Als ik dit toepas alleen dan de huidige puntentelling als minuten eraf wordt het wel spannend.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:56 schreef nils7 het volgende:
Heb het toegepast met bonificatie seconden.
Voor P1, 10 minuten eraf
P2 9 minuten op de originele tijd
P3 8 minuten etc.
Tot en met P10.
Dan is het:
1. Bottas
2. Button
3. Rosberg
4. Magnussen
5. Hamilton
6. Ricciardo
7. Alonso
8 Hulkenberg
9. Raikkonen
10. Vettel
Dan is betrouwbaarheid ook belangrijker dan winnen. Dan vind ik het huidige puntensysteem wel beter (zonder de dubbele punten aan het eind van het seizoen).quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:16 schreef Rossdale het volgende:
Gewoon gemiddelde eindklassering. Niet dat rare puntensysteem. Veel simpeler
Heb je gelijk inquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan is betrouwbaarheid ook belangrijker dan winnen. Dan vind ik het huidige puntensysteem wel beter (zonder de dubbele punten aan het eind van het seizoen).
Hmja, zat er dik in inmiddels. Ik weet niet eens of ik dit jammer moet vinden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:37 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.autosport.com/news/report.php/id/116487
ABC , Caterham doet even niet mee
Ja. Speciaal voor Lotus.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dan vraag ik me af als Marussia er mee stopt of ze nog wel een Q1 doen?
Maar even serieus: met een team minder zullen de kwalificatieverhoudingen wel aangepast worden. Met twee teams minder wordt het crisis en dan zullen we waarschijnlijk een seizoen krijgen waarin het buigen of barsten wordt voor de F1.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:18 schreef JohnB52 het volgende:
Kunnen ze beter met een dobbelsteen gooien.
Stukken goedkoper.
Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dan vraag ik me af als Marussia er mee stopt of ze nog wel een Q1 doen?
Zouden ze dat op zo'n korte termijn voor elkaar krijgen? Of zouden de teams daar al concreet rekening mee houden?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.
De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:56 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind dat hele Q1 sowieso onzin.
Gewoon weer een uur kwalificeren. Onbeperkt aantal rondjes maar gewoon beperking op de banden. Krijgen de kleinere teams ook wat meer tijd op de baan.
Dan gewoon in de regels zetten dat je sowieso een tijd moet neerzetten elk kwartier. Ofzo.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn.
En zou bijvoorbeeld Williams zich wel 3 auto's kunnen permitteren?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:59 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wel kunnen.
In de regels staat wel ergens, vraag me niet waar, dat teams 6 maanden de tijd moeten krijgen.
Maar wat blijft er dan over als Sauber en FI ofzo ermee stoppen?
Ik hoop het niet. 3 auto's op de baan betekent dat er nog minder teams punten kunnen krijgen, de huidige middenmoot teams achterhoede teams worden die steeds moeilijker kunnen overleven. Moeilijker dan nu. En dat betekent dat als teams verdwijnen andere teams meer auto's op de baan moeten brengen en we straks 4 teams met elk 5 auto's overhouden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.
Boullier zei dat dat de minimale tijd die nodig was om een derde auto op de baan te brengen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:59 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wel kunnen.
In de regels staat wel ergens, vraag me niet waar, dat teams 6 maanden de tijd moeten krijgen.
Maar wat blijft er dan over als Sauber en FI ofzo ermee stoppen?
Laten we het hopen .quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als de teams nu geen 3de auto op de baan brengen hebben we een kans dat de commerciele rechten terug komen bij de FIA en we eindelijk afscheid kunnen nemen van Ecclestone. Misschien dat de verdeling van de gelden dan eerlijker kan en we een gezondere F1 krijgen.
Geen idee hoe betrouwbaar dat is, maar ergens snijdt dat wel hout. Porsche en Audi samen in het WEC is natuurlijk een beetje gek. Maar waarom zouden ze in een peperdure raceklasse stappen die in populariteit achteruit rent?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Er gaat trouwens ook een wild gerucht dat Audi in 2016 in F1 in wil stappen. Geen idee waarom ze dat ooit zouden willen, maar goed...
http://www.autoexpress.co.uk/audi/89171/audi-to-join-f1-in-2016
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |