abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 september 2014 @ 16:53:07 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_145024197
Hoe makkelijk kom ik er vanaf?
Hoe goed een tatoeage te verwijderen is, hangt af van een aantal zaken
- hoe goed/diep is hij gezet.

- welke kleur is de tatoeage:


- wat voor huidtype heb je? Een lichtere huid is makkelijker:


Wat kost dat dan?
- Tijd. Veel tijd en geduld: 10-15x behandelen is redelijk normaal. En tussen elke behandeling zit altijd minimaal 8 weken (soms ook 12 weken). Dus reken erop dat je er 1,5 - 2,5 jaar mee bezig bent voordat je van je tatoeage af bent.
Aan de hand van de Kirby-Desai schaal kan je inschatten hoeveel behandelingen je ongeveer nodig zult hebben:
http://drtattoff.com/wp-c(...)Desai-Scale-JCAD.pdf

- Geld. Een behandeling is niet gratis. De volgende prijzen zijn per behandeling en een gemiddelde van de bekende klinieken:
1-2 cm² ¤ 55,-
5-10 cm² ¤ 75,-
26-30 cm² ¤ 110,-
61-80 cm² ¤ 155,-
101-150 cm² ¤ 195,-

Waar moet ik het laten doen?
Er zijn veel behandelaars in Nederland. De een beter dan de ander.
Hieronder een overzicht van waar de posters in deze reeks behandeld worden.
Ik heb zelf ervaring met het Lasercentrum Veldhoven (zitten nu in Eindhoven).
Na lang zoeken op internet voor hun gekozen omdat ze daar al bijna 20 jaar tatoeages verwijderen.

Een laser, dat is gewoon wat licht, voel je niks van?
Uhm, helaas wel. Het schijnt te voelen alsof iemand een tie-wrap hard aantrekt.
Verwijderen doet net zoveel pijn als het laten zetten. Om de pijn te verminderen kan je bij je huisarts een tube Emla creme vragen. Dit smeer je er anderhalf uur voor behandeling dik op. Stukje vershoudfolie eroverheen en klaar.
Na de behandeling kan je er coolpacks op houden (wij nemen altijd een koelbox mee), om te zorgen dat de boel niet te erg opzwelt. Als je thuis bent de eerste dagen flink smeren met zalf.
Alhydran is hier goed voor.


M'n tatoeage zwelt op en ik zie wat blaasjes
Na de behandeling wordt de tatoeage doorgaans dik; je bent met een laser de verfdeeltjes aan het verhitten waardoor ze uit elkaar vallen in kleinere deeltjes, zodat het lichaam ze kan afvoeren. Het is dus mogelijk dat je na een behandeling wat blaasjes ziet. Soms zelfs wat kleine bloedpuntjes. Dit verdwijnt echter altijd weer na een week smeren met zalf.

Picosure
Bij Het Lasercentrum hebben ze sinds een paar maanden de Picosure Laser. Hier vind je een filmpje van de nieuwe techniek:
http://www.tattoo-verwijderen.com/

Hier wat meer info over Picosure:
http://www.cynosure.com/product/picosure/

Een publicatie over Picosure, met clinical trials:
http://digital.miinews.com/publication/?i=146736

Nog wat meer info, zeer geschikt voor blauwe en groene inkt:
http://archderm.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1158557

Een aantal mensen in dit topic hebben daar nu goede ervaringen mee. De behandeling is wel wat duurder dan de standaardlaser, maar de tatoeage zou er sneller meer moeten verdwijnen :)

Voorbeelden en statusfoto's van verschillende behandelaars.

NenaLois - Lasercentrum Veldhoven, na 13x laseren met 8 weken ertussen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Matthijst - Lasercentrum Veldhoven, na 4/5x laseren met 8 weken ertussen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CWW - Lasercentrum Veldhoven, na 4x laseren waarvan 2 met R20 (effectief dus 8x):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lady_nogaga, na 15 behandelingen bij Het Lasercentrum:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ploon - Aesthetic Beauty Clinics (tussendoor een jaar Lasercentrum Veldhoven ), na ongeveer 4 jaar laseren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jannemann 1978 - Aesthetic Beauty Clinics, na 10x (doodshoofd):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raantje, na 9x bij Aesthetic Beauty Clinics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Magnetron, na 3x Lasercentrum Biltstraat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grunn1979 - ergens in groningen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nerdpride, bij Lasercentrum, met picosure:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Utreggie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mit77, Beauty-Tech, Rotterdam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LvH, aesthetics Eindhoven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Mylene op 12-10-2014 15:34:56 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 12 oktober 2014 @ 14:44:29 #2
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_145455388
Deel 9. Gaat goed zo. Hier weer een update foto van mij. 8 weken na laatste behandeling (3e keer pico uit het hoofd) en 2 weken na heerlijke duikvakantie in Egypte :D Volgens lasercentrum heb ik nog ongeveer 3 behandelingen nodig.Helaas dramatische fotokwaliteit van mijn HTC.

[ Bericht 7% gewijzigd door NerdPride op 12-10-2014 14:53:21 ]
  zondag 12 oktober 2014 @ 15:12:33 #3
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_145456256
Deeltje 9, OP aangepast zodat er meer foto's in staan.

[ Bericht 50% gewijzigd door matthijst op 12-10-2014 15:35:56 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_145578427
Tijd voor een nieuw htctje? Haha

Ziet er goed uit ben wel benieuwd hoe het is met een goede camera. Ben je gewoon in de zon geweest?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 15:52:19 #5
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_145606222
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:29 schreef Shenk het volgende:
Tijd voor een nieuw htctje? Haha

Ziet er goed uit ben wel benieuwd hoe het is met een goede camera. Ben je gewoon in de zon geweest?
Hey,

Kun je wel zeggen, ik wil een S4 mini, maar die krengen kosten me nog teveel. Ook met abonnement. En ik ben inderdaad in de zon geweest, 2 weken Egypte achter de rug..

Nu even afwachten wat er over is van mijn tatoeage als Egypte weer eraf gesleten is.. Voordat ik naar Egypte ging zag het er in sommige lichthoeken al ontzettend goed uit, maar daar tegenover staat weer een ongunstige lichthoek met haarscherpe contouren en inktrestanten van mijn toekomstige ex-tatoeage, dus het is nog even afwachten..

[ Bericht 13% gewijzigd door NerdPride op 16-10-2014 15:58:40 ]
pi_145607395
Ik kan rustig als mijn huid opspeelt na een behandeling flink smeren met bv zinkzalf, dat kalmeert maar laat ook een beetje wittige waas achter en dan lijkt het wel of het al bijna weg is :')
Gewoon, om te kijken hoe het zou kunnen zijn al...

Wat ik wel merk, is dat er een paar plekjes zijn die tijdens de behandeling het meest pijnlijk zijn en dat precies die plekjes ook nog steeds het meest zwart zijn.
Ik ben bang dat dit echt de plekjes zullen worden die ofwel niet meer weggaan, ofwel echt het aller, allerlaatste.
We gaan het zien.
Ik heb mijzelf voorgenomen om volgend jaar toch echt echt echt, ja echt, met blote benen in een rok te kunnen. Het zal toch wel een keer -O-
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:07:10 #7
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_145668831
Leuk, hoe we door de jaren heen veranderen. En zo ontzettend anders gaan kijken naar uiterlijke versieringen.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:16:17 #8
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_145669079
Hey, als je denkt dat je het te bont hebt gemaakt met je tatoeage, think again..

pi_145670377
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:16 schreef NerdPride het volgende:
Hey, als je denkt dat je het te bont hebt gemaakt met je tatoeage, think again..

[ afbeelding ]
Past hier mooi: Topicreeks: Compleet verneukte tatoeages
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:46:34 #10
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_145671492
quote:
Oh, wist ik niet. Ik dacht alleen dat deze tatoeage ons relatieve leed over onze tatoeages een beetje kon verzachten. Als het niet mag hier, kan een mod/admin wel verplaatsen toch?
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:22:44 #11
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_145704349
Vrijdag weer naar Eindhoven.
Schouder ziet er erg goed uit al:


Enkel gaat wat langzamer, maar wordt wel lichter:
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 19 oktober 2014 @ 20:30:55 #12
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_145711210
Nice. Keep it up.

[ Bericht 5% gewijzigd door NerdPride op 21-10-2014 17:28:18 ]
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:43:27 #13
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_145905016
Vanmiddag weer bij 't lasercentrum geweest :)
Er was een update voor de Picosurelaser geweest waardoor hij nu nog kortere pulsen kan afgeven (500 ipv 700 picoseconden als ik het goed heb onthouden). Idee is volgens mij dat de tatoeage/huid dan minder verhit wordt en je er minder last van hebt :)

Schouder is echt bijna geen inkt meer te zien, nu een uur of 8 na de behandeling:


Eens kijken hoe dat er na een week of twee uit ziet :)
Zal morgen eens een foto van de enkel maken.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 00:56:35 #14
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_146060321
Vandaag weer behandeling gehad. Volgens Lasercentrum zit het er echt bijna op nu :D:D:D Foto is van voor de behandeling van vandaag.
pi_146077971
@matthijst en NerdPride: hij gaat lekkah

Zelf heb ik ondertussen 3 behandelingen achter de rug.

Samenvattinkje van het verloop van de behandelingen en effecten

- Behandeling 01: 31.03.2014
Direct na (eigenlijk al tijdens) de 1e behandeling was er op beide tats flinke lasersnow. De warmte zit die dag echt in/onder je huid en de tat is aardig verdikt, ligt als een schijf onder je huid. Na enkele dagen treden er blauwe/rode plekken op die later geel worden. Bloeduitstortinkjes dus. Geen verdere bijzonderheden.

- Behandeling 02: 16.06.2014
In de 9 weken na behandeling 01 trad er vervaging op. Behandeling 2 was wat minder geslaagd...voor m'n schouder werd de laser wat sneller gezet (meer flashes per minuut). Dit resulteerde in een klein blarenfestijn..aardig pijnlijk en de blaren gingen uiteraard stuk en dit heeft wel voor wat rommel gezorgd. Ik zie hier nu dan ook nog littekens van, helaas. Ook weer bloeduitstortinkjes zoals na de eerste behandeling.

- Behandeling 03: 15.09.2014
13 weken na de 2e behandeling is er weer meer vervaagd. Behandeling 03 was weer prima, laser wat rustiger gezet. Het lijkt of de tats minder gevoelig zijn. Dit komt ook wel door de eerdere behandelingen. Deze zorgen er voor dat er e.e.a. aan zenuwen kapot gaat denk ik. Dit werd onderschreven door de behandelaar. En weer bloeduitstortinkjes as ususal.

Verzorging na de behandeling.
Ik koel thuis met een bakje water met wat ijsklontjes en een schone washand. Twee weken lang smeer ik 2-3 maal daags calendula zalf. Natuurlijk pas als de ergste blaasjes/kleine baren weggetrokken zijn. Feitelijk 1-2 dagen na de behandeling als ik zie dat er geen wondjes zijn ontstaan. Heb ook een testertje van die zalf uit de OP gebruikt; Alhydran, prima spulletje.

Tussenstand.
De tat op m'n heup was bijster slecht gezet. Zodanig dat er op sommige stukken al amper/geen inkt meer was. Sommige stukjes reageren prima en daar vervaagt het lekker snel. Een klein ander deel lijkt alsof er nog niks is gebeurd.

De tat op m'n schouder reageert ook goed. Een gedeelte van 25% is al sterk vervaagt, hier is ws. minder inkt gebruikt. De rest gaat minder snel maar er is zeker effect.

Ik heb me voorgenomen dat ik de tijd neem. En al ben ik redelijk geduldig, je wil toch dat het sneller gaat :) Momenteel ben ik even druk bezet door een tweetal verhuizingen en nog wat zaken dus las ik een lange pauze in van minimaal 6 maanden. Ook om te kijken of het effect langer doorwerkt dan ik het nu de kans heb gegeven.

Pics zal ik binnenkort maken en uploaden.

Succes allemaal! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door mit77 op 29-10-2014 19:12:00 ]
olé
pi_146776953
Dag allemaal,

Ben nieuw hier op het forum dus zal even kort mijn situatie schetsen... Heb een tribal van +/- 60 cm lengte op mijn onderbeen van 3 jaar oud (gelijkaardig aan NerdPride zijn tattoo), wil deze weg o.w.v carrière switch. Mijn eerste afspraak ligt vast voor de behandeling met een picosure laser in Eindhoven. Ben benieuwd naar het resultaat en aantal behandelingen... Hoop dat het een beetje gaat mee vallen en dat niet mijn volledige onderbeen vol blaren/littekens komt te staan (dan nog liever mijn tattoo, jammer dat je dit niet op voorhand weet...). NerdPride, hoelang ben jij nu ongeveer bezig met je behandelingen?
  dinsdag 18 november 2014 @ 16:58:05 #17
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_146778727
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:54 schreef ElkeN het volgende:
Dag allemaal,

Ben nieuw hier op het forum dus zal even kort mijn situatie schetsen... Heb een tribal van +/- 60 cm lengte op mijn onderbeen van 3 jaar oud (gelijkaardig aan NerdPride zijn tattoo), wil deze weg o.w.v carrière switch. Mijn eerste afspraak ligt vast voor de behandeling met een picosure laser in Eindhoven. Ben benieuwd naar het resultaat en aantal behandelingen... Hoop dat het een beetje gaat mee vallen en dat niet mijn volledige onderbeen vol blaren/littekens komt te staan (dan nog liever mijn tattoo, jammer dat je dit niet op voorhand weet...). NerdPride, hoelang ben jij nu ongeveer bezig met je behandelingen?
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:54 schreef ElkeN het volgende:

Hallo Elke,

Moest eerst even opzoeken wat o.w.v. betekent ;) Ik ben al bezig, met ruim een jaar pauze, sinds (niet schrikken) 2009.. Maar zoals je ziet ben ik nu echt bijna klaar.. De reden dat het zo lang duurt is onder andere dat mijn tatoeage "3x" is gezet. De oorspronkelijke is de eerste keer (zie foto's deel 8 van deze fok-reeks, dit is deel 9), vervolgens is de tatoeage nog eens opnieuw gezet vanwege een aantal gaten erin. 2e maal dus. Jaren later heb ik met een cover-up er iets compleet anders van laten maken, waarbij de kern ook weer opnieuw ingekleurd is (3e keer), omdat er anders een te groot verschil zichtbaar zou zijn tussen oorspronkelijk en uitbreiding. Mijn schouder zat dus echt bomvol met hardnekkige inkt en dat moet er allemaal uit..

De resultaten zie je op de foto's. Wat de littekens en blaren betreft, het hele punt van jarenlang en kostbaar laseren is dat het verwijderen nagenoeg geen huidbeschadiging oplevert. En blaren heb ik in ieder geval nog nooit gehad.

Succes met het verwijderen en je carrière-switch!
pi_146993807
Wat is de prijs die laser centrum in Eindhoven hanteert voor pico? Veldhoven kliniek heeft nu ook een pico laser en de prijzen zijn erg aantrekkelijk.
Land of the free. Home of the brave.
pi_147017922
Hoi allemaal.. Ik heb volgende week mijn tweede behandeling bij aesthetic beauty clinics (de tijd gaat snel!). Deze aanstaande behandeling wordt gedaan met de Picolaser, want ook aesthetic gebruikt sinds deze maand de picolaser.. Ben erg benieuwd of het zoveel uitmaakt in verschil met de "normale" laser bij de eerste behandeling. Heeft iemand daar enigszins een antwoord op?
Overigens vind ik het wel fijn dat ik dezelfde afgesproken prijs mag gaan betalen ondanks het verschil met de laser, want de pico is klaarblijkelijk duurder..
Groetjes !
pi_147018456
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:41 schreef Scarface88 het volgende:
Wat is de prijs die laser centrum in Eindhoven hanteert voor pico? Veldhoven kliniek heeft nu ook een pico laser en de prijzen zijn erg aantrekkelijk.
Hangt af van de oppervlakte in vierkante cm van de tattoo.
pi_147018527
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:33 schreef dromer__00 het volgende:
Hoi allemaal.. Ik heb volgende week mijn tweede behandeling bij aesthetic beauty clinics (de tijd gaat snel!). Deze aanstaande behandeling wordt gedaan met de Picolaser, want ook aesthetic gebruikt sinds deze maand de picolaser.. Ben erg benieuwd of het zoveel uitmaakt in verschil met de "normale" laser bij de eerste behandeling. Heeft iemand daar enigszins een antwoord op?
Overigens vind ik het wel fijn dat ik dezelfde afgesproken prijs mag gaan betalen ondanks het verschil met de laser, want de pico is klaarblijkelijk duurder..
Groetjes !
Wat ik ervan begrijp heb je minder behandelingen nodig.
Ik ben vorige week voor de tweede behandeling bij het lasercentrum geweest en ik ben erg tevreden over de gang van zaken daar en de voortgang van de behandeling met de picosure. Ik heb gelukkig na de behandeling helemaal nergens last van. Alleen is het gelaserde stuk huid een beetje gevoelig en prikt een beetje maar geen blaren oid.
pi_147019024
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:33 schreef dromer__00 het volgende:
Hoi allemaal.. Ik heb volgende week mijn tweede behandeling bij aesthetic beauty clinics (de tijd gaat snel!). Deze aanstaande behandeling wordt gedaan met de Picolaser, want ook aesthetic gebruikt sinds deze maand de picolaser.. Ben erg benieuwd of het zoveel uitmaakt in verschil met de "normale" laser bij de eerste behandeling. Heeft iemand daar enigszins een antwoord op?
Overigens vind ik het wel fijn dat ik dezelfde afgesproken prijs mag gaan betalen ondanks het verschil met de laser, want de pico is klaarblijkelijk duurder..
Groetjes !
hoi Dromer,
volgens mij heeft Aesthetics wel een ander Pico dan de meest voorkomende van dit moment.
Heb je wat meer info?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_147019134
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:05 schreef WRH het volgende:

[..]

hoi Dromer,
volgens mij heeft Aesthetics wel een ander Pico dan de meest voorkomende van dit moment.
Heb je wat meer info?
Aesthetics heeft de Picoway ipv de Picosure.
pi_147029907
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:50 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Hangt af van de oppervlakte in vierkante cm van de tattoo.
Klopt. Er is nergens een prijslijst te vinden voor lasercentrum. Wel voor veldhoven.
Land of the free. Home of the brave.
pi_147178848
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:05 schreef WRH het volgende:

[..]

hoi Dromer,
volgens mij heeft Aesthetics wel een ander Pico dan de meest voorkomende van dit moment.
Heb je wat meer info?
Hoi, ik heb deze info van de website. Ik heb niet veel verstand van de verschillende lasers (hoevaak ik er ook over lees)..

PicoWay heeft als enige Picolaser een dubbele golflengte van 1064nm en 532nm speciaal om meerkleurige tattoos te kunnen behandelen. Deze nieuwe laser heeft in tegenstelling tot een Pico Alexandrite Lasers meerdere kleuren laserlicht beschikbaar. De kleuren zwart, bruin, paars, groen en blauw worden behandeld met de 1064nm lichtkleur. Rood, roze, geel en oranje worden behandeld met 532nm lichtkleur.
pi_147178932
De mevrouw die mij behandelde vertelde dat je de tattoo als het ware kunt "voelen" als je er met je hand overheen gaat. Dat was ook het geval, iets wat me niet bepaald was opgevallen. Maar goed,ik ben nu bijna 3 maanden verder na de eerste behandeling en ik kan nu al kleine stipjes in mijn tattoo zien die als het ware wit (en dus weg) zijn. En dat na 1 behandeling ? Ik moet wel zeggen dat ik super gezond leef, en overdreven veel water drink (ivm de sport die ik beoefen) maar of dat ook echt van invloed is.. I don't know..
pi_147326207
Tijdje geleden maar hier is #5, 2 weken na de behandeling. Ik doe het trouwens bij mediderm waar ze de Q-switch gebruiken



[ Bericht 33% gewijzigd door Utreggie op 06-12-2014 03:12:34 (Foto fout) ]
pi_147631280
Ik mag in februari weer langs de kliniek in Veldhoven.. Soms word ik wel een beetje moedeloos ervan omdat het me gewoon niet snel genoeg kan gaan. Zomer 2015 wordt nog afplakken met een pleister maar in 2016 hoop ik dan toch echt dat ie weg is!
pi_147631777
Ik heb ooit iets gelezen over een inkttechniek met gebruik van plastic bolletjes of capsules die heel makkelijk weg te laseren zijn. Is dit al mogelijk in NL? Mocht ik ooit een tattoo willen, dan wil ik niet zo'n lijdensweg afleggen als jullie bij het verwijderen!
pi_147633183
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:38 schreef Beursaap het volgende:
Mocht ik ooit een tattoo willen, dan wil ik niet zo'n lijdensweg afleggen als jullie bij het verwijderen!
in dat geval zou ik zeer zeker NIET beginnen aan een tatoeage, als je daar nu al bij stilstaat.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_147684266
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:38 schreef WRH het volgende:

[..]

in dat geval zou ik zeer zeker NIET beginnen aan een tatoeage, als je daar nu al bij stilstaat.
:') meer dan de helft van de mensen met een tattoo krijgt spijt, vroeg of laat. Wie wil er nou rondlopen met een verlepte inktvlek op z'n arm op z'n 80e???
pi_147696686
Ik ben echt zo benieuwd naar de bron van je bewering hier, die 50% van alle mensen met een tatoeage.
Als je op deze manier bezig bent met zowel tatoeages als al het verwijderen ervan, dan zou ik als ik jou was heel ver wegblijven van de materie.
Je begrijpt er duidelijk niet zo heel veel van.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:10:50 #33
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_147750532
Wij zijn vandaag weer bij 't Lasercentrum geweest.
De schouder gaat echt heel goed, de enkel loopt iets achter.
Ik hoorde dat ze vanaf februari ook een vestiging in Zoetermeer gaan openen, dus mocht je in het westen wonen en met Picosure gelaserd willen worden dan is het misschien de moeite waard tot februari te wachten :)

Schouder ziet er nu zo uit, zal van het weekend nog eens proberen foto's van de enkel te maken:


En een closeup. Je moet aardig goed kijken om te zien wat er gezeten heeft :)
Ik verwacht dat deze na een zonnige zomer toch een heel eind weg moet zijn.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_147767368
wauw wat mooi!
het is dat ik weet wat voor vorm het was want anders is het niet meer te zien, geweldig!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  dinsdag 23 december 2014 @ 17:02:12 #35
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_147885004
Vandaag weer behandeld. Foto van vlak voor de behandeling. Bijna niets gelaserd. Tatoeage ziet er erg wit uit. Dit komt waarschijnlijk.doordat ik bij vorige behandeling erg bruin was door 2 weken Egypte en hierdoor het pigment van m'n huid (ook) is aangetast. Ik hoop dat het weer bijtrekt tot mijn eigen huidskleur.
  dinsdag 23 december 2014 @ 22:07:02 #36
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_147896924
Wow! Daar is bijna geen inkt meer over zo te zien?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_147911189
Mooi Nerdpride!
Verwacht wel dat het witte op den duur gaat bijtrekken.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 24 december 2014 @ 14:20:54 #38
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_147918358
Hey partypeople..

Thx, maar ik heb zelf nog het idee dat er nog vrij veel groen en blauw doorschijnt..

Interval nu ook 12 weken i.p.v. 8. Wordt de zon opzoeken.. In sommige lichthoeken of onder de douche zijn de inktrestanten en sporen al verwaarloosbaar.. Daar extra van genieten natuurlijk.

Eind in zicht!

En allemaal heel fijne feestdagen toegewenst..

[ Bericht 4% gewijzigd door NerdPride op 24-12-2014 14:42:51 ]
pi_147948724
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:20 schreef NerdPride het volgende:
In sommige lichthoeken of onder de douche zijn de inktrestanten en sporen al verwaarloosbaar.. Daar extra van genieten natuurlijk.

Dat soort dingen doe ik ook altijd. Onder de douche (ik douche vrij heet) wordt het altijd wat roder en dus weer meer zichtbaar. Er onder vandaan valt het dan weer een beetje meer weg en dan zit ik rustig een kwartier lang aan mijn huid te trekken en te duwen en vanuit allerlei hoeken te kijken.
(kijk, zo is dit stukje al bijna weg en als ik de huid hiernaartoe duw is dat stukje al veel minder)
Heel neurotisch, ik weet het.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_147971946
Mag ik vragen waarom jullie je tattoos weg willen hebben? Ik heb zelf plannen om iets te laten zetten, maar wil er een goede overweging in maken. Ik ken heel veel tattooenthousiastelingen die natuurlijk vóór zijn. Maar hoor ook graag de tegenargumenten.
  zaterdag 27 december 2014 @ 15:01:56 #41
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_148009483
Hey,

Neurotisch zou ik het niet willen noemen.. Misschien enthousiast of begerig.. Net Kerstavond ;) Krijg je ook een cadeautje..
pi_148009723
Lol, ja dat is het meer.
Ik merk wel dat het af en aan gaat qua reactie op laseren. Dan is het de eerste paar dagen heel erg warm en kan het gaan kloppen of branden en dan rustig wéken lang helemaal niets. En dan plotseling onverwachts, rustig 5 weken later dat de tatoeage er opeens weer bovenop komt te liggen, heel erg opzwelt en gaat branden. Na een paar dagen kan ik dan zien dat de boel weer iets lichter geworden is.
Net alsof die laser soms weer werkzaam wordt als het ware, heel vreemd.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zaterdag 27 december 2014 @ 15:10:46 #43
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_148009781
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 12:47 schreef Fixers het volgende:
Mag ik vragen waarom jullie je tattoos weg willen hebben? Ik heb zelf plannen om iets te laten zetten, maar wil er een goede overweging in maken. Ik ken heel veel tattooenthousiastelingen die natuurlijk vóór zijn. Maar hoor ook graag de tegenargumenten.
Hey Fixers,

Mijn tatoeage wil ik verwijderen om meerdere redenen, maar voornamelijk vind ik mijn persoonlijke tatoeage nu niets meer dan een impulsieve jeugdzonde. Daarnaast vind ik mijn tatoeage simpelweg niet (meer) mooi en is mijn schouder zonder die lap inkt ook een stuk netter. Tegen tatoeages op zich heb ik helemaal niets - niet tegen alle althans.

Succes met je beslissing.
  zaterdag 27 december 2014 @ 15:17:03 #44
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_148009993
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 15:08 schreef WRH het volgende:
Lol, ja dat is het meer.
Ik merk wel dat het af en aan gaat qua reactie op laseren. Dan is het de eerste paar dagen heel erg warm en kan het gaan kloppen of branden en dan rustig wéken lang helemaal niets. En dan plotseling onverwachts, rustig 5 weken later dat de tatoeage er opeens weer bovenop komt te liggen, heel erg opzwelt en gaat branden. Na een paar dagen kan ik dan zien dat de boel weer iets lichter geworden is.
Net alsof die laser soms weer werkzaam wordt als het ware, heel vreemd.
Joh, maf, zo'n effect. Ken ik niet. Wat ik wel had was dat de irritatiepiek tijdens het laseren en herstelperiodes bij de ene behandeling hoger was dan bij de andere..

Het is een raar besef dat ik vermoedelijk aankomende lente of zomer helemaal klaar ben met het laseren. Vanaf 2009 bezig geweest. En het geld.. Vreemd genoeg zou ik denk ik zo overdoen.. het laseren dan..
pi_148010039
Ben al sinds eind 2006 bezig...
Heel erg zat inmiddels.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zaterdag 27 december 2014 @ 15:20:43 #46
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_148010098
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 15:18 schreef WRH het volgende:
Ben al sinds eind 2006 bezig...
Heel erg zat inmiddels.
2006 ?? Dat zou ik ook zat zijn.. Met pauzes? Of aan een stuk door? Dezelfde tatoeage?

Hoe lang moet je nog, denk je?

[ Bericht 2% gewijzigd door NerdPride op 27-12-2014 16:19:35 ]
pi_148037667
wat pauzes als ik het even zat was, maar minimaal. eigenlijk wel redelijk aaneengesloten.
voorlopig nog niet klaar, dus ja, ben er wel aardig klaar mee.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zondag 28 december 2014 @ 15:11:48 #48
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_148049060
En hoe komt het dat het zo tegenzit? Formaat tatoeage? Type inkt? Hoeveelheid inkt? Deskundigheid behandelaar? Lasermateriaal (in 2006 en 2009 was er nog geen Picosure) ? Je budget?

Volhouden in ieder geval.. !
  Moderator zondag 28 december 2014 @ 15:59:34 #49
382129 crew  Donna
pi_148051257
Oh my, volhouden idd! Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent.

Ik moest eigenlijk gisteren weer, maar met alle drukke dagen had ik dat niet zo slim bekeken. Afspraak is nu twee weken verplaatst.

Ik zal volgende week even een foto maken. Er wordt nu echt resultaat geboekt, eindelijk.
pi_148052122
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 15:11 schreef NerdPride het volgende:
En hoe komt het dat het zo tegenzit? Formaat tatoeage? Type inkt? Hoeveelheid inkt? Deskundigheid behandelaar? Lasermateriaal (in 2006 en 2009 was er nog geen Picosure) ? Je budget?

Volhouden in ieder geval.. !
Mijn eerste behandelaar was helaas zo'n beunhaas in Amsterdam (redelijk bekend als beunhaas inmiddels maar blijft gewoon doorgaan met andere mensen verminken), daar ben ik na 3x vertrokken.
Toen had ik ongeveer alles tegen zitten wat er maar tegen kon zitten: cover up, erg professioneel gezet dus echt inktzwart, zeer bleke huid die ook erg snel reageert.
Daarna eigenlijk weinig aan uitleg of reden meer vernomen voor het niet langer reageren op de laser, beetje jammer.

Inmiddels zijn er wel weer wat ontwikkelingen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zondag 28 december 2014 @ 23:46:28 #51
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_148076692
Een oude kennis van me is ook in Amsterdam behandeld. Staat goed te boek. Heb je er iets aan als ik navraag wie dat was? WRH?
  maandag 5 januari 2015 @ 17:16:26 #52
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_148361272
Het (b)lijkt, warempel, dat de witte vlekken en strepen vervagen..
pi_148539459
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:46 schreef NerdPride het volgende:
Een oude kennis van me is ook in Amsterdam behandeld. Staat goed te boek. Heb je er iets aan als ik navraag wie dat was? WRH?
Nee, ik ben er gestart en dat is inmiddels jaren geleden dus voor mij maakt het niet zo veel meer uit.
Het bleek een echte beunhaas te zijn die echt totaal niet wist waar hij mee bezig was en enorm veel schade heeft aangericht bij meerdere mensen.
Hij is inmiddels ook verplaatst en elders weer verder gegaan, zoals dit soort lui eigenlijk altijd doen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 14:44:11 #54
382129 crew  Donna
pi_148540778
Net weer een sessie gehad. Als ik dan foto's van het begin zie, zie ik toch wel veel verschil. Heb van te voren foto's gemaakt die zal ik straks even plaatsen.
pi_149004196
Wat is nu het verschil tussen een Picosure en een Picowave? Of is er geen verschil?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Moderator dinsdag 27 januari 2015 @ 14:01:19 #56
382129 crew  Donna
pi_149103616
Lijkt me overduidelijk inderdaad.
  Admin dinsdag 27 januari 2015 @ 14:03:46 #57
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_149103680
Opgeschoond :)
BV bedankt voor je speurwerk.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 17:59:00 #58
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_149111293
Was het echt een commerciële stunt van die 2 profielen?

Klootviolen.

Het ging hier toch niet om Het Lasercentrum met de nieuwe picosure, of wel? Dat zou me tegenvallen.
pi_149130442
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:33 schreef matthijst het volgende:

Zal van het weekend weer eens wat foto's maken.
same here. ik was het al een tijdje van plan maar ik heb dit weekend tijd en zal echt echt even een update plaatsen met wat foto's. ik zal ook nog even op zoek gaan naar oude foto's. (heb bv ook nog ergens een 'mooie' met lasersnow die vrijwel 1 op 1 overging in blaren, oftewel, een tatoeage vol met mini bolletjes, ook leuk gezicht voor de geïnteresseerden in 'wat kan er gebeuren')
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  donderdag 29 januari 2015 @ 08:23:10 #60
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149161919
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 10:38 schreef WRH het volgende:
Wat is nu het verschil tussen een Picosure en een Picowave? Of is er geen verschil?
Het verschil tussen Picosure en Picoway zit hem in de gebruikte laser volgens mij.
Picosure gebruikt een Alexandrite laser, Picoway een Nd Yag laser.
Picosure werkt daardoor het best met kleuren zwart, blauw, groen en paars.
Picoway werkt beter met rood, geel en oranje.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_149176331
Ik zit wel bij de kliniek Veldhoven. Snap die negativiteit niet, want heb al 3 behandelingen gehad en ben zeer tevreden.

Hoe plaats je foto's vanaf je telefoon? Lukt me maar niet.
  donderdag 29 januari 2015 @ 17:48:29 #62
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_149176596
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:38 schreef dromer__00 het volgende:
Ik zit wel bij de kliniek Veldhoven. Snap die negativiteit niet, want heb al 3 behandelingen gehad en ben zeer tevreden.

Hoe plaats je foto's vanaf je telefoon? Lukt me maar niet.
In ieder geval een eerlijke review dan.
Maar hoe kom jij aan 3 behandelingen zo snel? Hoeveel weken is de intervalperiode tussen iedere behandeling?

[ Bericht 8% gewijzigd door Danny op 04-02-2015 08:37:44 ]
  donderdag 29 januari 2015 @ 17:49:35 #63
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_149176626
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:30 schreef WRH het volgende:

[..]

same here. ik was het al een tijdje van plan maar ik heb dit weekend tijd en zal echt echt even een update plaatsen met wat foto's. ik zal ook nog even op zoek gaan naar oude foto's. (heb bv ook nog ergens een 'mooie' met lasersnow die vrijwel 1 op 1 overging in blaren, oftewel, een tatoeage vol met mini bolletjes, ook leuk gezicht voor de geïnteresseerden in 'wat kan er gebeuren')
Ik zou graag die resultaten zien. Van wat er kán gebeuren als het fout gaat.
  donderdag 29 januari 2015 @ 18:23:34 #64
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_149177457
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 17:38 schreef dromer__00 het volgende:
Ik zit wel bij de kliniek Veldhoven. Snap die negativiteit niet, want heb al 3 behandelingen gehad en ben zeer tevreden.

Hoe plaats je foto's vanaf je telefoon? Lukt me maar niet.
Foto's kun je uploaden naar een sites als tinypnic.com
Daarna kun je ze hier plaatsen door de link met [img] naamvandefoto [/img] te kopieren naar het reactieveld hier op Fok!

Probleem met jouw kliniek is waarschijnlijk niet dat ze slecht werk leveren, maar dat ze reviews plaatsen of lieten plaatsen die niet echt zijn, maar enkel geplaatst zijn om het bedrijf op te hemelen en zo nieuwe klanten proberen te genereren. Komt de geloofwaardigheid van het bedrijf niet ten goede als dat op deze manier moet.

De vraag rijst dan: hoe eerlijk is het advies eenmaal terplekke? Even eerlijk? Of toch net even wat minder eerlijk, teneinde jou te overtuigen jouw centjes binnen te harken?

[ Bericht 6% gewijzigd door BloedendeVagina op 29-01-2015 18:33:00 ]
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_149210745
Sorry, correctie: 2 behandelingen. Inmiddels zouden het er 3 zijn, maar ik heb de tweede behandeling veel later gedaan omdat ik in een drukke periode zat. Ik mocht voorheen eens per drie maanden komen, maar sinds de nieuwe laser eens per twee maanden.

Reclame maken op die manier is inderdaad fout; ik snap dan ook niet waar dat voor nodig is. In mijn eerste gesprek met de betreffende kliniek kreeg ik niet het geval dat ik perse voor die kliniek moest kiezen. Of dat, dat psychologisch ingepeperd werd. Sterker nog, de mevrouw gaf aan dat ik verder moest kijken en pas na een goede overweging een beslissing moest nemen.
pi_149232724
Ik had al een tijdje een update beloofd maar nu voldoende tijd om dat eindelijk echt te doen. Dan maar gelijk het hele verhaal nog eens, zodat het ook voor nieuwe (mee-)lezers compleet is.

Ergens in 1994 de tatoeage laten zetten, in 2001 iets anders erover heen laten zetten.
Verkeerde beslissing dus uiteindelijk in 2006 gestart met laser verwijdering.
Oorspronkelijk bij een beunhaas terechtgekomen, mede door dit forum (dank Samson) na 3 behandelingen overgestapt naar Aesthetics te Veldhoven.

Ik heb eigenlijk geen foto's van hoe de tatoeage er toen bij aanvang uitzag dus jullie moeten het doen met de beschrijving: de tekening was echt diepzwart en erg goed gezet. Hele strakke lijnen en inktzwart.

Na enkele behandelingen bij Aesthetics zag deze er in april 2008 zo uit:


Behandeld met de gewone yag. Oorspronkelijk was de tijd tussen behandelingen circa 8 weken.
Na enkele jaren gebeurde er niets meer en stond het vervagen stil. Daarom in 2012 meegedaan aan het testen van de toen veel besproken R20 behandeling, oftewel, het 3x behandelen in enkele uren tijd.

Dit gaf onderstaand effect:


Beetje slechte kwaliteit foto maar belangrijkste was dat al snel duidelijk werd dat deze nieuwe methode inderdaad leuk bedacht was door de producenten / leveranciers van de lasers maar niets uithaalde. Het strookte ook niet met de algemene kennis van het verwerken en afvoeren van de inkt door de huid maar he, als niemand het probeert...

Afijn, ook hierna bleek er niets meer te gebeuren. Na de R20 behandeling zomer 2012 ging ook de frequentie omlaag waardoor erg veel tijd tussen de behandelingen zaten.
Wat erg jammer was, is dat er dus bijna 3 jaar geen enkele progressie meer zat in de vervaging van de tekening en ik hier ook na meerdere malen vragen geen uitleg over kreeg maar er ook niets anders geprobeerd werd. Inmiddels was bij Aesthetics een nieuwe, vrij jonge, dame gestart die eigenlijk elke keer dat ik aangaf dat er weer niets gebeurt was alleen maar wat schaapachtig kon lachen en zeggen dat ze ook niet wist waar dat aan lag. 'ja, dat gebeurt soms'
ok, dat weet ik, ik ben nl soms maar zoek het dan uit, ga terug naar de leverancier, probeer iets anders, verdiep je erin, wat is er aan de hand.
Maar niets, alleen maar als reactie nóg langer wachten met de volgende behandeling.

Dus kort geleden overgestapt naar de Pico van Het Lasercentrum. Hier vandaag de 3de behandeling gehad. Onderstaand het effect na 2 behandelingen, deze foto is gemaakt vlak voor de behandeling van vandaag:



Geen twijfel mogelijk: de tekening is in 2 behandelingen flink lichter geworden. (wel enigszins lichter dan in werkelijkheid omdat ik hier al een uur de verdovende Emla creme had laten inwerken, die slaat altijd iets wittig uit)
Ik heb zeer grote hoop dat ik straks als het zomer is (dan weer enkele behandelingen verder) eindelijk weer, na bijna 10 jaar (!) een korte rok aankan zonder de tatoeage of althans nauwelijks een zichtbare tatoeage.

Voor de volledigheid nog een paar foto's van de keren dat het misging. Dit valt niet vooraf te zien en ligt ook zeker niet aan de behandelaar maar heeft vooral te maken met mijn huid. Ik wil het echter wel laten zien zodat anderen weten wat er ook kan gebeuren. (en dat het niets is om van te schrikken, ik heb er vooralsnog geen littekens aan overgehouden)



Dit lijkt op lasersnow die direct hard werd tot keiharde blaren. De blaren waren niet zacht met vocht gevuld maar echt heel hard. Dit was wel redelijk in het begin van de behandeling, dus in 2007 en 2008.



Een jaar later gebeurde dit gewoon doodleuk nog een keer. Waar het aan lag, geen idee. Mijn huid is bijzonder gevoelig, heel erg bleek maar misschien lag het wel gewoon aan mijn cyclus, er zijn meer vrouwen die afhankelijk van het moment in de maand op laser reageren. Het betekent dus wel een extra omstandigheid waar vrouwen rekening mee moeten houden.


In 2011 gebeurde dit opeens, de huid bovenop de tatoeage ging na behandeling losliggen. Dit vond ik persoonlijk wel het engste dat ik aan reactie gehad heb omdat het gepaard ging met vocht en best wel een groot huidoppervlakte, ik was erg bang voor infectie en het zeker 2 weken de boel steriel afgedekt gehouden.


Dit is ook een keer gebeurd, goed te zien is dat de inkt er echt bovenop kwam te liggen. Niet pijnlijk, wel vervelend.


Dit is de beroemde blaar die een keer ontstaan is, ook in 2008 en dit was nog voor het hoogtepunt want in de nacht volgend is deze blaar nog veel verder gegroeid. Uiteindelijk begon ook echt de rand van de blaar letterlijk de bovenste huidlaag los te scheuren en trekken en ben ik naar de eerste hulp gegaan. Geluk gehad en een arts gesproken die ervaring had met laser en behandeling en wist te vertellen dat het echt geen kwaad kon om door te prikken en vooral geen brandwonden zalf te gebruiken omdat dit invloed zou kunnen hebben op de laser werking. Dus daar open laten prikken en een setje steriele naalden meegekregen om het verder thuis te doen als het ding zou terugkomen (en dat deed het). Sindsdien dus geleerd dat doorprikken gewoon mag en zelfs beter is omdat je het dan gecontroleerd doet ipv onverwachts doordat je ergens tegen aan stoot, mits je het maar met een steriele naald doet met een gootje en 2 gaatjes prikt zodat er geen druk op komt te staan.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 13:02:53 #67
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149234413
HOLY SHIT die blaar!!!

Die picosure lijkt wel ernorm veel effect te hebben op je tatoeage? Ziet er een heel stuk vager uit!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_149234659
Ja die blaar is impressive he ;) (vooral als je je bedenkt dat het nog erger was voor ik naar de eerste hulp ging)

De pico ben ik echt super blij mee. Ik kan heel duidelijk verschil zien. Op sommige plekken was het vandaag ook moeilijk laseren omdat de inkt niet helemaal goed meer te zien was en ik heb door mijn erg bleke huid ook hele zichtbare aderen dus verschil inkt en ader was niet overal even helder.
Erg blij met de overstap.

Inmiddels heeft ook Aesthetics een Pico maar een ander type en ik vraag mij af of dat ook veel gedaan had. Dit doet in ieder geval weer flink wat dus ik ben weer zwaar gemotiveerd.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 14:22:38 #69
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149236147
Hier een foto van de schouder vanochtend:
Haters everywhere but I don't really care.
pi_149236196
Super!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_149236675
Het kan dus wel echt.
Ik merk dat er veel mensen zijn die hopen iets te horen over lotgenoten die echt al helemaal inktvrij zijn na laser en dat we er daar eigenlijk nog te kort van hadden rondlopen.
Dat kan ook nauwelijks als je je bedenkt hoe lang deze methode bestaat en verder is geperfectioneerd.
(en hoeveel beunhazen er rondlopen die ook niet echt een positieve plaat neerzetten).

Maar inmiddels zijn er toch wel mensen die (nagenoeg) inktvrij zijn. Het lukt absoluut met laser, je moet alleen een veel langere adem hebben dan (zeker enkele jaren geleden) werd aangegeven.
Soms zie je opmerkingen staan bij sites dat je in 3 behandelingen gegarandeerd inktvrij bent en het kan eigenlijk gewoon niet. Ja als je een vage schaduw hebt misschien. Alle verschillende tatoeages en type huid met elkaar vergelijken is erg moeilijk. Er bestaat geen standaard 'zoveel keer duurt het' behandeling. Er valt ook door de behandelaren die dit al jaren doen niet meer dan een inschatting te maken op basis van hun ervaringen en dan nog kunnen ze er naast zitten omdat het lichaam een onvoorspelbaar iets is.

Ik begrijp ook niet waarom ik nou weer die enorme blaar moest krijgen, dit terwijl ik echt van alles deed om de afvoer van de inktdeeltjes te bevorderen. (gezond eten, veel water drinken, wat massage, alles eigenlijk). En anderen wandelen een kliniek binnen en na 6 behandelingen zijn ze al bijna klaar.

Wel ben ik blij dat er inmiddels een goed topic is waar alle info te halen valt en grotendeels eigen ervaringen. Toen ik 10 jaar geleden op zoek ging was er maar zo minimaal info te vinden en de gekste verhalen deden de ronde, je was echt overgeleverd aan idioten die voor geld iemands lichaam verminkten. Die kans is door dit topic echt wel minder geworden; we zijn inmiddels heel wat ervaringen verder en weten echt wel waar het goed gedaan wordt en waar niet en wat je als nieuwe patiënt kunt verwachten en wat echt foute boel is.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_149236835
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:51 schreef WRH het volgende:
I-lang blarenverhaal-
wow :o
Mokkel met stuntstok
pi_149236858
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:52 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

wow :o
sorry :@
Maar in het kader van 'deel je ervaringen met lotgenoten' ....
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_149260489
Ik heb deze week mijn eerste sessie gehad. Ging prima, nu afwachten hoe de tattoo zich gaat ontwikkelen. In april heb ik een tweede sessie. Ik heb veel kleur in mijn tattoo: groen, blauw, zwart, geel etc. Vraag me af of de - wel goed is voor de kleuren. Binnenkort zal ik een fotoverslag plaatsen

[ Bericht 2% gewijzigd door Mord_Sith op 02-02-2015 13:37:55 ]
  zondag 1 februari 2015 @ 14:04:29 #75
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_149261512
Je vraagt je af of de pi..way wel goed is voor kleuren, en toch kies je voor een behandeling met die lasermethode?

[ Bericht 1% gewijzigd door BloedendeVagina op 02-02-2015 16:09:12 ]
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_149293644
Hi,

Vandaag een eerste behandeling gehad. Voorheen met de oude lasers. Mijn voordeel is dat ik voor de prijs van de oude lasers mag blijven behandelen. Ben nu 4 behandelingen verder en mij begint echt al te vervagen. Ben zelf zeer tevreden over de kliniek. Schoon, fris en aardig personeel. De- vind ik persoonlijk heftiger dan de oude lasers. Het knalt veel harder op je huid en mn huid is nu ook wat roder dan normaal. Ook de brandende "pijn" achteraf is iets heftiger. Ben benieuwd hoe het over twee weken voelt. Misschien binnenkort een x een foto. Moet wel zeggen, ben zelf niet heel erg van de foto's en het continu kijken of het al minder is... weg is weg en ik weet dat dat een tijdje gaat duren. Wil mezelf er niet teveel mee frustreren.

Oh en over kleuren gesproken, de - zou in principe goed zijn voor alle kleuren. Ik weet even niet meer precies hoe en wat maar zou je nog andere felle kleuren hebben, dan hebben ze in de kliniek nog een andere laser staan die die kleuren aan kan, dus in principe kunnen ze alle kleuren aan.

Suc6 allemaal!

[ Bericht 9% gewijzigd door Mord_Sith op 02-02-2015 13:37:46 ]
  Moderator maandag 2 februari 2015 @ 12:53:04 #77
382129 crew  Donna
pi_149294261
Dit topic krijgt toch wel een bijzondere wending.
pi_149294787
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 14:54 schreef WRH het volgende:

[..]

sorry :@
Maar in het kader van 'deel je ervaringen met lotgenoten' ....
Nee, ik was meer geschokt door alle blaren en ellende, jeetje joh..
Mokkel met stuntstok
  maandag 2 februari 2015 @ 13:14:10 #79
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_149294810
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:53 schreef DonnaRush het volgende:
Dit topic krijgt toch wel een bijzondere wending.
Ja, de spammerts voor de kliniek draaien aardig wat overuren..

Foto's van WRH zijn wel erg ranzig. Zou me echt vreselijk voelen denk ik als mij dat zou overkomen. Dan nog liever een lelijke tattoo denk ik dan..

[ Bericht 5% gewijzigd door Pharkus op 02-02-2015 13:26:49 ]
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_149295400
*)
Mokkel met stuntstok
pi_149296398
Gelukkig ben ik geen spammert voor de kliniek, maar gewoon een heel tevreden klant die super blij is dat z'n tattoeage wordt verwijderd. Maar goed... snap op zich wel dat mensen nu denken dat ik ook een spammert ben gezien dat twee keer eerder ook al gebeurt is.
  Moderator maandag 2 februari 2015 @ 14:15:41 #82
382129 crew  Donna
pi_149296573
Ja de foto's van WRH zijn best shocking! :X

Ik heb 1 bloedblaar gehad en die word nu na 2 jaar eindelijk lichter. Het is bijna huidskleur nu. Helaas werd dat een rood/roze litteken.

Ik zal snel echt echt foto's maken, beloofd. Op de vorige foto's zie je niet zo heel veel, maar ik plaats ze toch.


Hier zie je rechts 'onder' een rode/roze vlek in zo`n zwarte krul. Dat is dus waar de bloedblaar gezeten heeft.


Beetje een detailfoto. Als ik de huid uittrek zie je bij de voormalige bloemetjes al bijna niks meer. Het rode in de bloemetjes is rode/knalroze inkt geweest.

Je ziet hier ook nog goed de blauwe ondertoon in de zwarte inkt.

Na de laatste behandelingen beginnen in het zwarte ook gaten te vallen. Daar zal ik nog foto's van maken.

*Edit - Kippenvel op de foto, vandaar sommige bubbeltjes. :X
  Moderator maandag 2 februari 2015 @ 14:43:52 #83
382129 crew  Donna
pi_149297488
Ja, het begint nu eigenlijk per sessie langzaam aan meer zichtbaar te worden dat er echt iets gebeurd.

Hopelijk in 2016 dat ik weer eens een korte broek aan durf!
pi_149297672
Mijn eerste post hier en meteen wordt je neergezet als spammer. Was juist zo blij dat ik een topic had gevonden op internet waar ik er met anderen over kon praten. Ik denk dat jullie toch op moeten passen met wie je wel en niet als spammer aanspreekt. Een warm welkom is het iig niet en dat lijkt mij niet de bedoeling van dit forum.
  Admin maandag 2 februari 2015 @ 15:55:00 #85
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_149299306
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:10 schreef rob83nl het volgende:
Gelukkig ben ik geen spammert voor de kliniek, maar gewoon een heel tevreden klant die super blij is dat z'n tattoeage wordt verwijderd. Maar goed... snap op zich wel dat mensen nu denken dat ik ook een spammert ben gezien dat twee keer eerder ook al gebeurt is.
Hoe kom je als nwe user aan 'twee keer'
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 2 februari 2015 @ 16:03:37 #86
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_149299534
quote:
5s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:49 schreef rob83nl het volgende:
Mijn eerste post hier en meteen wordt je neergezet als spammer. Was juist zo blij dat ik een topic had gevonden op internet waar ik er met anderen over kon praten. Ik denk dat jullie toch op moeten passen met wie je wel en niet als spammer aanspreekt. Een warm welkom is het iig niet en dat lijkt mij niet de bedoeling van dit forum.
Tis natuurlijk wel wat opmerkelijk dat in een week een usertje of 5 nieuw binnenkomt met prachtige verhalen over een en dezelfde toko en methode. Alleen vielen die door de mand.. en dan verpak je je verhaaltje net even wat minder opzichtig. In samenwerking met user forever-mp toevallig?

Maar als ik ernaast zit.. wees welkom!

[ Bericht 2% gewijzigd door BloedendeVagina op 02-02-2015 16:11:41 ]
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 2 februari 2015 @ 17:58:50 #87
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149302688
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:55 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hoe kom je als nwe user aan 'twee keer'
Touché _O-

Ook zo opvallend dat ze nooit foto's posten, of "misschien over een week of wat", in de hoop dat we dat dan weer vergeten zijn. Pffff.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_149310477
@ Yvonne: ik heb hier eerder mee gelezen zonder ingelogd te zijn.
@ BV Dank je. En wat bedoel je met user forever Mp? Zegt mij niets iig. Ben gewoon een normale user, die nu met een coolpack op z'n gelaserde tattoo op de bank zit. Geen spammer.
@ matthijst: of mensen schamen zich enorm voor hun tattoo (zoals ik), en durven misschien wel helemaal geen foto te plaatsen op een openbaar forum? Lijkt me geen must. Gaat er ook om dat mensen hun ervaring hier kunnen delen lijkt me.
  maandag 2 februari 2015 @ 21:45:18 #89
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149310960
Alsof iemand je aan je tatoeage in een topic in LIF op fok herkent.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 2 februari 2015 @ 23:20:21 #90
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_149314756
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:34 schreef rob83nl het volgende:
@ Yvonne: ik heb hier eerder mee gelezen zonder ingelogd te zijn.
@ BV Dank je. En wat bedoel je met user forever Mp? Zegt mij niets iig. Ben gewoon een normale user, die nu met een coolpack op z'n gelaserde tattoo op de bank zit. Geen spammer.
@ matthijst: of mensen schamen zich enorm voor hun tattoo (zoals ik), en durven misschien wel helemaal geen foto te plaatsen op een openbaar forum? Lijkt me geen must. Gaat er ook om dat mensen hun ervaring hier kunnen delen lijkt me.
User Forever-mp (usernummer 440293)
Jij, (usernummer 440342)

Net als een paar dagen terug twee gloednieuwe users -naast de vier of vijf van verleden week- die heel snel na elkaar geregistreerd zijn, enkel in dit draadje posten, over een en dezelfde laser en kliniek praten en waarbij nieuwe user 2 de vraag beantwoord van nieuwe user 1. Het lijkt wel gescript zo toevallig.

Ervaring delen is natuurlijk prima, maar het is een te groot toeval dat er zoveel mensen zich plots nieuw aanmelden, geweldig geholpen zijn doo en en dezelfde kliniek, met die methode en daar overdreven tevreden over zijn. En dat schrijven in een topic op een wel heel erg lovende manier, dat overkomt als een reclamepraatje zo positief en compleet.

Naar mijn idee, berust dat niet meer op toeval. En daarom verwees ik ook even naar forever-mp die aangemeld is, dr verhaaltje heeft gedaan, de lasermethode ter sprake bracht en daar nog even een vraag over stelde, gelijk weer uitgelogd is ook waarop all of a sudden een nieuwe user(jij dus) lovend verschijnt en pardoes ook nog eens haar vraag beantwoord. En zo is het plaatje rond. De gewenste lasermethode is onder de aandacht, de uitleg dat ie helemaal geweldig goed is en uitermate geschikt en vooral voor die en die kleurtjes. Opdracht voltooid?

Met als kanttekening, dat het nu net even wat minder spammerig moet zijn en bewust de naam van de kliniek niet genoemd werd, maar wel de plaats en lasermethode. Die -terecht- verwijderd zijn door prima moderatie van Mord_Sith en Yvonne.

maar, nogmaals, ik kan er volledig naastzitten en een beetje tunnelvisie hebben. Dat is dan te wijten aan de users van verleden week die wel overduidelijk spamden.

[ Bericht 9% gewijzigd door BloedendeVagina op 02-02-2015 23:50:01 ]
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_149317492
Ik ben iemand die na het lezen van ervaringen hier graag een (foto) verslag bij wil houden van de behandelingen in de betreffende kliniek. Ik ben dus klant!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 08:27:33 #92
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_149317985
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 06:55 schreef forever-mp het volgende:
Ik ben iemand die na het lezen van ervaringen hier graag een (foto) verslag bij wil houden van de behandelingen in de betreffende kliniek. Ik ben dus klant!
Ok.

Om hier foto's te plaatsen, moet je ze eerst even uploaden naar een site als imgur.com of tinypic.com

Vervolgens kun je ze toevoegen aan je post met [img]linknaardefoto[/img]. De foto zal dan in je post verschijnen.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_149318075
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 13:14 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Foto's van WRH zijn wel erg ranzig. Zou me echt vreselijk voelen denk ik als mij dat zou overkomen. Dan nog liever een lelijke tattoo denk ik dan..
Heb ik eigenlijk nooit overwogen, om te stoppen. Ik voelde mij wel ontzettend rot op de momenten dat het zo mis ging maar het ging weer over en dan ga je gewoon weer door. En als ik nu kijk dan ben ik weer op de goede weg en heb ik toch wel hoop dat het allemaal uiteindelijk wel mooi wordt, dat is het enige dat telt.
Vooralsnog heb ik er geen zichtbare littekens aan overgehouden.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_149318163
Ik vind het wel, net als overige lezers en schrijvers, erg jammer wat er nu opeens gebeurt met dit topic.
Al een paar jaar is dit hét topic waar we informatie en ervaringen delen en zit daar een zeker ritme in aan viewers, meeschrijvers, eerste ervaringen etc en nu plotseling wordt daar in 1 keer van afgeweken, dat geeft te denken.
In de afgelopen jaren komen er mondjesmaat mensen binnen die meeschrijven, die eigenlijk ook allemaal een redelijk zelfde 'tactiek' volgen die voor ons allemaal herkenbaar is voor iemand die zich gaat oriënteren op het hele tatoeage verwijderingsvlak, het soort informatie dat gevraagd wordt, het type vragen etc.
Nu opeens hebben we in 1 week tijd meer aanmeldingen dan in zijn totaliteit de afgelopen 5 jaar, allemaal heel toevallig bij dezelfde locatie, dezelfde behandeling, toevallig ook bij een nieuwe laser die in de picture wordt gebracht, geen van allen in staat zijn om foto's te plaatsen en ook qua schrijfstijl wel erg dicht bij elkaar liggen. Mensen die nog nooit eerder hebben gereageerd hier, wat ook al vreemd is, want het is simpelweg niet het gebruikelijke patroon van mensen die (gaan) starten met laserbehandelingen.

Een goede behandelaar heeft dit niet nodig en het is erg jammer dat dit topic waar altijd echte eigen ervaringen gedeeld worden nu redelijk gekaapt lijkt.
We zullen het vanzelf zien in de toekomst, of nieuwe lotgenoten zich actief bezig zullen blijven houden op dit topic of dat we allemaal enorm in de maling genomen worden.
Zo lijkt het in ieder geval wel momenteel en dat weerhoudt mij ook even om verdere updates te delen, dit topic is nooit bedoeld als commerciële klankkast.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 08:49:24 #95
382129 crew  Donna
pi_149318201
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:37 schreef WRH het volgende:

[..]

Heb ik eigenlijk nooit overwogen, om te stoppen. Ik voelde mij wel ontzettend rot op de momenten dat het zo mis ging maar het ging weer over en dan ga je gewoon weer door. En als ik nu kijk dan ben ik weer op de goede weg en heb ik toch wel hoop dat het allemaal uiteindelijk wel mooi wordt, dat is het enige dat telt.
Vooralsnog heb ik er geen zichtbare littekens aan overgehouden.
Gelukkig maar!

Kan je nagaan dat het ook helemaal niets zegt. Ik had niet eens zo`n grote blaar (bij lange lange na niet) en wel een litteken. Maar, die is inmiddels ook al aan het wegtrekken, dus ik maak me niet druk. En dan nog liever een roze vlekje dan een tattoo.

Verder helemaal eens met je laatste post. :Y
pi_149334247
Ik heb vorige week mijn 3e behandeling gehad. De laser was iets hoger gezet. Ik had voor het eerst echt last erna en ook flinke blaren. Die blaren heb ik doorgeprikt en zijn netjes weggetrokken. Na iets minder dan een week ben ik nu weer geheel pijnvrij. De voorspelling is dat ik ongeveer nog 10 behandelingen nodig heb. Aan de ene kant vind ik wel vervelend dat ik nog 2 zomer met iets op m'n arm moet rondlopen waar ik niet blij mee ben. Aan de andere kant is het ook wel een beetje m'n eigen schuld want ik leef op dit moment niet gezond genoeg. Te weinig water drinken, te ongezond eten, roken, te weinig sporten etc.
Mijn volgende behandeling is op de nieuwe locatie in Zoetermeer. Ik ben benieuwd! Succes allen met dit tijdrovende en geldverslindende proces.
pi_149336451
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 08:46 schreef WRH het volgende:
Ik vind het wel, net als overige lezers en schrijvers, erg jammer wat er nu opeens gebeurt met dit topic.
Al een paar jaar is dit hét topic waar we informatie en ervaringen delen en zit daar een zeker ritme in aan viewers, meeschrijvers, eerste ervaringen etc en nu plotseling wordt daar in 1 keer van afgeweken, dat geeft te denken.
In de afgelopen jaren komen er mondjesmaat mensen binnen die meeschrijven, die eigenlijk ook allemaal een redelijk zelfde 'tactiek' volgen die voor ons allemaal herkenbaar is voor iemand die zich gaat oriënteren op het hele tatoeage verwijderingsvlak, het soort informatie dat gevraagd wordt, het type vragen etc.
Nu opeens hebeben we in 1 week tijd meer aanmeldingen dan in zijn totaliteit de afgelopen 5 jaar, allemaal heel toevallig bij dezelfde locatie, dezelfde behandeling, toevallig ook bij een nieuwe laser die in de picture wordt gebracht, geen van allen in staat zijn om foto's te plaatsen en ook qua schrijfstijl wel erg dicht bij elkaar liggen. Mensen die nog nooit eerder hebben gereageerd hier, wat ook al vreemd is, want het is simpelweg niet het gebruikelijke patroon van mensen die (gaan) starten met laserbehandelingen.

Een goede behandelaar heeft dit niet nodig en het is erg jammer dat dit topic waar altijd echte eigen ervaringen gedeeld worden nu redelijk gekaapt lijkt.
We zullen het vanzelf zien in de toekomst, of nieuwe lotgenoten zich actief bezig zullen blijven houden op dit topic of dat we allemaal enorm in de maling genomen worden.
Zo lijkt het in ieder geval wel momenteel en dat weerhoudt mij ook even om verdere updates te delen, dit topic is nooit bedoeld als commerciële klankkast.
Er is hier maar 1 iemand die het topic kaapt. Al had hij het deze keer wel bij het rechte eind.
pi_149336998
Ik heb voor mezelf ca 3 behandelingen uitgetrokken om te beginnen. Dan moet ik wel resultaat zien anders overweeg ik over te stappen naar een andere behandelaar.
pi_149337339
Met 3 behandelingen kom je niet ver, bij wie je ook gaat.

Zit zelf op 6, tattoo is vager maar zeker niet weg.

Ik kijk zelf liever op andere site's met meer foto's en ervaringen van andere, en niet al deze onzin als hier boven. Maar dan zie je al gauw dat je 10 tot 20 keer zal moeten. En zelfs meer dan 20 is niet raar.
pi_149341420
Hoi Shenk,

Ik overweeg een coverup te doen. Ik zal met de tattooshop overleggen wat er allemaal mogelijk is.
pi_149341454
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 18:40 schreef Maastoren het volgende:
Ik heb vorige week mijn 3e behandeling gehad. De laser was iets hoger gezet. Ik had voor het eerst echt last erna en ook flinke blaren. Die blaren heb ik doorgeprikt en zijn netjes weggetrokken. Na iets minder dan een week ben ik nu weer geheel pijnvrij. De voorspelling is dat ik ongeveer nog 10 behandelingen nodig heb. Aan de ene kant vind ik wel vervelend dat ik nog 2 zomer met iets op m'n arm moet rondlopen waar ik niet blij mee ben. Aan de andere kant is het ook wel een beetje m'n eigen schuld want ik leef op dit moment niet gezond genoeg. Te weinig water drinken, te ongezond eten, roken, te weinig sporten etc.
Mijn volgende behandeling is op de nieuwe locatie in Zoetermeer. Ik ben benieuwd! Succes allen met dit tijdrovende en geldverslindende proces.
Blaren nooit doorprikken bro. Creëer je een bron voor infecties.
Land of the free. Home of the brave.
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 22:01:13 #102
382129 crew  Donna
pi_149342033
Je kan toch beter steriel doorprikken dan laten ontploffen?
pi_149342714
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:01 schreef DonnaRush het volgende:
Je kan toch beter steriel doorprikken dan laten ontploffen?
Als het uit zichzelf gebeurt dan so be it en zit er waarschijnlijk al nieuwe huid onder. Het advies is om er gewoon van af te blijven. Het vocht beschermd de wond in feite.
Land of the free. Home of the brave.
pi_149348530
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 22:17 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Als het uit zichzelf gebeurt dan so be it en zit er waarschijnlijk al nieuwe huid onder. Het advies is om er gewoon van af te blijven. Het vocht beschermd de wond in feite.
Nop, dat is precies dus omgekeerd. zie dat leuke geval op de foto dat ik heb gehad dus ik spreek uit ervaring. Van de arts op de eerste hulp kreeg ik juist het advies om wel door te prikken, mits aan een aantal voorwaarden voldaan (steriel naaldje met gootje, minimaal op 2 plaatjes een gaatje prikken, daarna rustig deppen met steriel gaasje).
Gecontroleerd doorprikken heeft per definitie de voorkeur boven 'gewoon maar laten gebeuren'
Ik denk dat de eerste hulp arts het wel zal weten ;)

En een schone huid waar de huid nog gewoon overheen ligt (verwar doorprikken niet met de huid van de blaar weghalen) is niet per definitie een bron van infectie.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_149358654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 07:55 schreef WRH het volgende:

[..]

Nop, dat is precies dus omgekeerd. zie dat leuke geval op de foto dat ik heb gehad dus ik spreek uit ervaring. Van de arts op de eerste hulp kreeg ik juist het advies om wel door te prikken, mits aan een aantal voorwaarden voldaan (steriel naaldje met gootje, minimaal op 2 plaatjes een gaatje prikken, daarna rustig deppen met steriel gaasje).
Gecontroleerd doorprikken heeft per definitie de voorkeur boven 'gewoon maar laten gebeuren'
Ik denk dat de eerste hulp arts het wel zal weten ;)

En een schone huid waar de huid nog gewoon overheen ligt (verwar doorprikken niet met de huid van de blaar weghalen) is niet per definitie een bron van infectie.
Als je met iets naar de eerste hulp moet is dat een situatie die natuurlijk appels met peren vergelijken is. De ideale situatie is om een blaar gewoon met rust te laten tenzij het niet anders kan. Vraag het aan de laserkliniek, google het, vraag het andere artsen. Ze zullen dit allemaal bevestigen.

Dat laatste ben ik met je eens maar het verhoogt het risico op een infectie enorm aangezien de huid niet meer steriel is afgesloten van de buitenwereld. Zo'n klein gaatje wat je hebt geprikt kan voldoende zijn voor allerlei rotzooi.
Land of the free. Home of the brave.
pi_149359559
Ik blijf erbij dat de arts die mij behandeld heeft, heeft aangegeven dat gecontroleerd doorprikken het beste is en zij gaf dit aan in zijn algemeenheid, niet bij die eenmalige grote blaar die ik had.
Natuurlijk kleine blaren laat je met rust maar dat geldt in zijn algemeenheid voor de behandelde huid: gewoon lekker even met rust laten.
Maar agree to disagree: mocht ik weer een blaar krijgen, groot of klein, dan prik ik deze door, dep ik met steriel gaas en dek ik daarna af met steriel gaas.
Ik zeg niet dat een ander dit ook MOET doen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_149363159
Ik heb altijd blaren sinds de picosure. Ik laat ze heel, ben het scarface eens, die blaar, maar vooral het vocht eronder word door het lichaam niet voorniets aangemaakt. Namelijk bescherming tegen bacterie.

Moet wel zeggen als hij zo extreem groot is zou ik hem toch ook leeg prikken. Al kan je beter wachten tot er een nieuwe huid is aangemaakt, denk ik. Mijn blaren gaan pas stuk als eronder een nieuwe huid is. En heb toch ook flinke blaren gehad 4 cm lang bij 1 cm hoog.

Hoort er helaas allemaal bij.
  woensdag 4 februari 2015 @ 18:15:53 #108
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149363419
Hier redelijk mazzel gehad denk ik; in het begin wel wat blaartjes gezien, maar gelukkig niet van 4cm :D
Meer van die kleine blaajes, speldeknopformaat zo'n beetje.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_149363420
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 18:05 schreef Shenk het volgende:

Hoort er helaas allemaal bij.
Erg eigenlijk he. Dan wil je er vanaf, ga je al een jarenlang traject in en dan gebeuren er ook nog zulke dingen.
De vorige keren met de pico nergens last van, dit keer aardig rood, opgezwollen en bijzonder pijnlijk. Ook weer af en aan golven van koorts, dat heb ik toch al heel wat behandelingen niet meer gehad.
Zal blij zijn als het eindelijk klaar is en ben nu al aan het rondkijken naar korte rokken voor de komende zomer, bring them on, want volgens mij gaat het dit komend seizoen echt wel lukken eindelijk!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_149365153
Zou mooi zijn voor je WRH!

Ondanks dat ik me tattoo weg wil hebben, heb ik er geen moeite mee als hij in het zicht is, dus dat scheelt voor mij wel.

Op de plekken waar weinig inkt zit komen ook geen blaren maar de plekken die nog donker zijn hebben best wat blaren.
pi_149380279
Klopt, dat heb ik hetzelfde; de plekken waar nog wat meer inkt zit en die donkerder zijn hebben meer last, dit keer meer rood. De blaren kwamen daar een aantal jaren geleden ook, ook altijd dezelfde plekken.

Moet eerlijk zeggen dat ik mij ook best wel eens zorgen maak over de lange termijn, hoe bv mijn lymfe er nu uitzien, zwart, zoals je wel eens op internet leest? En wat doet de rondzwervende inkt in je lichaam op de lange duur?
Toch dingen waar we allemaal pas over jaren een antwoord op zullen krijgen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_149384145
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:45 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Blaren nooit doorprikken bro. Creëer je een bron voor infecties.
Misschien het risico op infecties in de toekomst toch maar vermijden inderdaad. Was wel met een gesteriliseerde naald. De kliniek adviseert ook om de huid met rust te laten. Alleen als je er echt veel last van hebt dan kan je een grote blaar met een gesteriliseerde naald doorprikken. Maar bedankt voor de heads up ^O^ ^O^
pi_149443942


Rechts is juni 2014 en links februari 2015!
  zaterdag 7 februari 2015 @ 14:19:07 #114
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149445870
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 12:24 schreef LvH het volgende:
[ afbeelding ]

Rechts is juni 2014 en links februari 2015!
Na hoeveel keer is dit? Na 5x?
En met welke laser?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_149448807
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:42 schreef WRH het volgende:
Klopt, dat heb ik hetzelfde; de plekken waar nog wat meer inkt zit en die donkerder zijn hebben meer last, dit keer meer rood. De blaren kwamen daar een aantal jaren geleden ook, ook altijd dezelfde plekken.

Moet eerlijk zeggen dat ik mij ook best wel eens zorgen maak over de lange termijn, hoe bv mijn lymfe er nu uitzien, zwart, zoals je wel eens op internet leest? En wat doet de rondzwervende inkt in je lichaam op de lange duur?
Toch dingen waar we allemaal pas over jaren een antwoord op zullen krijgen.
Hoop dat we nooit een antwoord vinden. Want dat zou betekenen dat we er last van krijgen haha.

Ik denk dat t lichaam het wel afvoert. Hoop ik in ieder geval. Een tattoo vervaagd sowieso en iemand die helemaal vol zit zal dus ook veel inkt afvoeren en er nooit last van hebben.
  zondag 15 februari 2015 @ 10:46:36 #116
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149687202
Gisteren weer geweest. De schouder wordt echt vaag nu. Je ziet na de behandeling ook plekken die "wit" blijven, waar de inkt schijnbaar al helemaal verdwenen is:


Dit was het ooit :)


Op de enkel beginnen die witte plekken nu ook een beetje te komen.
Die loopt 1 behandeling achter op de schouder, en lijkt iets trager te gaan, maar gaat nu wel hard de goede kant op volgens mij:


Die was ooit zo:
Haters everywhere but I don't really care.
pi_149743511
De aanhouder wint!

@Nerdpride, lees je nog mee? Hoe is het bij jou nu?
  donderdag 19 februari 2015 @ 13:08:22 #118
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_149824244
Hey Shenk & de rest..

Ik lees zeker nog mee. Door alle tumult hier heb ik mezelf even op de achtergrond gehouden. Kon het niet meer volgen ;)

Bij mijn project is het eind in zicht. Er is her en der nog wat inkt en (in sommige lichthoeken) reliëf en pigmentverlies.

Eén ding is erg vervelend en dat is wanneer mensen het resultaat zien dan graag heel sympathiek willen reageren, maar dat doen op de volgende manier: "Eyy! Die is bijna weg (tot hier is de reactie prettig, maar dan), je ziet bijna alleen nog maar litteken!". Na de komma keert m'n maag om. Het hele punt van die zee van tijd en fortuin aan geld is om littekenvrij (tatoeagevrij) te worden.

Ik denk (hoop) dat die mensen geen gelijk hebben en dat het geen echt litteken is. Bij littekens denk ik tenminste aan echt dode huid als gevolg van snij-, brand- en diepe schaafwonden.

Positief is dat de witte strepen en lijnen van na mijn vorige behandeling weer wat kleur gekregen hebben. Dus tip voor iedereen: als je zongebruind terugkomt van vakantie, wacht dan tot je weer je Hollandsche kleurtje hebt voor je eerstvolgende laserbehandeling.

Ik schat nog een paar behandelingen nodig te hebben voor ik definitief kan afzwaaien. Ik zal vlak voor mijn volgende behandeling in maart weer een foto posten.

Groeten!
  donderdag 19 februari 2015 @ 15:23:36 #119
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149828241
Zou dat litteken niet door de tatoeage komen?
Ik kijk regelmatig naar zon show (aanrader): Tattoo Nightmares. En het valt me echt op hoe vaak ze het daar over "scarring" hebben in de tatoeage.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 14:16:36 #120
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_149856861
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:23 schreef matthijst het volgende:
Zou dat litteken niet door de tatoeage komen?
Ik kijk regelmatig naar zon show (aanrader): Tattoo Nightmares. En het valt me echt op hoe vaak ze het daar over "scarring" hebben in de tatoeage.
Thx voor de tip. Ik zal eens kijken of er iets vergelijkbaars is met de resultaten van mijn aflopende project.

En na al het doemdenken is het resultaat in gunstige lichthoeken echt heel mooi. Soms zeggen mensen ook: "Hey, heb jij een tatoeage (gehad) ?"
pi_149894989
Een tattoo is een "wond" die dan gevuld word met inkt.

Als dit niet goed gebeurt te diep te ruig te vaak (nerdpride?) dan kan hier zeker litteken door ontstaan!

Ik heb dit ook bij mijn tattoo. Gek genoeg is door het laseren op sommige plekken dit veel minder.

MAAR, door het laseren is mijn tattoo wel behoorlijk gezwollen. En onder mijn huid/tattoo is het behoorlijk "hard"/"verdikt"

Dat baard mij wel veel zorgen.

Ben nu met een bio oil sessie begonnen, misschien dat dit helpt.

Misschien is dat ook wat voor jou nerdpride?

Verder hoop ik dat de zon wat kan doen voor me.

Tot zover nog steeds een tattoo maar dan lelijk, opgezwollen huid en een lege portemonnee....
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 20:18:26 #122
382129 crew  Donna
pi_149897306
Mijn gelaserde tattoo was na sommige behandelingen ook hard/verdikt. Ben nog steeds bezig, maar dat harde heb ik de laatste tijd nooit meer. Heb er ook geen blijvende schade van zover ik kan zien. Heb jij het iedere keer Shenk?
pi_149912176
Durf niet te zeggen of t de andere keren ook altijd was.

Heb het idee dat het litteken is (geworden)

Las dus even een pauze in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Shenk op 22-02-2015 11:48:59 ]
  maandag 23 februari 2015 @ 01:41:17 #124
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_149943401
Dit is een tamelijk gunstige foto. Genomen in de spiegel van mijn badkamer. Weinig licht. Daarom ook vrij onscherp.

pi_149951741
Ik vind het er vrij goed uitzien. Foto's zullen alleen geen oneffenheden laten zien.

Volgens mij is het gedeelte wat bij jou 3 keer gezet is het slechte er aan toe of niet?

Het zal na de zomer toch wel weer wat beter zijn. Maar of het ooit word zoals het was, tijd zal het leren. Ik blijf je volgen haha
  maandag 23 februari 2015 @ 14:18:19 #126
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_149954282
Heeey,

Klopt, de kern is 3x maal gezet. Daar zit (nog) de meeste inkt. Je bent een secure volger ;) Dadelijk word ik nog een BF-er (Bekende Fokker) ! ;)

En deze foto vertoont inderdaad vrijwel geen oneffenheden. Daarom postte ik em ook. In "slecht" licht, zie je duidelijke(er) contouren, reliëf en witte lijnen en strepen.

Thx voor je interesse.
pi_149970710
Is ook voor eigen gewin hoor ;)

Maar ben ook erg nieuwsgierig hoe het bij andere is/gaat/ging.

Blijft een appart wereldje, wat neigt naar oplichterij...

Hoop dat t bij mij en ook bij jou een beetje hersteld. Ik ben nog lang niet inkt vrij maar als t niet zo word als hoe het was dan hoeft dat ook niet voor mij denk ik.
pi_149977874
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 13:08 schreef NerdPride het volgende:
Hey Shenk & de rest..

Ik lees zeker nog mee. Door alle tumult hier heb ik mezelf even op de achtergrond gehouden. Kon het niet meer volgen ;)

Bij mijn project is het eind in zicht. Er is her en der nog wat inkt en (in sommige lichthoeken) reliëf en pigmentverlies.

Eén ding is erg vervelend en dat is wanneer mensen het resultaat zien dan graag heel sympathiek willen reageren, maar dat doen op de volgende manier: "Eyy! Die is bijna weg (tot hier is de reactie prettig, maar dan), je ziet bijna alleen nog maar litteken!". Na de komma keert m'n maag om. Het hele punt van die zee van tijd en fortuin aan geld is om littekenvrij (tatoeagevrij) te worden.

Ik denk (hoop) dat die mensen geen gelijk hebben en dat het geen echt litteken is. Bij littekens denk ik tenminste aan echt dode huid als gevolg van snij-, brand- en diepe schaafwonden.

Positief is dat de witte strepen en lijnen van na mijn vorige behandeling weer wat kleur gekregen hebben. Dus tip voor iedereen: als je zongebruind terugkomt van vakantie, wacht dan tot je weer je Hollandsche kleurtje hebt voor je eerstvolgende laserbehandeling.

Ik schat nog een paar behandelingen nodig te hebben voor ik definitief kan afzwaaien. Ik zal vlak voor mijn volgende behandeling in maart weer een foto posten.

Groeten!
Dat je littekenweefsel hebt kan ook komen doordat diegene die de tattoo heeft gezet te diep is gegaan, hoeft niet door het laseren te komen. Littekenweefsel is overigens geen dode huid, enkel inferieur ten opzichte van gezonde huid.
Land of the free. Home of the brave.
pi_149977875
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:23 schreef matthijst het volgende:
Zou dat litteken niet door de tatoeage komen?
Ik kijk regelmatig naar zon show (aanrader): Tattoo Nightmares. En het valt me echt op hoe vaak ze het daar over "scarring" hebben in de tatoeage.
Dat dus inderdaad.
Land of the free. Home of the brave.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 08:58:26 #130
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_149979025
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:57 schreef Shenk het volgende:
Blijft een appart wereldje, wat neigt naar oplichterij...
Omdat je geen garanties krijgt dat het 100% weg is?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_149979764
Ik heb gister mijn 5e behandeling gehad en tevens mijn 1e met de picoway. Ik mag nu om de 10 weken terug komen ipv om de16. Ik vond de behandeling ietsjes pijnlijker doen dan de oude laser, daarna geen last gehad van een branderig gevoel. Ik zal over een tijdje een foto maken!
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:49:30 #132
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_149983577
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 21:57 schreef Shenk het volgende:
Is ook voor eigen gewin hoor ;)

Maar ben ook erg nieuwsgierig hoe het bij andere is/gaat/ging.

Blijft een appart wereldje, wat neigt naar oplichterij...

Hoop dat t bij mij en ook bij jou een beetje hersteld. Ik ben nog lang niet inkt vrij maar als t niet zo word als hoe het was dan hoeft dat ook niet voor mij denk ik.
Bescheiden doelen stellen is denk ik een slimme zet. Ik heb mij jaren geleden ingesteld op en gespiegeld aan vrijwel verwaarloosbare resultaten. Ben bang dat ik mijn doelen ietwat moet bijstellen. Maar we wachten nog gewoon af. Wat kun je ook anders doen trouwens..
  dinsdag 24 februari 2015 @ 12:31:43 #133
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_149985511
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 03:33 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat je littekenweefsel hebt kan ook komen doordat diegene die de tattoo heeft gezet te diep is gegaan, hoeft niet door het laseren te komen. Littekenweefsel is overigens geen dode huid, enkel inferieur ten opzichte van gezonde huid.
Littekenweefsel inferieur ten opzichte van gezonde huid. Schitterend omschreven! En het zou zomaar kunnen dat de tattoo artist destijds te diep is gegaan. In 2001 (2x) en 2005 opnieuw.

Maar als ik bij voorbaat al verdoemd was tot een niet-littekenvrij resultaat doet mij dat een beetje twijfelen aan de zin van mijn jarenlange verwijderproject :s

En mijn idee van een litteken is ook nog een beetje dat wat overblijft na een operatie of zo. Ik heb bijvoorbeeld ooit een liesbreuk gehad en dat is in mijn ogen een "echt" litteken.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 13:08:00 #134
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_149987199
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:11 schreef Shenk het volgende:
Een tattoo is een "wond" die dan gevuld word met inkt.

Als dit niet goed gebeurt te diep te ruig te vaak (nerdpride?) dan kan hier zeker litteken door ontstaan!

Ik heb dit ook bij mijn tattoo. Gek genoeg is door het laseren op sommige plekken dit veel minder.

MAAR, door het laseren is mijn tattoo wel behoorlijk gezwollen. En onder mijn huid/tattoo is het behoorlijk "hard"/"verdikt"

Dat baard mij wel veel zorgen.

Ben nu met een bio oil sessie begonnen, misschien dat dit helpt.

Misschien is dat ook wat voor jou nerdpride?

Verder hoop ik dat de zon wat kan doen voor me.

Tot zover nog steeds een tattoo maar dan lelijk, opgezwollen huid en een lege portemonnee....
Ik had over jouw bericht heen gelezen. Bio Oil (alleen dan de goedkopere Kruitvat variant) gebruik ik allang en ook alleen maar. Zit veel vitamine E in. Goed voor de huid.

Ik heb gelukkig nooit nare resultaten gehad als gevolg van het laseren. Behalve een lege portemonnee inderdaad. Misschien ga ik wel door met periodiek hetzelfde bedrag opzijleggen na mijn laserproject en daar dan lekker van op vakantie ofzo. Zomervakantie. En heel de dag zonder shirt rondlopen én zonder tatoeage!
pi_150006354
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 08:58 schreef matthijst het volgende:

[..]

Omdat je geen garanties krijgt dat het 100% weg is?
Onder andere....

Maar ook dat ze niet melden dat een tattoo al blijvende schade kan zijn. En na jaren lange ervaring weet je dat, want als ik het al weet na 1 a 2 jaar onderzoek. Dat moet een "prof" toch beter weten na al die jaren.

Daarbij kunnen ze tot de dag van vandaag geen fatoenslijke foto's aanleveren.

Dan nog het feit dat ze doen alsof ze niet weten hoeveel behandelingen je nodig heb. Dat ze het niet precies weten ok, maar zeggen na 10 keer is hij wel weg en na 7 keer dan zeggen misschien moet je nog wel 10 a 15 keer... Ja dat vind ik vrij kansloos. Hebben het niet over een appel of een peer.

Overigens zou het na de picosure 2 keer zo snel gaan. Dat is dus 10 delen door 2 = 5 keer......

Ik zeg niet dat ze niet mogen doen wat ze doen, zeg ook niet dat ze liegen. Maar verzwijgen doen ze zeker.

Ik speel liever open kaart en dan kan ieder kiezen wat hij wil.
pi_150006801
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:49 schreef NerdPride het volgende:

[..]

Bescheiden doelen stellen is denk ik een slimme zet. Ik heb mij jaren geleden ingesteld op en gespiegeld aan vrijwel verwaarloosbare resultaten. Ben bang dat ik mijn doelen ietwat moet bijstellen. Maar we wachten nog gewoon af. Wat kun je ook anders doen trouwens..
Ben ook reuzen benieuwd.

Ga zelf weer is lekker in de zon wie weet helpt dat.

Je kan er inderdaad niet veel meer aan doen dat vind ik ook het frustrerende eraan.

Ik zal moeten nadenken stoppen of doorgaan en dan inkt vrij met "litteken"

Ooit gedacht doe wel een cover up, ik heb niks tegen tattoos alleen spijt van mijn ontwerp van de tattoo. Maar als ik door de cover up mijn oude tattoo zie of voel schiet het ook niet op.

Ik hou jullie op de hoogte.

Succes allemaal.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 21:46:32 #137
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_150008585
Weet niet wat je "hebt", maar zie die show Tattoo Nightmares waar ik het eerder over had. Daar doen ze elke aflevering 3 coverups en dan zie je niks meer terug van wat eronder zat. Misschien de moeite waard om eens te downloaden?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_150014008
De tattoo ligt zeg maar op de huid, dus dat zal je blijven zien denk ik.
pi_150030161
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 01:41 schreef NerdPride het volgende:
Dit is een tamelijk gunstige foto. Genomen in de spiegel van mijn badkamer. Weinig licht. Daarom ook vrij onscherp.

[ afbeelding ]
Wow, zat daar echt iets?
Ziet er clean uit moet ik zeggen
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 26 februari 2015 @ 00:29:03 #140
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_150053649
quote:
14s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:45 schreef Manono het volgende:

[..]

Wow, zat daar echt iets?
Ziet er clean uit moet ik zeggen
Daar zat (zit) zeker iets. Maar dit is een gunstige foto. En door alle investeringen (tijd + geld + hoop) kijk ik er extra kritisch naar..
pi_150055429
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 00:29 schreef NerdPride het volgende:

[..]

Daar zat (zit) zeker iets. Maar dit is een gunstige foto. En door alle investeringen (tijd + geld + hoop) kijk ik er extra kritisch naar..
Ik kwam toevallig in dit topic. Geen idee dus wat de tattoo is geweest (zo ff zoeken) maar ik zie het dus echt niet.
Gunstige foto of niet, deze onbekende heeft niet door dat daar inkt heeft gezeten.

Nu met beeldvorming van de oorspronkelijke tattoo zou ik nog vaag iets van het middenstuk kunnen herkennen. Maar nog steeds niet overduidelijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Elleska op 26-02-2015 01:38:12 ]
  donderdag 26 februari 2015 @ 13:16:36 #142
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_150065131
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 01:31 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik kwam toevallig in dit topic. Geen idee dus wat de tattoo is geweest (zo ff zoeken) maar ik zie het dus echt niet.
Gunstige foto of niet, deze onbekende heeft niet door dat daar inkt heeft gezeten.

Nu met beeldvorming van de oorspronkelijke tattoo zou ik nog vaag iets van het middenstuk kunnen herkennen. Maar nog steeds niet overduidelijk.
Dankjewel voor je reactie! Erg leuk om te horen. Ik ben bijna klaar, maar ik weet zeker dat reacties als deze stimulerend zijn voor mensen die nog niet zo ver zijn of zelfs nog aan het overwegen zijn om te starten.

PS Ik zal voor de nieuwkomers een foto plaatsen van uit het begin: "Zoek de 7 verschillen". ;)
  donderdag 26 februari 2015 @ 13:31:10 #143
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_150065614
Voor - en voor - en na:



En natuurlijk de resultaten van de rest in de vorige thread: LIF / Tatoeage verwijderen, deel 8, issie al weg?

[ Bericht 11% gewijzigd door NerdPride op 26-02-2015 13:50:00 ]
pi_150067002
Beste allemaal,

Al een jaar of twee lees ik mee met dit forum. Ik heb zojuist de beslissing genomen om ook mijn in de puberale fase gezette tatoeage te verwijderen. Even voorstellen. Mijn naam is;



Misschien kunnen jullie mij helpen!?

Ik lees in de laatste berichten van alles over de nieuwe ontwikkelingen van Pico. De onderstaande lasers zijn te gebruiken bij het verwijderen van je tatoeage;

PicoWay 350 – 450
PicoSure 550 – 700
Palomar YAG Q5 2.000 – 3000
Medlite C6 5.000 – 20.000
Apolo HS-220 (Chinees fabricaat) 10.000
Huafei HF-302 (Chinees fabricaat) 10.000

Ik ga nu even uit van de klinieken waarmee forumleden ervaring hebben. Bedrijf http://kliniekveldhoven.nl heeft de Picoway met pulstijden van 350 - 450 seconden. http://het-lasercentrum.com/ gebruikt de PicoSure met 550 tot 700 pulstijden. http://www.lasercentrumbiltstraat.nl/lasers/ gebruikt weer hele andere lasers.

Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Het maakt mij niet uit hoe ver ik moet rijden naar een kliniek. Kunnen we stellen dat de nieuwe technieken (picoway/picosure) beter zijn dan andere lasers en je daar gewoon voor moet gaan?

Ik heb zelf atopisch eczeem in mijn gezicht en andere plekken op mijn lichaam. Echter zelden of nooit op de plek van mijn tatoeage. Zal dit een probleem vormen?

Ik zal op basis van jullie advies eens wat informatie gaan inwinnen bij een kliniek over de hele behandeling van mijn tatoeage

:W
  Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 14:18:33 #145
382129 crew  Donna
pi_150067244
quote:
3s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:12 schreef Relative het volgende:

Ik heb zelf atopisch eczeem in mijn gezicht en andere plekken op mijn lichaam. Echter zelden of nooit op de plek van mijn tatoeage. Zal dit een probleem vormen?

Ik heb seborrhoïsch eczeem (haargrens/wenkbrauwen) maar daar heb ik geen last van bij het laseren op m`n kuit. Het maakt in dat opzicht m`n lichaam niet in de war. Goed smeren! En dat doe je wss toch al met eczeem :)
pi_150068650
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 00:29 schreef NerdPride het volgende:

[..]

Daar zat (zit) zeker iets. Maar dit is een gunstige foto. En door alle investeringen (tijd + geld + hoop) kijk ik er extra kritisch naar..
Begrijpelijk, 15-20 'gewone' laserbehandelingen en 4 x Picosure sinds 2009? Kosten zullen ondertussen rond een maandsalaris liggen, maar het resultaat.. je ziet nauwelijks littekenweefsel. Voor iemand die niet beter weet zou de 'na' foto zo een foto 'voor' de tattoo kunnen zijn. Good for you
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 26 februari 2015 @ 15:14:46 #147
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_150069263
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:57 schreef Manono het volgende:

[..]

Begrijpelijk, 15-20 'gewone' laserbehandelingen en 4 x Picosure sinds 2009? Kosten zullen ondertussen rond een maandsalaris liggen, maar het resultaat.. je ziet nauwelijks littekenweefsel. Voor iemand die niet beter weet zou de 'na' foto zo een foto 'voor' de tattoo kunnen zijn. Good for you
:)
pi_150073717
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:14 schreef NerdPride het volgende:

[..]

:)
NB zat de tat op je rechter- of linkerarm? 1 van die foto's zal wel gespiegeld zijn dan
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:54:35 #149
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_150074053
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:48 schreef Manono het volgende:

[..]

NB zat de tat op je rechter- of linkerarm? 1 van die foto's zal wel gespiegeld zijn dan
Rechterschouder. Laatste foto heb ik zelf genomen in de spiegel van mijn badkamer.
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:54:37 #150
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_150078589
quote:
3s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:12 schreef Relative het volgende:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Het maakt mij niet uit hoe ver ik moet rijden naar een kliniek. Kunnen we stellen dat de nieuwe technieken (picoway/picosure) beter zijn dan andere lasers en je daar gewoon voor moet gaan?
Hoi, ik denk dat je "nu" het beste kunt kiezen voor een van de beide nieuwe technieken inderdaad :)
Zoals je al gezien had zit Aesthetics in Veldhoven.
Het Lasercentrum zit in Heerlen, Breda, Eindhoven en sinds kort ook in Zoetermeer.

Zoals je in de OP kunt zien zijn er ervaringen met beide klinieken.
Die is al een tijdje niet meer bijgewerkt. Als ik het goed heb zitten WRH en Shenk ook bij 't Lasercentrum.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 26 februari 2015 @ 23:39:40 #151
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_150096181
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:54 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hoi, ik denk dat je "nu" het beste kunt kiezen voor een van de beide nieuwe technieken inderdaad :)
Zoals je al gezien had zit Aesthetics in Veldhoven.
Het Lasercentrum zit in Heerlen, Breda, Eindhoven en sinds kort ook in Zoetermeer.

Zoals je in de OP kunt zien zijn er ervaringen met beide klinieken.
Die is al een tijdje niet meer bijgewerkt. Als ik het goed heb zitten WRH en Shenk ook bij 't Lasercentrum.
En ik ook. Bij Het Lasercentrum in Eindhoven.
pi_150100993
Ik zit inderdaad bij het lasercentrum (Heerlen Breda, Eindhoven, Zoetermeer)

Heb t idee dat de picosure wel iets sneller is, maar let op de prijs het is niet zo dat hij 2 keer zo duur mag zijn. Want zoveel sneller gaat het niet.

Picoway weet ik weinig van, heb laatst een artikel gelezen dat hij goed voor kleuren zou zijn maar niet voor zwart, maar kan ik niet bevestigen op basis van 1 artikel.

Kijk is op realself.com genoeg ervaring met alle lasers.

Succes
pi_150106737
Dank voor jullie tips!

We kunnen dus niet stellen dat de Picosure tweemaal zo snel zijn als de andere lasers. Behandelingen met Picosure zijn wel ongeveer 1.75 / 2maal zo duur. Zou je dus geld willen besparen kan je dus beter voor de niet Picosure lasers gaan, echter moet je er wel vaker heenreizen. Picosure komt dan over het algemeen duurder uit, wel minder behandelingen en minder verbranding in de huid.

Zou je het zo simpel kunnen stellen?

Zojuist ook veel studies en verhalen gelezen. Zwarte inkt zou het beste reageren met de 1064 nm golflengte. De ND: Yag laser gebruikt deze golflengte. Ik citeer:

'Black ink responds best to an Nd:YAG (1064nm) and the red/orange will require a 532nm. Green responds well to an Alexandrite (including the PicoSure). Blue responds best to a Ruby laser (694nm). Anyone who tells you differently is incorrect and doesn't understand basic laser principals. Good luck!''

Hebben jullie je hier wel eens in verdiept? Nog geen artikelen op wetenschappelijke basis tegengekomen, echter lees ik veel/ het meest dat zwarte inkt toch echt met de 1064 nm golflengte gelaserd moet worden voor het beste resultaat. Andere golflengtes resulteren in een langzamer proces en op lange termijn misschien wel littekens.

Ik begin de hype van de Picoway te snappen. Deze zend dubbele golflengtes uit. De 1064 en 532 lengtes. Zo kan je met één laser meerdere kleuren behandelen. Lees verder niet over meer voordelen.

Ik wantrouw alles, omdat veel tips/antwoorden en opmerkingen afkomstig zijn van mensen die belang hebben bij een bepaalde laser.

[ Bericht 25% gewijzigd door Relative op 27-02-2015 13:11:28 ]
  vrijdag 27 februari 2015 @ 14:23:15 #154
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_150111341
Als je alles wantrouwt kan je beter stoppen?
Wat wil je dan horen? Er zit hier een man/vrouw of zes die goede ervaringen heeft met Het Lasercentrum Eindhoven (nu met Picosure en voorheen met de standaard laser).
NerdPride en ik posten regelmatig foto's van hoe de tatoeages er nu uit zien en veel zwarter dan die waren kan haast niet (van hem 3x gezet, van m'n vrouw twee keer).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_150112179
Ik probeer de markt te begrijpen alvorens ik een keuze maak welke laser ik wil gebruiken. Op Realself.com beweerd elke doctor of fabrikant van een bepaalde laser dat zijn laser het beste is en heeft elke doctor weer kritiek op elke andere laser met opzich goede argumenten.

Ach misschien heb je gelijk, moet ik niet zoveel nadenken en gewoon beginnen met laseren. Maar een klein onderzoekje doen naar de markt met zijn verschillende opties heeft bij mij altijd alleen maar voordelen opgeleverd.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 17:51:28 #156
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_150117535
Oh, dat kan nooit kwaad lijkt me :)
Maar real self klinkt niet Nederlands, en hier lees je ervaringen van Nederlanders, met fotomateriaal van zwarte tattoo's, bij Een Nederlandse behandelaar dus tsja, dan kan je verder zoeken naar een ander, maar waarom zou je.....

Uiteindelijk blijft het altijd "een gok" waar je je laat behandelen, maar aangezien je zegt dat afstand geen probleem is... Etc, vul de rest maar in :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_150118287
Vind het geheel geen slechte zaak dat je je verdiept in type lasers. Integendeel, ik heb dat ook gedaan.
Dit is hoe ik eerder bij Kliniek Veldhoven terecht ben gekomen en inmiddels bij Lasercentrum Veldhoven.
Naar mijn mening zijn dit de 2 behandelaren die je (ondanks de eerdere blamage van 1 van de 2 hier recent) goed kunt vertrouwen.

Ik heb zelf een inktzwarte tatoeage, cover up die inmiddels flink vervaagd is. Ik zie slechts 1 klein stukje littekenweefsel, ik verwacht ook dat dit zal blijven staan, echter dit is afkomstig van de beunhaas waar ik als eerste mee in aanraking kwam en is de genoemde 2 behandelaren niet verwijtbaar.
Waarom ga je niet bij beide langs en kijk je waar je je het prettigste bij voelt?

De reden dat ik eerder voor de kliniek heb gekozen is dat het een privékliniek betreft waar meer disciplines gevestigd zijn dan enkel de laser. Er liepen dus ook chirurgen rond en dat vond ik erg prettig voor zaken als second opinion.
Reden dat ik nu ben overgestapt naar de Laserkliniek is dat het proces stagneerde en het tijd werd voor andere maatregelen en die kon de kliniek mij niet bieden.
Ik ben nu 3x bij de Laserkliniek geweest en daar erg tevreden over. Kennis en ervaring is er optimaal aanwezig.

Ik denk dat de meesten zich inmiddels realiseren dat prijs ondergeschikt is aangezien het een behandeling betreft die weliswaar enkele jaren duurt maar niet wekelijks plaatsvindt. Korte pauzes tijdens het proces blijken voor meerdere personen eigenlijk juist wel goed uit te pakken dus ook dat is een optie als het financieel even tegenzit.
Ik heb zelf, ondanks dat ik op dit forum waarschijnlijk de persoon ben met de meeste pech qua duur en alle omstandigheden die maar tegen kunnen zitten, toch goede hoop dat ik eind van dit jaar echt tatoeage vrij rondloop, met minimaal en waarschijnlijk nauwelijks zichtbaar litteken.

Het had absoluut sneller gekund en daar baal ik erg van. Maar ik heb geen spijt van het besluit en ik kan bijna niet wachten tot het echt echt echt weg is.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 02:40:21 #158
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_150136018
In "slecht" licht:



En ik vraag me nu echt af wat ik nu eigenlijk zie. Die groen/blauw/zwarte gloed lijkt mij inktrestant? Met het reliëf heb ik nog het minste moeite. Zit ik niet mee. En het pigmentverlies? Tja, heel naïef hoop ik dat tijd en zonlicht weer een beetje kleur zullen brengen.

[ Bericht 54% gewijzigd door NerdPride op 28-02-2015 13:10:56 ]
pi_150151406
Matthijs, wat reageer jij toch altijd appart op mensen die (nog) niet voor het lasercetrum kiezen...

Ik blijf dat een raar verhaal vinden.

@nerdpride, dit geeft toch een heel ander beeld. Vind het niet leuk om te zeggen, maar me maag draaid hier van om.

Dit is precies wat ik ook heb maar dan met meer inkt. Een op de huid liggende rare "tattoo"

Ik vraag me dan ook echt af, wat zie je daar, lijkt me een beschadigde huid, die ik hoop t echt voor je nog bij trekt.

Wat zegt t lasercentrum er van?
  zaterdag 28 februari 2015 @ 19:11:41 #160
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_150152672
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:35 schreef Shenk het volgende:
Matthijs, wat reageer jij toch altijd appart op mensen die (nog) niet voor het lasercetrum kiezen...
Ik blijf dat een raar verhaal vinden.
Mwah, valt mee, ik zei: "Hoi, ik denk dat je "nu" het beste kunt kiezen voor een van de beide nieuwe technieken inderdaad :)
Zoals je al gezien had zit Aesthetics in Veldhoven. Het Lasercentrum zit in Heerlen, Breda, Eindhoven en sinds kort ook in Zoetermeer."
Zoals je in de OP kunt zien zijn er ervaringen met beide klinieken.
Die is al een tijdje niet meer bijgewerkt. Als ik het goed heb zitten WRH en Shenk ook bij 't Lasercentrum."


Als daar dan vervolgens op terugkomt: "Ik begin de hype van de Picoway te snappen. Deze zend dubbele golflengtes uit. De 1064 en 532 lengtes. Zo kan je met één laser meerdere kleuren behandelen."

Dan ben ik misschien gezien de ervaringen met al die nieuwe aanmeldingen de afgelopen weken wat paranoide, want ik heb geen Picoway hype gelezen, op die verwijderde posts na :)

Maar goed, ooit moet je eerste post zijn en inderdaad, dat kan prima in dit topic zijn, misschien dat Dave hier de eerste Picoway ervaringen straks gaat delen?
Hopelijk met veel foto's :)


Die witte huid zie ik ook wel, benieuwd hoe dat er na een zomer in de zon uit ziet. We hebben geen zonnebank meer, dus helaas afwachten tot het warmer wordt :)

[ Bericht 3% gewijzigd door matthijst op 28-02-2015 21:15:50 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_150171096
@Shenk. Denk dat je mbt het erop liggende gedeelte huid rustig moet afwachten bij NerdPride.
Dit zie ik heel soms ook bij mijzelf maar meestal niet. Ik denk zelf dat het meer te maken heeft met dingen als warmte (als ik net onder de douche vandaan kom ligt mijn tatoeage er ook meer bovenop) dan met daadwerkelijk littekenweefsel.
Snap wat je zegt hoor, ik denk het op sommige momenten ook bij mijzelf, dat het niet meer goed komt en dat ik straks ipv een zwarte tekening, gewoon een soort scarfing iets op mijn huid heb staan in dezelfde vorm.
Maar een uurtje later is dan de huid weer afgekoeld van douche of bad of sporten en dan voel ik helemaal niets aan opgezette huid als ik er met een hand overheen ga.
Het blijft toch een beetje afwachten hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, maar persoonlijk heb ik wel goede hoop dat het allemaal netjes wordt en er eigenlijk straks niets meer te zien is, ook geen opgezette huid.
Ik denk dat dit voor NerdPride ook geldt, even rustig afwachten en ook na de laatste laserbehandeling zal het heus nog wel even duren voor de huid echt weer volledig hersteld is.

Je geeft 1 stuk huid toch meerdere malen per jaar een flinke opdonder, denk aan bv sporten en telkens op dezelfde knie vallen of stoten, op een bepaald moment krijg je daar eelt of een zichtbare deuk in je huid, die, als je eenmaal stopt met die sport of beweging, na een tijdje echt wel weer weggaat.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zondag 1 maart 2015 @ 13:34:56 #162
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_150175536
Laten we hopen dat WRH gelijk heeft. Maar al is dat niet zo, dan is dit nog altijd beter dan die smakeloze inktvlek op mijn schouder. En nu ik erover nadenk. Die foto is net genomen nadat ik uit het zwembad kwam, na een uur training. Dus sport + hitte, ja, dat klopt.

Smart thinking WRH.
pi_150177128
Ik hoop met jullie en voor jullie (en mezelf) mee.

Alleen denk ik dan zo. Waarom is dat na het douche de enige plek die dik is? Mischien omdat het een litteken is?

Wil overigens niet zeggen dat het een litteken blijft.
  zondag 1 maart 2015 @ 16:11:03 #164
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_150179881
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 14:40 schreef Shenk het volgende:
Ik hoop met jullie en voor jullie (en mezelf) mee.

Alleen denk ik dan zo. Waarom is dat na het douche de enige plek die dik is? Mischien omdat het een litteken is?

Wil overigens niet zeggen dat het een litteken blijft.
Good point. And I got no idea..

Keep the faith!
pi_150186907
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 02:40 schreef NerdPride het volgende:
In "slecht" licht:

[ afbeelding ]

En ik vraag me nu echt af wat ik nu eigenlijk zie. Die groen/blauw/zwarte gloed lijkt mij inktrestant? Met het reliëf heb ik nog het minste moeite. Zit ik niet mee. En het pigmentverlies? Tja, heel naïef hoop ik dat tijd en zonlicht weer een beetje kleur zullen brengen.
Is dat reliëf blijvend?
Never mind.
  zondag 1 maart 2015 @ 23:09:19 #166
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_150199026
Geen idee of het reliëf blijvend is. Tatoeage heeft er in ieder geval altijd al "dik" op gelegen..
pi_150229718
Goed, ik ben nog steeds bezig met mijn 'onderzoekje' en ik begrijp het steeds beter. Het verwijderen van een tatoeage valt bij mij onder het kopje gezondheid, en gezondheid boven alles. Ik probeer door alle verkooppraatjes, moeilijke technische termen en marketing te prikken om zo tot de beste keuze te komen.

Ik zal binnenkort mijn bevindingen hier even tonen. Wanneer ik begin met het laseren zal ik hier uiteraard mijn voortgang tonen en mijn verhaal vertellen.

:W
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:26:52 #168
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_150276950
Succes toegewenst! Houd ons op de hoogte.
pi_150880006
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het operatief verwijderen van een tatoeage?

Ik zit er namelijk aan te denken om er eentje op mijn onderarm te laten verwijderen, waar ik vooral benieuwd naar ben zijn de kosten?
pi_150881990
Ja Samson heeft het laatste stukje operatief laten verwijderen. Heel soms leest hij hier nog mee.
Verder volgens mij niemand. Het hangt er dan ook erg vanaf of dat kan en op bijzonder veel plaatsen kan het niet, er moet ruim voldoende huid zijn om de boel weer tegen elkaar aan te hechten en dat kan lang niet op elke locatie.
Voor veel mensen is het dan ook niet echt een bewuste keuze voor laser of operatie maar gewoon een kwestie van 'wat kan er'.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_150990543
Ja ik heb idd begrepen dat t veel vaker niet kan dan wel ook al heb je een kleintje.


Ga denk ik gewoon de kliniek een foto mailen, dan weet ik waar ik aan toe ben. Ook al ben ik niet direct nu iets van plan. ^O^
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:19:36 #172
355008 NerdPride
Don't be a hater
pi_151015452
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 02:40 schreef NerdPride het volgende:
In "slecht" licht:

[ afbeelding ]

En ik vraag me nu echt af wat ik nu eigenlijk zie. Die groen/blauw/zwarte gloed lijkt mij inktrestant? Met het reliëf heb ik nog het minste moeite. Zit ik niet mee. En het pigmentverlies? Tja, heel naïef hoop ik dat tijd en zonlicht weer een beetje kleur zullen brengen.
Mensen,

Wat ik mijzelf afvraag. Dit resultaat, tot nu toe, in dit licht, is dit nu hetzelfde resultaat als wat ik kan verwachten wanneer ik het operatief had laten verwijderen?
pi_151083448
Denk dat die vraag niet echt te beantwoorden is, 2 verschillende technieken die 2 verschillende resultaten achterlaten. Bij wegsnijden kan de tatoeage er nooit dik op liggen, omdat precies dat stuk huid weg is. je hebt waarschijnlijk minimaal wat litteken waar de huid weer tegen elkaar getrokken wordt maar dit kan heel netjes minimaal tegenwoordig. Beetje goede chirurg draait daar zijn hand niet voor om.
Bij laser blijf je werken met de betreffende huid, dus de huid die al beschadigd is omdat het tatoeëren an sich al huidschade is. dat kan m.i. dus nooit zo mooi worden als ongetatoeëerde huid.

Ik denk dat het niveau van litteken accepteren voor iedereen anders ligt.
Ik persoonlijk heb minder moeite met enig litteken omdat ik op mijn andere enkel op precies dezelfde plek een flink litteken heb staan, dus voor mijn gevoel ben ik dan 'in evenwicht'.
Ik zal zelf dus sneller een stukje lelijke huid accepteren.
Als anderen dat niet doen dan begrijp ik dat echter ook helemaal, het hangt er natuurlijk ook vanaf op welke plek het zit. Als je op je onderarm iets hebt dat dagelijks gezien wordt door iedereen zodra je korte mouwen draagt, wil je littekens tot een absoluut minimum beperken.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_151093460
Hoi allen,

Ik meld me ook in dit topic! Ben begin dit jaar begonnen met het laten weglaseren van 2 kleine tatoeages. Gistermiddag toevallig de tweede behandeling gehad. Zie momenteel nog geen verschil, maargoed er is me ook verteld dat het 3 tot 4 behandelingen kan duren voordat je echt verschil gaat zien. Ik wacht dus nog even geduldig af.

Ik heb nog twee grotere tatoeages die ik ook graag zou laten verwijderen. Een daarvan ligt ook echt dik op m'n huid, en als ik dat reliëf bij de foto's hier boven zie ben ik bang dat ik dat bij die ene ook ga krijgen. Ik denk dat ik die alleen zou willen laten weghalen als ik die weg kan laten snijden, vind een net litteken denk ik wat mooier dan reliëf van een zin. Maargoed, financieel zit dat er toch pas over meer dan een jaar aan, dus tijd zat om me te laten informeren.

Zal over een paar weken eens foto's maken van de tatoeges die twee keer gelaserd zijn en ze naast de foto's die ik voor de eerste behandeling heb gemaakt zetten. Wie weet is er dan toch iets zichtbaar. :)

In elk geval fijn om hier wat lotgenoten te vinden, ik zal m'n vervolg hier ook zeker delen.
pi_151093737
Welkom!
Het zal zeker nog wel even duren voor je het echt gaat zien en tegen die tijd ben je al bijna scheel van het urenlang turen op zoek naar witte gaatjes in de huid ;)
Soms zie je ze al snel omdat je gewoon zo graag iets wilt zien dat je het bijna fantaseert.
Maar dat gaat vast goed komen uiteindelijk. Dapper weer om te starten met een best langdurig traject.
Heb je een kleuren tatoeage of een zwarte en waar zit deze?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_151094076
Bedankt! Ik heb inderdaad na de eerste behandeling al veel gestaard haha, probeer er maar niet meer te veel naar te kijken.

Ik heb in totaal 4 tatoeages, allemaal helemaal zwart. Ze zitten op m'n schouderblad, bij m'n sleutelbeen, op m'n pols en op m'n enkel. Ben gestart met die op m'n pols en enkel, deze zijn het kleinst, maar zitten wel op de plaatsen die het meest opvallen.

Jammer inderdaad dat het zo'n langdurig traject gaat zijn, daar zal ik vast nog wel eens zwaar gefrustreerd door gaan worden. Maargoed, ik heb ze er ook zelf op laten zetten. Gek, hoe je in korte tijd zo kan veranderen. Heb ze alle vier laten zetten van m'n 15e t/m 19e, dan ben je natuurlijk ook nog niet op een leeftijd dat je kan beslissen over iets wat zo permanent is. Maargoed, zo voelde dat toen natuurlijk niet. Ben nu 23 en toch wel blij dat ik met dit traject kan starten!
pi_151125594
Denk wel dat je geluk hebt nu met alle nieuwe lasers. Jaren geleden waren die er nog niet en inmiddels is de ontwikkeling ook weer verder gegaan waardoor het toch net weer even iets sneller gaat inmiddels.

De reden om iets weg te halen is voor iedereen verschillend en eigenlijk nooit een onderwerp van gesprek hier. Soms komt er een lamlul geïnteresseerd persoon langs om ons te melden waarom we allemaal niet net zo slim als hem waren en nooit aan tatoeages begonnen maar daar gaan we eigenlijk zelden tot nooit op in.
Dit is een topic voor delen van ervaringen en informatie, niet om je psyche op tafel te leggen over het waarom of waarom niet, dat doet er nl niet meer toe op het moment dat je het loodzware traject ingaat van verwijdering.

En ja, zwaar wordt het. Je bent al even bezig geweest (waarschijnlijk) met het besluit om daadwerkelijk te gaan verwijderen, dat kost al tijd en hoofdbrekens. Dan neem je het besluit en dan moet het gevoelsmatig liefst in 1 dag tijd klaar zijn en helaas.
Je begint en eigenlijk, ondanks alles wat anderen zeggen en wat je er inmiddels over weet, heb je dan toch altijd (ja, had ik ook) de hoop dat het bij jezelf anders zal zijn en je de uitzondering zal vormen bij wie het heel snel gaat.
Dan blijkt na een tijdje dat dit niet zo is en dat levert mentale frustratie op. Opeens krijg je dan weer een opleving als blijkt dat er een behandeling tussen zit die een sprongetje veroorzaakt. (zo werkt het ook weer, het gaat weliswaar geleidelijk maar ook wel degelijk met zichtbare sprongetjes)
Dan ben je in gedachten al weer die lijn aan het doortrekken en aan het rekenen en zie je jezelf al na enkele maanden met een blanco huidje zitten om vervolgens te ontdekken dat er die 2 behandelingen daarna opeens weer helemaal niets lijkt te gebeuren.

Het is gewoon een heel frustrerend proces en langdurig. Maar daarom is het zo prettig om het te kunnen delen met mensen die al die fasen binnen dit proces zelf ook doormaken en het herkennen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 30 maart 2015 @ 21:49:24 #178
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151206110
Ik ben inmiddels ook al 1,5 jaar bezig om mijn tattoo te laten verwijderen. Ik heb 10 sessies gehad, en nu ligt het inmiddels al 6 maanden stil. Heb geen flauw idee wat voor laser ze hebben gebruikt. Over 3 weken heb ik een intake bij Het lasercentrum in Eindhoven. Het is een tijdrovend en erg frustrerend zaakje.

Voor en 'na' 1x laseren


Na 10x laseren. Dat rode vlekje is inmiddels ook weg
pi_151251272
Zou dat zeker ook checken, type laser.
Ik heb de vergissing gemaakt om eigenlijk de non-uitleg te accepteren toen er niets zichtbaars meer gebeurde. Dat heeft mij een paar jaar gekost waarin ik wel gelaserd werd maar er werkelijk geen enkele reactie meer kwam. Als ik dan vroeg waar dat aan ligt werd er een beetje vriendelijk gelachen en schouders opgehaald met een 'ja dat gebeurt soms' maar iets anders werd er niet geprobeerd, of een poging tot uitzoeken waar het aan kon liggen.
Uiteindelijk ben ik daarom overgestapt naar een andere behandelaar waar ik nu weer wel direct effect zie.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:12:32 #180
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151328003
Het stomme is is dat ik ging voor een cover up. Ik wist nog helemaal niets over het laseren, totdat ze me daar vertelde dat ze het ook konden weg laseren zonder littekens. Dat vond ik ideaal dus zei ik 'Ja is goed' Gelukkig heeft het me geen geld gekost omdat degene die mij laserde 'in opleiding was' Maar ik was toch wel blij geweest als dit ding na 1,5 - 2 jaar laseren weg was geweest. Dus eigelijk mag ik niet klagen :x
pi_151410685
Tegelijkertijd, ben je in 1.5 jaar tijd 10 x behandeld? Of is dat incl 6 mnd stilliggen?
Hoe dan ook, ook 10 x in 1.5 jaar tijd is vrij fors aan aantal behandelingen. Daar zou idealiter meer tijd tussen moeten zitten.
Meer behandelingen betekent helaas niet automatisch sneller wegtrekken van de tatoeage.
Hoeveel tijd had je gemiddeld tussen behandelingen in?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  vrijdag 10 april 2015 @ 18:52:05 #182
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151556676
Nee klopt, alleen toen was ik nog niet op de hoogte :x Ik heb alle afspraak kaartjes verzameld, en de tijd er tussen is erg verschillend. Blijkt dus ook dat ik al 11 sessies heb gehad.

18 September 2013
23 Oktober 2013
4 December 2013
19 Februari 2014
2 April 2014
14 Mei 2014
25 Juni 2014
9 Juli 2014
13 Augustus 2014
24 September 2014
1 Oktober 2014

Ohja volgende week intake bij het Lasercentrum in Eindhoven :)
  vrijdag 10 april 2015 @ 19:01:41 #183
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151556967
Zo ziet het er inmiddels uit. Beide fotos zijn net gemaakt, alleen in verschillend licht.

pi_151571662
Dan ben je vrijwel maandelijks gegaan, dat is echt veel te kort tijd tussen de behandelingen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_151575518
Toch is het resultaat goed. Als het geen geld kost kan het misschien wel intressant zijn om vaker te gaan.

Ik moet wel zeggen ben nu een maand of 2.5 niet geweest en het is de laatste paar weken toch langzaam een beetje lichter geworden.
  zaterdag 11 april 2015 @ 13:12:17 #186
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_151575876
Kom net terug uit Eindhoven :)
Schouder is voor de laatste keer gedaan voorlopig. Nu maar eens kijken hoe dat eruit ziet straks, na een paar maanden geen behandeling.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_151577235
Ben benieuwd Matthijst!
Shenk, heb zelf ook geregeld meegemaakt dat als er wat tijd tussen zit de boel opeens dan na 2 mnd weer gaat jeuken en weer wat lichter wordt op een paar plekken,alsof er echt een soort van vertraging inzit.
Te snel achter elkaar is daarom iets dat ik niet snel zal doen. Als ik een keer niet kan dan verzet ik liever naar later dan naar eerder.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_151585446
Doe ik zelf ook WRH beter voor de huid ook denk ik. Maar als ik gratis kon gaan zou ik toch vaker gaan haha
pi_151601871
Overigens ter aanvulling; we zijn denk ik ook geregeld bezig met nieuwe dingen proberen, ik ben ook weer met iets bezig.
Met de Pico merk ik dat mijn huid na de behandeling rood wordt en dat dit ook wel lang blijft.

Dus maar weer eens aan het zoeken gegaan naar wat ik daar mee kan doen en uiteindelijk uitgekomen bij een zalfje: Cicalfate creme van Avéne, niet heel duur, ik had geen zin om diverse apotheken af te lopen en te kijken of ze dit merk hadden dus op internet besteld.
Er stond apart bij vermeld dat het erg geschikt was voor laserbehandelingen. Nu bedoelden ze daar vooral mee de gezichtspeelings, maar goed, juist bij die behandelingen wordt je gezicht heel rood, dus dan zal het ook wel voor de tatoeage verwijdering werken lijkt mij.

Ik smeer nu geregeld (dagelijks) na de laatste behandeling en moet zeggen dat het inderdaad wat doet tegen de roodheid, die is absoluut nu sneller weg dan na de vorige laser behandeling zonder dit zalfje.

Ik wacht nog even de volgende behandeling af (eerste week juni) en zal dan weer foto's plaatsen maar ik kan nu al melden dat ik echt super blij wordt van wat ik nu allemaal zie gebeuren.
Ik heb inmiddels 'iets'op mijn enkel staan dat totaal niet meer te herkennen valt als de originele tekening. Het is dat ik zelf weet hoe het plaatje eruit zag, er zijn hele punten weggevallen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zondag 12 april 2015 @ 13:32:56 #190
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151607593
Ik kwam laatst een video tegen op youtube, en daar was iemand na bijna 3 behandelingen al van haar tattoo af :| Vraag me echt heel erg af wat voor laser er daar gebruikt en of ze deze ook in NL hebben.

Bij 3.26 & 8.36

Ik vind vooral de jeuk na het laseren verschrikkelijk! Snachts pak ik het in met een rol rekverband anders kras ik alles kapot in mijn slaap :x Ik legde er eerst altijd een icepack op, maar dat werd door de shop sterk afgeraden. Mja ben blij als deze weg is, want ik wil er eigelijk toch wel meer laten verwijderen.
pi_151611209
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 13:32 schreef Smurfkuh het volgende:
Ik kwam laatst een video tegen op youtube, en daar was iemand na bijna 3 behandelingen al van haar tattoo af :| Vraag me echt heel erg af wat voor laser er daar gebruikt en of ze deze ook in NL hebben.

Bij 3.26 & 8.36

Ik vind vooral de jeuk na het laseren verschrikkelijk! Snachts pak ik het in met een rol rekverband anders kras ik alles kapot in mijn slaap :x Ik legde er eerst altijd een icepack op, maar dat werd door de shop sterk afgeraden. Mja ben blij als deze weg is, want ik wil er eigelijk toch wel meer laten verwijderen.
Ik leg er na de behandeling altijd een icepack op. Waarom werd jou dit afgeraden? Als ik het niet doe dan wordt het bij mij 1 grote blaar.
  zondag 12 april 2015 @ 16:27:41 #192
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151613381
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 15:23 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Ik leg er na de behandeling altijd een icepack op. Waarom werd jou dit afgeraden? Als ik het niet doe dan wordt het bij mij 1 grote blaar.
Jeps dat doet het bij mij dus ook sinds ik geen icepack meer gebruik. Een echt goede rede kreeg ik niet, alleen iets in de trant van 'komt er vocht onder' Mja met die blaar komt er nog meer vocht onder :')
pi_151621067
Ohja, die jeuk, echt vreselijk!
Moet zeggen dat ik die sinds ongeveer 5 behandelingen niet meer heb maar voorgaande jaren werd ik er echt gék van.
Ging maar aan het smeren met bv anti muskieten zalf etc. Flink koelen, doekjes in koud water gedrenkt, anything eigenlijk 8)7
Kan echt gekmakend zijn.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zondag 12 april 2015 @ 20:01:20 #194
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_151621721
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 09:13 schreef WRH het volgende:

Ik wacht nog even de volgende behandeling af (eerste week juni) en zal dan weer foto's plaatsen maar ik kan nu al melden dat ik echt super blij wordt van wat ik nu allemaal zie gebeuren.
Ik heb inmiddels 'iets'op mijn enkel staan dat totaal niet meer te herkennen valt als de originele tekening. Het is dat ik zelf weet hoe het plaatje eruit zag, er zijn hele punten weggevallen.
Cool dat je nu resultaat ziet!
Gelukkig maar :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 12 april 2015 @ 21:27:36 #195
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151626299
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:44 schreef WRH het volgende:
anti muskieten zalf
anti muskieten zalf, hahah dat lijkt me nou ook niet echt gezond :P
pi_151627142
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 16:27 schreef Smurfkuh het volgende:

[..]

Jeps dat doet het bij mij dus ook sinds ik geen icepack meer gebruik. Een echt goede rede kreeg ik niet, alleen iets in de trant van 'komt er vocht onder' Mja met die blaar komt er nog meer vocht onder :')
Haha ok :D Gewoon een icepack erop knallen. Kan echt geen kwaad. Als ik de tattoo goed koel na de behandeling heb ik geen last van blaren en is de jeuk erna ook minder lijkt wel.
pi_151653236
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 13:32 schreef Smurfkuh het volgende:
Ik kwam laatst een video tegen op youtube, en daar was iemand na bijna 3 behandelingen al van haar tattoo af :| Vraag me echt heel erg af wat voor laser er daar gebruikt en of ze deze ook in NL hebben.

Bij 3.26 & 8.36

Ik vind vooral de jeuk na het laseren verschrikkelijk! Snachts pak ik het in met een rol rekverband anders kras ik alles kapot in mijn slaap :x Ik legde er eerst altijd een icepack op, maar dat werd door de shop sterk afgeraden. Mja ben blij als deze weg is, want ik wil er eigelijk toch wel meer laten verwijderen.
Is een nd yag laser. Maar daar zijn er meerdere van. Als ik de tattoo van het filmpje zo zie ziet het er verre van professioneel uit. En dan word er vaak slechte en weinig inkt gebruikt, dat zal de reden zijn dat het zo snel gaat en niet de laser.


Plus als ze net zo veel make up daar heeft gebruikt als op haar gezicht dan zie je sowieso geen tattoo
pi_151687766
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 21:27 schreef Smurfkuh het volgende:

[..]

anti muskieten zalf, hahah dat lijkt me nou ook niet echt gezond :P
ach, het werkte ;)
Maar ik ben inderdaad echt super blij dat ik nu resultaat zie, eindelijk weer.
Er verdwijnen echt delen en ik heb goede hoop dat ik na de volgende behandeling (begin juni, eerst nog even op vakantie) gewoon met doorzichtige kousen of misschien wel zonder kousen in een rokje de deur uit kan zonder dat het opvalt.
Wat dat aangaat heb ik geluk met een bleke huid (niet voor wat betreft de laser en de inkt) want je ziet bij mij overal blauwe aderen en een deel van de tatoeage ziet er inmiddels al uit alsof het eigenlijk gewoon dik opliggende aderen zijn.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_151766685
Hoi! Ik heb een vraag : D
3 maanden geleden heb ik een tattoo laten zetten. Ik had al 4 jaar nagedacht over wat ik wilde en daar was ik zeker over. Vervolgens een goed aangeschreven tattoo shop uitgezocht, en ik voelde me daar ook fijn. De tattoo is ook netjes gezet, dat is het probleem niet. Maar; ik ben er niet blij mee. Ik kan er maar niet aan wennen dat ik iets op mijn lichaam heb staan. De tattoo heeft een betekenis voor me maar ik krijg er geen goed gevoel bij als ik eraan denk. De schets die hij had gemaakt vond ik onwijs mooi, maar vervolgens is hij naar mijn idee veel donkerder uitgevallen (meer schaduw) dan op de schets en dat vind ik helemaal niks. Nu vroeg ik mij af: is het ook mogelijk om alleen het buitenste deel van een tattoo weg te laten halen? De tattoo bestaat namelijk uit 2 delen en ik heb het idee dat wanneer het buitenste weg is, en hij dus kleiner is, ik er veel beter mee kan leven.
  vrijdag 17 april 2015 @ 11:15:42 #200
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151768033
Zojuist intake + lasersessie gehad in eindhoven. Dat is wel hele andere koek dan waar ik eerst was geweest zeg :o Ohja en pijnlijker hahaha! Ik ben benieuwt hoe het zich gaat herstellen.
pi_151768381
@Coscha.
Dat is niet echt goed mogelijk. Zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt in dit topic zul je begrijpen dat laser een bepaald effect heeft op de gehele tatoeage.
De tekening gaat als een soort inktvlek in water aan het vervagen en verdwijnen, de lijnen worden minder scherp.
Het zal heel moeilijk zijn om echt secuur die lijnen te laten staan die je zult willen laten staan, dus de vraag is of dat mooi wordt.
Of chirurgisch half verwijderen mogelijk is hangt net als het resultaat van laser af van heel veel factoren, oa locatie, hoeveelheid huid etc.

Met de informatie die je geeft valt er feitelijk geen zinnig woord te zeggen, dus naar een professioneel behandelaar gaan lijkt mij wat logischer.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_151768423
@WRH: Bedankt voor het antwoord. Ik heb dit topic nog niet goed doorgelezen omdat ik mij eigenlijk alleen dit afvroeg en nog niet echt heb besloten dat ik mijn hele tattoo weg wil of iets. Ik ben net begonnen een klein beetje informatie op te doen. Ik zal eerst nog wat meer lezen dan maar
pi_151768726
Check even wat foto's, hier en in voorgaande deeltjes, dan zul je zien wat ik bedoel.
De tekeningen zijn tijdens die paar jaar laserbehandelingen als het ware aan het 'uitlopen' als je begrijpt wat ik bedoel.
De lijnen vervagen, de tekeningen worden steeds vager maar niet alleen de kleuren, ook de scherpte van de tekening.
Alsof je iets met potlood getekend hebt en er daarna even overheen geveegd hebt.
Betwijfel dus sterk of het met laser te doen is om gedeeltelijk te behandelen, tenzij het echt losse delen zijn, dus echt stukjes tatoeage die los van elkaar staan, misschien dat het dan wel mogelijk is.

Er staat mij trouwens ook iets van bij dat er een minimale leeftijd op een tatoeage zit voor je kunt gaan verwijderen. (ik bedoel dus de tatoeage, niet de persoon). Die moet een minimale periode oud zijn voor je kunt gaan laseren, maar dat weet ik niet precies meer.
Zou in ieder geval wel echt even heel goed nadenken.
Op zich heb je de tekening nog maar kort, misschien moet je gewoon nog wat langer wennen?
Net zo min als te snel een tatoeage nemen, ben ik van mening dat je ook niet te snel moet besluiten om iets weg te laten halen.

NB Ik heb meerdere tatoeages en er is er maar 1 die ik aan het verwijderen ben, dus het concept van tatoeage sta ik gewoon volledig achter, ik sluit ook niet uit dat er ooit nog meer bij komt. Alleen deze ene wil ik weghebben.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_151768982
@WRH: Ja ga ik zeker even naar kijken! En misschien moet ik inderdaad wat langer wennen ja, ik ben ook altijd nogal moeilijk met dingen accepteren haha. En tot volgend jaar zomer ben ik sowieso niet van plan er iets mee te doen, omdat ik mezelf sowieso tot dan de tijd wil geven of ik eraan kan wennen. Vind het alleen even fijn om alvast te kijken wat de opties zijn. Heb ook gedacht over m'n tattoo aanpassen omdat ik hem dus te donker vind, maar je kunt je tattoo denk ik niet lichter maken dus ja.. Bij mij is het denk ik wel meer dat ik een tatoeage toch niet bij mezelf vind horen terwijl ik het bij andere super mooi vind en het ontwerp op zich ook prima.
pi_151769206
Volgens mij is lichter maken niet echt mogelijk, je zou hoogstens met een andere kleur erover heen kunnen, maar vraag mij af of dat mooi wordt.
Maar misschien valt het mee en vind je hem over een paar maanden wel 'helemaal jou'.
Het is soms best raar even om opeens iets op je eigen lijf te zien staan.
m.u.v. het kreng dat ik nu laat weghalen zie ik de anderen eigenlijk niet eens meer staan, ik moet echt heel bewust in de spiegel kijken om ze te zien omdat ze zo enorm bij mij horen (en dat terwijl de andere tatoeages van een formaat zijn dat ze echt niet bepaald te missen zijn) dat het net zo min opvalt als bv een grote neus of een moedervlek.
Maar toen ik de grootste die ik heb net had laten zetten zag ik hem echt elk moment en was ik mij er heel erg bewust van.

En als je er toch echt niet aan kunt wennen, dan zit er weinig anders op dan inderdaad weg te laten halen maar gelukkig kan dat dus wel tegenwoordig. Het heeft alleen wat verschillende factoren waar je rekening mee moet houden.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zaterdag 18 april 2015 @ 20:04:19 #206
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151807291
The day after.. en het jeukt als een malle maargoed! Hoe het er nu uitziet lijkt het bijna wel alsof hij na het genezen weg zou zijn! Mag altijd hopen, maar ga er vanuit dat er nog 1 sessie komt. Zit er nu ook aan te denken om een andere tattoo te verwijderen alleen die tattoo is 25x10cm. Moet nog even denken of ik die pijn, jeuk en blaren wel aan kan :')

  zaterdag 18 april 2015 @ 20:21:35 #207
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_151807777
Wow, das een beste blaar! Heb je er geen ijs op gehad na de behandeling?
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:01:51 #208
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151809039
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:21 schreef matthijst het volgende:
Wow, das een beste blaar! Heb je er geen ijs op gehad na de behandeling?
Jeps wel ijs op gehad, vrijwel de hele dag. Ben blijkbaar erg gevoelig :')
Leg er nu tijdens enorme jeuk aanvallen ook een icepack op.
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:16:34 #209
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_151809450
Oh, OK, het ziet er verder inderdaad al wel uit alsof er weinig inkt te zien is :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 18 april 2015 @ 21:38:19 #210
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151810140
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:16 schreef matthijst het volgende:
Oh, OK, het ziet er verder inderdaad al wel uit alsof er weinig inkt te zien is :)
Mag altijd hopen :D
Ben in iedergeval blij als die blaar weg is, ben als de dood dat ik m open stoot :')
pi_151810484
Ik heb de eerste behandeling gehad. Toch overgestapt naar een kliniek dichterbij huis: in utrecht. Zij behandelen met een ander soort laser. Maar wat een verschil zeg! Een week na de behandeling kan ik nog steeds geen fatsoenlijke schoenen dragen door de zeer pijnlijke huid! Overal rode puntjes en blaasjes! Ook adviseren ze om na 4 weken terug te komen. Dat is natuurlijk veel te snel. Er komt ook nog steeds wat vocht uit de wondjes.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mylene op 19-04-2015 10:30:07 (namen verwijderd) ]
pi_151818910
Geen ervaring met die kliniek, heb de naam ook nog niet eerder gehoord.
Maar inderdaad, 4 weken tussen de behandelingen in is veel te kort en een week later nog steeds hele pijnlijke huid is ook niet echt optimaal.
Zou even heel kritisch in de gaten houden, littekenweefsel bij verkeerde behandeling is snel gebeurd en dan ben je weer verder van huis.

Smurfkuh, die angst dat de blaar spontaan / per ongeluk open zou kunnen gaan was voor mij de reden om ze dus altijd door te prikken, conform arts eerste hulp advies.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_151818965
Ik heb even gekeken op de website van die kliniek en als je naar het filmpje kijkt, zie je welke laser ze gebruiken.
Ik kan het mis hebben maar volgens mij gebruiken ze dan deze:
http://www.almalasers.nl/harmony-laserontharing.php
Een laser voor ontharing, niet geschikt voor tatoeage verwijdering volgens de site van Alma, de producent.
Denk dat je dit beter had kunnen uitzoeken voor je je liet behandelen, want voor laser geldt bepaald niet; 'baat het niet dan schaadt het ook niet'
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zondag 19 april 2015 @ 10:34:37 #214
16715 Mylene
*schatje*
pi_151819054
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:47 schreef forever-mp het volgende:
Ik heb de eerste behandeling gehad. Toch overgestapt naar een kliniek dichterbij huis: in utrecht. Zij behandelen met een ander soort laser. Maar wat een verschil zeg! Een week na de behandeling kan ik nog steeds geen fatsoenlijke schoenen dragen door de zeer pijnlijke huid! Overal rode puntjes en blaasjes! Ook adviseren ze om na 4 weken terug te komen. Dat is natuurlijk veel te snel. Er komt ook nog steeds wat vocht uit de wondjes.
Waarom overstappen als het bij de eerste kliniek prima ging? Je zou toch met een fotoverslag komen? Ik krijg sterk de indruk dat je ene kliniek spamt en de ander probeert zwart te maken. Ik heb genoemde namen klinieken verwijderd.

quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 13:26 schreef forever-mp het volgende:
Ik heb deze week mijn eerste sessie gehad. Ging prima, nu afwachten hoe de tattoo zich gaat ontwikkelen. In april heb ik een tweede sessie. Ik heb veel kleur in mijn tattoo: groen, blauw, zwart, geel etc. Vraag me af of de - wel goed is voor de kleuren. Binnenkort zal ik een fotoverslag plaatsen
pi_151819179
Begint er helaas steeds meer op te lijken dat dit topic niet langer als objectief / eigen echte ervaringen beschouwd kan worden.
Jammer dat er mensen zijn die het nodig vinden om dit soort praktijken er op na te houden.
Klinieken zouden dit niet nodig moeten hebben en objectieve eigen ervaringen met rust moeten laten, aangezien dit topic op Fok al enige jaren het enige écht goede informatie punt was voor ons.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zondag 19 april 2015 @ 11:56:17 #216
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_151820277
Inderdaad, vrij irritant.

Het is vooral mooi om te lezen hoe het anderen afgaat; ben benieuwd (en hoop heel erg), dat het bij jou eindelijk aan het verdwijnen is (WRH).
De verhalen van anderen en nu en dan een foto van de voortgang is toch leuk om te lezen. Krijg je toch 'hoop' van en kun je zien dat wat er met je eigen huid gebeurd niet wereldschokkend is, maar bij anderen ook weleens is gebeurd. Zoals die blaarfoto van Smurfkuh, ik zou me de tering schrikken, maar had ooit al een foto van WRH gezien en die leeft ook nog steeds :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_151822868
;)
Klopt, ik schrok toen ook heel erg maar er is niets meer van te zien, ook geen litteken achtergebleven dus het gaat echt echt weer over.
Ik heb begin juni weer een behandeling en ik wilde dan weer een update foto plaatsen, weer een serie zodat ook nieuwe mensen het verloop weer goed kunnen zien.
Voor nu: het gaat echt vlot nu. Er zit 1 heel klein stukje dat altijd erg zwart blijft, dat is ook het plekje dat bij elke laserbehandeling erg pijn doet en zit zeg maar precies aan de binnenkant van mijn enkel op de 'knokkel' , dus recht op het bot, weinig vlees er tussen.
(ja hoe heet dat stukje bot daar, het scharnier van je enkel)
Waarschijnlijk wordt dat puntje het allerlaatste dat zich laat wegjagen door de laser maar om eerlijk te zijn vind ik dat wel grappig.
Ik zal het op de volgende foto update even omcirkelen.
Maar het gaat echt enorm goed momenteel, trekt flink weg met elke pico behandeling, de roodheid is goed op te vangen met die zalf en pijn... eigenlijk niet.
De laatste behandeling wel de dag zelf flink last gehad maar was na anderhalve dag weer over.
Het gaat gewoon echt de goede kant op!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_151842757
Bedankt WRH! Ik heb vooraf gegoogled maar dacht meerdere klinieken gezien te hebben die de harmony gebruiken. Overstappen heb ik gedaan ivm reisafstand en prijs (ja ik weet het, goedkoop kan duurkoop zijn). Na de eerste sessie bij de eerstgenoemde kliniek was er nog verbetering te zien. Daarom geen foto geplaatst. Het plaatsen van een foto na behandeling bij de tweede kliniek zou mensen af kunnen schrikken. Ik wil bij voorkeur de genezing afwachten. Het gaat nu (6 dgn na behandeling) al stukken beter.
pi_151842956
@WRH: overigens zie ik tatoeage verwijdering wel tussen de lijst van mogelijkheden staan op de site van Alma ( de link die je hebt gevonden)
pi_151879395
Hier ook altijd zulke blaren. Probeer ze zo lang mogelijk heel te houden zodat er een nieuwe huid terug is als ze open gaan.

En inderdaad erg veel jeuk...
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:03:32 #221
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151891741
Pff nog steeds die grote rot blaar, al begint hij wel eindelijk wat te verschrompelen :') De kleinere blaren zijn gelukkig weg. De jeuk begint gelukkig ook te minderen :)

  dinsdag 21 april 2015 @ 14:29:17 #222
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151892395
De blaren in dit filmpje zijn overigens wel echt ziek.
http://www.skoften.net/item/wie_zijn_armen_brandt
pi_151905553
Dat is wel behoorlijk ja. Moet zeggen heb toch ook flink blaren gehad 1 keer maar dit slaat alles.

Volgens mij iets te fanatiek begonnen, hoe meer inkt hoe sneller dit ontstaat. Daarom kan de laser ook elke keer een beetje harder. En heb je geen blaren als de tattoo al bijna weg. Is wel iets wat ik alleen bij de picosure zie, yag laser heeft dit veel minder.
  dinsdag 21 april 2015 @ 21:33:57 #224
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151906591
In dat filmpje prikken ze ze ook lek, ipv laten genezen. Nou moet ik zeggen dat ik ook niet zo happy zou zijn met zulke enorme blaren. Daarom twijfel ik ook nog of ik mijn andere grote tattoo weg wil laten halen :')
  woensdag 22 april 2015 @ 07:42:04 #225
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151913991
http://m.groupon.nl/deals/dealbank_nl_nl/clinic63-8/34578555

Ik kwam dit tegen.... Kan dit uberhaupt iets zijn? Ik hoef hem niet weg, wel lichter.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_151916133
Komt op mij niet echt betrouwbaar en geloofwaardig over.
  woensdag 22 april 2015 @ 10:09:04 #227
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_151916256
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:04 schreef Shenk het volgende:
Komt op mij niet echt betrouwbaar en geloofwaardig over.
Ja, dat dacht ik ook al. Maar goed, ik denk laat ik het toch eens vragen :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 22 april 2015 @ 23:07:42 #228
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151943519
Ik zou uitkijken met Groupon acties, en vooral voor zoiets. Laatst was er op Funx iemand die had ook een kortingsbon vanuit Groupon voor een tattoo. Die tattoo werd gezet in een kapperszaak, en de afbeelding werd erop 'geplakt' met een deo roller.
Daarnaast geeft Clinic 63 aan te werken met een Harmony laser. Ik kan eigelijk maar weinig over deze laser in combinatie met tattoo's verwijderen vinden. Ik zou dan eerder voor iets bekenders kiezen waar vele reviews over te lezen zijn. Al was ik eerst ook zo stom, om niet verder te kijken maar ik heb geleerd :)
pi_151953916
http://www.falleninktatto(...)us-c-tattoo-removal/

Iemand hier wel is wat over gelezen? Zou betekenen dat de picosure helemaal niet zo goed is, voor zwarte en donkerblauwe inkt...
  donderdag 23 april 2015 @ 14:21:42 #230
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_151956862
De site "zelf" leest een beetje als promo (waar alle fabrikanten aan mee doen).
Maar dat linkje onderaan de pagina is wel interessant:
http://www.laserandhealth(...)e/s09_s10_cencic.pdf

Alleen jammer dat ze het daar over "preliminary results" hebben en dat er geen compleet rapport te vinden is (tenminste, ik kon het niet vinden op die site) van een afgerond onderzoek, dat zou wel interessant zijn!

Qua "eigen ervaring" lijkt de PicoSure zwart sneller te verwijderen dan de oudere laser.
Maar goed, je hebt maar 1 huid, dus je kunt het niet vergelijken.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_151959709
Ja het blijft een onduidelijk wereldtje waar helaas vaak informatie geschreven worden voor eigen gewin.

Zal bovenstaande is door lezen maar gaat wel een stapje verder dus daar ga ik even rustig voor zitten.

Jammer dat zulke stukken/onderzoeken in Nederland niet gedaan worden en uitgeschreven.
pi_151964355
Zelfs met Google translate is dit wat te ingewikkeld voor mij haha. Zelfs in het Nederlands is het voor mij wat te scheikundig. Maar uit de conclusie haal ik dat hun verwachten dat de q switch de laser voor tattoo verwijdering blijft, en dus niet de picosure?
  donderdag 23 april 2015 @ 19:39:54 #233
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_151965150
Dat lijkt hun voorlopigheid conclusie inderdaad. In januari 2013, kon zo snel geen vervolgrapport vinden.

Maar WRH bijvoorbeeld had volgens mij aardig wat varianten gehad en lijkt nu met de pico eindelijk resultaat te zien?
Ben wel benieuwd naar WRH's ervaringen/vergelijking, of die een eventueel verschil kan verklaren :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_151965989
Dat is wel wat snelle conclusie als het uit 2013 komt.

Jammer dat er niet meer bekend over is.

Zit zelf nog niet op de helft heb ik het idee dus zou is wat anders kunnen proberen maar dat is ook niet ideaal (voor de portomonne)

Iemand enig idee of ze de oude laser nog gebruiken bij het lasercentrum?
  donderdag 23 april 2015 @ 22:33:07 #235
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_151972416
Ik dacht dat die er nog wel gewoon staat, neem aan dat je er dan ook mee behandeld kunt worden als je dat wilt :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_151978043
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 19:39 schreef matthijst het volgende:
Dat lijkt hun voorlopigheid conclusie inderdaad. In januari 2013, kon zo snel geen vervolgrapport vinden.

Maar WRH bijvoorbeeld had volgens mij aardig wat varianten gehad en lijkt nu met de pico eindelijk resultaat te zien?
Ben wel benieuwd naar WRH's ervaringen/vergelijking, of die een eventueel verschil kan verklaren :)
Absoluut,daarom zal ik na mijn volgende behandeling weer even een 'full' foto upload doen om het verschil te laten zien. dat is er nl echt.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  vrijdag 24 april 2015 @ 21:27:46 #237
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_152000602
@WRH Zag net jou blaar foto, die was ook enorm! Snap wel dat je het hebt laten doorprikken. Ben benieuwt hoe het er inmiddels bij je uitziet :)

Iemand toevallig ervaring met laseren om iets te coveren ? Tattoo is pas 2 maanden oud :X
Volgens het lasercentrum zou ik in Juni al kunnen starten met laseren van deze tattoo. Mja hoeveel sessies zou je nodig hebben om iets te coveren of ligt dat aan de tatoeëerder ?
pi_152000965
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:27 schreef Smurfkuh het volgende:
@WRH Zag net jou blaar foto, die was ook enorm! Snap wel dat je het hebt laten doorprikken. Ben benieuwt hoe het er inmiddels bij je uitziet :)

Iemand toevallig ervaring met laseren om iets te coveren ? Tattoo is pas 2 maanden oud :X
Volgens het lasercentrum zou ik in Juni al kunnen starten met laseren van deze tattoo. Mja hoeveel sessies zou je nodig hebben om iets te coveren of ligt dat aan de tatoeëerder ?
:o Een tattoeage van 2 maanden? Is hij zo slecht gezet? Of is het de naam van je ex oid?
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 24 april 2015 @ 22:17:31 #239
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_152002244
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 21:37 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

:o Een tattoeage van 2 maanden? Is hij zo slecht gezet? Of is het de naam van je ex oid?
Ik vind m te groot voor mijn schriele armpjes + hij is (of lijkt door mijn enorm zichtbare blauwe aderen) uitgelopen.. Door dit kan ik er ook gewoon niet aan wennen.. -_-

[ Bericht 4% gewijzigd door Smurfkuh op 24-04-2015 22:26:36 ]
pi_152002275
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:17 schreef Smurfkuh het volgende:

[..]

Ik vind m te groot voor mijn schriele armpjes + her en der wat fuzzy (geen idee hoe ik het anders moet noemen) lijnen + hij is (of lijkt door mijn enorm zichtbare blauwe aders) uitgelopen.. Door dit kan ik er ook gewoon niet aan wennen.. -_-
Zonde zeg...
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 24 april 2015 @ 22:22:42 #241
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_152002416
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:18 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zonde zeg...
Behoorlijk want hij is groot en zichtbaar. Ben ook bang dat wanneer ik het laat coveren weer de lijnen fuzzy worden oid, en dan zit ik nog met het zelfde. Ik weet dus nog niet wat ik ermee aan moet, weet alleen dat ik er heel erg van baal en dat laseren me 200 euro per sessie kost. -O-
pi_152003423
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:22 schreef Smurfkuh het volgende:

[..]

Behoorlijk want hij is groot en zichtbaar. Ben ook bang dat wanneer ik het laat coveren weer de lijnen fuzzy worden oid, en dan zit ik nog met het zelfde. Ik weet dus nog niet wat ik ermee aan moet, weet alleen dat ik er heel erg van baal en dat laseren me 200 euro per sessie kost. -O-
Maar als hij te groot is, is een cover-up toch geen optie?
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 24 april 2015 @ 23:04:02 #243
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_152003571
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2015 22:58 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Maar als hij te groot is, is een cover-up toch geen optie?
Klopt daarom laseren + coveren
pi_152021018
Maar hij gaat niet in delen weg. Je krijgt met laseren gewoon een grote wazige vlek en daar wordt de cover up overheen gezet. Dus met een cover up kan hij nooit kleiner worden.
Als hij is uitgelopen, is hij gewoon slecht gezet. Te diep en/of teveel inkt. Daar hoef je bij een cover up geen last van te hebben als je een betere artiest treft. Balen, zeg!
pi_152021046
Met andere woorden: dan kan je hem net zo goed helemaal laseren.
  maandag 4 mei 2015 @ 00:11:52 #246
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_152252030
Is dit topic niet meer te zien als je niet ingelogd bent, en/of niet meer vindbaar? Heb het idee dat we een aantal posters kwijtgeraakt zijn bij de overgang van 8 --> 9?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_152252365
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 00:11 schreef matthijst het volgende:
Is dit topic niet meer te zien als je niet ingelogd bent, en/of niet meer vindbaar?
Klopt.
Mokkel met stuntstok
  maandag 4 mei 2015 @ 07:46:54 #248
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_152254174
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 00:30 schreef Mord_Sith het volgende:
Klopt.
Ah, OK. Ik zie dat de search op Fok 'zelf' ondertussen wel goed werkt (ik gebruik search eens per jaar ofzo, was vroegah minder overzichtelijk vond ik). Voorheen zocht ik gewoon op google met een forum.fok.nl erachter, maar dan houdt het op met topic 8, zodoende :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator maandag 4 mei 2015 @ 16:02:19 #249
382129 crew  Donna
pi_152266025
Afgelopen zaterdag weer geweest. Het vervagen lijkt een beetje stil te staan en ik merk dat ik daardoor in een 'dip' terecht kom. Om de maand zoveel geld uitgeven en dan geen resultaat zien, argh. Gelukkig was het alleen de afgelopen keer en hoop ik als deze ronde straks geheeld is wel weer gewoon resultaat te zien. Anders ga ik even huilen ben ik bang.

Ik zit echt even op zo`n 'waar ben ik in vredesnaam aan begonnen' punt. Vooral omdat we zoveel verbouw plannen hebben en iedere ¤100 wel beter te besteden is.

Maar goed, ik bijt door. Veel veel veel drinken en goed smeren. En duimen, voor wat resultaat na deze ronde.
pi_152268711
Heel herkenbaar zo'n dip. Ik geloof wel dat het geregeld even gebeurt; even niets te zien omdat er misschien onderhuids en wat dieper gelegen wel nog dingen gebeuren.
Als het langer aanhoudt dan een of twee behandelingen zou ik wel overwegen over te gaan op een andere laser maar een keer geen resultaat gebeurde mij eigenlijk wel geregeld. En ja, dat is echt enorm frustrerend.
Pas toen dit bij mij tig behandelingen zo bleef ben ik overgestapt en toen zag ik ook direct weer resultaat, dus wel even in de gaten houden.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 00:25:01 #251
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_152285342
Inmiddels bijna 3 weken verder. Alle korstjes en jeuk zijn verdwenen, helaas is het nog niet lichter geworden hopelijk gebeurt dat nog de komende 5 weken. Anders baal ik wel fink
  Moderator dinsdag 5 mei 2015 @ 10:10:28 #252
382129 crew  Donna
pi_152289950
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:26 schreef WRH het volgende:
Heel herkenbaar zo'n dip. Ik geloof wel dat het geregeld even gebeurt; even niets te zien omdat er misschien onderhuids en wat dieper gelegen wel nog dingen gebeuren.
Als het langer aanhoudt dan een of twee behandelingen zou ik wel overwegen over te gaan op een andere laser maar een keer geen resultaat gebeurde mij eigenlijk wel geregeld. En ja, dat is echt enorm frustrerend.
Pas toen dit bij mij tig behandelingen zo bleef ben ik overgestapt en toen zag ik ook direct weer resultaat, dus wel even in de gaten houden.
Ja, ik hou het sowieso goed in de gaten inderdaad. Hoop dat ik hierna wel weer progress zie want de opties zijn hier in het noorden ook niet fantastisch.

Eerst maar herstellen, heb nog een paar weken haha.
  Moderator dinsdag 5 mei 2015 @ 10:10:48 #253
382129 crew  Donna
pi_152289960
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:25 schreef Smurfkuh het volgende:
Inmiddels bijna 3 weken verder. Alle korstjes en jeuk zijn verdwenen, helaas is het nog niet lichter geworden hopelijk gebeurt dat nog de komende 5 weken. Anders baal ik wel fink
Hoeveelste sessie was dit dan?
  dinsdag 5 mei 2015 @ 22:59:01 #254
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_152316195
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:10 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Hoeveelste sessie was dit dan?
12e inmiddels. Eerste 11 bij een tattoo shop laten laseren. Geen idee met welke laser. Maar de 12e keer was met de pico bij Het lasercentrum.
pi_152431515
Dag allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje, maar wil nu eindelijk een keertje reageren.

Inmiddels heb ik vier laserbehandelingen gehad met een Q-switched Ruby laser, maar iedere behandeling worden de blaren/pijn en bloeduitstortingen steeds erger. Vanaf de tweede behandeling heb ik veel last van bloeden tijdens de behandeling.

Zijn er meer mensen die hier zo last van hebben?


  zaterdag 9 mei 2015 @ 16:17:58 #256
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_152432530
Wow, dat zijn beste blaren!
Heb hier denk ik 1 of 2 keer blaren gezien, maar niet zulke joekels als dat (meer formaat speldenknop).

Had vd week een foto gemaakt van m'n vrouw. Dit is nu 4 weken na de laatste behandeling. Tatoeage mist wel wat pigment, nu is het afwachten wanneer dat bij gaat trekken :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zaterdag 9 mei 2015 @ 16:56:09 #257
382129 crew  Donna
pi_152433662
Jeetje jouwmama wat een blaren. Ik had dat alleen bij m'n eerst behandelaar die achteraf de intensiteit veel te hoog had. Heb een heel gevoelig huidje en had ook vreselijk veel pijn toen.

Bij m'n huidige behandelaar nooit pijn en geen bloed gehad. Wel eens blaasjes, zoals matthijst zegt, speldenknopjes.

Heb je een erg gevoelige huid normaliter, dat je ook bloeduitstortingen krijgt? En hoe zit het na de behandelingen? Heelt het wel goed?

Ieder mens reageert anders, dus het hoeft niks te zeggen natuurlijk.
  Moderator zaterdag 9 mei 2015 @ 16:58:27 #258
382129 crew  Donna
pi_152433731
Ziet er goed uit matthijst!

Ik kijk uit naar de dag dat ik zo'n foto kan maken. Heb wel het idee dat deze sessie weer wat gedaan heeft. Blij :D
pi_152434509
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 16:56 schreef DonnaRush het volgende:
Jeetje jouwmama wat een blaren. Ik had dat alleen bij m'n eerst behandelaar die achteraf de intensiteit veel te hoog had. Heb een heel gevoelig huidje en had ook vreselijk veel pijn toen.

Bij m'n huidige behandelaar nooit pijn en geen bloed gehad. Wel eens blaasjes, zoals matthijst zegt, speldenknopjes.

Heb je een erg gevoelige huid normaliter, dat je ook bloeduitstortingen krijgt? En hoe zit het na de behandelingen? Heelt het wel goed?

Ieder mens reageert anders, dus het hoeft niks te zeggen natuurlijk.
Bedankt voor je reactie! Normaal krijg ik nooit zo snel bloeduitstortingen, maar na de behandelingen wel. Het is ook vrij dik en voelt gespannen aan, net alsof er vocht onder zit.

Normaal heelt het wel goed na een week of twee. Resultaat is alleen nog niet echt super.

Enig idee wat ik er op dit moment aan kan doen? Gaasjes op doen of zo? De blaren knappen continue en vullen zich daarna direct weer met vocht.

Qua straling zitten we nog niet eens zo heel erg hoog, dus ben wel bang voor de komende keren..
  zaterdag 9 mei 2015 @ 17:40:15 #260
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_152434769
Smeer je er vooraf Emla crème op en koel je na behandeling met icepacks?
Wij zitten anderhalf uur in de auto zon beetje. Op de terugweg icepacks erop.
En dan daarna smeren met die groene crème uit de openingspost en de dagen erna met bodylotion.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_152434863
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 17:40 schreef matthijst het volgende:
Smeer je er vooraf Emla crème op en koel je na behandeling met icepacks?
Wij zitten anderhalf uur in de auto zon beetje. Op de terugweg icepacks erop.
En dan daarna smeren met die groene crème uit de openingspost en de dagen erna met bodylotion.
Crème nog niet, daar ga ik de volgende keer mee beginnen. Tijdens het laseren heb ik niet zo heel veel pijn. Na de behandeling koel ik ongeveer 20 minuten en smeren ze een antibioticazalf erop met een gaasje er over.

Op zich vind ik het niet zo erg om veel pijn te hebben, maar als je weinig resultaat ziet werkt dat wel demotiverend. :{
pi_152435111
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 17:44 schreef jouwmama het volgende:

[..]

Crème nog niet, daar ga ik de volgende keer mee beginnen. Tijdens het laseren heb ik niet zo heel veel pijn. Na de behandeling koel ik ongeveer 20 minuten en smeren ze een antibioticazalf erop met een gaasje er over.

Op zich vind ik het niet zo erg om veel pijn te hebben, maar als je weinig resultaat ziet werkt dat wel demotiverend. :{
Toen ik zo kort koelde kreeg ik ook blaren. Ik koel meestal ongeveer 2 uur. Ga ik gewoon op de bank zitten met een boekje of wat tv kijken. Daarna nooit last van blaren. Misschien helpt dat wat :)
pi_152435447
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 17:54 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Toen ik zo kort koelde kreeg ik ook blaren. Ik koel meestal ongeveer 2 uur. Ga ik gewoon op de bank zitten met een boekje of wat tv kijken. Daarna nooit last van blaren. Misschien helpt dat wat :)
Bedankt voor de tip! :) Zal de volgende keer langer koelen, kijken of dat helpt.
pi_152436936
Heb ook wel zulke blaren gehad en zoveel. Alleen zijn deze wel stuk helderder, ziet er op de foto een beetje bruin/bloederig uit, bloed lijkt me niet goed.
pi_152437065
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 15:28 schreef jouwmama het volgende:
Dag allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje, maar wil nu eindelijk een keertje reageren.

Inmiddels heb ik vier laserbehandelingen gehad met een Q-switched Ruby laser, maar iedere behandeling worden de blaren/pijn en bloeduitstortingen steeds erger. Vanaf de tweede behandeling heb ik veel last van bloeden tijdens de behandeling.

Zijn er meer mensen die hier zo last van hebben?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt me niet goed, jaren terug heb ik dat ook gehad, aan het eind van de rit littekenvorming en de tatoeage hebben moeten laten wegsnijden.....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_152437532
Helaas is mijn tatoeage te groot om operatief te laten verwijderen..

Zo zag mijn tatoeage er ooit uit


Zo ziet het er momenteel uit (4 dagen na laserbehandeling)
De gele/rode/groene rand erom heen is een bloeduitstorting. Mijn arm is ook erg opgezet momenteel.

pi_152437887
Voor ik reageerde heb ik even mijn eigen foto's er bij gepakt van mijn blaren die ik de eerste jaren had en naar mijn mening is dit niet goed.
Het ziet er heel anders uit, je hebt ook echt bloeduitstortingen, blauwe plekken, kan mij niet voorstellen dat dit een gezonde reactie is.
Blaren kunnen altijd gebeuren, helaas. Ik denk dat de meesten hetzelfde hebben gemerkt als ik; hoe verder je in het behandel proces komt, hoe minder de blaren.
Koelen is iets dat al is aangeraden en iets wat ik ook altijd deed. Zoals Maastoren ook al zei; neem de tijd daarvoor. Ga rustig met een koude natte doek erop een paar uurtjes rustig zitten.
Je lijf krijgt echt wel een opdonder van die laser en is daarna enorm hard aan het werk, dat moet je niet onderschatten.
Inmiddels heb ik er nauwelijks meer last van maar zeker enkele jaren geleden was ik een volledig weekend uit de roulatie vanwege de bijkomende koorts, pijn en compleet vastzetten van mijn enkel als deze behandeld was.

Heb je zalf mee gekregen voor erna?
Ik smeer erna ook nog een paar dagen, inmiddels met een andere zalf voor laserbehandelingen maar alleen al het voorzichtig smeren houdt de huid wat rustiger en helpt bij het heel zachtjes wegmasseren van vocht en bloed, al zou ik dat wel echt heeeeel voorzichtig doen.
Maar blauwe plekken en met name bloed waar je het over hebt, m.i. is dat echt een grote No Go.

(btw, je tatoeage is wel echt goed gezet zo te zien)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_152438544
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:47 schreef WRH het volgende:
Voor ik reageerde heb ik even mijn eigen foto's er bij gepakt van mijn blaren die ik de eerste jaren had en naar mijn mening is dit niet goed.
Het ziet er heel anders uit, je hebt ook echt bloeduitstortingen, blauwe plekken, kan mij niet voorstellen dat dit een gezonde reactie is.
Blaren kunnen altijd gebeuren, helaas. Ik denk dat de meesten hetzelfde hebben gemerkt als ik; hoe verder je in het behandel proces komt, hoe minder de blaren.
Koelen is iets dat al is aangeraden en iets wat ik ook altijd deed. Zoals Maastoren ook al zei; neem de tijd daarvoor. Ga rustig met een koude natte doek erop een paar uurtjes rustig zitten.
Je lijf krijgt echt wel een opdonder van die laser en is daarna enorm hard aan het werk, dat moet je niet onderschatten.
Inmiddels heb ik er nauwelijks meer last van maar zeker enkele jaren geleden was ik een volledig weekend uit de roulatie vanwege de bijkomende koorts, pijn en compleet vastzetten van mijn enkel als deze behandeld was.

Heb je zalf mee gekregen voor erna?
Ik smeer erna ook nog een paar dagen, inmiddels met een andere zalf voor laserbehandelingen maar alleen al het voorzichtig smeren houdt de huid wat rustiger en helpt bij het heel zachtjes wegmasseren van vocht en bloed, al zou ik dat wel echt heeeeel voorzichtig doen.
Maar blauwe plekken en met name bloed waar je het over hebt, m.i. is dat echt een grote No Go.

(btw, je tatoeage is wel echt goed gezet zo te zien)
Bedankt voor je reactie! Ik heb verder geen zalf mee gekregen. Mocht er volgens die vrouw ook niks op smeren. Ik zou er ook niet over durven te wrijven ivm die blaren.

Ik ben wel bang voor de komende behandelingen, aangezien de laser steeds sterker wordt.
Misschien dat de combinatie van de plek van tatoeage en een gevoelige huid de reden is voor de reactie van mijn huid.

Ik kijk wel even aan hoe het de komende dagen gaat en wat het resultaat van de behandeling is. Als ik geen resultaat zie, ga ik wel twijfelen of ik hiermee door moet gaan.
pi_152440709
Hallo Allemaal,

Ik heb helaas ook een (Zeer grote) tattoo waar ik van af wil. Deze bestaat uit een zwarte halve sleeve, samen met een groot deel dat de borst en bovenrug bedekken. Ook is een groot gedeelte 3 keer getatoeëerd, omdat de inkt niet goed pakte. Helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn tattoo te diep gezet is, ik kan namelijk de contouren van kleine getatoeëerde gedeeltes voelen, en dit kan duiden op beschadiging/ littekenvorming van de huid.

Nu ben ik mij ervan bewust dat na een lange slopende race van behandelingen die littekens zeer goed zichtbaar kunnen worden. NerdPride heeft een soortgelijke tattoo, alleen dan een stuk kleiner. Na het doorlezen van alle topics kwam ik een bericht tegen waarin Shenk sprak over mogelijk littekenvorming (Zie pagina 7 van deel 9). Is het misschien mogelijk dat de tattoo van Nerdpride te diep gezet is door de vele herttatoeëringen?

Ik heb dit topic van deel 1 tot nu gevolgd, en velen van jullie spreken faam over het Lasercentrum dat de PicoSure laser gebruikt. Ik ben van plan daar een afspraak te maken voor een gesprek, uiteraard zal mijn vraag naar de kans op littekens daar ook vallen.

Ik moet helaas nog een tijdje wachten voordat ik kan beginnen, mijn tattoo is kortgeleden op bepaalde gedeeltes bijgewerkt (Dat niet zo slim was achteraf), en van wat ik hier gelezen heb, moet er een ruime periode tussen het zetten van de tattoo en het lazeren zitten.

Als ik de stap eenmaal genomen heb, dat laat ik jullie uiteraard alle foto's en voortgangen zien.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:55:14 #270
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_152442252
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:15 schreef McPausePlayStop het volgende:
Hallo Allemaal...
Naar mijn mening komt het litteken door de tatoeage. Zie bij m'n vrouw op d'r schouder ook enige verdikking (die is twee keer gezet), die er op haar enkel niet zit.
Schouder was voorheen ook al dikker, ze denkt zelf ook dat die huid met tatoeëren al beschadigd is geraakt en niet door het laseren. Na een behandeling heb je wel rode plekken of blaasjes, maar dat lijkt altijd wel te helen.
Enige dat je nu ziet is dat het pigment eruit getrokken is. Dat zou na verloop van tijd terug moeten komen. Ik blijf hier wel vrolijk foto's posten de komende tijd, als er tenminste verschil te zien is en die zon in NL eens gaat schijnen :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_152461928
Ik heb ook die verdikking in mijn tattoo. Dit komt inderdaad door het tatoeëren, ik heb na lang onderzoek begrepen dat je dit met een co2 laser kan verhelpen nadat de inkt verwijderd is. Of dat gaat helpen weet ik nog niet zover ben ik nog niet. Het is wel erg duur!!

Ik moet het nog met het laser centrum bespreken. Zal blijven update.

Heb wel het idee dat de tattoo meer op de huid ligt dan voor het laseren maar weet het ook niet zeker. Kan ook meer opvallen doordat de inkt er steeds meer er uit gaat.

@matthijst, heb je toevallig foto's van de enkel?
  zondag 10 mei 2015 @ 19:31:48 #272
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_152466749
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:22 schreef Shenk het volgende:

@matthijst, heb je toevallig foto's van de enkel?
Zeker. Net ff gemaakt. Loopt 1 behandeling achter op de schouder. Buitenkant is iets lichter dan de binnenkant :)


Haters everywhere but I don't really care.
pi_152486491
@jouwmama:

Voor wat betreft de bloeduitstortingen: ik heb deze ook rond m'n tattoo na een behandeling. Ze komen snel opzetten, nagenoeg dezelfde dag en na een (kleine) week zijn ze weggetrokken. Voor de rest niet zulke enorme blaren, gelukkig. Door de "tikken" die je krijgt van de laser raakt je huid gewoon beurs, zo simpel is het. De een zal er gevoeliger voor zijn dan de ander.

Wellicht een optie om de laser op de zachtste stand te gebruiken? Zal dan ws. wel langer duren voor je resultaat hebt maar littekens van deze lading blaren zit je helemaal niet op te wachten.
olé
pi_152487517
Ziet er ook goed ui Matthijs, hoeveel behandelingen zitten jullie nou in totaal?
  maandag 11 mei 2015 @ 14:00:20 #275
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_152488691
Ik denk richting de 18-19 (waarvan het eerste deel met normale laser).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_152503726
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:00 schreef matthijst het volgende:
Ik denk richting de 18-19 (waarvan het eerste deel met normale laser).
Matthijst hoeveel Picosure behandelingen heb jij tot nu toe gehad?
Ben zeer benieuwd, het resultaat mag er wezen!
  maandag 11 mei 2015 @ 21:26:33 #277
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_152504190
7 of 8 keer :)
't is m'n vrouw die behandeld wordt.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 21:12:41 #278
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_153285852
Rustig hier de laatste tijd :)
Morgen weer richting Eindhoven. Zal komende week weer eens een update posten.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_153296962
Viel me ook op, topic is lastig te vinden ook. Niet meer via goolge en via FOK kom ik hem ook niet meer tegen. Heb er een snelkoppeling van moeten maken.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 12:26:43 #280
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_153298105
Ja, vond ik ook al.
Zal 's in feedback vragen of ze die privé-instelling eraf kunnen halen.
Geloof dat de spamgolf wel voorbij is.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_153305114
Volgens mij zijn wij met ze alle een heel goed spamfilter :-)

Denk dat het goed is dat iedereen dit topic makkelijk kan vinden
  zaterdag 6 juni 2015 @ 19:41:13 #282
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_153306635
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 18:39 schreef Shenk het volgende:
Volgens mij zijn wij met ze alle een heel goed spamfilter :-)

Denk dat het goed is dat iedereen dit topic makkelijk kan vinden
Vraag het ook even in feedback svp :)
LIF / LIF feedback topic
Haters everywhere but I don't really care.
pi_153315043
Done. Misschien helpt het want t blijft jammer dat er zo weinig info over te vinden is.
  maandag 8 juni 2015 @ 09:26:57 #284
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_153345888
Ik mag deze week ook weer =)
pi_153384785
Over 3 weken mijn eerste sessie, hopen dat ernstige complicaties weg blijven.
pi_153404691
Ik ga deze zomer ook langs bij de tattooshop om te kijken of ze kunnen kijken hoeveel sessies ik nodig heb voordat ze kunnen coveren. Hopelijk valt het mee :@
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 10:57:43 #287
382129 crew  Donna
pi_153404708
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 16:23 schreef McPausePlayStop het volgende:
Over 3 weken mijn eerste sessie, hopen dat ernstige complicaties weg blijven.
Succes!

Ik mag volgende week weer.
pi_153416781
Kijk er is weer leven in de brouwerij.

Zou nerdpride nog meelezen?
  donderdag 18 juni 2015 @ 20:01:35 #289
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_153647927
Ziet er naar uit van niet.
pi_153800631
Goedemiddag,

Ik ben een (zo nu en dan) meelezer op dit forum en ook bezig mijn tatoeage te verwijderen.
Het gaat om een sleeve op m'n bovenarm en onder behandeling bij Aesthetic Beauty Clinics.
Afgelopen maandag voor de 9de keer, tweede keer met Picoway. Het gaat (uiteraard....) te langzaam maar het wordt steeds pijnlijker. Zijn er meer mensen die dit zo ook ervaren ? Dus naarmate behandelingen vorderen ook de pijn toe neemt.

Arm is altijd aardige toegetakeld en na een paar dagen zijn de blaren, roodheid en blauwe plekken wel weggetrokken. Napijn is goed te verdragen.

Ik hoor graag.
Groet,
  woensdag 24 juni 2015 @ 12:28:00 #291
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_153801094
Heb je er foto's van?
Dan kunnen mensen zien waar we je het over hebt.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_153801584
Hebben een aantal mensen hier eens salabrasion geprobeerd? Ik heb op een oude tattoo een test stukje gedaan, is pijnlijk maar werkt perfect. Alle inkt is er uit na 1x. Nadeel is wel dat je een klein litteken achter laat maar na een aantal maanden het laten genezen kan ik zeggen dat dat litteken nog amper zichtbaar is.
Land of the free. Home of the brave.
pi_153801701
Er staan een aantal videos op youtube,


De bedoeling is dat je met een gaasje over je tattoo wrijft en de opperhuid verwijderd. Door het genezingsproces komt de inkt er ook uit. In principe vergelijkbaar met een schaafwond. Dit laat een rood plekje achter voor een aantal weken en wordt steeds lichter. Klinkt drastisch en pijnlijk, maar eigenlijk valt het reuze mee.
Land of the free. Home of the brave.
  woensdag 24 juni 2015 @ 13:13:38 #294
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_153802152
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 12:50 schreef Scarface88 het volgende:
Hebben een aantal mensen hier eens salabrasion geprobeerd? Ik heb op een oude tattoo een test stukje gedaan, is pijnlijk maar werkt perfect. Alle inkt is er uit na 1x. Nadeel is wel dat je een klein litteken achter laat maar na een aantal maanden het laten genezen kan ik zeggen dat dat litteken nog amper zichtbaar is.
In die filmpjes zie het er niet heel erg mooi geheeld uit?
Op zich wel een "leuke" methode :)

Kan je 's een foto maken van dat stuk dat je zelf behandeld hebt? Ben wel benieuwd :D

Las pas in Newsweek een artikel dat ze nu bij muizen iets aan het testen zijn waarmee de huid zelf de inkt verdrijft. Maar aangezien muizenhuid een stuk dunner is dan mensenhuid is nog niet bewezen dat het voor mensen ook zou kunnen werken.
http://www.newsweek.com/2(...)may-help-308163.html
Haters everywhere but I don't really care.
pi_153802419
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 13:13 schreef matthijst het volgende:

[..]

In die filmpjes zie het er niet heel erg mooi geheeld uit?
Op zich wel een "leuke" methode :)

Kan je 's een foto maken van dat stuk dat je zelf behandeld hebt? Ben wel benieuwd :D

Las pas in Newsweek een artikel dat ze nu bij muizen iets aan het testen zijn waarmee de huid zelf de inkt verdrijft. Maar aangezien muizenhuid een stuk dunner is dan mensenhuid is nog niet bewezen dat het voor mensen ook zou kunnen werken.
http://www.newsweek.com/2(...)may-help-308163.html
Ik zal eens kijken of ik een goede foto kan maken. In het filmpje ziet het er in het begin inderdaad uit als een verse schaafwond maar in zijn andere filmpjes is het al een stuk verder genezen.

Land of the free. Home of the brave.
pi_153803265
quote:
Heb je er foto's van?
Dan kunnen mensen zien waar we je het over hebt.
Uiteraard geen probleem maar ik weet nog niet hoe ik die kan plaatsen (net zoals bericht notificatie) !?

Vraag is over toename van pijn naarmate het aantal behandelingen vordert, dat kan ook af zonder foto's toch? ;)
pi_153805407
nou ik lees dit op de wiki van tattoo removal (salabrasion wiki redirect ernaar)

"With the mechanical or salabrasion method of tattoo removal, the incidence of scarring, pigmentary alteration (hyper- and hypopigmentation),and ink retention are extremely high.[26]"

Leek me leuk maar ik sla over.
En je ziet ook een witte oneffen vlek bij die dude in die video.
Gewoon een litteken dus.
olé
pi_153805924
Hier het test stukje dat ik bij mezelf heb gedaan. Ik laat dit overigens nog bijwerken, maar wilde het eerst op deze tattoo uittesten voordat ik op een andere plek aan de slag ga. Zoals je ziet is het nog amper te zien.



quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:16 schreef mit77 het volgende:
nou ik lees dit op de wiki van tattoo removal (salabrasion wiki redirect ernaar)

"With the mechanical or salabrasion method of tattoo removal, the incidence of scarring, pigmentary alteration (hyper- and hypopigmentation),and ink retention are extremely high.[26]"

Leek me leuk maar ik sla over.
En je ziet ook een witte oneffen vlek bij die dude in die video.
Gewoon een litteken dus.
Die kerel in die video heeft het ook niet goed gedaan, hij heeft plekken overgeslagen en is te fanatiek te werk gegaan. Hij had een diepe schaafwond bij zichzelf gemaakt en je moet maar een heel klein beetje opperhuid verwijderen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_153814185
Ja die dude ja maar nogmaals:

With the mechanical or salabrasion method of tattoo removal, the incidence of scarring, pigmentary alteration (hyper- and hypopigmentation),and ink retention are extremely high

aldus wiki
olé
pi_153815903
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 21:13 schreef mit77 het volgende:
Ja die dude ja maar nogmaals:

With the mechanical or salabrasion method of tattoo removal, the incidence of scarring, pigmentary alteration (hyper- and hypopigmentation),and ink retention are extremely high

aldus wiki
Ten eerste doe je het al niet mechanical, je doet het heel voorzichtig met een nat gaasje. Je hebt ook professionele salabrasion dan schuren ze inderdaad met een apparaat je opperhuid er af. Overigens zijn er op realself ook plastisch chirurgen die het doen bij moeilijk te verwijderen kleuren als groen.

Denk dat mijn foto wel voldoende bewijs is dat mits je het voorzichtig doet het wel degelijk werkt.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 25 juni 2015 @ 05:55:39 #301
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_153823096
Het lijkt wel te werken.
Misschien niet voor iedereen weggelegd zoiets :D
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')