abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:48:50 #1
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145891164


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


WCC 2013
Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
03. Daniel Ricciardo


Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6
14. Fernando Alonso WDC 2005/06
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
20. Kevin Magnussen


Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo
99. Adrian Sutil
21. Esteban Gutierrez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo
25. Jean-Éric Vergne
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
17. Jules Bianchi
04. Max Chilton


Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo
10. Kamui Kobayashi
09. Marcus Ericsson

Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2014, bestaande uit 19 races


Wijzigingen 2014 uitgelegd
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:04:12 #2
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145891697
In het vorige topic had ik het erover om een kampioenschap op tijd basis te doen.
Degene met de kortste tijd over het hele seizoen wint dus (zoals bij de Tour de France).

Daar heb ik wel wat regels voor gemaakt:

Regels:
1) De winnaar is degene met de snelste tijd van de race
2) Iedereen in dezelfde ronde van de winnaar krijgt zijn achterstand + de tijd van de winnaar als totaal tijd
3) Coureurs die niet in dezelfde ronde finishen (dus op een x aantal rondes achterstand) of coureurs die uitvallen (krijgen immers ook rondes achterstand) krijgen hun totaal rondjes achterstand * hun kwalificatie tijd + de tijd van de winnaar als totaal tijd.
4) Coureurs die geen kwalificatie tijd hebben gereden krijgen de tijd van de 107% regels.
5) Coureurs die een eenmalige race hebben gereden krijgen de rest van de races de tijd van de winnaar + 2 uur als totaal tijd. De andere races telt deze coureur niet mee voor het team zolang het team met 2 rijders rijdt.
6) Coureurs die een race weekend niet rijden krijgen voor die race 0 laps en qua kwalificatie tijd de 107% regel tijd + de tijd van de winnaar als totaal tijd.

Qua berekening
1) Totaal winnaar
2) Mijn totaal tijd = Totaal tijd winnaar + mijn achterstand op de winnaar
3) Mijn totaal tijd = aantal rondjes achterstand op winnaar * kwalificatie tijd + totaal winnaar
4) Geen kwalificatie = 107% regel tijd
5) Regels hierboven voor gereden race, voor resterende niet gereden races = totaal tijd winnaar + 2 uur
6) Toepassing regel 3

Huidige stand zou dan zijn:




[ Bericht 25% gewijzigd door nils7 op 24-10-2014 16:22:23 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145891940
Nee, nee, nee, zo maak je er een endurance kampioenschap van. Al sluit ik niet uit dat Bernie E. hier wel brood in ziet.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:12:03 #4
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145891941
Hoe zit dat met uitvalbeurten? Ik snap er geen klap van _O-
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:14:39 #5
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145892027
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:12 schreef Rossdale het volgende:
Hoe zit dat met uitvalbeurten? Ik snap er geen klap van _O-
Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:16:52 #6
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145892102
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
Die krijgen dus 37 rondes "straftijd" ?

Dus dan is de persoon die de minste uitvalbeurten maakt, de winnaar?
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_145892164
Uitvallen is uitvallen, je kan 68 van de 69 ronden knallen en dan motorpech hebben en je punten verliezen, of na 2 ronden al je punten kwijt zijn. Maar je verliest evenveel, je wordt niet extra gestraft door andere dingen.

Maar met dat systeem kan Maldonado zijn concurrent heel makkelijk in ronde 2 "uitschakelen" (moet ie het wel op een raceincident laten lijken :') ), en als de concurrent een slechte kwalificatie heeft gehad door bv. plotseling opkomende regen en een seconde verliest op wat hij normaal zou hebben gereden in de kwalificatie dan wordt je nog eens extra bestraft (68 * kwalificatietijd = eindtijd).

Als ik het goed begrijp :+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:18:48 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145892166
Met andere woorden:val niet uit en Raikkonen mag met pensioen :')

Hoe lager in deze lijst, hoe beter elk punt is eigenlijk :P

Want Button... Nee :N
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:18:51 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145892167
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
waarom heb je dit gedaan?
pi_145892207
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

Winnaar heeft 57 rondes gereden
Je valt in rondje 20 uit.
57-20=37 rondes niet gereden
Totaal tijd = jouw kwalificatie tijd * 37 + totaal tijd van de winnaar
:')

Dan rij je als je uitvalt dus in feite 94 ronden :')
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:22:27 #11
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145892273
Leuk dat je er zo veel tijd in steekt hoor, maar er klopt echt geen hout van _O-
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:23:26 #12
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145892297
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom heb je dit gedaan?
Hoe kan ik anders een uitval beurt mee laten rekenen?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145892304
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef Rossdale het volgende:
Leuk dat je er zo veel tijd in steekt hoor, maar er klopt echt geen hout van _O-
Dit zouden de teameigenaren eens tegen Bernie E. moeten zeggen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:26:09 #14
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145892377
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef Rossdale het volgende:
Leuk dat je er zo veel tijd in steekt hoor, maar er klopt echt geen hout van _O-
Wat klopt er niet aan dan?

De manier hoe een uitvaller "bestraft" wordt?
Hoe kan je anders een tijd laten mee tellen zonder 'm meteen kansloos te maken voor de eindstrijd (wat wel in de Tour gebeurt als iemand uitvalt).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:26:27 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145892385
Kan je ook een tabelletje maken met punt per minuut? Daar komt volgens mij heel mooi uit wie het beste bezig zijn :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:27:29 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145892418
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:23 schreef nils7 het volgende:

[..]

Hoe kan ik anders een uitval beurt mee laten rekenen?
ik bedoel die hele opzet
pi_145892426
In de Tour wordt je ook teruggebracht door je teamgenoten als je een lekke band hebt, als je dan achterin het peleton eindigt, zolang het een aangesloten lint is krijg je dezelfde tijd als de winnaar. Ook als je als 125e eindigt.

En wat is er boeiend aan de race als nummer 2 in het klassement een kwartier achterligt? Met het puntensysteem maakt de achterstand in tijd niet zoveel uit, waardoor je door een inhaalactie weer kans hebt op de titel. Die inhaalactie boeit niet met jouw systeem want dan verlies je hooguit extra tijd omdat je rekening moet houden met je tegenstander (botsingen enzo).
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:28:16 #18
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145892446
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik bedoel die hele opzet
De discussie ging in het vorige deel over de punten telling en met name de dubbele punten telling en het spannend houden tot de laatste race.
Om eens met een totaal ander alternatief te komen dan de huidige punten telling heb ik dit bedacht.
Je kan ook met medailles werken (iets wat Bernie al eens aankaartte)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:30:20 #19
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145892516
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:27 schreef Bluurgh het volgende:
In de Tour wordt je ook teruggebracht door je teamgenoten als je een lekke band hebt, als je dan achterin het peleton eindigt, zolang het een aangesloten lint is krijg je dezelfde tijd als de winnaar. Ook als je als 125e eindigt.

En wat is er boeiend aan de race als nummer 2 in het klassement een kwartier achterligt? Met het puntensysteem maakt de achterstand in tijd niet zoveel uit, waardoor je door een inhaalactie weer kans hebt op de titel. Die inhaalactie boeit niet met jouw systeem want dan verlies je hooguit extra tijd omdat je rekening moet houden met je tegenstander (botsingen enzo).
Je kan bonificatie seconden invoeren zoals in de tour voor bepaalde plekken.

Maar als je echt uitvalt in de tour is het gedaan en dat zou niet de bedoeling moeten zijn.
Dus uitvallen is wel een straf maar moet niet zodanig zijn dat je meteen kansloos bent.

Als ik het lijstje zo zie en de stand en de achterstanden en morgen zou de laatste race zijn.
Dan hebben we nog 9 kanshebbers.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145892552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:28 schreef nils7 het volgende:

[..]

Om eens met een totaal ander alternatief te komen dan de huidige punten telling.
Je kan ook met medailles werken (iets wat Bernie al eens aankaartte)
Dat was ook een goed idee inderdaad. Dan heb je een hele zwik teams die voor spek en bonen meerijden en gedeeld laatste staan omdat ze niet in aanmerking komen voor de podiumplaatsen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:37:19 #21
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145892750
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:26 schreef Nattekat het volgende:
Kan je ook een tabelletje maken met punt per minuut? Daar komt volgens mij heel mooi uit wie het beste bezig zijn :)
Kan ik van t weekend eens voor zitten ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:43:58 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145892968
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:37 schreef nils7 het volgende:

[..]

Kan ik van t weekend eens voor zitten ;)
Zo gebeurd toch? Niks dan een rekensommetje :Y

Kost minder tijd dan wat je hebt gemaakt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:49:14 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145893158
Leuke nieuwtjes maar gelukkig blijft het puntensysteem zoals het is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_145893318
Met dit systeem komt het aan op betrouwbaarheid en is de eerste plaats minder belangrijk. Het idee van de nieuwe puntentelling was dat de eerste plaats juist meer zou meetellen dan daarvoor, wat nog extremer is in het medailleklassement. Als dat ingevoerd was, zou Lewis nu al kampioen zijn. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145893366
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Dat was ook een goed idee inderdaad. Dan heb je een hele zwik teams die voor spek en bonen meerijden en gedeeld laatste staan omdat ze niet in aanmerking komen voor de podiumplaatsen.
Niet gedeeld laatste. Naast de medailles zou een hogere klassering meer tellen. Iets wat nu ook al is voor coureurs die geen punten halen. Vandaar dat Sauber boven Caterham staat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:56:21 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145893386
Heb het toegepast met bonificatie seconden.
Voor P1, 10 minuten eraf
P2 9 minuten op de originele tijd
P3 8 minuten etc.
Tot en met P10.

Dan is het:
1. Bottas
2. Button
3. Rosberg
4. Magnussen
5. Hamilton
6. Ricciardo
7. Alonso
8 Hulkenberg
9. Raikkonen
10. Vettel
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Sport vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:56:50 #27
274204 crew  Mexicanobakker
pi_145893396
Knotsgek.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:00:28 #28
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145893498
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:56 schreef nils7 het volgende:
Heb het toegepast met bonificatie seconden.
Voor P1, 10 minuten eraf
P2 9 minuten op de originele tijd
P3 8 minuten etc.
Tot en met P10.

Dan is het:
1. Bottas
2. Button
3. Rosberg
4. Magnussen
5. Hamilton
6. Ricciardo
7. Alonso
8 Hulkenberg
9. Raikkonen
10. Vettel
Als ik dit toepas alleen dan de huidige puntentelling als minuten eraf wordt het wel spannend.
Position Driver Total Time Difference
1 Lewis Hamilton 24:33:05
2 Nico Rosberg 24:33:42 0:00:36
3 Valtteri Bottas 25:21:40 0:48:34
4 Daniel Ricciardo 25:46:38 1:13:33
5 Jenson Button 26:03:14 1:30:09
6 Fernando Alonso 26:34:23 2:01:17
7 Kevin Magnussen 27:00:51 2:27:46
8 Nico Hulkenberg 27:24:16 2:51:10
9 Kimi Räikkönen 28:07:22 3:34:17
10 Sebastian Vettel 28:41:41 4:08:36
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:03:51 #29
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145893573
Het is gewoon een andere gedachte om het kampioenschap te benaderen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:16:06 #30
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145893920
Gewoon gemiddelde eindklassering. Niet dat rare puntensysteem. Veel simpeler
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_145894209
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:16 schreef Rossdale het volgende:
Gewoon gemiddelde eindklassering. Niet dat rare puntensysteem. Veel simpeler
Dan is betrouwbaarheid ook belangrijker dan winnen. Dan vind ik het huidige puntensysteem wel beter (zonder de dubbele punten aan het eind van het seizoen).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:07:05 #32
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145895506
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan is betrouwbaarheid ook belangrijker dan winnen. Dan vind ik het huidige puntensysteem wel beter (zonder de dubbele punten aan het eind van het seizoen).
Heb je gelijk in :Y
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_145896347
http://m.autosport.com/news/report.php/id/116487


ABC , Caterham doet even niet mee :P
pi_145896996
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 18:37 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.autosport.com/news/report.php/id/116487

ABC , Caterham doet even niet mee :P
Hmja, zat er dik in inmiddels. Ik weet niet eens of ik dit jammer moet vinden.
pi_145897385
Dan vraag ik me af als Marussia er mee stopt of ze nog wel een Q1 doen?
pi_145897440
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dan vraag ik me af als Marussia er mee stopt of ze nog wel een Q1 doen?
Ja. Speciaal voor Lotus.
pi_145897533
Kunnen ze beter met een dobbelsteen gooien.

Stukken goedkoper.
pi_145897612
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:18 schreef JohnB52 het volgende:
Kunnen ze beter met een dobbelsteen gooien.

Stukken goedkoper.
Maar even serieus: met een team minder zullen de kwalificatieverhoudingen wel aangepast worden. Met twee teams minder wordt het crisis en dan zullen we waarschijnlijk een seizoen krijgen waarin het buigen of barsten wordt voor de F1.
pi_145898744
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dan vraag ik me af als Marussia er mee stopt of ze nog wel een Q1 doen?
Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:50:22 #40
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145898836
Lotus is niet veel beter, ook force india heeft problemen ondanks dat ze het nu goed doen. Maarja lotus won vorig jaar ook races..
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_145898967
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:47 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.
Zouden ze dat op zo'n korte termijn voor elkaar krijgen? Of zouden de teams daar al concreet rekening mee houden?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:56:20 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145899031
Ik vind dat hele Q1 sowieso onzin.

Gewoon weer een uur kwalificeren. Onbeperkt aantal rondjes maar gewoon beperking op de banden. Krijgen de kleinere teams ook wat meer tijd op de baan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_145899148
Zou wel kunnen.

In de regels staat wel ergens, vraag me niet waar, dat teams 6 maanden de tijd moeten krijgen.

Maar wat blijft er dan over als Sauber en FI ofzo ermee stoppen?
pi_145899176
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:56 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind dat hele Q1 sowieso onzin.

Gewoon weer een uur kwalificeren. Onbeperkt aantal rondjes maar gewoon beperking op de banden. Krijgen de kleinere teams ook wat meer tijd op de baan.
De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:01:15 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145899219
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn.
Dan gewoon in de regels zetten dat je sowieso een tijd moet neerzetten elk kwartier. Ofzo.

Maar dat hele afvallen moet gewoon weg, slaat nergens op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_145899247
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:59 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wel kunnen.

In de regels staat wel ergens, vraag me niet waar, dat teams 6 maanden de tijd moeten krijgen.

Maar wat blijft er dan over als Sauber en FI ofzo ermee stoppen?
En zou bijvoorbeeld Williams zich wel 3 auto's kunnen permitteren?
pi_145899346
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:47 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ecclestone moet toch ook minimaal 20 auto's op de grid hebben. Denk dat ze volgend jaar toch met 3 auto's per team moeten gaan rijden, Marussia en Caterham zijn failliet en Sauber ziet er ook zeer slecht uit.
Ik hoop het niet. 3 auto's op de baan betekent dat er nog minder teams punten kunnen krijgen, de huidige middenmoot teams achterhoede teams worden die steeds moeilijker kunnen overleven. Moeilijker dan nu. En dat betekent dat als teams verdwijnen andere teams meer auto's op de baan moeten brengen en we straks 4 teams met elk 5 auto's overhouden.

Als de teams nu geen 3de auto op de baan brengen hebben we een kans dat de commerciele rechten terug komen bij de FIA en we eindelijk afscheid kunnen nemen van Ecclestone. Misschien dat de verdeling van de gelden dan eerlijker kan en we een gezondere F1 krijgen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:59 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wel kunnen.

In de regels staat wel ergens, vraag me niet waar, dat teams 6 maanden de tijd moeten krijgen.

Maar wat blijft er dan over als Sauber en FI ofzo ermee stoppen?
Boullier zei dat dat de minimale tijd die nodig was om een derde auto op de baan te brengen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:06:13 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145899414
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als de teams nu geen 3de auto op de baan brengen hebben we een kans dat de commerciele rechten terug komen bij de FIA en we eindelijk afscheid kunnen nemen van Ecclestone. Misschien dat de verdeling van de gelden dan eerlijker kan en we een gezondere F1 krijgen.
Laten we het hopen *O*.

Maar ja of de FIA nou zo te vertrouwen is...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:10:23 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145899578
Er gaat trouwens ook een wild gerucht dat Audi in 2016 in F1 in wil stappen. Geen idee waarom ze dat ooit zouden willen, maar goed...

http://www.autoexpress.co.uk/audi/89171/audi-to-join-f1-in-2016
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_145899879
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Er gaat trouwens ook een wild gerucht dat Audi in 2016 in F1 in wil stappen. Geen idee waarom ze dat ooit zouden willen, maar goed...

http://www.autoexpress.co.uk/audi/89171/audi-to-join-f1-in-2016
Geen idee hoe betrouwbaar dat is, maar ergens snijdt dat wel hout. Porsche en Audi samen in het WEC is natuurlijk een beetje gek. Maar waarom zouden ze in een peperdure raceklasse stappen die in populariteit achteruit rent?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:22:55 #51
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145900142
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Er gaat trouwens ook een wild gerucht dat Audi in 2016 in F1 in wil stappen. Geen idee waarom ze dat ooit zouden willen, maar goed...

http://www.autoexpress.co.uk/audi/89171/audi-to-join-f1-in-2016
Als motor leverancier van Red Bull zou me het niet eens heel erg verbazen
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_145900237
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De reden voor de opdeling in sessies is dat met een uur kwalificatie iedereen wacht tot het laatst omdat dan de baan het snelst is (door het rubber op de baan). Nu moet iedereen elke sessie de baan op, waardoor er dus op elk moment van de kwalificatie auto's op de baan zijn.
Dat is nou het rare, zo staan mij de kwalificaties van eind jaren 90 niet bij, daar was 1 uur en 12 ronden wat een coureur had om een tijd te zetten. Ik kan me nog een race herinneren waar 3 coureurs exact dezelfde kwalificatietijd hadden. Toen waren de zaterdagen nog spannend.
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_145900269
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Geen idee hoe betrouwbaar dat is, maar ergens snijdt dat wel hout. Porsche en Audi samen in het WEC is natuurlijk een beetje gek. Maar waarom zouden ze in een peperdure raceklasse stappen die in populariteit achteruit rent?
Omdat in 2017 als Max WC wordt Audi hem dan wegkoopt bij Red Bull natuurlijk en er vervolgens heel veel Audi's verkocht gaan worden in 2018 als ie ook kampioen wordt! :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145900311
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:24 schreef ruudbackus het volgende:

[..]

Dat is nou het rare, zo staan mij de kwalificaties van eind jaren 90 niet bij, daar was 1 uur en 12 ronden wat een coureur had om een tijd te zetten. Ik kan me nog een race herinneren waar 3 coureurs exact dezelfde kwalificatietijd hadden. Toen waren de zaterdagen nog spannend.
Dat dus. Een uur kwalificeren moet gewoon echt terug. Vele malen spannender dan nu. :Y :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145900480
Hebben we eindelijk een goede Nederlandse coureur, houd de F1 op te bestaan...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:29:47 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145900586
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:22 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Als motor leverancier van Red Bull zou me het niet eens heel erg verbazen
Ik denk dat dit de route zal gaan worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145901165
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:28 schreef JohnB52 het volgende:
Hebben we eindelijk een goede Nederlandse coureur, houd de F1 op te bestaan...
De F1 houdt echt niet op hoor. Ook niet als Bernie straks/binnenkort/ooit de pijp aan maarten geeft.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145906037
Hoe is het met Jules trouwens? Niks meer over gehoord. Ik neem aan einde oefening, kasplantje en mag blij zijn als ie nog kan communiceren door 1x te kwijlen rechts voor ja en 2x te kwijlen links voor nee? :X :@

:'( ;( :'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:07:13 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145906246
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 22:03 schreef Geralt het volgende:
Hoe is het met Jules trouwens? Niks meer over gehoord. Ik neem aan einde oefening, kasplantje en mag blij zijn als ie nog kan communiceren door 1x te kwijlen rechts voor ja en 2x te kwijlen links voor nee? :X :@

:'( ;( :'(
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=62017

Radio-stilte.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_145906616
Triest. ;(

Maargoed als je kijkt hoe lang we er al geen meer verloren hebben in de F1, dat is nog nooit 20 jaar goed gegaan. Blijft gevaarlijk, dat blijkt wel. Ondanks alle maatregelen en alles.

Ik denk dat ze er vroeg of laat de stekker uittrekken. Coureurs zijn toch allemaal thrillseekers in hart en nieren. Waar het voor een normaal persoon al een hel is om als kasplantje te leven denk ik dat je het voor dergelijke thrillseekers gerust die hel in het kwadraat mag rekenen :{

Net als Schumacher. Ook totaal geen leven meer. Zo jammer. Beter gewoon de stekker eruit. ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145916750
Mwah, bij Schumacher denk ik nog steeds dat ze een heel raar spel spelen. Want iemand die al bijna een jaar in coma ligt, geef je geen voorspelling om 'bijna' op oude niveau te komen, zoals Todt heeft verklaard. Hij zal zeker hersenletsel aan het ongeval hebben overgehouden en dus zeker geen kans meer terug te keren in 'originele' staat, maar ik denk wel dat Schumacher veel levendiger is dan een kasplantje dan dat overal word gedacht.

Er moet al een vorm zijn van communicatie tussen hem en zijn vrouw + kinders, anders ga je voor die kinderen toch ook een heel morbide thuis gevoel creeren ? Dat je vader gehandicapt is en moeilijk kan praten, valt nog mee te leven, maar om nu je vader maand na maand te zien liggen alszijnde boekenkast plank? In je eigen huis, is toch niet fijn thuis komen, voor niemand niet. Dus als Schumi er zo slecht aan toe was als word gedacht, dan eerder in een privekliniek ergens in Zwitserland (waar Nina Sanders nu ook naartoe gaat) :X
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:50:10 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145917208
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 09:04 schreef Meike26 het volgende:
Mwah, bij Schumacher denk ik nog steeds dat ze een heel raar spel spelen. Want iemand die al bijna een jaar in coma ligt, geef je geen voorspelling om 'bijna' op oude niveau te komen, zoals Todt heeft verklaard. Hij zal zeker hersenletsel aan het ongeval hebben overgehouden en dus zeker geen kans meer terug te keren in 'originele' staat, maar ik denk wel dat Schumacher veel levendiger is dan een kasplantje dan dat overal word gedacht.

Er moet al een vorm zijn van communicatie tussen hem en zijn vrouw + kinders, anders ga je voor die kinderen toch ook een heel morbide thuis gevoel creeren ? Dat je vader gehandicapt is en moeilijk kan praten, valt nog mee te leven, maar om nu je vader maand na maand te zien liggen alszijnde boekenkast plank? In je eigen huis, is toch niet fijn thuis komen, voor niemand niet. Dus als Schumi er zo slecht aan toe was als word gedacht, dan eerder in een privekliniek ergens in Zwitserland (waar Nina Sanders nu ook naartoe gaat) :X
Die "verklaring" van Todt was ook meer een geval van lost in translation, dat zijn vrouw hem in huis wil hebben kan ik nog wel begrijpen, scheelt een hoop gedoe en geld hebben ze zat maar als hij het zelf had kunnen beslissen vrees ik dat de stekker er al uit getrokken was.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:14:31 #63
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_145918508
Todt verklaarde idd niet dat ie bijna een normaal leven kan hebben straks, maar dat hij hoopt dat Schumacher ooit een zo goed als normaal leven kan hebben. In die zelfde verklaring zei hij trouwens ook dat Schumacher nog steeds bezig is met wakker worden. Ook een foute vertaling van de pers die ervan maakt dat hij bij kennis is......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:43:12 #64
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_145919082
Ook geen Marussia in Amerika en Brazilië.

http://in.reuters.com/art(...)dINL3N0SK05C20141025
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:47:46 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145919170
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 11:43 schreef 4-elements het volgende:
Ook geen Marussia in Amerika en Brazilië.

http://in.reuters.com/art(...)dINL3N0SK05C20141025
wat is dat toch dat als er een F1 race in de VS is er altijd wat aan de hand is
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:48:24 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145919184
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 11:43 schreef 4-elements het volgende:
Ook geen Marussia in Amerika en Brazilië.

http://in.reuters.com/art(...)dINL3N0SK05C20141025
Godverdomme :') ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_145919188
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 09:04 schreef Meike26 het volgende:
Mwah, bij Schumacher denk ik nog steeds dat ze een heel raar spel spelen. Want iemand die al bijna een jaar in coma ligt, geef je geen voorspelling om 'bijna' op oude niveau te komen, zoals Todt heeft verklaard. Hij zal zeker hersenletsel aan het ongeval hebben overgehouden en dus zeker geen kans meer terug te keren in 'originele' staat, maar ik denk wel dat Schumacher veel levendiger is dan een kasplantje dan dat overal word gedacht.

Er moet al een vorm zijn van communicatie tussen hem en zijn vrouw + kinders, anders ga je voor die kinderen toch ook een heel morbide thuis gevoel creeren ? Dat je vader gehandicapt is en moeilijk kan praten, valt nog mee te leven, maar om nu je vader maand na maand te zien liggen alszijnde boekenkast plank? In je eigen huis, is toch niet fijn thuis komen, voor niemand niet. Dus als Schumi er zo slecht aan toe was als word gedacht, dan eerder in een privekliniek ergens in Zwitserland (waar Nina Sanders nu ook naartoe gaat) :X
Nina Sanders als in de serie of de actrice zelf?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:49:57 #68
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_145919206
Kostenreductie? Welnee, niet nodig...

Als het zo door gaat is geen van de drie teams die in 2010 de F1 instapten over. HRT ging al eerder ter ziele.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_145919250
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 11:49 schreef 4-elements het volgende:
Kostenreductie? Welnee, niet nodig...

Als het zo door gaat is geen van de drie teams die in 2010 de F1 instapten over. HRT ging al eerder ter ziele.
:{ en Sauber zal het ook niet lang meer overleven dan
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:01:02 #70
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_145919465
Alex Rossi zal ondertussen ook alles wat er kort bij hem in de buurt staat aan gort slaan :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:05:24 #71
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_145919557
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 11:51 schreef Beach het volgende:

[..]

:{ en Sauber zal het ook niet lang meer overleven dan
Misschien dat er daarom zo lang wordt gewacht met het bekendmaken van coureurs voor komend seiozen? Dat er achter de schermen (ondanks dat het nu wordt ontkend) wordt gewerkt aan drie auto's per team? Al kan ik me dat bijna niet voorstellen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_145919933
Stel Marussia, Caterham en Sauber vallen weg en het plan van 3 auto's per team gaat door, wat dan?

Het hameren op de kostenbesparing, ik denk niet dat de teams zomaar een derde auto willen inzetten. Ik vraag me ook af of een sponsor ineens 1/3e meer geld wil betalen. Dus moet de derde auto wel nut hebben en dus punten kunnen halen. Dan duw je Force India, Lotus en Williams automatisch op het plekje van de Marussia, Caterham en Sauber, want dan gaan ze een stuk minder punten halen omdat de top 9 alleen al zou bestaan uit bijvoorbeeld 3x Red Bull, 3x Mercedes en 3x McLaren.

En dan? Gaan ze op een gegeven moment failliet en no way dat er dan nog iemand wil instappen, dus als die 3 teams weer afvallen dan maar 5 teams met 4 auto's?

En dan 4 teams met 5 auto's want Torro Rosso heeft dan ook niet echt bestaansrecht meer, toch plek zat bij Red Bull :').
pi_145920038
3 auto's gaat er volgend jaar niet zijn hoor. Daar moet veel te veel nog voor geregeld worden; zowel organisatorisch, financieel en qua regels en alles.

Dat is niet op die paar maanden tot maart erdoor. Geloof ik niks van.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145920090
Mwa, gewoon het oude draaiboek weer pakken, vroeger namen teams ook 3 auto's mee ;)
  Redactie Sport zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:16:51 #75
274204 crew  Mexicanobakker
pi_145921261
RIP F1
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:22:46 #76
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145921432
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 11:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Todt verklaarde idd niet dat ie bijna een normaal leven kan hebben straks, maar dat hij hoopt dat Schumacher ooit een zo goed als normaal leven kan hebben. In die zelfde verklaring zei hij trouwens ook dat Schumacher nog steeds bezig is met wakker worden. Ook een foute vertaling van de pers die ervan maakt dat hij bij kennis is......
Zolang er niet duidelijk gemaakt wordt hoe het met schumacher is zal er altijd speculaas zijn voor de media. Dit zal in het geval met Bianchi ook zijn.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:25:46 #77
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145921525
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:24 schreef ruudbackus het volgende:

[..]

Dat is nou het rare, zo staan mij de kwalificaties van eind jaren 90 niet bij, daar was 1 uur en 12 ronden wat een coureur had om een tijd te zetten. Ik kan me nog een race herinneren waar 3 coureurs exact dezelfde kwalificatietijd hadden. Toen waren de zaterdagen nog spannend.
Jerez 1997 Frentzen, Schumacher en Villeneuve als ik me niet vergis. Volgens mij met Villeneuve op pole.

Dat was ook de race dat ik schumacher helemaal vervloekte.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_145921641
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:22 schreef Bluurgh het volgende:
Stel Marussia, Caterham en Sauber vallen weg en het plan van 3 auto's per team gaat door, wat dan?

Het hameren op de kostenbesparing, ik denk niet dat de teams zomaar een derde auto willen inzetten. Ik vraag me ook af of een sponsor ineens 1/3e meer geld wil betalen. Dus moet de derde auto wel nut hebben en dus punten kunnen halen. Dan duw je Force India, Lotus en Williams automatisch op het plekje van de Marussia, Caterham en Sauber, want dan gaan ze een stuk minder punten halen omdat de top 9 alleen al zou bestaan uit bijvoorbeeld 3x Red Bull, 3x Mercedes en 3x McLaren.

En dan? Gaan ze op een gegeven moment failliet en no way dat er dan nog iemand wil instappen, dus als die 3 teams weer afvallen dan maar 5 teams met 4 auto's?

En dan 4 teams met 5 auto's want Torro Rosso heeft dan ook niet echt bestaansrecht meer, toch plek zat bij Red Bull :').
Dat dus, wat ik al een paar keer in dit topic gezegd heb. :)

Maar als die teams verstandig zijn, zijn ze tegen het inzetten van de 3de auto, waardoor de FOM de licentie op de commerciële rechten verliest (omdat er geen 20 auto's per race aan de start staan) en die weer bij de FIA terecht komt en er hopelijk een betere (gezondere) verdeling van de inkomsten komt en Ferrari bijvoorbeeld niet al 120 miljoen dollar krijgt, alleen omdat het Ferrari is, waardoor ook kleinere teams makkelijker kunnen overleven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145921754
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:27 schreef Geralt het volgende:
3 auto's gaat er volgend jaar niet zijn hoor. Daar moet veel te veel nog voor geregeld worden; zowel organisatorisch, financieel en qua regels en alles.

Dat is niet op die paar maanden tot maart erdoor. Geloof ik niks van.

:)
Qua regels is dit al vastgelegd in de overeenkomsten met de teams. Dat in geval van nood een 3de wagen ingezet kan worden (die geen recht heeft op punten). Probleem hiermee is dat de kleinere teams minder kans op punten hebben omdat de punten niet doorgeschoven worden. En dit dus nadeliger is voor deze teams, omdat ze minder aantrekkelijk zijn geworden voor sponsoren.

Dit is precies de reden waarom dit in de NASCAR is teruggedraaid nadat teams gingen fuseren en er enkele grote teams waren die alle sponsoren van de kleinere teams inpikten omdat ze aantrekkelijker waren. Toen is na een paar jaar de limiet op 4 auto's per team ingesteld. Met een dubbel startveld en andere puntenverdeling ten opzichte van de F1 een reëel aantal. Voor de F1 is 2 het maximum.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:59:43 #80
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145923888
Het afschaffen van de tabaksreclame heeft gewoon niet goed gedaan.
Die konden nog miljoenen opheffen en gaven toch mooie liveries.

Maar goed da's niet de enige oorzaak.

Mensen willen gewoon hoogstaande technieken, snelheid, geluid en gevechten....
En dominantie... begin jaren '90 vonden mensen dat van Williams en McLaren ook niet erg.

Kaartjes voor een circuit omlaag... tja zolang ik weet zijn die al hoog.
En moet er toch vaak al een camping of hotel bij geboekt worden dus wat maakt die 200 euro (wat het meer zou kunnen zijn) dan nog uit.

Qua techniek is het WEC gewoon beter en liggen qua snelheid in de buurt. Maar de wedstrijden duren te lang om echt het grote publiek aan te spreken. Maar zodra Ferrari daar in mee gaat doen en met Porsche, Audi etc. dan zal de populariteit wel stijgen (maar die kampioenschappen zijn te versnippert: WEC, European Le Mans Series, Tudor United Sportscar Championship).

Dat de F1 groen moet worden, simpel dat hoort erbij maar er zijn te veel regeltjes zoals 5 motoren per seizoen, 8 versnellingsbakken enzo. Veel te ingewikkeld.
Laat het vrij wat voor groene techniek maar zeg gewoon een x% van het vermogen moet groen zijn, 1 power unit per weekend. Tank zo vaak je wil.
En gewoon 20 races. En testen mag met een extra auto op vrijdag door een rookie (die auto is er in onderdelen toch wel bij). En sta dingen zoals ABS, ground effect en traction control toe, als iedereen het heeft dan is het voor iedereen gelijk, en meer downforce levert misschien ook wel leuke races op want dan kunnen ze dicht bij elkaar blijven.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145924021
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
RIP F1
WEC, MotoGP en World Superbikes staan al klaar.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:06:47 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145925680
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Qua regels is dit al vastgelegd in de overeenkomsten met de teams. Dat in geval van nood een 3de wagen ingezet kan worden (die geen recht heeft op punten). Probleem hiermee is dat de kleinere teams minder kans op punten hebben omdat de punten niet doorgeschoven worden. En dit dus nadeliger is voor deze teams, omdat ze minder aantrekkelijk zijn geworden voor sponsoren.

Dit is precies de reden waarom dit in de NASCAR is teruggedraaid nadat teams gingen fuseren en er enkele grote teams waren die alle sponsoren van de kleinere teams inpikten omdat ze aantrekkelijker waren. Toen is na een paar jaar de limiet op 4 auto's per team ingesteld. Met een dubbel startveld en andere puntenverdeling ten opzichte van de F1 een reëel aantal. Voor de F1 is 2 het maximum.
toch heeft ook de NASCAR het lastig, want ik meen dat er laatst bij de Spint Cup een race was waar het aantal inschrijvingen van 43 niet eens gehaald werd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145925875
Dan maar naar een systeem met standaard auto's zoals destijds A1GP of F3 of noem maar op. Echter wel met meer vermogen/snelheid. Daarmee heb je je kostenreductie (want geen dure doorontwikkelkosten) en zal het met dominantie ook een stuk minder zijn. Een coureur kan weer verschil maken.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:17:00 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145925996
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:13 schreef Coelho het volgende:
Dan maar naar een systeem met standaard auto's zoals destijds A1GP of F3 of noem maar op. Echter wel met meer vermogen/snelheid. Daarmee heb je je kostenreductie (want geen dure doorontwikkelkosten) en zal het met dominantie ook een stuk minder zijn. Een coureur kan weer verschil maken.
Dat vindt niemand interessant. En terecht ook.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_145926130
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat vindt niemand interessant. En terecht ook.
Waarom niet? Persoonlijk vind ik er weinig aan dat je op voorhand al weet dat 2/3 van het veld niet meedoet om de overwinning puur vanwege het kostenaspect. A1GP was m.i. een geweldige klasse, het ontbrak alleen aan geschiedenis en continuiteit toen de sjeik wegviel.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:22:00 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145926180
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:20 schreef Coelho het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat het gaat om de technologie. Je wilt de snelste auto's op de baan zien.

Bovendien is het in een spec series nog steeds maar een beperkt aantal teams dat kan winnen. Kijk maar naar IndyCar bijvoorbeeld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:23:45 #87
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145926230
Steekt toch de GP1 weer de kop op :P

Wat enkele F1 concepten die wel futuristisch zijn:









[ Bericht 42% gewijzigd door nils7 op 25-10-2014 16:40:53 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145945786
జ్ఞ‌ా
pi_145945860
జ్ఞ‌ా
pi_145947132
Bij een spec serie, zal een paar teams de snelste afstelling vinden en erger, de fabrikanten afhaken.
.
pi_145951811
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:23 schreef nils7 het volgende:
Steekt toch de GP1 weer de kop op :P

Wat enkele F1 concepten die wel futuristisch zijn:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Voeg hier de RedBull X2014 aan toe (zonder stofzuiger techniek) en nog 1 of 2 fabrikanten en ik denk dat we circa 2020 een heel ander F1 gaan zien dan nu. Maar liever zo op deze manier, dan al het gezeik nu met lelijke piemelneuzen enz.

Ik vind ze zeker niet lelijk (de illustraties hierboven) en ik denk dat het ook meer ruimte geeft voor eigen design, tov wat we de laatste jaren hebben gezien. Daar is dit jaar op zich ook wel (ondanks de piemelneus) een positieve verandering, maar de uitwerking is zo vreemd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Meike26 op 26-10-2014 10:55:57 ]
  zondag 26 oktober 2014 @ 10:53:50 #92
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145951887
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:48 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Voeg hier de RedBull X2014 aan toe (zonder stofzuiger techniek) en nog 1 of 2 fabrikanten en ik denk dat we circa 2020 een heel ander F1 gaan zien dan nu. Maar liever zo op deze manier, dan al het gezeik nu met lelijke piemelneuzen enz.

Ik vind ze zeker niet lelijk en ik denk dat het ook meer ruimte geeft voor eigen design, tov wat we de laatste jaren hebben gezien. Daar is dit jaar op zich ook wel (ondanks de piemelneus) een positieve verandering, maar de uitwerking is zo vreemd.
Laat ze maar wat vrijer... als iemand denkt te kunnen rijden op gepureerde wortels met doperwtjes en dan 300+ mee weet te halen dan moet dat kunnen.
Als iemand denkt met een parachute te moeten remmen prima.
Laat ze er vrij in vind ik, veiligheid natuurlijk boven alles maar zoals het nu gaat...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145952065
Nu ik er zo over nadenk, komt de tijd van een Wipeout achtige F1 ook steeds dichterbij :D
  zondag 26 oktober 2014 @ 11:30:09 #94
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145952603
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:03 schreef Meike26 het volgende:
Nu ik er zo over nadenk, komt de tijd van een Wipeout achtige F1 ook steeds dichterbij :D
Niet als de regels blijven zoals 't nu is.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145971092
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 10:53 schreef nils7 het volgende:

[..]

Laat ze maar wat vrijer... als iemand denkt te kunnen rijden op gepureerde wortels met doperwtjes en dan 300+ mee weet te halen dan moet dat kunnen.
Als iemand denkt met een parachute te moeten remmen prima.
Laat ze er vrij in vind ik, veiligheid natuurlijk boven alles maar zoals het nu gaat...
En als iemand denkt elektrisch sneller te kunnen gaan rijden?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  zondag 26 oktober 2014 @ 20:33:13 #96
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145971239
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:30 schreef Waffle het volgende:

[..]

En als iemand denkt elektrisch sneller te kunnen gaan rijden?
Dan moet ie dat doen.

Wil graag dat de F1 ook weer een proef tuin wordt voor personen auto's.
Nu is het WEC dat.

En als ze 300km voluit kunnen gaan op Benzine, Ethanol, Hybride of Elektriciteit so be it.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145978642
De F1 kan wel wat PvdA gebruiken :P

Teams zonder sponsors een uitkering, maar wel minstens 5 keer per maand actief op zoek naar sponsoring natuurlijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 27 oktober 2014 @ 09:14:35 #99
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145986091
quote:
7s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:34 schreef bedachtzaam het volgende:
De F1 kan wel wat PvdA gebruiken :P

Teams zonder sponsors een uitkering, maar wel minstens 5 keer per maand actief op zoek naar sponsoring natuurlijk.
Wat is jouw avatar?
Nico Rosberg heeft t ook op z'n helm staan, dacht eerst sponsoring maar goed Lewis heeft het niet.
Of heb je dat vanwege Nico?

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145988200
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:14 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wat is jouw avatar?
Nico Rosberg heeft t ook op z'n helm staan, dacht eerst sponsoring maar goed Lewis heeft het niet.
Of heb je dat vanwege Nico?

[ afbeelding ]
Een boeddhistisch teken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 27 oktober 2014 @ 11:36:57 #101
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145989760
quote:
ah thnx
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145990061
http://www.gpupdate.net/n(...)-marussia-overnemen/

quote:
Twee Brits-Indiase broers hebben een bod gedaan op het Marussia Formule 1-team. Zo bericht de Britse krant The Telegraph tenminste. De renstal uit Banbury verkeert in grote financiële problemen en reist net als Caterham niet af naar de volgende twee races in de Verenigde Staten en Brazilië.

Baljinder Sohi en Sunny Kaushal, die hun vermogen zouden hebben vergaard in de staalindustrie, zouden al enkele weken met de leiding van het team in gesprek zijn over een reddingsdeal, waarbij een slordige 70 miljoen euro gemoeid zou zijn. "We zijn erg dicht bij een overeenkomst", zegt Sohi in The Telegraph. "Maar de prijs moet kloppen. We hebben een serieus bod neergelegd en we wachten nu af wat er gebeurt."
pi_145990140
Mogelijke aanpassing van de kwalificatie omdat er in Austin waarschijnlijk vijf auto's niet mee zullen doen (De twee Caterhams en Marussias en Vettel ivm een motorwissel):

quote:
De FIA kan de regels voor de kwalificatie voor de Grote Prijs van Amerika aanpassen als er inderdaad maar achttien coureurs meedoen. Dat meldt Formule 1-verslaggever Adam Cooper.
Nu het erop lijkt dat de teams van Caterham en Marussia de Grand Prix in Austin aan zich voorbij laten gaan en Red Bull-coureur Sebastian Vettel eerder al aankondigde de kwalificatie vanwege een motorwissel zeer waarschijnlijk uit te zitten - aangezien hij de race daardoor sowieso vanuit de pits zou moeten beginnen - lijkt Q1 van de kwalificatie onder de huidige regels relatief zinloos.

Doorgaans worden in Q1 namelijk zes deelnemers geëlimineerd, maar als er vijf bij voorbaat al niet bij zijn, zou er in Austin van de zeventien in Q1 in actie komende coureurs slechts één iemand uitgeschakeld worden, wat dat deel van de kwalificatie er niet bepaald spannender op maakt.

Om dit te voorkomen kan de FIA de regels voor de kwalificatie echter aanpassen, meldt Formule 1-verslaggever Adam Cooper op zijn blog. Volgens Cooper heeft de FIA namelijk de mogelijkheid de regels aan te passen aan het kleinere deelnemersveld.

Met slechts achttien ingeschreven coureurs kan de FIA de regels dusdanig aanpassen zodat de laatste vier daarvan - de nummers vijftien t/m achttien - in Q1 uitgeschakeld worden, stelt Cooper. Zelfs zonder deelname van Vettel zijn er dan dus nog drie andere coureurs die geëlimineerd worden.

Van de veertien coureurs die daarna Q2 ingaan, vinden er in het verlengde van deze reglementswijziging dan ook vier hun Waterloo in Q2. Q3 blijft daarmee een shootout tussen de tien snelste coureurs, terwijl er dus voor wordt gezorgd dat er ook druk op de ketel staat in Q1 en Q2.
http://www.formule1.nl/ni(...)lificatie-aanpassen/
pi_145990454
Marussia vraagt ook faillissement aan
quote:
(Reuters) - The Marussia Formula One team have followed rivals Caterham into administration, administrators FRP advisory said in a statement on Monday.

Neither team will be competing in this week's U.S. Grand Prix in Austin, Texas, leaving just nine teams and 18 cars on the starting grid.

"With the existing shareholder unable to provide the required level of funding, the (Marussia) senior management team has worked tirelessly to bring new investment to the team to secure its long term future, but regrettably has been unable to do so within the time available," said FRP's joint administrator Geoff Rowley.

"Therefore, they have been left with no alternative but to place the Company into administration."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145990611
Beetje jammer, had ik niet aan zien komen bij Marussia.

Team heeft toch genoeg aandacht gehad :-)
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 oktober 2014 @ 12:12:14 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145990733
Wat voor gevolgen gaat dit hebben voor de rest? Eindelijk verlost van Ecclestone?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_145991032
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:12 schreef Nattekat het volgende:
Wat voor gevolgen gaat dit hebben voor de rest? Eindelijk verlost van Ecclestone?
Als er volgend jaar structureel minder dan 20 16 (lees ik net) auto's op de grid staan misschien wel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145991107
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als er volgend jaar structureel minder dan 20 auto's op de grid staan misschien wel.
Bij minder dan zestien geldt de Concorde agreement toch niet meer?
pi_145991167
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:27 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Bij minder dan zestien geldt de Concorde agreement toch niet meer?
Ik heb meerdere getallen gezien, 20, 18 en nu ook 16 (in het artikel van Will Buxton).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145991216
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:29 schreef sasquatsch het volgende:
Ik heb meerdere getallen gezien, 20, 18 en nu ook 16 (in het artikel van Will Buxton).
Helaas is de Concorde Agreement niet zomaar voor iedereen te lezen.
pi_145991252
En Force India moet vandaag ook nog even een flinke betalingsachterstand bij Mercedes goedmaken, anders hebben ook zij een probleem..
pi_145991376
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:12 schreef Nattekat het volgende:
Wat voor gevolgen gaat dit hebben voor de rest? Eindelijk verlost van Ecclestone?
Bernie = Formule 1, of je het nou wil of niet het hele feest staat of valt met hem (en zijn bedrijf).
pi_145991398
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:38 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Bernie = Formule 1, of je het nou wil of niet het hele feest staat of valt met hem (en zijn bedrijf).
Onzin. Voor Bernie's bemoeienis was er ook al F1 en misschien wordt het er wel beter op.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145993035
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Onzin. Voor Bernie's bemoeienis was er ook al F1 en misschien wordt het er wel beter op.
Ja klopt... Wat wil je daarmee zeggen dat omdat er voordat Bernie F1 overnam er F1 was en daarom daarna ook... Dat is gewoon een domme ondoordachte redenatie. Ga jezelf eerst eens een beetje inlezen in hoe de Formule 1 nu in elkaar zit, voordat je met dit soort non-argumenten aan komt zetten.
  maandag 27 oktober 2014 @ 13:52:37 #115
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145993549
Is Bernie niet gewoon het publieke figuur van CVC Capital op dit moment? Als hij het veld moet ruimen, dan wordt er volgens mij gewoon een ander poppetje op zijn plek gezet.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_145993614
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:35 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Ja klopt... Wat wil je daarmee zeggen dat omdat er voordat Bernie F1 overnam er F1 was en daarom daarna ook... Dat is gewoon een domme ondoordachte redenatie. Ga jezelf eerst eens een beetje inlezen in hoe de Formule 1 nu in elkaar zit, voordat je met dit soort non-argumenten aan komt zetten.
Diegene die zich beter in moet lezen ben jij, denk ik. Ik volg de F1 al ruim 35 jaar van zeer dichtbij.

Bernie (en de CVC) is de F1 langzaam aan het kapotmaken. Dus ben ik er voor om de commerciële afhandeling, die nu door Bernie gedaan wordt, terug te geven aan de FIA, zodat die ervoor kan zorgen dat afhandeling transparanter is en de inkomsten beter (gelijkmatiger) verdeeld kunnen worden onder de teams en er niet de helft naar de CVC gaat (want in iets anders zijn ze niet geïnteresseerd), zoals nu. Het is totale onzin dat Ferrari per jaar 120 miljoen dollar krijgt, alleen maar om het aanwezig zijn. Alleen al met dat geld hadden nu die twee teams gered kunnen worden.

De enige manier waarop dat kan is om de 100 jarige licentie te laten vervallen en dat kan alleen maar als de Formula One Group in gebreke blijft met het leveren van een minimaal aantal auto's per race. Het precieze aantal is onduidelijk, maar varieert tussen de 12 (met minder kan een race geannuleerd worden, volgens de FIA regels) en 20 (het aantal dat de Formula One Group en de teams aan de FIA moet leveren). Verder zijn er nog aparte contracten met de circuits afgesloten die een minimaal aantal auto's voorschrijven, waarbij getallen als 14 en 16 voorkomen. Dat laatste getal kwam ook in de F1 prospectus voor toen de F1 een IPO van plan was.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145994515
Het is gewoon niet zo eenvoudig. De teams kunnen het al niet eens worden over welke kleur wielmoeren gebruikt moeten worden, laat staan financiele zaken.

En tuurlijk moeten er kleine teams achteraan rijden, stel je voor dat een fabrikant achteraan zou meehobbelen.

Maar om ze dan er zomaar geld voor te geven, kan ook niet zomaar.
.
  maandag 27 oktober 2014 @ 14:37:00 #118
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145995026
Feit is dat het nu niet echt heel relaxed in elkaar zit, en Bernie is vergeten mee te gaan met z'n tijd waardoor hij denk nog steeds alleenheerser te kunnen spelen....
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 27 oktober 2014 @ 14:49:34 #119
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145995468
Degene die Bernie moet opvolgen heet David Richards!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 27 oktober 2014 @ 15:05:05 #120
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_145996031
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 14:49 schreef nils7 het volgende:
Degene die Bernie moet opvolgen heet David Richards!
Van prodrive? Hoe kom je daar zo bij?
Please sir. When moon? When Mustang?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')