abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:48:50 #1
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145891164


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


WCC 2013
Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
03. Daniel Ricciardo


Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6
14. Fernando Alonso WDC 2005/06
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
20. Kevin Magnussen


Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo
99. Adrian Sutil
21. Esteban Gutierrez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo
25. Jean-Éric Vergne
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
17. Jules Bianchi
04. Max Chilton


Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo
10. Kamui Kobayashi
09. Marcus Ericsson

Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2014, bestaande uit 19 races


Wijzigingen 2014 uitgelegd
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:04:12 #2
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145891697
In het vorige topic had ik het erover om een kampioenschap op tijd basis te doen.
Degene met de kortste tijd over het hele seizoen wint dus (zoals bij de Tour de France).

Daar heb ik wel wat regels voor gemaakt:

Regels:
1) De winnaar is degene met de snelste tijd van de race
2) Iedereen in dezelfde ronde van de winnaar krijgt zijn achterstand + de tijd van de winnaar als totaal tijd
3) Coureurs die niet in dezelfde ronde finishen (dus op een x aantal rondes achterstand) of coureurs die uitvallen (krijgen immers ook rondes achterstand) krijgen hun totaal rondjes achterstand * hun kwalificatie tijd + de tijd van de winnaar als totaal tijd.
4) Coureurs die geen kwalificatie tijd hebben gereden krijgen de tijd van de 107% regels.
5) Coureurs die een eenmalige race hebben gereden krijgen de rest van de races de tijd van de winnaar + 2 uur als totaal tijd. De andere races telt deze coureur niet mee voor het team zolang het team met 2 rijders rijdt.
6) Coureurs die een race weekend niet rijden krijgen voor die race 0 laps en qua kwalificatie tijd de 107% regel tijd + de tijd van de winnaar als totaal tijd.

Qua berekening
1) Totaal winnaar
2) Mijn totaal tijd = Totaal tijd winnaar + mijn achterstand op de winnaar
3) Mijn totaal tijd = aantal rondjes achterstand op winnaar * kwalificatie tijd + totaal winnaar
4) Geen kwalificatie = 107% regel tijd
5) Regels hierboven voor gereden race, voor resterende niet gereden races = totaal tijd winnaar + 2 uur
6) Toepassing regel 3

Huidige stand zou dan zijn:




[ Bericht 25% gewijzigd door nils7 op 24-10-2014 16:22:23 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145891940
Nee, nee, nee, zo maak je er een endurance kampioenschap van. Al sluit ik niet uit dat Bernie E. hier wel brood in ziet.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:12:03 #4
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145891941
Hoe zit dat met uitvalbeurten? Ik snap er geen klap van _O-
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:14:39 #5
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145892027
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:12 schreef Rossdale het volgende:
Hoe zit dat met uitvalbeurten? Ik snap er geen klap van _O-
Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:16:52 #6
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145892102
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
Die krijgen dus 37 rondes "straftijd" ?

Dus dan is de persoon die de minste uitvalbeurten maakt, de winnaar?
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_145892164
Uitvallen is uitvallen, je kan 68 van de 69 ronden knallen en dan motorpech hebben en je punten verliezen, of na 2 ronden al je punten kwijt zijn. Maar je verliest evenveel, je wordt niet extra gestraft door andere dingen.

Maar met dat systeem kan Maldonado zijn concurrent heel makkelijk in ronde 2 "uitschakelen" (moet ie het wel op een raceincident laten lijken :') ), en als de concurrent een slechte kwalificatie heeft gehad door bv. plotseling opkomende regen en een seconde verliest op wat hij normaal zou hebben gereden in de kwalificatie dan wordt je nog eens extra bestraft (68 * kwalificatietijd = eindtijd).

Als ik het goed begrijp :+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:18:48 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145892166
Met andere woorden:val niet uit en Raikkonen mag met pensioen :')

Hoe lager in deze lijst, hoe beter elk punt is eigenlijk :P

Want Button... Nee :N
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:18:51 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145892167
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
waarom heb je dit gedaan?
pi_145892207
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
:')

Dan rij je als je uitvalt dus in feite 94 ronden :')
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:22:27 #11
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145892273
Leuk dat je er zo veel tijd in steekt hoor, maar er klopt echt geen hout van _O-
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:23:26 #12
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145892297
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom heb je dit gedaan?
Hoe kan ik anders een uitval beurt mee laten rekenen?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145892304
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef Rossdale het volgende:
Leuk dat je er zo veel tijd in steekt hoor, maar er klopt echt geen hout van _O-
Dit zouden de teameigenaren eens tegen Bernie E. moeten zeggen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:26:09 #14
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145892377
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef Rossdale het volgende:
Leuk dat je er zo veel tijd in steekt hoor, maar er klopt echt geen hout van _O-
Wat klopt er niet aan dan?

De manier hoe een uitvaller "bestraft" wordt?
Hoe kan je anders een tijd laten mee tellen zonder 'm meteen kansloos te maken voor de eindstrijd (wat wel in de Tour gebeurt als iemand uitvalt).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:26:27 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145892385
Kan je ook een tabelletje maken met punt per minuut? Daar komt volgens mij heel mooi uit wie het beste bezig zijn :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:27:29 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145892418
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:23 schreef nils7 het volgende:

[..]

Hoe kan ik anders een uitval beurt mee laten rekenen?
ik bedoel die hele opzet
pi_145892426
In de Tour wordt je ook teruggebracht door je teamgenoten als je een lekke band hebt, als je dan achterin het peleton eindigt, zolang het een aangesloten lint is krijg je dezelfde tijd als de winnaar. Ook als je als 125e eindigt.

En wat is er boeiend aan de race als nummer 2 in het klassement een kwartier achterligt? Met het puntensysteem maakt de achterstand in tijd niet zoveel uit, waardoor je door een inhaalactie weer kans hebt op de titel. Die inhaalactie boeit niet met jouw systeem want dan verlies je hooguit extra tijd omdat je rekening moet houden met je tegenstander (botsingen enzo).
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:28:16 #18
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145892446
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik bedoel die hele opzet
De discussie ging in het vorige deel over de punten telling en met name de dubbele punten telling en het spannend houden tot de laatste race.
Om eens met een totaal ander alternatief te komen dan de huidige punten telling heb ik dit bedacht.
Je kan ook met medailles werken (iets wat Bernie al eens aankaartte)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:30:20 #19
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145892516
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:27 schreef Bluurgh het volgende:
In de Tour wordt je ook teruggebracht door je teamgenoten als je een lekke band hebt, als je dan achterin het peleton eindigt, zolang het een aangesloten lint is krijg je dezelfde tijd als de winnaar. Ook als je als 125e eindigt.

En wat is er boeiend aan de race als nummer 2 in het klassement een kwartier achterligt? Met het puntensysteem maakt de achterstand in tijd niet zoveel uit, waardoor je door een inhaalactie weer kans hebt op de titel. Die inhaalactie boeit niet met jouw systeem want dan verlies je hooguit extra tijd omdat je rekening moet houden met je tegenstander (botsingen enzo).
Je kan bonificatie seconden invoeren zoals in de tour voor bepaalde plekken.

Maar als je echt uitvalt in de tour is het gedaan en dat zou niet de bedoeling moeten zijn.
Dus uitvallen is wel een straf maar moet niet zodanig zijn dat je meteen kansloos bent.

Als ik het lijstje zo zie en de stand en de achterstanden en morgen zou de laatste race zijn.
Dan hebben we nog 9 kanshebbers.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145892552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:28 schreef nils7 het volgende:

[..]

Om eens met een totaal ander alternatief te komen dan de huidige punten telling.
Je kan ook met medailles werken (iets wat Bernie al eens aankaartte)
Dat was ook een goed idee inderdaad. Dan heb je een hele zwik teams die voor spek en bonen meerijden en gedeeld laatste staan omdat ze niet in aanmerking komen voor de podiumplaatsen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:37:19 #21
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145892750
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:26 schreef Nattekat het volgende:
Kan je ook een tabelletje maken met punt per minuut? Daar komt volgens mij heel mooi uit wie het beste bezig zijn :)
Kan ik van t weekend eens voor zitten ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:43:58 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145892968
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:37 schreef nils7 het volgende:

[..]

Kan ik van t weekend eens voor zitten ;)
Zo gebeurd toch? Niks dan een rekensommetje :Y

Kost minder tijd dan wat je hebt gemaakt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:49:14 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145893158
Leuke nieuwtjes maar gelukkig blijft het puntensysteem zoals het is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_145893318
Met dit systeem komt het aan op betrouwbaarheid en is de eerste plaats minder belangrijk. Het idee van de nieuwe puntentelling was dat de eerste plaats juist meer zou meetellen dan daarvoor, wat nog extremer is in het medailleklassement. Als dat ingevoerd was, zou Lewis nu al kampioen zijn. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145893366
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Dat was ook een goed idee inderdaad. Dan heb je een hele zwik teams die voor spek en bonen meerijden en gedeeld laatste staan omdat ze niet in aanmerking komen voor de podiumplaatsen.
Niet gedeeld laatste. Naast de medailles zou een hogere klassering meer tellen. Iets wat nu ook al is voor coureurs die geen punten halen. Vandaar dat Sauber boven Caterham staat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:56:21 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145893386
Heb het toegepast met bonificatie seconden.
Voor P1, 10 minuten eraf
P2 9 minuten op de originele tijd
P3 8 minuten etc.
Tot en met P10.

Dan is het:
1. Bottas
2. Button
3. Rosberg
4. Magnussen
5. Hamilton
6. Ricciardo
7. Alonso
8 Hulkenberg
9. Raikkonen
10. Vettel
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Sport vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:56:50 #27
274204 crew  Mexicanobakker
pi_145893396
Knotsgek.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:00:28 #28
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145893498
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:56 schreef nils7 het volgende:
Heb het toegepast met bonificatie seconden.
Voor P1, 10 minuten eraf
P2 9 minuten op de originele tijd
P3 8 minuten etc.
Tot en met P10.

Dan is het:
1. Bottas
2. Button
3. Rosberg
4. Magnussen
5. Hamilton
6. Ricciardo
7. Alonso
8 Hulkenberg
9. Raikkonen
10. Vettel
Als ik dit toepas alleen dan de huidige puntentelling als minuten eraf wordt het wel spannend.
Position Driver Total Time Difference
1 Lewis Hamilton 24:33:05
2 Nico Rosberg 24:33:42 0:00:36
3 Valtteri Bottas 25:21:40 0:48:34
4 Daniel Ricciardo 25:46:38 1:13:33
5 Jenson Button 26:03:14 1:30:09
6 Fernando Alonso 26:34:23 2:01:17
7 Kevin Magnussen 27:00:51 2:27:46
8 Nico Hulkenberg 27:24:16 2:51:10
9 Kimi Räikkönen 28:07:22 3:34:17
10 Sebastian Vettel 28:41:41 4:08:36
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:03:51 #29
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145893573
Het is gewoon een andere gedachte om het kampioenschap te benaderen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:16:06 #30
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145893920
Gewoon gemiddelde eindklassering. Niet dat rare puntensysteem. Veel simpeler
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_145894209
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:16 schreef Rossdale het volgende:
Gewoon gemiddelde eindklassering. Niet dat rare puntensysteem. Veel simpeler
Dan is betrouwbaarheid ook belangrijker dan winnen. Dan vind ik het huidige puntensysteem wel beter (zonder de dubbele punten aan het eind van het seizoen).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:07:05 #32
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145895506
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan is betrouwbaarheid ook belangrijker dan winnen. Dan vind ik het huidige puntensysteem wel beter (zonder de dubbele punten aan het eind van het seizoen).
Heb je gelijk in :Y
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_145896347
http://m.autosport.com/news/report.php/id/116487


ABC , Caterham doet even niet mee :P
pi_145896996
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 18:37 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.autosport.com/news/report.php/id/116487

ABC , Caterham doet even niet mee :P
Hmja, zat er dik in inmiddels. Ik weet niet eens of ik dit jammer moet vinden.
pi_145897385
Dan vraag ik me af als Marussia er mee stopt of ze nog wel een Q1 doen?
pi_145897440
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dan vraag ik me af als Marussia er mee stopt of ze nog wel een Q1 doen?
Ja. Speciaal voor Lotus.
pi_145897533
Kunnen ze beter met een dobbelsteen gooien.

Stukken goedkoper.
pi_145897612
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:18 schreef JohnB52 het volgende:
Kunnen ze beter met een dobbelsteen gooien.

Stukken goedkoper.
Maar even serieus: met een team minder zullen de kwalificatieverhoudingen wel aangepast worden. Met twee teams minder wordt het crisis en dan zullen we waarschijnlijk een seizoen krijgen waarin het buigen of barsten wordt voor de F1.
pi_145898744
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dan vraag ik me af als Marussia er mee stopt of ze nog wel een Q1 doen?
Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:50:22 #40
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145898836
Lotus is niet veel beter, ook force india heeft problemen ondanks dat ze het nu goed doen. Maarja lotus won vorig jaar ook races..
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_145898967
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:47 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.
Zouden ze dat op zo'n korte termijn voor elkaar krijgen? Of zouden de teams daar al concreet rekening mee houden?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:56:20 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145899031
Ik vind dat hele Q1 sowieso onzin.

Gewoon weer een uur kwalificeren. Onbeperkt aantal rondjes maar gewoon beperking op de banden. Krijgen de kleinere teams ook wat meer tijd op de baan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_145899148
Zou wel kunnen.

In de regels staat wel ergens, vraag me niet waar, dat teams 6 maanden de tijd moeten krijgen.

Maar wat blijft er dan over als Sauber en FI ofzo ermee stoppen?
pi_145899176
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:56 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind dat hele Q1 sowieso onzin.

Gewoon weer een uur kwalificeren. Onbeperkt aantal rondjes maar gewoon beperking op de banden. Krijgen de kleinere teams ook wat meer tijd op de baan.
De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:01:15 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145899219
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn.
Dan gewoon in de regels zetten dat je sowieso een tijd moet neerzetten elk kwartier. Ofzo.

Maar dat hele afvallen moet gewoon weg, slaat nergens op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_145899247
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:59 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wel kunnen.

In de regels staat wel ergens, vraag me niet waar, dat teams 6 maanden de tijd moeten krijgen.

Maar wat blijft er dan over als Sauber en FI ofzo ermee stoppen?
En zou bijvoorbeeld Williams zich wel 3 auto's kunnen permitteren?
pi_145899346
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:47 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.
Ik hoop het niet. 3 auto's op de baan betekent dat er nog minder teams punten kunnen krijgen, de huidige middenmoot teams achterhoede teams worden die steeds moeilijker kunnen overleven. Moeilijker dan nu. En dat betekent dat als teams verdwijnen andere teams meer auto's op de baan moeten brengen en we straks 4 teams met elk 5 auto's overhouden.

Als de teams nu geen 3de auto op de baan brengen hebben we een kans dat de commerciele rechten terug komen bij de FIA en we eindelijk afscheid kunnen nemen van Ecclestone. Misschien dat de verdeling van de gelden dan eerlijker kan en we een gezondere F1 krijgen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:59 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wel kunnen.

In de regels staat wel ergens, vraag me niet waar, dat teams 6 maanden de tijd moeten krijgen.

Maar wat blijft er dan over als Sauber en FI ofzo ermee stoppen?
Boullier zei dat dat de minimale tijd die nodig was om een derde auto op de baan te brengen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:06:13 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145899414
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als de teams nu geen 3de auto op de baan brengen hebben we een kans dat de commerciele rechten terug komen bij de FIA en we eindelijk afscheid kunnen nemen van Ecclestone. Misschien dat de verdeling van de gelden dan eerlijker kan en we een gezondere F1 krijgen.
Laten we het hopen *O*.

Maar ja of de FIA nou zo te vertrouwen is...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:10:23 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145899578
Er gaat trouwens ook een wild gerucht dat Audi in 2016 in F1 in wil stappen. Geen idee waarom ze dat ooit zouden willen, maar goed...

http://www.autoexpress.co.uk/audi/89171/audi-to-join-f1-in-2016
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_145899879
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Er gaat trouwens ook een wild gerucht dat Audi in 2016 in F1 in wil stappen. Geen idee waarom ze dat ooit zouden willen, maar goed...

http://www.autoexpress.co.uk/audi/89171/audi-to-join-f1-in-2016
Geen idee hoe betrouwbaar dat is, maar ergens snijdt dat wel hout. Porsche en Audi samen in het WEC is natuurlijk een beetje gek. Maar waarom zouden ze in een peperdure raceklasse stappen die in populariteit achteruit rent?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')