Winnaar heeft 57 rondes geredenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:12 schreef Rossdale het volgende:
Hoe zit dat met uitvalbeurten? Ik snap er geen klap van
Die krijgen dus 37 rondes "straftijd" ?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
waarom heb je dit gedaan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
Hoe kan ik anders een uitval beurt mee laten rekenen?quote:
Dit zouden de teameigenaren eens tegen Bernie E. moeten zeggen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef Rossdale het volgende:
Leuk dat je er zo veel tijd in steekt hoor, maar er klopt echt geen hout van
Wat klopt er niet aan dan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef Rossdale het volgende:
Leuk dat je er zo veel tijd in steekt hoor, maar er klopt echt geen hout van
ik bedoel die hele opzetquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoe kan ik anders een uitval beurt mee laten rekenen?
De discussie ging in het vorige deel over de punten telling en met name de dubbele punten telling en het spannend houden tot de laatste race.quote:
Je kan bonificatie seconden invoeren zoals in de tour voor bepaalde plekken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:27 schreef Bluurgh het volgende:
In de Tour wordt je ook teruggebracht door je teamgenoten als je een lekke band hebt, als je dan achterin het peleton eindigt, zolang het een aangesloten lint is krijg je dezelfde tijd als de winnaar. Ook als je als 125e eindigt.
En wat is er boeiend aan de race als nummer 2 in het klassement een kwartier achterligt? Met het puntensysteem maakt de achterstand in tijd niet zoveel uit, waardoor je door een inhaalactie weer kans hebt op de titel. Die inhaalactie boeit niet met jouw systeem want dan verlies je hooguit extra tijd omdat je rekening moet houden met je tegenstander (botsingen enzo).
Dat was ook een goed idee inderdaad. Dan heb je een hele zwik teams die voor spek en bonen meerijden en gedeeld laatste staan omdat ze niet in aanmerking komen voor de podiumplaatsen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
Om eens met een totaal ander alternatief te komen dan de huidige punten telling.
Je kan ook met medailles werken (iets wat Bernie al eens aankaartte)
Kan ik van t weekend eens voor zittenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:26 schreef Nattekat het volgende:
Kan je ook een tabelletje maken met punt per minuut? Daar komt volgens mij heel mooi uit wie het beste bezig zijn
Zo gebeurd toch? Niks dan een rekensommetjequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kan ik van t weekend eens voor zitten
Niet gedeeld laatste. Naast de medailles zou een hogere klassering meer tellen. Iets wat nu ook al is voor coureurs die geen punten halen. Vandaar dat Sauber boven Caterham staat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat was ook een goed idee inderdaad. Dan heb je een hele zwik teams die voor spek en bonen meerijden en gedeeld laatste staan omdat ze niet in aanmerking komen voor de podiumplaatsen.
Als ik dit toepas alleen dan de huidige puntentelling als minuten eraf wordt het wel spannend.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:56 schreef nils7 het volgende:
Heb het toegepast met bonificatie seconden.
Voor P1, 10 minuten eraf
P2 9 minuten op de originele tijd
P3 8 minuten etc.
Tot en met P10.
Dan is het:
1. Bottas
2. Button
3. Rosberg
4. Magnussen
5. Hamilton
6. Ricciardo
7. Alonso
8 Hulkenberg
9. Raikkonen
10. Vettel
Dan is betrouwbaarheid ook belangrijker dan winnen. Dan vind ik het huidige puntensysteem wel beter (zonder de dubbele punten aan het eind van het seizoen).quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:16 schreef Rossdale het volgende:
Gewoon gemiddelde eindklassering. Niet dat rare puntensysteem. Veel simpeler
Heb je gelijk inquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan is betrouwbaarheid ook belangrijker dan winnen. Dan vind ik het huidige puntensysteem wel beter (zonder de dubbele punten aan het eind van het seizoen).
Hmja, zat er dik in inmiddels. Ik weet niet eens of ik dit jammer moet vinden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:37 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.autosport.com/news/report.php/id/116487
ABC , Caterham doet even niet mee
Ja. Speciaal voor Lotus.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dan vraag ik me af als Marussia er mee stopt of ze nog wel een Q1 doen?
Maar even serieus: met een team minder zullen de kwalificatieverhoudingen wel aangepast worden. Met twee teams minder wordt het crisis en dan zullen we waarschijnlijk een seizoen krijgen waarin het buigen of barsten wordt voor de F1.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:18 schreef JohnB52 het volgende:
Kunnen ze beter met een dobbelsteen gooien.
Stukken goedkoper.
Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dan vraag ik me af als Marussia er mee stopt of ze nog wel een Q1 doen?
Zouden ze dat op zo'n korte termijn voor elkaar krijgen? Of zouden de teams daar al concreet rekening mee houden?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.
De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:56 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind dat hele Q1 sowieso onzin.
Gewoon weer een uur kwalificeren. Onbeperkt aantal rondjes maar gewoon beperking op de banden. Krijgen de kleinere teams ook wat meer tijd op de baan.
Dan gewoon in de regels zetten dat je sowieso een tijd moet neerzetten elk kwartier. Ofzo.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn.
En zou bijvoorbeeld Williams zich wel 3 auto's kunnen permitteren?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:59 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wel kunnen.
In de regels staat wel ergens, vraag me niet waar, dat teams 6 maanden de tijd moeten krijgen.
Maar wat blijft er dan over als Sauber en FI ofzo ermee stoppen?
Ik hoop het niet. 3 auto's op de baan betekent dat er nog minder teams punten kunnen krijgen, de huidige middenmoot teams achterhoede teams worden die steeds moeilijker kunnen overleven. Moeilijker dan nu. En dat betekent dat als teams verdwijnen andere teams meer auto's op de baan moeten brengen en we straks 4 teams met elk 5 auto's overhouden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.
Boullier zei dat dat de minimale tijd die nodig was om een derde auto op de baan te brengen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:59 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wel kunnen.
In de regels staat wel ergens, vraag me niet waar, dat teams 6 maanden de tijd moeten krijgen.
Maar wat blijft er dan over als Sauber en FI ofzo ermee stoppen?
Laten we het hopenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als de teams nu geen 3de auto op de baan brengen hebben we een kans dat de commerciele rechten terug komen bij de FIA en we eindelijk afscheid kunnen nemen van Ecclestone. Misschien dat de verdeling van de gelden dan eerlijker kan en we een gezondere F1 krijgen.
Geen idee hoe betrouwbaar dat is, maar ergens snijdt dat wel hout. Porsche en Audi samen in het WEC is natuurlijk een beetje gek. Maar waarom zouden ze in een peperdure raceklasse stappen die in populariteit achteruit rent?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Er gaat trouwens ook een wild gerucht dat Audi in 2016 in F1 in wil stappen. Geen idee waarom ze dat ooit zouden willen, maar goed...
http://www.autoexpress.co.uk/audi/89171/audi-to-join-f1-in-2016
Als motor leverancier van Red Bull zou me het niet eens heel erg verbazenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Er gaat trouwens ook een wild gerucht dat Audi in 2016 in F1 in wil stappen. Geen idee waarom ze dat ooit zouden willen, maar goed...
http://www.autoexpress.co.uk/audi/89171/audi-to-join-f1-in-2016
Dat is nou het rare, zo staan mij de kwalificaties van eind jaren 90 niet bij, daar was 1 uur en 12 ronden wat een coureur had om een tijd te zetten. Ik kan me nog een race herinneren waar 3 coureurs exact dezelfde kwalificatietijd hadden. Toen waren de zaterdagen nog spannend.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn.
Omdat in 2017 als Max WC wordt Audi hem dan wegkoopt bij Red Bull natuurlijk en er vervolgens heel veel Audi's verkocht gaan worden in 2018 als ie ook kampioen wordt!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Geen idee hoe betrouwbaar dat is, maar ergens snijdt dat wel hout. Porsche en Audi samen in het WEC is natuurlijk een beetje gek. Maar waarom zouden ze in een peperdure raceklasse stappen die in populariteit achteruit rent?
Dat dus. Een uur kwalificeren moet gewoon echt terug. Vele malen spannender dan nu.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:24 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
Dat is nou het rare, zo staan mij de kwalificaties van eind jaren 90 niet bij, daar was 1 uur en 12 ronden wat een coureur had om een tijd te zetten. Ik kan me nog een race herinneren waar 3 coureurs exact dezelfde kwalificatietijd hadden. Toen waren de zaterdagen nog spannend.
Ik denk dat dit de route zal gaan wordenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:22 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Als motor leverancier van Red Bull zou me het niet eens heel erg verbazen
De F1 houdt echt niet op hoor. Ook niet als Bernie straks/binnenkort/ooit de pijp aan maarten geeft.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:28 schreef JohnB52 het volgende:
Hebben we eindelijk een goede Nederlandse coureur, houd de F1 op te bestaan...
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=62017quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:03 schreef Geralt het volgende:
Hoe is het met Jules trouwens? Niks meer over gehoord. Ik neem aan einde oefening, kasplantje en mag blij zijn als ie nog kan communiceren door 1x te kwijlen rechts voor ja en 2x te kwijlen links voor nee?![]()
![]()
![]()
Die "verklaring" van Todt was ook meer een geval van lost in translation, dat zijn vrouw hem in huis wil hebben kan ik nog wel begrijpen, scheelt een hoop gedoe en geld hebben ze zat maar als hij het zelf had kunnen beslissen vrees ik dat de stekker er al uit getrokken was.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 09:04 schreef Meike26 het volgende:
Mwah, bij Schumacher denk ik nog steeds dat ze een heel raar spel spelen. Want iemand die al bijna een jaar in coma ligt, geef je geen voorspelling om 'bijna' op oude niveau te komen, zoals Todt heeft verklaard. Hij zal zeker hersenletsel aan het ongeval hebben overgehouden en dus zeker geen kans meer terug te keren in 'originele' staat, maar ik denk wel dat Schumacher veel levendiger is dan een kasplantje dan dat overal word gedacht.
Er moet al een vorm zijn van communicatie tussen hem en zijn vrouw + kinders, anders ga je voor die kinderen toch ook een heel morbide thuis gevoel creeren ? Dat je vader gehandicapt is en moeilijk kan praten, valt nog mee te leven, maar om nu je vader maand na maand te zien liggen alszijnde boekenkast plank? In je eigen huis, is toch niet fijn thuis komen, voor niemand niet. Dus als Schumi er zo slecht aan toe was als word gedacht, dan eerder in een privekliniek ergens in Zwitserland (waar Nina Sanders nu ook naartoe gaat)
wat is dat toch dat als er een F1 race in de VS is er altijd wat aan de hand isquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:43 schreef 4-elements het volgende:
Ook geen Marussia in Amerika en Brazilië.
http://in.reuters.com/art(...)dINL3N0SK05C20141025
Godverdommequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:43 schreef 4-elements het volgende:
Ook geen Marussia in Amerika en Brazilië.
http://in.reuters.com/art(...)dINL3N0SK05C20141025
Nina Sanders als in de serie of de actrice zelf?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 09:04 schreef Meike26 het volgende:
Mwah, bij Schumacher denk ik nog steeds dat ze een heel raar spel spelen. Want iemand die al bijna een jaar in coma ligt, geef je geen voorspelling om 'bijna' op oude niveau te komen, zoals Todt heeft verklaard. Hij zal zeker hersenletsel aan het ongeval hebben overgehouden en dus zeker geen kans meer terug te keren in 'originele' staat, maar ik denk wel dat Schumacher veel levendiger is dan een kasplantje dan dat overal word gedacht.
Er moet al een vorm zijn van communicatie tussen hem en zijn vrouw + kinders, anders ga je voor die kinderen toch ook een heel morbide thuis gevoel creeren ? Dat je vader gehandicapt is en moeilijk kan praten, valt nog mee te leven, maar om nu je vader maand na maand te zien liggen alszijnde boekenkast plank? In je eigen huis, is toch niet fijn thuis komen, voor niemand niet. Dus als Schumi er zo slecht aan toe was als word gedacht, dan eerder in een privekliniek ergens in Zwitserland (waar Nina Sanders nu ook naartoe gaat)
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:49 schreef 4-elements het volgende:
Kostenreductie? Welnee, niet nodig...
Als het zo door gaat is geen van de drie teams die in 2010 de F1 instapten over. HRT ging al eerder ter ziele.
Misschien dat er daarom zo lang wordt gewacht met het bekendmaken van coureurs voor komend seiozen? Dat er achter de schermen (ondanks dat het nu wordt ontkend) wordt gewerkt aan drie auto's per team? Al kan ik me dat bijna niet voorstellen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:51 schreef Beach het volgende:
[..]en Sauber zal het ook niet lang meer overleven dan
Zolang er niet duidelijk gemaakt wordt hoe het met schumacher is zal er altijd speculaas zijn voor de media. Dit zal in het geval met Bianchi ook zijn.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Todt verklaarde idd niet dat ie bijna een normaal leven kan hebben straks, maar dat hij hoopt dat Schumacher ooit een zo goed als normaal leven kan hebben. In die zelfde verklaring zei hij trouwens ook dat Schumacher nog steeds bezig is met wakker worden. Ook een foute vertaling van de pers die ervan maakt dat hij bij kennis is......
Jerez 1997 Frentzen, Schumacher en Villeneuve als ik me niet vergis. Volgens mij met Villeneuve op pole.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:24 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
Dat is nou het rare, zo staan mij de kwalificaties van eind jaren 90 niet bij, daar was 1 uur en 12 ronden wat een coureur had om een tijd te zetten. Ik kan me nog een race herinneren waar 3 coureurs exact dezelfde kwalificatietijd hadden. Toen waren de zaterdagen nog spannend.
Dat dus, wat ik al een paar keer in dit topic gezegd heb.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:22 schreef Bluurgh het volgende:
Stel Marussia, Caterham en Sauber vallen weg en het plan van 3 auto's per team gaat door, wat dan?
Het hameren op de kostenbesparing, ik denk niet dat de teams zomaar een derde auto willen inzetten. Ik vraag me ook af of een sponsor ineens 1/3e meer geld wil betalen. Dus moet de derde auto wel nut hebben en dus punten kunnen halen. Dan duw je Force India, Lotus en Williams automatisch op het plekje van de Marussia, Caterham en Sauber, want dan gaan ze een stuk minder punten halen omdat de top 9 alleen al zou bestaan uit bijvoorbeeld 3x Red Bull, 3x Mercedes en 3x McLaren.
En dan? Gaan ze op een gegeven moment failliet en no way dat er dan nog iemand wil instappen, dus als die 3 teams weer afvallen dan maar 5 teams met 4 auto's?
En dan 4 teams met 5 auto's want Torro Rosso heeft dan ook niet echt bestaansrecht meer, toch plek zat bij Red Bull.
Qua regels is dit al vastgelegd in de overeenkomsten met de teams. Dat in geval van nood een 3de wagen ingezet kan worden (die geen recht heeft op punten). Probleem hiermee is dat de kleinere teams minder kans op punten hebben omdat de punten niet doorgeschoven worden. En dit dus nadeliger is voor deze teams, omdat ze minder aantrekkelijk zijn geworden voor sponsoren.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:27 schreef Geralt het volgende:
3 auto's gaat er volgend jaar niet zijn hoor. Daar moet veel te veel nog voor geregeld worden; zowel organisatorisch, financieel en qua regels en alles.
Dat is niet op die paar maanden tot maart erdoor. Geloof ik niks van.
toch heeft ook de NASCAR het lastig, want ik meen dat er laatst bij de Spint Cup een race was waar het aantal inschrijvingen van 43 niet eens gehaald werd.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Qua regels is dit al vastgelegd in de overeenkomsten met de teams. Dat in geval van nood een 3de wagen ingezet kan worden (die geen recht heeft op punten). Probleem hiermee is dat de kleinere teams minder kans op punten hebben omdat de punten niet doorgeschoven worden. En dit dus nadeliger is voor deze teams, omdat ze minder aantrekkelijk zijn geworden voor sponsoren.
Dit is precies de reden waarom dit in de NASCAR is teruggedraaid nadat teams gingen fuseren en er enkele grote teams waren die alle sponsoren van de kleinere teams inpikten omdat ze aantrekkelijker waren. Toen is na een paar jaar de limiet op 4 auto's per team ingesteld. Met een dubbel startveld en andere puntenverdeling ten opzichte van de F1 een reëel aantal. Voor de F1 is 2 het maximum.
Dat vindt niemand interessant. En terecht ook.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:13 schreef Coelho het volgende:
Dan maar naar een systeem met standaard auto's zoals destijds A1GP of F3 of noem maar op. Echter wel met meer vermogen/snelheid. Daarmee heb je je kostenreductie (want geen dure doorontwikkelkosten) en zal het met dominantie ook een stuk minder zijn. Een coureur kan weer verschil maken.
Waarom niet? Persoonlijk vind ik er weinig aan dat je op voorhand al weet dat 2/3 van het veld niet meedoet om de overwinning puur vanwege het kostenaspect. A1GP was m.i. een geweldige klasse, het ontbrak alleen aan geschiedenis en continuiteit toen de sjeik wegviel.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vindt niemand interessant. En terecht ook.
Omdat het gaat om de technologie. Je wilt de snelste auto's op de baan zien.quote:
Voeg hier de RedBull X2014 aan toe (zonder stofzuiger techniek) en nog 1 of 2 fabrikanten en ik denk dat we circa 2020 een heel ander F1 gaan zien dan nu. Maar liever zo op deze manier, dan al het gezeik nu met lelijke piemelneuzen enz.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:23 schreef nils7 het volgende:
Steekt toch de GP1 weer de kop op
Wat enkele F1 concepten die wel futuristisch zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laat ze maar wat vrijer... als iemand denkt te kunnen rijden op gepureerde wortels met doperwtjes en dan 300+ mee weet te halen dan moet dat kunnen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:48 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Voeg hier de RedBull X2014 aan toe (zonder stofzuiger techniek) en nog 1 of 2 fabrikanten en ik denk dat we circa 2020 een heel ander F1 gaan zien dan nu. Maar liever zo op deze manier, dan al het gezeik nu met lelijke piemelneuzen enz.
Ik vind ze zeker niet lelijk en ik denk dat het ook meer ruimte geeft voor eigen design, tov wat we de laatste jaren hebben gezien. Daar is dit jaar op zich ook wel (ondanks de piemelneus) een positieve verandering, maar de uitwerking is zo vreemd.
Niet als de regels blijven zoals 't nu is.quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:03 schreef Meike26 het volgende:
Nu ik er zo over nadenk, komt de tijd van een Wipeout achtige F1 ook steeds dichterbij
En als iemand denkt elektrisch sneller te kunnen gaan rijden?quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Laat ze maar wat vrijer... als iemand denkt te kunnen rijden op gepureerde wortels met doperwtjes en dan 300+ mee weet te halen dan moet dat kunnen.
Als iemand denkt met een parachute te moeten remmen prima.
Laat ze er vrij in vind ik, veiligheid natuurlijk boven alles maar zoals het nu gaat...
Dan moet ie dat doen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:30 schreef Waffle het volgende:
[..]
En als iemand denkt elektrisch sneller te kunnen gaan rijden?
Wat is jouw avatar?quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:34 schreef bedachtzaam het volgende:
De F1 kan wel wat PvdA gebruiken![]()
Teams zonder sponsors een uitkering, maar wel minstens 5 keer per maand actief op zoek naar sponsoring natuurlijk.
Een boeddhistisch teken.quote:Op maandag 27 oktober 2014 09:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat is jouw avatar?
Nico Rosberg heeft t ook op z'n helm staan, dacht eerst sponsoring maar goed Lewis heeft het niet.
Of heb je dat vanwege Nico?
[ afbeelding ]
ah thnxquote:
quote:Twee Brits-Indiase broers hebben een bod gedaan op het Marussia Formule 1-team. Zo bericht de Britse krant The Telegraph tenminste. De renstal uit Banbury verkeert in grote financiële problemen en reist net als Caterham niet af naar de volgende twee races in de Verenigde Staten en Brazilië.
Baljinder Sohi en Sunny Kaushal, die hun vermogen zouden hebben vergaard in de staalindustrie, zouden al enkele weken met de leiding van het team in gesprek zijn over een reddingsdeal, waarbij een slordige 70 miljoen euro gemoeid zou zijn. "We zijn erg dicht bij een overeenkomst", zegt Sohi in The Telegraph. "Maar de prijs moet kloppen. We hebben een serieus bod neergelegd en we wachten nu af wat er gebeurt."
http://www.formule1.nl/ni(...)lificatie-aanpassen/quote:De FIA kan de regels voor de kwalificatie voor de Grote Prijs van Amerika aanpassen als er inderdaad maar achttien coureurs meedoen. Dat meldt Formule 1-verslaggever Adam Cooper.
Nu het erop lijkt dat de teams van Caterham en Marussia de Grand Prix in Austin aan zich voorbij laten gaan en Red Bull-coureur Sebastian Vettel eerder al aankondigde de kwalificatie vanwege een motorwissel zeer waarschijnlijk uit te zitten - aangezien hij de race daardoor sowieso vanuit de pits zou moeten beginnen - lijkt Q1 van de kwalificatie onder de huidige regels relatief zinloos.
Doorgaans worden in Q1 namelijk zes deelnemers geëlimineerd, maar als er vijf bij voorbaat al niet bij zijn, zou er in Austin van de zeventien in Q1 in actie komende coureurs slechts één iemand uitgeschakeld worden, wat dat deel van de kwalificatie er niet bepaald spannender op maakt.
Om dit te voorkomen kan de FIA de regels voor de kwalificatie echter aanpassen, meldt Formule 1-verslaggever Adam Cooper op zijn blog. Volgens Cooper heeft de FIA namelijk de mogelijkheid de regels aan te passen aan het kleinere deelnemersveld.
Met slechts achttien ingeschreven coureurs kan de FIA de regels dusdanig aanpassen zodat de laatste vier daarvan - de nummers vijftien t/m achttien - in Q1 uitgeschakeld worden, stelt Cooper. Zelfs zonder deelname van Vettel zijn er dan dus nog drie andere coureurs die geëlimineerd worden.
Van de veertien coureurs die daarna Q2 ingaan, vinden er in het verlengde van deze reglementswijziging dan ook vier hun Waterloo in Q2. Q3 blijft daarmee een shootout tussen de tien snelste coureurs, terwijl er dus voor wordt gezorgd dat er ook druk op de ketel staat in Q1 en Q2.
quote:(Reuters) - The Marussia Formula One team have followed rivals Caterham into administration, administrators FRP advisory said in a statement on Monday.
Neither team will be competing in this week's U.S. Grand Prix in Austin, Texas, leaving just nine teams and 18 cars on the starting grid.
"With the existing shareholder unable to provide the required level of funding, the (Marussia) senior management team has worked tirelessly to bring new investment to the team to secure its long term future, but regrettably has been unable to do so within the time available," said FRP's joint administrator Geoff Rowley.
"Therefore, they have been left with no alternative but to place the Company into administration."
Als er volgend jaar structureel minder dan 20 16 (lees ik net) auto's op de grid staan misschien wel.quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:12 schreef Nattekat het volgende:
Wat voor gevolgen gaat dit hebben voor de rest? Eindelijk verlost van Ecclestone?
Bij minder dan zestien geldt de Concorde agreement toch niet meer?quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als er volgend jaar structureel minder dan 20 auto's op de grid staan misschien wel.
Ik heb meerdere getallen gezien, 20, 18 en nu ook 16 (in het artikel van Will Buxton).quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:27 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Bij minder dan zestien geldt de Concorde agreement toch niet meer?
Helaas is de Concorde Agreement niet zomaar voor iedereen te lezen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:29 schreef sasquatsch het volgende:
Ik heb meerdere getallen gezien, 20, 18 en nu ook 16 (in het artikel van Will Buxton).
Bernie = Formule 1, of je het nou wil of niet het hele feest staat of valt met hem (en zijn bedrijf).quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:12 schreef Nattekat het volgende:
Wat voor gevolgen gaat dit hebben voor de rest? Eindelijk verlost van Ecclestone?
Onzin. Voor Bernie's bemoeienis was er ook al F1 en misschien wordt het er wel beter op.quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:38 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Bernie = Formule 1, of je het nou wil of niet het hele feest staat of valt met hem (en zijn bedrijf).
Ja klopt... Wat wil je daarmee zeggen dat omdat er voordat Bernie F1 overnam er F1 was en daarom daarna ook... Dat is gewoon een domme ondoordachte redenatie. Ga jezelf eerst eens een beetje inlezen in hoe de Formule 1 nu in elkaar zit, voordat je met dit soort non-argumenten aan komt zetten.quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Onzin. Voor Bernie's bemoeienis was er ook al F1 en misschien wordt het er wel beter op.
Diegene die zich beter in moet lezen ben jij, denk ik. Ik volg de F1 al ruim 35 jaar van zeer dichtbij.quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:35 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ja klopt... Wat wil je daarmee zeggen dat omdat er voordat Bernie F1 overnam er F1 was en daarom daarna ook... Dat is gewoon een domme ondoordachte redenatie. Ga jezelf eerst eens een beetje inlezen in hoe de Formule 1 nu in elkaar zit, voordat je met dit soort non-argumenten aan komt zetten.
Van prodrive? Hoe kom je daar zo bij?quote:Op maandag 27 oktober 2014 14:49 schreef nils7 het volgende:
Degene die Bernie moet opvolgen heet David Richards!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |