gevaar een zeikerd genoemd te worden: ja, eens. Vorig jaar zou ik het met je oneens geweest zijn, maar de F1 is gewoon keihard achteruitgegaan dit jaar. Ik weet dat het flauw is om wéér over dat geluid te beginnen, maar ik vind het niet iets waar ik aan gewend kan raken. Het is wat mij betreft écht een enorme achteruitgang.
Daarnaast vind ik het WEC echt heel erg tof geworden. Ook bij de duurraces wordt er nu regelmatig geracet alsof het een sprintrace is. Voor het grote publiek is 6 uur misschien te lang, maar wie weet hoe dat zich ontwikkelt.
En dan komt daar nog eens het ontwerp van de auto's bij (ik vind LMP1's er echt supercool uitzien) en de variatie binnen de techniek (en daarmee het geluid) en ik vind de verschillende klasses echt flinke pluspunten.
Dus Ferrari uit de F1 en naar het WEC: ja, graag.
Maar eigenlijk hoop ik gewoon heel erg dat de F1 weer wordt zoals het was. Liefst weer met die 3L V10. En is dat inderdaad 'niet meer van deze tijd'? Nou ja, misschien is de F1 dan gewoon 'niet meer van deze tijd'.
Ja, ik snap dat bezwaar wel. Ik vind het juist een toevoeging omdat het de baan minder statisch maakt. Geen ronde is hetzelfde.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Verschillende klasses vind ik dus vreselijk aan het WEC, gewoon rijdende chicanes die de LMP1 auto's ophouden. LMP1 is best gaaf, maar zo vaak zijn races beïnvloed door rijdende chicanes.
Nou... Als ze de WEC-kalender nou zouden uitbreiden met kortere races, dan zou ik dat wel onderschrijven ja. Maar ik vind die 6-uursraces juist super.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:33 schreef nils7 het volgende:
Humm best wat mensen die hetzelfde denken....
Eigenlijk zoeken we dus een WEC/LMP1 met kortere races. Op moderne en nostalgische circuits?
Dat was eind jaren 80/begin jaren 90 toch echt wel zo .quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
WEC races duren veel te lang voor de gemiddelde kijker. Die zullen nooit de aandacht krijgen die de F1 krijgt.
Zoals ze zeggen de "crown jewels" kun je er in latenquote:Op maandag 27 oktober 2014 20:34 schreef Jigzoz het volgende:
24 uur van Le Mans, 6 uur van Spa, 2 uur van Laguna Seca... Zoiets.
waar kan ik tekenen?quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:33 schreef nils7 het volgende:
Humm best wat mensen die hetzelfde denken....
Eigenlijk zoeken we dus een WEC/LMP1 met kortere races. Op moderne en nostalgische circuits?
Geen ideequote:
Maar niet echt met LMP1s toch dat zijn meer GT's.quote:
True datquote:Op maandag 27 oktober 2014 20:45 schreef Jigzoz het volgende:
Maar wat ik in de LMP1 zo gaaf vind is die variatie. De Audi klinkt als een stofzuiger uit de hel, de Porsche klinkt als een... Porsche, de Toyota heeft dat hysterische en de Rebellion is simpelweg extreem hard. Doe daar een gillende Ferrari bij, een metalig schreeuwende Mazda en nog het een en ander en je hebt een soort autosporthemel.
GT3's. Dus het minst gemodificeerd voor racen. Enkel rolkooi, gestript en vleugel.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar niet echt met LMP1s toch dat zijn meer GT's.
Wat mij betreft kunnen ze in het WEC wel weer gewoon naar GT1 en GT2. Vond ik toch logischer dan dat GTE-pro en -am.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
GT3's. Dus het minst gemodificeerd voor racen. Enkel rolkooi, gestript en vleugel.
Da's geen FIA GT. Da's de voorloper van de LMP1.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:51 schreef nils7 het volgende:
Vroeger was de FIA GT series wat er kort bij zat met dit soort beesten:
[ afbeelding ]
jij dacht dezequote:Op maandag 27 oktober 2014 20:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Da's geen FIA GT. Da's de voorloper van de LMP1.
edit: herstel, ik ben een sukkel.
Voor autofabrikanten misschien wel en voor bezoekers van de races ook wel (ik ben er ook bij geweest), maar voor de gemiddelde kijker niet. Daarvoor zijn de races te lang. En toen werd de F1 ook niet overal live uitgezonden op TV zoals nu het geval is.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat was eind jaren 80/begin jaren 90 toch echt wel zo .
Mooiquote:Op maandag 27 oktober 2014 21:11 schreef sasquatsch het volgende:
Force India heeft de motorenrekening bij Mercedes betaalt en krijgt nieuwe motoren voor de laatste 3 races.
Als 'ie niet oppast gaat hij zo Frijns achterna.quote:Carlos Sainz Jr. snapt er niets van dat hij nog steeds in de wachtkamer zit bij Toro Rosso, terwijl Max Verstappen al wel zeker is van een stoeltje bij het team uit Faenza. De 20-jarige Spanjaard vindt dat hij een zitje bij de Italiaanse renstal wel verdiend heeft, na kampioen te zijn geworden in de Formule Renault 3.5.
"Ik denk dat ik het stoeltje bij Toro Rosso heb verdiend en ik zou een beetje teleurgesteld zijn als het iets anders zou worden dan een stoeltje op dat niveau", aldus Sainz Jr., die net als Verstappen in het Red Bull Junior Team zit, in het Spaanse Marca. "Max is dit jaar derde geworden in een kampioenschap dat door een andere rookie is gewonnen. Ik ben de jongste kampioen geworden in een hogere klasse, met een recordaantal overwinningen en snelste ronden. Als Verstappen een stoeltje verdiend heeft, dan heb ik dat helemaal."
Sainz Jr. lijkt de voornaamste kandidaat voor het tweede zitje bij Toro Rosso, maar Red Bull kan ook besluiten om Jean-Eric Vergne langer te houden, om een meer ervaren coureur naast Verstappen te hebben.
Na ja Frijns wilde er geen lid worden... Hij is dat al.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:18 schreef Funzel het volgende:
[..]
Als 'ie niet oppast gaat hij zo Frijns achterna.
Van de GP2 wordt je ook niet vrolijk...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:44 schreef Rossdale het volgende:
Al is de frustratie van Sainz Jr. wel begrijpelijk. Meer doen dan hij al heeft laten zien kan hij niet. Hij verdient ook zeker een plekje in de F1. Van nog een jaar in de FR 3.5 te blijven rijden zal hij niet veel groeien.
Jij Gefeliciteerdquote:
Laudaquote:
Hugh Hefner?quote:
Hij heeft natuurlijk wel gelijkquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:18 schreef Funzel het volgende:
[..]
Als 'ie niet oppast gaat hij zo Frijns achterna.
PernieBerniequote:
quote:
quote:
Vooral bij Sochi of Bahrein komt 't ongeloofwaardig over...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:14 schreef heywoodu het volgende:
Preview quotes voor Austin:
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16523.html
Ik heb ze nooit eerder gelezen, maar is het altijd 1 grote bak geslijm waarin iedereen roept dat "circuit X" een van de beste circuits op de kalender is en dat "land Y" of "stad Z" altijd een van de fijnste plekken is om naartoe te gaan?
Ja, is altijd zo. Politiek correct geleuterquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:14 schreef heywoodu het volgende:
Preview quotes voor Austin:
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16523.html
Ik heb ze nooit eerder gelezen, maar is het altijd 1 grote bak geslijm waarin iedereen roept dat "circuit X" een van de beste circuits op de kalender is en dat "land Y" of "stad Z" altijd een van de fijnste plekken is om naartoe te gaan?
Sport1 heeft 2 zenders HD dacht ikquote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:38 schreef Breaker.Faker het volgende:
Zaterdag mogen we de kwalificatie in SD volgen op Sport1 extra. We moeten plaats maken voor het voetbal die wel in HD te volgen is. Weer beetje lomp dat Sport1 dat ze niet met hun tijd mee gaat alleen nog 1 HD zender heeft. De race is wel in HD te volgen.
Zendt de BBC dit weekend de formule1 live uit?
Pfff...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:38 schreef Breaker.Faker het volgende:
Zaterdag mogen we de kwalificatie in SD volgen op Sport1 extra. We moeten plaats maken voor het voetbal die wel in HD te volgen is. Weer beetje lomp dat Sport1 dat ze niet met hun tijd mee gaat alleen nog 1 HD zender heeft. De race is wel in HD te volgen.
Zendt de BBC dit weekend de formule1 live uit?
1. Leer tweets plaatsen, mobiel is geen excuus.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:47 schreef JohnB52 het volgende:
Yes, toch n Nederlander aan de start deze GP!
Bekijk de tweet van @RTLGP: https://twitter.com/RTLGP/status/527906863070076928?s=09
Hij heeft er echt een goede kop voorquote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:59 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En toch staat het hem wel op een vreemde manier
Welke tags moet ik dan gebruiken?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1. Leer tweets plaatsen, mobiel is geen excuus.
2.
1. Vraag desktop layout opquote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:08 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Welke tags moet ik dan gebruiken?
Ik begrijp niet waar dat steeds vanaf komt. De VT's en de Q's zijn hier altijd gewoon in HD op Sport1 voor zover ik weet?!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:38 schreef Breaker.Faker het volgende:
Zaterdag mogen we de kwalificatie in SD volgen op Sport1 extra. We moeten plaats maken voor het voetbal die wel in HD te volgen is. Weer beetje lomp dat Sport1 dat ze niet met hun tijd mee gaat alleen nog 1 HD zender heeft. De race is wel in HD te volgen.
Zendt de BBC dit weekend de formule1 live uit?
Jaja, u leest het goed, er is asfalt vervangen door grindquote:Some of the asphalt run-off area around the outside of Turn 10 has been replaced by gravel
Alvast voor volgend jaar natuurlijk als Verstjeppen weer mee doet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:55 schreef Nattekat het volgende:
Jaja, u leest het goed, er is asfalt vervangen door grind
Hij doet morgen al meequote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Alvast voor volgend jaar natuurlijk als Verstjeppen weer mee doet.
Weet ik; ik heb er vrij voor gevraagd. Moest werken tot 4, maar pas om kwart voor 5 thuis. Half uurtje of uurtje vrij had ook gekund, maar ik dacht dan maar de hele dag. Had toch nog iets van 15 overuren staan van vorige week en deze weekquote:
Ach en morgen wordt het mooi weer. Lang weekendje moet kunnen zo nu en dan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Weet ik; ik heb er vrij voor gevraagd. Moest werken tot 4, maar pas om kwart voor 5 thuis. Half uurtje of uurtje vrij had ook gekund, maar ik dacht dan maar de hele dag. Had toch nog iets van 15 overuren staan van vorige week en deze week
morgen is het nog oktober hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:37 schreef Geralt het volgende:
20 graden hier in Limburg
In november. Absurd
Dit weer tot en met februari en dan langzaamaan beter. Ik teken ervoor. Oprotten met die teringkou en sneeuw en alles
dan verhuis je maar naar Italië. Het moet in Nederland weer even wat winter worden. Is goed voor iedereenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:47 schreef WEST het volgende:
[..]
morgen is het nog oktober hoor
maar een graad of 20 de hele winter teken ik gelijk voor.
Nee niet naar Italië. Ik verhuis wel naar Australië. Melbourne leuke stadquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan verhuis je maar naar Italië. Het moet in Nederland weer even wat winter worden. Is goed voor iedereen
Wil je in de redactie..., kan geregeld worden hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:51 schreef Nattekat het volgende:
Meh, beetje jammer weer dat FOK!Sport geen gastredacteuren toestaat
Zit er wel serieus aan te denken jaquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:12 schreef WEST het volgende:
[..]
Wil je in de redactie..., kan geregeld worden hoor
Ironisch bedoeld en ik moest lachenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Het staat gewoon op de tvgids van Sport1. Dat de Q op Sport1 extra wordt uitgezonden in SD.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waar dat steeds vanaf komt. De VT's en de Q's zijn hier altijd gewoon in HD op Sport1 voor zover ik weet?!
vipbox.tvquote:
Even voor je aangepast, Berniequote:Op de vraag of de Formule 1 kleine teams opdondertjes van in de 80 nodig heeft, antwoordde de Brit: "Alleen als ze fatsoenlijk presteren, niet als ze alleen maar hun hand ophouden."
Slecht nieuws voor de F1, die Ericsson is echt de slechtste coureur van het veldquote:Op zaterdag 1 november 2014 14:58 schreef IkWilbert het volgende:
Slecht nieuws voor Giedo?
If you missed it last night @Ericsson_Marcus is headed to Sauber for 2015: adamcooperf1.com/2014/10/31/ericsson-set-for-sauber-seat-in-2015/ #F1
Ik denk dat het langzamerhand duidelijk wordt dat Van der Garde het gewoon niet gaat halen. Toffe vent, prima coureur, maar inmiddels te oud geworden, niet opvallend genoeg en te weinig sponsorgeld.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:58 schreef IkWilbert het volgende:
Slecht nieuws voor Giedo?
If you missed it last night @Ericsson_Marcus is headed to Sauber for 2015: adamcooperf1.com/2014/10/31/ericsson-set-for-sauber-seat-in-2015/ #F1
Mwoah... Maldonado komt ook een heel eind...quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Slecht nieuws voor de F1, die Ericsson is echt de slechtste coureur van het veld
Wacht maar tot Canamasas genoeg geld bij elkaar heeft!quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwoah... Maldonado komt ook een heel eind...
Die kan tenminste nog hard rijdenquote:Op zaterdag 1 november 2014 15:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwoah... Maldonado komt ook een heel eind...
...zolang er niets in de weg staat...quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die kan tenminste nog hard rijden
Dat voordeel heeft Ericsson, die krijgt alles van achterenquote:Op zaterdag 1 november 2014 15:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
...zolang er niets in de weg staat...
Ik moest even googelen, maar die gast is wel een buitencategorie zeg.quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:43 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Wacht maar tot Canamasas genoeg geld bij elkaar heeft!
Moet je even op youtube zoeken naar GP2 filmpjes!quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik moest even googelen, maar die gast is wel een buitencategorie zeg.
Ja, die heb ik net gezien. Zwarte vlag was niet geheel onterecht.quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:07 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Moet je even op youtube zoeken naar GP2 filmpjes!
Zoals deze, twee man eraf rijden binnen twee bochten:
Vier man uit de race gereden binnen veertien ronden..quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, die heb ik net gezien. Zwarte vlag was niet geheel onterecht.
quote:Op zaterdag 1 november 2014 16:26 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vier man uit de race gereden binnen veertien ronden..
Zijn Wiki zag er na de race zo uit:
https://twitter.com/Grand(...)807078453248/photo/1
En nou Van der Garde nog...quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:14 schreef IkWilbert het volgende:
Sauber confirm Marcus Ericsson wil drive for the team in 2015 #skyf1
Ericsson bevestigd!
sutil kan 20 miljoen brengen .quote:
Of ze maken allemaal gebruik van hetzelfde vage gerucht, óf het is waar.quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:37 schreef IkWilbert het volgende:
Volgens de Oostenrijkse krant Blick wordt Giedo de tweede rijder.
Sutil macht endlich Sauber-Freude! Aber Van der Garde wird zweiter Fahrer 2015 http://www.blick.ch/3240173
Het is pas zeker als Sauber het bekend maakt
Maar waarom is dat toen niet breed uitgemeten in de media? Omdat ze toch alle races achteraan starten? Dat gaat toch nergens over. Dan doet zo een team het een keer goed en dan moet ie bv nog 6 plekken naar achteren omdat de laatste 4 GP's de auto al laatste was.quote:Op zondag 2 november 2014 10:26 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij is dat pas sinds dit jaar zo.
En ik dacht dat een van de Marussia's of Caterham er dit jaar al eens mee te maken gehad heeft.
Ow dus als er niet genoeg mensen achter je staan heb je er maximaal alleen de volgende race nog last van, ook als er dan ook niet genoeg mensen achter je staan?quote:
Duidelijke verdeling. Ik ga er van uit dat die 1.8 miljard operationele winst behaald wordt uit reclame, TV rechten en bijdragen van de circuits.quote:
Er bleken wat getallen door wat aanpassingen niet te kloppen. Er is nu een nieuw plaatje dat beter klopt.quote:Op woensdag 5 november 2014 20:50 schreef Geralt het volgende:
En zo kloppen er wel meer miljoenen links en rechts niet.
