quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:40 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Wacht maar tot ik de volgende TT te pakken heb
Ik bedoelde de P1s beinvloeden de GTsquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dan zijn dan ook geen rijdende chicanes en vallen onder dezelfde regels.
Jij bent de hater hier (tegen Montoya). Ik niet.quote:
Jij bent tegen mijn TT. Ik niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jij bent de hater hier (tegen Montoya). Ik niet.
Dat heb je weleens op forumsquote:
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat heb je weleens op forums [ afbeelding ]
quote:
Dat zie je tegenwoordig niet meerquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
Wie zei dat gevechten vroeger niet leuk waren?
Gewoon zo enorm veel spannender en daardoor leuker dan het huidige tijdperk.quote:
Romantiseer het niet zo... F1 biedt nu ook veel, vanaf ongeveer 3 minuten, zeeeer fraai gevecht Perez vs Button, alweer vergeten? Naast elkaar door de snelle links/rechts knik ....quote:
Wat ontbreekt is de spanning, dat gevecht was meer afwachten dan op het puntje van je stoel zitten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:15 schreef Marks het volgende:
[..]
Romantiseer het niet zo... F1 biedt nu ook veel, vanaf ongeveer 3 minuten, zeeeer fraai gevecht Perez vs Button, alweer vergeten? Naast elkaar door de snelle links/rechts knik ....
Zeker wel, net zoals dat er toen ook hele saaie races waren waar toen praktisch het hele veld op een rondje werd gezet.quote:
Vergeet Massa VS Hamilton niet twee jaar geledenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ontbreekt is de spanning, dat gevecht was meer afwachten dan op het puntje van je stoel zitten.
Nu heb je DRS, klotebanden, brandstof besparen en allerlei regeltjes die het racen beperken. Noem me een ramptoerist, maar de crashes bij gevechten die vroeger voorkwamen voegden ook wat toe. Nu is het laatste wat ik me kan herinneren Turkije 2010.
DRS mag alleen wel worden afgeschaft van mij en dan de banden van 2011 weer terug.. Bring back ''THE CLIFF''quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Vergeet Massa VS Hamilton niet twee jaar geleden
Of Perez die afgelopen race zowat zn voorvleugel eraf rijdt.
Juist door die regeltjes is er veel meer dynamiek (gemiddeld) tijdens een race. Waren we op diezelfde voet door gegaan dan hadden we echt een optocht gehad, door de grote afhankelijkheid van de aero.
Ja het is voor een groot deel kunstmatig, daar ben ik het mee eens. Maar of het echt slecht is ben ik nog niet over uit, neig nu naar niet
Mooi stukje! Goed om te zien dat Schumacher Montoya (quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
Wie zei dat gevechten vroeger niet leuk waren?
Toch vreemd dat ik met name het achter de ander hangen en brandstof besparen om een of twee rondjes langer door te gaan en zo de ander in te halen herinner.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:45 schreef zoem het volgende:
Ik mis wel het ronde na ronde kunnen pushen, omdat de banden/brandstof het toen wel toestonden. Nu haken ze vaak af na een paar rondjes, want banden/brandstof sparen.
Toen er nog getankt mocht worden zag je ook grotere verschillen (in rondetijd) tussen de pitstoptactieken. Zo was iemand met meer stops lichter en dus sneller, maar kon/moest daardoor vaker inhalen. Dan kreeg je leuke gevechten van coureurs die sneller waren, maar er niet voorbij konden komen. Zat je rondes achtereen op het puntje van je stoel. Wie herinnert zich nog de GP van Frankrijk in 2004 met Schumachers verrassende 4-stopstrategie waarmee hij won van Alonso?
Ze moeten DRS vrij geven naar 1 maal per ronde te gebruiken. Dan kan het ook ter verdediging gebruikt worden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 00:33 schreef Waffle het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ik met name het achter de ander hangen en brandstof besparen om een of twee rondjes langer door te gaan en zo de ander in te halen herinner.
DRS ben ik het helemaal mee eens dat dat niet de oplossing is. De oplossing is gewoon niet tanken en geen DRS. Op die manier moet er op de baan ingehaald worden of een eerdere stop gemaakt worden. Want je kan niet afwachten wat de ander doet aangezien nieuwe banden altijd sneller zijn. Daarnaast de banden van twee jaar terug er weer om doen voordat ze veranderd werden. Het seizoen begon geweldig alleen eindigde met dat drama dat Vertel alles won door die nieuwe banden.
Het probleem is dat de dynamiek gemiddeld meer is maar die ook veel gemiddelder is. Het gaat niet om het gemiddelde, het gaat om de hoge pieken en diepe dalen. In basketbal wordt ook veel gescoord dan in voetbal, maar daarmee is het scoren ook veel minder interessant.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:29 schreef kepler het volgende:
Juist door die regeltjes is er veel meer dynamiek (gemiddeld) tijdens een race. Waren we op diezelfde voet door gegaan dan hadden we echt een optocht gehad, door de grote afhankelijkheid van de aero.
Ja het is voor een groot deel kunstmatig, daar ben ik het mee eens. Maar of het echt slecht is ben ik nog niet over uit, neig nu naar niet
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:24 schreef kepler het volgende:
[..]
Zeker wel, net zoals dat er toen ook hele saaie races waren waar toen praktisch het hele veld op een rondje werd gezet.
Mee eens. En ik blijf het herhalen, mensen moeten eens van die roze bril af. Gaan ze het laatste halve seizoen vergelijken met de highlights van 1990-2010 F1. Ja, duh, dan komt zelfs het spannendste seizoen er nog bekaaid af. Maar een aantal mensen hier blijft maar vasthouden aan hun selectieve keuze en op die manier 'vroeger' verheerlijken. Ik ben de oudste rot niet, maar kijk 20+ jaar F1 en er waren vroeger ook oersaaie races/seizoenen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Juist door die regeltjes is er veel meer dynamiek (gemiddeld) tijdens een race. Waren we op diezelfde voet door gegaan dan hadden we echt een optocht gehad, door de grote afhankelijkheid van de aero.
Ja het is voor een groot deel kunstmatig, daar ben ik het mee eens. Maar of het echt slecht is ben ik nog niet over uit, neig nu naar niet
Aan de ene kant is bij voetbal natuurlijk ook niet altijd in het 16-meter-gebied.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
[..]
Mee eens. En ik blijf het herhalen, mensen moeten eens van die roze bril af. Gaan ze het laatste halve seizoen vergelijken met de highlights van 1990-2010 F1. Ja, duh, dan komt zelfs het spannendste seizoen er nog bekaaid af. Maar een aantal mensen hier blijft maar vasthouden aan hun selectieve keuze en op die manier 'vroeger' verheerlijken. Ik ben de oudste rot niet, maar kijk 20+ jaar F1 en er waren vroeger ook oersaaie races/seizoenen.
Nee, voor 50 miljoen is geen F1 team te runnen. Volgens een artikel dat een paar maanden geleden verscheen kost een gemiddeld team (Lotus, Sauber, FI) ca. 120 miljoen euro per jaar.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:24 schreef nils7 het volgende:
Prijzengeld teams van 2014:
Team Euro (in miljoenen)
Ferrari 192
Red Bull 186
Mercedes 129
McLaren 110
Williams 86
Lotus 82
Force India 74
Sauber 67
Toro Rosso 63
Caterham 55
Marussia 9
Bron
persoonlijke note:
Dat is ex sponsorinkomsten dus.... voor 50 miljoen moet toch wel een team te runnen zijn of zie ik dat verkeerd?
[edit]
Ik lees dat Ferrari 2,5% van de winst erbij krijgt waardoor ze in dit lijstje bovenaan staan, qua prestaties de afgelopen jaren schat ik Ferrari qua prijzengeld even voor het gemak gelijk aan Red Bull dat betekend dat 2,5% van de FIA/F1 winst 6 miljoen is.
Dan komt daar gewoon 240 fucking miljoen winst binnen, kan me niet voorstellen dat het zoooooo duur is om een raceklasse organisatorisch te runnen (en we praten over winst).
Ferrari krijgt 80 miljoen extra van de FOM (2,5% van het prijzengeld (900 miljoen) en 2,5% van het deel dat de FOM krijgt (ook 900 miljoen)). Volledig overzicht staat hier: SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 156: Forza Julesquote:De begroting van een gemiddeld Formule 1-team gaat op aan:
Motor en hybride systemen: 28 miljoen dollar
Versnellingsbak en hydraulica: 5 miljoen dollar
Brandstof en smeermiddelen: 1,5 miljoen dollar
Banden: 1,8 miljoen dollar
Elektronica: 1,95 miljoen dollar
IT: 3 miljoen dollar
Salarissen: 20 miljoen dollar
Reizen en faciliteiten: 12 miljoen dollar
Chassis productie: 20 miljoen dollar
Windtunnel en CFD: 18,5 miljoen dollar
Voorzieningen en onderhoud: 2 miljoen dollar
HR en professionele service: 1,5 miljoen dollar
Vracht: 5 miljoen dollar
Gewoon alleen aan 1997, 1999, 2003, 2008 en 2012 denken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
[..]
Mee eens. En ik blijf het herhalen, mensen moeten eens van die roze bril af. Gaan ze het laatste halve seizoen vergelijken met de highlights van 1990-2010 F1. Ja, duh, dan komt zelfs het spannendste seizoen er nog bekaaid af. Maar een aantal mensen hier blijft maar vasthouden aan hun selectieve keuze en op die manier 'vroeger' verheerlijken. Ik ben de oudste rot niet, maar kijk 20+ jaar F1 en er waren vroeger ook oersaaie races/seizoenen.
Die snap ik niet?quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewoon alleen aan 1997, 1999, 2003, 2008 en 2012 denken.
Dat waren vijf goede seizoenen.quote:
2012 was een rampjaar.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewoon alleen aan 1997, 1999, 2003, 2008 en 2012 denken.
Daar ben ik het wel mee eens, de F1 zit volgens mij ook op het eindpunt qua innovatie en veiligheidontwikkeling.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zat onlangs nog het jaaroverzicht van 2002 terug te kijken en wat me wel opviel: het aantal motorische en technische problemen was toen nog gigantisch (veel spectaculaire blow-ups), het gepruts bij de topteams (vaak pitproblemen etc bij Williams, McLaren en Renault) en de circuits straalden veel meer karakter uit. Nog niet de eindeloze asfaltuitloopstroken, maar gewoon grindbakken en grasstroken.
En ze reden nog op Imola, Magny-Cours en het oude Silverstone. Toch weer die roze bril
Dat klopt, toen de banden eindelijk een beetje fatsoenlijk werden halverwege.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:51 schreef lasters het volgende:
[..]
Maar de strijd in het kampioenschap was wel spannend!
En hij gooide een grote kans weg door in Abu Dhabi met Webber mee te klappen tijdens de pitstops. Als hij langer had doorgereden was hij niet achter Petrov blijven hangen!quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, toen de banden eindelijk een beetje fatsoenlijk werden halverwege.
Jammer dat Alonso het toen verprutste in Japan.
Canada 2014?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ontbreekt is de spanning, dat gevecht was meer afwachten dan op het puntje van je stoel zitten.
Nu heb je DRS, klotebanden, brandstof besparen en allerlei regeltjes die het racen beperken. Noem me een ramptoerist, maar de crashes bij gevechten die vroeger voorkwamen voegden ook wat toe. Nu is het laatste wat ik me kan herinneren Turkije 2010.
Dat was in 2010quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:00 schreef lasters het volgende:
[..]
En hij gooide een grote kans weg door in Abu Dhabi met Webber mee te klappen tijdens de pitstops. Als hij langer had doorgereden was hij niet achter Petrov blijven hangen!
Met Johnny Herbert.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:46 schreef Marks het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, de F1 zit volgens mij ook op het eindpunt qua innovatie en veiligheidontwikkeling.
En ik ben dus ook niet per se van vroeger was alles beter, maar als ik dit filmpje zie, vol met kippevel zit en bijna tranen in de ogen krijg van de extremiteit, vraag ik me af waarom ik dat nu niet heb met de F1 van nu... Oa het geluid, maar ook het zichtbare gestoei met de monsters, naast de grindbakken en muren.
IMHO beste F1 filmpje van youtube die ik ken... Maximale kudos naar de Sauber van 2.30 in de regen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom? Weinig saaie races, veel verschillende winnaars. Alleen als je heel erg pro McLaren of pro-Alonso bent kun je er een hekel aan hebben.quote:
Brakke banden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarom? Weinig saaie races, veel verschillende winnaars. Alleen als je heel erg pro McLaren of pro-Alonso bent kun je er een hekel aan hebben.
Dat was 2013 toch? Dat die banden steeds gingen exploderen. Het was wel zo dat het ene setje random razend kut was terwijl je vloog op de andere ja. Maar er waren ook coureurs die het altijd goed deden, dus er waren er gewoon een aantal die er geen klote van konden.quote:
Ok, ik mis 2005, 2006, 2007, 2010 en 2011...quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat waren vijf goede seizoenen.
2011? Dat seizoen waarin Vettel een Schumachertje deed en er buiten Canada werkelijk geen race was die voor mij het onthouden waard was.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:26 schreef Marks het volgende:
[..]
Ok, ik mis 2005, 2006, 2007, 2010 en 2011...
Ja geweldige races, vanaf Melbourne werden de races steeds mooier met de climax op Canada... Maar ook Monaco en Barcelona waren briljant, Barcelona echt gevecht voor de leiding tot het eind en Monaco volop chaos met oa crash van Petrovquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2011? Dat seizoen waarin Vettel een Schumachertje deed en er buiten Canada werkelijk geen race was die voor mij het onthouden waard was.
De rest kan ik in komen maar 2011?!!!
Dat heb ik dan helemaal gemist. Monaco was ook nog wel aardig maar was tegelijkertijd ook een anticlimax.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:31 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja geweldige races, vanaf Melbourne werden de races steeds mooier met de climax op Canada... Maar ook Monaco en Barcelona waren briljant, Barcelona echt gevecht voor de leiding tot het eind en Monaco volop chaos met oa crash van Petrov
Was echt een mooi jaar vond ik
Neen. In 2012 waren de banden zo brak dat het een loterij was welke auto toevallig zou winnen. Alsof elke race een regenrace was. In het begin althans.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was 2013 toch? Dat die banden steeds gingen exploderen. Het was wel zo dat het ene setje random razend kut was terwijl je vloog op de andere ja. Maar er waren ook coureurs die het altijd goed deden, dus er waren er gewoon een aantal die er geen klote van konden.
Ik vind dat een mager excuus.
2013quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen. In 2012 waren de banden zo brak dat het een loterij was welke auto toevallig zou winnen. Alsof elke race een regenrace was. In het begin althans.
2012. Toen waren er 7 verschillende winnaars in de eerste 7 races, door de banden die elke race weer anders reageerden waardoor er een ander won.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:17 schreef nils7 het volgende:
[..]
2013
[ afbeelding ]
Want in 2012 reed deheer Hamilton nog in een Mac
Klopt. Maar dat is irrelevant.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:17 schreef nils7 het volgende:
[..]
2013
[ afbeelding ]
Want in 2012 reed deheer Hamilton nog in een Mac
Hij bedoelde toen de banden klapten en dat was toch echt 2013.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat is irrelevant.
2012 was het brakke jaar.
Dat was ook overdreven. Er waren nieuwe bandenregels en teams hadden moeite om te ontdekken wat het optimum was. Maar wat is daar mis mee? Ik heb liever 7 regenraces dan een optocht waarna Schumacher 13 van de 14 races wint.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen. In 2012 waren de banden zo brak dat het een loterij was welke auto toevallig zou winnen. Alsof elke race een regenrace was. In het begin althans.
Ja, maar dat bedoel ik niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hij bedoelde toen de banden klapten en dat was toch echt 2013.
Ik heb al berichten gelezen dat die al definitief is besteld zelfs....quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
Vuurwerk bij de persconferentie vrijdag? Horner en Abiteboul zijn beide aanwezig. Alonso is bij de persconferentie op donderdag.
Over Red Bull gesproken, die zouden een Virtual Test Track willen bouwen voor het testen van de motor in combinatie met versnellingsbak en chassis, zoals Mercedes en Honda hebben. En dat zou weer zijn omdat ze zelf hun motor willen bouwen.
Dus RBR koopt Renault (De F1 motorendivisie dan) in plaats van andersom...quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb al berichten gelezen dat die al definitief is besteld zelfs....
En ook dat ze een Renault door Ilmor aangepast op de VTT van AVL hebben staan.
Nee, dat denk ik niet. dan verliest Renault nog meer exposure. Ik denk dat ze Ilmor vragen een motor te bouwen en die te rebadgen (naar Infiniti?). Deed Ilmor ook voor de IndyCar (De huidige Chevrolet motoren).quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:38 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dus RBR koopt Renault (De F1 motorendivisie dan) in plaats van andersom...
Staat niets nieuws in.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:43 schreef Ferry_76 het volgende:
Weer een aardig verhaal van RTL GP:
https://www.rtlgp-magazin(...)-uit-de-paddock.html
Volgens mij zijn dat niet de geruchtenquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:38 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dus RBR koopt Renault (De F1 motorendivisie dan) in plaats van andersom...
Zoiets zal het worden, alhoewel ik in Engelse media ook geruchten heb gelezen dat er contact zou zijn met Toyota.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. dan verliest Renault nog meer exposure. Ik denk dat ze Ilmor vragen een motor te bouwen en die te rebadgen (naar Infiniti?). Deed Ilmor ook voor de IndyCar (De huidige Chevrolet motoren).
Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Zoiets zal het worden, alhoewel ik in Engelse media ook geruchten heb gelezen dat er contact zou zijn met Toyota.
Toyota heeft op zichzelf geld genoeg, maar Toyota Motorsport heeft niet meer budget gekregenquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen.
En terecht. Een Toyata verkoopt zichzelf.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Toyota heeft op zichzelf geld genoeg, maar Toyota Motorsport heeft niet meer budget gekregen
Dit inderdaad, neemt niet weg dat Pirelli wel als de grote boosdoener in dit verhaal wordt gezien.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef Geralt het volgende:
Ik lees hier een hoop gezeur over banden en Pirelli en alles, maar we moeten niet vergeten dat Pirelli gewoon doet wat er van hen gevraagd wordt.
Al dat gezeik over de banden en Pirelli vind ik niet terecht. Althans niet als dat gezeik zich naar Pirelli richt. Die doen simpelweg wat de FIA van hen vraagt. Dat het niet altijd even tof uitpakt is natuurlijk klote, maar niet de schuld van Pirelli.
Dat wou ik even zeggen.
Ja en dat is onterecht. Dat zou degene moeten zijn die Pirelli opdracht geeft wat voor soort banden te leveren. Ik neem aan dat dat gewoon de FIA zelf is. Die zijn dus schuld.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:35 schreef lasters het volgende:
[..]
Dit inderdaad, neemt niet weg dat Pirelli wel als de grote boosdoener in dit verhaal wordt gezien.
Het is gewoon de keerzijde van het hele marketing verhaal waar Pirelli voor gekozen heeft. Veel mensen willen niet verder kijken dan hun neus lang is en zien alleen Pirelli staanquote:Op woensdag 25 maart 2015 18:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja en dat is onterecht. Dat zou degene moeten zijn die Pirelli opdracht geeft wat voor soort banden te leveren. Ik neem aan dat dat gewoon de FIA zelf is. Die zijn dus schuld.
Pirelli kan zonder problemen banden maken die het een hele race uithouden. Zijn dat dan de beste banden?quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:43 schreef Jigzoz het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat banden in de topklasse niet simpelweg de beste banden moeten zijn, maar zelfs expres banden die eigenlijk kut zijn.
Banden waarmee je de hele race keihard kunt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Pirelli kan zonder problemen banden maken die het een hele race uithouden. Zijn dat dan de beste banden?
Of zijn de beste banden banden waarmee je het hardst rond kan rijden? Maar dan wel maar een paar rondjes lang?
Of zijn de beste ergens daartussen in?
En zo ja, waar dan precies?
Je begrijpt toch wel dat dan meteen ook de noodzaak tot een pitstop maken verdwijnt he?quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Banden waarmee je de hele race keihard kunt.
Ik dacht van de Rabobankquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef hmmmz het volgende:
Het is de schuld van Pirelli, Pirelli is kut
Nee. Er waren een paar seizoenen zonder bandenwissels en die bandenwissels waren toen echt wel nodig soms.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat dan meteen ook de noodzaak tot een pitstop maken verdwijnt he?
Doen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gewoon terug naar compounds A, B, C en D en elke coureur zelf laten uitzoeken met welke band ie quali en/of race rijdt. Desnoods monteert ie op elk wiel een andere compound, zal mij worst wezen. Verplichte bandenwissels afschaffen. Zodat je wedstrijden krijgt waar coureurs gaan gokken zonder stop uit te rijden, of coureurs die ultra zacht monteren en hopen veel plekken te winnen en precies op juiste moment te wisselen.
Leuk totdat er dooien beginnen te vallen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Doen.
Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als er helemaal geen reglementen meer zouden zijn. Zoek het maar uit. Wil je met een V16 quadturbo rijden? Doe maar. Er moet een grens zijn. Niemand heeft voordeel aan een motor met 5000 pk.
Hangt van de veiligheidseisen af.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Beach het volgende:
[..]
Leuk totdat er dooien beginnen te vallen.
Hangt toch van vanalles af. Wat voor type auto, hoeveel downforce, wat voor banden, etc.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is trouwens de grens van het vermogen dat een formulewagen op een circuit kan gebruiken? 1500 pk? Meer? Minder? De topsnelheid op een baan als Monza zal niet hoger dan 400 km/u kunnen liggen, lijkt me.
In de jaren '80 hadden ze al ruim 1300 pk in kwalificatietrim. Dus 1500+ zal best wel mogelijk zijn. Of je het op elk circuit kan gebruiken is een ander verhaal. Ligt natuurlijk aan de verhouding tussen de maximale snelheid en downforce waarmee je door een bocht kan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is trouwens de grens van het vermogen dat een formulewagen op een circuit kan gebruiken? 1500 pk? Meer? Minder? De topsnelheid op een baan als Monza zal niet hoger dan 400 km/u kunnen liggen, lijkt me.
Tuurlijk. Maar er blijven grenzen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:01 schreef Waffle het volgende:
[..]
Hangt toch van vanalles af. Wat voor type auto, hoeveel downforce, wat voor banden, etc.
quote:Set in the golden era of Grand Prix Racing '1' tells the story of a generation of charismatic drivers who raced on the edge, risking their lives during Formula 1's deadliest period, and the men who stood up and changed the sport forever.
Willen niet meer uitgeven, omdat WEC weinig oplevert.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen.
Euh.. het was Vettel vs Alonso 2012, main storyquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
2012. Toen waren er 7 verschillende winnaars in de eerste 7 races, door de banden die elke race weer anders reageerden waardoor er een ander won.
Daarna werd het vooral een gevecht tussen Vettel en Hamilton, waarbij Hamilton een paar keer in leidende positie uitviel, waardoor Vettel kampioen werd. In Austin dat jaar reden ze een halve race lang dicht achter elkaar, waarbij Hamilton er in slaagde Vettel in te halen om vervolgens de race te winnen met Vettel binnen een seconde.
Ja, in het kampioenschap, vooral doordat Hamilton (vaak in leidende positie) uitviel als hij niet won. In de races ging het (zeker aan het eind van het seizoen) toch meer tussen Hamilton en Vettel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:22 schreef Marks het volgende:
[..]
Euh.. het was Vettel vs Alonso 2012, main story
Maar ook weinig kostquote:Op woensdag 25 maart 2015 21:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Willen niet meer uitgeven, omdat WEC weinig oplevert.
Die had ik nog liggen dus ipv op sport 1 te kijken zo maar ebben gekeken. Maar toffe beelden zeg tering.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:33 schreef sasquatsch het volgende:
Kijktip voor Sport1 kijkers. Om 21.00 uur 1: Life at the limit
[..]
Niet anders dan nu. 1 bouwt de snelste en wint alle races.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Doen.
Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als er helemaal geen reglementen meer zouden zijn. Zoek het maar uit. Wil je met een V16 quadturbo rijden? Doe maar. Er moet een grens zijn. Niemand heeft voordeel aan een motor met 5000 pk.
Idd ... en als het niet de motor is dan is het wel de aero of het chassis (of de sponsors).quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet anders dan nu. 1 bouwt de snelste en wint alle races.
een paar regels lijkt me handig maar aub fors minder dan nu...dat wel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Doen.
Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als er helemaal geen reglementen meer zouden zijn. Zoek het maar uit. Wil je met een V16 quadturbo rijden? Doe maar. Er moet een grens zijn. Niemand heeft voordeel aan een motor met 5000 pk.
Ah, krijgen we weer drie uur uitgestelde races.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:40 schreef twiFight het volgende:
Ik zie nog steeds regen voorspeld voor alle dagen
en om daar op in te haken: ze hebben zelfs al rekening gehouden met het zomer uur op zondagquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:43 schreef twiFight het volgende:
De 'convert to local time' is trouwens terug op de officiele F1 site *knip*
Vroeger had je tenminste nog echte regendruppels, die gewoon 2 uur lang keihard hun best deden om te vallen. Nu zijn alle regeldruppeltjes hetzelfde door al die regels van de FIAquote:Op donderdag 26 maart 2015 09:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, krijgen we weer drie uur uitgestelde races.
twitter:WilliamsRacing twitterde op donderdag 26-03-2015 om 10:56:01We are delighted to announce Adrian Sutil as @WilliamsRacing reserve driver: http://t.co/K0MJRABOq2 #WeAreRacing http://t.co/1WPrpOaiQ1 reageer retweet
Ik ben teleurgesteld #TeamSusiequote:Op donderdag 26 maart 2015 11:07 schreef Beach het volgende:
twitter:WilliamsRacing twitterde op donderdag 26-03-2015 om 10:56:01We are delighted to announce Adrian Sutil as @WilliamsRacing reserve driver: http://t.co/K0MJRABOq2 #WeAreRacing http://t.co/1WPrpOaiQ1 reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |