wat ik niet zo goed begrijp is dat ze niet voluit willen gaan om motoren te sparen, dit jaar moet je gewoon als een test jaar zien dus wat maakt het uit als je teveel motoren gebruikt, je staat nu ook zowat achteraan bij de start.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:28 schreef Fer het volgende:
Ik schrijf ze niet af, vergeet alleen niet de jaren met de V8, die kregen ze ook niet goed. De bgp1 ging pas met een Mercedes achteringang los.
Wat zou er met Renault zijn. Zouden ze de turbo groter hebben gemaakt, zonder een mgu-h te vergroten?
Ook de betrouwbaarheid is iets dat je moet testen en misschien wel juist hetgeen ze het meeste moeten testen, gezien de vele power units die stukgingen vanaf de eerste test. Als je alles op full power zet en elke 500 rondjes een motor de soep in helpt dan test je dus nooit hoe je een motor heel moet houden. Een motor gaat stuk, dat is een feit. Die teams moeten uitzoeken hoeveel power ze er uit kunnen halen terwijl die nog nét lang genoeg heel blijft. Daarnaast kosten motoren natuurlijk ook gewoon geld om te maken, je hebt niet zomaar 10 extra motoren klaarstaan.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik niet zo goed begrijp is dat ze niet voluit willen gaan om motoren te sparen, dit jaar moet je gewoon als een test jaar zien dus wat maakt het uit als je teveel motoren gebruikt, je staat nu ook zowat achteraan bij de start.
Als het alleen die Bougie is en ze gaan verder met de zelfde motor. Dan is het nog steeds zijn eerste motor.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:06 schreef Coelho het volgende:
Heeft Max nu 1 motor verspeeld of was het inderdaad een kapotte bougie en blijft hij volgende GP dus nog steeds met zijn eerste motor rijden?
Dat is wel logisch.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vier motoren voor 19 GP's, het is toch ook te gek voor woorden.
En ik begreep dat Alonso nu de dupe is van Magnussens motorprobleem? Omdat de regel dus niet is: 4 motoren per coureur, maar 4 motoren per auto. Lekker dan...
Lijkt me meer dan logischquote:Op maandag 16 maart 2015 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
En ik begreep dat Alonso nu de dupe is van Magnussens motorprobleem? Omdat de regel dus niet is: 4 motoren per coureur, maar 4 motoren per auto. Lekker dan...
Ze hadden nog nooit een hele raceafstand kunnen rijden, door storingen. Deze test met gedetunede motor is gewoon nuttig.quote:Op maandag 16 maart 2015 08:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik niet zo goed begrijp is dat ze niet voluit willen gaan om motoren te sparen, dit jaar moet je gewoon als een test jaar zien dus wat maakt het uit als je teveel motoren gebruikt, je staat nu ook zowat achteraan bij de start.
Nee dat is zo. Maar een coureur die later in het seizoen instapt wordt wel opgezadeld met allemaal penalty's nog voordat ie een meter gereden heeft.quote:Op maandag 16 maart 2015 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is wel logisch.
Tis niet alsof als Alonso daar had gezeten het probleem niet had opgetreden
Misschien hadden ze dat wel over het hoofd gezien bij Sauber. Dat als alle motoren verbruikt waren, ze 2 nieuwe coureurs erin konden gooien en dan weer 8 nieuwe motoren kregen. Dan was 4 coureurs onder contract wel nuttig geweest.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee dat is zo. Maar een coureur die later in het seizoen instapt wordt wel opgezadeld met allemaal penalty's nog voordat ie een meter gereden heeft.

| Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
| 1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
| 2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | |
| 3 | 12 april | Grand Prix van Bahrein | Sakhir | |
| 4 | 19 april | Grand Prix van China | Shanghai | |
| 5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | |
| 6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | |
| 7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | |
| 8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | |
| 9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië | Silverstone | |
| 10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | |
| 11 | 23 augustus | Grand Prix van Belgie | Spa-Francorshamps | |
| 12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | |
| 13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | |
| 14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | |
| 15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sotsji | |
| 16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | |
| 17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | |
| 18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo |

| Tijd | Training/race | TV station | |
| Vrijdag 27 maart | |||
| 03:00 - 04:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - BBC2 | |
| 07:00 - 08:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - BBC2 | |
| Zaterdag 28 maart | |||
| 07:00 - 08:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - BBC2 | |
| 10:00 - 11:00 | Kwalificatie | Sport1 - BBC2 - RTL+ | |
| Zondag 18 maart | |||
| 09:00 | Race | Sport1 - BBC1 - RTL+ |

het begon vandaag pas om 19:00 te regenen in Sepang. Dus het kan best de hele dag droog blijven en een uur na afloop van de race gaan regenen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:53 schreef Gort het volgende:
Nice, deze regenrace gaan we kijken bij BBC i.p.v. een gemankeerde stream
Dat kan. Maar ik hoop op regenquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef WEST het volgende:
[..]
het begon vandaag pas om 19:00 te regenen in Sepang. Dus het kan best de hele dag droog blijven en een uur na afloop van de race gaan regenen.
ik niet. Krijg je in Maleisie alleen maar code rood van.quote:
Vroeger misschien, toen de vader van Max Verstappen nog reed, maar nu, met twee ongeteste wagens op de grid, zes rookies, twee geblesseerden en een stel incapabele paydrivers denk ik dat we bij het minste spatje regen vier uur naar sfeerbeelden uit Maleisie zitten te kijken en dat iedereen met lege handen naar huis gaat.quote:
Gelukkig is er diezelfde avond nog MotoGP om te kijken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:41 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vroeger misschien, toen de vader van Max Verstappen nog reed, maar nu, met twee ongeteste wagens op de grid, zes rookies, twee geblesseerden en een stel incapabele paydrivers denk ik dat we bij het minste spatje regen vier uur naar sfeerbeelden uit Maleisie zitten te kijken en dat iedereen met lege handen naar huis gaat.
Weer op Eurosport te zien.quote:Op donderdag 26 maart 2015 19:43 schreef Beach het volgende:
[..]
Gelukkig is er diezelfde avond nog MotoGP om te kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |