abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 mei 2015 @ 00:25:01 #251
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_152285342
Inmiddels bijna 3 weken verder. Alle korstjes en jeuk zijn verdwenen, helaas is het nog niet lichter geworden hopelijk gebeurt dat nog de komende 5 weken. Anders baal ik wel fink
  Moderator/colorchick dinsdag 5 mei 2015 @ 10:10:28 #252
382129 crew  Donna
pi_152289950
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:26 schreef WRH het volgende:
Heel herkenbaar zo'n dip. Ik geloof wel dat het geregeld even gebeurt; even niets te zien omdat er misschien onderhuids en wat dieper gelegen wel nog dingen gebeuren.
Als het langer aanhoudt dan een of twee behandelingen zou ik wel overwegen over te gaan op een andere laser maar een keer geen resultaat gebeurde mij eigenlijk wel geregeld. En ja, dat is echt enorm frustrerend.
Pas toen dit bij mij tig behandelingen zo bleef ben ik overgestapt en toen zag ik ook direct weer resultaat, dus wel even in de gaten houden.
Ja, ik hou het sowieso goed in de gaten inderdaad. Hoop dat ik hierna wel weer progress zie want de opties zijn hier in het noorden ook niet fantastisch.

Eerst maar herstellen, heb nog een paar weken haha.
  Moderator/colorchick dinsdag 5 mei 2015 @ 10:10:48 #253
382129 crew  Donna
pi_152289960
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 00:25 schreef Smurfkuh het volgende:
Inmiddels bijna 3 weken verder. Alle korstjes en jeuk zijn verdwenen, helaas is het nog niet lichter geworden hopelijk gebeurt dat nog de komende 5 weken. Anders baal ik wel fink
Hoeveelste sessie was dit dan?
  dinsdag 5 mei 2015 @ 22:59:01 #254
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_152316195
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:10 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Hoeveelste sessie was dit dan?
12e inmiddels. Eerste 11 bij een tattoo shop laten laseren. Geen idee met welke laser. Maar de 12e keer was met de pico bij Het lasercentrum.
pi_152431515
Dag allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje, maar wil nu eindelijk een keertje reageren.

Inmiddels heb ik vier laserbehandelingen gehad met een Q-switched Ruby laser, maar iedere behandeling worden de blaren/pijn en bloeduitstortingen steeds erger. Vanaf de tweede behandeling heb ik veel last van bloeden tijdens de behandeling.

Zijn er meer mensen die hier zo last van hebben?

zaterdag 9 mei 2015 @ 16:17:58 #256
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_152432530
Wow, dat zijn beste blaren!
Heb hier denk ik 1 of 2 keer blaren gezien, maar niet zulke joekels als dat (meer formaat speldenknop).

Had vd week een foto gemaakt van m'n vrouw. Dit is nu 4 weken na de laatste behandeling. Tatoeage mist wel wat pigment, nu is het afwachten wanneer dat bij gaat trekken :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator/colorchick zaterdag 9 mei 2015 @ 16:56:09 #257
382129 crew  Donna
pi_152433662
Jeetje jouwmama wat een blaren. Ik had dat alleen bij m'n eerst behandelaar die achteraf de intensiteit veel te hoog had. Heb een heel gevoelig huidje en had ook vreselijk veel pijn toen.

Bij m'n huidige behandelaar nooit pijn en geen bloed gehad. Wel eens blaasjes, zoals matthijst zegt, speldenknopjes.

Heb je een erg gevoelige huid normaliter, dat je ook bloeduitstortingen krijgt? En hoe zit het na de behandelingen? Heelt het wel goed?

Ieder mens reageert anders, dus het hoeft niks te zeggen natuurlijk.
  Moderator/colorchick zaterdag 9 mei 2015 @ 16:58:27 #258
382129 crew  Donna
pi_152433731
Ziet er goed uit matthijst!

Ik kijk uit naar de dag dat ik zo'n foto kan maken. Heb wel het idee dat deze sessie weer wat gedaan heeft. Blij :D
pi_152434509
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 16:56 schreef DonnaRush het volgende:
Jeetje jouwmama wat een blaren. Ik had dat alleen bij m'n eerst behandelaar die achteraf de intensiteit veel te hoog had. Heb een heel gevoelig huidje en had ook vreselijk veel pijn toen.

Bij m'n huidige behandelaar nooit pijn en geen bloed gehad. Wel eens blaasjes, zoals matthijst zegt, speldenknopjes.

Heb je een erg gevoelige huid normaliter, dat je ook bloeduitstortingen krijgt? En hoe zit het na de behandelingen? Heelt het wel goed?

Ieder mens reageert anders, dus het hoeft niks te zeggen natuurlijk.
Bedankt voor je reactie! Normaal krijg ik nooit zo snel bloeduitstortingen, maar na de behandelingen wel. Het is ook vrij dik en voelt gespannen aan, net alsof er vocht onder zit.

Normaal heelt het wel goed na een week of twee. Resultaat is alleen nog niet echt super.

Enig idee wat ik er op dit moment aan kan doen? Gaasjes op doen of zo? De blaren knappen continue en vullen zich daarna direct weer met vocht.

Qua straling zitten we nog niet eens zo heel erg hoog, dus ben wel bang voor de komende keren..
  zaterdag 9 mei 2015 @ 17:40:15 #260
28167 matthijst
pi_152434769
Smeer je er vooraf Emla crème op en koel je na behandeling met icepacks?
Wij zitten anderhalf uur in de auto zon beetje. Op de terugweg icepacks erop.
En dan daarna smeren met die groene crème uit de openingspost en de dagen erna met bodylotion.
pi_152434863
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 17:40 schreef matthijst het volgende:
Smeer je er vooraf Emla crème op en koel je na behandeling met icepacks?
Wij zitten anderhalf uur in de auto zon beetje. Op de terugweg icepacks erop.
En dan daarna smeren met die groene crème uit de openingspost en de dagen erna met bodylotion.
Crème nog niet, daar ga ik de volgende keer mee beginnen. Tijdens het laseren heb ik niet zo heel veel pijn. Na de behandeling koel ik ongeveer 20 minuten en smeren ze een antibioticazalf erop met een gaasje er over.

Op zich vind ik het niet zo erg om veel pijn te hebben, maar als je weinig resultaat ziet werkt dat wel demotiverend. :{
pi_152435111
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 17:44 schreef jouwmama het volgende:

[..]

Crème nog niet, daar ga ik de volgende keer mee beginnen. Tijdens het laseren heb ik niet zo heel veel pijn. Na de behandeling koel ik ongeveer 20 minuten en smeren ze een antibioticazalf erop met een gaasje er over.

Op zich vind ik het niet zo erg om veel pijn te hebben, maar als je weinig resultaat ziet werkt dat wel demotiverend. :{
Toen ik zo kort koelde kreeg ik ook blaren. Ik koel meestal ongeveer 2 uur. Ga ik gewoon op de bank zitten met een boekje of wat tv kijken. Daarna nooit last van blaren. Misschien helpt dat wat :)
pi_152435447
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 17:54 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Toen ik zo kort koelde kreeg ik ook blaren. Ik koel meestal ongeveer 2 uur. Ga ik gewoon op de bank zitten met een boekje of wat tv kijken. Daarna nooit last van blaren. Misschien helpt dat wat :)
Bedankt voor de tip! :) Zal de volgende keer langer koelen, kijken of dat helpt.
pi_152436936
Heb ook wel zulke blaren gehad en zoveel. Alleen zijn deze wel stuk helderder, ziet er op de foto een beetje bruin/bloederig uit, bloed lijkt me niet goed.
pi_152437065
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 15:28 schreef jouwmama het volgende:
Dag allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje, maar wil nu eindelijk een keertje reageren.

Inmiddels heb ik vier laserbehandelingen gehad met een Q-switched Ruby laser, maar iedere behandeling worden de blaren/pijn en bloeduitstortingen steeds erger. Vanaf de tweede behandeling heb ik veel last van bloeden tijdens de behandeling.

Zijn er meer mensen die hier zo last van hebben?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt me niet goed, jaren terug heb ik dat ook gehad, aan het eind van de rit littekenvorming en de tatoeage hebben moeten laten wegsnijden.....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_152437532
Helaas is mijn tatoeage te groot om operatief te laten verwijderen..

Zo zag mijn tatoeage er ooit uit

Zo ziet het er momenteel uit (4 dagen na laserbehandeling)
De gele/rode/groene rand erom heen is een bloeduitstorting. Mijn arm is ook erg opgezet momenteel.

pi_152437887
Voor ik reageerde heb ik even mijn eigen foto's er bij gepakt van mijn blaren die ik de eerste jaren had en naar mijn mening is dit niet goed.
Het ziet er heel anders uit, je hebt ook echt bloeduitstortingen, blauwe plekken, kan mij niet voorstellen dat dit een gezonde reactie is.
Blaren kunnen altijd gebeuren, helaas. Ik denk dat de meesten hetzelfde hebben gemerkt als ik; hoe verder je in het behandel proces komt, hoe minder de blaren.
Koelen is iets dat al is aangeraden en iets wat ik ook altijd deed. Zoals Maastoren ook al zei; neem de tijd daarvoor. Ga rustig met een koude natte doek erop een paar uurtjes rustig zitten.
Je lijf krijgt echt wel een opdonder van die laser en is daarna enorm hard aan het werk, dat moet je niet onderschatten.
Inmiddels heb ik er nauwelijks meer last van maar zeker enkele jaren geleden was ik een volledig weekend uit de roulatie vanwege de bijkomende koorts, pijn en compleet vastzetten van mijn enkel als deze behandeld was.

Heb je zalf mee gekregen voor erna?
Ik smeer erna ook nog een paar dagen, inmiddels met een andere zalf voor laserbehandelingen maar alleen al het voorzichtig smeren houdt de huid wat rustiger en helpt bij het heel zachtjes wegmasseren van vocht en bloed, al zou ik dat wel echt heeeeel voorzichtig doen.
Maar blauwe plekken en met name bloed waar je het over hebt, m.i. is dat echt een grote No Go.

(btw, je tatoeage is wel echt goed gezet zo te zien)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_152438544
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 19:47 schreef WRH het volgende:
Voor ik reageerde heb ik even mijn eigen foto's er bij gepakt van mijn blaren die ik de eerste jaren had en naar mijn mening is dit niet goed.
Het ziet er heel anders uit, je hebt ook echt bloeduitstortingen, blauwe plekken, kan mij niet voorstellen dat dit een gezonde reactie is.
Blaren kunnen altijd gebeuren, helaas. Ik denk dat de meesten hetzelfde hebben gemerkt als ik; hoe verder je in het behandel proces komt, hoe minder de blaren.
Koelen is iets dat al is aangeraden en iets wat ik ook altijd deed. Zoals Maastoren ook al zei; neem de tijd daarvoor. Ga rustig met een koude natte doek erop een paar uurtjes rustig zitten.
Je lijf krijgt echt wel een opdonder van die laser en is daarna enorm hard aan het werk, dat moet je niet onderschatten.
Inmiddels heb ik er nauwelijks meer last van maar zeker enkele jaren geleden was ik een volledig weekend uit de roulatie vanwege de bijkomende koorts, pijn en compleet vastzetten van mijn enkel als deze behandeld was.

Heb je zalf mee gekregen voor erna?
Ik smeer erna ook nog een paar dagen, inmiddels met een andere zalf voor laserbehandelingen maar alleen al het voorzichtig smeren houdt de huid wat rustiger en helpt bij het heel zachtjes wegmasseren van vocht en bloed, al zou ik dat wel echt heeeeel voorzichtig doen.
Maar blauwe plekken en met name bloed waar je het over hebt, m.i. is dat echt een grote No Go.

(btw, je tatoeage is wel echt goed gezet zo te zien)
Bedankt voor je reactie! Ik heb verder geen zalf mee gekregen. Mocht er volgens die vrouw ook niks op smeren. Ik zou er ook niet over durven te wrijven ivm die blaren.

Ik ben wel bang voor de komende behandelingen, aangezien de laser steeds sterker wordt.
Misschien dat de combinatie van de plek van tatoeage en een gevoelige huid de reden is voor de reactie van mijn huid.

Ik kijk wel even aan hoe het de komende dagen gaat en wat het resultaat van de behandeling is. Als ik geen resultaat zie, ga ik wel twijfelen of ik hiermee door moet gaan.
pi_152440709
Hallo Allemaal,

Ik heb helaas ook een (Zeer grote) tattoo waar ik van af wil. Deze bestaat uit een zwarte halve sleeve, samen met een groot deel dat de borst en bovenrug bedekken. Ook is een groot gedeelte 3 keer getatoeëerd, omdat de inkt niet goed pakte. Helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn tattoo te diep gezet is, ik kan namelijk de contouren van kleine getatoeëerde gedeeltes voelen, en dit kan duiden op beschadiging/ littekenvorming van de huid.

Nu ben ik mij ervan bewust dat na een lange slopende race van behandelingen die littekens zeer goed zichtbaar kunnen worden. NerdPride heeft een soortgelijke tattoo, alleen dan een stuk kleiner. Na het doorlezen van alle topics kwam ik een bericht tegen waarin Shenk sprak over mogelijk littekenvorming (Zie pagina 7 van deel 9). Is het misschien mogelijk dat de tattoo van Nerdpride te diep gezet is door de vele herttatoeëringen?

Ik heb dit topic van deel 1 tot nu gevolgd, en velen van jullie spreken faam over het Lasercentrum dat de PicoSure laser gebruikt. Ik ben van plan daar een afspraak te maken voor een gesprek, uiteraard zal mijn vraag naar de kans op littekens daar ook vallen.

Ik moet helaas nog een tijdje wachten voordat ik kan beginnen, mijn tattoo is kortgeleden op bepaalde gedeeltes bijgewerkt (Dat niet zo slim was achteraf), en van wat ik hier gelezen heb, moet er een ruime periode tussen het zetten van de tattoo en het lazeren zitten.

Als ik de stap eenmaal genomen heb, dat laat ik jullie uiteraard alle foto's en voortgangen zien.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:55:14 #270
28167 matthijst
pi_152442252
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 21:15 schreef McPausePlayStop het volgende:
Hallo Allemaal...
Naar mijn mening komt het litteken door de tatoeage. Zie bij m'n vrouw op d'r schouder ook enige verdikking (die is twee keer gezet), die er op haar enkel niet zit.
Schouder was voorheen ook al dikker, ze denkt zelf ook dat die huid met tatoeëren al beschadigd is geraakt en niet door het laseren. Na een behandeling heb je wel rode plekken of blaasjes, maar dat lijkt altijd wel te helen.
Enige dat je nu ziet is dat het pigment eruit getrokken is. Dat zou na verloop van tijd terug moeten komen. Ik blijf hier wel vrolijk foto's posten de komende tijd, als er tenminste verschil te zien is en die zon in NL eens gaat schijnen :D
pi_152461928
Ik heb ook die verdikking in mijn tattoo. Dit komt inderdaad door het tatoeëren, ik heb na lang onderzoek begrepen dat je dit met een co2 laser kan verhelpen nadat de inkt verwijderd is. Of dat gaat helpen weet ik nog niet zover ben ik nog niet. Het is wel erg duur!!

Ik moet het nog met het laser centrum bespreken. Zal blijven update.

Heb wel het idee dat de tattoo meer op de huid ligt dan voor het laseren maar weet het ook niet zeker. Kan ook meer opvallen doordat de inkt er steeds meer er uit gaat.

@matthijst, heb je toevallig foto's van de enkel?
  zondag 10 mei 2015 @ 19:31:48 #272
28167 matthijst
pi_152466749
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 16:22 schreef Shenk het volgende:

@matthijst, heb je toevallig foto's van de enkel?
Zeker. Net ff gemaakt. Loopt 1 behandeling achter op de schouder. Buitenkant is iets lichter dan de binnenkant :)

pi_152486491
@jouwmama:

Voor wat betreft de bloeduitstortingen: ik heb deze ook rond m'n tattoo na een behandeling. Ze komen snel opzetten, nagenoeg dezelfde dag en na een (kleine) week zijn ze weggetrokken. Voor de rest niet zulke enorme blaren, gelukkig. Door de "tikken" die je krijgt van de laser raakt je huid gewoon beurs, zo simpel is het. De een zal er gevoeliger voor zijn dan de ander.

Wellicht een optie om de laser op de zachtste stand te gebruiken? Zal dan ws. wel langer duren voor je resultaat hebt maar littekens van deze lading blaren zit je helemaal niet op te wachten.
olé
pi_152487517
Ziet er ook goed ui Matthijs, hoeveel behandelingen zitten jullie nou in totaal?
  maandag 11 mei 2015 @ 14:00:20 #275
28167 matthijst
pi_152488691
Ik denk richting de 18-19 (waarvan het eerste deel met normale laser).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')