abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:20:22 #1
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151002488


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06


Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo
33. Max Verstappen w/
55. Carlos Sainz Jr.


Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson?
12. Felipe Nasr?
36. Giedo van der Garde


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
28. Will Stevens
98. Roberto Merhi


Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2015


Wijzigingen 2015 uitgelegd
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:20:47 #2
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151002508
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:40 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Wacht maar tot ik de volgende TT te pakken heb ~O>
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:21:54 #3
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151002544
Volgende keer heb je pech. }:|
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:26:19 #4
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_151002758
TT-Hunter :{w
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:28:48 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151002891
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:58 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Dan zijn dan ook geen rijdende chicanes en vallen onder dezelfde regels.
Ik bedoelde de P1s beinvloeden de GTs :+.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151003458
Kut TT
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:42:26 #7
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151003709
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:38 schreef sasquatsch het volgende:
Kut TT
Hater :{w
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:42:36 #8
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151003716
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:26 schreef Sinister-D- het volgende:
TT-Hunter :{w
Hater :{w
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151003844
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:42 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Hater :{w
Jij bent de hater hier (tegen Montoya). Ik niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:45:02 #10
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_151003870
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:45:30 #11
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151003906
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Jij bent de hater hier (tegen Montoya). Ik niet.
Jij bent tegen mijn TT. Ik niet.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:49:38 #12
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_151004157
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:42 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Hater :{w
Dat heb je weleens op forums 14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:50:06 #13
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151004196
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:49 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat heb je weleens op forums [ afbeelding ]
:')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151004238
Hoog tijd dat de VT's weer beginnen zie ik :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:51:16 #15
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_151004276
Déjà vu :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:52:02 #16
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_151004317
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:50 schreef hmmmz het volgende:

[..]

:')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:52:36 #17
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151004354
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:52 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wacht maar tot ik de volgende TT te pakken heb ~O>
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151004596
En wat gaat Mclaren doen... Button was dan P11 in Melbourne, maar de Lotussen waren er niet, Kvyat niet, Max niet Kimi niet.. :o
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:58:41 #19
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151004657
Hoop morgen de OP klaar te hebben voor de GP van Maleisië :P
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 maart 2015 @ 22:59:36 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151004704
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 maart 2015 @ 23:02:22 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_151004814
quote:
Dat zie je tegenwoordig niet meer :N
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 23:14:29 #22
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_151005278
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat zie je tegenwoordig niet meer :N
Gewoon zo enorm veel spannender en daardoor leuker dan het huidige tijdperk.
Toen mocht je voluit met die bolides scheuren en moest je risico's nemen om aan te vallen.
Zet dat eens af tegenover amper voluit mogen gaan en rustig de DRS-zones afwachten om je concurrent kansloos achter je te laten..
pi_151005296
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat zie je tegenwoordig niet meer :N
Romantiseer het niet zo... F1 biedt nu ook veel, vanaf ongeveer 3 minuten, zeeeer fraai gevecht Perez vs Button, alweer vergeten? Naast elkaar door de snelle links/rechts knik .... _O_
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 maart 2015 @ 23:24:17 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_151005589
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:15 schreef Marks het volgende:

[..]

Romantiseer het niet zo... F1 biedt nu ook veel, vanaf ongeveer 3 minuten, zeeeer fraai gevecht Perez vs Button, alweer vergeten? Naast elkaar door de snelle links/rechts knik .... _O_
Wat ontbreekt is de spanning, dat gevecht was meer afwachten dan op het puntje van je stoel zitten.

Nu heb je DRS, klotebanden, brandstof besparen en allerlei regeltjes die het racen beperken. Noem me een ramptoerist, maar de crashes bij gevechten die vroeger voorkwamen voegden ook wat toe. Nu is het laatste wat ik me kan herinneren Turkije 2010.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 23:24:42 #25
34586 kepler
No bounce, no play
pi_151005598
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat zie je tegenwoordig niet meer :N
Zeker wel, net zoals dat er toen ook hele saaie races waren waar toen praktisch het hele veld op een rondje werd gezet.
The line is a dot to you!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 23:29:40 #26
34586 kepler
No bounce, no play
pi_151005754
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat ontbreekt is de spanning, dat gevecht was meer afwachten dan op het puntje van je stoel zitten.

Nu heb je DRS, klotebanden, brandstof besparen en allerlei regeltjes die het racen beperken. Noem me een ramptoerist, maar de crashes bij gevechten die vroeger voorkwamen voegden ook wat toe. Nu is het laatste wat ik me kan herinneren Turkije 2010.
Vergeet Massa VS Hamilton niet twee jaar geleden :P

Of Perez die afgelopen race zowat zn voorvleugel eraf rijdt.

Juist door die regeltjes is er veel meer dynamiek (gemiddeld) tijdens een race. Waren we op diezelfde voet door gegaan dan hadden we echt een optocht gehad, door de grote afhankelijkheid van de aero.

Ja het is voor een groot deel kunstmatig, daar ben ik het mee eens. Maar of het echt slecht is ben ik nog niet over uit, neig nu naar niet
The line is a dot to you!
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 24 maart 2015 @ 23:45:50 #27
176766 zoem
zoemt
pi_151006252
Ik mis wel het ronde na ronde kunnen pushen, omdat de banden/brandstof het toen wel toestonden. Nu haken ze vaak af na een paar rondjes, want banden/brandstof sparen.

Toen er nog getankt mocht worden zag je ook grotere verschillen (in rondetijd) tussen de pitstoptactieken. Zo was iemand met meer stops lichter en dus sneller, maar kon/moest daardoor vaker inhalen. Dan kreeg je leuke gevechten van coureurs die sneller waren, maar er niet voorbij konden komen. Zat je rondes achtereen op het puntje van je stoel. Wie herinnert zich nog de GP van Frankrijk in 2004 met Schumachers verrassende 4-stopstrategie waarmee hij won van Alonso?
pi_151006272
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:29 schreef kepler het volgende:

[..]

Vergeet Massa VS Hamilton niet twee jaar geleden :P

Of Perez die afgelopen race zowat zn voorvleugel eraf rijdt.

Juist door die regeltjes is er veel meer dynamiek (gemiddeld) tijdens een race. Waren we op diezelfde voet door gegaan dan hadden we echt een optocht gehad, door de grote afhankelijkheid van de aero.

Ja het is voor een groot deel kunstmatig, daar ben ik het mee eens. Maar of het echt slecht is ben ik nog niet over uit, neig nu naar niet
DRS mag alleen wel worden afgeschaft van mij en dan de banden van 2011 weer terug.. Bring back ''THE CLIFF'' :Y
  woensdag 25 maart 2015 @ 00:11:16 #29
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151006962
quote:
Mooi stukje! Goed om te zien dat Schumacher Montoya ( :r ) inhaalt
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 25 maart 2015 @ 00:12:23 #30
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151007001
Dit stukje vind ik ook altijd prachtig. Coulthard op Monaco ronden lang vast achter Bernoldi.

Inclusief Olav Mol commentaar.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151007492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:45 schreef zoem het volgende:
Ik mis wel het ronde na ronde kunnen pushen, omdat de banden/brandstof het toen wel toestonden. Nu haken ze vaak af na een paar rondjes, want banden/brandstof sparen.

Toen er nog getankt mocht worden zag je ook grotere verschillen (in rondetijd) tussen de pitstoptactieken. Zo was iemand met meer stops lichter en dus sneller, maar kon/moest daardoor vaker inhalen. Dan kreeg je leuke gevechten van coureurs die sneller waren, maar er niet voorbij konden komen. Zat je rondes achtereen op het puntje van je stoel. Wie herinnert zich nog de GP van Frankrijk in 2004 met Schumachers verrassende 4-stopstrategie waarmee hij won van Alonso?
Toch vreemd dat ik met name het achter de ander hangen en brandstof besparen om een of twee rondjes langer door te gaan en zo de ander in te halen herinner.

DRS ben ik het helemaal mee eens dat dat niet de oplossing is. De oplossing is gewoon niet tanken en geen DRS. Op die manier moet er op de baan ingehaald worden of een eerdere stop gemaakt worden. Want je kan niet afwachten wat de ander doet aangezien nieuwe banden altijd sneller zijn. Daarnaast de banden van twee jaar terug er weer om doen voordat ze veranderd werden. Het seizoen begon geweldig alleen eindigde met dat drama dat Vertel alles won door die nieuwe banden.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  woensdag 25 maart 2015 @ 08:06:55 #32
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151009342
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 00:33 schreef Waffle het volgende:

[..]

Toch vreemd dat ik met name het achter de ander hangen en brandstof besparen om een of twee rondjes langer door te gaan en zo de ander in te halen herinner.

DRS ben ik het helemaal mee eens dat dat niet de oplossing is. De oplossing is gewoon niet tanken en geen DRS. Op die manier moet er op de baan ingehaald worden of een eerdere stop gemaakt worden. Want je kan niet afwachten wat de ander doet aangezien nieuwe banden altijd sneller zijn. Daarnaast de banden van twee jaar terug er weer om doen voordat ze veranderd werden. Het seizoen begon geweldig alleen eindigde met dat drama dat Vertel alles won door die nieuwe banden.
Ze moeten DRS vrij geven naar 1 maal per ronde te gebruiken. Dan kan het ook ter verdediging gebruikt worden.
En kies je verkeerd (het rechte stuk waar een ander het niet doet) dan kan je alsnog ingehaald worden.

Tank stops moeten gewoon terug vind ik en als het een beetje kan met de vulslang die jij en ik ook gebruiken aan de pomp. Mag best ietsje meer druk op staan maar als je gaat tanken dat je vlot 20 seconden stil staat dus zuinigheid/zuinige motor nog wel een rol speelt maar een stuk minder als nu.

De bandenregel is ook een farce, als Pirelli er voor zorgt dat je op de harde variant gewoon nooit een gehele race kan rijden krijg je automatisch dat mensen voor 2x hard of voor een combi hard/zacht gaan. (of het toch proberen en wel zoveel verliezen dat ze wel moeten wisselen of hun kansen worden verkeken).

De motorenregel moet ook anders, 4 motoren per jaar en anders een straf. WTF.
Zeg dan 1 motor per weekend of 1 motor voor het hele seizoen (als ze uit deze laatste optie ook 1000pk weten te krijgen PRIMA, hebben wij straat auto's ook nog profijt van).

Al die regeltjes is zoals het nu gaat, niet te volgen voor de halfbakken fan.
Het is voor nieuwelingen al vreemd om te snappen dat je niet met elke auto kan winnen maar dat er ook nog variabelen zijn zoals motor, brandstofverbruik en de banden dat daardoor de snelste niet kan winnen is al helemaal verwarrend.

En dan heb ik het nog niet eens over dat het geld naar de verkeerde plekken gaat maar focus ik gewoon op de regels.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_151009392
Deze discussie komt echt 2x per jaar terug. :O Zullen we er een centraal topic voor maken?
in a crowd you lose humanity
  Redactie Sport woensdag 25 maart 2015 @ 09:09:53 #34
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151010258
Vroeger had je vaak optochten waarbij niemand meer inhaalt, nu zijn de optochten vaak races waarbij de inhaalacties te gemakkelijk gaan en auto's zodoende in de perfecte snelheidsvolgorde zitten.

Vroeger had je waardeloze races met maar 1 inhaalactie buiten de pits (Spanje 1999), dat zal nu nooit meer gebeuren. Maar door DRS begin je inhaalacties minder te waarderen. Een inhaalactie zonder DRS wordt dan extra mooi.

Over de aanrijdingen ben ik het niet echt met jullie eens. Er wordt vaak genoeg iemand half van de baan gereden bij inhaalacties, zeker in de eerste ronden van de race. (Belgie 2014 bijv.) Monaco tel ik niet mee aangezien daar geen echte inhaalzone is. En zo vaak waren er vroeger ook geen grote crashes door inhaalacties. Ja, 1995 had 2x Hill die Schumacher van de baan torpedeerde en in 1997 en 1998 ging Jean Alesi wel eens los (in 2000 reed ie ook nog een keer Heidfeld van de baan) maar that's about it als ik aan grote crashes door inhaalacties denk. Dat is nu minder dan gemiddeld 1x per jaar, maar dat komt omdat het simpelweg gemakkelijker is geworden een auto te besturen en omdat je bovendien allerlei straffen krijgt als je een keer een foutje maakt. "Vroeger" was het zo dat men dacht 'oke pech volgende keer beter', nu jankt iedereen meteen. Dat is de hoofdreden. En daardoor zou er zonder DRS tegenwoordig minder worden ingehaald dan vroeger.

Tankstops hebben een voordeel en een nadeel. Tankstops zorgen voor alternatieve strategieen (Salo die niet stopte in Monaco 97 of Schumacher die 4x stopte in Frankrijk 04). Met banden kun je ook wel wat varieren, maar het is slechts beperkt en daarnaast niet goed mogelijk als je in de top 10 kwalificeert. Daarentegen is het wel zo dat de tankstrategie er voor zorgde dat teams vaak liever langer doorreden, waardoor je de befaamde treintjes kreeg. En dan niet alleen de Trulli-train want die stopte het liefst helemaal niet, maar ook een Schumacher was goed in inhalen in de pits. Zonder tankstops is inhalen op de baan belangrijker en ben je niet afhankelijk van je brandstof (en zo lang mogelijk moeten doorrijden om voordeel te behalen)

Ik vind nog steeds dat de downforce te hoog is en dat moet aangepakt worden ipv DRS gebruiken, want mooi verdedigen heeft ook wat. Maar tanken hoeft niet per se terug, al was in het begin van de tankstops wel mooi om te zien hoe Palmer alles helemaal dooranalyseerde op de BBC.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:24:52 #35
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151010525
Prijzengeld teams van 2014:

Team Euro (in miljoenen)
Ferrari 192
Red Bull 186
Mercedes 129
McLaren 110
Williams 86
Lotus 82
Force India 74
Sauber 67
Toro Rosso 63
Caterham 55
Marussia 9
Bron

persoonlijke note:
Dat is ex sponsorinkomsten dus.... voor 50 miljoen moet toch wel een team te runnen zijn of zie ik dat verkeerd?

[edit]
Ik lees dat Ferrari 2,5% van de winst erbij krijgt waardoor ze in dit lijstje bovenaan staan, qua prestaties de afgelopen jaren schat ik Ferrari qua prijzengeld even voor het gemak gelijk aan Red Bull dat betekend dat 2,5% van de FIA/F1 winst 6 miljoen is.
Dan komt daar gewoon 240 fucking miljoen winst binnen, kan me niet voorstellen dat het zoooooo duur is om een raceklasse organisatorisch te runnen (en we praten over winst).

[ Bericht 11% gewijzigd door nils7 op 25-03-2015 09:31:35 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_151010530
Heb wel zin in volgende race. Eerste echte circuit en hoop dat t er dan ook wat sneller uitziet. Zie net ook oud filmpje op GPUpdate van de start van Sepang in 2002, met een van de dieptepunten in de MSC vs MON battles.. Weet nog goed dat ik hard richting de tv zat te schelden toen bleek dat Montoya hier een drive through voor kreeg :P

http://www.gpupdate.net/e(...)acher-montoya-touch/
Where facts are few, experts are many.
pi_151010986
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:29 schreef kepler het volgende:

Juist door die regeltjes is er veel meer dynamiek (gemiddeld) tijdens een race. Waren we op diezelfde voet door gegaan dan hadden we echt een optocht gehad, door de grote afhankelijkheid van de aero.

Ja het is voor een groot deel kunstmatig, daar ben ik het mee eens. Maar of het echt slecht is ben ik nog niet over uit, neig nu naar niet
Het probleem is dat de dynamiek gemiddeld meer is maar die ook veel gemiddelder is. Het gaat niet om het gemiddelde, het gaat om de hoge pieken en diepe dalen. In basketbal wordt ook veel gescoord dan in voetbal, maar daarmee is het scoren ook veel minder interessant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:12:51 #38
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151011620
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:24 schreef kepler het volgende:

[..]

Zeker wel, net zoals dat er toen ook hele saaie races waren waar toen praktisch het hele veld op een rondje werd gezet.
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:29 schreef kepler het volgende:

[..]

Juist door die regeltjes is er veel meer dynamiek (gemiddeld) tijdens een race. Waren we op diezelfde voet door gegaan dan hadden we echt een optocht gehad, door de grote afhankelijkheid van de aero.

Ja het is voor een groot deel kunstmatig, daar ben ik het mee eens. Maar of het echt slecht is ben ik nog niet over uit, neig nu naar niet
Mee eens. En ik blijf het herhalen, mensen moeten eens van die roze bril af. Gaan ze het laatste halve seizoen vergelijken met de highlights van 1990-2010 F1. Ja, duh, dan komt zelfs het spannendste seizoen er nog bekaaid af. Maar een aantal mensen hier blijft maar vasthouden aan hun selectieve keuze en op die manier 'vroeger' verheerlijken. Ik ben de oudste rot niet, maar kijk 20+ jaar F1 en er waren vroeger ook oersaaie races/seizoenen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:18:33 #39
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151011786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:12 schreef twiFight het volgende:

[..]

[..]

Mee eens. En ik blijf het herhalen, mensen moeten eens van die roze bril af. Gaan ze het laatste halve seizoen vergelijken met de highlights van 1990-2010 F1. Ja, duh, dan komt zelfs het spannendste seizoen er nog bekaaid af. Maar een aantal mensen hier blijft maar vasthouden aan hun selectieve keuze en op die manier 'vroeger' verheerlijken. Ik ben de oudste rot niet, maar kijk 20+ jaar F1 en er waren vroeger ook oersaaie races/seizoenen.
Aan de ene kant is bij voetbal natuurlijk ook niet altijd in het 16-meter-gebied.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:39:45 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_151012324
2002 en 2004 waren destijds ook enorme saaien F1-jaren, maar als je ze nu meer dan 10 jaar later terugkijkt, zien de auto's er opeens een stuk mooier uit, lijken de inhaalacties fraaier en lijkt het bijtanken interessanter.

En in 2025 kijken we allemaal terug op 2015 en zeggen we: was het nog maar zoals toen. Historie wordt altijd verheerlijkt.
pi_151012630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:24 schreef nils7 het volgende:
Prijzengeld teams van 2014:

Team Euro (in miljoenen)
Ferrari 192
Red Bull 186
Mercedes 129
McLaren 110
Williams 86
Lotus 82
Force India 74
Sauber 67
Toro Rosso 63
Caterham 55
Marussia 9
Bron

persoonlijke note:
Dat is ex sponsorinkomsten dus.... voor 50 miljoen moet toch wel een team te runnen zijn of zie ik dat verkeerd?

[edit]
Ik lees dat Ferrari 2,5% van de winst erbij krijgt waardoor ze in dit lijstje bovenaan staan, qua prestaties de afgelopen jaren schat ik Ferrari qua prijzengeld even voor het gemak gelijk aan Red Bull dat betekend dat 2,5% van de FIA/F1 winst 6 miljoen is.
Dan komt daar gewoon 240 fucking miljoen winst binnen, kan me niet voorstellen dat het zoooooo duur is om een raceklasse organisatorisch te runnen (en we praten over winst).
Nee, voor 50 miljoen is geen F1 team te runnen. Volgens een artikel dat een paar maanden geleden verscheen kost een gemiddeld team (Lotus, Sauber, FI) ca. 120 miljoen euro per jaar.

quote:
De begroting van een gemiddeld Formule 1-team gaat op aan:
Motor en hybride systemen: 28 miljoen dollar
Versnellingsbak en hydraulica: 5 miljoen dollar
Brandstof en smeermiddelen: 1,5 miljoen dollar
Banden: 1,8 miljoen dollar
Elektronica: 1,95 miljoen dollar
IT: 3 miljoen dollar
Salarissen: 20 miljoen dollar
Reizen en faciliteiten: 12 miljoen dollar
Chassis productie: 20 miljoen dollar
Windtunnel en CFD: 18,5 miljoen dollar
Voorzieningen en onderhoud: 2 miljoen dollar
HR en professionele service: 1,5 miljoen dollar
Vracht: 5 miljoen dollar
Ferrari krijgt 80 miljoen extra van de FOM (2,5% van het prijzengeld (900 miljoen) en 2,5% van het deel dat de FOM krijgt (ook 900 miljoen)). Volledig overzicht staat hier: SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 156: Forza Jules

Edit: Dit overzicht is van na 2013, niet van na 2014, want Caterham krijgt geen prijzengeld meer (ook al zouden ze meedoen), omdat ze niet bij de beste 10 over de beste twee seizoen van de afgelopen drie jaar zaten.

[ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 25-03-2015 13:57:51 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport woensdag 25 maart 2015 @ 10:52:37 #42
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151012667
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:12 schreef twiFight het volgende:

[..]

[..]

Mee eens. En ik blijf het herhalen, mensen moeten eens van die roze bril af. Gaan ze het laatste halve seizoen vergelijken met de highlights van 1990-2010 F1. Ja, duh, dan komt zelfs het spannendste seizoen er nog bekaaid af. Maar een aantal mensen hier blijft maar vasthouden aan hun selectieve keuze en op die manier 'vroeger' verheerlijken. Ik ben de oudste rot niet, maar kijk 20+ jaar F1 en er waren vroeger ook oersaaie races/seizoenen.
Gewoon alleen aan 1997, 1999, 2003, 2008 en 2012 denken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151012948
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Gewoon alleen aan 1997, 1999, 2003, 2008 en 2012 denken.
Die snap ik niet? :9
  Redactie Sport woensdag 25 maart 2015 @ 11:03:42 #44
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151012969
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:02 schreef Marks het volgende:

[..]

Die snap ik niet? :9
Dat waren vijf goede seizoenen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:05:09 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_151013014
Zat onlangs nog het jaaroverzicht van 2002 terug te kijken en wat me wel opviel: het aantal motorische en technische problemen was toen nog gigantisch (veel spectaculaire blow-ups), het gepruts bij de topteams (vaak pitproblemen etc bij Williams, McLaren en Renault) en de circuits straalden veel meer karakter uit. Nog niet de eindeloze asfaltuitloopstroken, maar gewoon grindbakken en grasstroken.

En ze reden nog op Imola, Magny-Cours en het oude Silverstone. Toch weer die roze bril ;)
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:45:21 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151014237
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Gewoon alleen aan 1997, 1999, 2003, 2008 en 2012 denken.
2012 was een rampjaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151014268
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zat onlangs nog het jaaroverzicht van 2002 terug te kijken en wat me wel opviel: het aantal motorische en technische problemen was toen nog gigantisch (veel spectaculaire blow-ups), het gepruts bij de topteams (vaak pitproblemen etc bij Williams, McLaren en Renault) en de circuits straalden veel meer karakter uit. Nog niet de eindeloze asfaltuitloopstroken, maar gewoon grindbakken en grasstroken.

En ze reden nog op Imola, Magny-Cours en het oude Silverstone. Toch weer die roze bril ;)
Daar ben ik het wel mee eens, de F1 zit volgens mij ook op het eindpunt qua innovatie en veiligheidontwikkeling.
En ik ben dus ook niet per se van vroeger was alles beter, maar als ik dit filmpje zie, vol met kippevel zit en bijna tranen in de ogen krijg van de extremiteit, vraag ik me af waarom ik dat nu niet heb met de F1 van nu... Oa het geluid, maar ook het zichtbare gestoei met de monsters, naast de grindbakken en muren.
IMHO beste F1 filmpje van youtube die ik ken... Maximale kudos naar de Sauber van 2.30 in de regen
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:51:11 #48
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_151014428
quote:
5s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

2012 was een rampjaar.
Maar de strijd in het kampioenschap was wel spannend!
pi_151014618
Vuurwerk bij de persconferentie vrijdag? Horner en Abiteboul zijn beide aanwezig. Alonso is bij de persconferentie op donderdag.

Over Red Bull gesproken, die zouden een Virtual Test Track willen bouwen voor het testen van de motor in combinatie met versnellingsbak en chassis, zoals Mercedes en Honda hebben. En dat zou weer zijn omdat ze zelf hun motor willen bouwen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:57:25 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151014637
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:51 schreef lasters het volgende:

[..]

Maar de strijd in het kampioenschap was wel spannend!
Dat klopt, toen de banden eindelijk een beetje fatsoenlijk werden halverwege.

Jammer dat Alonso het toen verprutste in Japan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:00:23 #51
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_151014737
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, toen de banden eindelijk een beetje fatsoenlijk werden halverwege.

Jammer dat Alonso het toen verprutste in Japan.
En hij gooide een grote kans weg door in Abu Dhabi met Webber mee te klappen tijdens de pitstops. Als hij langer had doorgereden was hij niet achter Petrov blijven hangen!
  Redactie Games woensdag 25 maart 2015 @ 12:01:52 #52
206706 crew  Racerblade
pi_151014791
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 23:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat ontbreekt is de spanning, dat gevecht was meer afwachten dan op het puntje van je stoel zitten.

Nu heb je DRS, klotebanden, brandstof besparen en allerlei regeltjes die het racen beperken. Noem me een ramptoerist, maar de crashes bij gevechten die vroeger voorkwamen voegden ook wat toe. Nu is het laatste wat ik me kan herinneren Turkije 2010.
Canada 2014?
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:09:21 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151015080
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:00 schreef lasters het volgende:

[..]

En hij gooide een grote kans weg door in Abu Dhabi met Webber mee te klappen tijdens de pitstops. Als hij langer had doorgereden was hij niet achter Petrov blijven hangen!
Dat was in 2010 :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:11:22 #54
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_151015152
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:46 schreef Marks het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens, de F1 zit volgens mij ook op het eindpunt qua innovatie en veiligheidontwikkeling.
En ik ben dus ook niet per se van vroeger was alles beter, maar als ik dit filmpje zie, vol met kippevel zit en bijna tranen in de ogen krijg van de extremiteit, vraag ik me af waarom ik dat nu niet heb met de F1 van nu... Oa het geluid, maar ook het zichtbare gestoei met de monsters, naast de grindbakken en muren.
IMHO beste F1 filmpje van youtube die ik ken... Maximale kudos naar de Sauber van 2.30 in de regen
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Met Johnny Herbert.
  Redactie Sport woensdag 25 maart 2015 @ 12:14:03 #55
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151015245
quote:
5s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

2012 was een rampjaar.
Waarom? Weinig saaie races, veel verschillende winnaars. Alleen als je heel erg pro McLaren of pro-Alonso bent kun je er een hekel aan hebben.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:15:39 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151015294
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Waarom? Weinig saaie races, veel verschillende winnaars. Alleen als je heel erg pro McLaren of pro-Alonso bent kun je er een hekel aan hebben.
Brakke banden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Sport woensdag 25 maart 2015 @ 12:18:15 #57
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151015398
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Brakke banden.
Dat was 2013 toch? Dat die banden steeds gingen exploderen. Het was wel zo dat het ene setje random razend kut was terwijl je vloog op de andere ja. Maar er waren ook coureurs die het altijd goed deden, dus er waren er gewoon een aantal die er geen klote van konden.

Ik vind dat een mager excuus.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151015675
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat waren vijf goede seizoenen.
Ok, ik mis 2005, 2006, 2007, 2010 en 2011... ;)
  Redactie Sport woensdag 25 maart 2015 @ 12:29:45 #59
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151015807
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:26 schreef Marks het volgende:

[..]

Ok, ik mis 2005, 2006, 2007, 2010 en 2011... ;)
2011? Dat seizoen waarin Vettel een Schumachertje deed en er buiten Canada werkelijk geen race was die voor mij het onthouden waard was.

De rest kan ik in komen maar 2011?!!!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151015884
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

2011? Dat seizoen waarin Vettel een Schumachertje deed en er buiten Canada werkelijk geen race was die voor mij het onthouden waard was.

De rest kan ik in komen maar 2011?!!!
Ja geweldige races, vanaf Melbourne werden de races steeds mooier met de climax op Canada... Maar ook Monaco en Barcelona waren briljant, Barcelona echt gevecht voor de leiding tot het eind en Monaco volop chaos met oa crash van Petrov
Was echt een mooi jaar vond ik
  Redactie Sport woensdag 25 maart 2015 @ 12:34:17 #61
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151015948
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:31 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja geweldige races, vanaf Melbourne werden de races steeds mooier met de climax op Canada... Maar ook Monaco en Barcelona waren briljant, Barcelona echt gevecht voor de leiding tot het eind en Monaco volop chaos met oa crash van Petrov
Was echt een mooi jaar vond ik
Dat heb ik dan helemaal gemist. Monaco was ook nog wel aardig maar was tegelijkertijd ook een anticlimax.

Ik vond het echt een dramatisch seizoen. Vorig jaar vond ik zelfs leuker. Eigenlijk alleen dat ene seizoen dat Schumacher alles finishte vond ik nog saaier. :P
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151016001
Ik ga niet overuigen... alleen deze nog even .... is gelijk antwoord dat F1 ook tegenwoordig mooie gevechten heeft
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:11:10 #63
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151017169
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat was 2013 toch? Dat die banden steeds gingen exploderen. Het was wel zo dat het ene setje random razend kut was terwijl je vloog op de andere ja. Maar er waren ook coureurs die het altijd goed deden, dus er waren er gewoon een aantal die er geen klote van konden.

Ik vind dat een mager excuus.
Neen. In 2012 waren de banden zo brak dat het een loterij was welke auto toevallig zou winnen. Alsof elke race een regenrace was. In het begin althans.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:17:55 #64
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151017354
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neen. In 2012 waren de banden zo brak dat het een loterij was welke auto toevallig zou winnen. Alsof elke race een regenrace was. In het begin althans.
2013


Want in 2012 reed deheer Hamilton nog in een Mac
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_151017534
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:17 schreef nils7 het volgende:

[..]

2013
[ afbeelding ]

Want in 2012 reed deheer Hamilton nog in een Mac
2012. Toen waren er 7 verschillende winnaars in de eerste 7 races, door de banden die elke race weer anders reageerden waardoor er een ander won.
Daarna werd het vooral een gevecht tussen Vettel en Hamilton, waarbij Hamilton een paar keer in leidende positie uitviel, waardoor Vettel kampioen werd. In Austin dat jaar reden ze een halve race lang dicht achter elkaar, waarbij Hamilton er in slaagde Vettel in te halen om vervolgens de race te winnen met Vettel binnen een seconde.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_151017565
Zijn er nog meer eckte F1 fans die erbij zijn als Max dit weekend zijn eerste punten in zijn carriere gaat pakken?
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:26:14 #67
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151017596
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:17 schreef nils7 het volgende:

[..]

2013
[ afbeelding ]

Want in 2012 reed deheer Hamilton nog in een Mac
Klopt. Maar dat is irrelevant.

2012 was het brakke jaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:27:41 #68
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151017643
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat is irrelevant.

2012 was het brakke jaar.
Hij bedoelde toen de banden klapten en dat was toch echt 2013.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Sport woensdag 25 maart 2015 @ 13:32:46 #69
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151017806
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neen. In 2012 waren de banden zo brak dat het een loterij was welke auto toevallig zou winnen. Alsof elke race een regenrace was. In het begin althans.
Dat was ook overdreven. Er waren nieuwe bandenregels en teams hadden moeite om te ontdekken wat het optimum was. Maar wat is daar mis mee? Ik heb liever 7 regenraces dan een optocht waarna Schumacher 13 van de 14 races wint.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 25 maart 2015 @ 14:29:29 #70
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151019712
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:27 schreef nils7 het volgende:

[..]

Hij bedoelde toen de banden klapten en dat was toch echt 2013.
Ja, maar dat bedoel ik niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:27:56 #71
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_151023894
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
Vuurwerk bij de persconferentie vrijdag? Horner en Abiteboul zijn beide aanwezig. Alonso is bij de persconferentie op donderdag.

Over Red Bull gesproken, die zouden een Virtual Test Track willen bouwen voor het testen van de motor in combinatie met versnellingsbak en chassis, zoals Mercedes en Honda hebben. En dat zou weer zijn omdat ze zelf hun motor willen bouwen.
Ik heb al berichten gelezen dat die al definitief is besteld zelfs....

En ook dat ze een Renault door Ilmor aangepast op de VTT van AVL hebben staan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_151024281
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:27 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb al berichten gelezen dat die al definitief is besteld zelfs....

En ook dat ze een Renault door Ilmor aangepast op de VTT van AVL hebben staan.
Dus RBR koopt Renault (De F1 motorendivisie dan) in plaats van andersom... :D
pi_151024439
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:38 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Dus RBR koopt Renault (De F1 motorendivisie dan) in plaats van andersom... :D
Nee, dat denk ik niet. dan verliest Renault nog meer exposure. Ik denk dat ze Ilmor vragen een motor te bouwen en die te rebadgen (naar Infiniti?). Deed Ilmor ook voor de IndyCar (De huidige Chevrolet motoren).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_151024456
Weer een aardig verhaal van RTL GP:
https://www.rtlgp-magazin(...)-uit-de-paddock.html
pi_151024678
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:43 schreef Ferry_76 het volgende:
Weer een aardig verhaal van RTL GP:
https://www.rtlgp-magazin(...)-uit-de-paddock.html
Staat niets nieuws in. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_151024694
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Staat niets nieuws in. :)
Zeg ik ook niet, maar het is wel weer leuk geschreven. :)
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:53:29 #77
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_151024816
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:38 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Dus RBR koopt Renault (De F1 motorendivisie dan) in plaats van andersom... :D
Volgens mij zijn dat niet de geruchten :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:53:59 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_151024835
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet. dan verliest Renault nog meer exposure. Ik denk dat ze Ilmor vragen een motor te bouwen en die te rebadgen (naar Infiniti?). Deed Ilmor ook voor de IndyCar (De huidige Chevrolet motoren).
Zoiets zal het worden, alhoewel ik in Engelse media ook geruchten heb gelezen dat er contact zou zijn met Toyota.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:55:49 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151024902
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:53 schreef sanger het volgende:

[..]

Zoiets zal het worden, alhoewel ik in Engelse media ook geruchten heb gelezen dat er contact zou zijn met Toyota.
Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:56:34 #80
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_151024929
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen.
Toyota heeft op zichzelf geld genoeg, maar Toyota Motorsport heeft niet meer budget gekregen :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 maart 2015 @ 17:33:04 #81
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151026217
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Toyota heeft op zichzelf geld genoeg, maar Toyota Motorsport heeft niet meer budget gekregen :P
En terecht. Een Toyata verkoopt zichzelf.
Wie dit leest is gek
pi_151026438
Ik lees hier een hoop gezeur over banden en Pirelli en alles, maar we moeten niet vergeten dat Pirelli gewoon doet wat er van hen gevraagd wordt.

Al dat gezeik over de banden en Pirelli vind ik niet terecht. Althans niet als dat gezeik zich naar Pirelli richt. Die doen simpelweg wat de FIA van hen vraagt. Dat het niet altijd even tof uitpakt is natuurlijk klote, maar niet de schuld van Pirelli.

Dat wou ik even zeggen.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 25 maart 2015 @ 17:39:50 #83
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151026456
Het is de schuld van Pirelli, Pirelli is kut :r
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:35:04 #84
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_151028236
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef Geralt het volgende:
Ik lees hier een hoop gezeur over banden en Pirelli en alles, maar we moeten niet vergeten dat Pirelli gewoon doet wat er van hen gevraagd wordt.

Al dat gezeik over de banden en Pirelli vind ik niet terecht. Althans niet als dat gezeik zich naar Pirelli richt. Die doen simpelweg wat de FIA van hen vraagt. Dat het niet altijd even tof uitpakt is natuurlijk klote, maar niet de schuld van Pirelli.

Dat wou ik even zeggen.

:)
Dit inderdaad, neemt niet weg dat Pirelli wel als de grote boosdoener in dit verhaal wordt gezien.
pi_151028358
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:35 schreef lasters het volgende:

[..]

Dit inderdaad, neemt niet weg dat Pirelli wel als de grote boosdoener in dit verhaal wordt gezien.
Ja en dat is onterecht. Dat zou degene moeten zijn die Pirelli opdracht geeft wat voor soort banden te leveren. Ik neem aan dat dat gewoon de FIA zelf is. Die zijn dus schuld. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:39:29 #86
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_151028394
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:38 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja en dat is onterecht. Dat zou degene moeten zijn die Pirelli opdracht geeft wat voor soort banden te leveren. Ik neem aan dat dat gewoon de FIA zelf is. Die zijn dus schuld. :)
Het is gewoon de keerzijde van het hele marketing verhaal waar Pirelli voor gekozen heeft. Veel mensen willen niet verder kijken dan hun neus lang is en zien alleen Pirelli staan :')
pi_151028537
Ik blijf het raar vinden dat banden in de topklasse niet simpelweg de beste banden moeten zijn, maar zelfs expres banden die eigenlijk kut zijn.
pi_151028617
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:43 schreef Jigzoz het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat banden in de topklasse niet simpelweg de beste banden moeten zijn, maar zelfs expres banden die eigenlijk kut zijn.
Pirelli kan zonder problemen banden maken die het een hele race uithouden. Zijn dat dan de beste banden?

Of zijn de beste banden banden waarmee je het hardst rond kan rijden? Maar dan wel maar een paar rondjes lang?

Of zijn de beste ergens daartussen in?

En zo ja, waar dan precies?

:+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_151028717
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:46 schreef Geralt het volgende:

[..]

Pirelli kan zonder problemen banden maken die het een hele race uithouden. Zijn dat dan de beste banden?

Of zijn de beste banden banden waarmee je het hardst rond kan rijden? Maar dan wel maar een paar rondjes lang?

Of zijn de beste ergens daartussen in?

En zo ja, waar dan precies?

:+
Banden waarmee je de hele race keihard kunt.
pi_151028751
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Banden waarmee je de hele race keihard kunt.
Je begrijpt toch wel dat dan meteen ook de noodzaak tot een pitstop maken verdwijnt he?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:59:03 #91
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151029012
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef hmmmz het volgende:
Het is de schuld van Pirelli, Pirelli is kut :r
Ik dacht van de Rabobank
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_151029362
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel dat dan meteen ook de noodzaak tot een pitstop maken verdwijnt he?
Nee. Er waren een paar seizoenen zonder bandenwissels en die bandenwissels waren toen echt wel nodig soms.
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:28:13 #93
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151030190
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:59 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ik dacht van de Rabobank
Ook.

Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:39:18 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_151030712
Gewoon terug naar compounds A, B, C en D en elke coureur zelf laten uitzoeken met welke band ie quali en/of race rijdt. Desnoods monteert ie op elk wiel een andere compound, zal mij worst wezen. Verplichte bandenwissels afschaffen. Zodat je wedstrijden krijgt waar coureurs gaan gokken zonder stop uit te rijden, of coureurs die ultra zacht monteren en hopen veel plekken te winnen en precies op juiste moment te wisselen.
pi_151031376
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gewoon terug naar compounds A, B, C en D en elke coureur zelf laten uitzoeken met welke band ie quali en/of race rijdt. Desnoods monteert ie op elk wiel een andere compound, zal mij worst wezen. Verplichte bandenwissels afschaffen. Zodat je wedstrijden krijgt waar coureurs gaan gokken zonder stop uit te rijden, of coureurs die ultra zacht monteren en hopen veel plekken te winnen en precies op juiste moment te wisselen.
Doen.

Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als er helemaal geen reglementen meer zouden zijn. Zoek het maar uit. Wil je met een V16 quadturbo rijden? Doe maar. Er moet een grens zijn. Niemand heeft voordeel aan een motor met 5000 pk.
pi_151031500
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Doen.

Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als er helemaal geen reglementen meer zouden zijn. Zoek het maar uit. Wil je met een V16 quadturbo rijden? Doe maar. Er moet een grens zijn. Niemand heeft voordeel aan een motor met 5000 pk.
Leuk totdat er dooien beginnen te vallen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_151031506
Wat is trouwens de grens van het vermogen dat een formulewagen op een circuit kan gebruiken? 1500 pk? Meer? Minder? De topsnelheid op een baan als Monza zal niet hoger dan 400 km/u kunnen liggen, lijkt me.
pi_151031616
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Beach het volgende:

[..]

Leuk totdat er dooien beginnen te vallen.
Hangt van de veiligheidseisen af.

En zonder al te nonchalant te willen doen: dat is toch racen? Het is nu eenmaal levensgevaarlijke snelheid. Als het veilig was zou iedereen het wel doen.
pi_151031789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is trouwens de grens van het vermogen dat een formulewagen op een circuit kan gebruiken? 1500 pk? Meer? Minder? De topsnelheid op een baan als Monza zal niet hoger dan 400 km/u kunnen liggen, lijkt me.
Hangt toch van vanalles af. Wat voor type auto, hoeveel downforce, wat voor banden, etc.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_151031840
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is trouwens de grens van het vermogen dat een formulewagen op een circuit kan gebruiken? 1500 pk? Meer? Minder? De topsnelheid op een baan als Monza zal niet hoger dan 400 km/u kunnen liggen, lijkt me.
In de jaren '80 hadden ze al ruim 1300 pk in kwalificatietrim. Dus 1500+ zal best wel mogelijk zijn. Of je het op elk circuit kan gebruiken is een ander verhaal. Ligt natuurlijk aan de verhouding tussen de maximale snelheid en downforce waarmee je door een bocht kan.

Bijvoorbeeld de Red Bull X2010 of 2014 lijken mij helemaal niet geschikt om mee te racen. Ja, je kan er snel mee over een circuit rijden, maar je kan niet mee inhalen omdat je te veel afhankelijk bent van de downforce en het te hard gaat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_151031880
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:01 schreef Waffle het volgende:

[..]

Hangt toch van vanalles af. Wat voor type auto, hoeveel downforce, wat voor banden, etc.
Tuurlijk. Maar er blijven grenzen.

Bovendien zou je in theorie de snelheid altijd kunnen managen door uitsluitend de bandbreedte te beperken.
pi_151033088
Kijktip voor Sport1 kijkers. Om 21.00 uur 1: Life at the limit
quote:
Set in the golden era of Grand Prix Racing '1' tells the story of a generation of charismatic drivers who raced on the edge, risking their lives during Formula 1's deadliest period, and the men who stood up and changed the sport forever.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_151035182
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen.
Willen niet meer uitgeven, omdat WEC weinig oplevert.
pi_151035545
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

2012. Toen waren er 7 verschillende winnaars in de eerste 7 races, door de banden die elke race weer anders reageerden waardoor er een ander won.
Daarna werd het vooral een gevecht tussen Vettel en Hamilton, waarbij Hamilton een paar keer in leidende positie uitviel, waardoor Vettel kampioen werd. In Austin dat jaar reden ze een halve race lang dicht achter elkaar, waarbij Hamilton er in slaagde Vettel in te halen om vervolgens de race te winnen met Vettel binnen een seconde.
Euh.. het was Vettel vs Alonso 2012, main story
pi_151036066
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:22 schreef Marks het volgende:

[..]

Euh.. het was Vettel vs Alonso 2012, main story
Ja, in het kampioenschap, vooral doordat Hamilton (vaak in leidende positie) uitviel als hij niet won. In de races ging het (zeker aan het eind van het seizoen) toch meer tussen Hamilton en Vettel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 25 maart 2015 @ 21:42:25 #106
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151036491
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:16 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Willen niet meer uitgeven, omdat WEC weinig oplevert.
Maar ook weinig kost ^O^. En het levert relevante technologie op, ook niet onhandig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151039313
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:33 schreef sasquatsch het volgende:
Kijktip voor Sport1 kijkers. Om 21.00 uur 1: Life at the limit

[..]

Die had ik nog liggen dus ipv op sport 1 te kijken zo maar ebben gekeken. Maar toffe beelden zeg tering.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_151039621
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Doen.

Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als er helemaal geen reglementen meer zouden zijn. Zoek het maar uit. Wil je met een V16 quadturbo rijden? Doe maar. Er moet een grens zijn. Niemand heeft voordeel aan een motor met 5000 pk.
Niet anders dan nu. 1 bouwt de snelste en wint alle races.
.
pi_151045127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:51 schreef Fer het volgende:

[..]

Niet anders dan nu. 1 bouwt de snelste en wint alle races.
Idd ... en als het niet de motor is dan is het wel de aero of het chassis (of de sponsors).

:)
Calm down, please!
  donderdag 26 maart 2015 @ 06:33:29 #110
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_151045466
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Doen.

Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als er helemaal geen reglementen meer zouden zijn. Zoek het maar uit. Wil je met een V16 quadturbo rijden? Doe maar. Er moet een grens zijn. Niemand heeft voordeel aan een motor met 5000 pk.
een paar regels lijkt me handig maar aub fors minder dan nu...dat wel.

En al gaat Vettel met houten banden rijden en Rosberg met water gevulde rubbers moeten zij weten.

Ook denk ik dat de herintroductie van tankstops de strijd op de baan goed gaat doen.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  donderdag 26 maart 2015 @ 06:45:44 #111
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151045529
Alonso en Bottas zijn fit verklaard.

Alonso en Bottas fit bevonden om te racen in Maleisië
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:40:47 #112
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151047737
Ik zie nog steeds regen voorspeld voor alle dagen *O*
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:43:23 #113
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151047804
De 'convert to local time' is trouwens terug op de officiele F1 site, maar ik blijf die hele site ruk vinden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 09:56:28 #114
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151048185
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:40 schreef twiFight het volgende:
Ik zie nog steeds regen voorspeld voor alle dagen *O*
Ah, krijgen we weer drie uur uitgestelde races.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:00:28 #115
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_151048291
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:43 schreef twiFight het volgende:
De 'convert to local time' is trouwens terug op de officiele F1 site *knip*
en om daar op in te haken: ze hebben zelfs al rekening gehouden met het zomer uur op zondag14.gif dat gaat hopelijk weer vragen schelen in de aanloop naar 't weekend....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 26 maart 2015 @ 10:14:34 #116
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151048678
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ah, krijgen we weer drie uur uitgestelde races.
Vroeger had je tenminste nog echte regendruppels, die gewoon 2 uur lang keihard hun best deden om te vallen. Nu zijn alle regeldruppeltjes hetzelfde door al die regels van de FIA ;)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:07:27 #117
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_151050021
Sutil aan de bak als reservecoureur bij Williams...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_151050027
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:09:16 #119
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151050075
Beter gedaan dan Giedo

Vanaf nu ook Caprisonne met Martini mixen dus :7
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_151050516
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:07 schreef Beach het volgende:
Ik ben teleurgesteld #TeamSusie
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')