Mijn logica zou bv zeggen dat het rijtje links onder The Formula One Group in totaal de bedragen bij elkaar 855 miljoen zou moeten zijn, maar dat is (680+10+60+135+45) 930 miljoen?!
Ik snap er geen kut van
Dat levert ze ruim $40 miljoen extra op.quote:Op woensdag 5 november 2014 22:40 schreef Fer het volgende:
En daarom kan Manor volgend jaar terugkomen?
quote:Caterham are launching an ambitious crowdfunding project in an attempt to help rescue the team, which is currently in administration.
The objective of the plan, which was officially launched on Friday, is to empower F1 fans so they can help Caterham return to race in the Abu Dhabi GP later this month.
A target of £2.35 million has been set by the deadline of November 14, with fans able to get involved using the hashtag #RefuelCaterhamF1 and a website, which offers 'rewards' ranging in value from baseball caps (£40) through a front wing (£2,500) to a three-day trip to the season's last race (£45,000). The minimum pledge is £10.
“We are working non-stop to get the Caterham F1 Team back racing, initially in Abu Dhabi, but hopefully that will be just a stepping stone to get it back racing on a permanent basis, under new ownership," administrator and interim Team Principal Finbarr O'Connell said. "In order to achieve that one of our most useful, innovative and effective options right now is crowdfunding.
"We want to get as many sponsors and fans as possible involved this week and make our comeback something we can all be part of.
"This team deserves a future and I’m sure that there are plenty of fans and companies out there that agree with us, so I can’t think of a better way to get us all together and show our support to the team than this one, the Caterham F1 Team #RefuelCaterhamF1 project."
News of the project follows in the wake of Marussia’s demise, which was confirmed on Friday, and will further focus attentions on why teams are struggling financially to compete in a sport with an annual income estimated as high as $1.8 billion.
Martin Brundle, for one, is sceptical about the idea, which was also used by Caterham driver Kamui Kobayashi after he lost his seat with Sauber at the end of the 2012 season.
“There is enough money in Formula 1 to run 12 teams very well indeed and make a profit," Brundle told Sky Sports News HQ. "It is not for the fans to pay for F1 teams to go racing – they pay to go to the tracks, they pay to watch F1 on TV and buy their t-shirts and their caps, they do their bit already.
"There is more than enough money in this paddock to run teams properly so that is not the way forward crowd-funding an F1 team.”
quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:40 schreef sasquatsch het volgende:
Caterham probeert via crowdfunnding de race in Abu Dhabi te halen
[..]
Ik weet nog zo net niet of ik ze zou steunen...twitter:willbuxton twitterde op vrijdag 07-11-2014 om 15:42:32 Crowd funding seems only to allow Caterham to get to AD, finish 10th, pick up the $11m, pay off the creditors and close the doors. Cynical. reageer retweet
Al 174.470 GBP binnen drie uur binnengehaald!:quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:40 schreef sasquatsch het volgende:
Caterham probeert via crowdfunnding de race in Abu Dhabi te halen
[..]
doen de burgers voor de banken ook...quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:53 schreef Jigzoz het volgende:
Brundle heeft gelijk. Er is geld zat in de F1, maar nu moeten de fans dus de fouten van het F1-management oplossen?
Het grote verschil is wel dat het in het geval van Caterham op vrijwillige basis isquote:Op zaterdag 8 november 2014 00:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
doen de burgers voor de banken ook...
NU vertrouw ik al even hard als de NOS als het aankomt op motorsport nieuwsquote:Op zaterdag 8 november 2014 10:39 schreef Fokkingvet het volgende:
Alonso naar McLaren voor 2 jaar volgens nu.nl
nog geen andere bronnen
zeg dat, sowieso sportnieuws zijn ze niet geweldig in maar misschien hebben ze het van ASquote:Op zaterdag 8 november 2014 10:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
NU vertrouw ik al even hard als de NOS als het aankomt op motorsport nieuws
twitter:English_AS twitterde op zaterdag 08-11-2014 om 09:40:44 Fernando Alonso set to drive for McLaren in 2015. AS told it's the biggest contract in the history of F1 - http://t.co/QBYLQGfzjr reageer retweet
Gaat nu niet zo hard meer. 51% met nog 3 dagen te gaan.quote:Op zondag 9 november 2014 13:43 schreef Sinister-D- het volgende:
De friq Caterham zit al op £1.060.126 (45%) en nog 5 dagen te gaan, die gaan straks Abu Dhabi nog halen via crowdfunding
http://www.gpupdate.net/n(...)r-naar-v8-overwegen/quote:Red Bull-teambaas Christian Horner vindt dat er serieus gekeken moet worden naar een terugkeer van de V8-motor, waar de sport een jaar geleden afscheid van nam. Voor dit seizoen is een nieuwe V6-turbo ingevoerd, waarop sinds het begin veel kritiek is omdat deze veel minder geluid maakt. Daarnaast worden de teams het maar niet eens over de regels voor de verdere ontwikkeling van deze power unit.
"Wanhopige tijden vragen om wanhopige oplossingen", zegt Horner. "Soms moet je gewoon accepteren dat je een verkeerde weg bent ingeslagen. Niemand houdt van achteruitgang, maar het kan soms geen kwaad om daarover na te denken." Deze uitspraak van Horner komt na mislukte onderhandelingen over een versoepeling van de 'engine freeze', die voorschrijft dat een motor maar zeer beperkt verder mag worden ontwikkeld. "Ik denk dat de mensen die betrokken waren bij het maken van de motorregels, fout zaten. Nu zitten we niet alleen met een ontzettend dure motor opgescheept, we kunnen er ook nog eens maar zeer beperkt aan werken. Het enige wat hiermee bereikt wordt, is dat de voorsprong van één fabrikant behouden blijft."
"Theoretisch gezien kun je het beste de teams die een achterstand hebben een kans geven om weer de aansluiting te vinden. Op die manier houd je de kosten nog enigszins onder controle. Maar dit is natuurlijk niet eerlijk zijn tegenover Mercedes", geeft Horner toe. "Als je de 'engine freeze' versoepelt, moet je dat voor iedereen doen." Dat laatste kan echter leiden tot een situatie waarin Mercedes, Renault, Ferrari en straks Honda veel geld uitgeven, maar er uiteindelijk niets verandert aan de onderlinge krachtsverhoudingen. De teams krijgen vervolgens de rekening van de ontwikkelingsstrijd gepresenteerd doordat zij meer voor hun motoren moeten gaan betalen. Dat terwijl de kleinere teams in de hoogste autosportklasse het al zwaar genoeg hebben.
Horner geeft toe dat het niet waarschijnlijk is dat de V8-motor terugkomt. "Het is extreem onwaarschijnlijk, maar als we rationeel zouden zijn, zouden we het zeker moeten overwegen", aldus de Brit. Mercedes-voorzitter Niki Lauda heeft al laten weten dat Mercedes de Formule 1 verlaat als de V8-motoren terugkeren.
Dan blijft Ferrari over als enige motorenleverancier omdat Mercedes en Renault in de F1 zijn gebleven vanwege de turbo motoren. Beiden hebben al aangegeven dat ze de F1 zouden verlaten als er niet overgestapt zou worden naar de nieuwe motoren (wat al in 2009 is afgesproken).quote:Op woensdag 12 november 2014 12:01 schreef RingBewoner het volgende:
Horner wil de V8 terug:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)r-naar-v8-overwegen/
Lijkt mij bijna onmogelijk dat dit gaat gebeuren.
Dat lijkt me ook idd.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:13 schreef franklop het volgende:
Enige wat ik niet echt begrijp is dat ze de kosten willen terugdringen in de F1, maar (zeker de laatste jaren) constant grote veranderingen aankondigen. Dat brengt toch ook veel ontwikkelkosten voor de teams met zich mee, wat meer lijkt te kosten dan de doorontwikkelkosten van een wagen, of zit ik dan mis?
Idd. Iig zijn dan de kansen voor iedereen meer gelijk, want ze hebben allemaal dezelfde motor.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan blijft Ferrari over als enige motorenleverancier omdat Mercedes en Renault in de F1 zijn gebleven vanwege de turbo motoren. Beiden hebben al aangegeven dat ze de F1 zouden verlaten als er niet overgestapt zou worden naar de nieuwe motoren (wat al in 2009 is afgesproken).
De aero is toen ook gewoon aan banden gelegd omdat RB te veel voorsprong had op de rest.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:11 schreef Wombcat het volgende:
Horner moet niet zo zeuren. De afgelopen 4 jaar heb ik hem ook niet horen zeggen dat de aero aan banden gelegd moest worden omdat RBR zo'n voorsprong had op dat vlak.
Niet daarom, al wordt dat wel vaak genoemd.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:19 schreef Rossdale het volgende:
[..]
De aero is toen ook gewoon aan banden gelegd omdat RB te veel voorsprong had op de rest.
Er is geen freeze. Elk jaar mogen de motorfabrikanten hun motor aanpassen, echter wel steeds minder per jaar. Echter wordt de motor wel voor het begin van het jaar bevroren voor dat jaar. Dit is gedaan om de kosten te beperken.quote:De engine unfreeze vind ik dan ook meer dan logisch, maarja ik snap dat Mercedes daar tegen is want dan zijn ze hun voorsprong kwijt.
Met maar 5 teams rijden houdt ook geen stand. Die gaan steeds meer startgeld eisen. En op een gegeven moment stopt Mercedes of Red Bull en dan is het helemaal op.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Het volgende proefballonnetje van Bernie:
http://www.formule1.nl/ni(...)plan-voor-super-gp2/
Niet als de kleine teams een goede auto bouwen zoals Lotus een paar jaar terug en Williams dit jaar met een fractie van het budget van de grote teams.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:21 schreef Fer het volgende:
Maar de kleine teams zijn ook lastig. Die willen geen klantenchassis of overgenomen worden door een groot team, ze willen meer poen.
Maar als de auto's zo betrouwbaar blijven, zullen de 5 sterkste teams bijna alle punten blijven halen rn dus het meeste prijzengeld pakken.
Lotus heeft vorig jaar dik verlies geleden op die auto, ondanks de 4e plek en zal hadden ook geen cent in de 2014 auto gestoken.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet als de kleine teams een goede auto bouwen zoals Lotus een paar jaar terug en Williams dit jaar met een fractie van het budget van de grote teams.
Teams met het meeste geld weten op den duur altijd het beste te presteren, zolang de regels hetzelfde blijven. Omdat zij het beste kunnen blijven door evolueren en de beste oplossing zoeken. Dat is inherent aan de sport.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:09 schreef twiFight het volgende:
Ik vind het niet onlogisch dat de kleine teams meer poen willen. Zij zijn net zo goed onderdeel van de sport. Als je de goed scorende teams onevenredig blijft belonen dan ben je in feite de competitie aan het bepalen door middel van geld. De kampioen heeft (blijkbaar) al de beste package van het veld, waarom zou je dat verschil daar bovenop nog eens willen vergroten door daar al het geld heen te sturen.
Daarnaast hoop ik dat F1 een sport blijft waar het team dat innoveert, het juiste team bij elkaar brengt, hard werkt en de regels in haar voordeel gebruikt wint. Niet een sport waar het team wint dat de meeste sponsors kan vinden. Geld wordt in F1 steeds meer en meer het doel, in plaats van het middel.
Mwa, lekker achteraan met een gedemotiveerd team in een auto die hij niet kent. Niet zo vet dusquote:Op woensdag 12 november 2014 22:43 schreef RingBewoner het volgende:
Hoe vet zou het zijn als er nu een Nederlandse sponsor opstapt, het resterende bedrag overmaakt dat caterham nodig is met de eis dat Frijns dan mag rijden. Hoe vet zou dat zijn
Ach, rijdt hij tenminste nog een keertje F1.quote:Op woensdag 12 november 2014 22:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
Mwa, lekker achteraan met een gedemotiveerd team in een auto die hij niet kent. Niet zo vet dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |