Jawel.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:40 schreef Pandaplint het volgende:
Nederlandse bands mogen niet populair zijn?
Logisch, maar ik vind het vooral vreemd dat ze net zoveel op lijken te leveren. Of in ieder geval, niet veel minder.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:43 schreef Sersjee het volgende:
Kostenplaatje.
Nederlandse bands lijken me goedkoper dan hier vergelijkbaar populaire buitenlandse bands.
De festivalmarkt zal op niet al te lange termijn ook wel enigszins in elkaar donderen, dat moet wel.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:47 schreef TUFKAL het volgende:
Lijkt me ook een overkill aan aanbod de afgelopen jaren. In het hoogseizoen is er elk weekend wel een festival, alle provinciale tentfeesten buiten beschouwing gelaten.
Lijkt mij ook en ook wenselijk.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:51 schreef Sersjee het volgende:
[..]
De festivalmarkt zal op niet al te lange termijn ook wel enigszins in elkaar donderen, dat moet wel.
De grote spelers op een bepaald niveau zullen wel blijven bestaan: Pinkpop als grootste van NL, Lowlands als grootste zonder dagkaarten, BKS als grootste alternative, 5 days off(?) als grootste EDM en Sensation als grootste trance/hardhouse. Concert at Sea heeft ook voldoende doelgroep In de Hiphop ligt voornamelijk markt, waar Woo-Hah goed op heeft ingespeeld. Ook de grote gratis festivals overleven wel op drank en sponsors, omdat mensen daar toch wel 'effe' heen gaan.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:51 schreef Sersjee het volgende:
[..]
De festivalmarkt zal op niet al te lange termijn ook wel enigszins in elkaar donderen, dat moet wel.
Ja, klopt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:54 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Zelfde organisator als Zwarte Cross?
Zie je ook steeds vaker, de grote broer krijgt een zusje.
Men gaat niet alleen voor de bands. Meer voor de sfeer. Concert beleving met veel mensen etc.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jawel.
Maar ik vind het raar dat mensen heel veel uitgeven voor acts die je een week later gratis kunt zien. Misschien iets minder exclusief, maar toch.
Daarnaast moeten die acts op een gegeven moment toch vermoeien? Een festival onderscheidt zich zo ook compleet niet meer. Best Kept Secret of Down the Rabbit Hole en veel elektronische festivals lukt het nog aardig, maar de echte popfestivals zitten toch in een ton van dezelfde artiesten te graaien die overal voorbij komt. En vooral de kleinere festivals moeten dit voelen.
[..]
Logisch, maar ik vind het vooral vreemd dat ze net zoveel op lijken te leveren. Of in ieder geval, niet veel minder.
Waarom heb je dat wel op een betaald en niet op een gratis festival?quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:57 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Men gaat niet alleen voor de bands. Meer voor de sfeer. Concert beleving met veel mensen etc.
Dat vind ik altijd zo'n intense dooddoener, zeker bij festivals van >180¤. "Ja ach, de line-up valt wat tegen, maar het is zo gezellig". Pinkpop dit jaar, en Bospop ieder jaar.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:57 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Men gaat niet alleen voor de bands. Meer voor de sfeer. Concert beleving met veel mensen etc.
Vond ik bij LL altijd wel zo (vroegah). Pinkpop en beleving wat minder. Dan ga je toch voor de namen.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n intense dooddoener, zeker bij festivals van >180¤. "Ja ach, de line-up valt wat tegen, maar het is zo gezellig". Pinkpop dit jaar, en Bospop ieder jaar.
Maar je wist ook dat er altijd wel een aantal leuke bands kwamen. Als er werkelijk niets komt wat je ook maar enigszins kunt waarderen, waarom ga je dan?quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:59 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Vond ik bij LL altijd wel zo (vroegah). Pinkpop en beleving wat minder. Dan ga je toch voor de namen.
Dat is ook wel zo ja, bij iets als Lowlands zijn de (grote) acts wat ondergeschikter aan de beleving. Pinkpop vind ik echt zo'n festival waar je puur voor de acts komt, aangezien er verder bijzonder weinig randprogrammering of aankleding is. Maar goed, je hebt altijd zo'n groep locals die er ieder jaar staat, of ze nou The Stones er neer zetten of Dotan.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:59 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Vond ik bij LL altijd wel zo (vroegah). Pinkpop en beleving wat minder. Dan ga je toch voor de namen.
Toen ik jong wasquote:Op donderdag 5 maart 2015 11:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar je wist ook dat er altijd wel een aantal leuke bands kwamen. Als er werkelijk niets komt wat je ook maar enigszins kunt waarderen, waarom ga je dan?
quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:56 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Wel een heel leuk klein zusje. Zeer gemoedelijk! Slowfood, zelf je visje vangen (als je dat wil). Kinderen zijn welkom, leuke acts. Niet te druk.
Ga er sinds een paar jaar ieder jaar toch weer heen.
Ik kijk niet eens naar welke bands er komen. Gaat mij puur om de beleving, dat klopt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:14 schreef TUFKAL het volgende:
Maar goed men betaald dus wel ook graag voor 'de beleving', zie oa hier:
[..]
Gratis festival heeft een andere sfeer.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarom heb je dat wel op een betaald en niet op een gratis festival?
Als je vaste bezoeker bent oke.
Dat is waar, maar de meeste festivals die sterk op NL acts inzetten (thans, zo sterk dat er niets anders meer staat) zijn ook niet meerdaags.quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:16 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Gratis festival heeft een andere sfeer.
Daarnaast zijn gratis festivals zelden meerdaags.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |