abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151094076
Bedankt! Ik heb inderdaad na de eerste behandeling al veel gestaard haha, probeer er maar niet meer te veel naar te kijken.

Ik heb in totaal 4 tatoeages, allemaal helemaal zwart. Ze zitten op m'n schouderblad, bij m'n sleutelbeen, op m'n pols en op m'n enkel. Ben gestart met die op m'n pols en enkel, deze zijn het kleinst, maar zitten wel op de plaatsen die het meest opvallen.

Jammer inderdaad dat het zo'n langdurig traject gaat zijn, daar zal ik vast nog wel eens zwaar gefrustreerd door gaan worden. Maargoed, ik heb ze er ook zelf op laten zetten. Gek, hoe je in korte tijd zo kan veranderen. Heb ze alle vier laten zetten van m'n 15e t/m 19e, dan ben je natuurlijk ook nog niet op een leeftijd dat je kan beslissen over iets wat zo permanent is. Maargoed, zo voelde dat toen natuurlijk niet. Ben nu 23 en toch wel blij dat ik met dit traject kan starten!
pi_151125594
Denk wel dat je geluk hebt nu met alle nieuwe lasers. Jaren geleden waren die er nog niet en inmiddels is de ontwikkeling ook weer verder gegaan waardoor het toch net weer even iets sneller gaat inmiddels.

De reden om iets weg te halen is voor iedereen verschillend en eigenlijk nooit een onderwerp van gesprek hier. Soms komt er een lamlul geïnteresseerd persoon langs om ons te melden waarom we allemaal niet net zo slim als hem waren en nooit aan tatoeages begonnen maar daar gaan we eigenlijk zelden tot nooit op in.
Dit is een topic voor delen van ervaringen en informatie, niet om je psyche op tafel te leggen over het waarom of waarom niet, dat doet er nl niet meer toe op het moment dat je het loodzware traject ingaat van verwijdering.

En ja, zwaar wordt het. Je bent al even bezig geweest (waarschijnlijk) met het besluit om daadwerkelijk te gaan verwijderen, dat kost al tijd en hoofdbrekens. Dan neem je het besluit en dan moet het gevoelsmatig liefst in 1 dag tijd klaar zijn en helaas.
Je begint en eigenlijk, ondanks alles wat anderen zeggen en wat je er inmiddels over weet, heb je dan toch altijd (ja, had ik ook) de hoop dat het bij jezelf anders zal zijn en je de uitzondering zal vormen bij wie het heel snel gaat.
Dan blijkt na een tijdje dat dit niet zo is en dat levert mentale frustratie op. Opeens krijg je dan weer een opleving als blijkt dat er een behandeling tussen zit die een sprongetje veroorzaakt. (zo werkt het ook weer, het gaat weliswaar geleidelijk maar ook wel degelijk met zichtbare sprongetjes)
Dan ben je in gedachten al weer die lijn aan het doortrekken en aan het rekenen en zie je jezelf al na enkele maanden met een blanco huidje zitten om vervolgens te ontdekken dat er die 2 behandelingen daarna opeens weer helemaal niets lijkt te gebeuren.

Het is gewoon een heel frustrerend proces en langdurig. Maar daarom is het zo prettig om het te kunnen delen met mensen die al die fasen binnen dit proces zelf ook doormaken en het herkennen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 30 maart 2015 @ 21:49:24 #178
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151206110
Ik ben inmiddels ook al 1,5 jaar bezig om mijn tattoo te laten verwijderen. Ik heb 10 sessies gehad, en nu ligt het inmiddels al 6 maanden stil. Heb geen flauw idee wat voor laser ze hebben gebruikt. Over 3 weken heb ik een intake bij Het lasercentrum in Eindhoven. Het is een tijdrovend en erg frustrerend zaakje.

Voor en 'na' 1x laseren

Na 10x laseren. Dat rode vlekje is inmiddels ook weg
pi_151251272
Zou dat zeker ook checken, type laser.
Ik heb de vergissing gemaakt om eigenlijk de non-uitleg te accepteren toen er niets zichtbaars meer gebeurde. Dat heeft mij een paar jaar gekost waarin ik wel gelaserd werd maar er werkelijk geen enkele reactie meer kwam. Als ik dan vroeg waar dat aan ligt werd er een beetje vriendelijk gelachen en schouders opgehaald met een 'ja dat gebeurt soms' maar iets anders werd er niet geprobeerd, of een poging tot uitzoeken waar het aan kon liggen.
Uiteindelijk ben ik daarom overgestapt naar een andere behandelaar waar ik nu weer wel direct effect zie.
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:12:32 #180
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151328003
Het stomme is is dat ik ging voor een cover up. Ik wist nog helemaal niets over het laseren, totdat ze me daar vertelde dat ze het ook konden weg laseren zonder littekens. Dat vond ik ideaal dus zei ik 'Ja is goed' Gelukkig heeft het me geen geld gekost omdat degene die mij laserde 'in opleiding was' Maar ik was toch wel blij geweest als dit ding na 1,5 - 2 jaar laseren weg was geweest. Dus eigelijk mag ik niet klagen :x
pi_151410685
Tegelijkertijd, ben je in 1.5 jaar tijd 10 x behandeld? Of is dat incl 6 mnd stilliggen?
Hoe dan ook, ook 10 x in 1.5 jaar tijd is vrij fors aan aantal behandelingen. Daar zou idealiter meer tijd tussen moeten zitten.
Meer behandelingen betekent helaas niet automatisch sneller wegtrekken van de tatoeage.
Hoeveel tijd had je gemiddeld tussen behandelingen in?
  vrijdag 10 april 2015 @ 18:52:05 #182
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151556676
Nee klopt, alleen toen was ik nog niet op de hoogte :x Ik heb alle afspraak kaartjes verzameld, en de tijd er tussen is erg verschillend. Blijkt dus ook dat ik al 11 sessies heb gehad.

18 September 2013
23 Oktober 2013
4 December 2013
19 Februari 2014
2 April 2014
14 Mei 2014
25 Juni 2014
9 Juli 2014
13 Augustus 2014
24 September 2014
1 Oktober 2014

Ohja volgende week intake bij het Lasercentrum in Eindhoven :)
  vrijdag 10 april 2015 @ 19:01:41 #183
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151556967
Zo ziet het er inmiddels uit. Beide fotos zijn net gemaakt, alleen in verschillend licht.

pi_151571662
Dan ben je vrijwel maandelijks gegaan, dat is echt veel te kort tijd tussen de behandelingen.
pi_151575518
Toch is het resultaat goed. Als het geen geld kost kan het misschien wel intressant zijn om vaker te gaan.

Ik moet wel zeggen ben nu een maand of 2.5 niet geweest en het is de laatste paar weken toch langzaam een beetje lichter geworden.
  zaterdag 11 april 2015 @ 13:12:17 #186
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_151575876
Kom net terug uit Eindhoven :)
Schouder is voor de laatste keer gedaan voorlopig. Nu maar eens kijken hoe dat eruit ziet straks, na een paar maanden geen behandeling.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_151577235
Ben benieuwd Matthijst!
Shenk, heb zelf ook geregeld meegemaakt dat als er wat tijd tussen zit de boel opeens dan na 2 mnd weer gaat jeuken en weer wat lichter wordt op een paar plekken,alsof er echt een soort van vertraging inzit.
Te snel achter elkaar is daarom iets dat ik niet snel zal doen. Als ik een keer niet kan dan verzet ik liever naar later dan naar eerder.
pi_151585446
Doe ik zelf ook WRH beter voor de huid ook denk ik. Maar als ik gratis kon gaan zou ik toch vaker gaan haha
pi_151601871
Overigens ter aanvulling; we zijn denk ik ook geregeld bezig met nieuwe dingen proberen, ik ben ook weer met iets bezig.
Met de Pico merk ik dat mijn huid na de behandeling rood wordt en dat dit ook wel lang blijft.

Dus maar weer eens aan het zoeken gegaan naar wat ik daar mee kan doen en uiteindelijk uitgekomen bij een zalfje: Cicalfate creme van Avéne, niet heel duur, ik had geen zin om diverse apotheken af te lopen en te kijken of ze dit merk hadden dus op internet besteld.
Er stond apart bij vermeld dat het erg geschikt was voor laserbehandelingen. Nu bedoelden ze daar vooral mee de gezichtspeelings, maar goed, juist bij die behandelingen wordt je gezicht heel rood, dus dan zal het ook wel voor de tatoeage verwijdering werken lijkt mij.

Ik smeer nu geregeld (dagelijks) na de laatste behandeling en moet zeggen dat het inderdaad wat doet tegen de roodheid, die is absoluut nu sneller weg dan na de vorige laser behandeling zonder dit zalfje.

Ik wacht nog even de volgende behandeling af (eerste week juni) en zal dan weer foto's plaatsen maar ik kan nu al melden dat ik echt super blij wordt van wat ik nu allemaal zie gebeuren.
Ik heb inmiddels 'iets'op mijn enkel staan dat totaal niet meer te herkennen valt als de originele tekening. Het is dat ik zelf weet hoe het plaatje eruit zag, er zijn hele punten weggevallen.
  zondag 12 april 2015 @ 13:32:56 #190
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151607593
Ik kwam laatst een video tegen op youtube, en daar was iemand na bijna 3 behandelingen al van haar tattoo af :| Vraag me echt heel erg af wat voor laser er daar gebruikt en of ze deze ook in NL hebben.

Bij 3.26 & 8.36

Ik vind vooral de jeuk na het laseren verschrikkelijk! Snachts pak ik het in met een rol rekverband anders kras ik alles kapot in mijn slaap :x Ik legde er eerst altijd een icepack op, maar dat werd door de shop sterk afgeraden. Mja ben blij als deze weg is, want ik wil er eigelijk toch wel meer laten verwijderen.
pi_151611209
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 13:32 schreef Smurfkuh het volgende:
Ik kwam laatst een video tegen op youtube, en daar was iemand na bijna 3 behandelingen al van haar tattoo af :| Vraag me echt heel erg af wat voor laser er daar gebruikt en of ze deze ook in NL hebben.

Bij 3.26 & 8.36

Ik vind vooral de jeuk na het laseren verschrikkelijk! Snachts pak ik het in met een rol rekverband anders kras ik alles kapot in mijn slaap :x Ik legde er eerst altijd een icepack op, maar dat werd door de shop sterk afgeraden. Mja ben blij als deze weg is, want ik wil er eigelijk toch wel meer laten verwijderen.
Ik leg er na de behandeling altijd een icepack op. Waarom werd jou dit afgeraden? Als ik het niet doe dan wordt het bij mij 1 grote blaar.
  zondag 12 april 2015 @ 16:27:41 #192
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151613381
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 15:23 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Ik leg er na de behandeling altijd een icepack op. Waarom werd jou dit afgeraden? Als ik het niet doe dan wordt het bij mij 1 grote blaar.
Jeps dat doet het bij mij dus ook sinds ik geen icepack meer gebruik. Een echt goede rede kreeg ik niet, alleen iets in de trant van 'komt er vocht onder' Mja met die blaar komt er nog meer vocht onder :')
pi_151621067
Ohja, die jeuk, echt vreselijk!
Moet zeggen dat ik die sinds ongeveer 5 behandelingen niet meer heb maar voorgaande jaren werd ik er echt gék van.
Ging maar aan het smeren met bv anti muskieten zalf etc. Flink koelen, doekjes in koud water gedrenkt, anything eigenlijk 8)7
Kan echt gekmakend zijn.
  zondag 12 april 2015 @ 20:01:20 #194
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_151621721
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 09:13 schreef WRH het volgende:

Ik wacht nog even de volgende behandeling af (eerste week juni) en zal dan weer foto's plaatsen maar ik kan nu al melden dat ik echt super blij wordt van wat ik nu allemaal zie gebeuren.
Ik heb inmiddels 'iets'op mijn enkel staan dat totaal niet meer te herkennen valt als de originele tekening. Het is dat ik zelf weet hoe het plaatje eruit zag, er zijn hele punten weggevallen.
Cool dat je nu resultaat ziet!
Gelukkig maar :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 12 april 2015 @ 21:27:36 #195
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151626299
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:44 schreef WRH het volgende:
anti muskieten zalf
anti muskieten zalf, hahah dat lijkt me nou ook niet echt gezond :P
pi_151627142
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 16:27 schreef Smurfkuh het volgende:

[..]

Jeps dat doet het bij mij dus ook sinds ik geen icepack meer gebruik. Een echt goede rede kreeg ik niet, alleen iets in de trant van 'komt er vocht onder' Mja met die blaar komt er nog meer vocht onder :')
Haha ok :D Gewoon een icepack erop knallen. Kan echt geen kwaad. Als ik de tattoo goed koel na de behandeling heb ik geen last van blaren en is de jeuk erna ook minder lijkt wel.
pi_151653236
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 13:32 schreef Smurfkuh het volgende:

Bij 3.26 & 8.36

Is een nd yag laser. Maar daar zijn er meerdere van. Als ik de tattoo van het filmpje zo zie ziet het er verre van professioneel uit. En dan word er vaak slechte en weinig inkt gebruikt, dat zal de reden zijn dat het zo snel gaat en niet de laser.

Plus als ze net zo veel make up daar heeft gebruikt als op haar gezicht dan zie je sowieso geen tattoo
pi_151687766
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 21:27 schreef Smurfkuh het volgende:

[..]

anti muskieten zalf, hahah dat lijkt me nou ook niet echt gezond :P
ach, het werkte ;)
Maar ik ben inderdaad echt super blij dat ik nu resultaat zie, eindelijk weer.
Er verdwijnen echt delen en ik heb goede hoop dat ik na de volgende behandeling (begin juni, eerst nog even op vakantie) gewoon met doorzichtige kousen of misschien wel zonder kousen in een rokje de deur uit kan zonder dat het opvalt.
Wat dat aangaat heb ik geluk met een bleke huid (niet voor wat betreft de laser en de inkt) want je ziet bij mij overal blauwe aderen en een deel van de tatoeage ziet er inmiddels al uit alsof het eigenlijk gewoon dik opliggende aderen zijn.
pi_151766685
Hoi! Ik heb een vraag : D
3 maanden geleden heb ik een tattoo laten zetten. Ik had al 4 jaar nagedacht over wat ik wilde en daar was ik zeker over. Vervolgens een goed aangeschreven tattoo shop uitgezocht, en ik voelde me daar ook fijn. De tattoo is ook netjes gezet, dat is het probleem niet. Maar; ik ben er niet blij mee. Ik kan er maar niet aan wennen dat ik iets op mijn lichaam heb staan. De tattoo heeft een betekenis voor me maar ik krijg er geen goed gevoel bij als ik eraan denk. De schets die hij had gemaakt vond ik onwijs mooi, maar vervolgens is hij naar mijn idee veel donkerder uitgevallen (meer schaduw) dan op de schets en dat vind ik helemaal niks. Nu vroeg ik mij af: is het ook mogelijk om alleen het buitenste deel van een tattoo weg te laten halen? De tattoo bestaat namelijk uit 2 delen en ik heb het idee dat wanneer het buitenste weg is, en hij dus kleiner is, ik er veel beter mee kan leven.
  vrijdag 17 april 2015 @ 11:15:42 #200
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_151768033
Zojuist intake + lasersessie gehad in eindhoven. Dat is wel hele andere koek dan waar ik eerst was geweest zeg :o Ohja en pijnlijker hahaha! Ik ben benieuwt hoe het zich gaat herstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')