Susie is een testrijder, geen reserverijder.quote:Op zondag 15 maart 2015 15:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Reserve-rijder zijn een lachertje geworden
Holy crap... Die gaat even lekker los!quote:Op zondag 15 maart 2015 15:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En voor wat leedvermaak en wat thumbs-up naar Geralt gewoon de link naar de FP:
Verstappen: zesde plaats was mogelijk
Ik zoek vanavond de rest van alle WC's nog even op en hoevaak die uitgevallen zijn per seizoen, want ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd of 2002 een record van Schumacher isquote:Op zondag 15 maart 2015 15:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Holy crap... Die gaat even lekker los!
Italiaanse motor. Die begaf het nogal eens.quote:Op zondag 15 maart 2015 17:38 schreef Ferry_76 het volgende:
Lauda had in 1978 een slecht jaar, 9 van de 16 races uitgevallen, maar 1979 was nog slechter, maar twee van de dertien keer aan de finish!
Klopt, maar de drie jaar daarvoor werd Niki twee keer werelskampioen en een keer tweede, dus is snap dat hij nog voor het einde van het 1979 seizoen daar opstapte.quote:Op zondag 15 maart 2015 17:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Italiaanse motor. Die begaf het nogal eens.
Die lag zou door de MGU-H opgeheven moeten worden.quote:Op zondag 15 maart 2015 17:45 schreef Fer het volgende:
Ben wel benieuwd waar opeens die turbolag van Renault vandaan komt. In theorie, zou hun configuratie voor het langste traject tussen turbo en motor zorgen en dus de meeste lag. Maar vorig jaar hadden ze er nog geen last van.
Enig idee wat Ferrari heeft gedaan? Vorig jaar was hun air/water/air intercooler tussen de V-banken nog te zwaar, maar zijn ze er wel mee verder gegaan?
Daarom is het juist raar, dat het nu opeens opkomt. Vorig jaar leken ze het onder de knie te hebben.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die lag zou door de MGU-H opgeheven moeten worden.
quote:
quote:Op zondag 15 maart 2015 18:10 schreef Geralt het volgende:
Als ze die auto nou eens rood/wit maken voor volgende race dan gaat het vast beter![]()
Ik vond hem stiekem best mooiquote:Op zondag 15 maart 2015 18:37 schreef Geralt het volgende:
Zolang ze er geen wereldbol op schilderen kan het alleen maar beter worden
ik had het eigenlijk niet alleen op Susie. Om even iets recents te noemen: Valsecchi was okk zo'n schlemiel die ¤15milj. betaalde om in de pits rond te lopen met een Lotus bodywarmer om vervolgens niet te moeten rijden bij de eerste de beste terechte gelegenheid. reserverijder is een rol van non-betekenis geworden....quote:Op zondag 15 maart 2015 15:28 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Susie is een testrijder, geen reserverijder.
Blijkbaar is dat een verschil. Of ze is gewoon te traag.
tja als je een coureur heb die de jongste is en het goed doet ondanks het uitvallen dan krijgt de Nederlandse pers ook meer aandacht.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:27 schreef franklop het volgende:
NOS met een samenvattingen een interview ter plaatse
Precies ditquote:Op maandag 16 maart 2015 02:08 schreef twiFight het volgende:
Wat me opvalt sinds Max in de picture is en waar nu al meer dan 200(0)+ posts over gemaakt zijn is de eeuwige 'je moet Max de hemel in prijzen of je moet 'm haten' sfeer.
Kunnen we alsjeblieft in godsnaam eens naar een situatie waar iemand kan zeggen dat hij hoopt dat VES op zijn debuut punten scoort maar dat iemand ook gewoon kan zeggen dat hij denkt dat VES tegen gaan vallen, zonder dat iedereen anaal begint te janken, ongeacht in welk 'kamp' men zit? Het lijkt wel alsof nuance niet 'hip' genoeg is of zo. Alsof je de comments onder een Justin Bieber video aan het lezen bent, mijn god.
Op Sport1 toch meerdere malen te horen gekregen "drivability" Jos wist er geen Nederlands woord voor.quote:Op zondag 15 maart 2015 17:49 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik vind het ook wel apart dat de problemen bij RBR weer groter lijken te zijn dan bij STR. Nu weet ik dat die twee rookies in dienst hebben, maar die hoor ik niet klagen dat de motor moeilijk te rijden is.
Dat is nou net de uitdaging maar om ze nu al af te schrijven vind ik toch wat vroeg, McLaren heeft al een tijdje geen behoorlijke auto gemaakt, dat is misschien nog wel een grotere uitdaging.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:18 schreef Fer het volgende:
Ik weet het niet met Honda hoor. Ze waren goed in een tijdperk, toen de motor aan 2 eisen moest voldoen. Veel vermogen en niet ontploffen tijdens de race.
Nu moeten ze ook zuinig zijn, rijdbaar en 4 race-weekenden meegaan.
wat ik niet zo goed begrijp is dat ze niet voluit willen gaan om motoren te sparen, dit jaar moet je gewoon als een test jaar zien dus wat maakt het uit als je teveel motoren gebruikt, je staat nu ook zowat achteraan bij de start.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:28 schreef Fer het volgende:
Ik schrijf ze niet af, vergeet alleen niet de jaren met de V8, die kregen ze ook niet goed. De bgp1 ging pas met een Mercedes achteringang los.
Wat zou er met Renault zijn. Zouden ze de turbo groter hebben gemaakt, zonder een mgu-h te vergroten?
Ook de betrouwbaarheid is iets dat je moet testen en misschien wel juist hetgeen ze het meeste moeten testen, gezien de vele power units die stukgingen vanaf de eerste test. Als je alles op full power zet en elke 500 rondjes een motor de soep in helpt dan test je dus nooit hoe je een motor heel moet houden. Een motor gaat stuk, dat is een feit. Die teams moeten uitzoeken hoeveel power ze er uit kunnen halen terwijl die nog nét lang genoeg heel blijft. Daarnaast kosten motoren natuurlijk ook gewoon geld om te maken, je hebt niet zomaar 10 extra motoren klaarstaan.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik niet zo goed begrijp is dat ze niet voluit willen gaan om motoren te sparen, dit jaar moet je gewoon als een test jaar zien dus wat maakt het uit als je teveel motoren gebruikt, je staat nu ook zowat achteraan bij de start.
Als het alleen die Bougie is en ze gaan verder met de zelfde motor. Dan is het nog steeds zijn eerste motor.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:06 schreef Coelho het volgende:
Heeft Max nu 1 motor verspeeld of was het inderdaad een kapotte bougie en blijft hij volgende GP dus nog steeds met zijn eerste motor rijden?
Dat is wel logisch.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vier motoren voor 19 GP's, het is toch ook te gek voor woorden.
En ik begreep dat Alonso nu de dupe is van Magnussens motorprobleem? Omdat de regel dus niet is: 4 motoren per coureur, maar 4 motoren per auto. Lekker dan...
Lijkt me meer dan logischquote:Op maandag 16 maart 2015 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
En ik begreep dat Alonso nu de dupe is van Magnussens motorprobleem? Omdat de regel dus niet is: 4 motoren per coureur, maar 4 motoren per auto. Lekker dan...
Ze hadden nog nooit een hele raceafstand kunnen rijden, door storingen. Deze test met gedetunede motor is gewoon nuttig.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik niet zo goed begrijp is dat ze niet voluit willen gaan om motoren te sparen, dit jaar moet je gewoon als een test jaar zien dus wat maakt het uit als je teveel motoren gebruikt, je staat nu ook zowat achteraan bij de start.
Nee dat is zo. Maar een coureur die later in het seizoen instapt wordt wel opgezadeld met allemaal penalty's nog voordat ie een meter gereden heeft.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is wel logisch.
Tis niet alsof als Alonso daar had gezeten het probleem niet had opgetreden
Misschien hadden ze dat wel over het hoofd gezien bij Sauber. Dat als alle motoren verbruikt waren, ze 2 nieuwe coureurs erin konden gooien en dan weer 8 nieuwe motoren kregen. Dan was 4 coureurs onder contract wel nuttig geweest.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee dat is zo. Maar een coureur die later in het seizoen instapt wordt wel opgezadeld met allemaal penalty's nog voordat ie een meter gereden heeft.

| Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
| 1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
| 2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | |
| 3 | 12 april | Grand Prix van Bahrein | Sakhir | |
| 4 | 19 april | Grand Prix van China | Shanghai | |
| 5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | |
| 6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | |
| 7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | |
| 8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | |
| 9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië | Silverstone | |
| 10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | |
| 11 | 23 augustus | Grand Prix van Belgie | Spa-Francorshamps | |
| 12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | |
| 13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | |
| 14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | |
| 15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sotsji | |
| 16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | |
| 17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | |
| 18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo |

| Tijd | Training/race | TV station | |
| Vrijdag 27 maart | |||
| 03:00 - 04:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - BBC2 | |
| 07:00 - 08:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - BBC2 | |
| Zaterdag 28 maart | |||
| 07:00 - 08:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - BBC2 | |
| 10:00 - 11:00 | Kwalificatie | Sport1 - BBC2 - RTL+ | |
| Zondag 18 maart | |||
| 09:00 | Race | Sport1 - BBC1 - RTL+ |

het begon vandaag pas om 19:00 te regenen in Sepang. Dus het kan best de hele dag droog blijven en een uur na afloop van de race gaan regenen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:53 schreef Gort het volgende:
Nice, deze regenrace gaan we kijken bij BBC i.p.v. een gemankeerde stream
Dat kan. Maar ik hoop op regenquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef WEST het volgende:
[..]
het begon vandaag pas om 19:00 te regenen in Sepang. Dus het kan best de hele dag droog blijven en een uur na afloop van de race gaan regenen.
ik niet. Krijg je in Maleisie alleen maar code rood van.quote:
Vroeger misschien, toen de vader van Max Verstappen nog reed, maar nu, met twee ongeteste wagens op de grid, zes rookies, twee geblesseerden en een stel incapabele paydrivers denk ik dat we bij het minste spatje regen vier uur naar sfeerbeelden uit Maleisie zitten te kijken en dat iedereen met lege handen naar huis gaat.quote:
Gelukkig is er diezelfde avond nog MotoGP om te kijken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:41 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vroeger misschien, toen de vader van Max Verstappen nog reed, maar nu, met twee ongeteste wagens op de grid, zes rookies, twee geblesseerden en een stel incapabele paydrivers denk ik dat we bij het minste spatje regen vier uur naar sfeerbeelden uit Maleisie zitten te kijken en dat iedereen met lege handen naar huis gaat.
Weer op Eurosport te zien.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:43 schreef Beach het volgende:
[..]
Gelukkig is er diezelfde avond nog MotoGP om te kijken.
| 1 | Of loopt Lewis Hamilton en Nico Rosberg weer weg. |
Ik ook niet, derde nacht op rij al helaas. Ben wel ernstig toe aan slaap.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:24 schreef WEST het volgende:
niet de bedoeling dat ik VT1 ging kijken...maar heb nog geen oog dicht gedaan.
Ja van mij ook, maar dat ligt meer aan dat ik grieperig ben sinds maandag.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:25 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik ook niet, derde nacht op rij al helaas. Ben wel ernstig toe aan slaap.
Ik kan gewoon niet in slaap vallen de afgelopen nachten.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:26 schreef WEST het volgende:
[..]
Ja van mij ook, maar dat ligt meer aan dat ik grieperig ben sinds maandag.
quote:
wagen aan de kant en weer rijden.quote:
gewoon op een truck na afloopquote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:31 schreef chufi het volgende:
Dumpen over de muur en wie haalt hem dan weer op?
Mercedes is te snel dus moeten ze kapot.quote:
Je kijkt voor het eerst?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:31 schreef chufi het volgende:
Dumpen over de muur en wie haalt hem dan weer op?
moeten de anderen maar beter hun best doen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Mercedes is te snel dus moeten ze kapot.
ikke niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 03:45 schreef M.Melandri het volgende:
Wie geld over heeft kan Manor gaan sponsoren, wat is die auto kaal.
Iedereen zit binnen de 107%quote:Op vrijdag 27 maart 2015 06:33 schreef Geralt het volgende:
Als dit de Q zou zijn dan zouden Perez, Button, Stevens en Mehri buiten de 107 procent (1:42.933) vallen
Ow ik heb verkeerd geteld. 107% komt op 1:47.133quote:
Nee ik zit hier prima, gelukkig in de schaduw, geen overbodige luxe met 33 graden, jullie kennen het wel.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 06:49 schreef Geralt het volgende:
Zullen we ruilen? Ga jij naar mn werk en ga ik daar op de tribune zitten![]()
Ik vind het al heel wat dat ze een auto hebben waarin je kan rijdenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:37 schreef Toekito het volgende:
Mehri ernaasttopweekend voor hun. Nu al.
Het zal van Nyck de Vries moeten komen de komende jaren of van de zoon van Max.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 06:32 schreef Geralt het volgende:
Pffff Max 2 tienden langzamer dan zn teamgenoot. Ik dacht dat Max zo goed was. Zal wel in de grindbak staan zondag na 1 ronde. Prutser.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:37 schreef Toekito het volgende:
Mehri ernaasttopweekend voor hun. Nu al.
De zoon van Max zal wel de volgende mislukking worden, in de traditie van pa en opa.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Het zal van Nyck de Vries moeten komen de komende jaren of van de zoon van Max.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:02 schreef Sked het volgende:
[..]
De zoon van Max zal wel de volgende mislukking worden, in de traditie van pa en opa.Nog niet afgelopen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sport1 abo doet 't prima op 't werk in de browsertWat wil je vooraan de auto nog meer weergeven dan?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:07 schreef Karstman het volgende:
Hé gedeeltelijk thermocam. Alleen de bandjes gekleurd, Beter!N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Daarom zei ik ook tot nu toequote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nog niet afgelopen...
Sport1 abo doet 't prima op 't werk in de browsert
Niks maar vorig jaar had je het hele beeld in thermo als de thermocam aan stondquote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat wil je vooraan de auto nog meer weergeven dan?
Voor de PS3 zeker, heb een stuurtje en een playseat, helaas werkt mijn stuur niet lekker op de Next Gen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:12 schreef Nober het volgende:
F1 2015 (game) in juni voor PS4, Xbox1, PC
http://blog.codemasters.com/f1/03/f1-2015/
Ik twijfel of ik 'm ga halen, en jullie?
ik wil hem eerst testen voor ik hem koop.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:12 schreef Nober het volgende:
F1 2015 (game) in juni voor PS4, Xbox1, PC
http://blog.codemasters.com/f1/03/f1-2015/
Ik twijfel of ik 'm ga halen, en jullie?
Max in FP2 tot nu toe 1:41,2quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:09 schreef Sked het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook tot nu toe
Sport1 Go is idd wel prima, als je er maar niet op de enorm drukke momenten komt
Gewoon even een week op de start grid van Catalunya in je stoeltje, moet kunnen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:17 schreef WEST het volgende:
[..]
ik wil hem eerst testen voor ik hem koop.
Sainz reed het op de harde banden. Max die tijd op Medium?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
Max in FP2 tot nu toe 1:41,2
Sainz reed in FP1 1:41,5
Max wel sneller tot nu toe over 2 FP's
auto 33?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:23 schreef opreis het volgende:
1 van de TR's zit al ronden lang vlak achter een FI, ben benieuwd of het express is
Geen idee ik kijk pas vanaf 10 voor 8 en toen had ie die tijd al, hij is nu bezig op de zachtere compound vertelde Ronald.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:23 schreef WEST het volgende:
[..]
Sainz reed het op de harde banden. Max die tijd op Medium?
Ronald? welke zender kijk jij?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Geen idee ik kijk pas vanaf 10 voor 8 en toen had ie die tijd al, hij is nu bezig op de zachtere compound vertelde Ronald.
is Max zie ik op TV rijdt een lange stint. zat een Williams achter.quote:
Sport 1, da's toch ronald van dam alhoewel dit meer als Rik klinktquote:
Maar dit is Rick Winkelmanquote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
Sport 1, da's toch ronald van dam alhoewel dit meer als Rik klinkt
| Pos | Coureur | Team | Tijd | Verschil | Ronden |
| 1 | L. Hamilton | Mercedes | 1:39.790 | 16 | |
| 2 | K. Räikkönen | Ferrari | 1:40.163 | +0:00.373 | 29 |
| 3 | N. Rosberg | Mercedes | 1:40.218 | +0:00.428 | 26 |
| 4 | D. Kvyat | Red Bull | 1:40.346 | +0:00.556 | 17 |
| 5 | V. Bottas | Williams | 1:40.450 | +0:00.660 | 31 |
| 6 | F. Massa | Williams | 1:40.560 | +0:00.770 | 27 |
| 7 | S. Vettel | Ferrari | 1:40.652 | +0:00.862 | 29 |
| 8 | M. Verstappen | Toro Rosso | 1:41.220 | +0:01.430 | 30 |
| 9 | M. Ericsson | Sauber | 1:41.261 | +0:01.471 | 30 |