ik had het al voor die tijd opgeven, dus ik ken weinig van die laatste Oasis platen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:48 schreef Norrage het volgende:
@ghenna en ranja: Onzin. de beste albums van Oasis zijn hun laatste de Noel platen tot op zekere mate inclusief.
Frans meisje die nu al een aantal jaar in de VS woont. Aantal jaar geleden had ze een radiohitje met I'll Kill her [ail kiel her] Haar nieuwe album is voor het eerst met band in plaats van alleen zij met gitaar en minimale andere instrumenen en Ariel Pink doet op een paar nummers mee (niet dat mij dat veel zegt)quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:39 schreef yomthorke het volgende:
Had hier nog nooit van gehoord, maar dit is goed
Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar ik vond het niet meer oprecht klinkenquote:Op woensdag 4 maart 2015 08:48 schreef Norrage het volgende:
@ghenna en ranja: Onzin. de beste albums van Oasis zijn hun laatste de Noel platen tot op zekere mate inclusief.
oprecht, is dat net zo iets als essentieel?quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:49 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar ik vond het niet meer oprecht klinken
Of urgent?quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:34 schreef ranja het volgende:
[..]
oprecht, is dat net zo iets als essentieel?
quote:I'll kick your sister's ass
I'm going to take your brother's face and smash it in the grass
Ik vind het ergens wel grappig. In ieder interview Ed Sheeran afzeiken en zeggen dat producers niets voorstellen. Eén van de weinige muzikanten van wie het leuk is een interview te lezen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:28 schreef Moody het volgende:
Oasis vond ik altijd wel aardig, maar dankzij het optreden van Noel een paar jaar geleden, ben ik totaal afgeknapt. Wat een arrogante klootzak is dat
Kleurrijk persoon ja, maar ik weet niet of het oprecht is of gewoon "schoppen om het schoppen".quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:35 schreef yomthorke het volgende:
[..]
Ik vind het ergens wel grappig. In ieder interview Ed Sheeran afzeiken en zeggen dat producers niets voorstellen. Eén van de weinige muzikanten van wie het leuk is een interview te lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:42 schreef Moody het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind je? Zo voorspelbaar. Heb hem tijd een beetje de Geert Wilders onder de musici gevonden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:35 schreef yomthorke het volgende:
[..]
Ik vind het ergens wel grappig. In ieder interview Ed Sheeran afzeiken en zeggen dat producers niets voorstellen. Eén van de weinige muzikanten van wie het leuk is een interview te lezen.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Kleurrijk persoon ja, maar ik weet niet of het oprecht is of gewoon "schoppen om het schoppen".
Heb sowieso een hekel aan artiesten die denken of ons laten denken dat ze meer zijn dan het publiek dat hun zo groot heeft gemaakt.Ik vind hem niet echt een fijn persoon nee, maar als je zulke liedjes weet te maken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
OOR is sowieso saai, maar dat vind ik geen argument om dan maar de Gallaghers non-stop aan het woord te laten.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:56 schreef yomthorke het volgende:
Met Geert valt er tenminste wat te lachen in de kamer . Ik weet niet of je weleens interviews in de OOR leest, maar die zijn vaak zo hemeltergend saai.
We moeten altijd een beetje bitchen op de oude bekenden. Straks komt er weer iemand die de Beatles niet zo boeiend vindt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:40 schreef MaJo het volgende:
Laat ik hier maar weer eens mee posten, check de laatste tijd veel te weinig nieuwe muziek Nu Fink opstaan want die moet ik waarschijnlijk recenseren aanstaande maandag en heb sinds zijn cd uit 2007 geen muziek meer van hem gecheckt
Verder kaartjes voor Werchter gekocht dus ik ga weer naar een groot festival
En vanwaar die Oasis discussie? Voor zover ik weet zijn ze uit elkaar gegaan na het optreden op Werchter waar ik bij was
Beetje bitchen moet kunnenquote:Op woensdag 4 maart 2015 22:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
We moeten altijd een beetje bitchen op de oude bekenden. Straks komt er weer iemand die de Beatles niet zo boeiend vindt.
Als je trouwens tijd genoeg hebt mag je best een jaren zestig-lijstje maken.
Heb je lopen stoken?quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:40 schreef MaJo het volgende:
Voor zover ik weet zijn ze uit elkaar gegaan na het optreden op Werchter waar ik bij was
Ik moet zeggen dat ik het niet om aan te zien vond, de spanning tussen de twee was zo overduidelijk. Vooral als de ene het podium afliep omdat de ander moest zingen, het was niet tof Het verbaasde me dus niet dat ze vlak daarna uit elkaar gingenquote:
MUZ / [toernooi] Top 100 van de jaren zestigquote:Op woensdag 4 maart 2015 22:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Beetje bitchen moet kunnen
Ik zeg nergens dat ik tijd genoeg heb he Maar wil ik best doen, wat zijn de eisen?
Trouwens tof lijstje in de OP Zit nog heel wat tussen wat ik nog steeds moet checken
Omdat ik Oasis zou gaan luisteren een tijd terug en nu was ik klaar en kwam ik met mijn bevindingen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:40 schreef MaJo het volgende:
En vanwaar die Oasis discussie? Voor zover ik weet zijn ze uit elkaar gegaan na het optreden op Werchter waar ik bij was
En omdat noel een van de platen van het jaar gemaakt heeft natuurlijkquote:Op woensdag 4 maart 2015 23:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat ik Oasis zou gaan luisteren een tijd terug en nu was ik klaar en kwam ik met mijn bevindingen.
Ik had moeten gaan, voordat ik klaar was met twijfelen was alles uitverkocht. Baal echt teringhard nu.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:44 schreef Norrage het volgende:
Ik hoor louter fantastische verhalen over D'Angelo....ik baal dat ik er niet bij ben geweest...maar fucking 65 euro....
Nou, zeg dat wel.quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
En omdat noel een van de platen van het jaar gemaakt heeft natuurlijk
Ik vind 'm maar saai.quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
En omdat noel een van de platen van het jaar gemaakt heeft natuurlijk
Jij had verwacht dat Liam Gallagher op het podium bleef staan om de klapjes in 'Half The World Away' en onhoorbare harmonie op 'Don't Look Back In Anger' te doen?quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het niet om aan te zien vond, de spanning tussen de twee was zo overduidelijk. Vooral als de ene het podium afliep omdat de ander moest zingen, het was niet tof Het verbaasde me dus niet dat ze vlak daarna uit elkaar gingen
Lijstje gepostquote:Op woensdag 4 maart 2015 22:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
MUZ / [toernooi] Top 100 van de jaren zestig
Plaatjes uit de jaren zestig onder elkaar zetten. Dat zijn de eisen.
Ik had op z'n minst verwacht dat ze het respect zouden hebben om samen op het podium te staan, ik vond dit echt een schijnvertoning.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:28 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Jij had verwacht dat Liam Gallagher op het podium bleef staan om de klapjes in 'Half The World Away' en onhoorbare harmonie op 'Don't Look Back In Anger' te doen?
quote:Op donderdag 5 maart 2015 01:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
En omdat noel een van de platen van het jaar gemaakt heeft natuurlijk
Waar komt die blinde adoratie van jou vandaan, eigenlijk?quote:Op donderdag 5 maart 2015 09:49 schreef Norrage het volgende:
Haten jullie maar lekker door op de Gallaghers hoor
Norrage vind het soms leuk om een beetje tegen dingen aan te trappen volgens mijquote:Op donderdag 5 maart 2015 13:31 schreef DO2 het volgende:
[..]
[..]
Waar komt die blinde adoratie van jou vandaan, eigenlijk?
Oasis is 75% jeugdnostalgie, de eerste muziek die ik ooit luisterde geloof ik (en toch is hun laatste album de beste )quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:31 schreef DO2 het volgende:
[..]
[..]
Waar komt die blinde adoratie van jou vandaan, eigenlijk?
Wij snappen weer niet hoe je niet kunt zien dat het arrogante zakken zijnquote:Op donderdag 5 maart 2015 13:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oasis is 75% jeugdnostalgie, de eerste muziek die ik ooit luisterde geloof ik (en toch is hun laatste album de beste )
En ze zijn gewoon fucking goed. Ik snap niet dat mensen dat niet vinden; die haten gewoon op de Gallaghers ipv op hun muziek :p
Ik vind dat niet echt belangrijk.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij snappen weer niet hoe je niet kunt zien dat het arrogante zakken zijn
Wat ze dan ook op die akoestische nummers door de niet-leadvocalist na altijd hebben gedaan ? (Ok, en een paar legendarische ruziegigs hier en daar, haha.) Waarom zou een muzikant in hemelsnaam op een podium blijven staan voor een nummer waar hij geen noot op speelt. Mocht Liam Gallagher dat wel hebben gedaan, kreeg-ie vast weer het verwijt dat hij altijd alle aandacht op hem wil hebben ofzo .quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Lijstje gepost
[..]
Ik had op z'n minst verwacht dat ze het respect zouden hebben om samen op het podium te staan, ik vond dit echt een schijnvertoning.
Ik kan de twee meestal ook wel los van elkaar zien maar de mannen van Oasis ontstijgen dat niveau echt wel Desalniettemin kan ik best van de muziek genieten hoor maar ik vond het live dus pijnlijk om te zienquote:Op donderdag 5 maart 2015 13:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind dat niet echt belangrijk.
Zijn zoveel muzikanten die ik niet sympathiek vind maar wel goed.
Dit. Het maakt me echt geen flikker uit hoe de artiesten zich gedragen, maar in het geval van de Gallaghers is het alleen maar een voordeel. Beetje karakter alsjeblieftquote:Op donderdag 5 maart 2015 13:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind dat niet echt belangrijk.
Zijn zoveel muzikanten die ik niet sympathiek vind maar wel goed.
Was je bij dat optreden op Werchter in 2009? 1 van de twee die het podium afloopt en heel provocerend gaat staan kijken, ja dat vond ik pijnlijk. En is het nou echt zo'n moeite om even de aandacht niet op je te vestigen? Dat neemt niet weg dat ze muzikaal goed zijn, dat heb ik nu al een paar keer benadrukt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:49 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Wat ze dan ook op die akoestische nummers door de niet-leadvocalist na altijd hebben gedaan ? (Ok, en een paar legendarische ruziegigs hier en daar, haha.) Waarom zou een muzikant in hemelsnaam op een podium blijven staan voor een nummer waar hij geen noot op speelt. Mocht Liam Gallagher dat wel hebben gedaan, kreeg-ie vast weer het verwijt dat hij altijd alle aandacht op hem wil hebben ofzo .
En hoe "misplaatst" is arrogantie als je groter dan groots bent...
Dit gaat nooit meer terugkomen.
Dat gaat in mijn geval echt niet op, hoor. Ik vind de muziek gewoon niet interessant.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:39 schreef Norrage het volgende:
Ik snap niet dat mensen dat niet vinden; die haten gewoon op de Gallaghers ipv op hun muziek :p
Het maakt je geen flikker uit maar het is wel een voordeelquote:Op donderdag 5 maart 2015 13:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit. Het maakt me echt geen flikker uit hoe de artiesten zich gedragen, maar in het geval van de Gallaghers is het alleen maar een voordeel. Beetje karakter alsjeblieft
Neuh, wel in de HMH eerder die tour. Vond het zelf niet zo "pijnlijk" dat bij akoestisch Noel Gallagher solonummer 'Half The World Away' Liam Gallagher de eer aan zijn broer gaf door het podium voor eerstgenoemde alleen te laten, maar dat is misschien heel persoonlijk. En wat je beschrijft is de stijl van de band.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Was je bij dat optreden op Werchter in 2009? 1 van de twee die het podium afloopt en heel provocerend gaat staan kijken, ja dat vond ik pijnlijk. En is het nou echt zo'n moeite om even de aandacht niet op je te vestigen? Dat neemt niet weg dat ze muzikaal goed zijn, dat heb ik nu al een paar keer benadrukt.
Oh, in dit topic beschuldig ik niemand hoor Misschien een heel klein beetje.quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:58 schreef DO2 het volgende:
[..]
Dat gaat in mijn geval echt niet op, hoor. Ik vind de muziek gewoon niet interessant.
Als ik me iets aan zou moeten trekken van het gedrag van artiesten dan zou ik nooit meer naar Kanye kunnen luisteren.
Nee man, ik bedoel dat het me geen reet interesseert hoe de artiesten zich gedragen als ze maar goede muziek maken. Als ik de band vervolgens ook nog buiten de muziek beoordeel, vind ik ze ook dan nog cool ook, maar dat staat voor mij gewoonweg los van de muziekquote:Op donderdag 5 maart 2015 14:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het maakt je geen flikker uit maar het is wel een voordeel
Op dezelfde manier interesseert het uiterlijk van een vrouw me niet, maar het is wel een pre als ze knap is en goede tetten heeft.
Waterhousequote:Op donderdag 5 maart 2015 14:37 schreef DO2 het volgende:
Dat Sannhet klinkt zo gek nog niet. Instrumentale metal. Wel een uitkomst voor mij.
En ( de verdronken ) Ophelia gebruiken als albumhoes is natuurlijk nooit een slecht idee:
[ afbeelding ]
.
Dat zou je wel denken, ja. Maar deze is toch echt van John Everett Millais.quote:
ohjaquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:35 schreef DO2 het volgende:
[..]
Dat zou je wel denken, ja. Maar deze is toch echt van John Everett Millais.
ik welquote:Op donderdag 5 maart 2015 13:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Was je bij dat optreden op Werchter in 2009?
idd veel beter dan die eerder gereleasete single "pedestrian at best"quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:37 schreef Z het volgende:
Van Waterhouse was een mooie tentoonstelling in Groningen ooit.
http://www.groningermuseum.nl/tentoonstelling/jw-waterhouse
En vast al gepost maar wat een pareltje.
Fantastisch ja. En dat andere nummer ook hoor Mooi de 2 uitersten van haarquote:Op donderdag 5 maart 2015 20:37 schreef Z het volgende:
Van Waterhouse was een mooie tentoonstelling in Groningen ooit.
http://www.groningermuseum.nl/tentoonstelling/jw-waterhouse
En vast al gepost maar wat een pareltje.
Ja, die heb ik gemist, .quote:Op donderdag 5 maart 2015 20:37 schreef Z het volgende:
Van Waterhouse was een mooie tentoonstelling in Groningen ooit.
http://www.groningermuseum.nl/tentoonstelling/jw-waterhouse
Zeker, .quote:En vast al gepost maar wat een pareltje.
Magistrale tekst jaquote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:03 schreef The_Substitute het volgende:
If you've got a...
spare half a million...
you could knock it down...
and start rebuildin'
De eenvoud.
Magistrale tekst jaquote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:03 schreef The_Substitute het volgende:
If you've got a...
spare half a million...
you could knock it down...
and start rebuildin'
De eenvoud.
quote:Its got a lovely garden
A garage for two cars to park in
Or a lot of room for storage if you’ve just got one
Het was weer genieten, ja. Briljante gozer.quote:Op donderdag 5 maart 2015 23:45 schreef Heufd het volgende:
[..]
Wat een show. Wat een man. Magistraal.
Zeg, door jou had ik een of ander meesterwerk verwacht, maar ik vind dat album van Butler helemaal niet zo heel goed. En zeker niet helemaal goed.quote:
Meesterwerk zeker niet, maar verdomd lekker welquote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zeg, door jou had ik een of ander meesterwerk verwacht, maar ik vind dat album van Butler helemaal niet zo heel goed. En zeker niet helemaal goed.
Nou ja, hier ben ik het dus totaal mee oneens.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Meesterwerk zeker niet, maar verdomd lekker wel
Zo'n liedje als dit man
Als is niks zo goed geworden als die 2 eerste singeltjes.
Finish What I Started is echt slaapverwekkend en heeft een heel slechte tekst. De intro's van Son of God en Something's Coming zijn gejat, ik kan alleen nog niet bedenken van wie of wat. Maar voor praktisch het hele album geldt eigenlijk dat het niet origineel is.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:13 schreef Norrage het volgende:
Wat een plaat die Will Butler. Slecht 8 nummers en 27 minuten lang, maar constant goud.
. Helaas niet geweest.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:53 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het was weer genieten, ja. Briljante gozer.
Iemand in publiek: "You are really good, man!"
FJM: "And your timing is weird."
Naja, dan zijn we het eigenlijk eens. Ik vind Finish What I started en Son of God ook maar weinig, maar ze passen er best goed tussen en duren maar 2 minuten. Het enige nummer dat je niet noemt en ook nog goed is is What I Want. Ik zeg zeker niet dat het een meesterwerk is, maar het is gewoon 27 minuten coole muziek zonder al teveel vage probeerseltjes. In een recensie krijgt het waarschijnlijk een 7.5 van me.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, hier ben ik het dus totaal mee oneens.
[..]
Finish What I Started is echt slaapverwekkend en heeft een heel slechte tekst. De intro's van Son of God en Something's Coming zijn gejat, ik kan alleen nog niet bedenken van wie of wat. Maar voor praktisch het hele album geldt eigenlijk dat het niet origineel is.
Take My Side, Anna en Witness zijn wat mij betreft de enige interessante nummers. Toch jammer voor een plaat met acht tracks.
...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Naja, dan zijn we het eigenlijk eens. Ik vind Finish What I started en Son of God ook maar weinig, maar ze passen er best goed tussen en duren maar 2 minuten. Het enige nummer dat je niet noemt en ook nog goed is is What I Want. Ik zeg zeker niet dat het een meesterwerk is, maar het is gewoon 27 minuten coole muziek zonder al teveel vage probeerseltjes.
quote:Op zondag 22 februari 2015 23:31 schreef Norrage het volgende:
Will Butler plaat is werkelijk geweldig
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:13 schreef Norrage het volgende:
Wat een plaat die Will Butler. Slecht 8 nummers en 27 minuten lang, maar constant goud.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:58 schreef Norrage het volgende:
Als we die nieuwe Roosbeef even opzij schuiven (daar ben ik te bevooroordeeld) is die plaat van Will Butler met afstand de beste plaat die ik dit jaar heb geluisterd
quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:03 schreef Norrage het volgende:
Interessant. Nog drie Will Butler nummesr, maar staan niet op het album
Weer goud. Uiteraard.
quote:
Eens. In the Aeroplane over the Sea is verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:10 schreef viagraap het volgende:
Jongens ik heb het nu een aantal keer geprobeerd. Maar ik vind Neutral Milk Hotel lelijke muziek.
Ik snap de adoratie ook niet zo. Leuke liedjes hoor maar zo fantastisch is het allemaal niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:10 schreef viagraap het volgende:
Jongens ik heb het nu een aantal keer geprobeerd. Maar ik vind Neutral Milk Hotel lelijke muziek.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:10 schreef viagraap het volgende:
Jongens ik heb het nu een aantal keer geprobeerd. Maar ik vind Neutral Milk Hotel lelijke muziek.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:19 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Eens. In the Aeroplane over the Sea is verschrikkelijk.
Volledig mee eens. Alleen deze is leuk:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik snap de adoratie ook niet zo. Leuke liedjes hoor maar zo fantastisch is het allemaal niet.
quote:Begin jaren 90 wordt in De Verenigde Staten een onbeduidend bandje opgericht door Jeff Mangum: Neutral Milk Hotel. Eigenlijk betrof het een project van Jeff Mangum en bestond de band uit wie er op dat moment aanwezig was. Onder deze ongedwongen omstandigheden werd in 1994 het nauwelijks opgemerkte en eigenlijk ook nauwelijks interessante Everything Is uitgebracht, waarop te horen is dat Jeff al prima liedjes kon schrijven, neem bijvoorbeeld het toch best mooie titelnummer, maar die als geheel toch heel wat gebreken heeft. De voorkeur voor de in die dagen met bands als Pavement en Guided By Voices florerende lo-fi muziek, distorted gitaarspel en experiment blijkt ook al duidelijk.
Twee jaar later wordt deze band al interessanter: met On Avery Island, het debuutalbum, krijgt het songwriter talent van Jeff Mangum veel meer vorm. Neem nu een schitterend ingetogen nummer als A Baby For Pree of het meeslepende Naomi, één van de beste Neutral Milk Hotel nummers ooit. Helaas wordt dergelijke pracht wat uit balans gebracht door het te lang durende experiment Pree-Sisters Swallowing a Donkey's Eye en wordt de échte potentie van de muziek negatief beïnvloed door de mix, waarin de schitterende stem van Jeff Mangum vaak te ver naar achteren staat. Zo komt het dat ik diep geroerd wordt door het in 2011 uitgekomen EP’tje Ferris Wheel On Fire (gaat dat horen!), met demo’s en onuitgebrachte versies van nummers uit die tijd waarop we doorgaans slechts Jeff Mangum op gitaar horen, en ik On Avery Island als geheel wat minder vind.
Tot zover een beknopte muzikale voorgeschiedenis van deze band met een inmiddels haast mythische status, voor ik aankom bij het album waar deze band die status aan te danken heeft: In the Aeroplane Over the Sea. Tegenwoordig wordt dit album in bepaalde kringen haast tot het achterlijke verafgood. Toch werd het in 1998, toen het uitkwam, nauwelijks opgemerkt door het grote publiek. Door mond tot mond reclame, een heruitgave in 2005 en niet te vergeten het internet is dit album geworden tot wat het was toen ik het eind 2010 ontdekte: een cultklassieker die wereldwijd meer dan 300.000 keer over de toonbank is gegaan.
Al vrij snel werd ik gevangen door de magie die hier tentoongespreid wordt door Jeff Mangum en consorten en werd het mijn favoriete album ooit. Sindsdien is het album alleen maar meer voor me gaan betekenen en is het alleen maar duidelijker geworden dat dit mijn favoriete album aller tijden is. Niet voor niets heb ik weleens gezegd dat als ik een top 10 favoriete nummers zou maken, ongeveer de helft van die nummers van dit album zou komen. En dat terwijl ik niet bepaald heel weinig muziek ken. Zo erg is het dus, en ik heb me in die dikke anderhalve jaar dat ik dit album haast deel van mezelf heb gemaakt suf gezocht naar het antwoord op de vraag waarom deze muziek me zo bizar meer aangrijpt dan de meeste andere muziek. Ik vrees dat ik dat antwoord nooit écht zal vinden. Het is het mysterie van muziek en wat het om de één of andere evolutionaire reden met ons mensen kan doen. Toch heb ik natuurlijk wel een idee wat dit album zo goed maakt.
Ten eerste naderen de songwriting vaardigheden van Jeff Mangum hier haast de perfectie. Met een briljant oor voor melodie zet hij schijnbaar achteloos zanglijnen neer die even pakkend als schitterend zijn. Hierdoor lopen de nummers erg lekker, er zit een heerlijke ‘flow’ in. Dit heeft ook te maken met de manier waarop hij rijmt, iets dat hij op briljante manier doet. Jeff heeft de Engelse taal op uitzonderlijke manier onder controle, zo blijkt ook uit zijn teksten (waarover later meer). Hierdoor zijn de coupletten pakkender en meeslepender dan het beste refrein van menige andere artiest.
Al heeft dit natuurlijk ook te maken met Jeff Mangums stem. Want ik durf zonder het geringste beetje twijfel te stellen dat ik Jeff de beste zanger aller tijden vind. Dit blijkt ook uit de eerder genoemde EP Ferris Wheel On Fire: hij hoeft zijn gitaar maar op te pakken en zijn mond open te doen en hij heeft mij al in zijn greep zoals geen andere artiest dat kan. Waarom dat precies zo is, dat is natuurlijk moeilijk te beschrijven. Het is ‘iets’ in zijn stem dat mij betovert. Zijn ingetogen zangstem, zoals te horen is bij mijn favoriete nummer van dit album - en daarmee favoriete nummer aller tijden - Two-Headed Boy Pt. 2, is ietwat schor en klagerig maar vreselijk meeslepend. Zeker als hij zijn stem laat kraken levert dat ladingen kippenvel op: de emotie die hij dan over weet te brengen is ongekend. Maar ook als hij uit volle borst zingt, waar hij natuurlijk zo befaamd om is omdat dat vaak resulteert in een aantal nogal valse noten, weet hij mij te raken door de passie die erin doorklinkt. Overigens moet deze man een enorme longinhoud hebben: als jij al lang buiten adem bent gaat Jeff door alsof hij geen lucht nodig heeft om te zingen. Ik durf te zeggen dat de stem van Jeff Mangum de belangrijkste reden is dat dit album zo mooi is.
Dit lijkt de band op In the Aeroplane Over the Sea eindelijk door te hebben gehad, want waar zijn stem op hun debuutalbum vaak niet de juiste ruimte krijgt, gebeurt dat hier wel. Maar dat betekent natuurlijk niet dat zijn zang het enige is dat dit album tot het beste album ooit maakt. Het akoestische gitaarspel is eigenlijk behoorlijk simpel, maar daardoor des te effectiever. Het rustige spel vormt precies de juiste basis voor slepende klaagzangen als Oh Comely en Two-Headed Boy Pt. 2, terwijl het snelle spel de meer enthousiast klinkende nummers als In the Aeroplane Over the Sea en The King of Carrot Flowers Pt. 1 van de nodige energie voorziet. Met het gebruik van het ‘fuzz effect’ op de elektrische gitaren, zoals te horen in Holland, 1945, King of Carrot Flowers Pts. Two and Three en Ghost grijpen ze terug op het lo-fi geluid die ook op eerder werk te horen wordt. Het resultaat is een chaos waarin Jeff Mangum toch niet verdrinkt. Dit zegt iets over de zangcapaciteiten van laatstgenoemde, maar ook over de productie; een album lo-fi laten klinken en ondertussen toch de juiste balans vinden tussen de verschillende elementen van de muziek vergt vakmanschap.
Verder komt er hier een breed scala aan blaasinstrumenten voorbij. Onder meer de trompet, trombone, saxofoon, flügelhorn en tenortuba maken hun opwachting. Zij zijn na Jeff Mangum de meest kippenvelopwekkende factor. Een goed voorbeeld is de trompetsolo op Communist Daughter, die een ware weeklacht op zich lijkt te zijn. De blazers komen vaker op deze manier over, terwijl ze in nummers als Holland, 1945 en In the Aeroplane Over the Sea juist een soort enthousiasme uitstralen en enorm veel energie aan het nummer geven. Het hoogtepunt op dit punt is natuurlijk het mooiste instrumentale nummer ooit: het slepende The Fool. Naast blazers zijn verder ook allerlei andere, vaak niet al te alledaagse, instrumenten te horen. Zo komen er onder meer verschillende soorten orgels, een banjo, een accordeon en zelfs een doedelzak (al is dit officieel ook een blaasinstrument) langs. En allemaal leveren ze een niet te missen bijdrage aan het kolkende geheel dat dit album is.
Het verhaal gaat dat Jeff Mangums belangrijkste inspiratie voor dit geweldige album een reeks dromen over een Joods gezin tijdens de Tweede Wereldoorlog was. Dit vindt zijn weerslag in Holland, 1945, een nummer met een tekstueel niet te ontcijferen begin dat later overgaat in een vertelling over het lot van Anne Frank en haar gezin. Het heeft ook direct één van de mooiste teksten van dit album. Mijn favoriete passage (al is het moeilijk kiezen) is toch wel:
“And here's where your mother sleeps,
And here is the room where your brothers were born,
Indentions in the sheets,
Where their bodies once moved but don't move any more.
And it's so sad to see, the world agree, that they'd rather see their faces fill with flies,
All when I'd want to keep white roses in their eyes.”
En als je een album zo door en door kent ga je ook filosoferen over de rest. Een gangbare theorie is dat dit hele album over Anne Frank zou gaan. Dit is nooit bevestigd door de groep, al heeft Jeff Mangum weleens gezegd dat haar dagboek hem geïnspireerd heeft. Of het nu klopt of niet, er lijkt enige samenhang in de teksten te zitten: vaak gaan ze over een meisje, meestal één die gestorven is. Opener The King of Carrot Flowers Pt. 1 verhaalt al over hoe hij en een meisje, kennelijk uit een probleemgezin, verliefd op elkaar zijn en elkaars lichamen ontdekken. Interessanter wordt het bij het titelnummer, het nummer met de allermooiste tekst die ik ken. Het begint met het beschrijven van een haast euforisch geluk dat hij beleeft samen met zijn geliefde: “And one day we will die, and our ashes will fly from the aeroplane over the sea, but for now we are young, let us lay in the sun and count every beautiful thing we can see. Love to be, in the arms of all I'm keeping here with me”. Vervolgens slaat het nummer echter om en wordt er in de verleden tijd gezongen: “Now how I remember you, how I would push my fingers through your mouth to make those muscles move that made your voice so smooth and sweet” om in de laatste alinea vooruit te blikken: “And when we meet on a cloud, I'll be laughing out loud, I'll be laughing with everyone I see”. Zijn geliefde blijkt al overleden.
En zo zijn er herhaaldelijke verwijzingen naar een verloren liefde die wellicht Anne Frank is. Zo zingt hij in Communist Daughter: “And wanting something warm and moving, ends towards herself the soothing proves that she must still exist, she moves herself about her fist”. Het meeslepende Oh Comely bevat ook verwijzingen naar een overleden vrouw of meisje, en daarnaast naar de holocaust: “And I know they buried her body with others, her sister and mother and five hundred families. And will she remember me fifty years later? I wished I could save her in some sort of time machine.” Nóg duidelijker wordt het in Ghost: “And she was born in a bottle rocket, 1929”. Voor de duidelijkheid: 1929 is het geboortejaar van Anne Frank. Verder gaat dit erg verwarrende nummer dus over een vrouwelijke geest. Wederom een verwijzing naar de uiteraard al lang en breed gestorven Anne Frank? In hoeverre al deze nummers met elkaar te maken hebben, is lastig te zeggen. Maar het vergt niet veel fantasie enige samenhang te ontdekken.
De afsluiter, het allermooiste nummer ooit geschreven, klinkt als Jeff Mangum die na de emotionele trip vol flarden van gedachten, bizarre metaforen, aanroepingen tot Jezus en verhalen over dood en leven, pijn en vreugde en natuurlijk de liefde tot bezinning is gekomen. In deze ultieme klaagzang heeft hij alles voor zichzelf op een rijtje gezet. Hij lijkt te verlangen naar een geliefde en een gezin en hij weet dat zijn vader dit ook graag zou zien (“Daddy please, hear this song that I sing. In your heart there's a spark that just screams for a lover to bring a child to your chest that could lay as you sleep, and love all you have left like your boy used to be, long ago wrapped in sheets warm and wet”). Even later spreekt hij deze al overleden geliefde, aan, misschien heeft hij haar zelfs nooit gekend, wat resulteert in het allermooiste en voor mij nog altijd meest emotionele stukje tekst dat ooit geschreven is: “And in my dreams you're alive and you're crying,as your mouth moves in mine, soft and sweet. Rings of flowers ‘round your eyes and I love you, for the rest of your life when you're ready”. Maar ook lijkt hij zijn broer of een goede vriend aan te spreken, met wie hij ruzie heeft: “Brother see, we are one and the same. And you left with your head filled with flames and you watched as your brains fell out through your teeth, push the pieces in place. Make your smile sweet to see, don't you take this away. I'm still wanting my face on your cheek.”
Wellicht lijken zijn schrijfsels aan het begin erg moeilijk en poëtisch, en voor een gedeelte zijn ze ook volledig onbegrijpelijk, maar bedenk je eens: is het meeste wat hij bezingt niet extreem menselijk? Dat is nu precies waarom deze teksten mij zo gigantisch aanspreken. Ik herken mezelf erin en voel me erdoor gesteund. Ik ken niemand die dat op deze manier heeft gedaan. En die vreemde teksten zo af en toe: passen die er eigenlijk niet perfect tussen? Want wie begrijpt er nu eigenlijk echt iets van deze plek waar we met zijn allen zijn? Een plek waar de meest afgrijselijke dingen om je heen gebeuren terwijl jij worstelt met jezelf en nergens écht iets van begrijpt. Ik ben hier zomaar neergezet, weet dat elke beweging die ik maak en alle informatie die ik opsla in de verzameling neuronen die mijn hersenen vormen eigenlijk totaal zinloos is omdat ik uiteindelijk doodga. En dat terwijl we ons niet eens kunnen voorstellen hoe alles om ons heen is ontstaan. Zowel het begrip eeuwigheid als eindigheid kunnen wij ons niet echt voorstellen, zoals we ons eigenlijk nauwelijks iets kunnen voorstellen. “Can’t believe, how strange it is to be anything at all”.
En met die zin, zo simpel maar zo herkenbaar, wil ik deze belachelijk lange bespreking waarin ik een vage poging onderneem uit te leggen wat deze plaat zo goed maakt eindigen. Wie tot hier is gekomen: respect, en mijn welgemeende dank dat je dit stuk hebt willen lezen. Nu ik het zo teruglees zie ik dat ik er nog nauwelijks in geslaagd ben de magie van dit album onder woorden te brengen. Ik troost mezelf met de gedachte dat er waarschijnlijk niemand is die dit écht goed kan. Het moge duidelijk zijn dat dit album veel bij mij losmaakt. Een raar album? Ergens wel. Maar aan de andere kant is dit misschien juist de meest menselijke en herkenbare muziek die ik ken. En dat hebben we allemaal te danken aan dat onbeduidende bandje dat begin jaren 90 werd opgericht.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:47 schreef Tchock het volgende:
Ja het spijt me echt verschrikkelijk maar als ik dit hoor krijg ik het idee dat honderdduizenden mensen een practical joke uitvoeren op de rest van ons.
Die is juist goed King of Carrot flowers deel 2 vind ik wel minder, ik houd helemaal niet van Jesus.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:47 schreef Tchock het volgende:
Ja het spijt me echt verschrikkelijk maar als ik dit hoor krijg ik het idee dat honderdduizenden mensen een practical joke uitvoeren op de rest van ons.
quote:BY APRIL LUDGATE
In the Aeroplane Over the Sea is the best album ever made and all other albums stink, and if you don’t agree, I’ll fight you.
Love, April
PS: They told me this needs to be longer.
That album is great because it’s not made up of “songs.” It’s a bunch of weird, like, musical inspirations that flew down from outer space and lodged in Jeff Mangum’s skull and then he recorded them because if he hadn’t, they would’ve rattled around his brain forever and driven him insane. Which is way better than “songs.”
After you listen to In the Aeroplane Over the Sea, you are never the same. Once you hear Jeff Mangum howling about Anne Frank and ghosts and semen and bombs and medical specimens in jars and teeth and dead dogs and Holland in 1945 and synthetic flying machines and your mom sticking a fork in your dad’s shoulder, you will never be able to listen to, like, Third Eye Blind again without ripping your ears off. And you will look around, and all the stupid people who have never heard it and had their lives changed forever will seem like primitive cavemen who don’t understand anything, and you’ll feel like a god because you have been exposed to Jeff Mangum and his crazy brain and sometimes you’ll think about the songs and, like, start crying in a grocery store because you can’t take how awesome they are, but it’s totally worth it. The end.
Love, April
PS: Apparently they said this still has to be a little longer. Ugh. I wish I hadn’t agreed to do this.
Okay, ten more reasons it’s the best album ever.
1 They use a singing saw in a lot of the songs, and it’s haunting and scary and great.
2 There are two long musical, like, interludes, which I usually hate, but somehow when they happen on the album, I love them and usually start crying.
3 Listen to “Oh Comely.” It’s, like, nine minutes long, and Jeff Mangum wasn’t even supposed to, like, play the whole thing when he was recording it, but he just like went into the studio and did it in one take, and at the end, Scott Spillane from the Gerbils was in the, like, sound booth or whatever, and he was so blown away that Mangum had played the whole song he yelled “Holy shit!” and they left it on the album, and you can hear it way in the background. They left it in because that’s how everyone feels when they listen to “Oh Comely.” The only possible response to hearing “Oh Comely” is to yell “Holy shit!” as loud as you can.
4 Just when you think the album can’t get any better and it has grabbed you by the throat and shaken you around in order to make you understand how beautiful and sad the universe is, you get “Ghost” and “Two Headed Boy Part II,” which are both so good it makes me want to punch someone.
5 At one point, Jeff Mangum just makes up the word indentions when he means “indentations,” and for some reason it’s so much better than if he had said “indentations.”
6 There’s a band called Neutral Uke Hotel that does ukulele covers of all of their songs.
7 “Two Headed Boy Part II” contains this lyric: “And when we break, we'll wait for our miracle/ God is a place where some holy spectacle lies.” Beat that, anyone else.
8 The song “In the Aeroplane Over the Sea” contains the lyric: “And one day we will die and our ashes will fly/ From the aeroplane over the sea/ But for now we are young, let us lay in the sun/ And count every beautiful thing we can see.” Beat that, anyone else.
9 That’s enough reasons. If you don’t love the album by now you’re dumb and I can’t help you.
Love, April
Zie, zo beroeren we elkaar toch 1 of 2 keer per jaar, Nor:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:42 schreef Norrage het volgende:
NMH
Het heeft bij mij een paar jaar geduurd, en toen kwam het ineens binnen een van de beste albums ooit.
De mensen die IAAOTS zo absurd ophemelen komen op mij net zo over als de recensenten die Tempest het beste album noemden dat Dylan ooit heeft gemaakt.quote:
Ik vind het zelfs niks bijzonders als ik dat mag zeggen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zeg, door jou had ik een of ander meesterwerk verwacht, maar ik vind dat album van Butler helemaal niet zo heel goed. En zeker niet helemaal goed.
Geniale plaat juistquote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:19 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Eens. In the Aeroplane over the Sea is verschrikkelijk.
Ik begrijp de correlatie niet. Maar van mij mag je, hoor.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
De mensen die IAAOTS zo absurd ophemelen komen op mij net zo over als de recensenten die Tempest het beste album noemden dat Dylan ooit heeft gemaakt.
Ik bedoel dat ik gewoon oprecht niet hoor wat er zo bijzonder aan is, laat staan dat het het allerbeste album ooit zou zijn of dat van de tien beste tracks ooit gemaakt er vijf op dat album staan. Niet dat ik het niet graag zou willen begrijpen, maar voorlopig hoor ik echt helemaal niets in dat album.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:00 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik begrijp de correlatie niet. Maar van mij mag je, hoor.
Dat soort uitspraken gaan wat ver, natuurlijk. Maar ik hoor - gelukkig - wel wat er zo bijzonder aan is.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik gewoon oprecht niet hoor wat er zo bijzonder aan is, laat staan dat het het allerbeste album ooit zou zijn of dat van de tien beste tracks ooit gemaakt er vijf op dat album staan. Niet dat ik het niet graag zou willen begrijpen, maar voorlopig hoor ik echt helemaal niets in dat album.
Ik vind het nog steeds verschrikkelijk als ik het niet onder de juiste onstandigheden luister, maar als ik dat wel doequote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:13 schreef DO2 het volgende:
[..]
Dat soort uitspraken gaan wat ver, natuurlijk. Maar ik hoor - gelukkig - wel wat er zo bijzonder aan is.
Anderen daarvan overtuigen is toch een hopeloze missie. Dus daar begin ik niet eens aan.
Wat misschien nog wel het vermelden waard is, is dat ik het album aanvankelijk ook verschrikkelijk vond.
Hoe bedoel je dit?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het gaat mij iig niet om de nummers, maar om het geheel.
Die ene gast had al een epische baard voor baarden mainstream werden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:37 schreef Kerftminister het volgende:
Moet overigens wel zeggen dat dat artikel wel heel overdreven is. Jeff Mangum de beste zanger ooit. Laat me niet lachen, die vent kan juist voor geen meter zingen en dat maakt het juíst zo enorm vet. Omdat zijn stem behoorlijk onzuiver is en hij puur op emotie zingt.
Ik pink niet gauw een traantje weg bij een concert, maar Jeff Mangum die solo nummers van IAAOTS vertolkte in een auditorium in Barcelona in 2013 is toch wel verreweg de meest indrukwekkende en emotioneel verscheurende concertervaring die ik ooit heb gehad. En ik heb meer dan 1200 verschillende bands live gezien in m'n leven, zonder overdrijven...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
De mensen die IAAOTS zo absurd ophemelen komen op mij net zo over als de recensenten die Tempest het beste album noemden dat Dylan ooit heeft gemaakt.
Met het verschil dat The VU bewust cool en alternatief wou zijn met hun nummers over drugs, sex, mishandeling, ... en Jeff Mangum zong vanuit zijn heel erg persoonlijke fascinatie voor Anne Frank.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 18:29 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik snap, denk ik, wel waarom mensen zo weglopen met Neutral Milk Hotel: er zit een mate van ongeremdheid en rauwheid in die je bij weinig andere bands tegenkomt. Het heeft daarin wel wat weg van The Velvet Underground met hun 'fuck it'-aanpak. Dat gezegd hebbende, het is ook niet helemaal mijn band.
Het is beter als een album, de nummers zijn het sterkst als je ze in de juiste volgorde luistert. Ik zal nooit een los NMH nummer opzetten, ik luister altijd de hele plaat.quote:
De beste liveshow op aarde, de grootste en succesvolste rock/pop-componist aller tijden op z’n 72ste nog in optima forma, 3 uur lang, bijna 40 liedjes een gedeelte van de beste momenten uit de laatste halve eeuw van de popgeschiedenis, in de originele toonsoort en originele arrangementen, op piano, bas, elektrische gitaar, akoestische gitaar, ukelele, waarvan vele instrumenten waarop en waarmee hij de liedjes geschreven en/of opgenomen heeft (de Ed Sullivan ‘Yesterday’-gitaar, de Hofner Beatles-bas, de ‘Taxman'-solo Epiphone Casino), met een frisse begeleidingsband.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 22:55 schreef Zocalo het volgende:
Wat moet ik verwachten van de Paul McCartney tour in Ziggo? Veel oud (Beatles) werk? Lijkt me best mooi die man dan nog eens te zien maar dan zou ik met mn ouders gaan.
Dat album moet je idd in zijn geheel luisteren. Het is een beetje als met een goede film. Het is alles of niets.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 22:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het is beter als een album, de nummers zijn het sterkst als je ze in de juiste volgorde luistert. Ik zal nooit een los NMH nummer opzetten, ik luister altijd de hele plaat.
Ik houd dat echt niet vol. En dat bedoel ik niet om te stoken of te trollen, maar IAAOTS is een van de weinige albums die ik ken die ik gewoon niet uitgeluisterd krijg.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 03:03 schreef DO2 het volgende:
[..]
Dat album moet je idd in zijn geheel luisteren. Het is een beetje als met een goede film. Het is alles of niets.
Bedankt voor je objectieve mening Aisuquote:Op vrijdag 6 maart 2015 23:25 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, dat is een unieke ervaring. En de laatste kans in deze vorm.
Ook????quote:
Hahaha, nou, ik heb alles uit de kast getrokken... En al krijg je elders voor de prijs alhier nog geen stoel achter een paal in een voetbalstadion, blijft de prijs alsnog behoorlijk voor een avondje uit, maar aan de show zal het niet liggen. Dat gaat spijt worden over 10 jaar .quote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:35 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Bedankt voor je objectieve mening Aisu
Wil wel graag, maar krijg mijn ouders niet mee (laat staan mijn vrienden) en doe mijn vriendin ook geen plezier omdat we dan een weekend weg zouden gaan.
Ik vrees dat het feest voor mij niet door gaat.
Dat had ik al na zijn vorige twee shows in Nederland. Gaat mij niet nog een keer gebeuren.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:48 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hahaha, nou, ik heb alles uit de kast getrokken... En al krijg je elders voor de prijs alhier nog geen stoel achter een paal in een voetbalstadion, blijft de prijs alsnog behoorlijk voor een avondje uit, maar aan de show zal het niet liggen. Dat gaat spijt worden over 10 jaar .
Jeetje, zie nu pas dat ie een fucking 4.35 gemiddeld heeft met 130+ stemmen....help.... Misschien toch eens die nieuwe luisteren; miscshien ben ik te bevooroordeeld.quote:Op zondag 8 maart 2015 22:23 schreef Kerftminister het volgende:
Die Steven Wilson is saaaaahahaaaaaaaaai. 0 emotie. 1 grote voortkabbeling.
Het voldoet aan alle slechte prog-cliché's.quote:Op zondag 8 maart 2015 23:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jeetje, zie nu pas dat ie een fucking 4.35 gemiddeld heeft met 130+ stemmen....help.... Misschien toch eens die nieuwe luisteren; miscshien ben ik te bevooroordeeld.
Nee.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:00 schreef Arn0 het volgende:
Oscar & The Wolf staan dus in de HMH (en in België in het Sportpaleis..), onverwacht. Ben ik de enige die het maar een saai, dertien in een dozijn bandje vind?
Had je mijn DM trouwens ontvangen over onze vriend Noel?quote:Op maandag 9 maart 2015 11:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee.
Ik vind het wel aardig hoor, maar ja....verder wel erg dertien in dozijn ja. Beter dan Nederlandse hypes die ineens in de HMH staan in ieder geval.
Er zijn Belgische bands die het meer verdienen. Balthazar bijvoorbeeld.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee.
Ik vind het wel aardig hoor, maar ja....verder wel erg dertien in dozijn ja. Beter dan Nederlandse hypes die ineens in de HMH staan in ieder geval.
Ja, ik heb niksquote:Op maandag 9 maart 2015 11:06 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Had je mijn DM trouwens ontvangen over onze vriend Noel?
is 'ie ergens te streamen ?quote:
Dat vind ik niks bijzonders. Dan heeft Oscar and the Wolf wel wat meer. Al lijkt het inderdaad wat op SOHNquote:Op maandag 9 maart 2015 13:25 schreef Beregd het volgende:
[..]
Er zijn Belgische bands die het meer verdienen. Balthazar bijvoorbeeld.
Ja, Balthazar is muzikaal 100 keer beter. Eigenlijk zijn de twee grootste hypes, Triggerfinger en Oscar & The Wolf, net de minst interessante bands Zoveel coole bands en net die twee worden megagroot. Ach ja, middelmaat heerst.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:25 schreef Beregd het volgende:
[..]
Er zijn Belgische bands die het meer verdienen. Balthazar bijvoorbeeld.
Enig idee of dit snel uitverkoopt? Heb niet echt op mijn radar hoe dit bij vorige concerten in Nederland ging.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 23:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
De beste liveshow op aarde, de grootste en succesvolste rock/pop-componist aller tijden op z’n 72ste nog in optima forma, 3 uur lang, bijna 40 liedjes een gedeelte van de beste momenten uit de laatste halve eeuw van de popgeschiedenis, in de originele toonsoort en originele arrangementen, op piano, bas, elektrische gitaar, akoestische gitaar, ukelele, waarvan vele instrumenten waarop en waarmee hij de liedjes geschreven en/of opgenomen heeft (de Ed Sullivan ‘Yesterday’-gitaar, de Hofner Beatles-bas, de ‘Taxman'-solo Epiphone Casino), met een frisse begeleidingsband.
En ja, merendeel Beatles-werk, waarmee hij helaas zijn rijke solo-catalogus flink tekort doet in het belang van de diepst in de catalogus verstopte Beatles-nummers, tot aan Lennon-liedjes aan toe. 30% werk van tussen 1970 en 2015, 70% 1963-1969, op het moment één (Beatles-gerelateerd) liedje tussen 1976 en 2013, en dat is gewoon niet okay voor één van de populairste en succesvolste artiesten van de 70's en 80's, maar ja, die 60's hè. Gelukkig weet hij sinds een paar jaar in elke setlist ook een handjevol soloklassiekers waar de post-60’s fans voor komen te verstoppen.
Ja, dat is een unieke ervaring. En de laatste kans in deze vorm.
Fantastischquote:
quote:
Ah ik was gelukkig niet de enige die het even moest opzoeken dus maar de Beste singer-songwriter dus iddquote:Op maandag 9 maart 2015 14:06 schreef pipster het volgende:
DBSSW??? Aafke Romeijn??? soms ben ik blij dat ik onder een steen leef.... denk ik....
Ah ik had voor vandaag nog nooit van haar gehoordquote:Op maandag 9 maart 2015 14:37 schreef pipster het volgende:
Alleen al dat nummer met M83 voor Oblivion , ook nog maar eens verder luisteren inderdaad.
is geweldig, daarna is het mij veel te cheesy eightes.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:42 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ah ik had voor vandaag nog nooit van haar gehoord
Dat nummer klinkt wel tof, maar toch vind ik M83 wel een beetje cheesy klinken eigenlijk
Goede zitplaatsen in een flits, staanplaatsen duurde in Ahoy' in 2012 één dag, vergelijkbare capaciteit, waarna nog een week van te voren wat kaarten vrijkwamen omdat ze de die in Nederland niet voor het tiendubbele in decadente champagnepakketen konden kwijtraken wegens onvoorziene productionele wijzigingen.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Enig idee of dit snel uitverkoopt? Heb niet echt op mijn radar hoe dit bij vorige concerten in Nederland ging.
De ticketprijzen grenzen aan crimineel, maar het is wel Paul McCartney natuurlijk...
Same herequote:Op maandag 9 maart 2015 15:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het ernstig dat ik meteen wist wat het DBSSW was.
WTF. Ja mensen, en dat bij de publieke omroep.quote:
Het is wel een aardige plaat, niet heel bijzonder verder.quote:Op maandag 9 maart 2015 18:42 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Same here
Nieuwe Sufjan Stevens maar binnenhalen, reacties zijn wel heel positief. Illinoise heeft bij mij nog niet geklikt overigens.
Dat is ook een beetje zoals ik het zou zeggen tot nu toe. Vond een review waar ik me in kan vinden:quote:Op maandag 9 maart 2015 19:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is wel een aardige plaat, niet heel bijzonder verder.
Behalve dat ik het geen 5 keer geluisterd heb en ook niet ga doen.quote:A folk Sufjan Stevens album. It should be great, right? An album full of tracks like 'Romulus' or 'John Wayne Gacy Jr.' would be incredible to behold. The reality is, unfortunately, something far less masterpiece-worthy. Carrie & Lowell has some stunning production and mixing work, gorgeous vocals from Sufjan himself, intricately delicate guitar playing, and typically sad tales of love and loss woven within. The problem is that few of these tracks really evolve into anything truly unique. I've listened to this album five times now, and I still don't remember the melodies for more than a handful of the songs
Beter dan Seven Swans?quote:Op maandag 9 maart 2015 20:20 schreef Norrage het volgende:
Ik vind de Sufjan Stevens wél erg mooi. Veel beter dan die andere rustigere albums van hem als Seven Swans of Michigan. Illinois blijft zijn hoogtepunt, maar deze is ook wel erg beklemmend
Dissolve kende ik al, erg leuk nummer inderdaadquote:
Klinkt behoorlijk hoor Staat op de checklist.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dissolve kende ik al, erg leuk nummer inderdaad
Op mijn beurt wil ik graag het debuutalbum van Fyfe aanprijzen. Het heet "Control" en staat inmiddels op Spotify. Fyfe is de artiestennaam van Paul Dixon, een 25-jarige singer-songwriter.
Als voorproefje hier de twee meest recente singles van het album:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werk niet in "mijn land".quote:Op maandag 9 maart 2015 20:49 schreef richolio het volgende:
Geen banjo, minder country-feel. Alsnog wel mooi.
Ik vond het laatste album heel mooi, maar wel (te) veel rustig.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Werk niet in "mijn land".
Mumford zonder banjo lijkt me juist verfrissend. Laatste album was zeer zeer matig.
Kan al via een tweakje op Apple TVquote:Op maandag 9 maart 2015 20:52 schreef richolio het volgende:
Gelijk een tip, dan kan je ook de US Netflix ontvangen enzulks.
Heb je het album van Charlie Winston nog een kans gegeven, trouwens?quote:Op maandag 9 maart 2015 20:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Kan al via een tweakje op Apple TV
Maar betrap me erop dat ik nooit US Netflix kijk. Bezig met Better Call Saul nu. Daarna maar eens wagen aan House of Cards
Alleen vluchtig vrees ik. Nog niet 1x helemaal beluisterd. Maar ik begrijp je frustratie. Vond het album Hobo echt leuk en heb het destijds ook flink geplugd....ook al zonder resultaatquote:Op maandag 9 maart 2015 21:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heb je het album van Charlie Winston nog een kans gegeven, trouwens?
Het topic op FOK! komt niet echt van de grond, helaas.
Er staan echt wel fijne nummers op. Ook als je wat minder van het laagje elektronica houdtquote:Op maandag 9 maart 2015 21:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Alleen vluchtig vrees ik. Nog niet 1x helemaal beluisterd. Maar ik begrijp je frustratie. Vond het album Hobo echt leuk en heb het destijds ook flink geplugd....ook al zonder resultaat
Zal het binnenkort opzetten!
FLAC stroom nu binnen. Morgen maar eens opzetten op weg naar werkquote:Op maandag 9 maart 2015 21:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er staan echt wel fijne nummers op. Ook als je wat minder van het laagje elektronica houdt
Vind ik dan. Benieuwd naar je mening.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Moody op 09-03-2015 21:20:00 ]
Dit klinkt wel geinig ja, vind de rest niet zo, niet mijn type muziek.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:34 schreef Moody het volgende:
Dezelfde playlist...
Krijgt wellicht zelfs een "Ranja approved stempel"
Fyfequote:Op maandag 9 maart 2015 20:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dissolve kende ik al, erg leuk nummer inderdaad
Op mijn beurt wil ik graag het debuutalbum van Fyfe aanprijzen. Het heet "Control" en staat inmiddels op Spotify. Fyfe is de artiestennaam van Paul Dixon, een 25-jarige singer-songwriter.
Als voorproefje hier de twee meest recente singles van het album:
Meh, dan liever de banjo/country-feel, dit is dertien in een dozijn a la Coldplay en The Killers.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:49 schreef richolio het volgende:
Geen banjo, minder country-feel. Alsnog wel mooi.
Het album staat nu op Spotifyquote:Op maandag 9 maart 2015 22:55 schreef kciR het volgende:
[..]
Fyfe
Ik ben benieuwd naar zn album. Ik kon hem van het weekend nog niet vinden (zowel niet op Spotify als via het illegale circuit).
De EP is wel veelbelovend.
Lees: ik ben totaal geen fan van Seven Swans, vind dat maar een ernstig saaie plaat. Dankzij de electronica van deze nieuwe en doordat de teksten wat zwartgalliger zijn, vind ik hem veel beter. Maar verder is alleen de ingetogenheid vergelijkbara.quote:Op maandag 9 maart 2015 20:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Beter dan Seven Swans?
Dan hengel ik 'm nu ook binnen!
Triggerfinger, waarom die zo populair zijn, snap ik helemaal niet. Ze kunnen wat gitaar spelen ja, maar een degelijke song schrijven is hun nog maar zelden gelukt. Pure marketing, niets meer.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:33 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, Balthazar is muzikaal 100 keer beter. Eigenlijk zijn de twee grootste hypes, Triggerfinger en Oscar & The Wolf, net de minst interessante bands Zoveel coole bands en net die twee worden megagroot. Ach ja, middelmaat heerst.
Westkust is gaaf ja. Hun eerste EP was al erg goed, lekkere shoegaze. Ben benieuwd naar een album als dat er gaat komen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:46 schreef Beregd het volgende:
En als het dan toch wat harder mag (met dank aan PF), is deze single van Westkust wel erg fijn (net als hun bandnaam overigens)
https://soundcloud.com/luxury-gbg/westkust-swirl/
Ach ja, een hoop nederlanders waarderen alles wat uit belgie komt automatisch een stuk meer dan vergelijkbare bands uit nederland Ik heb Triggerfinger vaak gezien maar op een bepaald moment had ik er wel genoeg van. Steeds dezelfde 2 nummers als hoogtepunt van de show en de nieuwe nummers vond ik steeds minder.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:57 schreef Beregd het volgende:
Triggerfinger, waarom die zo populair zijn, snap ik helemaal niet. Ze kunnen wat gitaar spelen ja, maar een degelijke song schrijven is hun nog maar zelden gelukt. Pure marketing, niets meer.
beide zeikbands, dus niet zo gek tochquote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:31 schreef Norrage het volgende:
Holy shit die nieuwe Mumford & Sons, hoor ik daar Coldplay?
Het zegt vaak wel iets als je grootste hit een cover is. En niet eens een goeie.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:19 schreef ranja het volgende:
[..]
Ach ja, een hoop nederlanders waarderen alles wat uit belgie komt automatisch een stuk meer dan vergelijkbare bands uit nederland Ik heb Triggerfinger vaak gezien maar op een bepaald moment had ik er wel genoeg van. Steeds dezelfde 2 nummers als hoogtepunt van de show en de nieuwe nummers vond ik steeds minder.
Valt wel mee, dat geldt voor zoveel bands en artiesten... wel een enorme bedachte hype overigens, dat wel.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:46 schreef Beregd het volgende:
Het zegt vaak wel iets als je grootste hit een cover is. En niet eens een goeie.
quote:
durf je geen singer-songwriter meer te zeggen?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 11:39 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik had blijkbaar een tijdje terug een nieuwe single van Sharon van Etten gemist. Dijk van een nummer weer. Wat een zeldzaam belachelijk goede songwriter is ze toch.
Hmm, misschien heb ik me onbewust wel laten beïnvloeden. En dat moet niet kunnen. Dus bij deze: Sharon van Etten is een belachelijk goede singer-songwriter.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:07 schreef ranja het volgende:
[..]
durf je geen singer-songwriter meer te zeggen?
Wel jammer dat-ie een Creed postgrunge stem heeft, want singer-songwriters zingen meestal wel anders tegenwoordig. Als een geit of sokkenpop bijvoorbeeld.quote:
Word je niet warm van Maaike Ouboter?quote:
Nope, ik wordt ook misselijk van de meeste singer-songwriters van de laatste tijdquote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Word je niet warm van Maaike Ouboter?
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)meijn-giel-dbss.htmlquote:Een tweet van Aafke Romeijn veroorzaakte gisteren nogal wat reuring: was de zangeres telefonisch een finaleplek gegarandeerd als ze mee zou doen aan De Beste Singer-Songwriter? Van schrik verwijderde ze de tweet, want ze had niet verwacht dat die zoveel aandacht zou genereren. "Misschien is het naïef, maar ik was in de veronderstelling dat iedereen wel wist dat dit zo gebeurde." Giel ontkende vanochtend op de radio en zei dat het om een mailwisseling ging en geen telefoontje. Volgens Romeijn heeft die mailwisseling inderdaad plaatsgevonden, "maar dat is niet de info waarover ik het heb".
Giel was eigenlijk niet van plan te reageren, vertelde hij vanochtend op de radio (fragment begint rond 29:30). "Ik zie nu een sms'je binnenkomen: hoe zit het met dat Aafke Romeijn-verhaal? Ik was eigenlijk geneigd om niet te reageren, want als mensen op die manier om aandacht vragen, dan kun je dat beter niet doen. Maar ik ben nu toch al bezig dus kan het wel even kort vertellen. Aafke Romeijn beweerde heel kort op Twitter - snel daarna trok ze haar keutel weer in - dat ze in de finale van De Beste Singer-Songwriter zou komen als ze mee zou doen. Nou, daardoor was ik natuurlijk onaangenaam verrast, want ik wist daar niets van."
Giel ging erachteraan, zo vertelde hij verder: "Nu heb ik een mailtje van de redactrice gezien, het is inderdaad zo dat wij dit jaar actief artiesten benaderen. In het mailtje werd Aafke Romeijn dus uitgenodigd om mee te doen, en ze zou dan sowieso in het auditieweekend terechtkomen. Dat komt niet op tv, er zijn dan 100 à 150 singer-songwriters en daaruit wordt dan uiteindelijk de selectie van 32 gemaakt. Zij maakt er een plek in de finale van."
Aafke Romeijn reageert telefonisch: "Ik had me eigenlijk voorgenomen om zelf ook niet meer te reageren, het is nooit mijn bedoeling geweest om een oorlog tegen Giel te gaan voeren of het persoonlijk te laten worden. Het is niet mijn bedoeling modder te gooien, maar Giel noemt me nu een aandachtzoeker." Romeijn had zelf helemaal niet verwacht dat er zoveel aandacht zou komen, zegt ze. "Misschien is het naïef, maar ik was in de veronderstelling dat iedereen wel wist dat dit zo gebeurde. Niet alleen bij De Beste Singer-Songwriter, maar ook bij programma's als The Voice."
Volgens Romeijn benadert het programma haar al langer dan dit seizoen. "Dit is al het derde seizoen van De Beste Singer-Songwriter waarvoor ik benaderd word. In het eerste seizoen werd al telefonisch de belofte gedaan dat ik niet aan het auditieweekend zou hoeven mee te doen en direct kon instromen in de liveshows. Dat ging allemaal telefonisch, ik heb dus geen bewijs. Ik weet dat het gebeurd is en hun redacteur weet dat het gebeurd is. Die mailwisseling waar Giel het over had heeft inderdaad plaatsgevonden tussen mijn label en hun redactie, maar dat is dus niet de info waar ik het over heb. Ik besef ook wel dat ze dit soort afspraken niet zwart-op-wit maken."
De redactie van De Bester Singer-Songwriter laat weten niets toe te voegen te hebben aan wat Giel vanochtend op 3FM zei (hierboven geciteerd).
Dat mens draaien ze gek op de Belgische radioquote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:28 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nope, ik wordt ook misselijk van de meeste singer-songwriters van de laatste tijd
Ik kende haar trouwens ook pas toen ik dit bekeek
Ik luister dan ook nooit radioquote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:44 schreef Beregd het volgende:
[..]
Dat mens draaien ze gek op de Belgische radio
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:59 schreef Norrage het volgende:
Aafke
Aafke is ook echt geweldig op twitter. Gewoon bam, tweeten die handel
twitter:aafkeromeijn twitterde op maandag 09-03-2015 om 12:50:08 Nu heb ik dus het gevoel dat ik moet poepen maar er is geen wc in de buurt. Ngngngngngngngngngng! reageer retweet
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:51 schreef Gehenna het volgende:
[..]twitter:aafkeromeijn twitterde op maandag 09-03-2015 om 12:50:08 Nu heb ik dus het gevoel dat ik moet poepen maar er is geen wc in de buurt. Ngngngngngngngngngng! reageer retweet
Huhu die moet ik zeker even kijken straks, mooie gasten zijn dat. Ik heb ook een hekel aan singer-songwriter, maar meer omdat ik dan aan al die tumblr-core moet denken zoals Ed Sheeran en die Passenger vent, allemaal van die hipstertjes met zo'n piepstem die zo als handtas van St. Vincent zouden kunnen fungeren.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:28 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nope, ik wordt ook misselijk van de meeste singer-songwriters van de laatste tijd
Ik kende haar trouwens ook pas toen ik dit bekeek
Giel is de grootste tumor in de Nederlandse muziekwereld.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:11 schreef viagraap het volgende:
Het interesseert me niks en heb het niet gelezen, maar omdat je in een strijd tussen Giel en iemand anders altijd tegen Giel moet zijn ben ik dat. Met trots. Giel
Mee eens ja.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:56 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Meh, dan liever de banjo/country-feel
omgomgomgomgomgomgquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:35 schreef BoerBert het volgende:
Oeh, Tame Impala hint naar iets van nieuw materiaal in de komende uren .
Waarom deel je dit?quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:45 schreef Maxerazzi het volgende:
Al eerder bekend natuurlijk - 23 maart is ie 'r - maar nu ook de cover van Kendricks nieuwe album:
[ afbeelding ]
waaromquote:Op woensdag 11 maart 2015 12:01 schreef Maxerazzi het volgende:
En weer een nieuwe Alamo Race Track:
https://soundcloud.com/ex(...)race-track-everybody
Waarom komt deze geweldige track niet op het album?quote:
Ze is wel erg springerig voor het nummerquote:
het lijkt er op dat ze de orginele opname kwijt is ofzo? geen idee, lekker nummer inderdaadquote:Op woensdag 11 maart 2015 12:13 schreef DO2 het volgende:
Waarom komt deze geweldige track niet op het album?
quote:This song was never finished. its a demo from ~ the lost album ~, recorded early 2013. i lost the ableton file, so its not mixed or mastered. i tried to doctor the mp3 into a listenable state, but it was poorly recorded in the first place and never meant to be heard by anyone
quote:Op donderdag 12 maart 2015 08:36 schreef Maxerazzi het volgende:
Dit is een leuk bandje wat ik net tegenkom op Kicking the Habit, zeg. Tandem Felix heten ze. Beetje Wilco en Deerhunter hoor ik erin. Norrage, doe 's luisteren:
https://soundcloud.com/ta(...)-ever-be-good-enough
Ik kan nu allerlei hyperbolen je kant op slingeren, maar dat zou meer over mij zeggen dan over jou. Ben al sinds 1999 een groot Pinback-fan met een flinke emotionele investering in de muziek, dus voor mij is dit wel even slikken.quote:
Wacht, ik lees net dat hij ook in 'Team Sleep' zat. Vast niet z'n beste werk, maar dan heb ik 'm toch wel eens gehoordquote:Op donderdag 12 maart 2015 15:25 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik kan nu allerlei hyperbolen je kant op slingeren, maar dat zou meer over mij zeggen dan over jou. Ben al sinds 1999 een groot Pinback-fan met een flinke emotionele investering in de muziek, dus voor mij is dit wel even slikken.
Dat wist ik niet eens. Ook nooit naar die band geluisterd vanwege de Chino factor. Ik moest wel net lachen om deze review op RYM:quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:38 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Wacht, ik lees net dat hij ook in 'Team Sleep' zat. Vast niet z'n beste werk, maar dan heb ik 'm toch wel eens gehoord
quote:Rob Crow is simultaneously the best and worst thing to happen to this album.
You see, this is a really good album, with shoegazy atmospheric stylings and electronic elements transforming Chino Moreno's metal tendencies into more hazy alternative rock. But then Rob Crow comes in and his vocals are just so good and so well matched to the music that you want him to sing everything. Never mind Moreno. Hence, as good as all the songs he doesn't sing are, they are also ever so slightly frustrating because they would be even better in Crow's hands/voice.
Zoveel bandjes kun je toch ook gewoon niet onderhouden Het lijkt mij gewoon een kwestie van je focussen op het juiste project, die wildgroei aan platen gaat niemand bijhouden namelijk (laat staan kopen).quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:44 schreef Tchock het volgende:
Maar Grobbel, ik vraag me iets af. Ik weet ook wel dat muziek geen vetpot is, maar hoe kan het dat iemand met zó veel bands en zó veel muziek van zulke hoge kwaliteit zo weinig geld daarmee verdient dat het onverantwoord is tegenover zijn gezin om er mee door te gaan? Dan doe je toch iets fout, of niet?
Ik zal binnenkort wel een albumpje opzetten Het klinkt wel relaxt, maar grijpt me (nog) niet echtquote:
Waarom vraag je dat specifiek aan mij?quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:44 schreef Tchock het volgende:
Maar Grobbel, ik vraag me iets af. Ik weet ook wel dat muziek geen vetpot is, maar hoe kan het dat iemand met zó veel bands en zó veel muziek van zulke hoge kwaliteit zo weinig geld daarmee verdient dat het onverantwoord is tegenover zijn gezin om er mee door te gaan? Dan doe je toch iets fout, of niet?
Jij begon over de beste man en ik moet toch tegen iemand aan praten.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Waarom vraag je dat specifiek aan mij?
Ja, denk dat je gelijk hebt. Maar goed, een schrale troost voor jou is in elk geval dat hij alle lopende projecten nog afmaakt en gezien zijn eerdere productiviteit is dat minstens dertig albumsquote:En ik zou zeggen dat je soms ook wat geluk moet hebben in de muziekwereld. De muziekgeschiedenis staat natuurlijk vol met voorbeelden van artiesten die in hun tijd nooit begrepen werden en er niet of amper van rond konden komen, terwijl ze soms veel later pas een publiek vonden (soms ook te laat). De ontnuchterende werkelijkheid is ook dat er maar een hele kleine hoeveelheid artiesten daadwerkelijk geld overhoudt aan hun muziek; maar dat is verder niets nieuws. En dat er geen eenduidige correlatie is tussen kwaliteit en populariteit is ook iets waar we allemaal hier dozijnen voorbeelden van kunnen verzinnen.
Of Rob Crow dan specifiek iets fout zou doen, tja. Voor z'n 'slagingskansen' had wellicht iets meer energie in minder projecten kunnen steken en daar wat intensiever mee kunnen touren (inclusief festivalshows), maar dat geeft nog steeds geen garanties. Ik kan niet in zijn brein kruipen en bepalen wat de precieze drijfveer geweest is die zorgde voor deze veelvoud aan output (passie? neuroot? workaholic? creatieve stuiterbal?), dus of daar de bron ligt voor z'n ogenschijnlijke falen, en de daaraan gekoppelde verstoring van de balans tussen hobby en gezin, durf ik niet te zeggen.
De ironie is dat je soms maar 1 goed getimede hype en een paar goed rollende balletjes nodig hebt om ineens (weer) volop in de belangstelling te staan; kijk maar naar iemand als Mark Kozelek.
Ja, het beeld dat hij schetst hoor je vaak. Kan me ook eigenlijk slecht voorstellen dat afgezien van tantes op verjaardagen mensen niet begrijpen dat het zo werkt. Geldt niet alleen voor muzikanten trouwens, kunstenaars en sporters hebben net zo goed dat "probleem". Als je iets wil doen wat geld kost en weinig oplevert moet je daar zelf in investeren.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:09 schreef Pat-sounds het volgende:
Ik las toevallig vandaag een interview met Roy Santiago op 3voor12, die eerder ook een stukje schreef over de kosten van het muzikanten-bestaan. Die is hier te vinden.
Volgens mij is het ook kwestie van geluk hebben, op het juiste moment op de juiste plaats zijn etc... maar ook het netwerk hebben, jezelf kunnen verkopen, marketing... alle evil commercie dingen zeg maar
Dit kan ik beamen. In het half jaar dat ik in Nijmegen heb gewoond kwam ik om de haverklap bandleden van De Staat tegen. Daarnaast Patrick Pothuizen, die vrijwel iedere donderdagnacht met een broodje döner of een FEBO-kroket in z'n klauwen leek te staan. Niet dat ik ze ken verder, maar toch.quote:
quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:56 schreef viagraap het volgende:
Om terug te komen op vrouwelijke muzikantes (bewust pleonasme):
Jessica Pratt
quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:56 schreef viagraap het volgende:
Om terug te komen op vrouwelijke muzikantes (bewust pleonasme):
Jessica Pratt
Altijd hetzelfde bij Wowquote:Bedankt voor je bestelling bij WOW HD
Wij schrijven je dit naar aanleiding van je bestelling met nummer #459885737: Jessica Pratt - On Your Own Love Again (Productcode: 69464597)
Bij onze leveranciers is vertraging opgelopen en wij wachten op de bevestiging van de datum waarop het artikel weer geleverd kan worden.
Zodra wij het artikel weer in voorraad hebben, zullen wij het je direct toesturen. Je zult van ons dan per e-mail een bevestiging ontvangen.
Ben nu halverwege maar moet echt m'n pizza uit de oven halen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:03 schreef Tchock het volgende:
De nieuwe Muse is me een potje lekker zeg. Ze maken godzijdank geen slap aftreksel van Queen en U2 meer.
Dan heb je nog een album gemist tussendoor Of nou ja, je mist er weinig aan.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:16 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ben nu halverwege maar moet echt m'n pizza uit de oven halen.
Het is in ieder geval niet meer die gare meuk van hun vorige album, met The Resistance enzo Man wat was dat kut.
Twijfelde al inderdaad. Had ze denk ik al gewoon maar afgeschreven tegen die tijd.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan heb je nog een album gemist tussendoor Of nou ja, je mist er weinig aan.
Best tof ja.quote:Op donderdag 12 maart 2015 19:03 schreef Tchock het volgende:
De nieuwe Muse is me een potje lekker zeg. Ze maken godzijdank geen slap aftreksel van Queen en U2 meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |