Winnaar heeft 57 rondes geredenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:12 schreef Rossdale het volgende:
Hoe zit dat met uitvalbeurten? Ik snap er geen klap van
Die krijgen dus 37 rondes "straftijd" ?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
waarom heb je dit gedaan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
Hoe kan ik anders een uitval beurt mee laten rekenen?quote:
Dit zouden de teameigenaren eens tegen Bernie E. moeten zeggen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef Rossdale het volgende:
Leuk dat je er zo veel tijd in steekt hoor, maar er klopt echt geen hout van
Wat klopt er niet aan dan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef Rossdale het volgende:
Leuk dat je er zo veel tijd in steekt hoor, maar er klopt echt geen hout van
ik bedoel die hele opzetquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoe kan ik anders een uitval beurt mee laten rekenen?
De discussie ging in het vorige deel over de punten telling en met name de dubbele punten telling en het spannend houden tot de laatste race.quote:
Je kan bonificatie seconden invoeren zoals in de tour voor bepaalde plekken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:27 schreef Bluurgh het volgende:
In de Tour wordt je ook teruggebracht door je teamgenoten als je een lekke band hebt, als je dan achterin het peleton eindigt, zolang het een aangesloten lint is krijg je dezelfde tijd als de winnaar. Ook als je als 125e eindigt.
En wat is er boeiend aan de race als nummer 2 in het klassement een kwartier achterligt? Met het puntensysteem maakt de achterstand in tijd niet zoveel uit, waardoor je door een inhaalactie weer kans hebt op de titel. Die inhaalactie boeit niet met jouw systeem want dan verlies je hooguit extra tijd omdat je rekening moet houden met je tegenstander (botsingen enzo).
Dat was ook een goed idee inderdaad. Dan heb je een hele zwik teams die voor spek en bonen meerijden en gedeeld laatste staan omdat ze niet in aanmerking komen voor de podiumplaatsen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Om eens met een totaal ander alternatief te komen dan de huidige punten telling.
Je kan ook met medailles werken (iets wat Bernie al eens aankaartte)
Kan ik van t weekend eens voor zittenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:26 schreef Nattekat het volgende:
Kan je ook een tabelletje maken met punt per minuut? Daar komt volgens mij heel mooi uit wie het beste bezig zijn
Zo gebeurd toch? Niks dan een rekensommetjequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kan ik van t weekend eens voor zitten
Niet gedeeld laatste. Naast de medailles zou een hogere klassering meer tellen. Iets wat nu ook al is voor coureurs die geen punten halen. Vandaar dat Sauber boven Caterham staat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat was ook een goed idee inderdaad. Dan heb je een hele zwik teams die voor spek en bonen meerijden en gedeeld laatste staan omdat ze niet in aanmerking komen voor de podiumplaatsen.
Als ik dit toepas alleen dan de huidige puntentelling als minuten eraf wordt het wel spannend.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:56 schreef nils7 het volgende:
Heb het toegepast met bonificatie seconden.
Voor P1, 10 minuten eraf
P2 9 minuten op de originele tijd
P3 8 minuten etc.
Tot en met P10.
Dan is het:
1. Bottas
2. Button
3. Rosberg
4. Magnussen
5. Hamilton
6. Ricciardo
7. Alonso
8 Hulkenberg
9. Raikkonen
10. Vettel
Dan is betrouwbaarheid ook belangrijker dan winnen. Dan vind ik het huidige puntensysteem wel beter (zonder de dubbele punten aan het eind van het seizoen).quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:16 schreef Rossdale het volgende:
Gewoon gemiddelde eindklassering. Niet dat rare puntensysteem. Veel simpeler
Heb je gelijk inquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan is betrouwbaarheid ook belangrijker dan winnen. Dan vind ik het huidige puntensysteem wel beter (zonder de dubbele punten aan het eind van het seizoen).
Hmja, zat er dik in inmiddels. Ik weet niet eens of ik dit jammer moet vinden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:37 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.autosport.com/news/report.php/id/116487
ABC , Caterham doet even niet mee
Ja. Speciaal voor Lotus.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dan vraag ik me af als Marussia er mee stopt of ze nog wel een Q1 doen?
Maar even serieus: met een team minder zullen de kwalificatieverhoudingen wel aangepast worden. Met twee teams minder wordt het crisis en dan zullen we waarschijnlijk een seizoen krijgen waarin het buigen of barsten wordt voor de F1.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:18 schreef JohnB52 het volgende:
Kunnen ze beter met een dobbelsteen gooien.
Stukken goedkoper.
Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dan vraag ik me af als Marussia er mee stopt of ze nog wel een Q1 doen?
Zouden ze dat op zo'n korte termijn voor elkaar krijgen? Of zouden de teams daar al concreet rekening mee houden?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.
De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:56 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind dat hele Q1 sowieso onzin.
Gewoon weer een uur kwalificeren. Onbeperkt aantal rondjes maar gewoon beperking op de banden. Krijgen de kleinere teams ook wat meer tijd op de baan.
Dan gewoon in de regels zetten dat je sowieso een tijd moet neerzetten elk kwartier. Ofzo.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn.
En zou bijvoorbeeld Williams zich wel 3 auto's kunnen permitteren?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:59 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wel kunnen.
In de regels staat wel ergens, vraag me niet waar, dat teams 6 maanden de tijd moeten krijgen.
Maar wat blijft er dan over als Sauber en FI ofzo ermee stoppen?
Ik hoop het niet. 3 auto's op de baan betekent dat er nog minder teams punten kunnen krijgen, de huidige middenmoot teams achterhoede teams worden die steeds moeilijker kunnen overleven. Moeilijker dan nu. En dat betekent dat als teams verdwijnen andere teams meer auto's op de baan moeten brengen en we straks 4 teams met elk 5 auto's overhouden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.
Boullier zei dat dat de minimale tijd die nodig was om een derde auto op de baan te brengen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:59 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wel kunnen.
In de regels staat wel ergens, vraag me niet waar, dat teams 6 maanden de tijd moeten krijgen.
Maar wat blijft er dan over als Sauber en FI ofzo ermee stoppen?
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als de teams nu geen 3de auto op de baan brengen hebben we een kans dat de commerciele rechten terug komen bij de FIA en we eindelijk afscheid kunnen nemen van Ecclestone. Misschien dat de verdeling van de gelden dan eerlijker kan en we een gezondere F1 krijgen.
Geen idee hoe betrouwbaar dat is, maar ergens snijdt dat wel hout. Porsche en Audi samen in het WEC is natuurlijk een beetje gek. Maar waarom zouden ze in een peperdure raceklasse stappen die in populariteit achteruit rent?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Er gaat trouwens ook een wild gerucht dat Audi in 2016 in F1 in wil stappen. Geen idee waarom ze dat ooit zouden willen, maar goed...
http://www.autoexpress.co.uk/audi/89171/audi-to-join-f1-in-2016
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |